abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 april 2012 @ 23:46:16 #226
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110547211
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 10:45 schreef rival het volgende:

[..]

heb je ook het filter vervangen? want als je de motor dan even een paar seconden laat draaien verdwijnt daar wel een half litertje in :)
Ja, ook. En we hoopten dat ondanks de overfill en na even draaien het filter nog wel voller zou raken en het peil dus zou dalen.
Maar het peil is bij zowel koud als warm toch te hoog. Geen verschil trouwens bij warm of koud.
Goed om te weten - officieel hoor je bij warme motor na 10 minuten het peil te controleren, maar 't maakt echt niet uit.

Heb maar even een carterpompje gekocht vanmiddag - duur zijn ze niet - en morgen even wat eruit zuigen. Better safe than sorry... :)
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
  vrijdag 20 april 2012 @ 09:06:03 #227
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110551373
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 21:12 schreef jitzzzze het volgende:
En weet je waarom de oude het zo slecht deed? Hij zat ondersteboven :')

Zie deze DIY, die ik pas net vind :( http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/33/03&lang=NL
Het ontluchtingsventieltje zat naar beneden, ik weet niet welke prutser eraan gezeten heeft :(
Ach; zo leer je nog eens wat en geeft toch voldoening als je problemen zelf op kunt lossen?

Als je vermoed dat er iemand aan je auto heeft lopen prutsen, welke onderdelen zou je dan nog meer kunnen verdenken?

Ik zou de remmen en de ophanging nauwkeurig bekijken. Zit er nog een nette draad op je wielbouten, vastzittende/bijgevijlde remblokken? De motor heb je al gehad :P. Misschien nog eens nalopen of je accu-aansluitingen en aardcontacten netjes vastzitten?.
Heb je het meeste wel gehad vlgns. mij. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator vrijdag 20 april 2012 @ 09:49:31 #228
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110552299
Ik ben er wel weer blij mee dat ik het zelf gefixt heb.

De ophanging had ik al bekeken en ziet er goed uit. De remmen staat nog op mijn lijstje, ik wacht nog op een setje slijtagesensoren en ga het dan eens goed bekijken.

Hoe kan je vastzittende remblokken smeren? En hoe kan je eigenlijk zien dat ze vastzitten?
Accu moet ook nog vervangen worden; hij start soms wat moeilijk.
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:34:17 #229
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110553491
Weet ik niet precies, maar dit kan ik zo bedenken:

vastzittende blokken:
rare geluiden.
afwijkend slijtage beeld blokken/schijf.
ik heb ook wel eens één warm/heet voorwiel gehad

Als je geen rare dingen aan de schijven ziet, blokken op 1 as gelijk versleten zijn, en er geen rare geluiden zijn, is er waarschijnlijk niets aan de hand. :)

Gangbaar maken= goed schoonmaken/schuren/staalborstel van de contactvlakken blok/remklauw (correcte blokken, eventueel scherpe randen/klemmende vlakken iets bijvijlen/afzoeten. Kopervet(of de opvolger daarva) gebruiken op de juiste plekken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 20 april 2012 @ 11:06:47 #230
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110554576
Hier ook succes met het carterpompje.

't is wel een geklieder en een gedoe - vooral als je lichtelijk onvoorbereid dit wil doen :@ - , maar nu is het weer klaar.
Eerst te weinig getapt, het peil was amper gedaald. Dus weer dat hele gedoe van opvangbak klaar zetten, inserten, pompen. En toen bleek dat ik juist weer teveel had gepompt, onder het minimum streepje.
:')
*zucht*

Dus weer bijgevuld en het peil staat nu halverwege.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_110561022
Jaja het is zo ver, de Z4 staat bij de bmw garage :) Maandag komen de kentekenplaten binnen en dan nog een datum prikken om hem op te halen.

*O* Voel me weer net een klein kind *O*
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_110562421
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:34 schreef Hyperdude het volgende:
Weet ik niet precies, maar dit kan ik zo bedenken:

vastzittende blokken:
rare geluiden.
afwijkend slijtage beeld blokken/schijf.
ik heb ook wel eens één warm/heet voorwiel gehad

Als je geen rare dingen aan de schijven ziet, blokken op 1 as gelijk versleten zijn, en er geen rare geluiden zijn, is er waarschijnlijk niets aan de hand. :)

Gangbaar maken= goed schoonmaken/schuren/staalborstel van de contactvlakken blok/remklauw (correcte blokken, eventueel scherpe randen/klemmende vlakken iets bijvijlen/afzoeten. Kopervet(of de opvolger daarva) gebruiken op de juiste plekken.
Vergeet vooral de geleidepennen niet, meest voorkomende oorzaak van slepende/vastzittende remblokken met alle gevolgen van dien.

En als je dan toch alles los hebt liggen, even revisiesetje er tegen aan gooien.. kost niet zo duur qua financieel geld ( :') ) en je kunt er weer even tegenaan.
I'm not shy, I'm enjoying the party in my head..
  Moderator vrijdag 20 april 2012 @ 19:00:10 #233
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110566117
Ik heb pas geleden mijn remklauwen laten reviseren en per klauw waren er 2 revisiesetjes ; eentje met nieuwe rubbers voor de geleidepennen (dacht ik..) en de ander met nieuwe rubbers/ringen voor de klauw. Maar dat kan per model verschillen, ik heb een e36. Ik geloof dat ik voor het complete spul rond de ¤30/35,- per klauw moest betalen.
I'm not shy, I'm enjoying the party in my head..
  Moderator vrijdag 20 april 2012 @ 19:08:20 #235
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110566239
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:04 schreef Michel2GRFE het volgende:
Ik heb pas geleden mijn remklauwen laten reviseren en per klauw waren er 2 revisiesetjes ; eentje met nieuwe rubbers voor de geleidepennen (dacht ik..) en de ander met nieuwe rubbers/ringen voor de klauw. Maar dat kan per model verschillen, ik heb een e36. Ik geloof dat ik voor het complete spul rond de ¤30/35,- per klauw moest betalen.
Aha, dat komt dan wellicht wel als ik remblokken ga vervangen. Eerst een V-snaar om de aircocompressor heen en een lekkend stuurbekrachtigingsoliereservoir + leidingen vervangen.
  vrijdag 20 april 2012 @ 21:32:29 #236
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_110573121
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 16:43 schreef boegschroef het volgende:

*O* Voel me weer net een klein kind *O*
Men are still boys. Only their toys are bigger..
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
  Moderator zaterdag 21 april 2012 @ 16:20:24 #237
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110597081
Hmm, het lijkt alsof mijn reparatie gelukt is 8-) De temperatuur loopt op tot iets links van het midden en blijft daar. Ook het niveau kvs blijft stabiel.

Ik ben echt goed :')
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:00:43 #238
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110599177
Alle lucht er een beetje fatsoenlijk uit gekregen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator zaterdag 21 april 2012 @ 17:04:15 #239
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110599347
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:00 schreef Hyperdude het volgende:
Alle lucht er een beetje fatsoenlijk uit gekregen?
Inmiddels al een goede 200 km verder en voor en na iedere rit controleer ik voorlopig het niveau en hou onderweg de temp in de gaten. En het blijft constant, dus ben er wel blij mee 8-)

Systeem is zelf ontluchtent dacht ik, maar tot dusver komt er weinig lucht uit.
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:07:06 #240
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110599476
Ik weet niet of je jouw blok zelfontluchtend is.
Een E36 325i is iig. niet zelfontluchtend. Die moest je met de voor- of achterwielen op de brug lekker schuin zetten voordat de koelvloeistof overal kon komen. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator zaterdag 21 april 2012 @ 17:16:32 #241
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110599840
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:07 schreef Hyperdude het volgende:
Ik weet niet of je jouw blok zelfontluchtend is.
Een E36 325i is iig. niet zelfontluchtend. Die moest je met de voor- of achterwielen op de brug lekker schuin zetten voordat de koelvloeistof overal kon komen. :)
Heeft jouw motor ook een los slangetje van het expansievat? Bij mij zit er een los slangetje wat naar voren toe loopt naar de linkerkoplamp, juist om het teveel aan kvs af te voeren.
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:29:24 #242
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_110600392
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik tegenwoordig wel met de benzineprijzen, maar rij nauwelijks in de 7-serie, daarom vind ik het zonde om er ¤800 aan banden onder te knallen om misschien 5.000 per jaar te rijden. E46 gebruikte ik dagelijks dus dan wil je gewoon goed spul eronder. Verdrietig word je wel, als je 25.000 rijdt in een jaar en je er dan weer nieuwe onder kan knallen ;(
25k met een setje banden?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_110605610
Ja ongeveer. Hangt natuurlijk veel af van je rijstijl, misschien dat het 30.000 was maar niet veel meer. Is dat zo raar dan?
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:15:40 #244
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110606575
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:16 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Heeft jouw motor ook een los slangetje van het expansievat? Bij mij zit er een los slangetje wat naar voren toe loopt naar de linkerkoplamp, juist om het teveel aan kvs af te voeren.
Ik heb dat ding niet meer. In principe heeft een gesloten koelsysteem, zoals hier het geval is vlgns. mij, geen "losse slangetjes".
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator zaterdag 21 april 2012 @ 20:18:41 #245
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110606757
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:15 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik heb dat ding niet meer. In principe heeft een gesloten koelsysteem, zoals hier het geval is vlgns. mij, geen "losse slangetjes".
Hmm, ik heb toch echt een slangetje om een teveel aan kvs af te voeren. En daar kan uiteraard ook lucht door.
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:21:19 #246
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110606887
Koelsysteem moet toch druk op kunnen bouwen/gesloten zijn?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_110607695
Slangetje is gewoon afvoer voor het geval je 'teveel' aan KVS hebt bijgevuld, aangezien het stijgt wanneer je motor op temperatuur is.
I'm not shy, I'm enjoying the party in my head..
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:57:36 #248
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_110608818
Mensen, ik kom zojuist dit tegen op teh internetz:

Een enorme BMW meeting vlak onder Utrecht.

http://www.bimmerportal.n(...)-t25978.html#p387133

Hier ga ik zeker wel even heen denk ik!
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
  zaterdag 21 april 2012 @ 21:23:47 #249
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110610166
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:36 schreef Michel2GRFE het volgende:
Slangetje is gewoon afvoer voor het geval je 'teveel' aan KVS hebt bijgevuld, aangezien het stijgt wanneer je motor op temperatuur is.
Ik kan het best verkeerd hebben, maar bij mijn oude 325i en mijn huidige 330i blaas je een eventueel KVS overschot er uit via het overdrukventiel van de vuldop. Maar dat kan bij een diesel wel anders in elkaar zitten. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_110610175
Ja wel grote meeting, helaas heb ik geen BMW meer die nu werkt en ben vast niet welkom met een Toyota ;(
Facts don't care about your feelings
  Moderator zaterdag 21 april 2012 @ 21:50:43 #251
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110611723
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:36 schreef Michel2GRFE het volgende:
Slangetje is gewoon afvoer voor het geval je 'teveel' aan KVS hebt bijgevuld, aangezien het stijgt wanneer je motor op temperatuur is.
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:23 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik kan het best verkeerd hebben, maar bij mijn oude 325i en mijn huidige 330i blaas je een eventueel KVS overschot er uit via het overdrukventiel van de vuldop. Maar dat kan bij een diesel wel anders in elkaar zitten. :)
Zou ook best kunnen. Ik zal hem morgen wel een kwartiertje ofzo laten draaien met de kachel op hoog en de ventilator op laag. En uiteraard de dop van het reservoir eraf, dat werkt meestal prima. Just to be sure; alhoewel ik niet het idee heb dat er lucht in zit.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:00:25 #252
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110612243
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:57 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Mensen, ik kom zojuist dit tegen op teh internetz:

Een enorme BMW meeting vlak onder Utrecht.

http://www.bimmerportal.n(...)-t25978.html#p387133

Hier ga ik zeker wel even heen denk ik!
Je bent nog geen lid van BP?
Ik ga alleen als ik topfit ben en daar reken ik niet op, dus :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator donderdag 26 april 2012 @ 08:29:34 #253
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110803239
Vanavond nieuw gaspedaal knutselen, kentekenplaat recht hangen :'), kentekenplaatverlichting schoonmaken en vervangen en de ruitenwissers voor afstellen.

Wordt weer een lekker avondje knutselen :)
pi_110806493
Gisteren was dan eindelijk de dag:



Mijn vriendin achter het stuur:
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_110814623
Ben geen fan van de Z3 en de eerste Z4 vond ik ook matig, maar hij wordt echt steeds gruwelijker 8-)
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 27 april 2012 @ 00:41:30 #256
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110847206
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 08:29 schreef jitzzzze het volgende:
Vanavond nieuw gaspedaal knutselen, kentekenplaat recht hangen :'), kentekenplaatverlichting schoonmaken en vervangen en de ruitenwissers voor afstellen.

Wordt weer een lekker avondje knutselen :)
Goed punt. Die kentekenplaatverlichting moet ik nog een keer repareren bij mij. Hoop dat 't een lampje is, zo niet... dan ben ik de zak.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Moderator vrijdag 27 april 2012 @ 07:05:34 #257
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110849564
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 00:41 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Goed punt. Die kentekenplaatverlichting moet ik nog een keer repareren bij mij. Hoop dat 't een lampje is, zo niet... dan ben ik de zak.
de kentekenplaat verlichting was welgeteld 3 minuten werk. Trok er twee geblakerde lampjes uit; die het trouwens nog prima deden. Twee nieuwe erin en hoppa, weer normaal licht.
  vrijdag 27 april 2012 @ 07:12:14 #258
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110849595
Afgelopen winter heb ik de handgreep vervangen omdat ie was gescheurd. Verlichting/contacten oude handgreep waren behoorlijk verrot. Kan wel iets meer aan de hand zijn dan een kaduuk lampje; maar meestal zal een nieuw lampje idd. wel voldoende zijn.
Pas op met loshalen van de plastic lenzen/kapjes; daar breekt zo een lipje vanaf en dan moet je met lijm of tape gaan knoeien om de boel in elkaar te kunnen zetten. Maar in de kou breekt die handel veel gemakkelijker dan bij 20 graden oid.



[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 27-04-2012 07:21:15 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator vrijdag 27 april 2012 @ 08:08:17 #259
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110850023
True, ik kon ze er zo uit klikken. Stekketje los, doekje er doorheen, nieuw lampje een gaan. Je moet inderdaad eerst de handgreep losschroeven, bij mij zat ie met 4 schroeven vast, lampjes zijn geen onderdeel van de handgreep.
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:51:22 #260
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_110856339
Hyper, was jij wel eens je auto? Elke keer als je een foto plaatst van je E46 is 'ie enorm smerig :P
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
  vrijdag 27 april 2012 @ 11:53:21 #261
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110856433
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 april 2012 11:51 schreef tha_rizzo het volgende:
Hyper, was jij wel eens je auto? Elke keer als je een foto plaatst van je E46 is 'ie enorm smerig :P
Dat zout lijkt me niet zo goed voor de lak, wel zie je meteen het nadeel van een touring en dat is dat je achteruit ook zo smerig wordt
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:00:21 #262
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110865336
Volgens mij heb ik deze foto wel eens eerder geplaatst.
Voelde toen echt als schuurpapier. :P
Of het veel uitmaakt? 11 jaar oude lak is toch niet zo best meer na 270000 kms.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:10:08 #263
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110865714
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:00 schreef Hyperdude het volgende:
Volgens mij heb ik deze foto wel eens eerder geplaatst.
Voelde toen echt als schuurpapier. :P
Of het veel uitmaakt? 11 jaar oude lak is toch niet zo best meer na 270000 kms.
Zou best kunnen, zelf kan ik niet zo goed tegen een vieze auto, ik moet mezelf altijd dwingen niet naar de wasstraat te gaan
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:14:05 #264
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110865861
Ik kan wel poetsen trouwens :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:15:03 #265
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110865901
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 april 2012 16:14 schreef Hyperdude het volgende:
Ik kan wel poetsen trouwens :P
[ afbeelding ]
Netjes welk jaar?
  vrijdag 27 april 2012 @ 16:29:25 #266
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110866456
1986


1991

Maar die heb ik niet meer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 29 april 2012 @ 01:31:44 #267
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_110918781
Ben ik weer met een vraagje. :)

We zijn bezig om weer een BMW aan te schaffen. Ons oog is gevallen op een E38 740iL uit 1995. De auto ziet er goed uit en alles lijkt ook goed te werken. Er is echter wel een probleem dat vrij serieus is en wat we dus ook direct na aankoop op zouden willen lossen.

Bij het snel remmen gaat het schokkerig en dit lijkt vooral uit de wielen te komen. De remschijven zien er goed uit en de blokken zijn nieuw. Wij zitten zelf te denken aan problemen met de wielophanging of stabilisatie. Hebben jullie misschien meer suggesties wat het zou kunnen zijn en hoe makkelijk of moeilijk zoiets is op te lossen voor een garage?

We zouden het niet erg vinden om er iets van 1000 dollar extra aan uit te geven, maar het moeten geen duizenden dollars worden. ;)

Alle input is dus welkom. :)
  Moderator zondag 29 april 2012 @ 08:48:14 #268
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 29 april 2012 @ 10:33:32 #269
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110922529
Draagarmen wellicht? Wielen goed gebalanceerd?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 29 april 2012 @ 10:37:34 #270
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_110922620
Is er niet anders te koop wat wel goed rijdt dan ?
  zondag 29 april 2012 @ 10:42:45 #271
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110922703
Soms moet je 'n risicootje nemen ;)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 29 april 2012 @ 10:52:23 #272
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_110922846
Als je er verstand van hebt ja :D
  zondag 29 april 2012 @ 10:53:01 #273
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110922861
Ook zonder verstand. Ik heb van de week een oude fransoos met 300k+ km's gekocht :')
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 29 april 2012 @ 10:54:11 #274
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_110922881
Kapitalisten hier :D
pi_110922899
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 10:53 schreef Mikkie het volgende:
Ook zonder verstand. Ik heb van de week een oude fransoos met 300k+ km's gekocht :')
Why? pics?
Facts don't care about your feelings
  zondag 29 april 2012 @ 10:57:30 #276
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110922936
Pics zijn er nog niet :). Auto staat ook niet bij mij op dit moment en is ook in te erbarmelijke staat voor pics :P

De reden :):
Carbagerun 2012, wie doet er mee?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 29 april 2012 @ 11:06:37 #277
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110923111
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:31 schreef Alicey het volgende:
Ben ik weer met een vraagje. :)

We zijn bezig om weer een BMW aan te schaffen. Ons oog is gevallen op een E38 740iL uit 1995. De auto ziet er goed uit en alles lijkt ook goed te werken. Er is echter wel een probleem dat vrij serieus is en wat we dus ook direct na aankoop op zouden willen lossen.

Bij het snel remmen gaat het schokkerig en dit lijkt vooral uit de wielen te komen. De remschijven zien er goed uit en de blokken zijn nieuw. Wij zitten zelf te denken aan problemen met de wielophanging of stabilisatie. Hebben jullie misschien meer suggesties wat het zou kunnen zijn en hoe makkelijk of moeilijk zoiets is op te lossen voor een garage?

We zouden het niet erg vinden om er iets van 1000 dollar extra aan uit te geven, maar het moeten geen duizenden dollars worden. ;)

Alle input is dus welkom. :)
Wat zegt die verkopende partij er zelf van?
pi_110924115
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 01:31 schreef Alicey het volgende:
Ben ik weer met een vraagje. :)

We zijn bezig om weer een BMW aan te schaffen. Ons oog is gevallen op een E38 740iL uit 1995. De auto ziet er goed uit en alles lijkt ook goed te werken. Er is echter wel een probleem dat vrij serieus is en wat we dus ook direct na aankoop op zouden willen lossen.

Bij het snel remmen gaat het schokkerig en dit lijkt vooral uit de wielen te komen. De remschijven zien er goed uit en de blokken zijn nieuw. Wij zitten zelf te denken aan problemen met de wielophanging of stabilisatie. Hebben jullie misschien meer suggesties wat het zou kunnen zijn en hoe makkelijk of moeilijk zoiets is op te lossen voor een garage?

We zouden het niet erg vinden om er iets van 1000 dollar extra aan uit te geven, maar het moeten geen duizenden dollars worden. ;)

Alle input is dus welkom. :)
Haal een E38 750i :9~
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 29 april 2012 @ 12:19:35 #279
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110924998
Wel zulke bazenbakken hè, die E38's. Fuckin' stijlvol, vind ik. Vooral de neus.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mikkie op 29-04-2012 12:28:05 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_110925054
Heb ik weleens gehad, toen was het gewoon onbalans in de banden. Zou natuurlijk ook een kromme velg kunnen zijn. Kan me voorstellen dat een gare draagarm ook aan de hand kan zijn. Maar zal nooit echt kostbaar zijn lijkt me.
.
  zondag 29 april 2012 @ 12:30:12 #281
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_110925350
Van de week een leukigheid besteld voor mijzelf:
Autel MaxiScan® MS309

http://www.auteltech.com/ms309.htm

De MaxiScan MS309 is klein van formaat en van prijs maar is krachtig genoeg om een betrouwbare en volledige diagnose te stellen bij OBD2 ondersteunde voertuigen vanaf 1996. Dankzij de de weergave van foutcodes met omschrijving in het display is de MaxiScan MS309 een tijdbesparende oplossing.

Functionaliteiten van de MaxiScan MS309:

Ondersteunt alle OBD2 ondersteunde voertuigen vanaf 1996 tot 2012
Leest en wist universele en fabrikantspecifieke foutcodes
Reset het check engine lampje
Status van het (MIL) storingslampje
Review de emissie status van de OBD monitoren
Status van het (MIL) storingslampje
Leest voertuig informatie VIN, CVN en CIN
Leest bevroren Data
Eenvoudig in gebruik, plug and play
Storingscodes worden met omschrijving weergegeven op het display
Stroomvoorziening via het voertuig, batterijen zijn niet nodig.
  zondag 29 april 2012 @ 12:35:59 #282
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_110925546
Wat heb je ervoor betaald, als ik vragen mag?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 29 april 2012 @ 14:04:11 #283
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110928878
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:19 schreef Mikkie het volgende:
Wel zulke bazenbakken hè, die E38's. Fuckin' stijlvol, vind ik. Vooral de neus.
Helemaal mee eens en ik rij er met plezier in
pi_110932992
Alle 7-series zijn bazenbakken, het is gewoon de master onder de BMW's 8-)
Facts don't care about your feelings
  Moderator zondag 29 april 2012 @ 16:54:34 #285
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110935111
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:30 schreef Goddelijker het volgende:
Van de week een leukigheid besteld voor mijzelf:
Autel MaxiScan® MS309
[ afbeelding ]
http://www.auteltech.com/ms309.htm

De MaxiScan MS309 is klein van formaat en van prijs maar is krachtig genoeg om een betrouwbare en volledige diagnose te stellen bij OBD2 ondersteunde voertuigen vanaf 1996. Dankzij de de weergave van foutcodes met omschrijving in het display is de MaxiScan MS309 een tijdbesparende oplossing.

Functionaliteiten van de MaxiScan MS309:

Ondersteunt alle OBD2 ondersteunde voertuigen vanaf 1996 tot 2012
Leest en wist universele en fabrikantspecifieke foutcodes
Reset het check engine lampje
Status van het (MIL) storingslampje
Review de emissie status van de OBD monitoren
Status van het (MIL) storingslampje
Leest voertuig informatie VIN, CVN en CIN
Leest bevroren Data
Eenvoudig in gebruik, plug and play
Storingscodes worden met omschrijving weergegeven op het display
Stroomvoorziening via het voertuig, batterijen zijn niet nodig.

:9~ Kost dat? En bestaat dat ook voor die oude, ronde aansluiting?
  zondag 29 april 2012 @ 17:10:03 #286
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_110935603
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 10:37 schreef mitchelll0181 het volgende:
Is er niet anders te koop wat wel goed rijdt dan ?
Vast wel, maar als het nu helemaal goed rijdt, dan betekent dat ook niet dat je geen risico loopt dat er binnen een week iets zichtbaar wordt wat duur is. :)
  zondag 29 april 2012 @ 17:11:33 #287
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_110935641
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 11:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

Wat zegt die verkopende partij er zelf van?
De verkoper zelf zegt dat hij vermoed dat het een stuurstang of verzwakte wielophanging kan zijn. Maar ja, het blijft natuurlijk wel een autoverkoper. :D
  zondag 29 april 2012 @ 17:12:27 #288
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_110935676
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:19 schreef Mikkie het volgende:
Wel zulke bazenbakken hè, die E38's. Fuckin' stijlvol, vind ik. Vooral de neus.
't is inderdaad een prachtige auto. ^O^
  zondag 29 april 2012 @ 17:13:16 #289
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_110935698
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 12:21 schreef Fer het volgende:
Heb ik weleens gehad, toen was het gewoon onbalans in de banden. Zou natuurlijk ook een kromme velg kunnen zijn. Kan me voorstellen dat een gare draagarm ook aan de hand kan zijn. Maar zal nooit echt kostbaar zijn lijkt me.
Bedankt! Het is voor ons goed om te weten dat er waarschijnlijk geen hele spectaculaire dingen mee aan de hand zijn. :)
pi_110935757
Kon dat niet in 1 post mens??
Facts don't care about your feelings
  zondag 29 april 2012 @ 17:15:23 #291
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110935775
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

't is inderdaad een prachtige auto. ^O^
Ik heb er ook één, rijdt geweldig, je mag hem niet na laten kijken bij een BMW garage of iemand die er verstand van heeft, als je maar van te voren weet hoeveel je er aan moet versleutelen.
  zondag 29 april 2012 @ 17:17:15 #292
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_110935827
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Kon dat niet in 1 post mens??
Vast wel, maar ik vrees dat ik daar te lui voor ben. :@
  zondag 29 april 2012 @ 17:20:16 #293
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_110935905
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik heb er ook één, rijdt geweldig, je mag hem niet na laten kijken bij een BMW garage of iemand die er verstand van heeft, als je maar van te voren weet hoeveel je er aan moet versleutelen.
Dat laatste is dus wat we een beetje probleren in te schatten. We gaan het waarschijnlijk niet zelf doen, maar hebben van andere BMW-eigenaren een adres gekregen van een garage die BMW's goed en vakkundig zou doen en bovendien niet duur zou zijn.

Het risico wordt dan wat groter omdat er ook arbeidskosten bij komen kijken. Nu weten we niet precies hoe hoog die zijn hier, maar het lijkt er op dat die ook hier het grootste deel van de rekening uitmaken. Belangrijk voor ons dus om goed geinformeerd te zijn. :)
  zondag 29 april 2012 @ 17:21:50 #294
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110935949
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat laatste is dus wat we een beetje probleren in te schatten. We gaan het waarschijnlijk niet zelf doen, maar hebben van andere BMW-eigenaren een adres gekregen van een garage die BMW's goed en vakkundig zou doen en bovendien niet duur zou zijn.

Het risico wordt dan wat groter omdat er ook arbeidskosten bij komen kijken. Nu weten we niet precies hoe hoog die zijn hier, maar het lijkt er op dat die ook hier het grootste deel van de rekening uitmaken. Belangrijk voor ons dus om goed geinformeerd te zijn. :)
Hier is USA?
  zondag 29 april 2012 @ 17:23:26 #295
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_110936004
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:21 schreef Tarado het volgende:

[..]

Hier is USA?
Ja, klopt.
  zondag 29 april 2012 @ 17:25:42 #296
131800 Tarado
capô de fusca
pi_110936072
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ja, klopt.
goeie site voor E38 in the VS: http://www.e38.org/
  zondag 29 april 2012 @ 17:27:49 #297
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_110936132
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 17:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

goeie site voor E38 in the VS: http://www.e38.org/
Bedankt!! Dat kan ook nog wel eens heel nuttig zijn voor ons. :)
  maandag 30 april 2012 @ 00:41:52 #298
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_110953681
Mijn showroom topic op BimmerPortal bestaat inmiddels al uit 8 pagina's vol met modificaties, problemen en reparaties die ik uitgevoerd heb aan de E46 het ruime jaar dat ik hem inmiddels heb (aanschafdatum feb. 2011), maar mogelijk gaat 'ie in de verkoop. Ik zit echter met wat dingen in mijn maag die kunnen meespelen met een eventuele verkoop, en daarvan hoor ik graag jullie mening:

http://www.bimmerportal.nl/post406716.html#p406716

[ Bericht 14% gewijzigd door TommyGun op 30-04-2012 01:04:19 ]
  maandag 30 april 2012 @ 02:12:20 #299
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_110955233
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 16:54 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

:9~ Kost dat? En bestaat dat ook voor die oude, ronde aansluiting?
32 dollar. Daarvoor kun je een verloopkabel krijgen. :)
  maandag 30 april 2012 @ 02:33:32 #300
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_110955406
We hebben uiteindelijk de 740iL die we gisteren gezien hadden gekocht. Vandaag hebben we er nog een aantal bekeken, maar de meesten zagen er erg slecht uit. De enige die er goed uit zag had aardig wat dashboard-knopjes die het niet deden en het CHECK ENGINE lichtje bleef branden. Daar hebben we dus maar van afgezien. :P

SingleCoil en ondergetekende zijn vanaf heden dus weer trotse bezitters van een 1995 E38 740iL. ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')