twitter:fritswester twitterde op maandag 20-02-2012 om 14:31:46Job Cohen treedt vandaag af. Vanmiddag perconferentie reageer retweet
Bron: NRCquote:Cohen weg als fractieleider PvdA
door Marije Willems
Binnenland
Job Cohen treedt vanmiddag af als fractievoorzitter van de Partij van de Arbeid. Dat maken diverse media zojuist bekend.
De persconferentie waarin Cohen een toelichting geeft op zijn besluit wordt om 16.30 uur verwacht.
twitter:fritswester twitterde op maandag 20-02-2012 om 14:31:46Job Cohen treedt vandaag af. Vanmiddag perconferentie reageer retweet
Hij naar Nijmegen en Dijksma volgt 'm opquote:Op maandag 20 februari 2012 14:38 schreef Boze_Appel het volgende:
Gaat ie nu weer burgemeester worden?
Waarom nu pas is een betere vraag...quote:
quote:Op maandag 20 februari 2012 14:39 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Waarom nu pas is een betere vraag...
Spekman?quote:Op maandag 20 februari 2012 14:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Ben benieuwd wie er nu naar voren geschoven wordt als mogelijke opvolger
Diederikje.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Asscher, gok ik.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:43 schreef Ajacied422 het volgende:
En niet erg waarschijnlijk.quote:
Inderdaad, zetels erbij, alles.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:46 schreef eriksd het volgende:
Maar wat nu? Zometeen komt er wellicht een capabel iemand?
Ze gaan straks eerst lekker herbronnen. Ik zet btw in op een totale onbekende.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Uiteraardquote:Op maandag 20 februari 2012 14:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Klopt, maar hoop hebben mag altijd toch?
Godver!quote:Op maandag 20 februari 2012 14:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Inderdaad, zetels erbij, alles.
De PvdA blijft maar terugkomen. Nagel aan mijn doodskist.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:49 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? Heel die partij is stoffig.
Moet het per se een Kamerlid zijn? Want dan wordt het Asscher niet inderdaad, tenzij hij hoog staat op de kieslijst, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar zit die wel in de Kamer?
scenario Asscher is natuurlijk een tijdelijke opvolger in de Kamer die bij de volgende verkiezingen plaatsmaakt voor de lijsttrekker.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Niet dus, dus dat lijkt mij uitgesloten tenzij Cohen ook zijn Kamerzetel opgeeft.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
In de tussentijd heeft de PvdA dan een vrij kleurloos profiel, dat lijkt me ook weer geen ideale situatie.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet het per se een Kamerlid zijn? Want dan wordt het Asscher niet inderdaad, tenzij hij hoog staat op de kieslijst, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Dan krijgen we een kleurloze tussenpaus. Een Timmermans ofzo, waarna ze een nieuwe speler naar voren schuiven op het moment van verkiezingen.
Hij geeft zn zetel op, las ik net.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Niet dus, dus dat lijkt mij uitgesloten tenzij Cohen ook zijn Kamerzetel opgeeft.
Maar wat is het alternatief als je naar de Kamerfractie kijkt? Samsom? Lijkt me niet.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:51 schreef Reya het volgende:
[..]
In de tussentijd heeft de PvdA dan een vrij kleurloos profiel, dat lijkt me ook weer geen ideale situatie.
Aha, maar dan krijg je toch gewoon de eerstvolgende op de kieslijst bedenk ik mij net?quote:Op maandag 20 februari 2012 14:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij geeft zn zetel op, las ik net.
Kloptquote:Op maandag 20 februari 2012 14:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Aha, maar dan krijg je toch gewoon de eerstvolgende op de kieslijst bedenk ik mij net?
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Weet niet hoeveel speelruimte je daarmee hebt als partij.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Aha, maar dan krijg je toch gewoon de eerstvolgende op de kieslijst bedenk ik mij net?
Geen. Als Cohen zijn zetel opgeeft, wordt de eerste op de lijst van de afgelopen Kamerverkiezingen die momenteel niet in de Kamer zetelt gevraagd, als deze weigert de tweede, enzovoort.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Weet niet hoeveel speelruimte je daarmee hebt als partij.
Op naar de 0 zetels.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:55 schreef golfer het volgende:
Samson of Timmermans als tussenpaus en daarna Asher als nieuwe lijsttrekker voor de volgende verkiezingen, denk ik.
Ha!, dan kan de volgende kroonprins uit Amsterdam afgeslacht worden.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:55 schreef golfer het volgende:
Samson of Timmermans als tussenpaus en daarna Asher als nieuwe lijsttrekker voor de volgende verkiezingen, denk ik.
Dan kunnen ze dus in theorie bij Lodewijk de Waal uit komen.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Geen. Als Cohen zijn zetel opgeeft, wordt de eerste op de lijst van de afgelopen Kamerverkiezingen die momenteel niet in de Kamer zetelt gevraagd, als deze weigert de tweede, enzovoort.
Hm juist, dan wordt het inderdaad een tussenpaus. Tenzij ik een geweldenaar in de fractie over het hoofd zie.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Geen. Als Cohen zijn zetel opgeeft, wordt de eerste op de lijst van de afgelopen Kamerverkiezingen die momenteel niet in de Kamer zetelt gevraagd, als deze weigert de tweede, enzovoort.
Je kunt niet zelf bepalen wie de zetel inneemt. Je mag wel de eerst volgende vragen om de zetel niet in te nemen, en als die daar mee akkoord gaat dan wordt het de volgende op de lijst, etc. Maar in principe werkt het op dezelfde manier als direct na de verkiezingen. Je mag bijvoorbeeld niet zomaar de nummer 50 naar voren schuiven als je maar 30 zetels hebt en je mag al helemaal niet iemand een zetel geven die niet op de kieslijst stond.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Weet niet hoeveel speelruimte je daarmee hebt als partij.
Bij gebrek aan oorlog maar wat Koninklijk leed.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:57 schreef Dagonet het volgende:
Goede timing, het volk kan je rustig afleiden met Friso.
Er is geen alternatief, dat maakt dit nieuws ook zo wrang voor de PvdA.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar wat is het alternatief als je naar de Kamerfractie kijkt? Samsom? Lijkt me niet.
Hij zal toch niet volledig uit zichzelf opgestapt zijn?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:02 schreef Reya het volgende:
[..]
Er is geen alternatief, dat maakt dit nieuws ook zo wrang voor de PvdA.
Diederik Samsom heeft wel indruk op mij gemaakt toen hij hier in Gouda was, maar Plasterk zou ook een goede zijn.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:06 schreef borisz het volgende:
2 t/m 10 op de lijst
Nebahat Albayrak
Ronald Plasterk
Mariėtte Hamer
Jeroen Dijsselbloem
Jetta Klijnsma
Diederik Samsom
Gerdi Verbeet
Frans Timmermans
Sharon Dijksma
Klijnsma is met de FNV bezig, Verbeet voorzitter en Dijksma gaat weg.
Ik gok eerder op plasterk.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:07 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Diederik Samsom heeft wel indruk op mij gemaakt toen hij hier in Gouda was, maar Plasterk zou ook een goede zijn.
Dat zou me nochtans niet verbazen.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hij zal toch niet volledig uit zichzelf opgestapt zijn?
Klopt. De eerste die in aanmerking komt (buiten Spekman) is Myrthe Hilkens, op dit moment tijdelijk Kamerlid in verband met het zwangerschapsverlof van Sharon Dijksma.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:56 schreef Reya het volgende:
[..]
John Leerdam wordt dan tijdelijk TK-lidquote:Op maandag 20 februari 2012 15:10 schreef freako het volgende:
[..]
Klopt. De eerste die in aanmerking komt (buiten Spekman) is Myrthe Hilkens, op dit moment tijdelijk Kamerlid in verband met het zwangerschapsverlof van Sharon Dijksma.
quote:Op maandag 20 februari 2012 15:11 schreef Big-Ern het volgende:
Spekman zou de gedroomde opvolger zijn voor iedereen die niet het beste voor heeft met de partij! Zie hem al staan met zijn zelf gebreide truien!
Vind je dit een vooruitgang voor de partij of ben je bang dat het de nekslag zal zijn?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:09 schreef remlof het volgende:
Ik hoop op Timmermans maar dat zal ook wel niet.
Dat lijkt me ook niet. Zorgvuldig geregisseerd, zeker met dat interview in gedachten. Ingeluisd dus, zal Spekman zelf wel achter zitten.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hij zal toch niet volledig uit zichzelf opgestapt zijn?
Vermoedelijk zelfs gewoon Tweede-Kamerlid, omdat Dijksma waarschijnlijk burgemeester van Nijmegen wordt.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:11 schreef borisz het volgende:
[..]
John Leerdam wordt dan tijdelijk TK-lid
Brrrrrquote:Op maandag 20 februari 2012 15:12 schreef freako het volgende:
[..]
Vermoedelijk zelfs gewoon Tweede-Kamerlid, omdat Dijksma waarschijnlijk burgemeester van Nijmegen wordt.
Die heeft zijn moeder gebreid.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:11 schreef Big-Ern het volgende:
Spekman zou de gedroomde opvolger zijn voor iedereen die niet het beste voor heeft met de partij! Zie hem al staan met zijn zelf gebreide truien!
Helpquote:Op maandag 20 februari 2012 15:12 schreef freako het volgende:
[..]
Vermoedelijk zelfs gewoon Tweede-Kamerlid, omdat Dijksma waarschijnlijk burgemeester van Nijmegen wordt.
Die vent moet dronken zijn geweestquote:Op maandag 20 februari 2012 15:10 schreef freako het volgende:
[..]
het zwangerschapsverlof van Sharon Dijksma.
Hoe dronken moeten ze in Nijmegen dan wel niet zijn geweest?quote:
Cohen moest wel weg, nu moet er wel snel een nieuwe krachtige leider komen, dan kunnen ze zomaar weer meer dan 30 zetels halen bij de volgende verkiezingen,quote:Op maandag 20 februari 2012 15:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vind je dit een vooruitgang voor de partij of ben je bang dat het de nekslag zal zijn?
Zo kan je opgeven ook noemen.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:18 schreef Disana het volgende:
'Het onfatsoen heeft gewonnen van het fatsoen.'
Zo zie ik dat ook.
Ben benieuwd.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:17 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Dat gaat hoogstwaarschijnlijk om 16h30 bekend gemaakt worden...
In dit stadium kun je toch niet meer van opgeven spreken. Hij heeft zich gewonnen moeten geven.quote:
Timmermans is een goede, maar botert niet zo met Spekman vrees is.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:16 schreef naatje_1 het volgende:
Nebahat Albayrak![]()
Ronald Plasterk![]()
Mariėtte Hamer![]()
Jeroen Dijsselbloem![]()
Diederik Samsom![]()
Frans Timmermans
quote:Op maandag 20 februari 2012 15:18 schreef Disana het volgende:
Zo zie ik dat ook.
Da's nog een broekie joh, die wordt afgeslacht in de debatten.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:25 schreef lezzer het volgende:
Ik heb de naam van Martijn van Dam ook wel eens horen vallen als kandidaat. Misschien een beetje jong, maar die gast gaat wel als een komeet.
De man is natuurlijk niet geschikt voor zo'n rol. Inhoudelijk zal er weinig mis zijn, maar hij mist de welbespraaktheid en het charisma van een leider. Dat heb je of je hebt het niet. Hij had het niet. Hij had er nooit in moeten stappen en het bestuur heeft een verkeerde keuze gemaakt.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:18 schreef Disana het volgende:
Zo zie ik dat ook.
Ik vind niet echt dat Pechtold dat kan hoor.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:29 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind het ook te flauw om hier fatsoen versus onfatsoen van te maken. Cohen was al een stuk beter uit de verf gekomen als hij vol vuur zijn standpunten had kunnen verkopen. Dat heeft niets met fatsoen te maken en alles met politieke vaardigheden.
Een Bos, Halsema, Pechtold kunnen dat wel. En echt niet omdat ze minder fatsoenlijk zijn dan Cohen hoor.
Persconferentie is om 16:30quote:Op maandag 20 februari 2012 14:33 schreef Mestras het volgende:
[..]twitter:fritswester twitterde op maandag 20-02-2012 om 14:31:46Job Cohen treedt vandaag af. Vanmiddag perconferentie reageer retweet
Bron: NRC
En meer. Hij is een leider en weet de boodschap te verkopen. Je ziet en hoort hem ook veel meer. Maar het kan snel gaan als ze nu iemand weten te krijgen die wel dat is wat Cohen nooit is geweest. Kijk maar naar de SP eerst met Agnes Kant en later met Roemer.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:30 schreef naatje_1 het volgende:
Ik wil niet veel zeggen, maar Roemer heeft ook fatsoen.
Dat zou een vreemde zet zijn.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:30 schreef Fockker het volgende:
[..]
Persconferentie is om 16:30
Ik denk dat Spekman opvolgt!
Precies.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:32 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
En meer. Hij is een leider en weet de boodschap te verkopen. Je ziet en hoort hem ook veel meer. Maar het kan snel gaan als ze nu iemand weten te krijgen die wel dat is wat Cohen nooit is geweest. Kijk maar naar de SP eerst met Agnes Kant en later met Roemer.
Onwaarschijnlijk idd, die is net 3 dagen voorzitter.quote:
Hij kan het wel. Maar is een populistische drol. Ouwehoeren over anderen en het zelf ook doenquote:Op maandag 20 februari 2012 15:30 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Ik vind niet echt dat Pechtold dat kan hoor.
quote:Op maandag 20 februari 2012 15:30 schreef Fockker het volgende:
[..]
Persconferentie is om 16:30
Ik denk dat Spekman opvolgt!
Ik denk dat Cohen best wel een aantal kwaliteiten heeft die als fractie-voorzitter en zeker als premier heel goed werken, alleen niet in het huidige klimaat. Denk dat daar op gedoeld wordt.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:29 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind het ook te flauw om hier fatsoen versus onfatsoen van te maken. Cohen was al een stuk beter uit de verf gekomen als hij vol vuur zijn standpunten had kunnen verkopen. Dat heeft niets met fatsoen te maken en alles met politieke vaardigheden.
Een Bos, Halsema, Pechtold kunnen dat wel. En echt niet omdat ze minder fatsoenlijk zijn dan Cohen hoor.
Ach de SP heeft een communistische prol en de PVV een populistische Trolquote:Op maandag 20 februari 2012 15:34 schreef Fockker het volgende:
[..]
Hij kan het wel. Maar is een populistische drol. Ouwehoeren over anderen en het zelf ook doen
Dat vind jij jammer?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar evengoed jammer dat Job GoHen gaat, niemand kon de PvdA beter het graf in krijgen dan hij
In dit geval zeggen plaatjes dat je geen verdere argumentatie hebt. Kortom. NAAITJE!quote:
Ja, jammer dat ie gaat.quote:
Heb je het gezien?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach de SP heeft een communistische prol en de PVV een populistische Trol
Hahaha, jij lult ook maar wat raak. Straks gaat het misschien weer goed met de PvdA. Wil jij dat? Jij bent toch anti alles wat ook maar iets met links van doen heeft?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, jammer dat ie gaat.
Maar de SP zou iemand als hem wel kunnen gebruiken.
Ik zou graag zien dat Job het goede werk wat ie bij de PvdA gedaan heeft bij de SP voortzet.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:39 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Hahaha, jij lult ook maar wat raak. Straks gaat het misschien weer goed met de PvdA. Wil jij dat? Jij bent toch anti alles wat ook maar iets met links van doen heeft?
Hij zegt toch dat hij het jammer vindt dat Job Cohen gaat (en dat daarmee de PvdA weer een kans op herstel heeft)?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:39 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Hahaha, jij lult ook maar wat raak. Straks gaat het misschien weer goed met de PvdA. Wil jij dat? Jij bent toch anti alles wat ook maar iets met links van doen heeft?
Troost je.Dat zit er voorlopig niet in.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:39 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Hahaha, jij lult ook maar wat raak. Straks gaat het misschien weer goed met de PvdA.
Thee drinken?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zou graag zien dat Job het goede werk wat ie bij de PvdA gedaan heeft bij de SP voortzet.
Er is wel plek voor de PvdA. De jonge garde moet naar voren geschoven worden om zich vervolgens te verwijderen van de SP en zich veel meer progressief durft te profileren. Er is ruimte voor progressief links, ondanks dat GL het slecht doet.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:42 schreef Fockker het volgende:
[..]
Troost je.Dat zit er voorlopig niet in.
Dus jij vindt Roemer (van de SP), die wel succes heeft, een onfatsoenlijke man? Klinkt wel erg simpel.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:18 schreef Disana het volgende:
Zo zie ik dat ook.
Juist niet want hij stuurde Cohen en nu is wel duidelijk geworden dat zijn werkwijze niet werkt.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:23 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind Samsom persoonlijk niks, maar hij zou wel de beste man voor de functie zijn denk ik. Jong, enthousiast, welbespraakt en bevlogen. Dat is wat de PvdA nodig heeft...
Ik vind Roemer een bijzonder aardige vent, zou graag eens een biertje met hem drinken. Dan kan ik hem precies vertellen waar hij met zijn politieke overtuiging de plank zo mis gaat. Ik ben zeker dat we would agree to disagreequote:Op maandag 20 februari 2012 15:47 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Dus jij vindt Roemer (van de SP), die wel succes heeft, een onfatsoenlijke man? Klinkt wel erg simpel.
Eva zegt het goed, Wilders bepaald de agenda van Pechtold.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:39 schreef Fockker het volgende:
[..]
Heb je het gezien?
http://www.dossierdenhaag(...)partelt-bij-Eva.html
Eva maakte hem af!
Jij houdt meer van boekverbrandingen?quote:
Ik zou bij Jeroen Dijsselbloem graag een driedubbelequote:Op maandag 20 februari 2012 15:16 schreef naatje_1 het volgende:
Nebahat Albayrak![]()
Ronald Plasterk![]()
Mariėtte Hamer![]()
Jeroen Dijsselbloem![]()
Diederik Samsom![]()
Frans Timmermans![]()
Zou best kunnen, maar er zitten natuurlijk meer dan alleen journalisten in de zaal.quote:
Ik heb daar de nodige discussies over gehad met mijn vader. Uiteindelijk zag mijn vader ook in dat Cohen een goede bestuurder is, maar dat hij als oppositieleider niet genoeg streetwise is.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:34 schreef Verbal het volgende:
Erg sneu. Uiterst integer mens, goed bestuurder, maar niet de straatvechter die je moet zijn om in de Tweede Kamer smoel te geven aan de PvdA-fractie.
V.
Die is ondertussen al afgelopen.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Waar is de persconferentie te zien?
Zoveel was er ook niet te vertellen. Eerst Cohen met z´n beweegredenen en toen Spekman even over hoe nu verder.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Oh, 20 minuutjes maar?
Bron?quote:Op maandag 20 februari 2012 17:00 schreef borisz het volgende:
Dijsselbloem stelt zich niet beschikbaar.
Perscohen?quote:Op maandag 20 februari 2012 16:59 schreef naatje_1 het volgende:
Als ik nu even in mijn hoofd de persconferentie over de elfstedentocht en deze naast elkaar leg, dan moet ik toch een traantje laten om de kwaliteit van deze persco...
Twittert van een van de NU.nl journalistenquote:
twitter:lucasbenschop twitterde op maandag 20-02-2012 om 16:52:54Dijsselbloem NIET beschikbaar als leider PvdA. 'ik heb niet die ambitie' #cohen reageer retweet
Wat zei Spekman? Die heb ik gemist.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:57 schreef Mike het volgende:
[..]
Zoveel was er ook niet te vertellen. Eerst Cohen met z´n beweegredenen en toen Spekman even over hoe nu verder.
Dat er een nieuwe partijleider wordt gekozen door een congres en dat als er nieuwe verkiezingen zijn er weer een nieuw congres is.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat zei Spekman? Die heb ik gemist.
Kan nog niet, Spekman heeft een aantal keer nadrukkelijk gezegd dat het iemand uit de fractie wordt.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:06 schreef Fockker het volgende:
Neem Asscher maar dan zijn we in Amsterdam van hem af!
Typisch PvdA er wordt teveel gelult.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:07 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Kan nog niet, Spekman heeft een aantal keer nadrukkelijk gezegd dat het iemand uit de fractie wordt.
Als fractievoorzitter kun je niet eens iemand anders dan uit de fractie kiezen. Mensen die niet in de Tweede Kamer zijn gekozen, mogen niet zomaar ineens daar plaatsnemen.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:07 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Kan nog niet, Spekman heeft een aantal keer nadrukkelijk gezegd dat het iemand uit de fractie wordt.
Wat moest ie anders?quote:Op maandag 20 februari 2012 17:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, Job geeft dus toe dat ie gefaald heeft als oppositieleider. Duh..
Jij denkt dat het handig is een tussentijds politiek leider aan te wijzen die zich niet in de Tweede Kamer kan laten horen?quote:Op maandag 20 februari 2012 17:08 schreef Fockker het volgende:
[..]
Typisch PvdA er wordt teveel gelult.
Nee, maar twee keer vergaderen voordat en nadat er gekozen is.PvdA is gewoon standaard, teveel lullen hoor. Weinig daden.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Jij denkt dat het handig is een tussentijds politiek leider aan te wijzen die zich niet in de Tweede Kamer kan laten horen?
Dat is niet typisch PvdA, dat is gewoon typisch poldermodel.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:10 schreef Fockker het volgende:
[..]
Nee, maar twee keer vergaderen voordat en nadat er gekozen is.PvdA is gewoon standaard, teveel lullen hoor. Weinig daden.
Ja, in tegenstelling tot sommige andere partijen is de PvdA een democratische partij met leden die ook invloed mogen hebben.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:10 schreef Fockker het volgende:
Nee, maar twee keer vergaderen voordat en nadat er gekozen is.PvdA is gewoon standaard, teveel lullen hoor. Weinig daden.
En dat ook nog ja.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, in tegenstelling tot sommige andere partijen is de PvdA een democratische partij met leden die ook invloed mogen hebben.
Sinds wanneer is het kiezen uit 1 kandidaat democratie?quote:Op maandag 20 februari 2012 17:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, in tegenstelling tot sommige andere partijen is de PvdA een democratische partij met leden die ook invloed mogen hebben.
Waar heb je het over?quote:Op maandag 20 februari 2012 17:17 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het kiezen uit 1 kandidaat democratie?
Er zullen meerdere kandidaten door het bestuur naar voren worden geschoven.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:17 schreef rsfxrs020 het volgende:
Er komen meer kandidaten.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:17 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Het moet half maart al bekend zijn volgens mij.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:17 schreef remlof het volgende:
Als het ingelaste congres maar niet op 16 maart is, want dan kan ik niet
Alleen is de uitslag van die stemming een zwaarwegend advies.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Er zullen meerdere kandidaten door het bestuur naar voren worden geschoven.
Is een oude socialistische traditie.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:17 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Cohen is wel degelijk gekozen door de leden. Ik weet alleen niet of er nog andere kandidaten zich gemeld hadden, maar als dat niet zo is is dat inderdaad jammer. Het had echter wel gekund.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:18 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Dat Cohen niet is gekozen maar neergezet zonder een keuze voor een andere kandidaat.
De PVV heeft niet eens leden.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:23 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Cohen is wel degelijk gekozen door de leden. Ik weet alleen niet of er nog andere kandidaten zich gemeld hadden, maar als dat niet zo is is dat inderdaad jammer. Het had echter wel gekund.
Bovendien gaat dat voorbij aan het punt: de leden van de PvdA hebben invloed. PVV niet.
Waar slaat dit op?quote:Op maandag 20 februari 2012 17:17 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Uiteraard. De fractie beslist tenslotte, maar zal zo'n zwaarwegend advies van de leden niet zomaar naast zich neer kunnen leggen.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:19 schreef Specularium het volgende:
Alleen is de uitslag van die stemming een zwaarwegend advies.
Je bent erg slecht op de hoogte.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:18 schreef rsfxrs020 het volgende:
Dat Cohen niet is gekozen maar neergezet zonder een keuze voor een andere kandidaat.
Dat geldt voor het merendeel van de bashers hier.quote:
Bij SP en GL ook.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Jij bent pas echt triest.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat geldt voor het merendeel van de bashers hier.
Nee hoor, ik ben hartstikke happy.quote:
Eigenlijk is dat bij alle partijen zo op 1 grote ondemocratische uitzondering na.quote:
Cohen is naar voren geschoven en daarna gekozen.quote:
Dit hangt af van de vraag wie de leider van de PvdA zal worden en wat voor koers hij zal nastreven. Is het de voorzetting van de lijn Spekman-Cohen, dan voorzie ik een zeteldaling. Als deze lijn niet zal worden voortgezet en er een andere lijn zal worden gevolgd, dan zie ik weer een aantal zetels richting de PvdA gaan.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:28 schreef naatje_1 het volgende:
Ik vraag me af wat dit met de peilingen zal doen.
Heb je weer een spelfout gevonden?quote:Op maandag 20 februari 2012 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben hartstikke happy.
Jij gedraagt je als Haitham al Haddad.Vrije keuze geldt alleen voor jouw. Wat een ander zegt heb je niets mee te maken. Lekkah democratisch ben je!quote:Op maandag 20 februari 2012 17:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben hartstikke happy.
Dat geeft niet hoor. Zonder jouw wordt er ook wel gestemd, LOL!quote:Op maandag 20 februari 2012 17:19 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Het moet half maart al bekend zijn volgens mij.
Denk je niet werkelijk dat je invloed hebt? Schei uit. Waar was je invloed toen Bos 30 miljard aan de banken gaf van MIJN centen!quote:Op maandag 20 februari 2012 17:23 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Cohen is wel degelijk gekozen door de leden. Ik weet alleen niet of er nog andere kandidaten zich gemeld hadden, maar als dat niet zo is is dat inderdaad jammer. Het had echter wel gekund.
Bovendien gaat dat voorbij aan het punt: de leden van de PvdA hebben invloed. Bij de PVV niet.
Ook bij Mao kon je kiezen, uit Mao.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:35 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre zijn triestheid relevant is voor wat hij net zei...
Onbegrijpelijk dat ze jou niet even gebeld hebben om je goedkeuring te vragen inderdaad.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:37 schreef Fockker het volgende:
[..]
Denk je niet werkelijk dat je invloed hebt? Schei uit. Waar was je invloed toen Bos 30 miljard aan de banken gaf van MIJN centen!
True true, maar al met al denk ik dat het aftreden van Cohen op zichzelf staand een zetelstijging met zich mee zal brengen.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:32 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dit hangt af van de vraag wie de leider van de PvdA zal worden en wat voor koers hij zal nastreven. Is het de voorzetting van de lijn Spekman-Cohen, dan voorzie ik een zeteldaling. Als deze lijn niet zal worden voortgezet en er een andere lijn zal worden gevolgd, dan zie ik weer een aantal zetels richting de PvdA gaan.
Tegen zulke domheid kan ik niet op!quote:Op maandag 20 februari 2012 17:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat ze jou niet even gebeld hebben om je goedkeuring te vragen inderdaad.
Dure woorden. Weet je wel wat het betekend?quote:Op maandag 20 februari 2012 17:43 schreef naatje_1 het volgende:
Is er niet ergens een statistiekje van de hoeveelheid ad hominem/dag?
Dat is precies wat ik dacht toen ik die onzin van je over Mao las.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:40 schreef Fockker het volgende:
[..]
Tegen zulke domheid kan ik niet op!
Er is er maar een hier die door de mand valt, kerel.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:47 schreef Fockker het volgende:
[..]
Dure woorden. Weet je wel wat het betekend?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Parlementaire_democratiequote:Op maandag 20 februari 2012 17:37 schreef Fockker het volgende:
[..]
Denk je niet werkelijk dat je invloed hebt? Schei uit. Waar was je invloed toen Bos 30 miljard aan de banken gaf van MIJN centen!
Vertel wat had Bos moeten doen in ee situatie van acture problemen bij banken? Een referendum uitschrijven?quote:Op maandag 20 februari 2012 17:40 schreef Fockker het volgende:
[..]
Tegen zulke domheid kan ik niet op!
Hij is kapot gemaakt. Hij was totaal geen partij tegenover de rest. Dit is 'de' tijd van rechts.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:25 schreef Picchia het volgende:
Cohen blijft lekker zichzelf. Vluchten met de staart tussen zijn benen.
Ik herinner me de verkiezingen nog waarbij al die gillende linkse kwasten deden alsof een held was ontwaakt. Maar uiteindelijk blijkt het gewoon een verspilde stem te zijn geweest.
http://www.elsevier.nl/we(...)eer-achter-Cohen.htmquote:Zeker de helft van de PvdA-fractie in de Tweede Kamer is klaar met fractieleider Job Cohen. Dat zeggen PvdA-Kamerleden. 'Hij geeft geen leiding, heeft geen mening, en de communicatie is slecht.'
Z'n toekomstige opvolger (Assher) is ook van Joodse komaf. Kan je weer fijn jouw anti-semitische opmerkingen blijven plaatsen, kneus.quote:
Omdat ik één Jood een kneus vind ben ik anti-semitisch, haha!quote:Op maandag 20 februari 2012 18:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Z'n toekomstige opvolger (Assher) is ook van Joodse komaf. Kan je weer fijn jouw anti-semitische opmerkingen blijven plaatsen, kneus.
Je hebt je wiskunde huiswerk laten liggen, heb het even voor je gescandquote:Op maandag 20 februari 2012 18:46 schreef starla het volgende:
[..]
Omdat ik één Jood een kneus vind ben ik anti-semitisch, haha!
Je achterlijke post is niet voor niets verwijdert.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:46 schreef starla het volgende:
[..]
Omdat ik één Jood een kneus vind ben ik anti-semitisch, haha!
quote:Op maandag 20 februari 2012 18:55 schreef Breekfast het volgende:
Dit wordt de opvolgster denk ik:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 20 februari 2012 18:55 schreef Breekfast het volgende:
Dit wordt de opvolgster denk ik:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 20 februari 2012 18:58 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Precies. Alle mannelijke stemmers heb je al binnen.
Onzin.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:27 schreef mlg het volgende:
[..]
Hij is kapot gemaakt. Hij was totaal geen partij tegenover de rest. Dit is 'de' tijd van rechts.
Nu Cohen weg is, spreiden ze zetels zich wel weer en is de VVD en PVV weer de twee grootsten.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:12 schreef blek het volgende:
[..]
Onzin.
De tijd van rechts ?? Ik dacht dat de SP het wel redelijk deed momenteel.
hij heeft gewoon gigantisch gefaald op alle punten.
Van 30 naar 14 zetels![]()
![]()
Onzinquote:Op maandag 20 februari 2012 19:12 schreef blek het volgende:
[..]
Onzin.
De tijd van rechts ?? Ik dacht dat de SP het wel redelijk deed momenteel.
hij heeft gewoon gigantisch gefaald op alle punten.
Van 30 naar 14 zetels![]()
![]()
Een coherent geluid hoor ik iig niet komen vanuit de PvdA.quote:
Niet waar. Dit is de tijd van links tegen rechts. Iedereen met een gematigd/genuanceerd verhaal heeft het moeilijk.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:27 schreef mlg het volgende:
[..]
Hij is kapot gemaakt. Hij was totaal geen partij tegenover de rest. Dit is 'de' tijd van rechts.
Betekent. Als je klaagt over dure woorden, toon dan aan dat je zelf de Nederlandse taal goed beheerst, anders maak je jezelf een beetje belachelijk.quote:Dure woorden. Weet je wel wat het betekend?
Een klassiek middenpartijprobleem dus.quote:Het punt is vooral dat de PvdA gewoon geen duidelijke visie heeft. Het programma is een samenhangsel van allerlei compromissen om maar iedereen in de partij te vriend te houden en geen gevestigde belangen tegen de schenen te schoppen. Een fusie van een soort niksig socialisme en halfbakken marktdenken. Dat programma daar moet echt eens grondig de stofzuiger doorheen.
Ik haakte af als potentiėle kiezer op het moment dat ik hoorde over de quota voor vrouwen en allochtonen.quote:Daarnaast heeft de partij enkele hele vervelende trekjes waar ze heel snel vanaf moeten.
Mwa D66 is bijvoorbeeld allesbehalve extreem te noemen maar weet dat toch op een onversneden manier te verkopen. Daarbij zijn gewoon een aantal duidelijke keuzes gemaakt die de partij wil uitdragen en dat D66 dan misschien wat mensen tegen de haren instrijkt dat is dan maar zo. Je kan het niet iedereen maximaal naar de zin maken.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 00:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Een klassiek middenpartijprobleem dus.
Denk jij dat de meer ´extreme` partijen hun groei te danken hebben aan een teveel aan compromissen bij de twee middenpartijen? Als je het CDA nog een middenpartij mag noemen.
Mijn grootste bezwaar tegen de PvdA is dat ze werkelijk alles willen bureaucratiseren en dichtsmeren met regels. Vooral op het gebied van huisvesting is die partij ontzettend irritant. Maar ook als het gaat om vertrouwen dat personeel goed zijn werk doet zonder iedere scheet te moeten verantwoorden.quote:Ik haakte af als potentiėle kiezer op het moment dat ik hoorde over de quota voor vrouwen en allochtonen.
Ik denk dat dit bezwaar objectief bekeken zeer terecht is.quote:Mijn grootste bezwaar tegen de PvdA is dat ze werkelijk alles willen bureaucratiseren en dichtsmeren met regels. Vooral op het gebied van huisvesting is die partij ontzettend irritant. Maar ook als het gaat om vertrouwen dat personeel goed zijn werk doet zonder iedere scheet te moeten verantwoorden.
Nah je kunt best heel erg overtuigd zijn van je ideeėn maar tegelijkertijd beseffen dat jij niet de geschikte kandidaat bent om andere mensen hier ook van te overtuigen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:02 schreef Lunaa83 het volgende:
gewogen en te licht bevonden...Als hij daadwerkelijk overtuigt was waar hij voor stond dan zou hij dat tot zn laatste adem verdedigen. Maar waarschijnlijk was hij daar een beetje ongelukkig...zal waarschijnlijk over een aantal jaren opduiken in de eerste kamer ofzo
Te gemakkelijk.quote:Hij is gewoon kapot gemaakt door een mediahetze
Roemer en Pechtold niet dan?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:04 schreef Madame_Paon het volgende:
Jammer.
Cohen durfde tenminste tegen Wilders in te gaan.
De manier waar op hij dat deed sterkte de PVV en haalde de PvdA onderuitquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:04 schreef Madame_Paon het volgende:
Jammer.
Cohen durfde tenminste tegen Wilders in te gaan.
Tja, zo zouden de arabische leiders pas echt in Paniek raken als Israel zijn biezen pakt en vertrektquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
Voor Alexander zou het een ramp zijn als Wilders vertrekt.
Is hij zijn ene issue kwijt.
Die partij is nou eenmaal erg graag met zichzelf bezig. Die is al heel lang wat autistisch en navelstaarderig. Daar hebben wel meer partijen last van maar links altijd iets meer, socialisten nog wat meer dan ander links en het gebrek aan luchtigheid van bijvoorbeeld VVD-ers missen ze ook nog. Als je wilt communiceren kun je beter wat meer op de ander gericht zijn.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:16 schreef Breekfast het volgende:
Bij de PvdA moeten ze wel serieus gaan nadenken hoe ze met populistische taal,oneliners, en demagogie moeten omgaan. De manier van Cohen werkt overduidelijk gewoon niet. De PvdA moet een manier vinden om dat soort taal goed te pareren zonder zelf zuur over te komen.
Daar ligt de grootste uitdaging denk ik.
Hij kan nog altijd over onderwijs beginnen hoor.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
Voor Alexander zou het een ramp zijn als Wilders vertrekt.
Is hij zijn ene issue kwijt.
Was iig een stuk lekkerder dan Job Cohen (het oog stemt mee)quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:09 schreef Breekfast het volgende:
Het blijft jammer dat Wouter Bos destijds wegging. Zeer goed politicus vond ik.
Of over de arbeidsmarkt of de woningmarkt of het milieuquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:56 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Hij kan nog altijd over onderwijs beginnen hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |