In de vorige auto moest veel meer: 8 liter; en ik had het boekje van deze niet goed gecheckt. Dom, maarja.quote:Op woensdag 18 april 2012 18:30 schreef Maharbal het volgende:
Het boekje zei 5,5L en toch dacht jij dat er meer in moest?
Welke aanduiding wil je hebben?quote:Op woensdag 18 april 2012 18:33 schreef jitzzzze het volgende:
Andere vraag: wie heeft er een DIY van het vervangen van een thermostaat in een 318TDS?
En waar zou ik een typeaanduiding kunnen scoren? Heb nu een 'lege' achterklep, maar vindt het juist wel mooi met typeaanduiding
318tdsquote:Op woensdag 18 april 2012 19:06 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Welke aanduiding wil je hebben?
Wordt een dure bedoeling...quote:
Het zijn die verzendkosten die het duur maken. Van de sloop kan, maar die plakken natuurlijk niet meerquote:Op woensdag 18 april 2012 20:56 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Wordt een dure bedoeling...
http://www.ebay.nl/itm/BM(...)2b957e#ht_531wt_1163
http://www.ebay.nl/itm/BM(...)c4233#ht_1321wt_1163
Zijn ze niet gewoon nog te bestellen bij de dealer?
Anders eens een paar slopen afbellen om te kijken wat zij hebben liggen...
Dat dubbelzijdig tape dat er normaal achter zit, moet vast en zeker te vinden zijn.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:59 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het zijn die verzendkosten die het duur maken. Van de sloop kan, maar die plakken natuurlijk niet meer
heb je ook het filter vervangen? want als je de motor dan even een paar seconden laat draaien verdwijnt daar wel een half litertje inquote:Op woensdag 18 april 2012 18:29 schreef gebrokenglas het volgende:
Heb de motorolie vervangen; maar nu helaas iets teveel er weer ingedaan.
Eerst 6 liter erin gedaan om dan te kijken hoe het peil was, maar toen zat ie al boven de max.
Ja, ook. En we hoopten dat ondanks de overfill en na even draaien het filter nog wel voller zou raken en het peil dus zou dalen.quote:Op donderdag 19 april 2012 10:45 schreef rival het volgende:
[..]
heb je ook het filter vervangen? want als je de motor dan even een paar seconden laat draaien verdwijnt daar wel een half litertje in
Ach; zo leer je nog eens wat en geeft toch voldoening als je problemen zelf op kunt lossen?quote:Op donderdag 19 april 2012 21:12 schreef jitzzzze het volgende:
En weet je waarom de oude het zo slecht deed? Hij zat ondersteboven
Zie deze DIY, die ik pas net vindhttp://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/33/03&lang=NL
Het ontluchtingsventieltje zat naar beneden, ik weet niet welke prutser eraan gezeten heeft
Vergeet vooral de geleidepennen niet, meest voorkomende oorzaak van slepende/vastzittende remblokken met alle gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:34 schreef Hyperdude het volgende:
Weet ik niet precies, maar dit kan ik zo bedenken:
vastzittende blokken:
rare geluiden.
afwijkend slijtage beeld blokken/schijf.
ik heb ook wel eens één warm/heet voorwiel gehad
Als je geen rare dingen aan de schijven ziet, blokken op 1 as gelijk versleten zijn, en er geen rare geluiden zijn, is er waarschijnlijk niets aan de hand.![]()
Gangbaar maken= goed schoonmaken/schuren/staalborstel van de contactvlakken blok/remklauw (correcte blokken, eventueel scherpe randen/klemmende vlakken iets bijvijlen/afzoeten. Kopervet(of de opvolger daarva) gebruiken op de juiste plekken.
Aha, dat komt dan wellicht wel als ik remblokken ga vervangen. Eerst een V-snaar om de aircocompressor heen en een lekkend stuurbekrachtigingsoliereservoir + leidingen vervangen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:04 schreef Michel2GRFE het volgende:
Ik heb pas geleden mijn remklauwen laten reviseren en per klauw waren er 2 revisiesetjes ; eentje met nieuwe rubbers voor de geleidepennen (dacht ik..) en de ander met nieuwe rubbers/ringen voor de klauw. Maar dat kan per model verschillen, ik heb een e36. Ik geloof dat ik voor het complete spul rond de ¤30/35,- per klauw moest betalen.
Men are still boys. Only their toys are bigger..quote:
Inmiddels al een goede 200 km verder en voor en na iedere rit controleer ik voorlopig het niveau en hou onderweg de temp in de gaten. En het blijft constant, dus ben er wel blij meequote:Op zaterdag 21 april 2012 17:00 schreef Hyperdude het volgende:
Alle lucht er een beetje fatsoenlijk uit gekregen?
Heeft jouw motor ook een los slangetje van het expansievat? Bij mij zit er een los slangetje wat naar voren toe loopt naar de linkerkoplamp, juist om het teveel aan kvs af te voeren.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:07 schreef Hyperdude het volgende:
Ik weet niet of je jouw blok zelfontluchtend is.
Een E36 325i is iig. niet zelfontluchtend. Die moest je met de voor- of achterwielen op de brug lekker schuin zetten voordat de koelvloeistof overal kon komen.
25k met een setje banden?quote:Op maandag 16 april 2012 10:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik tegenwoordig wel met de benzineprijzen, maar rij nauwelijks in de 7-serie, daarom vind ik het zonde om er ¤800 aan banden onder te knallen om misschien 5.000 per jaar te rijden. E46 gebruikte ik dagelijks dus dan wil je gewoon goed spul eronder. Verdrietig word je wel, als je 25.000 rijdt in een jaar en je er dan weer nieuwe onder kan knallen
Ik heb dat ding niet meer. In principe heeft een gesloten koelsysteem, zoals hier het geval is vlgns. mij, geen "losse slangetjes".quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:16 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Heeft jouw motor ook een los slangetje van het expansievat? Bij mij zit er een los slangetje wat naar voren toe loopt naar de linkerkoplamp, juist om het teveel aan kvs af te voeren.
Hmm, ik heb toch echt een slangetje om een teveel aan kvs af te voeren. En daar kan uiteraard ook lucht door.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb dat ding niet meer. In principe heeft een gesloten koelsysteem, zoals hier het geval is vlgns. mij, geen "losse slangetjes".
Ik kan het best verkeerd hebben, maar bij mijn oude 325i en mijn huidige 330i blaas je een eventueel KVS overschot er uit via het overdrukventiel van de vuldop. Maar dat kan bij een diesel wel anders in elkaar zitten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:36 schreef Michel2GRFE het volgende:
Slangetje is gewoon afvoer voor het geval je 'teveel' aan KVS hebt bijgevuld, aangezien het stijgt wanneer je motor op temperatuur is.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:36 schreef Michel2GRFE het volgende:
Slangetje is gewoon afvoer voor het geval je 'teveel' aan KVS hebt bijgevuld, aangezien het stijgt wanneer je motor op temperatuur is.
Zou ook best kunnen. Ik zal hem morgen wel een kwartiertje ofzo laten draaien met de kachel op hoog en de ventilator op laag. En uiteraard de dop van het reservoir eraf, dat werkt meestal prima. Just to be sure; alhoewel ik niet het idee heb dat er lucht in zit.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik kan het best verkeerd hebben, maar bij mijn oude 325i en mijn huidige 330i blaas je een eventueel KVS overschot er uit via het overdrukventiel van de vuldop. Maar dat kan bij een diesel wel anders in elkaar zitten.
Je bent nog geen lid van BP?quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:57 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Mensen, ik kom zojuist dit tegen op teh internetz:
Een enorme BMW meeting vlak onder Utrecht.
http://www.bimmerportal.n(...)-t25978.html#p387133
Hier ga ik zeker wel even heen denk ik!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |