Nah, geloof me.... en dan is het niet eens m'n roepnaam, maar dat is echt zo'n naam die je in de rest van NL (daar waar 'je' achter een jongensnaam niet gelijk een ouderwetsche meisjesnaam is) moet gaan uitleggen.quote:
Kobus en Neel(tje)quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nah, geloof me.... en dan is het niet eens m'n roepnaam, maar dat is echt zo'n naam die je in de rest van NL (daar waar 'je' achter een jongensnaam niet gelijk een ouderwetsche meisjesnaam is) moet gaan uitleggen.
Het is dat mijn ouders de vernoemingsregels toch al op de schop namen maar als ze me qua roepnaam vernoemd hadden naar de moeder aan moederskant dan was m'n roepnaam waarschijnlijk Henriëtte geworden.
Ik vind Kobus en Neelie wel mooi samen....
Normaal gesproken niet zoquote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:36 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Kobus en Neel(tje)![]()
![]()
Maar Ko krijgt een broertje denk ik
Oeke, alle leuke oudhollandse namen zijn hier al zo'n beetje genoemd ik ben effe inspiratieloos.
Ik vind Ot, Teun en Gijs nog steeds geweldig
SC, Diem? en jij zegt niet van de rare namen te zijn haha
Moet zeggen dat ik het eigenlijk wel leuke klank vind hebben
Is stijn een Nederlandse of Duitse naam? Met deze vraag zat ik al een heel tijd geleden alleen vergeten om uit te zoeken.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:43 schreef Nielsch het volgende:
Onze oudste zoon heet Frank. Als er nog een tweede jongen komt willen we die Stijn noemen.
FrankENStijn, leuk johquote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:43 schreef Nielsch het volgende:
Onze oudste zoon heet Frank. Als er nog een tweede jongen komt willen we die Stijn noemen.
Als ik in mn eentje een tweede kind zou krijgen zou hij Ot of Teun gaan heten, maar E. vindt het dus niks. Boerderij namen volgens hemquote:
Olivier is 3 lettergrepen?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:46 schreef KatyM het volgende:
Ik zoek nog een tweede naam met 2 lettergrepen, zoiets als Olivier, Philip. Wat mooi staat bij een eenlettergrepige hollandse voornaam. Jullie nog ideeen?
Ehmquote:
Ik probeer Olivier er nog doorheen te krijgen, maar dat lukt nog niet erg. Ik vind jouw opties ook erg mooi! Ik heb veel ook al geopperd maar ga nog een keer voor Joris strijden!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:02 schreef Gerberaatje het volgende:
Olivier was het hier alsnog geworden voor een jongenOlivier Peter
(Peter een vernoeming)....
Andere op onze lijst:
Valentijn (Tijn)
Boudewijn
Joris
Giel (Chiel)
Ruben
Jules/Julius
Guus
Jochem
O.a.
Misschien kan ik hem dan Sébastian noemen, naar m'n spannende fysioquote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:13 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik heb een zwak voor de naam Joris sinds muppet er isde gynaecoloog die haar gevacuümd heeft
heet Joris en is echt een leukerd
Ik heb een keer kort iets met een Joris gehad en die had tepels van wel 2 cmquote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:13 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik heb een zwak voor de naam Joris sinds muppet er isde gynaecoloog die haar gevacuümd heeft
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:27 schreef sproet-je het volgende:
[..]
Ik heb een keer kort iets met een Joris gehad en die had tepels van wel 2 cm. Dus die naam is hier toch met iets anders verbonden
Briek is in het Fries scheef, fout, niet goed.. dus ik zou mijn zoon niet zo noemen. Nele vind ik wel erg leuk.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:49 schreef Rory78 het volgende:
Wat vinden jullie van Nele voor een meisje of Briek voor een jongen?
Ja, hier zou Marthe ook afvallen omdat mijn schoonzus M artine heet. Ik vind die naam al mooi sinds ik 'm in een sprookje hoorde (dat zal ruim 20 jaar geleden zijn geweest).quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:00 schreef Reilain het volgende:
Marthe(Oona's 2de naam en een vernoeming naar mijn oom (martin) )
Wilde eigenlijk ook graag Marthe als eerste naam.. Maar vonden dat een beetje te 'zwaar' ivm die vernoeming..
Merle is ook heel hoog ge-eindigd...
Ymme heet ook zo toch? (omgekeerde username?) en ik heb ook een collega die zo heet.. vind het ook een leuke naamquote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:15 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik had vroeger een Emmy in de klas, dat vond ik ook zo'n schattige naamHet was ook een heel lief meisje
Oeh! Dan weet ik wie jouw fysio is misschien!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:14 schreef KatyM het volgende:
[..]
Misschien kan ik hem dan Sébastian noemen, naar m'n spannende fysio.
Oh echt? Hoe? Niks zeggen tegen hem hoorquote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:21 schreef Webkim het volgende:
[..]
Oeh! Dan weet ik wie jouw fysio is misschien!
Beter dan Nele wat mij betreft! Ieder z'n ding he?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:25 schreef Natalie het volgende:
[..]
Vreselijk. We leven niet in 1730.
Natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 21:27 schreef KatyM het volgende:
[..]
Beter dan Nele wat mij betreft! Ieder z'n ding he?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
Isa!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:41 schreef clauwheee het volgende:
Ik ga ook even meespieken...een korte stoere naam voor een meisje en ik ben zelf wel van het oerhollandse...Nunog. Die is wel van kort en stoer maar iets minder van het oerhollandse.
hé die staat hier ook hoog, Lyke of Lykke.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:35 schreef Kleurdoos het volgende:
Martje of Maartje kan natuurlijk ook.
Of Krelis/Nelis
Kobus & Krelisof krijn of Siem.
Voor mijn volgende dochterHeb ik nu Lykke op het lijstje staan
de gynaecoloog die mn oudste verwijdert heeft heette Romy.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:13 schreef Gerberaatje het volgende:
Hoe spreek je dat uit? Als Lijkke? Zeg maar dood lichaam?quote:Op zondag 12 februari 2012 12:35 schreef Kleurdoos het volgende:
Voor mijn volgende dochterHeb ik nu Lykke op het lijstje staan
Same here.... Wij hadden een hele lijst met meisjesnamen die we leuk vonden en jongensnamen blijft lastig. Overigens had een collega precies hetzelfde. Die hadden een hele rits jongensnamen en geen meisjesnaam en die krijgen een meisje. (zou dit soms een nieuwe manier van geslachtsbepaling zijn)quote:Op zaterdag 11 februari 2012 11:56 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja, hier zou Marthe ook afvallen omdat mijn schoonzus M artine heet. Ik vind die naam al mooi sinds ik 'm in een sprookje hoorde (dat zal ruim 20 jaar geleden zijn geweest).
Maar ik had nog wel wat andere meisjesnamen achter de hand... Jongensnamen, da's lastiger. En laten we die nou juist nodig hebben.
Tijdens onze eerste vakantie samen vertelde hij zijn favoriete namen.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:19 schreef oh-oh het volgende:
Ow mèn I am so with you on the Luciaaaaaaano
Hier niet in elk gevalquote:Op maandag 13 februari 2012 10:03 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Same here.... Wij hadden een hele lijst met meisjesnamen die we leuk vonden en jongensnamen blijft lastig. Overigens had een collega precies hetzelfde. Die hadden een hele rits jongensnamen en geen meisjesnaam en die krijgen een meisje. (zou dit soms een nieuwe manier van geslachtsbepaling zijn)
Mijne ook niet, terwijl ik denk dat ik mn kind best nog eens zo zou noemen als ik niet zo heettequote:Op maandag 13 februari 2012 12:39 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn naam daarentegen ben ik in de geschiedenis van dit topic in geen enkel lijstje tegengekomen.
Mijn naam kwam toevallig op de vorige pagina naar vorenquote:Op maandag 13 februari 2012 13:03 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Mijne ook niet, terwijl ik denk dat ik mn kind best nog eens zo zou noemen als ik niet zo heette
Dat deed mijn lief ook bij onze jongste. Die heeft ook een andere tweede naam dan afgesproken!quote:Op maandag 13 februari 2012 14:24 schreef oeke het volgende:
Haha, dat zou hem wel terug pakken, of althans zijn broer.
Zijn broer en hij gingen 10 jaar geleden zijn broers kind aangeven en toen hebben ze er nog even een extra naam aangeplakt. Moeders was er wel blij mee hoor, maar het was totaal niet overlegd.
Daarom ben ik maar meegeweestquote:Op maandag 13 februari 2012 14:41 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Dat deed mijn lief ook bij onze jongste. Die heeft ook een andere tweede naam dan afgesproken!
Dat idd!quote:Op maandag 13 februari 2012 17:03 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik denk dat ik lichtelijk geflipt was dan! De reden waarom had me dan echt geen drol uitgemaakt, inderdaad in overleg en met toestemming van beiden...
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:21 schreef Sorbootje het volgende:
Nou da's dan geregeld Bodpa!
Mijn lief heeft serieus overwogen zijn oudste dochter Donatella te noemen. Ik denk dat ik niet met hem had kunnen trouwen als hij dat daadwerkelijk had gedaan.
En terechtquote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:21 schreef Sorbootje het volgende:
Nou da's dan geregeld Bodpa!
Mijn lief heeft serieus overwogen zijn oudste dochter Donatella te noemen. Ik denk dat ik niet met hem had kunnen trouwen als hij dat daadwerkelijk had gedaan.
Toen we wisten dat ik zwanger was van Leander was Mikael 2. Die zei: Ik weet wel een naam voor de baby, Sloerie! Hij wist niet eens wat het was en verzon maar iets!quote:Op maandag 13 februari 2012 19:44 schreef bodpa09 het volgende:
Mijn zoon vindt Purk een erg mooie naam voor zijn zusje of broertje...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |