abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109715217
Nou ja, mijn algemene punt was meer dat de hele mentaliteit eromheen mij altijd vreemd is geweest en ik moeilijk te verkroppen zou vinden bij mijn kinderen.

Hebben jullie dat eigenlijk met jullie dreumesjes? Dat je jezelf er niet in herkent en het daarom wel eens lastig vindt om met hem/haar om te gaan? Als ik naar Ivan kijk, kijk ik in een spiegel, dat scheelt. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:58:02 #202
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109715220
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:55 schreef Gerberaatje het volgende:
Jongens, onze kids zijn nog geen 2 :D ! Dit is pub talk :P

*even met beide voeten op de grond* *alles op zijn tijd*
oke.
ik ga dutten, toedeloe
pi_109715252
Me too, reageer morgen wel op je vraag Claudia!
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:59:27 #204
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109715290
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:57 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, mijn algemene punt was meer dat de hele mentaliteit eromheen mij altijd vreemd is geweest en ik moeilijk te verkroppen zou vinden bij mijn kinderen.

Hebben jullie dat eigenlijk met jullie dreumesjes? Dat je jezelf er niet in herkent en het daarom wel eens lastig vindt om met hem/haar om te gaan? Als ik naar Ivan kijk, kijk ik in een spiegel, dat scheelt. :+
Dat dus, Noortje is precies zoals ik vroeger was, zegt mijn mama en ik herken dat. Ik heb dan ook wel respect voor mijn moeder, die had er op de leeftijd van Noortje al weer 1 bij van een half jaar.
pi_109715292
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:55 schreef miss_sly het volgende:

Ik ben er alleen nog niet uit of keihard verbieden nou beter zal werken dan, net als met eten en snoepen, voorleven en laten zien hoe je op een verstandige manier met alcohol om knt gaan. Een keer een wijntje kan geen kwaad, net als een keer friet eten of een snoepje. Ik vind het nog een lastige; eerst maar eens zien of we een verstandige dame opvoeden.
Je geeft je kind de vrijheid die het aankan. Ik vind dat pubers daarin regelmatig overschat worden; hun hersenen zijn nog niet volgroeid. Daarom zou ik er niet zo 'vrijblijvend' mee om kunnen en willen gaan, denk ik. Maar ik laat het jullie nog weten. :Y)
pi_109715384
Welterusten, dames!
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 23:04:27 #207
5428 crew  miss_sly
pi_109715553
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je geeft je kind de vrijheid die het aankan. Ik vind dat pubers daarin regelmatig overschat worden; hun hersenen zijn nog niet volgroeid. Daarom zou ik er niet zo 'vrijblijvend' mee om kunnen en willen gaan, denk ik. Maar ik laat het jullie nog weten. :Y)
Mja, vrijblijvend ook niet helemaal. Goede voorlichting, zowel over de mogelijke gevolgen als verslavingsproblematiek en een goed voorbeeld. Maar inderdaad wat je kind aankan. Zoals wij het voor ogen hebben, zullen we haar vooral eerst het vertrouwen willen geven en dat pas terugdraaien als blijkt dat ze er niet mee om kan gaan. Wel met zaken die bij de leeftijd passen, uiteraard, en afhankelijk van wat ze al heeft laten zien.

Vooralsnog lijkt ze haar grenzen goed te kennen. Ik had voor de vakantie een zakje snoepjes geschept voor haar. Na de vakantie bleek dat nog niet op, er zaten er nog vier in. Thuis op zondag gaf ik dat zakje, om eens te kijken wat ze zou doen, maar na twee snoepjes was ze klaar. De rest laat ze dan ook liggen. Als ze dat met andere dingen ook kan, komt het wel goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_109716719
Ik was op mijn werk aan het bijlezen en dacht, ik reageer thuis wel even. Wat gaan jullie hard!!

Sarah liep met 11 maanden, snelle dus. Ze loopt wijdbeens als een kleine bouwvakker, maar wle stabiel :)

Ik denk eerlijk gezegd nog niet na over later, hoe en wat als ze zich zouden misdragen op wat voor gebied dan ook... :@ Ik denk dat voorleven een goeie manier is. Wij drinken allebei nauwelijks tot niet. En we zijn ook beide vrij braaf geweest altijd geloof ik.
Wel is het zo dat wij in een deel van Nederland wonen waar het percentage coma-zuipers erg hoog is. Ik geloof dat ik mijn meiden in huis op ga sluiten tegen de tijd dat ze willen stappen enzo ;) Pfff ik moet daar echt nog niet aan denken hoor!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_109716947
Zo bijgelezen...ben ik s een avondje niet online :P

Motorische gebeuren. Floris is wel een snelle :P altijd wel geweest ook. Hij begon met staan,(en ach dan lopen we.ook gelijk maar langs alles) met 7,5 maand. Los lopen met 11 maanden (een week voor zn verjaardag ;)). Ook gelijk wel goed trouwens. Sowieso is ie een stuk stabieler dan zn neef. Die liep met 19 of 20 maanden, maar je merkt dat Floris alles een.stuk makkelijker doet en deed.
Zn nichtje loopt sinds vorige week (22 maanden dus).
Mn andere nichtje liep met 15, 16 maanden.
Floris is een stuk socialer dan ik ben (lees aandachtsgeil). In winkels zwaait ie naar iedereen :') hij heeft af en toe eenkennige periodes, maar nooit hardnekkig. In Thailand had ie ook succes en vond de aandacht geweldig. soms had ie er ook geen zin in *lol* van die mensen die hun best deden voor aandacht en hij gewoon keihard negerend :D
Hij kan,steeds beter samen spelen (voor zichzelf.opkomen kan ie ook :')), maar ook heerlijk zelf.rondkeuvelen. Hij,wil wel dat ik in de buurt ben (wat dus lastig is met koken :p), maar.tis vaak al goed als.ik op de bank ofzo zot en af en toe.met m meekom.
Dat zelf goed kunnen vermaken herken ik van mezelf, dat aandachtsgeile niet. Ik ben.veel meer van de kat uit de boom kijken.
Hij neemt.ook nika aan van vreemden :P bij de slager wil hij alleen een plakje worst als ik t m geef :D

Alcohol, ik denk dat ik t aan zou pakken als mn ouders. Die waren nooit moeilijk ermee, maar gewoon met mate. Maar misschien ligt t ook wel aan hoe ik ben. Een vriendin van een vriendin mochr geen alcohol maar was standaard dtonken bij t uitgaan.
Drugs enzo heb k nooit gebruikt (k heb zelfs maar 1x een trekje van een sigaret genomen en toen was k 23.) Vriendinnen rookten ook niet of gebruikten drugs. Scheelt ook wel denk ik. Hoop dat t bij mn eigen kinderen ook zo gaat :)

Oh en Muppet en Floris was schattig ja :D begint al vroeg, mja dan weet je tenminste nog waar ze vandaan komen.
Later weet ik vast niet met wie hij allemaal zoent (hoewel als ie op zn moeder lijkt is dat ook nog op 1 hand te tellen :P mja.mn ouders kennen ze niet allemaal :P zn vader was wat wilder, mja op zn 18e zat die ook aan mij vast dus.valt nog best mee :p).
pi_109717118
Ow Floris was ook een snelle met lopen!

Over het sociale gebeuren. Ik vind het zo bijzonder om te merken dat Sarah haar zus echt mist als die naar de psz is. Normaal kan ze zich goed vermaken, ze spelen voornamelijk naast elkaar, maar maken wel regelmatig contact. Maar nu op de ochtenden dat ze alleen met mij is hangt ze alleen maar om mij heen en wil ze het liefst de hele tijd gedragen worden of op schoot, of ik moet echt bij haar gaan zitten spelen. Wel fijn om haar op die momenten een op een aandacht te kunnen geven.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 30 maart 2012 @ 23:40:06 #211
147316 crew  DJMO
#trut
pi_109717430
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 23:33 schreef MamaPurk het volgende:
Ow Floris was ook een snelle met lopen!

Over het sociale gebeuren. Ik vind het zo bijzonder om te merken dat Sarah haar zus echt mist als die naar de psz is. Normaal kan ze zich goed vermaken, ze spelen voornamelijk naast elkaar, maar maken wel regelmatig contact. Maar nu op de ochtenden dat ze alleen met mij is hangt ze alleen maar om mij heen en wil ze het liefst de hele tijd gedragen worden of op schoot, of ik moet echt bij haar gaan zitten spelen. Wel fijn om haar op die momenten een op een aandacht te kunnen geven.
deze zag ik in mouse over toevallig. heel herkenbaar. het is alsof Geert aanvoelt dat je op dat moment de ruimte hebt voor die één op één aandacht en hem dan dus ook opeist. Niet zo heel raar als je 't mij vraagt. Ze willen ook wel eens mama aandacht voor zichzelf, en als ze merken dat je anders reageert zodra oudste naar de PSZ of school is, maken ze daar gebruik van zeg maar ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_109717579
Ik wou dat ik wat meer tijd met Lena alleen had. Ik had me al voorgenomen om daar bewuster tijd voor vrij te maken door een oppas voor Ivan alleen te regelen.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 23:46:12 #213
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109717685
Mooi te lezen zo hoe iedereen er over denkt....

Tja... Ik sta er dus nog heel blanco in..
't leven is wat met je gebeurt terwijl je andere plannen maakt ;)

Ik hoop echt dat ze het beste meeneemt van ons beide.. en met goed geluk is ze net zo'n brave als dat wij waren in onze pubertijd ;)...

Wel ben ik bang dat ik zo'n enorme 'niet loslaat ouder' ben... en daarmee haar dus 'wegjaag'
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_109717724
Nou voor mijn gevoel verdeel ik mijn tijd en aandacht wel redelijk, maar Sarah reageert toch wel erg op het feit dat Jaël er dan niet is ofzo. Misschien mist ze haar ook wel, ze weet natuurlijk niet beter of Jaël was er om haar te entertainen ;)
Maar ik vind dat een mooie voornemen van je Claudia, ik heb het me ook voorgenomen, maar ik ben er onbewust meer mee bezig dan bewust merk ik.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 23:58:36 #215
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109747911
Vandaag zijn Opa en Oma aan t vocabulare toegevoegd w/
We'll have love aplenty
You and me
pi_109748769
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 23:47 schreef MamaPurk het volgende:
Maar ik vind dat een mooie voornemen van je Claudia, ik heb het me ook voorgenomen, maar ik ben er onbewust meer mee bezig dan bewust merk ik.
Ivan 'steelt' echt zoveel aandacht van Lena. Ik word me daar bewuster en bewuster van. Ik kan amper een zin tot haar richten of Ivan dendert er weer tussen.
pi_109754417
quote:
9s.gif Op zondag 1 april 2012 00:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ivan 'steelt' echt zoveel aandacht van Lena. Ik word me daar bewuster en bewuster van. Ik kan amper een zin tot haar richten of Ivan dendert er weer tussen.
Voordeel is denk ik dat Jaël iets ouder is. Ik zeg haar ook vaak dat ik even met Sarah bezig ben en niet met haar want ze probeert er idd wel vaak tussen te komen. Wat dat betrefd is het een uitkomst dat ze nu naar de psz gaat, hierdoor heb ik mee ruimte voor ongestoord aandacht voor Sarah.

Hier komen er steeds meer door slaap nachten bij! Wat heerlijk zeg! Kon me bijna niet meer herinneren hoe een doorgeslapen nacht voelde, maar zo dus :)
pi_109754863
Wat goed Reilain.

En fijn mamapurk dat er meer doorslaapnachten komen.
pi_109770510
Fijn zeg mp! Hopelijk zet t zo door!

Sinds vorige week heb k een kind dat er niet voor 9en inligt...best irritant eigenlijk :@
Voor de zonertijd was t al een beetje verschoven tot 8uur (ipv de 7uur die t lang geweest is). Vervelende vind ik vooral dat k eigenlijk geen moment voor mezelf heb..althans hoef m niet de hele tijd te vermaken, maar toch. Hierdoor ga k de hele week ook te laat naar bed en komt er weer niks uit mn handen. Hem overdag niet laten slapen helpt, mja heb je een kind dar niet te genieten is aan t eind vd dag...plus dat t eettechnisch niet handig is...eten doet ie dan niet, want te moe. Schiet dus ook niet op...
Verder is t een heerlijk mannetje hoor O+
Moest even mn ei kwijt ;)
Vandaag lekker naar kom in de kas geweest. T gebeuren zelf was niet heel boeiend, al hadden ze wel wat dieren die hij leuk vond :D
En lekker een stukje gefietst.
  zondag 1 april 2012 @ 17:32:46 #220
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109770738
Oh dat is idd vervelend Son. Geen tips helaas :N

Hier is inslapen en 's avonds doorslapen momenteel weer lastig maar dan houdt hij het 's nachts vaak wel rustig dus tja :P

Hij roept nu de hele dag bah, opa, poes en papa. En van de week zei hij opeens de hele tijd nee nee. Van wie zou hij dat laatste hebben? :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_109772943
Sonnetje, wij hebben hier hetzelfde! E slaapt sinds de zomertijd ook niet voor 21 (en soms zelfs 22) uur. -O- Ik heb het idee dat ze tussen 19 en 20 uur echt wel moe is, maar ze komt niet in slaap.
Geen tips dus. ;)

Hoe vond Floris het in de kas? Alleen de dieren leuk, of ook de rest? Wij zijn niet geweest, dacht niet dat E er iets aan zou vinden.
pi_109774207
Misschien heeft het te maken met de overgang van 1 naar geen slaapje Sonnetje. Hier merk ik dat het middagslaapje er steeds vaker af gaat en als hij niet geslapen heeft ligt hij er vroeg in (zoals vandaag). Dan is er inderdaad even geen land met hem te bezeilen en eten is dan ook een stuk minder, maar hij weigert gewoon te slapen.
Gisteren heeft hij nog wel laat in de middag een slaapje gedaan en kon hij inderdaad voor 20.45 uur de slaap niet vatten.

Ik zelf heb het idee dat hij toe is aan geen slaapje, maar het nog niet altijd red. Hier word hij alleen extreem druk als hij wel moe is, dat lossen we dan op door even lekker naar buiten te gaan. W.b.t. het eten geef ik hem dan vaak alvast iets van te voren (vandaag aten we soep, dan krijgt hij alvast een soepstengel, maar vaak krijgt hij ook iets van tomaatjes/komkommer). Dan heb ik het gevoel dat het tenminste iets in zit.
  zondag 1 april 2012 @ 19:31:22 #223
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109774983
Noortje heeft ook een tijd geen middagslaapje gehad maar ze heeft het echt nog wel nodig. Sinds ze ziek is geweest een paar weken geleden slaapt ze wel weer, en gerust 2 a 3 uur, thuis dan, op kdv 1,5 a 2 uur.
Maar das slechte inslapen is hier ook sinds de zomertijd, meestal slaapt ze niet voor 9-en. Voordeel wel is dat ze niet meer om 6 uur wakker wordt.

Wij zijn ook bij kom in de kas geweest, Noortje vond het best wel leuk, alle 'bloemies'. Maar op een gegeven moment was ze wel klaar met fiets op, fiets af. En moe.
pi_109775110
Dat was dan wel weer het voordeel om op vakantie te zijn met de wisseling van de tijd, toen hadden we toch al een heel ander ritme. Yaro is de afgelopen 3 dagen inderdaad wel pas om 7 uur 7.30 uur wakker. Heerlijk vind ik het.
pi_109775894
Hier lijkt femke ook iets minder te slapen. Ze lag om 7 uur in bed, maar hoor haar nog door de babyfoon. Ook in de middag. Normaal ligt ze er om 12 uur in, maar heb het idee dat ik haar wat later er in moet leggen.
pi_109775970
Wat rottig al die kindjes die last lijken te hebben van de zomertijd. Ik was er hier ook bang voor maar dat bleek ongegrond. Geen tips van mijn kant dus.
Verder is tand nummer drie eindelijk door hier en dat is aan eht humeur duidelijk te merken, mijn blije ei is weer terug :D
  zondag 1 april 2012 @ 19:56:01 #227
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109776029
Jeej Sarah *O*
Hier hebben we nu zes tanden *)
The way you rock'n'roll
pi_109776099
Wat fijn mamapurk, zowel van die tand, als van het niet last hebben van de zomertijd!

Hoe oud is jou kleine nou DML, ik kan het niet vinden, of kijk ik er overheen?
  zondag 1 april 2012 @ 19:58:59 #229
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109776183
Nee hij staat niet in de lijst. Alle februari kindjes niet :P E, Dot en Puck zijn dat.

Bijna 14 maanden zijn die drie van ons nu.
Puck liep trouwens met 13 maanden.

En ik zag op fb dat E. nu ook vooruit gaat naast dat ze al opzij liep :D *O*
The way you rock'n'roll
pi_109776276
Ah vandaar. Een relatief snelle loper dus, jou Puck!
  zondag 1 april 2012 @ 20:02:16 #231
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109776380
Ohhh die zomertijd.. This 3x niets he!
Hier is de rust weer terug ..
Oona is een weekje van slag geweest... teminste.. ze sliep een uur later dan normaal... en weer tussen 7 en half 8.. Ze lijkst zelfs vermoeider weer... paar x weer 2 slaapjes gehad...
Geen tips dus helaas....

Wel doet haar hoektand nu een dikke 2de doorzetpoging.. dus sinds vanmiddag was het hier huilen, kwijlen en gillen...

Wel viel vandaag weer mijn mond open..
Weer nieuwe woorden... Kikker en Haren..
We gaan nu heel rap naar de 80 woorden! Ongelofelijk hoe hard dat ineens gaat!
We'll have love aplenty
You and me
pi_109776429
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 19:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Jeej Sarah *O*
Hier hebben we nu zes tanden *)
Wow 6 al das snel gegaan dan of niet??
  zondag 1 april 2012 @ 20:03:32 #233
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109776445
Ja het schijnt dus. Ik ben uiteraard trots maar vind het eigenlijk vooral makkelijk. Hij werd wat zwaar :P
Al doen we rustig een kwartier over de gallerij aflopen :+

Zeg met 14 maanden moeten ze bij het CB blokjes stapelen, niet? Mogen we wel eens gaan oefenen dan :7
The way you rock'n'roll
  zondag 1 april 2012 @ 20:03:49 #234
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109776467
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 20:03 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Wow 6 al das snel gegaan dan of niet??
Ja van 2 naar 6. Was een feestje man :') :P
The way you rock'n'roll
  zondag 1 april 2012 @ 20:05:15 #235
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109776531
Oona mocht met 18mnd blokjes stapelen ;)
We'll have love aplenty
You and me
pi_109776542
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 20:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja van 2 naar 6. Was een feestje man :') :P
Nou ik denk steeds laat ze maar allemaal te gelijk komen, want als we voor elke tand apart nu eerst anderhalve week een chagrijntje hebben das ook niet fijn!
  zondag 1 april 2012 @ 20:08:28 #237
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109776678
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 20:05 schreef Reilain het volgende:
Oona mocht met 18mnd blokjes stapelen ;)
Ooooooooooohhh dan hebben we nog ff. Hoef ik niet ~O> ;)

quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 20:05 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Nou ik denk steeds laat ze maar allemaal te gelijk komen, want als we voor elke tand apart nu eerst anderhalve week een chagrijntje hebben das ook niet fijn!
Zeker waar hoor :Y Maar de vorige twee tegelijk waren geen probleem dus dit was even nieuw voor ons.
The way you rock'n'roll
pi_109776769
Lastig he als ze zo een last hebben van die tandjes, ik hoop eignelijk dat de rest gewoon zonder pijn doorkomt.. Ze heeft nu dus 2 tanden onder en 1 ministreepje boven en ze liep van daag de hele dag te knarsen daarmee, alleen al als ik aan dat geluid denk dan krijg ik alweer kippevel!
  zondag 1 april 2012 @ 20:12:59 #239
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109776887
Knarsen brrrrrrrr :X
The way you rock'n'roll
pi_109777662
oh knarsentanden, vond dat ook niets. Hier kreeg Yaro ze ook steeds in groepjes van 3 of vier, vooral de kiezen en snijtanden waren een probleem. Duurde ook lang voordat ze echt door waren. Nu alleen nog de vier achterste kiezen, maar heb het idee dat die nu ook aan het werken zijn.

Vond het ook handig hoor DML toen Yaro ging lopen, maar veel sneller is het vaak niet nee. :D
En blokjes stapelen en door de vormen doen was hier ook met 18 maanden.
pi_109777955
Hier is Femke ook al een tijd bezig met haar hoektanden boven en onder. Nu 4 tanden boven en onder en 4 kiezen. Het rare is dat de typische tandjespoep en luieruitslag is verdwenen, maar ze nog niet door zijn.
pi_109778154
Hier ging dat ook zo Mereltje, elke keer dacht ik nu komen ze, verdwenen de bijkomende klachten weer even en begon het weer.
pi_109778310
Knarsen doet ze ook :o
En ze heeft een tijdje ontzettend last gehad van kiezen/hoektanden, nu niet meer maar ze zijn ook nog niet door :? hoektanden zie je ze nu wel aan de oppervlakte liggen, dus zal niet lang duren voor ze doorbreken. Kiezen zegt ze af en toe au, grijpt naar haar wang en dat is het ook.. Benieuwd wanneer de rest komt (ze heeft nu ook 4 tanden boven, 4 onder en 4 kiezen in totaal..)

En volgens mij zitten we in een eenkennigheid/verlatingsangst fase :o voor het eerst! Eerst vorige week op de opvang, voor het eerst dat ze zich tegen me aan klemde en echt zoooo hard huilde toen ik weg wilde gaan ;( ik vond het wel lastig :@ want wat doe je dan.. ik heb momenteel de tijd dus hóef niet meteen weg en kan dus even blijven tot ze weer rustig is. Maarja, laat ik haar zo niet teveel wennen daaraan?

Thuis heeft ze het ook met haar konijn momenteel. Als we die apart leggen omdat we bijv. gaan eten dan is het tránen... hele dikke! Tot bijna driftbui en kokhalzen aan toe :? ik vind het het niet waard om haar zo overstuur te laten raken en heb het idee dat het samenhangt met dat verlatingsangst stukje, want normaal legt ze hem zonder een enkel probleem aan de kant, of gooit ze hem in bed als we naar beneden gaan.

Puzzelen hoe we hier het beste mee omgaan.... ze voelt natuurlijk ook wel aan dat er dingen gaan gebeuren (zusje enzo) dus ik vind het ook niet meer dan logisch dat ze deze fase heeft (vooral omdat veel andere kindjes de verlatingsangst/eenkennigheids fase vaak al voor de 20 maanden hebben)... maar ik vind het lastig.

Ik wil enerzijds wel consequent zijn, anderzijds, zoals het haar konijn bij het eten, vind ik het het niet waard om haar zó overstuur te laten raken omdat ze dat konijn aan de kant 'moet' leggen omdat we gaan eten...

Lastig...
pi_109778677
Lastig inderdaad Gerberaatje. WIj hebben dat met Jaël ook wel gehad, en van ons mocht pop of knuffel of weet ik het wat dan gewoon erbij aan tafel en dan was het goed. Nou als zo iets kleins helpt :) Het was hier ook echt maar een fase, is vanzelf weer over gegaan. En er staat inderdaad ngoal wat te gebeuren in het leventje van je kleine muppet. Maar eenkennigheid hoort er natuurlijk wel bij hoe naar het ook is.
Sarah is er nu net weer een beetje doorheen, bij haar komt het steeds in vlagen, het ene moment wil ze alleen maar mama en het andere moment maakt het haar allemaal niets uit, dat vind ik ook erg lastig..
pi_109778700
Lastig het dat wikken en wegen. Merk dan ook dat ik minder stellig ben dan dat ik op voorhand dacht. Yaro is ook niet echt eenkennig, maar merk wel dat wanneer we in grote/drukke ruimtes komen hij nu even moet ontdooien. Wanneer we bijvoorbeeld als eerste zijn en het word daarna druk gaat het al een stuk beter.
Maar wij hebben dat nu al even 's nachts, als hij wakker word, krijgen we hem niet meer rustig in zijn eigen bedje. Zodra we hem tussen ons in leggen slaapt hij meteen weer verder. Ik wilde dat eerst nooit, maar vind het ook niet nodig dat hij "angstig" is in zijn eigen kamer. Wel is onze insteek, je begint in je eigen bed en als hij wakker word als we zelf nog wakker zijn, dan troosten we hem wel daar. Ik ga niet al naar bed omdat hij anders niet kan slapen bijvoorbeeld. Maar vind het soms ook wel lastig om te wikken en te wegen in de praktijk.
pi_109778981
Die fase hebben we inderdaad ook gehad As, dat ze als ze niet meer kon/wilde slapen 's nachts bij wakker worden/huilen ze gewoon meteen tussen ons inging en dan sliepen we tenminste allemaal. Dat is nu helemaal voorbij ze slaapt heerlijk weer elke nacht in eigen bed *afklopt*.

We hebben nu ook haar Konijn maar gegeven en houden het even zo. Ik merkte inderdaad dat ze, als ze een van de eerste is op de opvang ze veel makkelijker 'loslaat' meteen. Maar ik werk momenteel niet, dus is het ook niet nodig om om 7.30 bij de opvang op de stoep te staan ;)

Maar zo zit ze nu ook in de mep/sla fase (je ziet op sommige momenten gewoon dat ze haar gevoel niet kwijt kan en dan gaat ze dus meppen...) dus ze krijgt een beetje alles tegelijk. Arm ding.
pi_109779313
Wat grappig dat ze een beetje gelijk lopen. We hebben hier ook de sla/knijp/krap/alles op de grond gooi fase. Aan de ene kant is het frustratie, maar het lijkt ook alsof hij het leuk vind, want hij krijgt dan aandacht (net alsof hij niet genoeg aandacht krijgt). We zeggen consequent nee, proberen niet te lachen (soms is dat best lastig) en proberen af te leiden. Ik hou het er maar op dat het er bij hoort. Het stopt wel als we er wat van zeggen. Soms van korte duur, maar het gaat niet alleen maar door.
Laatst moest ik wel lachen, Yaro had me gebeten, dus ik zei "nee Yaro, bijten doet pijn". Waarom hij zei met een lachen "bijten, bijten bijten" en ging zichzelf bijten. Toen kwam hij er achter dat het toch echt pijn deed......nu al niets van mijn aannemen he :D
pi_109779511
Hier is femke ook nog in de mep/bijt/schreeuw en uitprobeerfase. Nu gooit ze constant haar voeten op de tafel als ze gaat eten. Probeer her het wel steeds te corrigeren, door voet van tafel te halen en haar eten pas weer aan te bieden als ze zelf haar voeten van tafel haalt. Maar best vermoeiend... Misschien merkt ze toch ook wel dat er een broertje of zusje aankomt. Overal in de stad bij elke kinderwagen die ze ziet is het 'baby!' Ook al zit er een dreumes of peuter in..
pi_109779565
:D ja hier is het soms echt heel veel moeite doen om niet in keihard lachen uit te bulderen.... Wij zeggen er ook wat van, ik vraag of ze me even wil aankijken en zeg dan dat slaan niet oké is want dat je er iemand pijn mee doet.. meestal werkt dat, soms begint ze dan te lachen en mept weer.. Ik heb haar al eens even een meter van me afgezet, met de melding dat ik het écht niet fijn vind. :P maakte wel indruk geloof ik!
pi_109779728
Dat ook inderdaad Merel, of gaan staan op een stoel. Blijven herhalen dat een stoel is om op te zitten en hopen dat ze het op een gegeven moment snapt :P (op dat moment gaat ze ook keurig zitten, hetzij op haar billen, of op haar knieën maar 5 minuten later staat ze weer :')).

Ik heb het idee dat mijn dame echt wel begrijpt dat er iets staat te gebeuren, want vandaag kreeg mijn buik al een stuk appel aangeboden :') en regelmatig trekt ze mijn shirt omhoog, buikstuk van mijn broek naar beneden. Geeft dan een kus op mijn buik, zwaait, maakt het slapen gebaar incl. de naam van de baby en dan mag de boel weer dicht O+ echt heel erg cute. Als ik zeg, waar is je zusje? Dan wordt er ook op mijn buik gewezen.

Ze snappen meer dan we denken ;) maar hoe en in welke context ze dit broertje/zusje krijgen snappen, weet ik niet. Maar ik vind het wel heel leuk om te zien ontwikkelen, ben zo bneieuwd hoe ze straks op haar zusje reageert O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')