Wat heftig Mereltje

mijn broertje had het vroeger (hij is 14 jaar jonger, dus ik heb het best bewust meegemaakt) en dat heeft bij mij in elk geval behoorlijke indruk gemaakt. Hopelijk groeit ze er snel overheen!

Time outs geven we hier niet (nog?) want het heeft geen zin. Enige wat ik tot nu toe heb gedaan is als ze het echt te bont maakt met meppen en ik het ook even niet meer weet, is haar een meter van me afzetten met duidelijk erbij zeggend waarom en dan is ze vaak wel even beduusd.
Maar ik moet zeggen dat ik dan ook (tot nu toe

) gezegend ben met een kind wat eigenlijk heel goed luistert. En ja, natuurlijk blijft ze naar de kattenbrokjes en hun water

kruipen, ook al zeg ik 20 keer dat dat niet mag, maar dat snap ik ook wel (zou ik ook doen op haar leeftijd

) en het kastje waar ze écht niet mag aankomen (ivm schoonmaak middelen) daar hebben we een slot op zitten.
Maar ze heeft ook amper in de box gezeten en altijd op de grond gespeeld, ze is dus van begin af aan gewend dat er dingen zijn waar je niet aan mag komen. En ja, ze heeft wel eens aan het geluid van de stereo gezeten

schrok zich vervolgens lam omdat ie kei-hard ging en sindsdien doet ze dat niet meer

Op de opvang ging het super vanmorgen! Ik ben erachter dat ik haar gewoon ver vooraf al moet voorbereiden op dingen. Gisteren met het eten al dik 10 minuten voor het eten gezegd dat we zo gingen eten, tafel vast gedekt (ze zat aan tafel de kleuren, dat mag ze tot we gaan eten) en vlak voor het eten gezegd dat het etenstijd was en zonder moeite werden konijn, speen en tekenspullen afgegeven. Vanmorgen bij het jas aantrekken gezegd dat we met de auto naar de opvang gingen en dat als we daar waren ze haar konijn en speen daar in bed ging gooien. Ze knikte ja en gooide vervolgens op de parkeerplaats van de opvang het konijn met speen al in mijn handen, en ik had haar jas nog niet uit of ze zwaaide me al uit
Beter voorbereiden op dingen dus, en niet onverwachts zomaar dingen doen. Ze lijkt erg op haar moeder die ook niet zo van verrassingen houdt

En nog even 2 van mijn muppetje

dit is gewoon echt precies zoals ze is
![Muppetschilderij1.jpg]()