abonnement Unibet Coolblue
pi_108993280
Nee, niet onderaan op login klikken. Rechts op "Elektronische Teilekatalog also !1einz"

Mstuur en zo heb ik ook. Sideskirts, voorbumper met brakeducts etc. etc.

Ik kwam op een Duits forum een foto tegen van iemand met een 323ti die een soort van chassisplaatje op 1 van z'n veertorens had waarop een vermelding stond naar het mtech onderstel. Dat plaatje heb ik niet. Jij wel ?
I'm not shy, I'm enjoying the party in my head..
pi_109144765
Zet mij er maar bij. Afgelopen maandag een e46 touring gekocht. Zaterdag ophalen. Kan bijna niet wachten






  donderdag 15 maart 2012 @ 21:00:10 #28
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_109145317
Vééét! 8-)
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 00:19:28 #29
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_109155972
Zie ik hier een 330d? Lekker hoor!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_109157463
Okee mensen, ik heb de eer gekregen om een prachtige 323i e36 M-Tech uit 98 te slopen en te plunderen voor een mooi prijsje.

Dus gelijk de complete lederen interieur er uit gerukt en de electrische ramen achter.

Ik had geen zin om de complete kabelboom er uit te halen dus heb de kabels zo LANG mogelijk proberen te houden totdat ze onder de dashboard in de knoop kwamen met andere kabels v.d. kabelboom.

Nou heb ik gepakt:
- Complete deur kabelboom L&R achter met electrische raam motoren
- Lange stuk kabelboom naar de deur toe (met de stekker aan de kant v.d. deur)
- Lang mogelijke stuk kabelboom van de schakelaars v.d. electrische ramen.
- Een paar van die 'doosjes' wat achter je dashboardkastje ligt.

Hoe sluit ik nou alles zo aan dat alles ook zo werkt zoals het hoort? Dus niet fftjes + op + en - op -, maar gewoon zoals het moet. Dus ook dat als ik mijn auto op slot doe dat de achter ramen ook automatisch dicht gaan (OEM comfort sluiting)..

Ook heb ik de automatisch dimmende binnenspiegel icm. de kabelboom met de zonnekleppen met verlichting meegenomen, enig idee hoe ik deze werkend krijg?

Ik heb de stoelverwarming al aangesloten zoals het hoort, die werkt naar behoren. De zonnekleppen met verlichting zou ik ook wel kunnen maken evt, maar de spiegel? Iemand die weet hoe de originele bekabeling gaat? Eventueel iemand hier een elektrische schema van een E36 323i sedan uit 98?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_109157794
Yes 330d handgeschakeld
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:02:19 #32
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_109161851
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 02:20 schreef Turquaz52 het volgende:
Okee mensen, ik heb de eer gekregen om een prachtige 323i e36 M-Tech uit 98 te slopen en te plunderen voor een mooi prijsje.

Dus gelijk de complete lederen interieur er uit gerukt en de electrische ramen achter.

Ik had geen zin om de complete kabelboom er uit te halen dus heb de kabels zo LANG mogelijk proberen te houden totdat ze onder de dashboard in de knoop kwamen met andere kabels v.d. kabelboom.

Nou heb ik gepakt:
- Complete deur kabelboom L&R achter met electrische raam motoren
- Lange stuk kabelboom naar de deur toe (met de stekker aan de kant v.d. deur)
- Lang mogelijke stuk kabelboom van de schakelaars v.d. electrische ramen.
- Een paar van die 'doosjes' wat achter je dashboardkastje ligt.

Hoe sluit ik nou alles zo aan dat alles ook zo werkt zoals het hoort? Dus niet fftjes + op + en - op -, maar gewoon zoals het moet. Dus ook dat als ik mijn auto op slot doe dat de achter ramen ook automatisch dicht gaan (OEM comfort sluiting)..

Ook heb ik de automatisch dimmende binnenspiegel icm. de kabelboom met de zonnekleppen met verlichting meegenomen, enig idee hoe ik deze werkend krijg?

Ik heb de stoelverwarming al aangesloten zoals het hoort, die werkt naar behoren. De zonnekleppen met verlichting zou ik ook wel kunnen maken evt, maar de spiegel? Iemand die weet hoe de originele bekabeling gaat? Eventueel iemand hier een elektrische schema van een E36 323i sedan uit 98?
Turqie toch, waarom nu niet even wat meer werk gedaan en die kabelboom er wel uitgetrokken..

Hoe het moet zitten kan bijna geen man vertellen, niemand weet wat je nu echt hebt, en wat je moet hebben, dus schema erbij en zoeken maar is de enigste en beste oplossing. Zit er bij de E36 geen voorbereiding tot aan de deuren dan?

Helaas heb ik hetzelfde probleem met mijn e28, maar daar ligt alles nog uit, en werkt het allemaal wat simpeler omdat er geen complexe schakelingen zijn. Ik moet dus iedere deur met 3 extra draden voorzien waarmee ik de motor omhoog of omlaag kan laten gaan, veel meer dan dat is het niet. Ik kan ook een losse kabelboom kopen voor de elektrische ramen, maar de slopers vragen daar al zo'n 100/150 euro voor (alleen het kabelboompje!), dus dat gaan we niet doen. :N

Ik zou eerst maar eens goed nakijken of er niet al voorbereiding aanwezig is, de kans dat je alleen in de deuren iets moet maken tot aan de A of B stijl is zeker aanwezig.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_109161977
Ik ga uit van niet.
Want bmw levert 2 soorten kabelbomen, eentje standaard gewoon met de opties die je hebt en punt. En een optionele kabelboom voor evt. Retrofit ideeen voor later.

Ik heb maar een 318i met vrijwel geen opties (elec ramen voor, abs, automaat, cv met comfortsluiting & pollenfilter)..

Ik kan wel foto's maken van wat ik heb? En van de kabel kleuren..? Ik heb alleen een schema nodig v.d. Elec ramen en van de spiegel..

Xturq..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_109162252



:s)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:32:27 #35
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_109162678
jaahaa.. :{
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  Moderator vrijdag 16 maart 2012 @ 13:17:32 #36
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  vrijdag 16 maart 2012 @ 13:51:31 #37
58560 Oksel
Gezellig.
pi_109167258
Gisteren op de snelweg haalde ik opeens een 1M in! _O_ Wat een krachtpatser, ziet d'r niet uit. Veeelste breed, maar wel tof :D Wat een ding.



Reed wel echt een lelijk oud mokkel in trouwens.. :r
pi_109167786
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:51 schreef Oksel het volgende:
Gisteren op de snelweg haalde ik opeens een 1M in! _O_ Wat een krachtpatser, ziet d'r niet uit. Veeelste breed, maar wel tof :D Wat een ding.

[ afbeelding ]

Reed wel echt een lelijk oud mokkel in trouwens.. :r
Zie je wel vaker. Zag ooit een Z4 rijden met iemand die bezig was met zn kunstgebit bij de stoplichten
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:25:56 #39
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_109168578
De leukste meiden rijden motor ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 16 maart 2012 @ 16:55:15 #40
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_109173617
Aan de lekkage te zien is het een harley.. :{
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_109179805
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:17 schreef jitzzzze het volgende:
Lekker duidelijk die foto's :')
Waren gewoon huidige toestand pics en een spaghetti aan kabels..




Zo ziet ze er nu momenteel uit, op het tapijt na.. Die ligt er ook al uit en heb het thuis liggen om het schoon te maken met hoge druk reiniger & wasmiddelen.. :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 09:36:35 #42
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_109196536
Aan al het goede komt een einde. Gisteren heb ik afscheid genomen van mijn E34. Zijn nieuwe baasje heeft echter beloofd goed voor hem te zorgen.
pi_109196994
Count me in, sinds een paar weken een Burgundrode E30 320i 1984.
Vogelbek-verdubbel-inator
  zaterdag 17 maart 2012 @ 11:38:59 #44
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_109198663
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 10:07 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Count me in, sinds een paar weken een Burgundrode E30 320i 1984.
Mooie kleur en bouwjaar :D
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_109198886
Zeker ;)

Vogelbek-verdubbel-inator
pi_109202206
Bij de parkeergarage bij ons winkelcentrum staan een paar vieze drempels. Als ik daar iets harder dan stapvoets over heen rij, dan hoor ik dat iets geraakt wordt. Geen bumper of plastic maar echt een klap op de carterpan. Bij sommige hoge opritjes heb ik dat ook wel eens.

Kan dat door de schokdempers komen? Voor de rest rijdt de auto recht op de snelweg en trilt hij nauwelijks.
pi_109202242
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:50 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Zeker ;)

[ afbeelding ]
Hehe stoer ding.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_109209891
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 14:17 schreef Gokhan03 het volgende:
Bij de parkeergarage bij ons winkelcentrum staan een paar vieze drempels. Als ik daar iets harder dan stapvoets over heen rij, dan hoor ik dat iets geraakt wordt. Geen bumper of plastic maar echt een klap op de carterpan. Bij sommige hoge opritjes heb ik dat ook wel eens.

Kan dat door de schokdempers komen? Voor de rest rijdt de auto recht op de snelweg en trilt hij nauwelijks.
Heb ik ook last van, Klacht bij de dealer neegelegd en werd gezegd dat het vaker voorkomt bij de e90. De puffers die bij de schokdempers gemonteerd zijn veroorzaken wat hinderlijk geluid. Misschien ook wel bij jou.
  maandag 19 maart 2012 @ 17:10:22 #49
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_109278833
Jammer altijd: zelf klussen en pas achteraf merken dat je een schroef vergeten bent. En laat die nou net essentieel geweest zijn, waardoor alles weer uit elkaar moest :').

Maar goed, de nieuwe thermostaat heeft geholpen. Temp.meter staat weer mooi in het midden. Binnenkort nog nieuwe draagarmrubbers en 't beestje is weer klaar voor de zomer!
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_109286497
Ondanks de heerlijke 6-cyl en alle luxe die aanwezig is zit ik er over na te denken om mijn 323i e36 weg te doen.
Ik mis mijn E30! Ook al rijdt ik dan geen 6 cyl
Ook wil ik wat goedkoper gaan rijden een poosje, ik woon nu nog thuis maar na mijn afstuderen niet meer is de bedoeling.
Voor de snelheid en fun rijdt ik tegenwoordig toch motor.

Enig idee wat hij op kan brengen?
Climate control, dorpels en spiegels in kleur, sportonderstel, traction control, abs, elekt ramen voor en in hoogte verstelbare stoelen. Interieur is nog zeer netjes, geen scheuren enz.
Motor loopt als een trein, zit een vrij dure k&n luchtfilter in (helemaal netjes onder zo'n kap dus niet zo'n lelijke losse)
Nieuwe schokdempers en rubbers achter. Vrij nieuwe banden achter. Gladde banden voor (kan ik nog wel nieuwe voor regelen)
Slechtste punt is dat hij nieuwe draagarmen voor nodig heeft.
Hij heeft wat krasjes enz (komt ook uit 96 he)

Laatst nog nieuwe audiokabels naar achteren gelegd (fatsoenlijke kabels) omdat de vorige kabels een breuk hadden ergens.

Hij is zover bekend helemaal origineel. Alleen aftermarket startonderbreker.
en lichtmetalen velgen van volgens mij de E46 (maar die zijn best wel heel erg nice eigenlijk, niet té en toch wel gaaf.)
En niet geheel onbelangrijk: Geen roest!!!

here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')