Ik bedoel het trackrecord van de Nederlandse mariniers. Die is niet mis.quote:Op zondag 8 april 2012 21:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Euhh, India vecht ook tegen de Somalische piraten hoor. En de Indiase marine is nog altijd heel wat groter en sterker dan de Nederlandse.
Why? Geloven in de eeuwige vrede is pas onnozel.quote:
Nederland een goede kans maken? Haha, Nederland komt niet eens in het buitenlandbeleid van de VS van vorig jaar voor, hoogstens als laatste regel in het jaarlijkse rapport wellicht.quote:Nederland zou een goede kans maken inderdaad, maar je stellingen gaan nergens over zo.
De vergelijking is onnozel omdat je 16 miljoen tegenover 1,166 miljard zet.quote:Op zondag 8 april 2012 21:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Why? Geloven in de eeuwige vrede is pas onnozel.
Wat heeft men dan destijds bereikt waar men trots op kan zijn?quote:Op zondag 8 april 2012 21:21 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Mariniers zijn geen matrozen en ik had het over mei 1940.
Ze hebben de koninklijke familie veilig naar Engeland gebracht.quote:Op zondag 8 april 2012 21:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat heeft men dan destijds bereikt waar men trots op kan zijn?
Vanwaar deze onnozele zijstap?quote:Op zondag 8 april 2012 21:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Why? Geloven in de eeuwige vrede is pas onnozel.
Shell, Philips, ASML en Unilever komen wel degelijk voor in het strategische Amerikaanse beleidquote:[..]
Nederland een goede kans maken? Haha, Nederland komt niet eens in het buitenlandbeleid van de VS van vorig jaar voor, hoogstens als laatste regel in het jaarlijkse rapport wellicht.
Kijk eens naar wat de reden was waarom Rotterdam werd gebombardeerd.quote:Op zondag 8 april 2012 21:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze hebben de koninklijke familie veilig naar Engeland gebracht.
Dat dringt niet zo door denk ikquote:Op zondag 8 april 2012 21:25 schreef waht het volgende:
[..]
De vergelijking is onnozel omdat je 16 miljoen tegenover 1,166 miljard zet.
Omdat de Duitsers vier dagen wel genoeg vonden om te besteden aan een kutlandje als Nederland?quote:Op zondag 8 april 2012 21:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kijk eens naar wat de reden was waarom Rotterdam werd gebombardeerd.
Ze hebben meerdere vliegvelden heroverd op de Duitse parachutisten.quote:Op zondag 8 april 2012 21:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat heeft men dan destijds bereikt waar men trots op kan zijn?
Omdat ze na vier dagen niet meer verder kwamen en hun tijdsplan daardoor in gevaar kwam.quote:Op zondag 8 april 2012 21:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat de Duitsers vier dagen wel genoeg vonden om te besteden aan een kutlandje als Nederland?
Dat zei ik toch?quote:Op zondag 8 april 2012 21:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Omdat ze na vier dagen niet meer verder kwamen en hun tijdsplan daardoor in gevaar kwam.
En het feit dat ze niet meer verder kwamen had te maken met de hardnekkige weerstand van o.a. mariniers in Rotterdam.
Het stuk over de hardnekkige weerstand van Nederlandse soldaten bleef onderbelicht, dat wilde ik nog even extra naar voren brengen.quote:
Op de Maasbrug hebben ze dapper gevochten is me verteld.quote:Op zondag 8 april 2012 21:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het stuk over de hardnekkige weerstand van Nederlandse soldaten bleef onderbelicht, dat wilde ik nog even extra naar voren brengen.
Kom kom, voor de formaliteit vragen stellen haalt geen zak uit. Je hebt als land / als volk toch je eigen trots?quote:Op zondag 8 april 2012 21:21 schreef waht het volgende:
[..]
Ik neem wel aan dat ene functionaris uit Nederland hierover vragen heeft gesteld aan Amerikaanse collega's. Maar zeg zelf, het is een erg onrealistisch scenario. Als de Amerikanen ten strijd trekken bij een Europese bondgenoot verliezen ze direct de steun van zoveel meer landen. Dat riskeren ze nooit.
Van jou persoonlijk weet ik dat. Maar dit diende dus als voorbeeld waar het in de toekomst mogelijk mis zou kunnen gaan.quote:Ach, ik ben ook niet zo'n voorstander van die klimaatdoelstellingen. Maar goed, iedereen wil verdienen. Ze hebben het maar lekker te accepteren.
We waren kansloos tegen de Duitse overmacht. Enige wat ons had kunnen helpen was van te voren al Britse en Franse troepen toelaten op ons grondgebied. Maar dan had je misschien maandenlang een front gehad op Nederlands grondgebied, daar was de bevolking ook niet vrolijk van geworden.quote:Op zondag 8 april 2012 21:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het stuk over de hardnekkige weerstand van Nederlandse soldaten bleef onderbelicht, dat wilde ik nog even extra naar voren brengen.
Fair enough. Er zijn landen die het langer hebben uitgehouden, laat ik het maar zo zeggen.quote:Op zondag 8 april 2012 21:28 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ze hebben meerdere vliegvelden heroverd op de Duitse parachutisten.
Toen bij ons die mariniers op de Maasbrugge die Moffe d’r strot afbete, stonde ze in Amsterdam godverdomme metter klauw omhoog langs de weg te kijke wat een mooie auto’s die Duitsers toch hade!quote:Op zondag 8 april 2012 21:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Op de Maasbrug hebben ze dapper gevochten is me verteld.
Het is wat met die autisten.quote:Volgens deskundigen lijdt de Heerlenaar aan het syndroom van Asperger, een aan autisme verwante stoornis. Zelf verklaarde hij dat hij niet kon omgaan met de uitgesproken wens van zijn vriendin om te trouwen en kinderen te krijgen. Ook had hij last van het seksuele dubbelleven dat hij leidde. Volgens het hof kan het delict, ondanks zijn ziekelijke stoornis, in verminderde mate aan de man worden toegerekend.S. ontkende eerst, maar sloeg na eindeloze verhoren langzaam door. Als hij niet had bekend, was waarschijnlijk nooit komen vast te staan waaraan Notermans was overleden. Het gerechtelijk laboratorium heeft de stoffen die S. had gebruikt, natriumazide en theobromine, niet in het lichaam van het slachtoffer gevonden.
1. Maandenlang op het grondgebied gevechten hebben gehad.quote:Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef remlof het volgende:
[..]
We waren kansloos tegen de Duitse overmacht. Enige wat ons had kunnen helpen was van te voren al Britse en Franse troepen toelaten op ons grondgebied. Maar dan had je misschien maandenlang een front gehad op Nederlands grondgebied, daar was de bevolking ook niet vrolijk van geworden.
Dat is niet voor de formaliteit. Meer 'off the record' vragen hoe het zit.quote:Op zondag 8 april 2012 21:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Kom kom, voor de formaliteit vragen stellen haalt geen zak uit. Je hebt als land / als volk toch je eigen trots?
Erg simplistische weergave van de relatie, die veel meer economisch dan militair onderbouwd is. Als je serieus denkt dat Amerika met wapens Den Haag binnen zal treden heeft discussiëren weinig zin ben ik bang.quote:Hoe ver de Amerikanen hun relatie met de Europeanen op spel zetten, is wel een interessante discussie. Mijn mening is dat - gezien hun aandacht naar China verhuist - als de Amerikanen meer aan de bondgenoten in die regio als geheel hebben (Japan, Australie, Indonesie, India, etc.) hun aandacht en hun geduld bij de Europeanen vanzelf afneemt.De Amerikanen zijn er al niet dol op dat de Europeanen op hun krijgsmacht bezuiningen.
En ik vind ook dat Europa dit niet had moeten doen. Maar goed, het is ook weer geen baanbrekende ontwikkeling. Dit soort conflicten zul je altijd houden. Dit keer heeft Europa het echter uitgelokt en om de foute redenen dus vind ik het niet goed.quote:[..]
Van jou persoonlijk weet ik dat. Maar dit diende dus als voorbeeld waar het in de toekomst mogelijk mis zou kunnen gaan.
Daarmee hebben ze niet alleen dapper gevochten, maar ook Duitsland de toegang tot Zuid-Holland ontzegd.quote:Op zondag 8 april 2012 21:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Op de Maasbrug hebben ze dapper gevochten is me verteld.
Ontstond in een discussie met Voorschrift die andere landen wilde bombarderen. Volgens mij wil hij zoal de helft van de wereld al bombarderen.quote:
Wij zullen de Nederlandse multinationals sparen hoor, temeer ze ook patnerschappen met India hebben en daar ook vele vestigingen hebbenquote:Shell, Philips, ASML en Unilever komen wel degelijk voor in het strategische Amerikaanse beleid.
De economische belangen over en weer zijn vrij groot en wat concreter dan bij India.
Jules Deelder.quote:Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef Tem het volgende:
[..]
Toen bij ons die mariniers op de Maasbrugge die Moffe d’r strot afbete, stonde ze in Amsterdam godverdomme metter klauw omhoog langs de weg te kijke wat een mooie auto’s die Duitsers toch hade!
Nou ja, Denemarken hield het maar zes uur volquote:Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Fair enough. Er zijn landen die het langer hebben uitgehouden, laat ik het maar zo zeggen.
Dat merkte ik ook al op.quote:Op zondag 8 april 2012 21:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze hebben de koninklijke familie veilig naar Engeland gebracht.
Kijk eens aan. Men heeft het beter dan Denemarken gedaan.quote:Op zondag 8 april 2012 21:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou ja, Denemarken hield het maar zes uur vol
In Denemarken zijn echter nagenoeg geen Joden afgevoerd.quote:Op zondag 8 april 2012 21:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou ja, Denemarken hield het maar zes uur vol
Is een familieanekdote : Oom Jan heeft met het mes tussen de tanden tegen de Duitsers gevochten op de Maasbrug.quote:Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef Tem het volgende:
[..]
Toen bij ons die mariniers op de Maasbrugge die Moffe d’r strot afbete, stonde ze in Amsterdam godverdomme metter klauw omhoog langs de weg te kijke wat een mooie auto’s die Duitsers toch hade!
Ja, Engeland bij voorbeeld, met dank aan het succes van onze luchtmacht.quote:Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Fair enough. Er zijn landen die het langer hebben uitgehouden, laat ik het maar zo zeggen.
En met dank aan Erik Hazelhoff Roelfzema.quote:Op zondag 8 april 2012 21:41 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ja, Engeland bij voorbeeld, met dank aan het succes van onze luchtmacht.
Me dunkt de Amerikanen zich er niet veel aan van zullen trekken.quote:Op zondag 8 april 2012 21:35 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is niet voor de formaliteit. Meer 'off the record' vragen hoe het zit.
Ik ben wel één van de laatste die dat denkt. Deze hele discussie is meer om een nuance aan te brengen in het Nederlands-Amerikaanse bondgenootschap. Mijn inziens is het niet bepaald een gelijkwaardige relatie, en zijn het de Amerikanen die de boventoon in deze relatie hebben, maar goed, we kunnen hierin van mening verschillen.quote:Erg simplistische weergave van de relatie, die veel meer economisch dan militair onderbouwd is. Als je serieus denkt dat Amerika met wapens Den Haag binnen zal treden heeft discussiëren weinig zin ben ik bang.
True, true..quote:En ik vind ook dat Europa dit niet had moeten doen. Maar goed, het is ook weer geen baanbrekende ontwikkeling. Dit soort conflicten zul je altijd houden. Dit keer heeft Europa het echter uitgelokt en om de foute redenen dus vind ik het niet goed.
De Russen hebben daarentegen de meeste weerstand geboden. En dat in die bittere kouquote:Op zondag 8 april 2012 21:41 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ja, Engeland bij voorbeeld, met dank aan het succes van onze luchtmacht.
Ook daar zijn hele grote gebieden heel snel veroverd. Je trekt nogal rare vergelijkingen elke keer.quote:Op zondag 8 april 2012 21:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De Russen hebben daarentegen de meeste weerstand geboden. En dat in die bittere kou
Waarom niet? Nederland en Amerika hebben al 400 jaar betrekkingen. Dat gooien ze echt niet even te grabbel omdat er in het verre oosten een economische groei gaande is.quote:Op zondag 8 april 2012 21:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Me dunkt de Amerikanen zich er niet veel aan van zullen trekken.
Maar dat ligt heel voor de hand. Amerika is de enige supermacht op aarde, Nederland is een kleine handelsnatie. Natuurlijk is die relatie niet gelijkwaardig. Net zo min als dat de relatie tussen Amerika en India ongelijkwaardig is. Amerika heeft daar veel meer invloed dan India.quote:[..]
Ik ben wel één van de laatste die dat denkt. Deze hele discussie is meer om een nuance aan te brengen in het Nederlands-Amerikaanse bondgenootschap. Mijn inziens is het niet bepaald een gelijkwaardige relatie, en zijn het de Amerikanen die de boventoon in deze relatie hebben, maar goed, we kunnen hierin van mening verschillen.
De Russen hebben het meeste mensenmateriaal erdoorheen gejaagd, daar is niets bijzonders aan. Al helemaal niet als je bedenkt dat grote hoeveelheden materiaal door de Amerikanen geleverd moesten worden, omdat een significant deel van de soldaten geen wapens of niets te vreten had.quote:Op zondag 8 april 2012 21:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De Russen hebben daarentegen de meeste weerstand geboden. En dat in die bittere kou
De Russen hebben dan ook de hoofdprijs betaald. Miljoenen doden en een gigantisch deel van het land compleet aan gort geschoten.quote:Op zondag 8 april 2012 21:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hehe, dat is meer dan duidelijk. Echter wordt die achterstand in rap tempo ingehaald en kunnen we aan de opbouw van een wereldmacht werken.quote:Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef waht het volgende:
Ik wilde dit niet hoeven doen.
HDI: Nederland op 3, India op 134.
BNP/capita: Nederland op 9, India op 127.
Persvrijheid: Nederland op 3, India op 131
Pak aan.![]()
Dat klopt. Maar ze hadden weinig keuze, me dunkt.quote:Op zondag 8 april 2012 21:45 schreef waht het volgende:
[..]
De Russen hebben dan ook de hoofdprijs betaald. Miljoenen doden en een gigantisch deel van het land compleet aan gort geschoten.
met d'r mannenkaak...quote:Op zondag 8 april 2012 21:45 schreef TitusPullo het volgende:
Zo, nu ben ik het wel beu. Hier heb je Neerlands eerste en enige echte topmodel:
[ afbeelding ]
Je bent jaloers, he?quote:
Kan jij Hindi?quote:Op zondag 8 april 2012 21:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hehe, dat is meer dan duidelijk. Echter wordt die achterstand in rap tempo ingehaald en kunnen we aan de opbouw van een wereldmacht werken.
Ingehaald zelfsquote:Op zondag 8 april 2012 21:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hehe, dat is meer dan duidelijk. Echter wordt die achterstand in rap tempo ingehaald en kunnen we aan de opbouw van een wereldmacht werken.
Maar, m'n beste, het is toch duidelijk dat Amerika grotendeels de zaken bepaalt en niet Nederland in deze relatie? Al goed, je vermeldt het hieronder al, zie ik.quote:Op zondag 8 april 2012 21:44 schreef waht het volgende:
[..]
Waarom niet? Nederland en Amerika hebben al 400 jaar betrekkingen. Dat gooien ze echt niet even te grabbel omdat er in het verre oosten een economische groei gaande is.
Dat betekent dat wij ook eisen op tafel kunnen stellen en derhalve meer voor ons eigen volk kunnen doen dan Nederland voor haar eigen volk kan doen m.b.t. de Amerikaanse relatie. Met andere woorden: India dient niet slecht als "huisdiertje".quote:Maar dat ligt heel voor de hand. Amerika is de enige supermacht op aarde, Nederland is een kleine handelsnatie. Natuurlijk is die relatie niet gelijkwaardig. Net zo min als dat de relatie tussen Amerika en India ongelijkwaardig is. Amerika heeft daar veel meer invloed dan India.
Ik druk me verkeerd uit. Ik bedoel: achterstand kleiner gemaaktquote:Op zondag 8 april 2012 21:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ingehaald zelfs? Sorry maar nu is het tijd voor wat realiteitszin. India mag al heel erg blij zijn wanneer ze op enkele van die gebieden ook maar een beetje in de buurt kan komen van Nederland op middellange termijn.
Niet bijster goed. Ben niet echt in twee talen opgevoed en Engels voert daar bovendien de boventoon.quote:
En hoe kan het dan dat Nederland zo verdomde rijk is? Dat komt deels door de betrekkingen met de yanks.quote:Op zondag 8 april 2012 21:50 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar, m'n beste, het is toch duidelijk dat Amerika grotendeels de zaken bepaalt en niet Nederland in deze relatie? Al goed, je vermeldt het hieronder al, zie ik.
[..]
Dat betekent dat wij ook eisen op tafel kunnen stellen en derhalve meer voor ons eigen volk kunnen doen dan Nederland voor haar eigen volk kan doen m.b.t. de Amerikaanse relatie. Met andere woorden: India dient niet slecht als "huisdiertje".
Amerika is de grootste investeerder (FDI) in India, dus dat land groeit ook grotendeels door Amerika. In dat opzicht is jouw stelling niet echt een dooddoener. Verschil daarbij is dat het ene land meer en het andere land minder eisen m.b.t de Amerikaanse relatie op tafel kan zetten.quote:Op zondag 8 april 2012 21:52 schreef waht het volgende:
[..]
En hoe kan het dan dat Nederland zo verdomde rijk is? Dat komt deels door de betrekkingen met de yanks.
Als ze zich ontwikkelen zal die afstand inderdaad kleiner worden maar ze hebben een hoop concurrentie te verslaan voor ze echt in de buurt komen.quote:Op zondag 8 april 2012 21:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik druk me verkeerd uit. Ik bedoel: achterstand kleiner gemaakt
Fair enough.quote:Op zondag 8 april 2012 21:44 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De Russen hebben het meeste mensenmateriaal erdoorheen gejaagd, daar is niets bijzonders aan. Al helemaal niet als je bedenkt dat grote hoeveelheden materiaal door de Amerikanen geleverd moesten worden, omdat een significant deel van de soldaten geen wapens of niets te vreten had.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_received_FDIquote:Op zondag 8 april 2012 21:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Amerika is de grootste investeerder (FDI) in India, dus dat land groeit ook grotendeels door Amerika. In dat opzicht is jouw stelling niet echt een dooddoener. Verschil daarbij is dat het ene land meer en het andere land minder eisen m.b.t de Amerikaanse relatie op tafel kan zetten.
quote:
In de buurt komen denk ik niet eens aan, daar is de achterstand veel te groot voorquote:Op zondag 8 april 2012 21:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als ze zich ontwikkelen zal die afstand inderdaad kleiner worden maar ze hebben een hoop concurrentie te verslaan voor ze echt in de buurt komen.
Ruimtevaart is leuk maar niet erg kosteneffectief voor een ontwikkelingslandquote:Op zondag 8 april 2012 21:58 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In de buurt komen denk ik niet eens aan, daar is de achterstand veel te groot voorHet doel moet ook niet zijn om Nederland qua welvaart in te halen, want dat is een vrijwel onhaalbaar doel. Het doel moet zijn om een sterke natie op te bouwen, waar de armoede verminderd wordt, mensenrechten beter op orde komen, de innovatie wordt gestimuleerd, men haar landsbelangen kan verdedigen, men mee kan doen in de ruimtevaart en men één van de meest technologische naties ter wereld wordt
Nederland investeert tegelijkertijd ook veel in Amerika (las dat het één van de grootste investeerders in Amerika is). India is een grote netto ontvanger van FDI, dan druk ik me beter uit.quote:Op zondag 8 april 2012 21:56 schreef waht het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_received_FDI
"Huisdiertje" in de zin dat in de relatie op politiek gebied naar mijn mening Amerika meer te zeggen heeft. Maar, kom op, dat is geen schande hoor. Ik echter, zou daar als redelijke nationalist meer uit willen halen.quote:Maar Nederland is het 'huisdiertje'??
Dat wil ik toch even nuanceren. Ruimtevaarttechnologie brengt innovatie tot stand, wat in andere sectoren weer gebruikt wordt. Het is niet even een rakettje afschieten, waar je er vervolgens niets meer aan hebtquote:Op zondag 8 april 2012 22:00 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ruimtevaart is leuk maar niet erg kosteneffectief voor een ontwikkelingsland. Verder een goed streven.
En dat maakt voor Amerika wat uit?? Dat is enkel relevant voor India.quote:Op zondag 8 april 2012 22:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nederland investeert tegelijkertijd ook veel in Amerika (las dat het één van de grootste investeerders in Amerika is). India is een grote netto ontvanger van FDI, dan druk ik me beter uit.
Wij halen er veel meer uit dan India. Dat proberen wij te zeggen en dat ontken je constant. Wel begrijpelijk hoor, als nationalist wil je je eigen land niet afvallen. Ik ga in ieder geval niet mee in die ontkenning van de realiteit.quote:[..]
"Huisdiertje" in de zin dat in de relatie op politiek gebied naar mijn mening Amerika meer te zeggen heeft. Maar, kom op, dat is geen schande hoor. Ik echter, zou daar als redelijke nationalist meer uit willen halen.
Als je echt innovatief wilt zijn moet je heel erg veel investeren. Andere sectoren zijn dan aantrekkelijker. Vooralsnog lijkt me voor India een eigen raket die sattelieten af kan schieten het hoogst haalbare, leuk maar het levert niet veel op.quote:Op zondag 8 april 2012 22:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat wil ik toch even nuanceren. Ruimtevaarttechnologie brengt innovatie tot stand, wat in andere sectoren weer gebruikt wordt. Het is niet even een rakettje afschieten, waar je er vervolgens niets meer aan hebt
quote:U.S. RELATIONS
The U.S. partnership with the Netherlands is one of its oldest continuous relationships and dates back to the American Revolution. The excellent bilateral relations are based on close historical and cultural ties as well as a common dedication to individual freedom and human rights. The Netherlands shares with the United States a liberal economic outlook and firm commitment to free trade. The United States attaches great value to its strong economic and commercial ties with the Dutch. In 2009, the Netherlands was the largest destination for United States direct foreign investment, with 13.4% of the total. This made the United States the largest direct foreign investor in the Netherlands. Vice versa, the Netherlands was the third-largest direct foreign investor in the United States in 2009, and the Netherlands kept the same position in 2010.
Met andere woorden: India is de eendagsvlieg die kort de kar van de Amerikanen mag trekken en Nederland heeft een luxe stoel in die kar.quote:U.S.-INDIA RELATIONS
Recognizing India as a key to strategic U.S. interests, the United States has sought to strengthen its relationship with India. The two countries are the world's largest democracies, both committed to political freedom protected by representative government. India is also moving gradually toward greater economic freedom. The U.S. and India have a common interest in the free flow of commerce and resources, including through the vital sea lanes of the Indian Ocean. They also share an interest in fighting terrorism and in creating a strategically stable Asia.
Dat betekent dat India enorm veel baat bij de Amerikaanse investeringen heeft. Was dit niet gebeurd, dan groeide India niet zo hard. Aan de andere kant heeft Amerika veel baat bij deze investeringen, omdat het zo toegang krijgt tot een groeiende miljoenenmarkt waar men flink aan kan verdienen.quote:Op zondag 8 april 2012 22:03 schreef waht het volgende:
[..]
En dat maakt voor Amerika wat uit?? Dat is enkel relevant voor India.
En wat moet ik hiermee? Wat is je punt? Tekstbestanden neerplempen kan iedereen, maar wat is conreet je punt met onderbouwingen? En waarom zit ik fout?quote:Bij deze een eenduidig slotpleidooi voor deze discussie:
http://www.amcham.nl/file(...)n_NL-revised2010.pdf
Betrekkingen VS-NL
Betrekkingen VS-India
Ik hoef niets meer te horen over de slechte relatie tussen Nederland en Amerika en de zaligmakende relatie tussen India en Amerika. Je zat overduidelijk fout.
Onderbouw dikgedrukte stelling eens.quote:Wij halen er veel meer uit dan India. Dat proberen wij te zeggen en dat ontken je constant. Wel begrijpelijk hoor, als nationalist wil je je eigen land niet afvallen. Ik ga in ieder geval niet mee in die ontkenning van de realiteit.
Klopt.quote:Op zondag 8 april 2012 22:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat betekent dat India enorm veel baat bij de Amerikaanse investeringen heeft. Was dit niet gebeurd, dan groeide India niet zo hard. Aan de andere kant heeft Amerika veel baat bij deze investeringen, omdat het zo toegang krijgt tot een groeiende miljoenenmarkt waar men flink aan kan verdienen.
Ik heb verkorte stukken hierboven geplaatst. Crux van het verhaal is dat de relatie met Nederland van een heel andere orde is dan de relatie met India. Te weten de relatie met Nederland is stabieler, voor beide partijen winstgevender en simpelweg sterker.quote:[..]
En wat moet ik hiermee? Wat is je punt? Tekstbestanden neerplempen kan iedereen, maar wat is conreet je punt met onderbouwingen? En waarom zit ik fout?
Ik voel me niet aangevallen, raak enkel bevlogen door dit soort mooie inhoudelijke discussies.quote:[..]
Onderbouw dikgedrukte stelling eens.
Voel je overigens niet zo aangevallen, maar dat terzijde.
quote:Op zondag 8 april 2012 22:08 schreef waht het volgende:
[..]
[..]
Met andere woorden: India is de eendagsvlieg die kort de kar van de Amerikanen mag trekken en Nederland heeft een luxe stoel in die kar.
http://www.thenational.ae(...)p-this-century-obamaquote:Barack Obama: “The partnership between the United States and India will be one of the defining partnerships of the 21st century.”
Heb het ook nog wel even overwogenquote:Op zondag 8 april 2012 22:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Niet eens zo heel ver hier vandaan, maar ik was te lui om erheen te gaan.
Zie mijn post hierboven waar ik op gereageerd hebt.quote:Op zondag 8 april 2012 22:15 schreef waht het volgende:
[..]
Ik heb verkorte stukken hierboven geplaatst. Crux van het verhaal is dat de relatie met Nederland van een heel andere orde is dan de relatie met India. Te weten de relatie met Nederland is stabieler, voor beide partijen winstgevender en simpelweg sterker.
Insgelijksquote:Ik voel me niet aangevallen, raak enkel bevlogen door dit soort mooie inhoudelijke discussies.
Kan je dit ook kwantificeren?quote:De investeringen die vanuit Amerika hierheen en vanuit Nederland naar hen vloeien spreken boekdelen. Wij verdienen erg veel aan de relatie met Amerika. Daaruit concludeer ik dat wij meer halen uit de relatie dan India, die beduidend minder verdiend.
In het eerste linkje staat alles netjes op een rij wat betreft investeringen vanuit de VS in Nederland.quote:Op zondag 8 april 2012 22:21 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Zie mijn post hierboven waar ik op gereageerd hebt.
[..]
Insgelijks
[..]
Kan je dit ook kwantificeren?
Daarom die Amerikaanse FDIquote:Op zondag 8 april 2012 22:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je echt innovatief wilt zijn moet je heel erg veel investeren.
Wordt ook in geinvesteerd, vooral in de Information Technology.quote:Andere sectoren zijn dan aantrekkelijker.
Het gaat iets verder dan dat. In 2007 is men naar de maan geweest, waar men de mineralen van de die op de maan te verkrijgen zijn, in kaart tracht te brengen. Naar ik meen zijn slechts 3 andere naties op de wereld naar de maan geweest.quote:Vooralsnog lijkt me voor India een eigen raket die sattelieten af kan schieten het hoogst haalbare, leuk maar het levert niet veel op.
Alleen van NL dus, daar maak je alsnog geen vergelijking mee. Aan absolute cijfers hebben we niets, als we vergelijkingen willen maken.quote:Op zondag 8 april 2012 22:23 schreef waht het volgende:
[..]
In het eerste linkje staat alles netjes op een rij wat betreft investeringen vanuit de VS in Nederland.
Dat lijkt mij een mooie boodschap om mee af te sluiten. Insgelijksquote:Op zondag 8 april 2012 22:23 schreef waht het volgende:
Maar ik moet ervandoor, moge zowel India als Nederland floreren de komende jaren.
Ontstond allemaal door een discussie met Voorschrift die er de lol in had India te bombarderen, alwaar ik tegengas gaf.quote:Op zondag 8 april 2012 22:21 schreef du_ke het volgende:
Nogmaals Zienswijze, je focus op die 1 op 1 vergelijking India - Nederland is wat 'apart'..
Het is maar net wat je wilt. In Europa zijn verschillende landen die daar prima toe in staat zijn en als samenwerkingsverband kan de ESA het ook prima. Maar vooralsnog zijn dat soort dingen vooral leuk voor de prestige en minder vanwege praktisch nut.quote:Op zondag 8 april 2012 22:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Daarom die Amerikaanse FDI
[..]
Wordt ook in geinvesteerd, vooral in de Information Technology.
[..]
Het gaat iets verder dan dat. In 2007 is men naar de maan geweest, waar men de mineralen van de die op de maan te verkrijgen zijn, in kaart tracht te brengen. Naar ik meen zijn slechts 3 andere naties op de wereld naar de maan geweest.
Prestige sowieso. Al zou ik het praktische nut niet uit willen vlakken. Men heeft het voor elkaar gekregen de goedkoopste raket te realiseren, wat ook innovatie is. Om zo goedkoop mogelijk kwalitatief spul te ontwerpen is innovatie wat men weer in andere sectoren kan gebruiken, helemaal voor een ontwikkelingsland.quote:Op zondag 8 april 2012 22:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is maar net wat je wilt. In Europa zijn verschillende landen die daar prima toe in staat zijn en als samenwerkingsverband kan de ESA het ook prima. Maar vooralsnog zijn dat soort dingen vooral leuk voor de prestige en minder vanwege praktisch nut.
Hoe was de demonstratie eigenlijk?quote:
Investeren is investeren in de toekomstquote:Op zondag 8 april 2012 22:40 schreef du_ke het volgende:
De grondstoffen moeten wel heel duur worden voor winning op de maan aantrekkelijk wordt. Ik gok dat wij dat niet meer zo mee gaan maken
Interessant zeker maar vooralsnog zie ik eerder Uranium uit zeewater gewonnen worden (en daar geloof ik niet heel erg inquote:Op zondag 8 april 2012 22:41 schreef Zienswijze het volgende:
Investeren is investeren in de toekomstHet zijn daar overigens zeldzame mineralen te vinden, naar het schijnt, dus al met al interessant.
Dat kan best. Maar goed, we zien het allemaal welquote:Op zondag 8 april 2012 22:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Interessant zeker maar vooralsnog zie ik eerder Uranium uit zeewater gewonnen worden (en daar geloof ik niet heel erg in)
Waar jij een keffiyeh voor nodig had.quote:
Oh daar heb ik verder niks mee gedaan. Volgens mij was er ook een oproep om een foto van jezelf met keffiyeh op facebook te zetten als statement, maar ik heb geen facebook.quote:Op zondag 8 april 2012 22:52 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Waar jij een keffiyeh voor nodig had.
Dat is ook nergens voor nodig.quote:Op zondag 8 april 2012 22:54 schreef Auti het volgende:
[..]
Oh daar heb ik verder niks mee gedaan. Volgens mij was er ook een oproep om een foto van jezelf met keffiyeh op facebook te zetten als statement, maar ik heb geen facebook.
Je hebt ons toch?quote:Op zondag 8 april 2012 23:19 schreef Friek_ het volgende:
Hmm, een paar dagen geen enkel mens spreken laat je nogal autistisch voelen. Ik zit te overwegen om naar de kroeg te gaan, maar dat zal m'n portemonnee niet leuk vinden.
quote:Op zondag 8 april 2012 23:23 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Uiteraard, jullie zijn mijn steun en toeverlaat. Mijn hoop in bange dagen.
Hoe krijg je dat voor elkaar, lag je in coma?quote:Op zondag 8 april 2012 23:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je hebt ons toch?
En ik heb wel eens 11 maanden met niemand gesproken, daar is niets raars aan.
Nee, gewoon een eigen leven leiden, dan hoef je niet dagelijks met mensen in contact te komen.quote:Op zondag 8 april 2012 23:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar, lag je in coma?
Ja maar, een eigen leven zonder contact met andere mensen? Had je je opgesloten in je kamertje?quote:Op zondag 8 april 2012 23:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, gewoon een eigen leven leiden, dan hoef je niet dagelijks met mensen in contact te komen.
Ik kan het me herinneren, ik zat te stampen voor een HIO-tentamen met Radio 1 aan.quote:Op zondag 8 april 2012 23:28 schreef von_Preussen het volgende:
Ik zit net naar onderstaande docu te kijken, en besef opeens dat de Bijlmerramp alweer 20 jaar geleden is.![]()
Dat, uitgezonderd natuurlijk het formele contact bij tentamens en eten kopen.quote:Op zondag 8 april 2012 23:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja maar, een eigen leven zonder contact met andere mensen? Had je je opgesloten in je kamertje?
Ik zou dat niet trekken, ik zou op z'n minst af en toe slap moeten ouwehoeren met vrienden in de kroeg.quote:Op zondag 8 april 2012 23:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat, uitgezonderd natuurlijk het formele contact bij tentamens en eten kopen.
Ik was nog een kleine Pruis, maar we vlogen een aantal weken zelf met het vliegtuig. En aangezien in die periode ook nog de ramp met de DC-10 van Martinair in Faro was gebeurd, was ik nogal onder de indruk van de journaals etc.quote:Op zondag 8 april 2012 23:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kan het me herinneren, ik zat te stampen voor een HIO-tentamen met Radio 1 aan.
Ik heb ook nooit begrepen dat ze met een zo groot toestel als een DC-10 op Faro vlogen, zo lang is die baan daar niet.quote:Op zondag 8 april 2012 23:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik was nog een kleine Pruis, maar we vlogen een aantal weken zelf met het vliegtuig. En aangezien in die periode ook nog de ramp met de DC-10 van Martinair in Faro was gebeurd, was ik nogal onder de indruk van de journaals etc.
Vanuit bouwkundig opzicht mischien de perfecte wijk, uit maatschappelijk opzicht eerder wat minder.quote:Op zondag 8 april 2012 23:40 schreef GSbrder het volgende:
De Bijlmerramp was wel heftig ja.
Die perfecte honingraatwijk vernaggeld door een stinkende luchtbus.
Dat deden ze wel vaker, ook op Corfu, daar heb ik nog leuke herinneringen aan (2x doorstart).quote:Op zondag 8 april 2012 23:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit begrepen dat ze met een zo groot toestel als een DC-10 op Faro vlogen, zo lang is die baan daar niet.
Een vage El-Al vrachtvlucht waarvan nog steeds niet duidelijk is wat voor een lading die vervoerde.quote:Op zondag 8 april 2012 23:40 schreef GSbrder het volgende:
De Bijlmerramp was wel heftig ja.
Die perfecte honingraatwijk vernaggeld door een stinkende luchtbus.
Chemische wapens, op zich niets bijzonders op dergelijke vluchten.quote:Op zondag 8 april 2012 23:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Een vage El-Al vrachtvlucht waarvan nog steeds niet duidelijk is wat voor een lading die vervoerde.
Waarschijnlijk verrijkt uraniumquote:Op zondag 8 april 2012 23:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Chemische wapens, op zich niets bijzonders op dergelijke vluchten.
In deze is het ook interessant te weten wat de Helderberg (South African Airways) Boeing 747-200M vervoerde, die onder verdachte omstandigheden 1987 (?) in de Indische Oceaan is verdwenen.
Vela incident, idd.quote:Op zondag 8 april 2012 23:56 schreef remlof het volgende:
Er was in die tijd toch ook een verhaal over een verdachte lichtflits in de Indische Oceaan? Vermoeden was dat het een test van een Zuid-Afrikaans kernwapen was, ontwikkeld in samenwerking met Israël.
De Sovjets hadden meer satellieten dan de Amerikanen, al waren ze waarschijnlijk minder geavanceerd. Welk incident refereer je aan?quote:Op maandag 9 april 2012 00:02 schreef von_Preussen het volgende:
Het is wel knap hoe men (de Amerikanen) bijna alles kunnen meten, ook al is het nog zo'n kleine kernexplosie.
En dat vergeleken met de Sovjets, die dachten dat een zonsopgang een Amerikaanse surprise-attack was en al hun eigen kernwapens wilden afschieten.
On September 26, 1983 the Nuclear Early Warning System of the Soviet Union twice reported the launch of American Minuteman ICBMs from bases in the United States. These missile attack warnings were correctly identified as a false alarm by Stanislav Yevgrafovich Petrov, an officer of the Soviet Air Defence Forces. This decision may have prevented an erroneous retaliatory nuclear attack on the United States and its Western allies. Investigation of the satellite warning system later confirmed that the system had malfunctioned.quote:Op maandag 9 april 2012 00:04 schreef remlof het volgende:
[..]
De Sovjets hadden meer satellieten dan de Amerikanen, al waren ze waarschijnlijk minder geavanceerd. Welk incident refereer je aan?
Oh ja. Begin jaren 80 was na de Cuba-crisis zonder meer de gevaarlijkste periode uit de Koude Oorlog. Hier staat op tweehonderd meter afstand nog een atoombunker gebouwd in die periode.quote:Op maandag 9 april 2012 00:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
On September 26, 1983 the Nuclear Early Warning System of the Soviet Union twice reported the launch of American Minuteman ICBMs from bases in the United States. These missile attack warnings were correctly identified as a false alarm by Stanislav Yevgrafovich Petrov, an officer of the Soviet Air Defence Forces. This decision may have prevented an erroneous retaliatory nuclear attack on the United States and its Western allies. Investigation of the satellite warning system later confirmed that the system had malfunctioned.
http://en.wikipedia.org/w(...)false_alarm_incident
Weet je ook wat daar in het geval van oorlog had moeten zitten?quote:Op maandag 9 april 2012 00:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh ja. Begin jaren 80 was na de Cuba-crisis zonder meer de gevaarlijkste periode uit de Koude Oorlog. Hier staat op tweehonderd meter afstand nog een atoombunker gebouwd in die periode.
quote:Op maandag 9 april 2012 00:09 schreef Auti het volgende:
Bijlmerramp weet ik ook nog goed. Zat de wiskundeleraar grapjes over te maken.
"Zit je lekker voor de buis, vliegt een Boeing door je huis.. Yogho Yogho!
Deze bunker was volgens mij bestemd voor B&W van Arnhem.quote:Op maandag 9 april 2012 00:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Weet je ook wat daar in het geval van oorlog had moeten zitten?
Hier in de buurt zitten ook enkele bunkers die een belangrijke functie hadden gedurende de Koude Oorlog.
Maar zoals je zegt, het is een buitengewoon spannende periode geweest. M'n oom is na z'n diensttijd hooggeplaatste officier binnen de reserve geweest, die heeft ook altijd hele interessante verhalen en feiten over hoe het in geval van oorlog had moeten lopen en wat voor maatregelen men had moeten nemen.
Je had meer in Arnhem, o.a. ook deze:quote:Op maandag 9 april 2012 00:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Deze bunker was volgens mij bestemd voor B&W van Arnhem.
http://maps.forten.info/arcgis/index.htmlquote:Distriktsbunker mini-noodnet Arnhem
Op de hoek van de Hommelseweg en de Agnietenstraat te Arnhem.
Een in 1976 gebouwde ondergrondse bunker van één verdieping van 25,5 m x 25 m, uitgevoerd in gewapend beton. Het plafond, de buitenwanden en diverse hoofdmuren zijn 60 cm dik, andere wanden 25 cm. Er bovenop ligt een gronddekking van 1,5 m. De wanden van ekele ruimten zijn voorzien 3 mm stalen platen en een geveerde vloer, vermoedelijk voor een EMP-beveiligde telefonie-installatie.
Het bovengrondse gedeelte is uitgevoerd als achterwand van een openluchtpodium en omvat een trappenhuis en een hijsschacht/nooduitgang. Het is nu rondom vrolijk beschilderd.
Dat is dezelfde communicatiebunker.quote:Op maandag 9 april 2012 00:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je had meer in Arnhem, o.a. ook deze:
[..]
http://maps.forten.info/arcgis/index.html
Ik vind het altijd wel leuk om op google maps de sporen na te gaan van oude kazerne's, MOB-complexen e.d.quote:Op maandag 9 april 2012 00:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is dezelfde communicatiebunker.
Onder het Willemsplein is ook nog een bunker, maar die was voor de bevolking in het geval van bombardementen. De ingangen zijn begin jaren negentig weggehaald.
LPF toestandenquote:Op maandag 9 april 2012 00:22 schreef remlof het volgende:
Ik hoor Hero Brinkman net zeggen bij Echte Jannen op Radio 1 dat ie verwacht dat er deze week nog een PVV-kamerlid opstapt.
Zodra men bouwkundig scheidt van het maatschappelijke oogpunt, gaat men de verkeerde kant op.quote:Op zondag 8 april 2012 23:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vanuit bouwkundig opzicht mischien de perfecte wijk, uit maatschappelijk opzicht eerder wat minder.
Ik hoop nog steeds dat ze Deelen heropenen als civiele luchthaven en er Arnhem Airport van maken. Maar dat zal wel niet gebeuren omdat het midden op de Veluwe ligt.quote:Op maandag 9 april 2012 00:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel leuk om op google maps de sporen na te gaan van oude kazerne's, MOB-complexen e.d.
Het is bizar als je kijk dat in sommige gebieden letterlijk elke paar kilometer wel een defensiecomplex zat. Bijv. rondom de vliegbasis Soesterberg, daar zaten nog talloze kazerne's en andere complexen die bijna de gehele ruimte van Amersfoort tot Utrecht innamen.
Of ten zuiden van Zwolle (waar ook kernwapens lagen) via Harderwijk tot aan Ede, echt alle paar kilometers kazerne o.i.d. Nog maar te zwijgen van wat er ten noorden van Arnhem lag (2x kazerne, 1x MOB-complex, 1x vliegveld Deelen, 1x groot munitiedepot).
Ik denk ook dat half Arnhem dan op z'n achterbenen staat, omdat een naderingsroute dan over de stad zou gaan.quote:Op maandag 9 april 2012 00:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop nog steeds dat ze Deelen heropenen als civiele luchthaven en er Arnhem Airport van maken. Maar dat zal wel niet gebeuren omdat het midden op de Veluwe ligt.
Hij zei dat ze (ja een zij) zou opstappen en dan vervangen zou worden door het volgende lid op de kieslijst die op zijn hand zou zijn en zich dus wel eens zou kunnen aansluiten bij de Groep Brinkman.quote:Op maandag 9 april 2012 00:25 schreef Picchia het volgende:
Bovendien heeft ieder verstandig 'lid' geen zin om vrijwillig politiek zelfmoord te plegen. Ook al zijn ze het met de PVV oneens.
Heb ook wel eens wat zitten zoeken en het valt me bij mij in de gemeente (Meppel) wel wat tegen ondanks een strategische ligging op een knooppunt van spoor-, water- en snelwegen en de nabijheid van de kazernes van Havelte en Steenwijk. Kan hier ook weinig vinden over bunkers.quote:Op maandag 9 april 2012 00:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel leuk om op google maps de sporen na te gaan van oude kazerne's, MOB-complexen e.d.
Het is bizar als je kijk dat in sommige gebieden letterlijk elke paar kilometer wel een defensiecomplex zat. Bijv. rondom de vliegbasis Soesterberg, daar zaten nog talloze kazerne's en andere complexen die bijna de gehele ruimte van Amersfoort tot Utrecht innamen.
Of ten zuiden van Zwolle (waar ook kernwapens lagen) via Harderwijk tot aan Ede, echt alle paar kilometers kazerne o.i.d. Nog maar te zwijgen van wat er ten noorden van Arnhem lag (2x kazerne, 1x MOB-complex, 1x vliegveld Deelen, 1x groot munitiedepot).
Eén keer in de maand valt het vertrek van een vrouw natuurlijk nooit uit te sluiten.quote:Op maandag 9 april 2012 00:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij zei dat ze (ja een zij) zou opstappen en dan vervangen zou worden door het volgende lid op de kieslijst die op zijn hand zou zijn en zich dus wel eens zou kunnen aansluiten bij de Groep Brinkman.
En dan is men elders nog veel harder uit de bocht gevlogen dan in Nederlandquote:Op maandag 9 april 2012 00:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zodra men bouwkundig scheidt van het maatschappelijke oogpunt, gaat men de verkeerde kant op.
Maar goed, het was in de tijd van de stedebouwkundige utopien en megalomaan planningsdenken.
Oh ja, ook datquote:Op maandag 9 april 2012 00:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik denk ook dat half Arnhem dan op z'n achterbenen staat, omdat een naderingsroute dan over de stad zou gaan.
Op pakweg 10 kilometer van Meppel lag een opslag van kernwapens (SAS Darp), dat werd bewaakt door zowel Amerikanen als Nederlanders (hoewel de Nederlanders alleen de buitenste ring mochten doen).quote:Op maandag 9 april 2012 00:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb ook wel eens wat zitten zoeken en het valt me bij mij in de gemeente (Meppel) wel wat tegen ondanks een strategische ligging op een knooppunt van spoor-, water- en snelwegen en de nabijheid van de kazernes van Havelte en Steenwijk. Kan hier ook weinig vinden over bunkers.
Hmm.. Een paar voorbeelden?quote:Op maandag 9 april 2012 00:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dan is men elders nog veel harder uit de bocht gevlogen dan in Nederland
Ja Darp/ Havelterberg ken ik wel, was ook een vlieghorst van de Duitsers in de oorlog in die hoek (platgegooid voor 't gebruikt kon wordenquote:Op maandag 9 april 2012 00:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Op pakweg 10 kilometer van Meppel lag een opslag van kernwapens (SAS Darp), dat werd bewaakt door zowel Amerikanen als Nederlanders (hoewel de Nederlanders alleen de buitenste ring mochten doen).
Maar kijk anders eens op deze kaart, daar staan wel enige dingen op. Alleen de kazerne's staan er niet op ingetekend: http://maps.forten.info/arcgis/index.html
De Banlieus bijvoorbeeld en ook in G-B zijn veel rare keuzes gemaakt of de landen achter het ijzeren gordijn. Had het even over grootschalige volkshuisvesting.quote:Op maandag 9 april 2012 00:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hmm.. Een paar voorbeelden?
Brasilia en Dubai bedoel je?
[ afbeelding ]
Dat klopt. Ghetto-vorming in Nederland, waar praten we in hemelsnaam over.quote:Op maandag 9 april 2012 00:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
De Banlieus bijvoorbeeld en ook in G-B zijn veel rare keuzes gemaakt of de landen achter het ijzeren gordijn. Had het even over grootschalige volkshuisvesting.
Onze slechte wijken stellen internationaal gezien niets voor
Vertel dat de PVVquote:Op maandag 9 april 2012 00:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat klopt. Ghetto-vorming in Nederland, waar praten we in hemelsnaam over.
Maar dat heeft ook te maken met, zoals je al aangeeft, het iets kleinschaliger opzetten van dingen.
De PVV moet ik vertellen hoe kleine probleemwijken minder erg zijn dan grote probleemwijken?quote:
Nee, dat er nauwelijks sprake is van ghetto's in Nederland.quote:Op maandag 9 april 2012 00:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De PVV moet ik vertellen hoe kleine probleemwijken minder erg zijn dan grote probleemwijken?
Behalve Rotterdam Zuid dan, daar is het vreselijk.quote:Op maandag 9 april 2012 00:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dat er nauwelijks sprake is van ghetto's in Nederland.
Ach, die mafkezen vinden elke moslim in de wijk een gevalletje ghettovorming.quote:Op maandag 9 april 2012 00:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dat er nauwelijks sprake is van ghetto's in Nederland.
Ik heb ook een schotelantenne. Ik heb 'm niet aangesloten maar gewoon opgehangen om in te burgeren in mijn prachtwijkquote:Op maandag 9 april 2012 00:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, die mafkezen vinden elke moslim in de wijk een gevalletje ghettovorming.
Terwijl het enige verschil de satelliet en de hoofddoekjes zijn, Nederlanders zijn vaak net zo ghetto.
quote:Op maandag 9 april 2012 00:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb ook een schotelantenne. Ik heb 'm niet aangesloten maar gewoon opgehangen om in te burgeren in mijn prachtwijk
Ik zou wel satteliet willen hebben. Puur voor de Amerikaanse en Japanse zenders.quote:Op maandag 9 april 2012 00:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb ook een schotelantenne. Ik heb 'm niet aangesloten maar gewoon opgehangen om in te burgeren in mijn prachtwijk
Die hebben toch de meest vreemde spelshowsquote:Op maandag 9 april 2012 01:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik zou wel satteliet willen hebben. Puur voor de Amerikaanse en Japanse zenders.
Die shows in Japan zijn echt sick
Jup.quote:Op maandag 9 april 2012 01:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die hebben toch de meest vreemde spelshows?
Oke........quote:Op maandag 9 april 2012 01:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jup.
Ook van die shows, dan zijn er allemaal vrouwen die hun tieten laten voelen. Moet die man geblinddoekt raden welke die van zijn moeder zijn.
Ik heb geen zin om een digitale ontvanger aan te schaffen en heb al genoeg kanalen via UPC digitaal en internet.quote:Op maandag 9 april 2012 01:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik zou wel satteliet willen hebben. Puur voor de Amerikaanse en Japanse zenders.
Die shows in Japan zijn echt sick
Dat is gewoon ziek. De tieten van je vriendin/vrouw raden ok, maar die van je moeder?quote:Op maandag 9 april 2012 01:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jup.
Ook van die shows, dan zijn er allemaal vrouwen die hun tieten laten voelen. Moet die man geblinddoekt raden welke die van zijn moeder zijn.
Precies. Die show zou ik dan ook gelijk skippen.quote:Op maandag 9 april 2012 01:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is gewoon ziek. De tieten van je vriendin/vrouw raden ok, maar die van je moeder?
Ze nemen meestal bijna-doden als paus, de vorige was een uitzondering.quote:Op maandag 9 april 2012 01:09 schreef De_Guidance het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom ze vaak iemand die bijna dood is (of zo klinkt) als paus nemen.
Hoe zijn de tieten van jouw moeder? Misschien herken ik ze welquote:Op maandag 9 april 2012 01:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Precies. Die show zou ik dan ook gelijk skippen.
Goeden garpquote:Op maandag 9 april 2012 01:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoe zijn de tieten van jouw moeder? Misschien herken ik ze wel
Je werd Vodafone omdat je ze niet meer met elkaar kon verbinden?quote:Op maandag 9 april 2012 01:48 schreef De_Guidance het volgende:
Gisteren namen vrienden space-cake, ik had er geen zin maar bleef er wel even bij.
Op een gegeven moment hadden we besloten dat ik God was, nog best hilarisch.
10 minuten later was ik Vodafone .
Drugs
Wat zou de reden zijn ?quote:Op maandag 9 april 2012 01:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze nemen meestal bijna-doden als paus, de vorige was een uitzondering.
Ja je weet hoe het gaat , vreemde argumentenconstructies en voor je het weet ben je Vodafonequote:Op maandag 9 april 2012 01:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Je werd Vodafone omdat je ze niet meer met elkaar kon verbinden?
JP2 was een bewuste politieke keuze denk ik, een Poolse paus op het moment dat Polen zich via Solidarność probeerde los te weken van de Sovjet-Unie. Radzinger, de huidige paus stond al bekend als een conservatief en zou best wel eens geïnstalleerd kunnen zijn omdat ze daarmee aansluiting bij Bush en de Europese neoliberalen probeerden te vinden. Alleen komt de wind nu weer van links.quote:Op maandag 9 april 2012 01:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat zou de reden zijn ?
Is zo'n paus die wél kan lopen alleen maar lastig ?
Stonede vrienden als je zelf nuchter bent zijn altijd grappig. Ik heb er één die dan altijd over9/11 begint en dat het een conspiracy was en uiteindelijk uitkomt bij de Greys en de piramidenquote:Op maandag 9 april 2012 01:51 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja je weet hoe het gaat , vreemde argumentenconstructies en voor je het weet ben je Vodafone
Toen ik wegging was ik blijkbaar de vader die zegt dat hij zo terugkomt en daarna wegblijft.
Lolquote:Op maandag 9 april 2012 01:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Stonede vrienden als je zelf nuchter bent zijn altijd grappig. Ik heb er één die dan altijd over9/11 begint en dat het een conspiracy was en uiteindelijk uitkomt bij de Greys en de piramiden
De paus moet gewoon z'n bek houden over Afrika zolang ie niet uit z'n strot krijgt dat ze condooms mogen gebruiken.quote:Op maandag 9 april 2012 01:58 schreef De_Guidance het volgende:
Ik vraag me trouwens af of de religieuzen trots zijn op wat men nu in Afrika heeft aangericht.
Lekker conservatieve punten doorvoeren die in Europa en de VS niet kunnen. En nu heeft iedereen daar aids en gooien ze met stenen naar homo's.
En anders vechten moslims en christenen elkaar wel de tent uit in Afrika
Precies.quote:Op maandag 9 april 2012 01:59 schreef remlof het volgende:
[..]
De paus moet gewoon z'n bek houden over Afrika zolang ie niet uit z'n strot krijgt dat ze condooms mogen gebruiken.
Stem VVD, zeker nu.quote:Op maandag 9 april 2012 02:01 schreef remlof het volgende:
Ik haal ongeveer twee keer per jaar wiet bij een coffeeshop. Moet ik nu de volgende keer eerst lags het stadhuis als ik wil blowen?
Doe niet zo raar, dan ga je toch gewoon langs de thuisdealer die ook coke voor je heeft.quote:Op maandag 9 april 2012 02:01 schreef remlof het volgende:
Ik haal ongeveer twee keer per jaar wiet bij een coffeeshop. Moet ik nu de volgende keer eerst lags het stadhuis als ik wil blowen?
Ik doe geen coke, alleen een jointje als ik in een gekke bui benquote:Op maandag 9 april 2012 02:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Doe niet zo raar, dan ga je toch gewoon langs de thuisdealer die ook coke voor je heeft.
Daar lijkt het wel op.quote:Op maandag 9 april 2012 02:01 schreef remlof het volgende:
Toen ik in Londen woonde en ik weed wou hebben zocht ik een duister steegje in Camden op waar ze dealden. En enorm slechte kwaliteit voor veel te veel geld verkochten. Gaat het hier ook die kant op?quote:Op maandag 9 april 2012 02:04 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op.
Ik heb al een way-out gevonden (via mijn werk, om het leuker te maken hij is een leverancier/klant bij ons).
You can't resist the dark force.quote:Op maandag 9 april 2012 02:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Toen ik in Londen woonde en ik weed wou hebben zocht ik een duister steegje in Camden op waar ze dealden. En enorm slechte kwaliteit voor veel te veel geld verkochten. Gaat het hier ook die kant op?
Ja, maar dat is nog veel slechter. Zelfde als dat je in Amsterdam geen weed moet halen bij de coffeeshops waar al de toeristen komen.quote:Op maandag 9 april 2012 02:07 schreef Boze_Appel het volgende:
Duister steegje in Camden? Wat, je krijgt het praktisch in je klauwen gedrukt als je het station uitloopt?
Maargoed, wellicht ligt het eraan dat ik er alleenmaar ben op zondag als alle bende opengaat en het een tikke toeristischer is.quote:Op maandag 9 april 2012 02:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, maar dat is nog veel slechter. Zelfde als dat je in Amsterdam geen weed moet halen bij de coffeeshops waar al de toeristen komen.
Puddingbuks geladen ?quote:Op maandag 9 april 2012 02:09 schreef remlof het volgende:
Ik ga slapen, moet morgen om 10 uur iemand van vliegveld Eindhoven ophalen
Ik mis aardig wat in IJmuiden en omgeving op die kaart.quote:Op maandag 9 april 2012 00:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Op pakweg 10 kilometer van Meppel lag een opslag van kernwapens (SAS Darp), dat werd bewaakt door zowel Amerikanen als Nederlanders (hoewel de Nederlanders alleen de buitenste ring mochten doen).
Maar kijk anders eens op deze kaart, daar staan wel enige dingen op. Alleen de kazerne's staan er niet op ingetekend: http://maps.forten.info/arcgis/index.html
Wat een toeval, ik bekeek gisteren nog op google maps dat gebied nog (geen 500 meter ten zuiden van MM Scherpenberg ligt MOB-complex Veldhuizen) en ik vroeg me al af wat het was. Het ligt hier nog redelijk in de buurt, dan ga ik er maar eens kijken voordat het weg is.quote:Op maandag 9 april 2012 08:16 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik mis aardig wat in IJmuiden en omgeving op die kaart.
Deze is wel leuk; Scherpenberg
Terrein van 3.000 m2 met 25 munitieopslag bunkers, poortwachterhuisje en een dubbele bewoning.
In februari 2005 door Defensie verkocht aan Landbouw, vermoedelijk najaar 2006 door Landbouw verkocht.
Luchtfoto (Locatie: 198.750/461.750)
Daar ben ik een paar keer geweest, ligt vlakbij een vakantiepark waar ik vroeger een paar keer ben geweest en naast een oefenterrein. Heb daar wel eens losse flodders ingeleverd.
Het is mooi daar.. Op dat oefenterrein (vrije toegang als er geen oefening is) kan je lekker speuren. Heb aardig wat gevonden daar met als hoogtepunt een notitieboekje van een kct'er in opleidingquote:Op maandag 9 april 2012 08:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat een toeval, ik bekeek gisteren nog op google maps dat gebied nog (geen 500 meter ten zuiden van MM Scherpenberg ligt MOB-complex Veldhuizen) en ik vroeg me al af wat het was. Het ligt hier nog redelijk in de buurt, dan ga ik er maar eens kijken voordat het weg is.
En kwallenquote:
Dan weet je al meteen dat hij er goed aan doet met die scheiding.quote:Op maandag 9 april 2012 10:40 schreef GSbrder het volgende:
Een moeder die haar kind opstookt tegen haar vader na een scheiding. Jaja, je maakt wat mee in het OV.
Je wilt je laveloos zuipen of waarom zit je in het OV?quote:Op maandag 9 april 2012 10:40 schreef GSbrder het volgende:
Een moeder die haar kind opstookt tegen haar vader na een scheiding. Jaja, je maakt wat mee in het OV.
Zuipen klinkt niet verkeerd, ware het niet dat ik morgen om 07:45 moet werken.quote:Op maandag 9 april 2012 10:50 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je wilt je laveloos zuipen of waarom zit je in het OV?
2 keer de helft.quote:Op maandag 9 april 2012 11:10 schreef Jarentachtigfreak het volgende:
Ah, onze gehandicapte jonge uit R&P is ook weer present?
Hoev veel kost jij de belastingbetaler
Betaal jij de ene, dan ik de andere helft.quote:
Straks als alles weer wat beter gaat dan betaal ik ook gewoon weer mee aan de grote pot.quote:
Dag phpquote:Op maandag 9 april 2012 11:10 schreef Jarentachtigfreak het volgende:
Ah, onze gehandicapte jonge uit R&P is ook weer present?
Hoev veel kost jij de belastingbetaler
Dat is een zeer edelmoedig voorstel van u, mijnheer, daar ga ik graag op in.quote:Op maandag 9 april 2012 11:14 schreef waht het volgende:
[..]
Betaal jij de ene, dan ik de andere helft.
Ondanks dat jij ook met tegenslagen te kampen hebt gehad (lees in het autismetopic nog regelmatig mee) heb ik bewondering voor je positieve instelling, dat vind ik erg lovenswaardig.quote:Op maandag 9 april 2012 11:15 schreef Auti het volgende:
[..]
Straks als alles weer wat beter gaat dan betaal ik ook gewoon weer mee aan de grote pot.
Thnxs, je bent zelf ook goed bezigquote:Op maandag 9 april 2012 11:19 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ondanks dat jij ook met tegenslagen te kampen hebt gehad (lees in het autismetopic nog regelmatig mee) heb ik bewondering voor je positieve instelling, dat vind ik erg lovenswaardig.
Zo doe je dat mensen! Geen gezeik, iedereen rijk.quote:Prijsverlaging levensmiddelen in Suriname
PARAMARIBO - De prijzen van ongeveer 40 levensmiddelen in Suriname gaan volgende week maandag omlaag.[..]
Eerst 30% laten stijgen en dan groots een daling van 10% aankondigen.quote:Op maandag 9 april 2012 12:12 schreef waht het volgende:
[..]
Zo doe je dat mensen! Geen gezeik, iedereen rijk.
Die stijging is de schuld van de blanke Nederlander.quote:Op maandag 9 april 2012 12:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eerst 30% laten stijgen en dan groots een daling van 10% aankondigen.
nou en.quote:Op maandag 9 april 2012 12:20 schreef eriksd het volgende:
Een hele dag schrijven aan internationaal belastingrecht, w00h00.
Aangezien we de kraan steeds verder dicht draaien naar Suriname is het technisch gezien wel waar.quote:Op maandag 9 april 2012 12:23 schreef waht het volgende:
[..]
Die stijging is de schuld van de blanke Nederlander.
quote:Op maandag 9 april 2012 12:24 schreef eriksd het volgende:
Wat mij wel wat lijkt is mensen in de bijstand geen geld meer geven maar VVD-munten die ingeruild kunnen worden bij de voedselbank. Met zo'n lachende Mark erop.
Een Markje inderdaad. Die krijg je dan in zo'n enveloppe bij de sociale dienst, alwaar er een lange rij tot om de hoek staat. Om de pijn te verzachten wordt er thee in VVD-bekers uitgedeeld met VVD-pepermuntjes.quote:
quote:Op maandag 9 april 2012 12:37 schreef waht het volgende:
Dan missen we alleen nog een vreugdevol liedje voor op de achtergrond. Suggesties?
Hier ben ik het dan wel mee eens. Vooral dat laatste.quote:Op zaterdag 7 april 2012 09:59 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ik vind (let op, persoonlijke mening!) van niet, net als bijvoorbeeld het mishandelen van dieren niet leuk is. Politiek is in mijn optiek een noodzakelijk kwaad, net als de juristerij, beoefend door mensen die moreel niet helemaal goed zijn.
Die knakker is ook te doorzichtigquote:Op maandag 9 april 2012 12:01 schreef du_ke het volgende:
Was php bleek, is dus weer verwijderd. Die post mag genegeerd worden.
quote:Op maandag 9 april 2012 11:57 schreef Tem het volgende:
[..]
Ah, het vrouwtje die dat denkt dat alle mensen uit luiheid en domheid abortus laten uitvoeren.
Hij blijft er inderdaad wel koel onder. Hebben we er ooit nog iets over gehoord?quote:Op maandag 9 april 2012 12:54 schreef waht het volgende:
Ach, Verhagen laat zich niet zo snel gek maken. Zeker niet door zo'n snotjong als Rutger.
Het zit je blijkbaar erg dwars.quote:Op maandag 9 april 2012 13:04 schreef Tem het volgende:
[..]
Als je ook zo scherp zou zijn in je oordeel over abortus
Ik heb ook zo'n signaleringquote:Op maandag 9 april 2012 14:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Aan de andere kant: iedereen die hier niet dagelijks post valt op.
Allemaal in de bami.quote:Op maandag 9 april 2012 14:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
quote:Op maandag 9 april 2012 12:37 schreef waht het volgende:
Dan missen we alleen nog een vreugdevol liedje voor op de achtergrond. Suggesties?
Vooral door hun talent om snel op de teentjes getrapt te zijn.quote:Op maandag 9 april 2012 14:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
quote:
Wiener Operette?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |