abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:22:42 #151
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109713307
en t zegt zo weinig die gemiddelden ;) ....

Hej... een verticaal meisje hier! Hmmm
Ga eens slapen!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_109713318
Dat lijkt me trouwens verschrikkelijk, dat je een dochter op de basisschool hebt zitten die allemaal vriendjes heeft. :@
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:24:44 #153
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109713407
Me 2.... heb t veel gezien al bij de kids in mijn klas... (jaren bovenbouw gehad)
We'll have love aplenty
You and me
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:25:12 #154
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109713430
Het is nog geen basisschool dus nu kan het nog. Maar daarna, doe maar niet.
pi_109713465
Ja, om nog maar niet te spreken over de 16 jarige puistenkop die over een jaar of 14 op de stoep staat en je dochter komt halen... :X
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:26:19 #156
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109713492
;) Nu is het nog wel erg schattig om te horen dat ze de hele dag zo lief gespeeld heeft met dezelfde jongen ...

Mijn dreumes heeft ondertussen alle hoeken van haar bedje gezien... alle knuffels geknuffeld.... ondersteboven en achterstevoren gelegen..
Ga je weer slapen please? ;)
We'll have love aplenty
You and me
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:26:47 #157
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109713517
Nikki, daar wil ik al helemaal niet over nadenken. Duurt nog heeeele lang :o
pi_109713607
Ik heb nú al medelijden met al die puberjongens die over een jaar of 14 hier aan de deur staan ~O>
pi_109713617
Mijnes geeft dus ook kusjes aan een jongen op het kdv hoor. Ik vind het nu inderdaad nog wel schattig. O+
pi_109713647
Ja zeg, ben ik even foto's aan het plaatsen op facebook, gaan jullie zo snel.

Yaro liep los met 14 maanden, lekker gemiddeld dus. Wat betreft contact is Yaro erg sociaal. Als hij bij ons aan het miepen is en hij krijgt aandacht van een andere volwassenen is het meteen over. Tijdens de vakantie ook weer gebleken dat hij echt een charmeur is.
Andere kindjes daar int egen benoemd hij wel, "mama kindje", maar hij heeft er nog weinig mee. Maar Yaro gaat dan ook niet naar een kdv en word met name omringd door volwassenen. We zitten nu op gym, dus misschien gaat dat veranderen.
Is ook nog niet echt eenkennig geweest.

Wat betreft vermaken is het wisselend. Soms kan hij zich echt concentreren, maar heeft ons vaak ook nog nodig om zich te vermaken. Aan de andere kant, ben ik dat ook echt heel lang geweest (en nu soms nog), dat ik andere nodig heb om mezelf te vermaken.
pi_109713651
Mijne greep laatst bij Ballorig Floris even flink :9 (en Floris beantwoorde met een dikke smakkerd terug :* O+ zo schattig O+)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:29:38 #162
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109713668
:D Foto's!
We'll have love aplenty
You and me
pi_109713694
Het verbaast me dat jullie er ook zo over denken! :D Ik ben zelf altijd heel erg 'zuinig' op mezelf geweest in dat opzicht. Ik zou het echt moeilijk vinden als mijn kinderen anders zouden zijn. (Voor Ivan geldt wat dat betreft hetzelfde.)
pi_109713710
Dat was echt net het moment dat we geen camera bij de hand hadden (ik moest de dame nog even in verticale toestand houden :') ze was gelijk een ruime kop groter dan Floris :'))
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:31:23 #165
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109713774
Claudia nou ik hoop echt dat ze een late bloeier is hoor ;)

Hahaha Gerbera.. hopelijk zaterdag een herkansing!
We'll have love aplenty
You and me
pi_109713849
Ik ben ook benieuwd hoe de komende jaren gaan en hoop ook dat ik haar kan opvoeden tot een verstandig meisje... soms best zorgelijk als je hoort wat er allemaal gaande is (en natuurlijk waren er vroeger ook dingen, maar tegenwoordig met loverboys, bangalijsten, internet.. )

Wat dat betreft was gevoelsmatig een jongen makkelijker geweest ;)
pi_109713910
Mijn lief en ik verschillen ook wel van mening over dit soort dingen. Ik zou de kinderen bijvoorbeeld gerust verbieden alcohol te drinken tot hun 18e. Hij zou dat overdreven vinden.
pi_109713965
Als ik soms in mijn werk hoor wat er allemaal speelt inderdaad, maar ik hoop toch op een beetje verstandig karakter met oke opvoeding, dat het dan allemaal mee mag vallen.
pi_109714020
Mijn meneer denkt er net zo over als jij Claudia. Hij hoorde laatst op Radio 1 over een onderzoek dat bleek dat kinderen bij wie alcohol verboden werd (tot een bepaalde leeftijd, zegge even 18) toch minder blijken te drinken (of kleinere hoeveelheden, minder dronken) dan kinderen die vanaf hun 16e zo nu en dan thuis eens een wijntje of biertje mogen drinken.

Ik ben gevoelsmatig juist meer van de kant: niet te geheimzinnig over doen, want dan wordt het juist interessant. Ik vind verbieden tot 18 lastig, omdat ze vanaf 16 al 'vrij' kunnen verkrijgen.

Maar ik denk ook wel dat het per kind verschilt.
pi_109714111
Ik heb het hele loverboy gebeuren van heel dichtbij meegemaakt en wat me opviel is dat het ook echt vooral kwetsbare meisjes betreft die in een slechte thuissituatie zitten (of al in een 'opvang' of iets...) en het dus veel minder voorkomt bij meisjes die uit een stabiel gezin komen....

Het is natuurlijk ook precies de doelgroep die die lui proberen te 'pakken'.. want grootste slagingskans... :{
pi_109714148
Ik vind het zelf heel lastig om als stelregel 'houd mate' te hanteren bij iets dat evident slecht is. Over allerlei andere dingen die slecht zijn zouden ouders niet eens twijfelen om ze te verbieden. Maar alcoholconsumptie is ingeburgerd en geaccepteerd en maakt onderdeel uit van onze cultuur. En dan moet je er dus maar coulant in zijn, of zo.
pi_109714219
Dat is zeker een goed punt, Claudia! Aan de andere kant, echt tegenhouden doe je het niet.
pi_109714261
Mag ik even tussendoor mijn lachebekkie spammen
pi_109714283
O+
pi_109714303
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:38 schreef Gerberaatje het volgende:
Dat is zeker een goed punt, Claudia! Aan de andere kant, echt tegenhouden doe je het niet.
Dat zou je ook van onveilig vrijen, xtc-gebruik of wapenbezit kunnen zeggen. :+

Nou ja, dat is wat flauw van me. Het is een feit dat alcohol onderdeel maakt van onze cultuur, en je wilt geen wereldvreemd kind loslaten op zijn/haar 18e.
pi_109714337
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:39 schreef As1981 het volgende:
Mag ik even tussendoor mijn lachebekkie spammen
[ afbeelding ]
Wat een schatje, zeg. O+
pi_109714361
;) ook met die punten kan ik alleen maar zo goed mogelijk voorlichten en hopen dat ze verstandige keuzes maakt...
pi_109714377
Verbieden is ook weer het andere uiterste vind ik, ben wel van het bespreken en het er over hebben. Aan de andere kant drinken Coen en ik beide niet, dus krijgen ze het misschien ook minder makkelijk mee of wordt het juist interessant.
pi_109714468
Ja, wat dat betreft denk ik dat 'voorleven' erg belangrijk is. We drinken zelf amper. Zo ging het bij ons thuis ook en het was nogal een non-issue, eigenlijk.
pi_109714496
Ik heb behoorlijk wat dingen uitgeprobeerd vroeger (wat allemaal niet mocht en dus verboden werd :P) en uiteindelijk ging overal de lol wel van af :P Zo van, been there, done that, got the t-shirt ;)

Ik denk als je sowieso al gevoelig bent voor verslaving of 'gevaarlijke' dingen dat je daar hoe dan ook wel mee in aanraking komt...
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:44:21 #181
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109714521
tja alcohol, ik hoop ooit van mijn hobby mijn beroep te maken.....

Een wijntje a la, maar voor de papa's en mama's en niet voor de kindjes. Hoewel, ik heb vroeger nooit misbruik gemaakt van het feit dat ik wel een sneeuwwitje mocht drinken op mijn 14e.
pi_109714580
Ik ben zelf wel meer van de regels, geloof ik. Ik heb er niet veel, maar de paar die ik heb zijn vrij heilig. Binge-drinken is levensgevaarlijk en zou ik onacceptabel vinden.
pi_109714596
Dat is ook een beetje zo als het hier ging Claudia, zowel bij ons thuis als bij mijn man thuis werd er niet gedronken. Niet dat ik het niet geprobeerd heb, maar vind het gewoon echt niets aan.
Net zoals roken, ook geprobeerd, maar al heel snel mee gestopt.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:45:42 #184
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109714600
hobby en beroep, in het kader van wijnproeverijen geven en zo en niet een beroepsalcoholist worden (en nee ik ben ook geen hobbymatige alcoholist ;) )
pi_109714614
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:45 schreef becky27 het volgende:
hobby en beroep, in het kader van wijnproeverijen geven en zo en niet een beroepsalcoholist worden (en nee ik ben ook geen hobbymatige alcoholist ;) )
:D!
pi_109714640
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:45 schreef becky27 het volgende:
jaja :P
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:46:54 #187
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109714653
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben zelf wel meer van de regels, geloof ik. Ik heb er niet veel, maar de paar die ik heb zijn vrij heilig. Binge-drinken is levensgevaarlijk en zou ik onacceptabel vinden.
wat?
pi_109714693
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:46 schreef becky27 het volgende:

[..]

wat?
Grote hoeveelheden drinken.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:48:36 #189
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109714726
Nou goed, ik hou er wel van, drink ook regelmatig hoor, en das nou eenmaal zo.

Maar ik ga niet helemaal niet drinken als Noortje er bij is. Een wijntje tijdens het eten op bepaalde dagen of zo moet geen probleem zijn, alleen ik wil niet dat Noortje opgroeit met ouders die zodra ze thuis zijn de fles uit de koelkast trekken en daar meer aandacht aan besteden dan aan hun kind.
pi_109714735
Coma-zuipen achtige praktijken?

Zou ik ook niet echt cool vinden nee... daarom gevoelsmatig liever 'gezamenlijk' een keer een biertje of wijntje drinken op zaterdagavond (wel vanaf 16+) dan keihard verbieden en dat het dan misschien uitnodigt om 'los' te gaan met vrienden, ofzo.

Ik weet nog niet helemaal hoe ik het moet gaan inkleden. Gelukkig nog even om erin mee te groeien, te kijken wat voor aanpak het best bij muppets karakter past. Etc. :P
pi_109714837
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:48 schreef becky27 het volgende:
Nou goed, ik hou er wel van, drink ook regelmatig hoor, en das nou eenmaal zo.

Maar ik ga niet helemaal niet drinken als Noortje er bij is. Een wijntje tijdens het eten op bepaalde dagen of zo moet geen probleem zijn, alleen ik wil niet dat Noortje opgroeit met ouders die zodra ze thuis zijn de fles uit de koelkast trekken en daar meer aandacht aan besteden dan aan hun kind.
Nou dat idem hier. Wij drinken in het weekend sowieso wel een wijntje of een biertje (ik nu alleen maar alcoholvrij bier, uiteraard :D) en soms zomers doordeweeks een wijntje na het werk in de tuin of terras.
pi_109714847
Ohw, dat is nog zoiets waar ik me echt zorgen over maak. Drugs... ik ben zelf echt een watje wat dat betreft en heb nooit iets geprobeerd, maar het feit dat 14 jaar geleden klasgenootjes van een jaar of 13-14 al blowden en paddo's aten beangstigt me best een beetje.
Ik besef me heel goed dat het enige dat ik kan doen haar goed voorlichten en een stabiele basis bieden is, maar brrrr, het idee. :X Hopelijk is ze net zo 'verstandig' als ik en begint ze er niets aan. :)
pi_109714854
Ja precies, tijd zat om erin te groeien. :+

En als je een kind hebt dat zich verantwoordelijk gedraagt en verstandig is dan geef je dat kind ook gewoon je vertrouwen.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:52:12 #194
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109714908
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Grote hoeveelheden drinken.
oh dat. Ik ga er van vanuit dat het ooit wel eens gebeurt, volgens mij voorkom je dat niet, of bijna niet maar je kan wel van te voren de gevolgen uitleggen.
Ik heb ook jaren gestudeerd en ook in mijn middelbare periode gebeurde dat. Tja, ik ga Noortje niet thuis houden, ik heb zelf ook te veel genoten van mijn tienerjaren en net erna.
pi_109714988
Maar ik overdrijf niet als ik zeg dat het levensgevaarlijk is. En één keer kan net die keer te veel zijn.
pi_109715014
Tja drugs... lastige! Zelf een hoop geprobeerd, maar pas rond mijn 20e... altijd verstandig en toen ik e.e.a. wel gezien had was het ook goed! Zo kan het dus ook ;) daarom denk ik ook: als je gevoelig bent voor verslavingen hou je het niet tegen... wát je ook doet...

In elk geval zorgen dat je goed voorlicht... wat zijn de consequenties en als ze het echt willen doen, waar ze eventueel kunnen laten testen en dat soort dingen... ik denk echt dat goede voorlichting het halve werk is.. Je ogen ervoor sluiten en dan maar hopen dat het goed gaat werkt juist averechts, denk ik!
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:54:19 #197
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109715036
oh en ik heb ook best wel wat geblowt, en toch, ook met mij is alles goed gekomen ;-) op mijn 17e was ik er klaar mee. En ik hoop dus dat Noortje verstandig genoeg is om de gevolgen van overmatig gebruik van wat dan ook in te zien.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:55:25 #198
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109715104
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:53 schreef Claudia_x het volgende:
Maar ik overdrijf niet als ik zeg dat het levensgevaarlijk is. En één keer kan net die keer te veel zijn.
klopt, ik hoop dat bij mijn meisje zo tussen d'r oren te proppen dat het nooit zo ver komt.
pi_109715113
Jongens, onze kids zijn nog geen 2 :D ! Dit is pub talk :P

*even met beide voeten op de grond* *alles op zijn tijd*
  Moderator vrijdag 30 maart 2012 @ 22:55:58 #200
5428 crew  miss_sly
pi_109715131
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 22:53 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is het ook! En ik hoop dat we onze dochter verstandig genoeg opvoeden om dat niet te doen.

Ik ben er alleen nog niet uit of keihard verbieden nou beter zal werken dan, net als met eten en snoepen, voorleven en laten zien hoe je op een verstandige manier met alcohol om knt gaan. Een keer een wijntje kan geen kwaad, net als een keer friet eten of een snoepje. Ik vind het nog een lastige; eerst maar eens zien of we een verstandige dame opvoeden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')