abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109820160
Ik snap dat je niet wilt slaan, neem aan dat niemand dat wilt. Ik doelde meer op het in zijn stoel op de gang zetten. Soms maken die kleintjes je het ook lastig.
Wel fijn dat hij zo'n ontwikkeling door maakt en dat je dat ook kan zien. Daar kan je dan aan vasthouden. Althans zo gaat het hier wel.
pi_109820244
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:24 schreef As1981 het volgende:
Jeetje, dat lijkt me wel schrikken. Heeft ze dat vaker Morretje? Omdat je zegt "weer". Heeft ze er daarna geen last meer van?
Ik neem aan dat je met morretje mij bedoeld? Femke heeft het al 3 keer eerder gehad, dus we weten een beetje wat we kunnen verwachten en hoe we er mee om moeten gaan. We geven haar met tegenzin een pufje, beetje rustig op schoot houden, lepeltje honing en weer het bed in. Duurt even voordat ze weer slaapt en wij dus ook.

Pessie, ik heb ook al op het punt gestaan om haar even op de gang te zetten, maar het is nog niet zover gekomen..
pi_109820325
Oh ja sorry Mereltje, ben er niet helemaal bij vandaag. Aan de ene kant naar dat ze het vaker heeft gehad, maar wel fijn dat jullie dan zo rustig kunnen reageren. Al geloof ik inderdaad dat het wel slopend is zo'n nacht.
pi_109830439
Sorry, maar ik vind een paar kruidenplantjes het echt niet waard om een dreumes een tik te geven.
Dat hij niet aan die plantjes mag zitten kan hij toch nog niet onthouden? En als hij er dan een tik om krijgt snapt hij ook totaal nog niet.

En je hebt kruidenkasjes die dicht kunnen, misschien een ideetje?

En nee, Mex blijft echt niet weg bij iets als ik hem afleid of weghaal. De kattenbak bijv. daarom heb ik een traphekje voor de keuken gezet.
  maandag 2 april 2012 @ 23:45:16 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109832463
Arme Femke :{ :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_109838072
Wat heftig Mereltje :{ mijn broertje had het vroeger (hij is 14 jaar jonger, dus ik heb het best bewust meegemaakt) en dat heeft bij mij in elk geval behoorlijke indruk gemaakt. Hopelijk groeit ze er snel overheen! :*

Time outs geven we hier niet (nog?) want het heeft geen zin. Enige wat ik tot nu toe heb gedaan is als ze het echt te bont maakt met meppen en ik het ook even niet meer weet, is haar een meter van me afzetten met duidelijk erbij zeggend waarom en dan is ze vaak wel even beduusd.

Maar ik moet zeggen dat ik dan ook (tot nu toe :+) gezegend ben met een kind wat eigenlijk heel goed luistert. En ja, natuurlijk blijft ze naar de kattenbrokjes en hun water :D kruipen, ook al zeg ik 20 keer dat dat niet mag, maar dat snap ik ook wel (zou ik ook doen op haar leeftijd :+) en het kastje waar ze écht niet mag aankomen (ivm schoonmaak middelen) daar hebben we een slot op zitten.

Maar ze heeft ook amper in de box gezeten en altijd op de grond gespeeld, ze is dus van begin af aan gewend dat er dingen zijn waar je niet aan mag komen. En ja, ze heeft wel eens aan het geluid van de stereo gezeten :P schrok zich vervolgens lam omdat ie kei-hard ging en sindsdien doet ze dat niet meer :P

Op de opvang ging het super vanmorgen! Ik ben erachter dat ik haar gewoon ver vooraf al moet voorbereiden op dingen. Gisteren met het eten al dik 10 minuten voor het eten gezegd dat we zo gingen eten, tafel vast gedekt (ze zat aan tafel de kleuren, dat mag ze tot we gaan eten) en vlak voor het eten gezegd dat het etenstijd was en zonder moeite werden konijn, speen en tekenspullen afgegeven. Vanmorgen bij het jas aantrekken gezegd dat we met de auto naar de opvang gingen en dat als we daar waren ze haar konijn en speen daar in bed ging gooien. Ze knikte ja en gooide vervolgens op de parkeerplaats van de opvang het konijn met speen al in mijn handen, en ik had haar jas nog niet uit of ze zwaaide me al uit :P

Beter voorbereiden op dingen dus, en niet onverwachts zomaar dingen doen. Ze lijkt erg op haar moeder die ook niet zo van verrassingen houdt :P

En nog even 2 van mijn muppetje O+ dit is gewoon echt precies zoals ze is *;

pi_109838447
klinkt begrijpelijk toch, haar voorbereiden. Fijn dat het werkt voor haar.

Het stukje "zou ik ook doen" is heel herkenbaar. Ik was vroeger precies zo, daarom soms ook moeite om mijn lach in te houden. Maar dat betekend niet dat ik het soms vermoeiend vind als hij niet wilt slapen en zijn ik doe alles wat niet mag momentje heeft.

Nu smelt ik bijvoorbeeld. Ik ben het berichtje aan het typen en let dus even niet op. Haalt hij twee kastjes leeg. Komt hij mijn een batterij brengen van de Ikea en roept "mama Ikea", wijzend op het logo. Vervolgens direct erna komt hij een potje kruiden brengen en zegt "peper zout" <3

Wat een heerlijke dame heb je toch Gerbraatje!
pi_109838789
Hahaha je merken muppet! Echt grappig dat ie dat zo heel erg heeft :Y

En ja vermoeiend is het soms ook echt wel.. Ik merk ook dat ik nu zwanger soms iets minder kan hebben..
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:47:14 #284
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_109839143
Voorbereiden werkt hier juist averechts :') in veel gevallen dan soms helpt het juist. Het is net alsof hij angstiger wordt naarmate ik beter probeer voor te bereiden. Als ik op zondagochtend vertel dat we naar de kerk gaan en dat hij in de creche gaat spelen gaat hij heeeeeeeeel rustig blijven zodat hij niet naar de creche moet :') . We gaan nu trouwens om de beurt met hem mee, het heeft geen zin hem daar alleen achter proberen te laten, raakt hij echt volledig over de rooie en binnen 5 minuten staat er een moeder bij mn stoel om te vertellen dat ze hem niet rustig krijgen. Ik mag toch hopen dat het in september beter gaat, dan gaat hij 2 dagdelen per week naar de peuterspeelzaal.

Heerlijk meidje heb je daar gerbera!
pi_109839216
Ja ik ga niet ook hier op muppet reageren hoor :P O+ lekker ding!

Over luisteren, eigenlijk luistert ie best goed.
Een vriendin van me had tegen dr moeder gezegd: ja.logisch dat je aan een 2e begint met zo'n kind. Hij blijft overal vanaf _O-
Opvoedskillz i haz them :P
Hier.ook een kind dat weinig in de box zat. Kastjes heb ik niet afgesloten, alleen het gootsteenkastje. Maar die kan ik niet zien vanaf de bank, dus dat risico loop ik liever niet.
Rest.moet ie maar leren. Hij pakt wel zn eigen bordje als je dag vraagt O+
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:58:43 #286
259886 pessie
pi_109839451
Hier hebben we de kastjes afgesloten toen Nathan al mn ovenschalen in 1 ruk kapot had gegooid :X . En na de verhuizing heb ik een week of 2 geleefd zonder afsluiters, ik werd knettergek, was alleen nog maar politieagent aan het zijn en heb snel weer beveiliging toegepast.
pi_109840415
Haha ja groot gelijk heb je!
Floris heeft dat weer nooit gedaan gek genoeg.
De lades in de keuken krijgy ie open, de enige die hij opent is de la met ontbijtspullen om cracottes te pakken _O-
Hij wil meestal alles dicht doen *lol*
Hij trekt wel s een kastje open hoor, maar is hier goed in te corrigeren.
Mm schaal met kaarsen heb ik bijvoorbeeld een week weer op tafel gehad, maar was.ie ook continu mee bezig, dis die staat weer op de kast
pi_109840530
Puck schijnt op het kdv met alles aan te komen draven waarvan ze denken waar heb je dat nou weer vandaan? :D
Of als de telefoon gaat maar een andere groep heeft telefoondienst komt Puck de telefoon brengen want dat ding blijft maar overgaan :P

Wij hebben ook alleen het gootsteenkastje afgesloten.
En verder zijn heel veel dingen me de strijd idd niet waard en zetten we het weg. Al zei papa van het weekend 'kan je daar nu ook al bij?' :')

Beterschap voor Femke :* :* :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:41:55 #289
259886 pessie
pi_109840586
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
Haha ja groot gelijk heb je!
Floris heeft dat weer nooit gedaan gek genoeg.
De lades in de keuken krijgy ie open, de enige die hij opent is de la met ontbijtspullen om cracottes te pakken _O-
Hij wil meestal alles dicht doen *lol*
Hij trekt wel s een kastje open hoor, maar is hier goed in te corrigeren.
Mm schaal met kaarsen heb ik bijvoorbeeld een week weer op tafel gehad, maar was.ie ook continu mee bezig, dis die staat weer op de kast
Ik kreeg gisteren een hele leuke paas schaal met plantjes en uitgeblazen kwarteleitjes ed, echt heel leuk. Die staat veilig op de salontafel, Nathan vind het heel interessant, wil het kippetje even aaien en verder blijft hij er (tot nu toe) af. Ook zijn de planten die sowieso in de vensterbank staan nu weer veilig.
pi_109848559
hier ook alleen het gootsteenkastje afgesloten. De rest gaat weleens open maar vaak om hem ook wel dicht te doen. En als hij er dingen uit haalt komt hij ze meestal bij ons brengem en dat vinden we oke.
pi_109849041
Wij hebben een traphekje voor de keuken. Een dichte keuken met deuropening, maar zonder deur zeg maar. Dat er een hekje in zit vind ik echt heerlijk. Anders zit ze aan de kattenbak, kattenbrokjes, gooit water om, haalt spullen uit de prullenbak. Haalt mijn kastjes leeg en duwt op alle knopjes van de oven. Luisteren, is niet een van haar favoriete bezigheden :P Slaan doet ze gelukkig niet. Ze heeft dus fases dat ze slecht in haar velletje zit en dan gaat ze bonken met haar hoofd uit boosheid. Dat duurt een week of 2/3 en dan slaapt ze in haar campingbedje en daarna is het ineens weer over.

Voorbereiden doe ik hier ook. Ik vertel altijd wat we gaan doen en wanneer. Dat vindt ze prima. Maar ik heb niet het idee dat het uitmaakt of ik haar voorbereid of niet. Ze is eigenlijk heel makkelijk daarin. Ik breng haar zonder problemen naar de gastouder, crèche of andere oppas. Daar luistert ze wel :P

Laatst vroeg iemand hoe oud ze was dus ik zei 'bijna 20 maanden'. Dus diegene zei 'ohja, bijna 2 jaar' en toen dacht ik :{w nee joh ze is nog een baby! ik wilde ook al bijna sokjes kopen voor 12-18 maanden voor mevrouwtje grootpoot. Ze heeft maat 21.

Mereltje wat eng die kroepaanvallen!
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:17:37 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109849230
Gerbera, je muppet :D O+
Ik heb nog een stoere knul in de aanbieding.... misschien vindt ze het wat?

Waar is m'n baby gebleven? :o

Oh, en m'n oom zei vroeger altijd: kleine kinderen, kleine zorgen, grote kinderen, grote zorgen....
Ik zal er verder niet over uitwijden, maar zo'n kind van 2 meter groot kan je idd nog slapeloze nachten bezorgen }:|
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109849978
wat is hij groot. En zeker stoer. Sterkte met de grote jongenzorgen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:46:09 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109850547
Thnx, komt vast wel goed ;)

En gelukkig hebben we ook nog goed nieuws; m'n 15 jaar oude gebakje heeft weer een verse APK *O*
Ik ben zo blij, ik hou zo van die auto... O+
Ik zou ook niet weten wat voor andere auto ik zou moeten kopen als hij er niet doorgekomen was, aan de ene kant wil ik (zeer) zuinig, maar geen klein autootje, en de Toyota Prius vanaf 2006 is nog een beetje aan de prijs :X
Maar dat probleem hebben we dus voorlopig niet. En het is erg off-topic natuurlijk, sorry :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109851043
Wat is Soneal groot :o

En halen alle kindjes mijn stinkerd nou in met lopen :{w :o

;)
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:05:55 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109851463
We waren zelf ook verbijsterd hoor, hoe groot hij ineens was in die outfit... volgens mij komt het door het petje, maar gezien hij een zonnebril niet ophoudt en hij wel vrij rossig blond is, is zo'n pet een ideale manier om hem nog een beetje tegen de zon te beschermen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109851480
De mijne loopt nog niet hoor ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_109851819
Let maar op, die loopt eerder dan de mijnese :P
pi_109852239
Oooooh Gerbera je leukerd O+ O+ wat een plaatje is het ook <3

En Soneal :o die was toch veel kleinerder? wat heb je gedaan Leandra? :o wat stapt ie stoer <3

Hier alles zn gang, loeidruk, zowel ik als ook de kleine dame, die heeft het erg druk met voorzichtig lopen en rondjes rijden op haar auto :D
:)
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:33:32 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109852631
Ik weet het niet, gelukkig is hij 's morgens als hij wakker wordt nog wel m'n knuffelkroelbabietje O+

Ooit, heel lang geleden, toen B nog maar een klein menneke was, las ik een interview met een moeder die haar (kleuter)zoontje verloren was, en ze miste de geur van een klein jongentje dat net wakker werd, en wat net buiten gespeeld had zo.... :'(

En iedere ochtend dat ik met Soneal in m'n armen sta als ik hem net uit bed gehaald heb denk ik daar aan en snuffel ik even extra aan hem, om er dubbel van te genieten O+
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')