Gewoon opbokken met die huichelaars.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:30 schreef Asphias het volgende:
misschien is een optie om een daadwerkelijke minderheidsregering van cda en vvd te hebben, die in de 2e kamer aan de hand van een open debat proberen de hervormingen door te voeren?
Nee, er moet nu gewoon weer een solide meerderheidskabinet komen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:30 schreef Asphias het volgende:
misschien is een optie om een daadwerkelijke minderheidsregering van cda en vvd te hebben, die in de 2e kamer aan de hand van een open debat proberen de hervormingen door te voeren?
Geniaalquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:26 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Het kabinet staat op het punt om op te rutte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het sprokkelen van meerderheden ben ik meer dan zat. Ik wil net als remlof een solide meerderheidskabinet. Dus ik wil niks minder dan nieuwe verkiezingen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:30 schreef Asphias het volgende:
Zitten PVV stemmers zo enorm te wachten op het einde van dit kabinet? Ik kan het me moeilijk voorstellen..quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:37 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk trouwens dat Wilders vooral moeilijk doet om zich te profileren en de beschadigingen van de afgelopen weken zo wil wegwerken.
Er zijn een hoop PVV-stemmers die menen dat Wilders al veel teveel water bij de wijn heeft gedaan. Wat hen betreft trekt Wilders weldegelijk de stekker eruit.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:38 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Zitten PVV stemmers zo enorm te wachten op het einde van dit kabinet? Ik kan het me moeilijk voorstellen..
Waarom? De oppositie heeft nog nooit zoveel invloed kunnen uitoefenen op het kabinetsbeleid. En we hebben nog nooit een kabinet gehad die zoveel met de Kamerfracties heeft samengewerkt. De huidige constructie is eigenlijk democratie zoals het ooit bedoeld is. Een bestuur en een volksvertegenwoordiging die deze controleert en de wetten maakt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, er moet nu gewoon weer een solide meerderheidskabinet komen.
Ik denk juist dat Wilders zal verliezen bij nieuwe verkiezingen. Maar stel hij wordt de grootste, wat dan? Er gaat niemand meer met hem regeren.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:40 schreef Jojoke het volgende:
Enige reden waarom Wilders toch de boel zou laten ploffen, is omdat hij denkt de grootste partij te worden naar verkiezingen of omdat hij zich verveeld als de grote gedoger en liever vol op het orgel wil in de oppositie.
Ik vraag me af of hem dat veel kan schelen. Sowieso een verkiezing verder is iedereen alles toch weer vergeten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:42 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Ik denk juist dat Wilders zal verliezen bij nieuwe verkiezingen. Maar stel hij wordt de grootste, wat dan? Er gaat niemand meer met hem regeren.
Ja wellicht, maar dat zou Wilders echt never nooit doen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:42 schreef Hexagon het volgende:
Het zou ook kunnen dat Mark probeert de steun aan het eurobeleid door de strot van Wilders te duwen om zo van de PvdA af te zijn
zelfde potje als nu, want je kan niet om zo'n grote partij heenquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:42 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Ik denk juist dat Wilders zal verliezen bij nieuwe verkiezingen. Maar stel hij wordt de grootste, wat dan? Er gaat niemand meer met hem regeren.
dit begrijp ik niet. dit wisten we namelijk bij de formatie en coalitieonderhandelingen al. een voorbeeld is het uit de onderhandelingen stappen van klink, of het cda-congres. dat hij geen betrouwbare partner zou kunnen zijn. en dat blijkt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:39 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Ik kan me ook niet voorstellen dat Wilders echt dwars gaat liggen.
Ben benieuwd of dat er in zit met nieuwe verkiezingen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:33 schreef remlof het volgende:
Nee, er moet nu gewoon weer een solide meerderheidskabinet komen.
Nu het kabinet laten vallen, vervolgens nieuwe verkiezingen en dan een regering vormen van VVD-CDA-PVV?quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:45 schreef wise het volgende:
[..]
zelfde potje als nu, want je kan niet om zo'n grote partij heen
Nee, het punt is dat Rutte het niet kan verkopen aan zijn achterban als er naast bezuinigen geen hervormingen komen. De PVV wil gewoon geen hervormingen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:45 schreef Zemi77 het volgende:
Of het CDA wil te weinig op ontwikkelingssamenwerking bezuinigen naar de zin van Wilders.
Punt is dat de makkelijke bezuinigingen gedaan zijn en Wilders niet afgerekend wil worden op de moeilijke (en Rutte en Verhagen waarschijnlijk ook niet).
Zeker wel, druk maakt dingen snel vloeibaarquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:46 schreef Northside het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dat er in zit met nieuwe verkiezingen.
Ik denk dat het CDA voorlopig wel uitkijkt. Die worden dan helemaal weggevaagd.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:47 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Nu het kabinet laten vallen, vervolgens nieuwe verkiezingen en dan een regering vormen van VVD-CDA-PVV?
PvdA en CDA kunnen iig weer door een door (als Verhagen opstapt).quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker wel, druk maakt dingen snel vloeibaar
En we hebben nog nooit een kabinet gehad dat zo weinig heeft kunnen hervormen terwijl het zo hard nodig was.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Waarom? De oppositie heeft nog nooit zoveel invloed kunnen uitoefenen op het kabinetsbeleid. En we hebben nog nooit een kabinet gehad die zoveel met de Kamerfracties heeft samengewerkt. De huidige constructie is eigenlijk democratie zoals het ooit bedoeld is. Een bestuur en een volksvertegenwoordiging die deze controleert en de wetten maakt.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat het CDA voorlopig wel uitkijkt. Die worden dan helemaal weggevaagd.
De VVD achterban is niet zo kritisch. Die zitten nog steeds op hun roze wolk hun vingers af te likken bij de eerste "liberale" mp in 100 jaar.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, het punt is dat Rutte het niet kan verkopen aan zijn achterban als er naast bezuinigen geen hervormingen komen. De PVV wil gewoon geen hervormingen.
Niemand.quote:
ik hoop oprecht eens een kabinet zonder vvd, en liefst ook zonder cda. al denk ik dat het cda bij eventuele verkiezingen toch te weinig zetels overhoudt om serieus genomen te worden.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:49 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
PvdA en CDA kunnen iig weer door een door (als Verhagen opstapt).
Het zou zo maar eens kunnen zijn dat we een CDA-VVD-PvdA kabinet gaan krijgen.
Daar zou ik ook mijn geld op zetten. De vraag is alleen of die nog een meerderheid halen na nieuwe verkiezingen, maar ik denk het wel.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:49 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
PvdA en CDA kunnen iig weer door een door (als Verhagen opstapt).
Het zou zo maar eens kunnen zijn dat we een CDA-VVD-PvdA kabinet gaan krijgen.
Wellicht dat er geen nieuwe verkiezingen nodig zijn. Ze hebben de meerderheid nu ook alquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar zou ik ook mijn geld op zetten. De vraag is alleen of die nog een meerderheid halen na nieuwe verkiezingen, maar ik denk het wel.
En het minst liberale kabinet ooitquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:50 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
De VVD achterban is niet zo kritisch. Die zitten nog steeds op hun roze wolk hun vingers af te likken bij de eerste "liberale" mp in 100 jaar.
De PvdA wil nieuwe verkiezingen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:52 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Wellicht dat er geen nieuwe verkiezingen nodig zijn. Ze hebben de meerderheid nu ook al
die zijn gewoon gestopt om in de zon te zitten, want morgen is het kut weerquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:54 schreef henkde_j het volgende:
Het komt wel goed schatje
[ afbeelding ]
lol wilde net precies hetzelfde postenquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:54 schreef henkde_j het volgende:
Het komt wel goed schatje
[ afbeelding ]
kunnen ze beter niet doen, pvda is gewoon te zwak om nu al in de verkiezingen hoge ogen te gooien. Die samsom moet zich eerst nog maar bewijzen.quote:
Balkenende kwam ook zomaar binnen en scoorde enormquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:57 schreef wise het volgende:
[..]
kunnen ze beter niet doen, pvda is gewoon te zwak om nu al in de verkiezingen hoge ogen te gooien. Die samsom moet zich eerst nog maar bewijzen.
Die had ook wel mee dat Fortuyn Paars zover had afgezeken dat veel mensen niet meer op ze wilden stemmen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:57 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Balkenende kwam ook zomaar binnen en scoorde enorm
Ik durf e'm wel aan door te stellen dat de PvdA 28-30 zetels haalt als er volgende maand verkiezingen komen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:57 schreef wise het volgende:
[..]
kunnen ze beter niet doen, pvda is gewoon te zwak om nu al in de verkiezingen hoge ogen te gooien. Die samsom moet zich eerst nog maar bewijzen.
Yep, maar wie gaan ze naar voren schuiven als mp? Plasterk?quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:01 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Ik durf e'm wel aan door te stellen dat de PvdA 28-30 zetels haalt als er volgende maand verkiezingen komen.
Nieuwe verkiezingen duren minimaal 3 maandenquote:Op woensdag 28 maart 2012 17:01 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Ik durf e'm wel aan door te stellen dat de PvdA 28-30 zetels haalt als er volgende maand verkiezingen komen.
Cohenquote:Op woensdag 28 maart 2012 17:02 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Yep, maar wie gaan ze naar voren schuiven als mp? Plasterk?
Bij wijze vanquote:Op woensdag 28 maart 2012 17:02 schreef JoaC het volgende:
[..]
Nieuwe verkiezingen duren minimaal 3 maanden
quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:01 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Tja, da's Twitter he. Dit zei ze tegen ANP:quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:10 schreef Nielsch het volgende:
twitter:jolandesap twitterde op woensdag 28-03-2012 om 16:03:32Geen tijd voor gekissebis en plucheplakkers. Het is de hoogste tijd voor een coalitie die wel wil hervormen #catshuis reageer retweet
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)-bezuinigingen.dhtmlquote:16.24 uur: 'Het is goed nieuws als de onderhandelingen vastlopen, want dat zou nieuwe verkiezingen betekenen. In het belang van Nederland kunnen we beter doorgaan met een tijdelijk demissionair kabinet, dan een wankel kabinet dat slechte maatregelen neemt. We hebben verkiezingen nodig om te komen tot een coalitie die wel wil hervormen', aldus Jolande Sap tegen het ANP.
En er moet toch bezuinigd worden want de deadline ligt op 30 april, en die is door de Europese Commissie opgelegd.quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:02 schreef JoaC het volgende:
[..]
Nieuwe verkiezingen duren minimaal 3 maanden
Daarom zeg ik ook dat ze eerst nog maar eens moeten gaan praten. De PvdA kan best zware eisen op tafel leggen nu.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:55 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Mwa, met een goed regeerakkoord gaan ze wel overstag denk ik.
En als er voor 30 april geen plan ligt dan gaat de EC wat doen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En er moet toch bezuinigd worden want de deadline ligt op 30 april, en die is door de Europese Commissie opgelegd.
De Jager had sowieso zelf wat verzonnen en ingestuurd als ze nog bezig wareng eweestquote:Op woensdag 28 maart 2012 17:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
En er moet toch bezuinigd worden want de deadline ligt op 30 april, en die is door de Europese Commissie opgelegd.
Ja, en dan heeft hij dus geen zin om verkiezingen in te gaan met het resultaat van een Catshuisoverleg. Wilders staat nu ook een heel stuk zwakker dan 2 jaar geleden. Ik denk dat het potentiele electoraat van Wilders zich ook erg aangetrokken voelt tot get winnaaraspect, en dat is een wel een beetje over.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:50 schreef Nielsch het volgende:
Daarnaast gaat Spanje dit jaar ook nog eens noodhulp vragen, volgens de analisten. Daar zal de VVD niet de steun krijgen van de PVV en wederom steun moeten vergaren bij de PvdA. Lijkt me lastig als het kabinet nu met allerlei maatregelen komt die Samsom absoluut niet wil. Wellicht anticipeert Rutte daar reeds op.
En met de PvdA in het kabinet wel? Dat toont het verleden ook wel aan inderdaad, zoals bij de zorgkosten, WAO, ontslagrecht, bijstand. Of wacht...quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:49 schreef remlof het volgende:
[..]
En we hebben nog nooit een kabinet gehad dat zo weinig heeft kunnen hervormen terwijl het zo hard nodig was.
Was de vorige grote ingreep in de WAO niet met de PvdA erbij?quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:30 schreef nikk het volgende:
[..]
En met de PvdA in het kabinet wel? Dat toont het verleden ook wel aan inderdaad, zoals bij de zorgkosten, WAO, ontslagrecht, bijstand. Of wacht...
Job Cohen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:54 schreef Zemi77 het volgende:
Ik vraag me af wie de mp wordt als VVD, CDA en VVD gaan regeren zonder dat er verkiezingen worden uitgeschreven?
Toch niet Rutte? Die heeft al bewezen incapabel te zijn.
Ik kan me weinig realistische EN werkbare EN solide meerderheden voorstellen bij verkiezingen op korte termijn.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:47 schreef Hexagon het volgende:
Zeker wel, druk maakt dingen snel vloeibaar
quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Paars+; ze hebben een maand de tijd om tot een bezuinigingspakket te komen.
Gansje moet gewoon d'r mondje houden en niet boven haar stand leven. Ze zit gewoon bij een linkse splinterpartij die er voor de serieuze spelers niet toe doet. Stil zijn als de grote mensen praten enzo.quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:08 schreef ErikT het volgende:
[trieste tweet van sap]
Tja, da's Twitter he. Dit zei ze tegen ANP:
[trieste quote van sap]
bron: http://www.volkskrant.nl/(...)-bezuinigingen.dhtml
Nee, die zetels gaan dan naar de SP.quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:01 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
SPVVD.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zou in het uiterste geval de SP niet uitsluiten
Ja dat kan wel, want de PvdA is, unlike de populisten van de PVV en SP, wel realistisch.quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:30 schreef nikk het volgende:
[..]
En met de PvdA in het kabinet wel? Dat toont het verleden ook wel aan inderdaad, zoals bij de zorgkosten, WAO, ontslagrecht, bijstand. Of wacht...
Nee. Balkenende II. De PvdA stond zelfs mee te demonstreren tegen de maatregelen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Was de vorige grote ingreep in de WAO niet met de PvdA erbij?
Ik zie het met Samsom aan het roer (mocht hij gekozen worden tot partijleider) het ook optimistischer in. Maar goed, het verleden en een groot deel van de rest van de partij stemt mij dan weer droevig.quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja dat kan wel, want de PvdA is, unlike de populisten van de PVV en SP, wel realistisch.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:35 schreef Northside het volgende:
[..]
Gansje moet gewoon d'r mondje houden en niet boven haar stand leven. Ze zit gewoon bij een linkse splinterpartij die er voor de serieuze spelers niet toe doet. Stil zijn als de grote mensen praten enzo.
Hij zit iets verderop Ron Paul te vuur en te zwaard te verdedigen, over een kansloos splintertje gesproken.quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:13 schreef JoaC het volgende:
[..]Praat jij dan ook zelf als een groot mens ipv als klein kind?
Maar die is alleen maar kapot gemaakt door de samenzweringen tegen hem!quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij zit iets verderop Ron Paul te vuur en te zwaard te verdedigen, over een kansloos splintertje gesproken.
De media!quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:17 schreef nikk het volgende:
[..]
Maar die is alleen maar kapot gemaakt door de samenzweringen tegen hem!
Nee, in dit geval werkten de Illuminati, Bilderbergers en vrijmetselaars samen, de schavuiten...quote:
Gelukkig biedt een kleine maar fanatieke fractie nog weerstand via youtube en facebook.quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:24 schreef JoaC het volgende:
[..]
Nee, in dit geval werkten de Illuminati, Bilderbergers en vrijmetselaars samen, de schavuiten...
?quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:15 schreef du_ke het volgende:
Hij zit iets verderop Ron Paul te vuur en te zwaard te verdedigen, over een kansloos splintertje gesproken.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:33 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Was de vorige grote ingreep in de WAO niet met de PvdA erbij?
De laatste echte grote ingreep in de WAO was de Wet verbetering poortwachter, waardoor de instroom in de WAO drastisch is beperkt omdat de verantwoordelijkheid voor de eerste 2 ziektejaren bij de werkgever werd gelegd. Dit kwam uit de koker van Paars II, en daar was de PvdA dus weldegelijk bij.quote:Op woensdag 28 maart 2012 17:47 schreef nikk het volgende:
[..]
Nee. Balkenende II. De PvdA stond zelfs mee te demonstreren tegen de maatregelen.
Excuusquote:
Ik denk al.quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:36 schreef du_ke het volgende:
Excuus, haalde je door elkaar met NorthernStar
Nonsens. Het was de invoering van de WIA die daar een verandering in bracht.quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
[..]
De laatste echte grote ingreep in de WAO was de Wet verbetering poortwachter, waardoor de instroom in de WAO drastisch is beperkt omdat de verantwoordelijkheid voor de eerste 2 ziektejaren bij de werkgever werd gelegd. Dit kwam uit de koker van Paars II, en daar was de PvdA dus weldegelijk bij.
Ik snap het nut van zo'n referendum niet. Dan hou je het. En dan?quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:42 schreef remlof het volgende:
Ah, de PVV wou een referendum over de euro, dat is echt een no-go voor VVD en CDA:
http://nos.nl/audio/35661(...)in-het-catshuis.html
Dan niks maar kan men weer een decennium zeuren dat de uitslag niet goed is geïnterpreteerdquote:Op woensdag 28 maart 2012 18:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik snap het nut van zo'n referendum niet. Dan hou je het. En dan?
pffffff, serieus, is dat echt waarop de PVV het zou laten klappen? had ik niet verwacht...quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:42 schreef remlof het volgende:
Ah, de PVV wou een referendum over de euro, dat is echt een no-go voor VVD en CDA:
Dat lijkt mij verdacht veel op een 1 april grap.quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:42 schreef remlof het volgende:
Wel 10 zetels in Kamer, pas bij 3/4 zetels ben je kleinquote:Op woensdag 28 maart 2012 18:41 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik denk al.
Maar ik blijf erbij dat het aardig arrogant is om om het aftreden van het kabinet te vragen als je partijtje in de peilingen op 6 zetels staat en eigenlijk door niemand bij coalitievormingen serieus wordt genomen. Ken je plek denk ik dan.
Lijkt me tactiek voor een sterkere onderhandelingspositie. Het euro referendum is absurd en dat beseft hij zelf ook wel. Hoop ik. Of Wilders is daadwerkelijk de idioot die mensen van hem maken.quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:42 schreef remlof het volgende:
Ja, de keuze van verkiezingen ja of nee niet afhankelijk laten zijn van Maurice de Hond.quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:26 schreef BobW het volgende:
Ik hoop aan de ene kant dat er nieuwe verkiezingen komen omdat ik me niet kan vinden in dit kabinet, maar ik vrees dat door de versplintering in de politiek dat we Belgische toestanden krijgen in een eventuele formatie.
Er zijn nauwelijks serieuze coalities te vormen die volgens de laatste peilingen meer dan 75 zetels hebben.
Iemand enig idee?
Och, 9 zetels hielden Wilders ook niet tegen om elke dag het aftreden van het kabinet te eisen, dus waarom zou een partij met 10 zetels dit niet mogen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:41 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik denk al.
Maar ik blijf erbij dat het aardig arrogant is om om het aftreden van het kabinet te vragen als je partijtje in de peilingen op 6 zetels staat en eigenlijk door niemand bij coalitievormingen serieus wordt genomen. Ken je plek denk ik dan.
Als dat een geldige redenatie zou zijn kan je iedereen de mond snoeren.quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:41 schreef Northside het volgende:
[..]
Ik denk al.
Nee, maar wel de zwaarte daarvan.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:05 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Als dat een geldige redenatie zou zijn kan je iedereen de mond snoeren.
Het aantal zetels waarover je beschikt zegt niks over de waarheid van iemands uitspraak.
Daarom hebben ze Ineke van Gent ookquote:
twitter:Eerdmans twitterde op woensdag 28-03-2012 om 17:07:40Geen @avondspitswnl voor mij vanavond. Heb een andere klus #Catshuis reageer retweet
Hij gaat de zetel van Brinkman kopen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:11 schreef Nielsch het volgende:
Jongens, het komt allemaal goed, Eerdmans to the rescue!twitter:Eerdmans twitterde op woensdag 28-03-2012 om 17:07:40Geen @avondspitswnl voor mij vanavond. Heb een andere klus #Catshuis reageer retweet
Jammer genoeg wel.quote:Op woensdag 28 maart 2012 18:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik dacht dat de PvdA nieuwe verkiezingen wilde?
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-Kamer-in-juni.dhtmlquote:Als de onderhandelingen in het Catshuis vastlopen, dan dient er in een democratie maar één ding te gebeuren: verkiezingen. Dat zegt PvdA-leider Diederik Samsom. Hij reageert op het bericht van de Rijksvoorlichtingsdienst dat de onderhandelingen in het Catshuis tussen VVD, CDA en gedoogpartner PVV in 'een moeilijke fase' verkeren.
'Dit kabinet had al een wankel mandaat', aldus Samsom. ' Met verkiezingen kunnen we nog in juni een nieuwe Tweede Kamer hebben en misschien hebben we dan ook nog wel op tijd een nieuwe regering om een begroting voor 2013 te maken. De verkiezingsprogramma's van alle partijen zijn door de ontwikkelingen verouderd. Nieuwe tijden vragen om nieuwe keuzes. Die zal ook de PvdA maken. Die nieuwe keuzes zullen we aan de kiezers moeten voorleggen.'
Volgens Alexander Pechtold (D66) is er iets goed mis in het Catshuis. 'Ik vind dat het kabinet met vuur speelt', zegt Pechtold. 'Onze rente loopt op, financiële markten houden ons in de gaten. De Kamer moet initiatief tonen en zelf bezuinigingen vastleggen. Dat is in 2006 en 2010 ook gebeurd. De Kamer moet laten zien dat Nederland bereid is te hervormen. Dat is dit kabinet niet.'
Arie Slob van de ChristenUnie roep premier Rutte op om zo snel mogelijk zijn conclusies te trekken. Slob nodigt Rutte 'voor de zoveelste keer' uit zijn crisisaanpak aan de Tweede Kamer voor te leggen en daar draagvlak te zoeken. De crisis vraagt om leiderschap en een breed gedragen aanpak, vindt hij. 'De ChristenUnie is bereid om in het landsbelang constructief mee te denken met een pakket van structurele hervormingen op het gebied van wonen, werken en zorgen. Deze crisis is te groot voor partijbelangen.'
En maximaliseren we de rente op staatsleningenquote:Op woensdag 28 maart 2012 19:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom? Laten we de kaarten maar opnieuw schudden, dan marginaliseren we de PVV ook meteen.
Minder dan wanneer dit kabinet zou blijven zitten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:53 schreef JoaC het volgende:
[..]
En maximaliseren we de rente op staatsleningen
En dan ligt de boel nog een paar maanden stil. De politiek loopt al een jaar te kloten; het is tijd dat politici eens hun verantwoordelijk nemen, ze de koppen bij elkaar steken en gewoon tot een stevige maar verstandige combinatie van bezuinigingen en hervormingen komen. Daar hebben we geen nieuwe verkiezingen voor nodig, enkel een nieuwe coalitie.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom? Laten we de kaarten maar opnieuw schudden, dan marginaliseren we de PVV ook meteen.
Samsom moet maar eens een boek gaan lezen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-Kamer-in-juni.dhtml
Precies, dat dus. Ik denk dat de volgende formatie echt in recordtempo zal plaatsvinden.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
We hebben geen nieuwe verkiezingen nodig voor een nieuwe formatie.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Precies, dat dus. Ik denk dat de volgende formatie echt in recordtempo zal plaatsvinden.
Onder druk wordt alles vloeibaar.
Wow, wat een verschrikkelijke site heeft het ad zeg.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je zegt het zelf "de politiek loopt al een jaar te kloten". Dan kunnen we toch beter nieuwe verkiezingen uitschrijven? Dat is beter dan nog een paar jaar op deze voet door te gaan.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:54 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En dan ligt de boel nog een paar maanden stil. De politiek loopt al een jaar te kloten; het is tijd dat politici eens hun verantwoordelijk nemen, ze de koppen bij elkaar steken en gewoon tot een stevige maar verstandige combinatie van bezuinigingen en hervormingen komen. Daar hebben we geen nieuwe verkiezingen voor nodig, enkel een nieuwe coalitie.
We hebben geen 3 maanden, dus er moet voor verkiezingen al wat geregeld zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:54 schreef remlof het volgende:
[..]
Minder dan wanneer dit kabinet zou blijven zitten.
Nee? Goh, heeft iemand het Staatsrecht herschreven toen ik even niet keek?quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
We hebben geen nieuwe verkiezingen nodig voor een nieuwe formatie.
Of jij hebt het niet goed gelezenquote:Op woensdag 28 maart 2012 19:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee? Goh, heeft iemand het Staatsrecht herschreven toen ik even niet keek?
Nee, maar die gaan er wel komen. Dan krijgen we tenminste een kabinet dat 4 jaar kan blijven zitten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
We hebben geen nieuwe verkiezingen nodig voor een nieuwe formatie.
ja dat was ook wat ik in mijn hoofd hadquote:Op woensdag 28 maart 2012 18:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
[..]
De laatste echte grote ingreep in de WAO was de Wet verbetering poortwachter, waardoor de instroom in de WAO drastisch is beperkt omdat de verantwoordelijkheid voor de eerste 2 ziektejaren bij de werkgever werd gelegd. Dit kwam uit de koker van Paars II, en daar was de PvdA dus weldegelijk bij.
Jij vindt nu het moment om verkiezingen te houden? Op het moment dat we voor de tweede keer in korte tijd in een recessie zitten en er rigoureus bezuinigd moet worden? Het is volgens jou een goed idee dat in deze tijden er een maand of vijf slechts op de winkel wordt gepast (verkiezingstijd, formatie en zomerreces)?quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, maar die gaan er wel komen. Dan krijgen we tenminste een kabinet dat 4 jaar kan blijven zitten.
Als je nu een nieuwe regering formeert moeten er toch in oktober 2014 verkiezingen komen, want volgens de Grondwet moet het parlement tenminste eenmaal per vier jaar opnieuw gekozen worden.
Je zou bijna zeggend at dat ideaal wisselgeld zou zijn voor enorme hervomingen. Als je daarmee PVV kan paaien. Alleen zijn de economische gevolgen van een dergelijk referendum nogal onzekerquote:Op woensdag 28 maart 2012 18:42 schreef remlof het volgende:
Waarom zijn er verkiezingen nodig als een kabinet besluit ermee op te houden?quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee? Goh, heeft iemand het Staatsrecht herschreven toen ik even niet keek?
Hij kent de kabinetten Marijnen, Cals en Zijlstra nietquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom zijn er verkiezingen nodig als een kabinet besluit ermee op te houden?
Dat niet, maar kijkende naar de verhoudingen tussen de partijen nu in de kamer is er eigenlijk geen keus.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Waarom zijn er verkiezingen nodig als een kabinet besluit ermee op te houden?
Joh laten we direct gewoon de democratie afschaffen en de multinationals alles laten regelen met de ambtenarij.... man, de enige optie is juist verkiezingen, tenzij je 2 jaar met een tandeloos richtingloos (hopeloos) kabinet wil zitten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:57 schreef JoaC het volgende:
[..]
We hebben geen 3 maanden, dus er moet voor verkiezingen al wat geregeld zijn.
Ik kan het me niet voorstellen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:05 schreef JoaC het volgende:
[..]
Hij kent de kabinetten Marijnen, Cals en Zijlstra niet
Daar heb je jammer genoeg waarschijnlijk gelijk in.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat niet, maar kijkende naar de verhoudingen tussen de partijen nu in de kamer is er eigenlijk geen keus.
Ik wil nieuwe verkiezingen, en resultaten met een demissionair kabinet, De kamer heeft beslissingbevoegdheid om in die 3 maanden resultaten neer te zetten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:08 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Joh laten we direct gewoon de democratie afschaffen en de multinationals alles laten regelen met de ambtenarij.... man, de enige optie is juist verkiezingen, tenzij je 2 jaar met een tandeloos richtingloos (hopeloos) kabinet wil zitten.
Het moet, 30 april moeten we de 3% norm hebbenquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:12 schreef rubbereend het volgende:
Klinkt mooi maar ik zie deze tweede kamer niet tot grote hervormingen komen in aanloop naar nieuwe verkiezingen eerlijk gezegd.
Ik denk dat men er niet eens in zal slagen een informateur aan te wijzen nu de koningin op dat vlak buitenspel is gezet.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:56 schreef remlof het volgende:
Precies, dat dus. Ik denk dat de volgende formatie echt in recordtempo zal plaatsvinden.
Met verkiezingen als toezegging zou het best nog wel eens kunnen dat de rest van de oppositie iets opschuift.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:12 schreef rubbereend het volgende:
Klinkt mooi maar ik zie deze tweede kamer niet tot grote hervormingen komen in aanloop naar nieuwe verkiezingen eerlijk gezegd.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik denk dat men er niet eens in zal slagen een informateur aan te wijzen nu de koningin op dat vlak buitenspel is gezet.
Waarom zouden nieuwe verkiezingen een nieuw kabinet wel tanden geven? De peilingen duiden nog steeds op zeer gecompliceerde verkiezingsuitslagen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:08 schreef DontGiveAFok het volgende:
man, de enige optie is juist verkiezingen, tenzij je 2 jaar met een tandeloos richtingloos (hopeloos) kabinet wil zitten.
De Jager zou als ze nog aan het onderhandelen waren ook een plan sturen wat dan niet of gedeeltelijk uitgevoerd zou worden dus ik neem dat met een korrel zoutquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:14 schreef JoaC het volgende:
[..]
Het moet, 30 april moeten we de 3% norm hebben
Stem dan ook geen VVD man.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom zouden nieuwe verkiezingen een nieuw kabinet wel tanden geven? De peilingen duiden nog steeds op zeer gecompliceerde verkiezingsuitslagen.
Daarom is het zo jammer dat de PvdA zich niet langer constructief opstelt. Nu heeft deze coalitie het daar zelf naar gemaakt, maar toch...quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waarom zouden nieuwe verkiezingen een nieuw kabinet wel tanden geven? De peilingen duiden nog steeds op zeer gecompliceerde verkiezingsuitslagen.
waarom zouden ze? Ze krijgen sowieso verkiezingen als de gedoogpartner wegvaltquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Met verkiezingen als toezegging zou het best nog wel eens kunnen dat de rest van de oppositie iets opschuift.
Iedereen met stemrecht krijgt dan weer de kans om zn standpunt duidelijk te maken dmv een stem op een partij wiens richting/standpunten hij of zij het beste vind. Vergeten wat het woord Democratie uberhaupt betekend? Het VOLK bepaald, niet een stel bij elkaar geraapte nationalisten, christenen en neo liberalen die het onderling nog niet eens worden. En dat is op dit moment wel het geval. Op momenten dat het draagvlak voor de regering zo wankel is of wegvalt....(kies maar welke van de 2 je nu van toepassing vind) kan je inderdaad eigenwijs op het pluche blijven zitten zonder volksraadpleging, maar zoals de geschiedenis leert heeft dat vaak meer negatieve dan positieve gevolgenquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het volk bepaalt? Het volk moet gewaarschuwd worden dat geld lenen geld kost met postertjes en pictogrammen. Datzelfde volk is opeens zaligmakend als het gaat om macro-economische vraagstukken?quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:22 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Iedereen met stemrecht krijgt dan weer de kans om zn standpunt duidelijk te maken dmv een stem op een partij wiens richting/standpunten hij of zij het beste vind. Vergeten wat het woord Democratie uberhaupt betekend? Het VOLK bepaald, niet een stel bij elkaar geraapte nationalisten, christenen en neo liberalen die het onderling nog niet eens worden. En dat is op dit moment wel het geval. Op momenten dat het draagvlak voor de regering zo wankel is of wegvalt....(kies maar welke van de 2 je nu van toepassing vind) kan je inderdaad eigenwijs op het pluche blijven zitten zonder volksraadpleging, maar zoals de geschiedenis leert heeft dat vaak meer negatieve dan positieve gevolgen
Het volk heeft dit zootje ook mandaat gegeven, we hebben nog 4 weken om een goed plan neer te leggen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:22 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Iedereen met stemrecht krijgt dan weer de kans om zn standpunt duidelijk te maken dmv een stem op een partij wiens richting/standpunten hij of zij het beste vind. Vergeten wat het woord Democratie uberhaupt betekend? Het VOLK bepaald, niet een stel bij elkaar geraapte nationalisten, christenen en neo liberalen die het onderling nog niet eens worden. En dat is op dit moment wel het geval. Op momenten dat het draagvlak voor de regering zo wankel is of wegvalt....(kies maar welke van de 2 je nu van toepassing vind) kan je inderdaad eigenwijs op het pluche blijven zitten zonder volksraadpleging, maar zoals de geschiedenis leert heeft dat vaak meer negatieve dan positieve gevolgen
Leer eerst eens spellen en lees vervolgens iets over ons staatsbestel.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:22 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Nee...de helft van het volk(sterker nog, de helft van de mensen die heeft gestemd...nog geen 70% van stemgerechtigden) heeft 3 partijen met 76 zetels een mandaat gegeven. Die partijen kunnen het nu ineens halverwege de rit niet meer eens worden, dus mogen ze naar huis.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:24 schreef JoaC het volgende:
[..]
Het volk heeft dit zootje ook mandaat gegeven, we hebben nog 4 weken om een goed plan neer te leggen.
En in de 3 maanden tussen de val en de verkiezingen moet er besloten worden om niet nog harder te moeten bezuinigenquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:26 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Nee...de helft van het volk(sterker nog, de helft van de mensen die heeft gestemd...nog geen 70% van stemgerechtigden) heeft 3 partijen met 76 zetels een mandaat gegeven. Die partijen kunnen het nu ineens halverwege de rit niet meer eens worden, dus mogen ze naar huis.
Ja joh, correcte spelling gaat de economische crisis oplossen, milieuvervuiling laten verdwijnen, kindermisbruik stoppen, en gaat ons de brandstof leveren om het universum te koloniseren. Prioriteiten, flapdrol!quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:24 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Leer eerst eens spellen en lees vervolgens iets over ons staatsbestel.
Correct, als de Grieken hun punten en komma's op orde hadden gehad was er nu geen crisis.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:27 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Ja joh, correcte spelling gaat de economische crisis oplossen
Wat meneer Samson al zei( en nee ik ben geen fan van hem) als we nu met deze ongein stoppen, opnieuw gaan stemmen, in juni nieuw kabinet vormen, kunnen we voor volgend jaar een fatsoenlijke begroting opstellen die wél het mandaat krijgt van de bevolking. Het is maar net wat je de beste oplossing vind....quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:27 schreef JoaC het volgende:
[..]
En in de 3 maanden tussen de val en de verkiezingen moet er besloten worden om niet nog harder te moeten bezuinigen
Goed daarmee bewijs je dus echt dat je er geen reet van hebt begrepen, dankjewelquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Correct, als de Grieken hun punten en komma's op orde hadden gehad was er nu geen crisis.
Maar die begroting komt toch pas na de verkiezingen en daar heeft het volk toch nooit iets over te vertellen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:28 schreef DontGiveAFok het volgende:
Wat meneer Samson al zei( en nee ik ben geen fan van hem) als we nu met deze ongein stoppen, opnieuw gaan stemmen, in juni nieuw kabinet vormen, kunnen we voor volgend jaar een fatsoenlijke begroting opstellen die wél het mandaat krijgt van de bevolking. Het is maar net wat je de beste oplossing vind....
Een democratisch gekozen Kamer is een democratisch gekozen Kamer, wat een hond uit Studio 100 hiermee te maken heeft weet ik niet. Zijn naam lijkt wel op de fractievoorzitter van de PvdAquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:28 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Wat meneer Samson al zei( en nee ik ben geen fan van hem) als we nu met deze ongein stoppen, opnieuw gaan stemmen, in juni nieuw kabinet vormen, kunnen we voor volgend jaar een fatsoenlijke begroting opstellen die wél het mandaat krijgt van de bevolking. Het is maar net wat je de beste oplossing vind....
Tsja, met de kennis van nu...quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:30 schreef Hexagon het volgende:
Ik begin onderhand heimwee te krijgen naar Balkenende met de puberale wijze waarop Rutte zich loopt te gedragen.
Het volk bepaald wie die begroting opstelt, meer hebben we inderdaad niet te zeggen. Mij zal je ook niet horen zeggen dat deze (indirecte) democratie erg zinvol isquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:29 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Maar die begroting komt toch pas na de verkiezingen en daar heeft het volk toch nooit iets over te vertellen?
Wooow....wat een niveau weerquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:31 schreef JoaC het volgende:
[..]
Een democratisch gekozen Kamer is een democratisch gekozen Kamer, wat een hond uit Studio 100 hiermee te maken heeft weet ik niet. Zijn naam lijkt wel op de fractievoorzitter van de PvdA
Overigens was hij sowieso al niet mijn favorietquote:
Dat was dan inderdaad wel een beetje naïef...quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Overigens was hij sowieso al niet mijn favoriet
Maar ik dacht dat het niet erger kon dan Balkenende
Jij jammert over het ondemocratische van deze Kamer, terwijl ook deze gekozen is tot het volk. Het is beter voor de begrotingshoudbaarheid en dus bevolking als we tussen val en verkiezingen al wat indienen.quote:
Churchill was voorstander van het koloniale tijdperk dus die moet je niet serieus nemen als het over democratie gaat.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:31 schreef DontGiveAFok het volgende:
Het volk bepaald wie die begroting opstelt, meer hebben we inderdaad niet te zeggen. Mij zal je ook niet horen zeggen dat deze (indirecte) democratie erg zinvol is![]()
Maar zoals Churchill al zei....het is van alle regeringsvormen wel de minst slechte....
Ten eerste lever ik argumenten aan, wat jij zelf doet heet jammeren. Ten tweede is zoals de spellingcontrole aangeeft begrotingshoudbaarheid geen woord. (lekker hypocriet he....ik leer veel bij door deze regeringquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:35 schreef JoaC het volgende:
[..]
Jij jammert over het ondemocratische van deze Kamer, terwijl ook deze gekozen is tot het volk. Het is beter voor de begrotingshoudbaarheid en dus bevolking als we tussen val en verkiezingen al wat indienen.
Ik zie dit kabinet liever vandaag dan morgen gaan, jammer dat het morgen pas is. Jij leest mijn woorden niet en argumenteert met aannames.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:40 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Ten eerste lever ik argumenten aan, wat jij zelf doet heet jammeren. Ten tweede is zoals de spellingcontrole aangeeft begrotingshoudbaarheid geen woord. (lekker hypocriet he....ik leer veel bij door deze regering) DEZE regering heeft al 2 jaar een gruwelijk begrotingstekort. Dat gaan ze ook niet zomaar oplossen, ook de volgende regering niet. Maar het democratisch draagvlak was zwak, en is in feite gewoon weg als men er onderling al niet meer uitkomt. Maar goed, inmiddels is het me wel duidelijk dat jij je vingerlikkende kabinet liever niet ziet gaan. Sterkte alvast
Goh...eindelijk een zinnige opmerking, ben ik wel deels met je eens maar is eigenlijk een andere discussiequote:Op woensdag 28 maart 2012 20:39 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Churchill was voorstander van het koloniale tijdperk dus die moet je niet serieus nemen als het over democratie gaat.
Je hebt gelijk, on-topic maar weer.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:42 schreef DontGiveAFok het volgende:
Goh...eindelijk een zinnige opmerking, ben ik wel deels met je eens maar is eigenlijk een andere discussie
Dude ik zeg toch brainfart...ik zit met mn gedachten helemaal bij zaterdag....hahaha, excuses!!quote:
Denk dat veel potentiele sp-stemmers....zoals elke keer, weer in de PVDA gezichtwissel trappen, net als met Cohen, en daarvoor Wouter bos...Gok op maximaal 20 zetels.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:46 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, on-topic maar weer.
Wat denken jullie van de SP?
Zullen mensen dat een keer proberen of gaat de PvdA hoge ogen gooien?
Tot het punt bereikt wordt dat de gevormde regering onderling niet meer weet wat ze willen....en op dat moment zijn we(vermoedelijk) beland.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:47 schreef JoaC het volgende:
[..]
Je bleef doorgaan op iets wat Staatsrechtelijk onjuist is, elke gekozen Kamer is even democratisch in zijn vertegenwoordiging.
Ik denk ook dat de PvdA weer flink gaat winnen (helaas).quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:47 schreef DontGiveAFok het volgende:
Denk dat veel potentiele sp-stemmers....zoals elke keer, weer in de PVDA gezichtwissel trappen, net als met Cohen, en daarvoor Wouter bos...Gok op maximaal 20 zetels.
Nope, als er nieuwe verkiezingen uitgeschreven worden mag de Kamer nog overal over stemmen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:48 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Tot het punt bereikt wordt dat de gevormde regering onderling niet meer weet wat ze willen....en op dat moment zijn we(vermoedelijk) beland.
Ach ik zal nu even aan wishfull thinking doen. Misschien is meneer Samsom geen salon-socialist, en gaat hij daadwerkelijk sociaal democratisch beleid voeren. Time will tell.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:48 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de PvdA weer flink gaat winnen (helaas).
Nogmaals, ik denk dat nieuwe verkiezingen beter zijn dan dit rampkabinet te laten aanmodderen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Jij vindt nu het moment om verkiezingen te houden? Op het moment dat we voor de tweede keer in korte tijd in een recessie zitten en er rigoureus bezuinigd moet worden? Het is volgens jou een goed idee dat in deze tijden er een maand of vijf slechts op de winkel wordt gepast (verkiezingstijd, formatie en zomerreces)?
Los daarvan, misschien is het wel strategisch slim om met PVDA/VVD/SP/Groenlinks een kabinet te vormen. Ten eerste gaat dat de boel eerlijker verdelen. En als leuke bijkomstigheid verliest de VVD alle geloofwaardigheid als ze daarin meegaan, en dus wordt dat de volgende CDAquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:53 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Ach ik zal nu even aan wishfull thinking doen. Misschien is meneer Samsom geen salon-socialist, en gaat hij daadwerkelijk sociaal democratisch beleid voeren. Time will tell.
De kans is inderdaad dat ze aan hogere politiek doen....quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:41 schreef Mutant01 het volgende:
Jongens, dit is allemaal een toneelstuk. Morgen komen ze er gewoon weer uit.
Dat wordt het motto voor een (eventueel) volgend kabinet denk ik: Puinruimen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:05 schreef Voorschrift het volgende:
Prima, dan ga ik wel even wat puinruimen.
Laten we het daar bij houden dan.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:06 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Dat wordt het motto voor een (eventueel) volgend kabinet denk ik: Puinruimen.
Goed idee, ik ga even wat interplanetaire coalities vormen in het digitale universum van ME3quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Laten we het daar bij houden dan.
Veel erger dan dit kan inderdaad echt niet. Zelfs een 2/3 meerderheid voor groenlinks is nog te prefereren boven deze ultieme rotzooi.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Nogmaals, ik denk dat nieuwe verkiezingen beter zijn dan dit rampkabinet te laten aanmodderen.
En ook een nieuwe formatie zie ik niet zitten, we zijn een democratie, er is veel veranderd dus laat het volk zich eerst maar opnieuw uitspreken.
Omdat dan de extremere flanken wat meer met rust gelaten zullen worden. Tenzij de VVD voor SPVVD gaat natuurlijkquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heimwee naar Balkenende, dat iemand dat nog eens zou zeggenquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:30 schreef Hexagon het volgende:
Ik begin onderhand heimwee te krijgen naar Balkenende met de puberale wijze waarop Rutte zich loopt te gedragen.
SP kan grootste worden, hebben we een korte formatieperiode waarin zij het eerst proberen en falen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat dan de extremere flanken wat meer met rust gelaten zullen worden. Tenzij de VVD voor SPVVD gaat natuurlijk
http://nos.nl/artikel/356523-live-catshuisoverleg.htmlquote:Wilders heeft gisteravond al te kennen gegeven dat hij de onderhandelingen wil stoppen. Vanochtend zijn de onderhandelaars toch nog een keer bij elkaar gekomen, om de zaken netjes af te handelen. Premier Rutte kwam toen nog met een eindvoorstel, waarop Wilders - tot ieders verbazing - zei dat hij nog een nachtje over zijn besluit wil slapen.
Het is helemaal niet moeilijkquote:Op woensdag 28 maart 2012 20:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zo lust ik er nog wel een paar. Als iedereen zijn meningsverschillen overboord zou zetten komt samenwerking inderdaad snel van de grond. Maar die kans dat meningsverschilen snel en onvoorwaardelijk overboord gezet worden is denk ik erg klein, juist vanwege het gepolariseerde electoraat.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is helemaal niet moeilijk
Mark Rutte zal alleen moeten inzien dat hij niet slechts van anderen kan eisen dat ze hun heilige huisjes omgooien. Dan is het formeren van een middenkabinet een fluitje van een cent.
Geen verkiezingen zou juist voor de PvdA waarschijnlijk in het voordeel werken, ze hebben nu 30 zetels in de kamer. Ik vind het juist van respect voor de democratie getuigen dat de PvdA wel verkiezingen wil.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
Samsom wil echt aansturen op nieuwe verkiezingen zie ik nu bij Nieuwsuur. Dat wil hij omdat hij stelt dat hij nu geen mandaat heeft voor de maatregelen die 'genomen' moeten worden (in het midden latend wel maatregelen dat dan zijn). Daarmee komt het eigenlijk op mij over dat Samsom alleen bezuinigingen wil doorvoeren op mandaat van zijn kiezer. Kennelijk durft hij niet op voorhand de beslissingen te nemen en deze maatregelen dan achteraf verdedigen aan zijn kiezers.
Dan voel ik toch meer voor de lijn van Pechtold. Geen nieuwe verkiezingen, maar met de huidige kamer en een zuiver minderheidskabinet (VVD-CDA dus alleen, geen PVV erbij) de noodzakelijke maatregelen nemen. Daar is meer politiek lef voor nodig, maar kennelijk is Pechtold bereid om dat op te brengen, hulde. Ook GL heeft laten zien politiek lef te hebben in de Uruzgan-kwestie. Verder is CU denk ik ook wel bereid om door te gaan zonder verkiezingen, gezien hun toch wat plichtsgetrouwere houding. Als Rutte verstandig is gaat hij hier op aansturen, met natuurlijk grote concessies aan het tot nog toe gevoerde beleid.
Ik zou voor zoiets zijn maar dan wel met een zakenkabinetquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dan voel ik toch meer voor de lijn van Pechtold. Geen nieuwe verkiezingen, maar met de huidige kamer en een zuiver minderheidskabinet (VVD-CDA dus alleen, geen PVV erbij) de noodzakelijke maatregelen nemen. Daar is meer politiek lef voor nodig, maar kennelijk is Pechtold bereid om dat op te brengen, hulde. Ook GL heeft laten zien politiek lef te hebben in de Uruzgan-kwestie. Verder is CU denk ik ook wel bereid om door te gaan zonder verkiezingen, gezien hun toch wat plichtsgetrouwere houding. Als Rutte verstandig is gaat hij hier op aansturen, met natuurlijk grote concessies aan het tot nog toe gevoerde beleid.
Wie niet zou ik zeggen. Al van meet af aan was het duidelijk dat er een aantal zwakke broeders tussen zitten. Persoonlijk erger ik mij met name dood aan Opstelten en Rosenthal. Ook Hillen staat op de shortlist.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zou voor zoiets zijn maar dan wel met een zakenkabinet
Ik heb weinig trek om nog drie jaar door te moeten met een aantal van deze waardeloze bewindslieden.
Schippers?quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wie niet zou ik zeggen. Al van meet af aan was het duidelijk dat er een aantal zwakke broeders tussen zitten. Persoonlijk erger ik mij met name dood aan Opstelten en Rosenthal. Ook Hillen staat op de shortlist.
Kan ik geen hoogte van krijgen, maar de hang naar marktwerking bevalt mij niet. En dat gejank na een vallende lamp vond ik triest. Maargoed, weet niet of dat relevant isquote:
Inderdaad, ze slaat door met die marktwerking. Maar ik snap wel dat je rotschrikt als een lamp bij je neerploftquote:Op woensdag 28 maart 2012 22:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kan ik geen hoogte van krijgen, maar de hang naar marktwerking bevalt mij niet. En dat gejank na een vallende lamp vond ik triest. Maargoed, weet niet of dat relevant is
Ik word van Teeven niet blij.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:56 schreef Hexagon het volgende:
Schippers is nog wel te pruimen. Haar rechte rug tegen betutteling en paternalisme mag ik wel. Ook de jager mag bijvoorbeeld wel blijven.
Maar bewindslieden als Opstelten, Bleker, Hillen, Leers, van Bijsterveld, Rosenthal, Verhagen en Zijlstra kan ik missen als kiespijn
De Jager, daar heb ik op financieel/fiscaal gebied niet zo'n fiducie in. In zijn tijd als staatssecretaris kwam er nagenoeg niets van de grond en leunde hij geheel op het ministerie. Bos was bijvoorbeeld veel meer bij de pinken. Wijn en Vermeend waren ook van die harde jongens.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:56 schreef Hexagon het volgende:
Schippers is nog wel te pruimen. Haar rechte rug tegen betutteling en paternalisme mag ik wel. Ook de Jager mag bijvoorbeeld wel blijven.
Maar bewindslieden als Opstelten, Bleker, Hillen, Leers, van Bijsterveld, Rosenthal, Verhagen en Zijlstra kan ik missen als kiespijn
Op de kas moet de komende jaren gewoon een keiharde waakhond zitten. Zonder zeer goede onderbouwing gewoon geen cent overmaken.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
De Jager, daar heb ik op financieel/fiscaal gebied niet zo'n fiducie in. In zijn tijd als staatssecretaris kwam er nagenoeg niets van de grond en leunde hij geheel op het ministerie. Bos was bijvoorbeeld veel meer bij de pinken. Wijn en Vermeend waren ook van die harde jongens.
En niet te hard op de rem om er toch nog een aantrekkelijk fiscaal klimaat van te maken om zo meer geld binnen te halen. Daar moet Nederland het echt van hebben. Veel meer een soort internationaal bolwerk van hoofdkantoren worden als springplank naar met name Europa.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Op de kas moet de komende jaren gewoon een keiharde waakhond zitten. Zonder zeer goede onderbouwing gewoon geen cent overmaken.
De juiste voorwaarden moeten zeker geschept kunnen worden.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
En niet te hard op de rem om er toch nog een aantrekkelijk fiscaal klimaat van te maken om zo meer geld binnen te halen. Daar moet Nederland het echt van hebben. Veel meer een soort internationaal bolwerk van hoofdkantoren worden als springplank naar met name Europa.
Schippers kan echt niet blijven als er steun moet worden gezocht bij de oppositie. Daarvoor hebben er te veel partijen geen vertrouwen meer in haar.quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:56 schreef Hexagon het volgende:
Schippers is nog wel te pruimen. Haar rechte rug tegen betutteling en paternalisme mag ik wel.
Dus?quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:38 schreef polderturk het volgende:
Voor het CDA en VVD is een referendum over de euro onbespreekbaar.
Echter ze willen graag asociale beslissingen nemen als het versoepelen van het ontslagrecht en bezuiniginge op de zorg.
Ik mis ook de causaliteit tussen de standpunten van de verschillende partijen en deze dossiers. De suggestie wordt gewekt dat er iets geconcludeerd kan worden, maar neequote:
Hoi Henk.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:38 schreef polderturk het volgende:
Voor het CDA en VVD is een referendum over de euro onbespreekbaar.
Echter ze willen graag asociale beslissingen nemen als het versoepelen van het ontslagrecht en bezuiniginge op de zorg.
Nee, ik vind wat Samsom doet ook veel te voorbarig. Ik vind het ook geen goede zet.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:29 schreef Nielsch het volgende:
Deze houding van Samsom gaat de PvdA stemmen kosten. Verkiezingen zijn nu niet in het landsbelang, een goed pakket maatregelen gesteund door de D66 en de PvdA zijn dat wel. Wat een kutpartij is het toch eigenlijk. Ik heb nu al een hekel aan die zak van een Samsom.
Huh, maar jij was toch Henk?quote:
Dat zijn 61 zetelsquote:Op woensdag 28 maart 2012 23:37 schreef kossikvassik2 het volgende:
Ik snap niet echt wat het argument is voor nieuwe verkiezingen?
Meneer Samson wil het... ok?!
Het was vanaf begin al een minderheidskabinet, dus dit kabinet kan zo ook prima verder. Zonder PVV met de Christenunie, D66 en Groenlinks!
Nee, ik werd als Henk benoemd door bepaalde echte Henken hier. Maar die zitten nu huilend in een hoekje.quote:
Maar dat komt gewoon omdat jij een Europese Henk bent en zij een Nederlandse variant.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik werd als Henk benoemd door bepaalde echte Henken hier. Maar die zitten nu huilend in een hoekje.
Wat doet dat af aan je Henkwaardigheid?quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, ik werd als Henk benoemd door bepaalde echte Henken hier. Maar die zitten nu huilend in een hoekje.
RUim 60% van de mensen in gewoon voor de euro... dus waarom geen referendum?!quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:45 schreef Hexagon het volgende:
Ach je zou m een fopreferendum kunnen geven dat je vervolgens naast je neer legt als er niet het gewenste uitkomt
Maar dat is voor Mark iets te veel afbreukrisico
Waarom zou je luisteren naar de domme meerderheid? Als je een referendum houdt of iedereen een miljoen wil komt dat er ook wel door. Waarschuwen voor lenen, maar die mensen wel laten meebeslissen over de rijksfinanciën?quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:58 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
RUim 60% van de mensen in gewoon voor de euro... dus waarom geen referendum?!
Het zorgt toch voor veel financiele onrust.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:58 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
RUim 60% van de mensen in gewoon voor de euro... dus waarom geen referendum?!
Helemaal mee eens. Maar om Wilders een beetje rustig te houden is het wel een optie.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom zou je luisteren naar de domme meerderheid? Als je een referendum houdt of iedereen een miljoen wil komt dat er ook wel door. Waarschuwen voor lenen, maar die mensen wel laten meebeslissen over de rijksfinanciën?
Referenda zijn onzin.
Daadkracht en de hervormingen dan daadwerkelijk invoeren die nu op de langere termijn worden uitgeschoven.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:37 schreef kossikvassik2 het volgende:
Het was vanaf het begin al een minderheidskabinet. Dat betekent dat als de PVV ergens z'n krabbel niet onder zet, dat de VVD en CDA moeten gaan shoppen bij andere partijen. Laten die daar nu geen zin in hebben, omdat het getalmatig niet meer tot een meerderheid komt bij alle punten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:37 schreef kossikvassik2 het volgende:
Meneer Samson wil het... ok?!
Het was vanaf begin al een minderheidskabinet, dus dit kabinet kan zo ook prima verder. Zonder PVV met de Christenunie, D66 en Groenlinks!
Ik zeg gewoon zakenkabinet gedoogd door alle partijen - PVV en SP.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:00 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Uhm... Christenunie + D66 + Groenlinks + CDA + VVD = 76 zetels...
Waarom zou dat niet kunnen met een minderheidskabinet met steun van Groenlinks, D66 en Christenunie?quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:02 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Daadkracht en de hervormingen dan daadwerkelijk invoeren die nu op de langere termijn worden uitgeschoven.
Inderdaad!quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon zakenkabinet gedoogd door alle partijen - PVV en SP.
Dat zou tot de mogelijkheden kunnen behoren, maar met vijf partijen onderhandelen kan best lang duren.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:04 schreef kossikvassik2 het volgende:
Waarom zou dat niet kunnen met een minderheidskabinet met steun van Groenlinks, D66 en Christenunie?
Dat zou in ieder geval de financiele markten rustig houden.
En verkiezingen met een nog meer versplinterde uitslag en alle heisa die daarna komt is nog lastiger en duurt nog langer en schept erg veel onzekerheid.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:07 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dat zou tot de mogelijkheden kunnen behoren, maar met vijf partijen onderhandelen kan best lang duren.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar dat komt gewoon omdat jij een Europese Henk bent en zij een Nederlandse variant.
Ik ben geen Henk. Ik denk niet alleen aan mezelf en kan verder dan een jaar vooruit denkenquote:Op woensdag 28 maart 2012 23:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat doet dat af aan je Henkwaardigheid?
Je zit nog in de ontkenningsfasequote:Op donderdag 29 maart 2012 00:24 schreef remlof het volgende:
[..]
[..]
Ik ben geen Henk. Ik denk niet alleen aan mezelf en kan verder dan een jaar vooruit denken
Dan zou je niet zo blij zijn met een gevallen kabinet.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:24 schreef remlof het volgende:
[..]
[..]
Ik ben geen Henk. Ik denk niet alleen aan mezelf en kan verder dan een jaar vooruit denken
Die schade richt dit kabinet aan. Als het weg is krijgen we internationale kudo's.quote:Op donderdag 29 maart 2012 00:57 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan zou je niet zo blij zijn met een gevallen kabinet.
Immers, denk aan de internationale schade die ons land oploopt!!
De financiele markten delen geen kudo's uit.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Die schade richt dit kabinet aan. Als het weg is krijgen we internationale kudo's.
Precies, en met een populistische partij die niet wil hervormen maak je die niet blij.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De financiele markten delen geen kudo's uit.
Enkel ratings en rentepercentages.
quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De financiele markten delen geen kudo's uit.
Enkel ratings en rentepercentages.
Verkiezingen of onderzekerheden zijn zowel voor Europa als de markten vervelender dan goudlokje met zijn malle fratsen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Precies, en met een populistische partij die niet wil hervormen maak je die niet blij.
Morgen de sappige verhalen daarover, nu slapen ze.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:12 schreef Oerbeer het volgende:
Hoi, ik ben Oerbeer. Ik kom even iets meeposten. Hoe staat het er nu voor? Ik kan het nu allemaal moeilijk maar volgen. Is er kans dat de stekker uit het kabinet gaat?
Ja ik hoor nu van alles en nog wat. Speculaties en al. Dan wacht ik morgen wel even af. Fijne avond herenquote:Op donderdag 29 maart 2012 01:13 schreef JoaC het volgende:
[..]
Morgen de sappige verhalen daarover, nu slapen ze.
´s Middags in Catshuis verder
Samsom: "onder druk wordt alles vloeibaar"quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:15 schreef GSbrder het volgende:
Overigens, Samsom was ook weer lekker op de populistische toer, liever het momentum van de PvdA uitpanden dan direct zaken doen om aan de Europese eisen te voldoen. Nog voor de zomer een nieuw regering installeren, zie je het voor je?
Lul niet, de PvdA heeft 30 zetels in het parlement nu, na verkiezingen moeten we nog maar eens zien hoeveel zetels ze hebben.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:15 schreef GSbrder het volgende:
Overigens, Samsom was ook weer lekker op de populistische toer, liever het momentum van de PvdA uitpanden dan direct zaken doen om aan de Europese eisen te voldoen. Nog voor de zomer een nieuw regering installeren, zie je het voor je?
Haha, ik geloof best dat onder druk veel mogelijk is, maar verkiezingen halen voor Rutte, Verhagen en Wilders toch op een zekere wijze de druk van de ketel. Zij zijn dan niet langer verantwoordelijk voor het halen van de normen, nee, alle politieke partijen gezamelijk zijn dat. En ik betwijfel of dit wegvallen van de druk om een kabinet de rit uit te laten zitten en de afwezigheid van verantwoordelijkheid een "vloeibare" opstelling van Rutte en Verhagen zal opleveren.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:18 schreef JoaC het volgende:
[..]
Samsom: "onder druk wordt alles vloeibaar"
Op vakantie 2 weken wit brood gegeten, kan tegendeel bewijzen iig
Veel mensen in campagneland zijn PvdA'er, verbaas me niet als er al sinds aantreden strategieberaad isquote:Op donderdag 29 maart 2012 01:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Lul niet, de PvdA heeft 30 zetels in het parlement nu, na verkiezingen moeten we nog maar eens zien hoeveel zetels ze hebben.
Dus ze zijn niet gebaat bij verkiezingen volgens jou?quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Lul niet, de PvdA heeft 30 zetels in het parlement nu, na verkiezingen moeten we nog maar eens zien hoeveel zetels ze hebben.
Hij doelde op de formatie, maar PvdA hield zelf veel tegen in Balkenende 4quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Haha, ik geloof best dat onder druk veel mogelijk is, maar verkiezingen halen voor Rutte, Verhagen en Wilders toch op een zekere wijze de druk van de ketel. Zij zijn dan niet langer verantwoordelijk voor het halen van de normen, nee, alle politieke partijen gezamelijk zijn dat. En ik betwijfel of dit wegvallen van de druk om een kabinet de rit uit te laten zitten en de afwezigheid van verantwoordelijkheid een "vloeibare" opstelling van Rutte en Verhagen zal opleveren.
Het CDA en de VVD zullen zich weer op hun originele posten gaan ingraven, wat ik je brom.
De houding is niet opportunistisch, maar zoals Samsom zei, de situatie is veranderd, de partijen moeten hun programma's herschrijven en het volk moet opnieuw kunnen kiezen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus ze zijn niet gebaat bij verkiezingen volgens jou?
Ze weten dat Wilders is uitgespeeld en het CDA verzwakt blijft. Daarom deze opportunistische houding.
Nouja, die uitspraak komt niet uit het niks. De VVD wilde geen mm opgeven in de onderhandelingen met de PvdA, terwijl ze net 1 zetel meer hadden. Dat kwam natuurlijk omdat Rutte dacht dat hij 'lekker' zat.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zo lust ik er nog wel een paar. Als iedereen zijn meningsverschillen overboord zou zetten komt samenwerking inderdaad snel van de grond. Maar die kans dat meningsverschilen snel en onvoorwaardelijk overboord gezet worden is denk ik erg klein, juist vanwege het gepolariseerde electoraat.
Nee, waarom? We hebben zelf dit rampkabinet gekozen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:36 schreef Yakamoz het volgende:
Wat ik mij afvraag: zou Nederland bij de val van het kabinet soepelere begrotingsregels kunnen afdwingen in Europa i.v.m met de uitzonderlijke situatie?
Ik vraag me af of de burger gaat stemmen voor bezuinigingen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:23 schreef remlof het volgende:
[..]
De houding is niet opportunistisch, maar zoals Samsom zei, de situatie is veranderd, de partijen moeten hun programma's herschrijven en het volk moet opnieuw kunnen kiezen.
Onlangs had De Jager het nog over een ontsnappingsclausule om aan de begrotingsregels te ontsnappen: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)l-los-te-laten.dhtml . Lijkt mij ook onlogisch en zal de geloofwaardigheid van Nederland aantasten (zelf zitten we heel de tijd met het vingertje te wijzen naar andere landen).quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, waarom? We hebben zelf dit rampkabinet gekozen.
Dat heet met de billen bloot.quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:53 schreef Yakamoz het volgende:
[..]
Onlangs had De Jager het er nog over een ontsnappingsclausule om aan de begrotingsregels te ontsnappen: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)l-los-te-laten.dhtml . Lijkt mij ook onlogisch en zal de geloofwaardigheid van Nederland aantasten (zelf zitten we heel de tijd met het vingertje te wijzen naar andere landen).
Ik voel mij niet verantwoordelijk...quote:Op donderdag 29 maart 2012 01:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, waarom? We hebben zelf dit rampkabinet gekozen.
Ik ook niet, opzouten met die hap .quote:Op donderdag 29 maart 2012 06:52 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik voel mij niet verantwoordelijk...
V.
http://barracudanls.blogspot.com/2012/03/time-out.htmlquote:Time out
De voor het plaatje joviale arm van Mark om de schouders van Geurt werd bij de Dagelijkse Standaard met samengeknepen billen gadegeslagen. Het zal toch niet waar zijn?' 'Wat is dit nu voor een nieuws en speculaties.
Het is een hele lastige maar ik zie Wilders niet die gigadraai maken op dit moment en CDA en VVD kunnen op dit punt gewoon niet toe gaan geven.quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:18 schreef sonnyspek het volgende:
Landsbelang of partijbelang? Lijkt mij echt een verschrikkelijke moeilijke keuze. :|
Ja idd, maar het zou best grappig zijn als Wilders akkoord gaat, vanwege al die schreeuwers dat hij geen verantwoordelijkheid neemt :p.quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is een hele lastige maar ik zie Wilders niet die gigadraai maken op dit moment en CDA en VVD kunnen op dit punt gewoon niet toe gaan geven.
wut?quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:20 schreef Ajacied422 het volgende:
Wilders moet inzien dat het kabinet grove fouten heeft gemaakt. Alleen moet nog CDA en VVD dat inzien.
Ik zou het prima vinden als Wilders buigt. Ik vrees echter dat Rutte gaat buigen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:25 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ja idd, maar het zou best grappig zijn als Wilders akkoord gaat, vanwege al die schreeuwers dat hij geen verantwoordelijkheid neemt :p.
Hij moet wel denk.quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik zou het prima vinden als Wilders buigt. Ik vrees echter dat Rutte gaat buigen.
Die nota's zullen gewoon afgeschreven worden door de beleidsmedewerkers hoor.quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:53 schreef kthxbye het volgende:
Als het kabinet nu valt, betekent het dat de bezuinigingsplannen op het onderwijs (zoals inkorten recht op OV-kaart etc.) niet door zullen gaan?
ja maar voordat iets een wet wordt moet het toch eerst nog een keer door de kamer heen?quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:55 schreef Blistering het volgende:
[..]
Die nota's zullen gewoon afgeschreven worden door de beleidsmedewerkers hoor.
Natuurlijk wel. D66 en PvdA zijn daar ook voor, alleen proberen die nu goede sier te maken door voor te stemmen, maar te doen alsof ze tegen zijn.quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:53 schreef kthxbye het volgende:
Als het kabinet nu valt, betekent het dat de bezuinigingsplannen op het onderwijs (zoals inkorten recht op OV-kaart etc.) niet door zullen gaan?
We beginnen weer op het niveau 1848 als een kabinet valt.quote:Op donderdag 29 maart 2012 08:53 schreef kthxbye het volgende:
quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We beginnen weer op het niveau 1848 als een kabinet valt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |