Tornado's zijn hier dan ook zeldzaam. Ik denk dat je daarvoor beter naar de VS kunt gaan. Als tornadojager.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:16 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je hoeft ons niet uit te leggen hoe golven werkenWat je wel uit moet leggen is hoe een tornado aan je twee favoriete rampen te pas komt. Die was bij beide namelijk niet aanwezig.
Een vliegtuig dat net op de verkeerde plek op de verkeerde plaats is. Erg jammer, gelukkig dat dit vrijwel nooit gebeurt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:43 schreef tornadomirakel het volgende:
De dagen nadien wordt het woordje ‘als’ veel gebruikt. Want wat ‘als’ het vliegtuig – met tienduizend liter kerosine aan boord – drie kilometer verder op de fabriek van Shell terechtkomt? Het vliegtuig boort zich in een spoorlijnviaduct op het industrieterrein. „Ik denk dan nog dat het een straaljager is, door dat gillende geluid. Ik zie dat één vleugel is afgebroken. Het vliegtuig is stuurloos. Na de klap zie ik een paddenstoel, zoals bij een atoombom.“ Bert is dan 23 jaar en amateurfotograaf.
Vlak voordat de ramp zich voltrekt, maakt hij een foto van the killer: een enorme windhoos die de vleugel van het vliegtuig scheurt en in het water van het Hollandsch Diep smijt. Een moment om nooit te vergeten: „De lucht is zwart en groen. Dan is daar die windhoos. Ik pak snel mijn fototoestel om te knippen. Terwijl ik het terug in het hoesje doe, komt het vliegtuig boven ons huis voorbij.“ Bert staat verstild uit zijn slaapkamerraam te kijken. Eenmaal bij zinnen, rent hij naar de telefoon om de brandweercommandant te bellen.
http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenland/article714109.ece
Wat dachten we hiervan?!
Klinkt als een spannend boek.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:43 schreef tornadomirakel het volgende:
De dagen nadien wordt het woordje ‘als’ veel gebruikt. Want wat ‘als’ het vliegtuig – met tienduizend liter kerosine aan boord – drie kilometer verder op de fabriek van Shell terechtkomt? Het vliegtuig boort zich in een spoorlijnviaduct op het industrieterrein. „Ik denk dan nog dat het een straaljager is, door dat gillende geluid. Ik zie dat één vleugel is afgebroken. Het vliegtuig is stuurloos. Na de klap zie ik een paddenstoel, zoals bij een atoombom.“ Bert is dan 23 jaar en amateurfotograaf.
Vlak voordat de ramp zich voltrekt, maakt hij een foto van the killer: een enorme windhoos die de vleugel van het vliegtuig scheurt en in het water van het Hollandsch Diep smijt. Een moment om nooit te vergeten: „De lucht is zwart en groen. Dan is daar die windhoos. Ik pak snel mijn fototoestel om te knippen. Terwijl ik het terug in het hoesje doe, komt het vliegtuig boven ons huis voorbij.“ Bert staat verstild uit zijn slaapkamerraam te kijken. Eenmaal bij zinnen, rent hij naar de telefoon om de brandweercommandant te bellen.
http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenland/article714109.ece
Wat dachten we hiervan?!
Amenquote:Op woensdag 6 juni 2012 22:21 schreef tornadomirakel het volgende:
Plotse windvlagen zullen U op uw pad treffen, als gij achter de waarheid van dit "vliegrampenexperiment" poogt te komen!
Ja, dat!quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:04 schreef tornadomirakel het volgende:
Tornadoterugslag zou de wervelende ecologische reactie op onze structurele nalatigheid en zwendelpraktijken met vliegrampen kunnen zijn, maar het zou ook nog aan onze al te nihilisitsche houding ten aanzien van de medemens kunnen liggen, kortom één of andere wervelende reactie van de natuur!
Dus de ecologie doet dat? Klinkt allemaal niet echt wetenschappelijk he?quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:04 schreef tornadomirakel het volgende:
Tornadoterugslag zou de wervelende ecologische reactie op onze structurele nalatigheid en zwendelpraktijken met vliegrampen kunnen zijn, maar het zou ook nog aan onze al te nihilisitsche houding ten aanzien van de medemens kunnen liggen, kortom één of andere wervelende reactie van de natuur!
Ik krijg echt een ecologische reactie van de ondeugdelijkheid achter die rampspoedige vragen de hele tijd.quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:18 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dus de ecologie doet dat? Klinkt allemaal niet echt wetenschappelijk he?
Ik denk niet dat de natuur een mening heeft over wat wij uitspoken met vliegtuigenquote:Op donderdag 7 juni 2012 00:23 schreef tornadomirakel het volgende:
De ecologische reacties op onze rampspoedige ondeugdelijkheid kunnen zich blijkbaar dermate effectief laten manipuleren!
Maar wel een reactie. Als jij bijvoorbeeld beslist om met een 747 een looping te doen terwijl je de motor uitzet dan heeft de natuur daar een passende reactie op. En dat is ook het punt.quote:Op donderdag 7 juni 2012 08:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de natuur een mening heeft over wat wij uitspoken met vliegtuigen
Natuurwetten wellicht ja, als je dat dan per see als een mening wil zienquote:Op donderdag 7 juni 2012 09:01 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Maar wel een reactie. Als jij bijvoorbeeld beslist om met een 747 een looping te doen terwijl je de motor uitzet dan heeft de natuur daar een passende reactie op. En dat is ook het punt.
De enige die stelt dat de natuur een mening zou hebben ben jij.quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Natuurwetten wellicht ja, als je dat dan per see als een mening wil zienEcologie is toch wel even wat anders.
Tornadoman suggereert dat er ecologische reacties op ons stoute gedrag zijn, daarmee implicerend dat 'ecologie' een mening heeft over ons gedrag. Dat maak ik er in ieder geval uit op.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:31 schreef Gray het volgende:
[..]
De enige die stelt dat de natuur een mening zou hebben ben jij.
Die implicatie maken jullie er zelf van, hij kan evengoed een natuurkundige reactie bedoelen. Nogal onwetenschappelijk van jullie.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:46 schreef .SP. het volgende:
[..]
Tornadoman suggereert dat er ecologische reacties op ons stoute gedrag zijn, daarmee implicerend dat 'ecologie' een mening heeft over ons gedrag. Dat maak ik er in ieder geval uit op.
Mijn mening is dat in-patients geen internet privileges zouden mogen hebben.
Eh, nee? Hij heeft het over een ecologische reactie.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:56 schreef Gray het volgende:
[..]
Die implicatie maken jullie er zelf van, hij kan evengoed een natuurkundige reactie bedoelen. Nogal onwetenschappelijk van jullie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |