grrrr, das zo kut he...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:42 schreef Swetsenegger het volgende:
op 7.5KM batterij leeg. Nou heb ik nog geen uurtijd in endemondo staanSowieso 10KM gelopen. zo ff nameten.
-edit- 10.47KM
Valt tegen. De bovenkant van hardloopschoenen is zacht dus je voelt de rubbers om de voorkant heel erg ( komt alle kracht op). Mocht jr het toch wilken proberen -> Hema heeft ze ook.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:49 schreef Viking84 het volgende:
http://www.dehardloopwink(...)316336/Snowsteps.php
Handig!.
wacht maar tot bij mij de drukte op het werk weer over isquote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:58 schreef slacker_nl het volgende:
Over twee weken dus over de 100. Gaat bij mij min. 3 weken duren. Je gaat overal de #1 plek opeisen? Succes!
Ik wacht het af, ga toch je ass kicken (pun intented) en dan loop je weer wat minder. Jij zit niet in het Endoteam he?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:35 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
wacht maar tot bij mij de drukte op het werk weer over is
nope,ik gebruik runtasticquote:Op zaterdag 11 februari 2012 19:51 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Ik wacht het af, ga toch je ass kicken (pun intented) en dan loop je weer wat minder. Jij zit niet in het Endoteam he?
ik ook niet, viking met der 30 km per week is killing...quote:Op zondag 12 februari 2012 00:10 schreef Jumparound het volgende:
Eerste plek ga ik niet halen deze week...
Ze is wel toegewijd.quote:Op zondag 12 februari 2012 01:17 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
ik ook niet, viking met der 30 km per week is killing...
quote:
hoho dat gaat niet elke week lukken hequote:
En dan loop je niet even een blokje om om er een mooie rond kilometer getal can te maken? :pquote:Op zondag 12 februari 2012 14:15 schreef motorbloempje het volgende:
Als ik een rondje door m'n buurt loop doe ik dat van deur tot deur en dat is zelden een rondje dat eindigt op ,0 of ,5
Ik loop op tijd en niet op afstand. Dus 45 minuten, 30 minuten, etc etc. Afstand verschilt dan enorm. Ik ga niet even 10 km lopen, daarvoor heb ik wedstrijden, al het andere is tijdgebonden. Of interval gebonden, afhankelijk van het type training.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:12 schreef Viking84 het volgende:
Wat een rare 'onaffe' afstanden lopen jullie soms? (zie het ook in het lijstje staan). Of lopen jullie een ronde tijd?
Ik loop altijd een rondje, tot ik weer thuis of bij mijn fiets ben. Als ik ronde kilometers loop moet ik in de kou teruglopen.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:12 schreef Viking84 het volgende:
Wat een rare 'onaffe' afstanden lopen jullie soms? (zie het ook in het lijstje staan). Of lopen jullie een ronde tijd?
Zodra ik mijn rondje begin druk ik op start in Endomondo en zodra ik klaar ben druk ik op stop. De afstand die Endomondo dan aangeeft noteer ik als afstand in de challenge. Ik loop bijna nooit exact dezelfde rondjes, dus die afstanden variëren nogal.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:12 schreef Viking84 het volgende:
Houd op!quote:Op zondag 12 februari 2012 15:09 schreef Gesloten het volgende:
Net terug van de grote ronde; 13,4 kilometer in 1:08 uur
Maar dan gaan zowel jij als Viking84 ervan uit dat iemand een GPS-ding bij zich heeft dat precies aangeeft hoeveel je nu gelopen hebt.quote:Op zondag 12 februari 2012 14:19 schreef computergirl het volgende:
En dan loop je niet even een blokje om om er een mooie rond kilometer getal van te maken? :p
Ik heb Nike+. Die dame zegt wanneer ik klaar ben. Al klopt dat niet altijd, dus ik weet van mijn vaste rondjes ook wanneer ik ongeveer welke afstand heb gelopen. Ik loop vrijwel altijd dezelfde rondjes. Verveelt tot nu toe niet en ik vind het prettig om te weten wat ik onderweg kan verwachten aan stoplichten en stijgen en dalen.quote:Op zondag 12 februari 2012 15:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maar dan gaan zowel jij als Viking84 ervan uit dat iemand een GPS-ding bij zich heeft dat precies aangeeft hoeveel je nu gelopen hebt.
Niet iedereen heeft zo'n ding. Ik loop bijv. alleen met een horloge met stopwatch-functie.
Van tevoren kijk ik op Google Maps welke route ongeveer 10 of 12,5 is.
Nog steeds thuiszittend.....zwak.![]()
Heb ik ook, niet zozeer de obstakels, maar de route an sich. Daarom vind ik onbekende wedstrijden in onbekende steden minder prettig. Al staat er wel vaak op borden aangegeven op hoeveel km je zit (ik mis er altijd wel een paar), toch vind ik het dan lastig doseren en heb ik het "Is het nog ver, grote smurf?"-gevoel.quote:Op zondag 12 februari 2012 15:29 schreef Viking84 het volgende:
Ik loop vrijwel altijd dezelfde rondjes. Verveelt tot nu toe niet en ik vind het prettig om te weten wat ik onderweg kan verwachten aan stoplichten en stijgen en dalen.
Dus als het 10 graden is, dan loop ik in 20 graden!quote:Op zondag 12 februari 2012 15:41 schreef wyccie het volgende:
Dubbel? Als je rent wordt het vanzelf 10 graden warmer.
Ik moet met -zoveel anders ook regelmatig het zweet van m'n voorhoofd afvegen... Je kan nu prima lopen, eerste 2 km rustig tempo daarna versnellen en laat het zweten maar beginnen.quote:Op zondag 12 februari 2012 16:05 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dus als het 10 graden is, dan loop ik in 20 graden!
Ik hou van warmte!
Zolang het niet boven de 25 graden wordt, vind ik het zalig. Ik veeg liever mijn voorhoofd af van het zweten dan dat ik in mijn handen moet blazen tegen de kou.
Hoeft niet . Vroeger had ik een geval aan mijn schoen dat werkte als een soort stappenteller, maar die gaf alleen op de hele km mijn tempo door aan mn horloge. Dat heeft mijn voorliefde voor ronde afstanden wel beinvloedquote:Op zondag 12 februari 2012 15:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Maar dan gaan zowel jij als Viking84 ervan uit dat iemand een GPS-ding bij zich heeft dat precies aangeeft hoeveel je nu gelopen hebt.
Niet iedereen heeft zo'n ding. Ik loop bijv. alleen met een horloge met stopwatch-functie.
Van tevoren kijk ik op Google Maps welke route ongeveer 10 of 12,5 is.
Nog steeds thuiszittend.....zwak.![]()
Als ik 3x een route heb gelopen vinnik 'm saai worden. Ik moet dan echt een andere route nemen. Thank god heb ik een heel scala aan routes, plus dat ik soms ook gewoon maar een bocht neem en kijk waar ik beland.quote:Op zondag 12 februari 2012 15:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb Nike+. Die dame zegt wanneer ik klaar ben. Al klopt dat niet altijd, dus ik weet van mijn vaste rondjes ook wanneer ik ongeveer welke afstand heb gelopen. Ik loop vrijwel altijd dezelfde rondjes. Verveelt tot nu toe niet en ik vind het prettig om te weten wat ik onderweg kan verwachten aan stoplichten en stijgen en dalen.
Hangt ervan af waar je loopt, natuurlijk. Ik loop in Den Haag/Scheveningen en heb altijd genoeg te zien onderweg: stukje natuurgebied, stukje stad, stukje boulevardquote:Op zondag 12 februari 2012 17:28 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Als ik 3x een route heb gelopen vinnik 'm saai worden. Ik moet dan echt een andere route nemen. Thank god heb ik een heel scala aan routes, plus dat ik soms ook gewoon maar een bocht neem en kijk waar ik beland.
Wel eens van handschoenen gehoord?quote:Op zondag 12 februari 2012 16:05 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dus als het 10 graden is, dan loop ik in 20 graden!
Ik hou van warmte!
Zolang het niet boven de 25 graden wordt, vind ik het zalig. Ik veeg liever mijn voorhoofd af van het zweten dan dat ik in mijn handen moet blazen tegen de kou.
Ik loop ook langs een natuurgebied, maar na een week dat rondje gelopen te hebben vinnik het saai worden. Door in tegengestelde richting te lopen kan je er nog wat meer uithalen, maar dan is de houdbaarheid van de route toch echt wel verstreken. Het liefst loop ik een route 2x achterelkaar, dan kan ik dusdanig rouleren dat ik me niet verveel over een periode van zoveel weken. Plus ik loop ook welleens in Amsterdam of op een atletiekbaan, dat is ook wel prettig. Dat laatste is vooral prettig bij intervaltraining, kan je makkelijk je aantal meters tellen.quote:Op zondag 12 februari 2012 17:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hangt ervan af waar je loopt, natuurlijk. Ik loop in Den Haag/Scheveningen en heb altijd genoeg te zien onderweg: stukje natuurgebied, stukje stad, stukje boulevard. Ik ben altijd bang om te verdwalen (niet onterecht: toen ik 17 km deed, verdwaalde ik gigantisch
)
Het klinkt mij als slappe smoesjes in de oren, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 12 februari 2012 18:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Laat iedereen lekker zelf beslissen welke temperatuur ze lekker vinden om te lopen
Och kan me best voorstellen dat mensen bij een gevoelstemperatuur van -10 en lager nou niet staan te trappelen om naar buiten te gaan. Ten slotte staat dit in LIF he, niet in SPTquote:Op zondag 12 februari 2012 18:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Het klinkt mij als slappe smoesjes in de oren, eerlijk gezegd.
Maar goed, vorig jaar klaagde ik over de warmte (maar ik ging wel), dus we zullen zien wat ik daar dit jaar van vind.
Niet?quote:Op zondag 12 februari 2012 17:57 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb trouwens nog geen handschoenen nodig gehad deze winter.
Nee. Ze waren wel koud aan de buitenkant, maar niet aan de binnenkant en op de eoa manier registreer ik het dan niet als 'koud'. Ik hoor ook wel eens mensen over koude voeten. Ook totaal geen last van. Het enige wat bij mij nog enigszins fris aanvoelt, zijn mijn bovenbenen en mijn wangen.quote:Op zondag 12 februari 2012 18:25 schreef wyccie het volgende:
[..]
Niet?
Ik had toen met -6 of -8 ook geen handschoenen aan en alleen vaseline gesmeerd, maar mijn handen bevroren tot op het bot (ietwat overdreven, maar het deed verdomd veel pijn aan de knokkels). Nu kan ik nergens meer mijn dunne handschoentjes voor het hardlopen vinden.![]()
Ik loop overigens liever in kou dan bij hitte, want anders verlies ik veel vocht en droog ik uit. Kom dan niet meer vooruit, terwijl ik bij kou uiteindelijk wel warm word.
Serieus?quote:Op zondag 12 februari 2012 21:22 schreef locutus51 het volgende:
Met deze temperaturen loop ik met een wintertight.. en verder thermohemd (korte mouw) + shirt (lange mouw) en een jas erover. Handschoenen en een pet...
Grappig. Ik loop juist harder, volgens mijquote:Op zondag 12 februari 2012 19:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb de eerste 2KM handschoenen aan. Daarna zijn mijn handen op temperatuur. Verder geen mutsen fzo op gehad, alleen een thermoshirt, longsleeve en bij de gevoelstemperaturen van afgelopen 2 weken nog een windjack. Verder een dikke tight.
Enige wat ik merk van de kou is dat ik een tikkie minder hard loop en dat ik meer last heb van kleine pijntjes en irritaties in gewrichten na afloop.
30 km!quote:Op zondag 12 februari 2012 21:21 schreef MvN_Rdam het volgende:
Vandaag lekker een rustdag genomen![]()
Gister mn lange duurloop gehad (30 KM) en ik moet zeggen dat ik minder snel herstel door de kou![]()
En dat van die bovenbenen is idd herkenbaar! Ik draag ook 2 broeken, een korte en een lange.
Handschoenen ook, al beginnen die na een tijdje irritant te worden haha!
Zo loop ik ook, exclusief de handschoenenquote:Op zondag 12 februari 2012 21:43 schreef slacker_nl het volgende:
Nee dan krijg je het niet warm. Ik loop met een iets andere config:
Wintertight
hardloopshirt met korte mouwen
Wintershirt of shirt met lange mouwen
Windjack
Handschoenen
Loopt heerlijk.
30 kilometer ... kom ik aan met mijn 9 km per keer (op naar de 10-12quote:Op zondag 12 februari 2012 21:21 schreef MvN_Rdam het volgende:
Vandaag lekker een rustdag genomen![]()
Gister mn lange duurloop gehad (30 KM) en ik moet zeggen dat ik minder snel herstel door de kou![]()
En dat van die bovenbenen is idd herkenbaar! Ik draag ook 2 broeken, een korte en een lange.
Handschoenen ook, al beginnen die na een tijdje irritant te worden haha!
Enorm. Maar vond mezelf het laatste jaar zo lui dat ik nu weer 'actief' geworden ben. Ook beetje uit verveling... Het bevalt welquote:
Cool!quote:Op maandag 13 februari 2012 18:31 schreef YUR het volgende:
Eindelijk weer eens "normaal" kunnen lopen. Dat wil zeggen: Langer dan 10 minuten achtereen zonder dat mn rug vastsloeg
Dat het voor mijn doen niet zo heel vlug ging, kan me niet schelen. Zo'n 3 kwartier achter elkaar gelopen![]()
![]()
Omdat je zo snel moe wordt ervan?quote:Op maandag 13 februari 2012 18:35 schreef jerryboy het volgende:
Ik ben bij het hardlopen altijd geneigd sneller op te geven. Vraag me niet waarom
Mooiquote:Op maandag 13 februari 2012 18:31 schreef YUR het volgende:
Eindelijk weer eens "normaal" kunnen lopen. Dat wil zeggen: Langer dan 10 minuten achtereen zonder dat mn rug vastsloeg
Dat het voor mijn doen niet zo heel vlug ging, kan me niet schelen. Zo'n 3 kwartier achter elkaar gelopen![]()
![]()
quote:Op maandag 13 februari 2012 18:31 schreef YUR het volgende:
![]()
daarom probeer ik altijd in een ritme te komen waarbij het lopen "vanzelf" gaat...je benen lijken dan automatisch vooruit te gaan zonder dat je er bij na hoef te denken.quote:Op maandag 13 februari 2012 18:44 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Omdat je zo snel moe wordt ervan?
Ik heb hetzelfde.
Fietsen is minder energievretend, dat houd je langer vol. En wordt het moeilijk, dan fiets je wat langzamer. Met hardlopen is het lastig om minder hard hard te lopen, dat wordt dan al heel snel gewoon wandelen.
Klinkt precies hetzelfde als bij mij. Die eerste kilometers blijven afzien. Daarna kom je op 'cruise' snelheid.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
daarom probeer ik altijd in een ritme te komen waarbij het lopen "vanzelf" gaat...je benen lijken dan automatisch vooruit te gaan zonder dat je er bij na hoef te denken.
Als je eenmaal in dit ritme zit kan je het vaan kilometers vol houden.
Maar ik ben dan ook wel een langzame starter, ik begin vaak pas na een kilometer of 3 echt lekker te lopen
Zou je niet eens wat aan je snelheid gaan doen? Dit schiet niet echt op zo.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:44 schreef uniekhoorn het volgende:
Vanmorgen gelopen, eindelijk weer.
Hoe langer je niet gaat hoe moeilijker het wordt...
11 km in 1.00.20 uur, tevreden! (op die 20 sec. na dan)
Loop wel in mijn wintertight, lekker winddicht op de bovenbenen inderdaad.
Daarbij een hardloopshirt met lange mouwen, vandaag ook nog een t-shirtje erbij aan.
Geen handschoen (alleen bij vorst) of muts.
Loop eigenlijk altijd hetzelfde rondje die ik in allerlei afstanden kan doen, vind het wel fijn die 'ijkpunten'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer actief op Fok!
Vraag me af of het helemaal geen 3G verbruikt.. Toen ik probeerde of ik m'n oude iPhone (zonder sim) mee kon nemen ipv mijn nieuwe ging dat iig niet lukken..quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Als je trouwens Runkeeper op een I-Phone draait, dan gaat dat toch via GPS he? Betekent dat dan dat je verder geen internetverbinding of 3G gebruikt, dus dat het kosteloos is, ook in het buitenland?
Ik ga namelijk over een paar weken skieen en het lijkt me wel leuk om dan bij te houden hoeveel je dan eigenlijk aflegt en hoe snel.
En ook voor in de zomervakantie als ik in het buitenland wil lopen.
Weet iemand zeker hoe dat precies zit?
http://support.runkeeper.(...)unkeeper-use-3g-dataquote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Als je trouwens Runkeeper op een I-Phone draait, dan gaat dat toch via GPS he? Betekent dat dan dat je verder geen internetverbinding of 3G gebruikt, dus dat het kosteloos is, ook in het buitenland?
Ik ga namelijk over een paar weken skieen en het lijkt me wel leuk om dan bij te houden hoeveel je dan eigenlijk aflegt en hoe snel.
En ook voor in de zomervakantie als ik in het buitenland wil lopen.
Weet iemand zeker hoe dat precies zit?
enquote:Sorry for the delayed response.
There is no way to know exactly how much data is being transferred as each activity has a different number of data points. If you would like to use RunKeeper and avoid any charges, follow the steps below:
Turn 'send location data' off in RunKeeper app settings
Turn 3G off
Then, track activity as normal, resend activity when you have wi-fi connection afterwards and you should avoid being charged for any data transfers.
quote:All features are available for activity tracking with 3g off except RK Live, which requires sending data from app to web real time. As long as you have strong GPS connection 3g is not required for activity tracking. You can send activities from app to web when you re-establish wi-fi connection. Hope this helps.
ik gebruik endo op een foon zonder simkaart. Dat moet een antwoord op de vraag zijn. Maw, data connectie is niet nodig voor het mappen/tracken v je route/workout.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Google Maps wel, maar TomTom bijvoorbeeld niet. Dat kun je gewoon in het buitenland gebruiken zonder dataroaming aan. Hoe het met Endomondo/Runkeeper gaat durf ik niet te zeggen
Ah, dat is mooi, dan zou ik het tijdens het skieen kunnen gebruiken. Wat ik wil weten is het aantal kilometers en de tijd/snelheid. En dat krijg je dan dus.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:04 schreef Fallen het volgende:
Ik heb in Duitsland een aantal wandelingen gemaakt en inderdaad RunKeeper gebruikt. Gewoon data-roaming uitzetten. De GPS-locaties worden wel bijgehouden, slechts zonder kaart. Die wordt later toegevoegd als je gaat syncen.
Je krijgt tijdens het lopen dus ook alleen 'platte' feedback. Het aantal kilometers en de tijd. In je totaal staat dan ook het aantal calorieën. Ga je daarna syncen, dan schieten die calorieën ook omhoog omdat je route op de kaart wordt gelegd en dus ook hoogteverschil gaat meerekenen.
In Nederland niet, maar in het buitenland wordt dat natuurlijk wel een duur grapje, toch?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:20 schreef AntiChrist het volgende:
ik gebruik het automatisch uploaden van RunKeeper dus dan heb je wel 3G nodig. niet dat het me wat uitmaakt veel data zal het niet gebruiken.
ligt eraan je hebt vrij veel buitenland prepaidbundels welke echt niet zo heel erg duur zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Absoluut, dan kun je je dataroaming echt maar beter uitzetten
Ja, dat is zo. Maar veel mensen staan er niet bij stil om zo'n bundel te nemen. En die bundels zijn ook alleen maar in Europa geldig, toch?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:31 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
ligt eraan je hebt vrij veel buitenland prepaidbundels welke echt niet zo heel erg duur zijn.
ik heb vorige jaar tijdens sziget via t-mobile een week lang internet gehad voor 15 euro.
nope ! je hebt ook bundels voor buiten europa maar die zijn prijzigerquote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:32 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Maar veel mensen staan er niet bij stil om zo'n bundel te nemen. En die bundels zijn ook alleen maar in Europa geldig, toch?
Precies. Ik ga daarom altijd maar gewoon naar de McDonalds of andere plek waar ik even gratis de wifi kan gebruikenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 15:36 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
nope ! je hebt ook bundels voor buiten europa maar die zijn prijziger
Nee man, tenzij je je map wilt bekijken is het nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:36 schreef YUR het volgende:
Ik was in de veronderstelling dat ik 3G nodig had voor Endomondo
Waarom loop je dan door?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:02 schreef SEMTEX het volgende:
Gisteren nog 6,6km gelopen in een uurtje. Kreeg kramp al meteen in de eerste minuut.
Dat is waar, maar volgende keer misschien maar langer wachten?quote:
Ik kan soorten kramp redelijk uit elkaar houden. Heb een tijdje een soort gehad die niet weg wilde gaan, terwijl ik niet eens veel gegeten had. Die soort verdween zodra ik magnesium supplementen ben gaan slikken. Ik ken mijn lichaam en zijn reacties erg goed, omdat ik allergisch ben en dus altijd goed in de gaten houd waar hij ergens op reageert. Dit was een kramp links onderin mijn buik. Waren gewoon mijn darmen en na wat rustiger aan doen ging het steeds beter. Niks aan de hand dusquote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:20 schreef DarkElf het volgende:
Ik zie luisteren naar je lichaam niet iets voor quitters maar goed, dat ben ik hè?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |