twitter:fritswester twitterde op maandag 20-02-2012 om 14:31:46Job Cohen treedt vandaag af. Vanmiddag perconferentie reageer retweet
Bron: NRCquote:Cohen weg als fractieleider PvdA
door Marije Willems
Binnenland
Job Cohen treedt vanmiddag af als fractievoorzitter van de Partij van de Arbeid. Dat maken diverse media zojuist bekend.
De persconferentie waarin Cohen een toelichting geeft op zijn besluit wordt om 16.30 uur verwacht.
twitter:fritswester twitterde op maandag 20-02-2012 om 14:31:46Job Cohen treedt vandaag af. Vanmiddag perconferentie reageer retweet
Hij naar Nijmegen en Dijksma volgt 'm opquote:Op maandag 20 februari 2012 14:38 schreef Boze_Appel het volgende:
Gaat ie nu weer burgemeester worden?
Waarom nu pas is een betere vraag...quote:
quote:Op maandag 20 februari 2012 14:39 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Waarom nu pas is een betere vraag...
Spekman?quote:Op maandag 20 februari 2012 14:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Ben benieuwd wie er nu naar voren geschoven wordt als mogelijke opvolger
Diederikje.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Asscher, gok ik.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:43 schreef Ajacied422 het volgende:
En niet erg waarschijnlijk.quote:
Inderdaad, zetels erbij, alles.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:46 schreef eriksd het volgende:
Maar wat nu? Zometeen komt er wellicht een capabel iemand?
Ze gaan straks eerst lekker herbronnen. Ik zet btw in op een totale onbekende.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:43 schreef Ajacied422 het volgende:
Uiteraardquote:Op maandag 20 februari 2012 14:46 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Klopt, maar hoop hebben mag altijd toch?
Godver!quote:Op maandag 20 februari 2012 14:47 schreef Specularium het volgende:
[..]
Inderdaad, zetels erbij, alles.
De PvdA blijft maar terugkomen. Nagel aan mijn doodskist.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:49 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? Heel die partij is stoffig.
Moet het per se een Kamerlid zijn? Want dan wordt het Asscher niet inderdaad, tenzij hij hoog staat op de kieslijst, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar zit die wel in de Kamer?
scenario Asscher is natuurlijk een tijdelijke opvolger in de Kamer die bij de volgende verkiezingen plaatsmaakt voor de lijsttrekker.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Niet dus, dus dat lijkt mij uitgesloten tenzij Cohen ook zijn Kamerzetel opgeeft.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
In de tussentijd heeft de PvdA dan een vrij kleurloos profiel, dat lijkt me ook weer geen ideale situatie.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet het per se een Kamerlid zijn? Want dan wordt het Asscher niet inderdaad, tenzij hij hoog staat op de kieslijst, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Dan krijgen we een kleurloze tussenpaus. Een Timmermans ofzo, waarna ze een nieuwe speler naar voren schuiven op het moment van verkiezingen.
Hij geeft zn zetel op, las ik net.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Niet dus, dus dat lijkt mij uitgesloten tenzij Cohen ook zijn Kamerzetel opgeeft.
Maar wat is het alternatief als je naar de Kamerfractie kijkt? Samsom? Lijkt me niet.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:51 schreef Reya het volgende:
[..]
In de tussentijd heeft de PvdA dan een vrij kleurloos profiel, dat lijkt me ook weer geen ideale situatie.
Aha, maar dan krijg je toch gewoon de eerstvolgende op de kieslijst bedenk ik mij net?quote:Op maandag 20 februari 2012 14:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hij geeft zn zetel op, las ik net.
Kloptquote:Op maandag 20 februari 2012 14:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Aha, maar dan krijg je toch gewoon de eerstvolgende op de kieslijst bedenk ik mij net?
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Weet niet hoeveel speelruimte je daarmee hebt als partij.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Aha, maar dan krijg je toch gewoon de eerstvolgende op de kieslijst bedenk ik mij net?
Geen. Als Cohen zijn zetel opgeeft, wordt de eerste op de lijst van de afgelopen Kamerverkiezingen die momenteel niet in de Kamer zetelt gevraagd, als deze weigert de tweede, enzovoort.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Weet niet hoeveel speelruimte je daarmee hebt als partij.
Op naar de 0 zetels.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:55 schreef golfer het volgende:
Samson of Timmermans als tussenpaus en daarna Asher als nieuwe lijsttrekker voor de volgende verkiezingen, denk ik.
Ha!, dan kan de volgende kroonprins uit Amsterdam afgeslacht worden.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:55 schreef golfer het volgende:
Samson of Timmermans als tussenpaus en daarna Asher als nieuwe lijsttrekker voor de volgende verkiezingen, denk ik.
Dan kunnen ze dus in theorie bij Lodewijk de Waal uit komen.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Geen. Als Cohen zijn zetel opgeeft, wordt de eerste op de lijst van de afgelopen Kamerverkiezingen die momenteel niet in de Kamer zetelt gevraagd, als deze weigert de tweede, enzovoort.
Hm juist, dan wordt het inderdaad een tussenpaus. Tenzij ik een geweldenaar in de fractie over het hoofd zie.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Geen. Als Cohen zijn zetel opgeeft, wordt de eerste op de lijst van de afgelopen Kamerverkiezingen die momenteel niet in de Kamer zetelt gevraagd, als deze weigert de tweede, enzovoort.
Je kunt niet zelf bepalen wie de zetel inneemt. Je mag wel de eerst volgende vragen om de zetel niet in te nemen, en als die daar mee akkoord gaat dan wordt het de volgende op de lijst, etc. Maar in principe werkt het op dezelfde manier als direct na de verkiezingen. Je mag bijvoorbeeld niet zomaar de nummer 50 naar voren schuiven als je maar 30 zetels hebt en je mag al helemaal niet iemand een zetel geven die niet op de kieslijst stond.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, daar zat ik ook al aan te denken. Weet niet hoeveel speelruimte je daarmee hebt als partij.
Bij gebrek aan oorlog maar wat Koninklijk leed.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:57 schreef Dagonet het volgende:
Goede timing, het volk kan je rustig afleiden met Friso.
Er is geen alternatief, dat maakt dit nieuws ook zo wrang voor de PvdA.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar wat is het alternatief als je naar de Kamerfractie kijkt? Samsom? Lijkt me niet.
Hij zal toch niet volledig uit zichzelf opgestapt zijn?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:02 schreef Reya het volgende:
[..]
Er is geen alternatief, dat maakt dit nieuws ook zo wrang voor de PvdA.
Diederik Samsom heeft wel indruk op mij gemaakt toen hij hier in Gouda was, maar Plasterk zou ook een goede zijn.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:06 schreef borisz het volgende:
2 t/m 10 op de lijst
Nebahat Albayrak
Ronald Plasterk
Mariėtte Hamer
Jeroen Dijsselbloem
Jetta Klijnsma
Diederik Samsom
Gerdi Verbeet
Frans Timmermans
Sharon Dijksma
Klijnsma is met de FNV bezig, Verbeet voorzitter en Dijksma gaat weg.
Ik gok eerder op plasterk.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:07 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Diederik Samsom heeft wel indruk op mij gemaakt toen hij hier in Gouda was, maar Plasterk zou ook een goede zijn.
Dat zou me nochtans niet verbazen.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hij zal toch niet volledig uit zichzelf opgestapt zijn?
Klopt. De eerste die in aanmerking komt (buiten Spekman) is Myrthe Hilkens, op dit moment tijdelijk Kamerlid in verband met het zwangerschapsverlof van Sharon Dijksma.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:56 schreef Reya het volgende:
[..]
John Leerdam wordt dan tijdelijk TK-lidquote:Op maandag 20 februari 2012 15:10 schreef freako het volgende:
[..]
Klopt. De eerste die in aanmerking komt (buiten Spekman) is Myrthe Hilkens, op dit moment tijdelijk Kamerlid in verband met het zwangerschapsverlof van Sharon Dijksma.
quote:Op maandag 20 februari 2012 15:11 schreef Big-Ern het volgende:
Spekman zou de gedroomde opvolger zijn voor iedereen die niet het beste voor heeft met de partij! Zie hem al staan met zijn zelf gebreide truien!
Vind je dit een vooruitgang voor de partij of ben je bang dat het de nekslag zal zijn?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:09 schreef remlof het volgende:
Ik hoop op Timmermans maar dat zal ook wel niet.
Dat lijkt me ook niet. Zorgvuldig geregisseerd, zeker met dat interview in gedachten. Ingeluisd dus, zal Spekman zelf wel achter zitten.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hij zal toch niet volledig uit zichzelf opgestapt zijn?
Vermoedelijk zelfs gewoon Tweede-Kamerlid, omdat Dijksma waarschijnlijk burgemeester van Nijmegen wordt.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:11 schreef borisz het volgende:
[..]
John Leerdam wordt dan tijdelijk TK-lid
Brrrrrquote:Op maandag 20 februari 2012 15:12 schreef freako het volgende:
[..]
Vermoedelijk zelfs gewoon Tweede-Kamerlid, omdat Dijksma waarschijnlijk burgemeester van Nijmegen wordt.
Die heeft zijn moeder gebreid.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:11 schreef Big-Ern het volgende:
Spekman zou de gedroomde opvolger zijn voor iedereen die niet het beste voor heeft met de partij! Zie hem al staan met zijn zelf gebreide truien!
Helpquote:Op maandag 20 februari 2012 15:12 schreef freako het volgende:
[..]
Vermoedelijk zelfs gewoon Tweede-Kamerlid, omdat Dijksma waarschijnlijk burgemeester van Nijmegen wordt.
Die vent moet dronken zijn geweestquote:Op maandag 20 februari 2012 15:10 schreef freako het volgende:
[..]
het zwangerschapsverlof van Sharon Dijksma.
Hoe dronken moeten ze in Nijmegen dan wel niet zijn geweest?quote:
Cohen moest wel weg, nu moet er wel snel een nieuwe krachtige leider komen, dan kunnen ze zomaar weer meer dan 30 zetels halen bij de volgende verkiezingen,quote:Op maandag 20 februari 2012 15:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vind je dit een vooruitgang voor de partij of ben je bang dat het de nekslag zal zijn?
Zo kan je opgeven ook noemen.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:18 schreef Disana het volgende:
'Het onfatsoen heeft gewonnen van het fatsoen.'
Zo zie ik dat ook.
Ben benieuwd.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:17 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Dat gaat hoogstwaarschijnlijk om 16h30 bekend gemaakt worden...
In dit stadium kun je toch niet meer van opgeven spreken. Hij heeft zich gewonnen moeten geven.quote:
Timmermans is een goede, maar botert niet zo met Spekman vrees is.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:16 schreef naatje_1 het volgende:
Nebahat Albayrak![]()
Ronald Plasterk![]()
Mariėtte Hamer![]()
Jeroen Dijsselbloem![]()
Diederik Samsom![]()
Frans Timmermans
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |