Een lekke schokbreker.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:02 schreef Mikkie het volgende:
Zo technisch ben ik niet, maar ik denk een kapotte schokbreker?
Nee ik ga m niet verlagen maar een aftermarket set kost dus rond de 180 rondom? Het liefst OEM maar dan kom ik uit rond de 600 euro lees ik dus.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:19 schreef Turquaz52 het volgende:
Ga voor een schroefset gelijk, ben je voor 180 euro al klaar rondom
Alles kan stuk. Dan kan je net zo goed de hele auto preventief te vervangenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:52 schreef xaban06 het volgende:
Ik moet misschien ook maar eens preventief wat onderdelen vervangen. Zit al op de 330dkm, heb m volgens mij sinds 230dkm, heb er nog niks aan vervangen, behalve remblok/schijf/filters/olie.
Waar moet ik op letten, wat kan er 'stuk' zijn?
E46 320TD
Je hoeft hem niet per se te verlagen, je kunt hem zelfs hoger zetten.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:10 schreef Gokhan03 het volgende:
Geldt het ook voor de schokdempers dat deze per paar vervangen moeten worden? Net als remblokken/schijven?
[..]
Nee ik ga m niet verlagen maar een aftermarket set kost dus rond de 180 rondom? Het liefst OEM maar dan kom ik uit rond de 600 euro lees ik dus.
Mijn apk verloopt in mei dus ben precies op tijd -.-
Ok, ik was de banden vergeten te vermelden.quote:
Zolang een onderdeel geen kuren toont dan hoeft hij ook niet vervangen te worden lijkt mij. We kunnen moeilijk zeggen dat je bijvoorbeeld je gloeibougies moet vervangen want die gaan x aantal km mee.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:39 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ok, ik was de banden vergeten te vermelden.
Gokhan: Dat alles stuk kan gaan, snap ik. Maar er zullen vast wel wat onderdelen zijn welke om de zoveel dkm vervangen moet worden, niet?
Wat een niveau zeg, ik dacht ik vraag eens iets
Ja alles gaat ooit stuk, maar niemand weet wanneer. Zo gaat een distributieketting 'levenslang' mee maar hij kan ook op de 2 ton al kapot gaan. Of de bekende thermostaat en visco koppeling kwaal. Ga jij daadwerkelijk alle onderdelen langslopen? Veel succes.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:03 schreef xaban06 het volgende:
Iedere auto heeft zijn bekende punten, niet? En soms moet je onderdelen vervangen voordat het stuk gaat om erger te voorkomen, niet?
En er zijn inderdaad onderdelen die een bepaald aantal dkm mee gaat, niet?
Komt ie wel eens bij een garage en lopen ze 'm dan na; of alleen tanken en APK?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:52 schreef xaban06 het volgende:
Ik moet misschien ook maar eens preventief wat onderdelen vervangen. Zit al op de 330dkm, heb m volgens mij sinds 230dkm, heb er nog niks aan vervangen, behalve remblok/schijf/filters/olie.
Waar moet ik op letten, wat kan er 'stuk' zijn?
E46 320TD
Alleen APK, ze lopen de auto niet na.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Komt ie wel eens bij een garage en lopen ze 'm dan na; of alleen tanken en APK?![]()
Allemaal in de afgelopen 100dkm niet gedaan, misschien maar eens doen. Weet niet om de hoelang het moet?quote:Verder zou je kunnen denken aan aan vloeistoffen verversen. versnellingsbak/diff/stuurbekrachtiging
worden vaak overgeslagen/staan niet in het BMW onderhoudsschema. En kan je over twisten of het nuttig is.
900 km sinds de laatste keuring? En die was een jaar geleden? Dan heb je er echt weinig mee gereden, ik zou zeggen dat als er geen aantekeningen waren vorige keuring dat je zonder veel moeite door de APK moet kunnen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:57 schreef Fer het volgende:
Mijn e30 staat nu op het slachtblok, morgen horen wat de keurmeester te melden heeft. BTW 900km gereden sinds de vorige keuring, zou goed moeten gaan.
Ik ga er trouwens zo'n goedkope TA Technix set onder gooien, 40/20mm en dempers. Maar ik rijd er niet zoveel mee. Kan me voorstellen dat zoiets bij dagelijks gebruik wel snel stuk/lek gaat.
Oh ja ik heb weleens 100000km met een set banden gedaan. Dat waren Michelin Energy;s onder een 307 met 1.4 Diesel. Die werden onrond op het laatste, toen zat er nog wat profiel op.
Dat is een lastige!!quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:39 schreef piekartz87 het volgende:
Vanochtend een poging tot ruitenvloeistof bijvullen.
Trek aan het hendeltje voor de motorkap... niks..
Wss het kabeltje van die hendel af. Als die ergens anders geknapt is heb ik een probleem.
mijne moet deze maand ook, ben dit jaar ook niet over de 3k gekomen gok ik.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:57 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
900 km sinds de laatste keuring? En die was een jaar geleden? Dan heb je er echt weinig mee gereden, ik zou zeggen dat als er geen aantekeningen waren vorige keuring dat je zonder veel moeite door de APK moet kunnen.
Mijn god... ik hoop maar dat het te doen is. Ik zal toch af en toe onder de motorkap moeten zijn...quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:47 schreef rival het volgende:
[..]
Dat is een lastige!!
soms klemt de motorkap gewoon een beetje en moet je op de motorkap duwen tegelijk met aan het hendeltje trekken (2 man nodig uiteraard)
anders het mechanisme 'handmatig' lossen.... soms kom je erbij door de grill.... anders moet je van onderen kutten....
Da's mooi klote ja. Heeft m'n pa ooit gehad met z'n Laguna, daar konden ze nog amper bij. Twee uur kloten in de garage, een flinke deuk in de motorkap, maar toen was het ding los. Gelukkig was 't een oude bakquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:20 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
Mijn god... ik hoop maar dat het te doen is. Ik zal toch af en toe onder de motorkap moeten zijn...
Dat komt omdat het een alfa is, die gaan altijd kapot dus maken ze er alvast een second option er bij.quote:Op woensdag 28 maart 2012 19:10 schreef Hyperdude het volgende:
Hebben die dingen geen reserve trekkoord oid?
Mijn eerste Alfa had dat bij de motorkap: dikke visdraad met rubber oog ergens onder het dashboard.
Mijn laatste Alfa had iets dergelijks bij de achterklep.![]()
En mijn E46 heeft nog een reservetrekkert voor de benzineklep.
Hey is dat de alfa dealer?:pquote:Op donderdag 29 maart 2012 22:24 schreef Hyperdude het volgende:
Alsof er geen BMW´s zijn met twee bougies per zuigertje.
NB.
De vraag ging over een lullig kaduuk BMW kabeltje. Beetje vreemd om dan over Alfa's te gaan lopen ginnegrappen.
[ afbeelding ]
Nee de Alfa sloperij, gaan ze rechtstreeks heen wanneer ze niet verkocht worden na 2 maanden.. ::Pquote:
Waar haal je het geld vandaan?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 20:22 schreef Gokhan03 het volgende:
Nog eventjes en dan heb ik mn motorrijbewijs en daarna hopelijk zo snel mogelijk mijn Yamaha R6 uit 2004![]()
Maarja ik ben nog wel even zoet met de apk van mn bmw in mei
distributieriem ofzo?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:52 schreef xaban06 het volgende:
Ik moet misschien ook maar eens preventief wat onderdelen vervangen. Zit al op de 330dkm, heb m volgens mij sinds 230dkm, heb er nog niks aan vervangen, behalve remblok/schijf/filters/olie.
Waar moet ik op letten, wat kan er 'stuk' zijn?
E46 320TD
Heheh het kost ook mega veel geld om te beginnen aan de motor. Ik had een pakket van 25 lessen incl beide examens wat 1425 euro ongeveer was. Over het algemeen heb je ook meer lessen voor de motor nodig dan voor de auto ivm voertuigbeheersing.quote:Op zondag 1 april 2012 01:04 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Waar haal je het geld vandaan?
Ik wil ook nog steeds m'n motorrijbewijs, maar wacht nog wel een paar jaar. Ik vrees dat 't me nu al heel snel m'n rijbewijs gaat kosten.
Dan lekt ie waarschijnlijk benzine of condens in de olie.quote:Op zondag 1 april 2012 11:22 schreef Gokhan03 het volgende:
... Die auto is gezegend dat hij totaal geen olie verbruikt. Ik weet echt niet hoe maar hij staat al sinds vorig jaar mei op max olie terwijl er zo n 18.000 km mee gereden is. Kmstand is 231.000.
Meen je dat nou?quote:Op zondag 1 april 2012 11:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan lekt ie waarschijnlijk benzine of condens in de olie.
Mijn 323ti heeft inmiddels 245.xxx op de klok en verbruikt ook geen druppel olie. Wel veel onderhoud sinds aankoop, onderstel is gewoon gaar. Ik heb nu via een Duitse website een aantal ophangingsrubbers besteld (draagarm voorzijde & achterzijde, achteras, veerpootlagers) en ik ga vandaag nog een H&R cupkit bestellen want de schokdempers op de voorzijde zijn kaputt.quote:Op zondag 1 april 2012 11:22 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
De bmw gaat er natuurlijk niet uitDie auto is gezegend dat hij totaal geen olie verbruikt. Ik weet echt niet hoe maar hij staat al sinds vorig jaar mei op max olie terwijl er zo n 18.000 km mee gereden is. Kmstand is 231.000.
Zijn die schokdempers zo duur voor de 323ti?quote:Op zondag 1 april 2012 15:00 schreef Michel2GRFE het volgende:
[..]
Mijn 323ti heeft inmiddels 245.xxx op de klok en verbruikt ook geen druppel olie. Wel veel onderhoud sinds aankoop, onderstel is gewoon gaar. Ik heb nu via een Duitse website een aantal ophangingsrubbers besteld (draagarm voorzijde & achterzijde, achteras, veerpootlagers) en ik ga vandaag nog een H&R cupkit bestellen want de schokdempers op de voorzijde zijn kaputt.
Uitlaat lekt bij middendemper en achterdemper. Viel van de stoel af toen ik de prijs zag van een uitlaatje van een 323ti..zijn bijna M3 prijzen.
Nou, de vakgarage hier in m'n dorp heeft een offerte gemaakt.quote:Op maandag 2 april 2012 19:37 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Zijn die schokdempers zo duur voor de 323ti?
quote:Op donderdag 5 april 2012 16:07 schreef Andyy het volgende:
Vandaag een onze nieuwe BMW opgehaald
N20 motor erin, hij ploft heeeeeeeeerlijk als je het gas los laat, had ik niet verwacht van een 4-cilinder.
En dubbele pijpjes, dacht dat dat alleen voor 23i of hoger was, maar blijkbaar zit dat ook onder 20i's tegenwoordig?
Jup, schakelt opzich best snel en onmerkbaar als je niet te hard doortrapt.quote:Op donderdag 5 april 2012 19:46 schreef Fer het volgende:
N20 is een i-4 turbo met meer vermogen dan een M30 van 3500cc en het verbruik van een Aygo.
Heb je ook die 8-traps automaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |