Een lekke schokbreker.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:02 schreef Mikkie het volgende:
Zo technisch ben ik niet, maar ik denk een kapotte schokbreker?
Nee ik ga m niet verlagen maar een aftermarket set kost dus rond de 180 rondom? Het liefst OEM maar dan kom ik uit rond de 600 euro lees ik dus.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:19 schreef Turquaz52 het volgende:
Ga voor een schroefset gelijk, ben je voor 180 euro al klaar rondom
Alles kan stuk. Dan kan je net zo goed de hele auto preventief te vervangenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:52 schreef xaban06 het volgende:
Ik moet misschien ook maar eens preventief wat onderdelen vervangen. Zit al op de 330dkm, heb m volgens mij sinds 230dkm, heb er nog niks aan vervangen, behalve remblok/schijf/filters/olie.
Waar moet ik op letten, wat kan er 'stuk' zijn?
E46 320TD
Je hoeft hem niet per se te verlagen, je kunt hem zelfs hoger zetten.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:10 schreef Gokhan03 het volgende:
Geldt het ook voor de schokdempers dat deze per paar vervangen moeten worden? Net als remblokken/schijven?
[..]
Nee ik ga m niet verlagen maar een aftermarket set kost dus rond de 180 rondom? Het liefst OEM maar dan kom ik uit rond de 600 euro lees ik dus.
Mijn apk verloopt in mei dus ben precies op tijd -.-
Ok, ik was de banden vergeten te vermelden.quote:
Zolang een onderdeel geen kuren toont dan hoeft hij ook niet vervangen te worden lijkt mij. We kunnen moeilijk zeggen dat je bijvoorbeeld je gloeibougies moet vervangen want die gaan x aantal km mee.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:39 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ok, ik was de banden vergeten te vermelden.
Gokhan: Dat alles stuk kan gaan, snap ik. Maar er zullen vast wel wat onderdelen zijn welke om de zoveel dkm vervangen moet worden, niet?
Wat een niveau zeg, ik dacht ik vraag eens iets
Ja alles gaat ooit stuk, maar niemand weet wanneer. Zo gaat een distributieketting 'levenslang' mee maar hij kan ook op de 2 ton al kapot gaan. Of de bekende thermostaat en visco koppeling kwaal. Ga jij daadwerkelijk alle onderdelen langslopen? Veel succes.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:03 schreef xaban06 het volgende:
Iedere auto heeft zijn bekende punten, niet? En soms moet je onderdelen vervangen voordat het stuk gaat om erger te voorkomen, niet?
En er zijn inderdaad onderdelen die een bepaald aantal dkm mee gaat, niet?
Komt ie wel eens bij een garage en lopen ze 'm dan na; of alleen tanken en APK?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:52 schreef xaban06 het volgende:
Ik moet misschien ook maar eens preventief wat onderdelen vervangen. Zit al op de 330dkm, heb m volgens mij sinds 230dkm, heb er nog niks aan vervangen, behalve remblok/schijf/filters/olie.
Waar moet ik op letten, wat kan er 'stuk' zijn?
E46 320TD
Alleen APK, ze lopen de auto niet na.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:06 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Komt ie wel eens bij een garage en lopen ze 'm dan na; of alleen tanken en APK?
Allemaal in de afgelopen 100dkm niet gedaan, misschien maar eens doen. Weet niet om de hoelang het moet?quote:Verder zou je kunnen denken aan aan vloeistoffen verversen. versnellingsbak/diff/stuurbekrachtiging
worden vaak overgeslagen/staan niet in het BMW onderhoudsschema. En kan je over twisten of het nuttig is.
900 km sinds de laatste keuring? En die was een jaar geleden? Dan heb je er echt weinig mee gereden, ik zou zeggen dat als er geen aantekeningen waren vorige keuring dat je zonder veel moeite door de APK moet kunnen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:57 schreef Fer het volgende:
Mijn e30 staat nu op het slachtblok, morgen horen wat de keurmeester te melden heeft. BTW 900km gereden sinds de vorige keuring, zou goed moeten gaan.
Ik ga er trouwens zo'n goedkope TA Technix set onder gooien, 40/20mm en dempers. Maar ik rijd er niet zoveel mee. Kan me voorstellen dat zoiets bij dagelijks gebruik wel snel stuk/lek gaat.
Oh ja ik heb weleens 100000km met een set banden gedaan. Dat waren Michelin Energy;s onder een 307 met 1.4 Diesel. Die werden onrond op het laatste, toen zat er nog wat profiel op.
Dat is een lastige!!quote:Op woensdag 28 maart 2012 09:39 schreef piekartz87 het volgende:
Vanochtend een poging tot ruitenvloeistof bijvullen.
Trek aan het hendeltje voor de motorkap... niks..
Wss het kabeltje van die hendel af. Als die ergens anders geknapt is heb ik een probleem.
mijne moet deze maand ook, ben dit jaar ook niet over de 3k gekomen gok ik.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:57 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
900 km sinds de laatste keuring? En die was een jaar geleden? Dan heb je er echt weinig mee gereden, ik zou zeggen dat als er geen aantekeningen waren vorige keuring dat je zonder veel moeite door de APK moet kunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |