Jij denkt dat mensen jouw conclusies gaan betrekken op dit soort karige nieuwsberichten?quote:Op maandag 4 juni 2012 19:51 schreef tornadomirakel het volgende:
http://www.zie.nl/video/a(...)n-Lagos/m1fzdolfoty0
Zal de bom van mijn gedicht dan toch nog barsten?
Denk je dat dat met jouw theorie te maken heeft?quote:Op maandag 4 juni 2012 19:51 schreef tornadomirakel het volgende:
http://www.zie.nl/video/a(...)n-Lagos/m1fzdolfoty0
Zal de bom van mijn gedicht dan toch nog barsten?
Dat is waar. Maar laten we hopen dat er ons niet nog een ramp van die omvang te wachten staatquote:Op maandag 4 juni 2012 20:11 schreef tornadomirakel het volgende:
Volgens het laatste couplet van mijn gedicht zou vroeg of laat een vliegtuig middenin een stad terecht komen, waarna de hel pas goed los zou breken. Misschien is het nu eindelijk wel raak, want de andere voorspellingen in mijn gedicht uit 1988 over een "vliegrampengeweldspiraal", zoals de Bijlmerramp en 9/11, zijn toch ook vrij behoorlijk uitgekomen!
Maar hoe kan de ene ramp de andere rechtvaardigen? Dat begrijp ik niet.quote:Op maandag 4 juni 2012 20:44 schreef tornadomirakel het volgende:
Niet dat ik iemand wil verontrusten, maar in geval van de ontwikkeling van een geweldspiraal komen ze met z'n vieren; eerst de climax, mogelijk die vliegramp bij de Maasvlakte 2 vorige week met een stel Rotterdammers, en het geval bij Lagos zou dan de anti-climax kunnen zijn, waarna een vliegramp van gerechtigheid volgt, om dan met een vliegramp tegen een berg of zo weer op te lossen. Dit is uiteraard zuiver een ervaringsfeit van mezelf, maar daar zijn de meeste theorieën op gebaseerd.
Kwaad met kwaad bestrijden?quote:Op maandag 4 juni 2012 20:55 schreef tornadomirakel het volgende:
Zo wreken structurele nalatigheid en zwendelpraktijken zich nu eenmaal in de luchtvaart!
Ja, dat begrijp ik.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:18 schreef tornadomirakel het volgende:
Dat doe ik niet hoor, dat doet het leven!
Ik inmiddels niet meer. Ben de draad helemaal kwijtquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:26 schreef ATuin-hek het volgende:
Oh het feest gaat hier verder.
Kan je naar beneden al van naar boven onderscheiden?
Hij deed alsof een microburst gelijk is aan een tornado, vandaarquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik inmiddels niet meer. Ben de draad helemaal kwijt
vliegrampenhel? Ze komen niet bepaald met zwermen uit de lucht vallen of zo.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:57 schreef tornadomirakel het volgende:
Probeer er vooral niet achteraan te gaan, zou ik zeggen!
Zou het de pandemische "vliegrampencyclus" van een samenleving, waarin alles nog steeds teveel om geld kan draaien, kunnen zijn?!
Hoe eerder we dit met zo'n excursie onder ogen leren zien, hoe sneller we uit onze "vliegrampenhel" kunnen komen, ophouden met zulke notoire, achterlijke "vliegrampennozems" te zijn, en weer normale beschaafde mensen kunnen worden!
Maar vertel mij nou eens. Waarom is dit zo'n groot probleem? Vliegen is verreweg de veiligste manier van reizen die er is op deze planeet.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:57 schreef tornadomirakel het volgende:
Probeer er vooral niet achteraan te gaan, zou ik zeggen!
Zou het de pandemische "vliegrampencyclus" van een samenleving, waarin alles nog steeds teveel om geld kan draaien, kunnen zijn?!
Hoe eerder we dit met zo'n excursie onder ogen leren zien, hoe sneller we uit onze "vliegrampenhel" kunnen komen, ophouden met zulke notoire, achterlijke "vliegrampennozems" te zijn, en weer normale beschaafde mensen kunnen worden!
Inderdaad, die hufters leggen nooit een aanvliegroute over een drukke of dure wijkquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:45 schreef Bastard het volgende:
Tja af en toe flikkert zo'n ding uit de lucht, big deal. Lagos heeft de piloot vlak voor het einde laten weten dat beide motoren zijn uitgevallen. Je kan maar zo lang zweven en liften natuurlijk, uiteindelijk kom je beneden helaas dit maal op bevolkt gebied. (Nooit eens op een villa wijk natuurlijk, die liggen niet in de aanvliegroute)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:20 schreef tornadomirakel het volgende:
Zou het weigeren van informatie over educatieve "tornadoproevern" op vliegtuigen, door deze als een waanidee af te doen, met Bijlmerrampen op hoofdsteden een misdrijf tegen de mensheid kunnen zijn?!
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:20 schreef tornadomirakel het volgende:
Zou het weigeren van informatie over educatieve "tornadoproevern" op vliegtuigen, door deze als een waanidee af te doen, met Bijlmerrampen op hoofdsteden een misdrijf tegen de mensheid kunnen zijn?!
Eens!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:25 schreef KeimpeHart het volgende:
Dit is wat Fok juist leuk maakt. Denk je net een bizar topic gelezen te hebben, tref je weer in een nog bizarder topic aan.
Ik denk dat wij in ieder geval het hardste lachen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:23 schreef tornadomirakel het volgende:
Wie het laatst lacht, wil wel eens het best lachen!
Is er ook een uitdrukking over wie er met het meest lacht?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:23 schreef tornadomirakel het volgende:
Wie het laatst lacht, wil wel eens het best lachen!
Ik vind 'm sterk. Zeg, mag ik vragen hoe veel mensen je sinds 1981 al overtuigd hebt van het enorme en dreigende gevaar dat boven ons aller onwetende hoofden hangt?quote:Op woensdag 6 juni 2012 00:07 schreef tornadomirakel het volgende:
Misschien nu wel: Dwazen lachen het meest en het hardst, wijzen echter het laatst en het best!
En hoe hebben wij dan die ramp op ons geweten?quote:Op woensdag 6 juni 2012 00:30 schreef tornadomirakel het volgende:
Ervan overtuigd geraakte slachtoffers van zo'n Bijlmerramp willen je wel eens de keel af komen snijden of een mes in je rug steken, als ze tot de conclusie kunnen komen, dat jij die ramp op je geweten hebt!
Zo perfect is die waarschuwing anders nietquote:Op woensdag 6 juni 2012 00:46 schreef tornadomirakel het volgende:
Door bijvoorbeeld geen lering te kunnen trekken uit zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen!
Wie zich niet kan laten waarschuwen is namelijk medeplichtig aan diens noodlot, ook al kon dit nog worden afgewend met zo'n vrij perfecte waarschuwing!
Waarom ben je medeplichtig, als je je niet KUNT laten waarschuwen? Dan is er toch niets wat je kon doen?quote:Op woensdag 6 juni 2012 00:46 schreef tornadomirakel het volgende:
Door bijvoorbeeld geen lering te kunnen trekken uit zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen!
Wie zich niet kan laten waarschuwen is namelijk medeplichtig aan diens noodlot, ook al kon dit nog worden afgewend met zo'n vrij perfecte waarschuwing!
Nee dat lijkt me nogal zwak...quote:Op woensdag 6 juni 2012 01:53 schreef tornadomirakel het volgende:
Door onze vliegrampen serieus te voorkomen, en lering te willen trekken uit zulke educatieve voorvallen met vliegrampen, krijgen we minder last van het "wie niet horen wil moet voelen"-effect, en zijn we niet meer medeplichtig als we zo'n Bijlmerramp anders op onze hersenen krijgen, lijkt je ook niet?!
Ik meen me te herinneren dat een 'slecht' ophangingsmechanisme van de motor van de Boeing in kwestie de volledige schuld op zich heeft genomen. Als gevolg hebben alle vliegtuigen van hetzelfde type een nieuwe ophanging gekregen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 00:30 schreef tornadomirakel het volgende:
Ervan overtuigd geraakte slachtoffers van zo'n Bijlmerramp willen je wel eens de keel af komen snijden of een mes in je rug steken, als ze tot de conclusie kunnen komen, dat jij die ramp op je geweten hebt!
Gast zoek hulp manquote:Op woensdag 6 juni 2012 11:50 schreef tornadomirakel het volgende:
In hoeverre zijn we democratisch beschouwd onschuldig, als we zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen nog steeds niet kunnen onderkennen, zelfs niet als we daar zo expliciet als met deze topic op worden gewezen en er een excursie over kunnen krijgen, zodat anderen zulke experimenten slechts officieel met Bijlmerampen op hoofdsteden op democratische grond autoritair in onze rechtbanken en parlementen kunnen blijven ontkennen?!
Als een mens in het water valt, en we amechtig de andere kant op blijven kijken zonder een vinger uit te steken, dan zouden we medeplichtig kunnen worden gesteld, als deze persoon niet kan zwemmen en ondanks al diens hulpgeroep toch nog verdrinkt!
Er viel een motor van het vliegtuig, onderzoek wees uit dat een pin (grote!) de oorzaak was. Alle pinnen verwisseld --> geen afvallende motoren. Waar zit die tornado nou precies in dit verhaal?quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:50 schreef tornadomirakel het volgende:
In hoeverre zijn we democratisch beschouwd onschuldig, als we zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen nog steeds niet kunnen onderkennen, zelfs niet als we daar zo expliciet als met deze topic op worden gewezen en er een excursie over kunnen krijgen, zodat anderen zulke experimenten slechts officieel met Bijlmerampen op hoofdsteden op democratische grond autoritair in onze rechtbanken en parlementen kunnen blijven ontkennen?!
Als een mens in het water valt, en we amechtig de andere kant op blijven kijken zonder een vinger uit te steken, dan zouden we medeplichtig kunnen worden gesteld, als deze persoon niet kan zwemmen en ondanks al diens hulpgeroep toch nog verdrinkt!
Vingers wijzen is natuurlijk kinderachtig, zeker in deze tijd.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:50 schreef tornadomirakel het volgende:
In hoeverre zijn we democratisch beschouwd onschuldig, als we zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen nog steeds niet kunnen onderkennen,
Wie probeer je te bereiken? Ons of hen? Of allebei?quote:zelfs niet als we daar zo expliciet als met deze topic op worden gewezen en er een excursie over kunnen krijgen, zodat anderen zulke experimenten slechts officieel met Bijlmerampen op hoofdsteden op democratische grond autoritair in onze rechtbanken en parlementen kunnen blijven ontkennen?!
Deze kwestie ligt natuurlijk een stuk ingewikkelder. Tevens zijn dieren dan net zo schuldig, of is onwetendheid in hun geval wel een argument om hen niets kwalijk te nemen? Ik denk het niet.quote:Als een mens in het water valt, en we amechtig de andere kant op blijven kijken zonder een vinger uit te steken, dan zouden we medeplichtig kunnen worden gesteld
Als mensen je niet helpen als ze je zien verdrinken, waarom zouden ze dan wel helpen als je om hulp roept? Denk daar maar eens over.quote:, als deze persoon niet kan zwemmen en ondanks al diens hulpgeroep toch nog verdrinkt!
Ik ga over 3 weken naar Azië vliegen, raad je mij dit af?quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:17 schreef tornadomirakel het volgende:
Het gaat er natuurlijk om, dat we anderen te ootmoedig de "vliegrampenmoord" kunnen laten sterven, terwijl we daarop worden geattendeerd, en daarbij ons eigen leven en dat van onze geliefden en kinderen ook nog zeer naïef in de waagschaal blijven stellen!
Als wij ons nergens van op de hoogte kunnen laten stellen, geeft dat de politiek en de autoriteiten een fraai excuus om dit met Bijlmerrampen op hoofdsteden in het geval van zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen ook te doen, en daarvoor zijn zulke excursies van historisch belang als demonstratie!
Die mogelijkheid is geen argument je schuldig te voelen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:17 schreef tornadomirakel het volgende:
Het gaat er natuurlijk om, dat we anderen te ootmoedig de "vliegrampenmoord" kunnen laten sterven,
Totale nonsens natuurlijk. Wederom wijs je met jouw vinger.quote:terwijl we daarop worden geattendeerd, en daarbij ons eigen leven en dat van onze geliefden en kinderen ook nog zeer naïef in de waagschaal blijven stellen!
Dat is geen excuus maar een drogreden.quote:Als wij ons nergens van op de hoogte kunnen laten stellen, geeft dat de politiek en de autoriteiten een fraai excuus
Heb je dan niets geleerd van de geschiedenis? Deelnemers worden gewoon weggezet als onruststokers.quote:en daarvoor zijn zulke excursies van historisch belang als demonstratie!
Nu draaf je door.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:41 schreef tornadomirakel het volgende:
Dit is een structurele kwestie, waarmee niets specifieks af te raden valt, maar ik zou wel goed op het weer letten, en eventueel een vlucht later nemen, als het link lijkt te worden.
Er zijn reeds twee gegadigden en één potentiële hier heb ik begrepen, maar de excursie moet nog helemaal worden opgezet met alle beschibaar gestelde subsidie, en die laat nog op zich wachten.
Als je zoals sommigen redeneert, zou je nu nog concentratiekampen kunnen hebben, zonder dat daar een haan naar wenst te kraaien. Soms moet je doodgewoon een offer aan de waarheid brengen, om deze aan het licht te doen laten komen. Je wilt als een onnozele "vliegrampenploert" door het leven gaan of niet!
Dat is nou precies die lakse houding waar hij zo'n hekel aan heeft, Lavenderr. Echt gadverdamme.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het merendeel van de mensen in jouw ogen als vliegrampenploert door het leven gaat. Dat is dan maar zo.
Ja wat nou.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:56 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat is nou precies die lakse houding waar hij zo'n hekel aan heeft, Lavenderr. Echt gadverdamme.
Heb jij énig bewijs dat er tornadoproeven op vliegtuigen worden uitgevoerd?quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:00 schreef tornadomirakel het volgende:
Als er een wereldoorlog voor nodig was om ons de concentratiekampen en meer van dat soort praktijken te doen ontdekken, dan vrees ik het ergste voor het ontdekken van zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen en nog kwalijker praktijken!
Ik ga dit zelf onderzoeken. Ik ben al bezig met het opzetten van mijn eigen psychotornadotest.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja wat nou.
Wat ga JIJ er aan doen? Nou?
Pure intenties, die hadden ze ook met die kampen ...quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:05 schreef HyperViper het volgende:
Zijn intenties zijn puur, daar gaat het om.
Hoeveel excursies heb jij al gedaan?quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:12 schreef tornadomirakel het volgende:
Het verheugt me, dat jullie toch nog wel van een mens diens goede bedoelingen overtuigd kunnen raken, en de "tornadoterugslag", die maar al te vaak tijdens zo'n excursie op zal treden, zou ons het overtuigende bewijs kunnen leveren, dat er zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen konden worden gehouden, om de structurele nalatigheid en zwendelpraktijken met vliegrampen met nodeloos genocidale gevolgen aan het licht te kunnen brengen!
Is dat niet beter dan een atoomoorlog met gesloten ogen riskeren?!
Kun je iets meer vertellen over de tornadoterugslag? Wat kenmerkt zo'n terugslag?quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:12 schreef tornadomirakel het volgende:
Het verheugt me, dat jullie toch nog wel van een mens diens goede bedoelingen overtuigd kunnen raken, en de "tornadoterugslag", die maar al te vaak tijdens zo'n excursie op zal treden, zou ons het overtuigende bewijs kunnen leveren, dat er zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen konden worden gehouden, om de structurele nalatigheid en zwendelpraktijken met vliegrampen met nodeloos genocidale gevolgen aan het licht te kunnen brengen!
Is dat niet beter dan een atoomoorlog met gesloten ogen riskeren?!
Gewoon lekker gaan hoor.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:19 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ik ga over 3 weken naar Azië vliegen, raad je mij dit af?
Nee, joh. Je kunt niet medeplichtig zijn aan verdrinking.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:50 schreef tornadomirakel het volgende:
Als een mens in het water valt, en we amechtig de andere kant op blijven kijken zonder een vinger uit te steken, dan zouden we medeplichtig kunnen worden gesteld, als deze persoon niet kan zwemmen en ondanks al diens hulpgeroep toch nog verdrinkt!
Ja, echt wel bijna dood hoor! Het aantal tornado-doden op het water en de fiets zijn dan ook schrikbarend hoog!quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:43 schreef tornadomirakel het volgende:
Tijdens zo'n excursie word je overvallen door een lichte windhoos, die uiteraard zeer moeilijk te zien valt, tenzij er stof of water op wordt gezogen!
Tijdens een proefvaart gingen bij een restaurant aan de Rottemeren de vlaggen opeens ieder een eigen kant uitwaaien, en stormde vervolgens een cirkel van enkele meters doorsnee vol staande golfjes op onze zeilboot af. Door de boeg in de verstoring te gooien, werd voorkomen, dat de windhoos de boot om deed slaan, maar één van de spanners van de stagen was met een vreemde schroefvervorming wel een centimeter gerekt, terwijl de stelirichting ervan slechts tien centimeter telde. Deze tocht werd dus amper overleefd bleek naderhand, ook al leken we alleen maar over een bobbel in de weg te zijn geschoten!
Bij een fietstocht over de route van de excursie liep het ook bijna verkeerd af, dus kun je het beste met een niet al te lichte, dichte motorboot met zelfhozende kuip gaan.
Een monorail! Dat is de oplossing .quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:06 schreef tornadomirakel het volgende:
Voor onderzoek zou een windhoosbestendige monorail het beste resultaat op kunnen leveren, en voor toeristische doeleinden zou dit ook nog geschikt kunnen zijn!
Had de windhoos de boot in de flank geraakt, dan waren we wellicht enkele meters verder in het water gesmeten, en had de afgebroken mast of giek ons dan niet geraakt, dan hadden we de klap op het water nog moeten overleven!
Als je van de weg wordt geblazen en in een greppel belandt, is de kans dat je je nek breekt niet gering!
Damn, het ging net zo lekker. Maar nu heb je toch wel als trol weggegeven, dappere poging niettemin!quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:06 schreef tornadomirakel het volgende:
Voor onderzoek zou een windhoosbestendige monorail het beste resultaat op kunnen leveren, en voor toeristische doeleinden zou dit ook nog geschikt kunnen zijn!
Had de windhoos de boot in de flank geraakt, dan waren we wellicht enkele meters verder in het water gesmeten, en had de afgebroken mast of giek ons dan niet geraakt, dan hadden we de klap op het water nog moeten overleven!
Als je van de weg wordt geblazen en in een greppel belandt, is de kans dat je je nek breekt niet gering!
Kerel kom op. De El Al die de Bijlmer in vloog kwam bij mooi weer uit de lucht vallen. Daar kwam geen tornado aan te pas. Dat moet je zelf toch ook wel zien?quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:00 schreef tornadomirakel het volgende:
Als er een wereldoorlog voor nodig was om ons de concentratiekampen en meer van dat soort praktijken te doen ontdekken, dan vrees ik toch wel het ergste voor het ontdekken van zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen en de nog kwalijker praktijken, die daaraan ten grondslag lagen. Let wel, mijoenen schijnen de pandemische kettingreactie reeds niet te hebben overleefd in mijn filmpje "Shock-Effects due to the Cuban Missile Crisis", en dat zou de prelude tot een wereldoorlog kunnen zijn!
Wat snap jij hier niet aan Tuinhek?quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Kerel kom op. De El Al die de Bijlmer in vloog kwam bij mooi weer uit de lucht vallen. Daar kwam geen tornado aan te pas. Dat moet je zelf toch ook wel zien?
quote:Tijdens zo'n excursie word je overvallen door een lichte windhoos, die uiteraard zeer moeilijk te zien valt, tenzij er stof of water op wordt gezogen!
Bron!quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:34 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Kerel kom op. De El Al die de Bijlmer in vloog kwam bij mooi weer uit de lucht vallen. Daar kwam geen tornado aan te pas. Dat moet je zelf toch ook wel zien?
Correctquote:Op woensdag 6 juni 2012 14:47 schreef tornadomirakel het volgende:
Bij de Bijlmerramp werd een door vermoeiing losgeraakte motorgondel het El Al toestel voorzover mij bekend noodlottig!
En geen tornado aanwezig! Ook geen microburst!quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:47 schreef tornadomirakel het volgende:
Met zo'n "wetenschappelijk vliegrampenexperiment" wordt een enkel defect educatief en demonstratief aangetoond, waarna een kettingreactie van vliegrampen alle bekende en zelfs nog onbekende gebreken demonstratief aan het licht brengt als een soort bonus, welke dan door deze te scannen de nodige "defects assessment" oplevert om de ontwerpen aan te kunnen passen!
Bij de Bijlmerramp werd een door vermoeiing losgeraakte motorgondel het El Al toestel voorzover mij bekend noodlottig!
Hallo? Aarde aan tornadomirakel? Antwoord graag?quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:07 schreef tornadomirakel het volgende:
Zo'n wetenschappelijk uitgevoerde, educatieve vliegramp levert een soort poort naar de defecten van vliegtuigen in het algemeen op, welke dan door allerlei correlerende subtiliteiten en ontkenningen van zo'n experiment aan het licht kunnen komen!
Ik denk omdat daar geen psychotornadotesten op uitgevoerd worden? Zo'n situatie ontstaat niet vanuit het niets, dat is zijn punt ook. Wij staan hier maar toe te kijken, de verkeerde vragen te stellen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:27 schreef .SP. het volgende:
waarom gaan er niet masaal bootjes ten onder aan tornado's of worden hordes fietsers het slachtoffer?
Een boeiende tocht is het zékerquote:Op woensdag 6 juni 2012 15:48 schreef tornadomirakel het volgende:
Zulke "tornadoterugslag" treedt allicht alleen op als je die "tornadovlucht" van 6 oktober 1981 van Zestienhoven naar Moerdijk op alternatieve wjze weet te reconstrueren! Mogelijk lukt dat bij andere voorgekomen "tornadoproeven" op vliegtuigen trouwens ook.
Onderzoekt en gij zult weten of ik alleen maar spoken zie, en het is altijd nog een boeiende tocht langs interessante plekken! Ben benieuwd wie er met de eerste filmopname van "tornadoterugslag" aan zal kunnen komen zetten, en hiermee in de geschiedenisboeken terecht zal weten te komen.
Ok, dus die tornado's komen alleen voor langs vluchtlijnen waar rampen zijn gebeurt?quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:48 schreef tornadomirakel het volgende:
Zulke "tornadoterugslag" treedt allicht alleen op als je die "tornadovlucht" van 6 oktober 1981 van Zestienhoven naar Moerdijk op alternatieve wjze weet te reconstrueren! Mogelijk lukt dat bij andere voorgekomen "tornadoproeven" op vliegtuigen trouwens ook.
Onderzoekt en gij zult weten of ik alleen maar spoken zie, en het is altijd nog een boeiende tocht langs interessante plekken! Ben benieuwd wie er met de eerste filmopname van "tornadoterugslag" aan zal kunnen komen zetten, en hiermee in de geschiedenisboeken terecht zal weten te komen.
Ook al een vlucht waar geen tornado aan te pas kwam. Je faalt harder en harder...quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:17 schreef tornadomirakel het volgende:
Misschien moet je het wel hebben meegemaakt om zoiets nog te kunnen begrijpen, en dat kun je met zo'n excursie dankzij de "tornadoterugslag" nog aan den lijve ondervinden, hetgeen hopelijk soelaas zal kunnen bieden! Zouden wetenschappelijke wondertjes problemen met hun overlevering kunnen hebben?!
Denk dat je dan het beste een roeiboot kunt nemen, dat is milieuvriendelijk. En goedkoop.quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:52 schreef tornadomirakel het volgende:
Een tornado is een wervelend geheel, en wordt buiten de meteorologie veelvuldig toegepast, waaronder de "tornado kick" in de vechtssport, waarvan deze uitdrukking is afgeleid.
Het fysiek herdenken van zo'n fatale "tornadovlucht" vanuit de luchthaven waar deze begon met een alternatieve reconstructie over water of de weg, schijnt het fatale fenomeen met behulp van "tornadoterugslag" op te kunnen roepen.
De kosten van zo'n tocht zullen waarschijnlijk nog geen ¤50 per persoon bedragen, maar dat is uiteraard geheel afhankelijk van de gewenste catering, en of er een boot voor moet worden gehuurd of niet. Mijn voorstel voor een milieuvriendelijke boot vindt vooralsnog weinig bijval.
Ja, dat is ook weer zo. Veiligheid is ook zeer belangrijk.quote:Op woensdag 6 juni 2012 19:05 schreef tornadomirakel het volgende:
Goedkoopte kan je ook nog het leven kosten, als je omstandigheden tegenkomt, waartegen zo'n boot niet is opgewassen, zoals golven van 2 meter hoogte en windkracht acht of hoger in geval van een windhoos! Minimaal voor klasse B gecertificeerde dichte motorboten moeten dan ook worden aanbevolen, want deze zijn hier min of meer tegen bestand, en voorkomen, dat je opgezogen zou kunnen worden!
Een tornado is wel even wat meer dan 'een wervelend geheel'.quote:Op woensdag 6 juni 2012 18:52 schreef tornadomirakel het volgende:
Een tornado is een wervelend geheel, en wordt buiten de meteorologie veelvuldig toegepast, waaronder de "tornado kick" in de vechtssport, waarvan deze uitdrukking is afgeleid.
Het fysiek herdenken van zo'n fatale "tornadovlucht" vanuit de luchthaven waar deze begon met een alternatieve reconstructie over water of de weg, schijnt het fatale fenomeen met behulp van "tornadoterugslag" op te kunnen roepen.
De kosten van zo'n tocht zullen waarschijnlijk nog geen ¤50 per persoon bedragen, maar dat is uiteraard geheel afhankelijk van de gewenste catering, en of er een boot voor moet worden gehuurd of niet. Mijn voorstel voor een milieuvriendelijke boot vindt vooralsnog weinig bijval.
Het niet onderzoeken van de realiteit van zulke experimenten zou de scheepvaart, die daar toevallig langsvaart ook nog noodlottig kunnen worden, met bijvoorbeeld het zinken van een rondvaartboot van Spido, als een windhoos zo'n grote boot met enkele honderden toeristen bij Moerdijk omkeert.
Je hoeft ons niet uit te leggen hoe golven werkenquote:Op woensdag 6 juni 2012 19:21 schreef tornadomirakel het volgende:
In deze film krijg je een indruk wat voor golven er bij rustig weer staan, en hoezeer er dan in kan worden geroeid!
Er zijn paarden, zeilboten en zelfs nog vliegtuigen, die Tornado heten, en kunnen aan een wervelstorm doen denken!
Hoe kunnen we ook met Bijlmerrampen op hoofdsteden in het ongewisse willen blijven?!
Een groot wervelend geheel?quote:Op woensdag 6 juni 2012 19:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Een tornado is wel even wat meer dan 'een wervelend geheel'.
Tornado's zijn hier dan ook zeldzaam. Ik denk dat je daarvoor beter naar de VS kunt gaan. Als tornadojager.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je hoeft ons niet uit te leggen hoe golven werkenWat je wel uit moet leggen is hoe een tornado aan je twee favoriete rampen te pas komt. Die was bij beide namelijk niet aanwezig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |