abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109775970
Wat rottig al die kindjes die last lijken te hebben van de zomertijd. Ik was er hier ook bang voor maar dat bleek ongegrond. Geen tips van mijn kant dus.
Verder is tand nummer drie eindelijk door hier en dat is aan eht humeur duidelijk te merken, mijn blije ei is weer terug :D
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zondag 1 april 2012 @ 19:56:01 #227
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109776029
Jeej Sarah *O*
Hier hebben we nu zes tanden *)
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_109776099
Wat fijn mamapurk, zowel van die tand, als van het niet last hebben van de zomertijd!

Hoe oud is jou kleine nou DML, ik kan het niet vinden, of kijk ik er overheen?
  zondag 1 april 2012 @ 19:58:59 #229
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109776183
Nee hij staat niet in de lijst. Alle februari kindjes niet :P E, Dot en Puck zijn dat.

Bijna 14 maanden zijn die drie van ons nu.
Puck liep trouwens met 13 maanden.

En ik zag op fb dat E. nu ook vooruit gaat naast dat ze al opzij liep :D *O*
The way you rock'n'roll
pi_109776276
Ah vandaar. Een relatief snelle loper dus, jou Puck!
  zondag 1 april 2012 @ 20:02:16 #231
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109776380
Ohhh die zomertijd.. This 3x niets he!
Hier is de rust weer terug ..
Oona is een weekje van slag geweest... teminste.. ze sliep een uur later dan normaal... en weer tussen 7 en half 8.. Ze lijkst zelfs vermoeider weer... paar x weer 2 slaapjes gehad...
Geen tips dus helaas....

Wel doet haar hoektand nu een dikke 2de doorzetpoging.. dus sinds vanmiddag was het hier huilen, kwijlen en gillen...

Wel viel vandaag weer mijn mond open..
Weer nieuwe woorden... Kikker en Haren..
We gaan nu heel rap naar de 80 woorden! Ongelofelijk hoe hard dat ineens gaat!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_109776429
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 19:56 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Jeej Sarah *O*
Hier hebben we nu zes tanden *)
Wow 6 al das snel gegaan dan of niet??
  zondag 1 april 2012 @ 20:03:32 #233
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109776445
Ja het schijnt dus. Ik ben uiteraard trots maar vind het eigenlijk vooral makkelijk. Hij werd wat zwaar :P
Al doen we rustig een kwartier over de gallerij aflopen :+

Zeg met 14 maanden moeten ze bij het CB blokjes stapelen, niet? Mogen we wel eens gaan oefenen dan :7
The way you rock'n'roll
  zondag 1 april 2012 @ 20:03:49 #234
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109776467
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 20:03 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Wow 6 al das snel gegaan dan of niet??
Ja van 2 naar 6. Was een feestje man :') :P
The way you rock'n'roll
  zondag 1 april 2012 @ 20:05:15 #235
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109776531
Oona mocht met 18mnd blokjes stapelen ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_109776542
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 20:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ja van 2 naar 6. Was een feestje man :') :P
Nou ik denk steeds laat ze maar allemaal te gelijk komen, want als we voor elke tand apart nu eerst anderhalve week een chagrijntje hebben das ook niet fijn!
  zondag 1 april 2012 @ 20:08:28 #237
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109776678
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 20:05 schreef Reilain het volgende:
Oona mocht met 18mnd blokjes stapelen ;)
Ooooooooooohhh dan hebben we nog ff. Hoef ik niet ~O> ;)

quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 20:05 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Nou ik denk steeds laat ze maar allemaal te gelijk komen, want als we voor elke tand apart nu eerst anderhalve week een chagrijntje hebben das ook niet fijn!
Zeker waar hoor :Y Maar de vorige twee tegelijk waren geen probleem dus dit was even nieuw voor ons.
The way you rock'n'roll
pi_109776769
Lastig he als ze zo een last hebben van die tandjes, ik hoop eignelijk dat de rest gewoon zonder pijn doorkomt.. Ze heeft nu dus 2 tanden onder en 1 ministreepje boven en ze liep van daag de hele dag te knarsen daarmee, alleen al als ik aan dat geluid denk dan krijg ik alweer kippevel!
  zondag 1 april 2012 @ 20:12:59 #239
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_109776887
Knarsen brrrrrrrr :X
The way you rock'n'roll
pi_109777662
oh knarsentanden, vond dat ook niets. Hier kreeg Yaro ze ook steeds in groepjes van 3 of vier, vooral de kiezen en snijtanden waren een probleem. Duurde ook lang voordat ze echt door waren. Nu alleen nog de vier achterste kiezen, maar heb het idee dat die nu ook aan het werken zijn.

Vond het ook handig hoor DML toen Yaro ging lopen, maar veel sneller is het vaak niet nee. :D
En blokjes stapelen en door de vormen doen was hier ook met 18 maanden.
pi_109777955
Hier is Femke ook al een tijd bezig met haar hoektanden boven en onder. Nu 4 tanden boven en onder en 4 kiezen. Het rare is dat de typische tandjespoep en luieruitslag is verdwenen, maar ze nog niet door zijn.
pi_109778154
Hier ging dat ook zo Mereltje, elke keer dacht ik nu komen ze, verdwenen de bijkomende klachten weer even en begon het weer.
pi_109778310
Knarsen doet ze ook :o
En ze heeft een tijdje ontzettend last gehad van kiezen/hoektanden, nu niet meer maar ze zijn ook nog niet door :? hoektanden zie je ze nu wel aan de oppervlakte liggen, dus zal niet lang duren voor ze doorbreken. Kiezen zegt ze af en toe au, grijpt naar haar wang en dat is het ook.. Benieuwd wanneer de rest komt (ze heeft nu ook 4 tanden boven, 4 onder en 4 kiezen in totaal..)

En volgens mij zitten we in een eenkennigheid/verlatingsangst fase :o voor het eerst! Eerst vorige week op de opvang, voor het eerst dat ze zich tegen me aan klemde en echt zoooo hard huilde toen ik weg wilde gaan ;( ik vond het wel lastig :@ want wat doe je dan.. ik heb momenteel de tijd dus hóef niet meteen weg en kan dus even blijven tot ze weer rustig is. Maarja, laat ik haar zo niet teveel wennen daaraan?

Thuis heeft ze het ook met haar konijn momenteel. Als we die apart leggen omdat we bijv. gaan eten dan is het tránen... hele dikke! Tot bijna driftbui en kokhalzen aan toe :? ik vind het het niet waard om haar zo overstuur te laten raken en heb het idee dat het samenhangt met dat verlatingsangst stukje, want normaal legt ze hem zonder een enkel probleem aan de kant, of gooit ze hem in bed als we naar beneden gaan.

Puzzelen hoe we hier het beste mee omgaan.... ze voelt natuurlijk ook wel aan dat er dingen gaan gebeuren (zusje enzo) dus ik vind het ook niet meer dan logisch dat ze deze fase heeft (vooral omdat veel andere kindjes de verlatingsangst/eenkennigheids fase vaak al voor de 20 maanden hebben)... maar ik vind het lastig.

Ik wil enerzijds wel consequent zijn, anderzijds, zoals het haar konijn bij het eten, vind ik het het niet waard om haar zó overstuur te laten raken omdat ze dat konijn aan de kant 'moet' leggen omdat we gaan eten...

Lastig...
pi_109778677
Lastig inderdaad Gerberaatje. WIj hebben dat met Jaël ook wel gehad, en van ons mocht pop of knuffel of weet ik het wat dan gewoon erbij aan tafel en dan was het goed. Nou als zo iets kleins helpt :) Het was hier ook echt maar een fase, is vanzelf weer over gegaan. En er staat inderdaad ngoal wat te gebeuren in het leventje van je kleine muppet. Maar eenkennigheid hoort er natuurlijk wel bij hoe naar het ook is.
Sarah is er nu net weer een beetje doorheen, bij haar komt het steeds in vlagen, het ene moment wil ze alleen maar mama en het andere moment maakt het haar allemaal niets uit, dat vind ik ook erg lastig..
pi_109778700
Lastig het dat wikken en wegen. Merk dan ook dat ik minder stellig ben dan dat ik op voorhand dacht. Yaro is ook niet echt eenkennig, maar merk wel dat wanneer we in grote/drukke ruimtes komen hij nu even moet ontdooien. Wanneer we bijvoorbeeld als eerste zijn en het word daarna druk gaat het al een stuk beter.
Maar wij hebben dat nu al even 's nachts, als hij wakker word, krijgen we hem niet meer rustig in zijn eigen bedje. Zodra we hem tussen ons in leggen slaapt hij meteen weer verder. Ik wilde dat eerst nooit, maar vind het ook niet nodig dat hij "angstig" is in zijn eigen kamer. Wel is onze insteek, je begint in je eigen bed en als hij wakker word als we zelf nog wakker zijn, dan troosten we hem wel daar. Ik ga niet al naar bed omdat hij anders niet kan slapen bijvoorbeeld. Maar vind het soms ook wel lastig om te wikken en te wegen in de praktijk.
pi_109778981
Die fase hebben we inderdaad ook gehad As, dat ze als ze niet meer kon/wilde slapen 's nachts bij wakker worden/huilen ze gewoon meteen tussen ons inging en dan sliepen we tenminste allemaal. Dat is nu helemaal voorbij ze slaapt heerlijk weer elke nacht in eigen bed *afklopt*.

We hebben nu ook haar Konijn maar gegeven en houden het even zo. Ik merkte inderdaad dat ze, als ze een van de eerste is op de opvang ze veel makkelijker 'loslaat' meteen. Maar ik werk momenteel niet, dus is het ook niet nodig om om 7.30 bij de opvang op de stoep te staan ;)

Maar zo zit ze nu ook in de mep/sla fase (je ziet op sommige momenten gewoon dat ze haar gevoel niet kwijt kan en dan gaat ze dus meppen...) dus ze krijgt een beetje alles tegelijk. Arm ding.
pi_109779313
Wat grappig dat ze een beetje gelijk lopen. We hebben hier ook de sla/knijp/krap/alles op de grond gooi fase. Aan de ene kant is het frustratie, maar het lijkt ook alsof hij het leuk vind, want hij krijgt dan aandacht (net alsof hij niet genoeg aandacht krijgt). We zeggen consequent nee, proberen niet te lachen (soms is dat best lastig) en proberen af te leiden. Ik hou het er maar op dat het er bij hoort. Het stopt wel als we er wat van zeggen. Soms van korte duur, maar het gaat niet alleen maar door.
Laatst moest ik wel lachen, Yaro had me gebeten, dus ik zei "nee Yaro, bijten doet pijn". Waarom hij zei met een lachen "bijten, bijten bijten" en ging zichzelf bijten. Toen kwam hij er achter dat het toch echt pijn deed......nu al niets van mijn aannemen he :D
pi_109779511
Hier is femke ook nog in de mep/bijt/schreeuw en uitprobeerfase. Nu gooit ze constant haar voeten op de tafel als ze gaat eten. Probeer her het wel steeds te corrigeren, door voet van tafel te halen en haar eten pas weer aan te bieden als ze zelf haar voeten van tafel haalt. Maar best vermoeiend... Misschien merkt ze toch ook wel dat er een broertje of zusje aankomt. Overal in de stad bij elke kinderwagen die ze ziet is het 'baby!' Ook al zit er een dreumes of peuter in..
pi_109779565
:D ja hier is het soms echt heel veel moeite doen om niet in keihard lachen uit te bulderen.... Wij zeggen er ook wat van, ik vraag of ze me even wil aankijken en zeg dan dat slaan niet oké is want dat je er iemand pijn mee doet.. meestal werkt dat, soms begint ze dan te lachen en mept weer.. Ik heb haar al eens even een meter van me afgezet, met de melding dat ik het écht niet fijn vind. :P maakte wel indruk geloof ik!
pi_109779728
Dat ook inderdaad Merel, of gaan staan op een stoel. Blijven herhalen dat een stoel is om op te zitten en hopen dat ze het op een gegeven moment snapt :P (op dat moment gaat ze ook keurig zitten, hetzij op haar billen, of op haar knieën maar 5 minuten later staat ze weer :')).

Ik heb het idee dat mijn dame echt wel begrijpt dat er iets staat te gebeuren, want vandaag kreeg mijn buik al een stuk appel aangeboden :') en regelmatig trekt ze mijn shirt omhoog, buikstuk van mijn broek naar beneden. Geeft dan een kus op mijn buik, zwaait, maakt het slapen gebaar incl. de naam van de baby en dan mag de boel weer dicht O+ echt heel erg cute. Als ik zeg, waar is je zusje? Dan wordt er ook op mijn buik gewezen.

Ze snappen meer dan we denken ;) maar hoe en in welke context ze dit broertje/zusje krijgen snappen, weet ik niet. Maar ik vind het wel heel leuk om te zien ontwikkelen, ben zo bneieuwd hoe ze straks op haar zusje reageert O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')