Er is altijd een waarschuwing, vaak schaal 1 maar het gebied waar ik met mijn ouders kwam was het bijna altijd 2. En wij gingen met de carnaval/krokus dus hadden niet vaak verse sneeuwquote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:09 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ze waarschuwen toch niet voor niets? Dat er dan niet altijd wat gebeurt wil toch niet zeggen dat je zo'n waarschuwing niet serieus hoeft te nemen?
Mij ook.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:10 schreef Catbert het volgende:
[..]
Idd. Als iemand compleet leeggebloed is heeft 't weinig zin meer.
[..]
Ze hebben die waarschuwingen ook serieus genomen in de zin dat ze op de beheerde offpiste delen zijn gaan skieeen. Helaas is het lawineschieten daar mislukt. Inschattingsfout en enorme pech, maar omdat nu 'dom' te noemen gaat me te ver.
Makkelijk om achteraf te zeggen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:13 schreef Madame_Paon het volgende:
Maar het was wel dom dat hij die bescherming niet bij zich had.
Dan was de kans groot dat het beter was afgelopen.
14 jaar hier, maar verder idem. Nooit iemand mee gezien ook.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ski al meer dan 20 jaar en had tot van de week nog nooit gehoord van die airbags, nu doet iedereen ineens of het dom is dat hij niet zo'n ding om had....
Ik dacht dat ik de enige kwijler wasquote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ski al meer dan 20 jaar en had tot van de week nog nooit gehoord van die airbags, nu doet iedereen ineens of het dom is dat hij niet zo'n ding om had....
Ik ben het roerend met je eens.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Juist ja, maakt nu allemaal niets meer uit of hij nou zelf schuldig is aan de situatie of niet.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:14 schreef Copycat het volgende:
Would have, should have, could have. Zo makkelijk achteraf.
Jij snapt het.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:08 schreef Arglist het volgende:
[..]
Captain Hindsight is ook weer aanwezig zien we.......
Het leven zelf bevat al een heleboel 'waarschuwingssignalen'. De kans dat je door een piste geschept wordt is misschien 0,0000003541324 en omdat het hier om een lawine gevaar 4 gaat is die kans misschien 0,0000003541325! Net als wanneer ik in Duitsland 180 over de autobahn rij weet ik dondersgoed dat het bij een mogelijk ongeval het stukken linker wordt dan wanneer ik 120 zou rijden. Toch rij ik 180, stiekem gaat een mens er nooit van uit dat er iets zal gebeuren. Ik kan je vertellen dat er maar weinigen zijn die in zo'n situatie hopen dat ze de volgende week hersendood in het ziekenhuis zullen liggen en het om die reden doen, denk jij niet?
Jouw vergelijking met de trein is daarom ook bijzonder krom, als de signalen afgaan dan weet je met de volste zekerheid dat de trein er aan komt, dan oversteken getuigt van gigantische domheid of een wil om een eind te maken aan je leven. Een verhoogde kans blijft en is 'slechts' een verhoogde kans. Stiekem gaat een mens er van uit dat er niets zal gebeuren. Als je dan ook nog eens je hele leven skiet in en dat gebied op je duimpje kent, tsja.......
Soms gebeuren ongelukken gewoon, er zullen die dag of de dag andere mensen hem wel voor gegaan zijn op die helling, hell misschien was hij er de dag ervoor zelf ook wel. Misschien was hij er elk jaar tot nu toe geweest, wie zal het zeggen. Toen gebeurde er in ieder geval niets. Wanneer het gebeurd is het altijd makkelijk zeggen, tsja, het is dom, de waarschuwingen waren duidelijk....
Waarschuwingen zijn altijd duidelijk, de vraag is hoe schat jij je eigen kunde in, hoe voel je je op dat moment, ga je er niet te licht mee om?
Of maak jij ook elke keer weer die afwegingen als jij zat, of zelfs nuchter, op de fiets stapt zonder helm? Dat stoepje of dat steentje kan altijd een pain in the ass zijn, net als dat een lawine dat is.... Dat iemand niet op ieder moment bewust is van de gevaren kan je iemand moeilijk aanrekenen, soms gebeuren hele trieste dingen gewoon, en dit is er zo'n een.... Helaas
Ja foei, eigen schuld dikke bult.... damn, wat maakt het nu allemaal nog uit wat hij wel en niet bij zich had, er is niets meer aan te veranderen, en de toekomst is uitermate somber.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:13 schreef Madame_Paon het volgende:
Zijn helm kan de oorzaak zijn dat zijn hersenen minder snel afkoelden..(in dit geval dus zeer nadelig)quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:08 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, ik denk eerder dat het komt door de oorzaak. Hij had 25 minuten onder de sneeuw gelegen, dan kan je hopen dat hij genoeg is afgekoeld om zoiets te overleven zonder al te zware hersenschade.
Dan ga je door tot het ziekenhuis waar ze goed kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn.
Dom, das een groot woord. Maar vind het wel apart dat hij als prins dat niet als standaard heeft.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:13 schreef Madame_Paon het volgende:
Waar heb je het over?quote:
Dat je zegt dat het apart is dat hij als vader dat niet heeft zou ik snappen, maar als prins? Wat maakt het uit dat hij prins is?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:17 schreef Marrije het volgende:
Dom, das een groot woord. Maar vind het wel apart dat hij als prins dat niet als standaard heeft.
Zie jij dokter Jan en zuster Reinie hier?quote:
Ik vind dat toch ook wel een interessant punt, niet de schuldvraag, maar op zich zijn de leden an de koninklijke familie goed beschermd / beveiligd. De vriend waarmee hij op pad was had die bescherming wel, dan had ik dat op zijn minst ook wel bij hem verwacht. Maakt op zich niets uit, maar prima als dat besproken wordt wat mij betreft.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja foei, eigen schuld dikke bult.... damn, wat maakt het nu allemaal nog uit wat hij wel en niet bij zich had, er is niets meer aan te veranderen, en de toekomst is uitermate somber.
Word je er gelukkiger van als je hem zelf de schuld kunt geven van het ongeluk?
Wat een gezeik zeg....
Zijn vrouw lijkt me.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:20 schreef Maanvis het volgende:
Het zou ook kunnen dat elk lid van het koninklijk huis, of iig friso, hierover een soort 'testament' heeft gemaakt. Sowieso, wie bepaalt uiteindelijk dat de stekker eruit gaat volgens nederlandse wetgeving?
Wel andere acteurs die denken dat ze dokter zijnquote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:20 schreef MaLo het volgende:
[..]
Zie jij dokter Jan en zuster Reinie hier?
Ook dat is achteraf geklets. Het hele leven zit vol met gecalculeerde risico's nemen. Er zijn technische middelen om die risico's te beinvloeden, maar dat wil niet zeggen dat het dom is als je niet de maximale middelen hebt ingezet om die risico's te beperken. De ene auto is veiliger dan de ander. Ben ik nou ontzettend dom dat ik niet in de veiligste auto rijd terwijl het wel uitmaakt (zelfs al rij je gewoon 120). Achteraf baal ik (of mijn nabestaanden) er natuurlijk wel stevig van dat ik geen veiligere auto had, zeker als het overduidelijk in die situatie wel een verschil had gemaakt. Maar het bestaan van veiligheidsmaatregelen, betekent niet dat je dom bent als je je niet maximaal beschermt bij het nemen van gecalculeerde risico's.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:13 schreef Madame_Paon het volgende:
En al kiest de familie voor euthenasie, dan wordt het gewoon naar buiten gebracht als iets van: overleden aan complicaties.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:18 schreef Goverman het volgende:
Zelf denk ik dat de familie niet voor de keuze zal worden gesteld, maar dat Friso alsnog zal overlijden. Dat zou kunnen zijn in het ziekenhuis in Innsbruck, maar ook tijdens het vervoer van de Prins naar een verpleeginstelling in Nederland. Daarmee wordt voorkomen dat er een antwoord moet worden gegeven op een vraag die niemand wil stellen.
* Goverman geeft hier expliciet GEEN mening over euthenasie / levensbeëindiging in welke vorm dan ook.
Volgens mij snap jij precies wat ik bedoel...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:22 schreef MaLo het volgende:
[..]
En al kiest de familie voor euthenasie, dan wordt het gewoon naar buiten gebracht als iets van: overleden aan complicaties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |