abonnement Unibet Coolblue
pi_110547211
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 10:45 schreef rival het volgende:

[..]

heb je ook het filter vervangen? want als je de motor dan even een paar seconden laat draaien verdwijnt daar wel een half litertje in :)
Ja, ook. En we hoopten dat ondanks de overfill en na even draaien het filter nog wel voller zou raken en het peil dus zou dalen.
Maar het peil is bij zowel koud als warm toch te hoog. Geen verschil trouwens bij warm of koud.
Goed om te weten - officieel hoor je bij warme motor na 10 minuten het peil te controleren, maar 't maakt echt niet uit.

Heb maar even een carterpompje gekocht vanmiddag - duur zijn ze niet - en morgen even wat eruit zuigen. Better safe than sorry... :)
  vrijdag 20 april 2012 @ 09:06:03 #227
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110551373
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 21:12 schreef jitzzzze het volgende:
En weet je waarom de oude het zo slecht deed? Hij zat ondersteboven :')

Zie deze DIY, die ik pas net vind :( http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/00/33/03&lang=NL
Het ontluchtingsventieltje zat naar beneden, ik weet niet welke prutser eraan gezeten heeft :(
Ach; zo leer je nog eens wat en geeft toch voldoening als je problemen zelf op kunt lossen?

Als je vermoed dat er iemand aan je auto heeft lopen prutsen, welke onderdelen zou je dan nog meer kunnen verdenken?

Ik zou de remmen en de ophanging nauwkeurig bekijken. Zit er nog een nette draad op je wielbouten, vastzittende/bijgevijlde remblokken? De motor heb je al gehad :P. Misschien nog eens nalopen of je accu-aansluitingen en aardcontacten netjes vastzitten?.
Heb je het meeste wel gehad vlgns. mij. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator vrijdag 20 april 2012 @ 09:49:31 #228
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110552299
Ik ben er wel weer blij mee dat ik het zelf gefixt heb.

De ophanging had ik al bekeken en ziet er goed uit. De remmen staat nog op mijn lijstje, ik wacht nog op een setje slijtagesensoren en ga het dan eens goed bekijken.

Hoe kan je vastzittende remblokken smeren? En hoe kan je eigenlijk zien dat ze vastzitten?
Accu moet ook nog vervangen worden; hij start soms wat moeilijk.
  vrijdag 20 april 2012 @ 10:34:17 #229
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110553491
Weet ik niet precies, maar dit kan ik zo bedenken:

vastzittende blokken:
rare geluiden.
afwijkend slijtage beeld blokken/schijf.
ik heb ook wel eens één warm/heet voorwiel gehad

Als je geen rare dingen aan de schijven ziet, blokken op 1 as gelijk versleten zijn, en er geen rare geluiden zijn, is er waarschijnlijk niets aan de hand. :)

Gangbaar maken= goed schoonmaken/schuren/staalborstel van de contactvlakken blok/remklauw (correcte blokken, eventueel scherpe randen/klemmende vlakken iets bijvijlen/afzoeten. Kopervet(of de opvolger daarva) gebruiken op de juiste plekken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_110554576
Hier ook succes met het carterpompje.

't is wel een geklieder en een gedoe - vooral als je lichtelijk onvoorbereid dit wil doen :@ - , maar nu is het weer klaar.
Eerst te weinig getapt, het peil was amper gedaald. Dus weer dat hele gedoe van opvangbak klaar zetten, inserten, pompen. En toen bleek dat ik juist weer teveel had gepompt, onder het minimum streepje.
:')
*zucht*

Dus weer bijgevuld en het peil staat nu halverwege.
pi_110561022
Jaja het is zo ver, de Z4 staat bij de bmw garage :) Maandag komen de kentekenplaten binnen en dan nog een datum prikken om hem op te halen.

*O* Voel me weer net een klein kind *O*
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_110562421
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 10:34 schreef Hyperdude het volgende:
Weet ik niet precies, maar dit kan ik zo bedenken:

vastzittende blokken:
rare geluiden.
afwijkend slijtage beeld blokken/schijf.
ik heb ook wel eens één warm/heet voorwiel gehad

Als je geen rare dingen aan de schijven ziet, blokken op 1 as gelijk versleten zijn, en er geen rare geluiden zijn, is er waarschijnlijk niets aan de hand. :)

Gangbaar maken= goed schoonmaken/schuren/staalborstel van de contactvlakken blok/remklauw (correcte blokken, eventueel scherpe randen/klemmende vlakken iets bijvijlen/afzoeten. Kopervet(of de opvolger daarva) gebruiken op de juiste plekken.
Vergeet vooral de geleidepennen niet, meest voorkomende oorzaak van slepende/vastzittende remblokken met alle gevolgen van dien.

En als je dan toch alles los hebt liggen, even revisiesetje er tegen aan gooien.. kost niet zo duur qua financieel geld ( :') ) en je kunt er weer even tegenaan.
I'm not shy, I'm enjoying the party in my head..
  Moderator vrijdag 20 april 2012 @ 19:00:10 #233
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110566117
Ik heb pas geleden mijn remklauwen laten reviseren en per klauw waren er 2 revisiesetjes ; eentje met nieuwe rubbers voor de geleidepennen (dacht ik..) en de ander met nieuwe rubbers/ringen voor de klauw. Maar dat kan per model verschillen, ik heb een e36. Ik geloof dat ik voor het complete spul rond de ¤30/35,- per klauw moest betalen.
I'm not shy, I'm enjoying the party in my head..
  Moderator vrijdag 20 april 2012 @ 19:08:20 #235
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110566239
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 19:04 schreef Michel2GRFE het volgende:
Ik heb pas geleden mijn remklauwen laten reviseren en per klauw waren er 2 revisiesetjes ; eentje met nieuwe rubbers voor de geleidepennen (dacht ik..) en de ander met nieuwe rubbers/ringen voor de klauw. Maar dat kan per model verschillen, ik heb een e36. Ik geloof dat ik voor het complete spul rond de ¤30/35,- per klauw moest betalen.
Aha, dat komt dan wellicht wel als ik remblokken ga vervangen. Eerst een V-snaar om de aircocompressor heen en een lekkend stuurbekrachtigingsoliereservoir + leidingen vervangen.
pi_110573121
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 16:43 schreef boegschroef het volgende:

*O* Voel me weer net een klein kind *O*
Men are still boys. Only their toys are bigger..
  Moderator zaterdag 21 april 2012 @ 16:20:24 #237
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110597081
Hmm, het lijkt alsof mijn reparatie gelukt is 8-) De temperatuur loopt op tot iets links van het midden en blijft daar. Ook het niveau kvs blijft stabiel.

Ik ben echt goed :')
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:00:43 #238
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110599177
Alle lucht er een beetje fatsoenlijk uit gekregen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator zaterdag 21 april 2012 @ 17:04:15 #239
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110599347
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:00 schreef Hyperdude het volgende:
Alle lucht er een beetje fatsoenlijk uit gekregen?
Inmiddels al een goede 200 km verder en voor en na iedere rit controleer ik voorlopig het niveau en hou onderweg de temp in de gaten. En het blijft constant, dus ben er wel blij mee 8-)

Systeem is zelf ontluchtent dacht ik, maar tot dusver komt er weinig lucht uit.
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:07:06 #240
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110599476
Ik weet niet of je jouw blok zelfontluchtend is.
Een E36 325i is iig. niet zelfontluchtend. Die moest je met de voor- of achterwielen op de brug lekker schuin zetten voordat de koelvloeistof overal kon komen. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator zaterdag 21 april 2012 @ 17:16:32 #241
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110599840
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:07 schreef Hyperdude het volgende:
Ik weet niet of je jouw blok zelfontluchtend is.
Een E36 325i is iig. niet zelfontluchtend. Die moest je met de voor- of achterwielen op de brug lekker schuin zetten voordat de koelvloeistof overal kon komen. :)
Heeft jouw motor ook een los slangetje van het expansievat? Bij mij zit er een los slangetje wat naar voren toe loopt naar de linkerkoplamp, juist om het teveel aan kvs af te voeren.
  zaterdag 21 april 2012 @ 17:29:24 #242
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_110600392
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik tegenwoordig wel met de benzineprijzen, maar rij nauwelijks in de 7-serie, daarom vind ik het zonde om er ¤800 aan banden onder te knallen om misschien 5.000 per jaar te rijden. E46 gebruikte ik dagelijks dus dan wil je gewoon goed spul eronder. Verdrietig word je wel, als je 25.000 rijdt in een jaar en je er dan weer nieuwe onder kan knallen ;(
25k met een setje banden?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_110605610
Ja ongeveer. Hangt natuurlijk veel af van je rijstijl, misschien dat het 30.000 was maar niet veel meer. Is dat zo raar dan?
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:15:40 #244
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110606575
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 17:16 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Heeft jouw motor ook een los slangetje van het expansievat? Bij mij zit er een los slangetje wat naar voren toe loopt naar de linkerkoplamp, juist om het teveel aan kvs af te voeren.
Ik heb dat ding niet meer. In principe heeft een gesloten koelsysteem, zoals hier het geval is vlgns. mij, geen "losse slangetjes".
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator zaterdag 21 april 2012 @ 20:18:41 #245
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_110606757
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:15 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Ik heb dat ding niet meer. In principe heeft een gesloten koelsysteem, zoals hier het geval is vlgns. mij, geen "losse slangetjes".
Hmm, ik heb toch echt een slangetje om een teveel aan kvs af te voeren. En daar kan uiteraard ook lucht door.
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:21:19 #246
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110606887
Koelsysteem moet toch druk op kunnen bouwen/gesloten zijn?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_110607695
Slangetje is gewoon afvoer voor het geval je 'teveel' aan KVS hebt bijgevuld, aangezien het stijgt wanneer je motor op temperatuur is.
I'm not shy, I'm enjoying the party in my head..
  zaterdag 21 april 2012 @ 20:57:36 #248
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_110608818
Mensen, ik kom zojuist dit tegen op teh internetz:

Een enorme BMW meeting vlak onder Utrecht.

http://www.bimmerportal.n(...)-t25978.html#p387133

Hier ga ik zeker wel even heen denk ik!
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
  zaterdag 21 april 2012 @ 21:23:47 #249
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_110610166
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:36 schreef Michel2GRFE het volgende:
Slangetje is gewoon afvoer voor het geval je 'teveel' aan KVS hebt bijgevuld, aangezien het stijgt wanneer je motor op temperatuur is.
Ik kan het best verkeerd hebben, maar bij mijn oude 325i en mijn huidige 330i blaas je een eventueel KVS overschot er uit via het overdrukventiel van de vuldop. Maar dat kan bij een diesel wel anders in elkaar zitten. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_110610175
Ja wel grote meeting, helaas heb ik geen BMW meer die nu werkt en ben vast niet welkom met een Toyota ;(
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')