Daarom heb ik er ook eenquote:
Anders schokdempers.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:17 schreef Michel2GRFE het volgende:
Ik heb een 323ti sinds Nov. 2011. Vorige maand flink onderhoud laten doen, alle filters & vloeistoffen vervangen, waterpomp, multiriem en nog wat klein spul. En zoals meestal met dit soort dingen..nadat je net een half maand salaris hebt uitgegeven aan onderhoud, gaat er iets kaputt ofzo. Ik hoor een *klonk* geluid van links-voor wanneer ik over een oneffen weg rijd of 'gestuurd' over een hobbel.
Draagarm rubbers ?
Waar moet ik inloggen op die site? Onderaan staat login maar dan zegt ie dat de gegevens niet kloppen.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:54 schreef Hyperdude het volgende:
http://www.bmw.de/de/de/o(...)parts-catalogue.html
ff inloggen. Zie tekst op de pagina hierboven. gebruiker = eu111111 wachtwoord = bmwetk1
chassis nr invoeren en dan bovenaan op uitrusting klikken.
Turqie toch, waarom nu niet even wat meer werk gedaan en die kabelboom er wel uitgetrokken..quote:Op vrijdag 16 maart 2012 02:20 schreef Turquaz52 het volgende:
Okee mensen, ik heb de eer gekregen om een prachtige 323i e36 M-Tech uit 98 te slopen en te plunderen voor een mooi prijsje.
Dus gelijk de complete lederen interieur er uit gerukt en de electrische ramen achter.
Ik had geen zin om de complete kabelboom er uit te halen dus heb de kabels zo LANG mogelijk proberen te houden totdat ze onder de dashboard in de knoop kwamen met andere kabels v.d. kabelboom.
Nou heb ik gepakt:
- Complete deur kabelboom L&R achter met electrische raam motoren
- Lange stuk kabelboom naar de deur toe (met de stekker aan de kant v.d. deur)
- Lang mogelijke stuk kabelboom van de schakelaars v.d. electrische ramen.
- Een paar van die 'doosjes' wat achter je dashboardkastje ligt.
Hoe sluit ik nou alles zo aan dat alles ook zo werkt zoals het hoort? Dus niet fftjes + op + en - op -, maar gewoon zoals het moet. Dus ook dat als ik mijn auto op slot doe dat de achter ramen ook automatisch dicht gaan (OEM comfort sluiting)..
Ook heb ik de automatisch dimmende binnenspiegel icm. de kabelboom met de zonnekleppen met verlichting meegenomen, enig idee hoe ik deze werkend krijg?
Ik heb de stoelverwarming al aangesloten zoals het hoort, die werkt naar behoren. De zonnekleppen met verlichting zou ik ook wel kunnen maken evt, maar de spiegel? Iemand die weet hoe de originele bekabeling gaat? Eventueel iemand hier een elektrische schema van een E36 323i sedan uit 98?
Zie je wel vaker. Zag ooit een Z4 rijden met iemand die bezig was met zn kunstgebit bij de stoplichtenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:51 schreef Oksel het volgende:
Gisteren op de snelweg haalde ik opeens een 1M in!Wat een krachtpatser, ziet d'r niet uit. Veeelste breed, maar wel tof
Wat een ding.
[ afbeelding ]
Reed wel echt een lelijk oud mokkel in trouwens..
Waren gewoon huidige toestand pics en een spaghetti aan kabels..quote:
Mooie kleur en bouwjaarquote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:07 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Count me in, sinds een paar weken een Burgundrode E30 320i 1984.
Heb ik ook last van, Klacht bij de dealer neegelegd en werd gezegd dat het vaker voorkomt bij de e90. De puffers die bij de schokdempers gemonteerd zijn veroorzaken wat hinderlijk geluid. Misschien ook wel bij jou.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:17 schreef Gokhan03 het volgende:
Bij de parkeergarage bij ons winkelcentrum staan een paar vieze drempels. Als ik daar iets harder dan stapvoets over heen rij, dan hoor ik dat iets geraakt wordt. Geen bumper of plastic maar echt een klap op de carterpan. Bij sommige hoge opritjes heb ik dat ook wel eens.
Kan dat door de schokdempers komen? Voor de rest rijdt de auto recht op de snelweg en trilt hij nauwelijks.
Een lekke schokbreker.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:02 schreef Mikkie het volgende:
Zo technisch ben ik niet, maar ik denk een kapotte schokbreker?
Nee ik ga m niet verlagen maar een aftermarket set kost dus rond de 180 rondom? Het liefst OEM maar dan kom ik uit rond de 600 euro lees ik dus.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:19 schreef Turquaz52 het volgende:
Ga voor een schroefset gelijk, ben je voor 180 euro al klaar rondom
Alles kan stuk. Dan kan je net zo goed de hele auto preventief te vervangenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:52 schreef xaban06 het volgende:
Ik moet misschien ook maar eens preventief wat onderdelen vervangen. Zit al op de 330dkm, heb m volgens mij sinds 230dkm, heb er nog niks aan vervangen, behalve remblok/schijf/filters/olie.
Waar moet ik op letten, wat kan er 'stuk' zijn?
E46 320TD
Je hoeft hem niet per se te verlagen, je kunt hem zelfs hoger zetten.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:10 schreef Gokhan03 het volgende:
Geldt het ook voor de schokdempers dat deze per paar vervangen moeten worden? Net als remblokken/schijven?
[..]
Nee ik ga m niet verlagen maar een aftermarket set kost dus rond de 180 rondom? Het liefst OEM maar dan kom ik uit rond de 600 euro lees ik dus.
Mijn apk verloopt in mei dus ben precies op tijd -.-
Ok, ik was de banden vergeten te vermelden.quote:
Zolang een onderdeel geen kuren toont dan hoeft hij ook niet vervangen te worden lijkt mij. We kunnen moeilijk zeggen dat je bijvoorbeeld je gloeibougies moet vervangen want die gaan x aantal km mee.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:39 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ok, ik was de banden vergeten te vermelden.
Gokhan: Dat alles stuk kan gaan, snap ik. Maar er zullen vast wel wat onderdelen zijn welke om de zoveel dkm vervangen moet worden, niet?
Wat een niveau zeg, ik dacht ik vraag eens iets
Ja alles gaat ooit stuk, maar niemand weet wanneer. Zo gaat een distributieketting 'levenslang' mee maar hij kan ook op de 2 ton al kapot gaan. Of de bekende thermostaat en visco koppeling kwaal. Ga jij daadwerkelijk alle onderdelen langslopen? Veel succes.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:03 schreef xaban06 het volgende:
Iedere auto heeft zijn bekende punten, niet? En soms moet je onderdelen vervangen voordat het stuk gaat om erger te voorkomen, niet?
En er zijn inderdaad onderdelen die een bepaald aantal dkm mee gaat, niet?
Komt ie wel eens bij een garage en lopen ze 'm dan na; of alleen tanken en APK?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:52 schreef xaban06 het volgende:
Ik moet misschien ook maar eens preventief wat onderdelen vervangen. Zit al op de 330dkm, heb m volgens mij sinds 230dkm, heb er nog niks aan vervangen, behalve remblok/schijf/filters/olie.
Waar moet ik op letten, wat kan er 'stuk' zijn?
E46 320TD
Alleen APK, ze lopen de auto niet na.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Komt ie wel eens bij een garage en lopen ze 'm dan na; of alleen tanken en APK?![]()
Allemaal in de afgelopen 100dkm niet gedaan, misschien maar eens doen. Weet niet om de hoelang het moet?quote:Verder zou je kunnen denken aan aan vloeistoffen verversen. versnellingsbak/diff/stuurbekrachtiging
worden vaak overgeslagen/staan niet in het BMW onderhoudsschema. En kan je over twisten of het nuttig is.
900 km sinds de laatste keuring? En die was een jaar geleden? Dan heb je er echt weinig mee gereden, ik zou zeggen dat als er geen aantekeningen waren vorige keuring dat je zonder veel moeite door de APK moet kunnen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:57 schreef Fer het volgende:
Mijn e30 staat nu op het slachtblok, morgen horen wat de keurmeester te melden heeft. BTW 900km gereden sinds de vorige keuring, zou goed moeten gaan.
Ik ga er trouwens zo'n goedkope TA Technix set onder gooien, 40/20mm en dempers. Maar ik rijd er niet zoveel mee. Kan me voorstellen dat zoiets bij dagelijks gebruik wel snel stuk/lek gaat.
Oh ja ik heb weleens 100000km met een set banden gedaan. Dat waren Michelin Energy;s onder een 307 met 1.4 Diesel. Die werden onrond op het laatste, toen zat er nog wat profiel op.
Dat is een lastige!!quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:39 schreef piekartz87 het volgende:
Vanochtend een poging tot ruitenvloeistof bijvullen.
Trek aan het hendeltje voor de motorkap... niks..
Wss het kabeltje van die hendel af. Als die ergens anders geknapt is heb ik een probleem.
mijne moet deze maand ook, ben dit jaar ook niet over de 3k gekomen gok ik.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:57 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
900 km sinds de laatste keuring? En die was een jaar geleden? Dan heb je er echt weinig mee gereden, ik zou zeggen dat als er geen aantekeningen waren vorige keuring dat je zonder veel moeite door de APK moet kunnen.
Mijn god... ik hoop maar dat het te doen is. Ik zal toch af en toe onder de motorkap moeten zijn...quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:47 schreef rival het volgende:
[..]
Dat is een lastige!!
soms klemt de motorkap gewoon een beetje en moet je op de motorkap duwen tegelijk met aan het hendeltje trekken (2 man nodig uiteraard)
anders het mechanisme 'handmatig' lossen.... soms kom je erbij door de grill.... anders moet je van onderen kutten....
Da's mooi klote ja. Heeft m'n pa ooit gehad met z'n Laguna, daar konden ze nog amper bij. Twee uur kloten in de garage, een flinke deuk in de motorkap, maar toen was het ding los. Gelukkig was 't een oude bakquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:20 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Mijn god... ik hoop maar dat het te doen is. Ik zal toch af en toe onder de motorkap moeten zijn...
Dat komt omdat het een alfa is, die gaan altijd kapot dus maken ze er alvast een second option er bij.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:10 schreef Hyperdude het volgende:
Hebben die dingen geen reserve trekkoord oid?
Mijn eerste Alfa had dat bij de motorkap: dikke visdraad met rubber oog ergens onder het dashboard.
Mijn laatste Alfa had iets dergelijks bij de achterklep.![]()
En mijn E46 heeft nog een reservetrekkert voor de benzineklep.
Hey is dat de alfa dealer?:pquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:24 schreef Hyperdude het volgende:
Alsof er geen BMW´s zijn met twee bougies per zuigertje.
NB.
De vraag ging over een lullig kaduuk BMW kabeltje. Beetje vreemd om dan over Alfa's te gaan lopen ginnegrappen.
[ afbeelding ]
Nee de Alfa sloperij, gaan ze rechtstreeks heen wanneer ze niet verkocht worden na 2 maanden.. ::Pquote:
Waar haal je het geld vandaan?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:22 schreef Gokhan03 het volgende:
Nog eventjes en dan heb ik mn motorrijbewijs en daarna hopelijk zo snel mogelijk mijn Yamaha R6 uit 2004![]()
Maarja ik ben nog wel even zoet met de apk van mn bmw in mei
distributieriem ofzo?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:52 schreef xaban06 het volgende:
Ik moet misschien ook maar eens preventief wat onderdelen vervangen. Zit al op de 330dkm, heb m volgens mij sinds 230dkm, heb er nog niks aan vervangen, behalve remblok/schijf/filters/olie.
Waar moet ik op letten, wat kan er 'stuk' zijn?
E46 320TD
Heheh het kost ook mega veel geld om te beginnen aan de motor. Ik had een pakket van 25 lessen incl beide examens wat 1425 euro ongeveer was. Over het algemeen heb je ook meer lessen voor de motor nodig dan voor de auto ivm voertuigbeheersing.quote:Op zondag 1 april 2012 01:04 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Waar haal je het geld vandaan?
Ik wil ook nog steeds m'n motorrijbewijs, maar wacht nog wel een paar jaar. Ik vrees dat 't me nu al heel snel m'n rijbewijs gaat kosten.
Dan lekt ie waarschijnlijk benzine of condens in de olie.quote:Op zondag 1 april 2012 11:22 schreef Gokhan03 het volgende:
... Die auto is gezegend dat hij totaal geen olie verbruikt. Ik weet echt niet hoe maar hij staat al sinds vorig jaar mei op max olie terwijl er zo n 18.000 km mee gereden is. Kmstand is 231.000.
Meen je dat nou?quote:Op zondag 1 april 2012 11:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan lekt ie waarschijnlijk benzine of condens in de olie.
Mijn 323ti heeft inmiddels 245.xxx op de klok en verbruikt ook geen druppel olie. Wel veel onderhoud sinds aankoop, onderstel is gewoon gaar. Ik heb nu via een Duitse website een aantal ophangingsrubbers besteld (draagarm voorzijde & achterzijde, achteras, veerpootlagers) en ik ga vandaag nog een H&R cupkit bestellen want de schokdempers op de voorzijde zijn kaputt.quote:Op zondag 1 april 2012 11:22 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
De bmw gaat er natuurlijk niet uitDie auto is gezegend dat hij totaal geen olie verbruikt. Ik weet echt niet hoe maar hij staat al sinds vorig jaar mei op max olie terwijl er zo n 18.000 km mee gereden is. Kmstand is 231.000.
Zijn die schokdempers zo duur voor de 323ti?quote:Op zondag 1 april 2012 15:00 schreef Michel2GRFE het volgende:
[..]
Mijn 323ti heeft inmiddels 245.xxx op de klok en verbruikt ook geen druppel olie. Wel veel onderhoud sinds aankoop, onderstel is gewoon gaar. Ik heb nu via een Duitse website een aantal ophangingsrubbers besteld (draagarm voorzijde & achterzijde, achteras, veerpootlagers) en ik ga vandaag nog een H&R cupkit bestellen want de schokdempers op de voorzijde zijn kaputt.
Uitlaat lekt bij middendemper en achterdemper. Viel van de stoel af toen ik de prijs zag van een uitlaatje van een 323ti..zijn bijna M3 prijzen.
Nou, de vakgarage hier in m'n dorp heeft een offerte gemaakt.quote:Op maandag 2 april 2012 19:37 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Zijn die schokdempers zo duur voor de 323ti?
quote:Op donderdag 5 april 2012 16:07 schreef Andyy het volgende:
Vandaag een onze nieuwe BMW opgehaald
N20 motor erin, hij ploft heeeeeeeeerlijk als je het gas los laat, had ik niet verwacht van een 4-cilinder.
En dubbele pijpjes, dacht dat dat alleen voor 23i of hoger was, maar blijkbaar zit dat ook onder 20i's tegenwoordig?
Jup, schakelt opzich best snel en onmerkbaar als je niet te hard doortrapt.quote:Op donderdag 5 april 2012 19:46 schreef Fer het volgende:
N20 is een i-4 turbo met meer vermogen dan een M30 van 3500cc en het verbruik van een Aygo.
Heb je ook die 8-traps automaat?
Dat was het verkeerde topic daarvoor, vandaar dat ik 'm hier verder wou doen.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:26 schreef Hyperdude het volgende:
Anders post je ff in het juiste topic.![]()
Als je die 248 paarden gebruikt; haal je dan nog het verbruik van een Aygo?
nice nice! scheelt dat nou nog in belgie tov nederland?quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:39 schreef Mr_Moon het volgende:
Vandaag m'n nieuwe BMW opgehaald:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jammer dat die 8 niet een 5 is, anders had je wel een toffe kentekenplaatquote:Op vrijdag 6 april 2012 19:39 schreef Mr_Moon het volgende:
Vandaag m'n nieuwe BMW opgehaald:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is ook een topic over zie ik nu: Het grote autopoets- en -wastopic #5quote:Op maandag 9 april 2012 12:34 schreef Tarado het volgende:
Ik ben van plan mijn auto te gaan poetsen, nu heb ik hier al eerder tips over producten gezien, maar toen niet genoteerd, dus voel vrij het nogmaals te melden
Dan heb je nu toch gedaan wat je auto vroeg?quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:28 schreef Goddelijker het volgende:
Onze Einz geeft aan dat de buitenverlichting gecontroleerd moet worden, maar alle verlichting werkt gewoon?
Vervolgens blijft ie alleen de melding geven elke keer als je start.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dan heb je nu toch gedaan wat je auto vroeg?![]()
Checken en wegrijden?quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:31 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Vervolgens blijft ie alleen de melding geven elke keer als je start.
Alles gecontroleerd...quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Checken en wegrijden?
Misschien een remlicht, mistlamp achter of kentekenverlichting?
Leuke klus voor morgen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hmm, interieur en dachboard verlichting ook?
Misschien is je computer een beetje van slag. Laten uitlezen kan wat wijzer maken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:45 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Leuke klus voor morgen.
Maar het boekje geeft aan dat het om buitenverlichting gaat.
De reden dat ik dit vraag is dat ik van de week alle lampjes in mijn dashboard vervangen heb en nu het lampje van de automatische versnellingsbak brandt. En dat vind ik bijzonder vreemd omdat ik uiteraard een normale versnellingsbak heb. En ik kan niets bedenken waarom dat lampje aan zou kunnen gaan.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:54 schreef Hyperdude het volgende:
Heb mijn versnellingsbakolie eens laten vervangen van de E46, na ongeveer 200K kms.
Olie kwam er net zo uit als de nieuwe er in ging. merkte ook geen verschil voor/na.
Let op dat ze precies de goede olie vullen. Hangt af van kleur label op je versnellingsbak
Bij mij hadden ze net een iets ander eolie genomen= synchronistaie werkte erg slecht. vervangen door juiste olie= na 100 kmeter weer als vanouds.
Voor mijn gevoel is de meeste olie, qua molecuulketens wel op na 2 ton/10 jaar. Volgens BMW is het volgens mij levenslang.
Olie in diff wordt volgens mij zwaarder belast dan in de bak; die zou ik altijd ook doen.
Dat hoort zo, al sinds tweede model 1 serie.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:04 schreef Hyperdude het volgende:
Doen de rem/achterlichten van de nwe. 5 trouwens knipperen als je hard remt? Zag er net ééntje ver voor mij vol in de ankers gaan en alles knipperde (rood)als een gek. Of een dwaas achter het stuur?
In de handleiding van de X1 van ons staat dat remlichten gaan knipperen bij een noodstop, dus neem aan dat het gewoon hoort.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:04 schreef Hyperdude het volgende:
Doen de rem/achterlichten van de nwe. 5 trouwens knipperen als je hard remt? Zag er net ééntje ver voor mij vol in de ankers gaan en alles knipperde (rood)als een gek. Of een dwaas achter het stuur?
Wat zegt de gebruiksaanwijzing?quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De reden dat ik dit vraag is dat ik van de week alle lampjes in mijn dashboard vervangen heb en nu het lampje van de automatische versnellingsbak brandt. En dat vind ik bijzonder vreemd omdat ik uiteraard een normale versnellingsbak heb. En ik kan niets bedenken waarom dat lampje aan zou kunnen gaan.
Geen idee, ik heb geen boekjequote:Op dinsdag 10 april 2012 20:13 schreef Hyperdude het volgende:
OK; rij niet zo vaak achter iemand aan.
[..]
Wat zegt de gebruiksaanwijzing?
Maar waarschijnlijk heb je ergens iets niet goed gedaan met die lampjes/sluiting oid veroorzaakt?
Allemaal gecheckt.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:54 schreef Mikkie het volgende:
Niet toevallig de kentekenplaatverlichting ofzo? Die vergeten mensen nog wel eens. Of het groot licht?
kan, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er iets aan de hand is. Want het lampje van de automatische versnellingsbak die brand terwijl ik een handbak heb vind ik wel heel erg bijzonder.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:54 schreef Hyperdude het volgende:
In mijn E46 boekje heeft het automaatlampje iig. geen functie bij auto´s met handbakken.
Misschien heb je wel een breuk in de printplaat/aansluitkabel gemaakt oid?
Lijkt mij iig. geen toeval dat het is begonnen nadat je de boel open hebt gehad. Maar dat wist je al.
Is het niet je gewone bakolie? Weet niet of daarvoor een sensor isquote:Op woensdag 11 april 2012 14:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
kan, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er iets aan de hand is. Want het lampje van de automatische versnellingsbak die brand terwijl ik een handbak heb vind ik wel heel erg bijzonder.
Geen idee, zou goed kunnen. Iemand die dat weet?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:50 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Is het niet je gewone bakolie? Weet niet of daarvoor een sensor is
Kan ook niets vinden in de technische tekeningen. Is er een manier om het oliepeil te controleren?quote:Op woensdag 11 april 2012 19:11 schreef Hyperdude het volgende:
Versnellingsbak heeft volgens mijn geen sensor voor oliepeil oid.
Hij schakelt verder prima, geen gekke geluiden of iets wat op een storing lijkt. Morgen staat hij op de brug, en als de bak er droog uit ziet schroef ik gewoon het lampje er weer uit en dan zal het verder welquote:Op woensdag 11 april 2012 19:23 schreef Hyperdude het volgende:
Volgens mij idd. een storing in de electronica. Accu een tijdje loskoppelen helpt niet?
Oliepijl kan je controleren door vulstop aan de zijkant van de bak los te draaien. Er moet dan een beetje olie uitlopen of je kan met je vinger oid.voelen of de het olieniveau tot onderaan de vulopening staat. Als de bak er droog uitziet, en normaal schakelt, zou ik het lekker zo laten.
NB
Ik heb 'm wel eens eerder gepost, maar mijn grootste blunder ooit is de versnellingsbakolie er uit laten lopen door de aftapschroef onderaan los te halen. Om er daarna achter te komen dat ik de vulsstop met geen mogelijkheid los kreeg. Dat is dus de verkeerde volgorde.
Ik zat op 8 AVB en 8 AVD. Als je al een tijdje je rijbewijs hebt dan is het prima snel te doen.quote:Op zondag 1 april 2012 11:22 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Heheh het kost ook mega veel geld om te beginnen aan de motor. Ik had een pakket van 25 lessen incl beide examens wat 1425 euro ongeveer was. Over het algemeen heb je ook meer lessen voor de motor nodig dan voor de auto ivm voertuigbeheersing.
Doe jezelf, je familie, de wegnetbeheersders en de mensen die troep moeten opruimen een plezier en leer eerst motorrijden voordat je zoiets koopt, dus op een goedkoper (en langzamer) gebakje. Een 'langzame' motor is toch al sneller dan vrijwel alle auto's.quote:En dan komt het mooiste, een motor aanschaffen. Daar ga ik nog beginnen met sparen. Zo n R6 uit 2004 kost ongeveer 4000~4200. Dus ik zal ergens rond juni of juli een motor kunnen kopen![]()
ai, en je egoquote:Op donderdag 12 april 2012 17:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
Boe.. mezelf overschat...
reed op een weg die nog vochtig was.. zag een mooie bocht.. dus ik zet asc uit en drift wel mooi door die bocht... tot ik teveel tegenstuurde ...180 graden omgekeerd op de weg ...
Stil komen te staan tegen een stoepje .. velg krom, binnenkap van de wielkast zegmaar verrot ..
Sukkel
Volgende week vlieg ik voor een aantal maanden naar Azië, om te gaan reizen/backpacken.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:59 schreef Mikkie het volgende:
Lekker dan, met zo'n vrachtwagen. Je zou van zo'n beroepschauffeur beter verwachten....
Waarom gaat de coupé de schorsing in eigenlijk?
De Autobahn was eigenlijk ook leeg, totdat die vrachtwagen opdoemde...en nog steeds was het leeg. Zoiets verwacht je gewoon niet.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:04 schreef Hyperdude het volgende:
Boven de 200 doe ik alleen maar op een lege Autobahn.
Of op een driebaansweg.
Mede aan de hand nav ervaringen zoals hierboven.
De Duitsche Autobahn is niet meer wat het ooit was.
Zojuist de auto op de brug gezet. Versnellingsbak was kurkdroog, dus daar geloof ik verder wel in. Storingslampje eruit en het zal wel.quote:Op woensdag 11 april 2012 19:23 schreef Hyperdude het volgende:
Volgens mij idd. een storing in de electronica. Accu een tijdje loskoppelen helpt niet?
Oliepijl kan je controleren door vulstop aan de zijkant van de bak los te draaien. Er moet dan een beetje olie uitlopen of je kan met je vinger oid.voelen of de het olieniveau tot onderaan de vulopening staat. Als de bak er droog uitziet, en normaal schakelt, zou ik het lekker zo laten.
NB
Ik heb 'm wel eens eerder gepost, maar mijn grootste blunder ooit is de versnellingsbakolie er uit laten lopen door de aftapschroef onderaan los te halen. Om er daarna achter te komen dat ik de vulsstop met geen mogelijkheid los kreeg. Dat is dus de verkeerde volgorde.
quote:
Onder m'n E46quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:45 schreef mitchelll0181 het volgende:
Iemand hier nog setje m5 velgen liggen ?
Waar staat ie ook alweer gestald?quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]![]()
En dan moet de auto inderdaad geschorst. Hij is net wat te duur (maandelijks + benzine) voor m'n broertje om erin te blijven rijden haha.
[..]
Onder m'n E46
In het noorden van Nederlandquote:Op vrijdag 13 april 2012 10:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Waar staat ie ook alweer gestald?
Maar logisch dan, als broerlief 't niet kan betalen zou ik 'm ook de schorsing in gooien.
Heb je weinig warme kleren nodigquote:Op vrijdag 13 april 2012 11:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Vietnam, Cambodja, Laos, Thailand, Maleisie en Singapore.
Wel nat rond deze tijd, hoewel Maleisië is altijd natquote:Op vrijdag 13 april 2012 11:03 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha, die conclusie had ik zelf ook al getrokken ja.
Regenseizoen, maar das heel wisselvallig. Vriend van mij was er vorig jaar in het regenseizoen....en hij heeft 1 dag regen gehad.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel nat rond deze tijd, hoewel Maleisië is altijd nat
Dat is ook zo en als het regent zijn het meestal stortbuien van een uur of zoquote:Op vrijdag 13 april 2012 11:15 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Regenseizoen, maar das heel wisselvallig. Vriend van mij was er vorig jaar in het regenseizoen....en hij heeft 1 dag regen gehad.
Als je niet kan rijden helpt een audi ook nietquote:Op zaterdag 14 april 2012 11:57 schreef M.O.D het volgende:
Achterwiel aandrijving met veel vermogen
Had hij nou toch maar een Audi gekocht
http://www.blick.ch/news/(...)ender-id1844936.html
[ afbeelding ]
scheelt het bij regen eigenlijk veel met grote maat banden?quote:Op zaterdag 14 april 2012 17:15 schreef jitzzzze het volgende:
Daarom moet je bij regen ook rustig aan doen, het is allemaal niet zo moeilijk.
Geen flauw idee, ik heb gewoon een standaard maatje. Het is denk ik belangrijker dat je je rechtervoet onder controle houd in de bochten.quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:17 schreef Matty___ het volgende:
[..]
scheelt het bij regen eigenlijk veel met grote maat banden?
Maar de breedte blijft vaak wel ongeveer hetzelfde toch?quote:Op zaterdag 14 april 2012 18:17 schreef Matty___ het volgende:
[..]
scheelt het bij regen eigenlijk veel met grote maat banden?
18" is breeder dan 16" dus meer oppervlakte met minder kg/cm^2.quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:31 schreef Andyy het volgende:
[..]
Maar de breedte blijft vaak wel ongeveer hetzelfde toch?
Daar draait het om volgens mij en hoeveel groeven je hebt lopen
Niet persé, afhankelijk van wat voor band eronder ligt.quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:15 schreef Matty___ het volgende:
[..]
18" is breeder dan 16" dus meer oppervlakte met minder kg/cm^2.
16" is vaak 205 17" 225 is toch even 2cm breeder. Vervolgens is de hoogte van de band een percentage van de breedte.quote:Op zaterdag 14 april 2012 22:28 schreef Andyy het volgende:
[..]
Niet persé, afhankelijk van wat voor band eronder ligt.
vaak blijven de banden ook dezelfde hoogte, maar zijn de wangen gewoon dunner.
merk je veel verschil als het nat is?quote:Op zondag 15 april 2012 14:48 schreef Gokhan03 het volgende:
Had destijds onder mn oude E39 dit:
Voor: 245/35/19
Achter: 275/30/19
Reed/verbruikte als een tank![]()
Nu onder mn compact rondom 205/60/15
Met die 19 inch had ik op nat asfalt minder grip dan met mijn 15 inch die ik nu heb.quote:Op zondag 15 april 2012 17:07 schreef Matty___ het volgende:
[..]
merk je veel verschil als het nat is?
Imitatievelgen? Ik had originele Alpina velgen :' ) Met een ingestempelde alpina logo en naafkappen met slot en sleutel.quote:Op zondag 15 april 2012 17:46 schreef Mikkie het volgende:
Of Linglong, ook topbanden!
Geniaal...wel 1.000 euro uitgeven voor 19" imitatievelgen, maar vervolgens besparen op banden. En dan zuur zijn als je in een regenbui twee wielen kapot rijdt omdat je tegen de stoep aan bent geboemeld
Ik heb het niet specifiek over jou.quote:Op zondag 15 april 2012 23:43 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Imitatievelgen? Ik had originele Alpina velgen :' ) Met een ingestempelde alpina logo en naafkappen met slot en sleutel.
Tevens voldoen door de EU goedgekeurde banden aan de norm lijkt mij. Natuurlijk er zijn betere banden maar om nou 300-600 euro per band uit te geven :' )
In Nederland hebben wij geen gevaarlijke situaties zoals berggebieden of extreme weersomstandigheden.
een Wanli mag hier verkocht worden... maar het is echt absurd hoe weinig grip je daarmee hebt in de regen....quote:Op zondag 15 april 2012 23:43 schreef Gokhan03 het volgende:
Tevens voldoen door de EU goedgekeurde banden aan de norm lijkt mij.
http://www.anwb.nl/auto/t(...)8/195-65-R-15-V.htmlquote:Slechtste band ooit getest
Ook in deze bandenmaat hebben we banden uit verschillende prijssegmenten gekocht om een zo groot mogelijk deel van de markt af te dekken.
De goedkoopste, de Wanli, is overigens wel de slechtste band die we ooit getest hebben.
Jammer genoeg hebben we geen slechter oordeel dan ‘slecht en niet aan te raden’, want dit is eigenlijk nog te goed voor deze band!
quote:Op maandag 16 april 2012 09:07 schreef rival het volgende:
[..]
http://www.anwb.nl/auto/t(...)8/195-65-R-15-V.html
Ik neem het risico niet met zulke shit, ik houd ook niet van langzaam rijdenquote:Op maandag 16 april 2012 10:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja, onder een cabrio kan je dus wel wanli of nankang plaatsen. Meestal scoren deze banden gewoon oke tijdens normaal weer, alleen bij regen (sneeuw) is het een gevaar op de weg.
Ik heb zelf nankang onder m'n E23. Tijdens nat weer rij ik als een bejaardede meters remweg die je verliest, hef je door 20% langzamer te rijden wel weer op
Daarom ga ik voorlopig geen twee inches groter rijden... banden gaan er zo al snel genoeg doorheen, als ze per stuk dan ook nog eens twee keer zo duur zijn als nu is de grap er snel vanafquote:Op maandag 16 april 2012 10:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik tegenwoordig wel met de benzineprijzen, maar rij nauwelijks in de 7-serie, daarom vind ik het zonde om er ¤800 aan banden onder te knallen om misschien 5.000 per jaar te rijden. E46 gebruikte ik dagelijks dus dan wil je gewoon goed spul eronder. Verdrietig word je wel, als je 25.000 rijdt in een jaar en je er dan weer nieuwe onder kan knallen
die nankang waar je nu op rijdt zijn niet veel beter hoorquote:Op dinsdag 17 april 2012 18:20 schreef Fer het volgende:
Hem me e30 heeft nu Nankang, maar die gebruik ik alleen met droog weer (cabrio) dus eigelijk moeter er brede platte wanli's onder om lekker met droog weer te driften?
In de vorige auto moest veel meer: 8 liter; en ik had het boekje van deze niet goed gecheckt. Dom, maarja.quote:Op woensdag 18 april 2012 18:30 schreef Maharbal het volgende:
Het boekje zei 5,5L en toch dacht jij dat er meer in moest?
Welke aanduiding wil je hebben?quote:Op woensdag 18 april 2012 18:33 schreef jitzzzze het volgende:
Andere vraag: wie heeft er een DIY van het vervangen van een thermostaat in een 318TDS?
En waar zou ik een typeaanduiding kunnen scoren? Heb nu een 'lege' achterklep, maar vindt het juist wel mooi met typeaanduiding
318tdsquote:Op woensdag 18 april 2012 19:06 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Welke aanduiding wil je hebben?
Wordt een dure bedoeling...quote:
Het zijn die verzendkosten die het duur maken. Van de sloop kan, maar die plakken natuurlijk niet meerquote:Op woensdag 18 april 2012 20:56 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wordt een dure bedoeling...
http://www.ebay.nl/itm/BM(...)2b957e#ht_531wt_1163
http://www.ebay.nl/itm/BM(...)c4233#ht_1321wt_1163
Zijn ze niet gewoon nog te bestellen bij de dealer?
Anders eens een paar slopen afbellen om te kijken wat zij hebben liggen...
Dat dubbelzijdig tape dat er normaal achter zit, moet vast en zeker te vinden zijn.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:59 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het zijn die verzendkosten die het duur maken. Van de sloop kan, maar die plakken natuurlijk niet meer
heb je ook het filter vervangen? want als je de motor dan even een paar seconden laat draaien verdwijnt daar wel een half litertje inquote:Op woensdag 18 april 2012 18:29 schreef gebrokenglas het volgende:
Heb de motorolie vervangen; maar nu helaas iets teveel er weer ingedaan.
Eerst 6 liter erin gedaan om dan te kijken hoe het peil was, maar toen zat ie al boven de max.
Ja, ook. En we hoopten dat ondanks de overfill en na even draaien het filter nog wel voller zou raken en het peil dus zou dalen.quote:Op donderdag 19 april 2012 10:45 schreef rival het volgende:
[..]
heb je ook het filter vervangen? want als je de motor dan even een paar seconden laat draaien verdwijnt daar wel een half litertje in
Ach; zo leer je nog eens wat en geeft toch voldoening als je problemen zelf op kunt lossen?quote:Op donderdag 19 april 2012 21:12 schreef jitzzzze het volgende:
En weet je waarom de oude het zo slecht deed? Hij zat ondersteboven
Zie deze DIY, die ik pas net vindhttp://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/33/03&lang=NL
Het ontluchtingsventieltje zat naar beneden, ik weet niet welke prutser eraan gezeten heeft
Vergeet vooral de geleidepennen niet, meest voorkomende oorzaak van slepende/vastzittende remblokken met alle gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:34 schreef Hyperdude het volgende:
Weet ik niet precies, maar dit kan ik zo bedenken:
vastzittende blokken:
rare geluiden.
afwijkend slijtage beeld blokken/schijf.
ik heb ook wel eens één warm/heet voorwiel gehad
Als je geen rare dingen aan de schijven ziet, blokken op 1 as gelijk versleten zijn, en er geen rare geluiden zijn, is er waarschijnlijk niets aan de hand.![]()
Gangbaar maken= goed schoonmaken/schuren/staalborstel van de contactvlakken blok/remklauw (correcte blokken, eventueel scherpe randen/klemmende vlakken iets bijvijlen/afzoeten. Kopervet(of de opvolger daarva) gebruiken op de juiste plekken.
Aha, dat komt dan wellicht wel als ik remblokken ga vervangen. Eerst een V-snaar om de aircocompressor heen en een lekkend stuurbekrachtigingsoliereservoir + leidingen vervangen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:04 schreef Michel2GRFE het volgende:
Ik heb pas geleden mijn remklauwen laten reviseren en per klauw waren er 2 revisiesetjes ; eentje met nieuwe rubbers voor de geleidepennen (dacht ik..) en de ander met nieuwe rubbers/ringen voor de klauw. Maar dat kan per model verschillen, ik heb een e36. Ik geloof dat ik voor het complete spul rond de ¤30/35,- per klauw moest betalen.
Inmiddels al een goede 200 km verder en voor en na iedere rit controleer ik voorlopig het niveau en hou onderweg de temp in de gaten. En het blijft constant, dus ben er wel blij meequote:Op zaterdag 21 april 2012 17:00 schreef Hyperdude het volgende:
Alle lucht er een beetje fatsoenlijk uit gekregen?
Heeft jouw motor ook een los slangetje van het expansievat? Bij mij zit er een los slangetje wat naar voren toe loopt naar de linkerkoplamp, juist om het teveel aan kvs af te voeren.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:07 schreef Hyperdude het volgende:
Ik weet niet of je jouw blok zelfontluchtend is.
Een E36 325i is iig. niet zelfontluchtend. Die moest je met de voor- of achterwielen op de brug lekker schuin zetten voordat de koelvloeistof overal kon komen.
25k met een setje banden?quote:Op maandag 16 april 2012 10:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik tegenwoordig wel met de benzineprijzen, maar rij nauwelijks in de 7-serie, daarom vind ik het zonde om er ¤800 aan banden onder te knallen om misschien 5.000 per jaar te rijden. E46 gebruikte ik dagelijks dus dan wil je gewoon goed spul eronder. Verdrietig word je wel, als je 25.000 rijdt in een jaar en je er dan weer nieuwe onder kan knallen
Ik heb dat ding niet meer. In principe heeft een gesloten koelsysteem, zoals hier het geval is vlgns. mij, geen "losse slangetjes".quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:16 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Heeft jouw motor ook een los slangetje van het expansievat? Bij mij zit er een los slangetje wat naar voren toe loopt naar de linkerkoplamp, juist om het teveel aan kvs af te voeren.
Hmm, ik heb toch echt een slangetje om een teveel aan kvs af te voeren. En daar kan uiteraard ook lucht door.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb dat ding niet meer. In principe heeft een gesloten koelsysteem, zoals hier het geval is vlgns. mij, geen "losse slangetjes".
Ik kan het best verkeerd hebben, maar bij mijn oude 325i en mijn huidige 330i blaas je een eventueel KVS overschot er uit via het overdrukventiel van de vuldop. Maar dat kan bij een diesel wel anders in elkaar zitten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:36 schreef Michel2GRFE het volgende:
Slangetje is gewoon afvoer voor het geval je 'teveel' aan KVS hebt bijgevuld, aangezien het stijgt wanneer je motor op temperatuur is.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:36 schreef Michel2GRFE het volgende:
Slangetje is gewoon afvoer voor het geval je 'teveel' aan KVS hebt bijgevuld, aangezien het stijgt wanneer je motor op temperatuur is.
Zou ook best kunnen. Ik zal hem morgen wel een kwartiertje ofzo laten draaien met de kachel op hoog en de ventilator op laag. En uiteraard de dop van het reservoir eraf, dat werkt meestal prima. Just to be sure; alhoewel ik niet het idee heb dat er lucht in zit.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik kan het best verkeerd hebben, maar bij mijn oude 325i en mijn huidige 330i blaas je een eventueel KVS overschot er uit via het overdrukventiel van de vuldop. Maar dat kan bij een diesel wel anders in elkaar zitten.
Je bent nog geen lid van BP?quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:57 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Mensen, ik kom zojuist dit tegen op teh internetz:
Een enorme BMW meeting vlak onder Utrecht.
http://www.bimmerportal.n(...)-t25978.html#p387133
Hier ga ik zeker wel even heen denk ik!
Goed punt. Die kentekenplaatverlichting moet ik nog een keer repareren bij mij. Hoop dat 't een lampje is, zo niet... dan ben ik de zak.quote:Op donderdag 26 april 2012 08:29 schreef jitzzzze het volgende:
Vanavond nieuw gaspedaal knutselen, kentekenplaat recht hangen, kentekenplaatverlichting schoonmaken en vervangen en de ruitenwissers voor afstellen.
Wordt weer een lekker avondje knutselen
de kentekenplaat verlichting was welgeteld 3 minuten werk. Trok er twee geblakerde lampjes uit; die het trouwens nog prima deden. Twee nieuwe erin en hoppa, weer normaal licht.quote:Op vrijdag 27 april 2012 00:41 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Goed punt. Die kentekenplaatverlichting moet ik nog een keer repareren bij mij. Hoop dat 't een lampje is, zo niet... dan ben ik de zak.
Dat zout lijkt me niet zo goed voor de lak, wel zie je meteen het nadeel van een touring en dat is dat je achteruit ook zo smerig wordtquote:Op vrijdag 27 april 2012 11:51 schreef tha_rizzo het volgende:
Hyper, was jij wel eens je auto? Elke keer als je een foto plaatst van je E46 is 'ie enorm smerig
Zou best kunnen, zelf kan ik niet zo goed tegen een vieze auto, ik moet mezelf altijd dwingen niet naar de wasstraat te gaanquote:Op vrijdag 27 april 2012 16:00 schreef Hyperdude het volgende:
Volgens mij heb ik deze foto wel eens eerder geplaatst.
Voelde toen echt als schuurpapier.![]()
Of het veel uitmaakt? 11 jaar oude lak is toch niet zo best meer na 270000 kms.
Netjes welk jaar?quote:Op vrijdag 27 april 2012 16:14 schreef Hyperdude het volgende:
Ik kan wel poetsen trouwens![]()
[ afbeelding ]
Why? pics?quote:Op zondag 29 april 2012 10:53 schreef Mikkie het volgende:
Ook zonder verstand. Ik heb van de week een oude fransoos met 300k+ km's gekocht
Wat zegt die verkopende partij er zelf van?quote:Op zondag 29 april 2012 01:31 schreef Alicey het volgende:
Ben ik weer met een vraagje.
We zijn bezig om weer een BMW aan te schaffen. Ons oog is gevallen op een E38 740iL uit 1995. De auto ziet er goed uit en alles lijkt ook goed te werken. Er is echter wel een probleem dat vrij serieus is en wat we dus ook direct na aankoop op zouden willen lossen.
Bij het snel remmen gaat het schokkerig en dit lijkt vooral uit de wielen te komen. De remschijven zien er goed uit en de blokken zijn nieuw. Wij zitten zelf te denken aan problemen met de wielophanging of stabilisatie. Hebben jullie misschien meer suggesties wat het zou kunnen zijn en hoe makkelijk of moeilijk zoiets is op te lossen voor een garage?
We zouden het niet erg vinden om er iets van 1000 dollar extra aan uit te geven, maar het moeten geen duizenden dollars worden.
Alle input is dus welkom.
Haal een E38 750iquote:Op zondag 29 april 2012 01:31 schreef Alicey het volgende:
Ben ik weer met een vraagje.
We zijn bezig om weer een BMW aan te schaffen. Ons oog is gevallen op een E38 740iL uit 1995. De auto ziet er goed uit en alles lijkt ook goed te werken. Er is echter wel een probleem dat vrij serieus is en wat we dus ook direct na aankoop op zouden willen lossen.
Bij het snel remmen gaat het schokkerig en dit lijkt vooral uit de wielen te komen. De remschijven zien er goed uit en de blokken zijn nieuw. Wij zitten zelf te denken aan problemen met de wielophanging of stabilisatie. Hebben jullie misschien meer suggesties wat het zou kunnen zijn en hoe makkelijk of moeilijk zoiets is op te lossen voor een garage?
We zouden het niet erg vinden om er iets van 1000 dollar extra aan uit te geven, maar het moeten geen duizenden dollars worden.
Alle input is dus welkom.
Helemaal mee eens en ik rij er met plezier inquote:Op zondag 29 april 2012 12:19 schreef Mikkie het volgende:
Wel zulke bazenbakken hè, die E38's. Fuckin' stijlvol, vind ik. Vooral de neus.
quote:Op zondag 29 april 2012 12:30 schreef Goddelijker het volgende:
Van de week een leukigheid besteld voor mijzelf:
Autel MaxiScan® MS309
[ afbeelding ]
http://www.auteltech.com/ms309.htm
De MaxiScan MS309 is klein van formaat en van prijs maar is krachtig genoeg om een betrouwbare en volledige diagnose te stellen bij OBD2 ondersteunde voertuigen vanaf 1996. Dankzij de de weergave van foutcodes met omschrijving in het display is de MaxiScan MS309 een tijdbesparende oplossing.
Functionaliteiten van de MaxiScan MS309:
Ondersteunt alle OBD2 ondersteunde voertuigen vanaf 1996 tot 2012
Leest en wist universele en fabrikantspecifieke foutcodes
Reset het check engine lampje
Status van het (MIL) storingslampje
Review de emissie status van de OBD monitoren
Status van het (MIL) storingslampje
Leest voertuig informatie VIN, CVN en CIN
Leest bevroren Data
Eenvoudig in gebruik, plug and play
Storingscodes worden met omschrijving weergegeven op het display
Stroomvoorziening via het voertuig, batterijen zijn niet nodig.
Vast wel, maar als het nu helemaal goed rijdt, dan betekent dat ook niet dat je geen risico loopt dat er binnen een week iets zichtbaar wordt wat duur is.quote:Op zondag 29 april 2012 10:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
Is er niet anders te koop wat wel goed rijdt dan ?
De verkoper zelf zegt dat hij vermoed dat het een stuurstang of verzwakte wielophanging kan zijn. Maar ja, het blijft natuurlijk wel een autoverkoper.quote:Op zondag 29 april 2012 11:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat zegt die verkopende partij er zelf van?
't is inderdaad een prachtige auto.quote:Op zondag 29 april 2012 12:19 schreef Mikkie het volgende:
Wel zulke bazenbakken hè, die E38's. Fuckin' stijlvol, vind ik. Vooral de neus.
Bedankt! Het is voor ons goed om te weten dat er waarschijnlijk geen hele spectaculaire dingen mee aan de hand zijn.quote:Op zondag 29 april 2012 12:21 schreef Fer het volgende:
Heb ik weleens gehad, toen was het gewoon onbalans in de banden. Zou natuurlijk ook een kromme velg kunnen zijn. Kan me voorstellen dat een gare draagarm ook aan de hand kan zijn. Maar zal nooit echt kostbaar zijn lijkt me.
Ik heb er ook één, rijdt geweldig, je mag hem niet na laten kijken bij een BMW garage of iemand die er verstand van heeft, als je maar van te voren weet hoeveel je er aan moet versleutelen.quote:
Dat laatste is dus wat we een beetje probleren in te schatten. We gaan het waarschijnlijk niet zelf doen, maar hebben van andere BMW-eigenaren een adres gekregen van een garage die BMW's goed en vakkundig zou doen en bovendien niet duur zou zijn.quote:Op zondag 29 april 2012 17:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb er ook één, rijdt geweldig, je mag hem niet na laten kijken bij een BMW garage of iemand die er verstand van heeft, als je maar van te voren weet hoeveel je er aan moet versleutelen.
Hier is USA?quote:Op zondag 29 april 2012 17:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat laatste is dus wat we een beetje probleren in te schatten. We gaan het waarschijnlijk niet zelf doen, maar hebben van andere BMW-eigenaren een adres gekregen van een garage die BMW's goed en vakkundig zou doen en bovendien niet duur zou zijn.
Het risico wordt dan wat groter omdat er ook arbeidskosten bij komen kijken. Nu weten we niet precies hoe hoog die zijn hier, maar het lijkt er op dat die ook hier het grootste deel van de rekening uitmaken. Belangrijk voor ons dus om goed geinformeerd te zijn.
Bedankt!! Dat kan ook nog wel eens heel nuttig zijn voor ons.quote:Op zondag 29 april 2012 17:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
goeie site voor E38 in the VS: http://www.e38.org/
32 dollar. Daarvoor kun je een verloopkabel krijgen.quote:Op zondag 29 april 2012 16:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]Kost dat? En bestaat dat ook voor die oude, ronde aansluiting?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |