SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Mensen die o.a. hier postenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------
Challenges 2012:
Omdat mensen zichzelf willen motiveren en om een leuke stok achter de deur te hebben stellen mensen zich een doel, een challenge. Hoeveel km ze willen lopen in een jaar.
Elke week kunnen mensen doorgeven hoeveel ze gelopen hebben, waardoor er weer wat op de teller in de OP bijkomt. Wil je jouw persoonlijke challenge ook in de lijst hebben? Dat kán met dank aan Swetsenegger!
Je kan het schema aanpassen of jezelf toevoegen door naar http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam= <--- (Vul hier je eigen username in) te gaan. 'Oefenaccountje': http://www.tweedehandsboek.net/FOK/schema.php?naam=test
Deze OP vind je hier
En door!Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Werkt het? Vind het net zoals wandelen een heerlijke frustratie afleider!quote:Op woensdag 21 maart 2012 13:17 schreef mazaru het volgende:
Les 12 vandaag gedaan, en gelijk les 13 erachter aan. Ik sterf van de stresssituaties op dit moment, ik moest even wat stoom afblazen.
Vanmorgen weer voor het eerst in capri broek gerend, dus moest er eerst geepilleerd worden ;')
Ging lekker 11 km in precies een uur.Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla![]()
Ja, het werkt echt. Het liefst had ik er nog een les achteraan geplakt, maar dat leek me niet slim voor mijn schenen, die begon ik te voelen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:21 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Werkt het? Vind het net zoals wandelen een heerlijke frustratie afleider!
Vanmorgen weer voor het eerst in capri broek gerend, dus moest er eerst geepilleerd worden ;')
Ging lekker 11 km in precies een uur.
Maar het was heerlijk om zo te zweten, lekker in mijn t-shirt, in het lentezonnetje, weinig mensen, weinig wind.
Perfect
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Oh, vreselijk he? Ik heb van de week ook de epilady weer uit de kast gehaald.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:21 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Werkt het? Vind het net zoals wandelen een heerlijke frustratie afleider!
Ging lekker 11 km in precies een uur.
Ze zeggen dat het na een paar keer niet meer zeer doet, maar ik blijf erbij jodelen.
Jij gaat wel lekker snel zeg!
Ik loop met een slakkengangetje. Ik heb ook nog nooit iemand ingehaald. Meestal zie ik ze langzaam uit mijn zicht verdwijnen, nadat ze mij voorbij gestormd zijn.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Goeie TT, wat een heerlijk weer! Zojuist les 15 van Evy gelopen en - omdat ik simpelweg nog niet thuis was - nog een stukje extra. Lekker langs het strand en het plantsoen, genieten! Met dit weer in het vooruitzicht ben ik zes weken terug eigenlijk begonnen, en het is het nog steeds dubbel en dwars waard. Het niet-roken gaat prima, het minder (vr)eten ook!The remedy is the experience.![]()
na het debacle van gister weinig zin nog om te lopen
ik denk dat ik een training oversla deze week en voor de 90 minuten op vrijdag ga...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy![]()
Heerlijk gelopen net, wel een rood hoofd door de warmte maar daar kom ik nooit vanaf geloof ik dus ik leg me er maar bij neer. Had dat als kind ook snel, schijnt iets te maken te hebben met fijne vaatjes in je gezicht? ik bloos ook snel, ook stommaar das dezelfde oorzaak.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Hihiquote:Op woensdag 21 maart 2012 15:42 schreef DarkElf het volgende:
Heerlijk gelopen net, wel een rood hoofd door de warmte maar daar kom ik nooit vanaf geloof ik dus ik leg me er maar bij neer. Had dat als kind ook snel, schijnt iets te maken te hebben met fijne vaatjes in je gezicht? ik bloos ook snel, ook stommaar das dezelfde oorzaak.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Oioi, wat een heerlijk loopweer. Korte broek, dryfitshirtje, schoentjes aan en gaan
7.3km in 40 minuten en een beetje. Onwijs lekker met het zonnetje op je bolletje, zeker de stukken voor/uit de wind. Merkte wel dat ik mn energie iets sneller kwijt was dan normaal, daarom een afslagje eerder de route naar huis gepakt dan in eerste instantie de bedoeling was.
Na 3 keer 8+ en maandag 10 dus nu 7+ kilometer, maar ik wilde mezelf niet over de kop rennen met dit lekkere weer, dat loopt toch anders dan de afgelopen maanden en is gewoon even wennen
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!![]()
Ik heb dat ook. Als ik 1km gelopen heb, heb ik al een boeiquote:Op woensdag 21 maart 2012 15:42 schreef DarkElf het volgende:
schijnt ook door een dunne huid te komen. Bloos ook snel inderdaad, dus herkenbaar!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Gisteren 9,8km in 56 minuten gelopen, ik ben vanaf vorige week dinsdag weer begonnen met om de dag te rennen en krachttrainen, maar het rare (of tenminste dat vind ik) is dat ik na 40 minuten het koud begon te krijgen.![]()
Ik denk dat mijn wedstrijdloopje van a.s. zaterdag aan mn neus voorbij gaat. Stomme rug
F means you're fucked![]()
Wat zonde... Weer zoveel last als voor de CPC?quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:54 schreef YUR het volgende:
Ik denk dat mijn wedstrijdloopje van a.s. zaterdag aan mn neus voorbij gaat. Stomme rug[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Draagt gewoon prima sportkleding neem ik aan?quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:52 schreef SunTzu het volgende:
Gisteren 9,8km in 56 minuten gelopen, ik ben vanaf vorige week dinsdag weer begonnen met om de dag te rennen en krachttrainen, maar het rare (of tenminste dat vind ik) is dat ik na 40 minuten het koud begon te krijgen.![]()
![]()
Meer nog...quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:54 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Wat zonde... Weer zoveel last als voor de CPC?F means you're fucked![]()
Heb zondag nieuwe schoenen gekocht in de Reebok Outlet in Roermond. Ze waren maar 20 euro.
Gisteren op gerend, ze rennen wel fijn, maar ik had wel een beetje tintelingen aan mn voet tijdens het rennen, heb ik met die andere schoenen nooit gehad...![]()
Spierpijn, aan de achterkant. dus wel kuit denk ik?quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:55 schreef DarkElf het volgende:
tijdens t opbouwen van de lessen van evy is snelheid of wat dan ook eigenlijk echt niet belangrijk.
zog eerst eens dat je lekker relaxt 5 km kan lopen voor je daarnaar gaat kijken.
die spierpijn waar je het over hebt, bedoel je echt je kuit of je scheenbeen?
Op wat voor schoenen loop je?
En ik loop op hardloopschoenen, ik denk 3 jaar geleden aan laten meten. Maar nooit iets mee gedaan
![]()
Gezondheid boven alles vriend.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:54 schreef YUR het volgende:
Ik denk dat mijn wedstrijdloopje van a.s. zaterdag aan mn neus voorbij gaat. Stomme rug
Beter even pas op de plaats en straks er weer tegen aan, dan nu je rug stuklopen en nog langer uit de 'running'.
Beterschap en een spoedig herstel.![]()
Ik was dan altijd erg flauw op de middelbare school...en zei dan dingen zoals 'spring maar weer op groen hoor'quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:42 schreef DarkElf het volgende:
Maargoed. Neem aan dat het na een tijdje weer wegtrekt. Lekker douchen ofzo..![]()
ik ook, maar dan ivm het slechte weer wat ze voorspellen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:54 schreef YUR het volgende:
Ik had een 10km trailrun ingelast als test voor mijn knie om te kijken of ik op 31 maart de de 17km Little Spur Trail Run zou kunnen doen (zo als het nu voel wel, gister 12.5km gelopen en dat ging prima)
Nu maar een rondje geplanned van 14km rond mijn huis met wat heuvels er in als proef'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
Uhm, gewoon een tshirt en trainingsbroekquote:Op woensdag 21 maart 2012 17:58 schreef Drassss het volgende:
[..]
Draagt gewoon prima sportkleding neem ik aan?Ik dacht eigenlijk wel dat mijn lichaam rond de 35 graden zou blijven omdat ik een hoog tempo voor mijn doen aanhield alleen het koelde sneller af gewoon totdat ik met kippenvel rende. Volgende keer misschien wat warmer aankleden. Ik ben echt half man half waterval tijdens het rennen.
![]()
Ik zou dan toch een sportshirt aantrekken en wanneer nodig een thermo daaronder.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:17 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Uhm, gewoon een tshirt en trainingsbroekIk dacht eigenlijk wel dat mijn lichaam rond de 35 graden zou blijven omdat ik een hoog tempo voor mijn doen aanhield alleen het koelde sneller af gewoon totdat ik met kippenvel rende. Volgende keer misschien wat warmer aankleden. Ik ben echt half man half waterval tijdens het rennen.
![]()
*grin flauw idd.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:05 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik was dan altijd erg flauw op de middelbare school...en zei dan dingen zoals 'spring maar weer op groen hoor'
Maargoed. Neem aan dat het na een tijdje weer wegtrekt. Lekker douchen ofzo..
En ja hoor t trekt altijd vrij rap weg.
Sprak eens een man die 15 marathons gelopen heeft mét een kop als een boei dus t zegt niets over conditie.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥![]()
Ik heb ook altijd een enorme boei.. En die trekt maar heeeeeel langzaam weg Echt uren later heb ik nog een rood hoofd![]()
Amaranta, misschien je veters te strak aangetrokken?
SunTzu ik zou toch ook goede sportkleding adviseren. Als je veel zweet en een gewoon katoenen shirt aanhebt blijft je shirt nat en door de wind koelt dat af (en krijg je het dus koud). Goede sportkleding voert het vocht af en blijft zelf droog. Dan koelt je huid niet af
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
M'n Endomondo run klopt nietHeb ik 5km aan een stuk gerend, zonder te wandelen, zegt ie op de site dat ik maar 3,06km heb... De tijd klopt wel, 36,15min
http://www.endomondo.com/workouts/43562345
Op m'n telefoon klopt t wel, trekt dat nog bij?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Dat trekt nog wel bij, ik heb dat de laatste week ook steeds, maar een paar uur later klopt ie weer.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:53 schreef Guppyfriend het volgende:
M'n Endomondo run klopt nietHeb ik 5km aan een stuk gerend, zonder te wandelen, zegt ie op de site dat ik maar 3,06km heb... De tijd klopt wel, 36,15min
http://www.endomondo.com/workouts/43562345
Op m'n telefoon klopt t wel, trekt dat nog bij?
Ik heb begrepen dat Endomondo momenteel wat problemen met de website heeft, met dit als gevolg.![]()
Gelukkigal die moeite anders
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ik had ook net iets meer dan 5 km gerend en getracked met Runkeeper. En daarna had ie er een paar 100 meter afgetrokken.![]()
Succes Trippy! Gewoon stug volhouden...quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:16 schreef Trippy22 het volgende:
Vrijdag beginnen, ben benieuwd wat het worden gaat!![]()
inderdaad, we zijn allemaal vanaf niets begonnenquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:22 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Succes Trippy! Gewoon stug volhouden...
Succes!!'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Leuk! Als ik vrij ben ga ik wellicht even heen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de liefhebbers. Ik ga in iedergeval even langs om mijn startnummer op te halen.![]()
Vanavond les 1 van Evy gelopen. Vond het eigenlijk best makkelijk, en ook erg kort. Toen ik klaar was had ik niet echt het gevoel dat ik nou 'getraind' had. Heeft iedereen dit en wordt het uiteindelijk zwaarder? Of betekend dit dat Evy gewoon niet het juiste programma voor mij is?![]()
Hardlopen is niet alleen belastend voor je conditie, maar met name voor je pezen en spieren die heel langzaam opbouwen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:50 schreef Governo het volgende:
Vanavond les 1 van Evy gelopen. Vond het eigenlijk best makkelijk, en ook erg kort. Toen ik klaar was had ik niet echt het gevoel dat ik nou 'getraind' had. Heeft iedereen dit en wordt het uiteindelijk zwaarder? Of betekend dit dat Evy gewoon niet het juiste programma voor mij is?![]()
Klopt helemaal. Even volhouden in het begin en over een paar lessen begint het grote genietenquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hardlopen is niet alleen belastend voor je conditie, maar met name voor je pezen en spieren die heel langzaam opbouwen.![]()
![]()
Oké dan zullen we dat maar doen. Maar het wordt op den duur dan ook conditioneel zwaarder neem ik aan?Het is nu al genieten met dit heerlijke weer!quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:19 schreef GlenHighland het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Even volhouden in het begin en over een paar lessen begint het grote genieten![]()
![]()
quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:23 schreef Governo het volgende:
Maar het wordt op den duur dan ook conditioneel zwaarder neem ik aan?5KM is best een kolereeind...
![]()
Nou, de kuit is geen enkelvoud, beide kuiten stonden strak, alleen was het duidelijk voelbaar in de rechter voor mij. Maar na de shaitsu en tijdens de sportmassage bleek in de linkerkuit op precies dezelfde plek een stijfheid te zitten van heb ik jou daar. Als je aan de zijkant van m'n kuit een beetje druk zet vlieg ik door de lucht.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:21 schreef slacker_nl het volgende:
Yay, weer gelopen. De spierpijn was aanwezig in de kuit vandaag, maar tijdens het lopen heb ik nergens last van gehad. Morgen naar een dame die magic gaat uitvoeren op m'n kuit. Ben benieuwd of ik er dan voorgoed vanaf ben.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Allereerste keer dat ik ging hardlopen dacht ik ook "nou, dit is prima te doen, valt nog helemaal niet tegen met die conditie!"quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:23 schreef Governo het volgende:
Oké dan zullen we dat maar doen. Maar het wordt op den duur dan ook conditioneel zwaarder neem ik aan?
Totdat ik de volgende ochtend wakker werd en amper op m'n benen kon staan van de spierpijn![]()
Een zere kuit, pijnlijke bovenbenen, noem maar op..
Zoals Swetsenegger al zei: Je spieren en pezen zullen het hardste moeten wennen aan de nieuwe soort belasting. En die moet je ook goed de tijd gunnen om sterker te worden.
En ja, uiteindelijk wordt het ook conditioneel natuurlijk zwaarder en leer je om zonder wandelpauzes 5 km hard te lopen! Dat is wel wat anders dan de 3 minuutjes achter elkaar van les 1!![]()
Anyways: alleen al voor het rennen van de eerste les "Ben ik fier op u!"Volhouden hè!
edit: De eerste keer dat ik het voor elkaar krijg om 5 km achtereen hard te lopen, ga ik daarna echt een taart eten ofzo(hoewel.. dat doet misschien de inspanning een beetje teniet..
)
[ Bericht 11% gewijzigd door mjk86 op 21-03-2012 22:58:30 ]![]()
Hmz, dat klinkt niet goed?quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:51 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Nou, de kuit is geen enkelvoud, beide kuiten stonden strak, alleen was het duidelijk voelbaar in de rechter voor mij. Maar na de shaitsu en tijdens de sportmassage bleek in de linkerkuit op precies dezelfde plek een stijfheid te zitten van heb ik jou daar. Als je aan de zijkant van m'n kuit een beetje druk zet vlieg ik door de lucht.![]()
Ja en nee, van de week/morgen even de fysio bellen voor een gesprek met hem (en dan gelijktijdig met de podoloog) en dan even kijken of de steunzolen misschien aangepast moeten worden en wat verstandig is qua trainen.quote:In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Dat klinkt pijnlijk zeg... sterkte ermee!quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:51 schreef slacker_nl het volgende:
Nou, de kuit is geen enkelvoud, beide kuiten stonden strak, alleen was het duidelijk voelbaar in de rechter voor mij. Maar na de shaitsu en tijdens de sportmassage bleek in de linkerkuit op precies dezelfde plek een stijfheid te zitten van heb ik jou daar. Als je aan de zijkant van m'n kuit een beetje druk zet vlieg ik door de lucht.![]()
Boeienquote:Op woensdag 21 maart 2012 22:53 schreef mjk86 het volgende:
edit: De eerste keer dat ik het voor elkaar krijg om 5 km achtereen hard te lopen, ga ik daarna echt een taart eten ofzo(hoewel.. dat doet misschien de inspanning een beetje teniet..
)
Ik lust ook wel een stukje dan
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Valt mee, zolang er geen druk op gezet wordt tijdens een massage is het goed uit te houden.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:04 schreef mjk86 het volgende:
[..]
Dat klinkt pijnlijk zeg... sterkte ermee!In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Morgen mag ik weer een rondje lopen. Laatste dag dat ik in Florida lopen. Volgende week weer gewoon in de buurt waar ik ook bekend ben en dus daadwerkelijk een ronde kan lopen in plaats van de straat uitlopen en dan dezelfde weg weer terug.![]()
Floridalekker!
Gisteren was de laatste keer dat ik voorlopig met lichtjes aan heb moeten rennen. Die kunnen de kast weer in
stuur ze hier maar naar toe, ik moet nu al weer pittig doorlopen om voor het donker thuis te zijnquote:Op donderdag 22 maart 2012 06:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Floridalekker!
Gisteren was de laatste keer dat ik voorlopig met lichtjes aan heb moeten rennen. Die kunnen de kast weer in'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ja, jij gaat de andere kant weer opquote:Op donderdag 22 maart 2012 06:58 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
stuur ze hier maar naar toe, ik moet nu al weer pittig doorlopen om voor het donker thuis te zijnhet is bijna jammer dat jullie geen Lidl hebben, daar komen de mijne vandaan. Kost geen drol en ze doen het prima
heb je al wat op het oog?quote:Op donderdag 22 maart 2012 07:41 schreef GotC het volgende:
Even een ego post... Straks nieuwe schoenen kopen![]()
![]()
Ooh... altijd leuk om iets voor jezelf te kopen! Houdt het lopen leukquote:Op donderdag 22 maart 2012 07:41 schreef GotC het volgende:
Even een ego post... Straks nieuwe schoenen kopen![]()
Benieuwd wat je aankoop wordt.
![]()
Iemand nog tips voor een pijnlijke wreef ? Ik heb goede aangemeten schoenen met het lopen, ironisch genoeg is dit veroorzaakt door knellende schoenen op m'n werk. Nu al een goede week last van, heel hinderlijk.Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,![]()
Hi, het zou te maken kunnen hebben met de manier waarop je de veters knoopt. Zelf heb ik hele smalle enkels waardoor mijn voeten nogal 'slippen' aan de achterkant van de schoen bij het lopen. Heb dit opgelost met een andere manier van veteren.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:45 schreef Pikkebaas het volgende:
Iemand nog tips voor een pijnlijke wreef ? Ik heb goede aangemeten schoenen met het lopen, ironisch genoeg is dit veroorzaakt door knellende schoenen op m'n werk. Nu al een goede week last van, heel hinderlijk.
Misschien dat hier iets bij zit :
http://www.runnersworld.c(...)267--12334-0,00.html
Een andere manier van veteren kan plaatselijk de druk sterk verminderen.
Ook al is het niet veroorzaakt door je hardloopschoenen dan kan het misschien zorgen dat het niet erger wordt of zelfs verdwijnt.![]()
Ik zit nu in de derde week van Evy en heb dat gevoel nog steeds. Toch merk ik aan kleine dingetjes dat bijvoorbeeld mijn conditie steeds meer verbeterd. Gek eigenlijkquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:50 schreef Governo het volgende:
Vanavond les 1 van Evy gelopen. Vond het eigenlijk best makkelijk, en ook erg kort. Toen ik klaar was had ik niet echt het gevoel dat ik nou 'getraind' had. Heeft iedereen dit en wordt het uiteindelijk zwaarder? Of betekend dit dat Evy gewoon niet het juiste programma voor mij is?
I reject reality and substitute my own![]()
Hm, goeie link, thanks ! Ik heb nu de vetertechniek tegen slippende enkels, die kan ik wel combineren met een tweede veter om de wreef wat te ontlasten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:05 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Hi, het zou te maken kunnen hebben met de manier waarop je de veters knoopt. Zelf heb ik hele smalle enkels waardoor mijn voeten nogal 'slippen' aan de achterkant van de schoen bij het lopen. Heb dit opgelost met een andere manier van veteren.
Misschien dat hier iets bij zit :
http://www.runnersworld.c(...)267--12334-0,00.html
Een andere manier van veteren kan plaatselijk de druk sterk verminderen.
Ook al is het niet veroorzaakt door je hardloopschoenen dan kan het misschien zorgen dat het niet erger wordt of zelfs verdwijnt.
Gek genoeg is de pijn het ergst als ik geen schoenen draag
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,![]()
Goed nieuws: afgelopen zondag de laatste Evy les gerend.
Slecht nieuws: mijn brochitis is de kop op komen steken en ik pruttel en hoest enge dingen op.
Zijn hier nog anderen die wel eens problemen met de luchtwegen hebben, en hoe ga je daarmee om in combinatie met het rennen?Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017![]()
Ik was gestopt met lopen door problemen met mijn knie. Doktoren hebben dat nu compleet afgeschoten, mag komende half jaar geen meter meer hardlopen.
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique![]()
lijkt mij toch het beste om dan voorlopig even niet te lopenquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:12 schreef robdriessen het volgende:
Slecht nieuws: mijn brochitis is de kop op komen steken en ik pruttel en hoest enge dingen op.
Zijn hier nog anderen die wel eens problemen met de luchtwegen hebben, en hoe ga je daarmee om in combinatie met het rennen?bij hardlopen is goed kunnen ademen best wel belangrijk
![]()
![]()
Natural running-schoenen dan zeker?quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:05 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja, maar zijn denk ik niet geschikt voor mijdus ik laat t aan de expert over
.
Niet meer actief op Fok!![]()
Bij mij is m'n allergie ook weer de hoek om komen kijken. Ben benieuwd hoe het gaat vanavond.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:12 schreef robdriessen het volgende:
Zijn hier nog anderen die wel eens problemen met de luchtwegen hebben, en hoe ga je daarmee om in combinatie met het rennen?![]()
Heerlijk gelopen! Ik ging weg voor een 30' herstelloop maar het werden 45'... nou ja, de hartslagmeter zei dat het wat veel van het goede was maar het ging zo lekker![]()
Ik heb wel het idee dat het tijd gaat worden voor de zonnebrandcreme...![]()
7/8 light aan, korte mouwenj
straks als de kinderen op school zijn stukje rennen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.![]()
7/8 is toch gewoon een te korte lange broek?
halverwege m'n kuiten idd
heb 'm verruild voor 3/4 (net onder m'n knie)
Veel lekkerder denk ik
Oohh heerlijk weer! Vanavond na werk lopen, zal dan wel weer behoorlijk koud zijn tho.
Van het weekend dan maar genieten van rennen in de warmte
Vanavond voor het eerst interval proberen, niets bijzonders, dacht een kwartiertje intervallen en een kwartiertje rustig rennen.Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free![]()
Gisteren voor het eerst buiten hardgelopen en meteen mijn tijden verbeterd: 6,14km in 39 minuten.Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards![]()
dat begint er al meer op te lijkenquote:Op donderdag 22 maart 2012 14:47 schreef SEMTEX het volgende:
Gisteren voor het eerst buiten hardgelopen en meteen mijn tijden verbeterd: 6,14km in 39 minuten.![]()
![]()
Net terug van hardlopen in de korte broek en t-shirt. Lekker hardloop weer vandaag en voor het eerst met runkeeper kunnen lopen. Totale afstand 9,66 km met een gemiddelde van 5:29 min/km.
Geen idee of het goed is, maar ik vond het lekker gaan. Eens kijken of ik het kaartje erbij krijg gepost.
![]()
Vandaag 5 km gerend in 33:18. Heerlijk hardloopweer.
Wat kan je doen tegen steekjes tijdens het lopen ? Laatste km had ik er last van. Ik heb het ongeveer midden-rechts ter hoogte van mijn laagste rib.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
niet te kort van tevoren eten en ook opletten wat je eet. Hier is wel eea over te vinden op internet. Of iets langzamer lopen of je buik een paar keer intrekken bij het lopen. Dat laatste wil bij mij nog wel eens helpen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:50 schreef jcdragon het volgende:
Vandaag 5 km gerend in 33:18. Heerlijk hardloopweer.
Wat kan je doen tegen steekjes tijdens het lopen ? Laatste km had ik er last van. Ik heb het ongeveer midden-rechts ter hoogte van mijn laagste rib.Niet meer actief op Fok!![]()
Hé GotC, doe je schoenen eens showen![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Ok. Dank je.quote:Op donderdag 22 maart 2012 17:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
niet te kort van tevoren eten en ook opletten wat je eet. Hier is wel eea over te vinden op internet. Of iets langzamer lopen of je buik een paar keer intrekken bij het lopen. Dat laatste wil bij mij nog wel eens helpen.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Na 2 trainingen gemist te hebben heb ik gisteren voor het eerst meegedaan met Start To Run. Was wel leuk.Children of the night. What music they make.![]()
hmmm was toch warmer dan ik dachtHad gewoon een t-shirt aan kunnen doen ipv na 1 km mouwen opstropen
Naja wel 8,7 km gelopen (zie net dat als ik 250 meter verder was gelopen ik op nr 1 stond in de endomondo groep.... Had ik dat geweten
)
![]()
Wat denken jullie?
Zit nu halverwege die starters hardloopcursus, die is eens per week en dan een uur. Best pittige training altijd, en telkens heb ik echt veel pijn in m'n benen gedurende de week erna. Eerst m'n kuit, nu weer m'n knieën..
Het "huiswerk" is wel goed te doen telkens, maar dat hoeft volgens de trainster maar één keer en duurt maar 20 minuutjes. (vergelijkbaar met een lesje evy)
Andere mensen zeggen tegen mij, dat ik dat beter 2 keer in de week kan doen, zodat ik in totaal dus 3 keer ren.. Zodat m'n benen een beetje aan wennen aan de belasting.
Of zouden jullie dan wachten tot de pijn over is en dan alleen die één keer 20 min rennen? (en op maandag de training van een uur dus)
Voel me een beetje een miep, maar ik heb echt geen idee wat nou het verstandigste is![]()
Minder hard trainen, meer opbouwen, kortere stukjes. Blessures komen vaak als je te snel begint. Had er in het begin ook vaak last van, maar als je wat meer tijd neemt (loop rustig de eerste Evy 5x oid) zul je zien dat je lijf er aan went. Als die eerste opbouw goed zit, lukt de rest vaak ook wel. Geheugen van spieren is best sterk.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter![]()
Zo, ik heb nieuwe schoenen
Na aardig wat heen en weer geren voor de camera kwamen we uit op de Saucony ProGrid Stabel CS2 incl een extra zooltje. Maximaal ondersteunend, al heb ik niet veel last van overpronatie blijkt. Liep ook prima op een neutrale schoen, maar beter op deze. Tsja!
Ook nog een mooi jasje erbij gekocht, aangezien het jasje dat ik 6 jaar geleden bij de AH had gekocht toch wel op wasHéél gek. Iig, Gore Air So Lady shirt, half windstopper
Heb nog oranje veters erbij gekregenPast bij m'n oranje shirt.
![]()
Nice.
Ik loop nog op volleybalschoenen die minstens 5 jaar oud zijn
Ze passen me nog prima, though.
Vorige week heb ik een trainingspak gekocht, 35 euro maar. Wel lekker. Alleen moet ik wel zo'n shirt en broek hebben, als ik door ga met het hardlopen, en het weer beter wordt.Children of the night. What music they make.![]()
Gave schoenen GotC !![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
hoe vaak moeten we het hier nog blijven herhalen.... ??quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:19 schreef DeHovenier het volgende:
Nice.
Ik loop nog op volleybalschoenen die minstens 5 jaar oud zijn
Ze passen me nog prima, though.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Geen idee, ik post pas voor het eerst hier mee.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
hoe vaak moeten we het hier nog blijven herhalen.... ??
Lucht je hart.Children of the night. What music they make.![]()
Mijn vorige schoenen waren ook ProGrid'sIk hoop op veel km's GotC!
en en??quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:39 schreef charmed_angel het volgende:
Vandaag eindelijk begonnen met les 1 van start to run 2011![]()
quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:39 schreef charmed_angel het volgende:
Vandaag eindelijk begonnen met les 1 van start to run 2011
Ja doei.![]()
schoenen Hovenier, probeer zo snel mogelijk afscheid te nemen van je volleybalschoenen en investeer in goede loopschoenen als je met lopen verder wilt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:34 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
hoe vaak moeten we het hier nog blijven herhalen.... ??
Schoenen zijn echt het allerbelangrijkste en dar zou je niet op moeten bezuinigen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ze lopen anders lekker?quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:54 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
schoenen Hovenier, probeer zo snel mogelijk afscheid te nemen van je volleybalschoenen en investeer in goede loopschoenen als je met lopen verder wilt.
Schoenen zijn echt het allerbelangrijkste en dar zou je niet op moeten bezuinigen.
Ik zal eens aan die coaches vragen wat ze ervan vinden.Children of the night. What music they make.![]()
een beetje loper zou zijn/haar schoenen na zo'n 600-800km moeten vervangen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:59 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ze lopen anders lekker?
Ik zal eens aan die coaches vragen wat ze ervan vinden.
Als je er al 5 jaar op volleybal dan zal de demping wel behoorlijk achteruit zijn gegaan ondertussen.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Als je hoest: do not run. Je kan er nare hartproblemen van krijgen. Snotneus, niet erg, je kan lopen, hoesten, zeer af te raden.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:12 schreef robdriessen het volgende:
Herstel! Het heeft met griep te maken. Griep en hardlopen zijn recipe for disaster aangezien de infectie kan overslaan op het hart.
[ Bericht 9% gewijzigd door slacker_nl op 22-03-2012 21:11:16 ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Slacker, hier heb ik nog echt van gehoord.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:03 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Als je hoest: do not run. Je kan er nare hartproblemen van krijgen. Snotneus, niet erg, je kan lopen, hoesten, zeer af te raden.'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Ik ben zeer benieuwd wat je coaches er van zeggen... laat het ons wetenquote:Op donderdag 22 maart 2012 20:59 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ze lopen anders lekker?
Ik zal eens aan die coaches vragen wat ze ervan vinden.![]()
![]()
ik kan het antwoord wel raden...quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:08 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Ik ben zeer benieuwd wat je coaches er van zeggen... laat het ons weten'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Dit is eerlijk gezegd ook nieuws voor mij[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Good for you!quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:39 schreef charmed_angel het volgende:
Vandaag eindelijk begonnen met les 1 van start to run 2011En nu volhouden...ook als je denkt dat het niet opschiet. Ik kan me nog heel goed herinneren dat ik 10x 1' moest lopen de 1ste keer : gierende spierpijn de dagen erna!
![]()
Vandaag heerlijk 45 min gelopen in het zonnetje...![]()
Zie de edit. Griep en hardlopen zijn geen vrienden.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:07 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Slacker, hier heb ik nog echt van gehoord.In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
Ik ook hoor, Rechtsedirecte!quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:09 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik kan het antwoord wel raden...![]()
![]()
Het heeft met koorts te maken. Als je koorts hebt, mag je nooit gaan hardlopen. Dat kan inderdaad leiden tot hartproblemen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:03 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Als je hoest: do not run. Je kan er nare hartproblemen van krijgen. Snotneus, niet erg, je kan lopen, hoesten, zeer af te raden.
Herstel! Het heeft met griep te maken. Griep en hardlopen zijn recipe for disaster aangezien de infectie kan overslaan op het hart.Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖![]()
Verdomme.
2 volslanke collega's die nooit iets hebben gelopen hebben net even mijn dorp door hardgelopen (uur lang)...
Zit ik met mijn 12e les evy terwijl ik allang een sport beoefen
![]()
Bedankt. Het einddoel van StR is om 3 km te lopen binnen 30 minuten. Maar vorig jaar heb ik enkele keren samen met m'n broertje hardgelopen, 5 km binnen 30 minuten. Daar komt bij dat ik elke dag zo'n 25 km fiets, dus conditie heb ik wel.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:31 schreef Liesje68 het volgende:
@ DeHovenier : in ieder geval succes met het lopen!Children of the night. What music they make.![]()
Moeten zij vooral doen. Hebben ze over een paar dagen pijn, omdat ze niet opgebouwd hebbenquote:Op donderdag 22 maart 2012 21:59 schreef Saninl het volgende:
Verdomme.
2 volslanke collega's die nooit iets hebben gelopen hebben net even mijn dorp door hardgelopen (uur lang)...
Niet naar anderen kijken helpt een hoopquote:Op donderdag 22 maart 2012 21:59 schreef Saninl het volgende:
Verdomme.
Ja doei.![]()
fixedquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:22 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Moeten zij vooral doen. Hebben ze over een paar dagen pijn, omdat ze niet opgebouwd hebbenIn theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.![]()
ai, fijn voor de pezen, spieren en gewrichtenquote:Op donderdag 22 maart 2012 21:59 schreef Saninl het volgende:
Verdomme.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
Nice, die heb ik ook! Ben alleen nog geen ervaringsdeskundige dus of dit nou dé schoen is weet ik niet. Leuk jasje ook!quote:Op donderdag 22 maart 2012 20:15 schreef GotC het volgende:
Zo, ik heb nieuwe schoenen
Na aardig wat heen en weer geren voor de camera kwamen we uit op de Saucony ProGrid Stabel CS2 incl een extra zooltje. Maximaal ondersteunend, al heb ik niet veel last van overpronatie blijkt. Liep ook prima op een neutrale schoen, maar beter op deze. Tsja!
[ afbeelding ]
Ook nog een mooi jasje erbij gekocht, aangezien het jasje dat ik 6 jaar geleden bij de AH had gekocht toch wel op wasHéél gek. Iig, Gore Air So Lady shirt, half windstopper
[ afbeelding ]
Heb nog oranje veters erbij gekregenPast bij m'n oranje shirt.
Morgen weer lekker lopen, les 16 van Evy. Zes weken terug had ik hard gelachen als ik toen had bedacht dat ik nu was begonnen met lopen.The remedy is the experience.![]()
Hallo allemaal, ik lees hier nu al een tijdje mee en ben al ongeveer een half jaar aan het hardlopen. Ben nu een aantal keer minder gaan lopen.
De 1e keer omdat ik last achter mijn schenen kreeg, ik liep toen ook nog op een paar sportschoenen die ik een keer gekocht had... niet slim natuurlijk dus toen ik last van mijn schenen kreeg zoeken op internet en daar kwam dus uit shin splint.. mogelijke oplossing goeie schoenen dus op naar de hardloopwinkel hier in het centrum en had dus na testen schoenen nodig voor overpronatie. Sinds dat ik die schoenen heb gaat het dus ook prima. Totaal geen last van mijn schenen meer.
De tweede keer is toen ik te horen kreeg dat mijn moeder ernstig ziek was en daarna had ik even geen trek om te hardlopen...
Nu ben ik sinds half februari weer begonnen met Evy maar nu heb ik dus sinds een week het volgende probleem als ik hard heb gelopen krijg ik als ik even gestrekt heb en gedouched heb last van mijn enkel. maar alleen tijdens het lopen. heb toen twee dagen rustig aan gedaan en ben weer gaan hardlopen tijdens het hardlopen nergens last van maar na het hardlopen weer last van mijn enkel het is een beetje een zeurende pijn aan de binnenkant van mijn rechter enkel.. klinkt dit bij iemand bekend in de oren? het is dus alleen maar tijdens normaal lopen bij hardlopen nergens last van.. vind het ook erg vreemd..
Denk dat ik ook maar wat vaker ga posten in dit topic het is altijd erg leuk om hier mee te lezen en het lijkt me ook leuk om mijn ervaringen hier te gaan delen.![]()
Hee, het schema ligt eruit.
Anyway, er kan weer 5 km bij (op Endomondo 4,25, dat klopt, want ik had pas na 5 minuten ontvangst met m'n Garmin. Note to self: nog 5 minuten eerder opstaan en een stukje wandelen om ontvangst te krijgen)
Had eigenlijk door willen rennen tot de Garmin ook 5 km geregistreerd had, maar ik kakte een beetje in op het laatst en meteen je huis ingaan is natuurlijk veel verleidelijker dan 750 meter rondjes rennen voor je huis, dus de volgende keer moet ik even zorgen dat ik niet bij huis uitkom, in zo'n geval.
Al wezen rennen?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 06:51 schreef Viking84 het volgende:
Hee, het schema ligt eruit.
Anyway, er kan weer 5 km bij (op Endomondo 4,25, dat klopt, want ik had pas na 5 minuten ontvangst met m'n Garmin. Note to self: nog 5 minuten eerder opstaan en een stukje wandelen om ontvangst te krijgen)
Had eigenlijk door willen rennen tot de Garmin ook 5 km geregistreerd had, maar ik kakte een beetje in op het laatst en meteen je huis ingaan is natuurlijk veel verleidelijker dan 750 meter rondjes rennen voor je huis, dus de volgende keer moet ik even zorgen dat ik niet bij huis uitkom, in zo'n geval.
Zoja, mag ik dan wat discipline van je overkopen?
![]()
vanavond lange duurloop, 90 minuten...
Ik zie er nu nog wel wat tegen op...Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Ecosia
hier vanavond een avondje bankhangen dan morgen een 10km trail wedstrijd.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 07:18 schreef Jumparound het volgende:
vanavond lange duurloop, 90 minuten...
Ik zie er nu nog wel wat tegen op...'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
Hier zondag weer 10 km.
En nee, je mag geen discipline overkopen, datisstom, want die heb ik zelf hard nodig.
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 07:25 schreef Viking84 het volgende:
Hier zondag weer 10 km.
En nee, je mag geen discipline overkopen, datisstom, want die heb ik zelf hard nodig.
![]()
![]()
Zo snel al, dat is dan een nieuw paar schoenen per jaar / ander half jaar. Kan nog best een duur geintje worden danquote:Op donderdag 22 maart 2012 21:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
een beetje loper zou zijn/haar schoenen na zo'n 600-800km moeten vervangen..
![]()
Ik heb vorig jaar juni nieuwe schoenen gekocht. Moet denk ik ook wel weer nieuwe in augustus. Maar eens even kijken hoeveel ik er eigenlijk op gelopen heb tot nu toe.Niet meer actief op Fok!![]()
Sinds dat wij een enorme trampoline kregen waar zeker 6 man op kon en waar op stond dat er maar 1 persoon op mag, neem ik dat soort adviezen niet echt serieus meer.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 07:47 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Zo snel al, dat is dan een nieuw paar schoenen per jaar / ander half jaar. Kan nog best een duur geintje worden dan.
![]()
![]()
8 maandenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 07:47 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Zo snel al, dat is dan een nieuw paar schoenen per jaar / ander half jaar. Kan nog best een duur geintje worden dan.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Forum Opties Forumhop: Hop naar: