Zo'n beetje de helft van die districten zit daar rechtsonder op de kaart waar de grote steden zitten, dus waarschijnlijk zal het niet heel ongelijk lopen met de popular vote. Sowieso zijn die districten natuurlijk ongeveer verdeeld op hoeveelheid kiezers.quote:Op woensdag 29 februari 2012 03:07 schreef rubbereend het volgende:
Romney loopt uit maar aan de popular vote heb je opzich niet heel veel
Dat doen ze elke dag.quote:Op woensdag 29 februari 2012 03:06 schreef noruas_ het volgende:
[..]
De anderen doen iig nog hun best om het op nieuwe manieren te verpakken of de onderwerpen te wisselen (bv Santorum die over social issues gaat praten of Gingrich over benzineprijzen)
Eigenlijk het eerste moment dat Romney een beetje een 'succesvolle' uitstraling heeft... zelfs als de uitslag best nog wel krap is, denk ik dat hij nu ook werkelijk een soort van 'momentum' kan krijgen én vermoedelijk uitnutten.quote:Op woensdag 29 februari 2012 05:35 schreef maartena het volgende:
Home Run voor Romney dus.
Romney neemt 29 (heel Arizona) + 9 = 38 delegates in beslag, Santorum heeft er in Michigan 7 weten te veroveren.
Geen delegates voor Paul en Gingrich in Michigan.
't Blijft me verbazen dat je dit niet ziet bij FOX/CNN/MSNBC, dit zijn juist dingen die er echt toe doen. Dit zouden verkiezingsissues moeten zijn.quote:Under the act, the government is also given the power to bring charges against Americans engaged in political protest anywhere in the country.
zou je niet gewoon eerst de tekst van dat wetsvoorstel zélf lezen, voordat je schijnbaar op voorhand een heel lang artikel vol met wat vage beweringen wàt dat wetsvoorstel zou doen, voor 100% gelooftquote:Op woensdag 29 februari 2012 15:27 schreef popolon het volgende:
Zal me benieuwen wat Obama met deze bill gaat doen die er gisteranavond even snel doorgeramt is, het einde van the first amendent is wel heel dichtbij.
[..]
't Blijft me verbazen dat je dit niet ziet bij FOX/CNN/MSNBC, dit zijn juist dingen die er echt toe doen. Dit zouden verkiezingsissues moeten zijn.
de wet beschermd gewoon tegen demonstranten die zonder toestemming het terrein van het witte huis willen betreden of een raid willen veroorzaken op een persoon die onder bescherming van de secret service staat (president, vice-president of officiele presidentskandidaten)..quote:This Act may be cited as the `Federal Restricted Buildings and Grounds Improvement Act of 2011'.
SEC. 2. RESTRICTED BUILDING OR GROUNDS.
Section 1752 of title 18, United States Code, is amended to read as follows:
-`Sec. 1752. Restricted building or grounds
`(a) Whoever--
`(1) knowingly enters or remains in any restricted building or grounds without lawful authority to do so;
`(2) knowingly, and with intent to impede or disrupt the orderly conduct of Government business or official functions, engages in disorderly or disruptive conduct in, or within such proximity to, any restricted building or grounds when, or so that, such conduct, in fact, impedes or disrupts the orderly conduct of Government business or official functions;
`(3) knowingly, and with the intent to impede or disrupt the orderly conduct of Government business or official functions, obstructs or impedes ingress or egress to or from any restricted building or grounds; or
`(4) knowingly engages in any act of physical violence against any person or property in any restricted building or grounds;
or attempts or conspires to do so, shall be punished as provided in subsection (b).
`(b) The punishment for a violation of subsection (a) is--
`(1) a fine under this title or imprisonment for not more than 10 years, or both, if--
`(A) the person, during and in relation to the offense, uses or carries a deadly or dangerous weapon or firearm; or
`(B) the offense results in significant bodily injury as defined by section 2118(e)(3); and
`(2) a fine under this title or imprisonment for not more than one year, or both, in any other case.
`(c) In this section--
`(1) the term `restricted buildings or grounds' means any posted, cordoned off, or otherwise restricted area--
`(A) of the White House or its grounds, or the Vice President's official residence or its grounds;
`(B) of a building or grounds where the President or other person protected by the Secret Service is or will be temporarily visiting; or
`(C) of a building or grounds so restricted in conjunction with an event designated as a special event of national significance; and
`(2) the term `other person protected by the Secret Service' means any person whom the United States Secret Service is authorized to protect under section 3056 of this title or by Presidential memorandum, when such person has not declined such protection.'.
Dit kun je natuurlijk ruim opvatten, ik vind het nogal wat. Weer een afgenomen recht. En hou op met je crywolf, beetje bij beetje worden rechten afgepakt of beperkt. De nieuwe patriot act on steroids is zeker ook maar een kleine zaak? Nafta en Sopa komen er straks weer aan in een nieuwe vorm.quote:`(B) of a building or grounds where the President or other person protected by the Secret Service is or will be temporarily visiting; or
`(C) of a building or grounds so restricted in conjunction with an event designated as a special event of national significance;
quote:the term `other person protected by the Secret Service' means any person whom the United States Secret Service is authorized to protect under section 3056 of this title
Klopt toch?quote:The House of Representatives approved a bill on Monday that outlaws protests in instances where some government officials are nearby, whether or not you even know it.
je kunt alles wel ruim opvatten... als je erg goedgelovig bent...quote:Op woensdag 29 februari 2012 16:47 schreef popolon het volgende:
Dit kun je natuurlijk ruim opvatten, ik vind het nogal wat. Weer een afgenomen recht.
nope, het gaat niet om 'some gouvernement officials' maar enkel om specifiek personen die onder bescherming van de secret service staan via dat artikel..quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:28 schreef Rica het volgende:
[..]
[..]
Klopt toch?
Het is weer een uitbreiding van bevoegdheden die men op zeker gaat gebruiken om 'ongewenste demostraties' op te breken. Ze gebruiken alles. Dus zeker zoiets.
Het zijn allemaal gladjakkers. Het is al lang en breed duidelijk dat Perry/Romney/Santorum stuk voor stuk hun kiezers gaan verraden. Zij zijn gewoon niet te vertrouwen.quote:Op woensdag 29 februari 2012 02:46 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
en Romney is een gladjakker..
Hoho als je iets weet te onderbouwen zal ik er nooit boos over worden. Volgens mij heb ik in deze reeks over de VS-verkiezingen ook weinig of niet ingegrepen. Ga gerust je gang dus.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:50 schreef popolon het volgende:
RM, wij gaan het nooit eens worden. Ik zie wel degelijk dingen om me heen in rap tempo veranderen, zeker als ik het lijstje wetsvoorstellen vd laatste tijd erbij pak.
Maar goed, ik zal er over ophouden voordat ome du_ke boos wordt. Terug naar de poppenkast verkiezingen.
Ik heb wel wat vraagtekens bij de Amerikaanse overheid en de dubieuze praktijken die ze er op weet na te houden: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 Gewoon een paar recente.quote:Op woensdag 29 februari 2012 19:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoho als je iets weet te onderbouwen zal ik er nooit boos over worden. Volgens mij heb ik in deze reeks over de VS-verkiezingen ook weinig of niet ingegrepen. Ga gerust je gang dus.
Bovendien weet een beetje kenner ook wel dat je zo'n ionizer echt niet hoeft op te voeren.quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:27 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik heb wel wat vraagtekens bij de Amerikaanse overheid en de dubieuze praktijken die ze er op weet na te houden: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 Gewoon een paar recente.
Maar alléz, is misschien wel een eigen topic waardig in POL want ik heb ook geen zin in reacties over buitenaardse entiteiten die via de vijfde dimensie onze politici bestralen met een opgevoerde ionizer.
quote:Dear Friends--
Many of you are not happy with the cancellation of FreedomWatch, and you have sent emails to my Fox colleagues expressing that unhappiness. In television, shows are cancelled all the time. Two of my former shows have been cancelled, and after each cancellation, Fox has rewarded me with more and better work. This cancellation--along with others that accompanied it--was the result of a business judgment here, and is completely unrelated to the FreedomWatch message. It would make a world of a difference for all of us, if you would KINDLY STOP SENDING EMAILS TO FOX.
I am well. Your values are strong. I will continue to articulate those values here at Fox. But the emails many of you are sending are unfairly interfering with my work and that of my colleagues here. The emails even violate our values because they interfere with the use of private property. I have accepted the cancellation decision with good cheer and a sense of gearing up for the future. You should as well.
As a favor to me, and as I have asked this past weekend, PLEASE STOP SENDING EMAILS TO MY COLLEAGUES AT FOX ABOUT THE CANCELLATION OF FreedomWatch; and please stop NOW.
All the best, apn.
't ging mij om het delen wat hij zei over republikein vs democraat. En niet om de titel van het filmpje!quote:
D:quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:59 schreef Montov het volgende:
Jon Stewart over de hypocrisie van Romney mbt overhalen Democraten te stemmen in Republikeinse voorverkiezing:
http://www.thedailyshow.c(...)s-michigan-campaigns
Smackdown!
Nee, hij laat zich niet vervangen, hij komt gewoon niet opdagen bij stemmingen en zo. Overigens stemde Obama ook nauwelijks meer tussen Juni en November 2008, maar tijdens de primaries was hij nog wel met regelmaat in Washington te vinden. (Maar dan ook meestal ook alleen een fly-in, fly out voor een stemming) Maar hij is natuurlijk een heel stuk jonger dan Paul.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:18 schreef zuiderbuur het volgende:
Nu is blijkbaar Ron Paul de enige die als federaal parlementslid (of gouverneur) momenteel actief is (grappig want hij is juist het meest tegen de federale macht). Werkt hij nog verder als volksvertegenwoordiger of laat hij zich vervangen? Wordt hij nog volwaardig betaald?
Wat een ongelooflijke kutondertiteling zeg. Barack Obama vertalen ze de ene keer goed en dan weer als 'Bronco Bomb', like wtf.quote:Op woensdag 29 februari 2012 03:02 schreef PKRChamp het volgende:
Hou je van tuig en schorem?
Pak een bijbel en stem op santorum.
Wat een ezel
Ik heb het niet zo met Rasmussen Reports, ze lijken een rechtse bias te hebben. Wanneer iedereen zegt dat een democraat gaat winnen beweren zij het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:24 schreef popolon het volgende:
Young Turks filmpje, telt niet als geloofwaardig.
Voornamelijk in het internationale nieuws. Ron Paul beats Obama in polls
Santorum loopt trouwens wat te piepen over de delegate count in MI.
Romney doet het over het algemeen beter in die 1 tegen 1 peilingen dan Paulquote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:53 schreef popolon het volgende:
En hij doet 't beter dan die andere jokers v. Obama. Zie alleen Santorum een keertje verschijnen.
Ach ja het zijn polls.
quote:'Krankzinnig maar waar: Ronald Reagan of George Bush zou anno 2012 nauwelijks kans maken'
OPINIE - Paul Brill − 03/03/12, 11:26
De Republikeinse presidentskandidaat Rick Santorum. © AP
VK OPINIE Het probleem aan Republikeinse kant in de Verenigde Staten is dat conservatieve scherpslijpers zozeer het politieke debat in de partij zijn gaan domineren dat gematigde politici nauwelijks nog de horde van de voorverkiezingen kunnen nemen, schrijft Paul Brill.
De vraag begint zich op te dringen: gaat het nog wat worden met de Republikeinen in dit verkiezingsjaar? Sluipenderwijs is hun voorverkiezingscircus ten prooi gevallen aan een sfeer van malaise. Geen van de resterende kandidaten wekt groot enthousiasme.
Ja, Rick Santorum en Newt Gingrich raken een gevoelige snaar bij doctrinair-christelijke en zeer behoudende groeperingen, terwijl het buitenbeentje Ron Paul kan bogen op een trouwe aanhang van libertaire conservatieven. Maar als de volgelingen van dit trio hun verstand gebruiken, weten ze dat geen van deze getuigenispolitici een serieuze kans maakt op de eindoverwinning. Die heeft Mitt Romney in aanzet wel, maar tussen hem en de kiezers wil de vonk maar niet overslaan. Hij heeft ook een bijzonder talent om in de fout te gaan juist als hij probeert wat losser campagne te voeren.
Vanwege een reis naar een ver buitenland schrijf ik deze column een paar dagen eerder. De uitslagen van de voorverkiezingen in Arizona en Michigan zijn net binnen.
In de door en door Republikeinse staat Arizona behaalde Romney, die daar bijna alle partijcoryfeeën achter zich had, een gemakkelijke overwinning. Maar daaraan kon hij weinig extra prestige ontlenen.
Battle states
Het kwam aan op Michigan, waar ook niet-Republikeinse kiezers mochten stemmen in de primary en dat geldt als een van de battle states in november. Romney is in deze staat opgegroeid, zijn vader was in de jaren zestig een populaire, succesrijke gouverneur. Vier jaar geleden versloeg hij hier John McCain met bijna tien punten verschil. Ditmaal bleef hij zijn belangrijkste belager, Santorum, slechts een magere vier punten voor. Een benauwde zege, waarvoor scheppen geld zijn uitgegeven en die betekent dat er een waas van twijfel blijft hangen rond zijn kandidatuur. Want als hij de kiezers in zijn eigen Michigan niet weet aan te spreken, waar dan wel?
Er wordt door diverse pundits al rekening mee gehouden dat de strijd in het Republikeinse kamp ook na Super Tuesday (6 maart) volop doorgaat en dat mogelijk geen van de kandidaten erin slaagt om vóór de conventie eind augustus het voor de nominatie benodigde aantal gedelegeerden achter zich te krijgen.
Nadeel
Op zich hoeft dat natuurlijk geen nadeel te zijn. Zie de Democratische voorverkiezingen van vier jaar geleden. Ook toen ging de krachtmeting lang door. Maar het grote verschil is dat er in 2008 sprake was van twee kandidaten, Barack Obama en Hillary Clinton, die allebei op hun eigen wijze geestdrift wekten en allebei werden gezien als politiek zwaargewicht (al liet Obama's ervaring te wensen over). Twee historische doorbraken vochten om de voorrang. Een dergelijke opwinding is nu bij de Republikeinen volledig afwezig. Geen charisma staat tegenover geen statuur.
Is dit vooral pech of is er iets meer aan de hand? In de geschiedenis is het vaker voorgekomen dat Democraten en/of Republikeinen zijn veroordeeld tot hun tweede garnituur omdat sterkere kandidaten de tijd niet rijp achten of nog onvoldoende bekendheid genieten. In 1996 was Bob Dole als Republikeinse uitdager van Bill Clinton eigenlijk een zwaktebod, terwijl John Kerry in 2004 toch ook niet gold als de gedroomde Democratische tegenstander van George Bush.
Evenmin is het ongewoon dat in het voorverkiezingsseizoen de Republikeinse gegadigden hun conservatieve signatuur oppoetsen, terwijl de Democraten juist pronken met hun progressieve geloofsbrieven. Na de conventies volgt dan de onvermijdelijke ruk naar het midden.
Gematigden
Maar het probleem aan Republikeinse kant is dat conservatieve scherpslijpers zozeer het politieke debat in de partij zijn gaan domineren dat gematigde politici nauwelijks nog de horde van de voorverkiezingen kunnen nemen. Die ontwikkeling is al ruim vóór de Tea Party ingezet, maar ze heeft nu wel een erg navrante hoogte bereikt. Met als gevolg dat iemand als Romney een groot deel van zijn verleden moet verloochenen en dat de kandidaten elkaar vooral proberen te overtroeven in ideologische zuiverheid.
Het is krankzinnig maar waar: een Ronald Reagan of een George Bush zou anno 2012 nauwelijks kans maken op de Republikeinse nominatie - veel te links. Om maar te zwijgen van Richard Nixon, die in 1960 welbewust een compromis met de gematigde vleugel van de partij sloot over het verkiezingsprogramma en conservatieve critici de wind van voren gaf: 'Hoe stom kun je zijn om dit te verwerpen?'
Voor het Witte Huis en de Democraten is dit alles goed nieuws. Maar voor de Amerikaanse democratie is het een slechte zaak. Een beheerst conservatisme sluit goed aan bij hoe veel Amerikanen in het leven staan. Het zou een verarming zijn als bekwame politici uit die hoek eigenlijk niet meer aan de bak komen - of alleen nog door een valse pruik op te zetten.
Paul Brill is buitenlandcommentator van de Volkskrant.
't Gaat hem om zijn gedachte en wat dat betreft heeft 'ie succes, vergeleken met vier jaar geleden zijn er veel meer mensen wakker geworden. Ik ken geen RP supporter die, als hij z'n campagne zou staken, zou stemmen voor Romney. Die stemmen gewoon niet dan. Eigenlijk helpt 'ie Obama meer.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:52 schreef du_ke het volgende:
Aardig artikeltje
http://www.nrc.nl/verkiez(...)ersrol-van-ron-paul/
Interessant artikel, maar bijquote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:55 schreef du_ke het volgende:
Iets wat hier ook wel regelmatig voorbij is gekomen
[..]
maakte ik me de bedenking dat Obama van 1997 tot 2008 senator was geweest, eerst in Illinois en dan in Washington, terwijl Hillary Clinton van 2001-2009 senator in Washington was geweest.quote:Op zich hoeft dat natuurlijk geen nadeel te zijn. Zie de Democratische voorverkiezingen van vier jaar geleden. Ook toen ging de krachtmeting lang door. Maar het grote verschil is dat er in 2008 sprake was van twee kandidaten, Barack Obama en Hillary Clinton, die allebei op hun eigen wijze geestdrift wekten en allebei werden gezien als politiek zwaargewicht (al liet Obama's ervaring te wensen over).
Leuk om te zien hoe Ron Paul stemmers denken dat niet-Ron Paul stemmers denken, en hoe zeer de Ron Paul stemmers het daarin mis hebben.quote:
Internetwappies.quote:Op zondag 4 maart 2012 01:11 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Leuk om te zien hoe Ron Paul stemmers denken dat niet-Ron Paul stemmers denken, en hoe zeer de Ron Paul stemmers het daarin mis hebben.
Maar in de echte wereld waar het uiteindelijk om draait (het halen van stemmen) blijft hij wel weer gigantisch achter. Leuk een aanwezige maar uiteindelijk vrij kleine aanhang (heeft bv de SP ook) maar wat heb je er aan als het op stemmen aankomt?quote:Op zondag 4 maart 2012 01:16 schreef PKRChamp het volgende:
Toch bizar dat Romney niet echt volle zaken trekt in tegenstelling tot RP, ook zijn er geen marsen voor Romney en dergelijke.
Ron Paul kan het nog onmogelijker winnen van Obama. Die lacht zich rot mocht dat de Republikeinse kandidaat wordenquote:Doorgestoken kaart? Mischien wel maar mischien hebben de andere users gelijk over het stemvee en willen ze niet zulke ingrijpende veranderingen.
Vreemd volk die Amerikanen aangezien de enige die een beetje verstandige taal uitslaat totaal genegeerd word. Romney als presidentskandidaat kan het onmogelijk winnen van Obama, bovendien die enge gemaakte lach van hem en zijn iets te gladde gezicht zeggen in mijn ogen een heel hoop.
Maar met donaties van extreem-rechts heeft hij dan weer geen problemen.quote:
Zou ik ook geen problemen mee hebben zolang hij maar eerlijk is, het is al erg genoeg dat je tegenwoordig gewoon voor eerlijkheid moet stemmen en niet voor ideëenquote:Op zondag 4 maart 2012 01:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar met donaties van extreem-rechts heeft hij dan weer geen problemen.
Gezien de regelmatige associaties van Paul met extreemrechtse mafklappers is het gewoon niet zo slim als je ooit serieus een worp naar het presidentschap wilt doen.quote:Op zondag 4 maart 2012 01:50 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Zou ik ook geen problemen mee hebben zolang hij maar eerlijk is, het is al erg genoeg dat je tegenwoordig gewoon voor eerlijkheid moet stemmen en niet voor ideëen
Maar ook dat zijn burgers die een paar van zijn punten wel steunen bijvoorbeeld de steun naar Israël is voor veel van die extreemrechtse figuren een belangrijk punt. Aangezien hij de enige is die zich daar duidelijk over uitspreekt heeft hij logisch gezien hun stem.quote:Op zondag 4 maart 2012 01:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gezien de regelmatige associaties van Paul met extreemrechtse mafklappers is het gewoon niet zo slim als je ooit serieus een worp naar het presidentschap wilt doen.
Heb jij dat filmpje wel bekeken?quote:Op zondag 4 maart 2012 01:11 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Leuk om te zien hoe Ron Paul stemmers denken dat niet-Ron Paul stemmers denken, en hoe zeer de Ron Paul stemmers het daarin mis hebben.
Vind jij hem een goeie kandidaat om Amerika uit het slop te trekken. Of kijk je puur naar wie er (populistisch gezien) grote kans zou maken. Zodat je erop kunt gokken?quote:Op zondag 4 maart 2012 02:03 schreef Debenijde het volgende:
Mitromney is nog steeds een serieuze kandidaat, zeker gezien zijn aanhang onder jongeren
Ronald Reagan is dan ook direct verantwoordelijk voor meer dan 60% van de huidige staatschuld. Hij was de eerste president die het "trickle down" wilde invoeren, en ook meteen liet zien dat het totaal niet werkt..... alleen geloven de echte "Reaganism" supporters dat nog niet.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:55 schreef du_ke het volgende:
Iets wat hier ook wel regelmatig voorbij is gekomen
Ik niet. Geef mij maar nog 4 jaar Obama.quote:Op zondag 4 maart 2012 04:22 schreef Schenkstroop het volgende:
Vind jij hem een goeie kandidaat om Amerika uit het slop te trekken. Of kijk je puur naar wie er (populistisch gezien) grote kans zou maken. Zodat je erop kunt gokken?
Maar waarom. Obahma is nu alweer begonnen met liegen en draaien. Ik snap niet dat je zo' n leugenaar kunt blijven steunen.quote:Op zondag 4 maart 2012 01:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar in de echte wereld waar het uiteindelijk om draait (het halen van stemmen) blijft hij wel weer gigantisch achter. Leuk een aanwezige maar uiteindelijk vrij kleine aanhang (heeft bv de SP ook) maar wat heb je er aan als het op stemmen aankomt?
[..]
Ron Paul kan het nog onmogelijker winnen van Obama. Die lacht zich rot mocht dat de Republikeinse kandidaat worden.
Waar heb jij je hersens gelaten joh, kun jij wel logisch nadenken?quote:Op zondag 4 maart 2012 04:23 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik niet. Geef mij maar nog 4 jaar Obama.
want dan kunnen ze hem over 4 jaar wegstemmen?quote:Op zondag 4 maart 2012 04:29 schreef Schenkstroop het volgende:
Ergens hoop ik ook wel dat het weer Obama wordt. Want de mensen beginnen hem nu al door te krijgen. Het moet gewoon een keer helemaal grandioos en zo klaar als wat fout gaan. Alleen dan zullen mensen wijzer worden.
Welke kandidaten hadden wat betreft jou dan de kans moeten krijgen de afgelopen decennia?quote:Op zondag 4 maart 2012 04:34 schreef Schenkstroop het volgende:
Na Clinton, Bush en Obama, zal het volk hopelijk meer het verstand gebruiken. Wat nu niet gebeurt gezien onbetrouwbare figuren (zoals Romney) nogsteeds grote aanhang genieten.
Er is maar een kandidaat waar je geld op zou kunnen wedden. Ron Paul !quote:Op zondag 4 maart 2012 04:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Welke kandidaten hadden wat betreft jou dan de kans moeten krijgen de afgelopen decennia?
aha de aap is zojuist uit de mouw gevallenquote:Op zondag 4 maart 2012 04:39 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Er is maar een kandidaat waar je geld op kunt wedden. Ron Paul !
Verklaar nader.quote:Op zondag 4 maart 2012 04:40 schreef rubbereend het volgende:
[..]
aha de aap is zojuist uit de mouw gevallen
Bron?quote:Op zondag 4 maart 2012 01:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar met donaties van extreem-rechts heeft hij dan weer geen problemen.
Paul is de enige die het Obama lastig zou kunnen maken. De rest van die gekochte stemmentrekkers stelt weinig voor.quote:Op zondag 4 maart 2012 01:38 schreef du_ke het volgende:
Ron Paul kan het nog onmogelijker winnen van Obama.
http://www.nytimes.com/20(...)_r=1&ref=todayspaperquote:
Welnee. En om de reden die je zelf eigenlijk al aangeeft: Zowel de Republikeinen als de Democraten gaan in zee met het bedrijfsleven, en daar komt miljoenen aan support vandaan. Zie de Swift-boat campagne, die geheel door een investeerder is bepaalde, en wel eens de verliezende factor geweest zou kunnen zijn van John Kerry.quote:Paul is de enige die het Obama lastig zou kunnen maken. De rest van die gekochte stemmentrekkers stelt weinig voor.
En nauwelijks senatoren of afgevaardigden die dat beleid steunen. Wat heb je aan een totaal ander beleid als je als "puppet president" gaat plaatsnemen in het Witte Huis? Alleen daarom is Ron Paul kansloos. Kijk, als ie nou een kwart van de afgevaardigden aan zijn kan kon krijgen, dan is er ECHTE steun voor zijn beleid.quote:Op zondag 4 maart 2012 04:44 schreef Schenkstroop het volgende:
De anderen zijn altijd hetzelfde gebleken Republikein en Democraat. Ron Paul is de enige met een totaal ander beleid.
Misschien zijn ze inderdaad allemaal arm.quote:Op zondag 4 maart 2012 05:48 schreef popolon het volgende:
Och Maartje jij ook al? Rijke stormfronters? Geloof je het zelf wel?
Om ooit echt een groot publiek aan te trekken is het hele pakket wat hij te bieden heeft gewoon kansloos. En aan de ene kant roepen op te komen voor rechten en vrijheden en ze aan de andere kant minstens zo hard willen inperken is niet heel consequent natuurlijkquote:Op zondag 4 maart 2012 02:05 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Maar ook dat zijn burgers die een paar van zijn punten wel steunen bijvoorbeeld de steun naar Israël is voor veel van die extreemrechtse figuren een belangrijk punt. Aangezien hij de enige is die zich daar duidelijk over uitspreekt heeft hij logisch gezien hun stem.
Maar van de Afro-Amerikanen heeft hij ook steun en van de veteranen, kortom het zit in alle lagen van de bevolking.
Ik geloof dat de meeste mensen die op hem stemmen het gelieg en de inperkingen van rechten in Amerika het meer dan beu zijn. Iets wat ik alleen maar kan toejuichen.
je hebt me dit vaker proberen aan te praten maar ik ben bepaald geen Obamafan hoor. Wat ik echter keer op keer aangeef is dat wat de republikeinen er dit jaar tegenover weten te zetten gewoon absoluut wrakhout is. Ze willen gewoon niet winnen lijkt hetquote:Op zondag 4 maart 2012 04:24 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Maar waarom. Obahma is nu alweer begonnen met liegen en draaien. Ik snap niet dat je zo' n leugenaar kunt blijven steunen.
Ondermeer hier http://www.msnbc.msn.com/(...)macist/#.T1NQyfFOi8Uquote:
quote:Obama, Romney en Santorum doen het met megadonaties van superbedrijven. Ik vraag me werkelijk af of dat wel zo goed is. But ok, money talks.
Is dat niet meer wat je hoopt dan wat daadwerkelijk het geval is? Hij is binnen zijn eigen partij al kansloos en uit verreweg de meeste peilingen blijkt ook dat hij verdomde kansarm is ten opzichte van Obama.quote:Paul is de enige die het Obama lastig zou kunnen maken.
Dat zeg ik elke keer, het is puur wrakhout wat ze aanbieden dit keer.quote:De rest van die gekochte stemmentrekkers stelt weinig voor.
Maar goed, de GOP is niet helemaal gek, die komen pas over vier jaar met een kandidaat. Er valt weinig te winnen nu.
Hahahahaha du_ke laat zich weer van zijn slimste kant zienquote:
Wel weer typisch dat je keer op keer iets op mij probeert te projecteren wat je nooit hard zal kunnen maken. Maar goed dat conspiracydenken past wel mooi natuurlijkquote:Op zondag 4 maart 2012 12:35 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hahahahaha du_ke laat zich weer van zijn slimste kant zien
Dit is waarom ik je al heel vaak heb uitgelachen, omdat je Ron Paul blijkbaar een racist vindt.
En je blijft gewoon stug doorgaan met niet nadenken.
Dat je held er best trots op is dat Stormfronters aan hem doneren is reden tot lachen?quote:Dus dan blijf ik je maar uitlachen
Ik kom zelfs met bronnen aan en weet mijn verhaal te onderbouwen. Jij komt niet verder dan op de man spelen. Tja, dan weten we wel genoeg denk ikquote:Het is eigenlijk heel erg jammer voor een topic als deze dat iemand zoals jou zich zo vaak laat zien hier.
Want keer op keer toon je aan totaal niet na te kunnen denken en geen verstand van zaken te hebben, Erg jammer.
Kom eens met een bron waarin staat dat Paul trots is op het feit dat Stormfronters hem steunen.quote:Op zondag 4 maart 2012 12:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wel weer typisch dat je keer op keer iets op mij probeert te projecteren wat je nooit hard zal kunnen maken. Maar goed dat conspiracydenken past wel mooi natuurlijk.
[..]
Dat je held er best trots op is dat Stormfronters aan hem doneren is reden tot lachen?
Haha grapjasquote:Ik kom zelfs met bronnen aan en weet mijn verhaal te onderbouwen. Jij komt niet verder dan op de man spelen. Tja, dan weten we wel genoeg denk ik
Ik verwijs gemakshalve even naar deze post van mij Presidentsverkiezingen USA 2012 #19 Romney of Santorum?quote:Op zondag 4 maart 2012 17:46 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Kom eens met een bron waarin staat dat Paul trots is op het feit dat Stormfronters hem steunen.
Ik weet eigenlijk nu al dat je deze namelijk helemaal verkeerd hebt begrepen of dat je het heel erg eenzijdig en verkeerd uitlegt. Kun jij niks aan doen hoor, zo ben jij nu eenmaal
Dan vielen die bronnen van je blijkbaar niet zo op. Je komt hier elke keer met voornamelijk persoonlijke aanvallen. Dat mag hoor maar dan moet je ook niet vreemd opkijken dat je niet al te serieus genomen wordt.quote:Haha grapjas
Ik heb een aantal topic vol met bronnen gestrooid, maar daar trok je je toen niks van aan en ging gewoon door met ongefundeerd je verbale diarree verspreiden.
De foto is een vervalsing wou je zeggen? Dan zie ik daar graag een bron voorquote:Het feit dat je NOG STEEDS met die foto komt zegt eigenlijk ook al genoeg.
Wow! Dat ik hier serieus op in moet gaan.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik verwijs gemakshalve even naar deze post van mij Presidentsverkiezingen USA 2012 #19 Romney of Santorum?
Trots op de foto gaan met een vrij bekende leider van extreem-rechts (KKK, Stormfront) en donaties van hem en kornuiten aannemen en ondanks alle commotie niet terugstorten zegt aardig wat toch?
Hij had hier ook heel eenvoudig afstand van kunnen nemen. Dat had ieder fatsoenlijk politicus dan ook gedaan.
[..]
[..]
Dan vielen die bronnen van je blijkbaar niet zo op. Je komt hier elke keer met voornamelijk persoonlijke aanvallen. Dat mag hoor maar dan moet je ook niet vreemd opkijken dat je niet al te serieus genomen wordt.
[..]
De foto is een vervalsing wou je zeggen? Dan zie ik daar graag een bron voor.
Omdat hij veruit de meest intressante kandidaat is voor het presidentschap.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:31 schreef KoosVogels het volgende:
Vanwaar al die ophef over zo'n marginaal figuur als Ron Paul?
Waarom? Omdat hij er libertarische ideeen op nahoudt? De kans dat Paul de Republikeinse voorverkiezingen wint is 0,0.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:32 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Omdat hij veruit de meest intressante kandidaat is voor het presidentschap.
Dat en het feit dat hij ook dingen durft te zeggen die niet populair zijn, dat maakt hem ook gelijk tot de eerlijkste kandidaat die oprecht het beste met de VS voor heeft.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom? Omdat hij er libertarische ideeen op nahoudt? De kans dat Paul de Republikeinse voorverkiezingen wint is 0,0.
De combinatie van trots op de foto gaan en blij zijn met de donaties is niet voldoende voor je? Tja je zal je grote idool dan ook niet snel afvallen vermoed ikquote:Op zondag 4 maart 2012 18:27 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Wow! Dat ik hier serieus op in moet gaan.
Allereerst kom je dus niet met een bron waarin staat dat Ron Paul trots is op het feit dat StormFronters hem steunen. Dat is 1.
Ik sprak net van afstand nemen van. En tja waarom zou je afstand nemen van de steun van extreem-rechts? Dat doe je alleen niet als je er wel blij mee bent. En waarom zou je er blij mee zijn...quote:Waarom zou hij overigens afstand moeten doen van de donatie?
Oh?quote:Dit alleen al toont nogmaals aan dat je totaal geen moeite doet om enige logica toe te passen of dat je uberhaupt snapt waar Ron Paul voor staat.
Maar hij wordt er financieel en mentaal om gesteund door die Stormfrontersquote:Ron Paul staat niet voor extreem rechts/stormfronters. Hij staat echter wel voor de vrijheid dat mensen mogen zeggen wat ze willen, dus OOK stormfronters en OOK extreem linkse communisten.
Hij accepteert hun steun ondanks alle commotie. Hij had prima afstand kunnen nemen zonder gezichtsverlies maar blijkbaar is de steun belangrijker.quote:Deze mensen steunen Ron Paul, dat recht hebben ze. Ron Paul steunt deze mensen niet, maar wel dat ze mogen zeggen wat ze willen. Snap je dit?
Het is een vrij bekende man met een goede dosis schandalen. Dit had Ron Paul kunnen en moeten weten (ik ga er van uit dat hij het gewoon wist eigenlijk). Zeker als je toch al keer op keer te maken hebt met associaties met dat soort clubjes. Wist hij het niet dan is hij gewoon echt dom. Snap je dit?quote:Dat is 2.
En dan als laatste die foto waar jij zo graag mee rondstrooit. Je snapt toch wel dat er tientallen zoniet honderden foto's worden gemaakt op zo'n Ron Paul toespraak? Snap je dit?
Je snapt toch ook wel dat Ron Paul niet iedereen kent die op de wereld rond loopt? Snap je dit ook?
Je snapt toch ook wel dat een stormfronter op z'n rally makkelijk met Ron Paul op de foto kan.
En zo wordt hij volop gesteund door zeer dubieus volk en gaat dat andersom ook vrolijk door. Het is geen nieuws voor je mag ik toch hopen?quote:Werkelijk iedereen kan met Ron Paul op een foto. Dit betekent niet dat Ron Paul banden heeft met deze mensen, dit betekent niet dat Ron Paul deze mensen kent, dit betekent niet dat Ron Paul deze mensen en hun ideeen steunt, dit betekent echter vaak wel dat deze mensen Ron Paul steunen.
Oh maar deze man kende hij ongetwijfeld al lang. Hij schijnt ook regelmatig bijeenkomsten met van die fijne stormfronters te hebbenquote:Ron Paul gaat niet bij iedereen langs vragen wie ze zijn, wat ze doen, wat hun standpunten zijn, etc.
Snap je dit?
Dat is 3!
Een van de vele is dit http://www.ronpaul.com/20(...)ldwin-for-president/quote:En dat allemaal met simpele logica
Probeer het eens! Het doet echt geen pijn
Nogmaals, waar is jou bron?
Sorry maar jij bent hier degene die veel rotzooi aan het rondstrooien is. Ik heb je dit nu al een aantal maal uitgelegd maar goed zolang je iemand als een heilige blijft zien heeft zoiets weinig nut, dat snap ik ook welquote:En ben je nu eindelijk klaar met het rondstrooien van onzin?
Het is gewoon grappig hoe mensen zo blind achter iemand aan kunnen rennenquote:Op zondag 4 maart 2012 18:31 schreef KoosVogels het volgende:
Aha dus eigenlijk is het voornaamste verschil dat Ron Paul niet van het steunen van de Joden is? Wat maakt dat dan zo goed van Paul?quote:Op zondag 4 maart 2012 18:41 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat en het feit dat hij ook dingen durft te zeggen die niet populair zijn, dat maakt hem ook gelijk tot de eerlijkste kandidaat die oprecht het beste met de VS voor heeft.
Dat kan ik eerlijk gezegd niet zeggen van die oorlog zoekende Romney, Santorum, Gingrich die graag dweepen met de Joden en het land doormiddel van oorlog totaal in de vernietiging sturen.
Daarom vind ik het ook zo vreemd dat RP totaal geen steun lijkt te krijgen van het volk terwijl hij veruit de meest eerlijke kandidaat is.
Gingrich is betrokken geweest bij een aantal schandalen, Romney was een voorstander van Obamacare en nu ineens niet meer en Santorum is een religieuze idioot.
Het gaat dan ook niet om wat jij vindt.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:41 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat en het feit dat hij ook dingen durft te zeggen die niet populair zijn, dat maakt hem ook gelijk tot de eerlijkste kandidaat die oprecht het beste met de VS voor heeft.
Dat kan ik eerlijk gezegd niet zeggen van die oorlog zoekende Romney, Santorum, Gingrich die graag dweepen met de Joden en het land doormiddel van oorlog totaal in de vernietiging sturen.
Daarom vind ik het ook zo vreemd dat RP totaal geen steun lijkt te krijgen van het volk terwijl hij veruit de meest eerlijke kandidaat is.
Gingrich is betrokken geweest bij een aantal schandalen, Romney was een voorstander van Obamacare en nu ineens niet meer en Santorum is een religieuze idioot.
Een heel belangrijk verschil is het wel, evenals het stoppen van al die zinloze oorlogen waar vrouwen en kinderen altijd de dupe van worden.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Aha dus eigenlijk is het voornaamste verschil dat Ron Paul niet van het steunen van de Joden is? Wat maakt dat dan zo goed van Paul?
Gek genoeg gaat het ook niet om wat de Amerikanen er van vinden, anders had de media niet zo hoeven te liegen over de buitenlandse politiek vooral als het gaat om Israël/Iran.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om wat jij vindt.
Heb je dan wel goed gekeken? Niemand voert oorlog voor zijn plezier. Men heeft er altijd redenen voor (meer of minder geslaagd). Denk je dat een Ron Paul stil blijft zitten wanneer een Iraanse mijn een Amerikaanse olietanker opblaast? Zou hij na 11 september niet geprobeerd hebben Al Quaida op te rollen?quote:Op zondag 4 maart 2012 19:00 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Een heel belangrijk verschil is het wel, evenals het stoppen van al die zinloze oorlogen waar vrouwen en kinderen altijd de dupe van worden.
Ik vind dat een heel belangrijk iets en een echt serieuze kostenbesparing op het totale budget, hoe kan je daar nou tegen zijn?
Ik heb geen van die andere kandidaten vraagtekens zien zetten bij al die oorlogen en buitenlandse bemoeienis wat de Amerikanen eigenlijk helemaal niet meer kunnen betalen.
Aha, helemaal niet of alleen wat minder?quote:Ook is hij de enigste kandidaat die geen geld ontvangt van de grote bedrijven en alleen geld ontvangt van mensen die hem steunen.
Je gelooft ook nog in sprookjesquote:Of je het nou eens bent met hem of niet doet er eigenlijk helemaal niet toe, maar het is een feit dat hij tenminste niet aan het liegen of aan het draaien is en dat is goud waard.
Plezier niet nee, maar de wapenindustrie profiteerd er volop van. Bovendien als een Amerikaanse olietanker op internationale wateren op een mijn stuit dan is dat logisch ja maar als het gebeurt in de wateren van Iran terwijl ze zijn gewaarschuwd dan lok je het in mijn ogen gewoon uit.quote:Op zondag 4 maart 2012 19:08 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb je dan wel goed gekeken? Niemand voert oorlog voor zijn plezier. Men heeft er altijd redenen voor (meer of minder geslaagd). Denk je dat een Ron Paul stil blijft zitten wanneer een Iraanse mijn een Amerikaanse olietanker opblaast? Zou hij na 11 september niet geprobeerd hebben Al Quaida op te rollen?
Het staat bij lange na niet in verhouding tot de rest van de kandidaten.quote:[..]
Aha, helemaal niet of alleen wat minder?
Dus kies je maar voor de duidelijke leugenaar, je geeft al toe zonder slag of stoot. Wat is nu erger?quote:[..]
Je gelooft ook nog in sprookjes?
Wat alweer een compleet andere claim is dan je net deedquote:Op zondag 4 maart 2012 19:13 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het staat bij lange na niet in verhouding tot de rest van de kandidaten.
Dat die held van je er net zo vrolijk op los liegtquote:[..]
Dus kies je maar voor de duidelijke leugenaar, je geeft al toe zonder slag of stoot. Wat is nu erger?
quote:Op zondag 4 maart 2012 19:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat alweer een compleet andere claim is dan je net deed
Laat maar eens zien dan.quote:[..]
Dat die held van je er net zo vrolijk op los liegt
It's a dream because you have to be asleep to believe itquote:Op zondag 4 maart 2012 06:12 schreef popolon het volgende:
Al met al goed, leef je Amerikaanse droom wat een zeepbel is.
Err.. Ron Paul lijkt mij duidelijk een 'puppet' van de constitutie en niet bijv. het military industrial complex. En wat ik merk uit jouw commentaar is dat je dus liever achter een corporatief wallst. gesteunde "kanshebber" schaart. Dan dat je werkelijke problemen wilt aanpakken die Amerika vergallen?quote:Op zondag 4 maart 2012 05:23 schreef maartena het volgende:
[..]
En nauwelijks senatoren of afgevaardigden die dat beleid steunen. Wat heb je aan een totaal ander beleid als je als "puppet president" gaat plaatsnemen in het Witte Huis?
Marginaal figuur?quote:Op zondag 4 maart 2012 18:31 schreef KoosVogels het volgende:
boven de 5% komt hij niet, toch?quote:Op zondag 4 maart 2012 19:26 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Marginaal figuur?
Ok wacht even onderbouw eens even waarom RP een "marginaal" figuur is volgens jou.
Dat RP de republikeinse kandidaat wellicht niet wordt kan ik begrijpen. Maar waarom kijk je niet naar de man en zijn ideeen en praat daar liever over.quote:Op zondag 4 maart 2012 18:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom? Omdat hij er libertarische ideeen op nahoudt? De kans dat Paul de Republikeinse voorverkiezingen wint is 0,0.
Wat 5% ?quote:
Waar haal je dat in vredesnaam vandaan, uit je duim?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |