Sinister-D- | vrijdag 10 februari 2012 @ 13:59 | |
![]() Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2012: Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2011: 1. Bahrein (13 maart) - geen topic, race afgelast - 2. Australië (27 maart) 2011 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1 3. Maleisië (10 april) 2011 Formula 1 Petronas Malaysia Grand Prix #1 4. China (17 april) 2011 Formula 1 UBS Chinese Grand Prix #1 5. Turkije (8 mei) 2011 Formula 1 DHL Turkish Grand Prix #1 6. Spanje (22 mei) Formula 1 Gran Premio de España Santander 2011 #1 7. Monaco (29 mei) Formula 1 Grand Prix de Monaco 2011 #1 8. Canada (12 juni) Formula 1 Grand Prix du Canada 2011 #1 9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni) 2011 Formula 1 Grand Prix of Europe #1 10. Groot-Brittannië (10 juli) 2011 Formula 1 Santander British Grand Prix #1 11. Duitsland (24 juli) Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2011 #1 12. Hongarije (31 juli) Formula 1 Eni Magjar Nagydíj 2011 (Grand Prix van Hongarije) #1 13. België (28 augustus) GP van België - Spa Francorchamps. 14. Italië (11 september) FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2011 #1 15. Singapore (25 september) 2011 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX 16. Japan (9 oktober) 2011 FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX 17. Zuid-Korea (24 oktober) 18. India (30 oktober) 19. Abu Dhabi (13 november) 20. Brazilië (27 november) Eindstanden 2011 Nog geen link Teams: - Ferrari - Force India - Hispania Racing Team - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Wie staan er in 2012 aan de start: Red Bull Racing WCC 2011 Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11 02. Mark Webber Vodafone McLaren Mercedes Chassis/Motor: McLaren MP4-27 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 03. Jenson Button WDC 2009 04. Lewis Hamilton WDC 2008 Scuderia Ferrari Chassis/Motor: Ferrari F2012 - Ferrari 056 KERS: Ja 05. Fernando Alonso WDC 2005/06 06. Felipe Massa Mercedes AMG Petronas Formula One Team Chassis/Motor: Mercedes F1 W03 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04 08. Nico Rosberg Lotus F1 Team Chassis/Motor: Lotus E20 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 09. Kimi Räikkönen WDC 2007 10. Romain Grosjean Sahara Force India F1 Team Chassis/Motor: Force India VJM05 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 11. Paul Di Resta 12. Nico Hülkenberg Sauber F1 Team Chassis/Motor: Sauber C31 - Ferrari 056 KERS: Ja 14. Kamui Kobayashi 15. Sergio Pérez Scuderia Toro Rosso Chassis/Motor: Toro Rosso STR7 - Ferrari 056 KERS: Ja 16. Daniel Ricciardo 17. Jean-Éric Vergne AT&T Williams Chassis/Motor: Williams FW34 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 18. Pastor Maldonado 19. Bruno Senna Caterham F1 Team Chassis/Motor: Caterham CT01 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 20. Jarno Trulli 21. Heikki Kovalainen HRT F1 Team Chassis/Motor: HRT F112 - Cosworth CA2012 KERS: Ja 22. Pedro de la Rosa 23. Narain Karthikeyan Marussia F1 Team Chassis/Motor: Marussia MR-01 - Cosworth CA2012 KERS: Nee 24. Timo Glock 25. Charles Pic Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2012 van de FIA (30-11-2011). F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Christijan Albers - Robert Doornbos - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks Zie verder het topic over Nederlandse Talenten Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Teampresentaties • Caterham - 26 januari 2012 • McLaren - 1 februari 2012 • Ferrari - 3 februari 2012 • Force India - 3 februari 2012 • Red Bull Racing - 6 februari 2012 • Sauber F1 Team - 6 februari 2012 • Williams - 7 februari 2012 Testschema 2012 ![]() De kalender voor 2012 met 20 races ![]() Uitzendingen van BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! De GP's die live worden uitgezonden: China - 15 April Spain - 13 May Monaco - 27 May Europe - 24 June Britain - 8 July Belgium - 2 September Singapore - 23 September Korea - 14 October Abu Dhabi - 4 November Brazil - 25 November ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2011 De OP is hier te vinden | ||
Sinister-D- | vrijdag 10 februari 2012 @ 14:01 | |
Laatste posts:
![]()
| ||
Weltschmerz | vrijdag 10 februari 2012 @ 14:03 | |
Ik kan een hele goede reden bedenken waarom je een voorvleugel assymetrisch zou maken. Maar volgens mij mag het niet in de F1 | ||
Garisson72 | vrijdag 10 februari 2012 @ 14:06 | |
Misschien testen ze zo 2 vleugel-setups in één testrun. | ||
Sinister-D- | vrijdag 10 februari 2012 @ 14:06 | |
Mocht volgens mij ook niet, maar kan me herinneren dat Ferrari daar 2 jaar geleden ook eens mee reed in Monza. En dat er toen ook een discussie over is geweest of het mocht of niet. Toen was de onderste plaat van de 3 delige voorvleugel groter aan de linkerkant. Edit: hier dus [F1] Nieuwtjes topic #35 - Waar Massa het ditmaal niet verdiende. Was trouwens al uit 2008, maar spijtig genoeg zijn de foto's niet meer beschikbaar ![]() | ||
nils7 | vrijdag 10 februari 2012 @ 14:09 | |
de jacht is geopend op een foto van een bocht de andere kant op! | ||
Kleffe_Dop | vrijdag 10 februari 2012 @ 14:09 | |
Vrijwel alle circuits zijn rechtsom? | ||
nils7 | vrijdag 10 februari 2012 @ 14:10 | |
![]() | ||
Gebraden_Wombat | vrijdag 10 februari 2012 @ 14:11 | |
Die vleugel is gewoon symmetrisch hoor? Misschien verwarrend omdat er onderdelen naar het midden "wijzen" en je de vleugel vanuit een hoek ziet. | ||
nils7 | vrijdag 10 februari 2012 @ 14:13 | |
idd hier rijdt ie ook rechtdoor maar is de foto vanuit een hoek genomen: ![]() | ||
Fiorano | vrijdag 10 februari 2012 @ 14:15 | |
Oké duidelijk! | ||
Weltschmerz | vrijdag 10 februari 2012 @ 14:24 | |
Precies. Volgens mij maken die Amerikanen met hun ovals compleet scheve auto's. | ||
Katlaah | vrijdag 10 februari 2012 @ 14:31 | |
Klopt, als je op een oval rijdt heb je vaak zat dat je naar rechts moet sturen om recht te rijden, de hele auto staat dan "scheef" en wil continue de linkerkant op ![]() | ||
Fiorano | vrijdag 10 februari 2012 @ 14:34 | |
Kijk maar naar TopGear afgelopen Zondag, Hammond had z'n stuur op het rechte stuk naar rechts staan. | ||
Fiorano | vrijdag 10 februari 2012 @ 14:40 | |
HRT niet door de verplichte crashtest gekomen, wat betekend dat ze ook de test in Barcelona missen. Buemi en Davidson zullen de 24u van Le Mans rijden bij Toyota. | ||
Katlaah | vrijdag 10 februari 2012 @ 14:43 | |
Je zult maar een driver van HRT zijn, durven die straks nog wel in te stappen nadat dat chassis dus al 2 keer is afgekeurd ![]() ![]() | ||
ari_zahav | vrijdag 10 februari 2012 @ 14:46 | |
De auto's zijn gewoon symmetrisch, anders zouden ze een aparte auto nodig hebben op de road tracks. Wat ze doen is assymetrische rijhoogte, vering, camber en etc om een auto te krijgen die gewoon heel graag naar links gaat. | ||
ari_zahav | vrijdag 10 februari 2012 @ 14:48 | |
Ik zie trouwens dat Senna de eerste is die een volledige race sim heeft gedaan. De tijden zijn niet echt fantastisch, maar ze zijn wel erg constant dus hopelijk is de nieuwe Williams makkelijker te rijden dan de vorige. | ||
nils7 | vrijdag 10 februari 2012 @ 14:48 | |
Volgens mij hebben ze aparte auto's voor roadtracks was zeker in de Indy zo! | ||
ari_zahav | vrijdag 10 februari 2012 @ 14:53 | |
Dat is nieuws voor mij. Niet echt goedkoop om een nieuwe auto te bouwen voor maar 2 races. | ||
Glijdt_licht | vrijdag 10 februari 2012 @ 14:55 | |
De auto's zijn gewoon symmetrisch (behalve een vinnetje aan de linkerkant van het achterraam). Wat wel anders is bv de veer- en demperafstelling links/rechts, luchtdruk in de banden links/rechts.Camberverschil Daardoor sturen ze naar links. | ||
ari_zahav | vrijdag 10 februari 2012 @ 15:01 | |
Anyhow, back on topic. Dit zijn de tijden van Senna's laatste stint van zijn race sim:
| ||
Glijdt_licht | vrijdag 10 februari 2012 @ 15:11 | |
Het ziet er nog niet echt uit of Caterham dichterbij is gekomen... Natuurlijk zijn de tijden niet volledig betrouwbaar, maar toch.. | ||
kepler | vrijdag 10 februari 2012 @ 15:17 | |
Je kan ook heel langzaam constant rijden ![]() | ||
Glijdt_licht | vrijdag 10 februari 2012 @ 15:18 | |
Je kunt ook constant heel langzaam rijden. | ||
ari_zahav | vrijdag 10 februari 2012 @ 15:31 | |
![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 10 februari 2012 @ 16:23 | |
De reden waarom Mercedes zo snel was de afgelopen dagen? Mercedes with F-Duct nose
| ||
ari_zahav | vrijdag 10 februari 2012 @ 16:27 | |
Omdat ze nog met hun EBD reden en hun motor software niet legaal is voor 2012? ![]() | ||
Michael_Moore | vrijdag 10 februari 2012 @ 16:33 | |
![]() | ||
Glijdt_licht | vrijdag 10 februari 2012 @ 16:40 | |
Euhm er zitten al heel veel 2012 updates op. Zoals de uitlaten en de voorvleugel (De neus nog niet).. Ik denk ook niet dat ze nog met 2011 motorsoftware rijden. | ||
ari_zahav | vrijdag 10 februari 2012 @ 16:42 | |
Zoek maar wat filmpjes van het testen op en luister naar het verschil. Bij alle 2012 auto's hoor je alleen maar de throttle blip, en als er een Mercedes langskomt hoor je het popcorn potje. | ||
sasquatsch | vrijdag 10 februari 2012 @ 17:05 | |
En het is afgelopen voor deze week. De tijden van vandaag
| ||
Peterselieman | vrijdag 10 februari 2012 @ 17:33 | |
Caterham is wel degelijk flink dichterbij gekomen. Ze hebben alleen nog geen echte 2012-voorvleugel gebruikt. Ik denk dat als die er op komt ze sowieso weer een halve seconde winnen. Daarnaast vermoed ik dat ze nog zeker niet tot de limiet zijn gegaan, terwijl enkele andere renstallen bijvoorbeeld rondreden met auto's die onder het max gewicht zaten. | ||
ElmarO | vrijdag 10 februari 2012 @ 19:42 | |
Dan heb je de belangrijkste gemist. Het nieuwe seizoen kan al niet meer stuk. ![]() | ||
Katlaah | vrijdag 10 februari 2012 @ 20:33 | |
Vraag me af hoe vaak de rest van de paddock daarom heeft gelachen, want echt, te zielig was die smoes van hem ![]() | ||
vosss | vrijdag 10 februari 2012 @ 20:45 | |
![]() ![]() ![]() | ||
Michael_Moore | vrijdag 10 februari 2012 @ 22:05 | |
Die is nice idd. Tsja, Jarno, ik weet nog hoe blij ik voor hem was toen hij monaco won in '04. ![]() Ergens toch jammer dat hij de jaren daarna uitgroeide tot best betaalde machinist ter wereld. ![]() | ||
vosss | vrijdag 10 februari 2012 @ 22:21 | |
![]() | ||
Glijdt_licht | vrijdag 10 februari 2012 @ 22:26 | |
jarno trulli! Alweer iemand die bij Minardi heeft gereden.. (Naast Webber, Fisico, Alonso) Trulli werd halverwege het seizoen vervangen door Tarso Marques. | ||
nils7 | vrijdag 10 februari 2012 @ 22:31 | |
en inwezen ook Vettel natuurlijk ![]() | ||
Mexicanobakker | vrijdag 10 februari 2012 @ 23:59 | |
Nee, Trulli ging naar Prost als vervanger van de geblesseerde Panis. Daarom moest Minardi noodgedwongen een vervanger zoeken. | ||
Nober | zaterdag 11 februari 2012 @ 00:41 | |
Was wel een gave race, het begon al net voor de start met Sato's BAR Honda die rookte en in de eerste ronde volgens mij al een ravage veroorzaakte met o.a Coulthard als uitvaller. Ik geloof trouwens niet dat Trulli gewonnen had als het op een inhaalbaar circuit was verreden, Button zat er dicht achter en Alonso had daar tussen kunnen zitten maar die viel uit vanaf P2. | ||
Glijdt_licht | zaterdag 11 februari 2012 @ 02:32 | |
Ohja is ook zo. En toen liet Trulli Nakano alle hoeken van een circuit zien. | ||
vosss | zaterdag 11 februari 2012 @ 05:50 | |
Godver wat duurt het nog lang ![]() | ||
SjaakVilleneuve | zaterdag 11 februari 2012 @ 09:12 | |
Panis '97 Prost .. ![]() | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 11 februari 2012 @ 10:49 | |
Het gekloonde Benetton chassis werkte inderdaad goed voor Prost in die jaren. Jammer dat ze dachten in '98 wel even met een eigen chassis mee te kunnen doen. ![]() | ||
Meike26 | zaterdag 11 februari 2012 @ 11:41 | |
Welk team deed dat ook alweer met de chassis van het Arrows team na 2002 ? Die chassis werden toch ook verkocht aan ander F1 team ? | ||
Aresdreams | zaterdag 11 februari 2012 @ 11:42 | |
Aguri Suzuki | ||
Meike26 | zaterdag 11 februari 2012 @ 12:02 | |
Tuurlijk, dat was het... Jammer dat het team maar 2 jaar en een beetje bestaan heeft. Vond het wel een sympathiek team. Sato liet wel nog een paar mooie races zien in dat ding ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 11 februari 2012 @ 13:16 | |
Dat lag toch totaal aan de bridgestones waar ze toen mee reden? | ||
Glijdt_licht | zaterdag 11 februari 2012 @ 13:57 | |
Even weer over iets wat in het vorige topic werd genoemd.. Hoe kan het dat Japanse coureurs vrijwel nooit iets presteren in de F1.. Daarom ben ik even alle Japanse coureurs uit het verleden aan het opzoeken, en hun resultaten tegen het licht houden met het huidige puntensysteem. Hiroshi Fushida (1975) - 2 races, 0 starts - 0 punten Masahiro Hasemi (1976) - 1 race, 1 start - 0 punten - beste resultaat: 11e Naoki Hattori (1991) - 2 races, 0 starts - 0 punten Kazuyoshi Hoshino (1976,1977) - 2 races, 2 starts - 0 punten - beste resultaat: 11e Yuji Ide (2006) - 4 races, 4 starts - 0 punten - beste resultaat: 13e Taki Inoue (1994) - 18 races, 18 starts - 6 punten - beste resultaat: 8e Ukyo Katayama (1992-1997) - 97 races, 95 starts - 55 punten - beste resultaat: 5e Kamui Kobayashi (2009-2011) - 40 races, 40 starts - 72 punten - beste resultaat: 5e Masami Kuwashima (1976) - 1 race, 0 starts - 0 punten Kazuki Nakajima (2007-2009) 36 races, 36 starts - 34 punten - beste resultaat: 6e Satoru Nakajima (1987-1991) 80 races, 74 starts - 154 punten - beste resultaat: 4e Shinji Nakano (1997,1998) 33 races, 33 starts - 45 punten - beste resultaat: 6e Hideki Noda (1994) 3 races, 3 starts - 0 punten - geen race uitgereden Takuma Sato (2002-2008) 92 races, 90 starts - 139 punten - beste resultaat: 3e Aguri Suzuki (1988-1995) 88 races, 64 starts - 88 punten - beste resultaat: 3e Toshio Suzuki (1993) 2 races, 2 starts - 0 punten - beste resultaat: 12e Tora Takagi (1998-1999) 32 races, 32 starts - 14 punten - beste resultaat: 7e Noritake Takahara (1976,1977) 2 races, 2 starts - 2 punten - beste resultaat: 9e Kunimitsu Takahashi (1977) 1 race, 1 start - 2 punten - beste resultaat: 9e Sakon Yamamoto (2006,2007,2010) 21 races, 21 starts - 0 punten - beste resultaat:12e En dan blijkt Satoru Nakajima qua aantal punten, maar ook qua aantal punten tov starts de beste coureur te zijn. Sakon Yamamoto en Yuji Ide verreweg de slechtste. | ||
RingBewoner | zaterdag 11 februari 2012 @ 14:34 | |
Yamamoto en IDE waren ook kwakzalvers van het hoogste niveau. Echt koekenbakkers tot en met. | ||
vosss | zaterdag 11 februari 2012 @ 16:07 | |
De vraag was welk team en het antwoord van jou had dus moeten zijn:
![]() | ||
Glijdt_licht | zaterdag 11 februari 2012 @ 16:10 | |
Aguri Suzuki had in de jaren '90 ook nog een spel op de SNES. | ||
Bluurgh | zaterdag 11 februari 2012 @ 16:54 | |
Yuji Ide was zo slecht dat de FIA hem z'n superlicentie afnam ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 11 februari 2012 @ 17:24 | |
Canada 2007 toen hij onder meer een McLaren inhaalde ![]() Hij werd die race zesde. | ||
Bonobo11 | zaterdag 11 februari 2012 @ 17:43 | |
Maak zo'n lijstje met Nederlanders in de F1 en hetzelfde trieste rijtje komt eruit denk ik. Met Jos verreweg de beste denk ik | ||
nils7 | zaterdag 11 februari 2012 @ 17:45 | |
Lijstje is veel korter denk ik: ff uit mn hoofd: Van Lennep Rothengatter Bleekemolen Lammers Verstappen Albers Doornbos [edit] o http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Dutch_Formula_One_drivers | ||
vosss | zaterdag 11 februari 2012 @ 17:45 | |
En ook toen probeerde die onsportieve zak al iemand van de baan af te drukken ![]() | ||
Glijdt_licht | zaterdag 11 februari 2012 @ 18:10 | |
Met het grote verschil dat Nederland 17 miljoen inwoners heeft, en Japan iets van 120-130miljoen meen ik. Maargoed, ik maak de lijst met Nederlanders.. | ||
Nieuwschierig | zaterdag 11 februari 2012 @ 18:20 | |
Hoe kun je Boy Hayje nou vergeten? ![]() | ||
Glijdt_licht | zaterdag 11 februari 2012 @ 18:27 | |
Christijan Albers (2005-2007)- 46 races, 46 starts - 11 punten - beste resultaat: 5e Michael Bleekemolen (1977,1978) 5 races, 1 start - 0 punten - nooit gefinished Robert Doornbos (2005-2006) 11 races, 11 starts - 0 punten - beste resultaat: 12e Jan Flinterman (1952) 1 race, 1 start - 2 punten, beste resultaat: 9e Carel Godin de Beaufort (1957-1964) 31 races, 28 starts, 55 punten, beste resultaat: 6e Boy Hayje (1976-1977) 7 races, 3 starts - 0 punten, nooit gefinished Jan Lammers (1977-1992) 41 races, 23 starts - 4 punten, beste resultaat: 9e Gijs van Lennep (1971-1975) 10 races, 8 starts - 23 punten, beste resultaat: 6e Dries van der Lof (1952) 1 race, 1 start - 0 punten, niet gefinished Ben Pon (1962) 1 race, 1 start. 0 punten, niet gefinished Huub Rotherngatter (1984-1986) 30 races, 25 starts, 18 punten, beste resultaat 7e Rob Slotemaker (1962) 1 race, 0 starts Jos Verstappen (1994-2003) 107 races, 106 starts - 119 punten, beste resultaat 3e Roelof Woenderink Geen enkel resultaat met punten noch finishes. Wel 3 starts meegemaakt [ Bericht 1% gewijzigd door Glijdt_licht op 11-02-2012 18:34:30 ] | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 11 februari 2012 @ 21:35 | |
Die hebben inderdaad een flinke bijdrage geleverd, maar de andere teams op Bridgestone waren (als vanouds) niet vooruit te branden in '97. Dus het chassis van Prost van ook niet verkeerd. | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 11 februari 2012 @ 21:44 | |
Mooi lijstje GlijdtLicht. ![]() Dat is toch al een aardig lijstje Japanners, maar het heeft ze nooit echt iets opgeleverd. Dus de vraag blijft nog steeds staan. ![]() De vergelijking met Nederland gaat inderdaad niet op, Japan is echt een land met een auto(sport) cultuur, veel grote fabrikanten en competitieve en relatief hoogaangeschreven raceklasses (Formule Nippon). Je zou haast verwachten dat er in al die jaren weleens een super japanner doorgestroomd zou zijn. | ||
Migue | zaterdag 11 februari 2012 @ 22:54 | |
Japanse racecultuur is heel anders dan in het buitenland, heel erg op het eigen land gericht. Voertaal is uiteraard ook Japans, probeer dan maar eens in een land waar Super GT en Formule Nippon eindstations zijn, als Japanner voldoende Engels te leren om de stap naar Europa of de VS te maken. Het is wat Yuji Ide de kop kostte in F1, net als Sakon Yamamoto, want racen kunnen die jongens echt wel. | ||
JohnB52 | zondag 12 februari 2012 @ 00:06 | |
Sinds ik f1 kijk op tv, vind ik Takagi toch wel de slechtste hoor... | ||
vosss | zondag 12 februari 2012 @ 00:06 | |
Volgens mij valt dat wel mee (lees: tegen) ![]() | ||
JohnB52 | zondag 12 februari 2012 @ 00:11 | |
In de f1 komen ze niet goed uit de verf, maar in andere klasses rijden ze de sterren vd hemel, duidelijk "big in japan" maar daarbuiten niet... | ||
vosss | zondag 12 februari 2012 @ 00:14 | |
Hoe ik het lees stelt Migue dat het komt omdat ze geen of slecht engels spreken dat ze in de F1 niet uit de voeten kunnen, maar verder echt wel kunnen rijden. In de F1 was ik van beide heren totaal niet onder de indruk. Ook niet van hun stuurmanskunsten overigens. Dus ik waag te betwijfelen of het wel komt door hun gebrek aan engels. ![]() | ||
JohnB52 | zondag 12 februari 2012 @ 00:22 | |
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Yuji_Ide http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sakon_Yamamoto Was yamamoto 3e coureur bij Virgin? Heeft die ook gereden daar dan? | ||
vosss | zondag 12 februari 2012 @ 00:30 | |
Geen GP voor zover ik weet. Voor HRT ook niet dacht ik ![]() | ||
JohnB52 | zondag 12 februari 2012 @ 00:33 | |
3e coureur bij de eerste 3 gps blijkbaar... Wel bij hrt, verving senna en chandhok, waarna hij zelf weer vervangen werd door klien :-) | ||
Migue | zondag 12 februari 2012 @ 10:59 | |
Als je je blind staart op F1 zal dat inderdaad wel je overtuiging zijn. Yuji Ide heeft regelmatig laten zien minstens net zo hard te kunnen rijden als André Lotterer. Toch ook zeker geen prutser. Maar dat is niet wat het grote publiek ziet (en wil zien), dus is iemand wie faalt in de meest competitieve raceklasse ter wereld, al dan snel een prutser. Maar ik zou menig coureur in eenzelfde situatie wel eens beter willen zien presteren. | ||
kepler | zondag 12 februari 2012 @ 12:46 | |
F1 is nog steeds wel de top van de autosport. Yuji Ide zal zeker goed kunnen sturen, maar blijkbaar niet goed genoeg voor de F1 ![]() Prutser is het zeker niet ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 12 februari 2012 @ 13:03 | |
Dat spreekt dit filmpje toch echt tegen ![]() | ||
Peterselieman | zondag 12 februari 2012 @ 13:19 | |
Kwam toevallig dit filmpje tegen met inhaalacties. Zitten zeer fraaie tussen: | ||
Meike26 | zondag 12 februari 2012 @ 13:36 | |
Waarom is het een sport op Youtube om verschikkelijke muziek onder een video te zetten ? Net zoals dat er vaak Metallica of Guns'n Roses in de meest verschrikkelijke kwaliteit er op word gekwakt. Verder wel mooie filmpje... En ik herkende tot 2 maal toe Brands Hatch.. Paddock Hill Bend ![]() | ||
vosss | zondag 12 februari 2012 @ 13:38 | |
[]Waarom is het een sport op Youtube om verschikkelijke muziek onder een video te zetten ?[/q] Geen idee. Ik erger mij daar ook enorm aan ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 12 februari 2012 @ 13:43 | |
Jij ergert je wel aan meer dingen: Hamilton, Alonso, Vettels vingertje, die pruis genaamd Schumacher, Tilke banen, ¤ccle$stone. Zijn er uberhaupt wel dingen die je niet ergeren ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 12-02-2012 13:53:51 (fokking domme zinnen :() ] | ||
vosss | zondag 12 februari 2012 @ 13:44 | |
Je vraagt je bijna af waarom ik het in godsnaam nog kijk niet? ![]() ![]() | ||
Marks | zondag 12 februari 2012 @ 14:57 | |
Tja... Wat veel mensen misschien niet weten, is dat Trulli gewoon even Alonso heeft verslagen in 2004 toen ze teamgenoot waren... En, het ´´smoesje´´ van Trulli zijn stuurbekrachtiging, neem ik wel gewoon serieus. Zelf mag ik graag racegames spelen, bijvoorbeeld F1 2010 en nu F1 2011. De besturing van F1 2011 is echt compleet anders en ik heb bij mijn stuurtje veel kleine aanpassingen moeten doen om het ´´gevoel´´ van f1 2010 zo veel mogelijk terug te krijgen. Bijvoorbeeld: bij F1 2011 moet je 2x zover insturen voor dezelfde output qua sturen, dat heb ik dus aangepast zodat ik nu bij f1 2011 even scherp moet insturen als bij f1 2010...Als ik niet die mogelijkheid had, maar slechts een paar aanpassingen kon doen, kan ik me voorstellen dat ik er goed zat van zou worden. En ik denk dat het bij Trulli wel een beetje zo is. Ik hoop ook echt voor hem dat hij wel een goed gevoel krijgt bij zijn ineuwe stuurinrichting. Mocht hij dan nog steeds zoek worden gereden door Heikki, dan mag hij plaatsmaken voor Guido:) Maar ik zie het dus zeker niet als smoes... Het blijft dan wel een discussie wat dan een betere coureur is: iemand die snel is in alle auto's waar hij instapt (Raikonnen, Senna, Montoya, Hamilton) of iemand die zeer veel aanpassingen nodig heeft en zich echt goed moet voelen, met denk ik Schumacher en mogelijk dan ook Trulli als voorbeelden. | ||
Migue | zondag 12 februari 2012 @ 19:54 | |
Dat is maar net mijn punt. Gelukkig staart niet iedereen zich blind op F1 en heeft Yuji Ide dus alsnog een mooie carrière in Japan voort kunnen zetten. Zou Sakon Yamamoto ook moeten doen. | ||
vosss | maandag 13 februari 2012 @ 00:10 | |
Ahum: Volgens die gegevens heeft Alonso Trulli verslagen en niet andersom ![]() | ||
vosss | maandag 13 februari 2012 @ 00:20 | |
Australie Alonso 3de Trulli 7de Maleisie Alonso 7de Trulli 5de Bahrein Alonso 6de Trulli 4de San Marino Alonso 4de Trulli 5de Spain Alonso 4de Trulli 3de Monaco Alonso retired Trulli 1ste Europe Alonso 5de Trulli 4de Canada Alonso retired Trulli retired United States Alonso retired Trulli 4de France Alonso 2de Trulli 4de Great Britain Alonso 10de Trulli retired Germany Alonso 3de Trulli 11de Hungary Alonso 3de Trulli retired Belgium Alonso retired Trulli 9de Italy Alonso retired Trulli 10de China Alonso 4de Trulli - Japan Alonso 5de Trulli - Brazil Alonso 4de Trulli - Ik zie bij het nakijken van de gegevens pas dat Trulli een paar races voor het einde vervangen werd door JV. In die laatste 3 races heeft Alonso bij elkaar geraced een totaal van 14 punten. In het eindklassement had Alonso 59 punt en Trulli 46. 59-14 = 45 punten. Dus je hebt gelijk. Trulli heeft als je zo kijkt wel degelijk gewonnen van Alonso. Dat wist ik niet ![]() | ||
Peterselieman | maandag 13 februari 2012 @ 00:24 | |
De enige jaren dat Trulli Alonso voor is gebleven zijn 2001 en 2009. Het jaar 2002 tel ik niet mee omdat Alonso toen geen racestoeltje had. | ||
vosss | maandag 13 februari 2012 @ 00:30 | |
Zoals je kan zien werd Trulli in 2004 de laatste 3 races kennelijk vervangen door Villeneuve. Als je die laatste 3 results van Alonso niet meetelt dan stond Trulli na Italië dus wel voor met 46 om 45 punten op Alonso. Dus toen heeft ie eik ook wel gewonnen van Alonso. Weet iemand nog waarom Trulli vervangen werd? Was ie gecrashed of iets? ![]() Zo te zien reed hij de laatste 3 races ook niet bij een ander team en waarom zou Renault iemand voor het eind van het seizoen aan de kant zetten als ie op dat moment voorstaat op zn teamgenoot? ![]() Mijn geheugen laat me even in de steek ![]() | ||
vosss | maandag 13 februari 2012 @ 00:33 | |
Owja, zo zat dat. Gewoon ontslagen. | ||
Glijdt_licht | maandag 13 februari 2012 @ 00:40 | |
Na Frankrijk heeft Trulli nooit meer een goede wagen gekregen vanwege ruzies.. En Flavio's ![]() | ||
vosss | maandag 13 februari 2012 @ 01:02 | |
Ik lees net overigens een mooi stukje geschiedenis over Mercedes in de Formule 1. Waarschijnlijk hebben jullie het ook al gelezen, maar voor diegene die het nog niet gezien had, hier staat ie: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=38758 Het wachten is op het moment dat Schumacher het hele veld op een ronde zet (m.u.v. Kimi natuurlijk ![]() ![]() Mooi stukje met mooie foto's in elk geval ![]() | ||
vosss | maandag 13 februari 2012 @ 01:07 | |
Overigens heeft Senna tijdens de test van afgelopen week in zn uppie bijna net zoveel kilometers gereden als het team van Ferrari zie ik ![]() Senna 1102,572km Ferrari 1195,560km In rondes is dat 249 voor Senna en 270 voor Ferrari. ![]() | ||
Migue | maandag 13 februari 2012 @ 09:38 | |
Die komen uit het archief van Daimler AG, staat bomvol met de meest prachtige foto's van de mooiste mensen en stoerste races. | ||
Marks | maandag 13 februari 2012 @ 10:06 | |
Dat blijft toch een raar verhaal. Moet je maar eens de review kijken van 2004 , dat is echt leuk om terug te zien en veel dingen weet je niet meer. Een paar weken terug had ik die van 2004 en toen zag ik dat Trulli Alonso verslagen heeft... Een beetje offtopic misschien, maar ik ben nu met een review van 1996 bezig en ik dacht dat ik veel van Verstappen wist, maar DIT... fantastisch en echt een muilkorf voor alle Verstappen bashers Dat zijn van die momenten, daar had men bij de grote teams toch echt direct even Verstappen bovenaan de wishlist moeten zetten. | ||
Peterselieman | maandag 13 februari 2012 @ 10:25 | |
Hij deed dan ook op een van de testdagen een racesimulatie met een dubbele raceafstand ![]() | ||
vosss | maandag 13 februari 2012 @ 11:55 | |
Is dat online te bekijken ergens? ![]() ![]() | ||
sasquatsch | maandag 13 februari 2012 @ 12:07 | |
Hier kun je hele overzicht van Trulli's resultaat ten opzichte van zijn teamgenoten vinden. | ||
sasquatsch | maandag 13 februari 2012 @ 12:17 | |
En hier een filmpje van de laatste testdag | ||
vosss | maandag 13 februari 2012 @ 12:17 | |
Ow da's makkelijker, ik zat alles met de hand op te zoeken ![]() | ||
sasquatsch | maandag 13 februari 2012 @ 12:38 | |
Het contract van PDVSA met Williams is uitgelekt
![]() | ||
Quisho | maandag 13 februari 2012 @ 13:20 | |
Betalen ze dat aan Maldonado of is dat voor het team? | ||
vosss | maandag 13 februari 2012 @ 13:27 | |
Voor het team ![]() | ||
vosss | maandag 13 februari 2012 @ 13:28 | |
Er zijn maar weinig coureurs met zo een salaris. Als ze er al zijn dit jaar ![]() ¤ 24.501.344,97 per jaar. Misschien Alonso? ![]() | ||
Quisho | maandag 13 februari 2012 @ 13:30 | |
Aha. Ja in F1 2011 krijg je maar een contract van 7 Miljoen bij een team als McLaren maar ik weet niet hoe realistisch dat is ![]() | ||
vosss | maandag 13 februari 2012 @ 13:30 | |
Lijstje van vorig jaar. ![]() | ||
nils7 | maandag 13 februari 2012 @ 14:04 | |
pff a 52% hou je niks aan over joh! | ||
Meike26 | maandag 13 februari 2012 @ 14:43 | |
Mooi filmpje, maar weinig Verstappen in beeld. Wel leuk om te zien op YouTube dat vooral de commentaren van Murray Walker zo lovend zijn over Verstappen. Dat filmpje van Maleisië 2001 is daar ook zo'n mooi voorbeeld van, of Canada 2000 ![]() Murray had sowieso wel een paar favorieten waar je hoort hoe hij geniet van bepaalde coureurs, wat dat betreft moet je ook Olav Mol ook niet bashen, hoeveel fouten hij ook maakt volgens sommigen, de passie bij Murray en Mol is vergelijkbaar !! ![]() | ||
nils7 | maandag 13 februari 2012 @ 14:53 | |
Idd, respect voor Olav hoor... jammer dat ze niet meer echt op locatie zitten (is vast niet de keuze van Olav zelf) ![]() | ||
RingBewoner | maandag 13 februari 2012 @ 15:17 | |
Nee, van RTL. Kost teveel geld. Zelfs nu met af en toe constant reclame draaien ze nog verlies volgens mij. Word ook heel spannend wat er gebeurt als de rechten van RTL aflopen. Eigenlijk moet je weer een grote sponsor vinden die de tv-uitzending sponsort ipv een team. | ||
Weltschmerz | maandag 13 februari 2012 @ 15:18 | |
Mol is een leuke commentator, jammer dat hij geen verstand van F1 heeft. | ||
Quisho | maandag 13 februari 2012 @ 15:28 | |
Inderdaad. Ik keek het op de BBC omdat iedereen zei dat de BBC beter verslag deed maar stiekem vind ik het met Olav minder saai dan Brundle ![]() | ||
Schunckelstar | maandag 13 februari 2012 @ 15:34 | |
![]() Dat ie dingen vaak fout of pas veel te laat ziet omdat ie 100 schermpjes in zijn eentje in de gaten moet houden wil niet zeggen dat ie er geen verstand van heeft. | ||
Weltschmerz | maandag 13 februari 2012 @ 15:36 | |
Nee, dat laat hij helemaal los daarvan ook blijken. | ||
Schunckelstar | maandag 13 februari 2012 @ 15:46 | |
Zoals? | ||
Swindler | maandag 13 februari 2012 @ 15:46 | |
Voorbeelden?
| ||
Marks | maandag 13 februari 2012 @ 15:50 | |
BBC was alleen echt beter met Murray Walker, maar die maakte ook veel versprekingen etc en dat is geen enkel probleem. Afgelopen jaar zat men bij de BBC vaak te lullen over allerlei randzaken in plaats van het gevecht wat op dat moment aan de gang was. Mol heeft het meer over de gevechten die op dat moment in beeld zijn. Misschien zullen er meer kijkers komen met Guido volgend seizoen wat ook weer gunstig kan zijn voor RTL om door te gaan met uitzenden. | ||
nils7 | maandag 13 februari 2012 @ 15:51 | |
Op de BBC zijn ze erg chauvinistisch! OMG als Lewis een wind laat dan hoor je ze nog een kwartier lang erover. Hun voorbeschouwing is wel subliem vind ik en op de vaderlandseliefde na is de verslaggeving wel goed. Het aantal kijkers in NL zullen wel behoorlijk gedaald zijn sinds Schumi en Verstappen gestopt zijn (en ja ik weet dat Schumi terug is maar denk niet dat meteen al zn "fans" (wel zn echte natuurlijk) weer zijn gaan kijken). Weet iemand dat toevallig? | ||
Kleffe_Dop | maandag 13 februari 2012 @ 16:19 | |
Guido z'n rol als derde/reserve rijder is minimaal, hij mag zes tot acht vrijdagen rondrijden. Dat gaat RTL echt niks opleveren. Bovendien heeft negen van de tien Nederlanders geen flauw idee wie Guido van der Garde is. Laat staan dat ze speciaal de televisie aan gaan zetten om hem in een samenvatting van een vrijdag training aan het werk te zien. Ja, kijkcijfers gedaald (logisch gevolg na de exit van Verstappen) en kosten gestegen. Daarnaast valt RTL-GP onder het kleine RTL-7, dat niet het budget en resources heeft die bijvoorbeeld voor RTL-4 beschikbaar zijn (bron: Voetbal International). [ Bericht 15% gewijzigd door Kleffe_Dop op 13-02-2012 16:27:03 ] | ||
sasquatsch | maandag 13 februari 2012 @ 16:23 | |
| ||
Kleffe_Dop | maandag 13 februari 2012 @ 16:24 | |
^Oh no I didn't... ![]() | ||
Marks | maandag 13 februari 2012 @ 16:32 | |
Ik zeg ook VOLGEND seizoen, ervan uitgaande dat dit jaar een eerste stap is van iets groters. En misschien kan hij dit jaar zelfs al de laatste races Trulli vervangen? Reken maar dat er dan wel interesse komt in Giedo hoor. | ||
Michael_Moore | maandag 13 februari 2012 @ 16:37 | |
Even voor de duidelijkheid. Guido: ![]() Giedo: ![]() ![]() | ||
Michael_Moore | maandag 13 februari 2012 @ 16:42 | |
Trulli bagatelliseert testdag Van der Garde: “Puur voor ervaring”
| ||
Kleffe_Dop | maandag 13 februari 2012 @ 17:23 | |
![]() ![]() Die stokoude Guido meme was er denk ik voor verantwoordelijk. ![]() Ah.. ik dacht dat je het aanstaande seizoen bedoelde. Maar goed, een race stoeltje zou de kijkcijfers natuurlijk geen kwaad doen. Maar verwacht geen Verstappen achtige toestanden, de gebeurde bij Doornbos en Albers ook niet. Het feit dat Verstappen zijn carrière begon bij het grote Benetton met super talent Michael Schumacher als teamgenoot was vrij uniek en heeft meteen publiciteit opgeleverd. | ||
Sinister-D- | maandag 13 februari 2012 @ 18:01 | |
Das een flink bedrag om je nationale coureur in de F1 te helpen ![]() En dan te bedenken dat dat Maldonado ''maar'' dit krijgt ![]()
| ||
Quisho | maandag 13 februari 2012 @ 19:54 | |
Inderdaad ja, de preshow is een stuk beter dan van RTL7, die besteed alleen aandacht aan de kleine teams en Alard interviewt alleen coureurs zoals Maldonado omdat ze simpelweg niet bij de grotere teams kunnen komen en de BBC kan dat wel. En de brundle walk is ook wel leuk. Maar ik kijk het liever op TV dan op een internet stream van slechte kwaliteit dus ik ga dit jaar maar de meeste races weer gewoon op RTL kijken. En de reactie van Olav is ook wel geweldig soms ![]() Zo heb ik Brundle nog nooit gehoord | ||
Migue | maandag 13 februari 2012 @ 20:10 | |
Olav Mol goed vinden ![]() Voor media wel, ik weet niet of het ook voor het grote publiek toegankelijk is. Je kan de website van Daimler proberen. Waar je ook heel veel prachtige foto's van Daimler kan vinden, is in het boek Racing for Mercedes-Benz van Hartmut Lehbrink. Behalve mooie foto's, ook een super naslagwerk met alle fabriekscoureurs van Mercedes-Benz tot 2009 of 2010. | ||
Marks | maandag 13 februari 2012 @ 20:20 | |
Olav gooit er tenminste goede emotie bij als er een mooi gevecht is, zoals Walker dat ook ooit deed. Wel vind ik dat er gewoon iemand bij Mol in de studio moet zitten... Met zn 2en zie je gewoon meer dan alleen. En ik weet ook wel dat hij al hulp heeft, maar gewoon iemand die naast hem zit om commentaar te geven zou de show goed doen. Veel mensen hebben het over de de mooie preshows van BBC, wat ik zeker begrijp, maar ik vind het bijna sneu voor de RTL crew die dit jaar ook erg mooie dingen hebben gedaan. Zo hadden ze allerlei coureurs gevraagd wat ze de mooiste bochtencombinatie vinden en aan het eind van het seizoen aan Tilke gevraagd om daar een baan van te maken. Toch leuk bedacht, meet een fractie van het budget van BBC vergeet dat niet... Zie ook | ||
vosss | maandag 13 februari 2012 @ 23:56 | |
Ik zeg het je, Ruud moet gewoon terug ni de voorbeschouwing in de studio met wat leuke gasten en dan rick en allard in de pits en olav ook op het circuit. Dat vond ik leuk. Nu kijk ik de voorbeschouwing van de BBC, de race bij Olav, reclame bij de BBC (of ja, juist niet dan bedoel ik, tijdens reclame zap ik naar BBC ![]() Ruud moet terug ![]() | ||
vosss | dinsdag 14 februari 2012 @ 00:03 | |
OW en ik lees net dat "Senna" een paar BAFTA's gewonnen heeft. Heeft iemand die al gezien? Is het wat? Ik heb hier wel die dubbeldvd liggen van een aantal jaar geleden (een over racen en 1 over meer zn proveleven geloof ik), dat vond ik ook een mooie dvd. Is deze nieuwe docu beter/mooiere beelden etc? ![]() | ||
vosss | dinsdag 14 februari 2012 @ 00:16 | |
Is die al uit 2010 of hoe zie ik dat? ![]() En waarom wint die film in 2012 dan awards? ![]() Of heb ik de verkeerde docu voor? ![]() | ||
vosss | dinsdag 14 februari 2012 @ 00:49 | |
Ow wacht even, die heb ik al gezien een keer. Nog maar een keer kijken dan, ik kan nou toch nog niet naar bed ivm switch middag naar nachtdienst ![]() =edit= Afgezet. Die heb ik vorig jaar ofzo nog gezien. Ik ga nog een keer The Official Tribute to Senna kijken, dubbel dvd. In mijn herinnering was die mooier ![]() [ Bericht 35% gewijzigd door vosss op 14-02-2012 01:00:06 ] | ||
Bonobo11 | dinsdag 14 februari 2012 @ 01:01 | |
ja en het pitsspel in de studio en Jack "the dentist"Plooy en arlette met de prijsvraag of was dat SBS? Helaas is Mol blind als een mol, de BBC iets te chauvinistisch en RTL te droog en te duits Toen sporza het uitzond was dat lachen, die commentator zei twee zinnen per ronde ofzo, verder alleen VRoemvroem Is er geen bernieTV ofzo dat je je eigen camera's kan selecteren en verschillende commentaarstreams ofzo | ||
ari_zahav | dinsdag 14 februari 2012 @ 03:32 | |
Op de BBC iPlayer is er een "onboard only" stream waar geen commentaar op zit. | ||
vosss | dinsdag 14 februari 2012 @ 03:33 | |
Moet je een iPhone hebben voor die iPlayer? ![]() Of is dat gewoon een website of iets? ![]() | ||
Mikkie | dinsdag 14 februari 2012 @ 03:50 | |
Ik vond die Ruud juist een beetje droge veldvulling in z'n laatste jaren. Maar ja, beter dan die krullende zoutzak die er nu zit... | ||
Bonobo11 | dinsdag 14 februari 2012 @ 03:54 | |
Zag vorig jaar weleens filmpjes op youtube van een gast die de hele race vanaf de vleugel van Schumi had, al vanaf het uitrijden van de garage. Niet dat dat mij nou zo boeit, maar gewoon omdat het kan he Enige wat ik zo snel kan vinden, maar zo iets: standaardbeeld klein, eigen selectie groot Waar te regelen? hmmm 2 uur Takusan [ Bericht 5% gewijzigd door Bonobo11 op 14-02-2012 04:04:58 ] | ||
Marks | dinsdag 14 februari 2012 @ 09:46 | |
Ik vond er toch enkele zwaar indrukwekkende beelden bij zitten, vooral het gedeelte over Ratzenberger vond ik wel heftig. Daar zaten beelden bij die nog nooit eerder waren vertoond. | ||
ElmarO | dinsdag 14 februari 2012 @ 11:02 | |
Is zeg maar de Britse versie van Uitzending Gemist. Dus als Nederlander kan je over het algemeen niet kijken via de iPlayer. Of je moet een Britse proxy hebben. | ||
sasquatsch | dinsdag 14 februari 2012 @ 11:40 | |
Mercedes presenteert auto op 21 februari
| ||
sasquatsch | woensdag 15 februari 2012 @ 16:35 | |
Sneak preview van de nieuwe Mercedes
![]() ![]() | ||
vosss | woensdag 15 februari 2012 @ 17:13 | |
Ook een getrapte neus gok ik zo ![]() | ||
Meike26 | woensdag 15 februari 2012 @ 18:15 | |
Zeker weten ![]() | ||
vosss | woensdag 15 februari 2012 @ 18:21 | |
Ik kan verdomme niet meer wachten. Alleen al daarom heb ik een hekel aan die kutwinter. Omdat er dan geen F1 is ![]() De zomer zou het hele jaar moeten duren en een F1 seizoen ook ![]() ![]() | ||
Michael_Moore | woensdag 15 februari 2012 @ 19:12 | |
Ik volg al zo'n 20 jaar het langebaanschaatsen tijdens de wintermaanden. Dat sluit nagenoeg naadloos aan op het F1-seizoen. ![]() | ||
kepler | woensdag 15 februari 2012 @ 19:24 | |
ik vind de winter in de F1 ook altijd wel leuk. Beetje alle geruchten lezen, testtijden vergelijken, etc. ![]() Duurt alleen beetje lang... | ||
sasquatsch | donderdag 16 februari 2012 @ 10:48 | |
Ik al meer dan 30 jaar ![]() | ||
Meike26 | donderdag 16 februari 2012 @ 11:03 | |
Zou mooi zijn als RTL7 in de wintermaanden en zomer stop (3/4 weken geen F1) Historische GP's zou gaan uitzenden. GP's die ik wel terug zou willen zien: Zandvoort 1984 Spanje 1986, gevecht tussen Mansell en Senna met close-finish Canada 1995 (Alesi zijn eerste en enige overwinning) Adelaide 1994 Spa 1998, hoef ik niet uit te leggen, toch ? Monaco 1995 Hockenheim 2000, Barrichello zijn beste race + eerste overwinning Canada 2000, Mooiste race van Verstappen met een 5e plek Maleisië 2001, Nog zo'n gave race Dat zijn er wel genoeg wat mij betreft ![]() | ||
Glijdt_licht | donderdag 16 februari 2012 @ 11:29 | |
Mercedes had vorig jaar al een neus die een beetje getrapt leek, | ||
RingBewoner | donderdag 16 februari 2012 @ 12:23 | |
Stuur ze een email. | ||
sanger | donderdag 16 februari 2012 @ 12:53 | |
Volgens Newey houdt Mercedes iets verborgen aan de voorkant van de auto:
| ||
M.Melandri | donderdag 16 februari 2012 @ 12:56 | |
Ze doen vandaag al een shakedown op Silverstone ![]() | ||
M.Melandri | donderdag 16 februari 2012 @ 12:58 | |
Hoop dat ze met het aantrekken van Willis en Costa een dikke stap voorwaats kunnen zetten komend seizoen. | ||
nils7 | donderdag 16 februari 2012 @ 14:04 | |
Was Costa niet verantwoordelijk voor de post-Byrne ferraris? | ||
Fiorano | donderdag 16 februari 2012 @ 14:14 | |
Hoppa F1 Camping geboekt via de Hockenheimring zelf =). | ||
sanger | donderdag 16 februari 2012 @ 14:19 | |
![]() | ||
M.Melandri | donderdag 16 februari 2012 @ 14:30 | |
Personeelsbestand is ook flink uitgebreid omdat RBR zich niet aan de afspraken wist te houden. Eerste filmpje van shakedown | ||
Trystar | donderdag 16 februari 2012 @ 15:12 | |
Stepped nose:![]() | ||
Disavowed | donderdag 16 februari 2012 @ 15:24 | |
Mooi geluid ![]() Dit jaar toch maar weer 'ns naar Spa. | ||
sanger | donderdag 16 februari 2012 @ 15:27 | |
Ziet er redelijk extreem uit zo, al is de foto te slecht om het echt goed te zien. | ||
Meike26 | donderdag 16 februari 2012 @ 15:47 | |
Dacht dat ik met een simpele paint een beetje overdreven versie had van die Mercedes neus.... Damn, ik zit er nog dichtbij ook ![]() ![]() | ||
RingBewoner | donderdag 16 februari 2012 @ 16:04 | |
Daar ben ik ook mee bezig. | ||
vosss | donderdag 16 februari 2012 @ 16:06 | |
Ik wilde eik dit jaar met de camper van mn moeder naar Spa gaan. Volladen met bier, BBQ en vleesch. Mn moeder heeft de camper verkocht en ik moet werken met Spa ![]() ![]() | ||
Meike26 | donderdag 16 februari 2012 @ 16:11 | |
Wat mij nu zo leuk lijkt, zaterdag in de naiddag richting de Ardennen rijden en en hotel of slaapplaats zien te vinden. Zondags lekker de race ergens kijken, maakt niet uit welke zender, geluid uit en ramen open ![]() | ||
Sinister-D- | donderdag 16 februari 2012 @ 17:19 | |
succes om daar nog iets te vinden op een zaterdag middag ![]() En als je dat al zou lukken, dan hoop ik dat je rekening redelijk gevuld is. De kamers daar zijn tijdens het weekend 3 maal zo duur als anders ![]() | ||
Meike26 | donderdag 16 februari 2012 @ 17:40 | |
Het lijkt me wel leuk, maar ik ga echt niet ... die rekening is alles behalve gevuld ![]() | ||
vosss | donderdag 16 februari 2012 @ 17:47 | |
Een vrijdag en/of zaterdag naar Spa gaan is niet zo duur toch? 2 jaar terug de kwalificatie gezien daar. Ik meen me te herinneren dat ik toen voor 35 euro ofzo binnen was. Of 40 euro. Gooi er nog een paar tientjes tegenaan voor wat gore hamburgers en worst en bier en wat benzine voor de terugweg en dan ben je met 100 euro wel klaar denk ik. Leuker dagje uit dan naar bv de Efteling. En waarschijnlijk goedkoper ook. ![]() | ||
Nieuwschierig | donderdag 16 februari 2012 @ 18:54 | |
Spa op de racedag afgelopen jaar: Toegangskaartje Brons : 145 euro Parkeerkaart 200 meter van de ingang: 16 euro Benzine voor 400 km: 40 euro Hamburger en braadworst op het circuit: 11 euro Shoarma-schotel en een cola-light op de terugweg: 12,50 euro Totaal: 224,50 euro ![]() | ||
vosss | donderdag 16 februari 2012 @ 19:10 | |
Geen 5 euro voor een halve liter bij die hamburger en worst? ![]() | ||
Nieuwschierig | donderdag 16 februari 2012 @ 19:49 | |
Had ik zelf meegenomen van huis ![]() Als je een beetje achteraf gaat zitten kun je zelfs de barbecue mee het circuit op nemen denk ik. | ||
Glijdt_licht | vrijdag 17 februari 2012 @ 01:51 | |
Jaguar-John Deere gaat meedoen in de F1![]() | ||
vosss | vrijdag 17 februari 2012 @ 01:52 | |
Die schmuck op zn face ook ![]() Mooi man ![]() | ||
vosss | vrijdag 17 februari 2012 @ 02:58 | |
De nieuwe formule 1 magazine lag vanavond in de bus. Even vlug doorheen gebladerd. Zo te zien van elk team wat al op de baan geweest is met de 2012 spec bolide een heel stuk over hoe en wat en zo. Morgen even lezen als ik op de pot zit ![]() ![]() | ||
M.Melandri | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:23 | |
Trulli vervangen door Petrov, wel een goede zaak voor Caterham, snelle coureur die ook aardig wat geld meebrengt. Ook wel duidelijk dat Giedo gewoon een paydriver is die een aantal vrijdagen op mag draven. | ||
Funzel | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:23 | |
Trulli op straat gezet door Caterham, Petrov vervangt hem. Giedo blijft derde rijder. http://www.telegraaf.nl/t(...)ijder__.html?cid=rss | ||
Seß | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:32 | |
Artikel daaronder op Nusport: "Trulli vreest Van der Garde niet". ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Seß op 17-02-2012 11:38:02 ] | ||
nils7 | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:42 | |
Hij vergat Vitaly! Maar beter ook... zijn we van Jarno en Rubens, hun tijd was geweest. Nu nog Pastor die er niks te zoeken heeft. | ||
Nieuwschierig | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:42 | |
Als hij dan steeds een halve seconde per ronde sneller is dan z'n maten komt de kans op het echte werk er toch wel. En zo niet dan komt die kans er niet... | ||
Fiorano | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:44 | |
Truli dus op naar de DTM ofzo. Of misschien wel Indycars ![]() Beter plaatje van de Mercedes W03: ![]() | ||
Funzel | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:46 | |
Denk niet dat hij in staat is om Kovalainen of Petrov eruit te rijden. | ||
JohnB52 | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:46 | |
Die neus is wel erg plat aan de voorkant! | ||
nils7 | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:46 | |
Zijn dat oren of is dat echt een bobbel? | ||
alwaysonhold | vrijdag 17 februari 2012 @ 11:46 | |
super duidelijk plaatje. ziet er wel strak uit, hoop echt dat ze de 1,5 seconde achterstand op Red Bull hebben weten te dichten. Er moet heel veel druk zijn voor Schumi, zijn laatste seizoen F1 gaat die in... | ||
MoriniStylr | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:13 | |
Er lijkt wel een soort gat in de voorkant van de neus te zitten. Misschien toch weer een soort F-duct? | ||
RingBewoner | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:38 | |
Goede keuze. Jammer dat het zo moet. Vond Caterham wel een leuk team maar dit siert ze niet. | ||
vosss | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:41 | |
Dat lijkt niet, dat is ook ![]() | ||
sanger | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:48 | |
Ligt het aan mij of lijken de sidepods erg klein (kort en snel aflopend). | ||
Nieuwschierig | vrijdag 17 februari 2012 @ 12:50 | |
Mercedes ook al geen gezicht. Eigenlijk kun je de neuslijn tussen de voor-as en de punt in de regelementen weer net zo goed schuin aflopend maken? Dat veranderd weinig aan de botsveiligheid. | ||
Pagan | vrijdag 17 februari 2012 @ 13:04 | |
Hoe zou het met de F1 manager 2012 gaan? Over vier weken is het alweer zover. ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 17 februari 2012 @ 13:06 | |
Er wordt druk aan geklust | ||
Fiorano | vrijdag 17 februari 2012 @ 13:08 | |
Nice, ook maar eens aan mee doen ![]() | ||
Glijdt_licht | vrijdag 17 februari 2012 @ 13:39 | |
edit://Kut te laat | ||
Pagan | vrijdag 17 februari 2012 @ 13:40 | |
![]() | ||
Glijdt_licht | vrijdag 17 februari 2012 @ 13:44 | |
Ik snap nog steeds niet waarom mensen denken dat er veel druk op Schumi staat. Schumi hoeft niks meer te bewijzen. Hij rijdt voor zijn lol mee, en is een prima kerel voor Mercedes om meer sponsoren te krijgen. Daarnaast kan ie heel behoorlijk een wagen helpen te ontwikkelen. | ||
M.Melandri | vrijdag 17 februari 2012 @ 13:50 | |
Prachtige onboard vid ![]() | ||
nils7 | vrijdag 17 februari 2012 @ 13:54 | |
een bobbel dus als ik zo zie ipv oortjes... | ||
Glijdt_licht | vrijdag 17 februari 2012 @ 14:44 | |
te vroeg uiitgebracht? gezien de datum in de titel 21-2-2012 | ||
Sinister-D- | vrijdag 17 februari 2012 @ 14:45 | |
Aaaw, Trulli weg ![]() Hebben ze hem al verteld dat er in de Indy's helemaal geen stuurbekrachtiging is ![]() | ||
Glijdt_licht | vrijdag 17 februari 2012 @ 14:47 | |
Als ik regels voor f1 zou mogen opstellen: Geen elektronische hulpjes Geen stuurbekrachtiging Maximaal 100 liter brandstof per race Verder helemaal vrij.. Dán komt er pas innovatie op gebied van zuinige motoren e.d. | ||
Fiorano | vrijdag 17 februari 2012 @ 14:57 | |
![]() ![]() ![]() | ||
M.Melandri | vrijdag 17 februari 2012 @ 15:02 | |
Zo werkt dat nou eenmaal in de f1, met het extra geld van Petrov kunnen ze het contract ook netjes afkopen. Bernie zal overigens ook wel blij zijn met deze move. | ||
Gebraden_Wombat | vrijdag 17 februari 2012 @ 15:08 | |
En elk seizoen een dode. | ||
Peterselieman | vrijdag 17 februari 2012 @ 15:10 | |
Dat moet je in deze tijd niet meer willen. Maar wel meer regelvrijheid. De teams moeten maar zien hoe ze de races gaan winnen. | ||
Seß | vrijdag 17 februari 2012 @ 15:30 | |
![]() Trapped nose. Hema was de tijd al ver vooruit. | ||
Meike26 | vrijdag 17 februari 2012 @ 16:52 | |
Nee hoor, Mazda was nog eerder: | ||
Big-Ern | vrijdag 17 februari 2012 @ 17:30 | |
Schijnt dat Petrov 12 miljoen meeneemt! Voor 12 miljoen koop je nu eenmaal meer dan de geschatte 4(?) miljoen die VdG mee heeft genomen. Qua rijders kwaliteiten is het lood om oud ijzer tussen die twee. Je kan als team wel heel wat ontwikkel werk verrichten met zo'n financiële boost. | ||
Glijdt_licht | vrijdag 17 februari 2012 @ 17:55 | |
Voor doden ben ik ook niet. Dus wel regels voor botsveiligheid, en regels van grondeffectwerking. Hoeveel er gebruikt mag worden. Maar verder gewoon volledig vrijlaten. ik zie niet in waarom er dan meer doden zouden vallen. Tene erste moeten ze al kijken hoe ze veel brandstof besparen. Dus te wild rijden kan niet. Bovendien zal een auto die aan de weg kleeft met aero of met grondeffect meer brandstof verbruiken. | ||
kepler | vrijdag 17 februari 2012 @ 20:14 | |
Het blijkt dat een ex-collega van mij aangenomen is bij Red Bull! Hij werkt op de composites R&D afdeling van Red Bull, precies hetzelfde als wat ik nu doe maar dan niet in de F1 ![]() Op dit moment is hij net aangekomen in Milton Keys (?) gaat over twee weken beginnen ![]() ![]() ![]() | ||
RingBewoner | vrijdag 17 februari 2012 @ 20:31 | |
Héél vet! Waar werk jij dan? | ||
kepler | vrijdag 17 februari 2012 @ 21:38 | |
Bij een composietenbedrijf in de Randstad ![]() ![]() | ||
JohnB52 | vrijdag 17 februari 2012 @ 22:15 | |
Was t iemand al opgevallen dat er sinds HEEL lang geleden is dat er geen italiaan op de grid staat? | ||
Glijdt_licht | vrijdag 17 februari 2012 @ 22:18 | |
Hmm het enige composietenbedrijf dat ik ken zit niet in de Randstad.. Dus wss een andere ![]() iig, daar hadden ze een mooie neus van een Donkervoort tentoonstaan ![]() het is overigens Milton Keynes. | ||
Michael_Moore | vrijdag 17 februari 2012 @ 23:13 | |
![]() | ||
Karstman | vrijdag 17 februari 2012 @ 23:29 | |
Het is inderdaad apart dat er geen italiaan meer is. Ik vind het overigens wel behoorlijk ver gaan om Trulli een coureur te noemen... | ||
Glijdt_licht | zaterdag 18 februari 2012 @ 00:06 | |
Trulli was machinist van:![]() | ||
vosss | zaterdag 18 februari 2012 @ 00:47 | |
Wie weet welke coureurs het voor Trulli waren zonder op te zoeken? Ik kom niet zo heel erg ver (jaren 80) ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 18 februari 2012 @ 00:51 | |
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Italian_Formula_One_drivers en check de F1-seizoenen vanaf hier: http://en.wikipedia.org/wiki/1980_Formula_One_season | ||
vosss | zaterdag 18 februari 2012 @ 00:52 | |
Ik zei nog zonder op te zoeken lul ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 18 februari 2012 @ 00:54 | |
je wordt lui, maar het gaat onder meer on De Cesaris, Patrese en Larini | ||
Schunckelstar | zaterdag 18 februari 2012 @ 01:21 | |
zanardi, badoer en volgens mij monterminni of zoiets ook? ![]() verder is het al laat, dus nadenken gaat niet meer gemakkelijk ![]() | ||
Schunckelstar | zaterdag 18 februari 2012 @ 01:30 | |
weet er trouwens iemand nog een goede site waar ze merchandising hebben voor baby's ? een goede vriend van me word bijna vader, en we kijken al bijna 20 jaar alle races samen dus ik wil hem een babyshirtje van kimi geven, vooral omdat ie een schurfthekel aan kimi heeft ![]() | ||
Glijdt_licht | zaterdag 18 februari 2012 @ 01:48 | |
De beste was Giovanni Lavaggi, ende beste vrouw ooit kwam er ook vandaan. Lella Lombardi, met maar liefst 0,5 punt! | ||
vosss | zaterdag 18 februari 2012 @ 02:45 | |
![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 18 februari 2012 @ 04:59 | |
Telegraaf had t ook fout: http://joesaward.wordpress.com/2012/02/17/no-italians/ En lijstje met italianen: http://en.m.wikipedia.org(...)_Formula_One_drivers Deze coureur vind ik toen ook niet slecht: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Max_Papis Maar toen was k ook nog niet zo oud, en keek nog maar net F1 | ||
JohnB52 | zaterdag 18 februari 2012 @ 05:02 | |
http://www.kimiraikkonen.com/merchandise/ | ||
Marks | zaterdag 18 februari 2012 @ 09:50 | |
U kent de F1 historie van Trulli blijkbaar niet. Even zijn sterkste ding: in 2004 heeft hij zijn teamgenoot Alonso gewoon fair en square verslagen. Alleen werd Trulli de laatste races vervangen, waardoor hij geen extra punten meer kon krijgen en Alonso nog wel. Maar tot de race die Trulli reed, had hij meer punten. Er zijn veel minder goede coureurs geweest dan Trulli, dat is duidelijk. | ||
Meike26 | zaterdag 18 februari 2012 @ 10:04 | |
In die laatste 7 jaar is er veel gebeurd. De Trulli-train verdween ook langzaam maar zeker en werd een Trulli-scootmobiel. Nee, de snelheid die hij in 2004 nog wel had, ging seizoen na seizoen omlaag. Heb Trulli ook nooit zo'n spectaculaire rijder gevonden. Nu was Fisico ook overrated naar mijn idee, maar die liet dan nog wel eens mooie dingen zien. Naar mijn idee is de meest gepassioneerde Italiaanse (half verAmerikaanste) coureur toch wel Alessandro Zanardi. Wat die man heeft gedaan is echt briljant. En na het racen ook nog eens vrolijk doorgaan met het rijden (Handbike) van marathons en dergelijke. Zie net op zijn site dat hij ook mee doet aan de Paralympics in Augustus/September ![]() | ||
Atreidez | zaterdag 18 februari 2012 @ 10:07 | |
Niemand die Fisichella noemt? ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 18 februari 2012 @ 10:23 | |
Het dieptepunt van de Trullitrain was wel tijdens Singapore 2009, beter bekend als crashgate. De race die Fernando Alonso won en waarin Nico Rosberg ondanks een drive-through tweede werd. Dit alles dankzij de slome Toyota van Trulli. | ||
vosss | zaterdag 18 februari 2012 @ 10:29 | |
![]() | ||
Bonobo11 | zaterdag 18 februari 2012 @ 15:41 | |
Trulli was ooit kwalificatiekoning, kon altijd 1 perfect rondje rijden, dat is lang geleden. | ||
Disavowed | zaterdag 18 februari 2012 @ 17:10 | |
![]() Evolutie nog eerder ![]() | ||
MoriniStylr | zondag 19 februari 2012 @ 00:26 | |
Gaat de BBC wel de openingsrace uitzenden? | ||
Peterselieman | zondag 19 februari 2012 @ 00:48 | |
alleen in samenvatting | ||
MoriniStylr | zondag 19 februari 2012 @ 01:02 | |
Dan maar weer ouderwets een race met Olav volgen. Thanx | ||
Scheringa | zondag 19 februari 2012 @ 09:10 | |
Ik volg altijd de race bij Olav, het enige echt irritante vind ik iedere keer die klote reclames tussendoor | ||
SjaakVilleneuve | zondag 19 februari 2012 @ 10:11 | |
![]() Toen kwalificeren nog echt een kunst was, bleek Jarno echt een baas te zijn! ![]() | ||
vosss | zondag 19 februari 2012 @ 10:13 | |
Qualify moet sowieso gewoon terug naar 1 uur en niet die stomme Q1, Q2 en Q3 ![]() ![]() | ||
SjaakVilleneuve | zondag 19 februari 2012 @ 10:15 | |
![]() | ||
JohnB52 | zondag 19 februari 2012 @ 10:35 | |
Nee, zoals vroeger, 2 qualifies | ||
Peterselieman | zondag 19 februari 2012 @ 10:47 | |
die vrijdagkwali is toen niet voor niets geschrapt. Er gebeurde gewoon te weinig in. | ||
kepler | zondag 19 februari 2012 @ 12:39 | |
Of gewoon alle tijden van de coureur in Q1, Q2 en Q3 gebruiken om de uiteindelijke tijd te bepalen. Hierdoor moeten de coureurs dus in elk deel zo hard mogelijk rijden ![]() | ||
Meike26 | zondag 19 februari 2012 @ 12:45 | |
Mee eens ![]() ![]() | ||
kepler | zondag 19 februari 2012 @ 12:47 | |
Nou, gaat me juist meer om het andere effect. Dat de top10 dus ook hard gaat rijden in Q1 en Q2 ![]() Ik weet niet hoe je het helemaal eerlijk moet doen, maar gaat om het idee ![]() | ||
Mikkie | zondag 19 februari 2012 @ 12:59 | |
Supervet man. En nu je een contact intern hebt, zit je helemaal goed! | ||
Big-Ern | zondag 19 februari 2012 @ 13:12 | |
Ach, zoveel is er met Mol ook niet mis. Enthousiast en kundig. | ||
Nieuwschierig | zondag 19 februari 2012 @ 13:18 | |
En als het op vrijdag droog was en zaterdag regende, gebeurde er op zaterdag letterlijk helemaal niets. Ik herinner me een zaterdagkwalifikatie waarin na een kwartier stilte een Minardi drie rondjes reed om maar in beeld te komen en voor de rest werd er dat uur nog geen motor gestart. Beter helemaal afschaffen en starten in de omgekeerde volgorde van ronde 10 van de vorige race. | ||
kepler | zondag 19 februari 2012 @ 13:23 | |
Ja, zeker vooral erg tof voor hem ![]() ![]() Het composieten-wereldje is een klein wereldje en de F1 zeker ![]() | ||
Automatic_Rock | zondag 19 februari 2012 @ 13:56 | |
Enthousiast ben ik wel met je eens. Kundig hangt er van af met wie je het vergelijkt, hij weet er idd meer van dan m'n moeder. Maar er zijn lezers in dit topic die minimaal net zo kundig zijn lijkt me. Ik ga iig proberen om via een stream Brundle te volgen, met het beeld van rtl op m'n tv | ||
Kleffe_Dop | zondag 19 februari 2012 @ 13:58 | |
Dat zou ideaal zijn, maar hoe krijg je dat sync met elkaar? | ||
ari_zahav | zondag 19 februari 2012 @ 14:03 | |
Mijn plan is hetzelfde. En als het beeld voorloopt op de stream dan kijk ik een paar seconden later met mijn DVR ![]() | ||
Glijdt_licht | zondag 19 februari 2012 @ 21:54 | |
Salo over Massa, Williams en Lotus
| ||
MoriniStylr | maandag 20 februari 2012 @ 01:17 | |
Massa is toch ook gewoon aangenomen als 2e coureur. Niks meer, niks minder. Dat Grosjean in Renault zit nu is nog enigzins te begrijpen, hij heeft ook gewoon goed gepresteerd in de GP2. | ||
Schunckelstar | maandag 20 februari 2012 @ 02:28 | |
leuk! ![]() ik verwacht nu inside pics van in de fabriek ![]() | ||
sasquatsch | maandag 20 februari 2012 @ 13:06 | |
Het is maar wat je fair en square noemt. Alleen naar punten kijken is imho niet fair. Trulli scoorde vooral in de eerste helft van het seizoen, terwijl Alonso regelmatig uitviel. Van de 8 races die ze beide aan de finish kwamen eindigden beiden 4 keer boven de ander. En Trulli's enige overwinning is te danken aan de brake-test van Michael Schumacher achter de safetycar, waardoor de nummers 1 en 2 uitvielen. In de tweede helft van het seizoen was hij een stuk minder, waardoor hij aan de kant geschoven werd. | ||
sasquatsch | maandag 20 februari 2012 @ 13:17 | |
Testschema aankomende test op Barcelona
| ||
sasquatsch | maandag 20 februari 2012 @ 13:19 | |
Testtijden van vorig jaar ter vergelijking (gecombineerde tijden van testsessie februari en maart 2011)
| ||
Tarado | maandag 20 februari 2012 @ 13:26 | |
Wat dan ook, resultaten uit het verleden etc. Ik ga Trulli niet missen, alleen vind ik het net als bij Barrichello jammer dat het een vertrek door de achterdeur is. | ||
Garisson72 | maandag 20 februari 2012 @ 13:37 | |
Eens, na 15 jaar verdien je wel iets meer. Maar ik zal hem ook niet missen. | ||
sasquatsch | maandag 20 februari 2012 @ 13:41 | |
Eens. Beiden hadden gezien hun carrière een eervol vertrek uit de F1 verdiend. Ze staan allebei in de top 5 van coureurs met meeste Grand Prix inschrijvingen (/starts) 1. Barrichello 326 (322) 2. Schumacher 288 (287) 3. Patrese 257 (256) 4. Trulli 256 (252) 5. Coulthard 247 (246) | ||
Meike26 | maandag 20 februari 2012 @ 13:44 | |
Bij Barrichello vind ik dit veeeeel erger dan bij Trulli. Wat Rubens heeft gepresteerd, zijn persoon/karakter in de paddock... Niemand had een hekel of sneer naar hem. Hij had met niemand een vete en is altijd zeer loyaal naar zijn werkgevers geweest plus dat hij altijd nog super snel was, als hij het materiaal maar had (en een goede dag). Dat je dan met zo'n staat van dienst word weggeserveerd, met het record van 20 aan één gesloten actieve jaren in de F1, dat vind ik zelf echt erg sneu. Zeker van een team als Williams had ik het wel anders verwacht dan hem zo via de achterdeur te laten vertrekken. | ||
Kleffe_Dop | maandag 20 februari 2012 @ 14:05 | |
^Een leuke, maar wat naïeve kijk op topsport. De prioriteit bij Williams is momenteel (financieel) overleven, daarin is helaas geen plaats meer voor Rubens. Je zou ook kunnen zeggen dat Rubens zelf op enig punt een eind aan z'n carriere had kunnen plannen, dan was hem dit lot bespaard gebleven en had hij in de laatste GP van 2011 een mooi, waardig afscheid gekregen. Want echt als een verrassing kwam de beslissing van Williams natuurlijk niet. [ Bericht 5% gewijzigd door Kleffe_Dop op 20-02-2012 14:12:48 ] | ||
Meike26 | maandag 20 februari 2012 @ 14:11 | |
Daar ben ik het (helaas) ook wel mee eens ja. ![]() | ||
Big-Ern | maandag 20 februari 2012 @ 15:41 | |
Het zou niet goed voor de sport zijn als de kampioen van de GP2 niet de overstap naar de F1 weet te maken. | ||
Big-Ern | maandag 20 februari 2012 @ 15:43 | |
Hij is maar steeds blijven zitten. Dan verdwijn je uiteindelijk vanzelf een keer door de achterdeur. | ||
sasquatsch | maandag 20 februari 2012 @ 15:50 | |
De kampioen van 2008 (Pantano) wilden ze anders niet in de F1. | ||
Peterselieman | maandag 20 februari 2012 @ 15:52 | |
die had eerder in zijn loopbaan in de F1 dan ook geen indruk kunnen maken. | ||
Atreidez | maandag 20 februari 2012 @ 15:56 | |
Een waardig afscheid zit vaak aan de aankondiging vast dat je na een bepaald seizoen gaat stoppen. Geen stoeltje kunnen krijgen voor dit jaar betekent niet automatisch dat ze zijn gestopt natuurlijk al weten we allemaal zeker dat een rentree er niet meer inzitIk tel r 19, mis ik iets? ![]() | ||
sasquatsch | maandag 20 februari 2012 @ 16:07 | |
Met een Jordan die minder goed was dan de auto van Heidfeld was dat niet mogelijk. Halverwege het seizoen stapte hij dan ook uit omdat zijn geld in plaats van aan zijn auto aan die van Heidfeld werd besteed. (Iets dat Cor Euser overkwam in de Formule 3, waardoor hij ook niet verder kwam). In bijna alle andere klassen die hij reed wist hij wel te imponeren en te winnen. F1 journalist Will Buxton schreef vorig jaar een artikel hierover toen bekend werd dat hij ging rijden in de IndyCars. | ||
Weltschmerz | maandag 20 februari 2012 @ 16:23 | |
Ik weet niet of iedereen wel zo blij was met zijn pogingen om zich bij de BBC als morele winnaar van het WK 2001 uit te roepen vanwege één stalorder. Is dat loyaliteit naar je werkgever en naar je teamgenoot die je altijd deel van het succes heeft gemaakt en je altijd meer veren in de reet heeft gestoken dan je toekwam? | ||
Marks | maandag 20 februari 2012 @ 16:30 | |
Tja, die safety car kwam wel omdat Alonso gecrasht was in de tunnel. En ´´to finsh first, first you have to finish´´ ![]() | ||
sanger | maandag 20 februari 2012 @ 16:39 | |
Grosjean wel dan? | ||
Peterselieman | maandag 20 februari 2012 @ 16:47 | |
hmm, dat is mooi klote ... | ||
Waffle | maandag 20 februari 2012 @ 19:39 | |
Grosjean stapte echt op een kut moment in. Ik geloof niet dat iemand anders beter dan hem zou presteren in die Renault van toen. De auto en het team concentreerde zich alleen op Alonso en de tweede rijder hobbelde er maar wat achteraan. Hij had toen gewoon zijn gp2 seizoen moeten afmaken en wereldkampioen moeten worden. Dit jaar heeft hij in de gp2 ook laten zien dat hij oppermachtig was en dat na een jaar er tussen uit te zijn geweest. Verschil met Pantano is dat die er redelijk wat jaren en veel geld aan heeft besteed om toch eindelijk kampioen te worden in die klasse. Als ik het me tenminste goed herinner. Daarnaast was Pantano ook al wat jaartjes ouder dan Grosjean was toen hij gp2 kampioen werd. Al vind ik persoonlijk ook dat Pantano nog een jaartje F1 had moeten kunnen doen aangezien hij toch echt kampioen werd in de gp2. De kampioen van die klasse moet gewoon een racezitje krijgen en de runner-up sowieso een testrijder worden in de F1. Maar helaas werkt dit allemaal niet zo. Het was mooi geweest als Ecclestone bijvoorbeeld er voor zou zorgen dat dit gebeurde. Ik denk dat de gp2 dan echt een enorme boost qua bekendheid en aanzien zou krijgen | ||
vosss | maandag 20 februari 2012 @ 19:55 | |
Ja dat klinkt allemaal leuk, maar wat nou als alle F1 coureurs voor hun kunnen gewoon prima gepresteerd hebben? Wie moet er dan uit voor die GP2 kampioen? Zo werkt dat natuurlijk niet. Overigens zie ik liever een Grosjean nog een kans krijgen dan die Pantano ![]() | ||
Waffle | maandag 20 februari 2012 @ 20:00 | |
Er is elk jaar wel een iemand die er wat mij betreft uit mag. | ||
RingBewoner | maandag 20 februari 2012 @ 22:07 | |
Tjongejonge, wat duurt het lang dit jaar voordat het jaaroverzicht op formula1.com online staat op de site. | ||
MoriniStylr | dinsdag 21 februari 2012 @ 00:19 | |
| ||
MoriniStylr | dinsdag 21 februari 2012 @ 00:20 | |
Uhuh ![]() | ||
alwaysonhold | dinsdag 21 februari 2012 @ 00:23 | |
we hebben de nieuwe mercedes toch al gezien dude, en dat is weinig vernieuwend dus klopt het wat haug zegt. | ||
vosss | dinsdag 21 februari 2012 @ 00:37 | |
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=39477 Daar staat een mooi filmpje waarin precies uitgelegd wordt hoe de W duct werkt. ![]() | ||
Googolplexian | dinsdag 21 februari 2012 @ 08:20 | |
Peterselieman | dinsdag 21 februari 2012 @ 09:47 | |
Altijd humor dat Caterham
| ||
tsystem | dinsdag 21 februari 2012 @ 10:35 | |
De eerste officiële foto van de nieuwe Mercedes W03:![]() | ||
vosss | dinsdag 21 februari 2012 @ 10:39 | |
Verdomme, kunnen we nog niet zien of daar een sleuf in zit ![]() ![]() | ||
vosss | dinsdag 21 februari 2012 @ 10:39 | |
Die zouden vandaag toch presenteren of niet? ![]() | ||
vosss | dinsdag 21 februari 2012 @ 10:40 | |
![]() Geen sleuf zoals RB dus. | ||
vosss | dinsdag 21 februari 2012 @ 10:41 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)ix-21-februari-2012/ Daar meer foto's ![]() | ||
vosss | dinsdag 21 februari 2012 @ 11:05 | |
Die zijn toch zo onderhand ook een karikatuur van zichzelf aan het worden ![]() ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 21 februari 2012 @ 11:38 | |
Hetzelfde geldt voor Marussia, die nog met de 2011 auto testen omdat de 2012 auto ook niet door de crashtest kwam. | ||
alwaysonhold | dinsdag 21 februari 2012 @ 11:55 | |
Gelukkig kan de Mercedes wel gelijk mee met de top, ook al is het testen....het is een goed teken | ||
vosss | dinsdag 21 februari 2012 @ 11:57 | |
Het zegt geen zak want volgens mij reed Schumacher vorig jaar de snelste tijd. Dat heeft ie afgelopen seizoen nergens waar kunnen maken. ![]() | ||
Garisson72 | dinsdag 21 februari 2012 @ 12:03 | |
Die Mercedes-variant van de 2012-neus vind ik tot nu toe nog de minst lelijke, eigenlijk. | ||
Kleffe_Dop | dinsdag 21 februari 2012 @ 12:54 | |
Ik neem al niet eens meer de moeite om uitgebreid naar de testtijden te gaan kijken. ![]() Ieder jaar zijn er wel weer een paar teams die de boel belazeren en eenmaal in Melbourne 1,5 seconde langzamer blijken te zijn. Als je al die teams tussen 2000 en 2011 op zou gaan opsommen krijg je een mooie waslijst. | ||
sanger | dinsdag 21 februari 2012 @ 12:59 | |
Iets wat zeker klopt. Alleen toen hoefden de bolides niet per se door de crashtest en goedgekeurd te zijn. Dus nu moeten ze het alleen hebben van korte stints met lege tanks (of illegale onderdelen). | ||
RingBewoner | dinsdag 21 februari 2012 @ 13:06 | |
Minst lelijk, volledig eens. Dat ronde heeft wel iets. | ||
sasquatsch | dinsdag 21 februari 2012 @ 13:52 | |
Lotus rijdt vandaag niet meer
| ||
vosss | dinsdag 21 februari 2012 @ 13:59 | |
Owjeej. Het klinkt spannend ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 21 februari 2012 @ 14:08 | |
Tijden van vanochtend
| ||
RingBewoner | dinsdag 21 februari 2012 @ 14:10 | |
Hm, als het dus meezit alleen vandaag niet rijden.... Vervelend maar geen drama. | ||
Tarado | dinsdag 21 februari 2012 @ 14:16 | |
Heeft inderdaad weinig zin, pas op het moment dat ze hier 1:20 of lager neer gaan zetten wordt het interessant | ||
Peterselieman | dinsdag 21 februari 2012 @ 14:38 | |
Ben trouwens benieuwd welke naam Vettel aan zijn nieuwe auto zal gaan geven. Jammer voor hem trouwens dat hij de naam Kinky Kylie al eens gebruikt heeft, want dit jaar was dat een goede naam geweest ![]() | ||
vosss | dinsdag 21 februari 2012 @ 14:57 | |
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 100![]() |