Je hebt ons toch?quote:Op zondag 8 april 2012 23:19 schreef Friek_ het volgende:
Hmm, een paar dagen geen enkel mens spreken laat je nogal autistisch voelen. Ik zit te overwegen om naar de kroeg te gaan, maar dat zal m'n portemonnee niet leuk vinden.
quote:Op zondag 8 april 2012 23:23 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Uiteraard, jullie zijn mijn steun en toeverlaat. Mijn hoop in bange dagen.
Hoe krijg je dat voor elkaar, lag je in coma?quote:Op zondag 8 april 2012 23:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je hebt ons toch?
En ik heb wel eens 11 maanden met niemand gesproken, daar is niets raars aan.
Nee, gewoon een eigen leven leiden, dan hoef je niet dagelijks met mensen in contact te komen.quote:Op zondag 8 april 2012 23:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar, lag je in coma?
Ja maar, een eigen leven zonder contact met andere mensen? Had je je opgesloten in je kamertje?quote:Op zondag 8 april 2012 23:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, gewoon een eigen leven leiden, dan hoef je niet dagelijks met mensen in contact te komen.
Ik kan het me herinneren, ik zat te stampen voor een HIO-tentamen met Radio 1 aan.quote:Op zondag 8 april 2012 23:28 schreef von_Preussen het volgende:
Ik zit net naar onderstaande docu te kijken, en besef opeens dat de Bijlmerramp alweer 20 jaar geleden is.![]()
Dat, uitgezonderd natuurlijk het formele contact bij tentamens en eten kopen.quote:Op zondag 8 april 2012 23:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja maar, een eigen leven zonder contact met andere mensen? Had je je opgesloten in je kamertje?
Ik zou dat niet trekken, ik zou op z'n minst af en toe slap moeten ouwehoeren met vrienden in de kroeg.quote:Op zondag 8 april 2012 23:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat, uitgezonderd natuurlijk het formele contact bij tentamens en eten kopen.
Ik was nog een kleine Pruis, maar we vlogen een aantal weken zelf met het vliegtuig. En aangezien in die periode ook nog de ramp met de DC-10 van Martinair in Faro was gebeurd, was ik nogal onder de indruk van de journaals etc.quote:Op zondag 8 april 2012 23:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kan het me herinneren, ik zat te stampen voor een HIO-tentamen met Radio 1 aan.
Ik heb ook nooit begrepen dat ze met een zo groot toestel als een DC-10 op Faro vlogen, zo lang is die baan daar niet.quote:Op zondag 8 april 2012 23:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik was nog een kleine Pruis, maar we vlogen een aantal weken zelf met het vliegtuig. En aangezien in die periode ook nog de ramp met de DC-10 van Martinair in Faro was gebeurd, was ik nogal onder de indruk van de journaals etc.
Vanuit bouwkundig opzicht mischien de perfecte wijk, uit maatschappelijk opzicht eerder wat minder.quote:Op zondag 8 april 2012 23:40 schreef GSbrder het volgende:
De Bijlmerramp was wel heftig ja.
Die perfecte honingraatwijk vernaggeld door een stinkende luchtbus.
Dat deden ze wel vaker, ook op Corfu, daar heb ik nog leuke herinneringen aan (2x doorstart).quote:Op zondag 8 april 2012 23:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit begrepen dat ze met een zo groot toestel als een DC-10 op Faro vlogen, zo lang is die baan daar niet.
Een vage El-Al vrachtvlucht waarvan nog steeds niet duidelijk is wat voor een lading die vervoerde.quote:Op zondag 8 april 2012 23:40 schreef GSbrder het volgende:
De Bijlmerramp was wel heftig ja.
Die perfecte honingraatwijk vernaggeld door een stinkende luchtbus.
Chemische wapens, op zich niets bijzonders op dergelijke vluchten.quote:Op zondag 8 april 2012 23:41 schreef remlof het volgende:
[..]
Een vage El-Al vrachtvlucht waarvan nog steeds niet duidelijk is wat voor een lading die vervoerde.
Waarschijnlijk verrijkt uraniumquote:Op zondag 8 april 2012 23:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Chemische wapens, op zich niets bijzonders op dergelijke vluchten.
In deze is het ook interessant te weten wat de Helderberg (South African Airways) Boeing 747-200M vervoerde, die onder verdachte omstandigheden 1987 (?) in de Indische Oceaan is verdwenen.
Vela incident, idd.quote:Op zondag 8 april 2012 23:56 schreef remlof het volgende:
Er was in die tijd toch ook een verhaal over een verdachte lichtflits in de Indische Oceaan? Vermoeden was dat het een test van een Zuid-Afrikaans kernwapen was, ontwikkeld in samenwerking met Israël.
De Sovjets hadden meer satellieten dan de Amerikanen, al waren ze waarschijnlijk minder geavanceerd. Welk incident refereer je aan?quote:Op maandag 9 april 2012 00:02 schreef von_Preussen het volgende:
Het is wel knap hoe men (de Amerikanen) bijna alles kunnen meten, ook al is het nog zo'n kleine kernexplosie.
En dat vergeleken met de Sovjets, die dachten dat een zonsopgang een Amerikaanse surprise-attack was en al hun eigen kernwapens wilden afschieten.
On September 26, 1983 the Nuclear Early Warning System of the Soviet Union twice reported the launch of American Minuteman ICBMs from bases in the United States. These missile attack warnings were correctly identified as a false alarm by Stanislav Yevgrafovich Petrov, an officer of the Soviet Air Defence Forces. This decision may have prevented an erroneous retaliatory nuclear attack on the United States and its Western allies. Investigation of the satellite warning system later confirmed that the system had malfunctioned.quote:Op maandag 9 april 2012 00:04 schreef remlof het volgende:
[..]
De Sovjets hadden meer satellieten dan de Amerikanen, al waren ze waarschijnlijk minder geavanceerd. Welk incident refereer je aan?
Oh ja. Begin jaren 80 was na de Cuba-crisis zonder meer de gevaarlijkste periode uit de Koude Oorlog. Hier staat op tweehonderd meter afstand nog een atoombunker gebouwd in die periode.quote:Op maandag 9 april 2012 00:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
On September 26, 1983 the Nuclear Early Warning System of the Soviet Union twice reported the launch of American Minuteman ICBMs from bases in the United States. These missile attack warnings were correctly identified as a false alarm by Stanislav Yevgrafovich Petrov, an officer of the Soviet Air Defence Forces. This decision may have prevented an erroneous retaliatory nuclear attack on the United States and its Western allies. Investigation of the satellite warning system later confirmed that the system had malfunctioned.
http://en.wikipedia.org/w(...)false_alarm_incident
Weet je ook wat daar in het geval van oorlog had moeten zitten?quote:Op maandag 9 april 2012 00:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh ja. Begin jaren 80 was na de Cuba-crisis zonder meer de gevaarlijkste periode uit de Koude Oorlog. Hier staat op tweehonderd meter afstand nog een atoombunker gebouwd in die periode.
quote:Op maandag 9 april 2012 00:09 schreef Auti het volgende:
Bijlmerramp weet ik ook nog goed. Zat de wiskundeleraar grapjes over te maken.
"Zit je lekker voor de buis, vliegt een Boeing door je huis.. Yogho Yogho!
Deze bunker was volgens mij bestemd voor B&W van Arnhem.quote:Op maandag 9 april 2012 00:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Weet je ook wat daar in het geval van oorlog had moeten zitten?
Hier in de buurt zitten ook enkele bunkers die een belangrijke functie hadden gedurende de Koude Oorlog.
Maar zoals je zegt, het is een buitengewoon spannende periode geweest. M'n oom is na z'n diensttijd hooggeplaatste officier binnen de reserve geweest, die heeft ook altijd hele interessante verhalen en feiten over hoe het in geval van oorlog had moeten lopen en wat voor maatregelen men had moeten nemen.
Je had meer in Arnhem, o.a. ook deze:quote:Op maandag 9 april 2012 00:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Deze bunker was volgens mij bestemd voor B&W van Arnhem.
http://maps.forten.info/arcgis/index.htmlquote:Distriktsbunker mini-noodnet Arnhem
Op de hoek van de Hommelseweg en de Agnietenstraat te Arnhem.
Een in 1976 gebouwde ondergrondse bunker van één verdieping van 25,5 m x 25 m, uitgevoerd in gewapend beton. Het plafond, de buitenwanden en diverse hoofdmuren zijn 60 cm dik, andere wanden 25 cm. Er bovenop ligt een gronddekking van 1,5 m. De wanden van ekele ruimten zijn voorzien 3 mm stalen platen en een geveerde vloer, vermoedelijk voor een EMP-beveiligde telefonie-installatie.
Het bovengrondse gedeelte is uitgevoerd als achterwand van een openluchtpodium en omvat een trappenhuis en een hijsschacht/nooduitgang. Het is nu rondom vrolijk beschilderd.
Dat is dezelfde communicatiebunker.quote:Op maandag 9 april 2012 00:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je had meer in Arnhem, o.a. ook deze:
[..]
http://maps.forten.info/arcgis/index.html
Ik vind het altijd wel leuk om op google maps de sporen na te gaan van oude kazerne's, MOB-complexen e.d.quote:Op maandag 9 april 2012 00:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is dezelfde communicatiebunker.
Onder het Willemsplein is ook nog een bunker, maar die was voor de bevolking in het geval van bombardementen. De ingangen zijn begin jaren negentig weggehaald.
LPF toestandenquote:Op maandag 9 april 2012 00:22 schreef remlof het volgende:
Ik hoor Hero Brinkman net zeggen bij Echte Jannen op Radio 1 dat ie verwacht dat er deze week nog een PVV-kamerlid opstapt.
Zodra men bouwkundig scheidt van het maatschappelijke oogpunt, gaat men de verkeerde kant op.quote:Op zondag 8 april 2012 23:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vanuit bouwkundig opzicht mischien de perfecte wijk, uit maatschappelijk opzicht eerder wat minder.
Ik hoop nog steeds dat ze Deelen heropenen als civiele luchthaven en er Arnhem Airport van maken. Maar dat zal wel niet gebeuren omdat het midden op de Veluwe ligt.quote:Op maandag 9 april 2012 00:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel leuk om op google maps de sporen na te gaan van oude kazerne's, MOB-complexen e.d.
Het is bizar als je kijk dat in sommige gebieden letterlijk elke paar kilometer wel een defensiecomplex zat. Bijv. rondom de vliegbasis Soesterberg, daar zaten nog talloze kazerne's en andere complexen die bijna de gehele ruimte van Amersfoort tot Utrecht innamen.
Of ten zuiden van Zwolle (waar ook kernwapens lagen) via Harderwijk tot aan Ede, echt alle paar kilometers kazerne o.i.d. Nog maar te zwijgen van wat er ten noorden van Arnhem lag (2x kazerne, 1x MOB-complex, 1x vliegveld Deelen, 1x groot munitiedepot).
Ik denk ook dat half Arnhem dan op z'n achterbenen staat, omdat een naderingsroute dan over de stad zou gaan.quote:Op maandag 9 april 2012 00:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik hoop nog steeds dat ze Deelen heropenen als civiele luchthaven en er Arnhem Airport van maken. Maar dat zal wel niet gebeuren omdat het midden op de Veluwe ligt.
Hij zei dat ze (ja een zij) zou opstappen en dan vervangen zou worden door het volgende lid op de kieslijst die op zijn hand zou zijn en zich dus wel eens zou kunnen aansluiten bij de Groep Brinkman.quote:Op maandag 9 april 2012 00:25 schreef Picchia het volgende:
Bovendien heeft ieder verstandig 'lid' geen zin om vrijwillig politiek zelfmoord te plegen. Ook al zijn ze het met de PVV oneens.
Heb ook wel eens wat zitten zoeken en het valt me bij mij in de gemeente (Meppel) wel wat tegen ondanks een strategische ligging op een knooppunt van spoor-, water- en snelwegen en de nabijheid van de kazernes van Havelte en Steenwijk. Kan hier ook weinig vinden over bunkers.quote:Op maandag 9 april 2012 00:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel leuk om op google maps de sporen na te gaan van oude kazerne's, MOB-complexen e.d.
Het is bizar als je kijk dat in sommige gebieden letterlijk elke paar kilometer wel een defensiecomplex zat. Bijv. rondom de vliegbasis Soesterberg, daar zaten nog talloze kazerne's en andere complexen die bijna de gehele ruimte van Amersfoort tot Utrecht innamen.
Of ten zuiden van Zwolle (waar ook kernwapens lagen) via Harderwijk tot aan Ede, echt alle paar kilometers kazerne o.i.d. Nog maar te zwijgen van wat er ten noorden van Arnhem lag (2x kazerne, 1x MOB-complex, 1x vliegveld Deelen, 1x groot munitiedepot).
Eén keer in de maand valt het vertrek van een vrouw natuurlijk nooit uit te sluiten.quote:Op maandag 9 april 2012 00:27 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij zei dat ze (ja een zij) zou opstappen en dan vervangen zou worden door het volgende lid op de kieslijst die op zijn hand zou zijn en zich dus wel eens zou kunnen aansluiten bij de Groep Brinkman.
En dan is men elders nog veel harder uit de bocht gevlogen dan in Nederlandquote:Op maandag 9 april 2012 00:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zodra men bouwkundig scheidt van het maatschappelijke oogpunt, gaat men de verkeerde kant op.
Maar goed, het was in de tijd van de stedebouwkundige utopien en megalomaan planningsdenken.
Oh ja, ook datquote:Op maandag 9 april 2012 00:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik denk ook dat half Arnhem dan op z'n achterbenen staat, omdat een naderingsroute dan over de stad zou gaan.
Op pakweg 10 kilometer van Meppel lag een opslag van kernwapens (SAS Darp), dat werd bewaakt door zowel Amerikanen als Nederlanders (hoewel de Nederlanders alleen de buitenste ring mochten doen).quote:Op maandag 9 april 2012 00:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb ook wel eens wat zitten zoeken en het valt me bij mij in de gemeente (Meppel) wel wat tegen ondanks een strategische ligging op een knooppunt van spoor-, water- en snelwegen en de nabijheid van de kazernes van Havelte en Steenwijk. Kan hier ook weinig vinden over bunkers.
Hmm.. Een paar voorbeelden?quote:Op maandag 9 april 2012 00:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dan is men elders nog veel harder uit de bocht gevlogen dan in Nederland
Ja Darp/ Havelterberg ken ik wel, was ook een vlieghorst van de Duitsers in de oorlog in die hoek (platgegooid voor 't gebruikt kon wordenquote:Op maandag 9 april 2012 00:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Op pakweg 10 kilometer van Meppel lag een opslag van kernwapens (SAS Darp), dat werd bewaakt door zowel Amerikanen als Nederlanders (hoewel de Nederlanders alleen de buitenste ring mochten doen).
Maar kijk anders eens op deze kaart, daar staan wel enige dingen op. Alleen de kazerne's staan er niet op ingetekend: http://maps.forten.info/arcgis/index.html
De Banlieus bijvoorbeeld en ook in G-B zijn veel rare keuzes gemaakt of de landen achter het ijzeren gordijn. Had het even over grootschalige volkshuisvesting.quote:Op maandag 9 april 2012 00:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hmm.. Een paar voorbeelden?
Brasilia en Dubai bedoel je?
[ afbeelding ]
Dat klopt. Ghetto-vorming in Nederland, waar praten we in hemelsnaam over.quote:Op maandag 9 april 2012 00:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
De Banlieus bijvoorbeeld en ook in G-B zijn veel rare keuzes gemaakt of de landen achter het ijzeren gordijn. Had het even over grootschalige volkshuisvesting.
Onze slechte wijken stellen internationaal gezien niets voor
Vertel dat de PVVquote:Op maandag 9 april 2012 00:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat klopt. Ghetto-vorming in Nederland, waar praten we in hemelsnaam over.
Maar dat heeft ook te maken met, zoals je al aangeeft, het iets kleinschaliger opzetten van dingen.
De PVV moet ik vertellen hoe kleine probleemwijken minder erg zijn dan grote probleemwijken?quote:
Nee, dat er nauwelijks sprake is van ghetto's in Nederland.quote:Op maandag 9 april 2012 00:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De PVV moet ik vertellen hoe kleine probleemwijken minder erg zijn dan grote probleemwijken?
Behalve Rotterdam Zuid dan, daar is het vreselijk.quote:Op maandag 9 april 2012 00:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dat er nauwelijks sprake is van ghetto's in Nederland.
Ach, die mafkezen vinden elke moslim in de wijk een gevalletje ghettovorming.quote:Op maandag 9 april 2012 00:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, dat er nauwelijks sprake is van ghetto's in Nederland.
Ik heb ook een schotelantenne. Ik heb 'm niet aangesloten maar gewoon opgehangen om in te burgeren in mijn prachtwijkquote:Op maandag 9 april 2012 00:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ach, die mafkezen vinden elke moslim in de wijk een gevalletje ghettovorming.
Terwijl het enige verschil de satelliet en de hoofddoekjes zijn, Nederlanders zijn vaak net zo ghetto.
quote:Op maandag 9 april 2012 00:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb ook een schotelantenne. Ik heb 'm niet aangesloten maar gewoon opgehangen om in te burgeren in mijn prachtwijk
Ik zou wel satteliet willen hebben. Puur voor de Amerikaanse en Japanse zenders.quote:Op maandag 9 april 2012 00:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb ook een schotelantenne. Ik heb 'm niet aangesloten maar gewoon opgehangen om in te burgeren in mijn prachtwijk
Die hebben toch de meest vreemde spelshowsquote:Op maandag 9 april 2012 01:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik zou wel satteliet willen hebben. Puur voor de Amerikaanse en Japanse zenders.
Die shows in Japan zijn echt sick
Jup.quote:Op maandag 9 april 2012 01:02 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die hebben toch de meest vreemde spelshows?
Oke........quote:Op maandag 9 april 2012 01:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jup.
Ook van die shows, dan zijn er allemaal vrouwen die hun tieten laten voelen. Moet die man geblinddoekt raden welke die van zijn moeder zijn.
Ik heb geen zin om een digitale ontvanger aan te schaffen en heb al genoeg kanalen via UPC digitaal en internet.quote:Op maandag 9 april 2012 01:01 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik zou wel satteliet willen hebben. Puur voor de Amerikaanse en Japanse zenders.
Die shows in Japan zijn echt sick
Dat is gewoon ziek. De tieten van je vriendin/vrouw raden ok, maar die van je moeder?quote:Op maandag 9 april 2012 01:05 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Jup.
Ook van die shows, dan zijn er allemaal vrouwen die hun tieten laten voelen. Moet die man geblinddoekt raden welke die van zijn moeder zijn.
Precies. Die show zou ik dan ook gelijk skippen.quote:Op maandag 9 april 2012 01:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is gewoon ziek. De tieten van je vriendin/vrouw raden ok, maar die van je moeder?
Ze nemen meestal bijna-doden als paus, de vorige was een uitzondering.quote:Op maandag 9 april 2012 01:09 schreef De_Guidance het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom ze vaak iemand die bijna dood is (of zo klinkt) als paus nemen.
Hoe zijn de tieten van jouw moeder? Misschien herken ik ze welquote:Op maandag 9 april 2012 01:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Precies. Die show zou ik dan ook gelijk skippen.
Goeden garpquote:Op maandag 9 april 2012 01:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Hoe zijn de tieten van jouw moeder? Misschien herken ik ze wel
Je werd Vodafone omdat je ze niet meer met elkaar kon verbinden?quote:Op maandag 9 april 2012 01:48 schreef De_Guidance het volgende:
Gisteren namen vrienden space-cake, ik had er geen zin maar bleef er wel even bij.
Op een gegeven moment hadden we besloten dat ik God was, nog best hilarisch.
10 minuten later was ik Vodafone .
Drugs
Wat zou de reden zijn ?quote:Op maandag 9 april 2012 01:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Ze nemen meestal bijna-doden als paus, de vorige was een uitzondering.
Ja je weet hoe het gaat , vreemde argumentenconstructies en voor je het weet ben je Vodafonequote:Op maandag 9 april 2012 01:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Je werd Vodafone omdat je ze niet meer met elkaar kon verbinden?
JP2 was een bewuste politieke keuze denk ik, een Poolse paus op het moment dat Polen zich via Solidarność probeerde los te weken van de Sovjet-Unie. Radzinger, de huidige paus stond al bekend als een conservatief en zou best wel eens geïnstalleerd kunnen zijn omdat ze daarmee aansluiting bij Bush en de Europese neoliberalen probeerden te vinden. Alleen komt de wind nu weer van links.quote:Op maandag 9 april 2012 01:50 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat zou de reden zijn ?
Is zo'n paus die wél kan lopen alleen maar lastig ?
Stonede vrienden als je zelf nuchter bent zijn altijd grappig. Ik heb er één die dan altijd over9/11 begint en dat het een conspiracy was en uiteindelijk uitkomt bij de Greys en de piramidenquote:Op maandag 9 april 2012 01:51 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja je weet hoe het gaat , vreemde argumentenconstructies en voor je het weet ben je Vodafone
Toen ik wegging was ik blijkbaar de vader die zegt dat hij zo terugkomt en daarna wegblijft.
Lolquote:Op maandag 9 april 2012 01:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Stonede vrienden als je zelf nuchter bent zijn altijd grappig. Ik heb er één die dan altijd over9/11 begint en dat het een conspiracy was en uiteindelijk uitkomt bij de Greys en de piramiden
De paus moet gewoon z'n bek houden over Afrika zolang ie niet uit z'n strot krijgt dat ze condooms mogen gebruiken.quote:Op maandag 9 april 2012 01:58 schreef De_Guidance het volgende:
Ik vraag me trouwens af of de religieuzen trots zijn op wat men nu in Afrika heeft aangericht.
Lekker conservatieve punten doorvoeren die in Europa en de VS niet kunnen. En nu heeft iedereen daar aids en gooien ze met stenen naar homo's.
En anders vechten moslims en christenen elkaar wel de tent uit in Afrika
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |