abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 20:20:34 #201
249559 crew  Lavenderr
pi_112536237
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:16 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je hoeft ons niet uit te leggen hoe golven werken :') Wat je wel uit moet leggen is hoe een tornado aan je twee favoriete rampen te pas komt. Die was bij beide namelijk niet aanwezig.
Tornado's zijn hier dan ook zeldzaam. Ik denk dat je daarvoor beter naar de VS kunt gaan. Als tornadojager.
pi_112537139
Maar wervelingen zijn overal. ;)
pi_112537529
De dagen nadien wordt het woordje ‘als’ veel gebruikt. Want wat ‘als’ het vliegtuig – met tienduizend liter kerosine aan boord – drie kilometer verder op de fabriek van Shell terechtkomt? Het vliegtuig boort zich in een spoorlijnviaduct op het industrieterrein. „Ik denk dan nog dat het een straaljager is, door dat gillende geluid. Ik zie dat één vleugel is afgebroken. Het vliegtuig is stuurloos. Na de klap zie ik een paddenstoel, zoals bij een atoombom.“ Bert is dan 23 jaar en amateurfotograaf.

Vlak voordat de ramp zich voltrekt, maakt hij een foto van the killer: een enorme windhoos die de vleugel van het vliegtuig scheurt en in het water van het Hollandsch Diep smijt. Een moment om nooit te vergeten: „De lucht is zwart en groen. Dan is daar die windhoos. Ik pak snel mijn fototoestel om te knippen. Terwijl ik het terug in het hoesje doe, komt het vliegtuig boven ons huis voorbij.“ Bert staat verstild uit zijn slaapkamerraam te kijken. Eenmaal bij zinnen, rent hij naar de telefoon om de brandweercommandant te bellen.

http://www.bndestem.nl/algemeen/binnenland/article714109.ece

Wat dachten we hiervan?!
pi_112537683
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:43 schreef tornadomirakel het volgende:
De dagen nadien wordt het woordje ‘als’ veel gebruikt. Want wat ‘als’ het vliegtuig – met tienduizend liter kerosine aan boord – drie kilometer verder op de fabriek van Shell terechtkomt? Het vliegtuig boort zich in een spoorlijnviaduct op het industrieterrein. „Ik denk dan nog dat het een straaljager is, door dat gillende geluid. Ik zie dat één vleugel is afgebroken. Het vliegtuig is stuurloos. Na de klap zie ik een paddenstoel, zoals bij een atoombom.“ Bert is dan 23 jaar en amateurfotograaf.

Vlak voordat de ramp zich voltrekt, maakt hij een foto van the killer: een enorme windhoos die de vleugel van het vliegtuig scheurt en in het water van het Hollandsch Diep smijt. Een moment om nooit te vergeten: „De lucht is zwart en groen. Dan is daar die windhoos. Ik pak snel mijn fototoestel om te knippen. Terwijl ik het terug in het hoesje doe, komt het vliegtuig boven ons huis voorbij.“ Bert staat verstild uit zijn slaapkamerraam te kijken. Eenmaal bij zinnen, rent hij naar de telefoon om de brandweercommandant te bellen.

Wat dachten we hiervan?!
Een vliegtuig dat net op de verkeerde plek op de verkeerde plaats is. Erg jammer, gelukkig dat dit vrijwel nooit gebeurt.
Moet we ook excursies naar bergen gaan organiseren aangezien daar ook wel eens vliegtuigen tegenaan vliegen?
  Moderator woensdag 6 juni 2012 @ 20:49:11 #205
249559 crew  Lavenderr
pi_112537806
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:43 schreef tornadomirakel het volgende:

Wat dachten we hiervan?!
Klinkt als een spannend boek.
Poëzie bijna.
pi_112538315
De Fokker Fellowship was op het verkeerde moment op de verkeerde plaats.

Net voordat de windhoos zijn toestel te pakken heeft, laat gezagvoerder J. Werner aan de verkeerstoren van Zestienhoven weten dat hij zijn koers twaalf mijl naar het westen heeft verlegd vanwege het noodweer. De laatste woorden zijn: Ik wijk uit voor buien.

In tegenstelling tot wat de schrijver vond, was het vliegtuig op het juiste moment op de juiste plaats om een gebrek aan draagkrachtdemping bij stijf aan de romp opgehangen vleugels aan te tonen.

Zoals ik reeds opmerkte, was de Bijlmerramp te wijten aan een andere oorzaak, een losgeraakte motorgondel, maar het verband tussen dergelijke vliegrampen op dichtbevolkte wijken in hoofdsteden viel onmiskenbaar samen met de onnozele ontkenningen van dit experiment in onze rechtbanken etc.!

Wat we bij zo'n excursie bezoeken en herdenken zijn de slachtoffers van "defects assessment", zonder welke een in de Koude Oorlog gerezen "transportpandemie" de wereld in een atoomoorlog had kunnen storten. Tevens opende deze wetenschappelijke vliegramp een poort naar andere defecten en oorzaken van vliegrampen, welke hiermee gescand konden worden, dankzij de fatale begoocheling van de mensheid, welke deze vliegramp opleverde!

Zelf ben ik op een zonnige zomerdag in een wervelstorm boven Delft terechtgekomen. Het weer sloeg tegen de avond plotseling om, waarvoor ergens ook door de KNMI werd gewaarschuwd, terwijl ik Delft binnen roeide. De ouderen hadden nog nooit zo'n storm meegemaakt, en zelfs in het restaurant, waarin ik met mijn lege opblaasboot schuilde, was men nauwelijks veilig voor de stalen containers, waarmee de storm aan het zeulen ging!

Een week later werd ik in mijn opblaasboot door de politie opgepakt, omdat ik de Nieuwe Maas te overmoedig had bedwongen, hetgeen in de helft van de kranten kwam te staan!

AMSTERDAM, 26-07-2004 - Een 50-jarige Rotterdammer heeft zaterdagmiddag een levensgevaarlijke cruise door de haven gemaakt. De man voer dwars door het scheepvaartverkeer met een opblaasboot over de Nieuwe Maas. Hij was naar eigen zeggen onderweg voor een rondje om het Noordereiland.

De man probeerde met peddels tegen de sterke ebstroming in te varen. Op zijn boot stond een kistje met daaraan gemonteerd een vlaggenstandaard. In de standaard stak een stofzuigerslang met zuigmond waaraan weer een spiegel was vastgezet. Volgens de man kon hij hiermee het scheepvaartverkeer achter hem in de gaten houden.

De 'cruiseganger' is opgepikt door een boot van de zeehavenpolitie. Hij kreeg een proces-verbaal als aandenken aan zijn tocht.

http://forum.free4all.nl/(...)boot-de-maas-op.html

Met de "tornadoterugslag" tijdens zo'n excursie kun je tenminste nog eens voelen wat het leven is!

[ Bericht 11% gewijzigd door tornadomirakel op 06-06-2012 21:41:55 ]
  woensdag 6 juni 2012 @ 22:05:16 #207
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112542617
Wat is nou die tornadoterugslag?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_112543730
Plotse windvlagen zullen U op uw pad treffen, als gij achter de waarheid van dit "vliegrampenexperiment" poogt te komen!
pi_112546660
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:21 schreef tornadomirakel het volgende:
Plotse windvlagen zullen U op uw pad treffen, als gij achter de waarheid van dit "vliegrampenexperiment" poogt te komen!
Amen
  woensdag 6 juni 2012 @ 23:45:30 #210
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112550026
Maar wat is nou die tornadoterugslag?
Onikaan ni ov dovah
pi_112550126
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 23:45 schreef ATuin-hek het volgende:
Maar wat is nou die tornadoterugslag?
Volgens mij is dat eerder in het topic al uitgelegd. :O
pi_112551120
Tornadoterugslag zou de wervelende ecologische reactie op onze structurele nalatigheid en zwendelpraktijken met vliegrampen kunnen zijn, maar het zou ook nog aan onze al te nihilistische houding ten aanzien van de medemens kunnen liggen, kortom één of andere wervelende reactie van de natuur!

[ Bericht 0% gewijzigd door tornadomirakel op 07-06-2012 00:22:24 ]
pi_112551588
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:04 schreef tornadomirakel het volgende:
Tornadoterugslag zou de wervelende ecologische reactie op onze structurele nalatigheid en zwendelpraktijken met vliegrampen kunnen zijn, maar het zou ook nog aan onze al te nihilisitsche houding ten aanzien van de medemens kunnen liggen, kortom één of andere wervelende reactie van de natuur!
Ja, dat!
  donderdag 7 juni 2012 @ 00:18:24 #214
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112551735
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:04 schreef tornadomirakel het volgende:
Tornadoterugslag zou de wervelende ecologische reactie op onze structurele nalatigheid en zwendelpraktijken met vliegrampen kunnen zijn, maar het zou ook nog aan onze al te nihilisitsche houding ten aanzien van de medemens kunnen liggen, kortom één of andere wervelende reactie van de natuur!
Dus de ecologie doet dat? Klinkt allemaal niet echt wetenschappelijk he?
Onikaan ni ov dovah
pi_112551953
De ecologische reacties op onze rampspoedige ondeugdelijkheid kunnen zich blijkbaar dermate effectief laten manipuleren!
pi_112552076
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:18 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dus de ecologie doet dat? Klinkt allemaal niet echt wetenschappelijk he?
Ik krijg echt een ecologische reactie van de ondeugdelijkheid achter die rampspoedige vragen de hele tijd.
pi_112552370
Hoe minder je weet, hoe minder je hoeft te verantwoorden, zei onze vader zaliger altijd!
  donderdag 7 juni 2012 @ 08:52:09 #218
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112556309
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:23 schreef tornadomirakel het volgende:
De ecologische reacties op onze rampspoedige ondeugdelijkheid kunnen zich blijkbaar dermate effectief laten manipuleren!
Ik denk niet dat de natuur een mening heeft over wat wij uitspoken met vliegtuigen :')
Onikaan ni ov dovah
pi_112556499
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de natuur een mening heeft over wat wij uitspoken met vliegtuigen :')
Maar wel een reactie. Als jij bijvoorbeeld beslist om met een 747 een looping te doen terwijl je de motor uitzet dan heeft de natuur daar een passende reactie op. En dat is ook het punt.
  donderdag 7 juni 2012 @ 09:04:57 #220
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112556561
quote:
4s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:01 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Maar wel een reactie. Als jij bijvoorbeeld beslist om met een 747 een looping te doen terwijl je de motor uitzet dan heeft de natuur daar een passende reactie op. En dat is ook het punt.
Natuurwetten wellicht ja, als je dat dan per see als een mening wil zien :) Ecologie is toch wel even wat anders.
Onikaan ni ov dovah
  Moderator donderdag 7 juni 2012 @ 09:18:58 #221
249559 crew  Lavenderr
pi_112556827
Het is dus een kwestie van schuld en boete, ook wel boontje komt om zijn loontje genoemd.

Maar dan gaat dat niet alleen op voor tornadoterugslag, dat kun je dan ook op alle andere rampen toepassen. Toch? Of zit ik er helemaal naast?
pi_112560896
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:04 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Natuurwetten wellicht ja, als je dat dan per see als een mening wil zien :) Ecologie is toch wel even wat anders.
De enige die stelt dat de natuur een mening zou hebben ben jij. :|W
pi_112561511
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:31 schreef Gray het volgende:

[..]

De enige die stelt dat de natuur een mening zou hebben ben jij. :|W
Tornadoman suggereert dat er ecologische reacties op ons stoute gedrag zijn, daarmee implicerend dat 'ecologie' een mening heeft over ons gedrag. Dat maak ik er in ieder geval uit op.

Mijn mening is dat in-patients geen internet privileges zouden mogen hebben.
pi_112561854
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:46 schreef .SP. het volgende:

[..]

Tornadoman suggereert dat er ecologische reacties op ons stoute gedrag zijn, daarmee implicerend dat 'ecologie' een mening heeft over ons gedrag. Dat maak ik er in ieder geval uit op.

Mijn mening is dat in-patients geen internet privileges zouden mogen hebben.
Die implicatie maken jullie er zelf van, hij kan evengoed een natuurkundige reactie bedoelen. Nogal onwetenschappelijk van jullie. :{w
  donderdag 7 juni 2012 @ 12:20:44 #225
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112562729
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:56 schreef Gray het volgende:

[..]

Die implicatie maken jullie er zelf van, hij kan evengoed een natuurkundige reactie bedoelen. Nogal onwetenschappelijk van jullie. :{w
Eh, nee? Hij heeft het over een ecologische reactie.
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')