Nah, geloof me.... en dan is het niet eens m'n roepnaam, maar dat is echt zo'n naam die je in de rest van NL (daar waar 'je' achter een jongensnaam niet gelijk een ouderwetsche meisjesnaam is) moet gaan uitleggen.quote:
Kobus en Neel(tje)quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, geloof me.... en dan is het niet eens m'n roepnaam, maar dat is echt zo'n naam die je in de rest van NL (daar waar 'je' achter een jongensnaam niet gelijk een ouderwetsche meisjesnaam is) moet gaan uitleggen.
Het is dat mijn ouders de vernoemingsregels toch al op de schop namen maar als ze me qua roepnaam vernoemd hadden naar de moeder aan moederskant dan was m'n roepnaam waarschijnlijk Henriëtte geworden.
Ik vind Kobus en Neelie wel mooi samen....
Normaal gesproken niet zoquote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:36 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Kobus en Neel(tje)![]()
![]()
Maar Ko krijgt een broertje denk ik
Oeke, alle leuke oudhollandse namen zijn hier al zo'n beetje genoemd ik ben effe inspiratieloos.
Ik vind Ot, Teun en Gijs nog steeds geweldig
SC, Diem? en jij zegt niet van de rare namen te zijn haha
Moet zeggen dat ik het eigenlijk wel leuke klank vind hebben
Is stijn een Nederlandse of Duitse naam? Met deze vraag zat ik al een heel tijd geleden alleen vergeten om uit te zoeken.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:43 schreef Nielsch het volgende:
Onze oudste zoon heet Frank. Als er nog een tweede jongen komt willen we die Stijn noemen.
FrankENStijn, leuk johquote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:43 schreef Nielsch het volgende:
Onze oudste zoon heet Frank. Als er nog een tweede jongen komt willen we die Stijn noemen.
Als ik in mn eentje een tweede kind zou krijgen zou hij Ot of Teun gaan heten, maar E. vindt het dus niks. Boerderij namen volgens hemquote:
Olivier is 3 lettergrepen?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:46 schreef KatyM het volgende:
Ik zoek nog een tweede naam met 2 lettergrepen, zoiets als Olivier, Philip. Wat mooi staat bij een eenlettergrepige hollandse voornaam. Jullie nog ideeen?
Ehmquote:
Ik probeer Olivier er nog doorheen te krijgen, maar dat lukt nog niet erg. Ik vind jouw opties ook erg mooi! Ik heb veel ook al geopperd maar ga nog een keer voor Joris strijden!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:02 schreef Gerberaatje het volgende:
Olivier was het hier alsnog geworden voor een jongenOlivier Peter
(Peter een vernoeming)....
Andere op onze lijst:
Valentijn (Tijn)
Boudewijn
Joris
Giel (Chiel)
Ruben
Jules/Julius
Guus
Jochem
O.a.
Misschien kan ik hem dan Sébastian noemen, naar m'n spannende fysioquote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:13 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik heb een zwak voor de naam Joris sinds muppet er isde gynaecoloog die haar gevacuümd heeft
heet Joris en is echt een leukerd
Ik heb een keer kort iets met een Joris gehad en die had tepels van wel 2 cmquote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:13 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik heb een zwak voor de naam Joris sinds muppet er isde gynaecoloog die haar gevacuümd heeft
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:27 schreef sproet-je het volgende:
[..]
Ik heb een keer kort iets met een Joris gehad en die had tepels van wel 2 cm. Dus die naam is hier toch met iets anders verbonden
Briek is in het Fries scheef, fout, niet goed.. dus ik zou mijn zoon niet zo noemen. Nele vind ik wel erg leuk.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:49 schreef Rory78 het volgende:
Wat vinden jullie van Nele voor een meisje of Briek voor een jongen?
Ja, hier zou Marthe ook afvallen omdat mijn schoonzus M artine heet. Ik vind die naam al mooi sinds ik 'm in een sprookje hoorde (dat zal ruim 20 jaar geleden zijn geweest).quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:00 schreef Reilain het volgende:
Marthe(Oona's 2de naam en een vernoeming naar mijn oom (martin) )
Wilde eigenlijk ook graag Marthe als eerste naam.. Maar vonden dat een beetje te 'zwaar' ivm die vernoeming..
Merle is ook heel hoog ge-eindigd...
Ymme heet ook zo toch? (omgekeerde username?) en ik heb ook een collega die zo heet.. vind het ook een leuke naamquote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:15 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik had vroeger een Emmy in de klas, dat vond ik ook zo'n schattige naamHet was ook een heel lief meisje
Oeh! Dan weet ik wie jouw fysio is misschien!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:14 schreef KatyM het volgende:
[..]
Misschien kan ik hem dan Sébastian noemen, naar m'n spannende fysio.
Oh echt? Hoe? Niks zeggen tegen hem hoorquote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:21 schreef Webkim het volgende:
[..]
Oeh! Dan weet ik wie jouw fysio is misschien!
Beter dan Nele wat mij betreft! Ieder z'n ding he?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:25 schreef Natalie het volgende:
[..]
Vreselijk. We leven niet in 1730.
Natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:27 schreef KatyM het volgende:
[..]
Beter dan Nele wat mij betreft! Ieder z'n ding he?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
Isa!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:41 schreef clauwheee het volgende:
Ik ga ook even meespieken...een korte stoere naam voor een meisje en ik ben zelf wel van het oerhollandse...Nunog. Die is wel van kort en stoer maar iets minder van het oerhollandse.
hé die staat hier ook hoog, Lyke of Lykke.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:35 schreef Kleurdoos het volgende:
Martje of Maartje kan natuurlijk ook.
Of Krelis/Nelis
Kobus & Krelisof krijn of Siem.
Voor mijn volgende dochterHeb ik nu Lykke op het lijstje staan
de gynaecoloog die mn oudste verwijdert heeft heette Romy.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:13 schreef Gerberaatje het volgende:
Hoe spreek je dat uit? Als Lijkke? Zeg maar dood lichaam?quote:Op zondag 12 februari 2012 12:35 schreef Kleurdoos het volgende:
Voor mijn volgende dochterHeb ik nu Lykke op het lijstje staan
Same here.... Wij hadden een hele lijst met meisjesnamen die we leuk vonden en jongensnamen blijft lastig. Overigens had een collega precies hetzelfde. Die hadden een hele rits jongensnamen en geen meisjesnaam en die krijgen een meisje. (zou dit soms een nieuwe manier van geslachtsbepaling zijn)quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja, hier zou Marthe ook afvallen omdat mijn schoonzus M artine heet. Ik vind die naam al mooi sinds ik 'm in een sprookje hoorde (dat zal ruim 20 jaar geleden zijn geweest).
Maar ik had nog wel wat andere meisjesnamen achter de hand... Jongensnamen, da's lastiger. En laten we die nou juist nodig hebben.
Tijdens onze eerste vakantie samen vertelde hij zijn favoriete namen.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:19 schreef oh-oh het volgende:
Ow mèn I am so with you on the Luciaaaaaaano
Hier niet in elk gevalquote:Op maandag 13 februari 2012 10:03 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Same here.... Wij hadden een hele lijst met meisjesnamen die we leuk vonden en jongensnamen blijft lastig. Overigens had een collega precies hetzelfde. Die hadden een hele rits jongensnamen en geen meisjesnaam en die krijgen een meisje. (zou dit soms een nieuwe manier van geslachtsbepaling zijn)
Mijne ook niet, terwijl ik denk dat ik mn kind best nog eens zo zou noemen als ik niet zo heettequote:Op maandag 13 februari 2012 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn naam daarentegen ben ik in de geschiedenis van dit topic in geen enkel lijstje tegengekomen.
Mijn naam kwam toevallig op de vorige pagina naar vorenquote:Op maandag 13 februari 2012 13:03 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Mijne ook niet, terwijl ik denk dat ik mn kind best nog eens zo zou noemen als ik niet zo heette
Dat deed mijn lief ook bij onze jongste. Die heeft ook een andere tweede naam dan afgesproken!quote:Op maandag 13 februari 2012 14:24 schreef oeke het volgende:
Haha, dat zou hem wel terug pakken, of althans zijn broer.
Zijn broer en hij gingen 10 jaar geleden zijn broers kind aangeven en toen hebben ze er nog even een extra naam aangeplakt. Moeders was er wel blij mee hoor, maar het was totaal niet overlegd.
Daarom ben ik maar meegeweestquote:Op maandag 13 februari 2012 14:41 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Dat deed mijn lief ook bij onze jongste. Die heeft ook een andere tweede naam dan afgesproken!
Dat idd!quote:Op maandag 13 februari 2012 17:03 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik denk dat ik lichtelijk geflipt was dan! De reden waarom had me dan echt geen drol uitgemaakt, inderdaad in overleg en met toestemming van beiden...
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:21 schreef Sorbootje het volgende:
Nou da's dan geregeld Bodpa!
Mijn lief heeft serieus overwogen zijn oudste dochter Donatella te noemen. Ik denk dat ik niet met hem had kunnen trouwen als hij dat daadwerkelijk had gedaan.
En terechtquote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:21 schreef Sorbootje het volgende:
Nou da's dan geregeld Bodpa!
Mijn lief heeft serieus overwogen zijn oudste dochter Donatella te noemen. Ik denk dat ik niet met hem had kunnen trouwen als hij dat daadwerkelijk had gedaan.
Toen we wisten dat ik zwanger was van Leander was Mikael 2. Die zei: Ik weet wel een naam voor de baby, Sloerie! Hij wist niet eens wat het was en verzon maar iets!quote:Op maandag 13 februari 2012 19:44 schreef bodpa09 het volgende:
Mijn zoon vindt Purk een erg mooie naam voor zijn zusje of broertje...
Neuh, dat vind ik dan weer nietsquote:
Daar staan best wat namen op die ik ook in mijn hoofd hebquote:Op maandag 13 februari 2012 11:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij hadden ook ontzettende moeite met een jongensnaam terwijl de meisjesnaam vanaf dag één vast staatIk hoop zo dat we die over een paar jaar nog mogen gebruiken. Ook omdat je hem nooit hoort.
Wij hadden op ons lijstje nog staan:
Valentijn
Elias
Julien (maar wij wilden het dan op zijn Nederlands uitspreken en dat was dan ook gelijk de reden dat hij afviel wegens vaak verkeerd uitgesproken dan)
Ole
Ivan
Jonas
Loek (maar dan wilde Mr.DML persé Luciano als volledige naam en geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt)
Hugo
Ive
Florian
Abel
Ko
Olav
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het de dure spelling was van Lieke... In Limburg spreek je de Y uit als IE.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:54 schreef mignonne het volgende:
luuke toch? met een lange u?
ik vind t wel leuk met die uitspraak, maar ik zou te bang zijn dat mensen likke gaan zeggen of laik/like als er lyke staat.
Flo! <3quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ben heel erg van gewone namen voor dieren maar Olivier voor een hond kan ik me dan weer niks bij voorstellen![]()
Overigens viel Hugo hier af o.a. omdat mijn kat eerst een kater was en toen Hugo heette. Toen ze toch een poes bleek is het Flo geworden maar toch vond ik Hugo niet meer kunnen.
De andere kat heet Tirza. *schrapt van het lijstje meisjesnamen*
Kortom geef je katten normale namen maar niet je meest favoriete naam
Ik heb vandaag even onderzoek gedaan (quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:45 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ging er eigenlijk vanuit dat het de dure spelling was van Lieke... In Limburg spreek je de Y uit als IE.
+1 ik dacht ook Liekequote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:46 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik heb vandaag even onderzoek gedaan () en iedereen dacht dus dat het Lieke was.
Wat ook wel leuk is.
tandjes vriendinquote:Op dinsdag 14 februari 2012 16:43 schreef Ssserpente het volgende:
Een tandjes vriendinnetje heeft dr tweede dochter F l o genoemd. Ik vind de klank érg leuk, maar het doet me toch teveel aan aan Vlo denken.
Dr eerste dochter heet M e i s. Dat vind ik wel erg leuk.
De kat die mijn ouders hadden heette zo. De hond heette Geurt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:21 schreef Leandra het volgende:
Als er iets absoluut geen hondennaam is dan is het de naam van Puck wel... darn, wat denken mensen?!
Daar past nog een Eline bij (of Celine of Feline)quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:45 schreef klumsy het volgende:
Ik ken 3 zusjes... C orine, B ertine en een N adine...
En Urinequote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:47 schreef Grijs het volgende:
[..]
Daar past nog een Eline bij (of Celine of Feline)
Ik denk eerder andersom, dat het sjiek is om namen die je uitspreekt met -ien als -ine te schrijven, zoals Evelien - Evelinequote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:11 schreef Quarant het volgende:
Q uirine , associatie met urine ook wel 's gelezen hier.Als j'm uitspreekt zoals je Ariane uitspreekt, 'Ariaan', valt dat wel mee. Is dat trouwens sjiek, namen die op 'ine' uitspreken als 'ien'?
Kloptquote:Op woensdag 15 februari 2012 11:33 schreef Sorbootje het volgende:
De mensen die Lyke als Lieke uitspreken hebben wel een beetje gelijk, net zoveel als de mensen die het als Luuke uitspreken. De uitspraak van de Y in scandinavische talen houdt namelijk precies het midden tussen ie en uu.
SPOILER: bronOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
als reële opties voor mijn nog niet bestaande kinderen zie ik wel
(jongen)
Abel
Joep
Jan
Diede (O+ 's tweede naam)
Lex
(meisje)
Martje
Myrthe
Niene
Lynn
Fay
Annabel
Ik merk dat ik sinds ik voor de klas sta vaak namen associeer met (vervelende) leerlingen. Niet handig. Gelukkig nog geen babies in de planning...Kwak
Volgens mij is dat streekgebonden. Toen ik nog in Twente woonde noemde iedereen mij (gewoon) Eline. Hier in Arnhem zijn er best veel die er Elien van maken.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 23:11 schreef Quarant het volgende:
Q uirine , associatie met urine ook wel 's gelezen hier.Als j'm uitspreekt zoals je Ariane uitspreekt, 'Ariaan', valt dat wel mee. Is dat trouwens sjiek, namen die op 'ine' uitspreken als 'ien'?
Ik vind bijna al jouw namen leukquote:Op donderdag 16 februari 2012 09:18 schreef klumsy het volgende:
Elindie staat ook op mijn lijstje
Abel - Anne
Bas, Bram – Bente
- Cato
Daan -Daphne
.. - Elin
Finn, Floris - .. Fleur
Gijs -
.. – Isa, Isis
Jelte, Jesse - Juna, Julia
Luc, Lars – Lola, Lotte, Lisa, Lara, Lise, Liv, Lila
Mees – Milou, Maud
.. – Nova, Noor
Olav -..
Pim - ..
Roan, Ruben -..
Sven, Sem – Senna, Sofie, Selin
Thijs - ..
zijn overigens niet allemaal kanshebbers, maar probeer zoveel mogelijk namen die ik tegenkom en leuk vind op te schrijven, dan heb ik vast een lijstje voor als ik weer zwanger mag worden
Zo zie je maar: in Twente zijn ze een stuk slimmer dan in de rest van het landquote:Op donderdag 16 februari 2012 08:04 schreef Kleurdoos het volgende:
zo noemen ze Elin in het osten gewoon Elin en hier in Noord Holland maken ze er allemaal Elien van
Ik 'ken' ook een j ula, zo'n schattig meisjequote:Op donderdag 16 februari 2012 12:26 schreef SacreCoeur het volgende:
hier op turnen zit een Juula, ik vind het zo leuk he.
verder allemaal sophie's, emma's en sanne's (ook leuk hoor daar niet van, maar niet veel variatie fzo)
Meertens instituutquote:Op donderdag 16 februari 2012 12:50 schreef SacreCoeur het volgende:
is er een site waar je eigenlijk namen kunt zoeken en gelijk ziet welke namen daar vanaf komen?
dus jamie = van jacob
zoals lot van charlotte komt en lisa van elisabeth etc
dan ben ik scheel want ik kan t nergens vindenquote:
Ik vind Kirsten als 2e naam wel leuk voor bij jouw meisjesnaamquote:Op donderdag 16 februari 2012 12:33 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik 'ken' ook een j ula, zo'n schattig meisje![]()
Dr zus heet s ienna, beetje jammer![]()
Ben benieuwd of k na mag gaan denken over een naam...
Meisjesnaam staat hier wel soort van vast. Misschien 2e naam nog aanpassen, eigenlijk twijfel k of.k überhaupt een 2e naam wil dit.keervorige.keer heb k m niet eens gezegd in t ziekenhuis
![]()
Klumsy hoop leuke namen! Vooral de ene jongensnaam bij de F
Spreek je dat dan als Jula uit? of als Joela?quote:Op donderdag 16 februari 2012 12:26 schreef SacreCoeur het volgende:
hier op turnen zit een Juula, ik vind het zo leuk he.
verder allemaal sophie's, emma's en sanne's (ook leuk hoor daar niet van, maar niet veel variatie fzo)
quote:Op donderdag 16 februari 2012 13:56 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Ik vind Kirsten als 2e naam wel leuk voor bij jouw meisjesnaam![]()
lange u klank.. Juuuuuulaaaaquote:Op donderdag 16 februari 2012 14:00 schreef Ynske het volgende:
[..]
Spreek je dat dan als Jula uit? of als Joela?
Dat vind ik ook mooi!quote:Op donderdag 16 februari 2012 15:46 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
lange u klank.. Juuuuuulaaaa
Ja precies.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:58 schreef livelink het volgende:
4 en 2 dezelfde biedt toch wel perspectieven?
quote:Op zondag 19 februari 2012 22:11 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja precies.
Beter dan dat jij Abel roept en de meneer Luciano.
True story
quote:Op zondag 19 februari 2012 22:18 schreef oeke het volgende:
[..]Dat zijn allebei tenminste nog namen.
Mijn meneer kwam met Pepsi of Smoes voor een meisje en Klei voor een jongen. Bij de vorige dan.
Bij deze is hij wat meer naar mij 'toegegroeid.'
Hoe is dat dan? Enlighten me.quote:Op woensdag 15 februari 2012 13:51 schreef Kleurdoos het volgende:
een beetje zoals je de ieu in Lieuwe uitspreekt
Noes echtquote:Op zondag 19 februari 2012 22:29 schreef snoopy het volgende:
Als het voor het echie is dan worden sommige namen na jaren ineens twijfelgevallen. Seen it, done it, did it
Dat hadden wij ook... vanaf een van onze eerste gesprekken bleken wij een zwak voor dezelfde meisjesnaam te hebben (was de 2de naam geweest als B een meisje was geweest), maar toen ik eenmaal zwanger was kwamen we die naam steeds in een foute setting tegen...quote:Op zondag 19 februari 2012 22:29 schreef snoopy het volgende:
Als het voor het echie is dan worden sommige namen na jaren ineens twijfelgevallen. Seen it, done it, did it
Lente dr tweede naam.quote:
als je t op z'n fries uitspreekt is het toch echt ljoewe. net als dieuwke --> djoeke.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:29 schreef Jore het volgende:
[..]
Hoe is dat dan? Enlighten me.
Lieuwe rijmt op nieuwe
Dan zou Lyke/Lykke dus Ljoeke worden... Neh, dat vind ik niet mooiquote:Op maandag 20 februari 2012 13:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
als je t op z'n fries uitspreekt is het toch echt ljoewe. net als dieuwke --> djoeke.
alleen daarom al zou ik zo'n naam niet kiezen, want iedereen spreekt t toch verkeerd uit.
Dat heb ik zelfs al, en het is nog niet eens voor het echie.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:29 schreef snoopy het volgende:
quote:Op maandag 20 februari 2012 08:51 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Lente dr tweede naam.
En dat van die foute setting herken ik wel een beetje.
Toch vind ik het nog steeds een mooie warme klank hebben.
Nils heeft Amber trouwens doorgedrukt. Het was in eerste instantie wel mijn idee, maar later had Jasmijn toch mijn voorkeur.
Nah, valt nogal mee. Ook de diepfriezen die ik ken (en zelf Lieuwe hetenquote:Op maandag 20 februari 2012 13:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
als je t op z'n fries uitspreekt is het toch echt ljoewe. net als dieuwke --> djoeke.
alleen daarom al zou ik zo'n naam niet kiezen, want iedereen spreekt t toch verkeerd uit.
De Dieuwkes die ik ken zeggen gewoon dieeewke, ik vond het altijd wel schattig klinkenquote:Op maandag 20 februari 2012 14:07 schreef Jore het volgende:
[..]
Nah, valt nogal mee. Ook de diepfriezen die ik ken (en zelf Lieuwe heten) zeggen gewoon Lieuwe (nieuwe), maar dan met een vette L en een nasale ie. Eerder Lieoewe, zeker geen Ljoewe.
Dieuwke en Sieuwke worden Djoeke en Sjoeke door de /k/.
Nou, ga eens een meisje bakken dan!quote:Op maandag 20 februari 2012 13:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat heb ik zelfs al, en het is nog niet eens voor het echie.
Mijn meisjesnaam wankelt ineens.
En ik heb die naam toch echt al een jaar of 8 ofzo. En niet eens in het voordeel van een andere naam.![]()
Ik denk alleen dat F. hem wel wil houden, dus if and when and never dan gok ik dat het hem alsnog zou worden.
Ik denk dat ik alleen jongetjes kan bakken hoor!quote:Op maandag 20 februari 2012 14:26 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, ga eens een meisje bakken dan!
worked for mequote:Op zondag 19 februari 2012 23:01 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Vaak je favo naam noemen tussen neus en lippen door. Op een gegeven moment gaat hij hem dan noemen en dan lijkt het alsof het zijn idee was en is hij dol gelukkig.
Is al vaak effectief gebleken hier op Fok!
ik durf het niet hardop uit te sprekenquote:Op maandag 20 februari 2012 15:00 schreef kwakz0r het volgende:
mijn familie zijn wâldpykjes, dus daar zal t aan liggen dan
Ik ken echt de ergste, vind ikquote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:45 schreef klumsy het volgende:
Ik ken 3 zusjes... C orine, B ertine en een N adine....
Dat is gewoon een tongbreker!quote:Op maandag 20 februari 2012 15:15 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik ken echt de ergste, vind ik
Cheryl, Sharon en Shannon
(SJERrol, SjaRON, en SJEnnen)
Neuh, Lieuwe is Lieuwe, eventueel met iets meer een u klank, maar géén Ljoewe.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik spreek Lieuwe inderdaad zo uit, als Lieoewe. Een dikke L heb ik (nog steeds) niet, maar wel een iets meer aangezette dan in de rest van Nederland gebruikelijk is.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:07 schreef Jore het volgende:
[..]
Nah, valt nogal mee. Ook de diepfriezen die ik ken (en zelf Lieuwe heten) zeggen gewoon Lieuwe (nieuwe), maar dan met een vette L en een nasale ie. Eerder Lieoewe, zeker geen Ljoewe.
Dieuwke en Sieuwke worden Djoeke en Sjoeke door de /k/.
Ik woon niet meer bij ze in de buurt, maar het was wel eens lachwekkend. Pornoblonde moeder in tokkiekostuum die in de speeltuin haar dochters stond te roepen "Sjerrolsjaronsjennen!!!!"quote:
Ik ken wel een Yuke, die als Djoeke uitgesproken wordt.quote:Op maandag 20 februari 2012 14:18 schreef mignonne het volgende:
[..]
De Dieuwkes die ik ken zeggen gewoon dieeewke, ik vond het altijd wel schattig klinkenmaar ik begrijp nu dat dat helemaal fout is
![]()
Overigens ken ik ook een Djoeke en die schrijft haar naam dus ook gewoon zo, dat vond k dan weer een minder mooie naam![]()
stom hoe dat dan blijkbaar uitmaakt!
Martha vind ik wel zo'n lelijke naam.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 09:02 schreef Phaidra het volgende:
Of Marthe / Martha.
Briek (autocorrect blijft er broek van maken), nee. Klinkt niet echt lekker ofzo. Nele / Neeltje vind ik wel leuk!
Voor een jongen vind ik nu ook vooral hollandse namen leuk, terwijl ik altijd heb gezegd dat ik een naam wil die internationaal ook een beetje uit te spreken is.
dat is helemaal achterlijkquote:Op maandag 20 februari 2012 18:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ken wel een Yuke, die als Djoeke uitgesproken wordt.
Oooh mijn persoonlijke frustratie is dat, mensen die een klank graag op een bepaalde manier uitgesproken willen zien terwijl dat niet KAN. Een y kan nooit als dj uitgesproken worden, mensen! NOOIT!quote:Op maandag 20 februari 2012 19:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat is helemaal achterlijker staat helemaal geen Dj klank
![]()
soort van ja, inderdaad J-O-O-S-T, ja we spreken het uit als Kees.
Maar daar gaat het mij niet om, een Y wordt nooit uitgesproken als Dj, bij mijn weten in ieder geval in geen enkele taal. oa de Z, C, en J in sommige talen wel idd.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:26 schreef Kleurdoos het volgende:
nouja wel in het turks, daar spreek je de c uit al dj dus canan- Djanan ceyda = Djeeda
En beledigd zijn als een ander dat niet gelijk snapt als hij de naam leest.... en het uiteraard belachelijk vinden dat ze het niet kunnen spellenquote:Op maandag 20 februari 2012 19:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat is helemaal achterlijker staat helemaal geen Dj klank
![]()
soort van ja, inderdaad J-O-O-S-T, ja we spreken het uit als Kees.
Leonore, opgelost slotje.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hehe, logica bij namen...als t maar apart is![]()
Oh en ondanks dat de naam eigenlijk wel vast staat hier ben ik toch stiekem aan t rondkijken of er niet iets beters is![]()
Dus.zoek ideeën voor een meisjesnaam bij Floris
Doe ik ook hoor, 'zeg maar tina, of Tjim' mkj achter elkaar is maar een rare uitvindingquote:Op maandag 20 februari 2012 20:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
En beledigd zijn als een ander dat niet gelijk snapt als hij de naam leest.... en het uiteraard belachelijk vinden dat ze het niet kunnen spellen
Mijn vader heeft overigens een voornaam die niet heel veel voorkomt, dus die stelde zich vroeger op wat minder serieuze gelegenheden altijd voor als ....... noem me maar Kees.
Ja dan moeten we eerst weten welke naam jullie nu hebbenquote:Op maandag 20 februari 2012 21:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
Hehe, logica bij namen...als t maar apart is![]()
Oh en ondanks dat de naam eigenlijk wel vast staat hier ben ik toch stiekem aan t rondkijken of er niet iets beters is![]()
Dus.zoek ideeën voor een meisjesnaam bij Floris
ik heb hardop zitten lachen xD ik móet em even delen op facebook.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:56 schreef SummerBreeze het volgende:
Deed me meteen hieraan denken
[ afbeelding ]
Ben veel te benieuwd of ie ergens in een rijtje komtquote:Op maandag 20 februari 2012 21:03 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja dan moeten we eerst weten welke naam jullie nu hebben
Neh, hebben zoiets al in de familiequote:
Nouquote:Op maandag 20 februari 2012 21:05 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Neh, hebben zoiets al in de familieplus.niet helemaal wat ik zoek
Ja, maar de naam van mijn vader lijkt in de verste verte niet op Keesquote:Op maandag 20 februari 2012 21:02 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Doe ik ook hoor, 'zeg maar tina, of Tjim' mkj achter elkaar is maar een rare uitvinding
goede smaak KD; in dit lijstje staan heeeeel veel van ons voormalige lijstjequote:Op maandag 20 februari 2012 21:06 schreef Kleurdoos het volgende:
Floris & Hanne
Floris & Jet
Floris & Jonne
Floris & Nina
Floris & Olivia
Floris & Lily
Floris & Suze
Floris & Wende
Floris & Nora
Floris & Yenthe
Floris & Yfke
Floris & Elin
Floris & Evi
Floris & Lonneke
Floris & Lieke
quote:Op maandag 20 februari 2012 21:08 schreef Kleurdoos het volgende:
Floris en -nie
Floris en Ba+ha
Floris en r8sjel
Floris en ^tari
Floris en _er
Hier zit ie tussenquote:Op maandag 20 februari 2012 21:08 schreef Kleurdoos het volgende:
Floris en -nie
Floris en Ba+ha
Floris en r8sjel
Floris en ^tari
Floris en _er
quote:Op maandag 20 februari 2012 20:56 schreef SummerBreeze het volgende:
Deed me meteen hieraan denken
[ afbeelding ]
Asher stond ook in mn stukje text maar die had ik gebackspacedquote:Op maandag 20 februari 2012 21:41 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik vind Asher een mooie jongensnaam, maar dat spreek je ook zo uit dus niet als esher
Ik kom alleen tot Rachel en Minniequote:Op maandag 20 februari 2012 21:25 schreef __Isis__ het volgende:
Hahaha KD, alleen die laatste kan ik niet ontcijferen
Baplusha en Daktariquote:Op maandag 20 februari 2012 22:21 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Ik kom alleen tot Rachel en MinnieDus Ba+ha en ^tari vat ik nog steeds niet
Kijk, dat is nou wat ik altijd beweer, en wat nooit iemand gelooft.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:05 schreef Jore het volgende:
[..]
Oooh mijn persoonlijke frustratie is dat, mensen die een klank graag op een bepaalde manier uitgesproken willen zien terwijl dat niet KAN. Een y kan nooit als dj uitgesproken worden, mensen! NOOIT!
Ik heb de hint gezien, is het erg dat ik echt zoeken ga.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:17 schreef Phaidra het volgende:
De hint heeft er nu wel lang genoeg gestaan.
Je bent iig niet de enige, als dat je geruststeltquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:41 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Ik heb de hint gezien, is het erg dat ik echt zoeken ga.
Ik ben altijd te nieuwsgierig
edit: ja doei, te veel werk![]()
Komt doordat er zoveel mensen zijn die zich er niets van aantrekken. Zo was er bijvoorbeeld een Yuli in Idols wat je als Djoelie uitsprak. En zolang mensen dat soort namen blijven geven, blijven mensen denken dat het goed isquote:Op dinsdag 21 februari 2012 18:36 schreef McLaura het volgende:
[..]
Kijk, dat is nou wat ik altijd beweer, en wat nooit iemand gelooft.
Ik vind t wel altijd lastig als er verschillende uitspraken zijn van een naamquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:20 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Mensen die blijven volhouden dat het Micheal is
of Rasjelquote:Op woensdag 22 februari 2012 08:11 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik vind t wel altijd lastig als er verschillende uitspraken zijn van een naam
want is Michael uitgesproken als Mie-cha-el of als Maikel
Rachel als Raagel of Raitsjel
misschien is 't bedoeld als korte versie van Russel?quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:59 schreef MiniVla het volgende:
Hier kwam deze week een geboortekaartje binnen:
"Hoera het is een zoon en hij heet Russ."
What's next? Zwitser? Chinees?
Nee niet eens.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:22 schreef trui het volgende:
[..]
misschien is 't bedoeld als korte versie van Russel?
Thomas is nou niet bepaald een 'moderne' naam vind ik. en hoe weet jij of ze Russ niet als korte versie van Russel bedoelen?quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:24 schreef MiniVla het volgende:
[..]
Nee niet eens.
Het is wel zo dat ie drie namen heeft, waarvan 1 redelijk moderne (Thomas) en twee eindigen op "us". Dus denk dat het daar naar verwijst zeg maar. Maar ik dacht ook al: doe dan Russel en noem 'm dan zelf liefkozend Russ ofzo.
Dus: Thomas ....us .....us
We noemen 'm "Russ".
1. Sonjaquote:Op woensdag 22 februari 2012 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zoek stigmatiserende namen voor fictieve kindjes in m'n onderzoek.Wie helpt?
1) Meisje van 13, zit op het gymnasium, heeft een autochtone afkomst, houdt van lezen
2) Meisje van 13, zit op het laagste niveau van het vmbo, heeft een autochtone afkomst, houdt van msn'en
3) Jongen van 14, zit op de havo, heeft een autochtone afkomst, houdt van gamen
4) Jongen van 14, zit op de havo, heeft een autochtone afkomst, houdt nergens van
Niet al te bizar graag, want ik moet het gepubliceerd krijgen.
1. Simone, Jasmijn of Elisequote:Op woensdag 22 februari 2012 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
1) Meisje van 13, zit op het gymnasium, heeft een autochtone afkomst, houdt van lezen
2) Meisje van 13, zit op het laagste niveau van het vmbo, heeft een autochtone afkomst, houdt van msn'en
4) Jongen van 14, zit op de havo, heeft een autochtone afkomst, houdt nergens van
1. Maritquote:Op woensdag 22 februari 2012 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
Deze is spot on!quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:58 schreef Phaidra het volgende:
Kelly op 2 is geniaal! En Peter op 4 ook, maar dat komt omdat ik een Peter kende die echt nergens van hield (later is hij omgebouwd tot Shirley, heeft er waarschijnlijk wel wat mee te maken).
Nog wat ideeën:
1) Eline / Claire
2) Kimberley / Kelly
3) Jonathan / Alexander
4) Jeroen
Deze inderdaadquote:Op woensdag 22 februari 2012 16:29 schreef Grijs het volgende:
1) Fleur
2) Kimberley of Tamara
3) Koen of Tom
4) Lars (doet geen snars).
Dan een Carlijn, Florien of Annemijn...quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Fleur staat in de top 20 al jaren dus ik geloof niet zo dat het alleen voorkomt bij Gymnasium meisjes
1. julia / juliette/ florine/ anna/ isolde/ emmaquote:Op woensdag 22 februari 2012 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:46 schreef Jentin het volgende:
1. Esmée
2. Amanda
3. Rick
4. Tom
Even wat voorbeeldjes uit de praktijk (ik werk op een middelbare school), de kinderen met deze namen voldoen precies aan je beschrijvingen
Is tamara echt zo erg? Mijn moeder wilde me eerst samantha noemen, dus ik heb geluk gehad denk ik. Maar wordt steeds minder blij met mijn naam (komt warschijnlijk ook doordat mijn 2! Stiefzus(je)s zo heten....en van hun wordt je helemaal niet blij. (1 heeft een dochter kimberley en de ander is irritant)quote:Op woensdag 22 februari 2012 16:29 schreef Grijs het volgende:
1) Fleur
2) Kimberley of Tamara
3) Koen of Tom
4) Lars (doet geen snars).
erger nog, mijn zusjes heten A ngela, A manda, N athalie & D iana, en A ngela van 18 bevalt eerdaags van een C hayennaquote:Op woensdag 22 februari 2012 17:40 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Is tamara echt zo erg? Mijn moeder wilde me eerst samantha noemen, dus ik heb geluk gehad denk ik. Maar wordt steeds minder blij met mijn naam (komt warschijnlijk ook doordat mijn 2! Stiefzus(je)s zo heten....en van hun wordt je helemaal niet blij. (1 heeft een dochter kimberley en de ander is irritant)
Mag ik ook nog nog een naam opperen voor meisje 2? Chayenne :p
(mijn nichtje heet zo.....en nee ik kom niet uit een kamperfamilie) :p
Floor, Sannequote:Op woensdag 22 februari 2012 14:43 schreef Claudia_x het volgende:
Jaaaah, pannenkoeken! Laat maar weten wanneer het bij jou past, volgens mij ben jij drukbezetter dan ik. (Da's niet echt een woord, ik weet het.)quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:38 schreef mignonne het volgende:
[..]
binnenkort maar weer ns pannenkoeken doen? ik ben wel benieuwd naar de verhalen achter de namen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |