Fair enough. Er zijn landen die het langer hebben uitgehouden, laat ik het maar zo zeggen.quote:Op zondag 8 april 2012 21:28 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ze hebben meerdere vliegvelden heroverd op de Duitse parachutisten.
Toen bij ons die mariniers op de Maasbrugge die Moffe d’r strot afbete, stonde ze in Amsterdam godverdomme metter klauw omhoog langs de weg te kijke wat een mooie auto’s die Duitsers toch hade!quote:Op zondag 8 april 2012 21:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Op de Maasbrug hebben ze dapper gevochten is me verteld.
Het is wat met die autisten.quote:Volgens deskundigen lijdt de Heerlenaar aan het syndroom van Asperger, een aan autisme verwante stoornis. Zelf verklaarde hij dat hij niet kon omgaan met de uitgesproken wens van zijn vriendin om te trouwen en kinderen te krijgen. Ook had hij last van het seksuele dubbelleven dat hij leidde. Volgens het hof kan het delict, ondanks zijn ziekelijke stoornis, in verminderde mate aan de man worden toegerekend.S. ontkende eerst, maar sloeg na eindeloze verhoren langzaam door. Als hij niet had bekend, was waarschijnlijk nooit komen vast te staan waaraan Notermans was overleden. Het gerechtelijk laboratorium heeft de stoffen die S. had gebruikt, natriumazide en theobromine, niet in het lichaam van het slachtoffer gevonden.
1. Maandenlang op het grondgebied gevechten hebben gehad.quote:Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef remlof het volgende:
[..]
We waren kansloos tegen de Duitse overmacht. Enige wat ons had kunnen helpen was van te voren al Britse en Franse troepen toelaten op ons grondgebied. Maar dan had je misschien maandenlang een front gehad op Nederlands grondgebied, daar was de bevolking ook niet vrolijk van geworden.
Dat is niet voor de formaliteit. Meer 'off the record' vragen hoe het zit.quote:Op zondag 8 april 2012 21:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Kom kom, voor de formaliteit vragen stellen haalt geen zak uit. Je hebt als land / als volk toch je eigen trots?
Erg simplistische weergave van de relatie, die veel meer economisch dan militair onderbouwd is. Als je serieus denkt dat Amerika met wapens Den Haag binnen zal treden heeft discussiëren weinig zin ben ik bang.quote:Hoe ver de Amerikanen hun relatie met de Europeanen op spel zetten, is wel een interessante discussie. Mijn mening is dat - gezien hun aandacht naar China verhuist - als de Amerikanen meer aan de bondgenoten in die regio als geheel hebben (Japan, Australie, Indonesie, India, etc.) hun aandacht en hun geduld bij de Europeanen vanzelf afneemt.De Amerikanen zijn er al niet dol op dat de Europeanen op hun krijgsmacht bezuiningen.
En ik vind ook dat Europa dit niet had moeten doen. Maar goed, het is ook weer geen baanbrekende ontwikkeling. Dit soort conflicten zul je altijd houden. Dit keer heeft Europa het echter uitgelokt en om de foute redenen dus vind ik het niet goed.quote:[..]
Van jou persoonlijk weet ik dat. Maar dit diende dus als voorbeeld waar het in de toekomst mogelijk mis zou kunnen gaan.
Daarmee hebben ze niet alleen dapper gevochten, maar ook Duitsland de toegang tot Zuid-Holland ontzegd.quote:Op zondag 8 april 2012 21:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Op de Maasbrug hebben ze dapper gevochten is me verteld.
Ontstond in een discussie met Voorschrift die andere landen wilde bombarderen. Volgens mij wil hij zoal de helft van de wereld al bombarderen.quote:
Wij zullen de Nederlandse multinationals sparen hoor, temeer ze ook patnerschappen met India hebben en daar ook vele vestigingen hebbenquote:Shell, Philips, ASML en Unilever komen wel degelijk voor in het strategische Amerikaanse beleid.
De economische belangen over en weer zijn vrij groot en wat concreter dan bij India.
Jules Deelder.quote:Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef Tem het volgende:
[..]
Toen bij ons die mariniers op de Maasbrugge die Moffe d’r strot afbete, stonde ze in Amsterdam godverdomme metter klauw omhoog langs de weg te kijke wat een mooie auto’s die Duitsers toch hade!
Nou ja, Denemarken hield het maar zes uur volquote:Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Fair enough. Er zijn landen die het langer hebben uitgehouden, laat ik het maar zo zeggen.
Dat merkte ik ook al op.quote:Op zondag 8 april 2012 21:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze hebben de koninklijke familie veilig naar Engeland gebracht.
Kijk eens aan. Men heeft het beter dan Denemarken gedaan.quote:Op zondag 8 april 2012 21:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou ja, Denemarken hield het maar zes uur vol
In Denemarken zijn echter nagenoeg geen Joden afgevoerd.quote:Op zondag 8 april 2012 21:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou ja, Denemarken hield het maar zes uur vol
Is een familieanekdote : Oom Jan heeft met het mes tussen de tanden tegen de Duitsers gevochten op de Maasbrug.quote:Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef Tem het volgende:
[..]
Toen bij ons die mariniers op de Maasbrugge die Moffe d’r strot afbete, stonde ze in Amsterdam godverdomme metter klauw omhoog langs de weg te kijke wat een mooie auto’s die Duitsers toch hade!
Ja, Engeland bij voorbeeld, met dank aan het succes van onze luchtmacht.quote:Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Fair enough. Er zijn landen die het langer hebben uitgehouden, laat ik het maar zo zeggen.
En met dank aan Erik Hazelhoff Roelfzema.quote:Op zondag 8 april 2012 21:41 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ja, Engeland bij voorbeeld, met dank aan het succes van onze luchtmacht.
Me dunkt de Amerikanen zich er niet veel aan van zullen trekken.quote:Op zondag 8 april 2012 21:35 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is niet voor de formaliteit. Meer 'off the record' vragen hoe het zit.
Ik ben wel één van de laatste die dat denkt. Deze hele discussie is meer om een nuance aan te brengen in het Nederlands-Amerikaanse bondgenootschap. Mijn inziens is het niet bepaald een gelijkwaardige relatie, en zijn het de Amerikanen die de boventoon in deze relatie hebben, maar goed, we kunnen hierin van mening verschillen.quote:Erg simplistische weergave van de relatie, die veel meer economisch dan militair onderbouwd is. Als je serieus denkt dat Amerika met wapens Den Haag binnen zal treden heeft discussiëren weinig zin ben ik bang.
True, true..quote:En ik vind ook dat Europa dit niet had moeten doen. Maar goed, het is ook weer geen baanbrekende ontwikkeling. Dit soort conflicten zul je altijd houden. Dit keer heeft Europa het echter uitgelokt en om de foute redenen dus vind ik het niet goed.
De Russen hebben daarentegen de meeste weerstand geboden. En dat in die bittere kouquote:Op zondag 8 april 2012 21:41 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ja, Engeland bij voorbeeld, met dank aan het succes van onze luchtmacht.
Ook daar zijn hele grote gebieden heel snel veroverd. Je trekt nogal rare vergelijkingen elke keer.quote:Op zondag 8 april 2012 21:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De Russen hebben daarentegen de meeste weerstand geboden. En dat in die bittere kou
Waarom niet? Nederland en Amerika hebben al 400 jaar betrekkingen. Dat gooien ze echt niet even te grabbel omdat er in het verre oosten een economische groei gaande is.quote:Op zondag 8 april 2012 21:41 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Me dunkt de Amerikanen zich er niet veel aan van zullen trekken.
Maar dat ligt heel voor de hand. Amerika is de enige supermacht op aarde, Nederland is een kleine handelsnatie. Natuurlijk is die relatie niet gelijkwaardig. Net zo min als dat de relatie tussen Amerika en India ongelijkwaardig is. Amerika heeft daar veel meer invloed dan India.quote:[..]
Ik ben wel één van de laatste die dat denkt. Deze hele discussie is meer om een nuance aan te brengen in het Nederlands-Amerikaanse bondgenootschap. Mijn inziens is het niet bepaald een gelijkwaardige relatie, en zijn het de Amerikanen die de boventoon in deze relatie hebben, maar goed, we kunnen hierin van mening verschillen.
De Russen hebben het meeste mensenmateriaal erdoorheen gejaagd, daar is niets bijzonders aan. Al helemaal niet als je bedenkt dat grote hoeveelheden materiaal door de Amerikanen geleverd moesten worden, omdat een significant deel van de soldaten geen wapens of niets te vreten had.quote:Op zondag 8 april 2012 21:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
De Russen hebben daarentegen de meeste weerstand geboden. En dat in die bittere kou
De Russen hebben dan ook de hoofdprijs betaald. Miljoenen doden en een gigantisch deel van het land compleet aan gort geschoten.quote:Op zondag 8 april 2012 21:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hehe, dat is meer dan duidelijk. Echter wordt die achterstand in rap tempo ingehaald en kunnen we aan de opbouw van een wereldmacht werken.quote:Op zondag 8 april 2012 21:33 schreef waht het volgende:
Ik wilde dit niet hoeven doen.
HDI: Nederland op 3, India op 134.
BNP/capita: Nederland op 9, India op 127.
Persvrijheid: Nederland op 3, India op 131
Pak aan.![]()
Dat klopt. Maar ze hadden weinig keuze, me dunkt.quote:Op zondag 8 april 2012 21:45 schreef waht het volgende:
[..]
De Russen hebben dan ook de hoofdprijs betaald. Miljoenen doden en een gigantisch deel van het land compleet aan gort geschoten.
met d'r mannenkaak...quote:Op zondag 8 april 2012 21:45 schreef TitusPullo het volgende:
Zo, nu ben ik het wel beu. Hier heb je Neerlands eerste en enige echte topmodel:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |