abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:49:36 #1
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_108346989
Mogelijke revalidatie zal jaren duren :{

---
Nav de persconferentie van vandaag:

Zeer ernstig hersenletsel Friso

AMSTERDAM - Prins Johan Friso heeft tijdens zijn ski-ongeluk vorige week vrijdag een zeer ernstige hersenbeschadiging opgelopen. Het is onzeker of hij ooit nog bij bewustzijn komt.

Als de prins wakker wordt, kan het maanden of zelfs jaren duren voordat hij herstelt. Dat zegt het hoofd van het artsenteam dat de prins behandelt in het academisch ziekenhuis van Innsbruck vrijdag tijdens een korte persconferentie.

Friso's hart stond 50 minuten lang stil, waardoor zijn hersenen zuurstoftekort hebben opgelopen. ''50 minuten reanimatietijd is lang. Je kan zeggen te lang'', aldus Wolfgang Koller.

Artsen hoopten aanvankelijk dat de schade aan de hersenen beperkt zou kunnen blijven door Friso's lage lichaamstemperatuur onder het pak sneeuw en later in het ziekenhuis. Dat bleek niet het geval.

MRI-scan

De medici konden donderdag voor het eerst veilig een MRI-scan uitvoeren. Daaruit bleek de ernstige hersenbeschadiging.

De arts zei dat de koninklijke familie nu op zoek kan naar een andere instelling, waar prins Friso verder kan worden verpleegd.

Kans

Volgens neuroloog-intensivist Michaël Kuiper is de kans dat Prins Friso herstelt zonder blijvende schade zeer klein. Dat zei hij vrijdagmiddag tegenover de NOS.

Kuiper vermoedt dat de artsen in Innsbruck wel verbetering zullen verwachten, maar dat gezien de duur van de hartstilstand en het gebrek aan zuurstof het herstel jaren kan duren.

Kuiper zei verder dat als een patiënt blijft verkeren in een zogenoemde vegetatieve toestand, waarbij een patiënt uit een coma komt maar niet reageert op prikkels uit de omgeving, in Nederland over het algemeen de behandeling wordt stopgezet. Hij benadrukt dat in enkele gevallen anders wordt besloten.

Friso, de tweede zoon van koningin Beatrix, raakte een week geleden levensgevaarlijk gewond toen hij tijdens het skiën in het Oostenrijkse Lech bedolven raakte onder een lawine.

------
Laatste nieuws

Prins Friso via Nu.nl
Nos nieuws; Friso
Telegraaf: Friso

---

Wat is er gebeurd?

Prins Friso en Florian Moosbrugger waren rond het middaguur afgelopen vrijdag vertrokken voor een skitocht. Er was een lawine-alarm van 4 op de schaal van 5 afgegeven. Toch kozen ze er voor om van een niet-geprepareerde piste te skiën.

"Er liepen sporen door de sneeuw. Waar ze skieden was een duidelijk ingesleten spoor naar de volgende helling. Ze voelden zich dus zeker van hun zaak", aldus moeder Moosbrugger later. Ook zagen de twee sporen van lawinepijlen, die in de sneeuw waren geschoten om preventief lawines te veroorzaken. "Ze hebben de krater van de ontploffing gezien. Er was geen lawine geweest." Toch sloeg het noodlot toe en werden ze overvallen door een lawine van zo'n 30 meter breed en 200 meter lang.

De 43-jarige Oostenrijker kon zichzelf bevrijden uit de lawine omdat hij een speciale airbag droeg. Zodra hij zichzelf bevrijd had, is hij gaan graven in de sneeuw, op zoek naar Friso.

De prins lag begraven onder een laag van zo'n 40 centimeter sneeuw. Na zo'n twintig minuten graven lukte het Florian en het reddingsteam om Friso uit het sneeuwdek te bevrijden. Prins Friso had geen airbag bij zich, maar wel een zendertje. Het signaal van het zendertje gaf zijn positie onder het sneeuwdek aan. Na de redding werd de prins gereanimeerd en met een traumahelicopter naar het ziekenhuis in Innsbruck gebracht.

Video - 'Koningin heeft Florian als eigen zoon behandeld'
http://nos.nl/koningshuis(...)-zoon-behandeld.html

Video - 'Friso voelde zich veilig'
http://nos.nl/koningshuis(...)lde-zich-veilig.html

---

Hoe wordt hij behandeld?

Nadat hij uit de sneeuw is gehaald, is hij gereanimeerd. Zijn hart stond stil. 'Dat komt door zuurstofgebrek of door onderkoeling', zegt intensive care-arts Rik Gerritsen van het Medisch Centrum Leeuwarden.

De eerste uren na het ongeluk zijn cruciaal. De toxische stoffen die door het zuurstofgebrek vrijkomen, kunnen een eventuele hersenschade verergeren. Het lichaam van de patiënt wordt in Oostenrijk 3 á 4 dagen gekoeld op 33 graden. Dan vertraagt de stofwisseling en hiermee wordt de schade zo veel mogelijk beperkt. 'Patiënten worden hierbij in slaap gehouden', zegt cardioloog Ruud Koster van de Hartstichting en het Amsterdamse AMC. 'Anders is het rillen ondraaglijk.' Vaak krijgen patiënten daarom spierverslappers.

Hierna volgen er spannende momenten. 'Dan laten we iemand weer warm worden en stoppen we de slaapmiddelen', zegt Gerritsen. 'Vervolgens kijken we of een patiënt zelf wakker wordt. Als dat zo is, dan zit je goed.' Koster: 'Het duurt wel even voordat het lichaam is opgewarmd. Je bent dan minimaal 12 uur verder.'

'Als iemand dan nog niet wakker is, doen we neurologisch onderzoek', aldus Gerritsen. 'Dan geven we een elektrische puls op de pols, en kijken we of we reactie zien in de hersenschors. Als we geen reactie zien, is het zeker dat iemand nooit meer wakker wordt. In Nederland staken we dan de behandeling, waarna de patiënt overlijdt. In het buitenland is dat minder gebruikelijk.' In Oostenrijk duren de verschillende neurologische onderzoeken naar verluidt 3 á 4 dagen, waarna men een prognose vaststelt.

Op basis van deze informatie is er vermoedelijk sprake van de volgende tijdslijn:

vr - reanimatie, gevolgd door afkoelen lichaam en kunstmatige coma
ma/di - begin opwarmen/staken slaapmedicatie
di/wo - afwachten reactie patient, gevolgd door neurologische onderzoeken
za - mededeling artsen

---

Bio prins

Prins Friso
Johan Friso Bernhard Christiaan David is op 25 september 1968 geboren in Utrecht.
De Prins heeft twee broers, Prins Willem-Alexander (1967) en Prins Constantijn (1969). Friso is geboren als Prins der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, jonkheer van Amsberg.

Studie
Prins Friso slaagde in 1986 voor het vwo-examen op het Eerste Vrijzinnig Christelijk Lyceum in Den Haag. Van 1986 tot 1988 studeerde Prins Friso Mechanical Engineering aan het College of Engineering van de University of California te Berkeley (VS). Aansluitend studeerde hij vanaf 1988 luchtvaart- en ruimtevaarttechniek aan de Technische Universiteit Delft. Hij behaalde zijn ingenieursdiploma in 1994.

Vanaf 1990 studeerde Prins Friso ook bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. In 1995 slaagde hij voor zijn doctoraal examen. In 1997 studeerde de Prins aan het European Institute of Business Administration (INSEAD) te Fontainebleau (Frankrijk) waar hij zijn MBA behaalde.

Huwelijk en gezin
Prins Friso trad op 24 april in het huwelijk met Mabel Wisse Smit. Het huwelijk werd ingezegend in de Oude Kerk te Delft. Prins Friso en Prinses Mabel hebben twee kinderen. Op 26 maart 2005 werd Luana geboren en op 18 juni 2006 Zaria. Het gezin woont in Londen.

Werkzaamheden
Sinds 2011 is Prins Friso werkzaam als CFO (Chief Financial Officer) bij URENCO in Stoke Poges, Buckinghamshire, Engeland. Daarvoor was de Prins achtereenvolgens werkzaam bij de firma McKinsey & Company en bij de investeringsbank Goldman Sachs International in Londen waar hij werkzaam was in de investment banking divisie. Vervolgens was de Prins mededirecteur bij TNO Space in Delft en managing director voor Wolfensohn & Company in Londen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:49:44 #2
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108346993
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:48 schreef TLC het volgende:
Dat je een hart weer kan laten kloppen nadat het 50 minuten heeft stilgestaan is al een wonder an sich.
Zolang het maar zuurstof krijgt.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:50:12 #3
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_108347008
Mijn lapo:

Iedereen kletst over euthanasie, maar lijkt mij dat dat hulp bij zelfdoding is? De behandeling staken valt hier toch niet onder? Of maak ik nu een denkfout..?
pi_108347018
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat kan. Maar als je daar dan nog bij op telt dat er een hoge alarmfase is, dan zou je toch op z'n minst kunnen besluiten om wat extra veiligheidsmaatregelen te nemen, of in ieder geval niet een gebied buiten de pistes op te zoeken.

Kijk, dat het gebeurd is is verschrikkelijk, en het verdriet en pijn die de familie nu mee maken wens je niemand toe, maar dat het nou toevallig een lid van de koninklijke familie betreft betekent niet dat je dan ineens maar een blad voor de mond moet nemen.
Mee eens!

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:10 schreef Catbert het volgende:

Ze hebben die waarschuwingen ook serieus genomen in de zin dat ze op de beheerde offpiste delen zijn gaan skieeen. Helaas is het lawineschieten daar mislukt. Inschattingsfout en enorme pech, maar omdat nu 'dom' te noemen gaat me te ver.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:13 schreef Madame_Paon het volgende:
Maar het was wel dom dat hij die bescherming niet bij zich had.
Dan was de kans groot dat het beter was afgelopen.
In het nieuws probeert iedereen Friso vrij te spreken van dit ongeval, door enerzijds zijn vriend te beschuldigen en anderzijds de beheerder van de off-piste aan te kijken. Naar mijn mening gaat dit te ver. Friso heeft zelf het risico genomen door off-piste te gaan skiën. Er zijn waarschuwingssignalen uitgegaan en men werd geadviseerd om niet buiten de pistes te gaan skiën. Ene meneer Wildavsky stelde ooit dat wij als mensen risico's accepteren of vermijden. Friso heeft het risico geaccepteerd, het risico is een gevaar geworden en Friso is slachtoffer van dit risico. Daarnaast ben ik het eens met Madame Paon die stelt dat het dom was Friso om geen extra veiligheidsmaatregelen te treffen. Niemand behalve Friso zelf mag op dit voorval worden aangesproken want het feit dat wordt gezocht naar een zondebok wordt alleen gedaan om de Koninklijke familie vrij te spreken.
Friso heeft het zelf gedaan en is zelf verantwoordelijk voor zijn daden. Zoals men wel eens zegt: Eigen schuld? Dikke bult!
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:50:46 #5
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108347027
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:50 schreef Swiffer het volgende:
Mijn lapo:

Iedereen kletst over euthanasie, maar lijkt mij dat dat hulp bij zelfdoding is? De behandeling staken valt hier toch niet onder? Of maak ik nu een denkfout..?
Dat is meerdere malen gezegd ook. Stoppen van de beademing is geen euthanasie.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:51:01 #6
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_108347035
ok tnx Catbert!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:51:40 #7
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108347062
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:50 schreef Perunage het volgende:

In het nieuws probeert iedereen Friso vrij te spreken van dit ongeval, door enerzijds zijn vriend te beschuldigen en anderzijds de beheerder van de off-piste aan te kijken. Naar mijn mening gaat dit te ver.
Ik heb "in het nieuws" nergens dergelijke beschuldigingen gezien, en ik kijk toch braaf elke avond het journaal.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:51:50 #8
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_108347067
Wat zaten die arts en zijn sletje van de NRC er ver naast zeg...
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:52:36 #9
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_108347099
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:48 schreef Arglist het volgende:

[..]

Je haalt wat door elkaar. 'Geacht worden geen 'mening' te hebben' dat betekent niet meer dat ze zich niet actief bemoeien in het wetgevende proces. En of dat zij wel een mening heeft! Daarnaast is het maar de vraag of je een actief gebruik van een burgerlijke wet moet interpreteren als 'het verkondingen van je mening'. De koningin heeft net als de burgers het recht om van de wetten gebruik te maken.

Daarnaast, wat misschien niet helemaal duidelijk overkwam in mijn vorige post, is er pas sprake van euthanasie als er sprake is van een verzoek dat afkomstig is van een patiënt. Dit kan overigens ook bij volmacht, just in case er ooit wat moge gebeuren, maar is hier wel sprake van? Het kan zo zijn dat de prins misschien niet eens zelf ademt, dat weten we niet. De beademingsapparatuur stoppen, oftewel, de uitzichtloze behandeling staken, is iets anders dan euthanasie. Dan zegt de behandelend arts de bekende woorden 'er is niets meer wat we konden doen'.
De koningin als persoon staat buiten deze discussie. Zij is 'slechts' de moeder van de patiënt, terwijl deze patiënt volwassen is en een echtgenoot heeft. Ook is de precieze handeling die uitgevoerd moet worden (in het kort: euthenasie of stoppen behandeling) voor mij niet heel relevant. Juridisch gezien zal dit een verschil inhouden, maar voor de kwestie over het (moeten) maken van een keuze tussen leven en dood is de keuze voor het juiste juridische voertuigje niet belangrijk.

Wat mijn punt is, is dat de koninklijke familie en de regering niet willen dat van deze keuze een publiek debat achteraf moet worden gevoerd... Daarom is het voor iedereen beter dat - mocht er sprake zijn van overlijden - dit aan een andere oorzaak kan worden toegeschreven dan aan 'de vrouw van Friso heeft de artsen verzocht om...'. Het is dus meer het punt dat een beslissing als deze in het privédomein behoort te liggen en niet in een publiek debat door de minister-president verdedigd moet worden. Om die reden denk ik dat er van een verzoek om euthenasie/stoppen behandeling geen sprake zal zijn.

Verheldert dit mijn punt enigszins?
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:53:41 #10
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108347152
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:51 schreef ShaoliN het volgende:
Dat. Blijkt wel wat de reden van het naar buiten brengen van dat 'nieuws' was.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 14:54:16 #11
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108347185
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Die eerste vorm is ook niet strafbaar. Wat versta je onder stoppen met behandelen? Mijn vader zou gaan overlijden, zoveel was duidelijk. Hij was niet meer aanspreekbaar en leed pijn. Daarom hebben ze hem morfine gegeven, maar, van morfine alleen kom je niet te overlijden. Daarom hebben ze hem naast de morfine nog een ander middel gegeven wat dat wel veroorzaakte. Dat is passieve euthanasie.
De eerste vorm is wel degelijk strafbaar. Als de arts kan aantonen zorgvuldig te hebben gehandeld volgens de daarvoor geldende richtlijnen wordt deze niet overgegaan tot vervolging vanwege strafuitsluitingsgrond. Stoppen met behandelen is gewoon wat de naam zegt. Dat laatste kan onderdeel zijn van palliatieve sedatie. Dan krijgt iemand in de sterfensfase doorgaans pijnstilling in combinatie met een slaapmiddel. Dan sterft de patiënt technisch gesproken een natuurlijke dood en dat valt weer niet onder euthanasie.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:55:01 #12
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108347215
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:50 schreef Perunage het volgende:

[..]

Mee eens!

[..]

[..]

In het nieuws probeert iedereen Friso vrij te spreken van dit ongeval, door enerzijds zijn vriend te beschuldigen en anderzijds de beheerder van de off-piste aan te kijken. Naar mijn mening gaat dit te ver. Friso heeft zelf het risico genomen door off-piste te gaan skiën. Er zijn waarschuwingssignalen uitgegaan en men werd geadviseerd om niet buiten de pistes te gaan skiën. Ene meneer Wildavsky stelde ooit dat wij als mensen risico's accepteren of vermijden. Friso heeft het risico geaccepteerd, het risico is een gevaar geworden en Friso is slachtoffer van dit risico. Daarnaast ben ik het eens met Madame Paon die stelt dat het dom was Friso om geen extra veiligheidsmaatregelen te treffen. Niemand behalve Friso zelf mag op dit voorval worden aangesproken want het feit dat wordt gezocht naar een zondebok wordt alleen gedaan om de Koninklijke familie vrij te spreken.
Friso heeft het zelf gedaan en is zelf verantwoordelijk voor zijn daden. Zoals men wel eens zegt: Eigen schuld? Dikke bult!
Ik heb het allemaal niet op de voet gevolgd, maar wat wordt die vriend dan verweten?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:56:05 #13
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108347262
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:55 schreef Marrije het volgende:
Ik heb het allemaal niet op de voet gevolgd, maar wat wordt die vriend dan verweten?
Heb ik ook niks van meegekregen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:56:40 #14
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_108347287
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:53 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat. Blijkt wel wat de reden van het naar buiten brengen van dat 'nieuws' was.
Het argument dat het nieuws omtrent Friso te negatief gebracht werd komt nu helemaal slecht over. Best kwalijk eigenlijk. Kost wat kost een scoop die ook nog eens ver van de waarheid zit
pi_108347301
pi_108347373
Kutnieuws, maar helaas niet verbazend. 50 minuten is lang, maar niet onlogisch. Het was een jonge gezonde vent, en dan die hypothermie erbij...

Overigens is het voor een hoop mensen hier een goed idee om gewoon niet te posten, als ze eigenlijk geen idee ebben waar het over gaat :'). Dat hart-hersengebeuren...
pi_108347376
Ze gaan het volk wellicht straffen voor hun sensatiegeilheid....

Gevolgen voor Koninginnedag onzeker

http://www.telegraaf.nl/b(...)nedag_onzeker__.html
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 14:59:06 #18
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108347392
Mocht Friso verkeren in comateuze staat zijn en blijven en in leven worden gehouden door machines dan is het stoppen met behandelen met behandelen geen vorm van euthanasie, maar onderdeel van het abstinentiebeleid. Deze beslissing wordt doorgaans genomen door een arts in combinatie met de vertegenwoordigers van de patiënt. In dit geval zal Mabel dat zijn.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:59:14 #19
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108347394
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:56 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik las het net en jij volgt wél braaf het nieuws ;)
pi_108347411
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:56 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Het argument dat het nieuws omtrent Friso te negatief gebracht werd komt nu helemaal slecht over. Best kwalijk eigenlijk. Kost wat kost een scoop die ook nog eens ver van de waarheid zit
En dan hadden ze die info dus écht niet van een betrouwbare bron ook.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:59:42 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108347417
quote:
Loopt prins Friso daar nu links van de koningin het ziekenhuis uit? Dan ziet het er toch minder slecht uit dan gedacht!
The End Times are wild
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:59:45 #22
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_108347421
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:58 schreef J0kkebr0k het volgende:

Wie heeft de koningin nodig om te zuipen?
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 14:59:54 #23
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108347430
quote:

[..]

Nalatigheid.
pi_108347435
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Loopt prins Friso daar nu links van de koningin het ziekenhuis uit? Dan ziet het er toch minder slecht uit dan gedacht!
:') ____!!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:00:03 #25
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_108347437
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:52 schreef Goverman het volgende:

[..]

De koningin als persoon staat buiten deze discussie. Zij is 'slechts' de moeder van de patiënt, terwijl deze patiënt volwassen is en een echtgenoot heeft. Ook is de precieze handeling die uitgevoerd moet worden (in het kort: euthenasie of stoppen behandeling) voor mij niet heel relevant. Juridisch gezien zal dit een verschil inhouden, maar voor de kwestie over het (moeten) maken van een keuze tussen leven en dood is de keuze voor het juiste juridische voertuigje niet belangrijk.

Wat mijn punt is, is dat de koninklijke familie en de regering niet willen dat van deze keuze een publiek debat achteraf moet worden gevoerd... Daarom is het voor iedereen beter dat - mocht er sprake zijn van overlijden - dit aan een andere oorzaak kan worden toegeschreven dan aan 'de vrouw van Friso heeft de artsen verzocht om...'. Het is dus meer het punt dat een beslissing als deze in het privédomein behoort te liggen en niet in een publiek debat door de minister-president verdedigd moet worden. Om die reden denk ik dat er van een verzoek om euthenasie/stoppen behandeling geen sprake zal zijn.

[/quote]
Ja zeker, ik snap wel wat je bedoelt. Ik ben het er gewoon niet mee eens dat in het hypothetische geval de koninklijke familie op wat voor manier dan ook besluit een eind aan het leven van de prins te laten komen dat er sprake zou zijn van een 'onaanvaardbare inneming in het publiek debat' vanuit hun kant gezien. Hier is gewoon sprake van een medische behandeling en de vraag die opgeworpen wordt vanuit de toestand van de prins is simpel, is er uitzicht op wat voor een herstel dan ook, ja/nee. Je kan iemand zijn hele leven aan de beademing en hart-longmachine houden, maar wil je dat? In feite ben je klinisch in leven, er is een mogelijkheid om je vitale functies op gang te houden, zelfs al kon hij dit zelf (wat nog maar de vraag is), maar 'de persoon' is er niet meer en komt mogelijk ook nooit meer terug.

Zulke afwegingen horen zeker in het privédomein thuis en ik zie ook geen reden waarom het daar buiten zou treden. Wat zou de minister-president moeten verdedigen? Een beslissing van Mabel in ieder geval zeker niet. En zoals ik al zei, in dit soort gevallen komt de dokter met de verklaring 'we hebben alles gedaan wat we konden, maar....'. En dat is gewoon ook de waarheid.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:00:03 #26
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108347438
Wat een slecht nieuws..maar niet geheel onverwacht meer na zo'n week stilte..
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:00:03 #27
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_108347439
quote:
Wat is dát nou voor een misselijke opmerking?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:00:48 #28
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_108347481
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:59 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

En dan hadden ze die info dus écht niet van een betrouwbare bron ook.
Als dat de behandelende arts was is dat misschien wel de verklaring van zijn huidige staat.
pi_108347506
quote:

[..]

:|W
pi_108347509
quote:

[..]

Dat mogen jannetje en tulledinges nu ook weleens uitleggen, stelletje mediabeluste ratten.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_108347514
quote:

quote:
Rhenen en Veenendaal
:').
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:01:57 #32
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_108347519
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:59 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Nalatigheid.
Hoezo nalatigheid? Wat had die gozer dan moeten doen? Als iemand nalatig is geweest dan was het Friso zelf.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_108347601
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:52 schreef Goverman het volgende:

[..]

Dus: smoesjes verzinnen om te voorkomen dat er een publiek medisch-ethisch debat ontstaat over een gebied dat altijd heel lastig is en dat ook altijd zou blijven?

Men zal, tenzij de patient een wilsbeschikking hierover heeft, alleen tot abstinentie (stoppen van behandeling) over kunnen gaan indien het gaat om medisch zinloos handelen, welke ter beoordeling van de arts is. Dat medisch zinloos is medisch-ethisch heel ingewikkeld en ik zie niet waarom we daarover moeten liegen om het publieke debat te voorkomen.
Everything will be okay in the end.
If it's not okay, it's not the end...
pi_108347622
quote:

[..]

Voor de user die achter dit account zit ; pleeg zelfmoord, daar doe je de mensheid een enorm plezier mee. Alvast dank je wel.
pi_108347651
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:56 schreef Catbert het volgende:

[..]

quote:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/96(...)gheid-verweten.dhtml
Een werk duurt lang genoeg om de tijd te vullen die ervoor beschikbaar is.
Je moet veel studeren om weinig te weten.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:05:25 #36
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_108347657
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:00 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Wat is dát nou voor een misselijke opmerking?
niet op reageren, tis een troll uit onz en klb
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_108347660
quote:

Ik gok dat ze nu eerst wel andere dingen aan hun hoofd hebben dan de vraag of koninginnedag door zal gaan.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:06:04 #38
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108347684
quote:

[..]

Nalatigheid.
Ah, hij had moeten voorkomen dat de prins daar ging skiën oid.
pi_108347698
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:05 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik gok dat ze nu eerst wel andere dingen aan hun hoofd hebben dan de vraag of koninginnedag door zal gaan.
Daar zal op de achtergrond zeker overleg over gevoerd worden..
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 15:06:39 #40
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108347706
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:01 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Hoezo nalatigheid? Wat had die gozer dan moeten doen? Als iemand nalatig is geweest dan was het Friso zelf.
Nalatigheid in het achterhalen of men zich daar op dat moment mocht bevinden op die plek met de bijbehorende waarschuwingen. Dat is een verzekering- en juridische kwestie. Wanneer men nalatig wordt bevonden dan kan iemand verantwoordelijk worden gesteld voor de gemaakte kosten et cetera. Dat heeft niet echt wat te maken of hij goed gehandeld heeft of niet na dat moment.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:06:48 #41
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_108347713
quote:

[..]

Ik ben ook benieuwd hoe lang het zal duren voordat deze twee aan de tand gevoeld gaan worden door de journalisten.....

Maar bekeken naar het niveau van de journalisten in Nederland zou het ook zomaar eens kunnen dat ze er mild vanaf komen.....

Deze twee clowns zijn wat mij betreft een van de grootste droeftoeters die er in Nederland rondlopen. Met hun huichelachtige gezichten in elk goedbekeken praatprogramma gingen ze dan ook nog eens de leugens, ware zij goede boodschappers, verder bekrachtigen en zelfs de RVD bekritiseren. Achteraf blijkt dat de RVD wel degelijk correcte informatie heeft verstrekt tot het moment dat er meer bekend was namelijk, stabiel (vitale functies) maar niet buiten levensgevaar (hersenschade is onbekend, kwaliteit van leven niet in te schatte). Wat ook blijkt is dat er helemaal geen MRI is gedaan tot gisteren, wat die journaliste wel beweerde, en dit omdat het voor de patient niet veilig was het te doen, wat misschien zelfs wijst op hersentrauma........

Het hele verhaal van die twee zeer trieste personen klopt gewoon niet. Wat ook 'leuk' is, is dan dit artikel van de VK site, twee uur voor de persconferentie:
http://www.volkskrant.nl/(...)dient-alle-lof.dhtml
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:08:46 #42
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108347790
quote:
Er wordt in een standaard onderzoek gekeken of iemand nalatigheid verweten kan worden. Wel ff wat anders he?

Zou mensen sieren als ze wat verder zouden lezen dan alleen de kop van een artikel.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:08:53 #43
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_108347801
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:04 schreef TLC het volgende:

[..]

Voor de user die achter dit account zit ; pleeg zelfmoord, daar doe je de mensheid een enorm plezier mee. Alvast dank je wel.
Doe jij dat dan ook, depressieve borderlines zijn er al zat :').

Dat iemand aan het overlijden is, betekend niet dat je alle humor (zelfs al zijn het slechte grappen) maar moet bekritiseren.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_108347811
quote:
Er staat dat dat wordt ONDERZOCHT. Dat is geen verwijt, geen aanklacht, maar een onderzoek om na te gaan wat er gebeurd is. We willen wel even zeker weten of die vriend niet eerst een half uurtje een sigaretje heeft lopen paffen voordat hij hulp ging vragen. Het staat erg suggestief in dat artikel, maar gewoon een onderzoek wat hoort bij een ongeval.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:09:54 #45
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_108347840
quote:
Dat is een windesheim student he? die kan daar niks aan doen.
pi_108347915
quote:
16s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:08 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

Doe jij dat dan ook, depressieve borderlines zijn er al zat :').

Dat iemand aan het overlijden is, betekend niet dat je alle humor (zelfs al zijn het slechte grappen) maar moet bekritiseren.
Ik vind mijn leven meer waard dan het leven van users die met dit soort 'grappen' op de proppen komen.
Dus ik pas, dank je.
pi_108347924
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:04 schreef TLC het volgende:

[..]

Laat hem lekker doordenderen op het dode spoor van de evolutie waar hij overduidelijk op zit, dat lost zich vanzelf wel op. :N
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:13:44 #48
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_108348007
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:09 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik heb waarlijk geen idee wat Windesheim is, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat je enig toekomstperspectief met zo'n opleiding hebt, als dit niveau van toepassing op elke student is natuurlijk. Zeker niet nadat je toekomstige werkgevers dit artikel lezen......... Verder dan wat kreten die ik bij een inleidend college journalistiek ook zou opschrijven over het belang van onafhankelijke en vrije journalistiek en de 'morele plicht' tot het overbrengen van de juiste (in dit geval niet dus!) informatie komt dit ventje niet. Blijkbaar is bij hem ook niet bekend dat het misschien ook bijzonder handig is als nieuws meer dan één bron heeft......
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:13:58 #49
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108348020
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:09 schreef ShaoliN het volgende:
Inderdaad. Het is een opiniestuk. Dat er een hoop journalisten zijn met een bezopen mening is al langer bekend.

Het is ook best treurig hoor. Ik heb toen ik 20 was een vriendinnetje gehad die journalistiek ging doen. Was daarvoor een leuke meid maar na 2 jaar was het net zo'n dom elkaar nalullend HBO wicht als de rest dat daar loopt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:13 schreef Arglist het volgende:
Ik heb waarlijk geen idee wat Windesheim is, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat je enig toekomstperspectief met zo'n opleiding hebt, als dit niveau van toepassing op elke student is natuurlijk. Zeker niet nadat je toekomstige werkgevers dit artikel lezen......... Verder dan wat kreten die ik bij een inleidend college journalistiek ook zou opschrijven over het belang van onafhankelijke en vrije journalistiek en de 'morele plicht' tot het overbrengen van de juiste (in dit geval niet dus!) informatie komt dit ventje niet. Blijkbaar is bij hem ook niet bekend dat het misschien ook bijzonder handig is als nieuws meer dan één bron heeft......
Een HBO diploma krijg je tegenwoordig bij een pakje boter.

Windesheim is in 't nieuws geweest met HBO fraude.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:15:43 #50
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_108348113
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:13 schreef Arglist het volgende:

[..]

Ik heb waarlijk geen idee wat Windesheim is
Dat is een "school", bekend om onder meer hun twijfelachtige niveau en frauderende directeur.
pi_108348205
Prima dat een student journalistiek een mening heeft, zelfs al verschil ik van mening, en denk ik dat hij een paar essentiele zaken weglaat in zijn betoog, maar afijn... Het is een student met een mening en dat mag. Ik vind het alleen wat stemmingmakend en kwalijk van de Volkskrant om zo'n inzending van een student dan als opiniestuk te publiceren...
pi_108348240
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 februari 2012 @ 15:18:50 #53
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_108348284
quote:
Gelukki, Friso zou dat zo gewild hebben.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:18:59 #54
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108348296
pi_108348324
quote:
Wat wilden ze anders doen, 658 keer die persconferentie herhalen en allerlei medisch specialisten aan het woord laten die ook de precieze situatie van Friso niet kennen?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:21:35 #56
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_108348403
quote:
Gelukkig maar. Ik ben benieuwd of de treinen ondanks de slechte toestand van de prins nog gewoon zullen rijden. Ik hoop dat een woordvoerder van de NS daar nog iets over wil zeggen.
pi_108348448
quote:

[..]

:D

Hij lijkt er wel vreselijk op.
pi_108348484
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:21 schreef Tijn het volgende:

[..]

Gelukkig maar. Ik ben benieuwd of de treinen ondanks de slechte toestand van de prins nog gewoon zullen rijden. Ik hoop dat een woordvoerder van de NS daar nog iets over wil zeggen.
Snelwegen zijn wel afgesloten toch? Winkels dicht?
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 februari 2012 @ 15:24:56 #59
3928 Ulx
pi_108348529
Als hij maar niet in het VUmc komt te liggen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_108348562
Pfff tering hee, er lijkt me trouwens maar 1 ding erger dan je partner verliezen...
PWBF
pi_108348572
Ik vind dit eigenlijk vervelender nieuws dan overlijden (voor de familie natuurlijk niet, maar voor mij). Dit is een beetje raar om mee om te gaan, op nu.nl staan ook al allemaal portretten enzo van hem alsof 'ie al dood is, terwijl dat dus niet het geval is. Moet je nou treuren in de pers of moet je positief blijven.
pi_108348575
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:01 schreef Specularium het volgende:

[..]

[..]

:').
:6
Van mij mag het niet doorgaan, kan ik gewoon de stad uit met de auto en word ik niet behandeld als terrorist.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 15:28:30 #63
155227 crew  Guppy
dus
pi_108348669
Nou ben ik geen fan van het koningshuis, maar dit gun je ook niemand... -O-
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:29:05 #64
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108348698
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:26 schreef Taurus het volgende:
Ik vind dit eigenlijk vervelender nieuws dan overlijden (voor de familie natuurlijk niet, maar voor mij). Dit is een beetje raar om mee om te gaan, op nu.nl staan ook al allemaal portretten enzo van hem alsof 'ie al dood is, terwijl dat dus niet het geval is. Moet je nou treuren in de pers of moet je positief blijven.
Lijkt mij ook verschrikkelijk moeilijk. Gelijk aan mensen die jarenlang niet weten of hun vermiste familielid ooit nog terugkomt.
pi_108348717
quote:
Arts Eelco Dijkstra meldt dat je kunt zeggen dat prins Friso 'hersendood' is. De familie rest de moeilijke keuze om het leven te beëindigen of om vast te stellen met welke kwalitieit hij kan leven.
http://www.elsevier.nl/we(...)vreesde-uitkomst.htm

Dat is pas klungelig dingen roepen als 'deskundige'. Hersendood is niet een soort verzamelnaam voor allerlei staten van ernstige hersenbeschadiging met geen of weinig kans op herstel.

Als je hersendood bent is er onherroepelijk en volledig verlies van alle functies van de hersenen. Dan is er geen uitzicht op herstel, en juridisch gezien is dat gelijk aan dood.

Als dat zo zou zijn dan gaat die Oostenrijkse arts toch geen zaken over revalidatiecentra en evt. jarenlang herstel roepen? Ook al is die kans nu heel klein, als Friso hersendood zou zijn is die kans 0.

Echt tenenkrommend dat een Nederlandse trauma arts dan letterlijk op RTL zegt dat 'je zou kunnen zeggen dan hij hersendood is'
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:30:51 #66
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_108348760
Ja, het stoort me ook dat dit soort 'deskundigen' aan het woord gelaten worden. Ze zoeken gewoon net zo lang tot ze een arts vinden die met z'n smoel op TV komen belangrijker vindt dan juiste informatie geven.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 15:31:59 #67
155227 crew  Guppy
dus
pi_108348806
Wat die deskundige even vergeet is dat ie jaren na dato nog met z'n gezwets op da interwebz staat 8)7
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:33:22 #68
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_108348856
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:29 schreef Cootz het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/we(...)vreesde-uitkomst.htm

Dat is pas klungelig dingen roepen als 'deskundige'. Hersendood is niet een soort verzamelnaam voor allerlei staten van ernstige hersenbeschadiging met geen of weinig kans op herstel.

Als je hersendood bent is er onherroepelijk en volledig verlies van alle functies van de hersenen. Dan is er geen uitzicht op herstel, en juridisch gezien is dat gelijk aan dood.

Als dat zo zou zijn dan gaat die Oostenrijkse arts toch geen zaken over revalidatiecentra en evt. jarenlang herstel roepen? Ook al is die kans nu heel klein, als Friso hersendood zou zijn is die kans 0.

Echt tenenkrommend dat een Nederlandse trauma arts dan letterlijk op RTL zegt dat 'je zou kunnen zeggen dan hij hersendood is'
Het is toch echt ongelooflijk dat al die zelfbenoemde deskundigen, vaak niet eens deskundig binnen het juiste medische gebied, zomaar ineens op basis van wat mediaberichten verklaringen doen omtrent de prins. Dat zegt misschien eigenlijk ook wel alles over de huidige stand van zaken in de medische praktijk in Nederland.....

Ze lijken totaal geen besef te hebben wat ze wel kunnen zeggen en wanneer het misschien slimmer is om gewoon de vraag te ontwijken door te verwijzen naar de voor jou onbekende medische details. Maar nee, uit een of andere zelfoverschatting en om zichzelf de doen laten gelden op de nationale televisie zitten er velen allerlei speculaties te verspreiden, terwijl vandaag, op hele pijnlijke wijze is gebleken in de gevallen van Koelewijn, welke nare gevolgen dit kan hebben.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 15:34:59 #69
155227 crew  Guppy
dus
pi_108348936
Artsen zouden eigenlijk mediatraining moeten krijgen in hun opleiding. Of in ieder geval communicatietraining...
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:35:51 #70
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_108348989
quote:
Mocht Friso verkeren in comateuze staat zijn en blijven en in leven worden gehouden door machines dan is het stoppen met behandelen met behandelen geen vorm van euthanasie, maar onderdeel van het abstinentiebeleid. Deze beslissing wordt doorgaans genomen door een arts in combinatie met de vertegenwoordigers van de patiënt. In dit geval zal Mabel dat zijn.
Ik heb gegoogled en je hebt gelijk. In Nederland kennen we geen passieve euthanasie (ik dacht van wel) en wordt hetgeen ik bedoelde inderdaad omschrevan als abstinentiebeleid.

Pfff wat een ellendige tijd gaat zijn familie tegemoet...
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:36:12 #71
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108349011
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Artsen zouden eigenlijk mediatraining moeten krijgen in hun opleiding. Of in ieder geval communicatietraining...
Dat zou denk ik veel te veel tijd kosten voor de sporadische situaties waarin ze met media te maken krijgen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:36:33 #72
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108349019
quote:
Namens de Koninklijke Familie deelt de Rijksvoorlichtingsdienst mee:
Het gezin van Zijne Koninklijke Hoogheid Prins Friso heeft alle ruimte nodig om te leren omgaan met de gezondheidssituatie van Prins Friso en het leven daar op in te richten. Daarom verzoekt de Familie de media om de hiervoor benodigde privacy van het gezin te respecteren
Bron

Als ik dat zo lees gaat er geen sprake zijn van het beëindigen van het leven van Friso. Ze hebben het over "leren omgaan met de gezondheidsituatie en het leven daarop inrichten"
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 15:36:57 #73
155227 crew  Guppy
dus
pi_108349040
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:36 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat zou denk ik veel te veel tijd kosten voor de sporadische situaties waarin ze met media te maken krijgen.
Logisch ook. Maar in ieder geval zouden ze iets terughoudender moeten zijn in de gevallen dàt het dan eens voorkomt.
pi_108349065
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:36 schreef Poeke het volgende:

[..]

Bron

Als ik dat zo lees gaat er geen sprake zijn van het beëindigen van het leven van Friso. Ze hebben het over "leren omgaan met de gezondheidsituatie"
Dat is ook maar net hoe je het leest.
Tap tap tap
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:37:28 #75
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_108349071
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:34 schreef Guppyfriend het volgende:
Die Oostenrijker deed het vrij aardig ;).

Overigens slim van de RVD om een dergelijke persconferentie te beleggen in plaats van zelf een verklaring uit te geven. Door de behandelend artsen te laten vertellen wat er speelt, voorkom je onduidelijkheden en twijfels bij "het publiek".
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 15:37:45 #76
155227 crew  Guppy
dus
pi_108349088
quote:

[..]

Bron

Als ik dat zo lees gaat er geen sprake zijn van het beëindigen van het leven van Friso. Ze hebben het over "leren omgaan met de gezondheidsituatie"
Hij zou ook nog wakker kunnen worden... Even daargelaten in wat voor staat, aanpassingen zal het zeker gaan vergen
pi_108349089
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:37 schreef MaLo het volgende:

[..]

Die Oostenrijker deed het vrij aardig ;).

Overigens slim van de RVD om een dergelijke persconferentie te beleggen in plaats van zelf een verklaring uit te geven. Door de behandelend artsen te laten vertellen wat er speelt, voorkom je onduidelijkheden en twijfels bij "het publiek".
Nou, we merken het in dit topic :D
Tap tap tap
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 15:38:31 #78
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_108349124
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:37 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hij zou ook nog wakker kunnen worden... Even daargelaten in wat voor staat, aanpassingen zal het zeker gaan vergen
Kasplantje?

Vind het erg sneu voor zijn kinderen, het zal je vader maar wezen!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:38:37 #79
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108349129
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou, we merken het in dit topic :D
Ik heb de afgelopen acht delen van het topic gemist, maar voor mij is het wel vrij duidelijk zo. Zitten ze toch weer te gissen met z'n allen?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:39:14 #80
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_108349163
quote:

[..]

Bron

Als ik dat zo lees gaat er geen sprake zijn van het beëindigen van het leven van Friso. Ze hebben het over "leren omgaan met de gezondheidsituatie en het leven daarop inrichten"
'Leren omgaan met de gezondheidssituatie' kan ook betekenen dat wellicht gekozen wordt voor het stoppen van de behandeling. Deze uitspraak hoeft in mijn ogen niet te betekenen dat ze hem jaren als kasplantje in leven zullen houden.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 15:39:22 #81
155227 crew  Guppy
dus
pi_108349168
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:38 schreef just me het volgende:

[..]

Kasplantje?

Vind het erg sneu voor zijn kinderen, het zal je vader maar wezen!
Absoluut... Zoals ik al zei, dit gun je niemand... Ook voor Bea, het moet hartverscheurend zijn om je zoon zo te zien.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:40:00 #82
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108349199
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:39 schreef MaLo het volgende:

[..]

'Leren omgaan met de gezondheidssituatie' kan ook betekenen dat wellicht gekozen wordt voor het stoppen van de behandeling. Deze uitspraak hoeft in mijn ogen niet te betekenen dat ze hem jaren als kasplantje in leven zullen houden.
" ... en hun leven daarop inrichten" ?
Uit Eindhoven
pi_108349206
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:30 schreef Catbert het volgende:
Ja, het stoort me ook dat dit soort 'deskundigen' aan het woord gelaten worden. Ze zoeken gewoon net zo lang tot ze een arts vinden die met z'n smoel op TV komen belangrijker vindt dan juiste informatie geven.
Diegene bij de NOS viel nog mee. Hij riep niets over Friso maar legde gewoon allerlei dingen uit over hersenbeschadigingen, revalidatie, en vertelde terloops keer op keer dat hij de precieze situatie van Friso ook niet kende. Het enige wat hij deed was dat hij logisch beredeneerde dat Friso nu niet bij bewustzijn was. Die Oostenrijker had dat niet letterlijk gezegd, maar dat is wel obvious, anders hadden ze ook hele andere dingen kunnen noemen.

Dus ze zijn niet allemaal prutsers, die 'deskundigen' op tv.
pi_108349218
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:40 schreef Poeke het volgende:

[..]

Misschien hebben ze het alleen over de komende tijd, wie weet wat ze na volgende week doen.
Tap tap tap
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 15:40:33 #85
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_108349220
quote:

[..]

inrichten en inrichting komt nu erg dicht naast elkaar te staan..
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_108349246
quote:

[..]

Ja, als je 'm verliest moet je ook je leven daarop inrichten. Afscheid nemen en verder gaan is ook "je leven daarop inrichten". Dus die formulering zegt echt helemaal niks.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:41:44 #87
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_108349264
quote:

[..]

Ja? Je voorbereiden op een leven zonder Friso?

Zie je wel, de verklaring van de RVD wekt al veel meer vragen op dan de verklaring van de artsen :P. m
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:41:49 #88
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108349272
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:40 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Misschien hebben ze het alleen over de komende tijd, wie weet wat ze na volgende week doen.
Ik neem aan dat ze een kliniek zoeken in Londen of misschien zelfs Nederland en er dan verder maar het 'beste' van moeten maken, voor zover mogelijk.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:42:27 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108349297
:{ De hele week F5 ik me suf en nu ben ik de hele dag druk bezig, mis ik de update... :{
*Teruglezen gaat... :{
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 februari 2012 @ 15:42:50 #90
3928 Ulx
pi_108349318
Werd er inrichten gezegd of hinrichten?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:43:26 #91
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108349343
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:42 schreef Brighteyes het volgende:
:{ De hele week F5 ik me suf en nu ben ik de hele dag druk bezig, mis ik de update... :{
Als je een smartphone hebt (apple) kan ik je de Nu.nl app aanbevelen. Die geeft een heel opvallend geluidje bij elk brekend nieuws, en gaat daar vrij zuinig mee om. Zo werd ik vanochtend wakker gemaakt door dit nieuws (ik woon in het buitenland).
pi_108349345
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:42 schreef Brighteyes het volgende:
Zwaar hersenletsel.
Het is maar de vraag of hij ooit nog ontwaakt.
Indien dat het geval zou zijn dan is maanden zoniet jaren revalidatie te verwachten.

Ergo: men zal de stekker er wel uit trekken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 15:44:16 #93
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_108349372
quote:
15.29 uur: Beelden laatste bezoek
De koninklijke familie heeft de pers om privacy gevraagd. Onderstaande beelden zijn de laatste die de NOS van de familie laat zien
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:44:45 #94
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108349395
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:44 schreef senesta het volgende:

[..]

Dus: het hele topic gaat nu naar RTL.
pi_108349451
Hopelijk houden de media zich er een beetje aan.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 15:46:16 #96
43556 miss_dynastie
pi_108349457
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:43 schreef vosss het volgende:

[..]

Zwaar hersenletsel.
Het is maar de vraag of hij ooit nog ontwaakt.
Indien dat het geval zou zijn dan is maanden zoniet jaren revalidatie te verwachten.

Ergo: men zal de stekker er wel uit trekken.
Of: de stekker is er al uit, maar de prins leeft nog....
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 15:46:44 #97
155227 crew  Guppy
dus
pi_108349473
Het zou de pers ook sieren als ze een beetje afstand gingen houden... Niet dat ze dat gaan doen, maar goed
pi_108349494
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:46 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Of: de stekker is er al uit, maar de prins leeft nog....
Het is niet echt duidelijk of hij aan de beademing ligt, dat is wel vaak de stekker waar het over gaat.
pi_108349610
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Het zou de pers ook sieren als ze een beetje afstand gingen houden... Niet dat ze dat gaan doen, maar goed
ronfresen twitterde op vrijdag 24-02-2012 om 15:27:06 De NOS haalt na verslaggeving vandaag zijn ploeg terug uit Oostenrijk. #Friso #privacy reageer retweet
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:49:56 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108349617
Ik weet niet of je op zoek kunt naar een revalidatiecentrum als de patiënt aan de beademing ligt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 15:50:29 #101
155227 crew  Guppy
dus
pi_108349641
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:49 schreef Blistering het volgende:

[..]

ronfresen twitterde op vrijdag 24-02-2012 om 15:27:06 De NOS haalt na verslaggeving vandaag zijn ploeg terug uit Oostenrijk. #Friso #privacy reageer retweet
De NOS ja. Maar er zijn er meer ;)

Ik liep vandaag langs het tijdschriftenschap, en dat is echt zum kotzen als je de Party/Privé/Story en soortgenoten daar naast elkaar ziet liggen :r
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:50:52 #102
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108349655
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:49 schreef Leandra het volgende:
Ik weet niet of je op zoek kunt naar een revalidatiecentrum als de patiënt aan de beademing ligt.
Zijn er geen mobiele beademingssystemen? Ik heb werkelijk geen idee, serieuze vraag.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:51:03 #103
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_108349658
quote:

[..]

netjes, al zullen die bloedhonden van rtl het waarschijnlijk niet doen
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_108349662
quote:

[..]

Netjes.
Tap tap tap
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:51:24 #105
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108349677
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:50 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

De NOS ja. Maar er zijn er meer ;)
NOS heeft wel invloed denk ik. Andere media zullen wel snel volgen. Bovendien gaat het anders allemaal te veel geld kosten.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:51:53 #106
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108349705
Wat een afschuwelijk nieuws zeg... :{ Het zal je kind/man/broer/etc maar zijn... ;(
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 15:51:53 #107
155227 crew  Guppy
dus
pi_108349707
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:51 schreef Strani het volgende:

[..]

NOS heeft wel invloed denk ik. Andere media zullen wel snel volgen. Bovendien gaat het anders allemaal te veel geld kosten.
Ik hoop het... !
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 15:52:42 #108
43556 miss_dynastie
pi_108349736
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:47 schreef Cootz het volgende:

[..]

Het is niet echt duidelijk of hij aan de beademing ligt, dat is wel vaak de stekker waar het over gaat.
Nee, daarom. Het lijkt me best mogelijk dat hij is blijven ademen na het stoppen van de beademing. In dat geval kan het jaren duren....
pi_108349748
Als ik het goed begrijp krijgt hij nu dus ook geen medicijnen meer maar is hij desondanks niet wakker geworden en ligt hij nu in een "gewone" coma??
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:53:02 #110
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_108349754
quote:

Dat is netjes van de NOS!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:53:10 #111
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108349757
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik hoop het... !
Zeker. Ik vraag me wel af of de familie (ver) na vandaag nog eens bijeen komt om te bespreken welke media zich echt misdragen hebben en of die media hun rechten met het koningshuis verliezen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:53:28 #112
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108349776
Nieuws uit Eindhoven:

quote:
In De Effenaar in Eindhoven vindt vanavond een Friso-feest plaats. Dat homovriendelijke evenement wordt al 20 jaar gehouden en draagt de naam van de prins omdat destijds geruchten de ronde deden over diens seksuele geaardheid. De organisatie liet gisteren weten dat het feest gewoon doorgaat, maar zegt wel 'geschokt' te zijn door de gebeurtenissen van afgelopen week. Bezoekers kunnen daarom op het feest geld doneren aan de Oostenrijkse bergreddingsdienst. www.effenaar.nl
http://live.nu.nl/Event/LIVE_persconferentie_Friso/23849804
Uit Eindhoven
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 15:54:07 #113
155227 crew  Guppy
dus
pi_108349807
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:53 schreef Strani het volgende:

[..]

Zeker. Ik vraag me wel af of de familie (ver) na vandaag nog eens bijeen komt om te bespreken welke media zich echt misdragen heeft en of die media hun rechten met het koningshuis verliezen.
Vast wel :Y en terecht ook
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:54:14 #114
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108349814
quote:
Noem het dan het Arie Boomsma-feest of zo, in elk geval vandaag.
pi_108349844
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:52 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, daarom. Het lijkt me best mogelijk dat hij is blijven ademen na het stoppen van de beademing. In dat geval kan het jaren duren....
Ik hoorde op de radio dat het feit dat ze zeggen dat ie naar een revalidatiekliniek gaat/kan, dat dat waarschijnlijk wel betekent dat hij zelf kan ademen... (overigens dus absoluut niet hersendood, in dat geval) Maar dat zegt met 'massieve schade' nog weinig positiefs over de kans om uberhaupt weer bij bewustzijn te raken.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:55:10 #116
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108349852
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:53 schreef Strani het volgende:

[..]

Zeker. Ik vraag me wel af of de familie (ver) na vandaag nog eens bijeen komt om te bespreken welke media zich echt misdragen heeft en of die media hun rechten met het koningshuis verliezen.
Helaas kunnen ze niets doen want de mediacode kwam te vervallen toen Friso nieuws werd. Dat staat er zelfs in.
Uit Eindhoven
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 15:55:25 #117
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108349865
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:54 schreef Strani het volgende:

[..]

Noem het dan het Arie Boomsma-feest of zo, in elk geval vandaag.
Het heet al jaren zo en Friso heeft nooit stappen ondernomen er wat aan te doen terwijl de kans dat hij het nooit geweten heeft nihil is. Dat zal iemand hem vast wel ooit verteld hebben.
pi_108349887
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:51 schreef Strani het volgende:

[..]

NOS krijgt er ook wel eens wat voor terug. Die zijn inzake het koningshuis niet echt onafhankelijk. Maar als anderen nu wel foto's brengen is daarmee niet meer 'de pers' als een soort algemene plaag, maar een individueel medium dat een verwijt kan treffen. Het zal dus zeker wel effect hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:56:00 #119
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108349897
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:55 schreef Poeke het volgende:

[..]

Helaas kunnen ze niets doen want de mediacode kwam te vervallen toen Friso nieuws werd. Dat staat er zelfs in.
Ahh okay. Maar ze zullen toch best over wat truukjes beschikken om het die media zo moeilijk mogelijk te maken in de toekomst?
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 15:56:13 #120
43556 miss_dynastie
pi_108349910
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:54 schreef Cootz het volgende:

[..]

Ik hoorde op de radio dat het feit dat ze zeggen dat ie naar een revalidatiekliniek gaat/kan, dat dat waarschijnlijk wel betekent dat hij zelf kan ademen... (overigens dus absoluut niet hersendood, in dat geval) Maar dat zegt met 'massieve schade' nog weinig positiefs over de kans om uberhaupt weer bij bewustzijn te raken.
Nee, niet hersendood, maar wel een kasplantje :'(
pi_108349919
Jeetje, wat een nieuws :{ ;( verschrikkelijk voor de familie..

Goed dat de NOS de ploegen terughaald, nu andere pers nog!
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 15:56:31 #122
155227 crew  Guppy
dus
pi_108349920
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:55 schreef Poeke het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk zo, maar daarmee hoefden de kinderen toch nog niet de hele tijd gefilmd te worden als ze gingen skiën? Die vallen dan toch nog steeds wel onder de mediacode? Dacht ik?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:59:29 #123
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108350047
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:56 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk zo, maar daarmee hoefden de kinderen toch nog niet de hele tijd gefilmd te worden als ze gingen skiën? Die vallen dan toch nog steeds wel onder de mediacode? Dacht ik?
Nieuws is een rekbaar begrip blijkbaar. Ik ben het met je eens.
Uit Eindhoven
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 16:01:15 #124
155227 crew  Guppy
dus
pi_108350118
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:59 schreef Poeke het volgende:

[..]

Nieuws is een rekbaar begrip blijkbaar. Ik ben het met je eens.
Nu ik erover nadenk, vallen ze er waarschijnlijk niet meer onder dan. Want Wim-Lex heeft op een gegeven moment aan de pers gevraagd om de kinderen te ontzien...

Wel vreemd, eigenlijk... Dat ze bij het ziekenhuis staan is al erg genoeg, maar in Lech was er niet te zien
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:03:33 #125
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_108350206
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:55 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Het heet al jaren zo en Friso heeft nooit stappen ondernomen er wat aan te doen terwijl de kans dat hij het nooit geweten heeft nihil is. Dat zal iemand hem vast wel ooit verteld hebben.
Dit jaar 20 jaar zelfs, om precies te zijn.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:05:07 #126
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108350258
Gezien dit nieuws en het nieuws dat er 13,000 gewonden waren tijdens het schaatsen dit seizoen, ben ik blij dat ik niet kan skiën en niet kan schaatsen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:05:46 #127
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108350287
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:55 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Snap ik, maar een 'Frisofeest' vandaag is gewoon wat ongelukkig.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 16:07:26 #128
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108350353
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:05 schreef Strani het volgende:

[..]

Snap ik, maar een 'Frisofeest' vandaag is gewoon wat ongelukkig.
Dat weet ik niet, dat kan het voor sommigen zijn, maar wie weet zien anderen dit juist als eerbetoon aan Friso zelf. Ik ben blij dat ik niet hoef te oordelen of het door zou moeten gaan al dan niet onder een andere naam.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:08:14 #129
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108350378
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:07 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, dat kan het voor sommigen zijn, maar wie weet zien anderen dit juist als eerbetoon aan Friso zelf. Ik ben blij dat ik niet hoef te oordelen of het door zou moeten gaan al dan niet onder een andere naam.
Die blijheid deel ik met je.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:08:24 #130
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_108350385
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:07 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Een eerbetoon? Geloof je 't zelf? :P
My mama didn't raise no fool
pi_108350405
Beademen kan desnoods in thuissetting ook hoor.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:09:37 #132
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_108350443
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:51 schreef ShaoliN het volgende:
Inderdaad, dat die twee valse secreten eens flink mogen creperen :r
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 16:10:30 #133
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108350476
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:08 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Een eerbetoon? Geloof je 't zelf? :P
Het bestaat dus blijkbaar al 20 jaar. Er gaan dus al zolang mensen heen. Ik kan niet oordelen hoe de mensen die daarheen gaan over denken. Blijkbaar is er wel sprake van betrokkenheid want de collectie gaat naar een goed doel (weet niet meer welke precies). Zelf vind ik het een moeilijke beslissing om te oordelen hoe men dit zit. Dat had ik al gezegd.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:11:00 #134
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_108350488
Ik snap die reactie van de NOS even niet: Heel het dorp leeft mee blablabla.
Terwijl 2 dagen terug bij Pownews nog te zien was dat heel dat dorp daar scheitziek wordt van al het gedoe nu.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:12:09 #135
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108350531
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:11 schreef YazooW het volgende:
Terwijl 2 dagen terug bij Pownews nog te zien was dat heel dat dorp daar scheitziek wordt van al het gedoe nu.
Van de media, gok ik. Niet van de koninklijke familie.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 16:13:20 #136
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108350568
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:12 schreef Strani het volgende:

[..]

Van de media, gok ik. Niet van de koninklijke familie.
Dat was wel wat in het item van pownews duidelijk werd. In Lech werd men gek van de journalisten en camera-ploegen. Niet met betrekking tot de koninklijke familie.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:14:03 #137
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_108350589
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:11 schreef YazooW het volgende:
Toch raar, want de lokale bevolking leek redelijk aangeslagen in ieder geval, en dan heb ik het over de mensen die we voorbij zagen komen zoals de burgemeester, de kroeg/cafe/hoteleigenaren, de liftbediende etc. Gewoon, normale mensen die uit het dorpje zelf komen.

Dat het ow zo journalistiek relevante pownews misschien een aantal mensen die zich storen aan de journalisten (touristen) of mensen die het leuk vinden dat hen ook eens wat gevraagd wordt, heeft gevonden, zegt toch niet dat 'het dorp' niet zou meeleven?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:14:09 #138
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_108350592
Over het eventueel niet doorgaan van koninginnedag (zie AD):

Sowieso denk ik dat er maar een persoon is die daarover moet oordelen: de koningin zelf, WA, mocht hij voor die tijd koning worden (wat ik niet uitsluit).

jullie?
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 16:15:16 #139
155227 crew  Guppy
dus
pi_108350636
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:09 schreef Falco het volgende:

[..]

En die gaan over een paar jaar weer solliciteren en als ze dan gegoogled worden, komt het weer naar boven })
pi_108350653
Ik vond dit wel een mooi stukje in NRC Next..
http://www.nrcnext.nl/columnisten/2012/02/24/lieve-friso/
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:16:22 #141
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108350674
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:14 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Sowieso denk ik dat er maar een persoon is die daarover moet oordelen: de koningin zelf, WA, mocht hij voor die tijd koning worden (wat ik niet uitsluit).
Dit feest is vanavond al van wat ik begreep, dus dan mogen ze wel opschieten met die troonopvolging.
pi_108350744
Ach, Mabel loopt er zo verloren bij. En ik vermoed dat Bea het stokje verdomd snel over gaat geven nu, na een paar maanden.
pi_108350756
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:09 schreef Falco het volgende:

[..]

Nou inderdaad, wat een walgelijk stel.. ik hoop dat ze helemaal kapot worden gemaakt.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:18:49 #144
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_108350767
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:15 schreef Maron het volgende:
^O^
VIVA LA ASSANGE¡
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:20:16 #145
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108350814
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:18 schreef clumsy_clown het volgende:
Ach, Mabel loopt er zo verloren bij. En ik vermoed dat Bea het stokje verdomd snel over gaat geven nu, na een paar maanden.
Dat kan ik me ook voorstellen, maar ik denk dat ze in al haar gevoel voor verantwoordelijkheid er voor zal kiezen WA ook een 'normalere' opvolging te gunnen, en dus toch nog even wacht.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:20:28 #146
88233 Steve
Still the best.
pi_108350828
quote:
Ik heb altijd gedacht dat ze tot aan haar dood aan zou blijven (zoals in veel landen gebruikelijk is), maar na een gebeurtenis als deze kan ik me best voorstellen dat ze zou overwegen af te treden...
"Atb is lief, groetjes Peri."
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:20:43 #147
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_108350835
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:10 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Het bestaat dus blijkbaar al 20 jaar. Er gaan dus al zolang mensen heen. Ik kan niet oordelen hoe de mensen die daarheen gaan over denken. Blijkbaar is er wel sprake van betrokkenheid want de collectie gaat naar een goed doel (weet niet meer welke precies). Zelf vind ik het een moeilijke beslissing om te oordelen hoe men dit zit. Dat had ik al gezegd.
De naam is 20 jaar gekozen idd als referentie naar de Prins destijds. Maar in die 20 jaar heeft het feest zijn eigen identiteit opgebouwd, de kroon is al lang uit het logo en enige referentie naar de prins (op de naam na) is al eeuwen verdwenen. De naam veranderen gebeurt niet 1 2 3 omdat de naam in de regio Eindhoven vrij bekend is, juist ook vanwege het lange bestaan. Een naamsverandering na 20 jaar brengt heel wat met zich mee (qua naamsbekendheid opnieuw opbouwen, maar ook qua kosten herdrukken alle promotie, logo etc). Vandaar dat daar nooit voor is gekozen.

Dat goede doel is overigens de reddingsbrigade die Friso onder de sneeuw uitgehaald hebben.

Het feest vanavond is geen eerbetoon noch een spot richting de prins. Het is een feest. En dat feest draagt wegens historie van 20 jaar geleden "toevallig" nog dezelfde naam. Verder niets. Om echter de mensen die wel met hem meeleven te helpen is dat donatie-idee opgezet. Zo kan iemand die het wil, toch een stukje steunen.
L'Amour menaçant:
pi_108350839
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:20 schreef Strani het volgende:

[..]

Dat kan ik me ook voorstellen, maar ik denk dat ze in al haar gevoel voor verantwoordelijkheid er voor zal kiezen WA ook een 'normalere' opvolging te gunnen, en dus toch nog even wacht.
Dat denk ik ook, je wilt je kroon op deze manier ook niet overdragen :{ ;(
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:21:13 #149
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_108350843
Zat er een beetje naast met mijn reactie net, Pownews liet zien dat het dorp scheitziek werd van de pers en dus niet van het koninklijk huis zelf.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:21:14 #150
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108350844
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:20 schreef Steve het volgende:

[..]

Ik heb altijd gedacht dat ze tot aan haar dood aan zou blijven (zoals in veel landen gebruikelijk is), maar na een gebeurtenis als deze kan ik me best voorstellen dat ze zou overwegen af te treden...
Dat sowieso niet hoor, ik denk echt dat het normale plan was om het dit of volgend jaar voor gezien te houden.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:21:25 #151
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_108350849
quote:
ze zal denk ik gewoon doorgaan om te laten zien wat voor krachtige vrouw ze is ^O^ _O_
VIVA LA ASSANGE¡
pi_108350864
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:52 schreef hugsy33 het volgende:
Als ik het goed begrijp krijgt hij nu dus ook geen medicijnen meer maar is hij desondanks niet wakker geworden en ligt hij nu in een "gewone" coma??
iemand die dit weet?

Vind de persco nogal vaag namelijk, er is ook nog steeds niet bekend of hij zelfstandig ademt toch?
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 16:23:06 #153
155227 crew  Guppy
dus
pi_108350917
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:21 schreef hugsy33 het volgende:

[..]

iemand die dit weet?

Vind de persco nogal vaag namelijk, er is ook nog steeds niet bekend of hij zelfstandig ademt toch?
Daar is niet echt over gesproken toch?
  Admin vrijdag 24 februari 2012 @ 16:23:44 #154
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_108350937
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:15 schreef Maron het volgende:
Ach gut.
Nee dus, slechte tearjerker.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:24:02 #155
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_108350944
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:20 schreef Steve het volgende:

[..]

Juliana gaf ook voor haar dood het stokje door aan Beatrix.
Geen idee wat de reden eigenlijk was.
L'Amour menaçant:
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 16:24:09 #156
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108350947
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:20 schreef Ang3l het volgende:

[..]

De naam is 20 jaar gekozen idd als referentie naar de Prins destijds. Maar in die 20 jaar heeft het feest zijn eigen identiteit opgebouwd, de kroon is al lang uit het logo en enige referentie naar de prins (op de naam na) is al eeuwen verdwenen. De naam veranderen gebeurt niet 1 2 3 omdat de naam in de regio Eindhoven vrij bekend is, juist ook vanwege het lange bestaan. Een naamsverandering na 20 jaar brengt heel wat met zich mee (qua naamsbekendheid opnieuw opbouwen, maar ook qua kosten herdrukken alle promotie, logo etc). Vandaar dat daar nooit voor is gekozen.

Dat goede doel is overigens de reddingsbrigade die Friso onder de sneeuw uitgehaald hebben.

Het feest vanavond is geen eerbetoon noch een spot richting de prins. Het is een feest. En dat feest draagt wegens historie van 20 jaar geleden "toevallig" nog dezelfde naam. Verder niets. Om echter de mensen die wel met hem meeleven te helpen is dat donatie-idee opgezet. Zo kan iemand die het wil, toch een stukje steunen.
Dat wist ik niet en ik denk dat de meeste mensen dat niet weten. Daarom blijf ik van mening dat ik blij ben dat ik hier geen enkele beslissing over hoef te nemen. Ik denk dat als je in het bestuur zit dat je dan wel even alles hebt moeten wegen en wikken.
  Admin vrijdag 24 februari 2012 @ 16:24:17 #157
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_108350950
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:15 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

En die gaan over een paar jaar weer solliciteren en als ze dan gegoogled worden, komt het weer naar boven })
Lijkt me niet, die man is al 70 ofzo.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

vrijdag 24 februari 2012 @ 16:24:31 #158
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_108350960
quote:
Friso's hart stond 50 minuten lang stil, waardoor zijn hersenen zuurstoftekort hebben opgelopen. ''50 minuten reanimatietijd is lang. Je kan zeggen te lang'', aldus Wolfgang Koller.
You don't say.

Mocht het mij ooit gebeuren hoop ik dat ze iets eerder beseffen dat het te lang en zinloos is. Zelf krijg je er ws weinig meer van mee maar het bespaart de omgeving een hoop extra ellende.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:24:36 #159
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108350964
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:23 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ach gut.
Nee dus, slechte tearjerker.
Zo zie je maar dat de meningen over dit onderwerp nou eenmaal verdeeld zijn en dat altijd zullen blijven.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 16:24:49 #160
155227 crew  Guppy
dus
pi_108350975
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:24 schreef yvonne het volgende:

[..]

Lijkt me niet, die man is al 70 ofzo.
Dat NRC-sletteke toch niet?! Of heb ik gewoon niet opgelet?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:25:24 #161
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108350993
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:24 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Wilhelmina ook. In Nederland plakken ze niet zo aan de troon als in Engeland.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 16:25:41 #162
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108351001
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:24 schreef Strani het volgende:

[..]

Zo zie je maar dat de meningen over dit onderwerp nou eenmaal verdeeld zijn en dat altijd zullen blijven.
Ik vond het stuk getuigen van weinig inhoud en veel mening. Ik heb dat juist graag omgekeerd.
pi_108351013
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:24 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Die is begin 50 geloof ik, haar man is in de 70
pi_108351027
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:23 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Daar is niet echt over gesproken toch?
dat dacht ik ook maar is toch raar dat ze zoiets compleet verzwijgen?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:26:54 #165
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108351052
Die journaliste en haar man zullen binnenkort wel een wintersporttripje boeken, gok ik.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 16:27:26 #166
155227 crew  Guppy
dus
pi_108351072
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:26 schreef roos85 het volgende:

[..]

Die is begin 50 geloof ik, haar man is in de 70
Nou ja, ik hoop in ieder geval dat ze een gezellige vaginale infectie of zo krijgt }:|
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:27:47 #167
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_108351083
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:24 schreef Guppyfriend het volgende:

Zij is 50 jaar geloof ik :r
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:28:03 #168
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108351091
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nou ja, ik hoop in ieder geval dat ze een gezellige vaginale infectie of zo krijgt }:|
Ben wel benieuwd naar de achtergrond hiervan. Dat ze iets geks hebben gedaan is duidelijk maar de vraag is waarom? Wat is er precies fout gegaan?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:28:22 #169
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_108351099
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:24 schreef Rica het volgende:

[..]

You don't say.

Mocht het mij ooit gebeuren hoop ik dat ze iets eerder beseffen dat het te lang en zinloos is. Zelf krijg je er ws weinig meer van mee maar het bespaart de omgeving een hoop extra ellende.
Dat is volkomen afhankelijk van je fysieke gesteldheid en situatie. Bij ouderen heeft het natuurlijk niet altijd even veel zin om zo lang te reanimeren omdat de kwaliteit van het leven, duur hersenschade, op dusdanige wijze achteruit kan gaan dat het een 'last' wordt voor zijn naasten. Bij jonge, sportieve, gezonde kerels kan je natuurlijk wel langer door blijven gaan. Het is gewoon per geval afhankelijk.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 16:28:56 #170
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108351124
quote:

[..]

En dat haar man dan aankondigt dat hij er niet voor verantwoordelijk is en de eerste test erop wijzen dat ze geen andere ziektes heeft als wat positief nieuws en een week naderhand komt de uitslag dat ze HIV heeft.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:29:03 #171
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_108351129
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:24 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Dat wist ik niet en ik denk dat de meeste mensen dat niet weten. Daarom blijf ik van mening dat ik blij ben dat ik hier geen enkele beslissing over hoef te nemen. Ik denk dat als je in het bestuur zit dat je dan wel even alles hebt moeten wegen en wikken.
Klopt, dat hebben we ook moeten doen.
En daar is dit uitgekomen. Doorgaan, maar met gepaste aandacht voor het tragisch ongeval.
L'Amour menaçant:
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 16:30:35 #172
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108351183
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:29 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Klopt, dat hebben we ook moeten doen.
En daar is dit uitgekomen. Doorgaan, maar met gepaste aandacht voor het tragisch ongeval.
Zit jij in dat bestuur? Geen wonder dat je zoveel van dat feest weet. :o
  Admin vrijdag 24 februari 2012 @ 16:30:50 #173
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_108351187
quote:

[..]

Bron

Ik lees hier ook in dat ze niet kiezen voor beëindigen van zijn leven.

Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 16:31:00 #174
155227 crew  Guppy
dus
pi_108351192
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:28 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En dat haar man dan aankondigt dat hij er niet voor verantwoordelijk is en de eerste test erop wijzen dat ze geen andere ziektes heeft als wat positief nieuws en een week naderhand komt de uitslag dat ze HIV heeft.
Pffff, hahaha! Of dat het toch genitale wratten blijken te zijn en dat hij ook onder zit _O-
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:31:07 #175
88233 Steve
Still the best.
pi_108351198
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:24 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Juliana vond het na 32 jaar op de troon wel genoeg geweest. Volgens mij dacht ze ook dat men behoefte had aan een nieuw gezicht op de troon. In de meeste landen is het volgens mij veel gebruikelijker tot de dood te blijven zitten, en vindt men het nog wel eens opmerkelijk dat hier zoveel over het mogelijk aftreden van een koning wordt gespeculeerd.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:31:13 #176
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_108351203
pauwenwitteman twitterde op vrijdag 24-02-2012 om 15:52:20 Hoofdredacteur van NRC @pvdmeersch bespreekt in #PenW de berichtgeving in de media rondom prins Friso. http://t.co/XOKNGZz6 reageer retweet
pi_108351253
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:31 schreef Haaibaaike het volgende:
pauwenwitteman twitterde op vrijdag 24-02-2012 om 15:52:20 Hoofdredacteur van NRC @pvdmeersch bespreekt in #PenW de berichtgeving in de media rondom prins Friso. http://t.co/XOKNGZz6 reageer retweet
Mwah, die Belg is sowieso van het goedpraten, dus dat wordt gewoon een 'wij vonden nodig dat dit in het nieuws kwam, onze bronnen waren zo betrouwbaar mogelijk'-gebeuren.
pi_108351261
Goh, wat een verschrikkelijk nieuws zeg. Mijn medeleven naar de familie ;(

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 10:59 schreef Ryan3 het volgende:
Klopt idd, die starla zal wel een dokter in opleiding zijn, maar wel in Nederland, wij hebben meer ervaring met Duitsers die verzuipen in de branding van onze Noordzee... en de Nederlandse artsen zullen ook niet massaal deelnemen aan de conferenties over de behandeling van lawine-slachtoffers, schat ik zo in...
Het ongevalsmechanisme is niet zo relevant, temeer er geen traumatisch letsel werd gemeld door de Oostenrijkse artsen. Zandbergen heeft gekeken naar een aantal patienten met post-anoxische schade. Dat kan op basis van een hartstilstand zijn, op basis van een stukje biefstuk in de luchtpijp of op basis van sneeuw in de luchtwegen. Dit 'protocol' of nog beter 'voorspeller' geldt dus ook voor prins Friso.
Dat ze in Oostenrijk -waarschijnlijk- andere protocollen hebben is overigens prima, Dat betekent echter niet dat wij in Nederland té snel met een prognose komen zoals ik iemand hoorde beweren.

Het nieuws zoals de arts het vanmiddag bracht klinkt zeer erstig. Massale hersenschade zonder duidelijkheid of hij het bewustzijn ooit zou terugkeren betekent uit mijn ervaring dat hij nooit meer zelfstandig zou kunnen functioneren en mogelijkerwijs in een coma vigile belandt. Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
I feel kinda Locrian today
pi_108351268
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:31 schreef Haaibaaike het volgende:
Pfff, zucht.
pi_108351301
quote:

[..]

waarom, het is niet netjes wat ze deed maar het was niet verkeerd, ze is gewoon een jorunaliste waar een bron haar informatie toespeelt
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 16:35:27 #181
155227 crew  Guppy
dus
pi_108351331
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

waarom, het is niet netjes wat ze deed maar het was niet verkeerd, ze is gewoon een jorunaliste waar een bron haar informatie toespeelt
Van een vaginale infectie ga je ook niet dood. Het is alleen even pijnlijk. Net als haar 'journalistieke' actie.

Ergo, je moet je bronnen natuurlijk even checken, als journaliste. Niet zomaar alles de wereld inblèren
pi_108351341
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Meh, er is sowieso het een en ander bijverzonnen. Of dat door haar bron is gebeurd of door haar zelf kunnen we niet met zekerheid vaststellen, maar zo trots als zij was dat ze náást de dokter stond die dit allemaal vertelde en het ook van meer bronnen had gehoord, maakt haar op z'n minst onbetrouwbaar.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:36:05 #183
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108351348
quote:

[..]

iemand die dit weet?

Zou moeten kloppen: Hij is in een kunsmatig coma gehouden en gekoeld. Ergens afgelopen week is de sedatie afgebouwd, en is hij opgewarmd. Toen had hij uit zichzelf wakker moeten worden. Dat is dus niet gebeurd, waarna de MRI scan is gemaakt (en ws nog andere onderzoeken) en daarop was ernstige hersenschade te zien.
Uit Eindhoven
pi_108351375
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:35 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Meh, er is sowieso het een en ander bijverzonnen. Of dat door haar bron is gebeurd of door haar zelf kunnen we niet met zekerheid vaststellen, maar zo trots als zij was dat ze náást de dokter stond die dit allemaal vertelde en het ook van meer bronnen had gehoord, maakt haar op z'n minst onbetrouwbaar.
nee ze had maar één bron en dat was haar vent. Ze is wel op zoek gegaan naar meer bronnen maar die kon ze niet vinden... als ze niet liegt
pi_108351392
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:35 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Van een vaginale infectie ga je ook niet dood. Het is alleen even pijnlijk. Net als haar 'journalistieke' actie.

Ergo, je moet je bronnen natuurlijk even checken, als journaliste. Niet zomaar alles de wereld inblèren
Je hebt gelijk, i hoop dat haar vent zijn viagra gebruikt
pi_108351414
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

nee ze had maar één bron en dat was haar vent. Ze is wel op zoek gegaan naar meer bronnen maar die kon ze niet vinden... als ze niet liegt
Toen de RVD haar nieuws weerlegde zei ze dat 'haar bronnen in het ziekenhuis' meldde dat ze wel degelijk gelijk had.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 16:39:49 #187
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108351442
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:33 schreef starla het volgende:
Goh, wat een verschrikkelijk nieuws zeg. Mijn medeleven naar de familie ;(

[..]

Het ongevalsmechanisme is niet zo relevant, temeer er geen traumatisch letsel werd gemeld door de Oostenrijkse artsen. Zandbergen heeft gekeken naar een aantal patienten met post-anoxische schade. Dat kan op basis van een hartstilstand zijn, op basis van een stukje biefstuk in de luchtpijp of op basis van sneeuw in de luchtwegen. Dit 'protocol' of nog beter 'voorspeller' geldt dus ook voor prins Friso.
Dat ze in Oostenrijk -waarschijnlijk- andere protocollen hebben is overigens prima, Dat betekent echter niet dat wij in Nederland té snel met een prognose komen zoals ik iemand hoorde beweren.

Het nieuws zoals de arts het vanmiddag bracht klinkt zeer erstig. Massale hersenschade zonder duidelijkheid of hij het bewustzijn ooit zou terugkeren betekent uit mijn ervaring dat hij nooit meer zelfstandig zou kunnen functioneren en mogelijkerwijs in een coma vigile belandt. Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Wonderen zijn mijn afdeling, niet de jouwe. Wat is de meest waarschijnlijke afloop, wonderen uitgezonderd? Infauste prognose?
pi_108351458
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:38 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Toen de RVD haar nieuws weerlegde zei ze dat 'haar bronnen in het ziekenhuis' meldde dat ze wel degelijk gelijk had.
serieus? Ach haar vent had ook al 2 verschillende verhalen dus zal allemaal wel gelogen zijn
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:40:36 #189
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_108351461
Ik vraag me af of dit ook de keus van Friso zou zijn geweest.
Als mij zoiets zou overkomen, dan hoop ik dat mijn familie me dan laat gaan.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 16:41:30 #190
155227 crew  Guppy
dus
pi_108351495
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:40 schreef mazaru het volgende:
Heb je dat wel eens besproken met je naasten, of vastgelegd? Ik wel.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 16:42:09 #191
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108351511
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik ook.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:42:10 #192
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108351512
Was deze roddel al voorbij gekomen?

,,Prins Friso zal beslist naar een revalidatiekliniek in Nederland gaan."

http://www.telegraaf.nl/b(...)r_prins_in_NL__.html
Uit Eindhoven
pi_108351515
quote:

[..]

dat is heel erg vaak het probleem, mensen zijn er gewoon te laat mee...
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:42:28 #194
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_108351520
quote:

[..]

Ik heb het niet officieel vast laten leggen, maar ze weten het wel.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:43:30 #195
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108351550
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:42 schreef Poeke het volgende:

Probleem is overigens maar 1 plek in Nederland is waar hij terecht kan en dat is in Tilburg. Alleen die behandelen geen mensen boven de 25 jaar in deze toestand.

Misschien dat er een uitzondering wordt gemaakt.
Uit Eindhoven
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 16:43:51 #196
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_108351558
quote:

[..]

Maar dan nog bereid het mensen denk ik niet altijd voor op wat een coma bijvoorbeeld in kan houden. Toen ik beelden zag van die Terri Schiavo (of zoiets :P) was ik er ook heilig van overtuigd dat ze reageerde op dingen. Ik denk dat de term kasplantje dan toch erg onduidelijk kan worden.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 16:43:54 #197
155227 crew  Guppy
dus
pi_108351560
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:42 schreef Mirjam het volgende:

[..]

dat is heel erg vaak het probleem, mensen zijn er gewoon te laat mee...
Het is ook niet het meest gezellige om te bespreken... Maar we hebben het hier toch maar van iedereen laten vastleggen, na een stevig auto ongeluk waar we gelukkig niks aan overhielden. But you never know.
  Admin vrijdag 24 februari 2012 @ 16:44:02 #198
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_108351565
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:40 schreef mazaru het volgende:
Dit:
http://www.volkskrant.nl/(...)orst-tatoeeren.dhtml

vrijdag 24 februari 2012 @ 16:44:29 #199
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108351576
quote:

[..]

iemand die dit weet?

Een 'deskundige' had het over een combinatie van beide. Maar hoe dat dan precies zit, geen idee.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 16:45:35 #200
155227 crew  Guppy
dus
pi_108351600
quote:
Maar:

quote:
Onduidelijk is of de tatoeage dezelfde rechtskracht heeft als een schriftelijke wilsbeschikking en een niet-reanimerenpenning. Hoogleraar gezondheidsrecht Johan Legemaate (AMC-UvA) meent dat de vrouw haar wil zo voldoende duidelijk maakt en zegt dat de methode daarom rechtskracht zou moeten hebben. 'Is er een indringendere manier denkbaar?' Anderzijds is een tatoeage wel erg definitief, zegt hij: als de vrouw van mening verandert, kan ze dat niet meer kenbaar maken. Dat kan hulpverleners huiverig maken om haar wens te respecteren.
Dus toch ook maar een penning dragen...
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 16:46:22 #201
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_108351621
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar:

[..]

Dus toch ook maar een penning dragen...
Kun je daar meteen op laten zetten of je gefilmd wil worden :')
  Admin vrijdag 24 februari 2012 @ 16:47:00 #202
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_108351640
Tegen de tijd dat wij gaan heeft men gráág dat je doodgaat op een bepaalde leeftijd }:|

pi_108351651
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:39 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wonderen zijn mijn afdeling, niet de jouwe. Wat is de meest waarschijnlijke afloop, wonderen uitgezonderd? Infauste prognose?
Lastig te zeggen. Mogelijk heeft hij een infauste prognose waarbij ze tóch zijn doorgegaan met behandelen. Soms wordt dat besloten, met name bij jonge mensen, eigenlijk tegen beter weten in.
Heeft hij volgens de criteria geen infauste prognose dan is deze onzeker, maar als iemand na een week niet wakker is dan voorspelt dat weinig goeds. Ik denk dat hij óf in coma blijft óf in een permanente vegetatieve toestand terecht komt. Maar helaas heb ik geen glazen bol.
Sowieso vind ik de onderliggende toon weer vrij optimistisch; ze praten al over revalidatie. Laat hem eerst maar wakker worden...
I feel kinda Locrian today
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:48:01 #204
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_108351666
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:46 schreef senesta het volgende:

[..]

In dit verder treurige topic schoot ik toch spontaan in de lach :D
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_108351670
quote:

[..]

En dat je liever niet naar de VU gaat als je onder een auto komt.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 16:50:12 #206
240917 Mula
pi_108351741
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:42 schreef Poeke het volgende:

Ik vraag me af of het voor Mabel/de koninklijke familie een optie is om hem mee naar 'huis' te nemen. Een eigen kamer in een paleis. Geld voor verzorging en apparatuur hebben ze. Hij is dan wel 'weg' maar toch ook weer niet. Misschien dat het voor de meisjes ook makkelijker is om hem in een vertrouwde omgeving te bezoeken. En het biedt de grootste kans op privacy.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 februari 2012 @ 16:51:12 #207
862 Arcee
Look closer
pi_108351779
quote:
"Geen FOK!reeks a.u.b."
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:51:23 #208
78780 deedeetee
pi_108351787
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:50 schreef Mula het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het voor Mabel/de koninklijke familie een optie is om hem mee naar 'huis' te nemen. Een eigen kamer in een paleis. Geld voor verzorging en apparatuur hebben ze. Hij is dan wel 'weg' maar toch ook weer niet. Misschien dat het voor de meisjes ook makkelijker is om hem in een vertrouwde omgeving te bezoeken. En het biedt de grootste kans op privacy.
Zit ik ook over te denken. Lijkt mij op de lange duur nog de beste optie.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 16:51:55 #209
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108351805
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:47 schreef starla het volgende:

[..]

Lastig te zeggen. Mogelijk heeft hij een infauste prognose waarbij ze tóch zijn doorgegaan met behandelen. Soms wordt dat besloten, met name bij jonge mensen, eigenlijk tegen beter weten in.
Heeft hij volgens de criteria geen infauste prognose dan is deze onzeker, maar als iemand na een week niet wakker is dan voorspelt dat weinig goeds. Ik denk dat hij óf in coma blijft óf in een permanente vegetatieve toestand terecht komt. Maar helaas heb ik geen glazen bol.
Die glazen bol heeft niemand. Het ene optie is niet heel veel beter dan de andere. Om dan te moeten beslissen tot het stoppen van behandelen lijkt mij ongelofelijk zwaar.
pi_108351830
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:47 schreef starla het volgende:

[..]

Sowieso vind ik de onderliggende toon weer vrij optimistisch; ze praten al over revalidatie. Laat hem eerst maar wakker worden...
dat hopeloze optimisme is sommige artsen eigen hoor. ik herken het wel ;(
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_108351838
Pff wat een ellende zeg. Je bent je man/vader/broer/zoon kwijt maar toch ook weer niet. -O-
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 16:55:59 #212
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108351953
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:52 schreef simmu het volgende:

[..]

dat hopeloze optimisme is sommige artsen eigen hoor. ik herken het wel ;(
Of de familie heeft daarvoor gekozen en had de arts wat anders geadviseerd. Dat weet je niet en als het goed is kom je dat nooit te weten.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 24 februari 2012 @ 16:57:46 #213
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_108352007
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  vrijdag 24 februari 2012 @ 16:59:33 #214
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_108352070
Ook wel interessant: http://nl.wikipedia.org/wiki/Coma_(geneeskunde)

Het resultaat van coma is afhankelijk van de oorzaak en de plek (in de hersenen), de hevigheid en de neurologische schade. Het resultaat kan dan ook variëren van volledig herstel tot de dood. Patiënten kunnen uit coma ontwaken met een combinatie van lichamelijke, intellectuele en psychische problemen. Herstel ontwikkelt zich vaak geleidelijk, waarbij patiënten steeds meer reageren op hun omgeving. Sommige patiënten komen niet verder dan primair reageren, bij anderen zal zich uiteindelijk een volledig bewustzijn herstellen. Dit herstel wordt aangegeven in de Glasgow-comaschaal, welke loopt van 3 tot 15, waarbij 15 staat voor volledig normaal bewustzijn en 3 voor het totaal ontbreken daarvan (diep coma).

Coma duurt zelden langer dan vier tot zes weken. Daarna komt een patiënt te overlijden of gaat hij over in een vegetatieve toestand. Dit vervolgtraject kan jaren duren. Vaak wordt door leken beweerd dat mensen jaren in coma kunnen liggen of er na jaren uitkomen; dit is dus een incorrecte opvatting
Uit Eindhoven
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:02:54 #215
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_108352168
;(
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 17:05:59 #216
240917 Mula
pi_108352267
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:52 schreef vencodark het volgende:
Pff wat een ellende zeg. Je bent je man/vader/broer/zoon kwijt maar toch ook weer niet. -O-
Vooral voor Mabel lijkt me dat een drama. Je bent getrouwd, hebt een man die levend is, maar tegelijkertijd ook niks kan wat een man behoort te doen. Ik snap dat je op een gegeven moment verder moet, maar hoe neem je een nieuwe partner terwijl je eigenlijke partner er nog gewoon is? Hoe is dat wel niet voor je dochters?
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 17:07:51 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_108352315
En voor Bea... Een kind verliezen is verschrikkelijk. Maar een kind verliezen, maar toch niet, is echt heel erg...
pi_108352339
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:07 schreef Guppyfriend het volgende:
En voor Bea... Een kind verliezen is verschrikkelijk. Maar een kind verliezen, maar toch niet, is echt heel erg...
Bea is geband en leest niet meer mee ;(
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 17:09:03 #219
155227 crew  Guppy
dus
pi_108352358
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Crap ;(
pi_108352392
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:05 schreef Mula het volgende:

[..]

Vooral voor Mabel lijkt me dat een drama. Je bent getrouwd, hebt een man die levend is, maar tegelijkertijd ook niks kan wat een man behoort te doen. Ik snap dat je op een gegeven moment verder moet, maar hoe neem je een nieuwe partner terwijl je eigenlijke partner er nog gewoon is? Hoe is dat wel niet voor je dochters?
Heel erg, dat is ook wat ik bedoel ja. En hoe leg je dit je kinderen uit? ;(
En hoe zwaar is het voor Beatrix. Ben je al zo'n 75, krijg je dit nog voor je kiezen.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 17:10:25 #221
184769 crew  Deisyy
pi_108352401
Het is te hopen dat de media de familie nu hun rust gunt en zich op de achtergrond houdt.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 februari 2012 @ 17:10:43 #222
3928 Ulx
pi_108352409
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:08 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Het zit haar ook niet mee hè?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:10:47 #223
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_108352414
Zat ik ook aan te denken, voor kinderen is dit toch ook niet te bevatten.
pi_108352447
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:10 schreef Marrije het volgende:
Zat ik ook aan te denken, voor kinderen is dit toch ook niet te bevatten.
Papa wordt nooit meer normaal. -O-
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 17:12:08 #225
155227 crew  Guppy
dus
pi_108352471
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:11 schreef vencodark het volgende:

[..]

Papa wordt nooit meer normaal. -O-
Of nooit meer wakker ;(
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:14:21 #226
78780 deedeetee
pi_108352550
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:12 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Of nooit meer wakker ;(
Wakker worden met een totaal veranderd karakter/gedrag lijkt me nog veel erger ;(
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 17:15:11 #227
155227 crew  Guppy
dus
pi_108352576
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wakker worden met een totaal veranderd karakter/gedrag lijkt me nog veel erger ;(
Het is hoe dan ook klote, en moeilijk uit te leggen aan kinderen...
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:16:10 #228
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108352609
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:05 schreef Mula het volgende:

[..]

Dat zal denk ik niet gebeuren. Friso zal eerst moeten overlijden voordat ze een nieuw man zal ontmoeten.
From feudal serf to spender.
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 17:17:30 #229
155227 crew  Guppy
dus
pi_108352646
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:16 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Dat zal denk ik niet gebeuren. Friso zal eerst moeten overlijden voordat ze een nieuw man zal ontmoeten.
Waarom zou dat moeten?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:18:02 #230
78780 deedeetee
pi_108352661
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:15 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Het is hoe dan ook klote, en moeilijk uit te leggen aan kinderen...
Zeker als ze nog zo jong zijn.
pi_108352670
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:17 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Waarom zou dat moeten?
zo staat het in de bijbel :Y
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 17:18:32 #232
155227 crew  Guppy
dus
pi_108352677
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

zo staat het in de bijbel :Y
Oh ja, shit :X
pi_108352716
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:25 schreef yvonne het volgende:

[..]

Dat, de laatste 10 jaar van haar leven zijn enorm triest te noemen.
Ze is nog niet dood hoor!
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 februari 2012 @ 17:20:53 #234
862 Arcee
Look closer
pi_108352737
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Long time no see. :W
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:20:56 #235
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_108352739
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:17 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Waarom zou dat moeten?
De media weet zich nu al niet te gedragen. Hoe zou het zijn als een getrouwde vrouw die bij de koninklijke familie hoort vreemd zou gaan met een andere man?
Of een scheiding aanvragen terwijl haar partner buiten bewustzijn is? Dan zou ze helemaal neergezet worden als een viezerik die haar man laat vallen.

Zie de band ook tussen Beatrix en Mabel, die is volgens mij erg sterk. Alleen daarom al zal Mabel zoiets den ik niet doen.
From feudal serf to spender.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 februari 2012 @ 17:21:07 #236
862 Arcee
Look closer
pi_108352745
50 minuten hartstilstand... ben je dan niet gewoon dood? :{
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:21:53 #237
225540 Pugg
Friends forever
pi_108352775
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:21 schreef Arcee het volgende:
Ieder ander mens wel hoor
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 februari 2012 @ 17:22:43 #238
3928 Ulx
pi_108352804
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:21 schreef Arcee het volgende:
Nee, als je gezicht flink afkoelt in water/sneeuw kun je veel langer zonder zuurstof. Je lichaam schiet in een reflex en schakelt onmiddelijk alles wat niet direct nodig is uit.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mammalian_diving_reflex

[ Bericht 9% gewijzigd door Ulx op 24-02-2012 17:30:06 ]
pi_108352814
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:20 schreef Arcee het volgende:

[..]

Long time no see. :W
Kanonne. In 42 seconden een wee-bee-tje. Je bent ook niks veranderd Arcee :)

Yes, I'm baaahaaack. (sort of)
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 17:23:27 #240
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_108352830
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Maar dit kan haar jaren van het restant van haar leven kosten!

Ha gurgel :W
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Moderator vrijdag 24 februari 2012 @ 17:24:56 #241
155227 crew  Guppy
dus
pi_108352886
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:20 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

De media weet zich nu al niet te gedragen. Hoe zou het zijn als een getrouwde vrouw die bij de koninklijke familie hoort vreemd zou gaan met een andere man?
Of een scheiding aanvragen terwijl haar partner buiten bewustzijn is? Dan zou ze helemaal neergezet worden als een viezerik die haar man laat vallen.

Zie de band ook tussen Beatrix en Mabel, die is volgens mij erg sterk. Alleen daarom al zal Mabel zoiets den ik niet doen.
Mabel heeft, na Klaas Bruinsma, wel meer shit over zich heen gehad. Magoed, da's koffiedik kijken, en ik weet wel zeker dat ze er nu echt totaal niet mee bezig is.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 februari 2012 @ 17:25:35 #242
862 Arcee
Look closer
pi_108352911
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Kanonne. In 42 seconden een wee-bee-tje. Je bent ook niks veranderd Arcee :)

Yes, I'm baaahaaack. (sort of)
Puur toeval, ik zag je naam en dacht: die heb ik lang niet gezien en klikte op je naam en zag je dat een-na-laatste post van 2009 was, hence het wb'tje. :s)

En dat allemaal in 42 seconden. 8-)
pi_108352979
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

Puur toeval, ik zag je naam en dacht: die heb ik lang niet gezien en klikte op je naam en zag je dat een-na-laatste post van 2009 was, hence het wb'tje. :s)

En dat allemaal in 42 seconden. 8-)
Arcee, jij bent zo gek op rijtjes, wanneer was de 99.999.999e post op Fok!? :o
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_108353116
quote:

[..]

Jezus, dat is lang geleden.
pi_108353165
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:47 schreef yvonne het volgende:
Tegen de tijd dat wij gaan heeft men gráág dat je doodgaat op een bepaalde leeftijd }:|
Zo snel al ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:35:05 #246
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_108353212
Vreselijk nieuws voor de koninklijke familie... Arme Beatrix, wat een vreselijke dingen maakt ze toch mee de laatste jaren. En Mabel met de meisjes... sjonge jonge.
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:35:26 #247
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108353221
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:33 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Zo snel al ?
Yvonne haalt zeker de 100. Dus ze heeft nog zo'n 70 jaar te gaan.

(Als dit me geen positieve note oplevert weet ik het ook niet meer.)
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:35:49 #248
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_108353239
quote:

[..]

Hey, jij bent er ook nog :W
pi_108353243
Is al bekend hoe Beatrix naar Nederland komt, of is ze al onderweg?
Voorheen Post ID 101472
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:36:27 #250
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_108353255
Nee, geen idee. Nog niets over gelezen/gehoord.
pi_108353270
Ik las dit een paar topics terug, maar toch.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:34 schreef Axia het volgende:
Misschien is het al gevraagd, maar het gaat hier zo snel:
wat voor zin heeft het voor Friso om te revalideren als de artsen niet weten wanneer hij bij bewustzijn komt?
Mijn moeder heeft jaren op de intensive care gewerkt. Er bestaan mensen die na een half jaar/jaar wakker worden. Moeten dan wel alles opnieuw leren. Wie hun ouders/kinderen zijn, hoe ze moeten lopen etc. etc.
pi_108353318
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:36 schreef Tegan het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft jaren op de intensive care gewerkt. Er bestaan mensen die na een half jaar/jaar wakker worden. Moeten dan wel alles opnieuw leren. Wie hun ouders/kinderen zijn, hoe ze moeten lopen etc. etc.
Dat lijkt me zo bizar.
pi_108353330
Mijn moeder vertelde een verhaal van een meisje die na zeven maanden wakker werd, alles opnieuw had geleerd, het niet aankon, en toen zelfmoord had gepleegd. En vooral was haar bijgebleven hoe blij haar ouders waren dat ze weer bewust was enzo.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:39:19 #254
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_108353347
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:35 schreef Natalie het volgende:
Vreselijk nieuws voor de koninklijke familie... Arme Beatrix, wat een vreselijke dingen maakt ze toch mee de laatste jaren. En Mabel met de meisjes... sjonge jonge.
Och gut, zit hier bijna te janken.

Word schijtziek van die criminele kutfamilie.
:r
Bezochte-/geplande wedstrijden:
(104) 08-02-2014 WSV - ESC 2-0 (Districtsbeker Oost)
(105) 09-02-2014 Excelsior - FC Den Bosch 4-1 (Jupiler League)
(106) 14-02-2014 FC Den Bosch - Sparta (Jupiler League)
pi_108353363
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:39 schreef fanneke het volgende:

[..]

Wat hebben ze jou misdaan?
pi_108353380
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:38 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dat lijkt me zo bizar.
:Y . Dan moet je gewoon accepteren hoe je leven is geworden ofzo.
pi_108353414
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:59 schreef Poeke het volgende:
Ook wel interessant: http://nl.wikipedia.org/wiki/Coma_(geneeskunde)

Het resultaat van coma is afhankelijk van de oorzaak en de plek (in de hersenen), de hevigheid en de neurologische schade. Het resultaat kan dan ook variëren van volledig herstel tot de dood. Patiënten kunnen uit coma ontwaken met een combinatie van lichamelijke, intellectuele en psychische problemen. Herstel ontwikkelt zich vaak geleidelijk, waarbij patiënten steeds meer reageren op hun omgeving. Sommige patiënten komen niet verder dan primair reageren, bij anderen zal zich uiteindelijk een volledig bewustzijn herstellen. Dit herstel wordt aangegeven in de Glasgow-comaschaal, welke loopt van 3 tot 15, waarbij 15 staat voor volledig normaal bewustzijn en 3 voor het totaal ontbreken daarvan (diep coma).

Coma duurt zelden langer dan vier tot zes weken. Daarna komt een patiënt te overlijden of gaat hij over in een vegetatieve toestand. Dit vervolgtraject kan jaren duren. Vaak wordt door leken beweerd dat mensen jaren in coma kunnen liggen of er na jaren uitkomen; dit is dus een incorrecte opvatting
Jezus, dat hele vegatatieve status gedoe is eng zeg :{
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:42:23 #258
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108353457
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:39 schreef fanneke het volgende:

[..]

Het gaat eens over iets anders dan foto's van babes en meneer komt meteen huilie doen :')
pi_108353567
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:36 schreef Tegan het volgende:

[..]

Ik denk toch echt dat het een ander verhaal is als je 50min(!!!) weg bent geweest en daardoor al ontzettend veel hersenschade hebt opgelopen. Ook al zou hij bijkomen, dan nog is het een soort van plant.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:46:34 #260
347534 vincerusso
Vork in je reet en gaan !!
pi_108353604
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

ze hebben mijn fiets in 1940 gestolen
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:47:25 #261
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_108353629
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat ze op grote voet leven van onze belastingcenten, terwijl ze nog nooit een dag van hun leven hebben gewerkt.
pi_108353644
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:35 schreef Natalie het volgende:
Arme Beatrix, wat een vreselijke dingen maakt ze toch mee de laatste jaren.
Inderdaad. Moest ik koningin zijn, ik zou aftreden en de fakkel doorgeven. Zou nu ècht geen zin meer hebben om nog koningin te spelen.
pi_108353658
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:47 schreef fanneke het volgende:

[..]

Dat ze op grote voet leven van onze belastingcenten, terwijl ze nog nooit een dag van hun leven hebben gewerkt.
Je moet op een podium je grollen verkopen ipv hier te verkondigen, op deze manier kom je nooit van je uitkering af
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 februari 2012 @ 17:48:15 #264
54593 crew  Olga
Cheese
pi_108353665
quote:

[..]

Triest ben je vooral omdat je de feiten niet kent. Zowel Friso als Mabel werken gewoon.
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
pi_108353676
quote:

[..]

:')
Tap tap tap
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:49:18 #266
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_108353714
quote:

[..]

Ik heb het eerder gezegd: Als je ergens niets of weinig over weet, is het beter om netjes je mond te houden :) Het ontbreekt veel Nederlanders aan die bescheidenheid tegenwoordig.
pi_108353723
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:45 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik denk toch echt dat het een ander verhaal is als je 50min(!!!) weg bent geweest en daardoor al ontzettend veel hersenschade hebt opgelopen. Ook al zou hij bijkomen, dan nog is het een soort van plant.
Tijdens die 50 minuten deed zijn hart het niet uit zichzelf, maar werd een bepaalde mate van circulatie en zuurstoftoevoer op gang gehouden door reanimatie (= hartmassage + beademing). Dat staat vast niet in verhouding tot wat je zelf voor elkaar krijgt aan circulatie en zuurstoftoevoer, maar het is allicht iets. Die 20-25 minuten onder de sneeuw zijn nog veel bepalender geweest denk ik.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:49:35 #268
76871 fanneke
Met heel m'n hart
pi_108353724
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:48 schreef Olga het volgende:

[..]

Triest ben je vooral omdat je de feiten niet kent. Zowel Friso als Mabel werken gewoon.
En die baantjes hebben ze ook zonder kruiwagen verkregen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 24 februari 2012 @ 17:50:27 #269
54593 crew  Olga
Cheese
pi_108353758
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 17:49 schreef fanneke het volgende:

[..]

En die baantjes hebben ze ook zonder kruiwagen verkregen.
Ach joh rot op naar B&H
Ik zelf ben niet echt een fan van het koningshuis maar zelf ik weet dat je onzin uitkraamt
Genealogie: Niet alleen voor oude knarren
  vrijdag 24 februari 2012 @ 17:50:34 #270
12221 Tijn