quote:
Op zondag 1 april 2012 23:20 schreef Leandra het volgende:Afgezien van het wel of niet in je zitten is een "hardhandige" opvoeding behoorlijk achterhaald.
En dan te bedenken dat mijn vader nog wel eens met de riem gehad heeft, dat was gelukkig al achterhaald toen ik klein was

Bizar hè, hoe het 'toen' ging... ik ben wat dat betreft wel blij dat de zienswijzes veranderd zijn. Mijn meneer zegt wel eens: nu een 'tik' zou volgens mij heel goed helpen, maar ik ben echt heel heel heel fel tegen

ik vind tikken geven of uberhaupt slaan vanuit je ouderrol een zwaktebod

en het is niet het voorbeeld wat ik aan mijn kind wil meegeven.
En inderdaad, een tik geven omdat ze zou meppen (en erbij zeggen dat ze niet mag slaan

wat geef je dan voor signaal af

)
De kat mept ze gelukkig niet. Ze liggen vaak samen tegen elkaar aan op de bank. Of de kat rand de muppet zowat aan

het vrouwtje van de 3 doet dat al sinds muppet een baby was en dan bij mij in bed lag te drinken, zo gezellig 's nachts

Je kan echt merken dat mijn dame de katten gewend is inmiddels. Een van haar eerste woordjes was ook Daaaahi (dali

onze langharige kat)... gek genoeg is ze nog niet zo geinteresseerd in hondjes! Maar daar komt ze ook (nog) weinig mee in aanraking. Vogels

zijn wel helemaal hip tegenwoordig! Haar gordijn moet 's morgens dírect open en dan wil mevrouwtje even vogels kijken

Wat wij doen als ze mept is zeggen dat ze lief moet doen, incl. lief gebaar. Dat is ook een soort aai over de wang

ik heb haar met bijten 1 keer (heel zachtjes uiteraard) terug gebeten. Deed geen zeer bij haar maar maakte wel dermate indruk dat ze sindsdien niet meer gebeten heeft