abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 maart 2012 @ 21:02:11 #52
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_109289194
Zo technisch ben ik niet, maar ik denk een kapotte schokbreker?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_109289253
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 21:02 schreef Mikkie het volgende:
Zo technisch ben ik niet, maar ik denk een kapotte schokbreker?
Een lekke schokbreker.

Ik vertelde zaterdag dat ik bij drempels opeens moeite heb om er over heen te komen omdat ik anders de carterpan raak. Hierdoor komt het dus.
  maandag 19 maart 2012 @ 21:04:49 #54
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_109289344
Oja, dat herinner ik me wel. En dan heb ik 't dus goed gezien :D. Wel zuur, zijn geen goedkope dingen! Ik zie bij de E46 al 260 dollar nieuwprijs per schokbreker staan. Los van de montage, that is...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_109290190
Ga voor een schroefset gelijk, ben je voor 180 euro al klaar rondom :7
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 19 maart 2012 @ 21:40:47 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_109291446
Vorig jaar OEM dempertjes onder mijn E46
voor 145 p st.
achter 100 p st.
Ex BTW
Ex montage
Ex nieuwe rubbers en andere meuk
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 20 maart 2012 @ 00:32:20 #57
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_109298847
Auw, dat zijn geen grappen...600incl BTW en dan heb je nog geen montage en toebehoren. Rekening van 1.000 euro ofzo?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_109306567
Geldt het ook voor de schokdempers dat deze per paar vervangen moeten worden? Net als remblokken/schijven?

quote:
10s.gif Op maandag 19 maart 2012 21:19 schreef Turquaz52 het volgende:
Ga voor een schroefset gelijk, ben je voor 180 euro al klaar rondom :7
Nee ik ga m niet verlagen maar een aftermarket set kost dus rond de 180 rondom? Het liefst OEM maar dan kom ik uit rond de 600 euro lees ik dus.

Mijn apk verloopt in mei dus ben precies op tijd -.-
pi_109307865
Ik moet misschien ook maar eens preventief wat onderdelen vervangen. Zit al op de 330dkm, heb m volgens mij sinds 230dkm, heb er nog niks aan vervangen, behalve remblok/schijf/filters/olie.

Waar moet ik op letten, wat kan er 'stuk' zijn?

E46 320TD
pi_109308470
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 11:52 schreef xaban06 het volgende:
Ik moet misschien ook maar eens preventief wat onderdelen vervangen. Zit al op de 330dkm, heb m volgens mij sinds 230dkm, heb er nog niks aan vervangen, behalve remblok/schijf/filters/olie.

Waar moet ik op letten, wat kan er 'stuk' zijn?

E46 320TD
Alles kan stuk. Dan kan je net zo goed de hele auto preventief te vervangen :P
  dinsdag 20 maart 2012 @ 14:57:42 #61
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_109314350
Wat voor banden doe jij 100dkm mee?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_109315228
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 11:10 schreef Gokhan03 het volgende:
Geldt het ook voor de schokdempers dat deze per paar vervangen moeten worden? Net als remblokken/schijven?

[..]

Nee ik ga m niet verlagen maar een aftermarket set kost dus rond de 180 rondom? Het liefst OEM maar dan kom ik uit rond de 600 euro lees ik dus.

Mijn apk verloopt in mei dus ben precies op tijd -.-
Je hoeft hem niet per se te verlagen, je kunt hem zelfs hoger zetten.

het is gewoon een setje waarmee je zelf de hoogte kunt bepalen.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  Moderator dinsdag 20 maart 2012 @ 15:23:11 #63
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_109315862
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 14:57 schreef daNpy het volgende:
Wat voor banden doe jij 100dkm mee?
Ok, ik was de banden vergeten te vermelden.

Gokhan: Dat alles stuk kan gaan, snap ik. Maar er zullen vast wel wat onderdelen zijn welke om de zoveel dkm vervangen moet worden, niet?

Wat een niveau zeg, ik dacht ik vraag eens iets :')
pi_109317933
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 15:39 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ok, ik was de banden vergeten te vermelden.

Gokhan: Dat alles stuk kan gaan, snap ik. Maar er zullen vast wel wat onderdelen zijn welke om de zoveel dkm vervangen moet worden, niet?

Wat een niveau zeg, ik dacht ik vraag eens iets :')
Zolang een onderdeel geen kuren toont dan hoeft hij ook niet vervangen te worden lijkt mij. We kunnen moeilijk zeggen dat je bijvoorbeeld je gloeibougies moet vervangen want die gaan x aantal km mee.
Jij bent de enige die de staat van je auto weet. Anders laat je er iemand naar kijken. Vanaf mijn toetsenbord gaat dat moeilijk.
pi_109318234
Iedere auto heeft zijn bekende punten, niet? En soms moet je onderdelen vervangen voordat het stuk gaat om erger te voorkomen, niet?

En er zijn inderdaad onderdelen die een bepaald aantal dkm mee gaat, niet?
pi_109318347
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 17:03 schreef xaban06 het volgende:
Iedere auto heeft zijn bekende punten, niet? En soms moet je onderdelen vervangen voordat het stuk gaat om erger te voorkomen, niet?

En er zijn inderdaad onderdelen die een bepaald aantal dkm mee gaat, niet?
Ja alles gaat ooit stuk, maar niemand weet wanneer. Zo gaat een distributieketting 'levenslang' mee maar hij kan ook op de 2 ton al kapot gaan. Of de bekende thermostaat en visco koppeling kwaal. Ga jij daadwerkelijk alle onderdelen langslopen? Veel succes.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 19:06:42 #68
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_109322963
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 11:52 schreef xaban06 het volgende:
Ik moet misschien ook maar eens preventief wat onderdelen vervangen. Zit al op de 330dkm, heb m volgens mij sinds 230dkm, heb er nog niks aan vervangen, behalve remblok/schijf/filters/olie.

Waar moet ik op letten, wat kan er 'stuk' zijn?

E46 320TD
Komt ie wel eens bij een garage en lopen ze 'm dan na; of alleen tanken en APK? :)

Heb bij mijn E46 330i vorig jaar (240K kms.) een bolstaande/uithangende(beetje) radiator op advies van mijn garage vervangen. Toen tegelijkertijd ook waterpomp (ook advies garage) en slangen (niet nodig volgens garage :P ) laten vervangen. Tegelijkertijd ff de hele boel spoelen/flushen en nwe. koelmeuk er in.
Ik heb de thermostaat al eens eerder laten vervangen; maar die is minder problematisch dan bij bv.. de E36. Als ie goed; zou ik 'm laten niet vervangen

Verder zou je kunnen denken aan aan vloeistoffen verversen. versnellingsbak/diff/stuurbekrachtiging
worden vaak overgeslagen/staan niet in het BMW onderhoudsschema. En kan je over twisten of het nuttig is.

NB. Ik weet weinig van diesels; maar mijn bakkie heeft bv. geen viscokoelding meer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_109357953
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 19:06 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Komt ie wel eens bij een garage en lopen ze 'm dan na; of alleen tanken en APK? :)
Alleen APK, ze lopen de auto niet na.

quote:
Verder zou je kunnen denken aan aan vloeistoffen verversen. versnellingsbak/diff/stuurbekrachtiging
worden vaak overgeslagen/staan niet in het BMW onderhoudsschema. En kan je over twisten of het nuttig is.
Allemaal in de afgelopen 100dkm niet gedaan, misschien maar eens doen. Weet niet om de hoelang het moet?
pi_109358834
Mijn e30 staat nu op het slachtblok, morgen horen wat de keurmeester te melden heeft. BTW 900km gereden sinds de vorige keuring, zou goed moeten gaan.

Ik ga er trouwens zo'n goedkope TA Technix set onder gooien, 40/20mm en dempers. Maar ik rijd er niet zoveel mee. Kan me voorstellen dat zoiets bij dagelijks gebruik wel snel stuk/lek gaat.

Oh ja ik heb weleens 100000km met een set banden gedaan. Dat waren Michelin Energy;s onder een 307 met 1.4 Diesel. Die werden onrond op het laatste, toen zat er nog wat profiel op.
.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 20:57:49 #71
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_109472616
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:57 schreef Fer het volgende:
Mijn e30 staat nu op het slachtblok, morgen horen wat de keurmeester te melden heeft. BTW 900km gereden sinds de vorige keuring, zou goed moeten gaan.

Ik ga er trouwens zo'n goedkope TA Technix set onder gooien, 40/20mm en dempers. Maar ik rijd er niet zoveel mee. Kan me voorstellen dat zoiets bij dagelijks gebruik wel snel stuk/lek gaat.

Oh ja ik heb weleens 100000km met een set banden gedaan. Dat waren Michelin Energy;s onder een 307 met 1.4 Diesel. Die werden onrond op het laatste, toen zat er nog wat profiel op.
900 km sinds de laatste keuring? En die was een jaar geleden? Dan heb je er echt weinig mee gereden, ik zou zeggen dat als er geen aantekeningen waren vorige keuring dat je zonder veel moeite door de APK moet kunnen.
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_109475082
Eerste bericht is goed, alleen koplamp stellen.
.
pi_109597524
Vanochtend een poging tot ruitenvloeistof bijvullen.
Trek aan het hendeltje voor de motorkap... niks..
Wss het kabeltje van die hendel af. Als die ergens anders geknapt is heb ik een probleem.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_109599210
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 09:39 schreef piekartz87 het volgende:
Vanochtend een poging tot ruitenvloeistof bijvullen.
Trek aan het hendeltje voor de motorkap... niks..
Wss het kabeltje van die hendel af. Als die ergens anders geknapt is heb ik een probleem.
Dat is een lastige!!

soms klemt de motorkap gewoon een beetje en moet je op de motorkap duwen tegelijk met aan het hendeltje trekken (2 man nodig uiteraard)

anders het mechanisme 'handmatig' lossen.... soms kom je erbij door de grill.... anders moet je van onderen kutten....
  woensdag 28 maart 2012 @ 10:49:17 #75
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_109599267
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 20:57 schreef tha_rizzo het volgende:

[..]

900 km sinds de laatste keuring? En die was een jaar geleden? Dan heb je er echt weinig mee gereden, ik zou zeggen dat als er geen aantekeningen waren vorige keuring dat je zonder veel moeite door de APK moet kunnen.
mijne moet deze maand ook, ben dit jaar ook niet over de 3k gekomen gok ik.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_109604429
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 10:47 schreef rival het volgende:

[..]

Dat is een lastige!!

soms klemt de motorkap gewoon een beetje en moet je op de motorkap duwen tegelijk met aan het hendeltje trekken (2 man nodig uiteraard)

anders het mechanisme 'handmatig' lossen.... soms kom je erbij door de grill.... anders moet je van onderen kutten....
Mijn god... ik hoop maar dat het te doen is. Ik zal toch af en toe onder de motorkap moeten zijn...
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  woensdag 28 maart 2012 @ 16:35:49 #77
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_109612349
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 13:20 schreef piekartz87 het volgende:

[..]

Mijn god... ik hoop maar dat het te doen is. Ik zal toch af en toe onder de motorkap moeten zijn...
Da's mooi klote ja. Heeft m'n pa ooit gehad met z'n Laguna, daar konden ze nog amper bij. Twee uur kloten in de garage, een flinke deuk in de motorkap, maar toen was het ding los. Gelukkig was 't een oude bak :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 28 maart 2012 @ 19:10:20 #78
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_109618747
Hebben die dingen geen reserve trekkoord oid?
Mijn eerste Alfa had dat bij de motorkap: dikke visdraad met rubber oog ergens onder het dashboard.
Mijn laatste Alfa had iets dergelijks bij de achterklep. :P
En mijn E46 heeft nog een reservetrekkert voor de benzineklep.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 28 maart 2012 @ 19:22:44 #79
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_109619326
Dat klopt, dat heeft elke E46. Maar voor de motorkap niet, ben ik bang. :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_109649042
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 19:10 schreef Hyperdude het volgende:
Hebben die dingen geen reserve trekkoord oid?
Mijn eerste Alfa had dat bij de motorkap: dikke visdraad met rubber oog ergens onder het dashboard.
Mijn laatste Alfa had iets dergelijks bij de achterklep. :P
En mijn E46 heeft nog een reservetrekkert voor de benzineklep.
Dat komt omdat het een alfa is, die gaan altijd kapot dus maken ze er alvast een second option er bij.

BMW's gaan nooit kapot, en als ze kapot gaan ben je nog niet zo ver van huis want dan breekt maar 1 klein stukje af ipv de gehele mechanisme.. :P

Heb btw mijn zonnekleppen met verlichting ingebouwd in de BMW, verlichtingskabels doorgetrokken en aangesloten en het werkt.... :D :D :D
En ik heb automatisch dimmende binnenspiegel opgehangen en de kabels door getrokken en aangesloten en dat werkt ook nu.. :D :D :D *O* *O*

Nu nog de kabelboom aanleggen aansluiten/uitpuzzelen voor de elektrische achterruiten.. -O-
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_109667617
Ja en daarom hebben ze twin spark uitgevonden, omdat je meer kans op een vonk hebt met een Italiaanse motor.
.
  donderdag 29 maart 2012 @ 22:24:45 #82
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_109674418
Alsof er geen BMW´s zijn met twee bougies per zuigertje. :)

NB.
De vraag ging over een lullig kaduuk BMW kabeltje. Beetje vreemd om dan over Alfa's te gaan lopen ginnegrappen. ;)



[ Bericht 26% gewijzigd door Hyperdude op 30-03-2012 07:56:21 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_109675871
Ja maar dan zijn het nog steeds max 4 per blok.
.
pi_109683644
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 22:24 schreef Hyperdude het volgende:
Alsof er geen BMW´s zijn met twee bougies per zuigertje. :)

NB.
De vraag ging over een lullig kaduuk BMW kabeltje. Beetje vreemd om dan over Alfa's te gaan lopen ginnegrappen. ;)

[ afbeelding ]

Hey is dat de alfa dealer?:p
pi_109693523
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 08:13 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Hey is dat de alfa dealer?:p
Nee de Alfa sloperij, gaan ze rechtstreeks heen wanneer ze niet verkocht worden na 2 maanden.. ::P
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_109739602
Nog eventjes en dan heb ik mn motorrijbewijs en daarna hopelijk zo snel mogelijk mijn Yamaha R6 uit 2004 :+

Maarja ik ben nog wel even zoet met de apk van mn bmw in mei _O-
  zaterdag 31 maart 2012 @ 23:48:38 #87
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_109747587
Kom me ook eens melden in dit topic. Lees al een tijdje mee, maar ben nu ook trotse BMW rijder :)

Heb een paar weken geleden m'n nieuwe BMW 320D (F30) ontvangen Volgens de dealer was ik 1 van de eersten in Nederland met de nieuwe 3 serie :D

Zal binnenkort eens een paar foto's maken
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  zondag 1 april 2012 @ 01:04:59 #88
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_109750451
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 20:22 schreef Gokhan03 het volgende:
Nog eventjes en dan heb ik mn motorrijbewijs en daarna hopelijk zo snel mogelijk mijn Yamaha R6 uit 2004 :+

Maarja ik ben nog wel even zoet met de apk van mn bmw in mei _O-
Waar haal je het geld vandaan? :P

Ik wil ook nog steeds m'n motorrijbewijs, maar wacht nog wel een paar jaar. Ik vrees dat 't me nu al heel snel m'n rijbewijs gaat kosten.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_109756338
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 11:52 schreef xaban06 het volgende:
Ik moet misschien ook maar eens preventief wat onderdelen vervangen. Zit al op de 330dkm, heb m volgens mij sinds 230dkm, heb er nog niks aan vervangen, behalve remblok/schijf/filters/olie.

Waar moet ik op letten, wat kan er 'stuk' zijn?

E46 320TD
distributieriem ofzo?
  zondag 1 april 2012 @ 11:04:15 #90
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_109756365
Die versie heeft een ketting. Ik zou vooral eens kijken naar de draagarmen en draagarmrubbers.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_109756760
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 01:04 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Waar haal je het geld vandaan? :P

Ik wil ook nog steeds m'n motorrijbewijs, maar wacht nog wel een paar jaar. Ik vrees dat 't me nu al heel snel m'n rijbewijs gaat kosten.
Heheh het kost ook mega veel geld om te beginnen aan de motor. Ik had een pakket van 25 lessen incl beide examens wat 1425 euro ongeveer was. Over het algemeen heb je ook meer lessen voor de motor nodig dan voor de auto ivm voertuigbeheersing.
En dan had ik ook nog een pak nodig voor wanneer ik mijn rijbewijs zou halen. Een pak van een degelijk merk(Alpinestars) + helm(Shoei) kostte me 850 euro.(wel zo n 250 euro korting omdat ik samen met een vriend alles in een keer kocht.)

En dan komt het mooiste, een motor aanschaffen. Daar ga ik nog beginnen met sparen. Zo n R6 uit 2004 kost ongeveer 4000~4200. Dus ik zal ergens rond juni of juli een motor kunnen kopen :X

Een vriend van me heeft sinds maandag zijn rijbewijs en rijdt nu ook op zijn R6. Hij was gvd een week later begonnen met lessen dan ik maar het is dat hij in ploegendiensten werkt en overdag kon lessen en ik alleen op zaterdagen. :')
Hij heeft zijn eerste tank al op en hij heeft voor een groot deel in de stad gereden en het verbruik was ongeveer 1 op 16. Schijnt dat 1 op 22 makkelijk te halen is. Dus dat zal mij later ook veel schelen.

De bmw gaat er natuurlijk niet uit ;) Die auto is gezegend dat hij totaal geen olie verbruikt. Ik weet echt niet hoe maar hij staat al sinds vorig jaar mei op max olie terwijl er zo n 18.000 km mee gereden is. Kmstand is 231.000.
  zondag 1 april 2012 @ 11:41:19 #92
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_109757169
Da's wel fijn. Goede tip wel, ik moet zo nog even m'n koelvloeistof en oliepeil checken. En het stukje karton weghalen dat ik in de nier had zitten tijdens de winter om een gedeelte van de luchttoever af te dekken :P
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 1 april 2012 @ 11:52:36 #93
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_109757469
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 11:22 schreef Gokhan03 het volgende:
... Die auto is gezegend dat hij totaal geen olie verbruikt. Ik weet echt niet hoe maar hij staat al sinds vorig jaar mei op max olie terwijl er zo n 18.000 km mee gereden is. Kmstand is 231.000.
Dan lekt ie waarschijnlijk benzine of condens in de olie. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_109758045
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 11:52 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dan lekt ie waarschijnlijk benzine of condens in de olie. ;)
Meen je dat nou? :P
Van 2010 december tot mei was hij al op de max. Uit voorzorg heb ik alsnog mijn olie en oliefilter laten vervangen Over een maand weer APK dus dan zien we het wel weer :)
pi_109764338
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 11:22 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

De bmw gaat er natuurlijk niet uit ;) Die auto is gezegend dat hij totaal geen olie verbruikt. Ik weet echt niet hoe maar hij staat al sinds vorig jaar mei op max olie terwijl er zo n 18.000 km mee gereden is. Kmstand is 231.000.
Mijn 323ti heeft inmiddels 245.xxx op de klok en verbruikt ook geen druppel olie. Wel veel onderhoud sinds aankoop, onderstel is gewoon gaar. Ik heb nu via een Duitse website een aantal ophangingsrubbers besteld (draagarm voorzijde & achterzijde, achteras, veerpootlagers) en ik ga vandaag nog een H&R cupkit bestellen want de schokdempers op de voorzijde zijn kaputt.
Uitlaat lekt bij middendemper en achterdemper. Viel van de stoel af toen ik de prijs zag van een uitlaatje van een 323ti..zijn bijna M3 prijzen.
I'm not shy, I'm enjoying the party in my head..
pi_109808781
Donderdag naar de bmw specialist om mn motorkap ff los te laten doen.
Die kerel zei: "oh, de jongens hebben hem zo los"

Hopelijk doelt hij niet op een slijptol :P
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  maandag 2 april 2012 @ 16:54:55 #97
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_109810014


:X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_109816634
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 15:00 schreef Michel2GRFE het volgende:

[..]

Mijn 323ti heeft inmiddels 245.xxx op de klok en verbruikt ook geen druppel olie. Wel veel onderhoud sinds aankoop, onderstel is gewoon gaar. Ik heb nu via een Duitse website een aantal ophangingsrubbers besteld (draagarm voorzijde & achterzijde, achteras, veerpootlagers) en ik ga vandaag nog een H&R cupkit bestellen want de schokdempers op de voorzijde zijn kaputt.
Uitlaat lekt bij middendemper en achterdemper. Viel van de stoel af toen ik de prijs zag van een uitlaatje van een 323ti..zijn bijna M3 prijzen.
Zijn die schokdempers zo duur voor de 323ti?
  maandag 2 april 2012 @ 19:57:14 #99
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_109817806
Is Range Rover eigenlijk nog van BMW? :P




Gisteren op de E40 bij onze Zuiderburen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_109828002
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 19:37 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Zijn die schokdempers zo duur voor de 323ti?
Nou, de vakgarage hier in m'n dorp heeft een offerte gemaakt.
¤140,- ex btw per demper (!) excl. montage. En dit ging om Monroe dempers, gewoon OEM vervanging.
Uitlaat moet ook vervangen worden en daar rekent de vakgarage ¤525,- voor. Het gaat dan om de achterdemper tot aan katalysator. En dit was met 40% korting. lol.
Dus ik ben zelf gaan zoeken op internet en op ebay staan H&R setjes (dus 4 dempers + veren) voor ¤430,-. Achterdempers zijn meestal de sportdempers van Bastück en Eisenmann wat op ebay staan en die zijn ook minimaal ¤550,-. Ik heb echter de originele uitlaat gevonden op http://www.x1-autoteile.de voor ¤281,- :) Ook levert dezelfde website de H&R setjes voor ¤380,-

Dus zo zie je maar weer, beetje rond shopppen kan je aardig wat geld besparen.
I'm not shy, I'm enjoying the party in my head..
  FOK!fotograaf donderdag 5 april 2012 @ 20:08:40 #101
145146 Andyy
pi_109953330
quote:
6s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:07 schreef Andyy het volgende:
Vandaag een onze nieuwe BMW opgehaald _O_
N20 motor erin, hij ploft heeeeeeeeerlijk als je het gas los laat, had ik niet verwacht van een 4-cilinder.
En dubbele pijpjes, dacht dat dat alleen voor 23i of hoger was, maar blijkbaar zit dat ook onder 20i's tegenwoordig?
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:46 schreef Fer het volgende:
N20 is een i-4 turbo met meer vermogen dan een M30 van 3500cc en het verbruik van een Aygo.

Heb je ook die 8-traps automaat?
Jup, schakelt opzich best snel en onmerkbaar als je niet te hard doortrapt.
Maar helaas hebben we de 184 PK versie ipv 248(?), maar alsnog erg goed te doen. Vooral vergeleken met de ongeblazen 1.6 die we hiervoor hadden :')
  donderdag 5 april 2012 @ 20:26:18 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_109954320
Anders post je ff in het juiste topic. ;)
Als je die 248 paarden gebruikt; haal je dan nog het verbruik van een Aygo? :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')