abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110472960
21 april: Xanteh
26 april: Roosje84 (jongen)

02 mei: Zoë23 (meisje)
03 mei: Knife (papa)
06 mei: Soohr (papa) (meisje)
07 mei: Sproet-je (jongen)
17 mei: Sam1993
18 mei: Tinuviel en iamredleader
24 mei: Covie

02 juni: thistleweed
16 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
12 juli: Kersjes (jongen)
13 juli kin238 (meisje)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

1 augustus: Nanadu (jongen)
3 augustus: _Bunny_ (meisje)
6 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

1 september: Sopho
10 september: LeNeHe
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 September: Frups
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje of nichtje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
31 oktober: Twinkle20

6 november: Cocotrimonium
11 november: Qeza
26 november: Regenboogjes
27 november: OooLizaooO

Nijnepijn
Nytar

9 december: Ladylike
December: Vulpenballetje
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 1% gewijzigd door Gerberaatje op 18-04-2012 09:55:30 ]
pi_110473608
Ik mag me, na de miskraam van de vorige keer, hier weer melden *O*

Ik ben uitgerekend voor 9 december O+
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
  woensdag 18 april 2012 @ 09:41:56 #3
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110473677
Gefeliciteerd LadyLike *O*
pi_110473693
Soesa O+
Telekids O+

Thanx, ik ben in de wolken *O*
Lid van de MamaSquad
pi_110473783
Gefeliciteerd Ladylike!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_110473797
Goeiemorgen :W

LadyLike, wat gaaf!! *O* Gefeliciteerd! En de eerste decemberbaby...

Coco wat leuk dat je collega's al groei opmerken. Dat vraagt om een buikfoto ;)

Wij hebben geen nekplooimeting gedaan en doen ook geen combinatietest. We zitten niet in een risicogroep en naar onze inschatting zullen we, mocht het kindje bij de geboorte niet gezond blijken te zijn, op dat moment proberen om daar samen zo goed mogelijk mee om te gaan.

Maar vandaag 15 weken al *O* en vrijdag mag ik weer spieken O+
  woensdag 18 april 2012 @ 09:46:56 #7
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110473840
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:42 schreef Ladylike het volgende:
Soesa O+
Telekids O+

Thanx, ik ben in de wolken *O*
Hihi, inderdaad :). Met Sassefras!
pi_110473857
Dank jullie wel! :*

Ik kan ook niet wachten tot ik mag gaan kijken en luisteren en al die dingen O+
Lid van de MamaSquad
pi_110473865
Ladylike, gefeliciteerd! Positief begin van een nieuw topic *O*
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_110473920
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:47 schreef LeNeHe het volgende:
Ladylike, gefeliciteerd! Positief begin van een nieuw topic *O*
Thanx
Dat dacht ik dus ook :D
Lid van de MamaSquad
  woensdag 18 april 2012 @ 09:48:56 #11
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110473924
Ik moet vrijdag weer naar de verloskundige, ook weer even spieken O+. Vraagje, het enige dat ze bij mij elke keer doen is vragen hoe het gaat, mijn bloeddruk meten en even kindje spieken + hartje luisteren. Er wordt verder nooit meer bloed afgenomen of urine gecheckt oid. Bij jullie wel? Ik loop overigens in een ziekenhuis dus je zou toch verwachten dat alles goed in de gaten wordt gehouden...ik voel me goed, daar niet van, maar ik vraag me toch af of er niets iets meer controle behoort te zijn :? ?
pi_110473927
LadyLike, van harte gefeliciteerd!!!
pi_110473978
Tante Soesa, toen ik onder controle viel in het ziekenhuis werd er soms wel en soms niet urine en bloed afgenomen.. maar wel altijd bloeddruk en gewicht en zo voor het daadwerkelijke verhaal bij de vk. Ik heb nooit helemaal begrepen waarom de ene keer wel en de volgende keer niet.
pi_110474024
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:48 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik moet vrijdag weer naar de verloskundige, ook weer even spieken O+. Vraagje, het enige dat ze bij mij elke keer doen is vragen hoe het gaat, mijn bloeddruk meten en even kindje spieken + hartje luisteren. Er wordt verder nooit meer bloed afgenomen of urine gecheckt oid. Bij jullie wel? Ik loop overigens in een ziekenhuis dus je zou toch verwachten dat alles goed in de gaten wordt gehouden...ik voel me goed, daar niet van, maar ik vraag me toch af of er niets iets meer controle behoort te zijn :? ?
Bij mn eerste werd er ook geen urine of bloed gechecked als er geen reden toe was.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:49 schreef Lijnloos het volgende:
LadyLike, van harte gefeliciteerd!!!
Jij ook bedankt O+
Lid van de MamaSquad
pi_110474027
Gefeliciteerd Ladylike! *O*

Jeetje.... december-baby's alweer? Gaat het toch vreselijk hard... *cliche*

Mango leuk vrijdag weer een echo, zomaar? Pretecho?

En namens mij ook bedankt voor de Liuk verslaving :9 net weer twee nieuwe dozen gehaald :)
Morgen weer controle bij de gyn, en weer groeiecho. Dit keer gaat mijn schoonmoeder mee, ben benieuwd wat ze er van vind.

TanteSoesa, bij mij gaat het ook ongeveer zo. De controle bij de gyn is bijna een standaard praatje, hoe gaat het? Ja wel goed, wel wat kwaaltjes die erbij horen, en mijn bekken is knudde. Ja en daar blijft het eigenlijk bij. Ik wordt ook niet gewogen (niet boeiend denk ik omdat het toch sowieso een ziekenhuis bevalling wordt), alleen bloeddruk meten doet ze. En een echo van de jongens wordt er gemaakt.
Ik moest wel bij 27 weken nog een keer bloed laten prikken. Maar urine heb ik alleen helemaal in het begin een keer in moeten leveren. Dus wat je zegt klinkt mij niet vreemd in de oren :)
pi_110474072
Soes, ik moet komende week even bloed laten prikken (27 weken, omdat ik Rhesus Negatief ben) maar verder hoef ik ook niks te doen :) bij de vlos prikken ze toch wel eens je HB via je vinger? Ik loop bij de gyn, en moet volgens mij rond de 34 weken nog een keer voor HB zodat ze me eventueel nog wat ijzer kunnen geven om die op te krikken....

Ladylike!! *O* van harte! Welkom terug, ik zal je in de lijst zetten :)
pi_110474108
Gewicht is hier trouwens ook niet belangrijk, althans, volgens mijn gyn! Zolang je bloeddruk goed is, kijken ze verder nergens naar :?

Toch gek, al die verschillen :) maar zo werd bij mijn oudste ook telkens mijn baarmoeder gevoeld en gecheckt bij elke afspraak, bij deze baby doen ze alleen een echo en bloeddruk en that's it...
pi_110474140
Oh ja, de prikjes, die heb ik wel gehad :Y

Gewicht van jou?
Is volgens mij ook niet belangrijk, ik was 28 kilo aangekomen (vocht...) en een andere kennis was maar 5 kilo aangekomen :o
Lid van de MamaSquad
  woensdag 18 april 2012 @ 09:56:04 #19
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110474147
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:50 schreef Lijnloos het volgende:
Tante Soesa, toen ik onder controle viel in het ziekenhuis werd er soms wel en soms niet urine en bloed afgenomen.. maar wel altijd bloeddruk en gewicht en zo voor het daadwerkelijke verhaal bij de vk. Ik heb nooit helemaal begrepen waarom de ene keer wel en de volgende keer niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:51 schreef bijtje84 het volgende:
Gefeliciteerd Ladylike! *O*

Jeetje.... december-baby's alweer? Gaat het toch vreselijk hard... *cliche*

Mango leuk vrijdag weer een echo, zomaar? Pretecho?

En namens mij ook bedankt voor de Liuk verslaving :9 net weer twee nieuwe dozen gehaald :)
Morgen weer controle bij de gyn, en weer groeiecho. Dit keer gaat mijn schoonmoeder mee, ben benieuwd wat ze er van vind.

TanteSoesa, bij mij gaat het ook ongeveer zo. De controle bij de gyn is bijna een standaard praatje, hoe gaat het? Ja wel goed, wel wat kwaaltjes die erbij horen, en mijn bekken is knudde. Ja en daar blijft het eigenlijk bij. Ik wordt ook niet gewogen (niet boeiend denk ik omdat het toch sowieso een ziekenhuis bevalling wordt), alleen bloeddruk meten doet ze. En een echo van de jongens wordt er gemaakt.
Ik moest wel bij 27 weken nog een keer bloed laten prikken. Maar urine heb ik alleen helemaal in het begin een keer in moeten leveren. Dus wat je zegt klinkt mij niet vreemd in de oren :)
Duidelijk, het wisselt dus heel erg! Fijn om te horen dat het bij jullie ongeveer hetzelfde gaat als bij mij :). Misschien dat ik vrijdag wel bloed moet laten prikken, ben dan 26 weken 4 dagen. Urine heb ik helemaal niet in hoeven leveren en er is tot nu toe alleen bloed geprikt in het begin en voor de combinatietest.
Ik zal het ook gewoon maar eens vragen vrijdag, ben ik misschien iets langer bezig dan die 5 minuten iedere keer :+. Ik moet trouwens altijd stiekem wel een beetje lachen om de echo's die de verloskundigen maken. Dat lijkt écht helemaal nergens op! Als ze het hartje gevonden hebben zijn ze hartstikke blij maar verder... Ik herken geeneens een kindje in het beeld :').
Kreeg vorige x een foto mee, nou...daar herken je nog minder baby in dan in mijn eerste echo met 8 weken :'). Wel fijn vind ik het hoor dat ze even kijken en ik begrijp ook wel dat ze geen echoscopist zijn. Ze doen in ieder geval hun best!
pi_110474186
Oh ja, moeders voor moeders ook maar weer bellen :D

Pff hoop geregel nu *O*
vanmiddag naar de HA. Ik slik medicijnen die ik volgens mij niet meer mag slikken nu :@
Lid van de MamaSquad
pi_110474197
Nee, maar sommigen moeten elke afspraak bij de vlos op de weegschaal :?

Vorige keer ben ik ook zoveel aangekomen, geen vocht :') (helaas) en dik keer nog maar 3 kilo op bijna 27 weken ;) echt groeiecho's doen ze hier ook niet, zelfs niet toen ik erom vroeg vorige keer (mijn oudste liep steeds 1,5 week voor).. afgelopen week hebben ze wel even gemeten omdat ik wilde weten of dit weer zo'n stevigerd werd ;) maar deze is keurig gemiddeld :P :D
  woensdag 18 april 2012 @ 09:57:39 #22
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110474203
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:54 schreef Gerberaatje het volgende:
Gewicht is hier trouwens ook niet belangrijk, althans, volgens mijn gyn! Zolang je bloeddruk goed is, kijken ze verder nergens naar :?

Toch gek, al die verschillen :) maar zo werd bij mijn oudste ook telkens mijn baarmoeder gevoeld en gecheckt bij elke afspraak, bij deze baby doen ze alleen een echo en bloeddruk en that's it...
Ohja, baarmoeder voelen doen ze ook inderdaad. HB is ook nooit meer gemeten, op de eerste keer met 14 weken na (dit nav bloed prikken van de combinatietest geloof ik?).

Grote verschillen inderdaad!

Overigens vind ik mijn gewichtstoename ook niet zorgwekkend (nu 7 kilo) dus geen reden om aan te kaarten. Ik ga denk ik wel vragen of ze HB wil prikken, ben steeds zo moe...
pi_110474226
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:57 schreef Gerberaatje het volgende:
Nee, maar sommigen moeten elke afspraak bij de vlos op de weegschaal :?

Vorige keer ben ik ook zoveel aangekomen, geen vocht :') (helaas) en dik keer nog maar 3 kilo op bijna 27 weken ;) echt groeiecho's doen ze hier ook niet, zelfs niet toen ik erom vroeg vorige keer (mijn oudste liep steeds 1,5 week voor).. afgelopen week hebben ze wel even gemeten omdat ik wilde weten of dit weer zo'n stevigerd werd ;) maar deze is keurig gemiddeld :P :D
Ik moest (nu dus al 6 jaar geleden) ook iedere keer even wegen :Y
Lid van de MamaSquad
pi_110474231
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:53 schreef Gerberaatje het volgende:
Soes, ik moet komende week even bloed laten prikken (27 weken, omdat ik Rhesus Negatief ben) maar verder hoef ik ook niks te doen :) bij de vlos prikken ze toch wel eens je HB via je vinger? Ik loop bij de gyn, en moet volgens mij rond de 34 weken nog een keer voor HB zodat ze me eventueel nog wat ijzer kunnen geven om die op te krikken....

Ladylike!! *O* van harte! Welkom terug, ik zal je in de lijst zetten :)
Hier ook dus.
De vlos heeft ook mn hb op de lijst gezet met prikken voor de rhesus factor. Ze vond t onzin om een vingerprik te doen volgende keer als t nu ook meegenomen kan worden.
Ik hoef ook niet te wegen trouwens.
Urine heb ik nog nooit in hoeven leveren.
Oh en baarmoeder wordt wel atijd gevoeld en hartje geluisterd.

Ladylike gefeliciteerd! Duidelijke streep zeg O+
pi_110474235
Bij mij is het ook alleen bloeddruk meten en een korte echo.
pi_110474274
Tante_Sousa ik denk dat het ervan afhangt waarom je in het ziekenhuis loopt. Maar misschien ook in welk soort ziekenhuis zou een verschil kunnen maken.

Nadat ik opgenomen was in het ziekenhuis en te weinig vruchtwater was vastgesteld, werd dat bij elke wekelijkse controle gecontroleerd en nog steeds. Maar dat komt ook omdat het afwijkt van wat normaal is. Bloed prikken werd bij elke ziekenhuis controle ook standaard gedaan omdat ze wouden controleren of de bloedwaardes terug naar normaal gingen. Toen was een bloedwaarde weer verhoogt en de volgende dag weer normaal. Toen zeiden de artsen dat ze nu geen bloed meer zouden gaan prikken & ik weet niet waarom. Omdat ik nog steeds antibiotica neem, had ik ook verwacht, dat ze de bloedwaardes verder zouden blijven controleren om te zien of die normaal blijven. Toen ik vorige zwangerschap bij de Vlos liep, ging ze met 34/35 weken glucose prikken, maar dat heb ik deze keer niet gehad in het ziekenhuis volgens mij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110474326
Jammer is dat Soes, maar wel fijn om dan het hartje in elk geval te zien ;)

Ik heb behoorlijk 'mazzel' met de echo's bij de afspraak, deze is van afgelopen maandag... Zie je de hapwangen al O+ lucky shot :D

pi_110474331
Tante Soesa, bij mij gaat het tot nu toe ook zo in het zh. Neem aan dat als er geen verdere bijzonderheden zijn, het zo goed is.
Enige wat bij mij verschilt is vaker controle (elke 2 weken, ene keer vk, andere keer zh) en volgende week een GUO (uitgebreide SEO).
Maar heb nu nog maar 1x bloed geprikt en urine in moeten leveren.

Edit; Wauw Gerberaatje! Wat een gave foto O+
I found myself alone,
pi_110474377
Wat een foto zeg! O+
Lid van de MamaSquad
pi_110474407
Ik ben ook heel benieuwd naar de pretecho vrijdag :) volgens de gyn konden het heel mooie plaatjes gaan worden, als ze haar hoofd maar even uit mijn lies zou draaien :P
  woensdag 18 april 2012 @ 10:05:10 #31
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110474410
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:02 schreef Gerberaatje het volgende:
Jammer is dat Soes, maar wel fijn om dan het hartje in elk geval te zien ;)

Ik heb behoorlijk 'mazzel' met de echo's bij de afspraak, deze is van afgelopen maandag... Zie je de hapwangen al O+ lucky shot :D

[ afbeelding ]
Oh O+, hier zie je tenminste echt een baby in! Volgens mij krijg ik steeds dwarsdoorsnedes van de billen in beeld ofzo :'). Het in ieder geval fijn inderdaad om het hartje te zien kloppen en de baby te zien bewegen.

Mijn verwachting van de vk lagen blijkbaar wat te hoog. Wel jammer dat ik tot nu toe nog geen 1x dezelfde heb gehad. Iedere x weer een kleine introductie van mijn voorgeschiedenis want hoewel ze allemaal mijn dossier hebben gelezen, dat blijft toch wel iets aparts geloof ik :+
pi_110474440
Ladylike gefeliciteerd!! :D

(maar niet de eerste decemberbaby hoor, die eer is aan vulpenballetje ;) )

Ik heb weer zo'n rare zwangerschapdroom gehad dames. Deze keer was de kruipruimte onder ons huis volgelopen met water en zwommen er schildpadden in. Oh en nog iets met die ene man... 8-) :Y)
pi_110474451
Zit er ook net eentje uit te zoeken om te posten; deze dan maar in 3D, zie je een stukje gezicht.

I found myself alone,
pi_110474468
Oh wauw LeNeHe! En dat met 18 weken al :o (zo duidelijk!)
pi_110474485
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:06 schreef Sorbootje het volgende:
Ladylike gefeliciteerd!! :D

(maar niet de eerste decemberbaby hoor, die eer is aan vulpenballetje ;) )

Ik heb weer zo'n rare zwangerschapdroom gehad dames. Deze keer was de kruipruimte onder ons huis volgelopen met water en zwommen er schildpadden in. Oh en nog iets met die ene man... 8-) :Y)
Specificeer die met die man es? 8-)
pi_110474507
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:07 schreef Gerberaatje het volgende:
Oh wauw LeNeHe! En dat met 18 weken al :o (zo duidelijk!)
O jij ziet het tenminste :D
Ik moet echt bij iedereen uitleg geven.

Maar gaaf he? Ze moest wel moeite doen om zo'n 'shot' te maken, want eigenwijsje O+
I found myself alone,
pi_110474510
Deze had ik destijds met Isabeau, ik herken haar er echt in O+

pi_110474526
Ik heb wel eens gehoord dat je bij de vk wel op de weegschaal moet, omdat als je boven de 100kg komt dat je dan niet meer thuis mag bevallen ofzoiets?

Ik krijg standaard bij elke controle ook een groeiecho, maar die wordt door een echoscopiste in het ziekenhuis gedaan en niet door de gyn. Daarbij wordt standaard van alles opgemeten, hoofdjes doorsnede, lengte bovenbeenbotje, omtrek buikjes. Krijg dan ook een briefje mee telkens met het nu geschatte gewicht (dat rekent de computer uit aan de hand van die metingen die ze doet) en het vruchtwater wordt opgemeten in elke vruchtzak.
De gyn deed in het begin inderdaad alleen even hartjes zoeken en klaar.
Twee afspraken terug hebben ze wel de baarmoeder gevoelt, en mijn buik opgemeten :? plat liggend op mijn rug, en dan van ribbenboog tot schaambot, met een meetlint... daarna dit ook niet meer gehad. Zal ook per gyn wel verschillen, wat die gewent is om te doen/controleren.
pi_110474552
Wat een mooie 3D foto's O+

Ik wil die niet, wil het uiterlijk als verrassing voor mezelf omdat ik het geslacht wel wil weten :D
Maar wauw, zelf met 18 weken al zo duidelijk :o
Lid van de MamaSquad
pi_110474559
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:08 schreef LeNeHe het volgende:

[..]

O jij ziet het tenminste :D
Ik moet echt bij iedereen uitleg geven.

Maar gaaf he? Ze moest wel moeite doen om zo'n 'shot' te maken, want eigenwijsje O+
Ik heb zowel bij de oudste als bij deze baby al heel veel echo's gehad ;) inmiddels herken ik nagenoeg elke echo wel ;)

Maar ik vind hem heel duidelijk! :Y
  woensdag 18 april 2012 @ 10:10:42 #41
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110474567
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:06 schreef LeNeHe het volgende:
Zit er ook net eentje uit te zoeken om te posten; deze dan maar in 3D, zie je een stukje gezicht.

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:08 schreef Sorbootje het volgende:
Deze had ik destijds met Isabeau, ik herken haar er echt in O+

[ afbeelding ]
Ohhh O+. Ik vind een 3d echo steeds mooier worden! En Sorbo, ik heb jouw dochter wel eens gezien en die herken ik er ook écht in! Gaaf O+
pi_110474587
Mooi Sorbo; zelfs die lippen ook.

Als de echo volgende week goed is gaan we ook een pretecho laten maken tegen de 28 weken.
I found myself alone,
pi_110474621
Wat een mooie echo's meiden *O*

LeNeHe, moet je echt uitleg geven? ik vind hem juist heel erg duidelijk !

Ow zag ook een mooie test voorbij komen, gefeliciteerd *O*
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_110474634
Gaaf Gerbera, ze kijkt echt recht de lens in hè!

LeNeHe, ook mooi, echt een heel kindje al O+

Het lijkt me inderdaad zo bijzonder om je kindje te kunnen herkennen in een echo. Mooi hoor Sorbo.
pi_110474665
Ze kijkt vol de lens in ja :D net zulke bolle konen als haar zus heeft :D
pi_110474674
Mooie 3D echo's!

Ik wist trouwens niet dat je bij de vlos en in het ziekenhuis kon lopen. Ik dacht of je loopt bij de vlos als alles normaal is en als er een reden is, dat je medisch wordt, loop je in het ziekenhuis bij de gyn.

Er verandert blijkbaar ook heel veel in de loop der jaren. Mijn zwangerschapsyoga docente vertelde gisteren dat tijdens haar zwangerschappen de vlos je elke keer woog als je een afspraak had. Tegenwoordig vragen ze het volgens mij bij de intake en doen er verder niets meer mee.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110474716
Je mag zelfs 'vrijwillig' ook onder controle bij de gyn, die keuze heb je (al zul je dan vaker bij de vlossen in het ziekenhuis op afspraak komen).....

Ik ben gelijk medisch deze keer, maar als dat niet zo was geweest had ik ook onder controle hier gemogen (dat wilde ik ook graag)...
  woensdag 18 april 2012 @ 10:15:56 #48
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110474725
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:14 schreef Tinuviel het volgende:
Mooie 3D echo's!

Ik wist trouwens niet dat je bij de vlos en in het ziekenhuis kon lopen. Ik dacht of je loopt bij de vlos als alles normaal is en als er een reden is, dat je medisch wordt, loop je in het ziekenhuis bij de gyn.

Er verandert blijkbaar ook heel veel in de loop der jaren. Mijn zwangerschapsyoga docente vertelde gisteren dat tijdens haar zwangerschappen de vlos je elke keer woog als je een afspraak had. Tegenwoordig vragen ze het volgens mij bij de intake en doen er verder niets meer mee.
Ik loop bij de verloskundige in het ziekenhuis inderdaad. Eerst bij de gyn maar omdat er geen bijzonderheden waren werd ik overgedragen aan de verloskundige. Minder medisch dus maar wel korte lijnen met de gyn.

Ik heb met 15 weken ook een foto'tje in 3d gekregen maar ik zou niet weten hoe ik die hier moet krijgen eigenlijk :@. zal ik mij vanavond eens in verdiepen!
pi_110474731
Tinuviel, volgens mij is dat ook per vk verschillend. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap bij 2 verloskundigepraktijken gelopen omdat ik halverwege ging verhuizen. Bij de eerste wogen ze me wel elke keer en bij de ander werd ik nooit gewogen. Dat was in 2010
pi_110474738
Ik ben al 400 gram aangekomen! :D
Maar volgens mij val ik af, ik merk het aan mijn ringen.
pi_110474766
Ladylike *O*!!
gefeliciteerd!

Bijtje
leuk dat je schoonmoeder mee gaat!

sorbootje
'iets met die ene man?' vast heel :9~ haha

katyM
nee de vk 'voelt niet om te voelen' zoals ze dat zegt
ze wacht af tot de 'echte tekenen' van bevallen zich laten zien
(de echte eerste weeën dus)

Marjolijntje
Ah jeuk.. had ik een tijdje geleden ook heel erg, smeren hielp idd niet om te verzachten en toen werd de striae echt zichtbaar :@

Sam
Wel ok, lief dat je 't vraagt! Vannacht redelijk geslapen, wel 1 moment gehad dat ik dacht, oeh nu gaat t beginnen :o
maar dat zakte weer af haha.
vervelend dat je zo'n rotnacht hebt gehad :*
heb je al een datum voor inleiding of moet je dat nog bespreken?
hah ja dezelfde dag zou leuk zijn 8-)

Wat een mooie echo foto's zeg! O+

*O* 38weken!
en meer mijlpalen toch?! :D
pi_110474782
Ik ben enorm aan het bijkomen :@
Maar ik eet (net als bij de eerste) weer voor 6 :')
Lid van de MamaSquad
pi_110474818
Ik blijf het een wonder vinden dat er hier nog maar 3 kilo bij zit :D maandag is de beeb gemeten en die was ruim 1100 gram, dus ik ben echt alleen nog maar beeb, placenta & vruchtwater aangekomen :')

Zo'n contrast...
  woensdag 18 april 2012 @ 10:19:31 #54
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110474858
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:18 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik blijf het een wonder vinden dat er hier nog maar 3 kilo bij zit :D maandag is de beeb gemeten en die was ruim 1100 gram, dus ik ben echt alleen nog maar beeb, placenta & vruchtwater aangekomen :')

Zo'n contrast...
Heel bijzonder inderdaad! Wel heel fijn he :), wat er niet aankomt hoeft er ook niet af. Ik ben wel iets meer aangekomen maar vind het alsnog heel netjes gaan. Bij mij zit alles ook op m'n buik en ik heb zelfs m'n taille nog :+. Nooit verwacht!
pi_110474870
ik ben dan wel niet zwanger maar mij lijkt het dat een vk voelt naar de baarmoeder om de groei van het kindje te monitoren terwijl daar in het ziekenhuis al snel een echo voor gemaakt wordt. Doel is hetzelfde, methode anders.
En over het wegen van moeders zijn de meningen verdeelt, bij vk's en gyns, dus tis maar net wat je treft.

En van die 100 kilo klopt niet, weet ik uit ervaring
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_110474909
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:19 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Heel bijzonder inderdaad! Wel heel fijn he :), wat er niet aankomt hoeft er ook niet af. Ik ben wel iets meer aangekomen maar vind het alsnog heel netjes gaan. Bij mij zit alles ook op m'n buik en ik heb zelfs m'n taille nog :+. Nooit verwacht!
Heel fijn! Als ze dan de 10+ kilo die er nog van haar zus aanzat ook af 'eet' dan ben ik helemaal gelukkig :D
pi_110474969
Even voor de vergelijk met de echo en om jullie nog even harder aan het rammelen te krijgen:

Sorry hoor... het was even sterker dan ik ;)
pi_110474987
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:17 schreef Zoë23 het volgende:
sorbootje
'iets met die ene man?' vast heel :9~ haha
Uhuh :D
pi_110475046
Wat een scheetje O+
Lid van de MamaSquad
pi_110475063
Sorbo! O+
Wát een haar hè.

Gisteren zat ik bij de Gemeente (an-der-half uur) te wachten, en in de wachtruimte zat een stel ouders met een echt piepklein baby'tje. Op een gegeven moment nam de man het wurmpje bij zich, echt nog zo'n kwetsbaar apathisch wezentje dat alleen maar een beetje kan kijken...
Zó mooi. *zucht ende rammel*
  woensdag 18 april 2012 @ 10:27:29 #61
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110475067
Noob test :@:

Edit: foto weggehaald

Zien jullie er iets in :D? Mijn moeder + schoonmoeder namelijk totaal niet :')

ik haal 'm zo denk ik wel weg, voelt heel raar om deze foto online te hebben staan :')

[ Bericht 12% gewijzigd door Tante_Soesa op 18-04-2012 10:34:37 ]
pi_110475100
Ik staar en staar, maar deze zie ik ook niet, sorry :@
pi_110475107
Sorbo, wow hoe precies de echo dan is zie je echt als je vergelijkt met de foto na de geboorte.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110475108
Ik wel hoor!
pi_110475122
Ahhw Sorbo..... Ik wil weer!!! Ik wil er ook een met haar!

Wat gaaaaf die 3d echo's!
Mijn 3d echo was heel mooi ook, maar totáál niet Elise. Alsof ze een filmpje afgespeeld heeft haha..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 18 april 2012 @ 10:29:58 #66
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110475133
Haha :D. Je kijkt recht van voor op het kindje. Je ziet het gezichtje met een armpje vlak naast het gezichtje. Lastig uit te leggen is het ook. Het was ook nog maar een piepkleine frummel toen!
pi_110475134
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:29 schreef Tinuviel het volgende:
Sorbo, wow hoe precies de echo dan is zie je echt als je vergelijkt met de foto na de geboorte.
Ja he? :) Het mooie was dat de echoscopiste zei: "Ik zie ook wat haartjes, niet heel veel, maar wel wat haartjes" En ze hád me toch een enorme pruik met haar O+
pi_110475151
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:29 schreef Tante_Soesa het volgende:
Haha :D. Je kijkt recht van voor op het kindje. Je ziet het gezichtje met een armpje vlak naast het gezichtje. Lastig uit te leggen is het ook. Het was ook nog maar een piepkleine frummel toen!
Ik vind hem best duidelijk. (maar ik heb een echografieopleiding gedaan ooit, dat zal vast helpen ;) )
pi_110475156
Tante Soesa, gaaf!! Ik zie het wel hoor, smal koppie nog!
Ik heb van dezelfde termijn ook een 3d foto, net een alien ;)
pi_110475162
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:29 schreef Sannne het volgende:
Ahhw Sorbo..... Ik wil weer!!! Ik wil er ook een met haar!

Wat gaaaaf die 3d echo's!
Mijn 3d echo was heel mooi ook, maar totáál niet Elise. Alsof ze een filmpje afgespeeld heeft haha..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind ze dus wel lijken :Y
Lid van de MamaSquad
pi_110475164
Die echo's O+
wij hebben zaterdag de 3d echo O+

Oh en was net wat aan t plannen op mn werk. En ik kon m gewoon niet 2 maanden verder plannen ivm verlof *O*
pi_110475201
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:24 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Uhuh :D
:D

En baby foto's! Zometeen valt m'n buikbaby er nog uit :D

O+ zooo lief!

Tante soesa
:Y zie t wel, je ziet t neusje enz van voren
  woensdag 18 april 2012 @ 10:32:21 #73
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110475218
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:30 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ik vind hem best duidelijk. (maar ik heb een echografieopleiding gedaan ooit, dat zal vast helpen ;) )
Dat zal zeker helpen ja :). Ik vond 'm zelf ook best duidelijk maar dat was natuurlijk ook omdat de echoscopiste vertelde wat ze zag!

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:30 schreef Sannne het volgende:
Tante Soesa, gaaf!! Ik zie het wel hoor, smal koppie nog!
Ik heb van dezelfde termijn ook een 3d foto, net een alien ;)
Inderdaad, nog 0,0 vetjes zaten er op :). Ik vind het ook net een alien hoor. Wat ik wel heel leuk vind is dat ze dezelfde neus heeft als ik, dat konden we gewoon toen al zien :o
pi_110475238

Mijn meisje met 16 weken. Compleet met egyptisch dansje ;)
  woensdag 18 april 2012 @ 10:33:07 #75
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110475241
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:31 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

En baby foto's! Zometeen valt m'n buikbaby er nog uit :D

O+ zooo lief!

Tante soesa
:Y zie t wel, je ziet t neusje enz van voren

Dat dus!
  woensdag 18 april 2012 @ 10:33:39 #76
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110475260
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:32 schreef Sannne het volgende:
[ afbeelding ]
Whaha, die is ook leuk zeg :). Heel anders weer dan mijn foto! In jouw latere 3d echo herken ik ook je dochtertje wel trouwens :), gaaf!
pi_110475289
Echt? Wij totaal niet... Ook het live filmpje herken ik haar helemaal niet in..

En nu weer weg hier ;)
*rammelt rustig door*
pi_110475292
quote:
[ afbeelding ]
Wat bijzonder!
pi_110475342
quote:
[ afbeelding ]
Ik moest lachen :D
Lid van de MamaSquad
pi_110475357
Of toch nog even snel het filmpje dan :P
pi_110475379
Wij zagen op de echo ook al dat Isabeau precies hetzelfde neusje heeft als d'r vader, broer, en zussen. Sterke genen heeft die man van mij, want ze lijkt echt helemaal niet op mij. Behalve haar blonde golvende haar. (zou je niet denken als je die babyfoto ziet!)
pi_110475389
Jammer, ik kan hier geen filmpjes kijken
  woensdag 18 april 2012 @ 10:39:06 #83
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110475433
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:37 schreef Sorbootje het volgende:
Wij zagen op de echo ook al dat Isabeau precies hetzelfde neusje heeft als d'r vader, broer, en zussen. Sterke genen heeft die man van mij, want ze lijkt echt helemaal niet op mij. Behalve haar blonde golvende haar. (zou je niet denken als je die babyfoto ziet!)
Leuk is dat! Door die 3D echo hebben we nu ook sterk het vermoeden dat ze heel erg op mij zal lijken maarja, dat kan met de geboorte (en daarna uiteraard) allemaal nog veranderen.
pi_110475589
Ik vond het juist zo leuk om verrast te worden :@
Lid van de MamaSquad
  woensdag 18 april 2012 @ 10:46:27 #85
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110475688
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:43 schreef Ladylike het volgende:
Ik vond het juist zo leuk om verrast te worden :@
Iedereen beleeft dat toch weer anders. Ik kan mij ook voorstellen dat je dat wilt! Wij zijn zelf alleen veel te nieuwsgierig (en praktisch) ingesteld. Geslacht wisten we al vrij snel (tijdens die echo met 15 weken die ik hierboven had geplaatst) en gelukkig werd er ook tijdens de 20 weken echo gezegd dat het echt een meisje is. Wr hadden namelijk al best wat meisjes dingen gekocht :)
pi_110475843
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:14 schreef Tinuviel het volgende:
Mooie 3D echo's!

Tinuviel; ik ben medisch i.v.m. voorgeschiedenis. Maar omdat ik voor het gevoel toch en zo normaal mogelijkhe zw wil mag ik ook bij de vk. Daar is vaak net wat meer tijd en aandacht en het zijn hier fantastische dames die me zo goed hebben begeleid.
I found myself alone,
pi_110475984
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 10:46 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Iedereen beleeft dat toch weer anders. Ik kan mij ook voorstellen dat je dat wilt! Wij zijn zelf alleen veel te nieuwsgierig (en praktisch) ingesteld. Geslacht wisten we al vrij snel (tijdens die echo met 15 weken die ik hierboven had geplaatst) en gelukkig werd er ook tijdens de 20 weken echo gezegd dat het echt een meisje is. Wr hadden namelijk al best wat meisjes dingen gekocht :)
Geslacht wil ik vanwege het practische ook wel weten :Y
Lid van de MamaSquad
pi_110476035
Ladylike, gefeliciteerd!! *O* *O* *O* Mooie dikke strepen zijn dat!

Hier wordt elke controle bloeddruk en baarmoeder gecontroleerd en hartje geluisterd. Geen gewicht, bloed of urine gecheckt. Bloedonderzoek rond de 10 weken en bij 27 ivm negatieve rhesusfactor en direct Hb. Hb was prima in orde, dus geen idee of ze dat later nog eens willen nakijken.

Ik zit qua gewicht nu op +7 kilo ongeveer, met 30 weken. Er zit wel wat extra vet bij, ik ontdekte van de week putjes in m'n dijen :o _O-.

Al die echofoto's O+. Oh wat ben ik nieuwsgierig naar ons jongetje!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110476062
Dank LeNeHe en Tante Sousa. Ik wist niet, dat je in het ziekenhuis ook verloskundigen had en dat je daar ook terecht kon. Maar dat geldt vast ook maar tot er een medische indicatie is. Met zaken zoals te weinig vruchtwater & stuitligging zul je ook direct bij de gyn moeten lopen in het ziekenhuis neem ik aan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110476240
Ja klopt in het ziekenhuis zijn ook verloskundigen waar je op spreekuur kunt komen. Vriendin van mij liep eerst i.v.m. voortraject bij de gyn, maar toen alles helemaal goed bleek te gaan met de zwangerschap mocht ze eigenlijk naar de dorps-vlos, of in het ziekenhuis bij de vlos. Dat laatste heeft ze gekozen daar blijft ze nu dan onder controle.

Oooh Sorbo wat een háááár!!! O+ *die zul je vast nog nooit gehoord hebben :P *

Ik houdt niet zo van 3d echo's. Sorry :@
Ieder zijn/haar ding!
pi_110476248
Thanx Phaidra :*
Lid van de MamaSquad
pi_110476271
Tinuviel, je hebt idd vk's in het zh maar ik loop bij de 'gewone' in onze woonplaats.

En Sorbo (dacht even; huh?? Verse beeb? :D ) nu zie ik het! :Y Ik wil ook zo'n mooierd met zoveel haar O+
I found myself alone,
pi_110476538
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:03 schreef bijtje84 het volgende:
*die zul je vast nog nooit gehoord hebben :P *
Nee nauwelijks ;) :D
pi_110476764
O+ 't is wel weer tijd voor verse beebs hè?

O+
pi_110476880
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:20 schreef Zoë23 het volgende:

O+
:Y Xanthe, Roosje?
Anders piep jij toch even voor Zoë? :P
I found myself alone,
pi_110477024
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:20 schreef Zoë23 het volgende:

O+
Wat houdt je tegen? :D
pi_110477079
:9 doe m'n best haha maar vannacht zette het niet door

(moet er natuurlijk vanuit gaan dat het nog wel even duurt, ben nog 'maar' 38weken) :(
pi_110477386
Had je vannacht heel veel kramp of echt weeen?
pi_110477606
Heel heftige kramp, erger dan wat ik eerder heb gehad.
Schrok er van. Maar na een tijdje werd t minder. Nu een beurs gevoel/lichte kramp weer.

:{ vind t wel apart allemaal maar de vk keek er niet van op (al m'n krampen enz). Dus we wachten rustig af.
pi_110477721
Hopelijk verweekt de boel er lekker van, dat kan nooit kwaad! :)
pi_110477767
Dat hoop ik ook! :)

O+ heb er zin in & ook om m'n zus dr beeb te ontmoeten :)
pi_110477810
Dat wordt straks vechten om de aandacht van opa en oma! O+
pi_110477912
Haha m'n ouders zijn 2lingen gewend (2 2lingen hebben ze)
Dus aandacht verdelen kunnen ze gelukkig goed O+
  woensdag 18 april 2012 @ 12:05:37 #104
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110478362
Ladylike gefeliciteerd!! :* *O* Wat leuk!! :D

Sorbo wat een poepje O+

Spannend Zoë, hoop dat al dat voorwerk wat doet qua verweking enzo! :* :D

Ik ben tot nu toe 2x bij de vk geweest en elke keer moest ik op de weegschaal gaan staan :P

Vannacht heel gek gedroomd voor het eerst, over echt een baby :@ Ik was bevallen, wist niet eens of mn man erbij was en herinnerde me ook maar de helft. Het was een negertje met een onwijze bos zwart haar (note; man en ik zijn beiden blank, tegen het rossige aan :')), en hij was al qua grootte een jochie van een jaar :') Oh, en na een dag of wat kwam ik erachter dat ik 'm vergeten was borstvoeding te geven _O- :') Whihi.

Vanmiddag naar de gyn, ben echt heeeel benieuwd... :o :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_110478885
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2012 12:05 schreef Enfermera het volgende:
Ladylike gefeliciteerd!! :* *O* Wat leuk!! :D

Sorbo wat een poepje O+

Spannend Zoë, hoop dat al dat voorwerk wat doet qua verweking enzo! :* :D

Ik ben tot nu toe 2x bij de vk geweest en elke keer moest ik op de weegschaal gaan staan :P

Vannacht heel gek gedroomd voor het eerst, over echt een baby :@ Ik was bevallen, wist niet eens of mn man erbij was en herinnerde me ook maar de helft. Het was een negertje met een onwijze bos zwart haar (note; man en ik zijn beiden blank, tegen het rossige aan :')), en hij was al qua grootte een jochie van een jaar :') Oh, en na een dag of wat kwam ik erachter dat ik 'm vergeten was borstvoeding te geven _O- :') Whihi.

Vanmiddag naar de gyn, ben echt heeeel benieuwd... :o :)
Dat droom ik ook vaak! :D

Succes vanmiddag!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110478919
Whaha leuk he dat levendige dromen ;) echt af en toe denk je 'hoe kóm ik erop!'

Zo heb ik vannacht gedroomd dat (8> een krantenartikel had gelezen en daarop spontaan besloot dat hij weer vrijgezel wilde zijn, en weg was ie! :'( Boehoe vond t helemaal niet leuk!
pi_110478953
Ladylike: Gefeliciteert hopelijk blijft alles goed gaan het is e gegunt.

Zoë: Volgende week word een datum geprikt dat vond ze nu nog een beetje vroeg aangezien ik morgen pas 36 weken ben. zal zo rond 3 mei gaan schommelen dan ben ik precies 38 weken. Vrijdag wel eerst terug voor nog een keer bloed te controleren en dan volgende week mag ik 2 keer komen en dan voor de laatste keer met baby in buik hopelijk:D
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_110478999
Hier droomd vriend snachts van huilende baby's en peuters. is hij hele verhalen aan het vertellen om vervolens door het huis te lopen en op de babykamer alle kasten open te trekken. Werkt ook niet echt mee in de nachtrust maar wel grappig om mee te krijgen zeker als je vraagt wat hij aan het doen is en gewoon antwoord geeft met *naam* huilt dus ik was even kijken om vervolgens weer te gaan liggen haha xd
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_110479082
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 11:52 schreef Zoë23 het volgende:
Haha m'n ouders zijn 2lingen gewend (2 2lingen hebben ze)
Dus aandacht verdelen kunnen ze gelukkig goed O+
Wow serieus 2 tweelingen?! Jeumig...
Maar wat je zegt, die moeten expert zijn op het gebied van aandacht verdelen O+
  woensdag 18 april 2012 @ 12:28:09 #110
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110479107
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 12:21 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat droom ik ook vaak! :D

Succes vanmiddag!
Whehe ja hè :P slechte moeder dromen enzo! :+
Thanks! :*

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 12:22 schreef bijtje84 het volgende:
Whaha leuk he dat levendige dromen ;) echt af en toe denk je 'hoe kóm ik erop!'

Zo heb ik vannacht gedroomd dat (8> een krantenartikel had gelezen en daarop spontaan besloot dat hij weer vrijgezel wilde zijn, en weg was ie! :'( Boehoe vond t helemaal niet leuk!
Ja precies! :o
Whahaha _O- omg :')
pi_110479168
Ik snap dat ook nooit.
Ik heb al eens in Afrika geholpen om een verdwaald biggetje te helpen.
En laatst had ik op zolder een lilliputter in een bad verdronken.

:{ :{ :{
pi_110479329
_O- Arme lilliputter! :7
  woensdag 18 april 2012 @ 12:35:54 #113
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110479345
Mango, omg _O- :D ongelofelijk he, de meest bizarre dingen komen dan voorbij :') XD
pi_110479348
Ja hij was helemaal verschrompeld, ik had hem een week laten liggen ofzo :@
pi_110479414
En uiteraard waren er meer van dat soort nachtelijke belevenissen, maar die ben ik dan weer vergeten met mijn zeefhoofd. :')
pi_110479460
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 12:27 schreef bijtje84 het volgende:

[..]

Wow serieus 2 tweelingen?! Jeumig...
Maar wat je zegt, die moeten expert zijn op het gebied van aandacht verdelen O+
SPOILER
Met 2kleinkinderen zo dicht bij elkaar zullen ze vast weer een beetje dat 2ling gevoel hebben (2kleine beebs tegelijk)
pi_110479467
Wat een mooie echo´s zie ik voorbij komen O+ En Sorbo, wat een mooierd!

Ladylike gefeliciteerd *O*

Een verschrompelde lilliputter :o . Ik maak ook bijna elke nacht wat mee Als ik mn dromen moet geloven heb ik een heel wild seksleven :@

Vandaag 16 weken en vanmorgen bij de vk geweest en het hartje weer gehoord. De baby schopte ook nog een paar keer tegen die doppler aan. Toch fijn om allemaal te horen!
Verder alles goed. De volgende keer als ik bij haar kom, zijn we alweer op de helft. Wat gaat het snel!!!
pi_110479523
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 12:23 schreef Sam1993 het volgende:
Ladylike: Gefeliciteert hopelijk blijft alles goed gaan het is e gegunt.

Zoë: Volgende week word een datum geprikt dat vond ze nu nog een beetje vroeg aangezien ik morgen pas 36 weken ben. zal zo rond 3 mei gaan schommelen dan ben ik precies 38 weken. Vrijdag wel eerst terug voor nog een keer bloed te controleren en dan volgende week mag ik 2 keer komen en dan voor de laatste keer met baby in buik hopelijk:D
:D spannend!
Lijkt me heel bijzonder als je de datum 'weet'

En jullie dromen! :o haha
pi_110479579
Lachen freub, heeft ie nou al genoeg van al dat gepor.

Ik vraag me ook af wanneer de baby kan horen. En of ie dan ook de geluiden van je darmen hoort, en als je dan na de geboorte op het kamertje walvisgeluiden afspeelt, of ie dan rustig wordt :P
pi_110479663
qua inwendige scheten en zulks
pi_110479779
Zoë vanaf 37 weken is een baby volgroeid en mag die eruit komen volgens de huidige zicht van verloskundigen en gynecologen. Dus wat houdt je tegen :P Ben je ook gelijk van al die nachtelijke krampen af.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110479854
Ja Zoë, ga gewoon in de baarstand! :D
  woensdag 18 april 2012 @ 12:56:50 #123
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110480164
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 12:35 schreef Mangostine het volgende:
Ja hij was helemaal verschrompeld, ik had hem een week laten liggen ofzo :@
_O- :')
Lol, en dat vergeetachtige, erg is dat he? :') Ik las ook dat dat erbij hoort, klunzigheid en vergeetachtigheid :')

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 12:49 schreef Mangostine het volgende:
Ja Zoë, ga gewoon in de baarstand! :D
Mee eens :D *O*
pi_110480166
:D haha

We zullen zien wanneer de baby er zin in heeft :9
  woensdag 18 april 2012 @ 13:16:03 #125
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110480971
Ladylike, gefeliciteerd!

Mooie echo's kwamen er voorbij. Ik kijk nu al uit naar de spekwangen van Gerbera's kleintje!

Hier word ik in het ziekenhuis elke keer door een gyn gezien. Gister voor het eerst dat hij mijn buik bevoelde, verder wordt elke keer de bloeddruk gemeten, gesprekje hoe het gaat en ik krijg een echo waarbij de baby elke keer ook gemeten wordt. Zijn groei wordt goed in de gaten gehouden, da's een hele geruststelling :Y
Bij de zwangerschap van de 1e liep ik gewoon bij de vk en ik was vaak bezorgd dat hij niet goed groeide omdat ik zo slecht at en niet de juiste voedingstoffen binnenkreeg. "Gelukkig" werd er bij ziekenhuisopnamen dan wel een echo gemaakt, had ik in ieder geval nog wat :P
Maar over groei zou ik eigenlijk niet zo in hoeven zitten. Ik baar big boys van ruim 4 kilo *)

Oh jongens, ik begin zo nerveus te worden!
Vrijdag gaan we op vakantie met het vliegtuig en ik zie best een beetje op tegen de vlucht. Als ik maar niet hoef te kotsen :X
.... met gevoel voor drama....
pi_110482276
Tjee Zoe in principe zijn dus al jouw moeders zwangerschappen meerlingzwangerschappen geweest. Nog bijna bijzonder dat jij en je zus geen tweeling of meerling krijgen dan! Al hoor ik ook her en der dat het vaak een generatie overslaat. Dus wie weet bij jullie kinderen weer wel.
Maar dan zullen er inderdaad best wat herinneringen bij ze boven komen (bij je ouders) straks met twee van die hummels O+

Kersjes hopelijk hoef je niet te spugen in het vliegtuig, maar allicht kun je bij het instappen alvast wat extra zakjes vragen ;)
Waar ga je naartoe op vakantie?
pi_110483251
Bij mn huisarts geweest.
Medicijnen zullen moeten worden aangepast (naar een merk waar wel onderzoeken naar zijn gedaan mbt zwangerschappen) maar dat is geen probleem *O*
Hij zei al: dan moet je een hoop regelen nu..
Ik: al gedaan *), over 2 weken mn echo
Hij: ow dan hoef ik dus niets meer te doen :D
Ik ben ook nog even op de weegschaal gesprongen.
Weeg 63 kilo. Normaal tussen de 57 en 60 :D
Lid van de MamaSquad
pi_110483467
Kersjes
Ruim 4kilo :o

Oh kan me voorstellen! Waar ga je naar toe op vakantie?

Bijtje
Ja O+
leek me heel erg leuk om een 2ling te krijgen, ook al weet ik dat, dat meer risico's met zich mee (kan) brengen.
  woensdag 18 april 2012 @ 14:13:33 #129
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110483565
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:07 schreef Ladylike het volgende:
Bij mn huisarts geweest.
Medicijnen zullen moeten worden aangepast (naar een merk waar wel onderzoeken naar zijn gedaan mbt zwangerschappen) maar dat is geen probleem *O*
Fijn dat het allemaal kan met je medicijnen! :D
Whihi :D
pi_110483566
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:07 schreef Ladylike het volgende:
Bij mn huisarts geweest.
Goed geregeld dus!

En nog steeds een mooi gewicht toch :) ;)
pi_110484235
Ladylike, welkom! *O*

Hier in BE is de controle sowieso iets anders: je ziet (bijna) altijd sowieso de gyn.
Wat ze verder controleerden weet ik zo niet meer precies van B. Wel af en toe urine, ook wel eens een bloedstaaltje, en steeds bloeddruk en gewicht (werd ik dan ook elke keer op berispt :'))
Wel rond 10 weken bloedtest voor controle op syndroom van down en spina bifida. In combinatie met de nekplooimeting wordt dan bekeken in welke risicogroep je zit.

De echo's die ik zag voorbijkomen waren lief! Ik durf zo'n 3D echo niet, vind 't er soms een beetje eng uitzien.

Zoë: weeën! weeën! weeën! weeën! (en dan snel bevallen natuurlijk, hop!)

Ow en gisteravond was een vriendin van me op bezoek. Die zei: je ziet het nu echt wel. Ik: neeeuh helemaal nog niet. Voor 't slapen dan even voor de spiegel gaan staan en :o. Volgens mij zit de beeb mijn darmen omhoog te duwen! Zal in buiktopic fotootje zetten!
pi_110484894
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:13 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Fijn dat het allemaal kan met je medicijnen! :D
Whihi :D
Ben blij dat er onderzoeken zijn geweest mbt zwangerschap.
Meeste onderzoekers (en patienten) durven het risico niet aan ;(
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 14:13 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Goed geregeld dus!

En nog steeds een mooi gewicht toch :) ;)
Oh ja hoor, vond het al niet erg dat ik wat dikker werd :D
Lid van de MamaSquad
pi_110487414
Ladylike gefeliciteerd! *O*

Mijlpaal voor mij .. ben vandaag 12 weken *O*

Ik heb vannacht ook gedroomd over een man :@ .. Ga niet zeggen wie maar vanmorgen toen ik wakker werd om te gaan werken wilde ik eerst nog met mijn mannie :D ... Alleen die had de avond ervoor avonddienst gehad dus die vond dat niet zo'n goed idee :')

Lekker al klaar met werken .. Nu lekker aan mezelf denken :)
pi_110488139
Kersjes wat leuk van jullie vakantie! Misschien idd goed voorbereiden. Ik weet niet of je nu medicijnen neemt tegen misselijkheid of dat er medicijnen voor zijn, die je uit voorzorg kunt nemen :)

Zoë hetzelfde als wat bijtje omschrijft, dacht ik ook. Apart dat meerlingen zwangerschappen bij je moeder zo vaak voorkwamen en bij jou nu niet. Aan de andere kant, tegenwoordig weten wij ook veel meer over wat een meerlingenzwangerschap naast de genen nog kan veroorzaken. Daar kan het natuurlijk ook mee te maken hebben.

Ladylike wat goed van het huisartsenbezoek. Je bent goed voorbereid en fijn om te horen, dat je andere medicijnen kunt krijgen tijdens de zwangerschap. En een top gewicht ^O^

Liza wat bijzonder dat er al een klein beetje wat te zien is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110488774
Liza
:D *pufpuf*

:{ nee.. Nog niks..

:9

ben benieuwd naar je beginnende babybol! *O*

Twinkle
*O*

Tinuviel
We doen ook mee met 2lingonderzoeken enzo. Dat is voor andere mensen ook weer nuttig :)

Het kan idd verschillende oorzaken hebben

ik ben blij met de zwangerschap die me gegund is :) (heeel erg blij!)
en misschien mag ik het ooit nog eens meemaken :)

Huisarts gebeld ivm urineonderzoek voor blaasontsteking.
Geen ontsteking, de krampen zijn daar dus niet van / worden niet verergerd door..
Goed om te weten

[ Bericht 3% gewijzigd door Zoë23 op 18-04-2012 15:58:58 ]
pi_110489126
Zoë fijn om te weten, dat geen blaasontsteking is. Is niet zo fijn :N
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110489401
Nee kan me ook voorstellen dat t tijdens zw.schap behoorlijk min is :X
(sowieso.. Is t geen pretje)
Heb vaak last van blaasontsteking maar tijdens m'n zw.schap gelukkig nog niet. Wel al 3x laten testen.
  woensdag 18 april 2012 @ 16:06:21 #138
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110489446
We kunnen een boekje schrijven over vreemde dromen van zwangere vrouwen, ik heb er ook genoeg gehad haha.

Vandaag heb ik mijzelf maar eens verwend door lekkere dingen te kopen die ik normaal in de UK at/dronk. Had een winkeltje in Den Haag gevonden die dat verkoopt. Tip, probeer niet alles tegelijk te eten, wordt je misselijk van haha
Be dance |Be real| Be You
  woensdag 18 april 2012 @ 16:06:48 #139
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110489470
Afkloppen zoe haha, maar idd fijn.
pi_110489666
Loodje
:P

Heb je in de uk gewoond (of kom je daar vandaan?)
pi_110489688
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:06 schreef Loodje het volgende:
We kunnen een boekje schrijven over vreemde dromen van zwangere vrouwen, ik heb er ook genoeg gehad haha.

Vandaag heb ik mijzelf maar eens verwend door lekkere dingen te kopen die ik normaal in de UK at/dronk. Had een winkeltje in Den Haag gevonden die dat verkoopt. Tip, probeer niet alles tegelijk te eten, wordt je misselijk van haha
Laat me raden: Lilt, Salt & Vinegar chips, mince meat, pie's of zit ik ernaast?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 18 april 2012 @ 16:12:18 #142
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110489727
Heb er meerdere malen gewoond, mijn stiefvader had daar regelmatig werk.
  woensdag 18 april 2012 @ 16:14:00 #143
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110489812
Haha tinuviel, dat had gekund. Mince pies en salt en vin chips heb ik hier gewoon, hoef ik niet voor naar Den Haag, maar Aeros mint, Tea Cakes ( met zachte marshmallow kern) en Irn Bru volstaat!
pi_110490108
Oeh, Lilt, goed idee Tinuviel ^O^ zal weer een bezoekje aan die Engelse winkel bij ons om de hoek :)
  woensdag 18 april 2012 @ 16:20:31 #145
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110490165
Lol, om de hoek, dat is zeker een luxe! moest er wel ff voor rijden maar gelukkig vind ik dat niet erg:)
pi_110490286
Loodje, die dingen ken ik helemaal niet, maar ben dan ook geen specialist voor brits eten.

Je hoort het, je kunt ook naar Amstelveen komen voor je britse boodschappen als dat dichterbij is ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110490300
Ja, hemelsbreed een kwartiertje wandelen :Y of 5 minuten op de fiets, en vrijwel zeker even lang met de auto, want met de fiets lekker tussendoor steken :P
pi_110490424
Net even gekeken op de website, ze zijn morgen tot 20:00 open en ze hebben Lilt, Guinness en Salt&Vinegar chips van Walker *O*
pi_110490537
Walker koekjes zijn beter dan Salt & Vinegar chips :P . Maar dat is eigenlijk schots dacht ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110490789
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:27 schreef Tinuviel het volgende:
Walker koekjes zijn beter dan Salt & Vinegar chips :P . Maar dat is eigenlijk schots dacht ik.
Heb jij eigenlijk nog gekke voedselwensen sinds je zwangerschap?
pi_110490931
Mooie echo's zag ik voorbij komen, zo lief om te zien. En een mini Sorbootje, wat een plaatje O+

Verder moet Zoe gewoon die baby er even uitpoepen, wij zijn ook nieuwsgierig! Zeker met al dat voorwerk van je. Ik hoop dat het iets nuttigs doet :*
En nog wat mijlpalen zag ik *O*

En verder gewoon wederom een zeef :')

Nou, mn baas weer voor het eerst gezien sinds 2,5e maand (hij is ziek) en begint nu met 3 dagen 2 uur werken maar doet nog steeds geen ene flikker. En wat was het fijn dat hij vrijdag kwam ipv donderdag want nu kan ie mee met zn dochter naar school morgen en vrijdag werkt hij vroeg want dan gaan ze een weekend weg. Sorry, maar dat zet echt mn nekharen recht omhoog.
Maargoed, zelf nog maar 21 dagen werken nu. Ben er echt klaar mee, met het hele bedrijf.
En vanavond naar de verloskundige. Bevalling doorspreken etc. Ben benieuwd :o
Hier iedere controle standaard wegen (zo fijn, not), bloeddruk en buik voelen. En vanavond ook weer HB prikken.

En ik heb een drukke buik maar iedere keer als ik mn telefoon pak om het te filmen, stopt ze met bewegen. Eigenwijs ding :P
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  woensdag 18 april 2012 @ 16:35:05 #152
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110490934
quote:
6s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:25 schreef iamredleader het volgende:
Net even gekeken op de website, ze zijn morgen tot 20:00 open en ze hebben Lilt, Guinness en Salt&Vinegar chips van Walker *O*
Die s&v chips van walkers en McCoys zijn het lekkerst :9

Amstelveen is een stukje verder voor mij:) Den Haag is om de hoek, is gelijk een leuk uitje
  woensdag 18 april 2012 @ 16:36:20 #153
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110490980
Krijg er trek van, ff een klein zakje opentrekken haha :Y)
pi_110491065
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:35 schreef Loodje het volgende:
Die s&v chips van walkers en McCoys zijn het lekkerst :9
True, dank hiervoor _O_
  woensdag 18 april 2012 @ 16:39:32 #155
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110491143
Wat is Towel day? Loop je dan de hele dag met een handdoekje voor? ;)
pi_110491205
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:32 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Heb jij eigenlijk nog gekke voedselwensen sinds je zwangerschap?
Nee ik toch niet. Toevallig heeft de AH nu Ben & Jerry's ice cream in de aanbieding. Dacht eerst om er vandaag langs te gaan, maar is niet gelukt. En die nieuwe soorten, die ze hebben zagen er echt lekker uit . Toch nog nadelen aan geabonneerd zijn op het facebook profiel van Ben & Jerry's :P

Marjolijntje, dat klinkt niet fijn, dat je baas net terug is en eigenlijk toch weer heel weinig aanwezig is.

Loodje die Aeros Mint & Tea Cakes staan niet op de lijst van deze britse winkel (of ze hebben een andere naam). Irn Bru hebben zij wel :Y Wat is dat eigenlijk allemaal precies?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110491287
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:39 schreef Loodje het volgende:
Wat is Towel day? Loop je dan de hele dag met een handdoekje voor? ;)
Ken jij The Hitchhikers' Guide to the Universe niet? :o
pi_110491315
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:40 schreef Tinuviel het volgende:
Nee ik toch niet. Toevallig heeft de AH nu Ben & Jerry's ice cream in de aanbieding. Dacht eerst om er vandaag langs te gaan, maar is niet gelukt. En die nieuwe soorten, die ze hebben zagen er echt lekker uit . Toch nog nadelen aan geabonneerd zijn op het facebook profiel van Ben & Jerry's :P
Moet ik vanavond even wat scoren voor je? Is het echt een goede aanbieding?
pi_110491501
Op het gevaar, dat er vanavond meer as vaders naar de appie worden gestuurd voor een pak Ben & Jerry's ijs. De aanbieding is ¤3,99 in plaats van ¤4,99. Goedkoper krijg je het volgens mij niet. Het is tenslotte Ben & Jerry's :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 18 april 2012 @ 16:47:01 #160
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110491557
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:40 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Marjolijntje, dat klinkt niet fijn, dat je baas net terug is en eigenlijk toch weer heel weinig aanwezig is.

Loodje die Aeros Mint & Tea Cakes staan niet op de lijst van deze britse winkel (of ze hebben een andere naam). Irn Bru hebben zij wel :Y Wat is dat eigenlijk allemaal precies?
Aeros mint: Bros maar dan met een bros mint vulling :9

Tea cakes, wij hebben ze ook maar smaken anders, van de marshmallow cakes met chocolade eromheen. Echter is de marshmallow van de cakes die je hier kunt krijgen vaak wat aan de "rubberige" kant, in deze cakes zitten eigenlijk heerlijk zachte fluffy marshmallow:) owja en een biscuitje onderin hahah.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:42 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Ken jij The Hitchhikers' Guide to the Universe niet? :o
Jawel maar volgensmij verdrongen haha
pi_110491563
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:46 schreef Tinuviel het volgende:
Op het gevaar, dat er vanavond meer as vaders naar de appie worden gestuurd voor een pak Ben & Jerry's ijs. De aanbieding is ¤3,99 in plaats van ¤4,99. Goedkoper krijg je het volgens mij niet. Het is tenslotte Ben & Jerry's :P
3,99 voor een pint? zo'n halve liter? :D dat is best een redelijke prijs :)
  woensdag 18 april 2012 @ 16:48:24 #162
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110491634
Zeker, jammer genoeg is onze vriezer al heel vol en om zo'n pint nou gelijk op te eten :P
pi_110491661
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:47 schreef iamredleader het volgende:

[..]

3,99 voor een pint? zo'n halve liter? :D dat is best een redelijke prijs :)
Yep voor een halve liter :Y

En het gaat maar weer eens over eten in het zwangerschapstopic, wat toepasselijk

Wat nou loodje is toch maar 250ml ijs als je het deelt met vader en nog minder als je je ongeboren kind meerekent :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110491713
Dan ga ik vanavond wel wat scoren voor je ^O^
Ik ga afsluiten en naar huis :W
  woensdag 18 april 2012 @ 16:50:25 #165
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110491730
Echt he, haha nou toen mijn buurvrouw en ik samen fitnessten, heel lang geleden alweer dus:P Hadden we het op een gegeven moment, meestal na een uur trainen, het altijd over eten hahahaha

Toevallig is zij nu ook zwanger lol, volgensmij zit er hier iets in het drinkwater
  woensdag 18 april 2012 @ 16:50:42 #166
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110491750
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:50 schreef iamredleader het volgende:
Dan ga ik vanavond wel wat scoren voor je ^O^
Ik ga afsluiten en naar huis :W
:W fijne avond
  woensdag 18 april 2012 @ 16:51:38 #167
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110491804
Ik heb trouwens ook geen specifieke trek nog, had dat voor de bevalling wel heel erg, nu eigenlijk niet meer. Het is een beetje de omgekeerde wereld:) Maar wie weet kan dat nog komen...
pi_110492059
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:12 schreef Loodje het volgende:
Heb er meerdere malen gewoond, mijn stiefvader had daar regelmatig werk.
Wat leuk! :)

En ik krijg trek van al dat lekkers :9
Vanmiddag al toblerone&smarties gehad
En als middageten een broodje kroket en een paar aardappelkroketjes :@
  woensdag 18 april 2012 @ 16:59:11 #169
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110492133
Zoe, ga eens bevallen joh!
pi_110492182
Marjolijntje
dat hoop ik ook! Vind t wel spannend allemaal..

Pff gelukkig heb je bijna verlof! :*
  woensdag 18 april 2012 @ 17:00:47 #171
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110492203
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:57 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Wat leuk! :)

En ik krijg trek van al dat lekkers :9
Vanmiddag al toblerone&smarties gehad
En als middageten een broodje kroket en een paar aardappelkroketjes :@
:9 Klinkt lekker zoe:)

Nou ik ging even bij oma langs, die eet in de middag meestal warm, kreeg gelijk een bord met spinazie en rosti voorgeschoteld, lekker met een omeletje en tomaten, aparte combi maar erg lekker. Vanavond maar lekker nasi kampong maken.

Ow en het meest erge, ik heb van oma een stuk cremekoek meegekregen :Y) Dat wordt een lekker toetje voor en na het zwemmen!
  woensdag 18 april 2012 @ 17:01:28 #172
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110492227
Ben benieuwd Zoe, maar het komt wanneer het komt natuurlijk:p
pi_110492267
quote:
17s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:59 schreef Kyara het volgende:
Zoe, ga eens bevallen joh!

De vk verwacht het deze week nog niet :9
Ik was nog te fit ofzo (zo voel ik me niet maar ik weet dan ook niet hoe vrouwen erbij lopen als ze bijna gaan bevallen (niet echt meegemaakt))

Loodje
Haha ja precies, kan nog wel 4weken duren, tot 42wk :9
  woensdag 18 april 2012 @ 17:03:40 #174
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110492309
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:02 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

De vk verwacht het deze week nog niet :9
Ik was nog te fit ofzo (zo voel ik me niet maar ik weet dan ook niet hoe vrouwen erbij lopen als ze bijna gaan bevallen (niet echt meegemaakt))

Loodje
Haha ja precies, kan nog wel 4weken duren, tot 42wk :9
Vast als oma pinguïn
pi_110492327
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:00 schreef Loodje het volgende:

[..]

:9 Klinkt lekker zoe:)

Nou ik ging even bij oma langs, die eet in de middag meestal warm, kreeg gelijk een bord met spinazie en rosti voorgeschoteld, lekker met een omeletje en tomaten, aparte combi maar erg lekker. Vanavond maar lekker nasi kampong maken.

Ow en het meest erge, ik heb van oma een stuk cremekoek meegekregen :Y) Dat wordt een lekker toetje voor en na het zwemmen!
:9 was t ook

Oeh klinkt ook goed!

Cremekoek? Wasdat? Klinkt ook lekker! Zelf gemaakt?
pi_110492409
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:03 schreef Loodje het volgende:

[..]

Vast als oma pinguïn
Heb soms wel t idee dat ik waggel :@
  woensdag 18 april 2012 @ 17:06:38 #177
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110492436
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:04 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

:9 was t ook

Oeh klinkt ook goed!

Cremekoek? Wasdat? Klinkt ook lekker! Zelf gemaakt?
Cremekoek is al jaren bij ons in de familie een omstreden geheim recept. Ook wel bekend als oma's geheim haha.

Het is een taart of cake met allemaal laagjes crème ertussen, vandaar de naam cremekoek. Echter maakt oma die crème altijd in het geheim en vertelde ze altijd, joh dat is zo makkelijk te maken, maar zeggen hoe ze het deed, deed ze nooit. Maar vandaag heb ik het recept mogen ontvangen, ik ga het zeker zelf proberen te maken maar zal niet zo lekker smaken als die van oma.
  woensdag 18 april 2012 @ 17:07:48 #178
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110492477
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:05 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Heb soms wel t idee dat ik waggel :@
Zolang je nog gewoon waggelt kan het nog wel even duren, volgensmij als je niet meer vooruitkomt tijdens het waggelen en dan moe wordt van het naar de wc waggelen, is het vast tijd. Maar het is natuurlijk bij iedereen anders, wie weet waggel jij zo de verloskamer binnen, of ga je thuis bevallen?
pi_110492983
Wat lief van je oma! O+
klinkt goed :Y

Haha wie weet.
Wil in het ziekenhuis bevallen :).
  woensdag 18 april 2012 @ 17:36:12 #180
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110493697
Jeej Twinkle, 12 weken!! *O* Gefeli! :*

quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:53 schreef Zoë23 het volgende:
Liza
:D *pufpuf*

:{ nee.. Nog niks..

ben benieuwd naar je beginnende babybol! *O*

Twinkle
*O*

Tinuviel
We doen ook mee met 2lingonderzoeken enzo. Dat is voor andere mensen ook weer nuttig :)

Het kan idd verschillende oorzaken hebben

ik ben blij met de zwangerschap die me gegund is :) (heeel erg blij!)
en misschien mag ik het ooit nog eens meemaken :)

Huisarts gebeld ivm urineonderzoek voor blaasontsteking.
Geen ontsteking, de krampen zijn daar dus niet van / worden niet verergerd door..
Goed om te weten
:D _O-
Fijn dat het iig geen blaasontsteking is :*

Marjolijn :* Gaat lekker met je zeefje :D Wat ik vaak doe als ik dit topic doorlees is het kladblok ernaast open en alvast reacties typen, dan verder lezen, etc. :D :@ Anders weet ik het idd ook echt niet meer :') :@

Zoe: vriendin van mij reed ook nog gewoon auto tot op het laatst en was ook nog hartstikke fit, dus volgens mij zegt dat niks :D Magoed.. we zullen zien!

Nou, ben bij de gyn geweest, was een aardige vent :) Hij legde het allemaal heel duidelijk uit gelukkig en beantwoorde mijn vragen :) Zolang mijn colitis rustig blijft is er eigenlijk niks aan de hand. Wellicht dat mijn medicijnen (maar dat verwacht hij eigenlijk niet) wat groeivertraging op kunnen leveren (maar eik is dat meer zo bij prednison-achtige dingen enzo), dus misschien wat meer echo's sowieso.
Hij vroeg ook wat mijn voorkeur had, en ik zei dat ik liever bij de vk bleef en thuis wilde bevallen, als dat zou kunnen. Het enige risico is er voor mij tijdens de bevalling, ALS mijn darmen onrustig zijn, en dat is dan met uitscheuren e.d... omdat het bij mij het laatste stukje darm is wat aangedaan is, kan je je voorstellen dat dat allemaal niet zo heel goed gaat als ik bijv. een totaalruptuur heb. :X Magoed. Hij zei ook; daar heeft niemand invloed op, dus het maakt dan niet zoveel uit of ik die bevalling doe of de verloskundige. :P
Hij gaat het in ieder geval maandag bespreken met alle gynaecologen en belt me dan dinsdag om de uitslag door te geven. :) Ik zei ook dat ik het niet erg vond als ik bij de gyn onder controle zou moeten, maar dat als het ff kan ik graag bij de vk wil blijven. :)
Dus ja, goed nieuws in principe, zolang alles rustig blijft! :D
  woensdag 18 april 2012 @ 17:37:11 #181
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110493736
Fijn enf dus je mag weer terug naar de vk?

Nou zoe, ben benieuwd hoelang het nog op zich laat wachten:P
pi_110494039
Enfermera
Oh echt :o 't zegt dus niet zoveel

Wat fijn dat je 't zo goed hebt kunnen bespreken bij de gyn! En dat de gyn goed luistert :)

Loodje
Ja dan zal ik wel updaten :9

Hebben we vandaag al iets van LLMers roosje&xanteh gehoord? :9
  woensdag 18 april 2012 @ 17:48:54 #183
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110494200
Loodje; ja, zoals het er naar uitziet wel dus :)

Zoe; whaha nee volgens mij niet :P
Ja idd, dat vond ik ook wel heel fijn :) En kleine ukje hadden we ook weer ff gezien, alhoewel ie lekker verstopt zat in een hoekje XD _O- O+
pi_110494313
Haha wat leuk O+
  woensdag 18 april 2012 @ 17:53:39 #185
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110494393
Haha jazeker. :D De gyn zei; ja, ik doe je bloeddruk even, en aangezien ik bij een normale controle ook naar de buik kijk doe ik dat nu ook :P Dus ik zo; vind ik niet erg hoor! :D
pi_110494807
Enf wat fijn voor je dat je waarschijnlijk dus gewoon thuis kunt bevallen als alles goed gaat! Daar gaan we voor duimen natuurlijk.

Ik vergeet ook altijd de helft als ik wil reageren, omdat er zoveel reacties zijn. Ik typ onderaan in het schermpje gewoon iedere keer wat bij.
En dan scroll ik weer naar boven, lees ik weer wat reacties .. en dna typ ik er weer bij :P
Want ik onthoud dat echt niet allemaal hoor.

Ik zeg ook tegen mijn directe collega's.. Alles wat je wil dat ik onthoud, zet maar op de mail, dan komt het wel goed. Anders vergeet ik het echt :@ .. Gelukkig geen super belangrijke dingen ofzo :)
Maar meer van: Twinkle, ik begin morgen pas om half 9 ... En dan ben ik de volgende dag netjes om 7 uur op kantoor .. is mijn collega der niet .. die komt dus pas om half 9 binnen waggelen (wat mag natuurlijk) .. en dan: ow ja, dat had je tegen me gezegd 8)7

Marjolijn.. AAARRGG zo'n baas zou je toch wat willen doen! Gelukkig hoef je niet meer zo lang! Houd vol meis .. Ben je van plan om in een later stadium naar iets anders op zoek te gaan?

En voor Zoe :% :% :% :P

Mijn beste vriendinnie wordt een dezer dagen ingeleid .. ze weet zelf wanneer mar ze houdt het geheim voor ons. Zo spannend! Zit echt met mijn telefoon stand by omdat ik verwacht dat het elk moment kan gebeuren.

Nu je het zelf allemaal mee mag maken besef je eigelijk pas goed hoe belangrijk het voor een persoon kan zijn :@ .. Heb me er nooit zo om bekommerd.

Enf, fijn dat je je beeb nog even hebt kunnen spotten! Ook al zat ie dan in een hoekje ..
Is ie al flink gegroeid?
  woensdag 18 april 2012 @ 18:17:19 #187
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110495286
Spannend twinkle!
  woensdag 18 april 2012 @ 18:20:59 #188
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110495407
Twinkle: ja, zeker fijn. :D Whihi thanks! :*
Haha ja erg he die vergeetachtigheid :P :+
Oeh, spannend van je vriendin *O* :D haha ja grappig he, dat je het je nu meer realiseert hoe belangrijk zoiets is... :)
Oh de gyn keek alleen ff of ie er zat en of het hartje klopte, hij heeft geen dingen gemeten. :P En omdat ie zo in een hoekje zat lag ie er ook wat vaag bij, we zagen eerst alleen z'n koppie van bovenaf zeg maar en als ie de kop van de echo draaide z'n lijfje :P :+ Dus wurm is lekker eigenwijs, ik had niet anders verwacht met zulke ouders :') Maar het hartje zag je mooi knipperen O+
pi_110495413
Spannend Twinkle, zo'n verse baby zo dichtbij op komst!
En ik ben inderdaad op zoek naar wat anders. Het is dat het financieel niet haalbaar is voor ons nu op alleen het salaris van mn vriend (hij krijgt minimum loon) anders had ik al lang opgezegd. Maar ik ben ook bezig met gesprekken bij werving en selectie bureau's en mn cv staat op monsterboards etc.Maar het is rot nu momenteel.
  woensdag 18 april 2012 @ 18:23:42 #190
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110495492
Vervelend Marjolijntje, sterkte :*

Helaas ken ik het, maar er komt altijd iets goeds uit! (uiteindelijk)
pi_110495681
Ja Marjolijntje .. Tis niet echt de tijd om te solliciteren he .. En al helemaal niet als je zwanger bent.
Ik hoop echt voor je dat er snel iets leuks op je pad komt waar je wel lekker je ei bij kwijt kunt.

Hier zouden wij het ook bijzonder krap hebben als ik ineens zou stoppen hoor. Het zou gaan, maar dan zouden we ons geen enkele luxe meer kunnen veroorloven. Mijn loon gebruiken we dus voor de 'leuke' dingen .. of dingen die echt moeten maar prijzig zijn (bv nieuwe steunzolen voor manlief die niet vergoed worden maar die hij wel nodig heeft!) .. en sparen :-)
pi_110496130
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 18:04 schreef Twinkle20 het volgende:

Mijn beste vriendinnie

:)
pi_110496149
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2012 18:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 18 april 2012 @ 18:39:30 #194
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_110496194
_O-
pi_110496327
I see what you did there
pi_110496493
Ik dacht dat jullie dat ondertussen wel van me gewend waren niet? :P

Mannie, hubbie, fruddie, vriendinnie ...

Hmmm.. heb ik er nog meer? Geen idee

:P .. Tja that's me ladies! Take it or leave it :9
  woensdag 18 april 2012 @ 18:45:30 #197
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110496498
Lastig Marjolijn :* En idd, gewoon blijven proberen, meer kun je ook niet doen :) Hoop dat het jullie meezit en je wat aangeboden krijgt! :)
pi_110496718
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 18:45 schreef Twinkle20 het volgende:

:+

okay flauw, ik kwam trollplaatjes tegen :D
pi_110496739
quote:

Je vergeet je huddie :')
*poef* nu is het weg
pi_110496829
quote:

ik krijg er ontzettende jeuk van.. het leest verschrikkelijk..
to be honest, ik lees er keihard overheen, vanwege mijn allergie ervoor
Man, vent, echtgenoot, neukpartner, vriendin(netje), whatever... maar vriendinnie.. :N
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_110497018
O ja huddie had je ook nog haha.

Nou goed van mij mag je er ook keihard overheen lezen. Je hoeft mijn posts niet te lezen natuurlijk ;)

Goed, en nou weer over naar de vreetbuien, hormonsters en weeeige baarmoeders! :)
pi_110497055
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 18:52 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik krijg er ontzettende jeuk van.. het leest verschrikkelijk..
to be honest, ik lees er keihard overheen, vanwege mijn allergie ervoor
Man, vent, echtgenoot, neukpartner, vriendin(netje), whatever... maar vriendinnie.. :N
Gelukkig eindigt baby al op een "ie" klank :P
pi_110497067
Towelday is toch pas in oktober?
pi_110497072
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 18:56 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Gelukkig eindigt baby al op een "ie" klank :P
ja inderdaad :D whaha
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_110497302
ahhhh ineens voelde ik mijn meisje zo duidelijk! Wel 3x achter elkaar O+ O+ O+ O+

Wat een groot wonder zeg :D
Oh en ik wilde zo graag dat mijn vriend het ook kon voelen.. Maar hij moet geloof ik nog een paar weekjes wachten.
pi_110497330
heerlijk gevoel he Kwisted! O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_110497390
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:01 schreef Kwisted het volgende:
ahhhh ineens voelde ik mijn meisje zo duidelijk! Wel 3x achter elkaar O+ O+ O+ O+

Oh en ik wilde zo graag dat mijn vriend het ook kon voelen.. Maar hij moet geloof ik nog een paar weekjes wachten.
O+ O+
*poef* nu is het weg
pi_110497593
Enfermera fijn van de goede controle bij de gyn.

Twinkel leuke verrassing is het dan. En ik kan me voorstellen, dat je je telefoon altijd bij je draagt.

Marjolijntje, tijdens de zwangerschap is het natuurlijk ook niet zo makkelijk om van baan te wisselen. Ik wens je heel veel succes dat je gauw iets nieuws vindt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110497631
Enfermera, fijn dat je gesprek zo goed was!

Kwisted, bijzonder he om je kleintje te voelen. Geniet ervan O+ *O*
I found myself alone,
pi_110498014
Kwisted *O*

En bij ons staat de Ben & Jerry's op de boodschappenlijst. Dus vanavond lekker toetje *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110498077
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:01 schreef Kwisted het volgende:

O+ O+ O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_110498323
ik heb gisteren trouwens belachelijk veel lekkere dingen gehaald bij de AH. Voor 100euro aan boodschappen. Ga NOOIT met honger boodschappen doen :@

Sorbet-ijs, Milka, Kinder, Jellybeans, wijnballen etc.
Als ik deze zwangerschap geen 30kg aankom :')

Maar ik had ook appels, peren, bananen, tomaten, komkommer. Dat compenseert toch? O-)
pi_110498389
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:20 schreef Kwisted het volgende:

Maar ik had ook appels, peren, bananen, tomaten, komkommer. Dat compenseert toch? O-)
Als je ze voor de sier op de fruitschaal legt niet :P
pi_110498441
Kwisted O+ zo fijn is dat hè?

Hier probeert er één haar handen steeds via mijn liezen naar buiten te duwen :P zo'n luchtbubbel gevoel de hele tijd :D (met voeten zo'n beetje achter mijn borstbeen :D)

Zeg Sproeteke :P doe es ff melden ofzo? Volgens mij heb je dat nog helemaal niet gedaan? }:|
  † In Memoriam † woensdag 18 april 2012 @ 19:23:15 #215
7074 moussy
kuttekop
pi_110498475
wtf is fruddie?
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_110498600
Okay .. in het heel netjes speciaa lvoor jou Moussy: Vagina :9

Mijn vriendin belt zojuist op met de mededeling dat ze morgenvroeg om half 8 wordt ingeleid.. in hetzelfde ziekenhuis als waar ik mrogen mijn prenatale screening heb om alf 11!! AAhh maak me gek.

Ze kon het niet meer geheim houden :9
pi_110498750
Fruddie klinkt als iets dat om te kotsen is :')
  † In Memoriam † woensdag 18 april 2012 @ 19:31:26 #218
7074 moussy
kuttekop
pi_110498850
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:29 schreef Oognip het volgende:
Fruddie klinkt als iets dat om te kotsen is :')
erger, een vagina inclusief verwaarloosde schimmelinfectie, slierten en bonken kwark.
pi_110498915
ieuw :X
pi_110499124
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:31 schreef moussy het volgende:

[..]

erger, een vagina inclusief verwaarloosde schimmelinfectie, slierten en bonken kwark.
Je vergeet de spinnenwebben! ^O^ :9
  woensdag 18 april 2012 @ 19:36:31 #221
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110499160
_O-
  † In Memoriam † woensdag 18 april 2012 @ 19:36:42 #222
7074 moussy
kuttekop
pi_110499172
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:35 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Je vergeet de spinnenwebben! ^O^ :9
die zijn dan niet meer zichtbaar :P
pi_110499247
Jawel joh, dat geeft zo'n mooi effect met de bonkjes en sliertjes die blijven hangen O+

Lepel erbij voor je hubbie mannie en 't is net een bakkie kwark O+ :9
  woensdag 18 april 2012 @ 19:40:29 #224
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110499377
Maar lang zo lekker niet als een bak Ben & Jerry's...
pi_110499510
Ze hadden een mega pak tofifee in de winkel, die heb ik meegenomen :9 48 van die dingen (en ik heb de helft al op :'))

Maar wel :9
pi_110500316
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:22 schreef Gerberaatje het volgende:
Kwisted O+ zo fijn is dat hè?

Hier probeert er één haar handen steeds via mijn liezen naar buiten te duwen :P zo'n luchtbubbel gevoel de hele tijd :D (met voeten zo'n beetje achter mijn borstbeen :D)

Zeg Sproeteke :P doe es ff melden ofzo? Volgens mij heb je dat nog helemaal niet gedaan? }:|
:W , sorry het zit er nog niet helemaal in.....
Net weer goedgekeurd door de verloskundige, dus dat is mooi!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_110500407
Hoeray voor goedgekeurd! *O*

Doe maar gewoon even bevallen, over een weekje ofzo. Ik heb zin om baby te snuffelen O+ O-)
pi_110500523
Afgesproken! Wist jij trouwens dat ze hier in het ziekenhuis wel gewoon tot 42 weken door laten lopen? Ik had toch gehoopt dat het 41 was maar volgens de vk niet.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_110500676
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:31 schreef moussy het volgende:

[..]

_O- Gatverdamme _O-
Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe Twinkle het geslachtsdeel ( :+) van haar man noemt... Piempie? _O-
pi_110500801
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:59 schreef sproet-je het volgende:
Afgesproken! Wist jij trouwens dat ze hier in het ziekenhuis wel gewoon tot 42 weken door laten lopen? Ik had toch gehoopt dat het 41 was maar volgens de vk niet.
Echt? Maar is dat dan niet als je toch al bij de vlos loopt? Ik heb het idee als je bij de gyn loopt en wat meer ongemakken krijgt, dat ze dan bij 41 weken sneller zullen ingrijpen?

Ik zal eens vragen, 10 mei is mijn volgende afspraak :) ik was in elk geval wel ontzettend dankbaar dat ze toen zo adequaat reageerde met inleiden met 38.1! Nou was de jeuk ook wel onhoudbaar, maar en sich niet gevaarlijk voor de muppet destijds. Maargoed, ik was al verstreken en had al cm's ontsluiting, misschien dat ze dat ook anders hadden gedaan als ik nog potdicht had gezeten!
pi_110500865
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:02 schreef Oognip het volgende:

[..]

_O- Gatverdamme _O-
Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe Twinkle het geslachtsdeel ( :+) van haar man noemt... Piempie? _O-
Pff wat er op dat moment in me op komt .. :9 .. en hoe mijn bui is :9
  woensdag 18 april 2012 @ 20:05:57 #232
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110500900
Kwisted wat gaaf!!! O+ :D *O*

Tinuviel idd ja :)

Lenehe: ja he :D

Twinkle: whihi _O- Tof dat je het weet! Maar wat spannend nu zeg!!

Sproetje wat jammer en vaag dat ze je door laten lopen tot 42 weken? :? -O-
  † In Memoriam † woensdag 18 april 2012 @ 20:06:06 #233
7074 moussy
kuttekop
pi_110500909
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:05 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

hij zou zich een zwellichaambreuk schrikken als je eens gewoon lul zou zeggen.
  † In Memoriam † woensdag 18 april 2012 @ 20:09:38 #234
7074 moussy
kuttekop
pi_110501116
en een minderwaardigheidscomplex als je lullie zegt.
pi_110501155
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:05 schreef Enfermera het volgende:

Sproetje wat jammer en vaag dat ze je door laten lopen tot 42 weken? :? -O-
Waarom is dat vaag? De meeste kindjes worden nog altijd tussen de 41 en 42 weken geboren (en vanzelf starten is nog altijd beter dan ingeleid worden). Echter zijn er in sommige ziekenhuizen inmiddels protocollen om vanaf 41 weken in te leiden (als de moeder dat wil bijv.)

Sproet en ik bevallen in hetzelfde ziekenhuis en ik dacht daar gehoord te hebben dat ze hier dus ook vanaf 41 weken aktie willen ondernemen eventueel. Maar dat is dus ws niet zo.

Maar daar is niks vaags aan hoor :?
  woensdag 18 april 2012 @ 20:11:02 #236
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110501200
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:05 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Omg :') Toch niet Princess Sophia zoals in How To Lose A Guy In Ten Days? :')
  woensdag 18 april 2012 @ 20:12:00 #237
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_110501261
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:10 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Waarom is dat vaag? De meeste kindjes worden nog altijd tussen de 41 en 42 weken geboren (en vanzelf starten is nog altijd beter dan ingeleid worden). Echter zijn er in sommige ziekenhuizen inmiddels protocollen om vanaf 41 weken in te leiden (als de moeder dat wil bijv.)

Sproet en ik bevallen in hetzelfde ziekenhuis en ik dacht daar gehoord te hebben dat ze hier dus ook vanaf 41 weken aktie willen ondernemen eventueel. Maar dat is dus ws niet zo.

Maar daar is niks vaags aan hoor :?
Oh, oke :P Ik dacht altijd dat ze je tot max 41 weken lieten rondlopen, aangezien inleiden niet gelijk betekend dat het kind diezelfde dag geboren wordt.. En aangezien er meer risico's aan zitten om je langer dan 42 weken door te laten lopen.. Magoed, dat verschilt dus :)
pi_110501349
In principe is het altijd nog steeds 42 weken :) maar hier en daar willen ze dus nog wel eens afwijken.
pi_110501835
Hier is t ook inleiden bij 42 weken. Afhankelijk van hoe het met de baby gaat uiteraard ;)
Ik ga gewoon voor 40 weken spontaan :+
pi_110501997
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:12 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Oh, oke :P Ik dacht altijd dat ze je tot max 41 weken lieten rondlopen, aangezien inleiden niet gelijk betekend dat het kind diezelfde dag geboren wordt.. En aangezien er meer risico's aan zitten om je langer dan 42 weken door te laten lopen.. Magoed, dat verschilt dus :)
42 weken kan nog steeds. Andere ziekenhuizen houden 41 weken, dat verschilt per regio.
Als de moeder dat wenst moet een inleiding bij 41 weken in principe gehonoreerd worden. Maar goed, recht hebben op en iets ook echt krijgen zijn verschillende dingen natuurlijk.

Afgezien daarvan zijn er ook nog mogelijkheden om langer door te lopen dan 42 weken. Alleen kun je dan wel verklaringen tekenen en dagelijks op en neer naar het ziekenhuis voor een CTG en andere toeters en bellen. Als er ook maar iets afwijkt wordt er alsnog ingeleid. Zo niet kun je dus best met 42+5 spontaan bevallen. je moet er maar zin in hebben, maar das weer wat anders :X kom dr maar in Trui, bikkel :o _O_
pi_110502059
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:22 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hier is t ook inleiden bij 42 weken. Afhankelijk van hoe het met de baby gaat uiteraard ;)
Ik ga gewoon voor 40 weken spontaan :+
in jouw ziekenhuis mág je ook ingeleid worden met 41 weken als moeders dat wenst. :Y

en ik zou daar persoonlijk dus echt nooit voor kiezen, 100 keer liever een natuurlijke bevalling. Hell ik zou ook gewoon voor een vaginale stuit of tweelingpartus gaan (onder voorwaarden eh) om een ks te verkomen...
  woensdag 18 april 2012 @ 20:28:22 #242
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110502149
Met de eerste zou ik met 42+2 worden ingeleid. Uiteindelijk toch nog spontaan bevallen op 42 precies.
Nu is er al vrij vroeg in de zwangerschap geroepen dat ze me echt niet tot het bittere eind laten rondlopen en dat ik, op verzoek, dus eerder ingeleid kan worden. Er is overigens niet over een termijn gesproken.
pi_110502228
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:28 schreef Kersjes het volgende:
Met de eerste zou ik met 42+2 worden ingeleid. Uiteindelijk toch nog spontaan bevallen op 42 precies.
Nu is er al vrij vroeg in de zwangerschap geroepen dat ze me echt niet tot het bittere eind laten rondlopen en dat ik, op verzoek, dus eerder ingeleid kan worden. Er is overigens niet over een termijn gesproken.
ja in jouw geval zal dat idd wel :X petje af hoor jemig.
pi_110502337
Net terug van de vlos, baby is weer goedgekeurd. Ze ligt met dr hoofd naar beneden! En ze was het niet eens met dat de vlos aan het voelen was aan mn buik, gelijk schoppen :D
En ben nu 10kg aangekomen, vind het stiekem helemaal niet leukmaar dat komt ook door eetprobs van vroeger, eten op zich gaat wel goed nu, maar dat gewicht dus..
Bloeddruk was 123/76, dus ook gewoon nog goed. En nogmaals te horen gekregen dat ik echt rustiger aan moet doen op mn werk, ik doe mn best..
Over 3 weken weer terug :)
pi_110502348
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

in jouw ziekenhuis mág je ook ingeleid worden met 41 weken als moeders dat wenst. :Y

en ik zou daar persoonlijk dus echt nooit voor kiezen, 100 keer liever een natuurlijke bevalling. Hell ik zou ook gewoon voor een vaginale stuit of tweelingpartus gaan (onder voorwaarden eh) om een ks te verkomen...
Enige fijne aan de inleiding vond ik dat ik wist dat het op dat moment ging gebeuren! Zo van: point of no return... Al vond ik de hele inleiding echt wel heel erg meevallen in mijn geval... Maar ik denk dan ook dat mijn lichaam er gewoon al echt klaar voor was. De oxy pomp is ook amper aangeweest :') aan en maar weer uit omdat ik het zelf oppakte..

Vaginale stuit weet ik niet of ik dat aandurf, maar ik ben nu al blij als de beeb bij de echo's al 'goed' ligt (ze ligt steeds hetzelfde, lag haar zus ook... hopelijk blijft dat zo) want ik wil echt echt echt echt geen keizersnede :@
  woensdag 18 april 2012 @ 20:32:17 #246
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_110502363
Kersjes ik hoop dat jou inleidpogingen meer succes gaan hebben als de mijne tegen die tijd, al hoop ik stiekem heel hard dat je HG optieft en je nog een hele poos onbezorgd zwanger mag zijn! :*
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_110502378
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:26 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oh kijk dat wist ik dan weer niet :)
Ik ga maar gewoon uit van een spontane bevalling. Vorige keer beviel ik ook soort van uit het niets met 40.5. Dus daar ga ik dit keer ook vanuit :+

ik steek mn kop in het zand voor het feit dat dat dit keer ook anders kan gaan :P

En stuit lijkt me wat engig..Geen idee waarom, maar alles wat niet normaal is vind ik engig :P
Hoewel deze tot nu toe bij controles naar beneden lijkt te liggen. Ik neem dat maar aan als een goed teken :+
Net als bij dr broer enzo..
pi_110502492
jeetje, hier gaat het best snel :@
Even bijlezen :D
Lid van de MamaSquad
pi_110502496
Marjolijntje dat van dat gewicht herken ik wel hoor .. Ik heb vroeger anorexia gehad en hoewel ik tegenwoordig een gezond gewicht heb en met gemak een twix naar binnen duw zonder na te denken, moet ik nog wel aan het idee wennen dat ik rond de 10-15 kg ga aan komen. Maar ook dat laat ik gewoon over me heen komen, ik ga niks laten liggen als ik honger heb.

Maar dat er ergens toch stieken een knop om moet, dat herken ik wel.
pi_110502620
Ik eet ook gewoon hoor! En een extra boterham kost me nu ook geen moeite want ik weet dat ik het nodig heb en ik weet waar ik het voor doe. Maar wegen thuis durf ik nu al niet meer en net bij de vlos dus op/over de 80 kilo heen en dat is gewoon ff kut :P Maar komt goed, ik ga echt dit niet verpesten door weer te kutten met eten.

IJzer was wel wat lager nu, 6,5 ofzo. Wel nog goed maar duidelijk aan het zakken. Meer bruine boterhammen met appelstroop dus!
pi_110502621
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:31 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Enige fijne aan de inleiding vond ik dat ik wist dat het op dat moment ging gebeuren! Zo van: point of no return... Al vond ik de hele inleiding echt wel heel erg meevallen in mijn geval... Maar ik denk dan ook dat mijn lichaam er gewoon al echt klaar voor was. De oxy pomp is ook amper aangeweest :') aan en maar weer uit omdat ik het zelf oppakte..

Vaginale stuit weet ik niet of ik dat aandurf, maar ik ben nu al blij als de beeb bij de echo's al 'goed' ligt (ze ligt steeds hetzelfde, lag haar zus ook... hopelijk blijft dat zo) want ik wil echt echt echt echt geen keizersnede :@
Mja aan een vaginale stuit zitten wel wat meer risico's dan een gewone bevalling. Maar daar is de gynaecoloog voor om die in te schatten. Als hij/zij het niet aandurft dan heb je niets te willen :') -O-
en vaak is het dan een "proberen" als er ook maar het minimale niet meer lekker loopt dan wordt er alsnog ingegrepen met een ks, belang van t kind voorop enzo.
pi_110502719
JA dat ijzer heb ik ook.. slik Davitamon mama pillen, daar zit al extra ijzer in. Op aanraden van mensen hier ook Roosvicee Ferro en ijzerrijk fruit want fruit krijg ik ook goed naar binnen. Heb er geen idee van of mijn ijzer nu goed is. Voel me wel goed, niet slap ofzo. Krijg over 2 weekjes bloeduitslagen terug bij vlos, dus dan zal ik er even naar vragen want ben wel benieuwd. Ijzer is wel altijd ene issue geweest (duhh.. komt door slecht eten).
pi_110502737
Marjolijntje, Floradix is ook heel fijn spul ;) krikt je ijzer goed op (vooral als je het met een glas jus oid neemt, dan neemt de ijzer makkelijker op) en je krijgt er geen verstopping van! :)

Mijn ijzer was ook zoiets een paar weken voor de geboorte van de oudste, en kreeg van die staalpillen :r gatverdamme! Uiteindelijk had ik na de bevalling een HB van 4 (o.a. vanwege het niet consequent nemen van die pillen :@ en door bloed verlies) dus dit keer pak ik geregeld de Floradix! :)
  woensdag 18 april 2012 @ 20:39:17 #254
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110502754
Thanks Mignonne en Evenstar, maar je sukkelt gewoon voort he :@
Evenstar, ik moest net ook aan jouw pogingen tot inleiding denken. Wat een horror :{
pi_110502780
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:36 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mja aan een vaginale stuit zitten wel wat meer risico's dan een gewone bevalling. Maar daar is de gynaecoloog voor om die in te schatten. Als hij/zij het niet aandurft dan heb je niets te willen :') -O-
en vaak is het dan een "proberen" als er ook maar het minimale niet meer lekker loopt dan wordt er alsnog ingegrepen met een ks, belang van t kind voorop enzo.
Precies, maar ik denk dan ook dat ik een vaginale stuit niet aan zou durven en dan als 'betere 2e' maar voor de kz zou kiezen.... wat Son zegt, vaginale stuit vind ik enging...
pi_110502815
JA staalpillen zijn echt ranzig! Floradix .. even googlen wat dat is.

Ik wil inderdaad voorkomen dat ik dadelijk door bloedverlies tijdens de bevalling van mijns tokje ga (laat dat nou net mijn grootste angst zijn vanuit mijn paniekstoornis .. en dat gaat goed,d at wil ik graag zo houden!)
  woensdag 18 april 2012 @ 20:40:43 #257
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110502827
Een vaginale stuit lijkt mij ook eng. Heb toch wat verhalen gehoord waarbij dat helemaal verkeerd is afgelopen...
pi_110502841
Floradix, kan je dat gewoon zelf kopen? Bij de drogist / apotheek? Ga ik ook maar even naar op zoek dan :)
Ik moest ook paprika eten van de vlos, maar als ik iets niet weg krijg sinds ik zwanger ben :P
  woensdag 18 april 2012 @ 20:41:38 #259
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110502889
Waar is paprika dan goed voor? Behalve voor het lekkere? En maagzuur :')
pi_110502902
:Y gewoon bij de apotheek en geloof dat Etos/Kruidvat het ook heeft!
pi_110502934
Volgens mij hebben ze Floradix bij de etos enzo gewoon zag ik laatst.
Nooit nodig gehad gelukkig. Mijn hb is altijd lekker hoog :P
pi_110502969
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:39 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Precies, maar ik denk dan ook dat ik een vaginale stuit niet aan zou durven en dan als 'betere 2e' maar voor de kz zou kiezen.... wat Son zegt, vaginale stuit vind ik enging...
kan me voorstellen.
ik vind zelf een ks dan weer enger xD maar ik ben gewoon bang voor operaties :P
pi_110502978
Morgen even langs dus, thanks!
pi_110502996
Thanks Gerb!
pi_110503062
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

kan me voorstellen.
:D ik vind operaties en sich niet eng (maar ben dan ook 'maar' een keer of 10? 15? ofzo geopereerd in mijn leven, o.a. complexe ooroperaties van een uur of 9 :')) maar het idee dat ze heel je buikwand/spieren en alles doorsnijden :{ 't is niet ff een laparascopie ofzo, zeg maar...

Maaaaar deze gaat gewoon ook al met 32 weken vibi liggen :P (zal me niks verbazen in elk geval :'))
pi_110503104
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

kan me voorstellen.
Ja dat dus ook.
Ik laat liever niet in me snijden hehe.
Denk er ook maar niet over na :')

Ben ook nog nooit geopereerd, nja neusamandelen en buisjes alleen. 100 jaar geleden dus.
pi_110503125
Graag gedaan dames! Ik hoop dit keer met een iets hoger HB mijn bevalling in te gaan en er met een iets hoger HB dan 4 :P weer uit te komen! Iets meer energie na de bevalling zou fijn zijn :P
  woensdag 18 april 2012 @ 20:46:57 #269
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110503217
Ik heb dus echt geen flauw idee wat mijn hb is, dat heb ik nooit geweten :?
Maar over 3 weken moet ik bloed laten prikken, is het dan te laag dan hoor ik het vanzelf wel.
  woensdag 18 april 2012 @ 20:47:04 #270
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_110503227
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:39 schreef Kersjes het volgende:
Thanks Mignonne en Evenstar, maar je sukkelt gewoon voort he :@
Evenstar, ik moest net ook aan jouw pogingen tot inleiding denken. Wat een horror :{
Ja dt was niet leuk, maar hij is er uiteindelijk gekomen O+ mijn heerlijkheid!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 18 april 2012 @ 20:47:37 #271
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110503258
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:47 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Ja dt was niet leuk, maar hij is er uiteindelijk gekomen O+ mijn heerlijkheid!
O+
pi_110503279
Met bloed doneren zit ik altijd op de grens (rond de 7,5).. nu weet ik het nog niet, maar ik Floradix me een slag in de rondte dit keer :P en dan maar zien straks...
pi_110503339
Mijn hb was vorige keer aan t begin 8.6 en met 30 weken 7.5.
(nee dat weet ik niet uit mn hoofd, mn map van Floris ligt naast me ;))
pi_110503445
Ladylike, gefeliciteerd! :*

Morgen 30 wk echo, ik ben zo benieuwd hoe dikkig ie nu is *O*

Oh en vandaag geoefend met puffen op de cursus :D. "De-ze-wee-komt-nooit-meer-terug". Ik maak me niet zo druk hoor, straks ben ik het vast allemaal vergeten maar ik ga er vanuit dat het gewoon vanzelf gaat, je lichaam weet wat ie moet doen in principe ;).
pi_110503459
thnx jullie hielpen me herinneren dat ik mijn vitaminepil nog moest innemen :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
  woensdag 18 april 2012 @ 20:51:07 #276
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110503473
Oh, over map gesproken... ik heb alles al in huis gekregen van de kraamzorg. Mijn toekomstige kraamdossier, nog helemaal blanco. Laat wel ruimte voor fantasie en voorspellingen....
  † In Memoriam † woensdag 18 april 2012 @ 20:51:12 #277
7074 moussy
kuttekop
pi_110503482
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:50 schreef KatyM het volgende:

Oh en vandaag geoefend met puffen op de cursus :D. "De-ze-wee-komt-nooit-meer-terug". Ik maak me niet zo druk hoor, straks ben ik het vast allemaal vergeten maar ik ga er vanuit dat het gewoon vanzelf gaat, je lichaam weet wat ie moet doen in principe ;).
ja, poepen *O*
pi_110503516
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:51 schreef moussy het volgende:

[..]

ja, poepen *O*
Da's ter compensatie voor tijdens de zwangerschap :')
pi_110503578
quote:
14s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:50 schreef KatyM het volgende:

Spannend! Mijne was afgelopen maandag (26.2) al zo'n 1100 gram nav de metingen :D gaat hard nu :o zo'n 200 gram kind per week erbij vanaf nu! Dan zou jij (als je beeb gemiddeld is) nu een beeb van om en nabij de 1700 gram al in je buik hebben :D
  woensdag 18 april 2012 @ 20:52:37 #280
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110503580
de-ze-wee-gaat-nooit-meer-weg
  woensdag 18 april 2012 @ 20:53:13 #281
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110503610
Inderdaad Ophelia :D
Echt zo van: WTF, en NU gaat het ineens wel zo soepel??
pi_110503619
Ik pufte de laatste 2 uur: auw-auw-auw-auw-auw :D O+
pi_110503711
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:44 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

:D ik vind operaties en sich niet eng (maar ben dan ook 'maar' een keer of 10? 15? ofzo geopereerd in mijn leven, o.a. complexe ooroperaties van een uur of 9 :')) maar het idee dat ze heel je buikwand/spieren en alles doorsnijden :{ 't is niet ff een laparascopie ofzo, zeg maar...

Maaaaar deze gaat gewoon ook al met 32 weken vibi liggen :P (zal me niks verbazen in elk geval :'))
ja, ik ben inmiddels ook geopereerd maar ik blijf het doodeng vinden. Het idee dat er zo'n buis je keel ingaat bij hele narcose vind ik zo vreselijk, en dat gesnij enzo gatver.
hoewel ik een ks dan weer minder eng vindt dan mn operatie van paar maanden terug, ik vond die regio toch wat enger dan mn buik :P

SPOILER
  † In Memoriam † woensdag 18 april 2012 @ 20:54:47 #284
7074 moussy
kuttekop
pi_110503739
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:53 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik pufte de laatste 2 uur: auw-auw-auw-auw-auw :D O+
das toch netjes, bij mij leek het meer op goooooooooooodverdomme! :@
pi_110503750
Na de vorige bevalling was mijn hb 3.0, gelukkig klom ie snel op. Ik ben benieuwd wat het deze zwangerschap gaat doen. En hoe de bevalling gaat zijn. Ik hoop een stuk minder dramatisch dan vorige keer. Ik wil deze keer geen award winnen voor mijn bevallingsverhaal.
pi_110503831
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:54 schreef nijnepijn het volgende:
Na de vorige bevalling was mijn hb 3.0, gelukkig klom ie snel op. Ik ben benieuwd wat het deze zwangerschap gaat doen. En hoe de bevalling gaat zijn. Ik hoop een stuk minder dramatisch dan vorige keer. Ik wil deze keer geen award winnen voor mijn bevallingsverhaal.
komt goed :*
je gaat dit keer gewoon vroeg naar t zh, krijg je alvast wat rand-maatregelen en dan zijn ze dr lekker snel bij mocht je voor de herhalingsaward gaan. Dan is t echt minder ingrijpend en minder dramatisch. Vertrouwen hebben.
pi_110503890
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:54 schreef moussy het volgende:

[..]

das toch netjes, bij mij leek het meer op goooooooooooodverdomme! :@
Zo ging het bij mij met persen een beetje :@ pers-pers-pers-pers GOFFEDOMME WAT IS DIT KUT! IK STOP ERMEE! NU!

(en dat was echt pas na 1 perswee... heb er 3 zelf mogen doen en toen dan pomp ivm hartslag muppet, dus in 20 minuten was het gebeurd, maar hell dat persen daar kijk ik wel tegenop... :@ doe mij de ontsluitingsweeën maar... máár, wél met Remifentanil graag :9 )

:')
pi_110503899
Ow, wat een bikkel, 42 weken en 5 dagen. Ik ben wel erg benieuwd naar het verhaal van trui. Kersjes, waarom zouden ze jou pas bij 42 weken en 2 dagen inleiden?
Hoe ik er nu in sta zou ik heel graag natuurlijk willen bevallen zonder inleiden en zou daar best tot voorbij 42 weken voor willen wachten maar goed, wellicht dat het een totaal ander verhaal wordt als ik eenmaal zo ver ben.
pi_110503954
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:56 schreef mignonne het volgende:

[..]

komt goed :*
je gaat dit keer gewoon vroeg naar t zh, krijg je alvast wat rand-maatregelen en dan zijn ze dr lekker snel bij mocht je voor de herhalingsaward gaan. Dan is t echt minder ingrijpend en minder dramatisch. Vertrouwen hebben.
Dit!
pi_110503955
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:56 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Zo ging het bij mij met persen een beetje :@ pers-pers-pers-pers GOFFEDOMME WAT IS DIT KUT! IK STOP ERMEE! NU!

(en dat was echt pas na 1 perswee... heb er 3 zelf mogen doen en toen dan pomp ivm hartslag muppet, dus in 20 minuten was het gebeurd, maar hell dat persen daar kijk ik wel tegenop... :@ doe mij de ontsluitingsweeën maar... máár, wél met Remifentanil graag :9 )

:')
Ik heb na een poosje persen gezegd dat ik er wel mee zou stoppen. Laat dat kind maar gewoon zitten. Ik kap ermee :')
pi_110503973
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:51 schreef moussy het volgende:

[..]

ja, poepen *O*
Oh ik kan nu ook al zo lekker poepen, ik hoop dat t zo blijft *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:52 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Spannend! Mijne was afgelopen maandag (26.2) al zo'n 1100 gram nav de metingen :D gaat hard nu :o zo'n 200 gram kind per week erbij vanaf nu! Dan zou jij (als je beeb gemiddeld is) nu een beeb van om en nabij de 1700 gram al in je buik hebben :D
Wow, 1700 al. Bij jou 1100, t gaat hard :o
Nou de vk zei met voelen vorige keer "Jeetje die is fors gegroeid". Dus ik hoop inderdaad op zo'n mooi gemiddelde, maar het zou ook best wel wat meer kunnen zijn. Eerst werd hij geschat op een 7 ponder, ik vraag me af of dat nu ook nog zo is :D. :o.
pi_110504028
Als deze dame zo doorgroeit, is ze keurig gemiddeld en wordt dan ongeveer 3700 gram bij 40 weken geschat :) dat was haar zus bij 38 weken :D
pi_110504029
Ik denk dat ik echt een secreet word als ik daar pijn lig te lijden :@

Ik zeg nu alvast sorry :D
pi_110504117
Dank je mignonne en gerberaatje. Ik ga er ook wel met een oke gevoel in hoor. Ik word als het goed is helemaal begeleid in het ziekenhuis, en ik weet nu veel beter wat ik wel en niet wil.

We hebben de opvang voor de baby al geregeld. We hebben de gastouder gister verteld dat nummer 1 grote zus gaat worden. De gastouder was helemaal blij, en reserveerde gelijk een plekje.
Ook heb ik pas de kraamhulp weer gevraagd. Zij wil ook graag weer komen.
  woensdag 18 april 2012 @ 21:00:23 #295
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110504121
Thistleweed, ik was 3 keer gestript en dat leverde geen resultaat. De vk had een afspraak met het ziekenhuis gemaakt me op 42+2 in te leiden als ik nog niet bevallen zou zijn. ik heb er zelf dus geen vat op gehad. behalve natuurlijk dat het ineens uit zichzelf begon en goed doorzette ;)
  woensdag 18 april 2012 @ 21:01:33 #296
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110504220
Nijnepijn, wil je me je bevallingsverhaal of een linkje ernaar PM'en?
pi_110504265
Wel fijn dan dat het uiteindelijk nog zelf begon kersjes. Maar in jouw geval snap ik wel dat je de volgende keer liever niet zo lang door loopt. Hoe gaat het nu eigenlijk met je, wel weer wat beter toch?
pi_110504359
Oeh het bevallingsverhalen topic mag ook wel weer eens gekickt worden....

Ik ga hem ff zoeken.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 18 april 2012 @ 21:03:59 #299
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110504389
Het gaat op en af. Slechte nacht gehad en vanmiddag zag ik ook al groen, Daartussenin een paar uurtjes gehad dat het niet slecht ging. Ach ja, het aftellen is begonnen *O*
pi_110504429
Persen was heeeeeeeeeeeeeeerlijk! Na die hel van de ontsluitingsweeen! Ik was high van de dope en sliep tussen de weeen door en voelde alleen maar druk en geen pijn!
Dus het is niet altijd vreselijk hoor!

Die ontsluitingsweeen wil ik NOOIT meer.
pi_110504430
Onze dame woog (geschat) 1476 gram afgelopen maandag :)
En puffen moeten we ook soms bij yoga, ik moet dan zo'n moeite doen om mn lach in te houden, ik ben slecht in die dingen op commando :')

Ik hoop dat iedereen hier nu gewoon een 'fijne' bevalling gaat krijgen. En Kersjes, ik vind je echt een bikkel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')