abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109167382
De dreumesjes:

02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria
11 juni 2010: Jonathan, zoon van Plums
12 juni 2010: Truus, dochter van CrazyPrincess
08 juli 2010: Femke, dochter van mereltje en Forno
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
29 juli 2010: Oona, dochter van Reilain en Marcek
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: D, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
9 oktober 2010: Ruben, zoon van Piekie81
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
28 november 2010: V. ( of 'kater') zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
08 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
02 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
05 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
*poef* nu is het weg
pi_109167407
Met:

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:48 schreef mignonne het volgende:
zijwaarts los lopen telt ook als los lopen toch? :D
mn kleine kind O+ ze wordt groot! ze zette dr eerste losse stappen echt op precíes dezelfde termijn als haar grote zus :D met 13.5 maand. :D

ik glim helemaal van trots O+
en:

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:52 schreef pessie het volgende:
Gisteren heeft Nathan geverfd :7 het was nog geen doorslaand succes helaas :')

Mignonne *O*
*poef* nu is het weg
  vrijdag 16 maart 2012 @ 19:31:59 #3
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109179142
wauwwwwwww Mignonne :D rappe dame!

Enne Nathan wat ben je heerlijk bezig zeg :D

Ik moet afkloppen... Oona luistert vrij goed in 'losse situaties'
In het winkelcentrum bv grotendeels een handje geven... of anders met 1 of 2x vragen blijft ze bij ons in de buurt.. Ik neem haar ook alleen maar 'los' mee wanneer ik echt de tijd heb... Ze kan wel alle tijd nemen om een etalage te bekijken.... uithangbord te bestuderen... of tegen oude omaatjes te kletsen ;)
Ook bv bij de lift luistert ze briljant.. Omdat het een schuifdeur is wil ik niet dat ze erbij staat als hij open en dicht gaat (iets met vingertjes).. Ze moet dus achter de mat wachten... En netjes blijft ze staan of gaat zelfs met haar rug tegen de muur staan ;) Dat soort dingen...

Mijn mond valt nu echt elke dag open van verbazing... Woensdag hoor ik haar ineens namen van kindjes op t kdv zeggen (voornamelijk Kees zegt ze prima :) )
Net roept ze ineens... Does!! Toen ik zei... Kom ik ga je wassen.... (Douche dus)
Elke dag horen we nieuwe woordjes... zo leuk!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_109182374
Ze gaat ook echt als een speer Reilain!!
pi_109248640
wat gaat het goed met oona!

vandaag bij tanden poetsen telde ik boven ineens tot 10! bij betere inspectie zag ik idd keurig 6 tanden en 4 kiezen

beneden is nr 9 bijna helemaal door en bij nr 10 wel veel wit zichtbaar
ik schrok er gewoon van! haha
pi_109248747
Wij komen opeens ook tot 10. Vanmorgen zomaar 2 kiezen gevonden..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_109248975
Hier was het logeren bij oma één nacht drama totdat ze de volgende dag zetpillen gehaald had. Vier tanden tegelijk dus de score staat op 6 nu.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_109249422
Dot eet de sinasprilletjes zo uit de hand. Superhandig.

Vooral omdat ze hels wordt als je een zetpil probeert..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_109249641
Wij hadden vloeibare sinaspril maar bij hoge koorts op wintersport deed dat weinig i.v.m. de paracetamol zetpillen dus nu zijn we toch maar weer terug. Voor hoe lang weet ik niet want ik wil hem niet meer te lang down under dwingen tot dit soort dingen idd.
The way you rock'n'roll
pi_109249687
Hier staat de teller nog steeds op 2, maar we hebben boven wel een verdikking gezien en aan de krijsbuien te horen verwacht ik voor eind van de week minimaal +1 :)

Verder voor degene die ervan op de hoogte waren, we zijn weer begonnen met koemelk en gaan er eigenlijk vanuit dat ze er niet allergisch voor is. Mocht ze nu weer erg verkouden en beroerd worden dan moeten we weer aan de bal trekken bij de HA.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_109249885
oh mag dat al sinaspril?? Geen problemen hier met zetpillen, hij vind het lekker/grappig, maar soms is het zo onhandig om heel die luier enzo weer uit te doen.
Hij lijkt nietnerg veel last te hebben van doorkomende kiezen en tanden, al valt het dan wel op dat hij slechter slaapt en een obsessie heeft voor de elektrische tandenborstel.

Leuk dat ze zo netjes meeloopt Reilain!

ik duim voor jullie MamaPurk!
pi_109251363
Onze sinaspril is 120mg. Dat is net zoveel als in de zetpillen dus geen probleem. De huisarts adviseerde vorige week zelfs naar 150/200 per keer te gaan.
Toch maar niet gedaan, liever spiegel houden dan een paar bommetjes per dag erin.
pi_109251479
240mg gebruiken wij. Die mag van één jaar.
The way you rock'n'roll
pi_109251806
Das waar. Dat is ook handig als je kort moet pijnstillen.

In principe mogen ze 60mg per kg lichaamsgewicht. Dot mag dus 600. Omdat die afgelopen week continu pillen nodig had, deden we 5x 120.
pi_109251936
Wij gebruiken ook nog 120mg zolang die voldoet gaan we nog niet over op 240mg.

Tot nu toe is de dentinox voldoende bij het tandenleed.
  zondag 18 maart 2012 @ 21:44:33 #16
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_109251966
Als ik dit zo hoor kan ik ook maar beter sinaspril halen. Nathan wordt gek van zetpillen. We hebben ze al een tijd niet gebruikt maar aan zn humeur, zn slaap, zn gekwijl en zn luiers te zien is er wel weer iets op komst.
pi_109253169
Ik heb ook al 240mg zetpillen, maar heb die oude van 120 en zelfs die van 60 ook nog opgemaakt toen hij ook een kiesje kreeg ofzo. Die 240 mg hebben we gebruikt toen hij griep had.
pi_109253332
Met een lichte longontsteking en 41 graden koorts had Puck echt 240 nodig. Nu net ook eentje gegeven. Dikke tranen en rode billen. Stomme tanden.
Ik ben blij dat er naast zitten en zijn handje vast houden hem nog steeds het meest kalmeert en het vertrouwen geeft weer te gaan slapen.

Maar vanyel dot 10 kilo nu? Super!
The way you rock'n'roll
pi_109253523
ah gos wat sneu DML.

wij gebruiken 240 bij allergie-leed.
en 120 bij tandenpijn en andere pijn. Die voldoen dan wel prima. Maar bij allergie-buikpijn leed is er echt wel een stoot pcm nodig om het weg te nemen :{

oudste neemt ook die sinaspril idd, die heeft een hekel aan zetpillen.
:)
pi_109253590
oei, sterkte DML!
pi_109253628
Mja DML, ik realiseer me net dat ze na de hele week ziek vast alweer wat kwijt is, maar ze groeide goed de laatste tijd. Scheelt toch wel als je weet wat je erin moet stoppen ;)
  zondag 18 maart 2012 @ 22:11:52 #22
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109253989
Hè getsie dat tandenleed... Sterkte DML!

Ik geloof dat wij ook weer aan de beurt zijn... Hoektand 3 is aan de beurt in zoverre ik het mocht voelen.. lekkere bobbel.... Hier werkt Dentinox erg goed...

En of het het tandje is? Geen idee.. gok van niet omdat brood en koekjes er wel netjes in aan..
maar mevrouw blieft al 2 dagen geen avondeten...
We'll have love aplenty
You and me
pi_109254876
Floris eet geen groente meer tegenwoordig :') nja wat extra fruit en ik vind t goed :P
Vanavond uit eten geweest ivm de 50e verjaardag van oma. Hij heeft t echt goed gedaan vond ik. Voor t eten een beetje bij de tafel gespeeld met zn auto's en boekjes, broodjes eten enzo. Bij t voorgerecht bij opa gezeten en de broodstengel die bij opa's soep zat gegeten. Bij voorkeur gedoopt in die soep. En toen even in de lobby gespeeld. Bij t eten ruim een halve frikandel en patat gegeten (zn eerste kindermenu :D). Precies toen wij t eten op hadden had hij ook genoeg. Daarna weer spelen in de lobby. Bij t toetje weer op schoot.gezeten en toen was ie ook wel moe en was ie t zat. Normaal ligt ie rond 7uur, half 8 in bed en t was toen 8uur, dus vond t best.goed.van m. Gisteravond sliep ie ook pas rond 11uur. Verjaardag bij opa en oma thuis en hij wilde niet slapen. Uiteindelijk heeft r ons naar huis gebracht en is ie lekker gaan slapen. Nadeel van een flat en een kind dat op zolder slaapt :P
Dus niet heel veel herrie gewend is :P

Arme puck met zn tandjes ;(

Hier ook 240 mg zetpillen. Hij vindt ze niet heel fijn, maar t gaat nog vrij makkelijk (niet lastiger dan verschonen ;)) met tanden hadden we ook echt die 240 nodig. Maaf kan komen doordat t halve gebit in 1x doorkwam op gegeven moment.
Merkte.wel duidelijk verschil met 120 toen. Sliep veel beter enzo
pi_109258745
Sterkte dml.
*poef* nu is het weg
  maandag 19 maart 2012 @ 08:39:51 #25
259886 pessie
pi_109263641
Sterkte DML, tandenleed is zo rot!

Son, dat klinkt inderdaad goed zeg!
pi_109264013
Son klinkt goed ^O^

Vannacht was een uur dwama :'( maar tussen ons in is hij na veel gerommel dan toch maar verder gaan slapen.
The way you rock'n'roll
pi_109264048
Hehe iemand tips om een dreumes aangekleed te krijgen *lol*
Ik mag niet :P hij begint al te miepen als ik zn pyjama shirt uit wil doen hehe. En heb even geen zin in de drama ;) oh en zn tshirt met een vliegtuig vindt ie heel mooi en als ik voorstel m aan te trekken zegt ie nee hehe.
Hij is nu al een uur op zn kamer aan t spelen haha.
pi_109264058
Om kopen met fruit? :D
The way you rock'n'roll
pi_109264076
Pyjamadagje?!
pi_109264267
Nee vandaag mn vrije dag en tis mooi weer dus.vind ik zonde :P
Hehe dml, toevallig zijn we net naar beneden na een boekje te hebben gelezen waarin een banaan stond, die wilde hij wel.
Hij heeft ook niet ontbeten...wil ie ook niet :')
Hij is trouwens gewoon vrolijk hoor. Maar wil zn pyjama niet uit, geen schone luier en niet eten. Hij heeft 3 happen banaan op :D
Hij is gewoon eigenwijs :')

Oh en dml vervelend van de drama vannacht. Gelukkig wilde hij dan wel tussen jullie inslapen
pi_109264524
Mijn dreumes ligt alweer in bed! Ze heeft echt veel last van zichzelf, erg sneu.
pi_109264602
vervelend van de nacht zeg dml. Kan je ergens vandaag nog bijtanken?

Fietje is hier net aangekleed en heeft ontbeten. Ze werd rond 9 uur wakker. Ze heeft nu zo'n poppenbuggy, en is helemaal blij ermee. Ze propt de bumba knuffel erin, en als ie eruit valt moet ie er weer in. Desnoods op de kop O+
*poef* nu is het weg
  maandag 19 maart 2012 @ 10:23:00 #33
259886 pessie
pi_109265754
Wij sluiten aan bij de ziekenboeg: Nathan zit met speen al kuchend Uki te kijken nadat ik er een pcm in gestopt hebt bij 38.6 graden koorts. En ik me maar afvragen waarom hij zo mieperig is :') . Nou ja, ik verdenk kiezen, al kan ik nog niets tastbaars ontdekken.

Rottig DML :*

Son, eigenwijsje :')

Saar lekker slapen :z

KJ wat lief!
  maandag 19 maart 2012 @ 13:37:40 #34
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109271319
hahaha Floris... Je maakt het je moeder niet makkelijk hè?

Wat sneu al die koorts / tandjes / zichzelf in de weg zitten.. Hopelijk knapt iedereen snel op..

Oona was helemaal K.O van een gezellig drukke ochtend.. Eerst naar Muziek op schoot geweest... (Na 20 min kat uit de boom kijken kwam ze los en deed gezellig mee) En daarna heerlijk in het zonnetje bij de zandbak in het park gerommeld... Genieten zeg!
We'll have love aplenty
You and me
  maandag 19 maart 2012 @ 19:06:14 #35
259886 pessie
pi_109282810
Tot zover de schuld schuiven op tandenleed. Nathan gooide aan het einde van de middag zn fruit en drinken over me heen nadat hij het al een tijdje binnen had gehad ;( . Lang leve de douche!
  maandag 19 maart 2012 @ 19:24:12 #36
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109283605
Ah jekkes Pessie!!
Hopelijk dat 1dags griepje dat heerst... Oona gooide er 1.5 wk terug alles op t kdv uit... 1 dagje ziek en toen weer zichzelf.. Alle kindjes op t kdv hebben met dat bijltje gehakt.. en de helft van de leidsters...

Hier weer wat bijtringen tevoorschijn getoverd.. had ze laatst uit de koelkast gehaald ivm nooit nodig... Bij de vorige tandjes bliefde ze ze niet... Maar nu bijt ze op alles.. Dus maar weer in de koelkast gemikt...
We'll have love aplenty
You and me
pi_109284660
Wat zielig die tandjes zeg. Hopelijk gaat het allemaal snel weer over.

Pessie, wat sneu voor je mannetje. Issie er verder wel goed onder?

Hier ben ik de afgelopen tijd alleen maar aan het genieten van mijn beppie. Ze praat de hele dag door en is zo gezellig. De peuterstreken van een paar weken geleden staan even in de ijskast en nu is ze al dagen achter elkaar super gezellig. Ik geniet echt elke seconde. Net hebben we even eendjes gevoerd en een stukje gewndeld. Ze wilde de hele tijd getild worden, maar sinds een week of 2 zijn we dat gaan weigeren. Ze kan prima zelf lopen en nu vraagt ze bijna nooit meer of we haar willen tillen.

En ohja, ze is net als ik goed met cijfertjes.

maandag 19 maart 2012 @ 20:06:21 #38
259886 pessie
pi_109286157
Nikki _O_ dat zie ik Nathan het komende jaar echt niet doen! Wat knap!!!!!

En Nathan, tsja, ik heb nog nooit meegemaakt dat ie vrijwillig op de bank bleef liggen met een dekentje knabbelend aan een rijstwafel...
Ik hoop ontzettend op een eendagsgriepje!
pi_109287181
Achossie wat sneu. Vaak voelen die kleintjes zich na een dagje alweer wat beter. Het heerst ontzettend hoor, bij Lisa op het kdv is er om de haverklap iemand ziek. Ik hoop dat hij vanacht goed zal slapen, arm ding.
pi_109287355
Ah gos, zieke Nathan ;( beterschap voor m!

Nou t was vanochtend gelukt hoor, mn eigenwijsje aankleden :D
Zonder strijd. Best fijn hehe.
Net wilde hij niet slapen...lang geleden. We waren m op bed aan t leggen en mn zus belde aan. Toen wilde ie gelijk 'uit'... Ruim een uur wakker gebleven, maar was wel moe. Ging muiten enzo. Dus maar op bed gelegd. Was even gillen, maar binnen 2 minuten stil. Gewoon niet willen dus ;)

Knap van Lisa nikki!
Floris kon gisteren een aantal cijfers op zn nijntje aanwijzen. Maar das.vooral omdat nijntje t zegt en hij dan 10x t zelfde knopje indrukt.
Denk dat ie t vandaag weer kwijt is ;)
pi_109296967
Wat is er dan mamaPurk? denk je dat het door die koemelk komt weer?

Beterschap voor Nathan!
En hoe gaat het nu met Puck?

Toch is het knap hoor Sonnetje,blijven oefenen met dat ding!

Mex heeft een kindje van 5 aan het huilen gemaakt, echt heel erg,zelfs 3x, of nouja, hij had dat zelf niet door, maar ze deden net of hij een klein boemannetje was dat kindjes pest.
Hij was met oma op de kinderboerderij en dat kindje had een hele mooie rode bal en telkens als die voorbij rolde pakte Mex hem. Niet dat ie hem afpakte,maar in zijn ogen pakte hij gewoon een bal die daar lag.
Dus dat jongetje heel erg huilen en oma zei tegen het jongetje dat hij gewoon zijn bal terug mocht pakken, maar dat durfde hij niet en ging nog erger huilen.
dus oma pakte de bal en Mex werd boos,maar daarna al snel afgeleid.
Toen kwam ik dus naar de speeltuin en wist nog van niks en ik liep met Mex en dat jongetje zat naast zijn moeder met de bal tussen hun in en Mex liep lekker op ze af en wilde die bal weer pakken en gingen ze heel vaag omdraaien en Mex een beetje weg duwen, dus ik roep maar van Nee, is niet jouw bal Mex en toen zei dat jongetje ook huilend:is niet jouw bal.
Toen die moeder half in paniek van ja sorry, maar hij laat altijd over zich heen lopen, ben blij dat hij nu eens nee zegt en ze ging maar door,terwijl Mex alweer bij de kippen aan het kijken was.
Nouja, beetje lang verhaal, maar ik vond het wat apart.
Zielig dat dat jongetje blijkbaar zo over zich heen laat lopen, maar er zit toch wel een verschil tussen een jongetje van zijn eigen leeftijd wat expres de bal afpakt en een 1jarige die gewoon een mooie rode bal ziet rollen en er dan achter aan gaat rennen. En als ik door heb dat een kindje niet samen wil spelen grijp ik heus wel in.
Het was zo'n drama om niks eigenlijk, maar ik neem voortaan wel een eigen bal mee :')

Ook leuk, 2 uur lang in de speeltuin en ik pak hem om naar huis te gaan, gillen en huilen, de hele weg!! Hoe bedoel je eigen willetje,haha

[ Bericht 2% gewijzigd door Troeta op 19-03-2012 23:40:57 ]
pi_109302447
Knappe Lisa!

Wat sneu voor Mex dat het zo ging... Ik vind het idd logisch dat hij achter die bal aan gaat.

Beterschap voor de zieken.

En ik hoop dat de gebitjes van onze kinderen snel compleet zijn.

@Troeta, we weten niet zo goed wat het is. Sarah is weer snot verkouden, net nu we weer met koemelk begonnen zijn. Kan ook toeval zijn, want J is ook sinds vorige week verkouden.. We kijken het dus nog even aan, maar we weten het het allemaal niet zo.. Snot kan ook samen gaan met tandjes krijgen en daar is ze ook mee bezig. Kon e nou maar gewoon praten en vertellen wat er was ;)
pi_109307032
Ha meiden,

al weer even geleden dat ik hier gepost heb, sorry.
hier mogen de tandjes/kiezen ook snel komen! 'gelukkig' komen ze hier steeds in twee/viertallen, dus dan is het even doorbijten, maar met een paar weekjes zijn we er weer vanaf.

Qua paracetamol doen we het hier strategisch. Als hij echt ziek is en meer dan 2 keer per dag iets nodig heeft, krijgt hij 120 mg zetpillen. Daar mag hij er 4 van per dag. Als het iets eenmaligs is (bijv dentinox voeldoet niet meer vlak voor de kiezen doorkomen) krijgt hij 240 mg. Daar mag hij er 2 van per dag.

De 17 maandensprong hebben we nu achter de rug. Man, wat was dat een nare periode! weken lang 4/5 keer per week nachts uren wakker, slecht eten en overdag niet te genieten... Na deze sprong geloof ik in de sprongentheorie...

@MamaPurk: lastig, he, dat uitzoeken of koemelk de boosdoener is of dat er weer een of ander virusje de kop op steekt. Bij Ruben blijkt nu ei niet helemaal goed te gaan, als hij veel ei op heeft, krijgt hij rode bultjes op zijn rug. Dus echte eigerechten (quiche, spaans omelet, pannenkoeken en zo) laten we nu achterwege. Eens kijken of dat echt de oorzaak is, of dat er iets anders speelt.

Morgenochtend pas ik op het zoontje van een vriendin (15 maanden). Eens kijken wat ik met twee van die rondstappende mannetjes ga doen, binnen zitten met dit mooie weer vind ik zonde. De winkel is net te ver om te lopen voor ze, en om en om in de buggy lijkt me niet echt werkbaar. Nou ja, we zien wel. Eendjes voeren vanuit de achtertuin, met een bal buiten, dat soort dingen kunnen natuurlijk ook prima.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  dinsdag 20 maart 2012 @ 19:09:44 #44
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109323102
Ohh Troeta das idd niet leuk.. Hopelijk kweekt dat mannetje snel een dikkere huid...
En pfff ja dat gaat er ook aan komen ;) Drama bij weggaan
Ik had gisteren een klein voorpoefje toen ze uit de zandbak moest... maar t bleef bij 1 flinke mopper...

Piekie veel succes morgen!

Zo... Bleh hier dag 4 zonder avondeten een mupke in bed gemikt..
Ze heeft flink last van de doorkomende hoektand denk ik... hele dag op alles kauwen.. (Bij eerdere tanden nooit zoveel gedaan) Fruit en koekjes gaan er prima in.... brood al een beetje twijfelachtig... maar avondeten dus helemaal niet... ze komt super uitbundig op het bord aangerend, maar als puntje bij paaltje komt gaat er geen hap in... (naja... vandaag 2 muizehapjes aardappel en een bakje kwark)

Hopelijk is die tand snel door en blijkt dat de boosdoener... Ben dat niet gewent zo'n slecht etend meisje...
We'll have love aplenty
You and me
pi_109325866
Ik weet bijna zeker dat ik hier net een hele reactie had getypt en geplaatst :?

Piekie lijkt me gezellig dat je morgen twee van die mannetjes hebt rondstappen. (en idd dat evnetuele allergie verhaal en waarvoor dan en hoe en wat is erg lastig)

Reilain lijkt me heel lastig dat je kleine meisje niet eet. Hopelijk zijn de tandjes snel door en heeft ze er neit veel last meer van daarna :*

Hier weet ik bijna zeker dat het niet lekker in het velletje zitten van Sarah door aankomende tanden komt. Ze had daarnet een poepbroek van de nek tot in de knieholtes en zuur :r :X
Lekker gebadderd en met para 120mg en dentinox te bed en ze sliep meteen mijn kleine schatje :)
pi_109328084
Oei MP jullie ook al aan de tanden :X

Reilain dat is niet leuk. Ik vind het zelf erg moeilijk om los te laten als Puck eten weigert. Nu pas 2x gebeurd afgelopen week door de tanden ook.

Afgelopen nacht werd hij wakker en ging hij elke vijf minuten huilen. Zodat je net weer weg zakt en dan begon hij weer. Na drie kwartier was ik het zat, tussen ons in gegooid en iedereen sliep tot zeven uur ^O^
The way you rock'n'roll
pi_109328334
DML al?? ze is ruim 1 jaar en heeft pas 2 tanden ;) Maar bovenin zit erecht 1 onder het tandvlees, ik heb het gezien en gevoeld.
Wat fijn dat Puck wel tussen jullie in slaapt dan :) Hier is het heel wisselend hoe de nachten verlopen. Elke avond hopen we weer dat ze toch door zal slapen, maar die nachten zijn nog heel zeldzaam.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 20 maart 2012 @ 20:41:52 #48
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109328404
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 20:40 schreef MamaPurk het volgende:
DML al?? ze is ruim 1 jaar en heeft pas 2 tanden ;) Maar bovenin zit erecht 1 onder het tandvlees, ik heb het gezien en gevoeld.
Wat fijn dat Puck wel tussen jullie in slaapt dan :) Hier is het heel wisselend hoe de nachten verlopen. Elke avond hopen we weer dat ze toch door zal slapen, maar die nachten zijn nog heel zeldzaam.
wil je wat van geert hebben? acht tanden en drie kiezen is hier de score atm. 4 kies op komst -O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_109328470
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 20:41 schreef DJMO het volgende:

[..]

wil je wat van geert hebben? acht tanden en drie kiezen is hier de score atm. 4 kies op komst -O-
Als ze ze pijnloos kan krijgen vind ik het prima ;)
Maar Geert heeft al een mooie mond vol tanden dus :)
pi_109328611
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 20:40 schreef MamaPurk het volgende:
Bedoelde meer jullie ook al, net als wij nu aan het tandenleed. Puck had er twee en nu bijna 6 :')
The way you rock'n'roll
pi_109328755
Ow arme Puck :*

De twee tanden zie ze al heeft waren echt ellendig toen ze doorkwamen. En nu dus weer een zich ellendig voelend meisje. (wederom geldt, ik ken dit helemaal niet, Jaël had gewoon in een keer tanden, dat zagen we niet eens aankomen en die leek er ook helemaal geen last van te hebben).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 20 maart 2012 @ 20:48:28 #52
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109328820
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 20:42 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Als ze ze pijnloos kan krijgen vind ik het prima ;)
Maar Geert heeft al een mooie mond vol tanden dus :)
Net als bij Jan destijds, merken we ze pas op als ze al vrijwel door zijn :') Geert blijft immer de lachebek die hij altijd is :P

erger vond ik het een paar weken terug toen een bejaarde (65+) bij de supermarkt vroeg of ik hun oma was :') ("ja, je ziet tegenwoordig zoveel jonge oma's, dat je het gewoon niet meer kunt zien")
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_109335788
ow puck toch, hopelijk gaat het inmiddels beter?

lisa wat goed zeg!

son was de dag nog ok? wat fijn dat het zo goed ging met uit eten

nathan jongen toch, hopelijk voel jij je ook gauw beter

djmo ach jee toch tis me wat met die vergelijkingen ook, meneer heeft vast een bril nodig!
  woensdag 21 maart 2012 @ 12:51:49 #54
259886 pessie
pi_109346275
Vanochtend met Nathan maar even langs de huisarts gegaan nadat ik 39.2 had gemeten. Zn rechter oor ziet er wat rood uit maar hij vond AB nog niet nodig. Als ik me morgen zorgen maak moet ik bellen en als het vrijdag niet beter gaat krijgt Nathan sowieso AB.
Ik moet zeggen dat zowel Nathan als ik het thuiszitten wel echt beu zijn. Prachtig weer buiten maar toch zoveel mogelijk binnen blijven voor het herstel van Nathan. En dat al na 2.5 dagen :')
  woensdag 21 maart 2012 @ 17:34:47 #55
259886 pessie
pi_109356240
Net weer bij de huisarts geweest omdat Nathan bleef gillen, hij heeft even gekeken en het was toch wel echt erger geworden. Nu een AB-kuur. Ik hoop dat het snel beter wordt!
pi_109356585
Ah gossie arme nathan!
Hopelijk knapt ie snel op met de ab!
pi_109356858
Arme Nathan ik hoop dat het gauw opknapt met de ab!

Hier de hele dag buiten geweest Lotte vind het geweldig! Zometeen maar gauw in bad want ze is lekker zwart :D
pi_109370216
wat een heerlijk buiten speel weer!
mini wilde maar niet naar binnen

nathan beterschap, hopelijk met ab nu gauw weer beter
pi_109372995
Beterschap voor Nathan!!
  donderdag 22 maart 2012 @ 08:03:14 #60
259886 pessie
pi_109376297
Vanochtend pakte ik Nathan uit bed en was hij koortsvrij! Allemensen dat spul werkt echt snel! Gisteren aan het einde van de middag de eerste dosis, vannacht om 12 uur de 2de dosis (hij was wakker geworden) en om 6 uur koortsvrij! Hij is ook weer een stuk gelukkiger! Echt heerlijk! Nu hopen dat hij binnenkort weer gaat eten...
pi_109376324
Fijn dat het zo snel lijkt te helpen pessie!
pi_109433049
Sodeju wat is het hier stil.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_109433603
Sorry, ik ben de hele dag achter Mex aan het rennen
pi_109435231
Hier ook een *O* voor de antibiotica. Na 3 van de 10 dagen ab erin hebben we ons meisje weer een beetje terug O+.
pi_109435314
Veel te lekker weer :D
Plus ben vanochtend 2,5 uur naar.t dorp geweest. Waarvan 40 minuten in t dorp en 1,5 uur ernaartoe :D

Verder heeft ie 3 uur geslapen en daarna lekker gespeeld
pi_109435888
Hele dag buiten met dit weer O+

Fijn Vanyel, dat jullie meisje goed op de antibiotica reageert :Y

Son, 3 uur!! Heerlijk! Hier is het gebleven bij het uurtje van half 10 tot half 11 vanmorgen (de buren zijn een nieuwe keuken aan het plaatsen en gingen precies om half 11 timmeren.. prima tijd natuurlijk maar niet voor ons.... kind wakker, we lagen samen op de bank, en ik ook wakker :')) daarna niet meer geslapen, maar wel lekker even op de fiets weggeweest en naar het strand geweest O+

Nu rozig en kapot... lekker op tijd naar bed voor het gespookte 8-)
  vrijdag 23 maart 2012 @ 19:44:57 #67
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109438885
Zoooooooooooooooooo 3 dagen werken achter de rug..
Nu weer heerlijk 4 genieten van Oona en het zonnetje :D

Morgen gaan we het balkon lente/zomer geschikt maken.. Zin in!
1ste punt op de lijst... Zand voor de zandwatertafel!

Net naar Ikea geweest... daar lekker gegeten met z'n 3tjes... en uiteraard een ijsje als toetje.. Genieten!
We'll have love aplenty
You and me
pi_109439463
Fietje is logeren bij opa en oma. We hebben haar gisterenochtend weggebracht, en halen haar morgen in de middag weer op.
Het is de eerste keer dat ze 2 zachtjes weg is.
Het is heerlijk, even weg met zijn tweetjes, we zijn op Ameland, maar ik mis dr wel hoor!
*poef* nu is het weg
pi_109482906
Zomertijd. Half 10 en we hebben Dot nog niet gehoord.

Of zou die antibiotica ook aangename bijwerkingen hebben? "Let op, uw kind kan gaan uitslapen".
pi_109483025
Anne was ook pas om 8.40 wakker en dat terwijl ze de laatste drie maanden nooit langer heeft geslapen dan tot 7.00. Vooralsnog bevalt die zomertijd me wel! ;)
pi_109483045
Sarah was 6.30 wakker, normaal 5.30 dus dit was al fijn al maakt het eigenlijk dus gaan verschil ;)
pi_109483149
hoii, ik kom hier nog even gedag zeggen : lucas is inmiddels een peutertje :o dus we zien jullie later weer in het peutertopic! *O*
pi_109483631
Gefeliciteerd met je peuter cooki!!! Leuk gehad?
pi_109483743
Ja :Y , leuk gehad, heel klein gevierd, in het kader van "hij weet er toch nix van" >:)
we zijn naar een dierenpark geweest, heerlijk!

wat heb ik hier allemaal gemist.. paar maanden teruglezen is best veel .....
pi_109485162
Hier was het eerst 5:30 NIEUWE tijd :') toen heb ik wel even verzucht of ze nou niet gewoon één keertje om een uur of 8 wakker kon worden ofzo... Ik denk dat ze het heeft gehoord, want ze viel weer in slaap en kwam om 8 uur... ik kan veel hebben maar ze is verkouden, en snotterig en het lijkt wel weer steeds vroeger te worden, maar voor 6 uur is gewoon écht te gek... (en dan wel om 9 uur ergens, op de bank ofzo, in slaap donderderen hè :P dan denk ik: slaap dan wat langer muts!).

Beck, hoe is het vanmorgen gegaan bij jullie?
  maandag 26 maart 2012 @ 11:05:00 #76
259886 pessie
pi_109523378
Gisteren was het 8.15 nieuwe tijd, en vanochtend 8.50. Daarnaast lagen wijzelf steeds erg vroeg in bed dus hebben we heerlijk geslapen. We hebben dit weekend een nieuwe schutting gebouwd met de buren dus het was lekker druk. Hij staat, en hij is mooi *O* . Nathan is er een heel aantal keren vandoor gegaan voordat de schutting stond, maar dat is nu wel verleden tijd verwacht ik :P . Nu nog gras zaaien en borders maken en onze tuin is klaar!

Cooki, gefeliciteerd met je peuter!

Nathan is trouwens weer beter, we maken nog even de kuur af en dan is alles weer goed. Nu moet ik hem alleen weer in zn ritme krijgen, dat is iets lastiger. De spenen liggen allemaal weer boven (gilbui :') ) en hij vind dat hij veel tv mag kijken (mag niet dus gilbui :') ). Nou ja, even doorbikkelen, dan is et weer goed!
pi_109526155
Fijn dat Nathan weer beter is Pessie! Lastig ja, om ze dan weer in het gareel te krijgen. Succes!

Gerbera, 5:30 is ook echt weer heel vroeg. Dat is nog gewoon nacht. Fijn dat ze nog tot 8 uur heeft geslapen daarna. Heeft ze vanochtend ook tot 8 uur geslapen?

Cooki, gefeliciteerd met Lucas!

Hier was het 10:00 nieuwe tijd. Met 's ochtends wat langer slapen hebben we niet zoveel problemen gelukkig. Het inslapen, doorslapen en in eigen bed slapen is iets lastiger. Als ze tussen ons in ligt slaapt ze langer omdat ze dan ons ziet slapen en lekker blijft liggen.
  maandag 26 maart 2012 @ 12:48:19 #78
259886 pessie
pi_109526275
Sola wat heerlijk dat ze wat langer slaapt! Maar rottig dat het verder een uitdaging blijft :*

Kiek dan hoe stoer O+ :
pi_109528271
Hier was t gisteren 8.15 nieuwe tijd, maar moest.m wakker maken (hij ging er namelijk pas om 22,15 in de avond.ervoor). Dus was.een beetje eeb korte nacht voor.m.
Gisteren lag ie om 20.45 ofzo. En vanochtend om 9uur kon k m eruit halen. Rond 8uur leek ie wakker te worden. Om kwart over 8 stond ie, paar.minuten later lag ie weer, met.zn ogen open op zn rug. Om half 9 leek ie weer te slapen :D
Nu is ie.lekker in de zandbak aan t spelen. Ben benieuwd of ie vanmiddag gaat slapen. Ik denk t niet :') mja slaapt ie vanavond een beetje op tijd hoop ik.

Oh en fietsen vindt ie helemaal geweldig O+ ik heb sinds oktober niet meer gefietst :P
Alles aanwijzen en benoemen. Vorig jaar vond ie t ook wel leuk, maar nu echt stukken leuker! Ging naar de ah, dus moest ie eigenlijk gaan lopen, maar hij wilde in zo'n auto, dus.m daarin gezet, bleef de hele tijd zitten ook nog. Best relaxed :D

Pessie, fijn dat nathan opgeknapt lijkt. Leuk die foto ook!
  maandag 26 maart 2012 @ 13:48:29 #80
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109528304
Cooki gefeliciteerd met je peuter!! *O*

Ik vroeg me ook al af hoe het bij becky gegaan was met de zomertijd!
Hier zette mevrouw de trend gewoon door.. Nieuwe tijd 7 uur :')
Naja... beter 6 uur wat de hele week al het geval was..

Gisterenavond wel van slag... paar keer gillen, 2x eruit geweest... maar 50 min later sliep ze gelukkig goed..

& Nathan weer beter w/ Mooi!
Zeker stoer :D Echte klusser!

Heerlijk hè dat fietsen.. doe ik nu ook veel..
Vanmorgen samen naar Muziek op schoot geweest.. O+ zo leuk! Oona danst het uitbundigst van de groep haha
We'll have love aplenty
You and me
  maandag 26 maart 2012 @ 14:36:17 #81
259886 pessie
pi_109529866
Ik ben nooit gestopt met fietsen :P maar Nathan vind het sowieso wel prima op de fiets. En soms is hij opeens aan het benoemen (denk aan, iedere keer dat er een trein voorbij komt).
  maandag 26 maart 2012 @ 17:30:43 #82
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109536354
Oeh ik werd geroepen zag ik ;-) sorry beetje druk

I luf de zomertijd. Gister nieuwe tijd 08.15 en vanochtend 07.45. Waarschijnlijk omdat ze wakker werd van mijn harde F*CK. Want ik had geen wekker gezet.

Ik fiets trouwens altijd met Noortje. Is zon beetje de enige manier hoe we haar wegbrengen. Alleen als het heeeel koud of heeeel glad is. Dan met de auto of bus heen en bus terug.
pi_109561961
Even snel voor ik moet werken een vraagje hier. Vriendin van me is bevallen (jeej!) en we willen graag op kraambezoek. Alleen nu heb ik het vermoeden dat Amy waterpokken krijgt. Die gaat dus voor de zekerheid niet mee. Maar kan ik het ook overdragen?
pi_109562084
Ik ben een mooiweerfietser :P
Maar heb de hele winter naar t dorp gelopen, sowieso omdat k mn buggy niet op mn fiets kan hebben en met boodschappen is dat fijner :P
pi_109600099
Mijn kind gaat de laatste week zingend door het leven lalalalalala zo gezellig O+
The way you rock'n'roll
pi_109615584
Puck O+

Mijn zoon is nu buiten. hij wilde in de zandbak spelen :D staat ie: bis bis bis en te wijzen. Waren er mieren :D was dus beest dat ie zei...hoe ie dat woord kent :? Nu zegt ie mier :P snelle leerling
Kreeg.net in een winkel te horen dat ie al zo bruin is...beetje valsspelen he, met in januari naar Thailand. Er komt nu een hoop kleur bij.
pi_109616049
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 11:52 schreef Solagratia het volgende:
Even snel voor ik moet werken een vraagje hier. Vriendin van me is bevallen (jeej!) en we willen graag op kraambezoek. Alleen nu heb ik het vermoeden dat Amy waterpokken krijgt. Die gaat dus voor de zekerheid niet mee. Maar kan ik het ook overdragen?
Heb je het zelf al gehad, Sola? Zo niet, dan kan je in de incubatie tijd zitten en dan ben je het meest besmettelijk.. Zo wel, kun jij het niet meer overdragen :)
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:25:17 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109622799
Zo, min of meer bijgelezen.... dat viel gelukkig mee de laatste week :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:48:33 #89
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109624321
mag ik wat vragen, mijn mup heeft al tijden last van dit soort vlekken, ik weet dat het eczeem kan zijn van de koemelk maar dat krijgt ze niet of nauwelijks. iemand anders een idee wat dit kan zijn, of herkent iemand het??
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:50:23 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109624432
Geen idee Becky :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109624509
Ik herken het niet Becky, maar zou het anders een contactallergie oid kunnen zijn? Onlangs van wasmiddel geswitched misschien?
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:51:43 #92
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109624516
het is niet heel duidelijk maar ik denk dat ze 's avonds ook echt wel jeuk heeft. Zou het van zand kunnen komen? Ze is heel veel buiten aan het spelen en de tuin is nog niet helemaal bestraat.
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:52:54 #93
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109624593
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:51 schreef Shandaly het volgende:
Ik herken het niet Becky, maar zou het anders een contactallergie oid kunnen zijn? Onlangs van wasmiddel geswitched misschien?
Zou kunnen, ik heb pasgeleden bij 2 wassen wasverzachter toegevoegd. Maar ze heeft het alleen op d'r beentjes.

Kan misschien ook wel aan warmte liggen??
pi_109624715
So warm is het toch nog niet? Dat zand is misschien ook een optie... misschien zitten er wel wormpjes in ofzo...
Ben je al bij een huisarts geweest?
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:59:01 #95
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109624932
Nee nog niet bij een huisarts geweest, ben daar al weer zo veel geweest en wil niet onnodig daar naar toe, heb nog vaseline lannette en hormooncreme liggen. Vaseline smeren we dagelijks twee a drie keer, hormooncreme zo min mogelijk.
pi_109625238
Ik heb dit topic weer eens vreselijk verwaarloosd de laatste tijd trouwens... sorry...

Er valt ook zo weinig te melden... Lars zit heerlijk in z'n velletje de laatste tijd, is hartstikke vrolijk (zal ook wel door het weer komen) en ik geniet met volle teugen...
Nog precies een maand en dan is ie alweer jarig... 't wordt tijd om eens te beginnen met feestvoorbereidingen enzo... cadeautjes kopen, traktaties verzinnen
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:09:20 #97
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109625614
Ik ben nog helemaal niet bezig met traktaties en cadeautjes, wel een lijstje gemaakt en de uitnodiging gemaakt en verstuurd.
pi_109625701
Ow ja.. uitnodigingen... ;)

(je had pm trouwens becky ;) )
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:13:42 #99
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109625860
ja las hem! thanx, pm straks even terug....
pi_109645136
Is het niet 'gewoon' droge huid? Amy heeft hele droge benen en ook wel eens rode vlekken erop. We smeren het elke avond in met olie en als we dat consequent doen blijven de vlekken weg.

Gerb, tnx! Wij hebben het allebei al gehad gelukkig. Ik twijfel nu wel of ze het krijgt, want na het bultje op haar wang is er niets meer bijgekomen. Misschien toch een muggenbeet :+ 4 weken geleden had het ene kindje van de gastouder de waterpokken en dit weekend het andere kindje. Maar nu kan het ook zo zijn dat Amy het over 3 weken krijgt en zit ze nu in de incubatietijd dus is ze nu besmettelijk?
  donderdag 29 maart 2012 @ 11:30:45 #101
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109645369
Sola, welke olie gebruik je daarvoor? Ik heb het idee dat de vaseline niet vet genoeg is.

En het is ook zeker weten gedeeltelijk contactallergie, ze had vannacht een pyjama aan die was gewassen met wasverzachter, een jeuk dat ze had. Heel d'r armen vol rode vlekken, kapot gekrabt en zo.
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:16:22 #102
259886 pessie
pi_109647193
Becky ik zou de wasverzachter achterwege laten als ik jou was, ik kan zelf ook niet tegen wasverzachter en die jeuk is zoooo rot!

Nathan heeft ook eczeem plekjes, we zijn eerst maar met vaseline aan het smeren en als het maandag nog steeds zo erg is ga ik met hem naar de huisarts. Het is opgevlamd tijdens zn AB-kuur.

Sola, ik zou inderdaad even afwachten wat betreft de waterpokken. Kan best zijn dat zij niet besmet is door het eerste kindje maar wel besmet wordt door het 2de kindje.
pi_109647532
Becky: We gebruiken gewoon massageolie van de kruidvat voor babies. Ze vindt het heerlijk. Wijst al naar de fles als we gaan omkleden.

Pessie, dat kan ook nog inderdaad. Ik denk dat we haar gewoon voor de zekerheid niet meenemen. Ze kan bij opa en oma terecht, dus dat is geen probleem :)
pi_109647571
Zo wij zijn terug van vakantie. Hebben het heerlijk gehad. Ga nu weer meelezen. Zag even snel een vraag van Becky over het insmeren van de huid. Yaro heeft veel ruwe plekjes van een droge huid, als hij geen last heeft van jeuk smeren we die in met een vettige creme die je halen kopen bij de apotheek (kan de naam wel opzoeken als je wilt, maar Yaro slaapt nu). Als de huisarts hem voorschrijft word hij vergoed.
Heeft hij jeuk, dan krijgt hij een hormoonzalf.

Wij gebruiken juist geen olie, omdat je huid daar van kan uitdrogen. Ik gebruikte het altijd bij te masseren, maar zijn daarmee gestopt toen zijn huid droger werd.
Hier ook geen wasverzachter, kan er zelf ook absoluut niet tegen.
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:44:23 #105
259886 pessie
pi_109648336
vaseline cetomacrogol? Smeren wij bij Nathan altijd na zn badje, hij heeft ook een droge huid.
pi_109648381
Ja die is het Pessie.
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:54:11 #107
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109648731
Wasverzachter is er al weer uit, ik blijf dat jammer vinden, ruikt zo lekker. Maar misschien dat ik mijn wasmachine weer eens goed moet schoonmaken, soms ruikt het zo muf.
pi_109648786
Dat is herkenbaar Becky, mijn moeder was wat dat betreft blij toen ik het huis uitging, kon ze weer wasverzachter gebruiken :P
pi_109650642
Tips van de monteur: je wasmachine ruikt zo muf door wasverzachter en vloeibaar wasmiddel. Dit voorkom je door poeder gebruiken en regelmatig op 90 graden wassen. Om schoon te maken, wassen met soda.
Wij gebruiken azijn als wasverzachter. Ruikt niet naar azijn, maar trekt wel alle wasmiddelresten uit je kleren (goed tegen contactreactie) en maakt je kleren best zacht.
  donderdag 29 maart 2012 @ 13:41:17 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109650744
Met een droger heb je eigenlijk geen wasverzachter nodig trouwens... ik gebruik het er niet minder om, maar dat is wat anders :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109658578
In de vakantie is Yaro's woordenschat aardig aangevuld, kan zo heerlijk met het kletsen nu. Waar ik op dit moment helemaal van smelt is "dank u papa/mama/opa/oma". En waar hij het vandaan heeft :? Bedankt snap ik nog, maar u? En ook wanneer het past in het moment.
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:45:14 #112
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_109661198
Het lijkt op een drogehuid exzeem / vlooienallergie (uit de zandbak wellicht?)
Zou voor de zekerheid even de HA laten kijken, want in sommige gevallen moet je juist geen hormoonzalf gebruiken maar een antibacteriele ;)
je kan wel tot je de afspraak bij de HA hebt Lanette gebruiken op de plekjes/beentjes.

Maar denk inderdaad dat je het bij de 'grond' moet zoeken aangezien het maar op 1 plek voorkomt op het lichaam (beentjes)

Ook ik heb het een beetje verwaarloosd in dit topic, mn dreumes wordt groot, en in Aug alweer grote broer. Hij is grote vriendjes met de kat en kopieert ook het 'krab-gedrag' als hij boos is _O- zal vast een fase zijn. toch?
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_109707979
De dame is vanmorgen weer met papa naar de fysio geweest, en volgens de fysio is ze erg intelligent en gaat ze slim met haar energie om :+ (maw ze is een beetje lui ;)) maar best slim want ze kiest de weg van de minste weerstand :P

Hoeven dus niet meer terug, het gaat echt wel komen.. beetje evenwicht spelletjes gaan doen en haar meer vertrouwen laten krijgen. Als je beide handen vasthoudt met stappen dan loopt ze heel erg goed. Hou je 1 handje vast, dan gaat ze een beetje op slot ;) ze is ook nog eens heel lenig, dus moet gewoon nog meer vertrouwen krijgen.

20 maanden loslopen hebben we niet gehaald :P benieuwd naar de komende maanden (wel trekt ze zich inmiddels óveral aan op en stapt ze over... het komt echt echt echt! Maar ik ben gewoon een beetje ongeduldig :P en zij een beetje zwaar :'))
pi_109708167
Fijn dat alles gewoon goed zit Gerbraatje. Kan me voorstellen dat het voor jou nu makkelijker zou zijn, maar ze is lekker eigenwijs en kiest haar eigen ontwikkeling. En lenig, ze is ook hypermobiel toch? Of was zij dat niet?
pi_109708265
Nee, ze is niet hypermobiel, maar zit wel lossig in haar gewrichten :) dat hoeft geen belemmering te zijn, maar helpt wel mee in haar vertrouwen :)

Helpt ook niet mee dat ze alsmaar ouder wordt en dus ook meer de 'gevaren' ziet van staan en lopen (en dus kunnen vallen) en daardoor is ze veel voorzichtiger dan een 11-12 maander die net gaat staan ;)

(als ze bij de tafel staat en even haar evenwicht lijkt te verliezen (maar dat niet doet, het gaat goed) dan is het paniek... heel sneu, maar dat geeft wel een beetje de onzekerheid goed aan)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:16:23 #116
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109709586
Das de mijnes.. die hypermobiel is ;) Of teminste.. dat zei de fysio toen ze een maand of 4 was..

Fijn dat jullie niet meer terug hoeven naar de fysio.. dat geeft ws ook wel een hoop vertrouwen?
We'll have love aplenty
You and me
pi_109709887
Zeker, maar dat gaf de vorige afspraak al. Die was dik 1,5 maand geleden en toen zei ze al: eigenlijk hoef ik jullie niet meer te zien want het zit helemaal goed met haar, maar kom voor de zekerheid over 1,5 maand nog maar een keer. Dat was dus vandaag :)

Ik ben in elk geval blij dat we hebben laten checken of er niet iets was. En verder is het aan mijn muppetje zelf! Ze redt zichzelf echt prima, dus het komt allemaal wel goed :)
pi_109709948
Het is gewoon een mooi verhaal voor later, Gerberaatje.
pi_109710045
Dat zeker! O+
pi_109710075
Die kleine van mij loopt ook nog niet, hoor. Wel op d'r knieën inmiddels. :Y)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:24:52 #121
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109710108
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:21 schreef Gerberaatje het volgende:
Zeker, maar dat gaf de vorige afspraak al. Die was dik 1,5 maand geleden en toen zei ze al: eigenlijk hoef ik jullie niet meer te zien want het zit helemaal goed met haar, maar kom voor de zekerheid over 1,5 maand nog maar een keer. Dat was dus vandaag :)

Ik ben in elk geval blij dat we hebben laten checken of er niet iets was. En verder is het aan mijn muppetje zelf! Ze redt zichzelf echt prima, dus het komt allemaal wel goed :)
*O*
Goed zeg, komt vanzelf wel!
pi_109710198
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
Die kleine van mij loopt ook nog niet, hoor. Wel op d'r knieën inmiddels. :Y)
Dat.
pi_109710269
Maar die van jullie zijn nog wel wat jonger, toch? :P die hebben nog even tijd om het gemiddelde te halen (dat is 18 maanden geloof ik?)
pi_109710367
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:27 schreef Gerberaatje het volgende:
Maar die van jullie zijn nog wel wat jonger, toch? :P die hebben nog even tijd om het gemiddelde te halen (dat is 18 maanden geloof ik?)
Is dat trouwens echt het gemiddelde, of meer de bovengrens van 'de periode waarin kinderen over het algemeen beginnen te lopen'?
pi_109710513
Wat ik begreep is 18 maanden echt het gemiddelde!
pi_109710756
Ow, dan heb ik ineens een snelle :D E liep met 16 maanden, maar ik dacht dat 14-15 maanden gemiddeld was, dus dacht ik dat zij wat langzaam was. Haar nichtje was trouwens een stuk later met lopen, maar toen die eenmaal liep ging ze ook wel als een speer! In tegenstelling tot E, die een hele tijd nog wat wankel en "breeduit" heeft gelopen.

Fijn dat je muppet goedgekeurd is bij de fysio, Gerberaatje!

Ik ben heel benieuwd hoe het sociale gedrag is van jullie kindjes. E is 19 maanden en is erg op zichzelf. Ze speelt heel goed zelf, heeft het altijd enorm druk met haar speelgoed. Ze maakt wel veel contact (aankijken, lachen, grapjes maken, knuffelen), tenminste, bij ons en andere bekenden. Op het KDV schijnt ze zich echter nauwelijks naar andere kindjes toe te trekken. Ze speelt eigenlijk altijd alleen, en bij groepsactiviteitenbehalve eten :Y) houdt ze zich ook wat afzijdig. De leidsters zeggen dat ze het wel echt naar haar zin heeft, en die indruk hebben wij zelf ook, toch houdt het me wel een beetje bezig. Herkent iemand dat?
pi_109710979
Hier begint haar sociale gedrag om te keren naar redelijke eenkennigheid ;) (ik dacht bijna dat ze het ging overslaan :D) als mensen haar bijv. aanspreken als ze in het karretje zit in de supermarkt, dan draait ze haar hoofd weg sinds een week ofzo :o terwijl ze voorheen alles helemaal prachtig vond en dan helemaal mee ging in het contact... Of ze leert nu dat ze niet altijd terug contact hóeft te maken, ofzo :)

Qua spelen is ze heel erg op zichzelf! Samen spelen kan ze prima, en doet ze ook wel eens, maar het liefst zit ze in haar eigen wereldje lekker druk te spelen met van alles. Ze maakt wel makkelijk contact, maar volgens mij zitten ze nu wel op een leeftijd dat ze vooral nog zelf bezig zijn?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:39:45 #128
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109710994
Cantare, Noortje is wel wat ouder, bijna 2, maar die zoekt het nu juist echt op. Maar dat is ook anders geweest. Ik denk dat het wel gewoon gedrag is, aangezien je nog niet kan verwachten dat ze samen spelen.

Mijn dame liep met 9 maanden vol ornaat achter de loopwagen en met 14 maanden los. Dat eerste was snel, dat tweede niet echt bijzonder zeg maar.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:40:20 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109711027
Volgens de milestones van die WHO Anthro is 18 maanden zo ongeveer de grens, maar ik zou me er niet druk om maken, ze doet het verder goed en het komt wel ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:40:48 #130
259886 pessie
pi_109711051
Gerbera fijn dat ze is goedgekeurd! Ik dacht dat 14/15 maanden gemiddeld was met gaan lopen. Maar in principe is alles tot 2 jaar wel normaal volgens mij. Er valt in de eerste 2 jaar zo weinig over te zeggen omdat er heeeel veeeeel gebeurt, veel kindjes kunnen dan het een (bv praten) eerder dan het ander (bv lopen).

Nathan is heel sociaal met andere kinderen. Vind het geweldig om bij andere kinderen te zijn en maakt er dan ook echt een show van. Hij maakt graag grapjes. Ook speelt hij heel goed alleen (voor zover ik dat kan verwachten van een kind op deze leeftijd).
pi_109711228
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:39 schreef becky27 het volgende:
denk dat het wel gewoon gedrag is, aangezien je nog niet kan verwachten dat ze samen spelen.
Nou ja, dat ze niet samenspeelt, dat snap ik, want daar is ze echt nog wat jong voor. Maar het valt de leidsters blijkbaar wel op dat ze zich meer terugtrekt dan andere kinderen, ze maken er best vaak een opmerking over...

Mja, het zal vanzelf nog wel komen, voor zover het überhaupt komt dan. Het is alleen lastig om mijn eigen gevoel daar niet op te projecteren; dat het zielig zou zijn ofzo. Zij zal dat helemaal niet zo beleven en voelt zich hier blijkbaar juist fijn bij.

Mijn moeder vertelde wel dat haar kinderen, en met name mijn broer, ook op zichzelf waren. Heeft ze toch wat van mijn genen meegenomen. ;)
pi_109711269
Volgens ons CB is 14 maanden de gemiddelde leeftijd waarop kinderen gaan lopen.
Anne was 16 maanden toen ze echt uit zichzelf ging lopen (met 15.5 mnd wel van de ene naar de andere persoon) en ze was dus ook aan de 'late kant'.

Kan het niet gewoon zo zijn dat E. een beetje een 'kat uit de boom kijk' typetje is, Cantare?
Anne is heel sociaal met andere kinderen, vindt het fantastisch als er kinderen om haar heen zijn. Maar ze gaat nog niet naar het KDV, dus ze is ook niet zoveel gewend ;)
Alleen spelen doet ze nu sinds een aantal weken iets beter, maar over het algemeen hangt ze nog steeds liever om mij heen.
pi_109711293
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:35 schreef Cantare het volgende:

Ik ben heel benieuwd hoe het sociale gedrag is van jullie kindjes. E is 19 maanden en is erg op zichzelf. Ze speelt heel goed zelf, heeft het altijd enorm druk met haar speelgoed. Ze maakt wel veel contact (aankijken, lachen, grapjes maken, knuffelen), tenminste, bij ons en andere bekenden. Op het KDV schijnt ze zich echter nauwelijks naar andere kindjes toe te trekken. Ze speelt eigenlijk altijd alleen, en bij groepsactiviteitenbehalve eten :Y) houdt ze zich ook wat afzijdig. De leidsters zeggen dat ze het wel echt naar haar zin heeft, en die indruk hebben wij zelf ook, toch houdt het me wel een beetje bezig. Herkent iemand dat?
Ja. Ivan is precies zo, nog steeds. Hij kan wel erg genieten van het samenspel van andere kindjes, maar is zelf vooral een observator. En hij vermaakt zich buitengewoon goed alleen (net als Lena trouwens). Als je 10 Ivans hebt, heb je geen leidster meer nodig. Aldus de leidsters op het kinderdagverblijf. :+

De leidsters verwachten trouwens dat het nog wel verandert, en ik zie dat het thuis al aan het veranderen is. Hij speelt bijvoorbeeld met het buurmeisje.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:48:51 #134
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109711452
Ik begreep ook dat 15mnd gemiddeld was... Oona loopt sinds november dus was precies gemiddeld...

Oona is juist helemaaaaal niet op zichzelf...
Wanneer ze even 5 min zelf aan het spelen is, is dat lang... ze wil er altijd bij zijn, samen spelen, op schoot zitten, knuffelen... ook op t kdv waar ze lang de jongste op de groep is geweest deed ze echt niet onder voor de ouderen en mengde zich overal tussen..

Eenkennigheid is er hier vooral in de vorm van 'bang voor onverwachte en nieuwe situaties' dan kruipt ze helemaal in me... maar blijft wel strak kijken naar wat er allemaal gebeurt..

Soms wel moeilijk hoor dat ze zo 'vastklampt' en moeilijk zelf kan spelen...
We'll have love aplenty
You and me
pi_109711502
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:45 schreef Claudia_x het volgende:

Ja. Ivan is precies zo, nog steeds. Hij kan wel erg genieten van het samenspel van andere kindjes, maar is zelf vooral een observator. En hij vermaakt zich buitengewoon goed alleen (net als Lena trouwens). Als je 10 Ivans hebt, heb je geen leidster meer nodig. Aldus de leidsters op het kinderdagverblijf. :+
Wat herkenbaar! Hier zeggen ze ook regelmatig 'we zeggen vaak tegen elkaar: zo kan je er wel 10 hebben!'

Ik herinner me nu dat ik, toen E een week of 2 was, al zei: E houdt alles en vooral iederéén in de gaten. Dat dat nog steeds klopt, vind ik wel bijzonder. :o
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:53:31 #136
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109711720
Vind je het vervelend dat de leidsters er opmerkingen over maken?

Onze dame is het tegenovergestelde, die kan wel alleen spelen maar dat duurt nooit enorm lang. Ze vindt het ook vreselijk om langere tijd thuis te zijn zonder kindjes om zich heen. Dan kan ze echt haar ei niet kwijt. Daarom vindt iedereen dat er maar een broertje of zusje moet komen }:|
pi_109711736
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:45 schreef Fannetje het volgende:
Kan het niet gewoon zo zijn dat E. een beetje een 'kat uit de boom kijk' typetje is, Cantare?
Anne is heel sociaal met andere kinderen, vindt het fantastisch als er kinderen om haar heen zijn.
Denk wel dat het de aard van het beestje is, ja.

E vindt het trouwens bijvoorbeeld wel ge-wel-dig als mijn pianoleerlingen (2 meisjes van 8 en 10) bij ons thuis komen. Dan staat ze te gillen van plezier, nog voor ze binnen zijn. Misschien zijn grotere gezelschappen gewoon wat overweldigend voor haar.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:54:55 #138
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109711791
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:53 schreef Cantare het volgende:

[..]

E vindt het trouwens bijvoorbeeld wel ge-wel-dig als mijn pianoleerlingen (2 meisjes van 8 en 10) bij ons thuis komen. Dan staat ze te gillen van plezier, nog voor ze binnen zijn. Misschien zijn grotere gezelschappen gewoon wat overweldigend voor haar.
ze is gewoon selectief ;)
pi_109711800
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:49 schreef Cantare het volgende:

Ik herinner me nu dat ik, toen E een week of 2 was, al zei: E houdt alles en vooral iederéén in de gaten. Dat dat nog steeds klopt, vind ik wel bijzonder. :o
Ik omschreef eerder al de volgende situatie. Ik ging met Ivan naar de nieuwe buurvrouw die twee kinderen heeft, een meisje van 3 en een jongen van 6-7. Ivan zei er geen woord. Hij klampte zich aan mijn been vast als ik liep en wou verder alleen bij mij op schoot zitten. Ik had de indruk dat hij het er totaal niet naar zijn zin had. Vanaf het moment dat we thuis waren was het het buurmeisje zus, het buurjongetje zo, en hij ging maar door. Hij had alles wat zich had plaatsgevonden opgemerkt en was er bovendien vol van.

Nu weet ik niet of E. ook zo verlegen is, maar het observeren herken ik in ieder geval erg. En ach, hij heeft het niet van een vreemde. Het is geen sociaal gebrek, en bovendien kan het nog veranderen. Ik ben tot mijn 12e bijvoorbeeld uitgesproken verlegen geweest.
pi_109711864
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:53 schreef Cantare het volgende:

[..]

Of het is het thuisvoordeel. En ik kan het bij Ivan ook niet altijd voorspellen. Soms stort hij zich meteen in het sociale geweld, soms blijft hij wat langer teruggetrokken.
pi_109711903
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:53 schreef becky27 het volgende:
Nee, ik vind het juist fijn dat ze mij vertellen hoe E is in de groep. Ik herken ook helemaal wat ze zeggen. Alleen van de week maakte het me wel even onzeker, omdat ik bang was dat ze zichzelf misschien teveel buiten de groep zette. Maar dat heb ik de volgende dag aangekaart, en de leidsters zeiden dat het echt niet zorgelijk isen dat weet ik ik zelf eigenlijk ook wel heel goed, maar ja, even bevestiging is toch wel fijn..

Ik ben namelijk ook wel heel trots op het feit dat ze zó goed zelf kan spelen en dat ze is zoals ze is, ik vind dat mooi. O+
pi_109711956
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:56 schreef Cantare het volgende:

Ik ben namelijk ook wel heel trots op het feit dat ze zó goed zelf kan spelen en dat ze is zoals ze is, ik vind dat mooi.
Ja, dat! Ik ontplof van trots. O+

Ik had gister een vijftienminutengesprek op het kinderdagverblijf, en precies hetzelfde kwam dus ter sprake. Ivan heeft ook geen conflicten met andere kindjes, want hij gaat ze niet aan. Als iemand hem frustreert gaat 'ie gewoon iets anders doen.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:58:19 #143
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109711991
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:53 schreef becky27 het volgende:

Onze dame is het tegenovergestelde, die kan wel alleen spelen maar dat duurt nooit enorm lang. Ze vindt het ook vreselijk om langere tijd thuis te zijn zonder kindjes om zich heen. Dan kan ze echt haar ei niet kwijt. Daarom vindt iedereen dat er maar een broertje of zusje moet komen }:|
Herkenbaar!!
Ik ga dus ook veel de hort op....
Op maandag nu muziek op schoot zodat ze 'onder de kinderen' is...
Vind het dus ook wel heel dubbel dat ze volgend schooljaar 1 dag minder naar t kdv zal gaan...
We'll have love aplenty
You and me
pi_109712305
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik omschreef eerder al de volgende situatie. Ik ging met Ivan naar de nieuwe buurvrouw die twee kinderen heeft, een meisje van 3 en een jongen van 6-7. Ivan zei er geen woord. Hij klampte zich aan mijn been vast als ik liep en wou verder alleen bij mij op schoot zitten. Ik had de indruk dat hij het er totaal niet naar zijn zin had. Vanaf het moment dat we thuis waren was het het buurmeisje zus, het buurjongetje zo, en hij ging maar door. Hij had alles wat zich had plaatsgevonden opgemerkt en was er bovendien vol van.

Nu weet ik niet of E. ook zo verlegen is, maar het observeren herken ik in ieder geval erg. En ach, hij heeft het niet van een vreemde. Het is geen sociaal gebrek, en bovendien kan het nog veranderen. Ik ben tot mijn 12e bijvoorbeeld uitgesproken verlegen geweest.
E is soms verlegen, soms niet. Kan daar geen peil op trekken. Voor de rest: ja, ook hier valt de appel niet ver van de boom. Dat maakt ook dat ik dit even lastig vond: ik herken dit gedrag van haar zó goed. En hoewel ik het zelf positief waardeer, heb ik ook wel ervaren dat dat observerende, meer teruggetrokkene lastig kan zijn op een bepaalde leeftijd. Natuurlijk nog niet met 19 maanden, maar zo vanaf een jaar of 9. Gelukkig duurt dat nog even. ;)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:04:20 #145
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109712349
Goed is dat Cantare, juist!

Noortje is nu de oudste van de groep en voordat haar vriendinnetjes vertrokken naar de volgende groep gingen was ze echt continu bezig met het sociaal doen met die meisjes. Ze keek, hoe jong ze ook was, tegen die meiden op. Daar schrok ik eigenlijk wel van, maar ze waren elkaar echt aan het opjutten zeg maar.

Nu is ze zelf de oudste, en enorm sociaal, kan zo lief samen spelen met een jongetje wat bijna net zo oud is maar ze brengt ook speelgoed naar de kleinere kindjes zodat ze er mee kunnen spelen.

Als Noortje zelf had mogen kiezen had ze er nog een dag gezeten, dat weet ik zeker.
pi_109712543
Heeft jullie KDV horizontale groepen, Becky? Hier verticaal. Er lopen dus heel wat kindjes rond die groter zijn dan E.

Op woensdag past een vriendin hier op met haar dochtertje. Daar brengt E ook altijd speelgoed naartoe, of haar tutje. O+ Zo lief, he?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:13:27 #147
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109712818
Oona zit op een dreumes & jonge peutergroep nu... teminste ;) Geloof dat Dyon van Meimel bij de grotere van de groep hoort...

Er zijn 3 groepen in t totaal...
0-2 jaar.... 1-4 jaar (Oona's groep maar de oudste is dus en jaar of 2.5) en een groep 2-4

Oona speelt nu veel met 2 jongens van de groep.. blijkbaar was ze vandaag niet bij K.eano weg te slaan haha ;) Ze gingen zelfs tegelijk richting hun bedje
We'll have love aplenty
You and me
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:16:50 #148
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109712994
Er zijn hier twee groepen 0-bijna 2 en 2-4. Ze gaat binnenkort over. Ze heeft meerdere vriendjes (slettebak ;) ) sowieso eentje bij de peuters en een bij de kleintjes. Ze zoeken elkaar echt veel op, hand in hand naar buiten lopen en zo O+
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:19:01 #149
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109713109
Jaaaa ik ben ook benieuwd hoe dat hier zal gaan straks ;)
Ze roept iig vanaf het moment dat ze in de auto zit totdat ze gaat slapen 'savonds: Keeeeeeeeeees! Keeeeeeeeeeeeeees!! (Das de andere jongen... K.eano zegt ze niet haha)
We'll have love aplenty
You and me
pi_109713150
Hier een 0-1,5 groep, 1,5-2,5 groep en een 2,5-4 groep (bij benadering.. sommige kindjes gaan iets eerder, andere iets later... Muppet zit nu net op de dreumes groep!)

Voornamelijk oudere kindjes waar ze nu bij zit, maar ze staat haar mannetje (ondanks dat ze de enige is die nog niet loopt :D)

Hier waren het het CB en de fysio die die 18 maanden aangaven. Nou ja, het maakt ook niks uit.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:22:42 #151
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109713307
en t zegt zo weinig die gemiddelden ;) ....

Hej... een verticaal meisje hier! Hmmm
Ga eens slapen!
We'll have love aplenty
You and me
pi_109713318
Dat lijkt me trouwens verschrikkelijk, dat je een dochter op de basisschool hebt zitten die allemaal vriendjes heeft. :@
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:24:44 #153
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109713407
Me 2.... heb t veel gezien al bij de kids in mijn klas... (jaren bovenbouw gehad)
We'll have love aplenty
You and me
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:25:12 #154
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109713430
Het is nog geen basisschool dus nu kan het nog. Maar daarna, doe maar niet.
pi_109713465
Ja, om nog maar niet te spreken over de 16 jarige puistenkop die over een jaar of 14 op de stoep staat en je dochter komt halen... :X
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:26:19 #156
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109713492
;) Nu is het nog wel erg schattig om te horen dat ze de hele dag zo lief gespeeld heeft met dezelfde jongen ...

Mijn dreumes heeft ondertussen alle hoeken van haar bedje gezien... alle knuffels geknuffeld.... ondersteboven en achterstevoren gelegen..
Ga je weer slapen please? ;)
We'll have love aplenty
You and me
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:26:47 #157
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109713517
Nikki, daar wil ik al helemaal niet over nadenken. Duurt nog heeeele lang :o
pi_109713607
Ik heb nú al medelijden met al die puberjongens die over een jaar of 14 hier aan de deur staan ~O>
pi_109713617
Mijnes geeft dus ook kusjes aan een jongen op het kdv hoor. Ik vind het nu inderdaad nog wel schattig. O+
pi_109713647
Ja zeg, ben ik even foto's aan het plaatsen op facebook, gaan jullie zo snel.

Yaro liep los met 14 maanden, lekker gemiddeld dus. Wat betreft contact is Yaro erg sociaal. Als hij bij ons aan het miepen is en hij krijgt aandacht van een andere volwassenen is het meteen over. Tijdens de vakantie ook weer gebleken dat hij echt een charmeur is.
Andere kindjes daar int egen benoemd hij wel, "mama kindje", maar hij heeft er nog weinig mee. Maar Yaro gaat dan ook niet naar een kdv en word met name omringd door volwassenen. We zitten nu op gym, dus misschien gaat dat veranderen.
Is ook nog niet echt eenkennig geweest.

Wat betreft vermaken is het wisselend. Soms kan hij zich echt concentreren, maar heeft ons vaak ook nog nodig om zich te vermaken. Aan de andere kant, ben ik dat ook echt heel lang geweest (en nu soms nog), dat ik andere nodig heb om mezelf te vermaken.
pi_109713651
Mijne greep laatst bij Ballorig Floris even flink :9 (en Floris beantwoorde met een dikke smakkerd terug :* O+ zo schattig O+)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:29:38 #162
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109713668
:D Foto's!
We'll have love aplenty
You and me
pi_109713694
Het verbaast me dat jullie er ook zo over denken! :D Ik ben zelf altijd heel erg 'zuinig' op mezelf geweest in dat opzicht. Ik zou het echt moeilijk vinden als mijn kinderen anders zouden zijn. (Voor Ivan geldt wat dat betreft hetzelfde.)
pi_109713710
Dat was echt net het moment dat we geen camera bij de hand hadden (ik moest de dame nog even in verticale toestand houden :') ze was gelijk een ruime kop groter dan Floris :'))
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:31:23 #165
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109713774
Claudia nou ik hoop echt dat ze een late bloeier is hoor ;)

Hahaha Gerbera.. hopelijk zaterdag een herkansing!
We'll have love aplenty
You and me
pi_109713849
Ik ben ook benieuwd hoe de komende jaren gaan en hoop ook dat ik haar kan opvoeden tot een verstandig meisje... soms best zorgelijk als je hoort wat er allemaal gaande is (en natuurlijk waren er vroeger ook dingen, maar tegenwoordig met loverboys, bangalijsten, internet.. )

Wat dat betreft was gevoelsmatig een jongen makkelijker geweest ;)
pi_109713910
Mijn lief en ik verschillen ook wel van mening over dit soort dingen. Ik zou de kinderen bijvoorbeeld gerust verbieden alcohol te drinken tot hun 18e. Hij zou dat overdreven vinden.
pi_109713965
Als ik soms in mijn werk hoor wat er allemaal speelt inderdaad, maar ik hoop toch op een beetje verstandig karakter met oke opvoeding, dat het dan allemaal mee mag vallen.
pi_109714020
Mijn meneer denkt er net zo over als jij Claudia. Hij hoorde laatst op Radio 1 over een onderzoek dat bleek dat kinderen bij wie alcohol verboden werd (tot een bepaalde leeftijd, zegge even 18) toch minder blijken te drinken (of kleinere hoeveelheden, minder dronken) dan kinderen die vanaf hun 16e zo nu en dan thuis eens een wijntje of biertje mogen drinken.

Ik ben gevoelsmatig juist meer van de kant: niet te geheimzinnig over doen, want dan wordt het juist interessant. Ik vind verbieden tot 18 lastig, omdat ze vanaf 16 al 'vrij' kunnen verkrijgen.

Maar ik denk ook wel dat het per kind verschilt.
pi_109714111
Ik heb het hele loverboy gebeuren van heel dichtbij meegemaakt en wat me opviel is dat het ook echt vooral kwetsbare meisjes betreft die in een slechte thuissituatie zitten (of al in een 'opvang' of iets...) en het dus veel minder voorkomt bij meisjes die uit een stabiel gezin komen....

Het is natuurlijk ook precies de doelgroep die die lui proberen te 'pakken'.. want grootste slagingskans... :{
pi_109714148
Ik vind het zelf heel lastig om als stelregel 'houd mate' te hanteren bij iets dat evident slecht is. Over allerlei andere dingen die slecht zijn zouden ouders niet eens twijfelen om ze te verbieden. Maar alcoholconsumptie is ingeburgerd en geaccepteerd en maakt onderdeel uit van onze cultuur. En dan moet je er dus maar coulant in zijn, of zo.
pi_109714219
Dat is zeker een goed punt, Claudia! Aan de andere kant, echt tegenhouden doe je het niet.
pi_109714261
Mag ik even tussendoor mijn lachebekkie spammen
pi_109714283
O+
pi_109714303
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:38 schreef Gerberaatje het volgende:
Dat is zeker een goed punt, Claudia! Aan de andere kant, echt tegenhouden doe je het niet.
Dat zou je ook van onveilig vrijen, xtc-gebruik of wapenbezit kunnen zeggen. :+

Nou ja, dat is wat flauw van me. Het is een feit dat alcohol onderdeel maakt van onze cultuur, en je wilt geen wereldvreemd kind loslaten op zijn/haar 18e.
pi_109714337
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:39 schreef As1981 het volgende:
Mag ik even tussendoor mijn lachebekkie spammen
[ afbeelding ]
Wat een schatje, zeg. O+
pi_109714361
;) ook met die punten kan ik alleen maar zo goed mogelijk voorlichten en hopen dat ze verstandige keuzes maakt...
pi_109714377
Verbieden is ook weer het andere uiterste vind ik, ben wel van het bespreken en het er over hebben. Aan de andere kant drinken Coen en ik beide niet, dus krijgen ze het misschien ook minder makkelijk mee of wordt het juist interessant.
pi_109714468
Ja, wat dat betreft denk ik dat 'voorleven' erg belangrijk is. We drinken zelf amper. Zo ging het bij ons thuis ook en het was nogal een non-issue, eigenlijk.
pi_109714496
Ik heb behoorlijk wat dingen uitgeprobeerd vroeger (wat allemaal niet mocht en dus verboden werd :P) en uiteindelijk ging overal de lol wel van af :P Zo van, been there, done that, got the t-shirt ;)

Ik denk als je sowieso al gevoelig bent voor verslaving of 'gevaarlijke' dingen dat je daar hoe dan ook wel mee in aanraking komt...
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:44:21 #181
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109714521
tja alcohol, ik hoop ooit van mijn hobby mijn beroep te maken.....

Een wijntje a la, maar voor de papa's en mama's en niet voor de kindjes. Hoewel, ik heb vroeger nooit misbruik gemaakt van het feit dat ik wel een sneeuwwitje mocht drinken op mijn 14e.
pi_109714580
Ik ben zelf wel meer van de regels, geloof ik. Ik heb er niet veel, maar de paar die ik heb zijn vrij heilig. Binge-drinken is levensgevaarlijk en zou ik onacceptabel vinden.
pi_109714596
Dat is ook een beetje zo als het hier ging Claudia, zowel bij ons thuis als bij mijn man thuis werd er niet gedronken. Niet dat ik het niet geprobeerd heb, maar vind het gewoon echt niets aan.
Net zoals roken, ook geprobeerd, maar al heel snel mee gestopt.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:45:42 #184
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109714600
hobby en beroep, in het kader van wijnproeverijen geven en zo en niet een beroepsalcoholist worden (en nee ik ben ook geen hobbymatige alcoholist ;) )
pi_109714614
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:45 schreef becky27 het volgende:
hobby en beroep, in het kader van wijnproeverijen geven en zo en niet een beroepsalcoholist worden (en nee ik ben ook geen hobbymatige alcoholist ;) )
:D!
pi_109714640
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:45 schreef becky27 het volgende:
jaja :P
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:46:54 #187
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109714653
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben zelf wel meer van de regels, geloof ik. Ik heb er niet veel, maar de paar die ik heb zijn vrij heilig. Binge-drinken is levensgevaarlijk en zou ik onacceptabel vinden.
wat?
pi_109714693
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:46 schreef becky27 het volgende:

[..]

wat?
Grote hoeveelheden drinken.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:48:36 #189
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109714726
Nou goed, ik hou er wel van, drink ook regelmatig hoor, en das nou eenmaal zo.

Maar ik ga niet helemaal niet drinken als Noortje er bij is. Een wijntje tijdens het eten op bepaalde dagen of zo moet geen probleem zijn, alleen ik wil niet dat Noortje opgroeit met ouders die zodra ze thuis zijn de fles uit de koelkast trekken en daar meer aandacht aan besteden dan aan hun kind.
pi_109714735
Coma-zuipen achtige praktijken?

Zou ik ook niet echt cool vinden nee... daarom gevoelsmatig liever 'gezamenlijk' een keer een biertje of wijntje drinken op zaterdagavond (wel vanaf 16+) dan keihard verbieden en dat het dan misschien uitnodigt om 'los' te gaan met vrienden, ofzo.

Ik weet nog niet helemaal hoe ik het moet gaan inkleden. Gelukkig nog even om erin mee te groeien, te kijken wat voor aanpak het best bij muppets karakter past. Etc. :P
pi_109714837
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:48 schreef becky27 het volgende:
Nou goed, ik hou er wel van, drink ook regelmatig hoor, en das nou eenmaal zo.

Maar ik ga niet helemaal niet drinken als Noortje er bij is. Een wijntje tijdens het eten op bepaalde dagen of zo moet geen probleem zijn, alleen ik wil niet dat Noortje opgroeit met ouders die zodra ze thuis zijn de fles uit de koelkast trekken en daar meer aandacht aan besteden dan aan hun kind.
Nou dat idem hier. Wij drinken in het weekend sowieso wel een wijntje of een biertje (ik nu alleen maar alcoholvrij bier, uiteraard :D) en soms zomers doordeweeks een wijntje na het werk in de tuin of terras.
pi_109714847
Ohw, dat is nog zoiets waar ik me echt zorgen over maak. Drugs... ik ben zelf echt een watje wat dat betreft en heb nooit iets geprobeerd, maar het feit dat 14 jaar geleden klasgenootjes van een jaar of 13-14 al blowden en paddo's aten beangstigt me best een beetje.
Ik besef me heel goed dat het enige dat ik kan doen haar goed voorlichten en een stabiele basis bieden is, maar brrrr, het idee. :X Hopelijk is ze net zo 'verstandig' als ik en begint ze er niets aan. :)
pi_109714854
Ja precies, tijd zat om erin te groeien. :+

En als je een kind hebt dat zich verantwoordelijk gedraagt en verstandig is dan geef je dat kind ook gewoon je vertrouwen.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:52:12 #194
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109714908
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Grote hoeveelheden drinken.
oh dat. Ik ga er van vanuit dat het ooit wel eens gebeurt, volgens mij voorkom je dat niet, of bijna niet maar je kan wel van te voren de gevolgen uitleggen.
Ik heb ook jaren gestudeerd en ook in mijn middelbare periode gebeurde dat. Tja, ik ga Noortje niet thuis houden, ik heb zelf ook te veel genoten van mijn tienerjaren en net erna.
pi_109714988
Maar ik overdrijf niet als ik zeg dat het levensgevaarlijk is. En één keer kan net die keer te veel zijn.
pi_109715014
Tja drugs... lastige! Zelf een hoop geprobeerd, maar pas rond mijn 20e... altijd verstandig en toen ik e.e.a. wel gezien had was het ook goed! Zo kan het dus ook ;) daarom denk ik ook: als je gevoelig bent voor verslavingen hou je het niet tegen... wát je ook doet...

In elk geval zorgen dat je goed voorlicht... wat zijn de consequenties en als ze het echt willen doen, waar ze eventueel kunnen laten testen en dat soort dingen... ik denk echt dat goede voorlichting het halve werk is.. Je ogen ervoor sluiten en dan maar hopen dat het goed gaat werkt juist averechts, denk ik!
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:54:19 #197
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109715036
oh en ik heb ook best wel wat geblowt, en toch, ook met mij is alles goed gekomen ;-) op mijn 17e was ik er klaar mee. En ik hoop dus dat Noortje verstandig genoeg is om de gevolgen van overmatig gebruik van wat dan ook in te zien.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:55:25 #198
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109715104
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:53 schreef Claudia_x het volgende:
Maar ik overdrijf niet als ik zeg dat het levensgevaarlijk is. En één keer kan net die keer te veel zijn.
klopt, ik hoop dat bij mijn meisje zo tussen d'r oren te proppen dat het nooit zo ver komt.
pi_109715113
Jongens, onze kids zijn nog geen 2 :D ! Dit is pub talk :P

*even met beide voeten op de grond* *alles op zijn tijd*
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 22:55:58 #200
5428 crew  miss_sly
pi_109715131
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:53 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is het ook! En ik hoop dat we onze dochter verstandig genoeg opvoeden om dat niet te doen.

Ik ben er alleen nog niet uit of keihard verbieden nou beter zal werken dan, net als met eten en snoepen, voorleven en laten zien hoe je op een verstandige manier met alcohol om knt gaan. Een keer een wijntje kan geen kwaad, net als een keer friet eten of een snoepje. Ik vind het nog een lastige; eerst maar eens zien of we een verstandige dame opvoeden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_109715217
Nou ja, mijn algemene punt was meer dat de hele mentaliteit eromheen mij altijd vreemd is geweest en ik moeilijk te verkroppen zou vinden bij mijn kinderen.

Hebben jullie dat eigenlijk met jullie dreumesjes? Dat je jezelf er niet in herkent en het daarom wel eens lastig vindt om met hem/haar om te gaan? Als ik naar Ivan kijk, kijk ik in een spiegel, dat scheelt. :+
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:58:02 #202
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109715220
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:55 schreef Gerberaatje het volgende:
Jongens, onze kids zijn nog geen 2 :D ! Dit is pub talk :P

*even met beide voeten op de grond* *alles op zijn tijd*
oke.
ik ga dutten, toedeloe
pi_109715252
Me too, reageer morgen wel op je vraag Claudia!
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:59:27 #204
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109715290
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:57 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, mijn algemene punt was meer dat de hele mentaliteit eromheen mij altijd vreemd is geweest en ik moeilijk te verkroppen zou vinden bij mijn kinderen.

Hebben jullie dat eigenlijk met jullie dreumesjes? Dat je jezelf er niet in herkent en het daarom wel eens lastig vindt om met hem/haar om te gaan? Als ik naar Ivan kijk, kijk ik in een spiegel, dat scheelt. :+
Dat dus, Noortje is precies zoals ik vroeger was, zegt mijn mama en ik herken dat. Ik heb dan ook wel respect voor mijn moeder, die had er op de leeftijd van Noortje al weer 1 bij van een half jaar.
pi_109715292
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:55 schreef miss_sly het volgende:

Ik ben er alleen nog niet uit of keihard verbieden nou beter zal werken dan, net als met eten en snoepen, voorleven en laten zien hoe je op een verstandige manier met alcohol om knt gaan. Een keer een wijntje kan geen kwaad, net als een keer friet eten of een snoepje. Ik vind het nog een lastige; eerst maar eens zien of we een verstandige dame opvoeden.
Je geeft je kind de vrijheid die het aankan. Ik vind dat pubers daarin regelmatig overschat worden; hun hersenen zijn nog niet volgroeid. Daarom zou ik er niet zo 'vrijblijvend' mee om kunnen en willen gaan, denk ik. Maar ik laat het jullie nog weten. :Y)
pi_109715384
Welterusten, dames!
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 23:04:27 #207
5428 crew  miss_sly
pi_109715553
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je geeft je kind de vrijheid die het aankan. Ik vind dat pubers daarin regelmatig overschat worden; hun hersenen zijn nog niet volgroeid. Daarom zou ik er niet zo 'vrijblijvend' mee om kunnen en willen gaan, denk ik. Maar ik laat het jullie nog weten. :Y)
Mja, vrijblijvend ook niet helemaal. Goede voorlichting, zowel over de mogelijke gevolgen als verslavingsproblematiek en een goed voorbeeld. Maar inderdaad wat je kind aankan. Zoals wij het voor ogen hebben, zullen we haar vooral eerst het vertrouwen willen geven en dat pas terugdraaien als blijkt dat ze er niet mee om kan gaan. Wel met zaken die bij de leeftijd passen, uiteraard, en afhankelijk van wat ze al heeft laten zien.

Vooralsnog lijkt ze haar grenzen goed te kennen. Ik had voor de vakantie een zakje snoepjes geschept voor haar. Na de vakantie bleek dat nog niet op, er zaten er nog vier in. Thuis op zondag gaf ik dat zakje, om eens te kijken wat ze zou doen, maar na twee snoepjes was ze klaar. De rest laat ze dan ook liggen. Als ze dat met andere dingen ook kan, komt het wel goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_109716719
Ik was op mijn werk aan het bijlezen en dacht, ik reageer thuis wel even. Wat gaan jullie hard!!

Sarah liep met 11 maanden, snelle dus. Ze loopt wijdbeens als een kleine bouwvakker, maar wle stabiel :)

Ik denk eerlijk gezegd nog niet na over later, hoe en wat als ze zich zouden misdragen op wat voor gebied dan ook... :@ Ik denk dat voorleven een goeie manier is. Wij drinken allebei nauwelijks tot niet. En we zijn ook beide vrij braaf geweest altijd geloof ik.
Wel is het zo dat wij in een deel van Nederland wonen waar het percentage coma-zuipers erg hoog is. Ik geloof dat ik mijn meiden in huis op ga sluiten tegen de tijd dat ze willen stappen enzo ;) Pfff ik moet daar echt nog niet aan denken hoor!
pi_109716947
Zo bijgelezen...ben ik s een avondje niet online :P

Motorische gebeuren. Floris is wel een snelle :P altijd wel geweest ook. Hij begon met staan,(en ach dan lopen we.ook gelijk maar langs alles) met 7,5 maand. Los lopen met 11 maanden (een week voor zn verjaardag ;)). Ook gelijk wel goed trouwens. Sowieso is ie een stuk stabieler dan zn neef. Die liep met 19 of 20 maanden, maar je merkt dat Floris alles een.stuk makkelijker doet en deed.
Zn nichtje loopt sinds vorige week (22 maanden dus).
Mn andere nichtje liep met 15, 16 maanden.
Floris is een stuk socialer dan ik ben (lees aandachtsgeil). In winkels zwaait ie naar iedereen :') hij heeft af en toe eenkennige periodes, maar nooit hardnekkig. In Thailand had ie ook succes en vond de aandacht geweldig. soms had ie er ook geen zin in *lol* van die mensen die hun best deden voor aandacht en hij gewoon keihard negerend :D
Hij kan,steeds beter samen spelen (voor zichzelf.opkomen kan ie ook :')), maar ook heerlijk zelf.rondkeuvelen. Hij,wil wel dat ik in de buurt ben (wat dus lastig is met koken :p), maar.tis vaak al goed als.ik op de bank ofzo zot en af en toe.met m meekom.
Dat zelf goed kunnen vermaken herken ik van mezelf, dat aandachtsgeile niet. Ik ben.veel meer van de kat uit de boom kijken.
Hij neemt.ook nika aan van vreemden :P bij de slager wil hij alleen een plakje worst als ik t m geef :D

Alcohol, ik denk dat ik t aan zou pakken als mn ouders. Die waren nooit moeilijk ermee, maar gewoon met mate. Maar misschien ligt t ook wel aan hoe ik ben. Een vriendin van een vriendin mochr geen alcohol maar was standaard dtonken bij t uitgaan.
Drugs enzo heb k nooit gebruikt (k heb zelfs maar 1x een trekje van een sigaret genomen en toen was k 23.) Vriendinnen rookten ook niet of gebruikten drugs. Scheelt ook wel denk ik. Hoop dat t bij mn eigen kinderen ook zo gaat :)

Oh en Muppet en Floris was schattig ja :D begint al vroeg, mja dan weet je tenminste nog waar ze vandaan komen.
Later weet ik vast niet met wie hij allemaal zoent (hoewel als ie op zn moeder lijkt is dat ook nog op 1 hand te tellen :P mja.mn ouders kennen ze niet allemaal :P zn vader was wat wilder, mja op zn 18e zat die ook aan mij vast dus.valt nog best mee :p).
pi_109717118
Ow Floris was ook een snelle met lopen!

Over het sociale gebeuren. Ik vind het zo bijzonder om te merken dat Sarah haar zus echt mist als die naar de psz is. Normaal kan ze zich goed vermaken, ze spelen voornamelijk naast elkaar, maar maken wel regelmatig contact. Maar nu op de ochtenden dat ze alleen met mij is hangt ze alleen maar om mij heen en wil ze het liefst de hele tijd gedragen worden of op schoot, of ik moet echt bij haar gaan zitten spelen. Wel fijn om haar op die momenten een op een aandacht te kunnen geven.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 maart 2012 @ 23:40:06 #211
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109717430
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 23:33 schreef MamaPurk het volgende:
Ow Floris was ook een snelle met lopen!

Over het sociale gebeuren. Ik vind het zo bijzonder om te merken dat Sarah haar zus echt mist als die naar de psz is. Normaal kan ze zich goed vermaken, ze spelen voornamelijk naast elkaar, maar maken wel regelmatig contact. Maar nu op de ochtenden dat ze alleen met mij is hangt ze alleen maar om mij heen en wil ze het liefst de hele tijd gedragen worden of op schoot, of ik moet echt bij haar gaan zitten spelen. Wel fijn om haar op die momenten een op een aandacht te kunnen geven.
deze zag ik in mouse over toevallig. heel herkenbaar. het is alsof Geert aanvoelt dat je op dat moment de ruimte hebt voor die één op één aandacht en hem dan dus ook opeist. Niet zo heel raar als je 't mij vraagt. Ze willen ook wel eens mama aandacht voor zichzelf, en als ze merken dat je anders reageert zodra oudste naar de PSZ of school is, maken ze daar gebruik van zeg maar ;)

pi_109717579
Ik wou dat ik wat meer tijd met Lena alleen had. Ik had me al voorgenomen om daar bewuster tijd voor vrij te maken door een oppas voor Ivan alleen te regelen.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 23:46:12 #213
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109717685
Mooi te lezen zo hoe iedereen er over denkt....

Tja... Ik sta er dus nog heel blanco in..
't leven is wat met je gebeurt terwijl je andere plannen maakt ;)

Ik hoop echt dat ze het beste meeneemt van ons beide.. en met goed geluk is ze net zo'n brave als dat wij waren in onze pubertijd ;)...

Wel ben ik bang dat ik zo'n enorme 'niet loslaat ouder' ben... en daarmee haar dus 'wegjaag'
We'll have love aplenty
You and me
pi_109717724
Nou voor mijn gevoel verdeel ik mijn tijd en aandacht wel redelijk, maar Sarah reageert toch wel erg op het feit dat Jaël er dan niet is ofzo. Misschien mist ze haar ook wel, ze weet natuurlijk niet beter of Jaël was er om haar te entertainen ;)
Maar ik vind dat een mooie voornemen van je Claudia, ik heb het me ook voorgenomen, maar ik ben er onbewust meer mee bezig dan bewust merk ik.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 23:58:36 #215
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109747911
Vandaag zijn Opa en Oma aan t vocabulare toegevoegd w/
We'll have love aplenty
You and me
pi_109748769
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 23:47 schreef MamaPurk het volgende:
Maar ik vind dat een mooie voornemen van je Claudia, ik heb het me ook voorgenomen, maar ik ben er onbewust meer mee bezig dan bewust merk ik.
Ivan 'steelt' echt zoveel aandacht van Lena. Ik word me daar bewuster en bewuster van. Ik kan amper een zin tot haar richten of Ivan dendert er weer tussen.
pi_109754417
quote:
9s.gif Op zondag 1 april 2012 00:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan 'steelt' echt zoveel aandacht van Lena. Ik word me daar bewuster en bewuster van. Ik kan amper een zin tot haar richten of Ivan dendert er weer tussen.
Voordeel is denk ik dat Jaël iets ouder is. Ik zeg haar ook vaak dat ik even met Sarah bezig ben en niet met haar want ze probeert er idd wel vaak tussen te komen. Wat dat betrefd is het een uitkomst dat ze nu naar de psz gaat, hierdoor heb ik mee ruimte voor ongestoord aandacht voor Sarah.

Hier komen er steeds meer door slaap nachten bij! Wat heerlijk zeg! Kon me bijna niet meer herinneren hoe een doorgeslapen nacht voelde, maar zo dus :)
pi_109754863
Wat goed Reilain.

En fijn mamapurk dat er meer doorslaapnachten komen.
pi_109770510
Fijn zeg mp! Hopelijk zet t zo door!

Sinds vorige week heb k een kind dat er niet voor 9en inligt...best irritant eigenlijk :@
Voor de zonertijd was t al een beetje verschoven tot 8uur (ipv de 7uur die t lang geweest is). Vervelende vind ik vooral dat k eigenlijk geen moment voor mezelf heb..althans hoef m niet de hele tijd te vermaken, maar toch. Hierdoor ga k de hele week ook te laat naar bed en komt er weer niks uit mn handen. Hem overdag niet laten slapen helpt, mja heb je een kind dar niet te genieten is aan t eind vd dag...plus dat t eettechnisch niet handig is...eten doet ie dan niet, want te moe. Schiet dus ook niet op...
Verder is t een heerlijk mannetje hoor O+
Moest even mn ei kwijt ;)
Vandaag lekker naar kom in de kas geweest. T gebeuren zelf was niet heel boeiend, al hadden ze wel wat dieren die hij leuk vond :D
En lekker een stukje gefietst.
  zondag 1 april 2012 @ 17:32:46 #220
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109770738
Oh dat is idd vervelend Son. Geen tips helaas :N

Hier is inslapen en 's avonds doorslapen momenteel weer lastig maar dan houdt hij het 's nachts vaak wel rustig dus tja :P

Hij roept nu de hele dag bah, opa, poes en papa. En van de week zei hij opeens de hele tijd nee nee. Van wie zou hij dat laatste hebben? :')
The way you rock'n'roll
pi_109772943
Sonnetje, wij hebben hier hetzelfde! E slaapt sinds de zomertijd ook niet voor 21 (en soms zelfs 22) uur. -O- Ik heb het idee dat ze tussen 19 en 20 uur echt wel moe is, maar ze komt niet in slaap.
Geen tips dus. ;)

Hoe vond Floris het in de kas? Alleen de dieren leuk, of ook de rest? Wij zijn niet geweest, dacht niet dat E er iets aan zou vinden.
pi_109774207
Misschien heeft het te maken met de overgang van 1 naar geen slaapje Sonnetje. Hier merk ik dat het middagslaapje er steeds vaker af gaat en als hij niet geslapen heeft ligt hij er vroeg in (zoals vandaag). Dan is er inderdaad even geen land met hem te bezeilen en eten is dan ook een stuk minder, maar hij weigert gewoon te slapen.
Gisteren heeft hij nog wel laat in de middag een slaapje gedaan en kon hij inderdaad voor 20.45 uur de slaap niet vatten.

Ik zelf heb het idee dat hij toe is aan geen slaapje, maar het nog niet altijd red. Hier word hij alleen extreem druk als hij wel moe is, dat lossen we dan op door even lekker naar buiten te gaan. W.b.t. het eten geef ik hem dan vaak alvast iets van te voren (vandaag aten we soep, dan krijgt hij alvast een soepstengel, maar vaak krijgt hij ook iets van tomaatjes/komkommer). Dan heb ik het gevoel dat het tenminste iets in zit.
  zondag 1 april 2012 @ 19:31:22 #223
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109774983
Noortje heeft ook een tijd geen middagslaapje gehad maar ze heeft het echt nog wel nodig. Sinds ze ziek is geweest een paar weken geleden slaapt ze wel weer, en gerust 2 a 3 uur, thuis dan, op kdv 1,5 a 2 uur.
Maar das slechte inslapen is hier ook sinds de zomertijd, meestal slaapt ze niet voor 9-en. Voordeel wel is dat ze niet meer om 6 uur wakker wordt.

Wij zijn ook bij kom in de kas geweest, Noortje vond het best wel leuk, alle 'bloemies'. Maar op een gegeven moment was ze wel klaar met fiets op, fiets af. En moe.
pi_109775110
Dat was dan wel weer het voordeel om op vakantie te zijn met de wisseling van de tijd, toen hadden we toch al een heel ander ritme. Yaro is de afgelopen 3 dagen inderdaad wel pas om 7 uur 7.30 uur wakker. Heerlijk vind ik het.
pi_109775894
Hier lijkt femke ook iets minder te slapen. Ze lag om 7 uur in bed, maar hoor haar nog door de babyfoon. Ook in de middag. Normaal ligt ze er om 12 uur in, maar heb het idee dat ik haar wat later er in moet leggen.
pi_109775970
Wat rottig al die kindjes die last lijken te hebben van de zomertijd. Ik was er hier ook bang voor maar dat bleek ongegrond. Geen tips van mijn kant dus.
Verder is tand nummer drie eindelijk door hier en dat is aan eht humeur duidelijk te merken, mijn blije ei is weer terug :D
  zondag 1 april 2012 @ 19:56:01 #227
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109776029
Jeej Sarah *O*
Hier hebben we nu zes tanden *)
The way you rock'n'roll
pi_109776099
Wat fijn mamapurk, zowel van die tand, als van het niet last hebben van de zomertijd!

Hoe oud is jou kleine nou DML, ik kan het niet vinden, of kijk ik er overheen?
  zondag 1 april 2012 @ 19:58:59 #229
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109776183
Nee hij staat niet in de lijst. Alle februari kindjes niet :P E, Dot en Puck zijn dat.

Bijna 14 maanden zijn die drie van ons nu.
Puck liep trouwens met 13 maanden.

En ik zag op fb dat E. nu ook vooruit gaat naast dat ze al opzij liep :D *O*
The way you rock'n'roll
pi_109776276
Ah vandaar. Een relatief snelle loper dus, jou Puck!
  zondag 1 april 2012 @ 20:02:16 #231
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109776380
Ohhh die zomertijd.. This 3x niets he!
Hier is de rust weer terug ..
Oona is een weekje van slag geweest... teminste.. ze sliep een uur later dan normaal... en weer tussen 7 en half 8.. Ze lijkst zelfs vermoeider weer... paar x weer 2 slaapjes gehad...
Geen tips dus helaas....

Wel doet haar hoektand nu een dikke 2de doorzetpoging.. dus sinds vanmiddag was het hier huilen, kwijlen en gillen...

Wel viel vandaag weer mijn mond open..
Weer nieuwe woorden... Kikker en Haren..
We gaan nu heel rap naar de 80 woorden! Ongelofelijk hoe hard dat ineens gaat!
We'll have love aplenty
You and me
pi_109776429
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 19:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Jeej Sarah *O*
Hier hebben we nu zes tanden *)
Wow 6 al das snel gegaan dan of niet??
  zondag 1 april 2012 @ 20:03:32 #233
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109776445
Ja het schijnt dus. Ik ben uiteraard trots maar vind het eigenlijk vooral makkelijk. Hij werd wat zwaar :P
Al doen we rustig een kwartier over de gallerij aflopen :+

Zeg met 14 maanden moeten ze bij het CB blokjes stapelen, niet? Mogen we wel eens gaan oefenen dan :7
The way you rock'n'roll
  zondag 1 april 2012 @ 20:03:49 #234
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109776467
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 20:03 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Wow 6 al das snel gegaan dan of niet??
Ja van 2 naar 6. Was een feestje man :') :P
The way you rock'n'roll
  zondag 1 april 2012 @ 20:05:15 #235
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109776531
Oona mocht met 18mnd blokjes stapelen ;)
We'll have love aplenty
You and me
pi_109776542
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 20:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja van 2 naar 6. Was een feestje man :') :P
Nou ik denk steeds laat ze maar allemaal te gelijk komen, want als we voor elke tand apart nu eerst anderhalve week een chagrijntje hebben das ook niet fijn!
  zondag 1 april 2012 @ 20:08:28 #237
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109776678
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 20:05 schreef Reilain het volgende:
Oona mocht met 18mnd blokjes stapelen ;)
Ooooooooooohhh dan hebben we nog ff. Hoef ik niet ~O> ;)

quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 20:05 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Nou ik denk steeds laat ze maar allemaal te gelijk komen, want als we voor elke tand apart nu eerst anderhalve week een chagrijntje hebben das ook niet fijn!
Zeker waar hoor :Y Maar de vorige twee tegelijk waren geen probleem dus dit was even nieuw voor ons.
The way you rock'n'roll
pi_109776769
Lastig he als ze zo een last hebben van die tandjes, ik hoop eignelijk dat de rest gewoon zonder pijn doorkomt.. Ze heeft nu dus 2 tanden onder en 1 ministreepje boven en ze liep van daag de hele dag te knarsen daarmee, alleen al als ik aan dat geluid denk dan krijg ik alweer kippevel!
  zondag 1 april 2012 @ 20:12:59 #239
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109776887
Knarsen brrrrrrrr :X
The way you rock'n'roll
pi_109777662
oh knarsentanden, vond dat ook niets. Hier kreeg Yaro ze ook steeds in groepjes van 3 of vier, vooral de kiezen en snijtanden waren een probleem. Duurde ook lang voordat ze echt door waren. Nu alleen nog de vier achterste kiezen, maar heb het idee dat die nu ook aan het werken zijn.

Vond het ook handig hoor DML toen Yaro ging lopen, maar veel sneller is het vaak niet nee. :D
En blokjes stapelen en door de vormen doen was hier ook met 18 maanden.
pi_109777955
Hier is Femke ook al een tijd bezig met haar hoektanden boven en onder. Nu 4 tanden boven en onder en 4 kiezen. Het rare is dat de typische tandjespoep en luieruitslag is verdwenen, maar ze nog niet door zijn.
pi_109778154
Hier ging dat ook zo Mereltje, elke keer dacht ik nu komen ze, verdwenen de bijkomende klachten weer even en begon het weer.
pi_109778310
Knarsen doet ze ook :o
En ze heeft een tijdje ontzettend last gehad van kiezen/hoektanden, nu niet meer maar ze zijn ook nog niet door :? hoektanden zie je ze nu wel aan de oppervlakte liggen, dus zal niet lang duren voor ze doorbreken. Kiezen zegt ze af en toe au, grijpt naar haar wang en dat is het ook.. Benieuwd wanneer de rest komt (ze heeft nu ook 4 tanden boven, 4 onder en 4 kiezen in totaal..)

En volgens mij zitten we in een eenkennigheid/verlatingsangst fase :o voor het eerst! Eerst vorige week op de opvang, voor het eerst dat ze zich tegen me aan klemde en echt zoooo hard huilde toen ik weg wilde gaan ;( ik vond het wel lastig :@ want wat doe je dan.. ik heb momenteel de tijd dus hóef niet meteen weg en kan dus even blijven tot ze weer rustig is. Maarja, laat ik haar zo niet teveel wennen daaraan?

Thuis heeft ze het ook met haar konijn momenteel. Als we die apart leggen omdat we bijv. gaan eten dan is het tránen... hele dikke! Tot bijna driftbui en kokhalzen aan toe :? ik vind het het niet waard om haar zo overstuur te laten raken en heb het idee dat het samenhangt met dat verlatingsangst stukje, want normaal legt ze hem zonder een enkel probleem aan de kant, of gooit ze hem in bed als we naar beneden gaan.

Puzzelen hoe we hier het beste mee omgaan.... ze voelt natuurlijk ook wel aan dat er dingen gaan gebeuren (zusje enzo) dus ik vind het ook niet meer dan logisch dat ze deze fase heeft (vooral omdat veel andere kindjes de verlatingsangst/eenkennigheids fase vaak al voor de 20 maanden hebben)... maar ik vind het lastig.

Ik wil enerzijds wel consequent zijn, anderzijds, zoals het haar konijn bij het eten, vind ik het het niet waard om haar zó overstuur te laten raken omdat ze dat konijn aan de kant 'moet' leggen omdat we gaan eten...

Lastig...
pi_109778677
Lastig inderdaad Gerberaatje. WIj hebben dat met Jaël ook wel gehad, en van ons mocht pop of knuffel of weet ik het wat dan gewoon erbij aan tafel en dan was het goed. Nou als zo iets kleins helpt :) Het was hier ook echt maar een fase, is vanzelf weer over gegaan. En er staat inderdaad ngoal wat te gebeuren in het leventje van je kleine muppet. Maar eenkennigheid hoort er natuurlijk wel bij hoe naar het ook is.
Sarah is er nu net weer een beetje doorheen, bij haar komt het steeds in vlagen, het ene moment wil ze alleen maar mama en het andere moment maakt het haar allemaal niets uit, dat vind ik ook erg lastig..
pi_109778700
Lastig het dat wikken en wegen. Merk dan ook dat ik minder stellig ben dan dat ik op voorhand dacht. Yaro is ook niet echt eenkennig, maar merk wel dat wanneer we in grote/drukke ruimtes komen hij nu even moet ontdooien. Wanneer we bijvoorbeeld als eerste zijn en het word daarna druk gaat het al een stuk beter.
Maar wij hebben dat nu al even 's nachts, als hij wakker word, krijgen we hem niet meer rustig in zijn eigen bedje. Zodra we hem tussen ons in leggen slaapt hij meteen weer verder. Ik wilde dat eerst nooit, maar vind het ook niet nodig dat hij "angstig" is in zijn eigen kamer. Wel is onze insteek, je begint in je eigen bed en als hij wakker word als we zelf nog wakker zijn, dan troosten we hem wel daar. Ik ga niet al naar bed omdat hij anders niet kan slapen bijvoorbeeld. Maar vind het soms ook wel lastig om te wikken en te wegen in de praktijk.
pi_109778981
Die fase hebben we inderdaad ook gehad As, dat ze als ze niet meer kon/wilde slapen 's nachts bij wakker worden/huilen ze gewoon meteen tussen ons inging en dan sliepen we tenminste allemaal. Dat is nu helemaal voorbij ze slaapt heerlijk weer elke nacht in eigen bed *afklopt*.

We hebben nu ook haar Konijn maar gegeven en houden het even zo. Ik merkte inderdaad dat ze, als ze een van de eerste is op de opvang ze veel makkelijker 'loslaat' meteen. Maar ik werk momenteel niet, dus is het ook niet nodig om om 7.30 bij de opvang op de stoep te staan ;)

Maar zo zit ze nu ook in de mep/sla fase (je ziet op sommige momenten gewoon dat ze haar gevoel niet kwijt kan en dan gaat ze dus meppen...) dus ze krijgt een beetje alles tegelijk. Arm ding.
pi_109779313
Wat grappig dat ze een beetje gelijk lopen. We hebben hier ook de sla/knijp/krap/alles op de grond gooi fase. Aan de ene kant is het frustratie, maar het lijkt ook alsof hij het leuk vind, want hij krijgt dan aandacht (net alsof hij niet genoeg aandacht krijgt). We zeggen consequent nee, proberen niet te lachen (soms is dat best lastig) en proberen af te leiden. Ik hou het er maar op dat het er bij hoort. Het stopt wel als we er wat van zeggen. Soms van korte duur, maar het gaat niet alleen maar door.
Laatst moest ik wel lachen, Yaro had me gebeten, dus ik zei "nee Yaro, bijten doet pijn". Waarom hij zei met een lachen "bijten, bijten bijten" en ging zichzelf bijten. Toen kwam hij er achter dat het toch echt pijn deed......nu al niets van mijn aannemen he :D
pi_109779511
Hier is femke ook nog in de mep/bijt/schreeuw en uitprobeerfase. Nu gooit ze constant haar voeten op de tafel als ze gaat eten. Probeer her het wel steeds te corrigeren, door voet van tafel te halen en haar eten pas weer aan te bieden als ze zelf haar voeten van tafel haalt. Maar best vermoeiend... Misschien merkt ze toch ook wel dat er een broertje of zusje aankomt. Overal in de stad bij elke kinderwagen die ze ziet is het 'baby!' Ook al zit er een dreumes of peuter in..
pi_109779565
:D ja hier is het soms echt heel veel moeite doen om niet in keihard lachen uit te bulderen.... Wij zeggen er ook wat van, ik vraag of ze me even wil aankijken en zeg dan dat slaan niet oké is want dat je er iemand pijn mee doet.. meestal werkt dat, soms begint ze dan te lachen en mept weer.. Ik heb haar al eens even een meter van me afgezet, met de melding dat ik het écht niet fijn vind. :P maakte wel indruk geloof ik!
pi_109779728
Dat ook inderdaad Merel, of gaan staan op een stoel. Blijven herhalen dat een stoel is om op te zitten en hopen dat ze het op een gegeven moment snapt :P (op dat moment gaat ze ook keurig zitten, hetzij op haar billen, of op haar knieën maar 5 minuten later staat ze weer :')).

Ik heb het idee dat mijn dame echt wel begrijpt dat er iets staat te gebeuren, want vandaag kreeg mijn buik al een stuk appel aangeboden :') en regelmatig trekt ze mijn shirt omhoog, buikstuk van mijn broek naar beneden. Geeft dan een kus op mijn buik, zwaait, maakt het slapen gebaar incl. de naam van de baby en dan mag de boel weer dicht O+ echt heel erg cute. Als ik zeg, waar is je zusje? Dan wordt er ook op mijn buik gewezen.

Ze snappen meer dan we denken ;) maar hoe en in welke context ze dit broertje/zusje krijgen snappen, weet ik niet. Maar ik vind het wel heel leuk om te zien ontwikkelen, ben zo bneieuwd hoe ze straks op haar zusje reageert O+
pi_109780022
Dat klinkt wel heel schattig Gerbraatje O+

Ik duik mijn bed in met een boek, heb geen energie vandaag en heb net met moeite mijn kont van de bank gehaald om 20 min te sporten, meer zat er niet in. Dus nu mag ik met een boek naar bed.
  zondag 1 april 2012 @ 21:18:47 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109780723
Hier begint dat slaan ook vervelend te worden, hij slaat me de laatste tijd graag in m'n gezicht en door omstandigheden trek ik dat juist extra slecht.
Ik heb ook niet het idee dat hij er werkelijk slaan mee bedoelt, maar meer een soort welpjesachtige liefdesbetuiging wil doen ofzo, want als ik boos zeg dat het niet mag dan barst hij in tranen uit.

Hij is sowieso snel van slag als hij op z'n duvel krijgt, maar dit lijkt een stukje wederzijds onbegrip te zijn, volgens mij bedoelt hij het lief en snapt er geen bal van dat hij vervolgens te horen krijgt dat het niet mag.

Gelukkig ging het vandaag al beter nadat hij applaus kreeg omdat hij me over m'n gezicht aaide, en zelf klapte hij ook vrolijk mee, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat er uit krijg, want het is echt alleen maar naar mij en naar mijn gezicht.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109781398
Lastig hè, Lean? Hier merk ik echt als ze bepaald gevoel niet kwijt kan, dat ze dan gaat meppen (excessief blij bijv.) het is ook echt niet iets wat ze 'bewust' doet..
  zondag 1 april 2012 @ 21:29:38 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109781485
Ja, het is echt een beetje een rottige manier van "Ik vind jou lieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeffffffffffff" zeggen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109784018
Omgekeerde wet van Fok: E is vandaag om 20 uur gewoon weer in één keer gaan slapen. :D

Slaan doet E eigenlijk nooit... tot gisteren. Ik had boodschappen gedaan en toen ik thuiskwam was ik zó moe dat ik ineens nogal hard begon te huilen ( :@ ). E zat bij mijn man op de arm en schrok zó van mij dat ze het zelf op een krijsen zette en mij in mijn gezicht begon te slaan, en hárd ook. Uit een soort paniek, leek het wel. Ik ken dat helemaal niet van haar, maar vond het ergens wel logisch. Het was wel echt even een zielige bedoening. :') :D

Over verlatingsangst bij de opvang: wij hebben daar tot nu toe altijd nuchter op gereageerd. Een extra dikke knuffel, dan aan de leidster geven, zwaaien en weglopen. We wilden haar niet bevestigen in het idee dat er iets "ergs" aan de hand was. Voelt wel een beetje vervelend, maar hoe korter het moment, hoe sneller het ook voor E weer over was. Zodra mijn man of ik uit het zicht verdween, was het namelijk over. Ik schrijf trouwens in de verleden tijd, maar het gaat met vlagen, dus wie weet is het dinsdag weer aan de orde. ;)
pi_109784220
Ik heb Mex nu geleerd om te aaien Leandra...en tot nu toe lijkt het te werken. Hij werd ook veels te hardhandig.
Ik zeg heel overdreven AAIEN AAIEN en dan doe ik het voor bij de kat of mezelf of een struikje waar die blaadjes af wil rukken.
Nu doet ie het steeds vaker uit zichzelf en de kat blijft nu ook wat langer liggen, dus hij merkt misschien dat het helpt.
pi_109784383
O ja, nu je het zegt,dat hebben wij ook gedaan. :D E heeft dus wel geslagen. </zwangerschapsdementie> Ze vond het een tijdje leuk om op ons hoofd/in ons gezicht te slaan. Gewoon om te voelen, en uit enthousiasme. Toen hebben we ook gezegd 'Aai, aai' en het aaien geoefend (geoefend, ja! :+) nu aait ze.
pi_109784525
lol, goed he dat oefenen...

En ze leren meteen een nieuw woordje! Hij staat wel 5 minuten lang aaaaaaaai aaaaaaaaaaaii bij de kat.

Ach, wat sneu dat ze schrok Cantare, gelukkig was het snel over.
  zondag 1 april 2012 @ 22:27:35 #259
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109784718
Slaan ... Check :')

Al moet ik zeggen dat dat hier weer grotendeels voorbij is gelukkig..
Hier was het vooral uit onmacht.. als ze haar zin niet kreeg... dan keek ze me ineens strak aan, haar gezichtje vertrok en dan een mep/uithaal..

Maar ook vanuit een soort aandacht/contact zoeken.. dan elke keer het aaien als ombuiging gedaan... werkte ook heel goed..

Gerbera wat super schattig hoe Muppet met je buik bezig is :D Ben heel benieuwd straks van de zomer!

Even afkloppen..
Verlatingsangst hier nog niet gespot... wel vastklampen bij nieuwe dingen..
Maar bij het kdv is het pas 2x voorgekomen dat ze eventjes moest huilen... maar meestal ziet ze al niet meer naar Marcek om zogauw ze binnen staat.... Kusje en een zwaai nou vooruit.. maar dan weer gaan hoor!
We'll have love aplenty
You and me
  zondag 1 april 2012 @ 22:33:12 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109785005
Ja, hier doen we ook aaien als ombuiging, maar het was tot vandaag niet erg succesvol...
En ik trek dat gewoon echt niet, zo'n mep in m'n gezicht :{

Misschien dat B het vroeger ook wel gedaan heeft, maar dat was nog in de tijd dat je een kind gewoon een flinke pets op de vingers gaf bij dat soort ongewenst gedrag... dat werkte wel, en vrijwel direct en permanent, maar het is natuurlijk wel krom om een pets op de vingers te begeleiden met de tekst "Niet slaan!" :')

Times are changing, dus opvoeding ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 1 april 2012 @ 22:38:26 #261
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109785289
Hmm als je het zo opschrijft ontgaat je de logica idd wel om een tik op de vingers te geven :') :D

Puck slaat (nog) niet maar we oefenen het aaien wel op de katten. Arme beestjes :')
The way you rock'n'roll
pi_109785614
Nou, ik las dat laatst ook, in een mail wat ik elke maand krijg wat er nieuw is bij je kinds ontwikkeling.
Ging het over billenkoek of dat werkte enzo...en toen dacht ik echt van zouden mensen nu al billenkoek geven dan? Ik heb echt nog geen moment het gevoel gehad dat niks zou helpen en dat het in me op zou komen om hem een tik voor z'n billen te geven. Dat zou die toch niet begrijpen, dus wat zou dat zielig zijn.
  zondag 1 april 2012 @ 22:54:35 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109786126
Mwah, B stond me op een gegeven moment echt uit te lachen, die voelde toch niets door die dikke luier, toen heb ik 1 keer staan worstelen om hem z'n luier uit te krijgen om hem een tik op z'n blote billen te geven en dat vond ik ook geen succes, daarna mocht hij zelf z'n luier (van die broekjes luiers) uit doen om een tik voor z'n billen te krijgen en dat was al voldoende voor "sorry mama, zal niet meer doen", dus dan hoefde ik die tik nog niet uit te delen.

Toen moet hij dus al een flink eind ouder zijn geweest, maar de dreiging van de tik voor z'n billen was dus al voldoende.
Maar goed, met de kennis van nu...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109786873
Ja, ik vond het vooral zo typisch dat het bij 18 maanden stond. Ik weet nog niet of ik het ooit ga doen, zie ik dan wel.
Soms zal het best wel helpen, maar ik geloof niet dat het in me zit.
  zondag 1 april 2012 @ 23:20:35 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109787357
Afgezien van het wel of niet in je zitten is een "hardhandige" opvoeding behoorlijk achterhaald.
En dan te bedenken dat mijn vader nog wel eens met de riem gehad heeft, dat was gelukkig al achterhaald toen ik klein was :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109787688
Ja, is gelukkig nu heel anders.
Ik had het met mijn moeder over hoofdbonken en die vertelde dat ze vroeger bij mijn vaders kleine broertje gewoon het ledikantje vastschroefden aan de muur, anders maakte het zo'n herrie.
Het negeren van hoofdbonken ging vroeger erg ver, arme kereltje heeft jarenlang z'n hoofd tegen de muur gebonkt.
pi_109787708
moet nodig bij lezen......
  zondag 1 april 2012 @ 23:51:45 #268
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_109788894
Tja. Toen kwam vrijdag met een noodvaart de nieuwe baby. Ons Françoise stond met haar neusje zowat vooraan. Ze is er volgens mij nog niet helemaal van bekomen. Stel je voor dat je je moeder achternaloopt als ze naar de WC gaat en er dan ineens door twee verpleegsters een baby uit de pot wordt gehaald...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_109792851
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:20 schreef Leandra het volgende:
Afgezien van het wel of niet in je zitten is een "hardhandige" opvoeding behoorlijk achterhaald.
En dan te bedenken dat mijn vader nog wel eens met de riem gehad heeft, dat was gelukkig al achterhaald toen ik klein was :D
Bizar hè, hoe het 'toen' ging... ik ben wat dat betreft wel blij dat de zienswijzes veranderd zijn. Mijn meneer zegt wel eens: nu een 'tik' zou volgens mij heel goed helpen, maar ik ben echt heel heel heel fel tegen :) ik vind tikken geven of uberhaupt slaan vanuit je ouderrol een zwaktebod :) en het is niet het voorbeeld wat ik aan mijn kind wil meegeven.

En inderdaad, een tik geven omdat ze zou meppen (en erbij zeggen dat ze niet mag slaan :D wat geef je dan voor signaal af :P)

De kat mept ze gelukkig niet. Ze liggen vaak samen tegen elkaar aan op de bank. Of de kat rand de muppet zowat aan :') het vrouwtje van de 3 doet dat al sinds muppet een baby was en dan bij mij in bed lag te drinken, zo gezellig 's nachts O+

Je kan echt merken dat mijn dame de katten gewend is inmiddels. Een van haar eerste woordjes was ook Daaaahi (dali :P onze langharige kat)... gek genoeg is ze nog niet zo geinteresseerd in hondjes! Maar daar komt ze ook (nog) weinig mee in aanraking. Vogels :') zijn wel helemaal hip tegenwoordig! Haar gordijn moet 's morgens dírect open en dan wil mevrouwtje even vogels kijken :D

Wat wij doen als ze mept is zeggen dat ze lief moet doen, incl. lief gebaar. Dat is ook een soort aai over de wang ;) ik heb haar met bijten 1 keer (heel zachtjes uiteraard) terug gebeten. Deed geen zeer bij haar maar maakte wel dermate indruk dat ze sindsdien niet meer gebeten heeft :D
pi_109792980
Als ik dit zo lees is het inderdaad een fase. Grappig om te lezen dat we er grof gezien hetzelfde mee omgaan.

Gat ik ben echt zo chago opgestaan en heb een enorme baaldag. Wordt een lange dag. Gelukkig is de kleine man met een goede bui wakker geworden.
pi_109817914
Hier vanavond maar weer vroeg naar bed. Femke had gisterennacht om 4 uur weer een 'kroep' aanval :{
  maandag 2 april 2012 @ 20:15:00 #272
259886 pessie
pi_109818903
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:43 schreef Troeta het volgende:
Nou, ik las dat laatst ook, in een mail wat ik elke maand krijg wat er nieuw is bij je kinds ontwikkeling.
Ging het over billenkoek of dat werkte enzo...en toen dacht ik echt van zouden mensen nu al billenkoek geven dan? Ik heb echt nog geen moment het gevoel gehad dat niks zou helpen en dat het in me op zou komen om hem een tik voor z'n billen te geven. Dat zou die toch niet begrijpen, dus wat zou dat zielig zijn.
Ik heb Nathan 1 of 2 keer een tik voor zn broek gegeven wegens bloed-onder-de-nagels-vandaan-halen-gedrag en ik gewoon het echt niet meer wist. Gelukkig was het een fase! Ik geloof wel in sprongen zeg maar :') . Ik ben absoluut tegen slaan (wegens eigen opvoeding) maar soms weet ik het ook niet meer.
Oh ja, Nathan moest erom lachen :') dikke fail dus. Nu zet ik hem als het echt veel te bont is in zn kinderstoel op de gang.

Veel moeders begrijpen niet dat ik Nathan soms al op deze manier een time out geef. Naar ik begrijp zijn er veel kinderen die wegblijven bij wat ze niet mogen als een ouder ze er een paar keer weg heeft gepakt.

Arme Femke -O- :*
pi_109819357
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:15 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik heb Nathan 1 of 2 keer een tik voor zn broek gegeven wegens bloed-onder-de-nagels-vandaan-halen-gedrag en ik gewoon het echt niet meer wist. Gelukkig was het een fase! Ik geloof wel in sprongen zeg maar :') . Ik ben absoluut tegen slaan (wegens eigen opvoeding) maar soms weet ik het ook niet meer.
Oh ja, Nathan moest erom lachen :') dikke fail dus. Nu zet ik hem als het echt veel te bont is in zn kinderstoel op de gang.

Veel moeders begrijpen niet dat ik Nathan soms al op deze manier een time out geef. Naar ik begrijp zijn er veel kinderen die wegblijven bij wat ze niet mogen als een ouder ze er een paar keer weg heeft gepakt.

Arme Femke -O- :*
Weet je, als dat niet werkt zou ik datgene weghalen waar hij zo graag aan wil komen (tenzij het ergens aan/op vastzit). Het is zo tijdelijk allemaal, die kastleeghaal/moddervreet/uitdegieterdrinkfase, mijn zoon van drie taalt daar écht niet meer naar. Ik heb altijd vrij veel weggezet en ik heb het ook rustig weer terug kunnen zetten (en weer weg kunnen zetten voor de tweede :P ) Het is mij in ieder geval de frustratie niet waard geweest. Bij Silke doe ik het net zo.
pi_109819433
Jeetje, dat lijkt me wel schrikken. Heeft ze dat vaker Morretje? Omdat je zegt "weer". Heeft ze er daarna geen last meer van?

Pessie jij moet doen waar jij je man/vriend zich goed bij voelen, het is niet aan een ander om te bepalen hoe jullie opvoeden. Ieder doet het op zijn eigen manier.
En Yaro luistert ook echt vaker niet dan wel hoor als hij iets niet mag. Zeker niet als hij iets doet wat hij echt leuk vind. Afleiden helpt soms, maar zeker niet altijd.
  maandag 2 april 2012 @ 20:31:38 #275
259886 pessie
pi_109819851
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:23 schreef Jore het volgende:

[..]

Weet je, als dat niet werkt zou ik datgene weghalen waar hij zo graag aan wil komen (tenzij het ergens aan/op vastzit). Het is zo tijdelijk allemaal, die kastleeghaal/moddervreet/uitdegieterdrinkfase, mijn zoon van drie taalt daar écht niet meer naar. Ik heb altijd vrij veel weggezet en ik heb het ook rustig weer terug kunnen zetten (en weer weg kunnen zetten voor de tweede :P ) Het is mij in ieder geval de frustratie niet waard geweest. Bij Silke doe ik het net zo.
We zetten continu alles weg maar ik ben kruiden aan het opkweken, dat moet in de zon, op de vensterbank voor de groei, onderhand hebben we alles gebarricadeerd. Verder hebben we onderhand overal kastbeschermers in (niemand hier krijgt kastjes open behalve manlief en ik :') ) en alles staat hoog. Nu blijkt dat hij gegroeid is moeten we meer wegzetten en beter opletten, mijn moeder had vandaag de koffie op de vaatwasser gezet (niet eens vooraan ofzo) maar die pakte hij vast en tilde die op :o ) het ging gelukkig net goed.

Oh en As, wij willen echt niet slaan, maar het is dus wel eens voorgekomen dat ik het echt niet meer wist. Maar heej, ik heb op het moment weer een super gezellig ventje rondlopen wat ontzettend geniet en ontzettend is gegroeid. Hij pakt boekjes en wil opeens samen rustig een boekje lezen en alle dieren benoemen, hij kan opeens een paard en een varken nadoen, hij heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt de laatste weken.
pi_109820160
Ik snap dat je niet wilt slaan, neem aan dat niemand dat wilt. Ik doelde meer op het in zijn stoel op de gang zetten. Soms maken die kleintjes je het ook lastig.
Wel fijn dat hij zo'n ontwikkeling door maakt en dat je dat ook kan zien. Daar kan je dan aan vasthouden. Althans zo gaat het hier wel.
pi_109820244
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:24 schreef As1981 het volgende:
Jeetje, dat lijkt me wel schrikken. Heeft ze dat vaker Morretje? Omdat je zegt "weer". Heeft ze er daarna geen last meer van?
Ik neem aan dat je met morretje mij bedoeld? Femke heeft het al 3 keer eerder gehad, dus we weten een beetje wat we kunnen verwachten en hoe we er mee om moeten gaan. We geven haar met tegenzin een pufje, beetje rustig op schoot houden, lepeltje honing en weer het bed in. Duurt even voordat ze weer slaapt en wij dus ook.

Pessie, ik heb ook al op het punt gestaan om haar even op de gang te zetten, maar het is nog niet zover gekomen..
pi_109820325
Oh ja sorry Mereltje, ben er niet helemaal bij vandaag. Aan de ene kant naar dat ze het vaker heeft gehad, maar wel fijn dat jullie dan zo rustig kunnen reageren. Al geloof ik inderdaad dat het wel slopend is zo'n nacht.
pi_109830439
Sorry, maar ik vind een paar kruidenplantjes het echt niet waard om een dreumes een tik te geven.
Dat hij niet aan die plantjes mag zitten kan hij toch nog niet onthouden? En als hij er dan een tik om krijgt snapt hij ook totaal nog niet.

En je hebt kruidenkasjes die dicht kunnen, misschien een ideetje?

En nee, Mex blijft echt niet weg bij iets als ik hem afleid of weghaal. De kattenbak bijv. daarom heb ik een traphekje voor de keuken gezet.
  maandag 2 april 2012 @ 23:45:16 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109832463
Arme Femke :{ :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109838072
Wat heftig Mereltje :{ mijn broertje had het vroeger (hij is 14 jaar jonger, dus ik heb het best bewust meegemaakt) en dat heeft bij mij in elk geval behoorlijke indruk gemaakt. Hopelijk groeit ze er snel overheen! :*

Time outs geven we hier niet (nog?) want het heeft geen zin. Enige wat ik tot nu toe heb gedaan is als ze het echt te bont maakt met meppen en ik het ook even niet meer weet, is haar een meter van me afzetten met duidelijk erbij zeggend waarom en dan is ze vaak wel even beduusd.

Maar ik moet zeggen dat ik dan ook (tot nu toe :+) gezegend ben met een kind wat eigenlijk heel goed luistert. En ja, natuurlijk blijft ze naar de kattenbrokjes en hun water :D kruipen, ook al zeg ik 20 keer dat dat niet mag, maar dat snap ik ook wel (zou ik ook doen op haar leeftijd :+) en het kastje waar ze écht niet mag aankomen (ivm schoonmaak middelen) daar hebben we een slot op zitten.

Maar ze heeft ook amper in de box gezeten en altijd op de grond gespeeld, ze is dus van begin af aan gewend dat er dingen zijn waar je niet aan mag komen. En ja, ze heeft wel eens aan het geluid van de stereo gezeten :P schrok zich vervolgens lam omdat ie kei-hard ging en sindsdien doet ze dat niet meer :P

Op de opvang ging het super vanmorgen! Ik ben erachter dat ik haar gewoon ver vooraf al moet voorbereiden op dingen. Gisteren met het eten al dik 10 minuten voor het eten gezegd dat we zo gingen eten, tafel vast gedekt (ze zat aan tafel de kleuren, dat mag ze tot we gaan eten) en vlak voor het eten gezegd dat het etenstijd was en zonder moeite werden konijn, speen en tekenspullen afgegeven. Vanmorgen bij het jas aantrekken gezegd dat we met de auto naar de opvang gingen en dat als we daar waren ze haar konijn en speen daar in bed ging gooien. Ze knikte ja en gooide vervolgens op de parkeerplaats van de opvang het konijn met speen al in mijn handen, en ik had haar jas nog niet uit of ze zwaaide me al uit :P

Beter voorbereiden op dingen dus, en niet onverwachts zomaar dingen doen. Ze lijkt erg op haar moeder die ook niet zo van verrassingen houdt :P

En nog even 2 van mijn muppetje O+ dit is gewoon echt precies zoals ze is *;

pi_109838447
klinkt begrijpelijk toch, haar voorbereiden. Fijn dat het werkt voor haar.

Het stukje "zou ik ook doen" is heel herkenbaar. Ik was vroeger precies zo, daarom soms ook moeite om mijn lach in te houden. Maar dat betekend niet dat ik het soms vermoeiend vind als hij niet wilt slapen en zijn ik doe alles wat niet mag momentje heeft.

Nu smelt ik bijvoorbeeld. Ik ben het berichtje aan het typen en let dus even niet op. Haalt hij twee kastjes leeg. Komt hij mijn een batterij brengen van de Ikea en roept "mama Ikea", wijzend op het logo. Vervolgens direct erna komt hij een potje kruiden brengen en zegt "peper zout" <3

Wat een heerlijke dame heb je toch Gerbraatje!
pi_109838789
Hahaha je merken muppet! Echt grappig dat ie dat zo heel erg heeft :Y

En ja vermoeiend is het soms ook echt wel.. Ik merk ook dat ik nu zwanger soms iets minder kan hebben..
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:47:14 #284
259886 pessie
pi_109839143
Voorbereiden werkt hier juist averechts :') in veel gevallen dan soms helpt het juist. Het is net alsof hij angstiger wordt naarmate ik beter probeer voor te bereiden. Als ik op zondagochtend vertel dat we naar de kerk gaan en dat hij in de creche gaat spelen gaat hij heeeeeeeeel rustig blijven zodat hij niet naar de creche moet :') . We gaan nu trouwens om de beurt met hem mee, het heeft geen zin hem daar alleen achter proberen te laten, raakt hij echt volledig over de rooie en binnen 5 minuten staat er een moeder bij mn stoel om te vertellen dat ze hem niet rustig krijgen. Ik mag toch hopen dat het in september beter gaat, dan gaat hij 2 dagdelen per week naar de peuterspeelzaal.

Heerlijk meidje heb je daar gerbera!
pi_109839216
Ja ik ga niet ook hier op muppet reageren hoor :P O+ lekker ding!

Over luisteren, eigenlijk luistert ie best goed.
Een vriendin van me had tegen dr moeder gezegd: ja.logisch dat je aan een 2e begint met zo'n kind. Hij blijft overal vanaf _O-
Opvoedskillz i haz them :P
Hier.ook een kind dat weinig in de box zat. Kastjes heb ik niet afgesloten, alleen het gootsteenkastje. Maar die kan ik niet zien vanaf de bank, dus dat risico loop ik liever niet.
Rest.moet ie maar leren. Hij pakt wel zn eigen bordje als je dag vraagt O+
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:58:43 #286
259886 pessie
pi_109839451
Hier hebben we de kastjes afgesloten toen Nathan al mn ovenschalen in 1 ruk kapot had gegooid :X . En na de verhuizing heb ik een week of 2 geleefd zonder afsluiters, ik werd knettergek, was alleen nog maar politieagent aan het zijn en heb snel weer beveiliging toegepast.
pi_109840415
Haha ja groot gelijk heb je!
Floris heeft dat weer nooit gedaan gek genoeg.
De lades in de keuken krijgy ie open, de enige die hij opent is de la met ontbijtspullen om cracottes te pakken _O-
Hij wil meestal alles dicht doen *lol*
Hij trekt wel s een kastje open hoor, maar is hier goed in te corrigeren.
Mm schaal met kaarsen heb ik bijvoorbeeld een week weer op tafel gehad, maar was.ie ook continu mee bezig, dis die staat weer op de kast
pi_109840530
Puck schijnt op het kdv met alles aan te komen draven waarvan ze denken waar heb je dat nou weer vandaan? :D
Of als de telefoon gaat maar een andere groep heeft telefoondienst komt Puck de telefoon brengen want dat ding blijft maar overgaan :P

Wij hebben ook alleen het gootsteenkastje afgesloten.
En verder zijn heel veel dingen me de strijd idd niet waard en zetten we het weg. Al zei papa van het weekend 'kan je daar nu ook al bij?' :')

Beterschap voor Femke :* :* :*
The way you rock'n'roll
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:41:55 #289
259886 pessie
pi_109840586
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
Haha ja groot gelijk heb je!
Floris heeft dat weer nooit gedaan gek genoeg.
De lades in de keuken krijgy ie open, de enige die hij opent is de la met ontbijtspullen om cracottes te pakken _O-
Hij wil meestal alles dicht doen *lol*
Hij trekt wel s een kastje open hoor, maar is hier goed in te corrigeren.
Mm schaal met kaarsen heb ik bijvoorbeeld een week weer op tafel gehad, maar was.ie ook continu mee bezig, dis die staat weer op de kast
Ik kreeg gisteren een hele leuke paas schaal met plantjes en uitgeblazen kwarteleitjes ed, echt heel leuk. Die staat veilig op de salontafel, Nathan vind het heel interessant, wil het kippetje even aaien en verder blijft hij er (tot nu toe) af. Ook zijn de planten die sowieso in de vensterbank staan nu weer veilig.
pi_109848559
hier ook alleen het gootsteenkastje afgesloten. De rest gaat weleens open maar vaak om hem ook wel dicht te doen. En als hij er dingen uit haalt komt hij ze meestal bij ons brengem en dat vinden we oke.
pi_109849041
Wij hebben een traphekje voor de keuken. Een dichte keuken met deuropening, maar zonder deur zeg maar. Dat er een hekje in zit vind ik echt heerlijk. Anders zit ze aan de kattenbak, kattenbrokjes, gooit water om, haalt spullen uit de prullenbak. Haalt mijn kastjes leeg en duwt op alle knopjes van de oven. Luisteren, is niet een van haar favoriete bezigheden :P Slaan doet ze gelukkig niet. Ze heeft dus fases dat ze slecht in haar velletje zit en dan gaat ze bonken met haar hoofd uit boosheid. Dat duurt een week of 2/3 en dan slaapt ze in haar campingbedje en daarna is het ineens weer over.

Voorbereiden doe ik hier ook. Ik vertel altijd wat we gaan doen en wanneer. Dat vindt ze prima. Maar ik heb niet het idee dat het uitmaakt of ik haar voorbereid of niet. Ze is eigenlijk heel makkelijk daarin. Ik breng haar zonder problemen naar de gastouder, crèche of andere oppas. Daar luistert ze wel :P

Laatst vroeg iemand hoe oud ze was dus ik zei 'bijna 20 maanden'. Dus diegene zei 'ohja, bijna 2 jaar' en toen dacht ik :{w nee joh ze is nog een baby! ik wilde ook al bijna sokjes kopen voor 12-18 maanden voor mevrouwtje grootpoot. Ze heeft maat 21.

Mereltje wat eng die kroepaanvallen!
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:17:37 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109849230
Gerbera, je muppet :D O+
Ik heb nog een stoere knul in de aanbieding.... misschien vindt ze het wat?

Waar is m'n baby gebleven? :o

Oh, en m'n oom zei vroeger altijd: kleine kinderen, kleine zorgen, grote kinderen, grote zorgen....
Ik zal er verder niet over uitwijden, maar zo'n kind van 2 meter groot kan je idd nog slapeloze nachten bezorgen }:|
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109849978
wat is hij groot. En zeker stoer. Sterkte met de grote jongenzorgen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:46:09 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109850547
Thnx, komt vast wel goed ;)

En gelukkig hebben we ook nog goed nieuws; m'n 15 jaar oude gebakje heeft weer een verse APK *O*
Ik ben zo blij, ik hou zo van die auto... O+
Ik zou ook niet weten wat voor andere auto ik zou moeten kopen als hij er niet doorgekomen was, aan de ene kant wil ik (zeer) zuinig, maar geen klein autootje, en de Toyota Prius vanaf 2006 is nog een beetje aan de prijs :X
Maar dat probleem hebben we dus voorlopig niet. En het is erg off-topic natuurlijk, sorry :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109851043
Wat is Soneal groot :o

En halen alle kindjes mijn stinkerd nou in met lopen :{w :o

;)
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:05:55 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109851463
We waren zelf ook verbijsterd hoor, hoe groot hij ineens was in die outfit... volgens mij komt het door het petje, maar gezien hij een zonnebril niet ophoudt en hij wel vrij rossig blond is, is zo'n pet een ideale manier om hem nog een beetje tegen de zon te beschermen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109851480
De mijne loopt nog niet hoor ;)
pi_109851819
Let maar op, die loopt eerder dan de mijnese :P
pi_109852239
Oooooh Gerbera je leukerd O+ O+ wat een plaatje is het ook <3

En Soneal :o die was toch veel kleinerder? wat heb je gedaan Leandra? :o wat stapt ie stoer <3

Hier alles zn gang, loeidruk, zowel ik als ook de kleine dame, die heeft het erg druk met voorzichtig lopen en rondjes rijden op haar auto :D
:)
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:33:32 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109852631
Ik weet het niet, gelukkig is hij 's morgens als hij wakker wordt nog wel m'n knuffelkroelbabietje O+

Ooit, heel lang geleden, toen B nog maar een klein menneke was, las ik een interview met een moeder die haar (kleuter)zoontje verloren was, en ze miste de geur van een klein jongentje dat net wakker werd, en wat net buiten gespeeld had zo.... :'(

En iedere ochtend dat ik met Soneal in m'n armen sta als ik hem net uit bed gehaald heb denk ik daar aan en snuffel ik even extra aan hem, om er dubbel van te genieten O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:34:26 #301
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109852663
Laat ik m met die tearjerker dan maar vol gooien....
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')