abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109424950
Sinds 6 oktober 1981 schijnt het mogelijk te zijn om vliegtuigen vermoedelijk met de "tornadoterugslag" van onze milieuvervuiling in volle vlucht educatief op te blazen! Dit op zijn zachtst gezegd crimineel idee, dat zich in mijn jeugd reeds als een mogelijkheid voordeed, aangezien het vliegen boven dichtbevolkte streken mijns inziens wel op teveel psychische weerstand moest stuiten, kwam van pas toen de Koude Oorlog dramatische vormen begon aan te nemen na de moord op president Kennedy na de Cuba-Crisis.
De toen ontstane internationale instabiliteit bleek zich in demonstratieve vliegrampen, als sociale natuurrampen van de samenleving te kunnen uiten, zoals de rampen met de Titanic en de Hindenburg dit vlak voor de wereldoorlogen ook zouden kunnen zijn geweest. Na de botsing van een Amerikaanse en Nederlandse jumbojet op Tenerife in 1977 bij de komst van de "vliegrampenfilms", bleek een voor de gevolgen van al die schokkende komedie waarschuwende discussie hierover op televisie te worden bewaarheid, toen tijdens mijn studie voor vliegtuigbouwkundig ingenieur een ware "vliegrampenhel" uitbrak. Bij het minste geringste gerucht bleek zich zo'n sociale natuurramp voor te kunnen doen, en mijn vraag aan de fabrikanten de vliegtuigen met een nieuw ontwikkeld patent tegen een gebrek aan "draagkrachtsdemping" van de vleugels wat veiliger te bouwen, leverde dan ook tot mijn niet te geringe verbazing zo'n psychotornadotest van een vliegtuig bij Moerdijk op, ook al viel dat gezien de omstandigheden ergens wel te verwachten. Het door mij gelaakte defect bleek er toch in te zitten, ondanks de geruststellende reacties van de fabrikanten, en het vliegtuig verloor een vleugelhelft en stortte stuurloos bij Shell Chemie neer, waarbij zich net zo'n ramp als 9/11 voor had kunnen doen.
Het domweg laten escaleren van zulke psychotornadotests kwam schijnbaar nog eens opvallend tot uiting, toen na een jarenlang drama met vliegrampen op hoofdsteden, zoals de Bijlmerramp te Amsterdam op 4 oktober 1992, doordat de autoriteiten deze experimenten in onze rechtbanken en parlementen slechts als een waanidee van mijn persoon af konden doen, op mijn verjaardag vorig jaar de stad Joplin in de Verenigde Staten door een F5 van een tornado half werd weggevaagd, terwijl ik een plaatje van een bekende naamgenoot had opgezet om mijn verjaardag te vieren uiteraard!
Het zou natuurlijk allemaal toeval kunnen zijn geweest, ware het niet dat sinds die psychotornadotest een scala van met behulp van schriftelijk geanalyseerde voor de luchtvaart sociale tegenstellingen opgewekte sociale natuurrampen van dien aard, in een paar maanden tijds toch wel een tiental hoofdoorzaken van zulk soort vliegrampen aan konden wijzen. Bovendien deed het wetenschappelijk aantonen van zulke sociale natuurrampen van vliegrampen de door de Koude Oorlog gerezen transportpandemie, die onder deze omstandigheden makkelijk een wereld- c.q. atoomoorlog had kunnen veroorzaken, met tal van vliegrampen overal ter wereld verdwijnen, waarbij ook nog de nodige ecologische voortzettingen in andere natuurrampen zich voordeden.
Het verdient uiteraard aanbeveling om op te houden met zulke al te misbruikbare "geestelijk tornadogehandicapten" te zijn, en hoe eerder men hiertoe in staat is hoe beter! Wie helpt er dus mee om zulke aerodynamisch ontwerpbare tornado's met de "tornadoterugslag" van een identieke aard als bij de fatale "tornadovlucht", met behulp van een alternatieve reconstructie over water ervan, zoals reeds per ongeluk doch naar verwachting mogelijk bleek, aan te tonen en geschiedenis te helpen schrijven?!

[ Bericht 2% gewijzigd door tornadomirakel op 24-03-2012 12:07:14 ]
  vrijdag 23 maart 2012 @ 12:52:07 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_109425262
De 'enter' toets.

Gebruik het.
  vrijdag 23 maart 2012 @ 12:59:10 #3
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_109425469
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:52 schreef Yi-Long het volgende:
De 'enter' toets.

Gebruik het.
:D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_109554478
Ik heb de hele OP drie keer doorgenomen, maar begrijp er helemaal niets van.

Of is het zo dat mensen die niet met hun wil tornado's kunnen oproepen psychotornadogehandicapt zijn? :?
pi_109554578
Kan werkelijk iemand hier iets wijzer uit worden? Snap er ook echt geen reet van.

Aerodynamisch ontwerpbare tornado's? :?

Dat zwaaien aan het einde van die video :D

[ Bericht 28% gewijzigd door DrunkenBuddha op 27-03-2012 01:48:26 ]
pisvlek
pi_109555015
Psychotornadogehandicapt betekent volgens mij dat je een klap van de wentelwiek oftewel de molen hebt gehad.
pi_109555167
Waar slaat deze advertentie trouwens op?
-doe maar geen advertenties plaatsen, ook niet van anderen-
Blijkbaar afkomstig van TS.
quote:
Verder kunt U ook op mijn site van "tornadomirakel" allerlei crowdfunding vinden om onze mogelijk van mijn experimenten al te "tornadogeestelijk gehandicapt" geraakte "11septembertragische tornadomongolen van al te ultieme proefkonijnen" weer een beetje normaal te krijgen, want zo'n beoogde excursie maakt wel een goede kans om ze uit hun waanwereld te verlossen en de ogen nog tijdig te openen, voor ze er net zo spontaan achteraan gaan!
Klap van de molenwiek, inderdaad :'(

En vergeet niet te doneren aan het project 'Excursie voor geestelijk tornadogehandicapten'.
http://www.projectgeld.nl/project.php?id=64

Sorry ik ben klaar hoor :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Gray op 27-03-2012 00:48:58 ]
pisvlek
pi_109555411
Oke, die advertentie is in ieder geval terug te vinden op z'n twitteraccount ;)
pisvlek
pi_109555574
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 00:54 schreef DrunkenBuddha het volgende:
Oke, die advertentie is in ieder geval terug te vinden op z'n twitteraccount ;)
Daar mag Twitter zich druk om maken. :P

Heb nu ook z'n site doorgenomen, en ook de pagina voor het project (waarin hij om 200.000 euro vraagt voor een boottochtje! :o ), maar snap nog steeds niet hoe het woord psychotornado tot stand is gekomen. 8)7
pi_109555986
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 01:07 schreef Gray het volgende:

[..]

Daar mag Twitter zich druk om maken. :P

Heb nu ook z'n site doorgenomen, en ook de pagina voor het project (waarin hij om 200.000 euro vraagt voor een boottochtje! :o ), maar snap nog steeds niet hoe het woord psychotornado tot stand is gekomen. 8)7
Inderdaad, zoiets vaags als dit heb ik nog nooit gelezen lol.

Maar blijkens het feit dat hij om projectgeld vraagt op bovenstaande link, plus op z'n twitter nog een extra vraag om 'crowdfunding' op Indiegogo(world's largest global funding platform blijkbaar) voor zijn 'Diagnostische Vliegrampen Research' zegt mij al genoeg.

Dit is gewoon verkapte reclame, en het wordt zo vaag mogelijk gebracht, met interessante zelfverzonnen termen als psychotornadotest, in de hoop dat iemand het interessant vindt klinken en denkt:"Nou, dat ik het niet snap zal wel aan mij liggen, het klinkt in ieder geval wel reuze interessant en belangrijk, ik zal wat doneren!"

Inventieve manier om geld te verdienen, dat moet ik hem nageven. :D
pisvlek
pi_109556082
Iemand heeft een woordenboek leeggeschud in de OP. 11.gif
pi_109556119
Over het woord psychotornado ga ik in ieder geval even brainstormen.
pi_109556168
Ik heb er nog wel een paar voor de TS;

Cognitieve cycloonstoornis.
Neuro-klimatologische tyfoonneurose.

pisvlek
  Boks-Chick dinsdag 27 maart 2012 @ 09:43:12 #14
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_109558454
ohw gelukkig, ik dacht dat ik de enige was die er geen reet van snapt ;(

ik ga bij de eerste zin werkelijk al de mist in. Wat staat hier in godsnaam :o

quote:
Sinds 6 oktober 1981 schijnt het mogelijk te zijn om vliegtuigen vermoedelijk met de "tornadoterugslag" van onze milieuvervuiling in volle vlucht educatief op te blazen!
lolwut
pi_109560256
Waar komen al die fucking zweefkezen toch ineens vandaan? Eerst die deprimerende gast, nu dit. Toch wel vermakelijk.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 10:53:49 #16
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_109560291
gekkie wat is er mis met jou :')

snap geen reet van de op
pi_109562705
Heel veel topics begrijp ik wel, maar ik heb dit twee maal doorgelezen en snap het nog steeds niet. Wat bedoel je nu precies met "geestelijk tornadogehandicapten" TS?
  Moderator dinsdag 27 maart 2012 @ 12:30:28 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109563128
Ik vind het wel een plausibel verhaal maar ik denk dat de TS vergeet rekening te houden met psychodraagkracht van de gemiddelde mens, janis joplin even buiten beschouwing gelaten. Tevens moet je een oleopneumatisch systeem niet te snel implementeren zonder daarbij te denken aan niet alleen de psychotornadoterugslag maar ook even stilstaan bij sociale impact van zo'n revolutionair idee. Denk je dat trouwens dat deze systemen ook van toepassing zijn op de treinkapingen in drenthe?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109563733
De treinkapingen in Drenthe zijn natuurlijk te wijten aan psychowindhozen. Geen tornado's, jij geestelijk tornadogehandicapte.
pi_109567099
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 12:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind het wel een plausibel verhaal maar ik denk dat de TS vergeet rekening te houden met psychodraagkracht van de gemiddelde mens, janis joplin even buiten beschouwing gelaten. Tevens moet je een oleopneumatisch systeem niet te snel implementeren zonder daarbij te denken aan niet alleen de psychotornadoterugslag maar ook even stilstaan bij sociale impact van zo'n revolutionair idee. Denk je dat trouwens dat deze systemen ook van toepassing zijn op de treinkapingen in drenthe?
Klinkt plausibel, misschien toch maar even doneren _O-
pisvlek
pi_109574680
Leuk, weer een Hyperviper-cloon. Hij heeft zichzelf weer overtroffen.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  Moderator dinsdag 27 maart 2012 @ 17:56:56 #22
249559 crew  Lavenderr
pi_109574769
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 12:52 schreef Yi-Long het volgende:
De 'enter' toets.

Gebruik het.
'geestelijk tornadogehandicapt' dat is een leuke ;)
pi_109681529
Wat zou een defect in dit geval anders zo adequaat kunnen hebben aangetoond dan een tornadoprocédé, dat uit veiligheidsoverwegingen niet bewezen wordt? Konden we de luchtvaartpassagiers niet altijd zo goed de kastanjes uit het vuur laten halen voor onze onkunde, en hun met hun leven de prijs voor al ons wanbeleid laten betalen, zoals dit ook bij Tsernobyl gebeurde door hun die de klus moesten klaren?
Een pandemie van "geestelijke tornadogehandicaptheid" bij de consumenten dankzij alle high tech van tegenwoordig, werd bestreden met het aanspannen van een soort grondwettelijke "tornadobodemprocedure" tegen daardoor al te rampspoedig geworden transport met zo'n educatieve "psychotornadotest" van een vliegtuig op 6 oktober 1981 bij Moerdijk.
In plaats van zo'n "11septembertragedie" als bij 9/11 te veroorzaken, liep het toen gelukkig allemaal nog praktisch zo goed mogelijk af, totdat men dit in onze rechtbanken wereldwijd met Bijlmerrampen op hoofdsteden als een waanidee af bleef doen en ontkennen tot er toch nog zulke ellende van kwam.
Het onnozel laten escaleren van dit experiment scheen zich ook nog op mijn verjaardag van vorig jaar met zo'n F5 van een tornado bij Joplin in de Verenigde Staten te kunnen openbaren.
Sommigen, overigens waarschijnlijk de meesten, kunnen elkaar enkel dermate corrupt en schijnheilig laten verongelukken, dat dit met een tornado de wrevel der natuur op kan wekken, hetgeen dan weer voor zulke educatieve "psychotornadotests" van vliegtuigen aangewend bleek te kunnen worden! Zo kan een hierdoor aantoonbaar defect, hiermee op pijnlijke wijze gedemonstreerd worden, als dit enkel kan worden ontkend en aan diens lot over kan worden gelaten.
Het probleem is dan echter weer, dat slechts de betrokkenen dit serieus konden waarnemen, en de rest dit de eerste generaties slechts net zo corrupt en achterlijk wereldwijd, met Bijlmerrampen op hoofdsteden kan blijven ontkennen, zodat de ontstane geweldspiraal ervan met zo'n 9/11 toch nog het onheil op kan leveren, dat bij dit experiment nog amper met veel geluk kon worden voorkomen.
De ontstane afwijkingen ervan schijnen zich dan weer met zo'n F5 van een tornado zoals bij Joplin in de Verenigde Staten te kunnen manifesteren, als de mensheid bijvoorbeeld door een verjaardag van de houder van het experiment hieraan herinnerd wordt!
Zijn er nog vragen?
pi_109681817
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 01:05 schreef tornadomirakel het volgende:
Zijn er nog vragen?
Ja...

Wat is een psychotornado en hoe test je op zoiets? :?
pi_109682604
quote:
Wat zou een defect in dit geval anders zo adequaat kunnen hebben aangetoond dan een tornadoprocédé, dat uit veiligheidsoverwegingen niet bewezen wordt? Konden we de luchtvaartpassagiers niet altijd zo goed de kastanjes uit het vuur laten halen voor onze onkunde, en hun met hun leven de prijs voor al ons wanbeleid laten betalen, zoals dit ook bij Tsernobyl gebeurde door hun die de klus moesten klaren?
Een pandemie van "geestelijke tornadogehandicaptheid" bij de consumenten dankzij alle high tech van tegenwoordig, werd bestreden met het aanspannen van een soort grondwettelijke "tornadobodemprocedure" tegen daardoor al te rampspoedig geworden transport met zo'n educatieve "psychotornadotest" van een vliegtuig op 6 oktober 1981 bij Moerdijk.
In plaats van zo'n "11septembertragedie" als bij 9/11 te veroorzaken, liep het toen gelukkig allemaal nog praktisch zo goed mogelijk af, totdat men dit in onze rechtbanken wereldwijd met Bijlmerrampen op hoofdsteden als een waanidee af bleef doen en ontkennen tot er toch nog zulke ellende van kwam.
Het onnozel laten escaleren van dit experiment scheen zich ook nog op mijn verjaardag van vorig jaar met zo'n F5 van een tornado bij Joplin in de Verenigde Staten te kunnen openbaren.
Sommigen, overigens waarschijnlijk de meesten, kunnen elkaar enkel dermate corrupt en schijnheilig laten verongelukken, dat dit met een tornado de wrevel der natuur op kan wekken, hetgeen dan weer voor zulke educatieve "psychotornadotests" van vliegtuigen aangewend bleek te kunnen worden! Zo kan een hierdoor aantoonbaar defect, hiermee op pijnlijke wijze gedemonstreerd worden, als dit enkel kan worden ontkend en aan diens lot over kan worden gelaten.
Het probleem is dan echter weer, dat slechts de betrokkenen dit serieus konden waarnemen, en de rest dit de eerste generaties slechts net zo corrupt en achterlijk wereldwijd, met Bijlmerrampen op hoofdsteden kan blijven ontkennen, zodat de ontstane geweldspiraal ervan met zo'n 9/11 toch nog het onheil op kan leveren, dat bij dit experiment nog amper met veel geluk kon worden voorkomen.
De ontstane afwijkingen ervan schijnen zich dan weer met zo'n F5 van een tornado zoals bij Joplin in de Verenigde Staten te kunnen manifesteren, als de mensheid bijvoorbeeld door een verjaardag van de houder van het experiment hieraan herinnerd wordt!
Zijn er nog vragen?
Ik doe dit niet vaak maar;

_O-

Stel eerst maar eens de definitie vast van:
-Psychotornadotest
-Psychotornadogehandicapt

Verder verwijs ik iedereen naar mijn eerdere post.

quote:
Inderdaad, zoiets vaags als dit heb ik nog nooit gelezen lol.

Maar blijkens het feit dat hij om projectgeld vraagt op bovenstaande link, plus op z'n twitter nog een extra vraag om 'crowdfunding' op Indiegogo(world's largest global funding platform blijkbaar) voor zijn 'Diagnostische Vliegrampen Research' zegt mij al genoeg.

Dit is gewoon verkapte reclame, en het wordt zo vaag mogelijk gebracht, met interessante zelfverzonnen termen als psychotornadotest, in de hoop dat iemand het interessant vindt klinken en denkt:"Nou, dat ik het niet snap zal wel aan mij liggen, het klinkt in ieder geval wel reuze interessant en belangrijk, ik zal wat doneren!"

Inventieve manier om geld te verdienen, dat moet ik hem nageven. :D
pisvlek
pi_109683662
Plausibel verhaal.
Maar heb je wel rekening gehouden met de hydrodynamische laagjesschroef in de meeste vliegtuigen?

Niet voor niet gebeuren er ongelukken omdat mensen of amfimensen de zesde gedeelde kwartokabine met Qkiezel vergeten.
Twiddel
pi_109687805
Met een "psychotornado" bedoel ik een door mensenhanden psychisch gewrochte tornado, door de natuurlijke wrevel tegen de verwaarlozing van onze problemen met vliegrampen zodanig in opportune banen te leiden, dat er zo'n fatale tornado kan ontstaan, die een vliegtuig in volle vlucht kan overvallen, en het gelaakte defect aan kan tonen met het afbreken van één of meer vleugelhelften! Zo kom je dus aan een "psychotornadotest".
Van alle high tech, die over enkele jaren weer verouderd is en dan weer ook voor vuile oude troep zal worden aangezien, worden de consumenten zo high, dat ze er qua beschaving "geestelijk tornadogehandicapt" van kunnen raken, en er danig verwilderde nerds and nozems van kunnen worden. Het komt nog steeds in de beste kringen voor naar het zich laat aanzien, of misschien wel juist, want zij hebben er genoeg geld voor.
pi_109687920
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:54 schreef Hoppahoppa het volgende:
Leuk, weer een Hyperviper-cloon. Hij heeft zichzelf weer overtroffen.
Dit is niet mijn werk. Geniaal is het wel. Tornadogehandicapt, damnit to hell i like it.
pi_109688091
Gewoon niet door een tornado heen vliegen geen optie?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_109688465
Juist.
pi_109688487
Misschien kan die wijsneus van een Terecht hier even zijn eeuwige alwetendheid komen demonstreren. :)
pi_109691580
In dit geval is er sprake van het voetzoeken van nalatigen door "vendettatornado's", hetgeen met hun onzichtbaarheid, tenzij deze de grond of het water raken, zeer moeilijk te ontwijken is behalve door op het juiste moment een roll te maken misschien, maar zo vliegtechnisch ben ik niet onderlegd. Bovendien is de apparatuur aan boord van een vliegtuig waarschijnlijk ook nog niet geëigend om tornado's tijdig waar te kunnen nemen op de weerradar! Deze kunen namelijk in 15 seconden ontataan en weer verdwenen zijn, na diens noodlottig werk te hebben verricht!
pi_109691856
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:13 schreef tornadomirakel het volgende:
Met een "psychotornado" bedoel ik een doormensenhanden psychisch gewrochte tornado, door de natuurlijke wrevel tegen de verwaarlozing van onze problemen met vliegrampen zodanig in opportune banen te leiden, dat er zo'n fatale tornado kan ontstaan, die een vliegtuig in volle vlucht kan overvallen, en het gelaakte defect aan kan tonen met het afbreken van één of meer vleugelhelften! Zo kom je dus aan een "psychotornadotest".
Van alle high tech, die over enkele jaren weer verouderd is en dan weer ook voor vuile oude troep zal worden aangezien, worden de consumenten zo high, dat ze er qua beschaving "geestelijk tornadogehandicapt" van kunnen raken, en er danig verwilderde nerds and nozems van kunnen worden. Het komt nog steeds in de beste kringen voor naar het zich laat aanzien, of misschien wel juist, want zij hebben er genoeg geld voor.
Jammer van die tegenspraak in zichzelf, die er zo uitspringt. Verder alle lof voor het feit dat je deze onnavolgbare stijl gewoon volhoudt. _O_
Het is een kunst om zo te schrijven, gedurende langere tijd, dat er ècht geen touw aan vast te knopen valt.
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 13:33:15 #34
249559 crew  Lavenderr
pi_109692359
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 11:13 schreef tornadomirakel het volgende:
Met een "psychotornado" bedoel ik een door mensenhanden psychisch gewrochte tornado, door de natuurlijke wrevel tegen de verwaarlozing van onze problemen met vliegrampen zodanig in opportune banen te leiden, dat er zo'n fatale tornado kan ontstaan, die een vliegtuig in volle vlucht kan overvallen, en het gelaakte defect aan kan tonen met het afbreken van één of meer vleugelhelften! Zo kom je dus aan een "psychotornadotest".
ok, nu snap ik het :Y
pi_109706911
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 13:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Jammer van die tegenspraak in zichzelf, die er zo uitspringt. Verder alle lof voor het feit dat je deze onnavolgbare stijl gewoon volhoudt. _O_
Het is een kunst om zo te schrijven, gedurende langere tijd, dat er ècht geen touw aan vast te knopen valt.
Misschien moet hij de contracten voor banken en financiële instellingen gaan opstellen *)
pisvlek
pi_109808360
Iets kan psychisch ook nog door mensenhanden worden gemanipuleerd en zodanig gewrocht, waaronder de meeste "high tech criminaliteit" zoals hacken valt! In dit geval wordt er dus op het programmeren van een tornado gedoeld!
pi_109808550
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:17 schreef tornadomirakel het volgende:
Iets kan psychisch ook nog door mensenhanden worden gemanipuleerd en zodanig gewrocht, waaronder de meeste "high tech criminaliteit" zoals hacken valt! In dit geval wordt er dus op het programmeren van een tornado gedoeld!
Hoe kan je een mentale tornado creëren door te hacken dan? Hoe zie jij dit? Er zijn werkelijk programma's om verstandelijk tornado-gehandicapten te ontwikkelen?
  † In Memoriam † maandag 2 april 2012 @ 16:33:18 #38
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_109809021
Sinds wanneer ben je weer "vrij"?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  maandag 2 april 2012 @ 17:40:19 #39
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_109811793
quote:
Zijn er nog vragen?
Neuh nie echt, je bent wel duidelijk in je verhaal...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_109812107
Om zo'n "psychotornadotest" te kunnen houden, moet je uiteraard wel in staat zijn om met behulp van de huidige kwade reacties van de natuur op milieuvervuiling een tornado te programmeren, waarmee zo'n defect getest kan worden! De vliegtuigbouwers zorgden met hun ingebeeldheid over hun producten uit die tijd voor de nodige kwade reacties van de natuur, en met het betere rekenwerk van een programmeerbare rekenmachine kon de onechtheid van die reacties dan dermate in de hand worden gehouden, dat er zo'n tornadotest optrad! Een kwestie van beheersing van de stof der materie, zoals professoren dit altijd zo voortreffelijk weten uit te drukken!

Wanneer zou ik niet vrij zijn geweest?
pi_109820971
De definitie van trollen wordt hier verlegd.

Aan dit niveau kan zelfs de hardcore Fokker niet tippen :7
pisvlek
pi_109982094
Het verheugt mij om te zien, dat we reeds door hebben gekregen van wat voor "tornadotrollen" we last hebben gekregen, en hoe "Bijlmerrampspoedig" zij dit niet wensen in te zien! Mogen we zulke gruwelijke experimenten, terwijl deze in het bijzonder boven ons hoofd plaats plegen te nemen, überhaupt wel over het hoofd kunnen zien?!
Deze excursie zou nou voor de nodige sensitivity training kunnen zorgen, die onze maatschappij in dit geval zo "11septembertragisch" hard nodig heeft!
pi_109984558
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 14:15 schreef tornadomirakel het volgende:
Het verheugt mij om te zien, dat we reeds door hebben gekregen van wat voor "tornadotrollen" we last hebben gekregen, en hoe "Bijlmerrampspoedig" zij dit niet wensen in te zien! Mogen we zulke gruwelijke experimenten, terwijl deze in het bijzonder boven ons hoofd plaats plegen te nemen, überhaupt wel over het hoofd kunnen zien?!
Deze excursie zou nou voor de nodige sensitivity training kunnen zorgen, die onze maatschappij in dit geval zo "11septembertragisch" hard nodig heeft!
Neologismen. _O_
pi_110007796
Leuk stopwoordje, maar weten we zeker, dat we niet op moeten houden met zo "geestelijk tornadogehandicapt" misbruik te maken van de techniek, terwijl we dan door technische experts voor zulke gruwelexperimenten kunnen worden misbruikt?!
  Moderator vrijdag 6 april 2012 @ 23:45:39 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_110007981
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 23:41 schreef tornadomirakel het volgende:
Leuk stopwoordje, maar weten we zeker, dat we niet op moeten houden met zo "geestelijk tornadogehandicapt" misbruik te maken van de techniek, terwijl we dan door technische experts voor zulke gruwelexperimenten kunnen worden misbruikt?!
Wat is je oplossing eigenlijk, techniek niet meer gebruiken, met andere woorden kunnen de psychotornado's voorkomen worden.
pi_110008169
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 23:41 schreef tornadomirakel het volgende:
U heeft wel een zeer goede kennis van de Nederlandse taal, dat heb ik gemerkt. Hoe heeft u zo vloeiend leren schrijven (met zeer veel geleerde woorden, die een hogere opleiding doen vermoeden)?

Is dat gewoon een goddelijk mirakel, misschien veroorzaakt door een psychotornadisch toeval? Of denkt u dat de Nederlandse regering door spellingcontrole tevens de controle uiteoefent over de denkbeelden die hier op het forum worden geuit?
pi_110010475
Verstandelijk gebruik maken van de techniek in sociale harmonie met de natuur zou de remedie kunnen zijn! Uiteraard levert elke oplossing in het algemeen weer tien nieuwe problemen op. Hoe dat dus moet gebeuren dient nog te worden uitgezocht, maar één van de belangrijkste verbeteringen zou het niet vliegen boven dichtbevolkte streken kunnen zijn, en een goede weerradar aanschaffen, die eigenlijk nog ontwikkeld moet worden, alhoewel ze dat op TU Delft gelukt schijnt te zijn.

Mijn taalgebruik wordt zelden gewaardeerd, en stamt uit de tijd dat ik nog op een universiteit zat. Op zulke plekken worden woorden nog op een goudschaaltje gewogen.
  Moderator zaterdag 7 april 2012 @ 11:47:43 #48
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_110017870
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 00:48 schreef tornadomirakel het volgende:
Verstandelijk gebruik maken van de techniek in sociale harmonie met de natuur zou de remedie kunnen zijn! Uiteraard levert elke oplossing in het algemeen weer tien nieuwe problemen op. Hoe dat dus moet gebeuren dient nog te worden uitgezocht, maar één van de belangrijkste verbeteringen zou het niet vliegen boven dichtbevolkte streken kunnen zijn, en een goede weerradar aanschaffen, die eigenlijk nog ontwikkeld moet worden, alhoewel ze dat op TU Delft gelukt schijnt te zijn.

Mijn taalgebruik wordt zelden gewaardeerd, en stamt uit de tijd dat ik nog op een universiteit zat. Op zulke plekken worden woorden nog op een goudschaaltje gewogen.
Minder vliegen boven bebouwde gebieden is natuurlijk een goede zaak, wordt daar niet al rekening mee gehouden. Wat vind je van sociale media is dat de techniek gebruiken in sociale harmonie?
pi_110024579
Voor voertuigen dien je zo min mogelijk stress bij de omgeving te veroorzaken, zodat deze niet terug zal kunnen slaan. Voor het gebruik van de sociale media geldt dit eigenlijk ook, alleen zul je daar niet zo snel van crashen, behalve jouw computer!
pi_110024948
Kun je niet ergens online een psychotornadotest doen?
pi_110026258
Voorzover mij bekend is dat enkel met zo'n excursie mogelijk!
pi_110026356
Ik doe dat al jaren, het kost wat maar dan heb je ook waar voor je geld.
Wel een jas meenemen, het tocht nogal.
pi_110026361
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:13 schreef tornadomirakel het volgende:
Voorzover mij bekend is dat enkel met zo'n excursie mogelijk!
Die excursie waarvoor je geld voor inzamelt en de teller hardnekkig op nul blijft steken?...
pi_110026435
Dat klopt vrees ik!
pi_110026552
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 16:19 schreef tornadomirakel het volgende:
Dat klopt vrees ik!
Ja, ik vrees ook dat die teller op 0 blijft steken.
pi_110026763
We kunnen niet allemaal de onderzoekingsdrang van een Jacques Cousteau bezitten! Het is echter wel schrijnend wat voor "geestelijk tornadogehandicapten" we zo enkel kunnen blijven zijn, en hoe deerniswekkend we ons zodoende kunnen laten blijven misbruiken. Het nageslacht zal ons dan ook eeuwig dankbaar zijn, als we niet zulke stupide figuren hoeven te blijven zijn!
pi_110027790
Je kan zelf toch vast beginnen aan het bouwen van de boot? Noach kon het ook.
pi_110029888
Mijn studievoorkeur was eigenlijk scheepsbouwkunde, maar het bouwen van boten laat ik liever aan anderen over.

Eens zouden mensen zich echter af kunnen gaan vragen, hoe de stomme idioten er na dertig jaar nog niet achter kunnen zijn gekomen, dat er zulke educatieve "psychotornadotests" van vliegtuigen waren gehouden, en hoe ze dit zo "11septembertragisch" labiel wereldwijd met Bijlmerrampen op hoofdsteden in hun rechtbanken en parlementen hebben kunnen blijven ontkennen!
pi_110031249
Misschien dat je zelfbedachte woorden niet begrijpelijk genoeg zijn voor mensen om gealarmeerd te raken?
pi_110035279
Weten jullie zeker, dat jullie er niet van houden om te doen alsof jullie achterlijk zijn of zo?

Vliegtuigen blijven op je hersenen neerstorten, als je je vliegrampen niet voorkomt, hetgeen pas fraai tot uiting komt met zo'n "psychotornadotest" op een vliegtuig, waarbij een gebrek aan draagkrachtdemping bij al te stijf opgehangen vleugels demonstratief kan worden aangetoond met de frustraties, die zulke rampspoedig onnozele neigingen bij de natuur op plegen te roepen, en welke voor de juiste persoon dan ook zeer hanteerbaar bleken te zijn sinds 6 oktober 1981 bij Moerdijk!

Wat zouden mensen, die alleen maar zo "Bijlmerrampspoedig" kunnen blijven doen alsof ze zo achterlijk zijn, toch acuut horen te worden opgenomen of zo!

[ Bericht 12% gewijzigd door tornadomirakel op 07-04-2012 21:01:20 ]
pi_110038910
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:43 schreef tornadomirakel het volgende:
Weten jullie zeker, dat jullie er niet van houden om te doen alsof jullie achterlijk zijn of zo?

Vliegtuigen blijven op je hersenen neerstorten, als je je vliegrampen niet voorkomt, hetgeen pas fraai tot uiting komt met zo'n "psychotornadotest" op een vliegtuig, waarbij een gebrek aan draagkrachtdemping bij al te stijf opgehangen vleugels demonstratief kan worden aangetoond met de frustraties, die zulke rampspoedig onnozele neigingen bij de natuur op plegen te roepen, en welke voor de juiste persoon dan ook zeer hanteerbaar bleken te zijn sinds 6 oktober 1981 bij Moerdijk!

Wat zouden mensen, die alleen maar zo "Bijlmerrampspoedig" kunnen blijven doen alsof ze zo achterlijk zijn, toch acuut horen te worden opgenomen of zo!
Als goede bewoording goud is, is dit ijzer. Je hele post bestaat uit twee zinnen, inclusief twee zelfbedachte woorden, met onverklaarde verbanden. Niet heel vreemd dat niemand serieus nadenkt over wat je schrijft. Je maakt het niet makkelijk.
pi_110041972
Waarvoor zou de geweldigste "vliegrampenshow" op aarde toch maar niet tot ons door willen dringen, al wordt een defect, waarvan vleugels af kunnen breken, daar nog zo demonstratief zo nu en dan al dertig jaar bij aangetoond?! Zouden we te onbekend kunnen zijn met natuurgerichten, die de waarheid aan het licht kunnen brengen, of houden we er niet van om deze te horen?
pi_110043382
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 23:27 schreef tornadomirakel het volgende:
Waarvoor zou de geweldigste "vliegrampenshow" op aarde toch maar niet tot ons door willen dringen, al wordt een defect, waarvan vleugels af kunnen breken, daar nog zo demonstratief zo nu en dan al dertig jaar bij aangetoond?! Zouden we te onbekend kunnen zijn met natuurgerichten, die de waarheid aan het licht kunnen brengen, of houden we er niet van om deze te horen?
Ik wijs naar m'n vorige post.
pi_110047477
Ik snap er echt geen hol van wat je nou wilt zeggen, maar vanuit literair oogpunt stel ik het wel op prijs :)
pi_110049424
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_110049455
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 20:43 schreef tornadomirakel het volgende:

Dit vliegtuig kwam in 'n windhoos terrecht (onnozele neiging van de natuur?)
http://www.zero-meridean.nl/c_moerdijk_061081.html
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_110056176
Van al onze "vliegrampspoedige" neigingen geraakt onze "persoonlijke" natuur een tikkeltje al te schizofreen. Dit kan zich bii een enorme massa, zoals de ruim 500.000 inwoners van Rotterdam, uiten in een massapsychose, die ook nog dermate demonstratief en educatief hanteerbaar bleek te zijn, dat er sinds 6 oktober 1981 bij Moerdijk zulke "psychotornadotests" van vliegtuigen mee konden worden gehouden.
Dit was vermoedelijk ook te danken aan de wijze waarop zulke rampspoedige schizofrenie met behulp van de Titanic en de Hindenburg de ene na de andere wereldoorlog in kon luiden, hetgeen in dit geval een allesvernietigende atoomoorlog in had kunnen houden. In zo'n situatie was de één na de ander dan ook bewust of onbewust bereid diens leven met zo'n gruwelexperiment te geven om nog aan dit onheil te kunnen ontsnappen, zoals ook later met Tsernobyl min of meer het geval was.
Als nu elke potentiële belangstellende hiervoor één euro of zo inlegt, welke dan weer als korting terug kan worden verkregen bij de excursie, dan kan de mensheid democratisch worden voorgelicht over dit gebeurde met de geweldigste "vliegrampenshow" op aarde, en het "11septembertragisch" labiel, wereldwijd met Bijlmerrampen op hoofdsteden in onze rechtbanken en parlementen ontkennen ervan in de toekomst worden voorkomen! Is dat nou geen goed idee?!
pi_110057030
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:18 schreef tornadomirakel het volgende:
Is dat nou geen goed idee?!
Nee, dat lijkt mij geen goed idee. Ik zie de waarde niet van een bootexcursie van 10k dat oplossing zou moeten bieden aan een probleem dat zo onbegrijpelijk wordt gepresenteerd.
pi_110057989
Internet is ook niet de plek om iets uit te kunnen leggen, en als je iets aan den lijve kunt ondervinden komt het vast en zeker beter over! Wat bedoel je overigens Gray met 10k?

Overigens een zeer verhelderend verhaal over het gebeurde op die website Resonancer!

[ Bericht 21% gewijzigd door tornadomirakel op 08-04-2012 15:12:09 ]
pi_110058332
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:05 schreef tornadomirakel het volgende:
Internet is ook niet de plek om iets uit te kunnen leggen, en als je iets aan den lijve kunt ondervinden komt het vast en zeker beter over! Wat bedoel je overigens Gray met 10k?
De prijs. Ik weet dat die niet overeenkomt met wa gevraagd wordt, maar denk dat een prijzige bootexcursie helemaal niet nodig is, of zelfs helpt om je boodschap over te brengen. In geschreven stijl via internet wil het al niet lukken, terwijl dat de ruimte tot uitgebreide verdieping moet geven. Hoe haal je het in je hoofd om donaties te verwachten voor iets dat niemand begrijpen kan, omdat je het niet goed weet uit te leggen?
pi_110058791
Het zou pedagogische zelfoverschatting zijn om te denken, dat iedereen er wijzer van zal kunnen worden, maar dat niemand het hier begrijpt of tijdens de excursie zal kunnen begrijpen lijkt me sterk overdreven. Degenen die het wel kunnen begrijpen, kunnen het dan weer aan anderen doorgeven en dat gaat dan zo maar door, lijkt U ook niet?
pi_110059040
quote:
...maar dat niemand het hier begrijpt...
Daar ben ik er een van.

Mooie tekening, overigens. Ben jij dat, met die hoge hoed?

[ Bericht 51% gewijzigd door Nemephis op 08-04-2012 15:46:13 ]
pi_110059628
Men wachte tot men het nalaat om diens vliegrampen te voorkomen. Vervolgens komt men dan met een theoretische of zelfs praktisch uitvoerbare oplossing voor een kritisch probleem van de constructie van een vliegtuig aandragen, en vrage dan om een veiliger vliegtuig, waarbij vooral een vraag om een "veiligheidsvliegtuig" de nodige wrevel kan wekken! De stormachtige reacties die men dan krijgt in deze sfeer van genocidale en landverraderlijke nalatigheid en arrogantie dienen dan te worden omgezet in een fataal natuurverschijnsel, waarmee het gelaakte defect aan het licht kan worden gebracht, en het vliegtuig stort dan educatief en demonstratief neer!
Een windhoos kon zodoende een kritiek gebrek aan draagkrachtdemping bij al te vast opgehangen vleugles bij de crash van een Fokker F28 Fellowship op 6 oktober 1981 bij Moerdijk aan het licht brengen, want zo kunnen ook vleugels bij een plotselinge klap als luciferhoutjes afbreken! Zo'n show kon later zelfs nog een keer spontaan voorkomen, waarbij beide vleugels voor de camera afbraken!
Wie snapt het nu nog niet?

Bedankt, maar er is altijd een captain of industry die anderen naar diens pijpen kan laten dansen Nemephis, en of ik diegene ben betwijfel ik zeer sterk!

[ Bericht 4% gewijzigd door tornadomirakel op 08-04-2012 16:23:58 ]
pi_110059878
quote:
Ik. En de rest van de FOK! waarschijnlijk.
pi_110059916
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:47 schreef tornadomirakel het volgende:
Ik. :{
pi_110060132
Wie is er volmaakt? Lavenderr en YuckFou schijnen er echter al iets van te kunnen begrijpen, en als er één schaap over de dam is volgen er meestal meer!
pi_110125992
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:47 schreef tornadomirakel het volgende:
Ik niet, probeer je soms te zeggen dat er apparaten als HAARP ingezet worden om lokaal extreem weer te veroorzaken en zo vliegtuigen te laten crashen die vervolgens weer aangepast moeten worden ?
Eisenhower1961.
pi_110128494
Dat is spijtig. De existentiële onmogelijkheid om onze vliegrampen niet te voorkomen, filosofisch beschouwd uiteraard, doet dergelijk fataal wanbeleid de meest merkwaardige natuurverschijnselen veroorzaken, welke dan weer in een opportune vorm kunnen worden gegoten om een bepaald defect aan het licht te brengen, dat bedoel ik! Van HAARP heb ik nog nooit gehoord. Is het zo begrijpelijk?
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 12:30:42 #79
249559 crew  Lavenderr
pi_110131636
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 10:57 schreef tornadomirakel het volgende:
Dat is spijtig. De existentiële onmogelijkheid om onze vliegrampen niet te voorkomen, filosofisch beschouwd uiteraard, doet dergelijk fataal wanbeleid de meest merkwaardige natuurverschijnselen veroorzaken, welke dan weer in een opportune vorm kunnen worden gegoten om een bepaald defect aan het licht te brengen, dat bedoel ik! Van HAARP heb ik nog nooit gehoord. Is het zo begrijpelijk?
Ja, je gaat steeds begrijpelijker schrijven.
Als je meer over HAARP wil lezen, daar is een topic over.
Even de zoekfunctie gebruiken ^O^
pi_110134422
Wacht even hoor, kijken of ik het begin te begrijpen:

Omdat men er vanuitgaat dat vliegrampen door natuurverschijnselen niet te voorkomen zijn, maakt men onbewust defecte ontwerpen, waardoor juist vliegrampen door natuurverschijnselen ontstaan?
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 13:52:02 #81
249559 crew  Lavenderr
pi_110134653
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:46 schreef Gray het volgende:
Wacht even hoor, kijken of ik het begin te begrijpen:

Omdat men er vanuitgaat dat vliegrampen door natuurverschijnselen niet te voorkomen zijn, maakt men onbewust defecte ontwerpen, waardoor juist vliegrampen door natuurverschijnselen ontstaan?
Je begint door te krijgen dat het nut heeft om defecte psychotornado's te ontwerpen, daarmee HAARP onlopend maar tegelijkertijd door dat defect slachtoffer te worden.
pi_110150495
Lang geleden, toen ik in de zeventiger jaren nog op een technische universiteit vliegtuigbouwkunde studeerde, moest ik tot mijn leedwezen onderkennen, dat men vliegrampen iets te slordig niet voorkwam. Men maakte er zogezegd een afschuwelijk economisch potje van. Met zo'n "psychotornadotest" van een vliegtuig, waarbij een niet al te bekend defect demonstratief kon worden aangetoond, kwam dit op voortreffelijke wijze educatief tot uiting!

Dit had de mensheid tot inkeer moeten brengen, maar net zoals jullie snapten ze daar geen steek van, hetgeen zulke experimenten alleen maar zo wereldwijd met Bijlmerrampen op hoofdsteden in onze rechtbanken en parlementen kon doen worden ontkend, met alle door mij in het Algemeen Dagblad van 15 januari 1988 op pagina 2 poëtisch voorspelde "11septembertragische" gevolgen van dien, want "collegae" met eenzelfde onderwijsachtergrond wisten uiteraard wel beter, en sloegen toen zo te zien de hand aan zichzelf en de rampspoedige onwetenden, die het alleen maar konden blijven negeren en ontkennen. Ecologie staat nu eenmaal niet vooraan bij ons economisch denken!
pi_110151956
Kun je dan ook vertellen wát precies er niet deugt in een modern vliegtuigontwerp? Mag best een technisch antwoord worden, 'k weet er redelijk wat vanaf.
pi_110152048
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 19:57 schreef tornadomirakel het volgende:
Lang geleden, toen ik in de zeventiger jaren nog op een technische universiteit vliegtuigbouwkunde studeerde, moest ik tot mijn leedwezen onderkennen, dat men vliegrampen iets te slordig niet voorkwam. Men maakte er zogezegd een afschuwelijk economisch potje van. Met zo'n "psychotornadotest" van een vliegtuig, waarbij een niet al te bekend defect demonstratief kon worden aangetoond, kwam dit op voortreffelijke wijze educatief tot uiting!

Dit had de mensheid tot inkeer moeten brengen, maar net zoals jullie snapten ze daar geen steek van, hetgeen zulke experimenten alleen maar zo wereldwijd met Bijlmerrampen op hoofdsteden in onze rechtbanken en parlementen kon doen worden ontkend, met alle door mij in het Algemeen Dagblad van 15 januari 1988 op pagina 2 poëtisch voorspelde "11septembertragische" gevolgen van dien, want "collegae" met eenzelfde onderwijsachtergrond wisten uiteraard wel beter, en sloegen toen zo te zien de hand aan zichzelf en de rampspoedige onwetenden, die het alleen maar konden blijven negeren en ontkennen. Ecologie staat nu eenmaal niet vooraan bij ons economisch denken!
Niet om lullig te wezen, maar ik denk dat je schrijfstijl ook niet echt helpt. :{
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 20:24:54 #85
249559 crew  Lavenderr
pi_110152184
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:21 schreef Nemephis het volgende:
Kun je dan ook vertellen wát precies er niet deugt in een modern vliegtuigontwerp? Mag best een technisch antwoord worden, 'k weet er redelijk wat vanaf.
Ja halló zeg, maak het nog moeilijker }:|
pi_110152439
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja halló zeg, maak het nog moeilijker }:|
Ik wil (volgens mij tegen beter weten in) wel eens weten of dit nog op iets zinnigs uitdraait ;)
  Moderator dinsdag 10 april 2012 @ 20:35:52 #87
249559 crew  Lavenderr
pi_110152916
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:29 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik wil (volgens mij tegen beter weten in) wel eens weten of dit nog op iets zinnigs uitdraait ;)
:Y
Maar ok, ik wacht ook op de technische details , misschien is het dan beter te begrijpen ;)
pi_110154695
Het zijn wel mooie vliegtuigen, maar sommige problemen, zoals de onbuigzame ophanging van de vleugels, en de ergonomische problemen met de instrumenten zijn nog niet helemaal overwonnen. Ook wind shear, van achterop komende staartwind, kan nog steeds vrij fataal zijn! De windradar is verder ook nog niet goed uitontwikkeld. Er zijn ook nog wat technisch wetenschappelijke problemen met flutter, een escalerende trilling van de vleugel, en grote vogels, die in onze motoren vliegen. Dan hebben we het nog niet eens over terrorisme en militaire afweerproblemen. Onweer, hagel en het afzetten van ijs op de vleugel wil ook nog wel eens wat problemen geven, hetgeen je in mijn film "Fragmented Plane Crashes Bomb" aardig kunt zien!

[ Bericht 4% gewijzigd door tornadomirakel op 10-04-2012 21:06:08 ]
pi_110158334
quote:
..de onbuigzame ophanging van de vleugels..
hoezo, onbuigzaam?!

Voor de rest, wat wil je dan: Het weer uitzetten of zo? Aerodynamica verbieden? Wat is je praktische oplossing voor deze problemen?
pi_110163134
Fraaie opname! De vleugels kunnen wel aardig buigen, en de tip kan wel enkele meters op en neer bewegen, maar de "vleugel-romp-verbinding" zou nog wel eens te wensen over kunnen laten bij een plotse verticale windstoot, waarbij de vleugel niet de gelegenheid krijgt om door te buigen in verband met de traagheid van de constructie. Daar zou mijn principe nou een oplossing voor kunnen bieden.

Ongelukken dienen zoveel mogelijk te worden vermeden, dus heeft het weinig zin om de massa dermate met al die vliegtuigen boven hun hoofd gestresst te krijgen, dat zij deze met hun daaraan te wijten "tornadomassapsychose" of wat voor psychose dan ook gaan lopen folteren en slopen! Houdt vliegtuigen dus zover mogelijk uit de buurt van de massa, hoe mooi ze de vliegtuigen ook vinden!
pi_110168151
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 22:59 schreef tornadomirakel het volgende:
Fraaie opname! De vleugels kunnen wel aardig buigen, en de tip kan wel enkele meters op en neer bewegen, maar de "vleugel-romp-verbinding" zou nog wel eens te wensen over kunnen laten bij een plotse verticale windstoot, waarbij de vleugel niet de gelegenheid krijgt om door te buigen in verband met de traagheid van de constructie. Daar zou mijn principe nou een oplossing voor kunnen bieden.

Ongelukken dienen zoveel mogelijk te worden vermeden, dus heeft het weinig zin om de massa dermate met al die vliegtuigen boven hun hoofd gestresst te krijgen, dat zij deze met hun daaraan te wijten "tornadomassapsychose" of wat voor psychose dan ook gaan lopen folteren en slopen! Houdt vliegtuigen dus zover mogelijk uit de buurt van de massa, hoe mooi ze de vliegtuigen ook vinden!
Ik denk, dat je onwijs veel verstand hebt van deze materie.

Maar na alles gelezen te hebben, denk ik ook dat jij de enige bent die "tornadogehandicapt" is, en lijdt aan een wel ernstige vorm van "tornadopsychose". Dit leeft namelijk niet bij de massa. Iedereen weet dat een vliegtuig kan neerstorten, zoals ook iedereen weet dat een auto ergens onbedoeld en abrupt tot stilstand kan komen.

Ik ben wel heel benieuwd trouwens naar jouw principe, welke een oplossing zou kunnen bieden? Die heb je nog niet genoemd. Hoe zou het allemaal beter en vooral veiliger kunnen?
pi_110175954
Waarvoor zou je mogen denken, dat de "tornadopsychose" van één mens zoiets zou kunnen veroorzaken, en niet hooguit die van de mensheid? Dan zou vliegen pas goed onveilig zijn!

Wie zou er verder te "geestelijk tornadogehandicapt" kunnen zijn om zulke "psychotornadotests" waar te kunnen nemen? Ik in elk geval niet!

Wie zouden er toch al te achterlijke "vliegrampenkeutelaars" kunnen zijn om hun vliegrampen te kunnen voorkomen, en nog al te "11septembertragisch" achterlijk, autistisch "tornadotuig" om nog daarop te kunnen worden gewezen ook?!

In mjn filmpje uit de eerste post kun je zien, welk principe met oleopneumatisch gedempte aan de romp geplaatste "vleugelophanging" er door mij wordt aanbevolen!
pi_110181732
quote:
Zou de vleugel (met al zijn massa(traagheid)) dan wél in staat zijn snel genoeg in zijn geheel te buigen, en niet af te breken? Of stel je een flexibele vleugel (zoals van de Airbus in bovenstaande video) voor + flexibele (oleopneumatische) aan de romp gemonteerde vleugels?

Indien dan de vleugel flexibel wordt gemonteerd zodat deze kan uitslaan bij een valwind - hoever zou deze dan beweegbaar moeten zijn t.o.v. de romp? Wat voor invloed heeft dat op de lift van het toestel?

quote:
Dat verband zie ik niet.
pi_110182619
quote:

Dat is natuurlijk een open deur waar een A380 doorheen past. En ik heb klappen turbulentie van >5 meter mee gemaakt in een Boeing 737-800, dus die vleugel-romp-verbinding kan wel wat krachten opvangen lijkt me?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_110186255
Dat je geluk hebt gehad wil nog niet zeggen, dat het je niet fataal kan worden. Er waren zeker vier gevallen in de afgelopen 31 jaar, waarin een windhoos of microburst wel fataal werd, en dat gebeurde niet met de kleinste vliegtuigen!
pi_110187963
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 16:14 schreef tornadomirakel het volgende:
Dat je geluk hebt gehad wil nog niet zeggen, dat het je niet fataal kan worden. Er waren zeker vier gevallen in de afgelopen 31 jaar, waarin een windhoos of microburst wel fataal werd, en dat gebeurde niet met de kleinste vliegtuigen!
En wat is dat percentueel als we het afzetten tegen de miljoenen (miljarden?) vliegkilometers die er in die periode wereldwijd gemaakt worden? Vliegen is niet voor niks zo ongeveer de veiligste manier van transport.. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_110189265
Je moet er maar van houden om zo genocidaal als een "gefragmenteerde vliegrampenbom" te kunnen worden misbruikt, waarbij een waterstofbom qua cumulatief effect (sommatie) naar de kroon kan worden gestoken! Heb je mijn filmpje "Fragmented Plane Crashes Bomb" al bekeken?
pi_110190208
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:13 schreef tornadomirakel het volgende:
Je moet er maar van houden om zo genocidaal als een "gefragmenteerde vliegrampenbom" te kunnen worden misbruikt, waarbij een waterstofbom qua cumulatief effect (sommatie) naar de kroon kan worden gestoken! Heb je mijn filmpje "Fragmented Plane Crashes Bomb" al bekeken?
Staat dat filmpje ergens in dit topic? Maar leg me alsjeblieft eerst eens uit wat een "gefragmenteerde vliegrampenbom" is, of bedoel je het opgetelde aantal doden van die 4 rampen die je eerder noemde?
pi_110193340

Een "gefragmenteerde vliegrampenbom" is de kettingreactie, die je kunt krijgen als zo'n "vliegrampexperiment" als een "psychotornadotest" van een vliegtuig ons te weinig opvalt. De sommatie ervan kan de inslagkracht van een waterstofbom in de loop der decennia aardig benaderen!
pi_110665204
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:52 schreef tornadomirakel het volgende:

Een "gefragmenteerde vliegrampenbom" is de kettingreactie, die je kunt krijgen als zo'n "vliegrampexperiment" als een "psychotornadotest" van een vliegtuig ons te weinig opvalt. De sommatie ervan kan de inslagkracht van een waterstofbom in de loop der decennia aardig benaderen!
Vanochtend viel dat mij dus mooi eventjes op hé. Zag een vliegtuigje vliegen, er leek niets aan de hand. Tot ik beter keek,.. wat denk je? Juist. Psychotornadotest. Fascinerend om te zien. Jullie kunnen mij dus allemaal bedanken, ik heb een ramp met de impact van een waterstofbom weten te voorkomen.
pi_110678647
Dat zit zo! Als je een psychotornadotest van een vliegtuig correct en optimaal uitvoert, veroorzaakt het educatieve karakter ervan dankzij al het onbegrip van de samenleving wereldwijd een crescendo van Bijlmerrampen op hoofdsteden, welke in hun totaliteit de inslagkracht van een waterstofbom aardig benaderen, als je bedenkt dat een vliegtuig zoals een Fokker F28 Fellowship reeds een inslagkracht van 4Kton TNT bezit. In zo'n dertig jaar tijds komen een paar honderd van zulke Bijlmerrampen dan voor met zo'n gemiddelde inslagkracht. De atoombom op Hiroshima had een inslagkracht van 20 Kton TNT, en een waterstofbom bezat één van 15 Mton. Ik zou me kunen vergissen in de getallen, want ik heb deze slechts van horen zeggen, maar het idee klopt ergens toch wel aardig dacht ik zo!

Waarvoor richt de samenleving ook geen ludiek monument op voor zulk monumentaal onbegrip, dat zelfs nog op zulke historische wijze de vorm van een tornado aan kon nemen, waarmee een defect in een vliegtuig in volle vlucht demonstratief voor een pas verworven patent kon worden aangetoond, waarin de reeds gerezen "transportpandemie" zich gelukkig dermate kon spiegelen, dat deze dankzij alle ecologische neveneffecten met veel "Bijlmerrampenbombarie" wereldwijd op hoofdsteden ten koste van enige miljoenen te dwaze zielen om dit te kunnen doorgronden als sneeuw voor de zon verdween, voordat deze een atoomoorlog in het leven kon roepen?! Hoe zou zo'n tornadomirakel geen gepast monument kunnen verdienen, en het zou toch een geweldige toeristische trekpleister kunnen zijn?! Maar ook dit zal wel weer teveel van ons voorstellingsvermogen vergen! Daarom is er nu zo'n excursie verkrijgbaar, waarvoor de belangstelling helaas nog niet groot genoeg is.

[ Bericht 5% gewijzigd door tornadomirakel op 24-04-2012 09:43:59 ]
pi_112438734
http://www.zie.nl/video/a(...)n-Lagos/m1fzdolfoty0

Zal de bom van mijn gedicht dan toch nog barsten?
pi_112438969
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 19:51 schreef tornadomirakel het volgende:

Jij denkt dat mensen jouw conclusies gaan betrekken op dit soort karige nieuwsberichten? :P
  Moderator maandag 4 juni 2012 @ 19:58:14 #104
249559 crew  Lavenderr
pi_112439132
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 19:51 schreef tornadomirakel het volgende:

Denk je dat dat met jouw theorie te maken heeft?
pi_112439914
Volgens het laatste couplet van mijn gedicht zou vroeg of laat een vliegtuig middenin een stad terecht komen, waarna de hel pas goed los zou breken. Misschien is het nu eindelijk wel raak, want de andere voorspellingen in mijn gedicht uit 1988 over een "vliegrampengeweldspiraal", zoals de Bijlmerramp en 9/11, zijn toch ook vrij behoorlijk uitgekomen!

[ Bericht 3% gewijzigd door tornadomirakel op 04-06-2012 20:26:09 ]
  Moderator maandag 4 juni 2012 @ 20:28:01 #106
249559 crew  Lavenderr
pi_112440967
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:11 schreef tornadomirakel het volgende:
Volgens het laatste couplet van mijn gedicht zou vroeg of laat een vliegtuig middenin een stad terecht komen, waarna de hel pas goed los zou breken. Misschien is het nu eindelijk wel raak, want de andere voorspellingen in mijn gedicht uit 1988 over een "vliegrampengeweldspiraal", zoals de Bijlmerramp en 9/11, zijn toch ook vrij behoorlijk uitgekomen!
Dat is waar. Maar laten we hopen dat er ons niet nog een ramp van die omvang te wachten staat :N
pi_112442065
Niet dat ik iemand wil verontrusten, maar in geval van de ontwikkeling van een geweldspiraal komen ze met z'n vieren; eerst de climax, mogelijk die vliegramp bij de Maasvlakte 2 vorige week met een stel Rotterdammers, en het geval bij Lagos zou dan de anti-climax kunnen zijn, waarna een vliegramp van gerechtigheid volgt, om dan met een vliegramp tegen een berg of zo weer op te lossen. Dit is uiteraard zuiver een ervaringsfeit van mezelf, maar daar zijn de meeste theorieën op gebaseerd.
  Moderator maandag 4 juni 2012 @ 20:50:00 #108
249559 crew  Lavenderr
pi_112442415
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:44 schreef tornadomirakel het volgende:
Niet dat ik iemand wil verontrusten, maar in geval van de ontwikkeling van een geweldspiraal komen ze met z'n vieren; eerst de climax, mogelijk die vliegramp bij de Maasvlakte 2 vorige week met een stel Rotterdammers, en het geval bij Lagos zou dan de anti-climax kunnen zijn, waarna een vliegramp van gerechtigheid volgt, om dan met een vliegramp tegen een berg of zo weer op te lossen. Dit is uiteraard zuiver een ervaringsfeit van mezelf, maar daar zijn de meeste theorieën op gebaseerd.
Maar hoe kan de ene ramp de andere rechtvaardigen? Dat begrijp ik niet.
pi_112442848
Zo wreken structurele nalatigheid en zwendelpraktijken zich nu eenmaal in de luchtvaart!
  Moderator maandag 4 juni 2012 @ 21:30:20 #110
249559 crew  Lavenderr
pi_112445504
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:55 schreef tornadomirakel het volgende:
Zo wreken structurele nalatigheid en zwendelpraktijken zich nu eenmaal in de luchtvaart!
Kwaad met kwaad bestrijden?
pi_112449727
Dat doe ik niet hoor, dat doet het leven!
  Moderator maandag 4 juni 2012 @ 22:27:30 #112
249559 crew  Lavenderr
pi_112450627
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:18 schreef tornadomirakel het volgende:
Dat doe ik niet hoor, dat doet het leven!
Ja, dat begrijp ik.
Structurele nalatigheid en zwendelpraktijken. Het is niet fraai.
pi_112450642
Ik zou mijn energie in andere dingen steken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_safety#Statistics
pi_112458089
Probeer er vooral niet achteraan te gaan, zou ik zeggen!

Zou het de pandemische "vliegrampencyclus" van een samenleving, waarin alles nog steeds teveel om geld kan draaien, kunnen zijn?!

Hoe eerder we dit met zo'n excursie onder ogen leren zien, hoe sneller we uit onze "vliegrampenhel" kunnen komen, ophouden met zulke notoire, achterlijke "vliegrampennozems" te zijn, en weer normale beschaafde mensen kunnen worden!

[ Bericht 38% gewijzigd door tornadomirakel op 05-06-2012 12:35:05 ]
  dinsdag 5 juni 2012 @ 15:26:54 #115
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112478069
Oh het feest gaat hier verder.
Kan je naar beneden al van naar boven onderscheiden?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator dinsdag 5 juni 2012 @ 15:30:53 #116
249559 crew  Lavenderr
pi_112478204
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 15:26 schreef ATuin-hek het volgende:
Oh het feest gaat hier verder.
Kan je naar beneden al van naar boven onderscheiden?
Ik inmiddels niet meer. Ben de draad helemaal kwijt :?
  dinsdag 5 juni 2012 @ 15:31:40 #117
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112478236
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 15:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik inmiddels niet meer. Ben de draad helemaal kwijt :?
Hij deed alsof een microburst gelijk is aan een tornado, vandaar ;)
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 5 juni 2012 @ 15:34:26 #118
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112478325
Maar eigenlijk ben je dus stiekem gewoon je boottrip aan het spammen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_112478564
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 23:57 schreef tornadomirakel het volgende:

Zou het de pandemische "vliegrampencyclus" van een samenleving, waarin alles nog steeds teveel om geld kan draaien, kunnen zijn?!

Hoe eerder we dit met zo'n excursie onder ogen leren zien, hoe sneller we uit onze "vliegrampenhel" kunnen komen, ophouden met zulke notoire, achterlijke "vliegrampennozems" te zijn, en weer normale beschaafde mensen kunnen worden!

vliegrampenhel? Ze komen niet bepaald met zwermen uit de lucht vallen of zo.
Weet je wat uit de lucht komt vallen in enorme aantallen? De bijvoeglijk naamwoorden in jouw zinnen.
pi_112478685
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 23:57 schreef tornadomirakel het volgende:

Maar vertel mij nou eens. Waarom is dit zo'n groot probleem? Vliegen is verreweg de veiligste manier van reizen die er is op deze planeet.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 15:45:38 #121
8372 Bastard
Persona non grata
pi_112478796
Tja af en toe flikkert zo'n ding uit de lucht, big deal. Lagos heeft de piloot vlak voor het einde laten weten dat beide motoren zijn uitgevallen. Je kan maar zo lang zweven en liften natuurlijk, uiteindelijk kom je beneden helaas dit maal op bevolkt gebied. (Nooit eens op een villa wijk natuurlijk, die liggen niet in de aanvliegroute)
The truth was in here.
pi_112479144
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 15:45 schreef Bastard het volgende:
Tja af en toe flikkert zo'n ding uit de lucht, big deal. Lagos heeft de piloot vlak voor het einde laten weten dat beide motoren zijn uitgevallen. Je kan maar zo lang zweven en liften natuurlijk, uiteindelijk kom je beneden helaas dit maal op bevolkt gebied. (Nooit eens op een villa wijk natuurlijk, die liggen niet in de aanvliegroute)
Inderdaad, die hufters leggen nooit een aanvliegroute over een drukke of dure wijk :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_112497937
Zou het weigeren van informatie over educatieve "tornadoproevern" op vliegtuigen, door deze als een waanidee af te doen, met Bijlmerrampen op hoofdsteden een misdrijf tegen de mensheid kunnen zijn?!
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:29:06 #124
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112498472
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:20 schreef tornadomirakel het volgende:
Zou het weigeren van informatie over educatieve "tornadoproevern" op vliegtuigen, door deze als een waanidee af te doen, met Bijlmerrampen op hoofdsteden een misdrijf tegen de mensheid kunnen zijn?!
_O- :') !
Onikaan ni ov dovah
  Moderator dinsdag 5 juni 2012 @ 23:21:16 #125
249559 crew  Lavenderr
pi_112501776
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:20 schreef tornadomirakel het volgende:
Wat denk je zelf?
pi_112501900
Wie het laatst lacht, wil wel eens het best lachen!
pi_112501977
Die indruk wordt nog steeds door mij verkregen!
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:25:05 #128
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112501997
Dit moet ik eens onder invloed lezen, ik snap er helemaal niets van..
pi_112502023
Dit is wat Fok juist leuk maakt. Denk je net een bizar topic gelezen te hebben, tref je weer een nog bizarder topic aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door KeimpeHart op 05-06-2012 23:31:06 ]
  Moderator dinsdag 5 juni 2012 @ 23:30:08 #130
249559 crew  Lavenderr
pi_112502309
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:25 schreef KeimpeHart het volgende:
Dit is wat Fok juist leuk maakt. Denk je net een bizar topic gelezen te hebben, tref je weer in een nog bizarder topic aan.
Eens!
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:37:15 #131
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112502641
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:23 schreef tornadomirakel het volgende:
Ik denk dat wij in ieder geval het hardste lachen.
Onikaan ni ov dovah
pi_112503947
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:23 schreef tornadomirakel het volgende:
Is er ook een uitdrukking over wie er met het meest lacht? :')
pi_112504106
Misschien nu wel: Dwazen lachen het meest en het hardst, wijzen echter het laatst en het best!
pi_112504347
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 00:07 schreef tornadomirakel het volgende:
Misschien nu wel: Dwazen lachen het meest en het hardst, wijzen echter het laatst en het best!
Ik vind 'm sterk. Zeg, mag ik vragen hoe veel mensen je sinds 1981 al overtuigd hebt van het enorme en dreigende gevaar dat boven ons aller onwetende hoofden hangt?
pi_112504719
Het is mij nooit serieus opgevallen, dat mensen ervan overtuigd raakten, tot zij ook door zo'n Bijlmerramp getroffen werden, en dat leverde wel ervan overtuigde mensen op, die ook nog een tikkeltje agressief konden zijn!
  woensdag 6 juni 2012 @ 00:24:13 #136
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_112504757
Ik snap er nog steeds geen hol van. :')
Is TS wel aan z'n medicatie?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_112504940
Ervan overtuigd geraakte slachtoffers van zo'n Bijlmerramp willen je wel eens de keel af komen snijden of een mes in je rug steken, als ze tot de conclusie kunnen komen, dat jij die ramp op je geweten hebt!
  woensdag 6 juni 2012 @ 00:34:24 #138
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112505061
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 00:30 schreef tornadomirakel het volgende:
Ervan overtuigd geraakte slachtoffers van zo'n Bijlmerramp willen je wel eens de keel af komen snijden of een mes in je rug steken, als ze tot de conclusie kunnen komen, dat jij die ramp op je geweten hebt!
En hoe hebben wij dan die ramp op ons geweten?
Onikaan ni ov dovah
pi_112505367
Door bijvoorbeeld geen lering te kunnen trekken uit zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen!

Wie zich niet kan laten waarschuwen is namelijk medeplichtig aan diens noodlot, ook al kon dit nog worden afgewend met zo'n vrij perfecte waarschuwing!
  woensdag 6 juni 2012 @ 00:58:45 #140
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112505638
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 00:46 schreef tornadomirakel het volgende:
Door bijvoorbeeld geen lering te kunnen trekken uit zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen!

Wie zich niet kan laten waarschuwen is namelijk medeplichtig aan diens noodlot, ook al kon dit nog worden afgewend met zo'n vrij perfecte waarschuwing!
Zo perfect is die waarschuwing anders niet :')
Goed, stel ik geloof jou, en ik vind die proeven ook echt niet kunnen. Wat dan? Hoe zorg ik er voor dat ik niet meer verantwoordelijk ben voor al die neerstortende vliegtuigen?
Onikaan ni ov dovah
pi_112505998
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 00:46 schreef tornadomirakel het volgende:

Waarom ben je medeplichtig, als je je niet KUNT laten waarschuwen? Dan is er toch niets wat je kon doen?
pi_112506500
Door onze vliegrampen serieus te voorkomen, en lering te willen trekken uit zulke educatieve voorvallen met vliegrampen, krijgen we minder last van het "wie niet horen wil moet voelen"-effect, en zijn we niet meer medeplichtig als we zo'n Bijlmerramp anders op onze hersenen krijgen, lijkt je ook niet?!
  woensdag 6 juni 2012 @ 09:55:05 #143
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112509988
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 01:53 schreef tornadomirakel het volgende:
Door onze vliegrampen serieus te voorkomen, en lering te willen trekken uit zulke educatieve voorvallen met vliegrampen, krijgen we minder last van het "wie niet horen wil moet voelen"-effect, en zijn we niet meer medeplichtig als we zo'n Bijlmerramp anders op onze hersenen krijgen, lijkt je ook niet?!
Nee dat lijkt me nogal zwak...
Onikaan ni ov dovah
pi_112511173
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 00:30 schreef tornadomirakel het volgende:
Ik meen me te herinneren dat een 'slecht' ophangingsmechanisme van de motor van de Boeing in kwestie de volledige schuld op zich heeft genomen. Als gevolg hebben alle vliegtuigen van hetzelfde type een nieuwe ophanging gekregen.
Voel me persoonlijk niet bepaald schuldig.......
pi_112511900
Daarom ben ik ook tegen de invoer van een eigen bijdrage in de GGZ.
pi_112513854
In hoeverre zijn we democratisch beschouwd onschuldig, als we zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen nog steeds niet kunnen onderkennen, zelfs niet als we daar zo expliciet als met deze topic op worden gewezen en er een excursie over kunnen krijgen, zodat anderen zulke experimenten slechts officieel met Bijlmerampen op hoofdsteden op democratische grond autoritair in onze rechtbanken en parlementen kunnen blijven ontkennen?!

Als een mens in het water valt, en we amechtig de andere kant op blijven kijken zonder een vinger uit te steken, dan zouden we medeplichtig kunnen worden gesteld, als deze persoon niet kan zwemmen en ondanks al diens hulpgeroep toch nog verdrinkt!
pi_112513926
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:50 schreef tornadomirakel het volgende:
In hoeverre zijn we democratisch beschouwd onschuldig, als we zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen nog steeds niet kunnen onderkennen, zelfs niet als we daar zo expliciet als met deze topic op worden gewezen en er een excursie over kunnen krijgen, zodat anderen zulke experimenten slechts officieel met Bijlmerampen op hoofdsteden op democratische grond autoritair in onze rechtbanken en parlementen kunnen blijven ontkennen?!

Als een mens in het water valt, en we amechtig de andere kant op blijven kijken zonder een vinger uit te steken, dan zouden we medeplichtig kunnen worden gesteld, als deze persoon niet kan zwemmen en ondanks al diens hulpgeroep toch nog verdrinkt!
Gast zoek hulp man :')
pi_112514153
quote:

Er viel een motor van het vliegtuig, onderzoek wees uit dat een pin (grote!) de oorzaak was. Alle pinnen verwisseld --> geen afvallende motoren. Waar zit die tornado nou precies in dit verhaal?
pi_112514156
quote:
In hoeverre zijn we democratisch beschouwd onschuldig, als we zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen nog steeds niet kunnen onderkennen,
Vingers wijzen is natuurlijk kinderachtig, zeker in deze tijd.
quote:
zelfs niet als we daar zo expliciet als met deze topic op worden gewezen en er een excursie over kunnen krijgen, zodat anderen zulke experimenten slechts officieel met Bijlmerampen op hoofdsteden op democratische grond autoritair in onze rechtbanken en parlementen kunnen blijven ontkennen?!
Wie probeer je te bereiken? Ons of hen? Of allebei?
quote:
Als een mens in het water valt, en we amechtig de andere kant op blijven kijken zonder een vinger uit te steken, dan zouden we medeplichtig kunnen worden gesteld
Deze kwestie ligt natuurlijk een stuk ingewikkelder. Tevens zijn dieren dan net zo schuldig, of is onwetendheid in hun geval wel een argument om hen niets kwalijk te nemen? Ik denk het niet.
quote:
, als deze persoon niet kan zwemmen en ondanks al diens hulpgeroep toch nog verdrinkt!
Als mensen je niet helpen als ze je zien verdrinken, waarom zouden ze dan wel helpen als je om hulp roept? Denk daar maar eens over.
pi_112514702
Het gaat er natuurlijk om, dat we anderen te ootmoedig de "vliegrampenmoord" kunnen laten sterven, terwijl we daarop worden geattendeerd, en daarbij ons eigen leven en dat van onze geliefden en kinderen ook nog zeer naïef in de waagschaal blijven stellen!

Als wij ons nergens van op de hoogte kunnen laten stellen, geeft dat de politiek en de autoriteiten een fraai excuus om dit met Bijlmerrampen op hoofdsteden in het geval van zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen ook te doen, en daarvoor zijn zulke excursies van historisch belang als demonstratie!
pi_112514801
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:17 schreef tornadomirakel het volgende:
Het gaat er natuurlijk om, dat we anderen te ootmoedig de "vliegrampenmoord" kunnen laten sterven, terwijl we daarop worden geattendeerd, en daarbij ons eigen leven en dat van onze geliefden en kinderen ook nog zeer naïef in de waagschaal blijven stellen!

Als wij ons nergens van op de hoogte kunnen laten stellen, geeft dat de politiek en de autoriteiten een fraai excuus om dit met Bijlmerrampen op hoofdsteden in het geval van zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen ook te doen, en daarvoor zijn zulke excursies van historisch belang als demonstratie!
Ik ga over 3 weken naar Azië vliegen, raad je mij dit af?
  woensdag 6 juni 2012 @ 12:20:37 #152
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112514825
Hoeveel excursieplaatsen heb je inmiddels al verkocht?
pi_112515284
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:17 schreef tornadomirakel het volgende:
Het gaat er natuurlijk om, dat we anderen te ootmoedig de "vliegrampenmoord" kunnen laten sterven,
Die mogelijkheid is geen argument je schuldig te voelen.
quote:
terwijl we daarop worden geattendeerd, en daarbij ons eigen leven en dat van onze geliefden en kinderen ook nog zeer naïef in de waagschaal blijven stellen!
Totale nonsens natuurlijk. Wederom wijs je met jouw vinger.
quote:
Als wij ons nergens van op de hoogte kunnen laten stellen, geeft dat de politiek en de autoriteiten een fraai excuus
Dat is geen excuus maar een drogreden.
quote:
en daarvoor zijn zulke excursies van historisch belang als demonstratie!
Heb je dan niets geleerd van de geschiedenis? Deelnemers worden gewoon weggezet als onruststokers.
pi_112515632
Dit is een structurele kwestie, waarmee niets specifieks af te raden valt, maar ik zou wel goed op het weer letten, en eventueel een vlucht later nemen, als het link lijkt te worden.

Er zijn reeds twee gegadigden en één potentiële hier heb ik begrepen, maar de excursie moet nog helemaal worden opgezet met alle beschibaar gestelde subsidie, en die laat nog op zich wachten.

Als je zoals sommigen redeneert, zou je nu nog concentratiekampen kunnen hebben, zonder dat daar een haan naar wenst te kraaien. Soms moet je doodgewoon een offer aan de waarheid brengen, om deze aan het licht te doen laten komen. Je wilt als een onnozele "vliegrampenploert" door het leven gaan of niet!
  woensdag 6 juni 2012 @ 12:43:31 #155
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112515716
Vergeet niet dat het vooralsnog enkel 'jouw waarheid' is. Echt medestanders lijk je nog niet te hebben. Waarom eigenlijk niet? En een vergelijking met de holocaust? Serieus?

Ik wens je heel veel succes met je subsidieaanvraag.
pi_112515788
Godsamme discussiëren met TS is niet eens leuk. Zijn antwoord is steevast nóg een betoog. Als ik nog geen tornadogehandicapte ben dan word ik het wel van dit topic. Een F5 handicap, dat kan ik garanderen.
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 12:46:13 #157
249559 crew  Lavenderr
pi_112515820
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:41 schreef tornadomirakel het volgende:
Dit is een structurele kwestie, waarmee niets specifieks af te raden valt, maar ik zou wel goed op het weer letten, en eventueel een vlucht later nemen, als het link lijkt te worden.

Er zijn reeds twee gegadigden en één potentiële hier heb ik begrepen, maar de excursie moet nog helemaal worden opgezet met alle beschibaar gestelde subsidie, en die laat nog op zich wachten.

Als je zoals sommigen redeneert, zou je nu nog concentratiekampen kunnen hebben, zonder dat daar een haan naar wenst te kraaien. Soms moet je doodgewoon een offer aan de waarheid brengen, om deze aan het licht te doen laten komen. Je wilt als een onnozele "vliegrampenploert" door het leven gaan of niet!
Nu draaf je door.
Alhoewel, dat deed je natuurlijk al.
Ik vermoed dat het merendeel van de mensen in jouw ogen als vliegrampenploert door het leven gaat. Dat is dan maar zo.
pi_112516264
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het merendeel van de mensen in jouw ogen als vliegrampenploert door het leven gaat. Dat is dan maar zo.
Dat is nou precies die lakse houding waar hij zo'n hekel aan heeft, Lavenderr. Echt gadverdamme.
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 12:59:36 #159
249559 crew  Lavenderr
pi_112516435
quote:
8s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:56 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Dat is nou precies die lakse houding waar hij zo'n hekel aan heeft, Lavenderr. Echt gadverdamme.
Ja wat nou.
Wat ga JIJ er aan doen? Nou?
pi_112516465
Als er een wereldoorlog voor nodig was om ons de concentratiekampen en meer van dat soort praktijken te doen ontdekken, dan vrees ik toch wel het ergste voor het ontdekken van zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen en de nog kwalijker praktijken, die daaraan ten grondslag lagen. Let wel, mijoenen schijnen de pandemische kettingreactie reeds niet te hebben overleefd in mijn filmpje "Shock-Effects due to the Cuban Missile Crisis", en dat zou de prelude tot een wereldoorlog kunnen zijn!

[ Bericht 10% gewijzigd door tornadomirakel op 06-06-2012 13:05:28 ]
  woensdag 6 juni 2012 @ 13:02:26 #161
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112516553
Je draaft door. Mijlenver. En ik vind het stuitend dat je jouw hersenspinsels aan de holocaust linkt.
Nee, wacht ... ik vind het deels stuitend, deels treurig voor jou, want je lijkt er echt heilig van overtuigd. Het lijkt me serieus enorm frustrerend om keer op keer op onbegrip te stuiten. Maar tegelijkertijd vind ik dat ook weer logisch.

Moeilijke kwestie.
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 13:02:48 #162
249559 crew  Lavenderr
pi_112516567
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 13:00 schreef tornadomirakel het volgende:
Als er een wereldoorlog voor nodig was om ons de concentratiekampen en meer van dat soort praktijken te doen ontdekken, dan vrees ik het ergste voor het ontdekken van zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen en nog kwalijker praktijken!
Heb jij énig bewijs dat er tornadoproeven op vliegtuigen worden uitgevoerd?
En 'nog kwalijker praktijken' ? Zoals wat?

En wat Cc hierboven zegt.
pi_112516652
quote:
16s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja wat nou.
Wat ga JIJ er aan doen? Nou?
Ik ga dit zelf onderzoeken. Ik ben al bezig met het opzetten van mijn eigen psychotornadotest.

En laten we niet vallen over zijn holocaust opmerking, ik krijg wel de indruk dat hij het beste met ons voor heeft. Natuurlijk ligt het gevoelig, maar om daarvoor af te dwalen,.. Zijn intenties zijn puur, daar gaat het om.
  woensdag 6 juni 2012 @ 13:09:29 #164
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112516828
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juni 2012 13:05 schreef HyperViper het volgende:
Zijn intenties zijn puur, daar gaat het om.
Pure intenties, die hadden ze ook met die kampen ...
pi_112516957
Het verheugt me, dat jullie toch nog wel van een mens diens goede bedoelingen overtuigd kunnen raken, en de "tornadoterugslag", die maar al te vaak tijdens zo'n excursie op zal treden, zou ons het overtuigende bewijs kunnen leveren, dat er zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen konden worden gehouden, om de structurele nalatigheid en zwendelpraktijken met vliegrampen met nodeloos genocidale gevolgen aan het licht te kunnen brengen!

Is dat niet beter dan een atoomoorlog met gesloten ogen riskeren?!
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 13:21:38 #166
249559 crew  Lavenderr
pi_112517370
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 13:12 schreef tornadomirakel het volgende:
Het verheugt me, dat jullie toch nog wel van een mens diens goede bedoelingen overtuigd kunnen raken, en de "tornadoterugslag", die maar al te vaak tijdens zo'n excursie op zal treden, zou ons het overtuigende bewijs kunnen leveren, dat er zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen konden worden gehouden, om de structurele nalatigheid en zwendelpraktijken met vliegrampen met nodeloos genocidale gevolgen aan het licht te kunnen brengen!

Hoeveel excursies heb jij al gedaan?
En ja, ik geloof ook best in je goede bedoelingen, al vind ik sommige van je argumenten niet al te kies.
pi_112517502
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 13:12 schreef tornadomirakel het volgende:

Kun je iets meer vertellen over de tornadoterugslag? Wat kenmerkt zo'n terugslag?
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 13:26:04 #168
249559 crew  Lavenderr
pi_112517559
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:19 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Ik ga over 3 weken naar Azië vliegen, raad je mij dit af?
Gewoon lekker gaan hoor.
^O^
pi_112517829
quote:

Nee, joh. Je kunt niet medeplichtig zijn aan verdrinking.
pi_112518283
Tijdens zo'n excursie word je overvallen door een lichte windhoos, die uiteraard zeer moeilijk te zien valt, tenzij er stof of water op wordt gezogen!

Tijdens een proefvaart gingen bij een restaurant aan de Rottemeren de vlaggen opeens ieder een eigen kant uitwaaien, en stormde vervolgens een cirkel van enkele meters doorsnee vol staande golfjes op onze zeilboot af. Door de boeg in de verstoring te gooien, werd voorkomen, dat de windhoos de boot om deed slaan, maar één van de spanners van de stagen was met een vreemde schroefvervorming wel een centimeter gerekt, terwijl de stelirichting ervan slechts tien centimeter telde. Deze tocht werd dus amper overleefd bleek naderhand, ook al leken we alleen maar over een bobbel in de weg te zijn geschoten!

Bij een fietstocht over de route van de excursie liep het ook bijna verkeerd af, dus kun je het beste met een niet al te lichte, dichte motorboot met zelfhozende kuip gaan.
  woensdag 6 juni 2012 @ 13:45:58 #171
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112518415
Waterfietsen?
pi_112518613
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 13:43 schreef tornadomirakel het volgende:
Tijdens zo'n excursie word je overvallen door een lichte windhoos, die uiteraard zeer moeilijk te zien valt, tenzij er stof of water op wordt gezogen!

Tijdens een proefvaart gingen bij een restaurant aan de Rottemeren de vlaggen opeens ieder een eigen kant uitwaaien, en stormde vervolgens een cirkel van enkele meters doorsnee vol staande golfjes op onze zeilboot af. Door de boeg in de verstoring te gooien, werd voorkomen, dat de windhoos de boot om deed slaan, maar één van de spanners van de stagen was met een vreemde schroefvervorming wel een centimeter gerekt, terwijl de stelirichting ervan slechts tien centimeter telde. Deze tocht werd dus amper overleefd bleek naderhand, ook al leken we alleen maar over een bobbel in de weg te zijn geschoten!

Bij een fietstocht over de route van de excursie liep het ook bijna verkeerd af, dus kun je het beste met een niet al te lichte, dichte motorboot met zelfhozende kuip gaan.
Ja, echt wel bijna dood hoor! Het aantal tornado-doden op het water en de fiets zijn dan ook schrikbarend hoog!
pi_112519309
Voor onderzoek zou een windhoosbestendige monorail het beste resultaat op kunnen leveren, en voor toeristische doeleinden zou dit ook nog geschikt kunnen zijn!

Had de windhoos de boot in de flank geraakt, dan waren we wellicht enkele meters verder in het water gesmeten, en had de afgebroken mast of giek ons dan niet geraakt, dan hadden we de klap op het water nog moeten overleven!

Als je van de weg wordt geblazen en in een greppel belandt, is de kans dat je je nek breekt niet gering!
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 14:17:28 #174
249559 crew  Lavenderr
pi_112519742
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:06 schreef tornadomirakel het volgende:
Voor onderzoek zou een windhoosbestendige monorail het beste resultaat op kunnen leveren, en voor toeristische doeleinden zou dit ook nog geschikt kunnen zijn!

Had de windhoos de boot in de flank geraakt, dan waren we wellicht enkele meters verder in het water gesmeten, en had de afgebroken mast of giek ons dan niet geraakt, dan hadden we de klap op het water nog moeten overleven!

Als je van de weg wordt geblazen en in een greppel belandt, is de kans dat je je nek breekt niet gering!
Een monorail! Dat is de oplossing .
Heeft Johan Vlemmix er niet nog een in de aanbieding?
pi_112520259
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:06 schreef tornadomirakel het volgende:

Damn, het ging net zo lekker. Maar nu heb je toch wel als trol weggegeven, dappere poging niettemin!
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:34:13 #176
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112520471
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 13:00 schreef tornadomirakel het volgende:
Als er een wereldoorlog voor nodig was om ons de concentratiekampen en meer van dat soort praktijken te doen ontdekken, dan vrees ik toch wel het ergste voor het ontdekken van zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen en de nog kwalijker praktijken, die daaraan ten grondslag lagen. Let wel, mijoenen schijnen de pandemische kettingreactie reeds niet te hebben overleefd in mijn filmpje "Shock-Effects due to the Cuban Missile Crisis", en dat zou de prelude tot een wereldoorlog kunnen zijn!
Kerel kom op. De El Al die de Bijlmer in vloog kwam bij mooi weer uit de lucht vallen. Daar kwam geen tornado aan te pas. Dat moet je zelf toch ook wel zien?
Onikaan ni ov dovah
pi_112520692
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:34 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Kerel kom op. De El Al die de Bijlmer in vloog kwam bij mooi weer uit de lucht vallen. Daar kwam geen tornado aan te pas. Dat moet je zelf toch ook wel zien?
Wat snap jij hier niet aan Tuinhek?
quote:
pi_112520825
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:34 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Bron! :(
pi_112521145
Met zo'n "wetenschappelijk vliegrampenexperiment" wordt een enkel defect educatief en demonstratief aangetoond, waarna een kettingreactie van vliegrampen alle bekende en zelfs nog onbekende gebreken demonstratief aan het licht brengt als een soort bonus, welke dan door deze te scannen de nodige "defects assessment" oplevert om de ontwerpen aan te kunnen passen!

Bij de Bijlmerramp werd een door vermoeiing losgeraakte motorgondel het El Al toestel voorzover mij bekend noodlottig!

Doordat de Koude Oorlog in de zeventiger jaren te heet werd, hetgeen menige interessante film waaronder de James Bond-cyclus opleverde, tierden Exit-organisaties welig en zij met hersenen die dapper volhielden deden toen hun best om een atoomorlog nog te vermijden, Daar is nu zo'n "wetenschappelijke vliegrampenwereldrevolutie" uit voortgevloeid, waarin we met deze excursie een geboeide blik zullen kunnen werpen, ook al zal niet iedereen diens "wandaden" uit de Koude Oorlog direct wilen toegeven!

[ Bericht 34% gewijzigd door tornadomirakel op 06-06-2012 15:04:47 ]
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:57:10 #180
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_112521635
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:47 schreef tornadomirakel het volgende:

Bij de Bijlmerramp werd een door vermoeiing losgeraakte motorgondel het El Al toestel voorzover mij bekend noodlottig!
Correct
  woensdag 6 juni 2012 @ 15:04:14 #181
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112521990
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:47 schreef tornadomirakel het volgende:
Met zo'n "wetenschappelijk vliegrampenexperiment" wordt een enkel defect educatief en demonstratief aangetoond, waarna een kettingreactie van vliegrampen alle bekende en zelfs nog onbekende gebreken demonstratief aan het licht brengt als een soort bonus, welke dan door deze te scannen de nodige "defects assessment" oplevert om de ontwerpen aan te kunnen passen!

En geen tornado aanwezig! Ook geen microburst!
Onikaan ni ov dovah
pi_112522153
Zo'n wetenschappelijk uitgevoerde, educatieve vliegramp levert een soort poort naar de defecten van vliegtuigen in het algemeen op, welke dan door allerlei correlerende subtiliteiten en ontkenningen van zo'n experiment aan het licht kunnen komen! Als één schaap over de dam is volgen er meer, en dat is blijkbaar ook het geval als een defect op virtuele wijze experimenteel wordt aangetoond.
  woensdag 6 juni 2012 @ 15:10:41 #183
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112522271
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:07 schreef tornadomirakel het volgende:
Zo'n wetenschappelijk uitgevoerde, educatieve vliegramp levert een soort poort naar de defecten van vliegtuigen in het algemeen op, welke dan door allerlei correlerende subtiliteiten en ontkenningen van zo'n experiment aan het licht kunnen komen!
Hallo? Aarde aan tornadomirakel? Antwoord graag?
Onikaan ni ov dovah
pi_112522600
Misschien moet je het wel hebben meegemaakt om zoiets nog te kunnen begrijpen, en dat kun je met zo'n excursie dankzij de "tornadoterugslag" nog aan den lijve ondervinden, hetgeen hopelijk soelaas zal kunnen bieden! Zouden wetenschappelijke wondertjes problemen met hun overlevering kunnen hebben?!
pi_112522978
waarom gaan er niet masaal bootjes ten onder aan tornado's of worden hordes fietsers het slachtoffer?
pi_112523596
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:27 schreef .SP. het volgende:
waarom gaan er niet masaal bootjes ten onder aan tornado's of worden hordes fietsers het slachtoffer?
Ik denk omdat daar geen psychotornadotesten op uitgevoerd worden? Zo'n situatie ontstaat niet vanuit het niets, dat is zijn punt ook. Wij staan hier maar toe te kijken, de verkeerde vragen te stellen.
pi_112523919
Zulke "tornadoterugslag" treedt allicht alleen op als je die "tornadovlucht" van 6 oktober 1981 van Zestienhoven naar Moerdijk op alternatieve wjze weet te reconstrueren! Mogelijk lukt dat bij andere voorgekomen "tornadoproeven" op vliegtuigen trouwens ook.

Onderzoekt en gij zult weten of ik alleen maar spoken zie, en het is altijd nog een boeiende tocht langs interessante plekken! Ben benieuwd wie er met de eerste filmopname van "tornadoterugslag" aan zal kunnen komen zetten, en hiermee in de geschiedenisboeken terecht zal weten te komen.
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 16:26:46 #188
249559 crew  Lavenderr
pi_112525714
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:48 schreef tornadomirakel het volgende:
Zulke "tornadoterugslag" treedt allicht alleen op als je die "tornadovlucht" van 6 oktober 1981 van Zestienhoven naar Moerdijk op alternatieve wjze weet te reconstrueren! Mogelijk lukt dat bij andere voorgekomen "tornadoproeven" op vliegtuigen trouwens ook.

Onderzoekt en gij zult weten of ik alleen maar spoken zie, en het is altijd nog een boeiende tocht langs interessante plekken! Ben benieuwd wie er met de eerste filmopname van "tornadoterugslag" aan zal kunnen komen zetten, en hiermee in de geschiedenisboeken terecht zal weten te komen.
Een boeiende tocht is het zéker ^O^
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:28:10 #189
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112525776
Wat moet je als deelnemer betalen voor zo'n boottocht?
pi_112526326
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:48 schreef tornadomirakel het volgende:

Ok, dus die tornado's komen alleen voor langs vluchtlijnen waar rampen zijn gebeurt?
pi_112526552

_O_
  woensdag 6 juni 2012 @ 18:41:49 #192
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112531071
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:17 schreef tornadomirakel het volgende:
Misschien moet je het wel hebben meegemaakt om zoiets nog te kunnen begrijpen, en dat kun je met zo'n excursie dankzij de "tornadoterugslag" nog aan den lijve ondervinden, hetgeen hopelijk soelaas zal kunnen bieden! Zouden wetenschappelijke wondertjes problemen met hun overlevering kunnen hebben?!
Ook al een vlucht waar geen tornado aan te pas kwam. Je faalt harder en harder...
Onikaan ni ov dovah
pi_112531513
Een tornado is een wervelend geheel, en wordt buiten de meteorologie veelvuldig toegepast, waaronder de "tornado kick" in de vechtssport, waarvan deze uitdrukking is afgeleid.

Het fysiek herdenken van zo'n fatale "tornadovlucht" vanuit de luchthaven waar deze begon met een alternatieve reconstructie over water of de weg, schijnt het fatale fenomeen met behulp van "tornadoterugslag" op te kunnen roepen.

De kosten van zo'n tocht zullen waarschijnlijk nog geen ¤50 per persoon bedragen, maar dat is uiteraard geheel afhankelijk van de gewenste catering, en of er een boot voor moet worden gehuurd of niet. Mijn voorstel voor een milieuvriendelijke boot vindt vooralsnog weinig bijval.

Het niet onderzoeken van de realiteit van zulke experimenten zou de scheepvaart, die daar toevallig langsvaart ook nog noodlottig kunnen worden, met bijvoorbeeld het zinken van een rondvaartboot van Spido, als een windhoos zo'n grote boot met enkele honderden toeristen bij Moerdijk omkeert.

[ Bericht 8% gewijzigd door tornadomirakel op 06-06-2012 19:00:09 ]
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 18:57:19 #194
249559 crew  Lavenderr
pi_112531720
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 18:52 schreef tornadomirakel het volgende:
Een tornado is een wervelend geheel, en wordt buiten de meteorologie veelvuldig toegepast, waaronder de "tornado kick" in de vechtssport, waarvan deze uitdrukking is afgeleid.

Het fysiek herdenken van zo'n fatale "tornadovlucht" vanuit de luchthaven waar deze begon met een alternatieve reconstructie over water of de weg, schijnt het fatale fenomeen met behulp van "tornadoterugslag" op te kunnen roepen.

De kosten van zo'n tocht zullen waarschijnlijk nog geen ¤50 per persoon bedragen, maar dat is uiteraard geheel afhankelijk van de gewenste catering, en of er een boot voor moet worden gehuurd of niet. Mijn voorstel voor een milieuvriendelijke boot vindt vooralsnog weinig bijval.
Denk dat je dan het beste een roeiboot kunt nemen, dat is milieuvriendelijk. En goedkoop.
pi_112532090
Goedkoopte kan je ook nog het leven kosten, als je omstandigheden tegenkomt, waartegen zo'n boot niet is opgewassen, zoals golven van 2 meter hoogte en windkracht acht of hoger in geval van een windhoos! Minimaal voor klasse B gecertificeerde dichte motorboten moeten dan ook worden aanbevolen, want deze zijn hier min of meer tegen bestand, en voorkomen, dat je opgezogen zou kunnen worden!
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 19:09:55 #196
249559 crew  Lavenderr
pi_112532356
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:05 schreef tornadomirakel het volgende:
Goedkoopte kan je ook nog het leven kosten, als je omstandigheden tegenkomt, waartegen zo'n boot niet is opgewassen, zoals golven van 2 meter hoogte en windkracht acht of hoger in geval van een windhoos! Minimaal voor klasse B gecertificeerde dichte motorboten moeten dan ook worden aanbevolen, want deze zijn hier min of meer tegen bestand, en voorkomen, dat je opgezogen zou kunnen worden!
Ja, dat is ook weer zo. Veiligheid is ook zeer belangrijk.
  woensdag 6 juni 2012 @ 19:20:54 #197
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112532824
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 18:52 schreef tornadomirakel het volgende:

Het niet onderzoeken van de realiteit van zulke experimenten zou de scheepvaart, die daar toevallig langsvaart ook nog noodlottig kunnen worden, met bijvoorbeeld het zinken van een rondvaartboot van Spido, als een windhoos zo'n grote boot met enkele honderden toeristen bij Moerdijk omkeert.
Een tornado is wel even wat meer dan 'een wervelend geheel'.
Onikaan ni ov dovah
pi_112532844

In deze film krijg je een indruk wat voor golven er bij rustig weer staan, en hoezeer er dan in kan worden geroeid!

Er zijn paarden, zeilboten en zelfs nog vliegtuigen, die Tornado heten, en kunnen aan een wervelstorm doen denken!

Hoe kunnen we ook met Bijlmerrampen op hoofdsteden in het ongewisse willen blijven?!

[ Bericht 2% gewijzigd door tornadomirakel op 06-06-2012 19:58:41 ]
  woensdag 6 juni 2012 @ 20:16:03 #199
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112535995
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:21 schreef tornadomirakel het volgende:

In deze film krijg je een indruk wat voor golven er bij rustig weer staan, en hoezeer er dan in kan worden geroeid!

Er zijn paarden, zeilboten en zelfs nog vliegtuigen, die Tornado heten, en kunnen aan een wervelstorm doen denken!

Hoe kunnen we ook met Bijlmerrampen op hoofdsteden in het ongewisse willen blijven?!
Je hoeft ons niet uit te leggen hoe golven werken :') Wat je wel uit moet leggen is hoe een tornado aan je twee favoriete rampen te pas komt. Die was bij beide namelijk niet aanwezig.
Onikaan ni ov dovah
pi_112536120
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Een tornado is wel even wat meer dan 'een wervelend geheel'.
Een groot wervelend geheel?
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 20:20:34 #201
249559 crew  Lavenderr
pi_112536237
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:16 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je hoeft ons niet uit te leggen hoe golven werken :') Wat je wel uit moet leggen is hoe een tornado aan je twee favoriete rampen te pas komt. Die was bij beide namelijk niet aanwezig.
Tornado's zijn hier dan ook zeldzaam. Ik denk dat je daarvoor beter naar de VS kunt gaan. Als tornadojager.
pi_112537139
Maar wervelingen zijn overal. ;)
pi_112537529
De dagen nadien wordt het woordje ‘als’ veel gebruikt. Want wat ‘als’ het vliegtuig – met tienduizend liter kerosine aan boord – drie kilometer verder op de fabriek van Shell terechtkomt? Het vliegtuig boort zich in een spoorlijnviaduct op het industrieterrein. „Ik denk dan nog dat het een straaljager is, door dat gillende geluid. Ik zie dat één vleugel is afgebroken. Het vliegtuig is stuurloos. Na de klap zie ik een paddenstoel, zoals bij een atoombom.“ Bert is dan 23 jaar en amateurfotograaf.

Vlak voordat de ramp zich voltrekt, maakt hij een foto van the killer: een enorme windhoos die de vleugel van het vliegtuig scheurt en in het water van het Hollandsch Diep smijt. Een moment om nooit te vergeten: „De lucht is zwart en groen. Dan is daar die windhoos. Ik pak snel mijn fototoestel om te knippen. Terwijl ik het terug in het hoesje doe, komt het vliegtuig boven ons huis voorbij.“ Bert staat verstild uit zijn slaapkamerraam te kijken. Eenmaal bij zinnen, rent hij naar de telefoon om de brandweercommandant te bellen.

http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenland/article714109.ece

Wat dachten we hiervan?!
pi_112537683
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:43 schreef tornadomirakel het volgende:
De dagen nadien wordt het woordje ‘als’ veel gebruikt. Want wat ‘als’ het vliegtuig – met tienduizend liter kerosine aan boord – drie kilometer verder op de fabriek van Shell terechtkomt? Het vliegtuig boort zich in een spoorlijnviaduct op het industrieterrein. „Ik denk dan nog dat het een straaljager is, door dat gillende geluid. Ik zie dat één vleugel is afgebroken. Het vliegtuig is stuurloos. Na de klap zie ik een paddenstoel, zoals bij een atoombom.“ Bert is dan 23 jaar en amateurfotograaf.

Vlak voordat de ramp zich voltrekt, maakt hij een foto van the killer: een enorme windhoos die de vleugel van het vliegtuig scheurt en in het water van het Hollandsch Diep smijt. Een moment om nooit te vergeten: „De lucht is zwart en groen. Dan is daar die windhoos. Ik pak snel mijn fototoestel om te knippen. Terwijl ik het terug in het hoesje doe, komt het vliegtuig boven ons huis voorbij.“ Bert staat verstild uit zijn slaapkamerraam te kijken. Eenmaal bij zinnen, rent hij naar de telefoon om de brandweercommandant te bellen.

Wat dachten we hiervan?!
Een vliegtuig dat net op de verkeerde plek op de verkeerde plaats is. Erg jammer, gelukkig dat dit vrijwel nooit gebeurt.
Moet we ook excursies naar bergen gaan organiseren aangezien daar ook wel eens vliegtuigen tegenaan vliegen?
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 20:49:11 #205
249559 crew  Lavenderr
pi_112537806
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:43 schreef tornadomirakel het volgende:

Wat dachten we hiervan?!
Klinkt als een spannend boek.
Poëzie bijna.
pi_112538315
De Fokker Fellowship was op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.

Net voordat de windhoos zijn toestel te pakken heeft, laat gezagvoerder J. Werner aan de verkeerstoren van Zestienhoven weten dat hij zijn koers twaalf mijl naar het westen heeft verlegd vanwege het noodweer. De laatste woorden zijn: Ik wijk uit voor buien.

In tegenstelling tot wat de schrijver vond, was het vliegtuig op het juiste moment op de juiste plaats om een gebrek aan draagkrachtdemping bij stijf aan de romp opgehangen vleugels aan te tonen.

Zoals ik reeds opmerkte, was de Bijlmerramp te wijten aan een andere oorzaak, een losgeraakte motorgondel, maar het verband tussen dergelijke vliegrampen op dichtbevolkte wijken in hoofdsteden viel onmiskenbaar samen met de onnozele ontkenningen van dit experiment in onze rechtbanken etc.!

Wat we bij zo'n excursie bezoeken en herdenken zijn de slachtoffers van "defects assessment", zonder welke een in de Koude Oorlog gerezen "transportpandemie" de wereld in een atoomoorlog had kunnen storten. Tevens opende deze wetenschappelijke vliegramp een poort naar andere defecten en oorzaken van vliegrampen, welke hiermee gescand konden worden, dankzij de fatale begoocheling van de mensheid, welke deze vliegramp opleverde!

Zelf ben ik op een zonnige zomerdag in een wervelstorm boven Delft terechtgekomen. Het weer sloeg tegen de avond plotseling om, waarvoor ergens ook door de KNMI werd gewaarschuwd, terwijl ik Delft binnen roeide. De ouderen hadden nog nooit zo'n storm meegemaakt, en zelfs in het restaurant, waarin ik met mijn lege opblaasboot schuilde, was men nauwelijks veilig voor de stalen containers, waarmee de storm aan het zeulen ging!

Een week later werd ik in mijn opblaasboot door de politie opgepakt, omdat ik de Nieuwe Maas te overmoedig had bedwongen, hetgeen in de helft van de kranten kwam te staan!

AMSTERDAM, 26-07-2004 - Een 50-jarige Rotterdammer heeft zaterdagmiddag een levensgevaarlijke cruise door de haven gemaakt. De man voer dwars door het scheepvaartverkeer met een opblaasboot over de Nieuwe Maas. Hij was naar eigen zeggen onderweg voor een rondje om het Noordereiland.

De man probeerde met peddels tegen de sterke ebstroming in te varen. Op zijn boot stond een kistje met daaraan gemonteerd een vlaggenstandaard. In de standaard stak een stofzuigerslang met zuigmond waaraan weer een spiegel was vastgezet. Volgens de man kon hij hiermee het scheepvaartverkeer achter hem in de gaten houden.

De 'cruiseganger' is opgepikt door een boot van de zeehavenpolitie. Hij kreeg een proces-verbaal als aandenken aan zijn tocht.

http://forum.free4all.nl/(...)boot-de-maas-op.html

Met de "tornadoterugslag" tijdens zo'n excursie kun je tenminste nog eens voelen wat het leven is!

[ Bericht 11% gewijzigd door tornadomirakel op 06-06-2012 21:41:55 ]
  woensdag 6 juni 2012 @ 22:05:16 #207
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112542617
Wat is nou die tornadoterugslag?
Onikaan ni ov dovah
pi_112543730
Plotse windvlagen zullen U op uw pad treffen, als gij achter de waarheid van dit "vliegrampenexperiment" poogt te komen!
pi_112546660
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:21 schreef tornadomirakel het volgende:
Plotse windvlagen zullen U op uw pad treffen, als gij achter de waarheid van dit "vliegrampenexperiment" poogt te komen!
Amen
  woensdag 6 juni 2012 @ 23:45:30 #210
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112550026
Maar wat is nou die tornadoterugslag?
Onikaan ni ov dovah
pi_112550126
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 23:45 schreef ATuin-hek het volgende:
Maar wat is nou die tornadoterugslag?
Volgens mij is dat eerder in het topic al uitgelegd. :O
pi_112551120
Tornadoterugslag zou de wervelende ecologische reactie op onze structurele nalatigheid en zwendelpraktijken met vliegrampen kunnen zijn, maar het zou ook nog aan onze al te nihilistische houding ten aanzien van de medemens kunnen liggen, kortom één of andere wervelende reactie van de natuur!

[ Bericht 0% gewijzigd door tornadomirakel op 07-06-2012 00:22:24 ]
pi_112551588
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:04 schreef tornadomirakel het volgende:
Tornadoterugslag zou de wervelende ecologische reactie op onze structurele nalatigheid en zwendelpraktijken met vliegrampen kunnen zijn, maar het zou ook nog aan onze al te nihilisitsche houding ten aanzien van de medemens kunnen liggen, kortom één of andere wervelende reactie van de natuur!
Ja, dat!
  donderdag 7 juni 2012 @ 00:18:24 #214
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112551735
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:04 schreef tornadomirakel het volgende:
Tornadoterugslag zou de wervelende ecologische reactie op onze structurele nalatigheid en zwendelpraktijken met vliegrampen kunnen zijn, maar het zou ook nog aan onze al te nihilisitsche houding ten aanzien van de medemens kunnen liggen, kortom één of andere wervelende reactie van de natuur!
Dus de ecologie doet dat? Klinkt allemaal niet echt wetenschappelijk he?
Onikaan ni ov dovah
pi_112551953
De ecologische reacties op onze rampspoedige ondeugdelijkheid kunnen zich blijkbaar dermate effectief laten manipuleren!
pi_112552076
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:18 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dus de ecologie doet dat? Klinkt allemaal niet echt wetenschappelijk he?
Ik krijg echt een ecologische reactie van de ondeugdelijkheid achter die rampspoedige vragen de hele tijd.
pi_112552370
Hoe minder je weet, hoe minder je hoeft te verantwoorden, zei onze vader zaliger altijd!
  donderdag 7 juni 2012 @ 08:52:09 #218
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112556309
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:23 schreef tornadomirakel het volgende:
De ecologische reacties op onze rampspoedige ondeugdelijkheid kunnen zich blijkbaar dermate effectief laten manipuleren!
Ik denk niet dat de natuur een mening heeft over wat wij uitspoken met vliegtuigen :')
Onikaan ni ov dovah
pi_112556499
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de natuur een mening heeft over wat wij uitspoken met vliegtuigen :')
Maar wel een reactie. Als jij bijvoorbeeld beslist om met een 747 een looping te doen terwijl je de motor uitzet dan heeft de natuur daar een passende reactie op. En dat is ook het punt.
  donderdag 7 juni 2012 @ 09:04:57 #220
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112556561
quote:
4s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:01 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Maar wel een reactie. Als jij bijvoorbeeld beslist om met een 747 een looping te doen terwijl je de motor uitzet dan heeft de natuur daar een passende reactie op. En dat is ook het punt.
Natuurwetten wellicht ja, als je dat dan per see als een mening wil zien :) Ecologie is toch wel even wat anders.
Onikaan ni ov dovah
  Moderator donderdag 7 juni 2012 @ 09:18:58 #221
249559 crew  Lavenderr
pi_112556827
Het is dus een kwestie van schuld en boete, ook wel boontje komt om zijn loontje genoemd.

Maar dan gaat dat niet alleen op voor tornadoterugslag, dat kun je dan ook op alle andere rampen toepassen. Toch? Of zit ik er helemaal naast?
pi_112560896
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Natuurwetten wellicht ja, als je dat dan per see als een mening wil zien :) Ecologie is toch wel even wat anders.
De enige die stelt dat de natuur een mening zou hebben ben jij. :|W
pi_112561511
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:31 schreef Gray het volgende:

[..]

De enige die stelt dat de natuur een mening zou hebben ben jij. :|W
Tornadoman suggereert dat er ecologische reacties op ons stoute gedrag zijn, daarmee implicerend dat 'ecologie' een mening heeft over ons gedrag. Dat maak ik er in ieder geval uit op.

Mijn mening is dat in-patients geen internet privileges zouden mogen hebben.
pi_112561854
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:46 schreef .SP. het volgende:

[..]

Tornadoman suggereert dat er ecologische reacties op ons stoute gedrag zijn, daarmee implicerend dat 'ecologie' een mening heeft over ons gedrag. Dat maak ik er in ieder geval uit op.

Mijn mening is dat in-patients geen internet privileges zouden mogen hebben.
Die implicatie maken jullie er zelf van, hij kan evengoed een natuurkundige reactie bedoelen. Nogal onwetenschappelijk van jullie. :{w
  donderdag 7 juni 2012 @ 12:20:44 #225
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112562729
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Die implicatie maken jullie er zelf van, hij kan evengoed een natuurkundige reactie bedoelen. Nogal onwetenschappelijk van jullie. :{w
Eh, nee? Hij heeft het over een ecologische reactie.
Onikaan ni ov dovah
pi_112562854
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Hij zegt toch zelf ecologisch en niet natuurkundig. Dat jij het verschil niet kent wil niet zeggen dat erg geen verschil is.

En weer zo'n denigrerend laatste zinnetje, zooooooo kinderachtig.
pi_112562906
Waar zou de uitdrukking:

Wie wind zaait, zal storm oogsten!

of in het Engels zelfs nog specifieker:

"For they have sown the wind, and they shall reap the whirlwind."

Idiom
6. reap the whirlwind, to suffer the penalties for one's misdeeds. Hos. 8:7.

toch vandaan kunnen komen?!
  donderdag 7 juni 2012 @ 12:25:39 #228
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112562916
Het wordt tijd voor een modmaatje. Gray wordt tornadodol!
pi_112563056
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:25 schreef tornadomirakel het volgende:
Waar zou de uitdrukking:

Wie wind zaait, zal storm oogsten!

of in het Engels zelfs nog specifieker:

"For they have sown the wind, and they shall reap the whirlwind."

Idiom
6. reap the whirlwind, to suffer the penalties for one's misdeeds. Hos. 8:7.

toch vandaan kunnen komen?!
De bijbel, je komt zelfs zelf met de referentie!
pi_112563146
Volgens een Engels woordenboek is dit de meest originele bron voor dit spreekwoord!
pi_112563239
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:32 schreef tornadomirakel het volgende:
Volgens een Engels woordenboek is dit de meest originele bron voor dit spreekwoord!
En dus, wat is je punt?

Verklaar dit gezegde eens:

'Getting out of the doldrums'

Hier wordt mee geimpliceerd dat geen wind niet goed is.....
  Moderator donderdag 7 juni 2012 @ 12:38:27 #232
249559 crew  Lavenderr
pi_112563338
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:32 schreef tornadomirakel het volgende:
Dit dus TS?

donderdag 7 juni 2012 @ 12:40:23 #233
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112563395
quote:
Veel waanbeelden in de vorm van betogen dus?
Onikaan ni ov dovah
pi_112563449
De profeet Hosea kon ons dergelijke interacties van de natuur reeds voorspellen, en dit kwam reeds in één van de eerste boeken, en tevens het bekendste boek, naar voren! Jullie bleef dit blijkbaar toch onbekend.

"Getting out of the doldrums" betekent je uit de put werken, als ik het goed begrepen heb.

Uiteraard is een spreekwoord maar een spreekwoord, maar in mijn geval klopt het wel opvallend precies!

Het is te hopen Lavenderr, dan komt die excursie er toch nog!

De oude Grieken kenden het monster Taifoen, als ik me het nog goed herinner, dat hen het leven volgens hun eigen zeggen zuur maakte.

[ Bericht 5% gewijzigd door tornadomirakel op 07-06-2012 12:50:02 ]
  Moderator donderdag 7 juni 2012 @ 12:45:53 #235
249559 crew  Lavenderr
pi_112563562
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:40 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Veel waanbeelden in de vorm van betogen dus?
Ik denk dat alle ingewikkelde theorieën teruggebracht kunnen worden naar 1 kleine stelling: als je de natuur geweld aandoet pakt de natuur je terug. Zoiets denk ik dat TS bedoelt. Maar dat dénk ik , dat weet ik niet zeker.
pi_112563637
Wat je een ander aandoet, zal jezelf ook worden aangedaan, en nog veel erger! Een oud gezegde.
pi_112563746
Elke actie geeft een reactie.
  Moderator donderdag 7 juni 2012 @ 12:55:15 #238
249559 crew  Lavenderr
pi_112563867
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:42 schreef tornadomirakel het volgende:
De profeet Hosea kon ons dergelijke interacties van de natuur reeds voorspellen, en dit kwam reeds in één van de eerste boeken, en tevens het bekendste boek, naar voren! Jullie bleef dit blijkbaar toch onbekend.

"Getting out of the doldrums" betekent je uit de put werken, als ik het goed begrepen heb.

Uiteraard is een spreekwoord maar een spreekwoord, maar in mijn geval klopt het wel opvallend precies!

Het is te hopen Lavenderr, dan komt die excursie er toch nog!

De oude Grieken kenden het monster Taifoen, als ik me het nog goed herinner, dat hen het leven volgens hun eigen zeggen zuur maakte.
Dat is heel mooi tornadomirakel ;)
pi_112564052
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:23 schreef .SP. het volgende:

[..]

Hij zegt toch zelf ecologisch en niet natuurkundig. Dat jij het verschil niet kent wil niet zeggen dat erg geen verschil is.
Ecologie is een onderdeel van de wetenschap van biologie, wat uiteindelijk is terug te leiden op natuurkunde en voldoet aan diens wetten.

quote:
En weer zo'n denigrerend laatste zinnetje, zooooooo kinderachtig.
>:)

SPOILER
pi_112564187
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:01 schreef Gray het volgende:

[..]

Ecologie is een onderdeel van de wetenschap van biologie, wat uiteindelijk is terug te leiden op natuurkunde en voldoet aan diens wetten.

[..]

>:)

SPOILER
Alles in de wereld is terug te leiden op de natuurkunde, zullen we maar gewoon stoppen met het maken van onderscheid? Of kan je ook gewoon toegeven dat je reactie incorrect was?
pi_112564250
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:05 schreef .SP. het volgende:

[..]

Alles in de wereld is terug te leiden op de natuurkunde, zullen we maar gewoon stoppen met het maken van onderscheid? Of kan je ook gewoon toegeven dat je reactie incorrect was?
Dus ik heb gelijk maar moet toegeven dat ik ongelijk heb? :D
pi_112564529
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:06 schreef Gray het volgende:

[..]

Dus ik heb gelijk maar moet toegeven dat ik ongelijk heb? :D
Doe maar niet. Noem het maar gewoon een mening. ^O^
pi_112564597
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:15 schreef .SP. het volgende:

[..]

Doe maar niet. Noem het maar gewoon een mening. ^O^
Ik ben van mening dat het een feit is. oO<
  donderdag 7 juni 2012 @ 13:18:03 #244
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112564632
Een storm in een glas water is ook heus niet voor niks een storm in een glas water.
Open je ogen!
pi_112564644
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:17 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat het een feit is. oO<
Prrrrrrrrrrrrrrrrima!
  Moderator donderdag 7 juni 2012 @ 13:19:12 #246
249559 crew  Lavenderr
pi_112564677
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:18 schreef Copycat het volgende:
Een storm in een glas water is ook heus niet voor niks een storm in een glas water.
Open je ogen!
Net zoals je wijn kunt laten rondwervelen in een glas . Dat zijn de lékkere minitornado's :9
pi_112564803
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Net zoals je wijn kunt laten rondwervelen in een glas . Dat zijn de lékkere minitornado's :9
Of ochtendkoffie in je koffiemok, dat heeft altijd een positief effect op mijn psyche. *O*
pi_112564820
Ecologische reacties van de natuur zijn vaak spiritueel te beïnvloeden en manipuleren, terwijl natuurkundige verschijnselen dit niet of slechts telekinetisch zijn!

Misdaden, die niet door de samenleving worden ontdekt, escaleren met behulp van een geweldspiraal net zo lang, tot de primaire bron ervan erdoor is vernietigd of onschadelijk gemaakt. In mijn gedicht poogde ik dit reeds in 1988 over dit geval uit te drukken, hetgeen de pers dermate diep geschokt moet hebben, dat zij er zo'n groot artikel aan hebben gewijd in het AD van 15 januari op pagina 2 ("De strijd tegen het onwetend vliegen" van Arno Gelder). Ze konden echter niet voorkomen, dat zij die voor de primaire bron werden aangezien, op eenzelfde wijze werden opgeblazen. Ook konden mijn educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen niet uit de verf komen, wat hieraan debet zou kunnen zijn geweest, doordat dit het halsstarrig ontkennen van zulke experimenten met Bijlmerrampen op hoofdsteden in onze rechtbanken en parlementen mogelijk maakte, zoniet democratisch oplegde! Hoe konden zulke fantastische experimenten ook parels voor de zwijnen blijven?!

[ Bericht 74% gewijzigd door tornadomirakel op 07-06-2012 13:34:19 ]
  Moderator donderdag 7 juni 2012 @ 13:24:27 #249
249559 crew  Lavenderr
pi_112564899
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:22 schreef tornadomirakel het volgende:
Ecologische reacties van de natuur zijn vaak spiritueel te beïnvloeden en manipuleren, terwijl natuurkundige verschijnselen dit niet of slechts telekinetisch zijn!
Telekinese, mmm nu waren we er net zo'n beetje uit, haal je er weer iets heel ingewikkelds bij.
Bovendien niet wetenschappelijk te bewijzen.
pi_112564964
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:22 schreef tornadomirakel het volgende:
Dat gaat mijn niet geringe voorstellingsvermogen, al zeg ik het zelf, toch wel te boven!
pi_112565003
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:26 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat gaat mijn niet geringe voorstellingsvermogen, al zeg ik het zelf, toch wel te boven!
Grappig he, dat verschil tussen ecologische en natuurkundige verschijnselen.
pi_112565059
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:27 schreef .SP. het volgende:

[..]

Grappig he, dat verschil tussen ecologische en natuurkundige verschijnselen.
In welk van deze horen spiritualisme en telekinese volgens jou thuis? ;)
pi_112565126
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:29 schreef Gray het volgende:

[..]

In welk van deze horen spiritualisme en telekinese volgens jou thuis? ;)
Och, alles is natuurkunde volgens sommigen, dus ik gooi ze daar maar onder.

Eigenlijk zou ik een denigrerende opmerking over spiritualisme en telkinese willen maken, maar dat zou erg onwetenschappelijk zijn.
pi_112565319
Ecologie is vaak de andere kant van de medaille, en geestwetenschappen ook, en geen exacte wetenschap zoals natuurkunde!

Voor meer begrip voor telekinese is de film the Medusa Touch in dit geval zeer interessant:

http://www.ovguide.com/th(...)641f8000000000a4dcb1

[ Bericht 12% gewijzigd door tornadomirakel op 07-06-2012 13:44:07 ]
  Moderator donderdag 7 juni 2012 @ 13:37:13 #255
249559 crew  Lavenderr
pi_112565332
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:31 schreef .SP. het volgende:

[..]

Eigenlijk zou ik een denigrerende opmerking over spiritualisme en telkinese willen maken, maar dat zou erg onwetenschappelijk zijn.
..bovendien niet zo goed voor de fragiele sfeer :P
pi_112565688
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:31 schreef .SP. het volgende:

[..]

donderdag 7 juni 2012 @ 13:58:29 #257
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_112566121
TS, ik heb het oprecht geprobeerd, maar ik begrijpt er geen flikker van.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  donderdag 7 juni 2012 @ 13:59:09 #258
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112566142
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:58 schreef Beelzebufo het volgende:
TS, ik heb het oprecht geprobeerd, maar ik begrijpt er geen flikker van.
The story of TS' life. En dat lijkt me enorm frustrerend voor hem.
pi_112566819
Dat hoor ik al sinds half de jaren zeventig, zelfs nog van professoren!

Een excursie, waarbij men elkaar nog recht in de ogen kan kijken, zou dit kunnen verhelpen, maar misschien ook niet!
pi_112566939
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 14:19 schreef tornadomirakel het volgende:

Een excursie, waarbij men elkaar nog recht in de ogen kan kijken, zou dit kunnen verhelpen, maar misschien ook niet!
Sta je open voor weddenschappen?
pi_112566989
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

..bovendien niet zo goed voor de fragiele sfeer :P
Inderdaad, voor je het weet heb je een tornado voor je neus!
pi_112567001
Uiteraard sta ik open voor weddenschappen!
pi_112567081
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 14:24 schreef tornadomirakel het volgende:
Uiteraard sta ik open voor weddenschappen!
All-in op 'maar misschien ook niet'
pi_112567185
Er zou een weddenschappelijke excursie kunnen worden georganiseerd!
pi_112567215
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 14:29 schreef tornadomirakel het volgende:
  donderdag 7 juni 2012 @ 14:30:59 #266
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112567252
Ouwe tornadospammer!
pi_112567321
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 14:29 schreef tornadomirakel het volgende:
Met een tornado aangedreven roulette!

Rien ne va plus!
pi_112567357
Haal er maar een bookmaker bij, die dat eventjes allemaal regelt, zou ik zeggen, en zet het maar in de kranten, dat men via Fok!forum op het voorkomen van "tornadoproeven" op vliegtuigen kan wedden met zo'n excursie!
pi_112567594
gegarandeerd kassa
  donderdag 7 juni 2012 @ 14:40:40 #270
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112567607
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 14:33 schreef tornadomirakel het volgende:
Haal er maar een bookmaker bij, die dat eventjes allemaal regelt, zou ik zeggen, en zet het maar in de kranten, dat men via Fok!forum op het voorkomen van "tornadoproeven" op vliegtuigen kan wedden met zo'n excursie!
Nou, dat gaat .... stormlopen!
pi_112567707
Het zou wel eens lachen kunnen worden, en wie er het laatst lacht doet er niet zo toe!
pi_112567768
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 14:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nou, dat gaat .... stormlopen!
Moest zo hard lachen dat me een windje ontglipte! :@
pi_112568587
Welke goede geest organiseert het even?
pi_112568625
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 14:19 schreef tornadomirakel het volgende:

Goede raad moet je niet in de wind slaan
pi_112568794
We proberen toch niet terug te krabbelen?!
  donderdag 7 juni 2012 @ 15:11:03 #276
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112568852
Is Gullible jouw tweede naam?
pi_112568890
Christian
  Moderator donderdag 7 juni 2012 @ 15:20:00 #278
249559 crew  Lavenderr
pi_112569155
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:09 schreef tornadomirakel het volgende:
We proberen toch niet terug te krabbelen?!
No way.
Ben nog steeds geinteresseerd in die wervelwinden hoor.
pi_112569376
Wie kans ziet om het te organiseren, moet dit vooral doen!
  donderdag 7 juni 2012 @ 15:26:29 #280
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112569409
Nou ja ... jouw overtuiging, jouw kans om ons te overtuigen, jouw feestje, jouw organisatie.
Lijkt mij.
pi_112569506
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:25 schreef tornadomirakel het volgende:
Wie kans ziet om het te organiseren, moet dit vooral doen!
Nee dat is jouw pakkie an, we willen je niet de wind uit de zeilen nemen.
pi_112569550
Voor weddenschappen moet je een bookmaker hebben, die bereid is om de financiën af te wikkelen, want daar heb ik geen vergunning voor!

Er zou natuurlijk ook nog een inleg voor elke liefhebber kunnen worden verzorgd, welke dan een andere tegenprestatie verlangen als het niet juist blijkt te zijn, zoals een tocht naar één of ander mooi gebied naar keuze.
  donderdag 7 juni 2012 @ 15:32:46 #283
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112569628
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:30 schreef tornadomirakel het volgende:
Voor weddenschappen moet je een bookmaker hebben, die bereid is om de financiën af te wikkelen, want daar heb ik geen vergunning voor!
En wat doet je denken dat wij die vergunning wel hebben? Dus: jij gaat op zoek naar de bookmaker en dan kijken we weer verder.
pi_112569649
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:30 schreef tornadomirakel het volgende:
Het - was - een - grap
pi_112569676
Wat jammer nou!
  donderdag 7 juni 2012 @ 15:34:42 #286
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112569688
Heb je al een bookmaker gevonden?
pi_112569750
Ben geen bekende van bookmakers, vrees ik!
  donderdag 7 juni 2012 @ 15:39:40 #288
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112569827
Ik ook niet. En ik gok zomaar dat kranten ook niet echt op deze waanzinnige wervelwind zitten te wachten.
Misschien is Micha Kat er wel in geïnteresseerd! Moet je waarschijnlijk alleen wel van hem aannemen dat het iets met reptillians en illuminatie te maken heeft. En met Joris D.
  Moderator donderdag 7 juni 2012 @ 15:40:15 #289
249559 crew  Lavenderr
pi_112569849
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:37 schreef tornadomirakel het volgende:
Ben geen bekende van bookmakers, vrees ik!
Misschien toch maar bij je oorspronkelijke idee houden: een excursie .
pi_112572137
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Misschien toch maar bij je oorspronkelijke idee houden: een excursie .
Precies, moet klein beginnen. Het gaat de excursie tenslotte om mentale- en niet monetaire voldoening.

Misschien dat je wat catering op de boot kan aanbieden? Pas wel op met parasolletjes in drankjes, voor je het weet komt de wind eronder en raakt iemand een oog kwijt.
pi_112572678
Mogen we er wel niet achter willen komen, dat zo'n educatieve "tornadoproef" op een vliegtuig waar gebeurd is, terwijl het toch vanwege al die ontkenningen met Bijlmerrampen op hoofdsteden, zoals onlangs weer op Lagos, van het allergrootste belang is, dat we er niet achteraan proberen te gaan?!

Voor de veiligheid zullen we dan wel de nodige offers moeten brengen, en één daarvan is een veilig excursievoertuig voor de nodige research, lijkt dat ons ook niet?!
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:49:23 #292
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112572780
En wie moet dat betalen? Zoete, lieve Gerritje?

Je begint steeds meer op een scam te lijken ... Heb je toevallig een stukje Jupiter te koop?
pi_112572856
Hoever zouden we komen met ¤1 per Fok!forum cliënt?!
  Moderator donderdag 7 juni 2012 @ 16:51:27 #294
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_112572884
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:50 schreef tornadomirakel het volgende:
Hoever zouden we komen met ¤1 per Fok!forum cliënt?!
:D! een heel eind, maar dat gaat je niet lukken :D
pi_112572993
Het zou Fok!forum anders niet ontsieren om een inzamelingsactie onder diens cliënten te houden, om meer van dit soort gruwelijke escalaties te kunnen voorkomen! Het zou ons inmiddels immers horen toe te schijnen, dat we zulke escalaties ook nog op onze nek kunnen krijgen! Bovendien zou het een democratisch vergrijp kunnen zijn om onszelf en anderen over zulke met Bijlmerrampen op hoofdsteden fataal prangende kwesties in het ongewisse te laten!

[ Bericht 13% gewijzigd door tornadomirakel op 07-06-2012 17:17:38 ]
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:56:27 #296
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112573118
Maar dan moet je toch eerst de voltallige FOK!populatie zien te overtuigen van de noodzaak van zo'n excursie ...
Ik zie het niet gebeuren, jij wel?
pi_112573179
Volgens mij hebben wij er op vakantie en Essaouira eentje meegemaakt. Er werd veel aan kitesurfing gedaan, maar het proefde toch als wat anders..
  Moderator donderdag 7 juni 2012 @ 16:58:53 #298
249559 crew  Lavenderr
pi_112573208
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:58 schreef fruityloop het volgende:
Volgens mij hebben wij er op vakantie en Essaouira eentje meegemaakt. Er werd veel aan kitesurfing gedaan, maar het proefde toch als wat anders..
Een excursie ? Vertel!
pi_112574101
quote:
11s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:56 schreef Copycat het volgende:
Maar dan moet je toch eerst de voltallige FOK!populatie zien te overtuigen van de noodzaak van zo'n excursie ...
Ik zie het niet gebeuren, jij wel?
Een kwestie van uitproberen lijkt mij!
  donderdag 7 juni 2012 @ 17:19:54 #300
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112574123
Je hoeveelste topic is dit ook weer?
Just sayin' ...
pi_112574569
Pas de vierde.

Hebben we met ons kritisch en hardleers gedelibreer nou de vliegramp in Lagos op ons geweten of niet?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')