Dan kun je dus met een gerust hart op de SP stemmen. De SP is namelijk sociaaldemocratisch.quote:
Rechts is de oplossing niet. SP al helemaal niet. Die geven geld uit dat er simpel weg niet is.quote:Op zondag 29 april 2012 14:28 schreef Dreassic het volgende:
En ja hoor, louter zielig rechts getroll weer, geeft het niveau aan die kant perfect aan.
Dat is alleen voor het deel wat nu in de 52% schaal valt. Je verdient goed als je daar in valt.quote:Op zondag 29 april 2012 13:54 schreef themole het volgende:
[..]
Sorry ik niet, als er van elke euro die ik verdien 65 tot 70 cent naar de overheid zou gaan ben ik hier weg.
Dat geldt alleen voor degenen en het deel van je inkomen dat in de 52% schaal valt, die schaal wordt verhoogd naar 65% of er komt een schaal van 65% boven een bepaald bedrag, zeg 90.000 Euro per jaar.quote:Op zondag 29 april 2012 14:00 schreef Arnold_fan het volgende:
Ik ken genoeg mensen die 4 dagen werken omdat het netto weinig uitmaakt, dat gaat iedereen doen bij 75% belasting, vrije tijd is ook wat waard.....
Dat redt momenteel geen enkele partij.quote:Op zondag 29 april 2012 14:33 schreef beerten het volgende:
[..]
Rechts is de oplossing niet. SP al helemaal niet. Die geven geld uit dat er simpel weg niet is.
De eerste de beste linkse partij die zonder begrotingstekort de economie kan laten groeien ieder jaar krijgt mijn stem.
Klopt, er zijn in ieder geval partijen die proberen niet alles vooruit te schuiven.quote:Op zondag 29 april 2012 14:34 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
Dat redt momenteel geen enkele partij.
Vanuit de basis is het een communistische partij, al zullen ze het altijd blijven ontkennen.quote:Op zondag 29 april 2012 14:33 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
Dan kun je dus met een gerust hart op de SP stemmen. De SP is namelijk sociaaldemocratisch.
Zelfs dat niet.quote:Op zondag 29 april 2012 14:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is alleen voor het deel wat nu in de 52% schaal valt. Je verdient goed als je daar in valt.
[..]
Dat geldt alleen voor degenen en het deel van je inkomen dat in de 52% schaal valt, die schaal wordt verhoogd naar 65% of er komt een schaal van 65% boven een bepaald bedrag, zeg 90.000 Euro per jaar.
De SP heeft een begroting opgesteld, waarbij het begrotingstekort in 2015 ONDER de 3% zit. Doorgerekend door het CPB.quote:Op zondag 29 april 2012 14:37 schreef beerten het volgende:
[..]
Klopt, er zijn in ieder geval partijen die proberen niet alles vooruit te schuiven.
Links komt met een slap excuus als "investeren".
Ik heb nog NOOIT een linkse partij gehoord over renderen en terugverdienen.
Onze kinderen opzadelen met de puinhoop. Net als wij nu opgezadeld zitten met die laffe babyboomers die nooit voor zichzelf hebben gezorgd en ons op laten draaien voor hun levensonderhoud. Daar kots ik op, dat wil ik niet. Ouders zorgen voor hun kinderen. Kinderen niet voor hun ouders.
Veertig jaar geleden jaquote:Op zondag 29 april 2012 14:38 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Vanuit de basis is het een communistische partij, al zullen ze het altijd blijven ontkennen.
Ik noemde maar een getal.quote:Op zondag 29 april 2012 14:38 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
Zelfs dat niet.
De SP wil en nieuwe belastingschijf invoeren: boven ¤ 150.000. Over het inkomen boven die 1,5 ton 60% belasting n de rest blijft ongewijzigd. Het is trouwens ook niet zo, at je nu 52% belasting over je hele inkomen betaalt, als je in de hoogste belastingschijf zit. Pas vanaf het inkomen, dat hoger is dan ¤ 55.600 wordt 52% betaald. Daaronder gewoon 43%, net als ieder ander.
Als je "basis" bedoelt als "oorsprong" dan wel.quote:Op zondag 29 april 2012 14:38 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Vanuit de basis is het een communistische partij, al zullen ze het altijd blijven ontkennen.
Nu wel.quote:Op zondag 29 april 2012 14:29 schreef Gewas het volgende:
Hmmm ik klikte op 'open nieuw deel', maar zie dat hij niet gekoppeld is aan het vorige topic?
quote:Op zondag 29 april 2012 14:38 schreef hendrik64 het volgende:
Daaronder gewoon 43%, net als ieder ander.
Bwaaaa, alleen ALLE RECENTE WINNAARS VAN DE NOBELPRIJS INZAKE ECONOMIE... maarja, wie zijn zij om te zeggen wat deugt en wat niet? Het is niet zo dat ZIJ iets weten van macro-economie.quote:Op zondag 29 april 2012 14:33 schreef beerten het volgende:
[..]
Rechts is de oplossing niet. SP al helemaal niet. Die geven geld uit dat er simpel weg niet is.
De eerste de beste linkse partij die zonder begrotingstekort de economie kan laten groeien ieder jaar krijgt mijn stem.
En stem je inhoudelijk? Of omdat meneer Roemer zo'n joviale gast is?
Volkert van der G. was toch een GroenLinks-stemmer?quote:Op zondag 29 april 2012 13:16 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Afgezien van wat aanslagen op boeren in de bioindustrie, Volkert van der G en de aanslagen op Janmaat valt dat gelukkig wel mee. We hebben dan ook geen extreemlinkse regering gehad.
Thanks!quote:
Dat de SP sociaaldemocratisch is, of in ieder geval leden heeft die dat zijn heb ik eerder gehoord. Heb je daar ook een bron voor?quote:Op zondag 29 april 2012 14:33 schreef hendrik64 het volgende:
[..]
Dan kun je dus met een gerust hart op de SP stemmen. De SP is namelijk sociaaldemocratisch.
quote:Op maandag 23 april 2012 14:50 schreef Printerkabel het volgende:
Ik zal never en nooit op de SP of PVDA stemmen. Gooi ik me geld liever gewoon weg.
Dat ben je dus nu al aan het doen door rechts te stemmen, dus je bent al goed onderweg.quote:Op maandag 30 april 2012 11:34 schreef Printerkabel het volgende:
Ik zal never en nooit op de SP of PVDA stemmen. Gooi ik me geld liever gewoon weg.
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)ogelijk_budgete.htmlquote:EU versoepelt mogelijk begrotingseis
De Europese Commissie overweegt de begrotingseisen voor de eurolanden tijdelijk te versoepelen om te voorkomen dat economische crisis verergert.
Dat schrijft de Volkskrant op basis van bronnen in Brussel. De eurolanden moeten hun tekorten binnen afzienbare tijd terugdringen tot minder dan 3 procent van het bruto binnenlands product. EU-commissaris Olli Rehn van Monetaire Zaken kan volgens de regels van het Stabiliteitspact de begrotingseis aanpassen. Het pact staat toe bij 'ernstige economische neergang in de eurozone of de EU als geheel' de budgetregels tijdelijk te verzachten.
Daar lijkt het op. Dat is natuurlijk koren op de molen van Wilders campagne. Nederland wil weer het braafste jongetje van de klas zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 07:12 schreef yyyentle het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)ogelijk_budgete.html
Betekent dit dat de SP (en de PvdA en de PVV) gelijk krijgen en dat de Kunduz-coalitie het niet begrepen heeft?
Stoppen met constant maar meer geld over de balk te gooien dan dat er binnenkomt is niet alleen verstandig omdat de EU dat zo graag wil.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 07:12 schreef yyyentle het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)ogelijk_budgete.html
Betekent dit dat de SP (en de PvdA en de PVV) gelijk krijgen en dat de Kunduz-coalitie het niet begrepen heeft?
Klopt, je moet er echter wel een balans in vinden.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 09:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Stoppen met constant maar meer geld over de balk te gooien dan dat er binnenkomt is niet alleen verstandig omdat de EU dat zo graag wil.
Precies. Maar ook de PVV en de vroegere LPF hebben (heeft) hier last van (gehad).quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:24 schreef Ludd het volgende:
Ik vind vooral het afdracht-systeem bijzonder goed. Dat is principieel, consequent en geeft een goed signaal af.
Voorts houd je daarmee profiteurs mee buiten de deur, althans je werpt een drempel op. Er zijn genoeg mensen die in de politiek zitten om een redelijk gemakkelijke wijze geld te verdienen, en later een mooi baantje voor zichzelf veilig te stellen.
Vooral de PVDA zit vol met dit soort mensen.
Nee. het enige dat linkse partijen met in het bijzonder de SP willen is dat wat er overblijft weggeven aan werklozen. Omdat er verkiezingen zijn en zij stemmen willen. Onder het mom van k0oopkracht compensatie en eerlijk delen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
...
Schulden aflossen doe je als het goed gaat, schulden maken als het nodig is.
...
God, wat een hoop onzin in 1 post..quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:30 schreef beerten het volgende:
[..]
Nee. het enige dat linkse partijen met in het bijzonder de SP willen is dat wat er overblijft weggeven aan werklozen. Omdat er verkiezingen zijn en zij stemmen willen. Onder het mom van k0oopkracht compensatie en eerlijk delen.
Als er werkelijk eerlijk gedeeld zou worden gingen die werkelozen mijn stoep sneeuwvrij maken in de winter. Omdat ik hun centen verdien. Dan gingen ze asperges steken, bloembollen pellen. Plantsoenen schoffelen. Maar nee, daar zijn ze niet voor opgeleid. Dat kan je niet verlangen van die mensen bla bla bla bla.
Dus heffen we extra belasting bij de hogere inkomens. Maken ondernemen onmogelijk. Maken ontslaan van werknemers onmogelijk Zodat mijn baas een godsvermogen kwijt is aan onbruikbaar personeel. En dat is eerlijk, want daar moeten al zijn collega's hard voor werken. Voor die mensen op die ontslag verdienen.
Dus huren we uitzendkrachten in. Maar dat mag niet te lang, want dan moeten ze in dienst komen. Met als gevolg dat ze helemaal niet in dienst worden genomen.
Geen gezeik, niemand rijk. Stem SP!
Ik moest lachen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:30 schreef beerten het volgende:
[..]
Nee. het enige dat linkse partijen met in het bijzonder de SP willen is dat wat er overblijft weggeven aan werklozen. Omdat er verkiezingen zijn en zij stemmen willen. Onder het mom van k0oopkracht compensatie en eerlijk delen.
Als er werkelijk eerlijk gedeeld zou worden gingen die werkelozen mijn stoep sneeuwvrij maken in de winter. Omdat ik hun centen verdien. Dan gingen ze asperges steken, bloembollen pellen. Plantsoenen schoffelen. Maar nee, daar zijn ze niet voor opgeleid. Dat kan je niet verlangen van die mensen bla bla bla bla.
Dus heffen we extra belasting bij de hogere inkomens. Maken ondernemen onmogelijk. Maken ontslaan van werknemers onmogelijk Zodat mijn baas een godsvermogen kwijt is aan onbruikbaar personeel. En dat is eerlijk, want daar moeten al zijn collega's hard voor werken. Voor die mensen op die ontslag verdienen.
Dus huren we uitzendkrachten in. Maar dat mag niet te lang, want dan moeten ze in dienst komen. Met als gevolg dat ze helemaal niet in dienst worden genomen.
Geen gezeik, niemand rijk. Stem SP!
Echt een garantie is dat overigens niet, aangezien een paar eenmaal gesettelde SP-politici alsnog over die afdracht zijn gaan miepen, maar voor het grootste deel van zulke figuren zal het inderdaad toch teveel moeite zijn.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:24 schreef Ludd het volgende:
Ik vind vooral het afdracht-systeem bijzonder goed. Dat is principieel, consequent en geeft een goed signaal af.
Voorts houd je daarmee profiteurs mee buiten de deur, althans je werpt een drempel op. Er zijn genoeg mensen die in de politiek zitten om een redelijk gemakkelijke wijze geld te verdienen, en later een mooi baantje voor zichzelf veilig te stellen.
Vooral de PVDA zit vol met dit soort mensen.
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik moest lachen.
Je verzint zelf een nieuw verkiezingsprogramma voor de SP en verkondigt dat als jouw waarheid.
Meer dan dat is het ook niet.
Gelukkig weet je het op waarde te schattenquote:God, wat een hoop onzin in 1 post..
Klopt, daarom zei ik ook dat het een drempel is.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:46 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Echt een garantie is dat overigens niet, aangezien een paar eenmaal gesettelde SP-politici alsnog over die afdracht zijn gaan miepen, maar voor het grootste deel van zulke figuren zal het inderdaad toch teveel moeite zijn.
Dus als nederland een nieuwe insteek nodig hebt stem je op het oude?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:16 schreef Sosa het volgende:
Op zich begrijp ik de SP en haar standpunten wel. Maar het is nogal idealistisch en niet reeël in de uitdagingen die voor ons liggen, qua hervormingen en besparingen die dit land nodig heeft.
Dat betekent niet automatisch dat een CDA, PVV of VVD een oplossing zijn: imo zijn ze te bestuurlijk ingesteld en is er veel meer behoefte aan minder bestuurslagen. Daarbij ligt het electoraal weer gevoelig.. hervormingen enzo. Alleen rechts ad macht is weer te conservatief.
We betalen met z'n allen een vd hoogste belastingen ter wereld. Dat geld kan veel beter besteed worden. Ik pleit voor een stadstaat met parken, zoals Fortuyn het zo mooi omschreef. Het Singapore van Europa zeg maar. Weg met die provincies, 1e kamer etc en meer macht naar gemeentes en minder naar de overheid. Maar dat stuit weer tegen de borst van Europa. Het is altijd wat.
combi VVD/D66/PvdA dan maar. In ieder geval de HRa en de arbeidsmarkt op de schop.
Voor de rest: geen idee, maar in ieder geval niet SP
Dat is toch echt een leuke slogan voor de posters!quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
En daarom stemmen wij wel sp, ook jij verdient een opleiding
Eerlijkheidshalve zie ik SP-ers simpelweg als amateurpolitici. Ze zijn enorm vakkundig in vertellen hoe het niet moet, maar ik zie het ze zelf nog niet doen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dus als nederland een nieuwe insteek nodig hebt stem je op het oude?
Waarom precies?
De grap is dat deze amateurtjes toch wel weten wat wel en niet, het is niet alsof het een nieuwe partij zonder ervaring isquote:Op donderdag 3 mei 2012 19:49 schreef Sosa het volgende:
[..]
Eerlijkheidshalve zie ik SP-ers simpelweg als amateurpolitici. Ze zijn enorm vakkundig in vertellen hoe het niet moet, maar ik zie het ze zelf nog niet doen.
Een beetje zoals een fanatiek groepje voetbalsupporters als elftal opstellen. Ze denken te weten hoe het moet en kunnen mss best wel wat, maar het risico dat het fout gaat is gewoon te groot. Dat kan NL niet gebruiken.
Maar misschien zit ik er wel helemaal naast. Ik begrijp dat de SP ook gewoon een kans moet krijgen als ze winnen of mss wel de grootste worden. Ik zal de eerste zijn die mijn ongelijk toegeeft. Maar hou mijn hart vast als het zover is.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Denk niet dat ze 40 miljoen in kas hebben. Dat zou namelijk echt extreem dom zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:33 schreef Quarant het volgende:
De Sp heeft 40 miljoen in kas doordat de kamerleden en derg. hun loon moeten afdragen, wat moeten ze ermee... Zelfverrijking...
Hoe bedoel je dat in deze context?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 18:34 schreef Janneke141 het volgende:
Sommigen zijn nu eenmaal een beetje meer gelijk dan andere gelijken.
En wat moet een kamerlid ermee?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:33 schreef Quarant het volgende:
De Sp heeft 40 miljoen in kas doordat de kamerleden en derg. hun loon moeten afdragen, wat moeten ze ermee... Zelfverrijking...
Precies.quote:
en dan in de staatskasquote:Op dinsdag 8 mei 2012 19:37 schreef Gewas het volgende:
[..]
Precies.
Juist heel goed van de partij, zo'n afdrachtregeling. En zelfverrijking zou het pas zijn als een Kamerlid het allemaal in z'n eigen zak steekt. Nu gaat het naar de partijkas.
De SP kamerleden hebben er anders over het algemeen geen problemen mee, ze hebben er immers zelf voor getekent.quote:Op woensdag 9 mei 2012 07:08 schreef Sosa het volgende:
Hoe triest
Werk je je de ballen uit de broek als politicus, sta je dagelijks in de schijnwerpers én wordt ieder woord dat je zegt gewogen en/of bekritiseerd..
Ga je einde vd maand naar huis met een karige 2450 netto, waar je nauwelijks een hypotheek voor kan krijgen
Wat dus aangeeft dat ze het doen uit ideële overwegingen, en niet om hun zakken te vullen. Dit pleit alleen maar voor hen, en is consistent met hun denkbeelden.quote:Op woensdag 9 mei 2012 07:08 schreef Sosa het volgende:
Hoe triest
Werk je je de ballen uit de broek als politicus, sta je dagelijks in de schijnwerpers én wordt ieder woord dat je zegt gewogen en/of bekritiseerd..
Ga je einde vd maand naar huis met een karige 2450 netto, waar je nauwelijks een hypotheek voor kan krijgen
De SP is voor graaiers geen interessante partij om voor te werken.quote:Op woensdag 9 mei 2012 07:12 schreef Gewas het volgende:
Het doel van zo'n afdrachtregeling is juist om te laten zien dat ze dichter bij het volk staan. Waarom zou een kamerlid zoveel meer moeten verdienen dan bijvoorbeeld een verpleegkundige of bouwvakker? Dat is het hele punt.
Probleem is natuurlijk wel, dat je de kans loopt capabele mensen te missen, omdat mensen nu eenmaal betaald willen worden naar wat ze waard zijn. If you pay peanuts, you get monkeys.quote:Op woensdag 9 mei 2012 07:50 schreef yyyentle het volgende:
[..]
De SP is voor graaiers geen interessante partij om voor te werken.
Plus dat ik mijn studies al zelf heb betaald (want er was toen ook geen riante regeling) en nog wel een jaar of 10 bezig ben met afbetalen. Dat is ook niet gratis en gaat gewoon niet van het salaris van een verpleegkundige. Daarbij komt het woord toeslag niet in mijn woordenboek voor en zit ik tot m'n verbazing al weer een tijd in de 52% schaal. Toevallig heb ik familie die als verpleegkundige werkt en toen we onze salarisstrookjes naast elkaar legden en de toeslagen (oke, inclusief ORT) bij de ene kant optelden en de lasten die ik extra aan de andere kant aftrokken heb bleek ons netto besteedbaar inkomen maar enkele honderden euro's te schelen!quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk wel, dat je de kans loopt capabele mensen te missen, omdat mensen nu eenmaal betaald willen worden naar wat ze waard zijn. If you pay peanuts, you get monkeys.
Er zijn mensen die, na een steentje aan onze maatschappij te hebben bijgedragen, vrijwillig ergens anders gaan werken. Een mooie en eerlijke springplank.quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk wel, dat je de kans loopt capabele mensen te missen, omdat mensen nu eenmaal betaald willen worden naar wat ze waard zijn. If you pay peanuts, you get monkeys.
http://www.sp.nl/partij/gekozen/ewout.stmquote:Ewout Irrgang
Drs. Ewout Irrgang werd geboren in Utrecht op 20 juli 1976. Na het behalen van zijn VWO-diploma (Breukelen, 1994) ging hij politicologie studeren aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Een jaar later startte hij gelijktijdig een tweede studie, economie, aan de Universiteit van Amsterdam. In 1999 rondde hij zijn studie Politicologie af en een jaar later behaalde hij zijn tweede universitaire titel als econoom.
'Maar' enkele honderden euro's netto? Heb je enig idee van de waarde van geld? Honderd euro netto per maand kan al het verschil zijn tussen zorgeloos leven en elke maand op alle kleintjes moeten letten.quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:29 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Plus dat ik mijn studies al zelf heb betaald (want er was toen ook geen riante regeling) en nog wel een jaar of 10 bezig ben met afbetalen. Dat is ook niet gratis en gaat gewoon niet van het salaris van een verpleegkundige. Daarbij komt het woord toeslag niet in mijn woordenboek voor en zit ik tot m'n verbazing al weer een tijd in de 52% schaal. Toevallig heb ik familie die als verpleegkundige werkt en toen we onze salarisstrookjes naast elkaar legden en de toeslagen (oke, inclusief ORT) bij de ene kant optelden en de lasten die ik extra aan de andere kant aftrokken heb bleek ons netto besteedbaar inkomen maar enkele honderden euro's te schelen!
Dus die nivilering is er blijkbaar al en ook denk ik dat de veelgebruikte voorbeelden van de SP van 'al die graaiers' een tikkeltje overtrokken is. Netto 2450,- verdienen heb je tegenwoordig bruto al zo'n 4500,- voor nodig. Verdampt er dus al 2000,- per maand. Dat noem ik pas graaien
'If you pay peanuts, you get monkeys'quote:Op woensdag 9 mei 2012 07:48 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat dus aangeeft dat ze het doen uit ideële overwegingen, en niet om hun zakken te vullen. Dit pleit alleen maar voor hen, en is consistent met hun denkbeelden.
quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:40 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben voor SP, al zolang ik stemrecht heb.
quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:40 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben tegen SP, al zolang ik stemrecht heb.
quote:Op woensdag 9 mei 2012 10:53 schreef StarGazer het volgende:
Liever idealisten dan mensen die hun principes laten varen en alleen voor het grote geld plaatsnemen in de Kamer.quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:50 schreef Sosa het volgende:
[..]
'If you pay peanuts, you get monkeys'
Aan idealisten alleen heb je geen drol. Kun je net zo goed een paar occupy-ers aanstellen.
Hier hetzelfde!quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:40 schreef SEMTEX het volgende:
wat nou 'grote geld' ?quote:Op woensdag 9 mei 2012 12:47 schreef Gewas het volgende:
[..]
Liever idealisten dan mensen die hun principes laten varen en alleen voor het grote geld plaatsnemen in de Kamer.
Het lijkt erop dat mensen die een probleem met de afdrachtregeling hebben, vaak van buiten de SP komen.
Het is een heel mooi inkomen hoor, de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook nog eens uitstekend.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:15 schreef Sosa het volgende:
[..]
wat nou 'grote geld' ?Zoveel geld verdienen die kamerleden ook niet.
Klopt niet. Kamerleden hebben na hun lidmaatschap grote problemen om uit het wachtgeld te komen. Vaak beginnen ze een adviesbureautje voor 100 euro per uur, maar is het het wachtgeld waarvan ze rondkomen en is dat windowdressing en een netwerk opbouwen. Prominente kamerleden van grote fracties kunnen vaak wel wat, maar voor de meesten is de kamerlidbezoldiging veruit het hoogste bedrag wat ze ooit in hun leven zullen verdienen. Partijen zijn nou eenmaal erg goed in het omhoog laten vallen van mensen.quote:Het laatste wat je kunt zeggen vd politiek imo is dat het graaiers zijn. In het bedrijfsleven kan men vaak velen malen meer verdienen. Of desnoods bij non-profits of de goede doelen. Van graaiers is dus geen sprake. Dat de SP nou graag kamerleden voor een schijntje laat opdraven (in relatie tot de uren/besteedde tijd), is mij dan ook vreemd.![]()
Het is vrijwillig in zekere zin, de SP kan het niet afdwingen, alleen maar afspreken.quote:Beter zou zijn om het vrijwillig te maken. Eens kijken hoeveel SP'ers dan nog 2/3 van hun salaris willen afstaan.
http://amstelveen.blog.nl(...)heeft-stasi-methodenquote:Op woensdag 9 mei 2012 13:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is vrijwillig in zekere zin, de SP kan het niet afdwingen, alleen maar afspreken.
quote:Op donderdag 3 mei 2012 17:08 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Bij sommige mensen kwamen de berichten over de gruwelijkheden die zijn begaan onder Mao's regime nu eenmaal ietwat later door.quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:46 schreef JoaC het volgende:
Opleiding in Maoïsme zoals men tot eind jaren '90 deed?
Omdat SP, de partijstructuur is beangstigend, en hun ideeën over Europa raken arbeidersquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:40 schreef Iwanius het volgende:
Mensen, ik vraag mij af waarom een ultra links progressief kabinet niet eens
een kans moet krijgen bestaande uit de SP,PvdA,GL... Bedoel wij hebben nu
al zo wat alle rechts/midden combinaties gehad maar nog niet deze andere boeg.
Dat is jouw mening. Menigeen verdient beter. Waaronder ik, als ondernemer.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is een heel mooi inkomen hoor, de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn ook nog eens uitstekend.
Als je bedoelt dat je het wachtgeld moet afschaffen en gewoon WW invoeren, zoals iedere normale NL-er, dan zijn we het daarover eensquote:Klopt niet. Kamerleden hebben na hun lidmaatschap grote problemen om uit het wachtgeld te komen. Vaak beginnen ze een adviesbureautje voor 100 euro per uur, maar is het het wachtgeld waarvan ze rondkomen en is dat windowdressing en een netwerk opbouwen. Prominente kamerleden van grote fracties kunnen vaak wel wat, maar voor de meesten is de kamerlidbezoldiging veruit het hoogste bedrag wat ze ooit in hun leven zullen verdienen. Partijen zijn nou eenmaal erg goed in het omhoog laten vallen van mensen.
wat hij hieronder zegt:quote:Het is vrijwillig in zekere zin, de SP kan het niet afdwingen, alleen maar afspreken.
quote:
Bron?quote:Op woensdag 9 mei 2012 16:46 schreef JoaC het volgende:
Opleiding in Maoïsme zoals men tot eind jaren '90 deed?
http://www.sp.nl/partij/historie/quote:De SP heet in haar eerste jaren [na de oprichting in 1972] een "maoïstische" partij. Dat wil zeggen dat naast de traditionele marxistische kritiek op het kapitalisme ook de politieke opvattingen van de Chinese staatsman als leidraad gelden. Hij had er toch maar mooi voor gezorgd dat een op de vier wereldburgers géén honger meer had en geen bazen meer boven zich hoefde te dulden - terwijl elders in de wereld onderdrukking en uitbuiting aan de orde van de dag zijn. Mooie zinnen over fraaie idealen maar de SP'ers hadden ze slechts van horen zeggen. Naarmate er meer bekend wordt over China blijkt dat ook daar de werkelijkheid sterk afwijkt van het beeld. Dan is de "Chinese liefde" snel voorbij. De jonge SP neemt afstand van buitenlandse leermeesters en probeert haar eigen socialisme vorm te geven.
Dan wordt ik voor 1100,- genept. Net nog even gechecked, maar tis echt zo.quote:Op woensdag 9 mei 2012 08:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
'Maar' enkele honderden euro's netto? Heb je enig idee van de waarde van geld? Honderd euro netto per maand kan al het verschil zijn tussen zorgeloos leven en elke maand op alle kleintjes moeten letten.
En voor 2450 netto moet je ongeveer 3400 bruto verdienen, geen 4500.
Er zijn beelden van Marijnissen die de cursussen geeft als Kamerlidquote:Op woensdag 9 mei 2012 17:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Bron?
[..]
http://www.sp.nl/partij/historie/
Een partij die eind jaren 90 bijna 30 jaar oud is, is geen ' jonge partij'. Lijkt me vrij sterk dat er dan tot 'eind jaren 90' cursussen in maoisme gegeven worden
Toch klopt het hoor. Met 3500 bruto, hou je ongeveer 2500 over. Kan 100-150 e verschil inzitten, ligt aan pensioensafdracht e.d.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:15 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Dan wordt ik voor 1100,- genept. Net nog even gechecked, maar tis echt zo.
Enkele honderden euro's is *niets* meer helaas. Ik betaal alleen al 300,- aan zorgverzekering per maand. Zijn ook 'maar' enkele honderden euro's. Dus de vraag 'heb ik wel een idee van waarde van geld' gaat net zo goed jouw kant op - heb je enig idee wat het leven kost als je alles zelf moet betalen?
Precies; ik betaal nog wat meer aan pensioen en heb afdracht voor leaseauto (200), dus dan zijn we rond.quote:Op woensdag 9 mei 2012 18:42 schreef 99.999 het volgende:
En via http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto kom je op 4144 bruto uit voor 2500 netto bij de rijksoverheid.
Haha, nee dat snap ik.quote:Op woensdag 9 mei 2012 19:09 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Anderzorg uitgekleed basispakket was geen optie voor ons
Ben ik niet geheel met je eens. Er zitten immers ook wel degelijk capabele mensen bij de SP. Ik zou Irrgang bijvoorbeeld geen monkey willen noemen. Erg jammer dat hij stopt.quote:Op woensdag 9 mei 2012 09:50 schreef Sosa het volgende:
[..]
'If you pay peanuts, you get monkeys'
Aan idealisten alleen heb je geen drol. Kun je net zo goed een paar occupy-ers aanstellen.
edit: ah, Lord_Vetinari was me voor..
Het is zeker geen slecht salaris, weinig prestatiedruk, en een redelijke zekerheid voor een bepaalde periode d.m.v. wachtgeldregelingen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 13:15 schreef Sosa het volgende:
[..]
wat nou 'grote geld' ?Zoveel geld verdienen die kamerleden ook niet.
Dat klopt, er zitten ook capabele EN idealistische mensen tussen. Irrgang is er mss zo een.quote:Op woensdag 9 mei 2012 20:54 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ben ik niet geheel met je eens. Er zitten immers ook wel degelijk capabele mensen bij de SP. Ik zou Irrgang bijvoorbeeld geen monkey willen noemen. Erg jammer dat hij stopt.
ik durf niet te zeggen dat politici weinig prestatiedruk hebben. Natuurlijk kunnen ze altijd anderen verwijten dat hun punt er niet doorheen komt, maar ze hebben toch een persoonlijk drijfveer én achterban die ze tevreden willen houden. Daar doen ze het immers voor.quote:Het is zeker geen slecht salaris, weinig prestatiedruk, en een redelijke zekerheid voor een bepaalde periode d.m.v. wachtgeldregelingen.
Daarnaast is zo'n baantje als kamerlid een ideale mogelijkheid om te netwerken, en om als springplank te gebruiken. Dat geldt voor bewindslieden nog meer. Die krijgen en masse commissariaten aangeboden, luizenbaantjes als toezichthouder bij onderwijsinstellingen etc.
Ik zeg niet dat politici absurd veel verdienen, maar het is ook onzin om te doen alsof ze zo slecht verdienen.
Dat soort mensen hangen of het gedachtegoed van de SP niet aan, of zijn hypocriet. Ik vind dat je zonder idealen niet in de politiek thuis hoort, en je dient te leven naar je idealen.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:12 schreef Sosa het volgende:
[..]
Dat klopt, er zitten ook capabele EN idealistische mensen tussen. Irrgang is er mss zo een.
Mijn punt alleen, de 'afdracht' kan ook mensen tegenhouden/afschrikken die het gedachtegoed aanhangen, maar geen inkomensverlies wensen en daarom ervoor kiezen niet voor de SP in de kamer te zitten..
Hoe wil je dat toetsen? Middels peilingen/verkiezingen? Dan nog is je eigen inbreng daarin nauwelijks meetbaar. Ik denk dat gemiddelde werknemer in het bedrijfsleven met een harde target, meer prestatiedruk kent.quote:ik durf niet te zeggen dat politici weinig prestatiedruk hebben. Natuurlijk kunnen ze altijd anderen verwijten dat hun punt er niet doorheen komt, maar ze hebben toch een persoonlijk drijfveer én achterban die ze tevreden willen houden. Daar doen ze het immers voor.
Wat is het gemiddelde opleidingsniveau in de kamer? 90% academici schat ik.quote:Inderdaad, ze verdienen bijna 3x modaal, maar dat is natuurlijk niks bij het bedrijfsleven. Maar dat is eig weer een andere discussie.
ik vind het wel een leuke vergelijking :p Maar ik snap je punt.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat soort mensen hangen of het gedachtegoed van de SP niet aan, of zijn hypocriet. Ik vind dat je zonder idealen niet in de politiek thuis hoort, en je dient te leven naar je idealen.
Wat zou je er van vind als Marianne Thieme dagelijks kiloknallers verorbert?
Ok, slechte vergelijking, maar je weet waar ik heen wil.
Nou, het lijkt me dat ze erop afgerekend worden bij verkiezingen/voorkeursstemmen. Das immers de democratische manier.quote:Hoe wil je dat toetsen? Middels peilingen/verkiezingen? Dan nog is je eigen inbreng daarin nauwelijks meetbaar. Ik denk dat gemiddelde werknemer in het bedrijfsleven met een harde target, meer prestatiedruk kent.
Verschilt enorm. Aan het gemiddelde HBO/academisch salaris heb je niks. Er zitten slechtbetaalde HBO-ers tussen, goedbetaalde, HBO-ers aan de top (met bijpassend salaris), maar ook zonder opleiding (de hennie vd most types), dus met een gemiddelde kom je nergens.quote:Wat is het gemiddelde opleidingsniveau in de kamer? 90% academici schat ik.
Wat verdient een gemiddeld academicus, en wat verdient een gemiddelde HBO-er in Nederland dan?
Op wat voor vlakken is een stem op rechts dan meer een stem voor landsbelang?quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:50 schreef Sosa het volgende:
Is het niet zo dat de gemiddelde rechts stemmer meer op heeft met het landsbelang dan een links stemmer, die veel kleinschaliger naar de samenleving kijkt?
Nou, dat is dus de vraag. Menigeen is van mening (ik neig daar ook naar) dat partijen als VVD 'groter' denken, vooruit kijken (volgende gen.), in algemeenheden/gemiddelden qua welvaart, ipv rekening houden met iedereens individuele voorkeuren. De grote lijnen zegmaar. Standaard liberalistisch dus.quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:59 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Op wat voor vlakken is een stem op rechts dan meer een stem voor landsbelang?
links vs rechts denken...quote:Op woensdag 9 mei 2012 21:50 schreef Sosa het volgende:
Maar ff ontopic weer, want ik vind het wel boeiend waarom mensen overwegen SP te stemmen.
Volgens mij is het nogsteeds een anti-stem tegen de gevestigde politiek ipv een inhoudelijke. Ik blijf van mening dat de SP aan de macht geen goede zaak is voor het land.
Is het niet zo dat de gemiddelde rechts stemmer meer op heeft met het landsbelang dan een links stemmer, die veel kleinschaliger naar de samenleving kijkt?
conservatief vs. progressief dan?quote:
Ik ga er altijd van uit dat ongeacht welke partij ik zou stemmen, ik op een partij stem die sowieso ervoor staat het beste te willen met Nederland, ongeacht of dat links of rechts volgens de statistieken is. Ik denk dat het vooral ook jouw eigen beeld en idealen zullen zijn van hetgeen wat volgens jou langetermijn-denken is, net zozeer dat ik daar ook een beeld van probeer te hebben.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:09 schreef Sosa het volgende:
[..]
Nou, dat is dus de vraag. Menigeen is van mening (ik neig daar ook naar) dat partijen als VVD 'groter' denken, vooruit kijken (volgende gen.), in algemeenheden/gemiddelden qua welvaart, ipv rekening houden met iedereens individuele voorkeuren. De grote lijnen zegmaar. Standaard liberalistisch dus.
Links kijkt meer naar het individu, maar je kunt het eenmaal nu niet iedereen naar de zin maken.
Ik heb zelf wel een liberale instelling; kleine overheid, minder regels/betutteling, eigen verantwoordelijkheid. Maar ik begrijp dat er ook veel mensen zijn die min of meer afhankelijk zijn geworden vd overheid de afgelopen decennia, en dat los je niet ineens op.
Zullen we anders naar de partijen kijken en dan pas een labeltje verzinnen ipv een labeltje te nemen en dan een partij met kracht in de hokje duwen, of het nu past of niet..quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:26 schreef Sosa het volgende:
[..]
conservatief vs. progressief dan?
Het is ook kort door de bocht, maar 'rechts' nederland streeft toch andere waarden na dan 'links' nederland toch? En die worden weer vertaald in de bekende partijen, dus ik dacht het te generaliseren. Maar je input is welkom.
De VVD heeft m.i. gewoon een goed program, maar ik mis die broodnodige hervormingen die 'links/midden' wel weer wil. Ik snap niet dat men niet het landsbelangs voorop stelt en een standpunt inneemt wat het beste is voor NL, gewoon wetenschappelijk gestaafd en niet geleid door sentimenten uit de bevolking. Maar dat is ook een ideaal.
okquote:Op woensdag 9 mei 2012 22:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Zullen we anders naar de partijen kijken en dan pas een labeltje verzinnen ipv een labeltje te nemen en dan een partij met kracht in de hokje duwen, of het nu past of niet..
Nee, niet gedaan. Kan ik mij daarmee vermaken?quote:Heb je wel eens programma's van een partij als de SP doorgelezen trouwens? Ik kan mij daar echt uren mee vermaken, partijprogramma's lezen
Probeer de life2.0 stemmeter 14.gifquote:Op woensdag 9 mei 2012 22:40 schreef Sosa het volgende:
[..]
Nee, niet gedaan. Kan ik mij daarmee vermaken?
Verder zie ik nu al de bomen door het bos niet meer. Ik volg politiek langs de zijlijn, maar erger me af en toe kapot.
Bijvoorbeeld: Iedereen is het er over eens dat er hervormd moet worden, op de huizenmarkt, de arbeidsmarkt, het pensioenstelsel, de zorg. Vervolgens pakt iedere partij iets op waar ze niet aan willen tornen en krijg je halve compromissen. Ik ben daar zo klaar mee, dat ik simpelweg niet meer weet wat te stemmen.
wat moet ik hier mee?quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Probeer de life2.0 stemmeter 14.gif
1) ben je gelovig?
2) leef je straks nog?
3) is de wereld groot eng en boos op jou?
4) voorkomen of genezen?
Er zitten soms wat hilarische programma's tussen ja. Gemeenteraadsverkiezingen hier, partij MoederCAO. Mijn hemel, wat heb ik gelachenquote:Op woensdag 9 mei 2012 22:40 schreef Sosa het volgende:
[..]
Nee, niet gedaan. Kan ik mij daarmee vermaken?
Verder zie ik nu al de bomen door het bos niet meer. Ik volg politiek langs de zijlijn, maar erger me af en toe kapot.
Bijvoorbeeld: Iedereen is het er over eens dat er hervormd moet worden, op de huizenmarkt, de arbeidsmarkt, het pensioenstelsel, de zorg. Vervolgens pakt iedere partij iets op waar ze niet aan willen tornen en krijg je halve compromissen. Ik ben daar zo klaar mee, dat ik simpelweg niet meer weet wat te stemmen.
gast. En jij beschuldigd mij van hokjesdenken?quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:50 schreef Life2.0 het volgende:
1) stem geen cda
2) stem geen cda
3) stem geen pvv/pvda
4) stem geen vvd
Nee.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:51 schreef Sosa het volgende:
[..]
gast. En jij beschuldigd mij van hokjesdenken?
okquote:Op woensdag 9 mei 2012 22:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee.
En rustig maar hoor, ik val jou niet aan, ik val wanpartijen aan, niemand verdient de schaamte achter dat zij deels verantwoordelijk zijn voor de ongenoegen uit de wereld..
Verder is mijn advies hardstikke goed advies!
Veel mensen doen dat ook.quote:Op woensdag 9 mei 2012 22:26 schreef Sosa het volgende:
Ik snap niet dat men niet het landsbelangs voorop stelt en een standpunt inneemt wat het beste is voor NL, gewoon wetenschappelijk gestaafd en niet geleid door sentimenten uit de bevolking. Maar dat is ook een ideaal.
Ik heb echt niets met de SP maar we zijn de jaren '70 en '80 toch wel even voorbij...quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:25 schreef Arnold_fan het volgende:
En jullie maar roepen dat de SP niets met communisme te maken heeft......
http://retro.nrc.nl/W2/Nieuws/1999/02/20/Vp/z.html
quote:Banken die staatssteun ontvangen, mogen geen bonussen betalen. Bij de overheid en bij overheidsbedrijven stoppen we eveneens met het geven van bonussen. Bij andere bedrijven worden bonussen de komende vier jaar beperkt en daarna afgeschaft.
quote:Besturen van pensioenfondsen bestaan voortaan voor 1/3 uit werknemers, voor 1/3 uit werkgevers en voor 1/3 uit vertegenwoordigers van gepensioneerden.
quote:Met minder macht voor aandeelhouders en meer macht voor werknemers brengen we meer stabiliteit in grote ondernemingen. Werknemers van die bedrijven kunnen vierjaarlijks de helft van de leden van de Raad van Commissarissen kiezen.
quote:Naast bezuinigingen kan de overheid miljarden euro’s meer inkomsten verkrijgen, door meer belasting op hogere inkomens, vermogens en winsten. Er komen een vermogens- en een vermogenswinstbelasting. Ook milieuheffingen kunnen worden verhoogd.
quote:Aftrekposten worden over de hele linie beperkt, waardoor de overheid meer inkomsten binnenkrijgt. De belastingtarieven zelf hoeven daardoor maar beperkt te worden verhoogd. De progressiviteit van ons belastingstelsel neemt hierdoor fors toe.
quote:De belasting op winsten boven 200.000 euro wordt verhoogd van 25,5 procent naar 30 procent. Die van 20 procent blijft ongemoeid. Tegelijkertijd wordt de renteaftrek beperkt tot 30 procent van het brutobedrijfsresultaat, om opkoopfondsen te ontmoedigen. Deze beperking geldt niet voor kleine bedrijven.
quote:Er komt een strafheffing voor Nederlandse bedrijven die zich vestigen in belastingparadijzen. Zij moeten voortaan in hun jaarverslag vermelden hoeveel belasting zij in Nederland betalen. Nederland stopt met het kritiekloos sluiten van belastingverdragen met belastingparadijzen. Nederland kan het initiatief nemen tot een onafhankelijk internationaal expertisecentrum voor de aanpak van belastingconcurrentie
deze gehele paginaquote:De nominale premie voor de zorgverzekering wordt fors verlaagd. We voeren een inkomensafhankelijke ziektekostenpremie in. Inkomens tot omstreeks het sociale minimum worden hierbij vrijgesteld. De zorgtoeslag wordt dan overbodig. Het eigen risico wordt afgeschaft.
quote:Brusselse bemoeienis met ons onderwijs, onze gezondheidszorg, volkshuisvesting, sociale zekerheid en openbaar vervoer willen we niet.
quote:In Europa is concurrentie ontstaan die heeft geleid tot steeds lagere belastingen op winst van bedrijven. Betere samenwerking moet er toe leiden dat grote bedrijven landen niet tegen elkaar uitspelen en fatsoenlijk belastingen gaan betalen.
en de klapperquote:Arme landen moeten geholpen worden een fatsoenlijk belastingstelsel te ontwikkelen. Multinationals moeten voortaan ook in die landen voldoende belasting betalen.
Een fijne selectie van alle communistische bullshit in hun partij programma. Ze maken opzich wel een aantal valide punten, maar hiermee verzieken ze het voor mij.quote:De sociale rechten die in het Europese Verdrag zijn opgenomen werken we uit, met gelijk loon voor gelijk werk voor alle bedrijven. De concurrentieregels van de interne markt worden ondergeschikt gemaakt aan vakbondsrechten en cao-afspraken.
Niemand zal ontkennen dat de SP een communistische oorsprong heeft.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:25 schreef Arnold_fan het volgende:
Hmm, als iemand hierop wil stemmen moet hij maar eens achter zijn oren krabbelen.quote:De concurrentieregels van de interne markt worden ondergeschikt gemaakt aan vakbondsrechten en cao-afspraken.
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 14:25 schreef Arnold_fan het volgende:
Bedankt voor de link.quote:Het streven naar de maoïstische revolutie verdween pas nadat Daan Monjé in 1986 overleed, en Jan Marijnissen partijleider werd.
lang leven de slavernijquote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:56 schreef Gewas het volgende:
Ben het zo goed als met alle punten eens die uit het partijprogramma hierboven staan. Het blijft natuurlijk een socialistische partij, dus deze standpunten zullen toch niemand verbazen?
"De sociale rechten die in het Europese Verdrag zijn opgenomen werken we uit, met gelijk loon voor gelijk werk voor alle bedrijven. De concurrentieregels van de interne markt worden ondergeschikt gemaakt aan vakbondsrechten en cao-afspraken."
Gelijk loon voor gelijk werk.Karl Marx heeft daar ook het een en ander over geschreven.
Ja lekker met z'n alle hetzelfde verdienen ... goede motivator om je best te doenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:56 schreef Gewas het volgende:
Ben het zo goed als met alle punten eens die uit het partijprogramma hierboven staan. Het blijft natuurlijk een socialistische partij, dus deze standpunten zullen toch niemand verbazen?
"De sociale rechten die in het Europese Verdrag zijn opgenomen werken we uit, met gelijk loon voor gelijk werk voor alle bedrijven. De concurrentieregels van de interne markt worden ondergeschikt gemaakt aan vakbondsrechten en cao-afspraken."
Gelijk loon voor gelijk werk.Karl Marx heeft daar ook het een en ander over geschreven.
Bij de SP is er hooguit sprake van nivelleren, niet van egaliseren.quote:Op zondag 13 mei 2012 04:21 schreef Stofzuigerzak het volgende:
[..]
Ja lekker met z'n alle hetzelfde verdienen ... goede motivator om je best te doen
Niet alleen in een socialistische samenleving, ook in de politiek. Als het je om macht of geld gaat kun je beter in het leger of het bedrijfsleven gaan werken. Alhoewel......quote:Op zondag 13 mei 2012 08:06 schreef Ludd het volgende:
[..]
Bij de SP is er hooguit sprake van nivelleren, niet van egaliseren.
Overigens ben je wel serieus kansloos oppervlakkig als geld de enige motivatie is om je best te doen. Dat soort mensen zijn inderdaad ongewenst in een socialistische samenleving.
Een beetje wel, met een paar opmerkingen wordt voorbij gegaan aan het functioneren van.. alles eigenlijk en daarbij wordt er vrij vaak geroepen dat men van alles gaat veranderen / duurder maken, behalve voor sociale minimum of kleine bedrijven. Lekker duidelijk is het niet.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:56 schreef Gewas het volgende:
Ook hier gaat men voorbij aan demografische verschillen of leeftijd- en opleidingverschil. Overigens ook goed om te kijken wat er terecht is gekomen van _alle_ landen die het gedachtengoed van Marx hebben gebruikt als basis voor de inrichting van hun land. Het heeft in alle gevallen - behalve 2 - geleid tot een faillissement en een revolutie nadien. Misschien dus eerst nog even checken of het echt wel zo handig is - of alleen zo lekker weg leestquote:"De sociale rechten die in het Europese Verdrag zijn opgenomen werken we uit, met gelijk loon voor gelijk werk voor alle bedrijven. De concurrentieregels van de interne markt worden ondergeschikt gemaakt aan vakbondsrechten en cao-afspraken."
Anderzijds leert de geschiedenis ons dat als mensen extra moeite moeten doen of extra risico lopen dat men hier de afweging maakt wat de baten zijn. Als je dus hetzelfde kan bereiken met minder werk/risico, dan kiest vrijwel iedereen hier voor. Van nature zijn we risico mijdend en wellicht gewoon lui.quote:Op zondag 13 mei 2012 08:06 schreef Ludd het volgende:
Overigens ben je wel serieus kansloos oppervlakkig als geld de enige motivatie is om je best te doen. Dat soort mensen zijn inderdaad ongewenst in een socialistische samenleving.
Joh klets toch niet zo uit je nek. Het systeem wat jij aanhangt is gebaseerd op corruptie, onderdrukking, dwang, slavernij, intimidatie, machtmisbruik e.d. Mensen die communisme en socialisme aanhangen zijn vaak de grootste egoïstische fascisten die een soort Borg proberen te maken van anderen.quote:Op zondag 13 mei 2012 08:06 schreef Ludd het volgende:
[..]
Oh?quote:Op zondag 13 mei 2012 08:54 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Joh klets toch niet zo uit je nek. Het systeem wat jij aanhangt is gebaseerd op corruptie, onderdrukking, dwang, slavernij, intimidatie, machtmisbruik e.d. Mensen die communisme en socialisme aanhangen zijn vaak de grootste egoïstische fascisten die een soort Borg proberen te maken van anderen.
Je komt er misschien ooit eens achter dat Marx zijn denkbeelden gewoon dom gelul zijn. Er zijn maar drie dingen op de wereld belangrijk en dat zijn de drie 'KKK'. En nee, niet de Ku Kux Klan.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:56 schreef Gewas het volgende:
Science Fiction. Kunstmatige en willoze mensen in een collectief.quote:Op zondag 13 mei 2012 08:59 schreef Ludd het volgende:
[..]
Oh?
Wat is een Borg trouwens? Nog nooit van gehoord.
Het ironische is dat ik juist vind dat, dat is waar we heen geen met deze kapitalistische geglobaliseerde samenleving.quote:Op zondag 13 mei 2012 09:01 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Science Fiction. Kunstmatige en willoze mensen in een collectief.
Vind je?quote:Op zondag 13 mei 2012 09:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het ironische is dat ik juist vind dat, dat is waar we heen geen met deze kapitalistische geglobaliseerde samenleving.
quote:Op zondag 13 mei 2012 09:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Vind je?
Ik zie de mensen met de grootste mond hun internetabonnement niet opzeggen om dit bedrag liefdevol te delen met voedselbankgangers. Nogal hypocriet gelul en zeer egoïstisch gedrag, vind je niet? Oh nee, voor jou geldt dat niet, alleen voor anderen.
Zelfbeschikking - dat is het verschil.quote:Op zondag 13 mei 2012 09:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het ironische is dat ik juist vind dat, dat is waar we heen geen met deze kapitalistische geglobaliseerde samenleving.
Misschien snap je dit beter.quote:Op zondag 13 mei 2012 09:32 schreef Ludd het volgende:
[..]Wat is dit voor een vreemde reactie? Heb je gedronken?
Omdat ik een internetabbonement heb ben ik automatisch hypocriet en egoïstisch?
[ afbeelding ]
Goh, die dooddoener kende we nog niet.quote:Op zondag 13 mei 2012 09:49 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Misschien snap je dit beter.
[ afbeelding ]
En dan ben je al socialist?quote:Op zondag 13 mei 2012 10:01 schreef Ludd het volgende:
[..]
Goh, die dooddoener kende we nog niet.
Maar leg eens uit waarom ik hypocriet ben omdat ik een internetabonnement heb?
Op welke wijze valt dat niet te rijmen met het feit dat ik eventueel op de SP zou stemmen? Ik betaal gewoon mijn belastingen, koop benedengemiddeld luxe-goederen en geef bovengemiddeld aan goede doelen.
Waarom ben ik hypocriet en egoïstisch omdat ik een internetabonnement heb?
Dus omdat je belasting betaalt en wat geld uitgeeft ontslaat je van je eigen opgelegde verplichtingen die je ook een ander zonder blikken of blozen wil opdringen?quote:Op zondag 13 mei 2012 10:01 schreef Ludd het volgende:
[..]
Goh, die dooddoener kende we nog niet.
Maar leg eens uit waarom ik hypocriet ben omdat ik een internetabonnement heb?
Op welke wijze valt dat niet te rijmen met het feit dat ik eventueel op de SP zou stemmen? Ik betaal gewoon mijn belastingen, koop benedengemiddeld luxe-goederen en geef bovengemiddeld aan goede doelen.
Waarom ben ik hypocriet en egoïstisch omdat ik een internetabonnement heb?
Ehm, ik ben er helemaal niet voor om iedereen even veel te laten verdienen, hoe kom je daar nu weer bij? Ik ben wel voor het nivelleren van lonen, dat is iets heel anders.quote:Op zondag 13 mei 2012 11:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nee, zo werkt dat niet. Als je je mond vol hebt van delen geldt dat je alles moet delen of je nu 1 of 1 miljard euro bezit en geen lulverhaal ophangen dat je al genoeg betaalt want dat doen de meesten.
Daar komt de aap alweer uit de mouw.quote:Op zondag 13 mei 2012 11:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ehm, ik ben er helemaal niet voor om iedereen even veel te laten verdienen, hoe kom je daar nu weer bij? Ik ben wel voor het nivelleren van lonen, dat is iets heel anders.
Jammer dat je alles zo zwart-wit ziet, dat bemoeilijkt een zinnige discussie.
En degenen die minder verdienen dan mij betalen minder belastingen en krijgen toeslagen. Prima systeem vind ik. Je punt?quote:Op zondag 13 mei 2012 11:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daar komt de aap alweer uit de mouw.
De gene die meer verdienen dan mij moeten meer belasting betalen
heerlijk nepsocalisme.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:00 schreef Ludd het volgende:
[..]
En degenen die minder verdienen dan mij betalen minder belastingen en krijgen toeslagen. Prima systeem vind ik. Je punt?
Oké, ik zit fout en maar denken dat je een ware communist/socialist bent terwijl je gewoon voor het criminaliseren bent van de 'rijkeren' door gewoon leeg te roven want jij valt onder de armen. Nu ga ik echt de conclusie trekken dat je in de rij staat waar de armeren zitten, dus netto ontvanger als het op delen aankomt. Gemakkelijk lullen is dat als je zelf niet hoeft te delen.quote:Op zondag 13 mei 2012 11:53 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ehm, ik ben er helemaal niet voor om iedereen even veel te laten verdienen, hoe kom je daar nu weer bij? Ik ben wel voor het nivelleren van lonen, dat is iets heel anders.
Jammer dat je alles zo zwart-wit ziet, dat bemoeilijkt een zinnige discussie.
Ik blijf lekker hier hoor, vvdquote:Op zondag 13 mei 2012 12:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
heerlijk nepsocalisme.
Waarom zitten hier trouwens alle vvd´rs en zitten de sp´rs in het vvd topic?![]()
Dat interview waarin hij toezegt dat hij voorstander is van een maximum inkomen ?quote:Op zondag 13 mei 2012 12:34 schreef Ludd het volgende:
Waar komt toch het idee vandaan dat de SP vindt dat iedereen evenveel moet gaan verdienen?
Kunnen alle boe-roepers in dit topic even iets uit SP-programma of manifesten parafraseren waar dit uit zou moeten blijken?
Persoonlijk zie ik wel iets in de "factor 5"-regel die laatst door Spekman van de PVDA aangehaald werd.
Verder is je suggestie onjuist.
Interessant vind ik overigens wel vanaf welk inkomen je in Nederland netto-ontvanger bent en vanaf welk inkomen ben je netto-bijdrager. En welke factoren worden daar in meegewogen? Dit lijkt mij lastig meetbaar. Zijn hier statistieken van?
Want een land is vergelijkbaar met een plant?quote:Op zondag 13 mei 2012 12:32 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik blijf lekker hier hoor, vvd
En deze kwam net op facebook voorbij:
[ afbeelding ]
Je begrijpt niet wat een maximuminkomen is?quote:Op zondag 13 mei 2012 12:38 schreef Yreal het volgende:
Dat interview waarin hij toezegt dat hij voorstander is van een maximum inkomen ?
De werkloze uitkeringstrekker in de maatschappij zijn onze wortels?quote:Op zondag 13 mei 2012 12:32 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik blijf lekker hier hoor, vvd
En deze kwam net op facebook voorbij:
[ afbeelding ]
Ligt eraan hoe je het toepast. Als je de 3de schijf opkrikt naar 100% heeft iedereen effectief hetzelfde inkomen. De verschillen zijn dan echt te minimaal om nog over naar huis te schrijven.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:40 schreef Ludd het volgende:
[..]
Je begrijpt niet wat een maximuminkomen is?
Als er sprake is van een maximuminkomen betekent dat niet dat iedereen dat maximuminkomen heeft.
Dus hoezo is er dan sprake van dat iedereen een even hoog inkomen heeft.
Waar staat dat de SP de derde schijf 100% wil belasten?quote:Op zondag 13 mei 2012 12:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je het toepast. Als je de 3de schijf opkrikt naar 100% heeft iedereen effectief hetzelfde inkomen. De verschillen zijn dan echt te minimaal om nog over naar huis te schrijven.
Als je de derde schijf naar 100% tilt zijn de inkomsten daaruit nul.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je het toepast. Als je de 3de schijf opkrikt naar 100% heeft iedereen effectief hetzelfde inkomen. De verschillen zijn dan echt te minimaal om nog over naar huis te schrijven.
geen idee, dacht ik ergens gelezen te hebben. Maar de sp kennende zal de 100% grens niet op 150.000+ zitten.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:43 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waar staat dat de SP de derde schijf 100% wil belasten?
dat is ook hoe ze een maximuminkomen willen bereikenquote:Op zondag 13 mei 2012 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je de derde schijf naar 100% tilt zijn de inkomsten daaruit nul.
Niet bepaald. Ik ga er vanuit dat hier de gewone hardwerkende Nederlanders (met een niet al te hoog inkomen) mee bedoeld worden.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De werkloze uitkeringstrekker in de maatschappij zijn onze wortels?![]()
Jij dacht? Bron graag. Aan loze kreten hebben we weinig.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:44 schreef Yreal het volgende:
[..]
geen idee, dacht ik ergens gelezen te hebben.
Ik bedoel, de belastinginkomsten zullen bij een 100% tarief nul zijn.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:44 schreef Yreal het volgende:
dat is ook hoe ze een maximuminkomen willen bereiken
Hoe dan, als je alles moet afdragen wat je verdient?quote:Op zondag 13 mei 2012 12:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik bedoel, de belastinginkomsten zullen bij een 100% tarief nul zijn.
Kortom, je roept maar wat, en je kan datgene wat je beweert niet staven door te parafraseren uit het partijprogramma, manifesten of andere schrijfsel van de SP?quote:
quote:Op zondag 13 mei 2012 12:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Kortom, je roept maar wat, en je kan datgene wat je beweert niet staven door te parafraseren uit het partijprogramma, manifesten of andere schrijfsel van de SP?
En dat zijn nou net de oogkleppen die je eens af kunt zetten. Genoeg mensen die geen topinkomen hebben maar ook hun bijdrage leveren aan de maatschappij.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
dus de sp wil dan toch 100% inkomstenbelasting? Bonussen verbieden bij private bedrijven staat trouwens wel openlijk in het partij programmaquote:Op zondag 13 mei 2012 12:53 schreef Ludd het volgende:
Ah, het staat dus niet in hun programma, maar stiekem zouden ze het wel willen?![]()
Tja, zo werkt dat in democratisch bestel.
Ze komen niet met het voorstel staat er toch?quote:Op zondag 13 mei 2012 12:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
dus de sp wil dan toch 100% inkomstenbelasting? Bonussen verbieden bij private bedrijven staat trouwens wel openlijk in het partij programma
uit dat artikelquote:Op zondag 13 mei 2012 13:00 schreef NiGeLaToR het volgende:
In dit artikel staat wel briljante reden om te investeren in opleiding:
http://mobiel.nu.nl/pda/a(...)ntreden-kabinet.html
Laag opgeleide mensen stemmen massaal SP of PVV, hoog opgeleiden voor GL, D66, CDA, VVD of CU.
Kan me voorstellen dat de SP opleiding niet zo belangrijk vindt
Nogal een verschil.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:16 schreef The_Terminator het volgende:
Ik zit nog te twijfelen of ik op de SP of D66 ga stemmen...
Omdat het socialisme een BNW achtig waanidee is bij de gemiddelde VVD'er.quote:Op zondag 13 mei 2012 12:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
heerlijk nepsocalisme.
Waarom zitten hier trouwens alle vvd´rs en zitten de sp´rs in het vvd topic?![]()
Deze waanidee is anders nog niet zo lang geleden hoor.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:20 schreef nikk het volgende:
[..]
Omdat het socialisme een BNW achtig waanidee is bij de gemiddelde VVD'er.
Je zei niet destructief of constructief.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Alleen verschillen wij daarover van mening
Kun je zonder leugens niet met iets komen om de partij af te kraken?quote:Op zondag 13 mei 2012 13:00 schreef NiGeLaToR het volgende:
In dit artikel staat wel briljante reden om te investeren in opleiding:
http://mobiel.nu.nl/pda/a(...)ntreden-kabinet.html
Laag opgeleide mensen stemmen massaal SP of PVV, hoog opgeleiden voor GL, D66, CDA, VVD of CU.
Kan me voorstellen dat de SP opleiding niet zo belangrijk vindt
Tja, het is maar net wat je belangrijk vindquote:
je brengt het nu alsof de hra crimineel isquote:Op zondag 13 mei 2012 13:35 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Tja, het is maar net wat je belangrijk vindIk vind het bijvoorbeeld van belang dat de HRA wordt aangepakt, dat allochtonen een eerlijke kans verdienen en dat softdrugs worden gelegaliseerd.
Het is wel een misstand ja, in de huidige vorm althans. Gelukkig wordt die opvatting steeds breder gedragen.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
je brengt het nu alsof de hra crimineel is
ben toch enigszins benieuwd wat ze nou precies gaan doen. Zonder hra kan ik geen huis kopenquote:Op zondag 13 mei 2012 13:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het is wel een misstand ja, in de huidige vorm althans. Gelukkig wordt die opvatting steeds breder gedragen.
Ik ben ook niet voor afschaffing, wel voor beperking. Volgens mij wil niemand de HRA voor goedkope huizen afschaffen.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
ben toch enigszins benieuwd wat ze nou precies gaan doen. Zonder hra kan ik geen huis kopen
Dat dus.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:44 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik ben ook niet voor afschaffing, wel voor beperking. Volgens mij wil niemand de HRA voor goedkope huizen afschaffen.
De SP wil geloof ik tot 350.000 hra niet beperken.
Als jij vindt dat de belastingbetaler mee moet betalen aan jouw wens om een duurder dan 350.000 euro kostend huis te kopen, ben ik het daar niet mee eens.
kon ik maar een huis kopen van 350.000quote:Op zondag 13 mei 2012 13:44 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik ben ook niet voor afschaffing, wel voor beperking. Volgens mij wil niemand de HRA voor goedkope huizen afschaffen.
De SP wil geloof ik tot 350.000 hra niet beperken.
Als jij vindt dat de belastingbetaler mee moet betalen aan jouw wens om een duurder dan 350.000 euro kostend huis te kopen, ben ik het daar niet mee eens.
Stem SP zou ik zeggen.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
kon ik maar een huis kopen van 350.000![]()
Zat meer te denken aan 150.000. Zonder de HRA kan ik dat momenteel niet rond krijgen. Opzich wel opmerkelijk dat de SP het voor goedkopere huizen in stand wil laten
Van GL weet ik dat ze het zeer geleidelijk af willen bouwen. Als jij de komende 20 jaar dat huis van 150.000 wil kopen, zal je er nog niets van merken hoor.quote:PvdA, GL en weet ik wat nog meer willen er helemaal vanaf.
Zij hebben 24/7 koopkracht!quote:Op zondag 13 mei 2012 12:42 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Daar is de HRA niet voor in het leven geroepen.quote:Op zondag 13 mei 2012 13:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
Stem SP zou ik zeggen.
[..]
Van GL weet ik dat ze het zeer geleidelijk af willen bouwen. Als jij de komende 20 jaar dat huis van 150.000 wil kopen, zal je er nog niets van merken hoor.
Hoe dan ook moet de HRA wel aangepakt worden. Een maatregel die ooit in het leven geroepen is om makkelijker een huis te kopen heeft de huizenprijzen nu juist ver opgedreven.
HRA is ter compensatie van de achterlijk hoge Inkomstenbelasting, maar drijft wel degelijk de huizenprijzen op. Tenminste, dat deed het.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:00 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Daar is de HRA niet voor in het leven geroepen.
De HRA is niet de oorzaak van de hoge huizenprijzen.
Het is niet de oorzaak, maar het draagt er wel degelijk aan bij.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:00 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Daar is de HRA niet voor in het leven geroepen.
De HRA is niet de oorzaak van de hoge huizenprijzen.
Nee, het vraag en aanbod mechanisme is de schuldige.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:03 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het is niet de oorzaak, maar het draagt er wel degelijk aan bij.
Ja, ik vermoed dat jij gaat zeggen dat de belastingen de enige schuldige zijn aan de hoge huizenprijzen, niet waar?
ja, maar op het moment dat mensen meer te besteden hebben via de hra, gaan de prijzen omhoog hequote:Op zondag 13 mei 2012 14:11 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Nee, het vraag en aanbod mechanisme is de schuldige.
Waarbij het aanbod sterk gereguleerd word door de overheid. Daarnaast is die hoge huizenprijs voornamelijk een hoge grondprijs.
De kosten voor het bouwen van een woning zijn laag. Het systeem van vergunningen, overheidsplanning en het opzettelijk schaars houden van grond maakt het aanbod van nieuwe juiste woningen te klein.
Nee. Je gaat niet opeens meer betalen voor hetzelfde simpelweg omdat je meer geld hebt.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja, maar op het moment dat mensen meer te besteden hebben via de hra, gaan de prijzen omhoog he
Collectief meer te besteden hebben zorgt ervoor dat de aanbieder meer geld kan vragen.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:22 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Nee. Je gaat niet opeens meer betalen voor hetzelfde simpelweg omdat je meer geld hebt.
En daar zit de crux. Wanneer de inkomstenbelasting niet mee gaat omlaag maak je een grote bezuinigingsslag lastenverzwaringquote:Daarnaast zou afschaffing van de HRA gepaard gaan met een zelfde verlaging van de inkomstenbelasting. Waardoor het aanbod van geld bij de koper niet kleiner of groter is.
Slechts wanneer er te veel schaarste is in het aanbod.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Collectief meer te besteden hebben zorgt ervoor dat de aanbieder meer geld kan vragen.
Toch is dat iets wat je op macroniveau wel degelijk ziet bij dit soort zaken. Mensen zijn gemiddeld genomen bereid om tot een bepaald percentage van hun inkomen uit te geven aan hun huisvesting. Als het gezinsinkomen stijgt (veel meer vrouwen zijn gaan werken de afgelopen decennia) stijgt dus ook het absolute bedrag dat men aan huisvesting uit wil geven en dat heeft een opstuwend effect gehad op de huizenprijzen. Dat gecombineerd met een HRA die haar doel voorbij schoot zorgt voor flink hogere prijzen.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:22 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Nee. Je gaat niet opeens meer betalen voor hetzelfde simpelweg omdat je meer geld hebt.
ook in landen waar dat aanbod veel sneller kon stijgen hebben zich grote vastgoedbubbels voorgedaan die met veel meer ellende geklapt zijn (bv Spanje of de VS)quote:Op zondag 13 mei 2012 14:29 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Slechts wanneer er te veel schaarste is in het aanbod.
Krijg je staks ook niet een gigantisch probleem als de 50+ generatie stukje bij beetje weg gaat vallen? Zit aardig wat huizenbezit in die groep; zie dat maar kwijt te raken. Denk dat de bubbel nog wel eens leuk kan gaan barsten.quote:Op zondag 13 mei 2012 14:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ook in landen waar dat aanbod veel sneller kon stijgen hebben zich grote vastgoedbubbels voorgedaan die met veel meer ellende geklapt zijn (bv Spanje of de VS)
daarom moet de HRA regeling nu flink versoberd gaan worden, dan zakken de prijzen in elkaar en kan de 55+ generatie naar een flink deel van die winst fluitenquote:Op zondag 13 mei 2012 14:51 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Krijg je staks ook niet een gigantisch probleem als de 50+ generatie stukje bij beetje weg gaat vallen? Zit aardig wat huizenbezit in die groep; zie dat maar kwijt te raken. Denk dat de bubbel nog wel eens leuk kan gaan barsten.
quote:Op zondag 13 mei 2012 14:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
daarom moet de HRA regeling nu flink versoberd gaan worden, dan zakken de prijzen in elkaar en kan de 55+ generatie naar een flink deel van die winst fluiten
Over welke winst heb je het?quote:Op zondag 13 mei 2012 14:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
daarom moet de HRA regeling nu flink versoberd gaan worden, dan zakken de prijzen in elkaar en kan de 55+ generatie naar een flink deel van die winst fluiten
Wat een gelul, ze kunnen er zelfs geen doosje lucifers voor krijgen voor de overwaarde al is het 1 miljoen aan overwaarde.quote:Op zondag 13 mei 2012 17:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De 'overwaarde' op hun woningen. Die zal in zo'n geval voor een flink deel verdampen.
Veel 55+'ers (of hun erfgenamen) zullen gaan proberen die overwaarde te gaan verzilveren de komende decennia. In een latere levensfase is dat leuke huis met die flinke tuin niet zo praktisch meer.quote:Op zondag 13 mei 2012 17:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wat een gelul, ze kunnen er zelfs geen doosje lucifers voor krijgen voor de overwaarde al is het 1 miljoen aan overwaarde.
Blijft onzin en wat jaloers geroeptoeter door jou toegevoegd.quote:Op zondag 13 mei 2012 18:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Veel 55+'ers (of hun erfgenamen) zullen gaan proberen die overwaarde te gaan verzilveren de komende decennia. In een latere levensfase is dat leuke huis met die flinke tuin niet zo praktisch meer.
Tja, je leest maar vrolijk wat je wilt lezen dan gaan we hier in de discussie verder met mensen die wel enig verstand hebben van zakenquote:Op maandag 14 mei 2012 07:24 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Blijft onzin en wat jaloers geroeptoeter door jou toegevoegd.
De meeste ouderen verkopen al niet en je doet net alsof ze allemaal ergens in Wassenaar of de Veluwe wonen met een flinke tuin terwijl de meesten geeneens een tuin hebben of een postzegeltje van amper 50 m2 waar je het gras zelfs met een nagelknipschaartje bij kan houden. Nounou poehpoeh, flinke tuin zeg in je vinexgemeente, flatje of arbeiderswijkje.
Nogmaals proberen dan.quote:Op maandag 14 mei 2012 08:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, je leest maar vrolijk wat je wilt lezen dan gaan we hier in de discussie verder met mensen die wel enig verstand hebben van zaken.
Ik vind het anders behoorlijk overtuigend wat Karl Marx en Friedrich Engels allemaal hebben geschreven. Wat zijn de drie K's eigenlijk?quote:Op zondag 13 mei 2012 08:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je komt er misschien ooit eens achter dat Marx zijn denkbeelden gewoon dom gelul zijn. Er zijn maar drie dingen op de wereld belangrijk en dat zijn de drie 'KKK'. En nee, niet de Ku Kux Klan.
Ik denk dat je wel in het achterhoofd moet houden dat Marx en Engels negentiende-eeuwse problematiek behandelen. Het teleologische, wetenschappelijke systeem erachter heeft totaal gefaald, dus je doet er goed aan om niet alles te koppelen aan de hedendaagse situatie, maar ze uitsluitend te beschouwen in hun eigen tijd. De arbeidersklasse waarover zij schrijven, is natuurlijk (hier in Nederland) amper nog sprake van. Die illusie is toch wel verdwenen in de jaren vijftig en jaren zestig, me dunkt.quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:05 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik vind het anders behoorlijk overtuigend wat Karl Marx en Friedrich Engels allemaal hebben geschreven. Wat zijn de drie K's eigenlijk?![]()
Nog een rake uitspraak die ik vandaag las in het boek "Over het woningvraagstuk" van Friedrich Engels:
"Staatsschulden"! De arbeidersklasse weet dat zij die niet gemaakt heeft, en als zij aan de macht komt, zal zij de aflossing ervan over laten aan hen die deze schulden hebben veroorzaakt.
Wat een kul, die laatste quote. De arbeidersklasse stemt massaal op partijen die de begroting niet op orde houden. Zij zijn dan dus wel degelijk verantwoordelijk.quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:05 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik vind het anders behoorlijk overtuigend wat Karl Marx en Friedrich Engels allemaal hebben geschreven. Wat zijn de drie K's eigenlijk?![]()
Nog een rake uitspraak die ik vandaag las in het boek "Over het woningvraagstuk" van Friedrich Engels:
"Staatsschulden"! De arbeidersklasse weet dat zij die niet gemaakt heeft, en als zij aan de macht komt, zal zij de aflossing ervan over laten aan hen die deze schulden hebben veroorzaakt.
Dit roepen de bashers op links nou wel altijd, maar klopt dat ook echt?quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wat een kul, die laatste quote. De arbeidersklasse stemt massaal op partijen die de begroting niet op orde houden. Zij zijn dan dus wel degelijk verantwoordelijk.
En bijstandszeugen leven er goed van zonder ooit wat bij te dragen, behalve nog meer sociale gevallen er bij te biggen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:25 schreef NiGeLaToR het volgende:
Misschien ook meteen even bekijken wie er überhaupt belasting betalen in ons land, na aftrek van alle toeslagen enzo:
http://blogs.z24.nl/bouma(...)-alle-belasting.html
Volgens mij is dat al onwijs Marxistisch, de middenklasse betaald netto gezien al bijna niets volgens het artikel/CBS
Geen enkele regering of partij daarin heeft de begroting op orde gehouden, iedere regering na de oorlog heeft de overheid doen groeien, en met uitzondering van paars 1 allemaal harder dan de economie groeide. Daar hoef je niet echt slim voor te zijn om te begrijpen dat dit een einde moet hebbenquote:Op donderdag 17 mei 2012 00:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wat een kul, die laatste quote. De arbeidersklasse stemt massaal op partijen die de begroting niet op orde houden. Zij zijn dan dus wel degelijk verantwoordelijk.
Er moet inderdaad een einde aan komen, maar de VVD beseft zich nu tenminste dat we wel moeten bezuinigen. In tijden van hoogconjunctuur kun je mensen ook niet wijsmaken dat bezuinigen nodig is, helaas. Dus de partijen zijn min of meer geforceerd om er een achterlijke begroting op na te houden.quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen enkele regering of partij daarin heeft de begroting op orde gehouden, iedere regering na de oorlog heeft de overheid doen groeien, en met uitzondering van paars 1 allemaal harder dan de economie groeide. Daar hoef je niet echt slim voor te zijn om te begrijpen dat dit een einde moet hebben
Ja nu ze echt niet anders meer kunnen. Je hebt gezien tot welke hoogte het tekort oploopt dit jaar? Je geliefde VVD heeft de afgelopen 30 jaar een jaar of 8 niet geregeerd en toch elke keer stevige tekorten. Ondanks je aanbidding zijn ze geen enkele haar beter dan de andere partijenquote:Op donderdag 17 mei 2012 11:33 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er moet inderdaad een einde aan komen, maar de VVD beseft zich nu tenminste dat we wel moeten bezuinigen.
Klep dicht.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja nu ze echt niet anders meer kunnen. Je hebt gezien tot welke hoogte het tekort oploopt dit jaar? Je geliefde VVD heeft de afgelopen 30 jaar een jaar of 8 niet geregeerd en toch elke keer stevige tekorten. Ondanks je aanbieding zijn ze geen enkele haar beter dan de andere partijen
Dit is het topic van de SP. Kutpartij.quote:
Zou wel willen zien hoe de SP de 'rijken' kaalplukt ten gunste van de 'armen'. Er is gewoon geen geld om het hele gratis-geld-voor-luie-mensen-principe te blijven steunen. Vind het jammer, mensen die het echt nodig hebben (diezelfde schrijnende gevallen die je altijd ziet) zijn de dupe van die het niet nodig hebben. Te veel mensen zijn trots op hun verworven recht - 100% arbeidsongeschikt en 100% zwart aan het werk en daar nog trots op zijn ook - dat is Nederland SP.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit is VKZ daar moet je overal de VVD belachelijk maken.
De SP wilt dat mensen die kunnen werken dat ook gewoon gaan doen hoor. Als je geen geldige reden hebt krijg je gewoon geen uitkering.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Zou wel willen zien hoe de SP de 'rijken' kaalplukt ten gunste van de 'armen'. Er is gewoon geen geld om het hele gratis-geld-voor-luie-mensen-principe te blijven steunen. Vind het jammer, mensen die het echt nodig hebben (diezelfde schrijnende gevallen die je altijd ziet) zijn de dupe van die het niet nodig hebben. Te veel mensen zijn trots op hun verworven recht - 100% arbeidsongeschikt en 100% zwart aan het werk en daar nog trots op zijn ook - dat is Nederland SP.
Slechter juist, zeker als je de uitgestelde effecten meerekent.quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja nu ze echt niet anders meer kunnen. Je hebt gezien tot welke hoogte het tekort oploopt dit jaar? Je geliefde VVD heeft de afgelopen 30 jaar een jaar of 8 niet geregeerd en toch elke keer stevige tekorten. Ondanks je aanbieding zijn ze geen enkele haar beter dan de andere partijen
Het is de schuld van de PvdA!quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja nu ze echt niet anders meer kunnen. Je hebt gezien tot welke hoogte het tekort oploopt dit jaar? Je geliefde VVD heeft de afgelopen 30 jaar een jaar of 8 niet geregeerd en toch elke keer stevige tekorten. Ondanks je aanbidding zijn ze geen enkele haar beter dan de andere partijen
Altijd ruim zien, Koosquote:Op donderdag 17 mei 2012 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is de schuld van de PvdA! de (s)Linkse Elite!
Noem a.u.b. 1 succesvolle socialistische samenleving? En waarom zouden we onze kapitalistisch-deels overheidsgestuurde samenleving opgeven voor een utopie dat nergens is verwezenlijkt?!quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:07 schreef Ludd het volgende:
Inderdaad.
In een echt socialistische samenleving zijn er echt nauwelijks uitkeringstrekkers hoor.
Heel Scandinavië. Canada. Nederland. Cuba zouden sommige mensen ook nog wel succesvol noemen, al vind ik dat daar een beetje voorbarig.quote:Op donderdag 17 mei 2012 15:16 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Noem a.u.b. 1 succesvolle socialistische samenleving? En waarom zouden we onze kapitalistisch-deels overheidsgestuurde samenleving opgeven voor een utopie dat nergens is verwezenlijkt?!
Net of het huidige Rusland ook maar iets te maken heeft met socialisme... Het is gewoon een kapitalistische dictatuur met aan het hoofd Poetin.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:21 schreef SteamBoat het volgende:
[..]
spoor je wel....pleur lekker op naar Rusland rooie opvreter
Mwah, vind het niet zo heel sterk om die landen als succesvolle socialistische samenlevingen te zien. Dat zijn sociaaldemocratische stelsels waar inderdaad reformistische ideeën succesvol in zijn opgenomen, maar in samenspraak met andere systemen en overtuigingen. Dus om dat alleen aan het socialisme toe te schrijven, lijkt me nogal een schromelijke overdrijving. Sterker nog, zonder de kapitalistische insteek was het nooit mogelijk geweest om de verzorgingsstaten überhaupt mogelijk te maken.quote:Op donderdag 17 mei 2012 19:15 schreef GeileSoeplepel het volgende:
[..]
Heel Scandinavië. Canada. Nederland. Cuba zouden sommige mensen ook nog wel succesvol noemen, al vind ik dat daar een beetje voorbarig.
Kapitalisme heeft er net zo weinig mee te maken als het socialisme. Toen begin jaren negentig de Russische staatsbedrijven werden overgeheveld naar de markt zijn deze meteen in de handen gekomen van een klein aantal Russen. Daarmee is eerder een oligopolie ontstaan; het is niet zo dat de markt daar nu opeens hoogtij viert.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 09:07 schreef Comandante het volgende:
[..]
Net of het huidige Rusland ook maar iets te maken heeft met socialisme... Het is gewoon een kapitalistische dictatuur met aan het hoofd Poetin.
quote:Op donderdag 17 mei 2012 08:25 schreef NiGeLaToR het volgende:
Misschien ook meteen even bekijken wie er überhaupt belasting betalen in ons land, na aftrek van alle toeslagen enzo:
http://blogs.z24.nl/bouma(...)-alle-belasting.html
Volgens mij is dat al onwijs Marxistisch, de middenklasse betaald netto gezien al bijna niets volgens het artikel/CBS
Daar kan ik alleen maar achter staanquote:De SP pleit in het verkiezingsprogramma voor ‘sociale wederopbouw’. Zo asociaal is Nederland blijkbaar geworden. Belangrijk onderdeel is een belastingverhoging voor de rijken: “Het hoogste tarief in de inkomstenbelasting wordt verhoogd van 52 naar 55 procent,”schrijft de SP. “Er komt een nieuw toptarief van 65 procent vanaf een belastbaar inkomen van 150.000 euro.”
Als je chronisch ziek bent, zoals mensen met MS, hartklachten, etc. dan word je behoorlijk gepakt.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:22 schreef 2cv het volgende:
Dikke kans dat ik SP ga stemmen. Ik houd niet zo van die (verhoogde) belasting op ziek zijn.
Ik hou niet zo van die verhoogde belasting op werken. Prioriteiten.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:22 schreef 2cv het volgende:
Dikke kans dat ik SP ga stemmen. Ik houd niet zo van die (verhoogde) belasting op ziek zijn.
Vanwaar dat?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:58 schreef klipper het volgende:
Bij de SP moet ik toch altijd denken aan een uitspraak door George Orwell in zijn boek ‘Animal Farm’. Eerst was er de leus:
"All animals are equal"
Daarna werd er toegevoegd:
"but some animals are more equal than others."
Omdat alle socialistische regimes dat in het verleden gedaan hebben.quote:
Alsof de SP pleit voor het gelijktrekken van alle inkomens.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:06 schreef klipper het volgende:
[..]
Omdat alle socialistische regimes dat in het verleden gedaan hebben.
Op zich is een socialistisch systeem iets mooi, alleen de uitwerking ervan komt nooit van de grond, de grootste boosdoener is dan toch het egoïsme wat gaat overheersen, er zullen altijd mensen zijn die zich beter voelen dan anderen en zodoende ook meer willen verdienen dan anderen.
De SP trekt het dan ook niet in het extreme door en laat ruimte.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:06 schreef klipper het volgende:
[..]
Omdat alle socialistische regimes dat in het verleden gedaan hebben.
Op zich is een socialistisch systeem iets mooi, alleen de uitwerking ervan komt nooit van de grond, de grootste boosdoener is dan toch het egoïsme wat gaat overheersen, er zullen altijd mensen zijn die zich beter voelen dan anderen en zodoende ook meer willen verdienen dan anderen.
Jouw prioriteiten liggen anders en dat is een keuze.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:33 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van die verhoogde belasting op werken. Prioriteiten.
Animal Farm was juist een kritiek op het stalinistische Rusland, ondanks dat Orwell zelf links-georienteerd was (als ik het goed heb).quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:58 schreef klipper het volgende:
Bij de SP moet ik toch altijd denken aan een uitspraak door George Orwell in zijn boek ‘Animal Farm’. Eerst was er de leus:
"All animals are equal"
Daarna werd er toegevoegd:
"but some animals are more equal than others."
Ga eens gewoon werken en laat de wiet eens liggen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 00:22 schreef 2cv het volgende:
Dank voor de verduidelijking.quote:Op woensdag 16 mei 2012 16:27 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel in het achterhoofd moet houden dat Marx en Engels negentiende-eeuwse problematiek behandelen. Het teleologische, wetenschappelijke systeem erachter heeft totaal gefaald, dus je doet er goed aan om niet alles te koppelen aan de hedendaagse situatie, maar ze uitsluitend te beschouwen in hun eigen tijd. De arbeidersklasse waarover zij schrijven, is natuurlijk (hier in Nederland) amper nog sprake van. Die illusie is toch wel verdwenen in de jaren vijftig en jaren zestig, me dunkt.
Niet zozeer een waardeoordeel over de teksten zelf vanuit mij, want ik heb alleen het Communistisch Manifest en nog wat andere teksten van Marx gelezen.
Hey FOK! newbie... Jij kent de medische historie van cv2?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:41 schreef SteamBoat het volgende:
[..]
Ga eens gewoon werken en laat de wiet eens liggen.
Leef gezond ipv met je tent op het maliveld staan met -10.
Dan ben je niet zo vaak ziek, lui links opvretertje..
Zo precies bedoelde ik het dan ook niet.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:23 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Alsof de SP pleit voor het gelijktrekken van alle inkomens.
De SP is weliswaar voor nivellering maar inkomensverschillen mogen (moeten) uiteraard gewoon blijven bestaan.
Klopt, maar het laat eens te meer zien dat zodra er iemand aan de macht is er opeens heel andere prioriteiten zijn dan voorheen, Rusland is slechts een voorbeeld, China, Noord Korea en dergelijke zijn dat ook.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:39 schreef Gewas het volgende:
[..]
Animal Farm was juist een kritiek op het stalinistische Rusland, ondanks dat Orwell zelf links-georienteerd was (als ik het goed heb).
Wel een goed boek trouwens.
Het gaat echter om de mate waarin.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 13:58 schreef klipper het volgende:
iemand die beter dan een ander is moet gewoon beter kunnen verdienen
Laat die gast maar praten. Tegen mij zei hij dat ik een rooie opvreter ben die naar Rusland moet vertrekken. Kan het ook als een compliment beschouwen...quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hey FOK! newbie... Jij kent de medische historie van cv2?
Verdiep je daar maar eens in en kom dan je excuses aan hem aanbieden.
Je hebt hierin helemaal gelijk. De eeuwige honger naar macht (waar veel mensen helaas last van hebben) is een van de grootste redenen waarom dit soort regimes altijd gefaald hebben.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:00 schreef klipper het volgende:
[..]
Klopt, maar het laat eens te meer zien dat zodra er iemand aan de macht is er opeens heel andere prioriteiten zijn dan voorheen, Rusland is slechts een voorbeeld, China, Noord Korea en dergelijke zijn dat ook.
Ach ja, het koningshuis kost wat, maar levert ook veel op.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:19 schreef Gewas het volgende:
[..]
Je hebt hierin helemaal gelijk. De eeuwige honger naar macht (waar veel mensen helaas last van hebben) is een van de grootste redenen waarom dit soort regimes altijd gefaald hebben.
Daarom ben ik wel blij dat de SP een meer gematigde koers vaart. Al zou ik alleen willen zien dat ze zich wat meer tegen het Koningshuis zouden afzetten. Maar uiteindelijk ben ik blij dat ze hun socialistische basis nooit verloren hebben.
verdiep me nergens in, heb wel wat anders te doen.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hey FOK! newbie... Jij kent de medische historie van cv2?
Verdiep je daar maar eens in en kom dan je excuses aan hem aanbieden.
dat is het niet kan ik je zeggen....quote:Op zaterdag 19 mei 2012 16:17 schreef Gewas het volgende:
[..]
Laat die gast maar praten. Tegen mij zei hij dat ik een rooie opvreter ben die naar Rusland moet vertrekken. Kan het ook als een compliment beschouwen...
waarom willen jullie altijd privacy??quote:Op zaterdag 19 mei 2012 15:21 schreef GeileSoeplepel het volgende:
Gelukkig is de SP ook in de praktijk voor privacy, samen met PvdD, D66 en GroenLinks.
geef die man een pilletje....quote:Op zaterdag 19 mei 2012 14:08 schreef polderturk het volgende:
Lieve fok-vrienden,
Ik vraag jullie middels dit bericht op de piratenpartij te stemmen. Alle andere partijen hebben hun kans gehad. Het zijn ouderwetse partijen die al lang genoeg geregeerd hebben. Laten we al die partijen uit de tweede kamer en uit de regering stemmen. Geef de piratenpartij een kans. De partij staat voor meer privacy, meer vrijheid en meer directe democratie. Dat zijn de dingen die we nodig hebben in dit landje van ons.
Lang leve Nederland
Lang leve vrijheid
Lang leve onze privacy
Lang leve de piratenpartij
truequote:Op donderdag 17 mei 2012 11:59 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Zou wel willen zien hoe de SP de 'rijken' kaalplukt ten gunste van de 'armen'. Er is gewoon geen geld om het hele gratis-geld-voor-luie-mensen-principe te blijven steunen. Vind het jammer, mensen die het echt nodig hebben (diezelfde schrijnende gevallen die je altijd ziet) zijn de dupe van die het niet nodig hebben. Te veel mensen zijn trots op hun verworven recht - 100% arbeidsongeschikt en 100% zwart aan het werk en daar nog trots op zijn ook - dat is Nederland SP.
Mag ik je hart hebben ? Jij gebruikt het jouwe toch niet en het mijne doet het maar voor de helft.quote:Op zaterdag 19 mei 2012 12:41 schreef SteamBoat het volgende:
[..]
Ga eens gewoon werken en laat de wiet eens liggen.
Leef gezond ipv met je tent op het maliveld staan met -10.
Dan ben je niet zo vaak ziek, lui links opvretertje..
Als het kon mocht je hem hebben, zo leuk is het niet meer op deze aardkloot....quote:Op zondag 20 mei 2012 01:32 schreef 2cv het volgende:
[..]
Mag ik je hart hebben ? Jij gebruikt het jouwe toch niet en het mijne doet het maar voor de helft.
dat is nou de prijs die echt zieke mensen en mensen die echt geen werk kunnen krijgen moeten betalen dankzij de parasieten in ons land die misbruik maken van de voorzieningen...quote:Op zondag 20 mei 2012 01:37 schreef 2cv het volgende:
Waarom zou het niet kunnen dan ?
En ik ben het met je eens, die mafketels in Den Haag die feitelijk een belasting op ziek zijn invoeren maken het er niet leuker op.
Jij weet toch ook dat er vele mensen zijn die misbruik maken van de sociale zekerheden.quote:Op zondag 20 mei 2012 02:12 schreef 2cv het volgende:
Graag met wat statistiekjes komen voor je over parasieten gaat praten. + een definitie van parasieten.
En? Wat voegt dat toe aan een SP topic?quote:Op zondag 20 mei 2012 02:18 schreef SteamBoat het volgende:
[..]
Jij weet toch ook dat er vele mensen zijn die misbruik maken van de sociale zekerheden.
Jij bent waarschijnlijk echt ziek,maar er zijn er vele die alleen maar doen of ze dat zijn.
Daar heb je geen statistieken voor nodig.
En dan zwart erbij werken.....dat noem ik parasieten(en dan blijf ik nog netjes)
Als jij je aangesproken voelt, sta jij blijkbaar op dat veld.....quote:Op zondag 20 mei 2012 01:32 schreef 2cv het volgende:
[..]
Mag ik je hart hebben ? Jij gebruikt het jouwe toch niet en het mijne doet het maar voor de helft.
Dus sociaal is gewoon de hoge inkomens kaalplukken tgv de lage inkomens?quote:Op zaterdag 19 mei 2012 11:26 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
[..]
Daar kan ik alleen maar achter staan![]()
In 1990 was de hoogste schaal 72%, later 60% en onder paars naar 52%.
De rijken hebben in de tijd dat het goed ging maximaal geprofiteerd van de economie, nu mogen ze weer een paar tandjes bijzetten.
Eén belastingtarief voor alle inkomens is allesbehalve sociaal. Geen mens heeft miljoenen euro's op een bankrekening nodig, dus ze mogen best wat meer bijdragen, zeker aangezien velen van hen dit geld door gelukkige toevalligheden hebben verkregen.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:14 schreef klipper het volgende:
[..]
Dus sociaal is gewoon de hoge inkomens kaalplukken tgv de lage inkomens?
Echt sociaal zou het pas zijn als er 1 belastingtarief is ongeacht wat je verdient.
Nee dit beleid is gewoon pure populaire politiek bedrijven, we gaan die 1% echt rijke mensen extra belasten.
In de praktijk zet dit weinig tot geen zoden aan de dijk, het zorgt er alleen maar voor dat rijke mensen eerder het land zullen verlaten op zoek naar een land waar het beter vertoeven is, kijk bijvoorbeeld maar naar frankrijk op dit moment.
Bedenk eerst wie jouw loon betaalt voordat je je tegen hem afzet, als ze het zat worden zit je met lege handen en dan?
Hannes Waderquote:
Vertrekken? Neu, gewoon knuttselen met de belasting.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:26 schreef Gewas het volgende:
[..]
Eén belastingtarief voor alle inkomens is allesbehalve sociaal. Geen mens heeft miljoenen euro's op een bankrekening nodig, dus ze mogen best wat meer bijdragen, zeker aangezien velen van hen dit geld door gelukkige toevalligheden hebben verkregen.
En als ze dan besluiten om het land te verlaten is dat jammer, maar zegt genoeg over deze mensen.
Ah ja, dem morgenrot entgegen. Ik herkende de persoon, maar kon even niet plaatsen wie het was.quote:
Maak jij dat uit linkse luiwammes?quote:Op zondag 20 mei 2012 12:26 schreef Gewas het volgende:
[..]
Eén belastingtarief voor alle inkomens is allesbehalve sociaal. Geen mens heeft miljoenen euro's op een bankrekening nodig, dus ze mogen best wat meer bijdragen, zeker aangezien velen van hen dit geld door gelukkige toevalligheden hebben verkregen.
En als ze dan besluiten om het land te verlaten is dat jammer, maar zegt genoeg over deze mensen.
eens....quote:Op zondag 20 mei 2012 12:14 schreef klipper het volgende:
[..]
Dus sociaal is gewoon de hoge inkomens kaalplukken tgv de lage inkomens?
Echt sociaal zou het pas zijn als er 1 belastingtarief is ongeacht wat je verdient.
Nee dit beleid is gewoon pure populaire politiek bedrijven, we gaan die 1% echt rijke mensen extra belasten.
In de praktijk zet dit weinig tot geen zoden aan de dijk, het zorgt er alleen maar voor dat rijke mensen eerder het land zullen verlaten op zoek naar een land waar het beter vertoeven is, kijk bijvoorbeeld maar naar frankrijk op dit moment.
Bedenk eerst wie jouw loon betaalt voordat je je tegen hem afzet, als ze het zat worden zit je met lege handen en dan?
Hard werken is zeker niet in alle gevallen de reden dat iemand rijk wordt. Bouwvakkers werken ook hard, en toch zal je daar niet rijk mee worden.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:37 schreef SteamBoat het volgende:
[..]
Maak jij dat uit linkse luiwammes?
Bepaal jij even wie wat nodig heeft>?"
En er zijn mensen die door hard werken rijk geworden zijn,dus rot lekker zelf op naar een ander land...nee hier krijg je gratis geld zonder te werken he.
Er zijn mensen die door hard werken nog steeds maar net hun hoofd boven water kunnen houden, en er zijn mensen die zonder inspanning rijk worden. Wat is je punt?quote:Op zondag 20 mei 2012 12:37 schreef SteamBoat het volgende:
En er zijn mensen die door hard werken rijk geworden zijn,dus rot lekker zelf op naar een ander land...
Als je door hard werken het hoofd amper boven water kan houden had je een vak moeten leren.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:41 schreef Ludd het volgende:
[..]
Er zijn mensen die door hard werken nog steeds maar net hun hoofd boven water kunnen houden, en er zijn mensen die zonder inspanning rijk worden. Wat is je punt?
Wat een kansloze opmerking. Verpleegkundig is geen vak? Bouwvakker is geen vak?quote:Op zondag 20 mei 2012 12:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je door hard werken het hoofd amper boven water kan houden had je een vak moeten leren.
Want die verdienen weinig? Ga toch fietsen. Elektriciens, loodgieters, fietsenmakers... vaklui, verdienen goed. Nee, het is geen topsalaris, dus?quote:Op zondag 20 mei 2012 12:45 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat een kansloze opmerking. Verpleegkundig is geen vak? Bouwvakker is geen vak?
Wacht, waarom ga ik hier op in. Don't feed the troll.
Ik word kwaad als iemand wilt bepalen wat een ander mag hebben of niet.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:40 schreef Gewas het volgende:
[..]
Hard werken is zeker niet in alle gevallen de reden dat iemand rijk wordt. Bouwvakkers werken ook hard, en toch zal je daar niet rijk mee worden.
Moet je trouwens in zowat elk bericht iemand beledigen?
ja...wat is jou punt....quote:Op zondag 20 mei 2012 12:41 schreef Ludd het volgende:
[..]
Er zijn mensen die door hard werken nog steeds maar net hun hoofd boven water kunnen houden, en er zijn mensen die zonder inspanning rijk worden. Wat is je punt?
lquote:Op zondag 20 mei 2012 12:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je door hard werken het hoofd amper boven water kan houden had je een vak moeten leren.
Ik vind het nogal ironisch dat je het enerzijds afgeeft op mensen die niet werken, een standpunt waar ik deels in mee kan gaan, maar anderzijds maakt het je blijkbaar niets uit dat er door ons economisch systeem een toplaag rijker wordt ten koste van de normale werkende mensen, zonder dat ze daar iets voor hoeven doen.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:14 schreef SteamBoat het volgende:
[..]
ja...wat is jou punt....
Dus de mensen zonder inspanning,moet bloeden, omdat ze vroeger hard geleerd en gewerkt hebben om hun rijkdom te vergaren....??
Dat is maar zeer de vraag.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:13 schreef SteamBoat het volgende:
Ik word kwaad als iemand wilt bepalen wat een ander mag hebben of niet.
Als iemand veel geld heeft, dan is dat zijn verdienste.
Niemand geen? Dus iedereen. Ik ben blij dat we het eens zijn.quote:Of hij het nou verkregen heeft door werken,erfenis of andere zaken, daar heeft niemand geen Fuck mee te maken.
Iedereen die het niet met je eens is valt onder deze noemer?quote:Zeker niet geitewollesokken die al moe worden van de TV overzetten....
Het zal je maar gezegd worden.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:06 schreef klipper het volgende:
[..]
Als jij je aangesproken voelt, sta jij blijkbaar op dat veld.....
En dan ben jij juist degene die het niet nodig heeft, je draagt dan toch niets bij aan de maatschappij.
En zelfs die blik is te beperkt. Het credo lijkt hier te luiden dat hoe meer geld je aan de maatschappij onttrekt (hoe meer je verdient), hoe meer je aan de economie bijdraagt. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn.quote:Op zondag 20 mei 2012 13:39 schreef Tomatenboer het volgende:
Hoe kortzichtig. Iedereen draagt iets bij aan de maatschappij, waarom altijd alleen maar die eenzijdige en kortzichtige economische kijk naar het verhaal?
Zij betalen dan ook al veel meer.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:26 schreef Gewas het volgende:
[..]
Bouwvakkers werken tegenwoordig minder hard dan vroeger, de arbo houd dat wel tegen.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:40 schreef Gewas het volgende:
[..]
Hard werken is zeker niet in alle gevallen de reden dat iemand rijk wordt. Bouwvakkers werken ook hard, en toch zal je daar niet rijk mee worden.
Moet je trouwens in zowat elk bericht iemand beledigen?
Ander vak leren?quote:Op zondag 20 mei 2012 12:41 schreef Ludd het volgende:
[..]
Verpleegkundigen verdienen echt niet zo slecht hoor, dat is een wijdverbreid misverstand wat ze graag hoog houden.quote:Op zondag 20 mei 2012 12:45 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat een kansloze opmerking. Verpleegkundig is geen vak? Bouwvakker is geen vak?
Wacht, waarom ga ik hier op in. Don't feed the troll.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |