abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109780022
Dat klinkt wel heel schattig Gerbraatje O+

Ik duik mijn bed in met een boek, heb geen energie vandaag en heb net met moeite mijn kont van de bank gehaald om 20 min te sporten, meer zat er niet in. Dus nu mag ik met een boek naar bed.
  zondag 1 april 2012 @ 21:18:47 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109780723
Hier begint dat slaan ook vervelend te worden, hij slaat me de laatste tijd graag in m'n gezicht en door omstandigheden trek ik dat juist extra slecht.
Ik heb ook niet het idee dat hij er werkelijk slaan mee bedoelt, maar meer een soort welpjesachtige liefdesbetuiging wil doen ofzo, want als ik boos zeg dat het niet mag dan barst hij in tranen uit.

Hij is sowieso snel van slag als hij op z'n duvel krijgt, maar dit lijkt een stukje wederzijds onbegrip te zijn, volgens mij bedoelt hij het lief en snapt er geen bal van dat hij vervolgens te horen krijgt dat het niet mag.

Gelukkig ging het vandaag al beter nadat hij applaus kreeg omdat hij me over m'n gezicht aaide, en zelf klapte hij ook vrolijk mee, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat er uit krijg, want het is echt alleen maar naar mij en naar mijn gezicht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_109781398
Lastig hè, Lean? Hier merk ik echt als ze bepaald gevoel niet kwijt kan, dat ze dan gaat meppen (excessief blij bijv.) het is ook echt niet iets wat ze 'bewust' doet..
  zondag 1 april 2012 @ 21:29:38 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109781485
Ja, het is echt een beetje een rottige manier van "Ik vind jou lieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeffffffffffff" zeggen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109784018
Omgekeerde wet van Fok: E is vandaag om 20 uur gewoon weer in één keer gaan slapen. :D

Slaan doet E eigenlijk nooit... tot gisteren. Ik had boodschappen gedaan en toen ik thuiskwam was ik zó moe dat ik ineens nogal hard begon te huilen ( :@ ). E zat bij mijn man op de arm en schrok zó van mij dat ze het zelf op een krijsen zette en mij in mijn gezicht begon te slaan, en hárd ook. Uit een soort paniek, leek het wel. Ik ken dat helemaal niet van haar, maar vond het ergens wel logisch. Het was wel echt even een zielige bedoening. :') :D

Over verlatingsangst bij de opvang: wij hebben daar tot nu toe altijd nuchter op gereageerd. Een extra dikke knuffel, dan aan de leidster geven, zwaaien en weglopen. We wilden haar niet bevestigen in het idee dat er iets "ergs" aan de hand was. Voelt wel een beetje vervelend, maar hoe korter het moment, hoe sneller het ook voor E weer over was. Zodra mijn man of ik uit het zicht verdween, was het namelijk over. Ik schrijf trouwens in de verleden tijd, maar het gaat met vlagen, dus wie weet is het dinsdag weer aan de orde. ;)
pi_109784220
Ik heb Mex nu geleerd om te aaien Leandra...en tot nu toe lijkt het te werken. Hij werd ook veels te hardhandig.
Ik zeg heel overdreven AAIEN AAIEN en dan doe ik het voor bij de kat of mezelf of een struikje waar die blaadjes af wil rukken.
Nu doet ie het steeds vaker uit zichzelf en de kat blijft nu ook wat langer liggen, dus hij merkt misschien dat het helpt.
pi_109784383
O ja, nu je het zegt,dat hebben wij ook gedaan. :D E heeft dus wel geslagen. </zwangerschapsdementie> Ze vond het een tijdje leuk om op ons hoofd/in ons gezicht te slaan. Gewoon om te voelen, en uit enthousiasme. Toen hebben we ook gezegd 'Aai, aai' en het aaien geoefend (geoefend, ja! :+) nu aait ze.
pi_109784525
lol, goed he dat oefenen...

En ze leren meteen een nieuw woordje! Hij staat wel 5 minuten lang aaaaaaaai aaaaaaaaaaaii bij de kat.

Ach, wat sneu dat ze schrok Cantare, gelukkig was het snel over.
  zondag 1 april 2012 @ 22:27:35 #259
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109784718
Slaan ... Check :')

Al moet ik zeggen dat dat hier weer grotendeels voorbij is gelukkig..
Hier was het vooral uit onmacht.. als ze haar zin niet kreeg... dan keek ze me ineens strak aan, haar gezichtje vertrok en dan een mep/uithaal..

Maar ook vanuit een soort aandacht/contact zoeken.. dan elke keer het aaien als ombuiging gedaan... werkte ook heel goed..

Gerbera wat super schattig hoe Muppet met je buik bezig is :D Ben heel benieuwd straks van de zomer!

Even afkloppen..
Verlatingsangst hier nog niet gespot... wel vastklampen bij nieuwe dingen..
Maar bij het kdv is het pas 2x voorgekomen dat ze eventjes moest huilen... maar meestal ziet ze al niet meer naar Marcek om zogauw ze binnen staat.... Kusje en een zwaai nou vooruit.. maar dan weer gaan hoor!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
  zondag 1 april 2012 @ 22:33:12 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109785005
Ja, hier doen we ook aaien als ombuiging, maar het was tot vandaag niet erg succesvol...
En ik trek dat gewoon echt niet, zo'n mep in m'n gezicht :{

Misschien dat B het vroeger ook wel gedaan heeft, maar dat was nog in de tijd dat je een kind gewoon een flinke pets op de vingers gaf bij dat soort ongewenst gedrag... dat werkte wel, en vrijwel direct en permanent, maar het is natuurlijk wel krom om een pets op de vingers te begeleiden met de tekst "Niet slaan!" :')

Times are changing, dus opvoeding ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 1 april 2012 @ 22:38:26 #261
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109785289
Hmm als je het zo opschrijft ontgaat je de logica idd wel om een tik op de vingers te geven :') :D

Puck slaat (nog) niet maar we oefenen het aaien wel op de katten. Arme beestjes :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_109785614
Nou, ik las dat laatst ook, in een mail wat ik elke maand krijg wat er nieuw is bij je kinds ontwikkeling.
Ging het over billenkoek of dat werkte enzo...en toen dacht ik echt van zouden mensen nu al billenkoek geven dan? Ik heb echt nog geen moment het gevoel gehad dat niks zou helpen en dat het in me op zou komen om hem een tik voor z'n billen te geven. Dat zou die toch niet begrijpen, dus wat zou dat zielig zijn.
  zondag 1 april 2012 @ 22:54:35 #263
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109786126
Mwah, B stond me op een gegeven moment echt uit te lachen, die voelde toch niets door die dikke luier, toen heb ik 1 keer staan worstelen om hem z'n luier uit te krijgen om hem een tik op z'n blote billen te geven en dat vond ik ook geen succes, daarna mocht hij zelf z'n luier (van die broekjes luiers) uit doen om een tik voor z'n billen te krijgen en dat was al voldoende voor "sorry mama, zal niet meer doen", dus dan hoefde ik die tik nog niet uit te delen.

Toen moet hij dus al een flink eind ouder zijn geweest, maar de dreiging van de tik voor z'n billen was dus al voldoende.
Maar goed, met de kennis van nu...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109786873
Ja, ik vond het vooral zo typisch dat het bij 18 maanden stond. Ik weet nog niet of ik het ooit ga doen, zie ik dan wel.
Soms zal het best wel helpen, maar ik geloof niet dat het in me zit.
  zondag 1 april 2012 @ 23:20:35 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109787357
Afgezien van het wel of niet in je zitten is een "hardhandige" opvoeding behoorlijk achterhaald.
En dan te bedenken dat mijn vader nog wel eens met de riem gehad heeft, dat was gelukkig al achterhaald toen ik klein was :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109787688
Ja, is gelukkig nu heel anders.
Ik had het met mijn moeder over hoofdbonken en die vertelde dat ze vroeger bij mijn vaders kleine broertje gewoon het ledikantje vastschroefden aan de muur, anders maakte het zo'n herrie.
Het negeren van hoofdbonken ging vroeger erg ver, arme kereltje heeft jarenlang z'n hoofd tegen de muur gebonkt.
pi_109787708
moet nodig bij lezen......
  zondag 1 april 2012 @ 23:51:45 #268
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_109788894
Tja. Toen kwam vrijdag met een noodvaart de nieuwe baby. Ons Françoise stond met haar neusje zowat vooraan. Ze is er volgens mij nog niet helemaal van bekomen. Stel je voor dat je je moeder achternaloopt als ze naar de WC gaat en er dan ineens door twee verpleegsters een baby uit de pot wordt gehaald...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_109792851
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 23:20 schreef Leandra het volgende:
Afgezien van het wel of niet in je zitten is een "hardhandige" opvoeding behoorlijk achterhaald.
En dan te bedenken dat mijn vader nog wel eens met de riem gehad heeft, dat was gelukkig al achterhaald toen ik klein was :D
Bizar hè, hoe het 'toen' ging... ik ben wat dat betreft wel blij dat de zienswijzes veranderd zijn. Mijn meneer zegt wel eens: nu een 'tik' zou volgens mij heel goed helpen, maar ik ben echt heel heel heel fel tegen :) ik vind tikken geven of uberhaupt slaan vanuit je ouderrol een zwaktebod :) en het is niet het voorbeeld wat ik aan mijn kind wil meegeven.

En inderdaad, een tik geven omdat ze zou meppen (en erbij zeggen dat ze niet mag slaan :D wat geef je dan voor signaal af :P)

De kat mept ze gelukkig niet. Ze liggen vaak samen tegen elkaar aan op de bank. Of de kat rand de muppet zowat aan :') het vrouwtje van de 3 doet dat al sinds muppet een baby was en dan bij mij in bed lag te drinken, zo gezellig 's nachts O+

Je kan echt merken dat mijn dame de katten gewend is inmiddels. Een van haar eerste woordjes was ook Daaaahi (dali :P onze langharige kat)... gek genoeg is ze nog niet zo geinteresseerd in hondjes! Maar daar komt ze ook (nog) weinig mee in aanraking. Vogels :') zijn wel helemaal hip tegenwoordig! Haar gordijn moet 's morgens dírect open en dan wil mevrouwtje even vogels kijken :D

Wat wij doen als ze mept is zeggen dat ze lief moet doen, incl. lief gebaar. Dat is ook een soort aai over de wang ;) ik heb haar met bijten 1 keer (heel zachtjes uiteraard) terug gebeten. Deed geen zeer bij haar maar maakte wel dermate indruk dat ze sindsdien niet meer gebeten heeft :D
pi_109792980
Als ik dit zo lees is het inderdaad een fase. Grappig om te lezen dat we er grof gezien hetzelfde mee omgaan.

Gat ik ben echt zo chago opgestaan en heb een enorme baaldag. Wordt een lange dag. Gelukkig is de kleine man met een goede bui wakker geworden.
pi_109817914
Hier vanavond maar weer vroeg naar bed. Femke had gisterennacht om 4 uur weer een 'kroep' aanval :{
  maandag 2 april 2012 @ 20:15:00 #272
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_109818903
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 22:43 schreef Troeta het volgende:
Nou, ik las dat laatst ook, in een mail wat ik elke maand krijg wat er nieuw is bij je kinds ontwikkeling.
Ging het over billenkoek of dat werkte enzo...en toen dacht ik echt van zouden mensen nu al billenkoek geven dan? Ik heb echt nog geen moment het gevoel gehad dat niks zou helpen en dat het in me op zou komen om hem een tik voor z'n billen te geven. Dat zou die toch niet begrijpen, dus wat zou dat zielig zijn.
Ik heb Nathan 1 of 2 keer een tik voor zn broek gegeven wegens bloed-onder-de-nagels-vandaan-halen-gedrag en ik gewoon het echt niet meer wist. Gelukkig was het een fase! Ik geloof wel in sprongen zeg maar :') . Ik ben absoluut tegen slaan (wegens eigen opvoeding) maar soms weet ik het ook niet meer.
Oh ja, Nathan moest erom lachen :') dikke fail dus. Nu zet ik hem als het echt veel te bont is in zn kinderstoel op de gang.

Veel moeders begrijpen niet dat ik Nathan soms al op deze manier een time out geef. Naar ik begrijp zijn er veel kinderen die wegblijven bij wat ze niet mogen als een ouder ze er een paar keer weg heeft gepakt.

Arme Femke -O- :*
pi_109819357
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:15 schreef pessie het volgende:

[..]

Ik heb Nathan 1 of 2 keer een tik voor zn broek gegeven wegens bloed-onder-de-nagels-vandaan-halen-gedrag en ik gewoon het echt niet meer wist. Gelukkig was het een fase! Ik geloof wel in sprongen zeg maar :') . Ik ben absoluut tegen slaan (wegens eigen opvoeding) maar soms weet ik het ook niet meer.
Oh ja, Nathan moest erom lachen :') dikke fail dus. Nu zet ik hem als het echt veel te bont is in zn kinderstoel op de gang.

Veel moeders begrijpen niet dat ik Nathan soms al op deze manier een time out geef. Naar ik begrijp zijn er veel kinderen die wegblijven bij wat ze niet mogen als een ouder ze er een paar keer weg heeft gepakt.

Arme Femke -O- :*
Weet je, als dat niet werkt zou ik datgene weghalen waar hij zo graag aan wil komen (tenzij het ergens aan/op vastzit). Het is zo tijdelijk allemaal, die kastleeghaal/moddervreet/uitdegieterdrinkfase, mijn zoon van drie taalt daar écht niet meer naar. Ik heb altijd vrij veel weggezet en ik heb het ook rustig weer terug kunnen zetten (en weer weg kunnen zetten voor de tweede :P ) Het is mij in ieder geval de frustratie niet waard geweest. Bij Silke doe ik het net zo.
pi_109819433
Jeetje, dat lijkt me wel schrikken. Heeft ze dat vaker Morretje? Omdat je zegt "weer". Heeft ze er daarna geen last meer van?

Pessie jij moet doen waar jij je man/vriend zich goed bij voelen, het is niet aan een ander om te bepalen hoe jullie opvoeden. Ieder doet het op zijn eigen manier.
En Yaro luistert ook echt vaker niet dan wel hoor als hij iets niet mag. Zeker niet als hij iets doet wat hij echt leuk vind. Afleiden helpt soms, maar zeker niet altijd.
  maandag 2 april 2012 @ 20:31:38 #275
259886 pessie
pi_109819851
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:23 schreef Jore het volgende:

[..]

Weet je, als dat niet werkt zou ik datgene weghalen waar hij zo graag aan wil komen (tenzij het ergens aan/op vastzit). Het is zo tijdelijk allemaal, die kastleeghaal/moddervreet/uitdegieterdrinkfase, mijn zoon van drie taalt daar écht niet meer naar. Ik heb altijd vrij veel weggezet en ik heb het ook rustig weer terug kunnen zetten (en weer weg kunnen zetten voor de tweede :P ) Het is mij in ieder geval de frustratie niet waard geweest. Bij Silke doe ik het net zo.
We zetten continu alles weg maar ik ben kruiden aan het opkweken, dat moet in de zon, op de vensterbank voor de groei, onderhand hebben we alles gebarricadeerd. Verder hebben we onderhand overal kastbeschermers in (niemand hier krijgt kastjes open behalve manlief en ik :') ) en alles staat hoog. Nu blijkt dat hij gegroeid is moeten we meer wegzetten en beter opletten, mijn moeder had vandaag de koffie op de vaatwasser gezet (niet eens vooraan ofzo) maar die pakte hij vast en tilde die op :o ) het ging gelukkig net goed.

Oh en As, wij willen echt niet slaan, maar het is dus wel eens voorgekomen dat ik het echt niet meer wist. Maar heej, ik heb op het moment weer een super gezellig ventje rondlopen wat ontzettend geniet en ontzettend is gegroeid. Hij pakt boekjes en wil opeens samen rustig een boekje lezen en alle dieren benoemen, hij kan opeens een paard en een varken nadoen, hij heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt de laatste weken.
pi_109820160
Ik snap dat je niet wilt slaan, neem aan dat niemand dat wilt. Ik doelde meer op het in zijn stoel op de gang zetten. Soms maken die kleintjes je het ook lastig.
Wel fijn dat hij zo'n ontwikkeling door maakt en dat je dat ook kan zien. Daar kan je dan aan vasthouden. Althans zo gaat het hier wel.
pi_109820244
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 20:24 schreef As1981 het volgende:
Jeetje, dat lijkt me wel schrikken. Heeft ze dat vaker Morretje? Omdat je zegt "weer". Heeft ze er daarna geen last meer van?
Ik neem aan dat je met morretje mij bedoeld? Femke heeft het al 3 keer eerder gehad, dus we weten een beetje wat we kunnen verwachten en hoe we er mee om moeten gaan. We geven haar met tegenzin een pufje, beetje rustig op schoot houden, lepeltje honing en weer het bed in. Duurt even voordat ze weer slaapt en wij dus ook.

Pessie, ik heb ook al op het punt gestaan om haar even op de gang te zetten, maar het is nog niet zover gekomen..
pi_109820325
Oh ja sorry Mereltje, ben er niet helemaal bij vandaag. Aan de ene kant naar dat ze het vaker heeft gehad, maar wel fijn dat jullie dan zo rustig kunnen reageren. Al geloof ik inderdaad dat het wel slopend is zo'n nacht.
pi_109830439
Sorry, maar ik vind een paar kruidenplantjes het echt niet waard om een dreumes een tik te geven.
Dat hij niet aan die plantjes mag zitten kan hij toch nog niet onthouden? En als hij er dan een tik om krijgt snapt hij ook totaal nog niet.

En je hebt kruidenkasjes die dicht kunnen, misschien een ideetje?

En nee, Mex blijft echt niet weg bij iets als ik hem afleid of weghaal. De kattenbak bijv. daarom heb ik een traphekje voor de keuken gezet.
  maandag 2 april 2012 @ 23:45:16 #280
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109832463
Arme Femke :{ :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109838072
Wat heftig Mereltje :{ mijn broertje had het vroeger (hij is 14 jaar jonger, dus ik heb het best bewust meegemaakt) en dat heeft bij mij in elk geval behoorlijke indruk gemaakt. Hopelijk groeit ze er snel overheen! :*

Time outs geven we hier niet (nog?) want het heeft geen zin. Enige wat ik tot nu toe heb gedaan is als ze het echt te bont maakt met meppen en ik het ook even niet meer weet, is haar een meter van me afzetten met duidelijk erbij zeggend waarom en dan is ze vaak wel even beduusd.

Maar ik moet zeggen dat ik dan ook (tot nu toe :+) gezegend ben met een kind wat eigenlijk heel goed luistert. En ja, natuurlijk blijft ze naar de kattenbrokjes en hun water :D kruipen, ook al zeg ik 20 keer dat dat niet mag, maar dat snap ik ook wel (zou ik ook doen op haar leeftijd :+) en het kastje waar ze écht niet mag aankomen (ivm schoonmaak middelen) daar hebben we een slot op zitten.

Maar ze heeft ook amper in de box gezeten en altijd op de grond gespeeld, ze is dus van begin af aan gewend dat er dingen zijn waar je niet aan mag komen. En ja, ze heeft wel eens aan het geluid van de stereo gezeten :P schrok zich vervolgens lam omdat ie kei-hard ging en sindsdien doet ze dat niet meer :P

Op de opvang ging het super vanmorgen! Ik ben erachter dat ik haar gewoon ver vooraf al moet voorbereiden op dingen. Gisteren met het eten al dik 10 minuten voor het eten gezegd dat we zo gingen eten, tafel vast gedekt (ze zat aan tafel de kleuren, dat mag ze tot we gaan eten) en vlak voor het eten gezegd dat het etenstijd was en zonder moeite werden konijn, speen en tekenspullen afgegeven. Vanmorgen bij het jas aantrekken gezegd dat we met de auto naar de opvang gingen en dat als we daar waren ze haar konijn en speen daar in bed ging gooien. Ze knikte ja en gooide vervolgens op de parkeerplaats van de opvang het konijn met speen al in mijn handen, en ik had haar jas nog niet uit of ze zwaaide me al uit :P

Beter voorbereiden op dingen dus, en niet onverwachts zomaar dingen doen. Ze lijkt erg op haar moeder die ook niet zo van verrassingen houdt :P

En nog even 2 van mijn muppetje O+ dit is gewoon echt precies zoals ze is *;

pi_109838447
klinkt begrijpelijk toch, haar voorbereiden. Fijn dat het werkt voor haar.

Het stukje "zou ik ook doen" is heel herkenbaar. Ik was vroeger precies zo, daarom soms ook moeite om mijn lach in te houden. Maar dat betekend niet dat ik het soms vermoeiend vind als hij niet wilt slapen en zijn ik doe alles wat niet mag momentje heeft.

Nu smelt ik bijvoorbeeld. Ik ben het berichtje aan het typen en let dus even niet op. Haalt hij twee kastjes leeg. Komt hij mijn een batterij brengen van de Ikea en roept "mama Ikea", wijzend op het logo. Vervolgens direct erna komt hij een potje kruiden brengen en zegt "peper zout" <3

Wat een heerlijke dame heb je toch Gerbraatje!
pi_109838789
Hahaha je merken muppet! Echt grappig dat ie dat zo heel erg heeft :Y

En ja vermoeiend is het soms ook echt wel.. Ik merk ook dat ik nu zwanger soms iets minder kan hebben..
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:47:14 #284
259886 pessie
pi_109839143
Voorbereiden werkt hier juist averechts :') in veel gevallen dan soms helpt het juist. Het is net alsof hij angstiger wordt naarmate ik beter probeer voor te bereiden. Als ik op zondagochtend vertel dat we naar de kerk gaan en dat hij in de creche gaat spelen gaat hij heeeeeeeeel rustig blijven zodat hij niet naar de creche moet :') . We gaan nu trouwens om de beurt met hem mee, het heeft geen zin hem daar alleen achter proberen te laten, raakt hij echt volledig over de rooie en binnen 5 minuten staat er een moeder bij mn stoel om te vertellen dat ze hem niet rustig krijgen. Ik mag toch hopen dat het in september beter gaat, dan gaat hij 2 dagdelen per week naar de peuterspeelzaal.

Heerlijk meidje heb je daar gerbera!
pi_109839216
Ja ik ga niet ook hier op muppet reageren hoor :P O+ lekker ding!

Over luisteren, eigenlijk luistert ie best goed.
Een vriendin van me had tegen dr moeder gezegd: ja.logisch dat je aan een 2e begint met zo'n kind. Hij blijft overal vanaf _O-
Opvoedskillz i haz them :P
Hier.ook een kind dat weinig in de box zat. Kastjes heb ik niet afgesloten, alleen het gootsteenkastje. Maar die kan ik niet zien vanaf de bank, dus dat risico loop ik liever niet.
Rest.moet ie maar leren. Hij pakt wel zn eigen bordje als je dag vraagt O+
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:58:43 #286
259886 pessie
pi_109839451
Hier hebben we de kastjes afgesloten toen Nathan al mn ovenschalen in 1 ruk kapot had gegooid :X . En na de verhuizing heb ik een week of 2 geleefd zonder afsluiters, ik werd knettergek, was alleen nog maar politieagent aan het zijn en heb snel weer beveiliging toegepast.
pi_109840415
Haha ja groot gelijk heb je!
Floris heeft dat weer nooit gedaan gek genoeg.
De lades in de keuken krijgy ie open, de enige die hij opent is de la met ontbijtspullen om cracottes te pakken _O-
Hij wil meestal alles dicht doen *lol*
Hij trekt wel s een kastje open hoor, maar is hier goed in te corrigeren.
Mm schaal met kaarsen heb ik bijvoorbeeld een week weer op tafel gehad, maar was.ie ook continu mee bezig, dis die staat weer op de kast
pi_109840530
Puck schijnt op het kdv met alles aan te komen draven waarvan ze denken waar heb je dat nou weer vandaan? :D
Of als de telefoon gaat maar een andere groep heeft telefoondienst komt Puck de telefoon brengen want dat ding blijft maar overgaan :P

Wij hebben ook alleen het gootsteenkastje afgesloten.
En verder zijn heel veel dingen me de strijd idd niet waard en zetten we het weg. Al zei papa van het weekend 'kan je daar nu ook al bij?' :')

Beterschap voor Femke :* :* :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:41:55 #289
259886 pessie
pi_109840586
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 10:37 schreef Sonnetje85 het volgende:
Haha ja groot gelijk heb je!
Floris heeft dat weer nooit gedaan gek genoeg.
De lades in de keuken krijgy ie open, de enige die hij opent is de la met ontbijtspullen om cracottes te pakken _O-
Hij wil meestal alles dicht doen *lol*
Hij trekt wel s een kastje open hoor, maar is hier goed in te corrigeren.
Mm schaal met kaarsen heb ik bijvoorbeeld een week weer op tafel gehad, maar was.ie ook continu mee bezig, dis die staat weer op de kast
Ik kreeg gisteren een hele leuke paas schaal met plantjes en uitgeblazen kwarteleitjes ed, echt heel leuk. Die staat veilig op de salontafel, Nathan vind het heel interessant, wil het kippetje even aaien en verder blijft hij er (tot nu toe) af. Ook zijn de planten die sowieso in de vensterbank staan nu weer veilig.
pi_109848559
hier ook alleen het gootsteenkastje afgesloten. De rest gaat weleens open maar vaak om hem ook wel dicht te doen. En als hij er dingen uit haalt komt hij ze meestal bij ons brengem en dat vinden we oke.
pi_109849041
Wij hebben een traphekje voor de keuken. Een dichte keuken met deuropening, maar zonder deur zeg maar. Dat er een hekje in zit vind ik echt heerlijk. Anders zit ze aan de kattenbak, kattenbrokjes, gooit water om, haalt spullen uit de prullenbak. Haalt mijn kastjes leeg en duwt op alle knopjes van de oven. Luisteren, is niet een van haar favoriete bezigheden :P Slaan doet ze gelukkig niet. Ze heeft dus fases dat ze slecht in haar velletje zit en dan gaat ze bonken met haar hoofd uit boosheid. Dat duurt een week of 2/3 en dan slaapt ze in haar campingbedje en daarna is het ineens weer over.

Voorbereiden doe ik hier ook. Ik vertel altijd wat we gaan doen en wanneer. Dat vindt ze prima. Maar ik heb niet het idee dat het uitmaakt of ik haar voorbereid of niet. Ze is eigenlijk heel makkelijk daarin. Ik breng haar zonder problemen naar de gastouder, crèche of andere oppas. Daar luistert ze wel :P

Laatst vroeg iemand hoe oud ze was dus ik zei 'bijna 20 maanden'. Dus diegene zei 'ohja, bijna 2 jaar' en toen dacht ik :{w nee joh ze is nog een baby! ik wilde ook al bijna sokjes kopen voor 12-18 maanden voor mevrouwtje grootpoot. Ze heeft maat 21.

Mereltje wat eng die kroepaanvallen!
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:17:37 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109849230
Gerbera, je muppet :D O+
Ik heb nog een stoere knul in de aanbieding.... misschien vindt ze het wat?

Waar is m'n baby gebleven? :o

Oh, en m'n oom zei vroeger altijd: kleine kinderen, kleine zorgen, grote kinderen, grote zorgen....
Ik zal er verder niet over uitwijden, maar zo'n kind van 2 meter groot kan je idd nog slapeloze nachten bezorgen }:|
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109849978
wat is hij groot. En zeker stoer. Sterkte met de grote jongenzorgen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 14:46:09 #294
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109850547
Thnx, komt vast wel goed ;)

En gelukkig hebben we ook nog goed nieuws; m'n 15 jaar oude gebakje heeft weer een verse APK *O*
Ik ben zo blij, ik hou zo van die auto... O+
Ik zou ook niet weten wat voor andere auto ik zou moeten kopen als hij er niet doorgekomen was, aan de ene kant wil ik (zeer) zuinig, maar geen klein autootje, en de Toyota Prius vanaf 2006 is nog een beetje aan de prijs :X
Maar dat probleem hebben we dus voorlopig niet. En het is erg off-topic natuurlijk, sorry :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109851043
Wat is Soneal groot :o

En halen alle kindjes mijn stinkerd nou in met lopen :{w :o

;)
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:05:55 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109851463
We waren zelf ook verbijsterd hoor, hoe groot hij ineens was in die outfit... volgens mij komt het door het petje, maar gezien hij een zonnebril niet ophoudt en hij wel vrij rossig blond is, is zo'n pet een ideale manier om hem nog een beetje tegen de zon te beschermen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_109851480
De mijne loopt nog niet hoor ;)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_109851819
Let maar op, die loopt eerder dan de mijnese :P
pi_109852239
Oooooh Gerbera je leukerd O+ O+ wat een plaatje is het ook <3

En Soneal :o die was toch veel kleinerder? wat heb je gedaan Leandra? :o wat stapt ie stoer <3

Hier alles zn gang, loeidruk, zowel ik als ook de kleine dame, die heeft het erg druk met voorzichtig lopen en rondjes rijden op haar auto :D
:)
  dinsdag 3 april 2012 @ 15:33:32 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109852631
Ik weet het niet, gelukkig is hij 's morgens als hij wakker wordt nog wel m'n knuffelkroelbabietje O+

Ooit, heel lang geleden, toen B nog maar een klein menneke was, las ik een interview met een moeder die haar (kleuter)zoontje verloren was, en ze miste de geur van een klein jongentje dat net wakker werd, en wat net buiten gespeeld had zo.... :'(

En iedere ochtend dat ik met Soneal in m'n armen sta als ik hem net uit bed gehaald heb denk ik daar aan en snuffel ik even extra aan hem, om er dubbel van te genieten O+
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')