abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109817914
Hier vanavond maar weer vroeg naar bed. Femke had gisterennacht om 4 uur weer een 'kroep' aanval :{
  maandag 2 april 2012 @ 20:15:00 #272
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_109818903
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:43 schreef Troeta het volgende:
Nou, ik las dat laatst ook, in een mail wat ik elke maand krijg wat er nieuw is bij je kinds ontwikkeling.
Ging het over billenkoek of dat werkte enzo...en toen dacht ik echt van zouden mensen nu al billenkoek geven dan? Ik heb echt nog geen moment het gevoel gehad dat niks zou helpen en dat het in me op zou komen om hem een tik voor z'n billen te geven. Dat zou die toch niet begrijpen, dus wat zou dat zielig zijn.
Ik heb Nathan 1 of 2 keer een tik voor zn broek gegeven wegens bloed-onder-de-nagels-vandaan-halen-gedrag en ik gewoon het echt niet meer wist. Gelukkig was het een fase! Ik geloof wel in sprongen zeg maar :') . Ik ben absoluut tegen slaan (wegens eigen opvoeding) maar soms weet ik het ook niet meer.
Oh ja, Nathan moest erom lachen :') dikke fail dus. Nu zet ik hem als het echt veel te bont is in zn kinderstoel op de gang.

Veel moeders begrijpen niet dat ik Nathan soms al op deze manier een time out geef. Naar ik begrijp zijn er veel kinderen die wegblijven bij wat ze niet mogen als een ouder ze er een paar keer weg heeft gepakt.

Arme Femke -O- :*
pi_109819357
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:15 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik heb Nathan 1 of 2 keer een tik voor zn broek gegeven wegens bloed-onder-de-nagels-vandaan-halen-gedrag en ik gewoon het echt niet meer wist. Gelukkig was het een fase! Ik geloof wel in sprongen zeg maar :') . Ik ben absoluut tegen slaan (wegens eigen opvoeding) maar soms weet ik het ook niet meer.
Oh ja, Nathan moest erom lachen :') dikke fail dus. Nu zet ik hem als het echt veel te bont is in zn kinderstoel op de gang.

Veel moeders begrijpen niet dat ik Nathan soms al op deze manier een time out geef. Naar ik begrijp zijn er veel kinderen die wegblijven bij wat ze niet mogen als een ouder ze er een paar keer weg heeft gepakt.

Arme Femke -O- :*
Weet je, als dat niet werkt zou ik datgene weghalen waar hij zo graag aan wil komen (tenzij het ergens aan/op vastzit). Het is zo tijdelijk allemaal, die kastleeghaal/moddervreet/uitdegieterdrinkfase, mijn zoon van drie taalt daar écht niet meer naar. Ik heb altijd vrij veel weggezet en ik heb het ook rustig weer terug kunnen zetten (en weer weg kunnen zetten voor de tweede :P ) Het is mij in ieder geval de frustratie niet waard geweest. Bij Silke doe ik het net zo.
pi_109819433
Jeetje, dat lijkt me wel schrikken. Heeft ze dat vaker Morretje? Omdat je zegt "weer". Heeft ze er daarna geen last meer van?

Pessie jij moet doen waar jij je man/vriend zich goed bij voelen, het is niet aan een ander om te bepalen hoe jullie opvoeden. Ieder doet het op zijn eigen manier.
En Yaro luistert ook echt vaker niet dan wel hoor als hij iets niet mag. Zeker niet als hij iets doet wat hij echt leuk vind. Afleiden helpt soms, maar zeker niet altijd.
  maandag 2 april 2012 @ 20:31:38 #275
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_109819851
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:23 schreef Jore het volgende:

[..]

Weet je, als dat niet werkt zou ik datgene weghalen waar hij zo graag aan wil komen (tenzij het ergens aan/op vastzit). Het is zo tijdelijk allemaal, die kastleeghaal/moddervreet/uitdegieterdrinkfase, mijn zoon van drie taalt daar écht niet meer naar. Ik heb altijd vrij veel weggezet en ik heb het ook rustig weer terug kunnen zetten (en weer weg kunnen zetten voor de tweede :P ) Het is mij in ieder geval de frustratie niet waard geweest. Bij Silke doe ik het net zo.
We zetten continu alles weg maar ik ben kruiden aan het opkweken, dat moet in de zon, op de vensterbank voor de groei, onderhand hebben we alles gebarricadeerd. Verder hebben we onderhand overal kastbeschermers in (niemand hier krijgt kastjes open behalve manlief en ik :') ) en alles staat hoog. Nu blijkt dat hij gegroeid is moeten we meer wegzetten en beter opletten, mijn moeder had vandaag de koffie op de vaatwasser gezet (niet eens vooraan ofzo) maar die pakte hij vast en tilde die op :o ) het ging gelukkig net goed.

Oh en As, wij willen echt niet slaan, maar het is dus wel eens voorgekomen dat ik het echt niet meer wist. Maar heej, ik heb op het moment weer een super gezellig ventje rondlopen wat ontzettend geniet en ontzettend is gegroeid. Hij pakt boekjes en wil opeens samen rustig een boekje lezen en alle dieren benoemen, hij kan opeens een paard en een varken nadoen, hij heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt de laatste weken.
pi_109820160
Ik snap dat je niet wilt slaan, neem aan dat niemand dat wilt. Ik doelde meer op het in zijn stoel op de gang zetten. Soms maken die kleintjes je het ook lastig.
Wel fijn dat hij zo'n ontwikkeling door maakt en dat je dat ook kan zien. Daar kan je dan aan vasthouden. Althans zo gaat het hier wel.
pi_109820244
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:24 schreef As1981 het volgende:
Jeetje, dat lijkt me wel schrikken. Heeft ze dat vaker Morretje? Omdat je zegt "weer". Heeft ze er daarna geen last meer van?
Ik neem aan dat je met morretje mij bedoeld? Femke heeft het al 3 keer eerder gehad, dus we weten een beetje wat we kunnen verwachten en hoe we er mee om moeten gaan. We geven haar met tegenzin een pufje, beetje rustig op schoot houden, lepeltje honing en weer het bed in. Duurt even voordat ze weer slaapt en wij dus ook.

Pessie, ik heb ook al op het punt gestaan om haar even op de gang te zetten, maar het is nog niet zover gekomen..
pi_109820325
Oh ja sorry Mereltje, ben er niet helemaal bij vandaag. Aan de ene kant naar dat ze het vaker heeft gehad, maar wel fijn dat jullie dan zo rustig kunnen reageren. Al geloof ik inderdaad dat het wel slopend is zo'n nacht.
pi_109830439
Sorry, maar ik vind een paar kruidenplantjes het echt niet waard om een dreumes een tik te geven.
Dat hij niet aan die plantjes mag zitten kan hij toch nog niet onthouden? En als hij er dan een tik om krijgt snapt hij ook totaal nog niet.

En je hebt kruidenkasjes die dicht kunnen, misschien een ideetje?

En nee, Mex blijft echt niet weg bij iets als ik hem afleid of weghaal. De kattenbak bijv. daarom heb ik een traphekje voor de keuken gezet.
  maandag 2 april 2012 @ 23:45:16 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109832463
Arme Femke :{ :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')