abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 maart 2012 @ 14:31:06 #226
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_108585735
John Oliver blijft ook geweldig bij Jon Stewart.

Indecision 2012 - The Long, Winding, Bumpy-Ass Road to the White House
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 07:58:16 #227
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_108615098
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:18 schreef zuiderbuur het volgende:
Nu is blijkbaar Ron Paul de enige die als federaal parlementslid (of gouverneur) momenteel actief is (grappig want hij is juist het meest tegen de federale macht :P ). Werkt hij nog verder als volksvertegenwoordiger of laat hij zich vervangen? Wordt hij nog volwaardig betaald?
Nee, hij laat zich niet vervangen, hij komt gewoon niet opdagen bij stemmingen en zo. Overigens stemde Obama ook nauwelijks meer tussen Juni en November 2008, maar tijdens de primaries was hij nog wel met regelmaat in Washington te vinden. (Maar dan ook meestal ook alleen een fly-in, fly out voor een stemming) Maar hij is natuurlijk een heel stuk jonger dan Paul. :P

Zelfde gold ook voor John McCain, en de primary kandidaten in 2008.... de normale werkzaamheden wijken op dat moment even, en je komt alleen nog maar voor voor jou belangrijke stemmingen, verder blijf je "on the road".
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 2 maart 2012 @ 15:37:15 #228
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_108626870
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 03:02 schreef PKRChamp het volgende:
Hou je van tuig en schorem?
Pak een bijbel en stem op santorum.

Wat een ezel
Wat een ongelooflijke kutondertiteling zeg. Barack Obama vertalen ze de ene keer goed en dan weer als 'Bronco Bomb', like wtf.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:24:37 #229
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_108628897
Young Turks filmpje, telt niet als geloofwaardig. :P

Voornamelijk in het internationale nieuws. Ron Paul beats Obama in polls

Santorum loopt trouwens wat te piepen over de delegate count in MI. De 'Add spending' in MI was overigens een paar miljoen voor Santorum en Romney, Paul 60k en Gingrich, dat verhaal kennen we.

Hoe zit dat nu in NL, kunnen bedrijven zoveel invloed uitoefenen op een campagne van een kandidaat/partij?

[ Bericht 7% gewijzigd door popolon op 02-03-2012 16:51:26 ]
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:48:53 #230
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_108629915
quote:
18s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:24 schreef popolon het volgende:
Young Turks filmpje, telt niet als geloofwaardig. :P

Voornamelijk in het internationale nieuws. Ron Paul beats Obama in polls

Santorum loopt trouwens wat te piepen over de delegate count in MI.
Ik heb het niet zo met Rasmussen Reports, ze lijken een rechtse bias te hebben. Wanneer iedereen zegt dat een democraat gaat winnen beweren zij het tegenovergestelde.

De andere pollsters zeggen dat Obama zou winnen:
http://www.realclearpolit(...)l_vs_obama-1750.html
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:53:43 #231
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_108630132
En hij doet 't beter dan die andere jokers v. Obama. Zie alleen Santorum een keertje verschijnen.

Ach ja het zijn polls. :P
pi_108634923
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 16:53 schreef popolon het volgende:
En hij doet 't beter dan die andere jokers v. Obama. Zie alleen Santorum een keertje verschijnen.

Ach ja het zijn polls. :P
Romney doet het over het algemeen beter in die 1 tegen 1 peilingen dan Paul
pi_108634971
Ik weet niet of het al langs was gekomen hier, maar Romney heeft stiekem ook nog even Wyoming gewonnen :P
pi_108659063
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_108660672
Iets wat hier ook wel regelmatig voorbij is gekomen

quote:
'Krankzinnig maar waar: Ronald Reagan of George Bush zou anno 2012 nauwelijks kans maken'
OPINIE - Paul Brill − 03/03/12, 11:26

De Republikeinse presidentskandidaat Rick Santorum. © AP
VK OPINIE Het probleem aan Republikeinse kant in de Verenigde Staten is dat conservatieve scherpslijpers zozeer het politieke debat in de partij zijn gaan domineren dat gematigde politici nauwelijks nog de horde van de voorverkiezingen kunnen nemen, schrijft Paul Brill.

De vraag begint zich op te dringen: gaat het nog wat worden met de Republikeinen in dit verkiezingsjaar? Sluipenderwijs is hun voorverkiezingscircus ten prooi gevallen aan een sfeer van malaise. Geen van de resterende kandidaten wekt groot enthousiasme.

Ja, Rick Santorum en Newt Gingrich raken een gevoelige snaar bij doctrinair-christelijke en zeer behoudende groeperingen, terwijl het buitenbeentje Ron Paul kan bogen op een trouwe aanhang van libertaire conservatieven. Maar als de volgelingen van dit trio hun verstand gebruiken, weten ze dat geen van deze getuigenispolitici een serieuze kans maakt op de eindoverwinning. Die heeft Mitt Romney in aanzet wel, maar tussen hem en de kiezers wil de vonk maar niet overslaan. Hij heeft ook een bijzonder talent om in de fout te gaan juist als hij probeert wat losser campagne te voeren.

Vanwege een reis naar een ver buitenland schrijf ik deze column een paar dagen eerder. De uitslagen van de voorverkiezingen in Arizona en Michigan zijn net binnen.

In de door en door Republikeinse staat Arizona behaalde Romney, die daar bijna alle partijcoryfeeën achter zich had, een gemakkelijke overwinning. Maar daaraan kon hij weinig extra prestige ontlenen.

Battle states
Het kwam aan op Michigan, waar ook niet-Republikeinse kiezers mochten stemmen in de primary en dat geldt als een van de battle states in november. Romney is in deze staat opgegroeid, zijn vader was in de jaren zestig een populaire, succesrijke gouverneur. Vier jaar geleden versloeg hij hier John McCain met bijna tien punten verschil. Ditmaal bleef hij zijn belangrijkste belager, Santorum, slechts een magere vier punten voor. Een benauwde zege, waarvoor scheppen geld zijn uitgegeven en die betekent dat er een waas van twijfel blijft hangen rond zijn kandidatuur. Want als hij de kiezers in zijn eigen Michigan niet weet aan te spreken, waar dan wel?

Er wordt door diverse pundits al rekening mee gehouden dat de strijd in het Republikeinse kamp ook na Super Tuesday (6 maart) volop doorgaat en dat mogelijk geen van de kandidaten erin slaagt om vóór de conventie eind augustus het voor de nominatie benodigde aantal gedelegeerden achter zich te krijgen.

Nadeel
Op zich hoeft dat natuurlijk geen nadeel te zijn. Zie de Democratische voorverkiezingen van vier jaar geleden. Ook toen ging de krachtmeting lang door. Maar het grote verschil is dat er in 2008 sprake was van twee kandidaten, Barack Obama en Hillary Clinton, die allebei op hun eigen wijze geestdrift wekten en allebei werden gezien als politiek zwaargewicht (al liet Obama's ervaring te wensen over). Twee historische doorbraken vochten om de voorrang. Een dergelijke opwinding is nu bij de Republikeinen volledig afwezig. Geen charisma staat tegenover geen statuur.

Is dit vooral pech of is er iets meer aan de hand? In de geschiedenis is het vaker voorgekomen dat Democraten en/of Republikeinen zijn veroordeeld tot hun tweede garnituur omdat sterkere kandidaten de tijd niet rijp achten of nog onvoldoende bekendheid genieten. In 1996 was Bob Dole als Republikeinse uitdager van Bill Clinton eigenlijk een zwaktebod, terwijl John Kerry in 2004 toch ook niet gold als de gedroomde Democratische tegenstander van George Bush.

Evenmin is het ongewoon dat in het voorverkiezingsseizoen de Republikeinse gegadigden hun conservatieve signatuur oppoetsen, terwijl de Democraten juist pronken met hun progressieve geloofsbrieven. Na de conventies volgt dan de onvermijdelijke ruk naar het midden.

Gematigden
Maar het probleem aan Republikeinse kant is dat conservatieve scherpslijpers zozeer het politieke debat in de partij zijn gaan domineren dat gematigde politici nauwelijks nog de horde van de voorverkiezingen kunnen nemen. Die ontwikkeling is al ruim vóór de Tea Party ingezet, maar ze heeft nu wel een erg navrante hoogte bereikt. Met als gevolg dat iemand als Romney een groot deel van zijn verleden moet verloochenen en dat de kandidaten elkaar vooral proberen te overtroeven in ideologische zuiverheid.

Het is krankzinnig maar waar: een Ronald Reagan of een George Bush zou anno 2012 nauwelijks kans maken op de Republikeinse nominatie - veel te links. Om maar te zwijgen van Richard Nixon, die in 1960 welbewust een compromis met de gematigde vleugel van de partij sloot over het verkiezingsprogramma en conservatieve critici de wind van voren gaf: 'Hoe stom kun je zijn om dit te verwerpen?'

Voor het Witte Huis en de Democraten is dit alles goed nieuws. Maar voor de Amerikaanse democratie is het een slechte zaak. Een beheerst conservatisme sluit goed aan bij hoe veel Amerikanen in het leven staan. Het zou een verarming zijn als bekwame politici uit die hoek eigenlijk niet meer aan de bak komen - of alleen nog door een valse pruik op te zetten.

Paul Brill is buitenlandcommentator van de Volkskrant.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 15:14:24 #236
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_108664913
quote:
't Gaat hem om zijn gedachte en wat dat betreft heeft 'ie succes, vergeleken met vier jaar geleden zijn er veel meer mensen wakker geworden. Ik ken geen RP supporter die, als hij z'n campagne zou staken, zou stemmen voor Romney. Die stemmen gewoon niet dan. Eigenlijk helpt 'ie Obama meer.

Politiek in de VS is in handen vh het grote geld, foute boel. That's the word. :Y)
pi_108668251
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:55 schreef du_ke het volgende:
Iets wat hier ook wel regelmatig voorbij is gekomen

[..]

Interessant artikel, maar bij
quote:
Op zich hoeft dat natuurlijk geen nadeel te zijn. Zie de Democratische voorverkiezingen van vier jaar geleden. Ook toen ging de krachtmeting lang door. Maar het grote verschil is dat er in 2008 sprake was van twee kandidaten, Barack Obama en Hillary Clinton, die allebei op hun eigen wijze geestdrift wekten en allebei werden gezien als politiek zwaargewicht (al liet Obama's ervaring te wensen over).
maakte ik me de bedenking dat Obama van 1997 tot 2008 senator was geweest, eerst in Illinois en dan in Washington, terwijl Hillary Clinton van 2001-2009 senator in Washington was geweest.
Is "First Lady" zijn eigenlijk wel een "baan" waarvoor je inkomen/pensioensrechten krijgt?
  zondag 4 maart 2012 @ 00:31:37 #238
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108684244
Ik kijk dit nu, mischien leuk:

heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_108685346
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:31 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik kijk dit nu, mischien leuk:

Leuk om te zien hoe Ron Paul stemmers denken dat niet-Ron Paul stemmers denken, en hoe zeer de Ron Paul stemmers het daarin mis hebben.
pi_108685487

Toch bizar dat Romney niet echt volle zaken trekt in tegenstelling tot RP, ook zijn er geen marsen voor Romney en dergelijke.
Doorgestoken kaart? Mischien wel maar mischien hebben de andere users gelijk over het stemvee en willen ze niet zulke ingrijpende veranderingen.
Vreemd volk die Amerikanen aangezien de enige die een beetje verstandige taal uitslaat totaal genegeerd word. Romney als presidentskandidaat kan het onmogelijk winnen van Obama, bovendien die enge gemaakte lach van hem en zijn iets te gladde gezicht zeggen in mijn ogen een heel hoop.
pi_108685972
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 01:11 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Leuk om te zien hoe Ron Paul stemmers denken dat niet-Ron Paul stemmers denken, en hoe zeer de Ron Paul stemmers het daarin mis hebben.
Internetwappies.
pi_108686028
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 01:16 schreef PKRChamp het volgende:

Toch bizar dat Romney niet echt volle zaken trekt in tegenstelling tot RP, ook zijn er geen marsen voor Romney en dergelijke.
Maar in de echte wereld waar het uiteindelijk om draait (het halen van stemmen) blijft hij wel weer gigantisch achter. Leuk een aanwezige maar uiteindelijk vrij kleine aanhang (heeft bv de SP ook) maar wat heb je er aan als het op stemmen aankomt?
quote:
Doorgestoken kaart? Mischien wel maar mischien hebben de andere users gelijk over het stemvee en willen ze niet zulke ingrijpende veranderingen.
Vreemd volk die Amerikanen aangezien de enige die een beetje verstandige taal uitslaat totaal genegeerd word. Romney als presidentskandidaat kan het onmogelijk winnen van Obama, bovendien die enge gemaakte lach van hem en zijn iets te gladde gezicht zeggen in mijn ogen een heel hoop.
Ron Paul kan het nog onmogelijker winnen van Obama. Die lacht zich rot mocht dat de Republikeinse kandidaat worden :D.
pi_108686035
quote:
Maar met donaties van extreem-rechts heeft hij dan weer geen problemen.
pi_108686280
quote:
14s.gif Op zondag 4 maart 2012 01:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar met donaties van extreem-rechts heeft hij dan weer geen problemen.
Zou ik ook geen problemen mee hebben zolang hij maar eerlijk is, het is al erg genoeg dat je tegenwoordig gewoon voor eerlijkheid moet stemmen en niet voor ideëen
pi_108686365
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 01:50 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Zou ik ook geen problemen mee hebben zolang hij maar eerlijk is, het is al erg genoeg dat je tegenwoordig gewoon voor eerlijkheid moet stemmen en niet voor ideëen
Gezien de regelmatige associaties van Paul met extreemrechtse mafklappers is het gewoon niet zo slim als je ooit serieus een worp naar het presidentschap wilt doen.
  zondag 4 maart 2012 @ 02:03:09 #247
366005 Debenijde
Handelaar
pi_108686505
Mitromney is nog steeds een serieuze kandidaat, zeker gezien zijn aanhang onder jongeren :)
pi_108686571
quote:
7s.gif Op zondag 4 maart 2012 01:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Gezien de regelmatige associaties van Paul met extreemrechtse mafklappers is het gewoon niet zo slim als je ooit serieus een worp naar het presidentschap wilt doen.
Maar ook dat zijn burgers die een paar van zijn punten wel steunen bijvoorbeeld de steun naar Israël is voor veel van die extreemrechtse figuren een belangrijk punt. Aangezien hij de enige is die zich daar duidelijk over uitspreekt heeft hij logisch gezien hun stem.
Maar van de Afro-Amerikanen heeft hij ook steun en van de veteranen, kortom het zit in alle lagen van de bevolking.
Ik geloof dat de meeste mensen die op hem stemmen het gelieg en de inperkingen van rechten in Amerika het meer dan beu zijn. Iets wat ik alleen maar kan toejuichen.
  zondag 4 maart 2012 @ 04:20:47 #249
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108688108
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 01:11 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Heb jij dat filmpje wel bekeken?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zondag 4 maart 2012 @ 04:22:24 #250
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108688123
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 02:03 schreef Debenijde het volgende:
Mitromney is nog steeds een serieuze kandidaat, zeker gezien zijn aanhang onder jongeren :)
Vind jij hem een goeie kandidaat om Amerika uit het slop te trekken. Of kijk je puur naar wie er (populistisch gezien) grote kans zou maken. Zodat je erop kunt gokken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')