Ingrid je staat er niet alleen voor.quote:Op zondag 15 april 2012 11:45 schreef _Ingrid_ het volgende:
Oh man ik vind het extra lullig voor mijn vader dat hij niet kan rijden nu. Hij zou helpen met spullen ophalen, of verhuizen tzt. Hij baalt er wel van dat hij nu niet kan helpen op die manier.
Maar ik weet zeker dat dat wel goedkomt! Mijn ouders hebben toffe buren die wel willen helpen waar ze kunnen!
Geen flauw idee. De vrouw bij de gemeente zei toen wel dat ik bijzondere bijstand kon aanvragen voor verf en dergelijke kosten. Hoe en wat geen idee.quote:Op zondag 15 april 2012 12:39 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Ingrid je staat er niet alleen voor.
Je kreeg een urgentie. Kom je in aanmerking voor interieurs en verhuiskosten?
Meestal gaat dienst wonen, zorg en samenleven daarover van de afdeling woonvoorzieningen.
De verhuiskostenvergoeding is 2.552,00. Voor eventueel de verhuizing en vloeraankleding voor
een vier kamerwoning.
quote:Op zondag 15 april 2012 19:16 schreef mrien het volgende:
Ingrid, ik moet ergens nog een grote emmer met saus (verf) hebben staan, in gebroken wit geloof ik. Heb je daar (als ik hem weer vind, had nl al lopen zoeken) belang bij? Is gok ik 10liter ofzo
Kunnen de mensen zelf kijken of dit zo klopt? En eventueel aanvullen.quote:Op zondag 15 april 2012 13:20 schreef dolfina-chica het volgende:
even een vraagje ivm vervoer...
is het een idee om op een rijtje te zetten wat in welke plaats staat/ligt?
Nietus!quote:Op zondag 15 april 2012 21:08 schreef frederik het volgende:
Ingrid, bovenaan staat dat prospera een soeppan voor je heeft (zonder plaatsaanduiding), en onderaan (ongeveer halverwege bij de lijst brengers) staat dat yska wat zaken van prospera mee zal nemen. Heeft Yska geen plek meer voor die soeppan ofzo
quote:
Ingrid kan je DM niet beantwoorden , kan de DM niet aanklikkenquote:Op zondag 15 april 2012 13:56 schreef _Ingrid_ het volgende:
Geen flauw idee. De vrouw bij de gemeente zei toen wel dat ik bijzondere bijstand kon aanvragen voor verf en dergelijke kosten. Hoe en wat geen idee.
En ik kon jou niet pmmen vanwege dezelfde reden. Maar pm gehad en teruggestuurd net.quote:Op maandag 16 april 2012 00:45 schreef tuinfluiter het volgende:
[..]
Ingrid kan je DM niet beantwoorden , kan de DM niet aanklikken
want TRU zit ervoor, mijn PM is open maar wanneer ik je probeer te PM-en
krijg ik de melding dat -Ingrid- niet beschikbaar is.
Dit topic gaat over inboedel gezocht en niet over interieurskosten van de gemeente
dus zal mijn post inkorten en proberen te pm-en.
Jouw urgentie is helaas geen WMO-beschikking van de gemeente Assenquote:Op maandag 16 april 2012 09:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
En ik kon jou niet pmmen vanwege dezelfde reden. Maar pm gehad en teruggestuurd net.
Ik denk dus niet dat ik via de gemeente een tegemoetkoming kan krijgen voor de kosten van bv een vloer.
Als je het scherm iets groter of kleiner maakt, zit TRU er niet meer voor.quote:Op maandag 16 april 2012 00:45 schreef tuinfluiter het volgende:
Ingrid kan je DM niet beantwoorden , kan de DM niet aanklikken
want TRU zit ervoor
Ga ik de garage nog een keer doorspitten om te kijken waar die emmer nu gebleven is (hoop dat we hem niet in het oude huis achter gelaten hebben)quote:
Zo wisselend, ook in onze regio , je zit er bovenop en zoekt actief, op een momentquote:Op woensdag 18 april 2012 20:49 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nee. Staat ook belachelijk weinig op. Van de maar 8 woningen zijn er al 5 ongeschikt wegens geen urgentie, 1 slaapkamer, of seniorenwoning. De overigen hebben maar 2 slaapkamers. Volgens de vrouw van actium die ik belde is dit uitzonderlijk en staat er normaal veel meer op. En ook veel met 3 slaapkamers. Ze zei al dat het volgende week beter zou zijn.
Ahnee, hij staat er gewoon volgende week woensdag. Die woning met 3 kamers waar jij op mag en gaat reagerenquote:Op woensdag 18 april 2012 21:51 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dank je. Als ik tegen de tijd dat de urgentie bijna afloopt nog steeds niks heb gevonden, dan zal ik wel op 2 slaapkamers reageren.
Allemaal duimen dan volgende weekquote:Op woensdag 18 april 2012 22:01 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Ahnee, hij staat er gewoon volgende week woensdag. Die woning met 3 kamers waar jij op mag en gaat reageren
Ja is zo, je zit er nog middenin, week duurt dan heel lang.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
Lief! Ik blijf positief, ookal is het even slikken weer.
Je moet ook zeker de moed erin houden ook al is dat niet altijd even makkelijk.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
Lief! Ik blijf positief, ookal is het even slikken weer.
Zet maar weer op de lijst. Ik heb er ook nog één over.quote:
Tof!quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:51 schreef Rucky het volgende:
[..]
Zet maar weer op de lijst. Ik heb er ook nog één over.
Fijn ! Ik vond het al zo vervelend, maar om nou een kapotte te geven (hij las niet alle dvd's goed).. dat is ook weer zo iets..quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:51 schreef Rucky het volgende:
[..]
Zet maar weer op de lijst. Ik heb er ook nog één over.
Wat een leukequote:Op zaterdag 21 april 2012 20:53 schreef Cooki het volgende:
Ingrid, ik las dat je een kapstok/kapstokhaakjes zoekt, toen herinnerde ik me dat we hier nog een kinderkapstokje hebben liggen.
Ms leuk en handig voor erbij? Laat maar even weten als je interesse hebt![]()
[ afbeelding ]
Is zeker handig!quote:Op vrijdag 20 april 2012 22:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Waarschijnlijk overbodig, maar ik kan het allicht proberen. Ik heb nog steeds een grote partij gloeilampen op FHF staan waar geen vraag voor is. Als je die kan gebruiken dan kan ik die best naar een ander adres in Rotterdam brengen zodat die in 1x opgehaald kunnen worden.
Leuk!!! Ik heb er zeker interesse in!quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:53 schreef Cooki het volgende:
Ingrid, ik las dat je een kapstok/kapstokhaakjes zoekt, toen herinnerde ik me dat we hier nog een kinderkapstokje hebben liggen.
Ms leuk en handig voor erbij? Laat maar even weten als je interesse hebt![]()
[ afbeelding ]
Dank je!quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:47 schreef Cooki het volgende:
OK, top, dan is ie voor jou/Kim&Tyler.
Ik woon in de buurt van Blablabla, ms kunnen we iets combineren, anders stuur ik m gewoon op tzt.
Lijkt me handig! Als je er toch vanaf moet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:17 schreef Puala het volgende:
Ik heb ook nog een houten kastje met 2 schapjes er in. Het is een laag kastje. Ik heb er nu mijn handdoeken in liggen. Heb je daar ook interesse in?
niet helemaal... Het bankje moet opgehaald worden in Rotterdam.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dank je!
Modje, kan bovenstaande lijst in de OP? Volgens mij is deze up to date!
Ik heb dit lijstje in de OP gezet, klopt het zo?quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:15 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik krijg van de lieve fok!kers mits het gaat lukken met vervoer uiteraard:
- Staande lamp , Fotolijst, klok , Dekbed + overtrek 2 persoons – Danic (spijkenisse)
- Tv meubel – Dancing phoebe (Rotterdam)
- Pot witte latex , braadpan– Isabeau (Hoogeveen)
- Koekenpan , Steelpan , 2x 1 persoonsdekbedovertrek voor Kim- Ireth (utrecht)
- Tupperware bakjes – droomvrouwtje
- Lamp – sir stirling mosley
- Berging kast – Bluemage
- Tuinsetje, 2x kleine lack tafel – Bla (Vlakbij Roermond)
- Dvd speler , diverse coca cola glazen, ovenschalen, glazen serveerbakjes , kaarsen - Loezzie (regio Haaglanden)
- Bed incl bodem – Jaleesajoia
- Zwarte zitzak – Vlindur (Friesland)
- Houten eettafel en salontafel - Flugeltje (tilburg)
- Dressoir en eettafel stoelen– TF (vlak bij den Haag)
- Vaste telefoon - Mark (nijmegen)
- 2 persoonsbank met kleed -Muck Rotterdam
- Foodprocessor- Evenstar
- Wasrek, tosti-ijzer, glazen, Princess wok 4-in-1 ding,- Wolken
- kinder kapstokje - Cooki brengt naar Bla, of stuurt op
- 2 p matras, Puala, brengt
- Gordijnen - AllOfTheSameBlood , brengt naar Isabeau, die neemt mee
- Afdruiprek, teiltje, afwasborstel, afwasmiddel, schuurspons
Nachtlampje voor beide kinderen, Wasknijpers, Kookwekker, Broodrooster,
1p anti doorlekmat die je onder hoeslaken kan doen- Papabear, stuurt op
- 18 delig servies (borden enzo) – Noli. brengt
- Dvd speler – Rucky ,stuurt op
- Magnetron - Inlognaam , neemt Simmu mee, brengt
- 2x 1p dekbedovertrek voor Tyler, 2 opbergdozen – yskafredriksson brengt (Groningen)
- 140x200 dekbedovertrekken moet ik hier nog hebben liggen, stuk of 2.
Ook 1x hoeslaken. rvs pedaalemmer, soeppan Van prospera, yska brengt
- Tv voor de slaapkamer – cvboer brengt
- Pastapan, grillmaster, blauw vloerkleed – Lavenderr brengt
- lampje Tyler, lepelrek , een gewone plafonniere , prikbord, spellen, auto´s, chocomelmokken ladywrb ( staat bij Muks, Heerhugowaard) , Waterkoker – muks , brengt
- Fotocamera – Brandx stuurt op
- Blauwe bloem plafondlamp , gele maan wandlamp – debuurvrouw (Friesland) brengt of stuurt op
- Stoel – Nikky, brengt
Sluit ik me bij aan.quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik begrijp dus goed dat er nog geen vervoersmogelijkheden zijn voor de spullen van Muck, Dancing Phoebe en mij.
Zodra dat er wel is hou ik me aanbevolen om mijn spullen naar een adres in R'dam te brengen of op te laten halen.
Klinkt goed!quote:Op woensdag 25 april 2012 12:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
Er staan meer huizen op en ook een aantal met 3 slaapkamers! Op 1 alvast gereageerd.
Ik twijfel alleen erg of ik zal reageren op degene die 588.- kost. Ben bang dat het met huurtoeslag niet goed gaat, of dat het verandert wordt. En dat ik dan in de problemen kom.
Morgen ga ik met mijn zusje kijken. Er is nog een flat op de 2e verdieping, en 2 bovenwoningen.
En vervoer geen idee of en hoe dat moet gaan lukken.
Je weet toch wel wat je straks netto binnenkrijgt? Je uitkering + alimentatie? Dan zoek je even op wat je als huurtoeslag krijgt en dan weet je je netto huur.. En dan is het afwegen of je genoeg overhoudt om te kunnen eten, je gas water en licht, verzekeringen, enz enz.quote:Op woensdag 25 april 2012 12:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
Er staan meer huizen op en ook een aantal met 3 slaapkamers! Op 1 alvast gereageerd.
Ik twijfel alleen erg of ik zal reageren op degene die 588.- kost. Ben bang dat het met huurtoeslag niet goed gaat, of dat het verandert wordt. En dat ik dan in de problemen kom.
Morgen ga ik met mijn zusje kijken. Er is nog een flat op de 2e verdieping, en 2 bovenwoningen.
En vervoer geen idee of en hoe dat moet gaan lukken.
Ja is ook zo!quote:Op woensdag 25 april 2012 12:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je weet toch wel wat je straks netto binnenkrijgt? Je uitkering + alimentatie? Dan zoek je even op wat je als huurtoeslag krijgt en dan weet je je netto huur.. En dan is het afwegen of je genoeg overhoudt om te kunnen eten, je gas water en licht, verzekeringen, enz enz.
Kinderalimentatie toch wel? huurtoeslag afschaffen gaat voorlopig niet gebeuren hoor. 150 eu voor gas en licht is heel redelijk, zelfs wel wat hoog vind ik.quote:Op woensdag 25 april 2012 13:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ja is ook zo!
Gemiddeld is bijstand 1100,- maar kan afwijken per situatie staat op de site. Alimentatie komt er niet bovenop! Zorg, huur, kindgebonden budget komt er wel bovenop.
Ben juist bang dat de regering huurtoeslag drastisch gaat verlagen, of afschaffen tzt. Dat ik dan in de problemen kan komen.
Verzekeringen ben ik aan het vergelijken. En gas en licht 150,- lijkt me wel een normaal bedrag. Water is hier 2x per jaar. En ik kan wel ontheffing krijgen van waterschapsbelasting etc.
Nee, gaat er vanaf is mij verteld door iemand van de gemeente.quote:Op woensdag 25 april 2012 13:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kinderalimentatie toch wel? huurtoeslag afschaffen gaat voorlopig niet gebeuren hoor. 150 eu voor gas en licht is heel redelijk, zelfs wel wat hoog vind ik.
Ja volgens mij kan ik nu wel in het laagste tarief komen! En is er iets waardoor Kim goedkoper naar zwemles kan.quote:Op woensdag 25 april 2012 13:42 schreef simmu het volgende:
kosten psz kan wellicht meevallen. bij ons is het een vastgesteld bedrag, maar het is ook wel eens inkomensafhankelijk! dat zit echt raar in elkaar
1 handtekening met 2 minuten sta je buitenquote:Op woensdag 25 april 2012 13:50 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Ja volgens mij kan ik nu wel in het laagste tarief komen! En is er iets waardoor Kim goedkoper naar zwemles kan.
Alimentatie brief is binnen en klopt nu wel, nu gaat Djeez wel akkoord! Ouderschapsplan ook!
Dus als we het officiele spul hebben kunnen we tekenen en kan het naar de rechter!
Hier moeten we het tekenen en opsturen, maar ik breng het wel langs dan. Met die trage post van tegenwoordig schiet het anders ook niet op.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:31 schreef Joene het volgende:
[..]
1 handtekening met 2 minuten sta je buiten
Goed punt!quote:Op woensdag 25 april 2012 14:49 schreef Troel het volgende:
Ingrid, gewoon reageren op die ene woning. Misschien gaat er over zoveel tijd wel wat met de toeslagen gebeuren, maar misschien heb jij over zoveel tijd wel gewoon een baan
Oh je bent al bij de advocaat geweest ? want je moet in persoon voor de advocaat verschijnen namelijk van de wet ?quote:Op woensdag 25 april 2012 14:53 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Hier moeten we het tekenen en opsturen, maar ik breng het wel langs dan. Met die trage post van tegenwoordig schiet het anders ook niet op.
Bovendien kan ik dan sneller bij de belastingdienst alles veranderen / aanvragen.
[..]
Goed punt!
Hoe bedoel je? We zijn iig bij de advocaat geweest samen om het ouderschapsplan en alimentatie op te stellen.quote:Op woensdag 25 april 2012 14:55 schreef Joene het volgende:
[..]
Oh je bent al bij de advocaat geweest ? want je moet in persoon voor de advocaat verschijnen namelijk van de wet ?
ja dan mag het gewoon thuis tekenen, wij hadden een mediator en moesten toen nog 1x apart verschijnen bij de advocaatquote:Op woensdag 25 april 2012 15:01 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? We zijn iig bij de advocaat geweest samen om het ouderschapsplan en alimentatie op te stellen.
Je hebt ook genoeg mediators die ook meteen mogen indienen.quote:Op woensdag 25 april 2012 15:09 schreef Joene het volgende:
[..]
ja dan mag het gewoon thuis tekenen, wij hadden een mediator en moesten toen nog 1x apart verschijnen bij de advocaat
dat zijn verkapte advocatenquote:Op woensdag 25 april 2012 16:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je hebt ook genoeg mediators die ook meteen mogen indienen.
Dat is correct.quote:Op woensdag 25 april 2012 16:46 schreef Joene het volgende:
[..]
dat zijn verkapte advocatendie mediator dingen doen
ik weet het ? ik heb ook zo een sjieke scheiding gehad ?quote:
Anders een gordijn voor de ontbrekende deur ofzo?quote:Op donderdag 26 april 2012 15:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik ben net thuis van de huizenjacht en de papieren zijn er al! Dus vandaag tekenen en misschien morgen langsbrengen, of opsturen.
Ik heb zo´n ontzettend tof huis gezien, waar ik al blind op had gereageerd. Eengezinswoning. Bij de buren binnen gekeken en is helemaal tof!
Als iedereen nou heel hard gaat duimen lukt het vast wel! Positief blijven!
Verder nog een flatje en 2 bovenwoningen gezien. Waarvan er 1 totaal afgeleefd is volgens de onderbuuf. Schoonmaakteam was geweest en heel klein.
De andere heel leuk, maar slaapkamer nr 3 moet je zelf een deur voor verzinnen. Is nu het eettafel gedeelte, waar je ook langs moet om naar het balkon te gaan. Niet echt handig dus!
Duimen dusquote:Op donderdag 26 april 2012 15:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik ben net thuis van de huizenjacht en de papieren zijn er al! Dus vandaag tekenen en misschien morgen langsbrengen, of opsturen.
Ik heb zo´n ontzettend tof huis gezien, waar ik al blind op had gereageerd. Eengezinswoning. Bij de buren binnen gekeken en is helemaal tof!
Verder nog een flatje en 2 bovenwoningen gezien. Waarvan er 1 totaal afgeleefd is volgens de onderbuuf. Schoonmaakteam was geweest en heel klein.
De andere heel leuk, maar slaapkamer nr 3 moet je zelf een deur voor verzinnen. Is nu het eettafel gedeelte, waar je ook langs moet om naar het balkon te gaan. Niet echt handig dus!
Ik zal voor je duimen dat je die woning snel krijgt.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
dan maak je daar jouw slaapkamer van, heb je ook iets eigens (een balkon) en ben je van kindergekut met balkon afquote:Op donderdag 26 april 2012 15:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
flikker je je kinderen lekker naar de Kinderopvang , en die ander gaat al naar de basisschool en misschien moet je dan is bedenken om te gaan werken ofzo.quote:Op donderdag 26 april 2012 15:52 schreef _Ingrid_ het volgende:
Gordijn vind ik niet handig, Schuifdeur, harmonicadeur zou kunnen. Maar ik heb daar echt geen geld voor. Ik heb uberhaupt geen geld.
En verder gaat het wel met je?quote:Op donderdag 26 april 2012 16:06 schreef Joene het volgende:
[..]
flikker je je kinderen lekker naar de Kinderopvang , en die ander gaat al naar de basisschool en misschien moet je dan is bedenken om te gaan werken ofzo.
Het is een bewuste keuze die ze maakt om thuis te zitten.quote:
Nou een beetje frusterend is het wel. Ze krijgt werkelijk alles, een hele inboedel voor noppes... Ze heeft 1100 eu netto in de maand, zonder dat ze daar iets voor hoeft te doen? Sorry, maar dat schiet bij sommigen in het verkeerde gat?quote:
Tja, wij moeten het ook met veel minder doen, maar daar is dit topic niet voorquote:Op donderdag 26 april 2012 16:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou een beetje frusterend is het wel. Ze krijgt werkelijk alles, een hele inboedel voor noppes... Ze heeft 1100 eu netto in de maand, zonder dat ze daar iets voor hoeft te doen? Sorry, maar dat schiet bij sommigen in het verkeerde gat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |