quote:Hoi allemaal!
Lang verhaal kort: we staan op het punt om te scheiden. Ik wil niet de hele achtergrond uit de doeken doen hier, als je meer uitleg wil mag je me altijd pm-men voor meer informatie. In het kort komt het er op neer dat ik een complete inboedel (van bestek tot wasmachine) bij elkaar zal moeten sprokkelen zodra ik een eigen huisje krijg.
Als er iemand iets over heeft, kan ik het goed gebruiken! Ik heb geen inkomen, moet dus bijstand aanvragen dus ik kan er weinig tot niks voor geven helaas.
Ik woon in Assen. ( ga daar ook een huisje zoeken
Ik moet nog:quote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hoi! Het gaat om mij. Kreeg het topic niet geopend vandaar de pm naar de mods.
papapear kan beter de lijst in de op bijhouden. Maar ik zou een lijstje zonder tussen regels wel makkelijker vinden.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:53 schreef dolfina-chica het volgende:
Ingrid? kun jij in je 2de post misschien de hele lijst nog een keer zetten, kan je hem zelf bijhouden... dan kan papabear hem evt. weghalen...
Is misschien handiger...
Dat kan pb binnenkort ook niet meer; je kunt niet eindeloos je OP aanpassen als gewone user. Tochquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:13 schreef Rucky het volgende:
papapear kan beter de lijst in de op bijhouden. Maar ik zou een lijstje zonder tussen regels wel makkelijker vinden.
of het nou in op of het 2de bericht staat, maakt op zich weinig uit... kan ze het zelf bij houden, is makkelijker dan steeds vragen, kan je dit even veranderen...quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:13 schreef Rucky het volgende:
[..]
papapear kan beter de lijst in de op bijhouden. Maar ik zou een lijstje zonder tussen regels wel makkelijker vinden.
Zonder abo tot 48 uur. Met Pimp abo tot 240 uurquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:17 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat kan pb binnenkort ook niet meer; je kunt niet eindeloos je OP aanpassen als gewone user. Toch![]()
Rucky mompelt iets over een abbo en feedback. En anders ga ik wel met een reep melk chocola zwaaien.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:17 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat kan pb binnenkort ook niet meer; je kunt niet eindeloos je OP aanpassen als gewone user. Toch![]()
kost minder als je naar mij het geld overmaakt, dat ik het afleverquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:26 schreef Pupp3t het volgende:
Potver ..net mijn eettafel en 4 stoelen weg gegeven aan een neefje van mij. Anders had ik je die zo willen brengen met een aanhanger.
Ik kan je natuurlijk 2 rollen alufolie , 2 rollen vuilniszakken en 2 pakken boterhamzakkies op sturen !
Als de tuinset en tafeltjes opgehaald worden kunnen we voor een deel van deze dingen wel even door mijn kastjes gaan. Ik weet nl dat ik een aantal zaken dubbel heb en een aantal andere dingen wou ik toch al nieuw halen in juni ivm nieuwe keuken.quote:Ik moet nog:
Soeplepel, spatel, opscheplepel, theelepels, dessertlepel, gebaksvorkjes, messenset, pollepel, schaar, garde, kaasschaaf, blikopener, glazen, soepkom, theepot + warmhoudlichtje
quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
Laat alles maar zitten, urgentie is weer niet gelukt. Heb nu het verzoekschrift maar tis weer niet goed genoeg. Ik ben boos, verdrietig, depri nu.
Het moet toch een convenant zijn of iets van de rechter. Iets waaruit blijkt zwart op wit, officieel dat de kinderen bij mij gaan wonen.
Ingrid, haastige spoed is ook in dit geval zelden goedquote:Op donderdag 29 maart 2012 12:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
geen idee de secretaresse had het er een keer over. ik weet niet eens wat het is.
Ik zie het echt even niet meer zitten nu. Volgens mij is er nog geen flikker gebeurd verder.
Verzoekschrift gaat dus ook pas vandaag of morgen naar de rechter, schiet niet op.
Andere kant Ingrid, hij moest ook wennen aan het idee... Ik kan me voorstellen dat hij eerst dwars gaat liggen, over na moet denken enz...quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:35 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja, maar das het probleem die hebben we niet. Uberhaupt geen afspraken enzo.
Nu wil Djeez wel meewerken, als hij dat eerder had gedaan hadden we dit gezeik niet gehad.
Begrijpelijk dat je je zo voelt. Probeer het even een middagje van je af te zetten door iets "leuks"/ anders te gaan doen. Dat werkt vaak verdomde goed.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:20 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik hoop het! Tis gewoon kut zo! Denk je goed te zitten met een verzoekschrift, niet dus! Djeez gaat dinsdag mee naar de advocaat, wellicht komen we er zo uit.
![]()
![]()
![]()
Zo ongeveer voel ik me nu.
Vanmiddag als kim vrij is... loop even naar het winkelcentrum en geef de kids een klein ijsje... een glimlach van de kids doet volgens mij wonderenquote:Op donderdag 29 maart 2012 13:01 schreef Rucky het volgende:
[..]
Begrijpelijk dat je je zo voelt. Probeer het even een middagje van je af te zetten door iets "leuks"/ anders te gaan doen. Dat werkt vaak verdomde goed.![]()
[ afbeelding ]
Ik ben al achter de schermen juridische hulp, komt goedquote:Op donderdag 29 maart 2012 13:27 schreef Rucky het volgende:
Juridische vragen zou je eventueel ook in het wgr forum kwijt kunnen of anders eens kijken naar de ervaringen van anderen.
Mediation is misschien niet eens nodig dan. Als jij zorgt dat alles opgesteld wordt, en hij een verklaring ondertekent dat hij het ermee eens is (referteverklaring), en z'n handtekening zet op convenant en ouderschapsplan, is het ook geregeld.quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb wel lekkers gehaald voor ze!
Ik heb toch weer gebeld net.De secretaresse kon niet veel betekenen voor me. Ik had nog gemaild en dat heeft ze doorgestuurd naar de advocaat. Ook gezegd dat ik op de mail van een week geleden nog geen reactie heb gehad.
Wie weet helpt het! Ze zei ook dat ik Djeez best mee kan nemen dinsdag, kan hij aangeven dat hij overal mee eens is en volledig mee wil werken.
Wellicht dat het omgezet kan worden naar mediation.
Das wel handig dan!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 07:52 schreef innepin het volgende:
[..]
Mediation is misschien niet eens nodig dan. Als jij zorgt dat alles opgesteld wordt, en hij een verklaring ondertekent dat hij het ermee eens is (referteverklaring), en z'n handtekening zet op convenant en ouderschapsplan, is het ook geregeld.
Dan hoop ik dat ze iets vindt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:22 schreef simmu het volgende:
op 3 april dan weer geen grap: er is een urgentie![]()
![]()
![]()
ingrid zelf is niet online, want die is per fiets alle huisjes aan het bekijken, aangezien de urgentieverklaring vandaag al ingaat en tot vanavond tijd is om in te schrijven op een woning
disclaimer; deze post is uiteraard in overleg met ingrid
Wat leukquote:Op dinsdag 3 april 2012 15:22 schreef simmu het volgende:
![]()
![]()
ingrid zelf is niet online, want die is per fiets alle huisjes aan het bekijken, aangezien de urgentieverklaring vandaag al ingaat en tot vanavond tijd is om in te schrijven op een woning
Mooi!quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:22 schreef simmu het volgende:
![]()
![]()
Ik denk dat dat betekent dat mensen die hun huis uit moeten omdat het gesloopt moet worden voorgaan.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:10 schreef livelink het volgende:
Fijn dat er schot in zit nu, Ingrid. Wat betekent sloop urgentie? Dat je alleen in aanmerking komt voor huizen die voor de sloop bestemd zijn in de toekomst?
Ik hoop dat klussen niet nodig is.quote:Op woensdag 4 april 2012 00:14 schreef nikky het volgende:
Wat een goed nieuws van de urgentie.
Hopen dat we snel kunnen beginnen met klussen.
Dat dus... Ik loop te klooien met mn scheiding, maar ondertussen wel ingeschreven. Dus geen recht op urgentie, nou ik kom er gewoon niet eens tussen.. inschrijfduur is iets van 27 maanden nu, ik kom pas over 2 jaar ergens aan de beurt.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:05 schreef Inlognaam het volgende:
Urgentie: de beste huizen voor de zieligste mensen... zo zie ik het soms een beetje*. Als ze het goed aanpakt heeft ze dus een groot huis, op een goede locatie waar ook nog eens weinig aan te klussen valt.
*Uitzonderingen daargelaten uiteraard; soms is het gewoon noodzakelijk. Maar wat heb ik me geirriteerd aan urgenten toen ik een huisje zocht. Alles wat interessant was of nabij mn ouderlijk huis was, was bij voorbaat al urgent.
Ik had geluk dat ik nog van voor mijn huwelijk ingeschreven stond en dus al tien jaar ingeschreven stond, anders had ik nog 10 jaar mogen wachten gok ikquote:Op woensdag 4 april 2012 13:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat dus... Ik loop te klooien met mn scheiding, maar ondertussen wel ingeschreven. Dus geen recht op urgentie, nou ik kom er gewoon niet eens tussen.. inschrijfduur is iets van 27 maanden nu, ik kom pas over 2 jaar ergens aan de beurt.
Voor jou alleen maar fijn tochquote:Op woensdag 4 april 2012 21:46 schreef _Ingrid_ het volgende:
Sorry hoor, ik kan het ook niet helpen dat er in Assen zo´n regeling is!
Ik ben er iig blij mee! Zou niet weten wat ik anders zou moeten!
ja ik kon dus op de valreep nog reageren en heb dat ook gedaan! Elke woensdag komen de nieuwe huizen erop. Dus nu is het bekijken wat kan en wat niet. Liefst 3 slaapkamers, niet in dezelfde wijk.quote:Op woensdag 4 april 2012 22:00 schreef innepin het volgende:
Super toch! Hoe ging het nou eigenlijk? Heb je al ergens op gereageerd? Dat haal ik er nl weer niet uit, en daar zijn we natuurlijk allemaal nieuwsgierig naar
Lief! maar je/jullie hoeft niet zelf iets te kopen hoor! Alleen als je zelf wat hebt liggen.quote:Op woensdag 4 april 2012 22:10 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Voor jou alleen maar fijn tochDe regeling wisselt overal per regio/gemeente, hier krijg je onderhand nergens urgentie voor maar toen ik nog woningzoekende was zag ik vaak genoeg bij de verantwoording urgentie staan. Heb zelf met zeer veel geluk met 3.5 jaar inschrijftijd een woning toegewezen gekregen. Zolang je er maar rekening mee houd dat het woningbouw is en dat het soms niet allemaal in even goede staat word opgeleverd...
Maar om weer even OT te gaan: ik moest toevallig naar de action toe gisteren dus ik heb ook nog wat kleine altijd handige schoonmaakspullen voor je gehaald (En ook de vuilniszakken, boterhamzakken en pedaalemmerzakken mogen uit de OP, die rollen passen prima in de bestekbak!) en moet morgen even naar de wibra voor
Dasty
en ik zag in de doos nog ruimte voor een fles daarvan...
Dat siert je Ingrid.quote:Op woensdag 4 april 2012 22:27 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Lief! maar je/jullie hoeft niet zelf iets te kopen hoor! Alleen als je zelf wat hebt liggen.
Spannend, en succes! Gaan we straks verhuizen naar K&W met je topic?quote:Op woensdag 4 april 2012 22:25 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
ja ik kon dus op de valreep nog reageren en heb dat ook gedaan! Elke woensdag komen de nieuwe huizen erop. Dus nu is het bekijken wat kan en wat niet. Liefst 3 slaapkamers, niet in dezelfde wijk.
Ik mag op alle huizen reageren, alleen bij sommige mogen urgenten niet,dat staat er dan bij.
Ehm goede vraag! Geen idee, als ik eraan denk zal ik het navragen.quote:Op woensdag 4 april 2012 22:31 schreef frederik het volgende:
Wanneer krijg je eigenlijk de uitslag van een woninginschrijving? Dinsdag middernacht is de inschrijfgrens, maar hoe lang hebben ze vervolgens om te gaan verdelen?
Je weet het nooit!quote:Op woensdag 4 april 2012 22:32 schreef innepin het volgende:
[..]
Spannend, en succes! Gaan we straks verhuizen naar K&W met je topic?
Heb je al wat bedacht voor me om te schilderen?
Er gaan toch mensen uit dit topic naar de bowlingmeeting? Daar ga ik ook heen, ik kom uit Voorschoten en wordt opgehaald door iemand uit Zoetermeer, dus daar zou toch wel iets mee te regelen moeten zijn?quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:39 schreef loezzie het volgende:
Super Ingrid! Dat is snel!
Ik heb de kasten nog uitgezocht (ben nog lang niet klaar):
- diverse coca cola glazen
- ovenschalen
- mokken (maar las dat je die al genoeg had)
- glazen serveerbakjes voor bijv nootjes of zo
Als je kaarsen leuk vind, dan duik ik hier ook de kast in. Ik brand ze eigenlijk nooit en heb er vele.
Ik hoop alleen dat iemand ze vanuit omg Haaglanden mee naar jou kan nemen.
(o zag overigens dat van de afstandsbediening van de dvd-speler het klepje mist.. ik ga ff zoeken waar die is)
Aah okay, zouden er al spullen gebracht kunnen worden of moet er nog gewacht worden totdat je daadwerkelijk een woning hebt?quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:27 schreef _Ingrid_ het volgende:
Niet qua huis iig.
De op wordt als het goed is aangepast door liesje die heb ik gemaild iig.
Bij mijn ouders kan er wel iets staan, maar tis al aardig vol.quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:39 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Aah okay, zouden er al spullen gebracht kunnen worden of moet er nog gewacht worden totdat je daadwerkelijk een woning hebt?
Wanneer krijg je te horen of je een huisje hebt? Zit er huizen in het aanbod die je nteresse hebben?
Wat moet er worden aangepast dan? Kan ik namelijk ook nog steedsquote:Op vrijdag 6 april 2012 21:27 schreef _Ingrid_ het volgende:
Niet qua huis iig.
De op wordt als het goed is aangepast door liesje die heb ik gemaild iig.
Helderquote:Op vrijdag 6 april 2012 21:48 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Bij mijn ouders kan er wel iets staan, maar tis al aardig vol.
Er zaten niet veel huizen bij die konden zeg maar. Geen urgentie, 2 slaapkamers, flat. En 1 in dezelfde straar als waar we nu wonen. Ik kijk woensdag weer.
Ik hoor het wel!quote:Op vrijdag 6 april 2012 21:52 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Helderik zal ergens de komende week in assen zijn en dacht misschien kan ik dan alvast de spulletjes brengen maar moet maar even zien hoeveel spullen prospera nog voor je heeft!
Top!quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:02 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ja! Ik haal het dinsdag bij mn werk weg, had nog 2 planten bij me van de bloemetjesmarkt van gisteren dus kon niet alles tegelijkertijd mee nemen
Ik zou toch echt voor 3 slaapkamers gaanquote:
Is dat geen optie dan? Stapelbed en samen op 1 kamer?quote:
Ja, lijkt mij ook het beste!quote:Op woensdag 11 april 2012 09:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zou toch echt voor 3 slaapkamers gaan
Nee, dat werkt hier echt niet.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:34 schreef Ynske het volgende:
[..]
Is dat geen optie dan? Stapelbed en samen op 1 kamer?
Misschien een beetje ouderwets van me, maar ik zou twee meisjes of twee jongens nog wel op één kamer laten slapen, maar een meisje en een jongen moeten gewoon een eigen kamer hoorquote:Op woensdag 11 april 2012 09:34 schreef Ynske het volgende:
Is dat geen optie dan? Stapelbed en samen op 1 kamer?
Nee hier ook niet, en toch heb ik gewoon geen andere keuze en doen ze het er maar mee. 2 slaapkamers is prima.quote:
Is ook zo!quote:Op woensdag 11 april 2012 09:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Misschien een beetje ouderwets van me, maar ik zou twee meisjes of twee jongens nog wel op één kamer laten slapen, maar een meisje en een jongen moeten gewoon een eigen kamer hoor
Als Ingrid nu een huis met 2 kamers kiest dan blijft ze daar vast heel lang wonen omdat ze weer van voor af aan moet met inschrijven en dan geen urgentie krijgt. Beter om in 1x voor het gewenste aantal kamers gaan en dan nu iets langer wachten.
maar goed, een tuin is toch niet persee nodig? kinderen spelen ook in de straat, speeltuin, kunt ermee naar een park etc.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:57 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Is ook zo!
Dit mailde een vriendin net : `Als je een boven woning neemt, zonder tuin.. Hoe wil je dat doen met de kinderen? De hele dag binnen houden? Hoe gaat het denk je als je ze de halve dag binnen moet houden? Op het balkon spelen of op de galerij lijkt me niks. Dan moet je dus altijd met ze mee naar buiten als ze buiten willen spelen? Even gewoon goed over na denken hoe je dat zult gaan ervaren, hoe de kinderen dat zullen vinden?
En op lange termijn? Als je nu iets accepteerd en je wilt eigenlijk iets anders dan moet je lang wachten! Dus heb nu eventjes geduld tot er iets komt wat redelijk goed past bij jullie. Ik snap dat je snel wat wilt maar accepteer niet iets waar je ongelukkig van wordt, daar heeft niemand wat aan he.
Als je het straks alleen moet doen met de kinderen moet je er geen huis stress bij krijgen omdat je ergens woont wat je eigenlik niet wilt of een huis hebt wat te klein is e.d.`
Wijze woorden vind ik! Ik wacht dus nog maar even. Gelukkig is Djeez het wel met me eens dat er deze week niks bij staat.
Dat wou ik ook net zeggen, hele hordes kinderen zijn opgegroeid in een flat...quote:Op woensdag 11 april 2012 09:59 schreef Ynske het volgende:
[..]
maar goed, een tuin is toch niet persee nodig? kinderen spelen ook in de straat, speeltuin, kunt ermee naar een park etc.
Als ik het goed heb, mag dat dus niet. Dus dat Ingrid goed kijkt en weloverwogen kiest ipv lukraak ergens op te reageren vind ik alleen maar goed.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:34 schreef Sally het volgende:
Mag je een huis afwezen met urgentie, Ingrid? Hier in Arnhem namelijk niet (tenzij er meer mensen zijn met urgentie).
Uiteraardquote:Op woensdag 11 april 2012 10:35 schreef Ireth het volgende:
[..]
Als ik het goed heb, mag dat dus niet. Dus dat Ingrid goed kijkt en weloverwogen kiest ipv lukraak ergens op te reageren vind ik alleen maar goed.
* Scorpie mompelt iets over rots in de branding enzo.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:39 schreef Ireth het volgende:
[..]
En daar ga jij vrijwillig tussen staan?
Tnx. Ik snap niet goed wat ik nou fout doe hier. Ik heb dat over de tuin niet gezegd, mijn vriendin. En er zit wel wat in, maar zou een huis met 3 slaapkamers er niet op afwijzen.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:35 schreef Ireth het volgende:
[..]
Als ik het goed heb, mag dat dus niet. Dus dat Ingrid goed kijkt en weloverwogen kiest ipv lukraak ergens op te reageren vind ik alleen maar goed.
Nou inderdaad zeg.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:38 schreef Scorpie het volgende:
Dames dames, rustig. De hormonen vliegen me om de oren hiero.
Helemaal eens. Als er niets te kiezen viel was het niet anders geweest. Nu ze die mogelijkheid wel heeft zou ik ook niet voor het eerste de beste huis gaan. Wrsch zullen ze een jaar of 10-15 in deze woning/buurt blijven dus ik zou ook even heel goed nadenken wat ik wel of niet zou willen. Ook qua scholen en buitenspeelmogelijkheden. Dus niet een tuin, maar wel de buurt bijvoorbeeld...quote:Op woensdag 11 april 2012 10:41 schreef nikky het volgende:
[..]
Nou inderdaad zeg.
Alsof je geen wensen mag hebben wanneer je urgentie hebt.
Wanneer je een huis afwijst terwijl je urgentie hebt, moet je duidelijk kunnen motiveren waarom. Schijnbaar is de motivatie voldoende. Wie zijn wij dan om er een oordeel over te vellen.
Ingrid houdt rekening met de toekomst. Drie slaapkamers en een kindvriendelijke buurt.
Dat zijn in mijn ogen geen onredelijke wensen.
^^ dat dus!quote:Op woensdag 11 april 2012 10:41 schreef nikky het volgende:
Ingrid houdt rekening met de toekomst. Drie slaapkamers en een kindvriendelijke buurt.
Dat zijn in mijn ogen geen onredelijke wensen.
Nou, dat inderdaadquote:Op woensdag 11 april 2012 11:40 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, met de huidige huizenmarkt kan je maar beter zo goed mogelijk terecht komen nu. De kans dat je snel weer naar iets anders kan is wel heel klein. En dan moet je verder kijken dan de huidige leeftijd. Als je voor 4 maanden zou huren is twee slaapkamers wel overkomelijk. Voor 14 jaar gewoon níet. (tenminste, ik zou niet met mijn puberbroer op een kamer hebben willen slapen)
in de dorpjes rondom assen is er in mijn ervaring eerder nog minder aanbod dan in assen hoor. plus dat mensen afkomstig uit het dorpje in kwestie doorgaans voorrang krijgen. 3 jaar terug hadden wij een urgentie voor een woning in een straal van 10 km van dwingeloo. er waren toen op 3 maanden tijd 2 woningen waar we voor in aanmerking kwamen. in een ervan wonen we nuquote:Op woensdag 11 april 2012 11:33 schreef debuurvrouw het volgende:
Zou je dat wel willen? Kan je urgentie ook uitgebreid worden? Is er voor de dorpjes rond Assen uberhaupt urgentie nodig?
Ik hoop dat je gauw iets vind waar je toekomst op kunt bouwen. Dat je sommige delen van Assen afwijst kan ik wel snappen, al voelt het wat dubbel gezien de urgentie. Dat huis in je eigen straat had ik denk ik wel gedaan. Makkelijk voor de kinderen om beide ouders te kunnen zien.waarom wil je niet in je huidige wijk blijven?
Wanneer urgenten niet op de woning reageren of na bezichtiging afwijzenquote:Op woensdag 11 april 2012 10:19 schreef frederik het volgende:
Het is te begrijpen dat je zo je wensen hebt, ik kan er alleen ook inkomen dat het bij anderen verkeerd kan vallen. Vooral mensen die op de wachtlijst staan en mensen voor moeten laten gaan steeds, en zelfs een klein huisje niet als optie krijgen, omdat er daar ook een urgent voorgaat.
OP is up to date. Als er iets bij staat bij wat ik krijg, wat niet klopt, geef dan een gil!quote:Op woensdag 11 april 2012 11:35 schreef Cat22 het volgende:
Er komen flink wat emoties los merk ik.
Prima dat mensen meedenken met Ingrid en ongetwijfeld hartstikke goed bedoeld, maar zullen we dit topic laten voor het bij elkaar zoeken van een inboedel? Want deze hele huizen discussie lijkt mij vrij zinloos en het zou zonde zijn als de insteek van deze reeks daardoor verwatert.
Ingrid kent haar situatie en haar kinderen het beste, dus kan ook het beste inschatten welk huis zij het meest geschikt acht en welke concessies ze zal moeten doen. Iedereen zal daar zijn of haar mening over hebben natuurlijk, maar je kunt niet bij anderen achter de voordeur kijken.
Dus voor het hier uit de hand loopt: inboedel: hoe staat het daarmee?
De mensen vanuit Friesland, Drenthe en Groningen mogen mij ook contacteren. Ik doe geen beloftes maar ik kom nog weleens ergensquote:Op woensdag 11 april 2012 12:19 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
OP is up to date. Als er iets bij staat bij wat ik krijg, wat niet klopt, geef dan een gil!
Als het echt allemaal gaat lukken met vervoer, waar ik me een beetje zorgen om maak, komt het zeker goed!
QFTquote:Op woensdag 11 april 2012 11:35 schreef Cat22 het volgende:
zullen we dit topic laten voor het bij elkaar zoeken van een inboedel? Want deze hele huizen discussie lijkt mij vrij zinloos en het zou zonde zijn als de insteek van deze reeks daardoor verwatert.
Doe dat dan ook maar nietquote:Op woensdag 11 april 2012 11:16 schreef Joene het volgende:
Ik mag me er natuurlijk niet mee bemoeien , maar ingrid waarom kijk je niet ook in de kleine dorpjes rondom assen ? veelal staan er in dorpjes betere huizen voor minder huur , en ben je denk ik sneller aan de beurt.
Haal die post met jouw voorbarige conclusie dan ook weg...want ik voel me toch lichtelijk aangesproken daardoor en die bejegening is niet juist in mijn geval.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Doe dat dan ook maar niet
Ik ga even flink opruimen, dit is een hulptopic, niet een ik heb zelf frustraties en die uit ik lekker hier want ik moet Ingrid niet-topic
GRIJP HEM YVONNE, MAAK HEM AFFFFFFFFF.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:41 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Haal die post met jouw voorbarige conclusie dan ook weg...want ik voel me toch lichtelijk aangesproken daardoor en die bejegening is niet juist in mijn geval.
Boehoehoe,quote:Op woensdag 11 april 2012 18:41 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Haal die post met jouw voorbarige conclusie dan ook weg...want ik voel me toch lichtelijk aangesproken daardoor en die bejegening is niet juist in mijn geval.
Ik zie dat je al een magnetron krijgt, maar heb je wat aan een oventje?quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:47 schreef Papabear het volgende:
Ik krijg van de lieve fok!kers mits het gaat lukken met vervoer uiteraard:
- Magnetron - Inlognaam , neemt Simmu mee, brengt
Ik heb een kamertje van mezelf dat ik al 5 jaar moet behangen. Dus nee, voor behangen moet je niet bij mij zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Boehoehoe,
kan het nu ontopic?
Kom je behangen?
Niet vol hoor!quote:Op woensdag 11 april 2012 21:42 schreef .Sparkling. het volgende:
Ingrid, je PM is vol denk ik. Maar ik ga morgen even kijken of ik de beige gordijnen nog heb en zal meteen een foto van de bruine maken!
Misschien een idee om je ouders te vragen of ze het dan evt. op de post kunnen doen? (ik ben brutaal ik weet het...quote:Op donderdag 12 april 2012 01:23 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
Ingrid, mijn ouders hebben als het goed is in Hoogeveen nog mijn 'oude' gordijnen van mijn eerste studentenkamer (2009-2010) liggen, minder dan een jaar gebruikt. Het zijn 3 losse gordijnen met plooiband, maar oorspronkelijk waren ze met lussen voor aan een roede, ik denk dat mijn moeder die lussen ook heeft bewaard zodat je ze eventueel er weer aan kunt naaien. Het zijn 3 losse gordijnen, en de stof was 1.45m breed per gordijn. 2 ervan zijn iets van 1,5-2 meter lang, en de derde was van plafond tot vloer (Hoe lang is dat meestal? 2,5/3 meter ofzo?). Als je geinteresseerd bent kan ik moederlief vragen ze op te meten, want ik ben een ramp met maten schattenEn ik moet vast nog ergens een foto hebben waar ze op te zien zijn
Ze zijn roze-wit geruit, ik ben er nog steeds verliefd op, misschien iets voor je meisje? Ze verduisteren alleen niet extreem goed, dus het zal niet pikdonker zijn voordat het buiten ook donker is. Ze zijn ook niet doorzichtig hoor, maar lichtgekleurde stof en niet hele dure kwaliteit.
Ik studeer zelf momenteel in Londen en mijn ouders hebben het vaak druk, dus ik zal zelf moeilijk vervoer kunnen regelen. Maar er is vast iemand die Hoogeveen-Assen kan doen, mocht je geinteresseerd zijn, ouders wonen ook vlakbij de afrit van de A28.
Disclaimer: mijn ouders gooien zelden iets weg, maar ik zal om 100% zeker te zijn nog even moeten vragen of het er nog ligt
Ik heb zeker interesse!quote:Op donderdag 12 april 2012 01:23 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
Ingrid, mijn ouders hebben als het goed is in Hoogeveen nog mijn 'oude' gordijnen van mijn eerste studentenkamer (2009-2010) liggen, minder dan een jaar gebruikt. Het zijn 3 losse gordijnen met plooiband, maar oorspronkelijk waren ze met lussen voor aan een roede, ik denk dat mijn moeder die lussen ook heeft bewaard zodat je ze eventueel er weer aan kunt naaien. Het zijn 3 losse gordijnen, en de stof was 1.45m breed per gordijn. 2 ervan zijn iets van 1,5-2 meter lang, en de derde was van plafond tot vloer (Hoe lang is dat meestal? 2,5/3 meter ofzo?). Als je geinteresseerd bent kan ik moederlief vragen ze op te meten, want ik ben een ramp met maten schattenEn ik moet vast nog ergens een foto hebben waar ze op te zien zijn
Ze zijn roze-wit geruit, ik ben er nog steeds verliefd op, misschien iets voor je meisje? Ze verduisteren alleen niet extreem goed, dus het zal niet pikdonker zijn voordat het buiten ook donker is. Ze zijn ook niet doorzichtig hoor, maar lichtgekleurde stof en niet hele dure kwaliteit.
Ik studeer zelf momenteel in Londen en mijn ouders hebben het vaak druk, dus ik zal zelf moeilijk vervoer kunnen regelen. Maar er is vast iemand die Hoogeveen-Assen kan doen, mocht je geinteresseerd zijn, ouders wonen ook vlakbij de afrit van de A28.
Disclaimer: mijn ouders gooien zelden iets weg, maar ik zal om 100% zeker te zijn nog even moeten vragen of het er nog ligt
Er moet nog iets anders uit Hoogeveen komen dus ik denk dat dat niet nodig isquote:Op donderdag 12 april 2012 07:27 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
Misschien een idee om je ouders te vragen of ze het dan evt. op de post kunnen doen? (ik ben brutaal ik weet het...)
He Jammer Von , door je edit is die uit mn AT verdwenen!quote:Op woensdag 11 april 2012 18:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Doe dat dan ook maar niet
Ik ga even flink opruimen, dit is een hulptopic, niet een ik heb zelf frustraties en die uit ik lekker hier want ik moet Ingrid niet-topic
Isa zit in hoogeveenquote:Op donderdag 12 april 2012 10:24 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Er moet nog iets anders uit Hoogeveen komen dus ik denk dat dat niet nodig is
Haha, ja ik wist dat ik had gelezen dat er iemand daar vandaan moest komen!quote:Op donderdag 12 april 2012 14:17 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
Isa zit in hoogeveen![]()
Niet aan gedacht... sorry Isa!!!
Voor er nòg meer mensen gaan PM'en: ik heb geen auto.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:17 schreef dolfina-chica het volgende:
Isa zit in hoogeveen![]()
Niet aan gedacht... sorry Isa!!!
Maar ik doelde dan weer niet op jouquote:Op donderdag 12 april 2012 14:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor er nòg meer mensen gaan PM'en: ik heb geen auto.
(al 3x gevraagd in PM)
Oeps, sorry!quote:Op donderdag 12 april 2012 14:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
(al 3x gevraagd in PM)
Wie gaat er wel vanuit Hoogeveen? Per post is op zich geen probleem hoor, dan betaal ik wel verzendkosten maar er is idd vast iemand die Hoogeveen-Assen doet/kan doen!quote:Op donderdag 12 april 2012 14:56 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Maar ik doelde dan weer niet op jou
Ik kreeg gisteren een berichtje van Ingrid of ik toevallig langs Hoogeveen kom zodat ik daar iets kon ophalen. Helaas kom ik niet in die omgeving van Drenthe, meestal zit ik meer rond de N34quote:Op donderdag 12 april 2012 15:01 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
[..]
Oeps, sorry!
[..]
Wie gaat er wel vanuit Hoogeveen? Per post is op zich geen probleem hoor, dan betaal ik wel verzendkosten maar er is idd vast iemand die Hoogeveen-Assen doet/kan doen!
maar je hebt wel een grote schuur... die we kunnen gebruiken als opslagpuntquote:Op donderdag 12 april 2012 14:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
(al 3x gevraagd in PM)
-edit-quote:Op donderdag 12 april 2012 18:56 schreef Cat22 het volgende:
En weer open.
Ik herhaal het nog maar een keer: dit topic is er om een inboedel voor Ingrid bij elkaar te zoeken.
Mochten anderen hier vinden dat zij ook binnen de doelgroep van FHF passen, dan kan daarvoor een eigen topic geopend worden.
Maar hier wordt NIET uitgevochten wie er wel of geen gelijk heeft en er wordt NIET over de inhoudelijke kant van de scheiding gepost. Niet door Ingrid, niet door Djeez en zeker ook niet door anderen.
Posts die daarover gaan worden gedeleted.
Begrijpelijk, en hartstikke lief ook van je! Ik weet zeker dat een van mijn ouders of zusjes met liefde die gordijnen even naar een ander adres in Hoogeveen brengt, mijn moeder was al ontroerd van het verhaalquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:07 schreef dolfina-chica het volgende:
Ik wil best een keer rijden vanaf Assen naar Hoogeveen... Handig voor mij zou zijn als alles op 1 plek staat... Dat de auto vol kan, ik zie geen mogelijkheid dat ik meerdere keren heen en weer ga of verschillende adressen bij langs zou moeten (financieel gezien)
Vandaar dat ik ook riep: isa woont in hoogeveen...
Ik zal met Isa even in pm overleggen...
Ik wilde je net pmmen! Nee, jij had dacht ik messen, vorken en lepels. Daar zaten er veel van bij!quote:
ok, dan kan ik daar misschien ooit iemand anders mee blij makenquote:Op zondag 15 april 2012 09:58 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik wilde je net pmmen! Nee, jij had dacht ik messen, vorken en lepels. Daar zaten er veel van bij!
Nee, niks gehoord van degenen waarop ik had gereageerd. Woensdag nieuwe kansen.quote:Op zondag 15 april 2012 09:31 schreef Rucky het volgende:
Mijn collega snapte het ook al niet toen ik hem vertelde wat het FHF doet en wat er soms geflikt wordt.![]()
Hoe staat het er verder mee, heb je al zicht op een nieuwe woning?
Ingrid je staat er niet alleen voor.quote:Op zondag 15 april 2012 11:45 schreef _Ingrid_ het volgende:
Oh man ik vind het extra lullig voor mijn vader dat hij niet kan rijden nu. Hij zou helpen met spullen ophalen, of verhuizen tzt. Hij baalt er wel van dat hij nu niet kan helpen op die manier.
Maar ik weet zeker dat dat wel goedkomt! Mijn ouders hebben toffe buren die wel willen helpen waar ze kunnen!
Geen flauw idee. De vrouw bij de gemeente zei toen wel dat ik bijzondere bijstand kon aanvragen voor verf en dergelijke kosten. Hoe en wat geen idee.quote:Op zondag 15 april 2012 12:39 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Ingrid je staat er niet alleen voor.
Je kreeg een urgentie. Kom je in aanmerking voor interieurs en verhuiskosten?
Meestal gaat dienst wonen, zorg en samenleven daarover van de afdeling woonvoorzieningen.
De verhuiskostenvergoeding is 2.552,00. Voor eventueel de verhuizing en vloeraankleding voor
een vier kamerwoning.
quote:Op zondag 15 april 2012 19:16 schreef mrien het volgende:
Ingrid, ik moet ergens nog een grote emmer met saus (verf) hebben staan, in gebroken wit geloof ik. Heb je daar (als ik hem weer vind, had nl al lopen zoeken) belang bij? Is gok ik 10liter ofzo
Kunnen de mensen zelf kijken of dit zo klopt? En eventueel aanvullen.quote:Op zondag 15 april 2012 13:20 schreef dolfina-chica het volgende:
even een vraagje ivm vervoer...
is het een idee om op een rijtje te zetten wat in welke plaats staat/ligt?
Nietus!quote:Op zondag 15 april 2012 21:08 schreef frederik het volgende:
Ingrid, bovenaan staat dat prospera een soeppan voor je heeft (zonder plaatsaanduiding), en onderaan (ongeveer halverwege bij de lijst brengers) staat dat yska wat zaken van prospera mee zal nemen. Heeft Yska geen plek meer voor die soeppan ofzo
quote:
Ingrid kan je DM niet beantwoorden , kan de DM niet aanklikkenquote:Op zondag 15 april 2012 13:56 schreef _Ingrid_ het volgende:
Geen flauw idee. De vrouw bij de gemeente zei toen wel dat ik bijzondere bijstand kon aanvragen voor verf en dergelijke kosten. Hoe en wat geen idee.
En ik kon jou niet pmmen vanwege dezelfde reden. Maar pm gehad en teruggestuurd net.quote:Op maandag 16 april 2012 00:45 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Ingrid kan je DM niet beantwoorden , kan de DM niet aanklikken
want TRU zit ervoor, mijn PM is open maar wanneer ik je probeer te PM-en
krijg ik de melding dat -Ingrid- niet beschikbaar is.
Dit topic gaat over inboedel gezocht en niet over interieurskosten van de gemeente
dus zal mijn post inkorten en proberen te pm-en.
Jouw urgentie is helaas geen WMO-beschikking van de gemeente Assenquote:Op maandag 16 april 2012 09:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
En ik kon jou niet pmmen vanwege dezelfde reden. Maar pm gehad en teruggestuurd net.
Ik denk dus niet dat ik via de gemeente een tegemoetkoming kan krijgen voor de kosten van bv een vloer.
Als je het scherm iets groter of kleiner maakt, zit TRU er niet meer voor.quote:Op maandag 16 april 2012 00:45 schreef tuinfluiter het volgende:
Ingrid kan je DM niet beantwoorden , kan de DM niet aanklikken
want TRU zit ervoor
Ga ik de garage nog een keer doorspitten om te kijken waar die emmer nu gebleven is (hoop dat we hem niet in het oude huis achter gelaten hebben)quote:
Zo wisselend, ook in onze regio , je zit er bovenop en zoekt actief, op een momentquote:Op woensdag 18 april 2012 20:49 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nee. Staat ook belachelijk weinig op. Van de maar 8 woningen zijn er al 5 ongeschikt wegens geen urgentie, 1 slaapkamer, of seniorenwoning. De overigen hebben maar 2 slaapkamers. Volgens de vrouw van actium die ik belde is dit uitzonderlijk en staat er normaal veel meer op. En ook veel met 3 slaapkamers. Ze zei al dat het volgende week beter zou zijn.
Ahnee, hij staat er gewoon volgende week woensdag. Die woning met 3 kamers waar jij op mag en gaat reagerenquote:Op woensdag 18 april 2012 21:51 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dank je. Als ik tegen de tijd dat de urgentie bijna afloopt nog steeds niks heb gevonden, dan zal ik wel op 2 slaapkamers reageren.
Allemaal duimen dan volgende weekquote:Op woensdag 18 april 2012 22:01 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Ahnee, hij staat er gewoon volgende week woensdag. Die woning met 3 kamers waar jij op mag en gaat reageren
Ja is zo, je zit er nog middenin, week duurt dan heel lang.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
Lief! Ik blijf positief, ookal is het even slikken weer.
Je moet ook zeker de moed erin houden ook al is dat niet altijd even makkelijk.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
Lief! Ik blijf positief, ookal is het even slikken weer.
Zet maar weer op de lijst. Ik heb er ook nog één over.quote:
Tof!quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:51 schreef Rucky het volgende:
[..]
Zet maar weer op de lijst. Ik heb er ook nog één over.
Fijn ! Ik vond het al zo vervelend, maar om nou een kapotte te geven (hij las niet alle dvd's goed).. dat is ook weer zo iets..quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:51 schreef Rucky het volgende:
[..]
Zet maar weer op de lijst. Ik heb er ook nog één over.
Wat een leukequote:Op zaterdag 21 april 2012 20:53 schreef Cooki het volgende:
Ingrid, ik las dat je een kapstok/kapstokhaakjes zoekt, toen herinnerde ik me dat we hier nog een kinderkapstokje hebben liggen.
Ms leuk en handig voor erbij? Laat maar even weten als je interesse hebt![]()
[ afbeelding ]
Is zeker handig!quote:Op vrijdag 20 april 2012 22:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Waarschijnlijk overbodig, maar ik kan het allicht proberen. Ik heb nog steeds een grote partij gloeilampen op FHF staan waar geen vraag voor is. Als je die kan gebruiken dan kan ik die best naar een ander adres in Rotterdam brengen zodat die in 1x opgehaald kunnen worden.
Leuk!!! Ik heb er zeker interesse in!quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:53 schreef Cooki het volgende:
Ingrid, ik las dat je een kapstok/kapstokhaakjes zoekt, toen herinnerde ik me dat we hier nog een kinderkapstokje hebben liggen.
Ms leuk en handig voor erbij? Laat maar even weten als je interesse hebt![]()
[ afbeelding ]
Dank je!quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:47 schreef Cooki het volgende:
OK, top, dan is ie voor jou/Kim&Tyler.
Ik woon in de buurt van Blablabla, ms kunnen we iets combineren, anders stuur ik m gewoon op tzt.
Lijkt me handig! Als je er toch vanaf moet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:17 schreef Puala het volgende:
Ik heb ook nog een houten kastje met 2 schapjes er in. Het is een laag kastje. Ik heb er nu mijn handdoeken in liggen. Heb je daar ook interesse in?
niet helemaal... Het bankje moet opgehaald worden in Rotterdam.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dank je!
Modje, kan bovenstaande lijst in de OP? Volgens mij is deze up to date!
Ik heb dit lijstje in de OP gezet, klopt het zo?quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik krijg van de lieve fok!kers mits het gaat lukken met vervoer uiteraard:
- Staande lamp , Fotolijst, klok , Dekbed + overtrek 2 persoons – Danic (spijkenisse)
- Tv meubel – Dancing phoebe (Rotterdam)
- Pot witte latex , braadpan– Isabeau (Hoogeveen)
- Koekenpan , Steelpan , 2x 1 persoonsdekbedovertrek voor Kim- Ireth (utrecht)
- Tupperware bakjes – droomvrouwtje
- Lamp – sir stirling mosley
- Berging kast – Bluemage
- Tuinsetje, 2x kleine lack tafel – Bla (Vlakbij Roermond)
- Dvd speler , diverse coca cola glazen, ovenschalen, glazen serveerbakjes , kaarsen - Loezzie (regio Haaglanden)
- Bed incl bodem – Jaleesajoia
- Zwarte zitzak – Vlindur (Friesland)
- Houten eettafel en salontafel - Flugeltje (tilburg)
- Dressoir en eettafel stoelen– TF (vlak bij den Haag)
- Vaste telefoon - Mark (nijmegen)
- 2 persoonsbank met kleed -Muck Rotterdam
- Foodprocessor- Evenstar
- Wasrek, tosti-ijzer, glazen, Princess wok 4-in-1 ding,- Wolken
- kinder kapstokje - Cooki brengt naar Bla, of stuurt op
- 2 p matras, Puala, brengt
- Gordijnen - AllOfTheSameBlood , brengt naar Isabeau, die neemt mee
- Afdruiprek, teiltje, afwasborstel, afwasmiddel, schuurspons
Nachtlampje voor beide kinderen, Wasknijpers, Kookwekker, Broodrooster,
1p anti doorlekmat die je onder hoeslaken kan doen- Papabear, stuurt op
- 18 delig servies (borden enzo) – Noli. brengt
- Dvd speler – Rucky ,stuurt op
- Magnetron - Inlognaam , neemt Simmu mee, brengt
- 2x 1p dekbedovertrek voor Tyler, 2 opbergdozen – yskafredriksson brengt (Groningen)
- 140x200 dekbedovertrekken moet ik hier nog hebben liggen, stuk of 2.
Ook 1x hoeslaken. rvs pedaalemmer, soeppan Van prospera, yska brengt
- Tv voor de slaapkamer – cvboer brengt
- Pastapan, grillmaster, blauw vloerkleed – Lavenderr brengt
- lampje Tyler, lepelrek , een gewone plafonniere , prikbord, spellen, auto´s, chocomelmokken ladywrb ( staat bij Muks, Heerhugowaard) , Waterkoker – muks , brengt
- Fotocamera – Brandx stuurt op
- Blauwe bloem plafondlamp , gele maan wandlamp – debuurvrouw (Friesland) brengt of stuurt op
- Stoel – Nikky, brengt
Sluit ik me bij aan.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik begrijp dus goed dat er nog geen vervoersmogelijkheden zijn voor de spullen van Muck, Dancing Phoebe en mij.
Zodra dat er wel is hou ik me aanbevolen om mijn spullen naar een adres in R'dam te brengen of op te laten halen.
Klinkt goed!quote:Op woensdag 25 april 2012 12:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
Er staan meer huizen op en ook een aantal met 3 slaapkamers! Op 1 alvast gereageerd.
Ik twijfel alleen erg of ik zal reageren op degene die 588.- kost. Ben bang dat het met huurtoeslag niet goed gaat, of dat het verandert wordt. En dat ik dan in de problemen kom.
Morgen ga ik met mijn zusje kijken. Er is nog een flat op de 2e verdieping, en 2 bovenwoningen.
En vervoer geen idee of en hoe dat moet gaan lukken.
Je weet toch wel wat je straks netto binnenkrijgt? Je uitkering + alimentatie? Dan zoek je even op wat je als huurtoeslag krijgt en dan weet je je netto huur.. En dan is het afwegen of je genoeg overhoudt om te kunnen eten, je gas water en licht, verzekeringen, enz enz.quote:Op woensdag 25 april 2012 12:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
Er staan meer huizen op en ook een aantal met 3 slaapkamers! Op 1 alvast gereageerd.
Ik twijfel alleen erg of ik zal reageren op degene die 588.- kost. Ben bang dat het met huurtoeslag niet goed gaat, of dat het verandert wordt. En dat ik dan in de problemen kom.
Morgen ga ik met mijn zusje kijken. Er is nog een flat op de 2e verdieping, en 2 bovenwoningen.
En vervoer geen idee of en hoe dat moet gaan lukken.
Ja is ook zo!quote:Op woensdag 25 april 2012 12:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je weet toch wel wat je straks netto binnenkrijgt? Je uitkering + alimentatie? Dan zoek je even op wat je als huurtoeslag krijgt en dan weet je je netto huur.. En dan is het afwegen of je genoeg overhoudt om te kunnen eten, je gas water en licht, verzekeringen, enz enz.
Kinderalimentatie toch wel? huurtoeslag afschaffen gaat voorlopig niet gebeuren hoor. 150 eu voor gas en licht is heel redelijk, zelfs wel wat hoog vind ik.quote:Op woensdag 25 april 2012 13:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ja is ook zo!
Gemiddeld is bijstand 1100,- maar kan afwijken per situatie staat op de site. Alimentatie komt er niet bovenop! Zorg, huur, kindgebonden budget komt er wel bovenop.
Ben juist bang dat de regering huurtoeslag drastisch gaat verlagen, of afschaffen tzt. Dat ik dan in de problemen kan komen.
Verzekeringen ben ik aan het vergelijken. En gas en licht 150,- lijkt me wel een normaal bedrag. Water is hier 2x per jaar. En ik kan wel ontheffing krijgen van waterschapsbelasting etc.
Nee, gaat er vanaf is mij verteld door iemand van de gemeente.quote:Op woensdag 25 april 2012 13:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kinderalimentatie toch wel? huurtoeslag afschaffen gaat voorlopig niet gebeuren hoor. 150 eu voor gas en licht is heel redelijk, zelfs wel wat hoog vind ik.
Ja volgens mij kan ik nu wel in het laagste tarief komen! En is er iets waardoor Kim goedkoper naar zwemles kan.quote:Op woensdag 25 april 2012 13:42 schreef simmu het volgende:
kosten psz kan wellicht meevallen. bij ons is het een vastgesteld bedrag, maar het is ook wel eens inkomensafhankelijk! dat zit echt raar in elkaar
1 handtekening met 2 minuten sta je buitenquote:Op woensdag 25 april 2012 13:50 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ja volgens mij kan ik nu wel in het laagste tarief komen! En is er iets waardoor Kim goedkoper naar zwemles kan.
Alimentatie brief is binnen en klopt nu wel, nu gaat Djeez wel akkoord! Ouderschapsplan ook!
Dus als we het officiele spul hebben kunnen we tekenen en kan het naar de rechter!
Hier moeten we het tekenen en opsturen, maar ik breng het wel langs dan. Met die trage post van tegenwoordig schiet het anders ook niet op.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:31 schreef Joene het volgende:
[..]
1 handtekening met 2 minuten sta je buiten
Goed punt!quote:Op woensdag 25 april 2012 14:49 schreef Troel het volgende:
Ingrid, gewoon reageren op die ene woning. Misschien gaat er over zoveel tijd wel wat met de toeslagen gebeuren, maar misschien heb jij over zoveel tijd wel gewoon een baan
Oh je bent al bij de advocaat geweest ? want je moet in persoon voor de advocaat verschijnen namelijk van de wet ?quote:Op woensdag 25 april 2012 14:53 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Hier moeten we het tekenen en opsturen, maar ik breng het wel langs dan. Met die trage post van tegenwoordig schiet het anders ook niet op.
Bovendien kan ik dan sneller bij de belastingdienst alles veranderen / aanvragen.
[..]
Goed punt!
Hoe bedoel je? We zijn iig bij de advocaat geweest samen om het ouderschapsplan en alimentatie op te stellen.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:55 schreef Joene het volgende:
[..]
Oh je bent al bij de advocaat geweest ? want je moet in persoon voor de advocaat verschijnen namelijk van de wet ?
ja dan mag het gewoon thuis tekenen, wij hadden een mediator en moesten toen nog 1x apart verschijnen bij de advocaatquote:Op woensdag 25 april 2012 15:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? We zijn iig bij de advocaat geweest samen om het ouderschapsplan en alimentatie op te stellen.
Je hebt ook genoeg mediators die ook meteen mogen indienen.quote:Op woensdag 25 april 2012 15:09 schreef Joene het volgende:
[..]
ja dan mag het gewoon thuis tekenen, wij hadden een mediator en moesten toen nog 1x apart verschijnen bij de advocaat
dat zijn verkapte advocatenquote:Op woensdag 25 april 2012 16:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je hebt ook genoeg mediators die ook meteen mogen indienen.
Dat is correct.quote:Op woensdag 25 april 2012 16:46 schreef Joene het volgende:
[..]
dat zijn verkapte advocatendie mediator dingen doen
ik weet het ? ik heb ook zo een sjieke scheiding gehad ?quote:
Anders een gordijn voor de ontbrekende deur ofzo?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik ben net thuis van de huizenjacht en de papieren zijn er al! Dus vandaag tekenen en misschien morgen langsbrengen, of opsturen.
Ik heb zo´n ontzettend tof huis gezien, waar ik al blind op had gereageerd. Eengezinswoning. Bij de buren binnen gekeken en is helemaal tof!
Als iedereen nou heel hard gaat duimen lukt het vast wel! Positief blijven!
Verder nog een flatje en 2 bovenwoningen gezien. Waarvan er 1 totaal afgeleefd is volgens de onderbuuf. Schoonmaakteam was geweest en heel klein.
De andere heel leuk, maar slaapkamer nr 3 moet je zelf een deur voor verzinnen. Is nu het eettafel gedeelte, waar je ook langs moet om naar het balkon te gaan. Niet echt handig dus!
Duimen dusquote:Op donderdag 26 april 2012 15:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik ben net thuis van de huizenjacht en de papieren zijn er al! Dus vandaag tekenen en misschien morgen langsbrengen, of opsturen.
Ik heb zo´n ontzettend tof huis gezien, waar ik al blind op had gereageerd. Eengezinswoning. Bij de buren binnen gekeken en is helemaal tof!
Verder nog een flatje en 2 bovenwoningen gezien. Waarvan er 1 totaal afgeleefd is volgens de onderbuuf. Schoonmaakteam was geweest en heel klein.
De andere heel leuk, maar slaapkamer nr 3 moet je zelf een deur voor verzinnen. Is nu het eettafel gedeelte, waar je ook langs moet om naar het balkon te gaan. Niet echt handig dus!
Ik zal voor je duimen dat je die woning snel krijgt.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
dan maak je daar jouw slaapkamer van, heb je ook iets eigens (een balkon) en ben je van kindergekut met balkon afquote:Op donderdag 26 april 2012 15:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
flikker je je kinderen lekker naar de Kinderopvang , en die ander gaat al naar de basisschool en misschien moet je dan is bedenken om te gaan werken ofzo.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
Gordijn vind ik niet handig, Schuifdeur, harmonicadeur zou kunnen. Maar ik heb daar echt geen geld voor. Ik heb uberhaupt geen geld.
En verder gaat het wel met je?quote:Op donderdag 26 april 2012 16:06 schreef Joene het volgende:
[..]
flikker je je kinderen lekker naar de Kinderopvang , en die ander gaat al naar de basisschool en misschien moet je dan is bedenken om te gaan werken ofzo.
Het is een bewuste keuze die ze maakt om thuis te zitten.quote:
Nou een beetje frusterend is het wel. Ze krijgt werkelijk alles, een hele inboedel voor noppes... Ze heeft 1100 eu netto in de maand, zonder dat ze daar iets voor hoeft te doen? Sorry, maar dat schiet bij sommigen in het verkeerde gat?quote:
Tja, wij moeten het ook met veel minder doen, maar daar is dit topic niet voorquote:Op donderdag 26 april 2012 16:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou een beetje frusterend is het wel. Ze krijgt werkelijk alles, een hele inboedel voor noppes... Ze heeft 1100 eu netto in de maand, zonder dat ze daar iets voor hoeft te doen? Sorry, maar dat schiet bij sommigen in het verkeerde gat?
Vlgs mij alleen als je heel erg last hebt van het calimero-syndroom.quote:Op donderdag 26 april 2012 16:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou een beetje frusterend is het wel. Ze krijgt werkelijk alles, een hele inboedel voor noppes... Ze heeft 1100 eu netto in de maand, zonder dat ze daar iets voor hoeft te doen? Sorry, maar dat schiet bij sommigen in het verkeerde gat?
Misschien omdat Ingrid actie onderneemt?quote:Op donderdag 26 april 2012 16:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Vlgs mij alleen als je heel erg last hebt van het calimero-syndroom.
Wat zal het jou nou werkelijk aan je reet roesten of Ingrid wel of niet spullen krijgt... De mensen die dingen geven worden er niet toe gedwongen, dus waar maak je je in godsnaam druk om...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |