Hihi, inderdaadquote:Op woensdag 18 april 2012 09:42 schreef Ladylike het volgende:
Soesa
Telekids
Thanx, ik ben in de wolken
Thanxquote:Op woensdag 18 april 2012 09:47 schreef LeNeHe het volgende:
Ladylike, gefeliciteerd! Positief begin van een nieuw topic
Bij mn eerste werd er ook geen urine of bloed gechecked als er geen reden toe was.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:48 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik moet vrijdag weer naar de verloskundige, ook weer even spieken. Vraagje, het enige dat ze bij mij elke keer doen is vragen hoe het gaat, mijn bloeddruk meten en even kindje spieken + hartje luisteren. Er wordt verder nooit meer bloed afgenomen of urine gecheckt oid. Bij jullie wel? Ik loop overigens in een ziekenhuis dus je zou toch verwachten dat alles goed in de gaten wordt gehouden...ik voel me goed, daar niet van, maar ik vraag me toch af of er niets iets meer controle behoort te zijn
?
Jij ook bedanktquote:
quote:Op woensdag 18 april 2012 09:50 schreef Lijnloos het volgende:
Tante Soesa, toen ik onder controle viel in het ziekenhuis werd er soms wel en soms niet urine en bloed afgenomen.. maar wel altijd bloeddruk en gewicht en zo voor het daadwerkelijke verhaal bij de vk. Ik heb nooit helemaal begrepen waarom de ene keer wel en de volgende keer niet.
Duidelijk, het wisselt dus heel erg! Fijn om te horen dat het bij jullie ongeveer hetzelfde gaat als bij mijquote:Op woensdag 18 april 2012 09:51 schreef bijtje84 het volgende:
Gefeliciteerd Ladylike!![]()
Jeetje.... december-baby's alweer? Gaat het toch vreselijk hard... *cliche*
Mango leuk vrijdag weer een echo, zomaar? Pretecho?
En namens mij ook bedankt voor de Liuk verslavingnet weer twee nieuwe dozen gehaald
Morgen weer controle bij de gyn, en weer groeiecho. Dit keer gaat mijn schoonmoeder mee, ben benieuwd wat ze er van vind.
TanteSoesa, bij mij gaat het ook ongeveer zo. De controle bij de gyn is bijna een standaard praatje, hoe gaat het? Ja wel goed, wel wat kwaaltjes die erbij horen, en mijn bekken is knudde. Ja en daar blijft het eigenlijk bij. Ik wordt ook niet gewogen (niet boeiend denk ik omdat het toch sowieso een ziekenhuis bevalling wordt), alleen bloeddruk meten doet ze. En een echo van de jongens wordt er gemaakt.
Ik moest wel bij 27 weken nog een keer bloed laten prikken. Maar urine heb ik alleen helemaal in het begin een keer in moeten leveren. Dus wat je zegt klinkt mij niet vreemd in de oren
Ohja, baarmoeder voelen doen ze ook inderdaad. HB is ook nooit meer gemeten, op de eerste keer met 14 weken na (dit nav bloed prikken van de combinatietest geloof ik?).quote:Op woensdag 18 april 2012 09:54 schreef Gerberaatje het volgende:
Gewicht is hier trouwens ook niet belangrijk, althans, volgens mijn gyn! Zolang je bloeddruk goed is, kijken ze verder nergens naar
Toch gek, al die verschillenmaar zo werd bij mijn oudste ook telkens mijn baarmoeder gevoeld en gecheckt bij elke afspraak, bij deze baby doen ze alleen een echo en bloeddruk en that's it...
Ik moest (nu dus al 6 jaar geleden) ook iedere keer even wegenquote:Op woensdag 18 april 2012 09:57 schreef Gerberaatje het volgende:
Nee, maar sommigen moeten elke afspraak bij de vlos op de weegschaal![]()
Vorige keer ben ik ook zoveel aangekomen, geen vocht(helaas) en dik keer nog maar 3 kilo op bijna 27 weken
echt groeiecho's doen ze hier ook niet, zelfs niet toen ik erom vroeg vorige keer (mijn oudste liep steeds 1,5 week voor).. afgelopen week hebben ze wel even gemeten omdat ik wilde weten of dit weer zo'n stevigerd werd
maar deze is keurig gemiddeld
![]()
Hier ook dus.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:53 schreef Gerberaatje het volgende:
Soes, ik moet komende week even bloed laten prikken (27 weken, omdat ik Rhesus Negatief ben) maar verder hoef ik ook niks te doenbij de vlos prikken ze toch wel eens je HB via je vinger? Ik loop bij de gyn, en moet volgens mij rond de 34 weken nog een keer voor HB zodat ze me eventueel nog wat ijzer kunnen geven om die op te krikken....
Ladylike!!van harte! Welkom terug, ik zal je in de lijst zetten
Ohquote:Op woensdag 18 april 2012 10:02 schreef Gerberaatje het volgende:
Jammer is dat Soes, maar wel fijn om dan het hartje in elk geval te zien
Ik heb behoorlijk 'mazzel' met de echo's bij de afspraak, deze is van afgelopen maandag... Zie je de hapwangen allucky shot
[ afbeelding ]
Specificeer die met die man es?quote:Op woensdag 18 april 2012 10:06 schreef Sorbootje het volgende:
Ladylike gefeliciteerd!!![]()
(maar niet de eerste decemberbaby hoor, die eer is aan vulpenballetje)
Ik heb weer zo'n rare zwangerschapdroom gehad dames. Deze keer was de kruipruimte onder ons huis volgelopen met water en zwommen er schildpadden in. Oh en nog iets met die ene man...![]()
O jij ziet het tenminstequote:Op woensdag 18 april 2012 10:07 schreef Gerberaatje het volgende:
Oh wauw LeNeHe! En dat met 18 weken al(zo duidelijk!)
Ik heb zowel bij de oudste als bij deze baby al heel veel echo's gehadquote:Op woensdag 18 april 2012 10:08 schreef LeNeHe het volgende:
[..]
O jij ziet het tenminste![]()
Ik moet echt bij iedereen uitleg geven.
Maar gaaf he? Ze moest wel moeite doen om zo'n 'shot' te maken, want eigenwijsje
quote:Op woensdag 18 april 2012 10:06 schreef LeNeHe het volgende:
Zit er ook net eentje uit te zoeken om te posten; deze dan maar in 3D, zie je een stukje gezicht.
[ afbeelding ]
Ohhhquote:Op woensdag 18 april 2012 10:08 schreef Sorbootje het volgende:
Deze had ik destijds met Isabeau, ik herken haar er echt in![]()
[ afbeelding ]
Ik loop bij de verloskundige in het ziekenhuis inderdaad. Eerst bij de gyn maar omdat er geen bijzonderheden waren werd ik overgedragen aan de verloskundige. Minder medisch dus maar wel korte lijnen met de gyn.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:14 schreef Tinuviel het volgende:
Mooie 3D echo's!
Ik wist trouwens niet dat je bij de vlos en in het ziekenhuis kon lopen. Ik dacht of je loopt bij de vlos als alles normaal is en als er een reden is, dat je medisch wordt, loop je in het ziekenhuis bij de gyn.
Er verandert blijkbaar ook heel veel in de loop der jaren. Mijn zwangerschapsyoga docente vertelde gisteren dat tijdens haar zwangerschappen de vlos je elke keer woog als je een afspraak had. Tegenwoordig vragen ze het volgens mij bij de intake en doen er verder niets meer mee.
Heel bijzonder inderdaad! Wel heel fijn hequote:Op woensdag 18 april 2012 10:18 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik blijf het een wonder vinden dat er hier nog maar 3 kilo bij zitmaandag is de beeb gemeten en die was ruim 1100 gram, dus ik ben echt alleen nog maar beeb, placenta & vruchtwater aangekomen
![]()
Zo'n contrast...
Heel fijn! Als ze dan de 10+ kilo die er nog van haar zus aanzat ook af 'eet' dan ben ik helemaal gelukkigquote:Op woensdag 18 april 2012 10:19 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Heel bijzonder inderdaad! Wel heel fijn he, wat er niet aankomt hoeft er ook niet af. Ik ben wel iets meer aangekomen maar vind het alsnog heel netjes gaan. Bij mij zit alles ook op m'n buik en ik heb zelfs m'n taille nog
. Nooit verwacht!
Uhuhquote:Op woensdag 18 april 2012 10:17 schreef Zoë23 het volgende:
sorbootje
'iets met die ene man?' vast heelhaha
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja he?quote:Op woensdag 18 april 2012 10:29 schreef Tinuviel het volgende:
Sorbo, wow hoe precies de echo dan is zie je echt als je vergelijkt met de foto na de geboorte.
Ik vind hem best duidelijk. (maar ik heb een echografieopleiding gedaan ooit, dat zal vast helpenquote:Op woensdag 18 april 2012 10:29 schreef Tante_Soesa het volgende:
Haha. Je kijkt recht van voor op het kindje. Je ziet het gezichtje met een armpje vlak naast het gezichtje. Lastig uit te leggen is het ook. Het was ook nog maar een piepkleine frummel toen!
quote:Op woensdag 18 april 2012 10:29 schreef Sannne het volgende:
Ahhw Sorbo..... Ik wil weer!!! Ik wil er ook een met haar!
Wat gaaaaf die 3d echo's!
Mijn 3d echo was heel mooi ook, maar totáál niet Elise. Alsof ze een filmpje afgespeeld heeft haha..Ik vind ze dus wel lijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
quote:
Dat zal zeker helpen jaquote:Op woensdag 18 april 2012 10:30 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik vind hem best duidelijk. (maar ik heb een echografieopleiding gedaan ooit, dat zal vast helpen)
Inderdaad, nog 0,0 vetjes zaten er opquote:Op woensdag 18 april 2012 10:30 schreef Sannne het volgende:
Tante Soesa, gaaf!! Ik zie het wel hoor, smal koppie nog!
Ik heb van dezelfde termijn ook een 3d foto, net een alien
Dat dus!quote:Op woensdag 18 april 2012 10:31 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
En baby foto's! Zometeen valt m'n buikbaby er nog uitzooo lief!
Tante soesazie t wel, je ziet t neusje enz van voren
Whaha, die is ook leuk zegquote:Op woensdag 18 april 2012 10:32 schreef Sannne het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn meisje met 16 weken. Compleet met egyptisch dansje
quote:Op woensdag 18 april 2012 10:32 schreef Sannne het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moest lachenquote:Op woensdag 18 april 2012 10:32 schreef Sannne het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk is dat! Door die 3D echo hebben we nu ook sterk het vermoeden dat ze heel erg op mij zal lijken maarja, dat kan met de geboorte (en daarna uiteraard) allemaal nog veranderen.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:37 schreef Sorbootje het volgende:
Wij zagen op de echo ook al dat Isabeau precies hetzelfde neusje heeft als d'r vader, broer, en zussen. Sterke genen heeft die man van mij, want ze lijkt echt helemaal niet op mij. Behalve haar blonde golvende haar. (zou je niet denken als je die babyfoto ziet!)
Iedereen beleeft dat toch weer anders. Ik kan mij ook voorstellen dat je dat wilt! Wij zijn zelf alleen veel te nieuwsgierig (en praktisch) ingesteld. Geslacht wisten we al vrij snel (tijdens die echo met 15 weken die ik hierboven had geplaatst) en gelukkig werd er ook tijdens de 20 weken echo gezegd dat het echt een meisje is. Wr hadden namelijk al best wat meisjes dingen gekochtquote:Op woensdag 18 april 2012 10:43 schreef Ladylike het volgende:
Ik vond het juist zo leuk om verrast te worden
Tinuviel; ik ben medisch i.v.m. voorgeschiedenis. Maar omdat ik voor het gevoel toch en zo normaal mogelijkhe zw wil mag ik ook bij de vk. Daar is vaak net wat meer tijd en aandacht en het zijn hier fantastische dames die me zo goed hebben begeleid.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:14 schreef Tinuviel het volgende:
Mooie 3D echo's!
Ik wist trouwens niet dat je bij de vlos en in het ziekenhuis kon lopen. Ik dacht of je loopt bij de vlos als alles normaal is en als er een reden is, dat je medisch wordt, loop je in het ziekenhuis bij de gyn.
Er verandert blijkbaar ook heel veel in de loop der jaren. Mijn zwangerschapsyoga docente vertelde gisteren dat tijdens haar zwangerschappen de vlos je elke keer woog als je een afspraak had. Tegenwoordig vragen ze het volgens mij bij de intake en doen er verder niets meer mee.
Geslacht wil ik vanwege het practische ook wel wetenquote:Op woensdag 18 april 2012 10:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Iedereen beleeft dat toch weer anders. Ik kan mij ook voorstellen dat je dat wilt! Wij zijn zelf alleen veel te nieuwsgierig (en praktisch) ingesteld. Geslacht wisten we al vrij snel (tijdens die echo met 15 weken die ik hierboven had geplaatst) en gelukkig werd er ook tijdens de 20 weken echo gezegd dat het echt een meisje is. Wr hadden namelijk al best wat meisjes dingen gekocht
Nee nauwelijksquote:Op woensdag 18 april 2012 11:03 schreef bijtje84 het volgende:
*die zul je vast nog nooit gehoord hebben*
quote:Op woensdag 18 april 2012 11:20 schreef Zoë23 het volgende:
't is wel weer tijd voor verse beebs hè?
Wat houdt je tegen?quote:Op woensdag 18 april 2012 11:20 schreef Zoë23 het volgende:
't is wel weer tijd voor verse beebs hè?
Dat droom ik ook vaak!quote:Op woensdag 18 april 2012 12:05 schreef Enfermera het volgende:
Ladylike gefeliciteerd!!![]()
Wat leuk!!
![]()
Sorbo wat een poepje
Spannend Zoë, hoop dat al dat voorwerk wat doet qua verweking enzo!![]()
Ik ben tot nu toe 2x bij de vk geweest en elke keer moest ik op de weegschaal gaan staan![]()
Vannacht heel gek gedroomd voor het eerst, over echt een babyIk was bevallen, wist niet eens of mn man erbij was en herinnerde me ook maar de helft. Het was een negertje met een onwijze bos zwart haar (note; man en ik zijn beiden blank, tegen het rossige aan
), en hij was al qua grootte een jochie van een jaar
Oh, en na een dag of wat kwam ik erachter dat ik 'm vergeten was borstvoeding te geven
![]()
Whihi.
Vanmiddag naar de gyn, ben echt heeeel benieuwd...![]()
Wow serieus 2 tweelingen?! Jeumig...quote:Op woensdag 18 april 2012 11:52 schreef Zoë23 het volgende:
Haha m'n ouders zijn 2lingen gewend (2 2lingen hebben ze)
Dus aandacht verdelen kunnen ze gelukkig goed
Whehe ja hèquote:Op woensdag 18 april 2012 12:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat droom ik ook vaak!
Succes vanmiddag!
Ja precies!quote:Op woensdag 18 april 2012 12:22 schreef bijtje84 het volgende:
Whaha leuk he dat levendige dromenecht af en toe denk je 'hoe kóm ik erop!'
Zo heb ik vannacht gedroomd dateen krantenartikel had gelezen en daarop spontaan besloot dat hij weer vrijgezel wilde zijn, en weg was ie!
Boehoe vond t helemaal niet leuk!
quote:Op woensdag 18 april 2012 12:27 schreef bijtje84 het volgende:
[..]
Wow serieus 2 tweelingen?! Jeumig...
Maar wat je zegt, die moeten expert zijn op het gebied van aandacht verdelen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met 2kleinkinderen zo dicht bij elkaar zullen ze vast weer een beetje dat 2ling gevoel hebben (2kleine beebs tegelijk)
quote:Op woensdag 18 april 2012 12:23 schreef Sam1993 het volgende:
Ladylike: Gefeliciteert hopelijk blijft alles goed gaan het is e gegunt.
Zoë: Volgende week word een datum geprikt dat vond ze nu nog een beetje vroeg aangezien ik morgen pas 36 weken ben. zal zo rond 3 mei gaan schommelen dan ben ik precies 38 weken. Vrijdag wel eerst terug voor nog een keer bloed te controleren en dan volgende week mag ik 2 keer komen en dan voor de laatste keer met baby in buik hopelijk:D
quote:Op woensdag 18 april 2012 12:35 schreef Mangostine het volgende:
Ja hij was helemaal verschrompeld, ik had hem een week laten liggen ofzo
Mee eensquote:
Fijn dat het allemaal kan met je medicijnen!quote:Op woensdag 18 april 2012 14:07 schreef Ladylike het volgende:
Bij mn huisarts geweest.
Medicijnen zullen moeten worden aangepast (naar een merk waar wel onderzoeken naar zijn gedaan mbt zwangerschappen) maar dat is geen probleem
Hij zei al: dan moet je een hoop regelen nu..
Ik: al gedaan, over 2 weken mn echo
Hij: ow dan hoef ik dus niets meer te doen
Ik ben ook nog even op de weegschaal gesprongen.
Weeg 63 kilo. Normaal tussen de 57 en 60
Goed geregeld dus!quote:Op woensdag 18 april 2012 14:07 schreef Ladylike het volgende:
Bij mn huisarts geweest.
Medicijnen zullen moeten worden aangepast (naar een merk waar wel onderzoeken naar zijn gedaan mbt zwangerschappen) maar dat is geen probleem
Hij zei al: dan moet je een hoop regelen nu..
Ik: al gedaan, over 2 weken mn echo
Hij: ow dan hoef ik dus niets meer te doen
Ik ben ook nog even op de weegschaal gesprongen.
Weeg 63 kilo. Normaal tussen de 57 en 60
Ben blij dat er onderzoeken zijn geweest mbt zwangerschap.quote:Op woensdag 18 april 2012 14:13 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Fijn dat het allemaal kan met je medicijnen!![]()
Whihi
Oh ja hoor, vond het al niet erg dat ik wat dikker werdquote:Op woensdag 18 april 2012 14:13 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Goed geregeld dus!
En nog steeds een mooi gewicht toch![]()
Laat me raden: Lilt, Salt & Vinegar chips, mince meat, pie's of zit ik ernaast?quote:Op woensdag 18 april 2012 16:06 schreef Loodje het volgende:
We kunnen een boekje schrijven over vreemde dromen van zwangere vrouwen, ik heb er ook genoeg gehad haha.
Vandaag heb ik mijzelf maar eens verwend door lekkere dingen te kopen die ik normaal in de UK at/dronk. Had een winkeltje in Den Haag gevonden die dat verkoopt. Tip, probeer niet alles tegelijk te eten, wordt je misselijk van haha
Heb jij eigenlijk nog gekke voedselwensen sinds je zwangerschap?quote:Op woensdag 18 april 2012 16:27 schreef Tinuviel het volgende:
Walker koekjes zijn beter dan Salt & Vinegar chips. Maar dat is eigenlijk schots dacht ik.
Die s&v chips van walkers en McCoys zijn het lekkerstquote:Op woensdag 18 april 2012 16:25 schreef iamredleader het volgende:
Net even gekeken op de website, ze zijn morgen tot 20:00 open en ze hebben Lilt, Guinness en Salt&Vinegar chips van Walker
True, dank hiervoorquote:Op woensdag 18 april 2012 16:35 schreef Loodje het volgende:
Die s&v chips van walkers en McCoys zijn het lekkerst
Nee ik toch niet. Toevallig heeft de AH nu Ben & Jerry's ice cream in de aanbieding. Dacht eerst om er vandaag langs te gaan, maar is niet gelukt. En die nieuwe soorten, die ze hebben zagen er echt lekker uit . Toch nog nadelen aan geabonneerd zijn op het facebook profiel van Ben & Jerry'squote:Op woensdag 18 april 2012 16:32 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Heb jij eigenlijk nog gekke voedselwensen sinds je zwangerschap?
Ken jij The Hitchhikers' Guide to the Universe niet?quote:Op woensdag 18 april 2012 16:39 schreef Loodje het volgende:
Wat is Towel day? Loop je dan de hele dag met een handdoekje voor?
Moet ik vanavond even wat scoren voor je? Is het echt een goede aanbieding?quote:Op woensdag 18 april 2012 16:40 schreef Tinuviel het volgende:
Nee ik toch niet. Toevallig heeft de AH nu Ben & Jerry's ice cream in de aanbieding. Dacht eerst om er vandaag langs te gaan, maar is niet gelukt. En die nieuwe soorten, die ze hebben zagen er echt lekker uit . Toch nog nadelen aan geabonneerd zijn op het facebook profiel van Ben & Jerry's
Aeros mint: Bros maar dan met een bros mint vullingquote:Op woensdag 18 april 2012 16:40 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Nee ik toch niet. Toevallig heeft de AH nu Ben & Jerry's ice cream in de aanbieding. Dacht eerst om er vandaag langs te gaan, maar is niet gelukt. En die nieuwe soorten, die ze hebben zagen er echt lekker uit . Toch nog nadelen aan geabonneerd zijn op het facebook profiel van Ben & Jerry's
Marjolijntje, dat klinkt niet fijn, dat je baas net terug is en eigenlijk toch weer heel weinig aanwezig is.
Loodje die Aeros Mint & Tea Cakes staan niet op de lijst van deze britse winkel (of ze hebben een andere naam). Irn Bru hebben zij welWat is dat eigenlijk allemaal precies?
Jawel maar volgensmij verdrongen hahaquote:Op woensdag 18 april 2012 16:42 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Ken jij The Hitchhikers' Guide to the Universe niet?
3,99 voor een pint? zo'n halve liter?quote:Op woensdag 18 april 2012 16:46 schreef Tinuviel het volgende:
Op het gevaar, dat er vanavond meer as vaders naar de appie worden gestuurd voor een pak Ben & Jerry's ijs. De aanbieding is ¤3,99 in plaats van ¤4,99. Goedkoper krijg je het volgens mij niet. Het is tenslotte Ben & Jerry's
Yep voor een halve literquote:Op woensdag 18 april 2012 16:47 schreef iamredleader het volgende:
[..]
3,99 voor een pint? zo'n halve liter?dat is best een redelijke prijs
quote:Op woensdag 18 april 2012 16:50 schreef iamredleader het volgende:
Dan ga ik vanavond wel wat scoren voor je
Ik ga afsluiten en naar huis
Wat leuk!quote:Op woensdag 18 april 2012 16:12 schreef Loodje het volgende:
Heb er meerdere malen gewoond, mijn stiefvader had daar regelmatig werk.
quote:Op woensdag 18 april 2012 16:57 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Wat leuk!
En ik krijg trek van al dat lekkers
Vanmiddag al toblerone&smarties gehad
En als middageten een broodje kroket en een paar aardappelkroketjes
quote:
Vast als oma pinguïnquote:Op woensdag 18 april 2012 17:02 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
De vk verwacht het deze week nog niet
Ik was nog te fit ofzo (zo voel ik me niet maar ik weet dan ook niet hoe vrouwen erbij lopen als ze bijna gaan bevallen (niet echt meegemaakt))
Loodje
Haha ja precies, kan nog wel 4weken duren, tot 42wk
quote:Op woensdag 18 april 2012 17:00 schreef Loodje het volgende:
[..]Klinkt lekker zoe:)
Nou ik ging even bij oma langs, die eet in de middag meestal warm, kreeg gelijk een bord met spinazie en rosti voorgeschoteld, lekker met een omeletje en tomaten, aparte combi maar erg lekker. Vanavond maar lekker nasi kampong maken.
Ow en het meest erge, ik heb van oma een stuk cremekoek meegekregenDat wordt een lekker toetje voor en na het zwemmen!
Cremekoek is al jaren bij ons in de familie een omstreden geheim recept. Ook wel bekend als oma's geheim haha.quote:Op woensdag 18 april 2012 17:04 schreef Zoë23 het volgende:
[..]was t ook
Oeh klinkt ook goed!
Cremekoek? Wasdat? Klinkt ook lekker! Zelf gemaakt?
Zolang je nog gewoon waggelt kan het nog wel even duren, volgensmij als je niet meer vooruitkomt tijdens het waggelen en dan moe wordt van het naar de wc waggelen, is het vast tijd. Maar het is natuurlijk bij iedereen anders, wie weet waggel jij zo de verloskamer binnen, of ga je thuis bevallen?quote:
quote:Op woensdag 18 april 2012 15:53 schreef Zoë23 het volgende:
Liza*pufpuf*
nee.. Nog niks..
ben benieuwd naar je beginnende babybol!
Twinkle
Tinuviel
We doen ook mee met 2lingonderzoeken enzo. Dat is voor andere mensen ook weer nuttig
Het kan idd verschillende oorzaken hebben
ik ben blij met de zwangerschap die me gegund is(heeel erg blij!)
en misschien mag ik het ooit nog eens meemaken
Huisarts gebeld ivm urineonderzoek voor blaasontsteking.
Geen ontsteking, de krampen zijn daar dus niet van / worden niet verergerd door..
Goed om te weten
quote:
quote:Op woensdag 18 april 2012 18:45 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik dacht dat jullie dat ondertussen wel van me gewend waren niet?![]()
Mannie, hubbie, fruddie, vriendinnie ...
Hmmm.. heb ik er nog meer? Geen idee
.. Tja that's me ladies! Take it or leave it
Je vergeet je huddiequote:Op woensdag 18 april 2012 18:45 schreef Twinkle20 het volgende:
ik krijg er ontzettende jeuk van.. het leest verschrikkelijk..quote:Op woensdag 18 april 2012 18:45 schreef Twinkle20 het volgende:
Gelukkig eindigt baby al op een "ie" klankquote:Op woensdag 18 april 2012 18:52 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik krijg er ontzettende jeuk van.. het leest verschrikkelijk..
to be honest, ik lees er keihard overheen, vanwege mijn allergie ervoor
Man, vent, echtgenoot, neukpartner, vriendin(netje), whatever... maar vriendinnie..
ja inderdaadquote:Op woensdag 18 april 2012 18:56 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Gelukkig eindigt baby al op een "ie" klank
quote:Op woensdag 18 april 2012 19:01 schreef Kwisted het volgende:
ahhhh ineens voelde ik mijn meisje zo duidelijk! Wel 3x achter elkaar![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een groot wonder zeg![]()
Oh en ik wilde zo graag dat mijn vriend het ook kon voelen.. Maar hij moet geloof ik nog een paar weekjes wachten.
quote:Op woensdag 18 april 2012 19:01 schreef Kwisted het volgende:
ahhhh ineens voelde ik mijn meisje zo duidelijk! Wel 3x achter elkaar![]()
![]()
![]()
![]()
Wat een groot wonder zeg![]()
Oh en ik wilde zo graag dat mijn vriend het ook kon voelen.. Maar hij moet geloof ik nog een paar weekjes wachten.
Als je ze voor de sier op de fruitschaal legt nietquote:Op woensdag 18 april 2012 19:20 schreef Kwisted het volgende:
Maar ik had ook appels, peren, bananen, tomaten, komkommer. Dat compenseert toch?
erger, een vagina inclusief verwaarloosde schimmelinfectie, slierten en bonken kwark.quote:Op woensdag 18 april 2012 19:29 schreef Oognip het volgende:
Fruddie klinkt als iets dat om te kotsen is
Je vergeet de spinnenwebben!quote:Op woensdag 18 april 2012 19:31 schreef moussy het volgende:
[..]
erger, een vagina inclusief verwaarloosde schimmelinfectie, slierten en bonken kwark.
quote:Op woensdag 18 april 2012 19:22 schreef Gerberaatje het volgende:
Kwistedzo fijn is dat hè?
Hier probeert er één haar handen steeds via mijn liezen naar buiten te duwenzo'n luchtbubbel gevoel de hele tijd
(met voeten zo'n beetje achter mijn borstbeen
)
Zeg Sproetekedoe es ff melden ofzo? Volgens mij heb je dat nog helemaal niet gedaan?
quote:Op woensdag 18 april 2012 19:31 schreef moussy het volgende:
[..]
erger, een vagina inclusief verwaarloosde schimmelinfectie, slierten en bonken kwark.
Echt? Maar is dat dan niet als je toch al bij de vlos loopt? Ik heb het idee als je bij de gyn loopt en wat meer ongemakken krijgt, dat ze dan bij 41 weken sneller zullen ingrijpen?quote:Op woensdag 18 april 2012 19:59 schreef sproet-je het volgende:
Afgesproken! Wist jij trouwens dat ze hier in het ziekenhuis wel gewoon tot 42 weken door laten lopen? Ik had toch gehoopt dat het 41 was maar volgens de vk niet.
Pff wat er op dat moment in me op komt ..quote:Op woensdag 18 april 2012 20:02 schreef Oognip het volgende:
[..]Gatverdamme
Ik ben trouwens ook wel benieuwd hoe Twinkle het geslachtsdeel () van haar man noemt... Piempie?
hij zou zich een zwellichaambreuk schrikken als je eens gewoon lul zou zeggen.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:05 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Pff wat er op dat moment in me op komt .... en hoe mijn bui is
Waarom is dat vaag? De meeste kindjes worden nog altijd tussen de 41 en 42 weken geboren (en vanzelf starten is nog altijd beter dan ingeleid worden). Echter zijn er in sommige ziekenhuizen inmiddels protocollen om vanaf 41 weken in te leiden (als de moeder dat wil bijv.)quote:Op woensdag 18 april 2012 20:05 schreef Enfermera het volgende:
Sproetje wat jammer en vaag dat ze je door laten lopen tot 42 weken?![]()
Omgquote:Op woensdag 18 april 2012 20:05 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Pff wat er op dat moment in me op komt .... en hoe mijn bui is
Oh, okequote:Op woensdag 18 april 2012 20:10 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Waarom is dat vaag? De meeste kindjes worden nog altijd tussen de 41 en 42 weken geboren (en vanzelf starten is nog altijd beter dan ingeleid worden). Echter zijn er in sommige ziekenhuizen inmiddels protocollen om vanaf 41 weken in te leiden (als de moeder dat wil bijv.)
Sproet en ik bevallen in hetzelfde ziekenhuis en ik dacht daar gehoord te hebben dat ze hier dus ook vanaf 41 weken aktie willen ondernemen eventueel. Maar dat is dus ws niet zo.
Maar daar is niks vaags aan hoor
42 weken kan nog steeds. Andere ziekenhuizen houden 41 weken, dat verschilt per regio.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:12 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Oh, okeIk dacht altijd dat ze je tot max 41 weken lieten rondlopen, aangezien inleiden niet gelijk betekend dat het kind diezelfde dag geboren wordt.. En aangezien er meer risico's aan zitten om je langer dan 42 weken door te laten lopen.. Magoed, dat verschilt dus
in jouw ziekenhuis mág je ook ingeleid worden met 41 weken als moeders dat wenst.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:22 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hier is t ook inleiden bij 42 weken. Afhankelijk van hoe het met de baby gaat uiteraard
Ik ga gewoon voor 40 weken spontaan
ja in jouw geval zal dat idd welquote:Op woensdag 18 april 2012 20:28 schreef Kersjes het volgende:
Met de eerste zou ik met 42+2 worden ingeleid. Uiteindelijk toch nog spontaan bevallen op 42 precies.
Nu is er al vrij vroeg in de zwangerschap geroepen dat ze me echt niet tot het bittere eind laten rondlopen en dat ik, op verzoek, dus eerder ingeleid kan worden. Er is overigens niet over een termijn gesproken.
Enige fijne aan de inleiding vond ik dat ik wist dat het op dat moment ging gebeuren! Zo van: point of no return... Al vond ik de hele inleiding echt wel heel erg meevallen in mijn geval... Maar ik denk dan ook dat mijn lichaam er gewoon al echt klaar voor was. De oxy pomp is ook amper aangeweestquote:Op woensdag 18 april 2012 20:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
in jouw ziekenhuis mág je ook ingeleid worden met 41 weken als moeders dat wenst.![]()
en ik zou daar persoonlijk dus echt nooit voor kiezen, 100 keer liever een natuurlijke bevalling. Hell ik zou ook gewoon voor een vaginale stuit of tweelingpartus gaan (onder voorwaarden eh) om een ks te verkomen...
Oh kijk dat wist ik dan weer nietquote:Op woensdag 18 april 2012 20:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
in jouw ziekenhuis mág je ook ingeleid worden met 41 weken als moeders dat wenst.![]()
en ik zou daar persoonlijk dus echt nooit voor kiezen, 100 keer liever een natuurlijke bevalling. Hell ik zou ook gewoon voor een vaginale stuit of tweelingpartus gaan (onder voorwaarden eh) om een ks te verkomen...
Mja aan een vaginale stuit zitten wel wat meer risico's dan een gewone bevalling. Maar daar is de gynaecoloog voor om die in te schatten. Als hij/zij het niet aandurft dan heb je niets te willenquote:Op woensdag 18 april 2012 20:31 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Enige fijne aan de inleiding vond ik dat ik wist dat het op dat moment ging gebeuren! Zo van: point of no return... Al vond ik de hele inleiding echt wel heel erg meevallen in mijn geval... Maar ik denk dan ook dat mijn lichaam er gewoon al echt klaar voor was. De oxy pomp is ook amper aangeweestaan en maar weer uit omdat ik het zelf oppakte..
Vaginale stuit weet ik niet of ik dat aandurf, maar ik ben nu al blij als de beeb bij de echo's al 'goed' ligt (ze ligt steeds hetzelfde, lag haar zus ook... hopelijk blijft dat zo) want ik wil echt echt echt echt geen keizersnede
Precies, maar ik denk dan ook dat ik een vaginale stuit niet aan zou durven en dan als 'betere 2e' maar voor de kz zou kiezen.... wat Son zegt, vaginale stuit vind ik enging...quote:Op woensdag 18 april 2012 20:36 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mja aan een vaginale stuit zitten wel wat meer risico's dan een gewone bevalling. Maar daar is de gynaecoloog voor om die in te schatten. Als hij/zij het niet aandurft dan heb je niets te willen![]()
![]()
en vaak is het dan een "proberen" als er ook maar het minimale niet meer lekker loopt dan wordt er alsnog ingegrepen met een ks, belang van t kind voorop enzo.
kan me voorstellen.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:39 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Precies, maar ik denk dan ook dat ik een vaginale stuit niet aan zou durven en dan als 'betere 2e' maar voor de kz zou kiezen.... wat Son zegt, vaginale stuit vind ik enging...
quote:Op woensdag 18 april 2012 20:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
kan me voorstellen.
ik vind zelf een ks dan weer enger xD maar ik ben gewoon bang voor operaties
Ja dat dus ook.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
kan me voorstellen.
ik vind zelf een ks dan weer enger xD maar ik ben gewoon bang voor operaties
Ja dt was niet leuk, maar hij is er uiteindelijk gekomenquote:Op woensdag 18 april 2012 20:39 schreef Kersjes het volgende:
Thanks Mignonne en Evenstar, maar je sukkelt gewoon voort he![]()
Evenstar, ik moest net ook aan jouw pogingen tot inleiding denken. Wat een horror
quote:Op woensdag 18 april 2012 20:47 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ja dt was niet leuk, maar hij is er uiteindelijk gekomenmijn heerlijkheid!
ja, poepenquote:Op woensdag 18 april 2012 20:50 schreef KatyM het volgende:
Ladylike, gefeliciteerd!
Morgen 30 wk echo, ik ben zo benieuwd hoe dikkig ie nu is
Oh en vandaag geoefend met puffen op de cursus. "De-ze-wee-komt-nooit-meer-terug". Ik maak me niet zo druk hoor, straks ben ik het vast allemaal vergeten maar ik ga er vanuit dat het gewoon vanzelf gaat, je lichaam weet wat ie moet doen in principe
.
Spannend! Mijne was afgelopen maandag (26.2) al zo'n 1100 gram nav de metingenquote:Op woensdag 18 april 2012 20:50 schreef KatyM het volgende:
Ladylike, gefeliciteerd!
Morgen 30 wk echo, ik ben zo benieuwd hoe dikkig ie nu is
Oh en vandaag geoefend met puffen op de cursus. "De-ze-wee-komt-nooit-meer-terug". Ik maak me niet zo druk hoor, straks ben ik het vast allemaal vergeten maar ik ga er vanuit dat het gewoon vanzelf gaat, je lichaam weet wat ie moet doen in principe
.
ja, ik ben inmiddels ook geopereerd maar ik blijf het doodeng vinden. Het idee dat er zo'n buis je keel ingaat bij hele narcose vind ik zo vreselijk, en dat gesnij enzo gatver.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:44 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]ik vind operaties en sich niet eng (maar ben dan ook 'maar' een keer of 10? 15? ofzo geopereerd in mijn leven, o.a. complexe ooroperaties van een uur of 9
) maar het idee dat ze heel je buikwand/spieren en alles doorsnijden
't is niet ff een laparascopie ofzo, zeg maar...
Maaaaar deze gaat gewoon ook al met 32 weken vibi liggen(zal me niks verbazen in elk geval
)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
das toch netjes, bij mij leek het meer op goooooooooooodverdomme!quote:Op woensdag 18 april 2012 20:53 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik pufte de laatste 2 uur: auw-auw-auw-auw-auw![]()
komt goedquote:Op woensdag 18 april 2012 20:54 schreef nijnepijn het volgende:
Na de vorige bevalling was mijn hb 3.0, gelukkig klom ie snel op. Ik ben benieuwd wat het deze zwangerschap gaat doen. En hoe de bevalling gaat zijn. Ik hoop een stuk minder dramatisch dan vorige keer. Ik wil deze keer geen award winnen voor mijn bevallingsverhaal.
Zo ging het bij mij met persen een beetjequote:Op woensdag 18 april 2012 20:54 schreef moussy het volgende:
[..]
das toch netjes, bij mij leek het meer op goooooooooooodverdomme!
Dit!quote:Op woensdag 18 april 2012 20:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
komt goed![]()
je gaat dit keer gewoon vroeg naar t zh, krijg je alvast wat rand-maatregelen en dan zijn ze dr lekker snel bij mocht je voor de herhalingsaward gaan. Dan is t echt minder ingrijpend en minder dramatisch. Vertrouwen hebben.
Ik heb na een poosje persen gezegd dat ik er wel mee zou stoppen. Laat dat kind maar gewoon zitten. Ik kap ermeequote:Op woensdag 18 april 2012 20:56 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Zo ging het bij mij met persen een beetjepers-pers-pers-pers GOFFEDOMME WAT IS DIT KUT! IK STOP ERMEE! NU!
(en dat was echt pas na 1 perswee... heb er 3 zelf mogen doen en toen dan pomp ivm hartslag muppet, dus in 20 minuten was het gebeurd, maar hell dat persen daar kijk ik wel tegenop...doe mij de ontsluitingsweeën maar... máár, wél met Remifentanil graag
)
Oh ik kan nu ook al zo lekker poepen, ik hoop dat t zo blijftquote:
Wow, 1700 al. Bij jou 1100, t gaat hardquote:Op woensdag 18 april 2012 20:52 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Spannend! Mijne was afgelopen maandag (26.2) al zo'n 1100 gram nav de metingengaat hard nu
zo'n 200 gram kind per week erbij vanaf nu! Dan zou jij (als je beeb gemiddeld is) nu een beeb van om en nabij de 1700 gram al in je buik hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |