quote:Op donderdag 5 april 2012 16:07 schreef Andyy het volgende:
Vandaag een onze nieuwe BMW opgehaald
N20 motor erin, hij ploft heeeeeeeeerlijk als je het gas los laat, had ik niet verwacht van een 4-cilinder.
En dubbele pijpjes, dacht dat dat alleen voor 23i of hoger was, maar blijkbaar zit dat ook onder 20i's tegenwoordig?
Jup, schakelt opzich best snel en onmerkbaar als je niet te hard doortrapt.quote:Op donderdag 5 april 2012 19:46 schreef Fer het volgende:
N20 is een i-4 turbo met meer vermogen dan een M30 van 3500cc en het verbruik van een Aygo.
Heb je ook die 8-traps automaat?
Dat was het verkeerde topic daarvoor, vandaar dat ik 'm hier verder wou doen.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:26 schreef Hyperdude het volgende:
Anders post je ff in het juiste topic.![]()
Als je die 248 paarden gebruikt; haal je dan nog het verbruik van een Aygo?
nice nice! scheelt dat nou nog in belgie tov nederland?quote:Op vrijdag 6 april 2012 19:39 schreef Mr_Moon het volgende:
Vandaag m'n nieuwe BMW opgehaald:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jammer dat die 8 niet een 5 is, anders had je wel een toffe kentekenplaatquote:Op vrijdag 6 april 2012 19:39 schreef Mr_Moon het volgende:
Vandaag m'n nieuwe BMW opgehaald:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is ook een topic over zie ik nu: Het grote autopoets- en -wastopic #5quote:Op maandag 9 april 2012 12:34 schreef Tarado het volgende:
Ik ben van plan mijn auto te gaan poetsen, nu heb ik hier al eerder tips over producten gezien, maar toen niet genoteerd, dus voel vrij het nogmaals te melden
Dan heb je nu toch gedaan wat je auto vroeg?quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:28 schreef Goddelijker het volgende:
Onze Einz geeft aan dat de buitenverlichting gecontroleerd moet worden, maar alle verlichting werkt gewoon?
Vervolgens blijft ie alleen de melding geven elke keer als je start.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dan heb je nu toch gedaan wat je auto vroeg?![]()
Checken en wegrijden?quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:31 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Vervolgens blijft ie alleen de melding geven elke keer als je start.
Alles gecontroleerd...quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Checken en wegrijden?
Misschien een remlicht, mistlamp achter of kentekenverlichting?
Leuke klus voor morgen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hmm, interieur en dachboard verlichting ook?
Misschien is je computer een beetje van slag. Laten uitlezen kan wat wijzer maken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:45 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Leuke klus voor morgen.
Maar het boekje geeft aan dat het om buitenverlichting gaat.
De reden dat ik dit vraag is dat ik van de week alle lampjes in mijn dashboard vervangen heb en nu het lampje van de automatische versnellingsbak brandt. En dat vind ik bijzonder vreemd omdat ik uiteraard een normale versnellingsbak heb. En ik kan niets bedenken waarom dat lampje aan zou kunnen gaan.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:54 schreef Hyperdude het volgende:
Heb mijn versnellingsbakolie eens laten vervangen van de E46, na ongeveer 200K kms.
Olie kwam er net zo uit als de nieuwe er in ging. merkte ook geen verschil voor/na.
Let op dat ze precies de goede olie vullen. Hangt af van kleur label op je versnellingsbak
Bij mij hadden ze net een iets ander eolie genomen= synchronistaie werkte erg slecht. vervangen door juiste olie= na 100 kmeter weer als vanouds.
Voor mijn gevoel is de meeste olie, qua molecuulketens wel op na 2 ton/10 jaar. Volgens BMW is het volgens mij levenslang.
Olie in diff wordt volgens mij zwaarder belast dan in de bak; die zou ik altijd ook doen.
Dat hoort zo, al sinds tweede model 1 serie.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:04 schreef Hyperdude het volgende:
Doen de rem/achterlichten van de nwe. 5 trouwens knipperen als je hard remt? Zag er net ééntje ver voor mij vol in de ankers gaan en alles knipperde (rood)als een gek. Of een dwaas achter het stuur?
In de handleiding van de X1 van ons staat dat remlichten gaan knipperen bij een noodstop, dus neem aan dat het gewoon hoort.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:04 schreef Hyperdude het volgende:
Doen de rem/achterlichten van de nwe. 5 trouwens knipperen als je hard remt? Zag er net ééntje ver voor mij vol in de ankers gaan en alles knipperde (rood)als een gek. Of een dwaas achter het stuur?
Wat zegt de gebruiksaanwijzing?quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De reden dat ik dit vraag is dat ik van de week alle lampjes in mijn dashboard vervangen heb en nu het lampje van de automatische versnellingsbak brandt. En dat vind ik bijzonder vreemd omdat ik uiteraard een normale versnellingsbak heb. En ik kan niets bedenken waarom dat lampje aan zou kunnen gaan.
Geen idee, ik heb geen boekjequote:Op dinsdag 10 april 2012 20:13 schreef Hyperdude het volgende:
OK; rij niet zo vaak achter iemand aan.
[..]
Wat zegt de gebruiksaanwijzing?
Maar waarschijnlijk heb je ergens iets niet goed gedaan met die lampjes/sluiting oid veroorzaakt?
Allemaal gecheckt.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:54 schreef Mikkie het volgende:
Niet toevallig de kentekenplaatverlichting ofzo? Die vergeten mensen nog wel eens. Of het groot licht?
kan, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er iets aan de hand is. Want het lampje van de automatische versnellingsbak die brand terwijl ik een handbak heb vind ik wel heel erg bijzonder.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:54 schreef Hyperdude het volgende:
In mijn E46 boekje heeft het automaatlampje iig. geen functie bij auto´s met handbakken.
Misschien heb je wel een breuk in de printplaat/aansluitkabel gemaakt oid?
Lijkt mij iig. geen toeval dat het is begonnen nadat je de boel open hebt gehad. Maar dat wist je al.
Is het niet je gewone bakolie? Weet niet of daarvoor een sensor isquote:Op woensdag 11 april 2012 14:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
kan, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat er iets aan de hand is. Want het lampje van de automatische versnellingsbak die brand terwijl ik een handbak heb vind ik wel heel erg bijzonder.
Geen idee, zou goed kunnen. Iemand die dat weet?quote:Op woensdag 11 april 2012 18:50 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Is het niet je gewone bakolie? Weet niet of daarvoor een sensor is
Kan ook niets vinden in de technische tekeningen. Is er een manier om het oliepeil te controleren?quote:Op woensdag 11 april 2012 19:11 schreef Hyperdude het volgende:
Versnellingsbak heeft volgens mijn geen sensor voor oliepeil oid.
Hij schakelt verder prima, geen gekke geluiden of iets wat op een storing lijkt. Morgen staat hij op de brug, en als de bak er droog uit ziet schroef ik gewoon het lampje er weer uit en dan zal het verder welquote:Op woensdag 11 april 2012 19:23 schreef Hyperdude het volgende:
Volgens mij idd. een storing in de electronica. Accu een tijdje loskoppelen helpt niet?
Oliepijl kan je controleren door vulstop aan de zijkant van de bak los te draaien. Er moet dan een beetje olie uitlopen of je kan met je vinger oid.voelen of de het olieniveau tot onderaan de vulopening staat. Als de bak er droog uitziet, en normaal schakelt, zou ik het lekker zo laten.
NB
Ik heb 'm wel eens eerder gepost, maar mijn grootste blunder ooit is de versnellingsbakolie er uit laten lopen door de aftapschroef onderaan los te halen. Om er daarna achter te komen dat ik de vulsstop met geen mogelijkheid los kreeg. Dat is dus de verkeerde volgorde.
Ik zat op 8 AVB en 8 AVD. Als je al een tijdje je rijbewijs hebt dan is het prima snel te doen.quote:Op zondag 1 april 2012 11:22 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Heheh het kost ook mega veel geld om te beginnen aan de motor. Ik had een pakket van 25 lessen incl beide examens wat 1425 euro ongeveer was. Over het algemeen heb je ook meer lessen voor de motor nodig dan voor de auto ivm voertuigbeheersing.
Doe jezelf, je familie, de wegnetbeheersders en de mensen die troep moeten opruimen een plezier en leer eerst motorrijden voordat je zoiets koopt, dus op een goedkoper (en langzamer) gebakje. Een 'langzame' motor is toch al sneller dan vrijwel alle auto's.quote:En dan komt het mooiste, een motor aanschaffen. Daar ga ik nog beginnen met sparen. Zo n R6 uit 2004 kost ongeveer 4000~4200. Dus ik zal ergens rond juni of juli een motor kunnen kopen![]()
ai, en je egoquote:Op donderdag 12 april 2012 17:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
Boe.. mezelf overschat...
reed op een weg die nog vochtig was.. zag een mooie bocht.. dus ik zet asc uit en drift wel mooi door die bocht... tot ik teveel tegenstuurde ...180 graden omgekeerd op de weg ...
Stil komen te staan tegen een stoepje .. velg krom, binnenkap van de wielkast zegmaar verrot ..
Sukkel
Volgende week vlieg ik voor een aantal maanden naar Azië, om te gaan reizen/backpacken.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:59 schreef Mikkie het volgende:
Lekker dan, met zo'n vrachtwagen. Je zou van zo'n beroepschauffeur beter verwachten....
Waarom gaat de coupé de schorsing in eigenlijk?
De Autobahn was eigenlijk ook leeg, totdat die vrachtwagen opdoemde...en nog steeds was het leeg. Zoiets verwacht je gewoon niet.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:04 schreef Hyperdude het volgende:
Boven de 200 doe ik alleen maar op een lege Autobahn.
Of op een driebaansweg.
Mede aan de hand nav ervaringen zoals hierboven.
De Duitsche Autobahn is niet meer wat het ooit was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |