abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 maart 2012 @ 11:30:45 #101
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109645369
Sola, welke olie gebruik je daarvoor? Ik heb het idee dat de vaseline niet vet genoeg is.

En het is ook zeker weten gedeeltelijk contactallergie, ze had vannacht een pyjama aan die was gewassen met wasverzachter, een jeuk dat ze had. Heel d'r armen vol rode vlekken, kapot gekrabt en zo.
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:16:22 #102
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_109647193
Becky ik zou de wasverzachter achterwege laten als ik jou was, ik kan zelf ook niet tegen wasverzachter en die jeuk is zoooo rot!

Nathan heeft ook eczeem plekjes, we zijn eerst maar met vaseline aan het smeren en als het maandag nog steeds zo erg is ga ik met hem naar de huisarts. Het is opgevlamd tijdens zn AB-kuur.

Sola, ik zou inderdaad even afwachten wat betreft de waterpokken. Kan best zijn dat zij niet besmet is door het eerste kindje maar wel besmet wordt door het 2de kindje.
pi_109647532
Becky: We gebruiken gewoon massageolie van de kruidvat voor babies. Ze vindt het heerlijk. Wijst al naar de fles als we gaan omkleden.

Pessie, dat kan ook nog inderdaad. Ik denk dat we haar gewoon voor de zekerheid niet meenemen. Ze kan bij opa en oma terecht, dus dat is geen probleem :)
pi_109647571
Zo wij zijn terug van vakantie. Hebben het heerlijk gehad. Ga nu weer meelezen. Zag even snel een vraag van Becky over het insmeren van de huid. Yaro heeft veel ruwe plekjes van een droge huid, als hij geen last heeft van jeuk smeren we die in met een vettige creme die je halen kopen bij de apotheek (kan de naam wel opzoeken als je wilt, maar Yaro slaapt nu). Als de huisarts hem voorschrijft word hij vergoed.
Heeft hij jeuk, dan krijgt hij een hormoonzalf.

Wij gebruiken juist geen olie, omdat je huid daar van kan uitdrogen. Ik gebruikte het altijd bij te masseren, maar zijn daarmee gestopt toen zijn huid droger werd.
Hier ook geen wasverzachter, kan er zelf ook absoluut niet tegen.
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:44:23 #105
259886 pessie
pi_109648336
vaseline cetomacrogol? Smeren wij bij Nathan altijd na zn badje, hij heeft ook een droge huid.
pi_109648381
Ja die is het Pessie.
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:54:11 #107
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109648731
Wasverzachter is er al weer uit, ik blijf dat jammer vinden, ruikt zo lekker. Maar misschien dat ik mijn wasmachine weer eens goed moet schoonmaken, soms ruikt het zo muf.
pi_109648786
Dat is herkenbaar Becky, mijn moeder was wat dat betreft blij toen ik het huis uitging, kon ze weer wasverzachter gebruiken :P
pi_109650642
Tips van de monteur: je wasmachine ruikt zo muf door wasverzachter en vloeibaar wasmiddel. Dit voorkom je door poeder gebruiken en regelmatig op 90 graden wassen. Om schoon te maken, wassen met soda.
Wij gebruiken azijn als wasverzachter. Ruikt niet naar azijn, maar trekt wel alle wasmiddelresten uit je kleren (goed tegen contactreactie) en maakt je kleren best zacht.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 29 maart 2012 @ 13:41:17 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109650744
Met een droger heb je eigenlijk geen wasverzachter nodig trouwens... ik gebruik het er niet minder om, maar dat is wat anders :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_109658578
In de vakantie is Yaro's woordenschat aardig aangevuld, kan zo heerlijk met het kletsen nu. Waar ik op dit moment helemaal van smelt is "dank u papa/mama/opa/oma". En waar hij het vandaan heeft :? Bedankt snap ik nog, maar u? En ook wanneer het past in het moment.
  donderdag 29 maart 2012 @ 17:45:14 #112
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_109661198
Het lijkt op een drogehuid exzeem / vlooienallergie (uit de zandbak wellicht?)
Zou voor de zekerheid even de HA laten kijken, want in sommige gevallen moet je juist geen hormoonzalf gebruiken maar een antibacteriele ;)
je kan wel tot je de afspraak bij de HA hebt Lanette gebruiken op de plekjes/beentjes.

Maar denk inderdaad dat je het bij de 'grond' moet zoeken aangezien het maar op 1 plek voorkomt op het lichaam (beentjes)

Ook ik heb het een beetje verwaarloosd in dit topic, mn dreumes wordt groot, en in Aug alweer grote broer. Hij is grote vriendjes met de kat en kopieert ook het 'krab-gedrag' als hij boos is _O- zal vast een fase zijn. toch?
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_109707979
De dame is vanmorgen weer met papa naar de fysio geweest, en volgens de fysio is ze erg intelligent en gaat ze slim met haar energie om :+ (maw ze is een beetje lui ;)) maar best slim want ze kiest de weg van de minste weerstand :P

Hoeven dus niet meer terug, het gaat echt wel komen.. beetje evenwicht spelletjes gaan doen en haar meer vertrouwen laten krijgen. Als je beide handen vasthoudt met stappen dan loopt ze heel erg goed. Hou je 1 handje vast, dan gaat ze een beetje op slot ;) ze is ook nog eens heel lenig, dus moet gewoon nog meer vertrouwen krijgen.

20 maanden loslopen hebben we niet gehaald :P benieuwd naar de komende maanden (wel trekt ze zich inmiddels óveral aan op en stapt ze over... het komt echt echt echt! Maar ik ben gewoon een beetje ongeduldig :P en zij een beetje zwaar :'))
pi_109708167
Fijn dat alles gewoon goed zit Gerbraatje. Kan me voorstellen dat het voor jou nu makkelijker zou zijn, maar ze is lekker eigenwijs en kiest haar eigen ontwikkeling. En lenig, ze is ook hypermobiel toch? Of was zij dat niet?
pi_109708265
Nee, ze is niet hypermobiel, maar zit wel lossig in haar gewrichten :) dat hoeft geen belemmering te zijn, maar helpt wel mee in haar vertrouwen :)

Helpt ook niet mee dat ze alsmaar ouder wordt en dus ook meer de 'gevaren' ziet van staan en lopen (en dus kunnen vallen) en daardoor is ze veel voorzichtiger dan een 11-12 maander die net gaat staan ;)

(als ze bij de tafel staat en even haar evenwicht lijkt te verliezen (maar dat niet doet, het gaat goed) dan is het paniek... heel sneu, maar dat geeft wel een beetje de onzekerheid goed aan)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:16:23 #116
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109709586
Das de mijnes.. die hypermobiel is ;) Of teminste.. dat zei de fysio toen ze een maand of 4 was..

Fijn dat jullie niet meer terug hoeven naar de fysio.. dat geeft ws ook wel een hoop vertrouwen?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_109709887
Zeker, maar dat gaf de vorige afspraak al. Die was dik 1,5 maand geleden en toen zei ze al: eigenlijk hoef ik jullie niet meer te zien want het zit helemaal goed met haar, maar kom voor de zekerheid over 1,5 maand nog maar een keer. Dat was dus vandaag :)

Ik ben in elk geval blij dat we hebben laten checken of er niet iets was. En verder is het aan mijn muppetje zelf! Ze redt zichzelf echt prima, dus het komt allemaal wel goed :)
pi_109709948
Het is gewoon een mooi verhaal voor later, Gerberaatje.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_109710045
Dat zeker! O+
pi_109710075
Die kleine van mij loopt ook nog niet, hoor. Wel op d'r knieën inmiddels. :Y)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:24:52 #121
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109710108
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:21 schreef Gerberaatje het volgende:
Zeker, maar dat gaf de vorige afspraak al. Die was dik 1,5 maand geleden en toen zei ze al: eigenlijk hoef ik jullie niet meer te zien want het zit helemaal goed met haar, maar kom voor de zekerheid over 1,5 maand nog maar een keer. Dat was dus vandaag :)

Ik ben in elk geval blij dat we hebben laten checken of er niet iets was. En verder is het aan mijn muppetje zelf! Ze redt zichzelf echt prima, dus het komt allemaal wel goed :)
*O*
Goed zeg, komt vanzelf wel!
pi_109710198
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
Die kleine van mij loopt ook nog niet, hoor. Wel op d'r knieën inmiddels. :Y)
Dat.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_109710269
Maar die van jullie zijn nog wel wat jonger, toch? :P die hebben nog even tijd om het gemiddelde te halen (dat is 18 maanden geloof ik?)
pi_109710367
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:27 schreef Gerberaatje het volgende:
Maar die van jullie zijn nog wel wat jonger, toch? :P die hebben nog even tijd om het gemiddelde te halen (dat is 18 maanden geloof ik?)
Is dat trouwens echt het gemiddelde, of meer de bovengrens van 'de periode waarin kinderen over het algemeen beginnen te lopen'?
pi_109710513
Wat ik begreep is 18 maanden echt het gemiddelde!
pi_109710756
Ow, dan heb ik ineens een snelle :D E liep met 16 maanden, maar ik dacht dat 14-15 maanden gemiddeld was, dus dacht ik dat zij wat langzaam was. Haar nichtje was trouwens een stuk later met lopen, maar toen die eenmaal liep ging ze ook wel als een speer! In tegenstelling tot E, die een hele tijd nog wat wankel en "breeduit" heeft gelopen.

Fijn dat je muppet goedgekeurd is bij de fysio, Gerberaatje!

Ik ben heel benieuwd hoe het sociale gedrag is van jullie kindjes. E is 19 maanden en is erg op zichzelf. Ze speelt heel goed zelf, heeft het altijd enorm druk met haar speelgoed. Ze maakt wel veel contact (aankijken, lachen, grapjes maken, knuffelen), tenminste, bij ons en andere bekenden. Op het KDV schijnt ze zich echter nauwelijks naar andere kindjes toe te trekken. Ze speelt eigenlijk altijd alleen, en bij groepsactiviteitenbehalve eten :Y) houdt ze zich ook wat afzijdig. De leidsters zeggen dat ze het wel echt naar haar zin heeft, en die indruk hebben wij zelf ook, toch houdt het me wel een beetje bezig. Herkent iemand dat?
pi_109710979
Hier begint haar sociale gedrag om te keren naar redelijke eenkennigheid ;) (ik dacht bijna dat ze het ging overslaan :D) als mensen haar bijv. aanspreken als ze in het karretje zit in de supermarkt, dan draait ze haar hoofd weg sinds een week ofzo :o terwijl ze voorheen alles helemaal prachtig vond en dan helemaal mee ging in het contact... Of ze leert nu dat ze niet altijd terug contact hóeft te maken, ofzo :)

Qua spelen is ze heel erg op zichzelf! Samen spelen kan ze prima, en doet ze ook wel eens, maar het liefst zit ze in haar eigen wereldje lekker druk te spelen met van alles. Ze maakt wel makkelijk contact, maar volgens mij zitten ze nu wel op een leeftijd dat ze vooral nog zelf bezig zijn?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:39:45 #128
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109710994
Cantare, Noortje is wel wat ouder, bijna 2, maar die zoekt het nu juist echt op. Maar dat is ook anders geweest. Ik denk dat het wel gewoon gedrag is, aangezien je nog niet kan verwachten dat ze samen spelen.

Mijn dame liep met 9 maanden vol ornaat achter de loopwagen en met 14 maanden los. Dat eerste was snel, dat tweede niet echt bijzonder zeg maar.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:40:20 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_109711027
Volgens de milestones van die WHO Anthro is 18 maanden zo ongeveer de grens, maar ik zou me er niet druk om maken, ze doet het verder goed en het komt wel ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:40:48 #130
259886 pessie
pi_109711051
Gerbera fijn dat ze is goedgekeurd! Ik dacht dat 14/15 maanden gemiddeld was met gaan lopen. Maar in principe is alles tot 2 jaar wel normaal volgens mij. Er valt in de eerste 2 jaar zo weinig over te zeggen omdat er heeeel veeeeel gebeurt, veel kindjes kunnen dan het een (bv praten) eerder dan het ander (bv lopen).

Nathan is heel sociaal met andere kinderen. Vind het geweldig om bij andere kinderen te zijn en maakt er dan ook echt een show van. Hij maakt graag grapjes. Ook speelt hij heel goed alleen (voor zover ik dat kan verwachten van een kind op deze leeftijd).
pi_109711228
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:39 schreef becky27 het volgende:
denk dat het wel gewoon gedrag is, aangezien je nog niet kan verwachten dat ze samen spelen.
Nou ja, dat ze niet samenspeelt, dat snap ik, want daar is ze echt nog wat jong voor. Maar het valt de leidsters blijkbaar wel op dat ze zich meer terugtrekt dan andere kinderen, ze maken er best vaak een opmerking over...

Mja, het zal vanzelf nog wel komen, voor zover het überhaupt komt dan. Het is alleen lastig om mijn eigen gevoel daar niet op te projecteren; dat het zielig zou zijn ofzo. Zij zal dat helemaal niet zo beleven en voelt zich hier blijkbaar juist fijn bij.

Mijn moeder vertelde wel dat haar kinderen, en met name mijn broer, ook op zichzelf waren. Heeft ze toch wat van mijn genen meegenomen. ;)
pi_109711269
Volgens ons CB is 14 maanden de gemiddelde leeftijd waarop kinderen gaan lopen.
Anne was 16 maanden toen ze echt uit zichzelf ging lopen (met 15.5 mnd wel van de ene naar de andere persoon) en ze was dus ook aan de 'late kant'.

Kan het niet gewoon zo zijn dat E. een beetje een 'kat uit de boom kijk' typetje is, Cantare?
Anne is heel sociaal met andere kinderen, vindt het fantastisch als er kinderen om haar heen zijn. Maar ze gaat nog niet naar het KDV, dus ze is ook niet zoveel gewend ;)
Alleen spelen doet ze nu sinds een aantal weken iets beter, maar over het algemeen hangt ze nog steeds liever om mij heen.
pi_109711293
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:35 schreef Cantare het volgende:

Ik ben heel benieuwd hoe het sociale gedrag is van jullie kindjes. E is 19 maanden en is erg op zichzelf. Ze speelt heel goed zelf, heeft het altijd enorm druk met haar speelgoed. Ze maakt wel veel contact (aankijken, lachen, grapjes maken, knuffelen), tenminste, bij ons en andere bekenden. Op het KDV schijnt ze zich echter nauwelijks naar andere kindjes toe te trekken. Ze speelt eigenlijk altijd alleen, en bij groepsactiviteitenbehalve eten :Y) houdt ze zich ook wat afzijdig. De leidsters zeggen dat ze het wel echt naar haar zin heeft, en die indruk hebben wij zelf ook, toch houdt het me wel een beetje bezig. Herkent iemand dat?
Ja. Ivan is precies zo, nog steeds. Hij kan wel erg genieten van het samenspel van andere kindjes, maar is zelf vooral een observator. En hij vermaakt zich buitengewoon goed alleen (net als Lena trouwens). Als je 10 Ivans hebt, heb je geen leidster meer nodig. Aldus de leidsters op het kinderdagverblijf. :+

De leidsters verwachten trouwens dat het nog wel verandert, en ik zie dat het thuis al aan het veranderen is. Hij speelt bijvoorbeeld met het buurmeisje.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:48:51 #134
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109711452
Ik begreep ook dat 15mnd gemiddeld was... Oona loopt sinds november dus was precies gemiddeld...

Oona is juist helemaaaaal niet op zichzelf...
Wanneer ze even 5 min zelf aan het spelen is, is dat lang... ze wil er altijd bij zijn, samen spelen, op schoot zitten, knuffelen... ook op t kdv waar ze lang de jongste op de groep is geweest deed ze echt niet onder voor de ouderen en mengde zich overal tussen..

Eenkennigheid is er hier vooral in de vorm van 'bang voor onverwachte en nieuwe situaties' dan kruipt ze helemaal in me... maar blijft wel strak kijken naar wat er allemaal gebeurt..

Soms wel moeilijk hoor dat ze zo 'vastklampt' en moeilijk zelf kan spelen...
We'll have love aplenty
You and me
pi_109711502
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:45 schreef Claudia_x het volgende:

Ja. Ivan is precies zo, nog steeds. Hij kan wel erg genieten van het samenspel van andere kindjes, maar is zelf vooral een observator. En hij vermaakt zich buitengewoon goed alleen (net als Lena trouwens). Als je 10 Ivans hebt, heb je geen leidster meer nodig. Aldus de leidsters op het kinderdagverblijf. :+
Wat herkenbaar! Hier zeggen ze ook regelmatig 'we zeggen vaak tegen elkaar: zo kan je er wel 10 hebben!'

Ik herinner me nu dat ik, toen E een week of 2 was, al zei: E houdt alles en vooral iederéén in de gaten. Dat dat nog steeds klopt, vind ik wel bijzonder. :o
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:53:31 #136
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109711720
Vind je het vervelend dat de leidsters er opmerkingen over maken?

Onze dame is het tegenovergestelde, die kan wel alleen spelen maar dat duurt nooit enorm lang. Ze vindt het ook vreselijk om langere tijd thuis te zijn zonder kindjes om zich heen. Dan kan ze echt haar ei niet kwijt. Daarom vindt iedereen dat er maar een broertje of zusje moet komen }:|
pi_109711736
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:45 schreef Fannetje het volgende:
Kan het niet gewoon zo zijn dat E. een beetje een 'kat uit de boom kijk' typetje is, Cantare?
Anne is heel sociaal met andere kinderen, vindt het fantastisch als er kinderen om haar heen zijn.
Denk wel dat het de aard van het beestje is, ja.

E vindt het trouwens bijvoorbeeld wel ge-wel-dig als mijn pianoleerlingen (2 meisjes van 8 en 10) bij ons thuis komen. Dan staat ze te gillen van plezier, nog voor ze binnen zijn. Misschien zijn grotere gezelschappen gewoon wat overweldigend voor haar.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:54:55 #138
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109711791
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:53 schreef Cantare het volgende:

[..]

E vindt het trouwens bijvoorbeeld wel ge-wel-dig als mijn pianoleerlingen (2 meisjes van 8 en 10) bij ons thuis komen. Dan staat ze te gillen van plezier, nog voor ze binnen zijn. Misschien zijn grotere gezelschappen gewoon wat overweldigend voor haar.
ze is gewoon selectief ;)
pi_109711800
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:49 schreef Cantare het volgende:

Ik herinner me nu dat ik, toen E een week of 2 was, al zei: E houdt alles en vooral iederéén in de gaten. Dat dat nog steeds klopt, vind ik wel bijzonder. :o
Ik omschreef eerder al de volgende situatie. Ik ging met Ivan naar de nieuwe buurvrouw die twee kinderen heeft, een meisje van 3 en een jongen van 6-7. Ivan zei er geen woord. Hij klampte zich aan mijn been vast als ik liep en wou verder alleen bij mij op schoot zitten. Ik had de indruk dat hij het er totaal niet naar zijn zin had. Vanaf het moment dat we thuis waren was het het buurmeisje zus, het buurjongetje zo, en hij ging maar door. Hij had alles wat zich had plaatsgevonden opgemerkt en was er bovendien vol van.

Nu weet ik niet of E. ook zo verlegen is, maar het observeren herken ik in ieder geval erg. En ach, hij heeft het niet van een vreemde. Het is geen sociaal gebrek, en bovendien kan het nog veranderen. Ik ben tot mijn 12e bijvoorbeeld uitgesproken verlegen geweest.
pi_109711864
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:53 schreef Cantare het volgende:

[..]

Of het is het thuisvoordeel. En ik kan het bij Ivan ook niet altijd voorspellen. Soms stort hij zich meteen in het sociale geweld, soms blijft hij wat langer teruggetrokken.
pi_109711903
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:53 schreef becky27 het volgende:
Nee, ik vind het juist fijn dat ze mij vertellen hoe E is in de groep. Ik herken ook helemaal wat ze zeggen. Alleen van de week maakte het me wel even onzeker, omdat ik bang was dat ze zichzelf misschien teveel buiten de groep zette. Maar dat heb ik de volgende dag aangekaart, en de leidsters zeiden dat het echt niet zorgelijk isen dat weet ik ik zelf eigenlijk ook wel heel goed, maar ja, even bevestiging is toch wel fijn..

Ik ben namelijk ook wel heel trots op het feit dat ze zó goed zelf kan spelen en dat ze is zoals ze is, ik vind dat mooi. O+
pi_109711956
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:56 schreef Cantare het volgende:

Ik ben namelijk ook wel heel trots op het feit dat ze zó goed zelf kan spelen en dat ze is zoals ze is, ik vind dat mooi.
Ja, dat! Ik ontplof van trots. O+

Ik had gister een vijftienminutengesprek op het kinderdagverblijf, en precies hetzelfde kwam dus ter sprake. Ivan heeft ook geen conflicten met andere kindjes, want hij gaat ze niet aan. Als iemand hem frustreert gaat 'ie gewoon iets anders doen.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 21:58:19 #143
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109711991
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:53 schreef becky27 het volgende:

Onze dame is het tegenovergestelde, die kan wel alleen spelen maar dat duurt nooit enorm lang. Ze vindt het ook vreselijk om langere tijd thuis te zijn zonder kindjes om zich heen. Dan kan ze echt haar ei niet kwijt. Daarom vindt iedereen dat er maar een broertje of zusje moet komen }:|
Herkenbaar!!
Ik ga dus ook veel de hort op....
Op maandag nu muziek op schoot zodat ze 'onder de kinderen' is...
Vind het dus ook wel heel dubbel dat ze volgend schooljaar 1 dag minder naar t kdv zal gaan...
We'll have love aplenty
You and me
pi_109712305
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 21:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik omschreef eerder al de volgende situatie. Ik ging met Ivan naar de nieuwe buurvrouw die twee kinderen heeft, een meisje van 3 en een jongen van 6-7. Ivan zei er geen woord. Hij klampte zich aan mijn been vast als ik liep en wou verder alleen bij mij op schoot zitten. Ik had de indruk dat hij het er totaal niet naar zijn zin had. Vanaf het moment dat we thuis waren was het het buurmeisje zus, het buurjongetje zo, en hij ging maar door. Hij had alles wat zich had plaatsgevonden opgemerkt en was er bovendien vol van.

Nu weet ik niet of E. ook zo verlegen is, maar het observeren herken ik in ieder geval erg. En ach, hij heeft het niet van een vreemde. Het is geen sociaal gebrek, en bovendien kan het nog veranderen. Ik ben tot mijn 12e bijvoorbeeld uitgesproken verlegen geweest.
E is soms verlegen, soms niet. Kan daar geen peil op trekken. Voor de rest: ja, ook hier valt de appel niet ver van de boom. Dat maakt ook dat ik dit even lastig vond: ik herken dit gedrag van haar zó goed. En hoewel ik het zelf positief waardeer, heb ik ook wel ervaren dat dat observerende, meer teruggetrokkene lastig kan zijn op een bepaalde leeftijd. Natuurlijk nog niet met 19 maanden, maar zo vanaf een jaar of 9. Gelukkig duurt dat nog even. ;)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:04:20 #145
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109712349
Goed is dat Cantare, juist!

Noortje is nu de oudste van de groep en voordat haar vriendinnetjes vertrokken naar de volgende groep gingen was ze echt continu bezig met het sociaal doen met die meisjes. Ze keek, hoe jong ze ook was, tegen die meiden op. Daar schrok ik eigenlijk wel van, maar ze waren elkaar echt aan het opjutten zeg maar.

Nu is ze zelf de oudste, en enorm sociaal, kan zo lief samen spelen met een jongetje wat bijna net zo oud is maar ze brengt ook speelgoed naar de kleinere kindjes zodat ze er mee kunnen spelen.

Als Noortje zelf had mogen kiezen had ze er nog een dag gezeten, dat weet ik zeker.
pi_109712543
Heeft jullie KDV horizontale groepen, Becky? Hier verticaal. Er lopen dus heel wat kindjes rond die groter zijn dan E.

Op woensdag past een vriendin hier op met haar dochtertje. Daar brengt E ook altijd speelgoed naartoe, of haar tutje. O+ Zo lief, he?
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:13:27 #147
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109712818
Oona zit op een dreumes & jonge peutergroep nu... teminste ;) Geloof dat Dyon van Meimel bij de grotere van de groep hoort...

Er zijn 3 groepen in t totaal...
0-2 jaar.... 1-4 jaar (Oona's groep maar de oudste is dus en jaar of 2.5) en een groep 2-4

Oona speelt nu veel met 2 jongens van de groep.. blijkbaar was ze vandaag niet bij K.eano weg te slaan haha ;) Ze gingen zelfs tegelijk richting hun bedje
We'll have love aplenty
You and me
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:16:50 #148
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_109712994
Er zijn hier twee groepen 0-bijna 2 en 2-4. Ze gaat binnenkort over. Ze heeft meerdere vriendjes (slettebak ;) ) sowieso eentje bij de peuters en een bij de kleintjes. Ze zoeken elkaar echt veel op, hand in hand naar buiten lopen en zo O+
  vrijdag 30 maart 2012 @ 22:19:01 #149
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_109713109
Jaaaa ik ben ook benieuwd hoe dat hier zal gaan straks ;)
Ze roept iig vanaf het moment dat ze in de auto zit totdat ze gaat slapen 'savonds: Keeeeeeeeeees! Keeeeeeeeeeeeeees!! (Das de andere jongen... K.eano zegt ze niet haha)
We'll have love aplenty
You and me
pi_109713150
Hier een 0-1,5 groep, 1,5-2,5 groep en een 2,5-4 groep (bij benadering.. sommige kindjes gaan iets eerder, andere iets later... Muppet zit nu net op de dreumes groep!)

Voornamelijk oudere kindjes waar ze nu bij zit, maar ze staat haar mannetje (ondanks dat ze de enige is die nog niet loopt :D)

Hier waren het het CB en de fysio die die 18 maanden aangaven. Nou ja, het maakt ook niks uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')