Ja, ook. En we hoopten dat ondanks de overfill en na even draaien het filter nog wel voller zou raken en het peil dus zou dalen.quote:Op donderdag 19 april 2012 10:45 schreef rival het volgende:
[..]
heb je ook het filter vervangen? want als je de motor dan even een paar seconden laat draaien verdwijnt daar wel een half litertje in
Ach; zo leer je nog eens wat en geeft toch voldoening als je problemen zelf op kunt lossen?quote:Op donderdag 19 april 2012 21:12 schreef jitzzzze het volgende:
En weet je waarom de oude het zo slecht deed? Hij zat ondersteboven
Zie deze DIY, die ik pas net vind http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/33/03&lang=NL
Het ontluchtingsventieltje zat naar beneden, ik weet niet welke prutser eraan gezeten heeft
Vergeet vooral de geleidepennen niet, meest voorkomende oorzaak van slepende/vastzittende remblokken met alle gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:34 schreef Hyperdude het volgende:
Weet ik niet precies, maar dit kan ik zo bedenken:
vastzittende blokken:
rare geluiden.
afwijkend slijtage beeld blokken/schijf.
ik heb ook wel eens één warm/heet voorwiel gehad
Als je geen rare dingen aan de schijven ziet, blokken op 1 as gelijk versleten zijn, en er geen rare geluiden zijn, is er waarschijnlijk niets aan de hand.
Gangbaar maken= goed schoonmaken/schuren/staalborstel van de contactvlakken blok/remklauw (correcte blokken, eventueel scherpe randen/klemmende vlakken iets bijvijlen/afzoeten. Kopervet(of de opvolger daarva) gebruiken op de juiste plekken.
Aha, dat komt dan wellicht wel als ik remblokken ga vervangen. Eerst een V-snaar om de aircocompressor heen en een lekkend stuurbekrachtigingsoliereservoir + leidingen vervangen.quote:Op vrijdag 20 april 2012 19:04 schreef Michel2GRFE het volgende:
Ik heb pas geleden mijn remklauwen laten reviseren en per klauw waren er 2 revisiesetjes ; eentje met nieuwe rubbers voor de geleidepennen (dacht ik..) en de ander met nieuwe rubbers/ringen voor de klauw. Maar dat kan per model verschillen, ik heb een e36. Ik geloof dat ik voor het complete spul rond de ¤30/35,- per klauw moest betalen.
Inmiddels al een goede 200 km verder en voor en na iedere rit controleer ik voorlopig het niveau en hou onderweg de temp in de gaten. En het blijft constant, dus ben er wel blij meequote:Op zaterdag 21 april 2012 17:00 schreef Hyperdude het volgende:
Alle lucht er een beetje fatsoenlijk uit gekregen?
Heeft jouw motor ook een los slangetje van het expansievat? Bij mij zit er een los slangetje wat naar voren toe loopt naar de linkerkoplamp, juist om het teveel aan kvs af te voeren.quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:07 schreef Hyperdude het volgende:
Ik weet niet of je jouw blok zelfontluchtend is.
Een E36 325i is iig. niet zelfontluchtend. Die moest je met de voor- of achterwielen op de brug lekker schuin zetten voordat de koelvloeistof overal kon komen.
25k met een setje banden?quote:Op maandag 16 april 2012 10:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik tegenwoordig wel met de benzineprijzen, maar rij nauwelijks in de 7-serie, daarom vind ik het zonde om er ¤800 aan banden onder te knallen om misschien 5.000 per jaar te rijden. E46 gebruikte ik dagelijks dus dan wil je gewoon goed spul eronder. Verdrietig word je wel, als je 25.000 rijdt in een jaar en je er dan weer nieuwe onder kan knallen
Ik heb dat ding niet meer. In principe heeft een gesloten koelsysteem, zoals hier het geval is vlgns. mij, geen "losse slangetjes".quote:Op zaterdag 21 april 2012 17:16 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Heeft jouw motor ook een los slangetje van het expansievat? Bij mij zit er een los slangetje wat naar voren toe loopt naar de linkerkoplamp, juist om het teveel aan kvs af te voeren.
Hmm, ik heb toch echt een slangetje om een teveel aan kvs af te voeren. En daar kan uiteraard ook lucht door.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:15 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik heb dat ding niet meer. In principe heeft een gesloten koelsysteem, zoals hier het geval is vlgns. mij, geen "losse slangetjes".
Ik kan het best verkeerd hebben, maar bij mijn oude 325i en mijn huidige 330i blaas je een eventueel KVS overschot er uit via het overdrukventiel van de vuldop. Maar dat kan bij een diesel wel anders in elkaar zitten.quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:36 schreef Michel2GRFE het volgende:
Slangetje is gewoon afvoer voor het geval je 'teveel' aan KVS hebt bijgevuld, aangezien het stijgt wanneer je motor op temperatuur is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |