Het is vooral een irritante verslaving. Constante honger naar nieuws, veel ouwehoeren en (in mijn geval) mensen een beetje jennen. Beheerst je levenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:33 schreef Hexagon het volgende:
Hehe, welkom bij de leukste en meest verslavende hobby die er is
Overigens eindigen politici vaak wel wat corpulenter dan verslaafden aan bepaalde 'middelen'quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:33 schreef Hexagon het volgende:
Haha, die is goed.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:32 schreef robin007bond het volgende:
Veel partijprogramma's lezen, lekker op Wikipedia zoeken naar de ideologieën en als je dat hebt gedaan raad ik je aan het boek 'Economy in One Lesson' te lezen.
Dat laatste puur voor wat economisch inzicht, zodat je niet in bepaalde valkuilen valt.
Alleen blijken dat ook altijd incapabele rukkers te zijn.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 20:51 schreef von_Preussen het volgende:
Om je een illusie bij voorbaat te nemen, eerst zul je een bepaalde ideologie aanhangen en de daarmee verbonden partijen steunen. Dan kom je erachter dat daar maar incapabele rukkers zitten die de ideologie verloochenen en alleen maar geilen op de macht. Dat is dan het moment waarop je je realiseert dat de democratie maar kut is en verlang je naar een systeem waarin een groep wijze mannen alle macht in handen heeft en het klootjesvolk z'n bek moet houden.
Nee, alleen tegenwoordig leiden ze grote bedrijven.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:29 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Alleen blijken dat ook altijd incapabele rukkers te zijn.
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, alleen tegenwoordig leiden ze grote bedrijven.
Dan zit dat wel al goed.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Overigens eindigen politici vaak wel wat corpulenter dan verslaafden aan bepaalde 'middelen'
Jij hebt wel een heel verknipte definitie van 'leuk'.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:33 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind (let op, persoonlijke mening!) van niet, net als bijvoorbeeld het mishandelen van dieren niet leuk is. Politiek is in mijn optiek een noodzakelijk kwaad, net als de juristerij, beoefend door mensen die moreel niet helemaal goed zijn.quote:
Je kan het spel daarom nog wel leuk vinden! Je kan het wel leuk vinden om argumenten te presenteren, anderen hun argumenten te ontkrachten, inzicht bij te brengen bij anderen, zelf tot inzichten te komen op basis van arguementen van anderen enzovoorts.quote:Ik vind (let op, persoonlijke mening!) van niet, net als bijvoorbeeld het mishandelen van dieren niet leuk is.
Kijk, dat vind ik dus een onverantwoordelijk, cynische en lichtzinnige houding. Politiek is geen spel, het gaat om mensen en mensenlevens.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan het spel daarom nog wel leuk vinden!
Politiek is een belangrijke zaak maar je mag het vak toch mooi vinden en er plezier in hebben? Een dokter of een brandweerman mag toch ook plezier in zijn werk hebben? Bovendien is een bepaalde mate van zelfrelativering voor politici wel belangrijk.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:52 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Kijk, dat vind ik dus een onverantwoordelijk, cynische en lichtzinnige houding. Politiek is geen spel, het gaat om mensen en mensenlevens.
Precies. Kijk ik zit er ook in omdat ik mijn stad graag goed bestuurd wil zien en ik er bepaalde toekomstideeen bij heb. En ik ben evengoed begaan met allerhande zaken. Maar ik heb wel wat lui in de politiek gezien die die er zonder plezier in zitten en die zelfrelativering missen. Dan loop je een grote kans om er fysiek en geestelijk gesloopt uit te komen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dan ben jij niet geschikt voor de poltiek.
Ik vind het een pragmatische houding. Je doet wat je kan en je legt je neer bij de resultaten. Ondertussen probeer je nog een beetje plezier in je werk te hebben aangezien je weet dat je met die houding op de lange termijn veel betere resultaten behaalt (omdat je niet opgebrand geraakt).
Het is helemaal niet omdat je het relativeert dat je er daarom lichtzinnig over doet, je kan perfect afstand nemen van iets zonder er lichtzinnig over te doen.
Het is niet omdat je realitisch bent dat je daarom niet idealistisch of cynisch bent.
Het is verantwoordelijk om voor een maximaal resultaat te gaan en dat lukt niet als je gebukt gaat onder het gewicht van de wereld.
Ik zit hier vooral om mijn frustratie en boosheid te uiten die ik heb vanwege al die misbaksels in de politiek die met hun grenzeloze domheid en slechtheid de samenleving en de wereld verkloten.quote:Op zaterdag 7 april 2012 15:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Politiek is een belangrijke zaak maar je mag het vak toch mooi vinden en er plezier in hebben? Een dokter of een brandweerman mag toch ook plezier in zijn werk hebben? Bovendien is een bepaalde mate van zelfrelativering voor politici wel belangrijk.
Verder vind ik politiek iets fascinerends en spannends om te zien. Net als de meesten in dit forum. Jij zit hier toch ook niet enkel omdat je het als plicht ziet om de wereld te verbeteren?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |