abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110073403
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:28 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Ze hebben meerdere vliegvelden heroverd op de Duitse parachutisten.
Fair enough. Er zijn landen die het langer hebben uitgehouden, laat ik het maar zo zeggen.
pi_110073405
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Op de Maasbrug hebben ze dapper gevochten is me verteld.
Toen bij ons die mariniers op de Maasbrugge die Moffe d’r strot afbete, stonde ze in Amsterdam godverdomme metter klauw omhoog langs de weg te kijke wat een mooie auto’s die Duitsers toch hade!
  zondag 8 april 2012 @ 21:33:44 #28
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_110073409
quote:
Volgens deskundigen lijdt de Heerlenaar aan het syndroom van Asperger, een aan autisme verwante stoornis. Zelf verklaarde hij dat hij niet kon omgaan met de uitgesproken wens van zijn vriendin om te trouwen en kinderen te krijgen. Ook had hij last van het seksuele dubbelleven dat hij leidde. Volgens het hof kan het delict, ondanks zijn ziekelijke stoornis, in verminderde mate aan de man worden toegerekend.S. ontkende eerst, maar sloeg na eindeloze verhoren langzaam door. Als hij niet had bekend, was waarschijnlijk nooit komen vast te staan waaraan Notermans was overleden. Het gerechtelijk laboratorium heeft de stoffen die S. had gebruikt, natriumazide en theobromine, niet in het lichaam van het slachtoffer gevonden.
Het is wat met die autisten.
  zondag 8 april 2012 @ 21:35:31 #29
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_110073509
quote:
7s.gif Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef remlof het volgende:

[..]

We waren kansloos tegen de Duitse overmacht. Enige wat ons had kunnen helpen was van te voren al Britse en Franse troepen toelaten op ons grondgebied. Maar dan had je misschien maandenlang een front gehad op Nederlands grondgebied, daar was de bevolking ook niet vrolijk van geworden.
1. Maandenlang op het grondgebied gevechten hebben gehad.
2. Of 5 jaar bezetting en vervolgens maandenlange gevechten op het grondgebied hebben gehad.

Iets zegt me dat de Nederlandse bevolking in het 1e geval beter af zou zijn geweest.
pi_110073521
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Kom kom, voor de formaliteit vragen stellen haalt geen zak uit. Je hebt als land / als volk toch je eigen trots?
Dat is niet voor de formaliteit. Meer 'off the record' vragen hoe het zit.
quote:
Hoe ver de Amerikanen hun relatie met de Europeanen op spel zetten, is wel een interessante discussie. Mijn mening is dat - gezien hun aandacht naar China verhuist - als de Amerikanen meer aan de bondgenoten in die regio als geheel hebben (Japan, Australie, Indonesie, India, etc.) hun aandacht en hun geduld bij de Europeanen vanzelf afneemt.De Amerikanen zijn er al niet dol op dat de Europeanen op hun krijgsmacht bezuiningen.
Erg simplistische weergave van de relatie, die veel meer economisch dan militair onderbouwd is. Als je serieus denkt dat Amerika met wapens Den Haag binnen zal treden heeft discussiëren weinig zin ben ik bang.
quote:
[..]

Van jou persoonlijk weet ik dat. Maar dit diende dus als voorbeeld waar het in de toekomst mogelijk mis zou kunnen gaan.
En ik vind ook dat Europa dit niet had moeten doen. Maar goed, het is ook weer geen baanbrekende ontwikkeling. Dit soort conflicten zul je altijd houden. Dit keer heeft Europa het echter uitgelokt en om de foute redenen dus vind ik het niet goed.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 8 april 2012 @ 21:36:06 #31
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_110073547
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Op de Maasbrug hebben ze dapper gevochten is me verteld.
Daarmee hebben ze niet alleen dapper gevochten, maar ook Duitsland de toegang tot Zuid-Holland ontzegd.
pi_110073551
quote:
7s.gif Op zondag 8 april 2012 21:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vanwaar deze onnozele zijstap?
Ontstond in een discussie met Voorschrift die andere landen wilde bombarderen. Volgens mij wil hij zoal de helft van de wereld al bombarderen.

quote:
Shell, Philips, ASML en Unilever komen wel degelijk voor in het strategische Amerikaanse beleid ;).

De economische belangen over en weer zijn vrij groot en wat concreter dan bij India.
Wij zullen de Nederlandse multinationals sparen hoor, temeer ze ook patnerschappen met India hebben en daar ook vele vestigingen hebben :)

Het lijkt mij dat de Amerikanen meer aan India dan aan Nederland kunnen verdienen. En de Amerikanen kiezen voor zichzelf en voor hun eigen belang.
  zondag 8 april 2012 @ 21:36:25 #33
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_110073564
quote:
6s.gif Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef Tem het volgende:

[..]

Toen bij ons die mariniers op de Maasbrugge die Moffe d’r strot afbete, stonde ze in Amsterdam godverdomme metter klauw omhoog langs de weg te kijke wat een mooie auto’s die Duitsers toch hade!
Jules Deelder. _O_
  zondag 8 april 2012 @ 21:36:25 #34
104871 remlof
Europees federalist
pi_110073566
quote:
6s.gif Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Fair enough. Er zijn landen die het langer hebben uitgehouden, laat ik het maar zo zeggen.
Nou ja, Denemarken hield het maar zes uur vol :')
pi_110073568
quote:
10s.gif Op zondag 8 april 2012 21:27 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze hebben de koninklijke familie veilig naar Engeland gebracht.
Dat merkte ik ook al op.
pi_110073588
quote:
7s.gif Op zondag 8 april 2012 21:36 schreef remlof het volgende:

[..]

Kijk eens aan. Men heeft het beter dan Denemarken gedaan.
  zondag 8 april 2012 @ 21:37:07 #37
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_110073601
quote:
7s.gif Op zondag 8 april 2012 21:36 schreef remlof het volgende:

[..]

In Denemarken zijn echter nagenoeg geen Joden afgevoerd. :+
  Moderator zondag 8 april 2012 @ 21:37:19 #38
249559 crew  Lavenderr
pi_110073615
quote:
6s.gif Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef Tem het volgende:

[..]

Is een familieanekdote : Oom Jan heeft met het mes tussen de tanden tegen de Duitsers gevochten op de Maasbrug.
  zondag 8 april 2012 @ 21:41:00 #39
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_110073820
quote:
6s.gif Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ja, Engeland bij voorbeeld, met dank aan het succes van onze luchtmacht.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_110073862
quote:
6s.gif Op zondag 8 april 2012 21:41 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

En met dank aan Erik Hazelhoff Roelfzema.
pi_110073877
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:35 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is niet voor de formaliteit. Meer 'off the record' vragen hoe het zit.
Me dunkt de Amerikanen zich er niet veel aan van zullen trekken.

quote:
Erg simplistische weergave van de relatie, die veel meer economisch dan militair onderbouwd is. Als je serieus denkt dat Amerika met wapens Den Haag binnen zal treden heeft discussiëren weinig zin ben ik bang.
Ik ben wel één van de laatste die dat denkt. Deze hele discussie is meer om een nuance aan te brengen in het Nederlands-Amerikaanse bondgenootschap. Mijn inziens is het niet bepaald een gelijkwaardige relatie, en zijn het de Amerikanen die de boventoon in deze relatie hebben, maar goed, we kunnen hierin van mening verschillen.

quote:
En ik vind ook dat Europa dit niet had moeten doen. Maar goed, het is ook weer geen baanbrekende ontwikkeling. Dit soort conflicten zul je altijd houden. Dit keer heeft Europa het echter uitgelokt en om de foute redenen dus vind ik het niet goed.
True, true..
pi_110073944
quote:
6s.gif Op zondag 8 april 2012 21:41 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

De Russen hebben daarentegen de meeste weerstand geboden. En dat in die bittere kou :Y)
pi_110074002
quote:
6s.gif Op zondag 8 april 2012 21:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De Russen hebben daarentegen de meeste weerstand geboden. En dat in die bittere kou :Y)
Ook daar zijn hele grote gebieden heel snel veroverd. Je trekt nogal rare vergelijkingen elke keer.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_110074012
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:41 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Me dunkt de Amerikanen zich er niet veel aan van zullen trekken.
Waarom niet? Nederland en Amerika hebben al 400 jaar betrekkingen. Dat gooien ze echt niet even te grabbel omdat er in het verre oosten een economische groei gaande is.
quote:
[..]

Ik ben wel één van de laatste die dat denkt. Deze hele discussie is meer om een nuance aan te brengen in het Nederlands-Amerikaanse bondgenootschap. Mijn inziens is het niet bepaald een gelijkwaardige relatie, en zijn het de Amerikanen die de boventoon in deze relatie hebben, maar goed, we kunnen hierin van mening verschillen.
Maar dat ligt heel voor de hand. Amerika is de enige supermacht op aarde, Nederland is een kleine handelsnatie. Natuurlijk is die relatie niet gelijkwaardig. Net zo min als dat de relatie tussen Amerika en India ongelijkwaardig is. Amerika heeft daar veel meer invloed dan India.
  zondag 8 april 2012 @ 21:44:42 #45
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_110074029
quote:

[..]

De Russen hebben het meeste mensenmateriaal erdoorheen gejaagd, daar is niets bijzonders aan. Al helemaal niet als je bedenkt dat grote hoeveelheden materiaal door de Amerikanen geleverd moesten worden, omdat een significant deel van de soldaten geen wapens of niets te vreten had.
pi_110074057
quote:

[..]

De Russen hebben dan ook de hoofdprijs betaald. Miljoenen doden en een gigantisch deel van het land compleet aan gort geschoten.
  zondag 8 april 2012 @ 21:45:55 #47
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_110074076
Zo, nu ben ik het wel beu. Hier heb je Neerlands eerste en enige echte topmodel:

The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_110074094
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef waht het volgende:
Ik wilde dit niet hoeven doen.

HDI: Nederland op 3, India op 134.
BNP/capita: Nederland op 9, India op 127.
Persvrijheid: Nederland op 3, India op 131

Pak aan. B-)
Hehe, dat is meer dan duidelijk. Echter wordt die achterstand in rap tempo ingehaald en kunnen we aan de opbouw van een wereldmacht werken.
pi_110074125
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:45 schreef waht het volgende:

[..]

De Russen hebben dan ook de hoofdprijs betaald. Miljoenen doden en een gigantisch deel van het land compleet aan gort geschoten.
Dat klopt. Maar ze hadden weinig keuze, me dunkt.
pi_110074168
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:45 schreef TitusPullo het volgende:
Zo, nu ben ik het wel beu. Hier heb je Neerlands eerste en enige echte topmodel:

[ afbeelding ]
met d'r mannenkaak...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')