oke.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:55 schreef Gerberaatje het volgende:
Jongens, onze kids zijn nog geen 2! Dit is pub talk
*even met beide voeten op de grond* *alles op zijn tijd*
Dat dus, Noortje is precies zoals ik vroeger was, zegt mijn mama en ik herken dat. Ik heb dan ook wel respect voor mijn moeder, die had er op de leeftijd van Noortje al weer 1 bij van een half jaar.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:57 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, mijn algemene punt was meer dat de hele mentaliteit eromheen mij altijd vreemd is geweest en ik moeilijk te verkroppen zou vinden bij mijn kinderen.
Hebben jullie dat eigenlijk met jullie dreumesjes? Dat je jezelf er niet in herkent en het daarom wel eens lastig vindt om met hem/haar om te gaan? Als ik naar Ivan kijk, kijk ik in een spiegel, dat scheelt.
Je geeft je kind de vrijheid die het aankan. Ik vind dat pubers daarin regelmatig overschat worden; hun hersenen zijn nog niet volgroeid. Daarom zou ik er niet zo 'vrijblijvend' mee om kunnen en willen gaan, denk ik. Maar ik laat het jullie nog weten.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:55 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben er alleen nog niet uit of keihard verbieden nou beter zal werken dan, net als met eten en snoepen, voorleven en laten zien hoe je op een verstandige manier met alcohol om knt gaan. Een keer een wijntje kan geen kwaad, net als een keer friet eten of een snoepje. Ik vind het nog een lastige; eerst maar eens zien of we een verstandige dame opvoeden.
Mja, vrijblijvend ook niet helemaal. Goede voorlichting, zowel over de mogelijke gevolgen als verslavingsproblematiek en een goed voorbeeld. Maar inderdaad wat je kind aankan. Zoals wij het voor ogen hebben, zullen we haar vooral eerst het vertrouwen willen geven en dat pas terugdraaien als blijkt dat ze er niet mee om kan gaan. Wel met zaken die bij de leeftijd passen, uiteraard, en afhankelijk van wat ze al heeft laten zien.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je geeft je kind de vrijheid die het aankan. Ik vind dat pubers daarin regelmatig overschat worden; hun hersenen zijn nog niet volgroeid. Daarom zou ik er niet zo 'vrijblijvend' mee om kunnen en willen gaan, denk ik. Maar ik laat het jullie nog weten.
deze zag ik in mouse over toevallig. heel herkenbaar. het is alsof Geert aanvoelt dat je op dat moment de ruimte hebt voor die één op één aandacht en hem dan dus ook opeist. Niet zo heel raar als je 't mij vraagt. Ze willen ook wel eens mama aandacht voor zichzelf, en als ze merken dat je anders reageert zodra oudste naar de PSZ of school is, maken ze daar gebruik van zeg maarquote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:33 schreef MamaPurk het volgende:
Ow Floris was ook een snelle met lopen!
Over het sociale gebeuren. Ik vind het zo bijzonder om te merken dat Sarah haar zus echt mist als die naar de psz is. Normaal kan ze zich goed vermaken, ze spelen voornamelijk naast elkaar, maar maken wel regelmatig contact. Maar nu op de ochtenden dat ze alleen met mij is hangt ze alleen maar om mij heen en wil ze het liefst de hele tijd gedragen worden of op schoot, of ik moet echt bij haar gaan zitten spelen. Wel fijn om haar op die momenten een op een aandacht te kunnen geven.
Ivan 'steelt' echt zoveel aandacht van Lena. Ik word me daar bewuster en bewuster van. Ik kan amper een zin tot haar richten of Ivan dendert er weer tussen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 23:47 schreef MamaPurk het volgende:
Maar ik vind dat een mooie voornemen van je Claudia, ik heb het me ook voorgenomen, maar ik ben er onbewust meer mee bezig dan bewust merk ik.
Voordeel is denk ik dat Jaël iets ouder is. Ik zeg haar ook vaak dat ik even met Sarah bezig ben en niet met haar want ze probeert er idd wel vaak tussen te komen. Wat dat betrefd is het een uitkomst dat ze nu naar de psz gaat, hierdoor heb ik mee ruimte voor ongestoord aandacht voor Sarah.quote:Op zondag 1 april 2012 00:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ivan 'steelt' echt zoveel aandacht van Lena. Ik word me daar bewuster en bewuster van. Ik kan amper een zin tot haar richten of Ivan dendert er weer tussen.
Wow 6 al das snel gegaan dan of niet??quote:Op zondag 1 april 2012 19:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Jeej Sarah![]()
Hier hebben we nu zes tanden
Ja van 2 naar 6. Was een feestje manquote:Op zondag 1 april 2012 20:03 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Wow 6 al das snel gegaan dan of niet??
Nou ik denk steeds laat ze maar allemaal te gelijk komen, want als we voor elke tand apart nu eerst anderhalve week een chagrijntje hebben das ook niet fijn!quote:Op zondag 1 april 2012 20:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ja van 2 naar 6. Was een feestje man![]()
Ooooooooooohhh dan hebben we nog ff. Hoef ik nietquote:
Zeker waar hoorquote:Op zondag 1 april 2012 20:05 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Nou ik denk steeds laat ze maar allemaal te gelijk komen, want als we voor elke tand apart nu eerst anderhalve week een chagrijntje hebben das ook niet fijn!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |