Knarsen doet ze ook

En ze heeft een tijdje ontzettend last gehad van kiezen/hoektanden, nu niet meer maar ze zijn ook nog niet door

hoektanden zie je ze nu wel aan de oppervlakte liggen, dus zal niet lang duren voor ze doorbreken. Kiezen zegt ze af en toe au, grijpt naar haar wang en dat is het ook.. Benieuwd wanneer de rest komt (ze heeft nu ook 4 tanden boven, 4 onder en 4 kiezen in totaal..)
En volgens mij zitten we in een eenkennigheid/verlatingsangst fase

voor het eerst! Eerst vorige week op de opvang, voor het eerst dat ze zich tegen me aan klemde en echt zoooo hard huilde toen ik weg wilde gaan

ik vond het wel lastig

want wat doe je dan.. ik heb momenteel de tijd dus hóef niet meteen weg en kan dus even blijven tot ze weer rustig is. Maarja, laat ik haar zo niet teveel wennen daaraan?
Thuis heeft ze het ook met haar konijn momenteel. Als we die apart leggen omdat we bijv. gaan eten dan is het tránen... hele dikke! Tot bijna driftbui en kokhalzen aan toe

ik vind het het niet waard om haar zo overstuur te laten raken en heb het idee dat het samenhangt met dat verlatingsangst stukje, want normaal legt ze hem zonder een enkel probleem aan de kant, of gooit ze hem in bed als we naar beneden gaan.
Puzzelen hoe we hier het beste mee omgaan.... ze voelt natuurlijk ook wel aan dat er dingen gaan gebeuren (zusje enzo) dus ik vind het ook niet meer dan logisch dat ze deze fase heeft (vooral omdat veel andere kindjes de verlatingsangst/eenkennigheids fase vaak al voor de 20 maanden hebben)... maar ik vind het lastig.
Ik wil enerzijds wel consequent zijn, anderzijds, zoals het haar konijn bij het eten, vind ik het het niet waard om haar zó overstuur te laten raken omdat ze dat konijn aan de kant 'moet' leggen omdat we gaan eten...
Lastig...