Gewoon opbokken met die huichelaars.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:30 schreef Asphias het volgende:
misschien is een optie om een daadwerkelijke minderheidsregering van cda en vvd te hebben, die in de 2e kamer aan de hand van een open debat proberen de hervormingen door te voeren?
Nee, er moet nu gewoon weer een solide meerderheidskabinet komen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:30 schreef Asphias het volgende:
misschien is een optie om een daadwerkelijke minderheidsregering van cda en vvd te hebben, die in de 2e kamer aan de hand van een open debat proberen de hervormingen door te voeren?
Geniaalquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:26 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Het kabinet staat op het punt om op te rutte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het sprokkelen van meerderheden ben ik meer dan zat. Ik wil net als remlof een solide meerderheidskabinet. Dus ik wil niks minder dan nieuwe verkiezingen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:30 schreef Asphias het volgende:
Zitten PVV stemmers zo enorm te wachten op het einde van dit kabinet? Ik kan het me moeilijk voorstellen..quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:37 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk trouwens dat Wilders vooral moeilijk doet om zich te profileren en de beschadigingen van de afgelopen weken zo wil wegwerken.
Er zijn een hoop PVV-stemmers die menen dat Wilders al veel teveel water bij de wijn heeft gedaan. Wat hen betreft trekt Wilders weldegelijk de stekker eruit.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:38 schreef noruas_ het volgende:
[..]
Zitten PVV stemmers zo enorm te wachten op het einde van dit kabinet? Ik kan het me moeilijk voorstellen..
Waarom? De oppositie heeft nog nooit zoveel invloed kunnen uitoefenen op het kabinetsbeleid. En we hebben nog nooit een kabinet gehad die zoveel met de Kamerfracties heeft samengewerkt. De huidige constructie is eigenlijk democratie zoals het ooit bedoeld is. Een bestuur en een volksvertegenwoordiging die deze controleert en de wetten maakt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, er moet nu gewoon weer een solide meerderheidskabinet komen.
Ik denk juist dat Wilders zal verliezen bij nieuwe verkiezingen. Maar stel hij wordt de grootste, wat dan? Er gaat niemand meer met hem regeren.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:40 schreef Jojoke het volgende:
Enige reden waarom Wilders toch de boel zou laten ploffen, is omdat hij denkt de grootste partij te worden naar verkiezingen of omdat hij zich verveeld als de grote gedoger en liever vol op het orgel wil in de oppositie.
Ik vraag me af of hem dat veel kan schelen. Sowieso een verkiezing verder is iedereen alles toch weer vergeten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:42 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Ik denk juist dat Wilders zal verliezen bij nieuwe verkiezingen. Maar stel hij wordt de grootste, wat dan? Er gaat niemand meer met hem regeren.
Ja wellicht, maar dat zou Wilders echt never nooit doen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:42 schreef Hexagon het volgende:
Het zou ook kunnen dat Mark probeert de steun aan het eurobeleid door de strot van Wilders te duwen om zo van de PvdA af te zijn
zelfde potje als nu, want je kan niet om zo'n grote partij heenquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:42 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Ik denk juist dat Wilders zal verliezen bij nieuwe verkiezingen. Maar stel hij wordt de grootste, wat dan? Er gaat niemand meer met hem regeren.
dit begrijp ik niet. dit wisten we namelijk bij de formatie en coalitieonderhandelingen al. een voorbeeld is het uit de onderhandelingen stappen van klink, of het cda-congres. dat hij geen betrouwbare partner zou kunnen zijn. en dat blijkt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:39 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Ik kan me ook niet voorstellen dat Wilders echt dwars gaat liggen.
Ben benieuwd of dat er in zit met nieuwe verkiezingen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:33 schreef remlof het volgende:
Nee, er moet nu gewoon weer een solide meerderheidskabinet komen.
Nu het kabinet laten vallen, vervolgens nieuwe verkiezingen en dan een regering vormen van VVD-CDA-PVV?quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:45 schreef wise het volgende:
[..]
zelfde potje als nu, want je kan niet om zo'n grote partij heen
Nee, het punt is dat Rutte het niet kan verkopen aan zijn achterban als er naast bezuinigen geen hervormingen komen. De PVV wil gewoon geen hervormingen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:45 schreef Zemi77 het volgende:
Of het CDA wil te weinig op ontwikkelingssamenwerking bezuinigen naar de zin van Wilders.
Punt is dat de makkelijke bezuinigingen gedaan zijn en Wilders niet afgerekend wil worden op de moeilijke (en Rutte en Verhagen waarschijnlijk ook niet).
Zeker wel, druk maakt dingen snel vloeibaarquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:46 schreef Northside het volgende:
[..]
Ben benieuwd of dat er in zit met nieuwe verkiezingen.
Ik denk dat het CDA voorlopig wel uitkijkt. Die worden dan helemaal weggevaagd.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:47 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Nu het kabinet laten vallen, vervolgens nieuwe verkiezingen en dan een regering vormen van VVD-CDA-PVV?
PvdA en CDA kunnen iig weer door een door (als Verhagen opstapt).quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker wel, druk maakt dingen snel vloeibaar
En we hebben nog nooit een kabinet gehad dat zo weinig heeft kunnen hervormen terwijl het zo hard nodig was.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Waarom? De oppositie heeft nog nooit zoveel invloed kunnen uitoefenen op het kabinetsbeleid. En we hebben nog nooit een kabinet gehad die zoveel met de Kamerfracties heeft samengewerkt. De huidige constructie is eigenlijk democratie zoals het ooit bedoeld is. Een bestuur en een volksvertegenwoordiging die deze controleert en de wetten maakt.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat het CDA voorlopig wel uitkijkt. Die worden dan helemaal weggevaagd.
De VVD achterban is niet zo kritisch. Die zitten nog steeds op hun roze wolk hun vingers af te likken bij de eerste "liberale" mp in 100 jaar.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, het punt is dat Rutte het niet kan verkopen aan zijn achterban als er naast bezuinigen geen hervormingen komen. De PVV wil gewoon geen hervormingen.
Niemand.quote:
ik hoop oprecht eens een kabinet zonder vvd, en liefst ook zonder cda. al denk ik dat het cda bij eventuele verkiezingen toch te weinig zetels overhoudt om serieus genomen te worden.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:49 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
PvdA en CDA kunnen iig weer door een door (als Verhagen opstapt).
Het zou zo maar eens kunnen zijn dat we een CDA-VVD-PvdA kabinet gaan krijgen.
Daar zou ik ook mijn geld op zetten. De vraag is alleen of die nog een meerderheid halen na nieuwe verkiezingen, maar ik denk het wel.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:49 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
PvdA en CDA kunnen iig weer door een door (als Verhagen opstapt).
Het zou zo maar eens kunnen zijn dat we een CDA-VVD-PvdA kabinet gaan krijgen.
Wellicht dat er geen nieuwe verkiezingen nodig zijn. Ze hebben de meerderheid nu ook alquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar zou ik ook mijn geld op zetten. De vraag is alleen of die nog een meerderheid halen na nieuwe verkiezingen, maar ik denk het wel.
En het minst liberale kabinet ooitquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:50 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
De VVD achterban is niet zo kritisch. Die zitten nog steeds op hun roze wolk hun vingers af te likken bij de eerste "liberale" mp in 100 jaar.
De PvdA wil nieuwe verkiezingen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:52 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Wellicht dat er geen nieuwe verkiezingen nodig zijn. Ze hebben de meerderheid nu ook al
die zijn gewoon gestopt om in de zon te zitten, want morgen is het kut weerquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:54 schreef henkde_j het volgende:
Het komt wel goed schatje
[ afbeelding ]
lol wilde net precies hetzelfde postenquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:54 schreef henkde_j het volgende:
Het komt wel goed schatje
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |