abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110675115
De SP heeft nog nooit iets bereikt en de PVDA heeft al genoeg met ons geld gesmeten, ik denk dat de beste keuze de VVD wordt, of niet? Discussieer.
  maandag 23 april 2012 @ 14:50:25 #2
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_110675201
Ik zal never en nooit op de SP of PVDA stemmen. Gooi ik me geld liever gewoon weg.

Denk dat het D66 of de VVD gaat worden straks, maar zeker weet ik dat niet :D
pi_110675237
quote:
15s.gif Op maandag 23 april 2012 14:50 schreef Printerkabel het volgende:
Ik zal never en nooit op de SP of PVDA stemmen. Gooi ik me geld liever gewoon weg.

Beneath the gold, the bitter steel
pi_110675246
Schopje VKZ.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 23 april 2012 @ 14:55:19 #5
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_110675360
quote:

I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_110675387
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 14:48 schreef zetalore het volgende:
De SP heeft nog nooit iets bereikt en de PVDA heeft al genoeg met ons geld gesmeten, ik denk dat de beste keuze de VVD wordt, of niet? Discussieer.
Wel even de feiten op een rij, het zijn altijd de rechts-christelijke kabinetten die het begrotingstekort hebben laten oplopen, dus let even op wie er met je geld smijt. *O*
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_110675491
Zal ik ook nooit doen.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_110675495
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 14:55 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Wel even de feiten op een rij, het zijn altijd de rechts-christelijke kabinetten die het begrotingstekort hebben laten oplopen, dus let even op wie er met je geld smijt. *O*
Dat komt omdat links teveel bezig is geweest met een zorgstaat op te bouwen in plaats van op tijd naar de toekomst te kijken. Maar dat is eigenlijk meer een falen van het politieke systeem dat alleen maar op korte termijn is gericht.
  maandag 23 april 2012 @ 15:00:00 #9
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_110675548
De SP :')
De PvdA :')
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_110675582
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:00 schreef GSbrder het volgende:
De SP :')
De PvdA :')
Je moet iets hebben om uit te kunnen lachen, m'n beste.
Porcupine Tee - Normal
pi_110675609
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 15:00 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Hmm schaf de SP en PVDA maar af dan kunnen we de PVV nog even flink uitlachen.
  maandag 23 april 2012 @ 15:02:20 #12
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_110675645
quote:
14s.gif Op maandag 23 april 2012 15:00 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Het worden er iets te veel ;(.
De PvdA, de SP, de PVV, de PvdD. Het mag nu wel eens zijn afgelopen met die geintjes.
pi_110675672
quote:
De SP heeft nog nooit de kans gehad wat te bereiken bedoel je. Verder zijn het volgens de cijfers juist de rechtse coalities geweest die het begrotingstekort het snelst hebben doen oplopen, dus hoezo heeft alleen de PvdA, wat ook al lachwekkend stelling is omdat deze partij nooit alleen een regering is geweest maar altijd een coalitie met andere partij vormde, genoeg met ons geld gesmeten?

Waarom is de beste keuze de VVD? Dat is de partij die de afgelopen anderhalf jaar geen hervormingsbeslissingen heeft durven nemen die nodig zijn voor de toekomst en zij ze er medeschuldig aan dat we nu in deze politieke crisis situatie zitten. Zij wilden namelijk perse met de PVV reageren terwijl van te voren al kon worden verwacht dat zij niet de meest stabiele en betrouwbare partner zouden zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jaeger85 op 23-04-2012 15:08:52 ]
pi_110675715
Aha de VVD-leugenmachine is weer van stal gehaald
  maandag 23 april 2012 @ 15:04:26 #15
322645 Voorschrift
See if I care
pi_110675749
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:03 schreef Arolsen het volgende:
Het is een ware dekhengst, dus bukken maar.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_110676333
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:03 schreef Arolsen het volgende:
Dat de PvdA en SP ruk zijn is evident, daar is geen leugenmachine voor nodig.
Porcupine Tee - Normal
pi_110676346
quote:

Of niet?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 23 april 2012 @ 15:22:00 #18
54593 crew  Olga
Cheese
pi_110676437
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 14:55 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Dat dus. Mensen die niet weten waar ze over praten :')

En dan ben ik zelf niet eens een pvda of sp-stemmer
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_110676472
quote:

I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_110677116
Liever nog PvdA dan SP.

PvdA heeft nog een beetje realiteitszin en heeft ook nog wel een paar aardige standpunten(ook al zou ik er niet op stemmen). De SP is net als de PVV: een trieste bende populisten die vooral zo weinig mogelijk aandacht zou moeten krijgen.
  Moderator maandag 23 april 2012 @ 15:44:53 #21
8781 crew  Frutsel
pi_110677383
quote:
De SP heeft nog nooit iets bereikt
Lastig als je nog nooit in het kabinet gezeten hebt... maar dat zal wel hun eigen schuld geweest zijn?
pi_110677653
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 15:19 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Dat de PvdA en SP ruk zijn is evident, daar is geen leugenmachine voor nodig.
PvdA is gewoon een pragmatische regeerclub. Verschilt in wezen weinig van de VVD of het CDA. We kunnen hier wel net doen alsof die verschillen levensgroot zijn, maar in feite valt dat allemaal wel mee. Daar verandert zelfs het wat opmerkelijke program van Samsom weinig aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 23 april 2012 @ 15:56:13 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_110677841
Ik geloof niet dat de VVD momenteel anderen de maat moet gaan nemen als het om de economie gaat.
  maandag 23 april 2012 @ 15:58:04 #24
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_110677905
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 15:56 schreef Hexagon het volgende:
Ik geloof niet dat de VVD momenteel anderen de maat moet gaan nemen als het om de economie gaat.
Ik denk het wel, zeker in een tijd dat Wilders en Roemer populistisch de 3%-norm zouden willen laten varen. Dan mag je best anderen de maat nemen die niet bezuinigen vanwege electorale overwegingen.
pi_110678088
quote:
Ik stem ook geen Partij voor de Allochtonen en/of de Sikkel Partij...waarom niet...ik ben geen allochtoon én ik heb een hekel aan de Sikkels. Als ik dat wat had gevonden was ik wel in China of Korea gaan wonen.
pi_110680026
quote:
10s.gif Op maandag 23 april 2012 15:02 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De SP heeft nog nooit de kans gehad wat te bereiken bedoel je. Verder zijn het volgens de cijfers juist de rechtse coalities geweest die het begrotingstekort het snelst hebben doen oplopen, dus hoezo heeft alleen de PvdA, wat ook al lachwekkend stelling is omdat deze partij nooit alleen een regering is geweest maar altijd een coalitie met andere partij vormde, genoeg met ons geld gesmeten?

Ja, want die cijfer geven een fantastisch beeld waar. Wat denk je nou dan he? Dat elk kabinet weer op 0 begint en geen erfenissen heeft uit het verleden? Je denkt dat die 4.6 procent zo ineens, in 2010 , 2011 en 2012 ineens zo poef naar beneden is gevallen ondanks dat er bezuinigt is?

Kortzichtig - kortzichtiger - Jaeger85.
pi_110680087
"en de PVDA heeft al genoeg met ons geld gesmeten" lol weer van die oneliners
Ben jij ook zo'n iemand die denkt dat de PvdA al sinds de oorlog nonstop in de regering zit?
pi_110680917
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:44 schreef keestwee het volgende:

[..]

Ja, want die cijfer geven een fantastisch beeld waar. Wat denk je nou dan he? Dat elk kabinet weer op 0 begint en geen erfenissen heeft uit het verleden? Je denkt dat die 4.6 procent zo ineens, in 2010 , 2011 en 2012 ineens zo poef naar beneden is gevallen ondanks dat er bezuinigt is?

Kortzichtig - kortzichtiger - Jaeger85.
Kun je niet discussiëren zonder mensen te beledigen?

Er zijn door de jaren heen zoveel kabinetten geweest die of rechts van het midden of rechts waren. Die hebben allemaal nagelaten om wat aan het tekort te doen. In plaats daarvan is het tekort gedurende die periodes juist gestegen. Het excuus dat ze met erfenissen uit het verleden zitten gaat dus niet op. Voor die erfenissen uit het verleden zijn ze zelf mede verantwoordelijk. Alleen de laatste rechtse regering heeft er geprobeerd wat aan te doen. Of dat de juiste manier is geweest is echter maar zeer de vraag.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jaeger85 op 23-04-2012 17:26:37 ]
pi_110681092
De kans dat ik SP stem is wel minder onwaarschijnlijk dan de kans dat ik op de PvdA stem.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110682477
Ja want
quote:
99s.gif Op maandag 23 april 2012 16:02 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ik stem ook geen Partij voor de Allochtonen en/of de Sikkel Partij...waarom niet...ik ben geen allochtoon én ik heb een hekel aan de Sikkels. Als ik dat wat had gevonden was ik wel in China of Korea gaan wonen.
Ja want sociaal-democratie is hetzelfde als pure communisme :')
pi_110682658
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 17:04 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Kun je niet discussiëren zonder mensen te beledigen?

Er zijn door de jaren heen zoveel kabinetten geweest die of rechts van het midden of rechts waren. Die hebben allemaal nagelaten om wat aan het tekort te doen. In plaats daarvan is het tekort gedurende die periodes juist gestegen. Het excuus dat ze met erfenissen uit het verleden zitten gaat dus niet op. Voor die erfenissen uit het verleden zijn ze zelf mede verantwoordelijk. Alleen de laatste rechtse regering heeft er geprobeerd wat aan te doen. Of dat de juiste manier is geweest is echter maar zeer de vraag.
Ik heb inderdaad moeite met praten tegen mensen waarvan ik vind dat ze kortzichtig zijn, dat is een minpunt van mij. Maar Serieus, Dit meen je toch niet allemaal, of wel?
pi_110682848
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 17:51 schreef keestwee het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad moeite met praten tegen mensen waarvan ik vind dat ze kortzichtig zijn, dat is een minpunt van mij. Maar Serieus, Dit meen je toch niet allemaal, of wel?
Hoe zit het volgens jou dan? Wie heeft volgens jou de tekorten die er momenteel zijn op de begroting in het verleden veroorzaakt? Misschien dat jij mij dan van mijn 'kortzichtigheid' af kan helpen. Een genuanceerde mening zonder ad hominem en onderbouwd met feiten werkt daarvoor het beste.
  maandag 23 april 2012 @ 18:00:56 #33
340341 Blester
Membre très utile
pi_110683048
CDA lijkt me nog best een goede keuze.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_110683051
Ik ga lekker op PvdD stemmen, en dan wordt ik maar uitgelachen. Ik heb dan gestemd en op iets waar ik om geef, de rest kan ik toch niet duidelijk uit kiezen.
pi_110685661
quote:
12s.gif Op maandag 23 april 2012 17:56 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Hoe zit het volgens jou dan? Wie heeft volgens jou de tekorten die er momenteel zijn op de begroting in het verleden veroorzaakt? Misschien dat jij mij dan van mijn 'kortzichtigheid' af kan helpen. Een genuanceerde mening zonder ad hominem en onderbouwd met feiten werkt daarvoor het beste.
Ik heb even iets voor je in elkaar gezet.

Dit is de staatsschuld van Nederland in % van het BBP:

Dit is een tabelletje (zie onder) waarin staat wanneer welke kabinetten er in Nederland zaten (incl jaartal van begin tot eind kabinet, deelnemende partijen en de kant). In deze tabel heb ik gekeken wat er met de staatsschuld gebeurde per kabinet. De uitkomst staat er naast bij daling/stijging (geen betekent geen grote stijging/daling). Daarbij heb ik gekeken of ten tijde van de kabinetten er een crisis was of niet. Dat staat weergeven onder crisis. Uiteindelijk heb ik daar dus een beoordeling mee gemaakt die weergeven staat in de laatste kolom. Kort gezegd: Ik heb gekeken welke invloed kabinetten hebben gehad op de staatsschuld en daarin meegenomen of er een crisis was of niet.

De beoordeling is gebaseerd op:

En de uitkomst is dan (alle minnetjes en plusjes opgeteld) :

Niet zo positief voor de Linkse kabinetten. Gematigd positief voor rechts. Goed voor Paars.

M.V.G, Kees Twee
pi_110686963
Ten eerste, chapeau voor het werk dat jij hebt gestoken in die post.

Echter heb ik wel een paar opmerkingen. Wat is bijvoorbeeld de reden dat je begonnen bij Lubbers III in jouw vergelijking/beoordeling? De rechtse kabinetten voor Lubbers III (Van Agt I, II, III en Lubbers I en II hadden juist een groot begrotingstekort waardoor de staatsschuld in die periode is gestegen zoals je hier kunt zien:

Als je deze cijfers ook meeneemt dan kun je tot een andere conclusie komen.

Verder vraag ik mij af waarom je het kabinet Lubbers III wel een linkse coalitie vindt en Paars I en II niet? Bij Paars I en II was de PvdA de grootste partij en zij hadden daardoor ook de meeste invloed op het beleid dat er werd gevoerd. Dat zou je dus kunnen zien als een linkse (van het midden dan) coalitie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaeger85 op 23-04-2012 19:35:44 ]
  Moderator maandag 23 april 2012 @ 19:30:11 #37
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_110687001
Geef mij Biesheuvel maar!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_110688352
Ik zal eerst even je twee vragen beantwoorden:

Ik ben begonnen van af Lubbers 3 omdat mijn gegevens enkel feiten vanaf 1990 lieten zien.

Kok 1/2 Paars heb ik overgenomen van het Internet, aangezien ze daar Paars I en Paars II worden genoemd. En daarbij zou ik die twee kabinetten ook zeker niet als links typeren, maar goed daar kan natuurlijk een verschil van mening.

Van Agt 1 heb ik niet mee genomen in mijn stukje en zou als ik het wel gedaan had dus een extra minnetje voor rechts opleveren (geen twee ivm tweede oliecrisis). Lubbers 1 zou een plusje hebben opgeleverd en Lubbers 2 een minnetje. +-- Er bij dus bij rechts.

Van Agt II (CDA, PVDA, D66) zou ik zelf niet rechts durven noemen. En ook van Agt III met D66 en CDA, zou ik ook niet rechts noemen. Maar blijkbaar verschillen wij daar in.

Om nog verder terug te gaan Den Uyl een enkel minnetje voor links.

Biesheuvel I en II gaan mij dan weer zover terug dat ik vele partijen niet ken en niet zou kunnen indelen.

Maar goed bovenstaande verwerkt met al eerder geplaatste beoordeling zou het dus worden (Van Agt II en III niks mee gedaan) .

Rechts: ++++----
Paars:+++
Links: ---

Voor zowel links als rechts iets negatiever. Rechts wordt niet negatief/positief en links dan wel weer een stukje negatiever.

Maar goed, het is natuurlijk geen ideaal beoordelingding maar het is in ieder geval wat.
pi_110689453
Het is dus te hopen dat Paars weer aan de macht komt en het net zo goed doet als in de jaren 90. Dat was echter wel een tijd van economische voorspoed en natuurlijk bieden in het verleden behaalde resultaten voor de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')