abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112438734
http://www.zie.nl/video/a(...)n-Lagos/m1fzdolfoty0

Zal de bom van mijn gedicht dan toch nog barsten?
pi_112438969
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 19:51 schreef tornadomirakel het volgende:

Jij denkt dat mensen jouw conclusies gaan betrekken op dit soort karige nieuwsberichten? :P
  Moderator maandag 4 juni 2012 @ 19:58:14 #104
249559 crew  Lavenderr
pi_112439132
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 19:51 schreef tornadomirakel het volgende:

Denk je dat dat met jouw theorie te maken heeft?
pi_112439914
Volgens het laatste couplet van mijn gedicht zou vroeg of laat een vliegtuig middenin een stad terecht komen, waarna de hel pas goed los zou breken. Misschien is het nu eindelijk wel raak, want de andere voorspellingen in mijn gedicht uit 1988 over een "vliegrampengeweldspiraal", zoals de Bijlmerramp en 9/11, zijn toch ook vrij behoorlijk uitgekomen!

[ Bericht 3% gewijzigd door tornadomirakel op 04-06-2012 20:26:09 ]
  Moderator maandag 4 juni 2012 @ 20:28:01 #106
249559 crew  Lavenderr
pi_112440967
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:11 schreef tornadomirakel het volgende:
Volgens het laatste couplet van mijn gedicht zou vroeg of laat een vliegtuig middenin een stad terecht komen, waarna de hel pas goed los zou breken. Misschien is het nu eindelijk wel raak, want de andere voorspellingen in mijn gedicht uit 1988 over een "vliegrampengeweldspiraal", zoals de Bijlmerramp en 9/11, zijn toch ook vrij behoorlijk uitgekomen!
Dat is waar. Maar laten we hopen dat er ons niet nog een ramp van die omvang te wachten staat :N
pi_112442065
Niet dat ik iemand wil verontrusten, maar in geval van de ontwikkeling van een geweldspiraal komen ze met z'n vieren; eerst de climax, mogelijk die vliegramp bij de Maasvlakte 2 vorige week met een stel Rotterdammers, en het geval bij Lagos zou dan de anti-climax kunnen zijn, waarna een vliegramp van gerechtigheid volgt, om dan met een vliegramp tegen een berg of zo weer op te lossen. Dit is uiteraard zuiver een ervaringsfeit van mezelf, maar daar zijn de meeste theorieën op gebaseerd.
  Moderator maandag 4 juni 2012 @ 20:50:00 #108
249559 crew  Lavenderr
pi_112442415
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:44 schreef tornadomirakel het volgende:
Niet dat ik iemand wil verontrusten, maar in geval van de ontwikkeling van een geweldspiraal komen ze met z'n vieren; eerst de climax, mogelijk die vliegramp bij de Maasvlakte 2 vorige week met een stel Rotterdammers, en het geval bij Lagos zou dan de anti-climax kunnen zijn, waarna een vliegramp van gerechtigheid volgt, om dan met een vliegramp tegen een berg of zo weer op te lossen. Dit is uiteraard zuiver een ervaringsfeit van mezelf, maar daar zijn de meeste theorieën op gebaseerd.
Maar hoe kan de ene ramp de andere rechtvaardigen? Dat begrijp ik niet.
pi_112442848
Zo wreken structurele nalatigheid en zwendelpraktijken zich nu eenmaal in de luchtvaart!
  Moderator maandag 4 juni 2012 @ 21:30:20 #110
249559 crew  Lavenderr
pi_112445504
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 20:55 schreef tornadomirakel het volgende:
Zo wreken structurele nalatigheid en zwendelpraktijken zich nu eenmaal in de luchtvaart!
Kwaad met kwaad bestrijden?
pi_112449727
Dat doe ik niet hoor, dat doet het leven!
  Moderator maandag 4 juni 2012 @ 22:27:30 #112
249559 crew  Lavenderr
pi_112450627
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:18 schreef tornadomirakel het volgende:
Dat doe ik niet hoor, dat doet het leven!
Ja, dat begrijp ik.
Structurele nalatigheid en zwendelpraktijken. Het is niet fraai.
pi_112450642
Ik zou mijn energie in andere dingen steken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_safety#Statistics
pi_112458089
Probeer er vooral niet achteraan te gaan, zou ik zeggen!

Zou het de pandemische "vliegrampencyclus" van een samenleving, waarin alles nog steeds teveel om geld kan draaien, kunnen zijn?!

Hoe eerder we dit met zo'n excursie onder ogen leren zien, hoe sneller we uit onze "vliegrampenhel" kunnen komen, ophouden met zulke notoire, achterlijke "vliegrampennozems" te zijn, en weer normale beschaafde mensen kunnen worden!

[ Bericht 38% gewijzigd door tornadomirakel op 05-06-2012 12:35:05 ]
  dinsdag 5 juni 2012 @ 15:26:54 #115
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112478069
Oh het feest gaat hier verder.
Kan je naar beneden al van naar boven onderscheiden?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator dinsdag 5 juni 2012 @ 15:30:53 #116
249559 crew  Lavenderr
pi_112478204
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 15:26 schreef ATuin-hek het volgende:
Oh het feest gaat hier verder.
Kan je naar beneden al van naar boven onderscheiden?
Ik inmiddels niet meer. Ben de draad helemaal kwijt :?
  dinsdag 5 juni 2012 @ 15:31:40 #117
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112478236
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 15:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik inmiddels niet meer. Ben de draad helemaal kwijt :?
Hij deed alsof een microburst gelijk is aan een tornado, vandaar ;)
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 5 juni 2012 @ 15:34:26 #118
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112478325
Maar eigenlijk ben je dus stiekem gewoon je boottrip aan het spammen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_112478564
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 23:57 schreef tornadomirakel het volgende:

Zou het de pandemische "vliegrampencyclus" van een samenleving, waarin alles nog steeds teveel om geld kan draaien, kunnen zijn?!

Hoe eerder we dit met zo'n excursie onder ogen leren zien, hoe sneller we uit onze "vliegrampenhel" kunnen komen, ophouden met zulke notoire, achterlijke "vliegrampennozems" te zijn, en weer normale beschaafde mensen kunnen worden!

vliegrampenhel? Ze komen niet bepaald met zwermen uit de lucht vallen of zo.
Weet je wat uit de lucht komt vallen in enorme aantallen? De bijvoeglijk naamwoorden in jouw zinnen.
pi_112478685
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 23:57 schreef tornadomirakel het volgende:

Maar vertel mij nou eens. Waarom is dit zo'n groot probleem? Vliegen is verreweg de veiligste manier van reizen die er is op deze planeet.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 15:45:38 #121
8372 Bastard
Persona non grata
pi_112478796
Tja af en toe flikkert zo'n ding uit de lucht, big deal. Lagos heeft de piloot vlak voor het einde laten weten dat beide motoren zijn uitgevallen. Je kan maar zo lang zweven en liften natuurlijk, uiteindelijk kom je beneden helaas dit maal op bevolkt gebied. (Nooit eens op een villa wijk natuurlijk, die liggen niet in de aanvliegroute)
The truth was in here.
pi_112479144
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 15:45 schreef Bastard het volgende:
Tja af en toe flikkert zo'n ding uit de lucht, big deal. Lagos heeft de piloot vlak voor het einde laten weten dat beide motoren zijn uitgevallen. Je kan maar zo lang zweven en liften natuurlijk, uiteindelijk kom je beneden helaas dit maal op bevolkt gebied. (Nooit eens op een villa wijk natuurlijk, die liggen niet in de aanvliegroute)
Inderdaad, die hufters leggen nooit een aanvliegroute over een drukke of dure wijk :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_112497937
Zou het weigeren van informatie over educatieve "tornadoproevern" op vliegtuigen, door deze als een waanidee af te doen, met Bijlmerrampen op hoofdsteden een misdrijf tegen de mensheid kunnen zijn?!
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:29:06 #124
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112498472
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:20 schreef tornadomirakel het volgende:
Zou het weigeren van informatie over educatieve "tornadoproevern" op vliegtuigen, door deze als een waanidee af te doen, met Bijlmerrampen op hoofdsteden een misdrijf tegen de mensheid kunnen zijn?!
_O- :') !
Onikaan ni ov dovah
  Moderator dinsdag 5 juni 2012 @ 23:21:16 #125
249559 crew  Lavenderr
pi_112501776
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:20 schreef tornadomirakel het volgende:
Wat denk je zelf?
pi_112501900
Wie het laatst lacht, wil wel eens het best lachen!
pi_112501977
Die indruk wordt nog steeds door mij verkregen!
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:25:05 #128
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112501997
Dit moet ik eens onder invloed lezen, ik snap er helemaal niets van..
pi_112502023
Dit is wat Fok juist leuk maakt. Denk je net een bizar topic gelezen te hebben, tref je weer een nog bizarder topic aan.

[ Bericht 1% gewijzigd door KeimpeHart op 05-06-2012 23:31:06 ]
  Moderator dinsdag 5 juni 2012 @ 23:30:08 #130
249559 crew  Lavenderr
pi_112502309
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:25 schreef KeimpeHart het volgende:
Dit is wat Fok juist leuk maakt. Denk je net een bizar topic gelezen te hebben, tref je weer in een nog bizarder topic aan.
Eens!
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:37:15 #131
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112502641
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:23 schreef tornadomirakel het volgende:
Ik denk dat wij in ieder geval het hardste lachen.
Onikaan ni ov dovah
pi_112503947
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:23 schreef tornadomirakel het volgende:
Is er ook een uitdrukking over wie er met het meest lacht? :')
pi_112504106
Misschien nu wel: Dwazen lachen het meest en het hardst, wijzen echter het laatst en het best!
pi_112504347
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 00:07 schreef tornadomirakel het volgende:
Misschien nu wel: Dwazen lachen het meest en het hardst, wijzen echter het laatst en het best!
Ik vind 'm sterk. Zeg, mag ik vragen hoe veel mensen je sinds 1981 al overtuigd hebt van het enorme en dreigende gevaar dat boven ons aller onwetende hoofden hangt?
pi_112504719
Het is mij nooit serieus opgevallen, dat mensen ervan overtuigd raakten, tot zij ook door zo'n Bijlmerramp getroffen werden, en dat leverde wel ervan overtuigde mensen op, die ook nog een tikkeltje agressief konden zijn!
  woensdag 6 juni 2012 @ 00:24:13 #136
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_112504757
Ik snap er nog steeds geen hol van. :')
Is TS wel aan z'n medicatie?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_112504940
Ervan overtuigd geraakte slachtoffers van zo'n Bijlmerramp willen je wel eens de keel af komen snijden of een mes in je rug steken, als ze tot de conclusie kunnen komen, dat jij die ramp op je geweten hebt!
  woensdag 6 juni 2012 @ 00:34:24 #138
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112505061
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 00:30 schreef tornadomirakel het volgende:
Ervan overtuigd geraakte slachtoffers van zo'n Bijlmerramp willen je wel eens de keel af komen snijden of een mes in je rug steken, als ze tot de conclusie kunnen komen, dat jij die ramp op je geweten hebt!
En hoe hebben wij dan die ramp op ons geweten?
Onikaan ni ov dovah
pi_112505367
Door bijvoorbeeld geen lering te kunnen trekken uit zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen!

Wie zich niet kan laten waarschuwen is namelijk medeplichtig aan diens noodlot, ook al kon dit nog worden afgewend met zo'n vrij perfecte waarschuwing!
  woensdag 6 juni 2012 @ 00:58:45 #140
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112505638
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 00:46 schreef tornadomirakel het volgende:
Door bijvoorbeeld geen lering te kunnen trekken uit zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen!

Wie zich niet kan laten waarschuwen is namelijk medeplichtig aan diens noodlot, ook al kon dit nog worden afgewend met zo'n vrij perfecte waarschuwing!
Zo perfect is die waarschuwing anders niet :')
Goed, stel ik geloof jou, en ik vind die proeven ook echt niet kunnen. Wat dan? Hoe zorg ik er voor dat ik niet meer verantwoordelijk ben voor al die neerstortende vliegtuigen?
Onikaan ni ov dovah
pi_112505998
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 00:46 schreef tornadomirakel het volgende:

Waarom ben je medeplichtig, als je je niet KUNT laten waarschuwen? Dan is er toch niets wat je kon doen?
pi_112506500
Door onze vliegrampen serieus te voorkomen, en lering te willen trekken uit zulke educatieve voorvallen met vliegrampen, krijgen we minder last van het "wie niet horen wil moet voelen"-effect, en zijn we niet meer medeplichtig als we zo'n Bijlmerramp anders op onze hersenen krijgen, lijkt je ook niet?!
  woensdag 6 juni 2012 @ 09:55:05 #143
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112509988
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 01:53 schreef tornadomirakel het volgende:
Door onze vliegrampen serieus te voorkomen, en lering te willen trekken uit zulke educatieve voorvallen met vliegrampen, krijgen we minder last van het "wie niet horen wil moet voelen"-effect, en zijn we niet meer medeplichtig als we zo'n Bijlmerramp anders op onze hersenen krijgen, lijkt je ook niet?!
Nee dat lijkt me nogal zwak...
Onikaan ni ov dovah
pi_112511173
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 00:30 schreef tornadomirakel het volgende:
Ik meen me te herinneren dat een 'slecht' ophangingsmechanisme van de motor van de Boeing in kwestie de volledige schuld op zich heeft genomen. Als gevolg hebben alle vliegtuigen van hetzelfde type een nieuwe ophanging gekregen.
Voel me persoonlijk niet bepaald schuldig.......
pi_112511900
Daarom ben ik ook tegen de invoer van een eigen bijdrage in de GGZ.
pi_112513854
In hoeverre zijn we democratisch beschouwd onschuldig, als we zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen nog steeds niet kunnen onderkennen, zelfs niet als we daar zo expliciet als met deze topic op worden gewezen en er een excursie over kunnen krijgen, zodat anderen zulke experimenten slechts officieel met Bijlmerampen op hoofdsteden op democratische grond autoritair in onze rechtbanken en parlementen kunnen blijven ontkennen?!

Als een mens in het water valt, en we amechtig de andere kant op blijven kijken zonder een vinger uit te steken, dan zouden we medeplichtig kunnen worden gesteld, als deze persoon niet kan zwemmen en ondanks al diens hulpgeroep toch nog verdrinkt!
pi_112513926
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:50 schreef tornadomirakel het volgende:
In hoeverre zijn we democratisch beschouwd onschuldig, als we zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen nog steeds niet kunnen onderkennen, zelfs niet als we daar zo expliciet als met deze topic op worden gewezen en er een excursie over kunnen krijgen, zodat anderen zulke experimenten slechts officieel met Bijlmerampen op hoofdsteden op democratische grond autoritair in onze rechtbanken en parlementen kunnen blijven ontkennen?!

Als een mens in het water valt, en we amechtig de andere kant op blijven kijken zonder een vinger uit te steken, dan zouden we medeplichtig kunnen worden gesteld, als deze persoon niet kan zwemmen en ondanks al diens hulpgeroep toch nog verdrinkt!
Gast zoek hulp man :')
pi_112514153
quote:

Er viel een motor van het vliegtuig, onderzoek wees uit dat een pin (grote!) de oorzaak was. Alle pinnen verwisseld --> geen afvallende motoren. Waar zit die tornado nou precies in dit verhaal?
pi_112514156
quote:
In hoeverre zijn we democratisch beschouwd onschuldig, als we zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen nog steeds niet kunnen onderkennen,
Vingers wijzen is natuurlijk kinderachtig, zeker in deze tijd.
quote:
zelfs niet als we daar zo expliciet als met deze topic op worden gewezen en er een excursie over kunnen krijgen, zodat anderen zulke experimenten slechts officieel met Bijlmerampen op hoofdsteden op democratische grond autoritair in onze rechtbanken en parlementen kunnen blijven ontkennen?!
Wie probeer je te bereiken? Ons of hen? Of allebei?
quote:
Als een mens in het water valt, en we amechtig de andere kant op blijven kijken zonder een vinger uit te steken, dan zouden we medeplichtig kunnen worden gesteld
Deze kwestie ligt natuurlijk een stuk ingewikkelder. Tevens zijn dieren dan net zo schuldig, of is onwetendheid in hun geval wel een argument om hen niets kwalijk te nemen? Ik denk het niet.
quote:
, als deze persoon niet kan zwemmen en ondanks al diens hulpgeroep toch nog verdrinkt!
Als mensen je niet helpen als ze je zien verdrinken, waarom zouden ze dan wel helpen als je om hulp roept? Denk daar maar eens over.
pi_112514702
Het gaat er natuurlijk om, dat we anderen te ootmoedig de "vliegrampenmoord" kunnen laten sterven, terwijl we daarop worden geattendeerd, en daarbij ons eigen leven en dat van onze geliefden en kinderen ook nog zeer naïef in de waagschaal blijven stellen!

Als wij ons nergens van op de hoogte kunnen laten stellen, geeft dat de politiek en de autoriteiten een fraai excuus om dit met Bijlmerrampen op hoofdsteden in het geval van zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen ook te doen, en daarvoor zijn zulke excursies van historisch belang als demonstratie!
pi_112514801
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:17 schreef tornadomirakel het volgende:
Het gaat er natuurlijk om, dat we anderen te ootmoedig de "vliegrampenmoord" kunnen laten sterven, terwijl we daarop worden geattendeerd, en daarbij ons eigen leven en dat van onze geliefden en kinderen ook nog zeer naïef in de waagschaal blijven stellen!

Als wij ons nergens van op de hoogte kunnen laten stellen, geeft dat de politiek en de autoriteiten een fraai excuus om dit met Bijlmerrampen op hoofdsteden in het geval van zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen ook te doen, en daarvoor zijn zulke excursies van historisch belang als demonstratie!
Ik ga over 3 weken naar Azië vliegen, raad je mij dit af?
  woensdag 6 juni 2012 @ 12:20:37 #152
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112514825
Hoeveel excursieplaatsen heb je inmiddels al verkocht?
pi_112515284
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:17 schreef tornadomirakel het volgende:
Het gaat er natuurlijk om, dat we anderen te ootmoedig de "vliegrampenmoord" kunnen laten sterven,
Die mogelijkheid is geen argument je schuldig te voelen.
quote:
terwijl we daarop worden geattendeerd, en daarbij ons eigen leven en dat van onze geliefden en kinderen ook nog zeer naïef in de waagschaal blijven stellen!
Totale nonsens natuurlijk. Wederom wijs je met jouw vinger.
quote:
Als wij ons nergens van op de hoogte kunnen laten stellen, geeft dat de politiek en de autoriteiten een fraai excuus
Dat is geen excuus maar een drogreden.
quote:
en daarvoor zijn zulke excursies van historisch belang als demonstratie!
Heb je dan niets geleerd van de geschiedenis? Deelnemers worden gewoon weggezet als onruststokers.
pi_112515632
Dit is een structurele kwestie, waarmee niets specifieks af te raden valt, maar ik zou wel goed op het weer letten, en eventueel een vlucht later nemen, als het link lijkt te worden.

Er zijn reeds twee gegadigden en één potentiële hier heb ik begrepen, maar de excursie moet nog helemaal worden opgezet met alle beschibaar gestelde subsidie, en die laat nog op zich wachten.

Als je zoals sommigen redeneert, zou je nu nog concentratiekampen kunnen hebben, zonder dat daar een haan naar wenst te kraaien. Soms moet je doodgewoon een offer aan de waarheid brengen, om deze aan het licht te doen laten komen. Je wilt als een onnozele "vliegrampenploert" door het leven gaan of niet!
  woensdag 6 juni 2012 @ 12:43:31 #155
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112515716
Vergeet niet dat het vooralsnog enkel 'jouw waarheid' is. Echt medestanders lijk je nog niet te hebben. Waarom eigenlijk niet? En een vergelijking met de holocaust? Serieus?

Ik wens je heel veel succes met je subsidieaanvraag.
pi_112515788
Godsamme discussiëren met TS is niet eens leuk. Zijn antwoord is steevast nóg een betoog. Als ik nog geen tornadogehandicapte ben dan word ik het wel van dit topic. Een F5 handicap, dat kan ik garanderen.
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 12:46:13 #157
249559 crew  Lavenderr
pi_112515820
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:41 schreef tornadomirakel het volgende:
Dit is een structurele kwestie, waarmee niets specifieks af te raden valt, maar ik zou wel goed op het weer letten, en eventueel een vlucht later nemen, als het link lijkt te worden.

Er zijn reeds twee gegadigden en één potentiële hier heb ik begrepen, maar de excursie moet nog helemaal worden opgezet met alle beschibaar gestelde subsidie, en die laat nog op zich wachten.

Als je zoals sommigen redeneert, zou je nu nog concentratiekampen kunnen hebben, zonder dat daar een haan naar wenst te kraaien. Soms moet je doodgewoon een offer aan de waarheid brengen, om deze aan het licht te doen laten komen. Je wilt als een onnozele "vliegrampenploert" door het leven gaan of niet!
Nu draaf je door.
Alhoewel, dat deed je natuurlijk al.
Ik vermoed dat het merendeel van de mensen in jouw ogen als vliegrampenploert door het leven gaat. Dat is dan maar zo.
pi_112516264
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vermoed dat het merendeel van de mensen in jouw ogen als vliegrampenploert door het leven gaat. Dat is dan maar zo.
Dat is nou precies die lakse houding waar hij zo'n hekel aan heeft, Lavenderr. Echt gadverdamme.
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 12:59:36 #159
249559 crew  Lavenderr
pi_112516435
quote:
8s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:56 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Dat is nou precies die lakse houding waar hij zo'n hekel aan heeft, Lavenderr. Echt gadverdamme.
Ja wat nou.
Wat ga JIJ er aan doen? Nou?
pi_112516465
Als er een wereldoorlog voor nodig was om ons de concentratiekampen en meer van dat soort praktijken te doen ontdekken, dan vrees ik toch wel het ergste voor het ontdekken van zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen en de nog kwalijker praktijken, die daaraan ten grondslag lagen. Let wel, mijoenen schijnen de pandemische kettingreactie reeds niet te hebben overleefd in mijn filmpje "Shock-Effects due to the Cuban Missile Crisis", en dat zou de prelude tot een wereldoorlog kunnen zijn!

[ Bericht 10% gewijzigd door tornadomirakel op 06-06-2012 13:05:28 ]
  woensdag 6 juni 2012 @ 13:02:26 #161
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112516553
Je draaft door. Mijlenver. En ik vind het stuitend dat je jouw hersenspinsels aan de holocaust linkt.
Nee, wacht ... ik vind het deels stuitend, deels treurig voor jou, want je lijkt er echt heilig van overtuigd. Het lijkt me serieus enorm frustrerend om keer op keer op onbegrip te stuiten. Maar tegelijkertijd vind ik dat ook weer logisch.

Moeilijke kwestie.
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 13:02:48 #162
249559 crew  Lavenderr
pi_112516567
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 13:00 schreef tornadomirakel het volgende:
Als er een wereldoorlog voor nodig was om ons de concentratiekampen en meer van dat soort praktijken te doen ontdekken, dan vrees ik het ergste voor het ontdekken van zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen en nog kwalijker praktijken!
Heb jij énig bewijs dat er tornadoproeven op vliegtuigen worden uitgevoerd?
En 'nog kwalijker praktijken' ? Zoals wat?

En wat Cc hierboven zegt.
pi_112516652
quote:
16s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja wat nou.
Wat ga JIJ er aan doen? Nou?
Ik ga dit zelf onderzoeken. Ik ben al bezig met het opzetten van mijn eigen psychotornadotest.

En laten we niet vallen over zijn holocaust opmerking, ik krijg wel de indruk dat hij het beste met ons voor heeft. Natuurlijk ligt het gevoelig, maar om daarvoor af te dwalen,.. Zijn intenties zijn puur, daar gaat het om.
  woensdag 6 juni 2012 @ 13:09:29 #164
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112516828
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juni 2012 13:05 schreef HyperViper het volgende:
Zijn intenties zijn puur, daar gaat het om.
Pure intenties, die hadden ze ook met die kampen ...
pi_112516957
Het verheugt me, dat jullie toch nog wel van een mens diens goede bedoelingen overtuigd kunnen raken, en de "tornadoterugslag", die maar al te vaak tijdens zo'n excursie op zal treden, zou ons het overtuigende bewijs kunnen leveren, dat er zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen konden worden gehouden, om de structurele nalatigheid en zwendelpraktijken met vliegrampen met nodeloos genocidale gevolgen aan het licht te kunnen brengen!

Is dat niet beter dan een atoomoorlog met gesloten ogen riskeren?!
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 13:21:38 #166
249559 crew  Lavenderr
pi_112517370
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 13:12 schreef tornadomirakel het volgende:
Het verheugt me, dat jullie toch nog wel van een mens diens goede bedoelingen overtuigd kunnen raken, en de "tornadoterugslag", die maar al te vaak tijdens zo'n excursie op zal treden, zou ons het overtuigende bewijs kunnen leveren, dat er zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen konden worden gehouden, om de structurele nalatigheid en zwendelpraktijken met vliegrampen met nodeloos genocidale gevolgen aan het licht te kunnen brengen!

Hoeveel excursies heb jij al gedaan?
En ja, ik geloof ook best in je goede bedoelingen, al vind ik sommige van je argumenten niet al te kies.
pi_112517502
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 13:12 schreef tornadomirakel het volgende:

Kun je iets meer vertellen over de tornadoterugslag? Wat kenmerkt zo'n terugslag?
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 13:26:04 #168
249559 crew  Lavenderr
pi_112517559
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:19 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Ik ga over 3 weken naar Azië vliegen, raad je mij dit af?
Gewoon lekker gaan hoor.
^O^
pi_112517829
quote:

Nee, joh. Je kunt niet medeplichtig zijn aan verdrinking.
pi_112518283
Tijdens zo'n excursie word je overvallen door een lichte windhoos, die uiteraard zeer moeilijk te zien valt, tenzij er stof of water op wordt gezogen!

Tijdens een proefvaart gingen bij een restaurant aan de Rottemeren de vlaggen opeens ieder een eigen kant uitwaaien, en stormde vervolgens een cirkel van enkele meters doorsnee vol staande golfjes op onze zeilboot af. Door de boeg in de verstoring te gooien, werd voorkomen, dat de windhoos de boot om deed slaan, maar één van de spanners van de stagen was met een vreemde schroefvervorming wel een centimeter gerekt, terwijl de stelirichting ervan slechts tien centimeter telde. Deze tocht werd dus amper overleefd bleek naderhand, ook al leken we alleen maar over een bobbel in de weg te zijn geschoten!

Bij een fietstocht over de route van de excursie liep het ook bijna verkeerd af, dus kun je het beste met een niet al te lichte, dichte motorboot met zelfhozende kuip gaan.
  woensdag 6 juni 2012 @ 13:45:58 #171
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112518415
Waterfietsen?
pi_112518613
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 13:43 schreef tornadomirakel het volgende:
Tijdens zo'n excursie word je overvallen door een lichte windhoos, die uiteraard zeer moeilijk te zien valt, tenzij er stof of water op wordt gezogen!

Tijdens een proefvaart gingen bij een restaurant aan de Rottemeren de vlaggen opeens ieder een eigen kant uitwaaien, en stormde vervolgens een cirkel van enkele meters doorsnee vol staande golfjes op onze zeilboot af. Door de boeg in de verstoring te gooien, werd voorkomen, dat de windhoos de boot om deed slaan, maar één van de spanners van de stagen was met een vreemde schroefvervorming wel een centimeter gerekt, terwijl de stelirichting ervan slechts tien centimeter telde. Deze tocht werd dus amper overleefd bleek naderhand, ook al leken we alleen maar over een bobbel in de weg te zijn geschoten!

Bij een fietstocht over de route van de excursie liep het ook bijna verkeerd af, dus kun je het beste met een niet al te lichte, dichte motorboot met zelfhozende kuip gaan.
Ja, echt wel bijna dood hoor! Het aantal tornado-doden op het water en de fiets zijn dan ook schrikbarend hoog!
pi_112519309
Voor onderzoek zou een windhoosbestendige monorail het beste resultaat op kunnen leveren, en voor toeristische doeleinden zou dit ook nog geschikt kunnen zijn!

Had de windhoos de boot in de flank geraakt, dan waren we wellicht enkele meters verder in het water gesmeten, en had de afgebroken mast of giek ons dan niet geraakt, dan hadden we de klap op het water nog moeten overleven!

Als je van de weg wordt geblazen en in een greppel belandt, is de kans dat je je nek breekt niet gering!
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 14:17:28 #174
249559 crew  Lavenderr
pi_112519742
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:06 schreef tornadomirakel het volgende:
Voor onderzoek zou een windhoosbestendige monorail het beste resultaat op kunnen leveren, en voor toeristische doeleinden zou dit ook nog geschikt kunnen zijn!

Had de windhoos de boot in de flank geraakt, dan waren we wellicht enkele meters verder in het water gesmeten, en had de afgebroken mast of giek ons dan niet geraakt, dan hadden we de klap op het water nog moeten overleven!

Als je van de weg wordt geblazen en in een greppel belandt, is de kans dat je je nek breekt niet gering!
Een monorail! Dat is de oplossing .
Heeft Johan Vlemmix er niet nog een in de aanbieding?
pi_112520259
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:06 schreef tornadomirakel het volgende:

Damn, het ging net zo lekker. Maar nu heb je toch wel als trol weggegeven, dappere poging niettemin!
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:34:13 #176
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112520471
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 13:00 schreef tornadomirakel het volgende:
Als er een wereldoorlog voor nodig was om ons de concentratiekampen en meer van dat soort praktijken te doen ontdekken, dan vrees ik toch wel het ergste voor het ontdekken van zulke educatieve "tornadoproeven" op vliegtuigen en de nog kwalijker praktijken, die daaraan ten grondslag lagen. Let wel, mijoenen schijnen de pandemische kettingreactie reeds niet te hebben overleefd in mijn filmpje "Shock-Effects due to the Cuban Missile Crisis", en dat zou de prelude tot een wereldoorlog kunnen zijn!
Kerel kom op. De El Al die de Bijlmer in vloog kwam bij mooi weer uit de lucht vallen. Daar kwam geen tornado aan te pas. Dat moet je zelf toch ook wel zien?
Onikaan ni ov dovah
pi_112520692
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:34 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Kerel kom op. De El Al die de Bijlmer in vloog kwam bij mooi weer uit de lucht vallen. Daar kwam geen tornado aan te pas. Dat moet je zelf toch ook wel zien?
Wat snap jij hier niet aan Tuinhek?
quote:
pi_112520825
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:34 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Bron! :(
pi_112521145
Met zo'n "wetenschappelijk vliegrampenexperiment" wordt een enkel defect educatief en demonstratief aangetoond, waarna een kettingreactie van vliegrampen alle bekende en zelfs nog onbekende gebreken demonstratief aan het licht brengt als een soort bonus, welke dan door deze te scannen de nodige "defects assessment" oplevert om de ontwerpen aan te kunnen passen!

Bij de Bijlmerramp werd een door vermoeiing losgeraakte motorgondel het El Al toestel voorzover mij bekend noodlottig!

Doordat de Koude Oorlog in de zeventiger jaren te heet werd, hetgeen menige interessante film waaronder de James Bond-cyclus opleverde, tierden Exit-organisaties welig en zij met hersenen die dapper volhielden deden toen hun best om een atoomorlog nog te vermijden, Daar is nu zo'n "wetenschappelijke vliegrampenwereldrevolutie" uit voortgevloeid, waarin we met deze excursie een geboeide blik zullen kunnen werpen, ook al zal niet iedereen diens "wandaden" uit de Koude Oorlog direct wilen toegeven!

[ Bericht 34% gewijzigd door tornadomirakel op 06-06-2012 15:04:47 ]
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:57:10 #180
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_112521635
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:47 schreef tornadomirakel het volgende:

Bij de Bijlmerramp werd een door vermoeiing losgeraakte motorgondel het El Al toestel voorzover mij bekend noodlottig!
Correct
  woensdag 6 juni 2012 @ 15:04:14 #181
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112521990
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:47 schreef tornadomirakel het volgende:
Met zo'n "wetenschappelijk vliegrampenexperiment" wordt een enkel defect educatief en demonstratief aangetoond, waarna een kettingreactie van vliegrampen alle bekende en zelfs nog onbekende gebreken demonstratief aan het licht brengt als een soort bonus, welke dan door deze te scannen de nodige "defects assessment" oplevert om de ontwerpen aan te kunnen passen!

En geen tornado aanwezig! Ook geen microburst!
Onikaan ni ov dovah
pi_112522153
Zo'n wetenschappelijk uitgevoerde, educatieve vliegramp levert een soort poort naar de defecten van vliegtuigen in het algemeen op, welke dan door allerlei correlerende subtiliteiten en ontkenningen van zo'n experiment aan het licht kunnen komen! Als één schaap over de dam is volgen er meer, en dat is blijkbaar ook het geval als een defect op virtuele wijze experimenteel wordt aangetoond.
  woensdag 6 juni 2012 @ 15:10:41 #183
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112522271
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:07 schreef tornadomirakel het volgende:
Zo'n wetenschappelijk uitgevoerde, educatieve vliegramp levert een soort poort naar de defecten van vliegtuigen in het algemeen op, welke dan door allerlei correlerende subtiliteiten en ontkenningen van zo'n experiment aan het licht kunnen komen!
Hallo? Aarde aan tornadomirakel? Antwoord graag?
Onikaan ni ov dovah
pi_112522600
Misschien moet je het wel hebben meegemaakt om zoiets nog te kunnen begrijpen, en dat kun je met zo'n excursie dankzij de "tornadoterugslag" nog aan den lijve ondervinden, hetgeen hopelijk soelaas zal kunnen bieden! Zouden wetenschappelijke wondertjes problemen met hun overlevering kunnen hebben?!
pi_112522978
waarom gaan er niet masaal bootjes ten onder aan tornado's of worden hordes fietsers het slachtoffer?
pi_112523596
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:27 schreef .SP. het volgende:
waarom gaan er niet masaal bootjes ten onder aan tornado's of worden hordes fietsers het slachtoffer?
Ik denk omdat daar geen psychotornadotesten op uitgevoerd worden? Zo'n situatie ontstaat niet vanuit het niets, dat is zijn punt ook. Wij staan hier maar toe te kijken, de verkeerde vragen te stellen.
pi_112523919
Zulke "tornadoterugslag" treedt allicht alleen op als je die "tornadovlucht" van 6 oktober 1981 van Zestienhoven naar Moerdijk op alternatieve wjze weet te reconstrueren! Mogelijk lukt dat bij andere voorgekomen "tornadoproeven" op vliegtuigen trouwens ook.

Onderzoekt en gij zult weten of ik alleen maar spoken zie, en het is altijd nog een boeiende tocht langs interessante plekken! Ben benieuwd wie er met de eerste filmopname van "tornadoterugslag" aan zal kunnen komen zetten, en hiermee in de geschiedenisboeken terecht zal weten te komen.
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 16:26:46 #188
249559 crew  Lavenderr
pi_112525714
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:48 schreef tornadomirakel het volgende:
Zulke "tornadoterugslag" treedt allicht alleen op als je die "tornadovlucht" van 6 oktober 1981 van Zestienhoven naar Moerdijk op alternatieve wjze weet te reconstrueren! Mogelijk lukt dat bij andere voorgekomen "tornadoproeven" op vliegtuigen trouwens ook.

Onderzoekt en gij zult weten of ik alleen maar spoken zie, en het is altijd nog een boeiende tocht langs interessante plekken! Ben benieuwd wie er met de eerste filmopname van "tornadoterugslag" aan zal kunnen komen zetten, en hiermee in de geschiedenisboeken terecht zal weten te komen.
Een boeiende tocht is het zéker ^O^
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:28:10 #189
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112525776
Wat moet je als deelnemer betalen voor zo'n boottocht?
pi_112526326
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:48 schreef tornadomirakel het volgende:

Ok, dus die tornado's komen alleen voor langs vluchtlijnen waar rampen zijn gebeurt?
pi_112526552

_O_
  woensdag 6 juni 2012 @ 18:41:49 #192
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112531071
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:17 schreef tornadomirakel het volgende:
Misschien moet je het wel hebben meegemaakt om zoiets nog te kunnen begrijpen, en dat kun je met zo'n excursie dankzij de "tornadoterugslag" nog aan den lijve ondervinden, hetgeen hopelijk soelaas zal kunnen bieden! Zouden wetenschappelijke wondertjes problemen met hun overlevering kunnen hebben?!
Ook al een vlucht waar geen tornado aan te pas kwam. Je faalt harder en harder...
Onikaan ni ov dovah
pi_112531513
Een tornado is een wervelend geheel, en wordt buiten de meteorologie veelvuldig toegepast, waaronder de "tornado kick" in de vechtssport, waarvan deze uitdrukking is afgeleid.

Het fysiek herdenken van zo'n fatale "tornadovlucht" vanuit de luchthaven waar deze begon met een alternatieve reconstructie over water of de weg, schijnt het fatale fenomeen met behulp van "tornadoterugslag" op te kunnen roepen.

De kosten van zo'n tocht zullen waarschijnlijk nog geen ¤50 per persoon bedragen, maar dat is uiteraard geheel afhankelijk van de gewenste catering, en of er een boot voor moet worden gehuurd of niet. Mijn voorstel voor een milieuvriendelijke boot vindt vooralsnog weinig bijval.

Het niet onderzoeken van de realiteit van zulke experimenten zou de scheepvaart, die daar toevallig langsvaart ook nog noodlottig kunnen worden, met bijvoorbeeld het zinken van een rondvaartboot van Spido, als een windhoos zo'n grote boot met enkele honderden toeristen bij Moerdijk omkeert.

[ Bericht 8% gewijzigd door tornadomirakel op 06-06-2012 19:00:09 ]
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 18:57:19 #194
249559 crew  Lavenderr
pi_112531720
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 18:52 schreef tornadomirakel het volgende:
Een tornado is een wervelend geheel, en wordt buiten de meteorologie veelvuldig toegepast, waaronder de "tornado kick" in de vechtssport, waarvan deze uitdrukking is afgeleid.

Het fysiek herdenken van zo'n fatale "tornadovlucht" vanuit de luchthaven waar deze begon met een alternatieve reconstructie over water of de weg, schijnt het fatale fenomeen met behulp van "tornadoterugslag" op te kunnen roepen.

De kosten van zo'n tocht zullen waarschijnlijk nog geen ¤50 per persoon bedragen, maar dat is uiteraard geheel afhankelijk van de gewenste catering, en of er een boot voor moet worden gehuurd of niet. Mijn voorstel voor een milieuvriendelijke boot vindt vooralsnog weinig bijval.
Denk dat je dan het beste een roeiboot kunt nemen, dat is milieuvriendelijk. En goedkoop.
pi_112532090
Goedkoopte kan je ook nog het leven kosten, als je omstandigheden tegenkomt, waartegen zo'n boot niet is opgewassen, zoals golven van 2 meter hoogte en windkracht acht of hoger in geval van een windhoos! Minimaal voor klasse B gecertificeerde dichte motorboten moeten dan ook worden aanbevolen, want deze zijn hier min of meer tegen bestand, en voorkomen, dat je opgezogen zou kunnen worden!
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 19:09:55 #196
249559 crew  Lavenderr
pi_112532356
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:05 schreef tornadomirakel het volgende:
Goedkoopte kan je ook nog het leven kosten, als je omstandigheden tegenkomt, waartegen zo'n boot niet is opgewassen, zoals golven van 2 meter hoogte en windkracht acht of hoger in geval van een windhoos! Minimaal voor klasse B gecertificeerde dichte motorboten moeten dan ook worden aanbevolen, want deze zijn hier min of meer tegen bestand, en voorkomen, dat je opgezogen zou kunnen worden!
Ja, dat is ook weer zo. Veiligheid is ook zeer belangrijk.
  woensdag 6 juni 2012 @ 19:20:54 #197
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112532824
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 18:52 schreef tornadomirakel het volgende:

Het niet onderzoeken van de realiteit van zulke experimenten zou de scheepvaart, die daar toevallig langsvaart ook nog noodlottig kunnen worden, met bijvoorbeeld het zinken van een rondvaartboot van Spido, als een windhoos zo'n grote boot met enkele honderden toeristen bij Moerdijk omkeert.
Een tornado is wel even wat meer dan 'een wervelend geheel'.
Onikaan ni ov dovah
pi_112532844

In deze film krijg je een indruk wat voor golven er bij rustig weer staan, en hoezeer er dan in kan worden geroeid!

Er zijn paarden, zeilboten en zelfs nog vliegtuigen, die Tornado heten, en kunnen aan een wervelstorm doen denken!

Hoe kunnen we ook met Bijlmerrampen op hoofdsteden in het ongewisse willen blijven?!

[ Bericht 2% gewijzigd door tornadomirakel op 06-06-2012 19:58:41 ]
  woensdag 6 juni 2012 @ 20:16:03 #199
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112535995
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:21 schreef tornadomirakel het volgende:

In deze film krijg je een indruk wat voor golven er bij rustig weer staan, en hoezeer er dan in kan worden geroeid!

Er zijn paarden, zeilboten en zelfs nog vliegtuigen, die Tornado heten, en kunnen aan een wervelstorm doen denken!

Hoe kunnen we ook met Bijlmerrampen op hoofdsteden in het ongewisse willen blijven?!
Je hoeft ons niet uit te leggen hoe golven werken :') Wat je wel uit moet leggen is hoe een tornado aan je twee favoriete rampen te pas komt. Die was bij beide namelijk niet aanwezig.
Onikaan ni ov dovah
pi_112536120
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:20 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Een tornado is wel even wat meer dan 'een wervelend geheel'.
Een groot wervelend geheel?
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 20:20:34 #201
249559 crew  Lavenderr
pi_112536237
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:16 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je hoeft ons niet uit te leggen hoe golven werken :') Wat je wel uit moet leggen is hoe een tornado aan je twee favoriete rampen te pas komt. Die was bij beide namelijk niet aanwezig.
Tornado's zijn hier dan ook zeldzaam. Ik denk dat je daarvoor beter naar de VS kunt gaan. Als tornadojager.
pi_112537139
Maar wervelingen zijn overal. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')