Waarschijnlijk ben je 2x het gewicht van hemquote:Op woensdag 15 februari 2012 10:23 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
ben ik echt niet met je eens, je kan prima ruim in je eiwitten zitten, ikzelf weeg nu 129 kg en zit zo rond de 200/240 g eiwitten....en merk dat dit voldoende is voor een stabiele groei, het is met elk lichaam anders maar eiwitten kunnen eigenlijk nooit kwaad.
Punt is dat je met te hoge eiwitten (wat idd geen kwaad kan) wat minder makkelijk honger/ruimte over laat voor bijvoorbeeld genoeg vet. Te weinig vet in je voedsel doet je hormoonhuishouding niet goed, in het bijzonder je testosteronproductie.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:23 schreef Demon_Hunter het volgende:
[..]
ben ik echt niet met je eens, je kan prima ruim in je eiwitten zitten, ikzelf weeg nu 129 kg en zit zo rond de 200/240 g eiwitten....en merk dat dit voldoende is voor een stabiele groei, het is met elk lichaam anders maar eiwitten kunnen eigenlijk nooit kwaad.
Hij zat er toch niet onder? Of mis ik nou iets?quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:47 schreef Luchtkoker het volgende:
Helemaal mee eens. Maar om er nou ver onder te zitten 'omdat je als beginner toch wel groeit', is weer het andere extreme.
Hoezo vind je dat een outlier? Past wel redelijk in de grafiek toch.quote:Overigens ben ik wel benieuwd naar die outlier rechtsonderin bij het testosteron/eiwit grafiekje. Misschien was er wel een reden om die erin te laten. De onderzoeker, Jeff Volek, is zelf bodybuilder, PhD, en heeft lowcarb neigingen - altijd handig om dat te onthouden als je resultaten van z'n onderzoeken ziet.
quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:02 schreef Autobandje het volgende:
Hoezo vind je dat een outlier? Past wel redelijk in de grafiek toch.
Ja oke met een N van 12 is het wel een beetje discutabel allemaal inderdaad, vooral als je dan van die rare uitbijters hebtquote:Op woensdag 15 februari 2012 11:05 schreef Stereotomy het volgende:
[..]da's het hele punt, hoe zou die grafiek eruit hebben gezien als je de outlier eruit had gesloopt?
Die ene proefpersoon skewed de hele grafiek...
Oh, nee ik refereerde nog even naar een andere post op de vorige pagina.quote:Op woensdag 15 februari 2012 10:51 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hij zat er toch niet onder? Of mis ik nou iets?
Nice, thanks dushiquote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:59 schreef Fanta-stick het volgende:
Nee met honing+walnoten, suikervrije siroop of appel kaneel en rozijnen best lekkor
Heb ik ook last van hoorquote:Op woensdag 15 februari 2012 11:26 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Dat bankdrukken is echt aids vind ik als ultimate noob boi. Zit ik daar belachelijk te wezen met moeite 20kg aan die stang te pompen, heen en weer zwalken als een malloot met mijn gespierd UITZIENDE armen.Nouja, dan maar mijzelf over mijn ego heen zetten, over een half jaar zal ik er blij mee wezen!
Yea ik zuig ook met de BP. Vind em moeilijker dan de squat/deadlift. Check iigquote:Op woensdag 15 februari 2012 11:26 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Dat bankdrukken is echt aids vind ik als ultimate noob boi. Zit ik daar belachelijk te wezen met moeite 20kg aan die stang te pompen, heen en weer zwalken als een malloot met mijn gespierd UITZIENDE armen.Nouja, dan maar mijzelf over mijn ego heen zetten, over een half jaar zal ik er blij mee wezen!
Believe meh dat had ik ookquote:Op woensdag 15 februari 2012 11:26 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Als ik ergens een spotter nodig heb dan vraag ik het gewoon, gewoon schijt aan hebben.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:23 schreef Geo4kant het volgende:
Ik lig nooit echt lekker op dat bankje met mijn schouderbladen ..
In het begin is dat even wennen met die stang stabiliseren etc maar daarna wil je niks anders meer.. Smith is kut.
Ik ga meestal in de smith als ik alleen ben zonder spotter, ik kan hem wel terug leggen maar hoe zwaarder hoe lastiger (plus korten armen plus ik vraag niet aan vreemde mensen of ze willen spotten)
+1quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:30 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Als ik ergens een spotter nodig heb dan vraag ik het gewoon, gewoon schijt aan hebben.
Alles mag jongen, het is geen opgegeven wet.quote:
Ik ben bang dat rust de beste remedie is. Je wil niet van een licht over belaste een zwaar overbelaste knie maken.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:12 schreef CarbonC het volgende:
Heb licht overbelaste knie![]()
Na 1,5 week niet gesquat te hebben weer licht geprobeerd: 8x40, 3x10x70kg.
Maar ik voel het nog steeds iets.
Wat te doen?
- Door squatten/lunges/...
- Leg curl / leg extention (hiermee heb ik geen last) i.p.v. squat etc.
- Even (hoe lang?) geen benen trainen.
Tuurlijk mag dat, mits je niet 5 liter worchestersaus er over heen pleurt.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:59 schreef stoeltafel het volgende:
Vraagje over me voeding. De koolvis komt een beetje me strot uit en nu pak ik regelmatig een biefstuk of een lamsrack, dat mag toch allemaal? Merk dat ik vlees zoveel lekkerder vindt. Eet nu 250 gram lende biefstuk met super lekkere marinade van uienpoeder, knofloofpoeder, sambal, worchestersaus en wat zout en peper
Maar daar krijg je kanker vanquote:Op woensdag 15 februari 2012 14:03 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Je haalt trouwens ook veel voedingsstoffen en eiwitten uit rood vlees
Noob spotters op 80+ kg is ook niet handig; bij geen goede hulp aanwezig is het Pek-deck een goed alternatief.. indien aanwezig in de sportschool, uiteraard.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:30 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Als ik ergens een spotter nodig heb dan vraag ik het gewoon, gewoon schijt aan hebben.
Er zijn weinig noob spotters hier, maar ik lift ook geen 80+ kg hahah.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:07 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
Noob spotters op 80+ kg is ook niet handig; bij geen goede hulp aanwezig is het Pek-deck een goed alternatief.. indien aanwezig in de sportschool, uiteraard.
Voel je je meniscus? Zo ja, niet verder belasten en paar weken wachten. Deze is dan deels beschadigd en je wilt niet dat het scheurt want dat moet dan geopereerd worden zonder ooit volledig te herstellenquote:Op woensdag 15 februari 2012 13:12 schreef CarbonC het volgende:
Heb licht overbelaste knie![]()
Na 1,5 week niet gesquat te hebben weer licht geprobeerd: 8x40, 3x10x70kg.
Maar ik voel het nog steeds iets.
Wat te doen?
- Door squatten/lunges/...
- Leg curl / leg extention (hiermee heb ik geen last) i.p.v. squat etc.
- Even (hoe lang?) geen benen trainen.
Pec-Deck een goed alternatief voor de benchpress??? Nee, totaal niet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:07 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
Noob spotters op 80+ kg is ook niet handig; bij geen goede hulp aanwezig is het Pek-deck een goed alternatief.. indien aanwezig in de sportschool, uiteraard.
Dit slaat nergens op, totaal andere oefening en belasting.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:07 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
Nog nietquote:Op woensdag 15 februari 2012 14:18 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Er zijn weinig noob spotters hier, maar ik lift ook geen 80+ kg hahah.
Is dat die bench die schuin naar boven gaat?quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:42 schreef Luchtkoker het volgende:
Pec Deck pakt ook je pecs inderdaad, maar zal nooit een vervanging zijn voor bench. Ik zou dan eerder een paar kilo's lichter benchen en een rep eerder stoppen zodat je niet die spotter nodig hebt.
quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:46 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Is dat die bench die schuin naar boven gaat?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ok, zorg er wel voor dat je niet teveel drinkt he.Dan ga je vocht vasthouden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:55 schreef obsama het volgende:
Waarom kan ik mijn post niet editen ?
wou nog even aanvullen dat ik op een dag ongeveer 3 liter water drink (1 tijdens sporten, 2 in rust).
OOOOOOOOOOOHHHHHHHHH DIIIEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:
Als je doel is je pecs te trainen, dan kan dat met beide.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:54 schreef Fanta-stick het volgende:
Waarom zou pec deck een alternatieve oefening zijn voor bench press?
????quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:56 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ok, zorg er wel voor dat je niet teveel drinkt he.Dan ga je vocht vasthouden.
Ik heb ook zoietsquote:Op woensdag 15 februari 2012 14:52 schreef obsama het volgende:
Nog even terugkomend op mijn ranzig in elkaar geflanste schema van gister, heb het nu netter in een xls bestand gestopt (te openen in excel dus). Zou iemand hier een blik op kunnen werken en tips zijn altijd welkom.
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-FGQ7IDPYNKQE.xlsx
info die misschien handig is:
lengte: 1.95
gewicht: 92 kilo
sport 3x in de week ( ma/wo/vr)
4x in de week voetbal (di/do/za)
lichaamsbouw is ecto.
Hopelijk is het zo beter
heb de website www.voedingswaardetabel.nl als referentie gebruikt.
2-3 liter is voldoende, ze zegt dat je niet meer dan dat moet drinkenquote:
Nomnom:) was benieuwd of vlees veel slechter is dan vis maar dat valt dus mee. Vis is veel goedkoper maar dat proef je ook, koolvis dan.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:07 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat, mits je niet 5 liter worchestersaus er over heen pleurt.
Plebejers zoals ik kunnen niet biefstuk of lamsrack betalen, dus als jij dat kan, zou ik zeggen GA ERVEUR MIEN ZOON
[..]
Maar daar krijg je kanker van![]()
(:@ trek ik me ook niks van aan hoor, heb gisteren ook rookvlees of hoe dat ook heet opgehaald, flikker ik daar wel een eitje bij op)
Volgens mij eet je zo'n 20 a 40 gram eiwitten teveel per dag.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:52 schreef obsama het volgende:
Nog even terugkomend op mijn ranzig in elkaar geflanste schema van gister, heb het nu netter in een xls bestand gestopt (te openen in excel dus). Zou iemand hier een blik op kunnen werken en tips zijn altijd welkom.
lichaamsbouw is ecto.
Hopelijk is het zo beter
Tijd om die fitnessinstructeurs te vragen of ze het bordje niet eens willen vervangen...quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:30 schreef CorwinofAmber het volgende:
Hmm google image search op pek-deck levert iets anders op dan het apparaat waar bij ons met grote letters "Pek-deck" bij staat.
Bij ons is het een vertikale bank, met daarboven 2 handvaten aan een grote stang; aan deze stang kun je een gewicht prikken en dit duw je in dezelfde richting en houding als benchpress; met als voordeel, dat je dit apparaat op een minimale hoogte kunt instellen en je dus nooit smoort onder de stang.
Nou idd, belachelijk; misinformatie alom, sorry voor de verwarring heren & dame.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Tijd om die fitnessinstructeurs te vragen of ze het bordje niet eens willen vervangen...
Sowieso fitnessintructeurs. Toen ik nog bij de fitforfree trainde lachten de fitnessintructeurs iedereen uit die een verkeerde form had.quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:02 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Tijd om die fitnessinstructeurs te vragen of ze het bordje niet eens willen vervangen...
Nee, chinups en pullups pakken rug en biceps, pec deck/bench pakken borst (en triceps).quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:56 schreef RickoKun het volgende:
[..]
OOOOOOOOOOOHHHHHHHHH DIIIEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
doe ik niethihihihi ben nu primair bezig met chin ups en pull ups, daarna heb ik niet veel kracht meer om te benchen, andersom ook niet trouwens. Volgens mij een kwestie van of/of ipv en/en, right?
Is dit een cutschema of een bulkschema? Voor een bulkschema veel te weinig kcal.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:52 schreef obsama het volgende:
lichaamsbouw is ecto.
Hopelijk is het zo beter
Rust, zwemmen/sauna/wandelen en pijnstillers in eoa vorm.quote:Op woensdag 15 februari 2012 14:04 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik ben bang dat rust de beste remedie is. Je wil niet van een licht over belaste een zwaar overbelaste knie maken.
Geen idee hoe lang dat zou duren, maar als het na anderhalve week al vooruit is gegaan zou ik het nogmaals die tijd geven.
Goeie! Ik denk dat ik dat morgen ook ga kanen! Je doet zeker zalmmoten? (wat wel weer prijzig is maar oh zo lekkor)quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:27 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Nomnom:) was benieuwd of vlees veel slechter is dan vis maar dat valt dus mee. Vis is veel goedkoper maar dat proef je ook, koolvis dan.
Straks lekker zalm met broccoli eten en vanavond weer trainen.
quote:Op woensdag 15 februari 2012 16:43 schreef slacker_nl het volgende:
Ha, ga zo m'n eerste maaltijd uit dat anabolic cookbook maken. Alles is gesneden, nu nog de pan in. Wachten tot de rest thuis is en dan kunnen we gaan koken... Ben benieuwd wat de rest ervan gaat vinden. Tis een pittig gerecht voor mensen die pittig niet zo lekker vinden.. muhahaha. Payback voor de zuurkool in het weekend.
Koop dan eerst "1 x 30 Single Servings Sachets Variety (15 smaken!)". Dan kan je een keuze maken. Hoe wil je in godsnaam dat wij jouw smaak kunnen bepalen?quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:13 schreef LUFC het volgende:
Iemand tips voor whey-smaken? Ga gebruik maken van die aanbieding bij body & fitshop whey + creatine voor 40. Ik heb al banana en chocolade gehad, chocolade was met water echt goor en alleen met melk wel goed te doen. Is aardbei of vanille misschien wat?
Check de spiegel.. maar ik twijfelde in het begin ook, ze hadden beter een fatsoenlijk (kont) plaatje kunnen gebruikenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door slacker_nl op 15-02-2012 18:26:48 ]In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Huh, ik probeerde laatst een keer 80 kg te 1RM'en, ging goed, tweede rep niet gelukt, gewoon stang laten zakken, op je schoot rollen en opstaan. Goed te doen, kleine ecto.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:59 schreef Chuck_Norris het volgende:
GodverEerste x ooit BP fail. Laatste rep op 65 kg (niet lachen) lukte niet meer. Lig ik daar
Moest iemand roepen om me te helpen. Zo kut was dat.
Waar maak je je druk om echt. Zolang je maar niet met een volle maag gaat sporten is het allemaal wel best hoorquote:Op woensdag 15 februari 2012 18:31 schreef Broodje_Zaad het volgende:
Godver te laat gegeten.
Wanneer eten jullie? Voor het sporten bedoel ik. Anderhalf uur? Een uur voordat je gaat sporten?
Heb net mijn vreten op, en heb een nogal intensieve sportsessie over 20 minuten (en 't borrelt best wel in mijn pensje). Kijk, anders zou ik idd gewoon effe een half uurtje wachten, snapst du?quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:35 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Waar maak je je druk om echt. Zolang je maar niet met een volle maag gaat sporten is het allemaal wel best hoor
Dat wist je niet voor je ging eten? Dan had je een kleinere portie kunnen nemen en na het sporten nog 1.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:37 schreef Broodje_Zaad het volgende:
[..]
Heb net mijn vreten op, en heb een nogal intensieve sportsessie over 20 minuten (en 't borrelt best wel in mijn pensje). Kijk, anders zou ik idd gewoon effe een half uurtje wachten, snapst du?
Hihi jij gaat misselijk worden oehoehoee...quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:37 schreef Broodje_Zaad het volgende:
[..]
Heb net mijn vreten op, en heb een nogal intensieve sportsessie over 20 minuten (en 't borrelt best wel in mijn pensje). Kijk, anders zou ik idd gewoon effe een half uurtje wachten, snapst du?
Lees het boek 'Starting Strength', ga het tot in de puntjes uitvoeren de eerste paar maanden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:56 schreef Guiel het volgende:
Ik ben 15 jaar, en ik wil ong net zo gespierd worden als Panzermaus, gewoon "buffed" bedoel ik. Het is misschien een domme vraag maar: Hoeveel herhalingen moet ik per set ongeveer doen om spierresultaat te zien? want als het teveel is dan val ik juist af en verbrand ik meer.
Ik weet dat ik vlees, vis, brood, pindakaas, eieren, kip enzo moet eten, alleen ik weet niet hoeveel kcal ik voor m'n leeftijd normaal moet hebben, als ik dat weet dan kan ik het met 500kcal verhogen en een voedings-schema maken.
Ik wil zeker weten dat ik spiermassa krijg anders lukt niet.
Bedankt.
Veel melk en boterhammen met pindakaas..quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:56 schreef Guiel het volgende:
Ik ben 15 jaar, en ik wil ong net zo gespierd worden als Panzermaus, gewoon "buffed" bedoel ik. Het is misschien een domme vraag maar: Hoeveel herhalingen moet ik per set ongeveer doen om spierresultaat te zien? want als het teveel is dan val ik juist af en verbrand ik meer.
Ik weet dat ik vlees, vis, brood, pindakaas, eieren, kip enzo moet eten, alleen ik weet niet hoeveel kcal ik voor m'n leeftijd normaal moet hebben, als ik dat weet dan kan ik het met 500kcal verhogen en een voedings-schema maken.
Ik wil zeker weten dat ik spiermassa krijg anders lukt niet.
Bedankt.
niet te groot worden he broertje is nie mooi gwn btje fit vind panzermaus al tege de rand grote ass enzoquote:Op woensdag 15 februari 2012 18:56 schreef Guiel het volgende:
Ik wil zeker weten dat ik spiermassa krijg anders lukt het niet.
Bedankt.
Maak je niet druk, hij heeft vast geen grote plannen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:21 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
niet te groot worden he broertje is nie mooi gwn btje fit vind panzermaus al tege de rand grote ass enzo
http://www.ehow.com/video_2360176_do-preacher-curls.htmlquote:Op woensdag 15 februari 2012 21:46 schreef Awesome_ het volgende:
Iemand toevallig een goede bron over hoe de preacher curl goed uitgevoerd kan worden en dan met name de hoogte van de stoel? Mijn vader krijgt de juiste houding maar niet te pakken en ik krijg hem maar niet in de juiste houding gecorrigeerd
Je ziet dat hij net met zijn oksels erbij kan en zijn armen over dat ding legt(waar je armen op steunen hoe het ook heet). Dan kun je berekenen hoe hoog het zitvlak moet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:02 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
http://www.ehow.com/video_2360176_do-preacher-curls.html
Gewoon zonder schoenen bro.quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:08 schreef Zith het volgende:
OEH KAN ZO LEKKER DIEP MET MN NIEUWE SCHOENUH
up yours lange bovenbenen
Doe je wel high bar squats?quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:08 schreef Zith het volgende:
OEH KAN ZO LEKKER DIEP MET MN NIEUWE SCHOENUH
up yours lange bovenbenen
Natuurlijk niet, wie doet er nou high barquote:
Guilty.quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:19 schreef Zith het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, wie doet er nou high bar
*
Moet al ver genoeg voorover buigen door mn korte biceps/lange bovenbenen. Dan sta je vaster met low bar (+Rippie en zn maatjes vinden low bar best !)
Dus je doet alles wat een man, die je nog nooit gezien hebt, zegt?quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:22 schreef Zith het volgende:
oh gaan we zo doen?
+ Rippie raadt gewichthefsschoenen aan ! dusss
we hebben het hier over ripsterquote:Op woensdag 15 februari 2012 22:24 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Dus je doet alles wat een man, die je nog nooit gezien hebt, zegt?
Is dat niet pijnlijk, die stang over je lichaam schrapen? En nee joh, chuck wou juist stoppen met squats omdat zn quads te groot werden :$quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:14 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Huh, ik probeerde laatst een keer 80 kg te 1RM'en, ging goed, tweede rep niet gelukt, gewoon stang laten zakken, op je schoot rollen en opstaan. Goed te doen, kleine ecto.bij smith machine ben je dan wel de lul, kutding is dat ook, kan ook minder zwaar omdat ik nooit goed lig en dat bankje er scheef onder staat
Las trouwens dat Lakitu niet meer squat deed? Enjoy dat dere cancer.
Is geen fijn gevoel maar pijn, nee niet echt... heet roll of shame zijn paar videos vanquote:Op woensdag 15 februari 2012 22:27 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Is dat niet pijnlijk, die stang over je lichaam schrapen? En nee joh, chuck wou juist stoppen met squats omdat zn quads te groot werden :$
Ik zie het ja. Al die bench press fail filmpjes durf ik niet te kijken btwquote:Op woensdag 15 februari 2012 22:29 schreef Zith het volgende:
[..]
Is geen fijn gevoel maar pijn, nee niet echt... heet roll of shame zijn paar videos van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Starting Strength schema volgen, en dan de variatie met dips in workout A en pendlay rows en chinups in workout B. Kun je online vinden. 3x per week trainen, eigenlijk gewoon jezelf goed inlezen over het programma.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:56 schreef Guiel het volgende:
Ik wil zeker weten dat ik spiermassa krijg anders lukt het niet.
Bedankt.
Nederlands: http://krachttraining.net(...)es-starting-strength
Maar als je de Engelse taal beheerst gewoon verder zoeken op Rippetoe Starting Strength. Combineren met veel eten en voldoende (nacht)rust, dan groei je als een malle als beginner.
Bench press, dips en overhead press bouwen je borst, triceps en schouders, chinups en rows bouwen je (boven)rug en biceps. Squats en deadlifts bouwen alles en voegen dikte en kracht toe aan je hele lichaam, met het accent op de bovenbenen + hamstrings en glutes. Buik hoef je niet te isoleren nu, squat en deadlift pakken hem genoeg.
Prima voor nieuwelingen, zou nog steeds niet anders aanraden, ook omdat ik er zelf goede resultaten mee heb en het ook anderen in de sportschool laat doen en die hebben hetzelfde. Zorg dat je een ouder ervaren iemand (heel misschien een instructeur) hebt die je uitvoering kan beoordelen en corrigeren, anders is de kans groot dat je tegen blessures aan gaat lopen en/of haal je er lang niet uit wat er in zit.Het gaat.quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:27 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Is dat niet pijnlijk, die stang over je lichaam schrapen? En nee joh, chuck wou juist stoppen met squats omdat zn quads te groot werden :$Het wordt wel steeds zwaarder, maar zolang je hem rustig laat zakken op je borst en dan rollen is het goed te doen. Er was hier laatst wel gepost over iemand die dood was gevonden onder een 80 kg bar.
Waarschijnlijk laten vallen op zichzelf ofzo denk ik.
En oh, dat viel wel mee toch van die laatste pic?Lijkt me dat ze wel een stuk kleiner worden na een cut, die Naso enzo squatten ook best veel maar hun benen zien er niet 'te groot' uit ofzo vind ik. Zelf vind ik te grote glutes minder.
[ Bericht 5% gewijzigd door Panzermaus op 15-02-2012 22:45:55 ]
Ja ik zie het ook wel. Wanneer begint je cut, panzer?quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:45 schreef seto het volgende:
Je begint wel steeds meer vet aan te zetten Panzer, of lijkt dat maar zo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |