Details uit het akkoord op een rij:quote:'Akkoord over noodpakket
DEN HAAG - VVD, CDA, D66, GroenLinks en ChristenUnie hebben een overeenkomst bereikt over een begroting die binnen de Europese afspraken valt. Dat melden D66-leider Alexander Pechtold en ChristenUnie-voorman Arie Slob. De twee gaan het akkoord nu verdedigen in hun fracties.
Dat zeiden de onderhandelaars na een urenlang overleg tussen minister Jan Kees de Jager (Financiën) en de betrokken partijen op de fractiekamer van D66.
De Jager stuurt nog voor het debat donderdagavond de punten waarover een akkoord is bereikt naar de Tweede Kamer in een zogeheten stabiliteitsprogrammabrief.
Hij zei hoopvol te zijn dat er een akkoord op hoofdlijnen mogelijk is: "De meerderheid is in zicht." Om kwart voor zes komen de onderhandelaars weer bij elkaar.
Fracties
Tot die tijd hebben de fractieleiders tijd om met hun fracties te overleggen over wat er op tafel ligt. Donderdagavond debatteert de Tweede Kamer daarover vanaf 19.30.
De PvdA steunt het pakket niet. Na afloop van een kort gesprek met De Jager liet Samsom weten het akkoord niet in detail te kennen, maar dat de lasten niet eerlijk verdeeld worden.
Hij noemt daarbij de nullijn voor ambtenaren en het sneller verhogen van de AOW-leeftijd. Hij zei wel verder te willen praten.
Sap liet echter, na afloop van een gesprek met Samsom, weten dat het te laat is voor de PvdA om aan te schuiven. "Ik betreur het zeer, maar ik heb hem niks meer te bieden", aldus Sap.
Samsom
Samsom liet eerder op de dag weten het het merkwaardig te vinden dat hij niet was uitgenodigd voor het gesprek met de onderhandelende partijen. Hij zegt dat hij bereid was zonder taboes te praten.
Ook het terugdringen van het begrotingstekort naar 3 procent in 2013 is voor hem geen taboe.
PvdA
Donderdagochtend waren er in de Tweede Kamer al vroeg her en der overlegjes.
Vrijwel tegelijkertijd was er op het departement van Financiën overleg tussen de fractievoorzitters van VVD en CDA en De Jager, premier Mark Rutte en vicepremier Maxime Verhagen.
Rutte zei daarna: ''We werken er allemaal verschrikkelijk hard aan. Ik durf geen voorspelling te doen. We willen zover mogelijk te komen.''
Woensdag was er tot diep in de nacht al veelvuldig overleg tussen verschillende partijen onderling en met de minister.
30 april
Nadat de onderhandelingen tussen VVD, CDA en PVV zaterdag klapten, ontstond de vraag hoe alsnog voor de deadline van 30 april een pakket maatregelen naar Brussel kan worden gestuurd die aan de Europese begrotingseisen tegemoet komt.
Brussel eist dat Nederland in 2013 uitkomt op een begrotingstekort van ten hoogste drie procent. Lukt dat niet, dan kan Brussel Nederland een boete geven van 1,2 miljard euro.
Kap eens hiermee.quote:
nou, alleen de echte vedette's in het nederlands elftal kunnen er van leven, de rest moet er gewoon naast werken / studeren helaasquote:
Nee, hoor, het is nog al triest...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:30 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ryan3 vindt zichzelf nogal erg grappig.
En waarom werk jij er niet naast?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:30 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
nou, alleen de echte vedette's in het nederlands elftal kunnen er van leven, de rest moet er gewoon naast werken / studeren helaas
is al vergeven schatjequote:Op donderdag 26 april 2012 22:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik had niet door dat ik hem sloot, excuus...
Om vrouwen aan te trekken.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:30 schreef clumsy_clown het volgende:
Samsom is écht slecht in wat hij doet. Waarom moet hij zeggen dat hij betere dagen heeft gehad?
samsom is een clumsy clown.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:30 schreef clumsy_clown het volgende:
Samsom is écht slecht in wat hij doet. Waarom moet hij zeggen dat hij betere dagen heeft gehad?
nee, omdat ik studeer en mijn studie is een zware studie met veel uren. Heb al moeite dit te combineren, laat staan een baantje erbijquote:Op donderdag 26 april 2012 22:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En waarom werk jij er niet naast?
Juist, omdat je lui bent en liever op kosten van de samenleving leeft!
Jij kiest ervoor omdat sport te doen, terwijl jij die tijd ook kunt gebruiken om te werken.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:31 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
nee, omdat ik studeer en mijn studie is een zware studie met veel uren. Heb al moeite dit te combineren, laat staan een baantje erbij
Waarom is zijn in de heren zijn een issue voor jou?quote:
Hij moet ook heel hard nadenken bij z'n babbelen. Dat heb ik van hem toch wel anders gezien.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:32 schreef eriksd het volgende:
Wat ziet Jan-Kees eruit zeg. Ga maar lekker slaap inhalen morgen.
Zo bedoelt Friek_ het niet.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom is zijn in de heren zijn een issue voor jou?
Die heeft de afgelopen dagen niet geslapen. En zag zijn nachtrust alweer verdampen toen Sap aan het woord kwam.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:32 schreef eriksd het volgende:
Niks mis mee.quote:
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij kiest ervoor omdat sport te doen, terwijl jij die tijd ook kunt gebruiken om te werken.
Schandelijk dat jij anderen voor je gemakzucht laat opdraaien.
Inderdaad. Die is gewoon op.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:33 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hij moet ook heel hard nadenken bij z'n babbelen. Dat heb ik van hem toch wel anders gezien.
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom is zijn in de heren zijn een issue voor jou?
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij kiest ervoor omdat sport te doen, terwijl jij die tijd ook kunt gebruiken om te werken.
Ach, altijd nog beter dan al die ambitieloze vrouwen die eerst een pretstudie doen, daarna snel zwanger worden en niet gaan werken.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
http://nos.nl/video/36692(...)n-vijf-fracties.htmlquote:Op donderdag 26 april 2012 22:32 schreef eriksd het volgende:
Krijg je dan geen beurs of heb je geen sponsors?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:34 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]wacht maar tot ik over een paar jaar met die gouden olympische medaille in het holland heineken huis sta. Dan zit jij toch achter je tv te juichen
Dan kan je die medaille meteen inleveren om je schulden te betalen, lijkt mij een goed plan.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:34 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]wacht maar tot ik over een paar jaar met die gouden olympische medaille in het holland heineken huis sta. Dan zit jij toch achter je tv te juichen
Ja, maar dat kan iedereen wel op een rijtje zetten hoor, als je daarmee op dit moment de upperhand wil krijgen?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Niks mis mee.
Degelijke lieden, historici.
Wat de jager in zn vrije tijd met pechtold doet, moet buiten de politieke omstandigheden blijven.quote:
neequote:Op donderdag 26 april 2012 22:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Krijg je dan geen beurs of heb je geen sponsors?
Daarom moet het collegegeld ook flink omhoog.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach, altijd nog beter dan al die ambitieloze vrouwen die eerst een pretstudie doen, daarna snel zwanger worden en niet gaan werken.
Die is dan weer zo hoog dat je je stufi kwijtraakt. Prachtig dat systeem.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Krijg je dan geen beurs of heb je geen sponsors?
Is het een onbekende sport?quote:
Klopt. Dat lijken ook veel mensen nog steeds te vergeten.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:37 schreef FTWO het volgende:
Het pakket is nog steeds een tekort JK, schulden lopen dus op...
Dat zou ik ook afschaffen.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:36 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die is dan weer zo hoog dat je je stufi kwijtraakt. Prachtig dat systeem.
Hadden we niet al eens beiden vastgesteld dat "werken" een vies woord onder studenten is?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is het een onbekende sport?
Ken een studente die athletiek op hoog niveau beoefend. Kan het best leuk combineren. En in de zomervakantie voldoende werken voor een leuk zakcentje.
bullshitquote:Op donderdag 26 april 2012 22:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Daarom moet het collegegeld ook flink omhoog.
Hihi, ik zat er vorig jaar net een paar euro onder.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat zou ik ook afschaffen.
Die 13k grens.
wat heb jij dan voor baan?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hihi, ik zat er vorig jaar net een paar euro onder.
Aan de andere kant ben ik best wel verbaasd dat er icm partijen als GL en CU nog zo ver gegaan kon worden.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:37 schreef FTWO het volgende:
Het pakket is nog steeds een tekort JK, schulden lopen dus op...
Join the club.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vrouwen zijn in een mensen leven, gemiddeld gezien, minder productief. Dus behaalt de overheid ook minder rendement op een investering in de studie van een vrouw. Om dat rendementsverlies op te vangen is het niet meer dan eerlijk om de investering die de overheid doet te verminderen en de kosten om te leggen op de studente in kwestie.quote:
Joh, ga jij eens slapen.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:39 schreef waht het volgende:
Och, die miep wil Jan Kees tot de afgrond brengen.
Ik al 3 jaar net een euro of 100 ofzo...quote:Op donderdag 26 april 2012 22:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jawel.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Hadden we niet al eens beiden vastgesteld dat "werken" een vies woord onder studenten is?
dus jij verdient bijna 13 Kquote:Op donderdag 26 april 2012 22:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een bijbaantje als financieel analist, hoezo?
Hoeveel ga jij later verdienen, denk je, 3 ton? Of zit je daarvoor teveel op FOK!?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een bijbaantje als financieel analist, hoezo?
"rutte verdient ook veel en zit ook 7 weken beetje te babbelen terwijl het ook in 48 uur kan dus die doet ook geen klap"quote:Op donderdag 26 april 2012 22:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoeveel ga jij later verdienen, denk je, 3 ton? Of zit je daarvoor teveel op FOK!?
Daar zal het per maand wel op neerkomen.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoeveel ga jij later verdienen, denk je, 3 ton? Of zit je daarvoor teveel op FOK!?
Geen 3 ton hoor: de helft + een beetje.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:42 schreef Doodloper het volgende:
[..]
"rutte verdient ook veel en zit ook 7 weken beetje te babbelen terwijl het ook in 48 uur kan dus die doet ook geen klap"
Welke leugens dan?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:41 schreef TweeGrolsch het volgende:
Jan-Kees maait de leugens van Roemer maar even omver.
Goedzo jongen
[Pietverdriet] Het is 10,5%. Geen 2. [/Pietverdriet]quote:Op donderdag 26 april 2012 22:42 schreef Ame_thyst het volgende:
BTW verhoging van 2% ? Serieus
Hoe is meer binnen harken bezuinigen....
Allemaal.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:43 schreef wekky het volgende:
[..]
Welke leugens dan?
Viese fast food vreter die Jager bah..
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:43 schreef marcodej het volgende:
[..]
[Pietverdriet Het is 10,5%. Geen 2. [/Pietverdriet]
daarom zei ik ook 'veel' en niet '3 ton'quote:Op donderdag 26 april 2012 22:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Geen 3 ton hoor: de helft + een beetje.
Oh, ik ben het wel eens met je punt over vrouwen die studeren en vervolgens gaan trouwen en kindjes krijgen ipv werken, en dat de investering in de studiekosten van die dames weinig tot geen rendement opbrengt. Ik ben er ook in basis niet op tegen daar een bepaalde maatregel voor te bedenken. Alleen het collegegeld verhogen is een generieke maatregel die alle studenten treft, en ik ben er principieel tegen dat studeren voor mensen met weinig financiële draagkracht duurder wordt nu ook het sociaal leenstelsel eraan zit te komen. Studeren moet voor iedereen toegankelijk blijven (en jij als gemotiveerde student hoeft er niet voor gestraft te worden dat je ouders toevallig niet zoveel centen hebben).quote:Op donderdag 26 april 2012 22:39 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vrouwen zijn in een mensen leven, gemiddeld gezien, minder productief. Dus behaalt de overheid ook minder rendement op een investering in de studie van een vrouw. Om dat rendementsverlies op te vangen is het niet meer dan eerlijk om de investering die de overheid doet te verminderen en de kosten om te leggen op de studente in kwestie.
Dat een BTW verhoging de armen 'pakt'.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:43 schreef wekky het volgende:
[..]
Welke leugens dan?
Viese fast food vreter die Jager bah..
Ja, maar dat is niet veel dus, die gasten die nu posten denken dat ze op zijn minst 3 ton waard zijn.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:43 schreef Doodloper het volgende:
[..]
daarom zei ik ook 'veel' en niet '3 ton'
Dat weet jij helemaal niet, misschien wil ik wel geen kinderen. En als ik ze wel krijg, wie weet wordt mijn man dan wel de huisman.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar jij wordt zwanger, ik niet.
Maar hebben wij al die afgestudeerden uberhaupt wel nodig op de arbeidsmarkt?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:43 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Oh, ik ben het wel eens met je punt over vrouwen die studeren en vervolgens gaan trouwen en kindjes krijgen ipv werken, en dat de investering in de studiekosten van die dames weinig tot geen rendement opbrengt. Ik ben er ook in basis niet op tegen daar een bepaalde maatregel voor te bedenken. Alleen het collegegeld verhogen is een generieke maatregel die alle studenten treft, en ik ben er principieel tegen dat studeren voor mensen met weinig financiële draagkracht duurder wordt nu ook het sociaal leenstelsel eraan zit te komen. Studeren moet voor iedereen toegankelijk blijven (en jij als gemotiveerde student hoeft er niet voor gestraft te worden dat je ouders toevallig niet zoveel centen hebben).
Ik ben onbetaalbaar.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet veel dus, die gasten die nu posten denken dat ze op zijn minst 3 ton waard zijn.
1 woord: FOK!quote:Op donderdag 26 april 2012 22:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar dat is niet veel dus, die gasten die nu posten denken dat ze op zijn minst 3 ton waard zijn.
10,5% !!!111quote:Op donderdag 26 april 2012 22:43 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
2% BTW verhoging is sowieso waardeloos als het op consumentenbesteding aankomt.
Na de tweede termijn.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:44 schreef AldoTheApache het volgende:
wanneer gaan ze nou stemmen!!!!!???
En wat ga jij verdienen dan, over een jaartje of 5/10? Meer dan 3 ton wrs? Toch?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:44 schreef GSbrder het volgende:
3 ton. Daar koop je net een horloge voor.
Dat is toch ook zo? Logisch toch?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:44 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat een BTW verhoging de armen 'pakt'.
Statistiek hè, gemiddeld zijn vrouwen duurder, dus daarom moeten ze meer betalen. Niet meteen alles op jezelf persoonlijk betrekken.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:44 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Dat weet jij helemaal niet, misschien wil ik wel geen kinderen. En als ik ze wel krijg, wie weet wordt mijn man dan wel de huisman.
Maak het niet duurder, verhoog het niveau. Dan valt driekwart vanzelf af.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar hebben wij al die afgestudeerden uberhaupt wel nodig op de arbeidsmarkt?
Is het daarom niet van belang de toestroom (en daarmee de uitloop) van studenten te beperken, zodat vraag en aanbod weer in overeenstemming komen.
Jij was toch van de mooiboys.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:45 schreef alors het volgende:
Ik wil hem wel even in zijn wangetjes knijpen en een aai over zijn bol geven
Iets met het betalen van moedersquote:
Tijd kopen hé.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:46 schreef Friek_ het volgende:
Wel prachtig dat 'ie lekker even zit door te bladeren tijdens het debat.
Politiek is theater, dus dat kan niet.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:46 schreef AldoTheApache het volgende:
waarom hebben ze uberhaupt een debat, ze kunnen toch gewoon zeggen: ja wij zijn voor, is meer dan 75 zetels, dus dit gaat soberso door.
jullie houden je bek maar?
Maar dan investeer je dus in mensen die toch afvallen, dat vind ik zonde van de investering.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:45 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Maak het niet duurder, verhoog het niveau. Dan valt driekwart vanzelf af.
Ik weet niet, heb een neef als fiscalist, woont in een aardig huis in Nieuwe Gein, maar zijn huwelijk loopt niet zo goed... dus ja, kan met iemand alle kanten uitvallen, ook al verdien je 6 ton.quote:
Misschien wel, maar dan op basis van capaciteiten en motivatie (strengere selectie aan de poort dus). Op basis van financiële draagkracht mensen uitsluiten is arbitrair en onrechtvaardig (ik ben verantwoordelijk voor mijn éigen leven, inzet en prestaties, maar niet voor die van mijn ouders).quote:Op donderdag 26 april 2012 22:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar hebben wij al die afgestudeerden uberhaupt wel nodig op de arbeidsmarkt?
Is het daarom niet van belang de toestroom (en daarmee de uitloop) van studenten te beperken, zodat vraag en aanbod weer in overeenstemming komen.
Ik ben totaal geen liefhebber van Samsom, maar hij heeft wel een punt.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:46 schreef marcodej het volgende:
Samsom gaat onze held slopen met een cijfertje. Hoe sneu.
Geluk kan je dan ook niet kopen, maar daar mag geen discussie over bestaan toch?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet, heb een neef als fiscalist, woont in een aardig huis in Nieuwe Gein, maar zijn huwelijk loopt niet zo goed... dus ja, kan met iemand alle kanten uitvallen, ook al verdien je 6 ton.
Dat valt wel mee. Verhoog het niveau op het middelbaar onderwijs en ben (blijf) streng op het hoger onderwijs door middel van een BSA.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:46 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar dan investeer je dus in mensen die toch afvallen, dat vind ik zonde van de investering.
Niet dus.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:45 schreef wekky het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Logisch toch?
Pfffff
Samsom heeft de afgelopen twee dagen uitgeslapen, de Jager heeft ze doorgetrokkenquote:Op donderdag 26 april 2012 22:46 schreef marcodej het volgende:
Samsom gaat onze held slopen met een cijfertje. Hoe sneu.
't komt wel harder aan bij de armen.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:48 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Niet dus.
Rijken kopen relatief meer producten met het hoge btw tarief.
Je zei 'jij', dat ging over mij leek me. Statistisch gezien heb je gelijk lijkt me (ik heb de cijfers er niet op nageslagen, maar het lijkt mij vrij evident).quote:Op donderdag 26 april 2012 22:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Statistiek hè, gemiddeld zijn vrouwen duurder, dus daarom moeten ze meer betalen. Niet meteen alles op jezelf persoonlijk betrekken.
En als je man de huisman zou worden, dan ben je getrouwd met een homo.
Niveau verhogen, weet je hoeveel geld dat kost? Ze spenderen al jarenlang miljoenen om de kwaliteit te verhogen, maar het wil niet lukken.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:48 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Verhoog het niveau op het middelbaar onderwijs en ben (blijf) streng op het hoger onderwijs door middel van een BSA.
Als je maar gelukkig bentquote:Op donderdag 26 april 2012 22:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet niet, heb een neef als fiscalist, woont in een aardig huis in Nieuwe Gein, maar zijn huwelijk loopt niet zo goed... dus ja, kan met iemand alle kanten uitvallen, ook al verdien je 6 ton.
Nee. Helemaal niet. Het komt harder aan bij rijken.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
't komt wel harder aan bij de armen.
Een man die bijna omvalt van de slaap pakken, heel goed punt jaquote:Op donderdag 26 april 2012 22:47 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik ben totaal geen liefhebber van Samsom, maar hij heeft wel een punt.
Mooi, ik heb gelijk want ik ben de man, daar ging het om.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:48 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Je zei 'jij', dat ging over mij leek me. Statistisch gezien heb je gelijk lijkt me (ik heb de cijfers er niet op nageslagen, maar het lijkt mij vrij evident).
Wel. Maar ik geloof dat we daar nu niet uitkomen.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:49 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Nee. Helemaal niet. Het komt harder aan bij rijken.
Ik krijg het op mijn heupen?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
't komt wel harder aan bij de armen.
In ieder geval niet ongelukkig vanwege geldgebrek.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je geld hebt, dan ben je gelukkig.
Psttt in mijn reactie zei ik al: strengere selectie aan de poort. Dat hoeft niet bijster veel te kosten hoor.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Niveau verhogen, weet je hoeveel geld dat kost? Ze spenderen al jarenlang miljoenen om de kwaliteit te verhogen, maar het wil niet lukken.
Of mischien een BSA invoeren op de middelbare school? Dan heb je wel een goed punt.
Dat is logisch als jij ongelijk hebt.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wel. Maar ik geloof dat we daar nu niet uitkomen.
Nee, als jij ongelijk hebt.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:50 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat is logisch als jij ongelijk hebt.
Hij had vanmiddag een paar uurtjes kunnen slapen.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Een man die bijna omvalt van de slaap pakken, heel goed punt ja
Hier geen Ferry te zien, ik kijk via politiek24.quote:
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:51 schreef jcdragon het volgende:
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
De armen beweren anders altijd vreselijk gelukkig te zijn.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In ieder geval niet ongelukkig vanwege geldgebrek.
Psssstttt, zit je nu naar mij te slissen omdat ik zo'n aantrekkelijke blonde meid ben?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:50 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Psttt in mijn reactie zei ik al: strengere selectie aan de poort. Dat hoeft niet bijster veel te kosten hoor.
Dat mogen ze ook zijn.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De armen beweren anders altijd vreselijk gelukkig te zijn.
Er zijn dit jaar al een paar goede stappen gezet door een voldoende gemiddelde op het eindexamen te eisen, door wiskunde op de havo verplicht te stellen (is dat er al door?) en door af te spreken dat mensen maar één voldoende voor Engels, Nederlands of wiskunde mogen halen.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Niveau verhogen, weet je hoeveel geld dat kost? Ze spenderen al jarenlang miljoenen om de kwaliteit te verhogen, maar het wil niet lukken.
Of mischien een BSA invoeren op de middelbare school? Dan heb je wel een goed punt.
Heb jij je kwartje al terug?quote:Op donderdag 26 april 2012 22:51 schreef Ame_thyst het volgende:
Maar die verhoging, gaan ze die terug draaien als volgens de rating bureaus het in NL weer economisch goed gaat?
probeer die van tweedekamer.nl eens.quote:
dat was de jagerquote:Op donderdag 26 april 2012 22:53 schreef MrBaas het volgende:
HAHA Ik hoorde iemand Groene Thee bestellen !!
niet gehoord, heb net overgeschakeldquote:Op donderdag 26 april 2012 22:53 schreef dakpan90 het volgende:
microfoon bij rutte en jager stond nog open
Maar dat is natuurlijk niet genoeg, het streven moet zijn om minimaal 50% van de mensen zonder diploma van school te laten vertrekken.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Er zijn dit jaar al een paar goede stappen gezet door een voldoende gemiddelde te eisen, door wiskunde op de havo verplicht te stellen (is dat er al door?) en door af te spreken dat mensen maar één voldoende voor Engels, Nederlands of wiskunde mogen halen.
Dat was Mengele.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Mingele, Mingele, zat die niet in Zuid Amerika?
http://www.tweedekamer.nl(...)naire_zaal/index.jspquote:Op donderdag 26 april 2012 22:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
probeer die van tweedekamer.nl eens.
Maar aangezien iedereen in dit land 'recht heeft op een diploma en scholen financieel worden afgerekend op hun slagingspercentage, is de kans groter dat het niveau van de stof daalt dan dat dat van de leerlingen stijgt.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:52 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Er zijn dit jaar al een paar goede stappen gezet door een voldoende gemiddelde te eisen, door wiskunde op de havo verplicht te stellen (is dat er al door?) en door af te spreken dat mensen maar één voldoende voor Engels, Nederlands of wiskunde mogen halen.
Nou precies, en zo is het.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:49 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mooi, ik heb gelijk want ik ben de man, daar ging het om.
Nee, die mogen mooi van het vwo naar de havo of van de havo naar het vmbo.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:53 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar dat is natuurlijk niet genoeg, het streven moet zijn om minimaal 50% van de mensen zonder diploma van school te laten vertrekken.
Die kunnen dan mooi in de kassen gaan werken.
Werkt weer. Dank je.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
probeer die van tweedekamer.nl eens.
Nee hoor. De eindexamens blijven hetzelfde en de uitslagen van schoolexamens mogen maar heel beperkt afwijken van de cijfers van het centraal examen.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar aangezien iedereen in dit land 'recht heeft op een diploma en scholen financieel worden afgerekend op hun slagingspercentage, is de kans groter dat het niveau van de stof daalt dan dat dat van de leerlingen stijgt.
Nee, doe ik alleen naar slanke roodharige dames, sorry.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Psssstttt, zit je nu naar mij te slissen omdat ik zo'n aantrekkelijke blonde meid ben?
Tuurlijk.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee hoor. De eindexamens blijven hetzelfde en de uitslagen van schoolexamens mogen maar heel beperkt afwijken van de cijfers van het centraal examen.
Sexy hoor.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:55 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Nee, doe ik alleen naar slanke roodharige dames, sorry.
Idd, in mijn optiek moeten we asp van dat perverse systeem af.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar aangezien iedereen in dit land 'recht heeft op een diploma en scholen financieel worden afgerekend op hun slagingspercentage, is de kans groter dat het niveau van de stof daalt dan dat dat van de leerlingen stijgt.
Uiteraard.quote:
Dat was toch echt zijn eigen schuld.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:57 schreef Felagund het volgende:
Samson is nog steeds een beetje zuur dat hij niet mee mocht praten.
Onder druk van GroenLinks is het overhandigd.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:58 schreef MrBaas het volgende:
Heeft die Kees nou zijn groene thee al gekregen?
Ja.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:59 schreef Etsu het volgende:
Roemer aan het woord, klopt dat?
Kijk nu bij tweedekamer.nl.
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:58 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Onder druk van GroenLinks is het overhandigd.
Tweede termijn. Eerst mag de kamer ouwehoeren, dan het kabinet (rutte), dan moties indienen (nu), dan weer kabinet en dan stemmen.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:00 schreef Etsu het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag, maar Roemer heeft z'n spreektijd toch gehad?
Beide, of geen van tweeën - ik weet het eerlijkgezegd niet. De CSE zijn al klaar tot pakweg 2015, dus daar zal niet zoveel meer aan veranderen.quote:
Ik snappum. Thanks.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tweede termijn. Eerst mag de kamer ouwehoeren, dan het kabinet (rutte), dan moties indienen (nu), dan weer kabinet en dan stemmen.
Ik hoor Roemer net zeggen dat er niet gestemd gaat worden, en dat hij daarom een aantekening in de notulen wil dat de SP geacht wordt tegen gestemd te hebben.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tweede termijn. Eerst mag de kamer ouwehoeren, dan het kabinet (rutte), dan moties indienen (nu), dan weer kabinet en dan stemmen.
Oke, dan is het hierna klaar. Wanneer de stemmingen over het controversiële lijst zijn weet ik niet.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik hoor Roemer net zeggen dat er niet gestemd gaat worden, en dat hij daarom een aantekening in de notulen wil dat de SP geacht wordt tegen gestemd te hebben.
Zo slecht wordt er ook niet opgeleid door de meeste middelbare scholen, ik denk dat er te veel mensen op het HBO/WO zitten die te dom zijn voor dat opleidingsniveau.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Beide, of geen van tweeën - ik weet het eerlijkgezegd niet. De CSE zijn al klaar tot pakweg 2015, dus daar zal niet zoveel meer aan veranderen.
Feit is dat, als ze deze richtlijnen daadwerkelijk invoeren, nogal wat leerlingen niet slagen die dat nu wel zouden doen. Alleen aanpassen van het beoordelingsmodel verhoogt het opleidingsniveau nu eenmaal niet, daar is wel meer voor nodig.
Het is wat mij betreft prima dat er minder leerlingen gaan slagen op HAVO of VWO - het gevolg is dat de waarde van een diploma stijgt en dat is goed. Het andere gevolg is dat het gemiddelde opleidingsniveau van de Nederlander daalt, en dat scoort politiek nogal slecht. Ik voorzie dus allerlei lapmiddelen, van wat voor soort dan ook.
Volgens wordt over elke maatregel apart gestemd.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oke, dan is het hierna klaar. Wanneer de stemmingen over het controversiële lijst zijn weet ik niet.
Daar ze wel even mee bezig dan.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:03 schreef marcodej het volgende:
[..]
Volgens wordt over elke maatregel apart gestemd.
Ben ik volledig met je eens, maar dat gaan veranderen is nogal in strijd met het van links tot rechts (in woord) gedragen credo dat Nederland een Kennisland is en minimaal 50% hoogopgeleid moet zijn. Als je volk nu eenmaal niet slimmer is kun je weinig anders dan je definitie van 'hoogopgeleid' aanpassen om je woorden waar te maken.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zo slecht wordt er ook niet opgeleid door de meeste middelbare scholen, ik denk dat er te veel mensen op het HBO/WO zitten die te dom zijn voor dat opleidingsniveau.
Dat redden ze dus niet voor september en daarom was dat debatje tussen Roemer/Samsom en Sap zo rullevant.quote:
Nou, daar moeten we wat mij betreft meteen vanaf.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ben ik volledig met je eens, maar dat gaan veranderen is nogal in strijd met het van links tot rechts (in woord) gedragen credo dat Nederland een Kennisland is en minimaal 50% hoogopgeleid moet zijn. Als je volk nu eenmaal niet slimmer is kun je weinig anders dan je definitie van 'hoogopgeleid' aanpassen om je woorden waar te maken.
Ja.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:05 schreef MrBaas het volgende:
Heeft Gerdi ook een kamerzetel? Ik bedoel: Is zij ook 1 van de 150?
quote:Op donderdag 26 april 2012 23:06 schreef Doodloper het volgende:
Mooi, weet ik meteen dat ik dus 12 seconden achter loop.
nee, gerdi zit gewoon op de grondquote:Op donderdag 26 april 2012 23:05 schreef MrBaas het volgende:
Ja.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:05 schreef MrBaas het volgende:
Jack de Vries zit op handen en knieën onder dat bureau met Gerdi op zijn rug.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:06 schreef Doodloper het volgende:
[..]
nee, gerdi zit gewoon op de grond
Ook topsport.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:07 schreef AldoTheApache het volgende:
ik ga vanavond een sletje uit de club meenemen en volblaffen om dit akkoord te vieren
Natuurlijk niet. Zij wordt aangewezen als voorzitter en vervolgens treedt de volgende op de lijst toe tot de Kamer.quote:
Komt dat sportlichaam toch van pas. Die hele olympische spelen zijn gewoon een smoes.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:07 schreef AldoTheApache het volgende:
ik ga vanavond een sletje uit de club meenemen en volblaffen om dit akkoord te vieren
Moet ze vleestax betalen?quote:Op donderdag 26 april 2012 23:07 schreef AldoTheApache het volgende:
quote:Op donderdag 26 april 2012 23:08 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Zij wordt aangewezen als voorzitter en vervolgens treedt de volgende op de lijst toe tot de Kamer.
Nee, overleggen met ambtenaren. Hou je puberale praatjes voor je.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:08 schreef MrBaas het volgende:
Rutte en De Jager gaan ff bonken op de wc
Krijg je daar niet voor betaald?quote:Op donderdag 26 april 2012 23:07 schreef AldoTheApache het volgende:
Ook in dit debat was Geerts rol nihil.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:09 schreef Ziba het volgende:
Godverdomme, ik heb echt gewoon alles gemist. Het is om 19:30 begonnen en kijk nu net 10 minuten ofzo. Is Geert nog grappig geweest?
sportlichaam hebben maakt het sowieso makkelijkerquote:Op donderdag 26 april 2012 23:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
Komt dat sportlichaam toch van pas. Die hele olympische spelen zijn gewoon een smoes.
tuurlijkquote:
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar, ik kwam binnen toen Sap aan het woord was.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:09 schreef Ziba het volgende:
Godverdomme, ik heb echt gewoon alles gemist. Het is om 19:30 begonnen en kijk nu net 10 minuten ofzo. Is Geert nog grappig geweest?
Ja, de burger gireert en crepeert onder Brussel. FC Kunduz coalitie.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:09 schreef Ziba het volgende:
20:30quote:Op donderdag 26 april 2012 23:09 schreef Ziba het volgende:
20.30 hoor.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:09 schreef Ziba het volgende:
Geert heeft op z'n eigen praatje na goed z'n mond gehouden. Zoals het hoort.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ben ik ook wel nieuwsgierig naar, ik kwam binnen toen Sap aan het woord was.
Buma was geweldig.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Holle Bolle Brusselse Gijs.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:10 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Ja, de burger gireert en crepeert onder Brussel. FC Kunduz coalitie.en dan vergeet ik nog wat leuke dingen.
Holle bolle Brusselse Gijs.. Maar verder niet gehoord of genoemd. De kamer heeft hem niet zoveel te zeggen of met hem te delen en andersom. Hij is wel zo'n beetje uitgespeeld.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:10 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Ja, de burger gireert en crepeert onder Brussel. FC Kunduz coalitie.en dan vergeet ik nog wat leuke dingen.
Neh. Brussel is de grote boze wolf, de Islam heeft even minder prioriteit, en henk en ingrid moeten op hem stemmen want het kabinet wil 'de gewone man' uitkleden.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Geert had helemaal niets te melden in het debat op wat loos gezever over Brusselse dictaten en FC Kunduz na. Daarna werd hij genegeerd en zweeg 'ie.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:09 schreef Ziba het volgende:
Geert was wel grappig, met zijn FC kunduz. Verder de gebruikelijke verwijten richting Brussel. Debat begon overigens pas 20:30 en niet om 19:30.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit was oke inderdaad.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:11 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Geert had helemaal niets te melden in het debat op wat loos gezever over Brusselse dictaten en FC Kunduz na. Daarna werd hij genegeerd en zweeg 'ie.
Wat mij ten zeerste bevalt.
die jaquote:
Is ook zwaar om de hele tijd mee te slepen.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hij was z'n orgel vergeten denk ik.
Staat nog in het Catshuis. Oorlogsbuit.quote:Op donderdag 26 april 2012 23:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hij was z'n orgel vergeten denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |