Teregggten klagt dat Johan irritant bezig was, maar topshowtje nonetheless.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:35 schreef j0rdiiii het volgende:
Al dat gejank en deze TT.![]()
Niks aan de hand gister man. Top uitzending, zoals altijd.
Maar dat is FOK!, je moet alles negatief en cynisch benaderen, als je een programma leuk vindt ben je een grote josti etc.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:35 schreef j0rdiiii het volgende:
He groupie, dat jij al loopt te kwijlen als jij die lelijke snor ziet wilt nog niet zeggen dat elke vorm van kritiek onterecht is. Feit blijft dat Derksen zichzelf de laatste tijd loopt te overschreeuwen en hetgeen Derksen zijn populariteit aan te danken heeft, zich tegen hem lijkt te keren.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:35 schreef j0rdiiii het volgende:
Zeker weten het lijkt wel alsof hij een broeikaseffect van sigarenrook heeft geproduceerd waardoor zijn woorden blijven terugkaatsen op het publiek. In het begin kreeg ik het er nog wel lekker warm van, maar ondertussen smelt mijn sympathie echt weg.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
He groupie, dat jij al loopt te kwijlen als jij die lelijke snor ziet wilt nog niet zeggen dat elke vorm van kritiek onterecht is. Feit blijft dat Derksen zichzelf de laatste tijd loopt te overschreeuwen en hetgeen Derksen zijn populariteit aan te danken heeft, zich tegen hem lijkt te keren.
Idd. Ben een fan van het eerste uur. Voordat iedereen al jolig en preppy begon te doen na die hele WK-uitzendingen volgden ik en velen het programma al een aantal jaren. Ik vind het dan ook een beetje raar dat al die doorgeslagen VI-adepten ineens geen enkele vorm van kritiek toestaan. (of het moet een grote troll zijn, dan zeg ik: hulde)quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:39 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
He groupie, dat jij al loopt te kwijlen als jij die lelijke snor ziet wilt nog niet zeggen dat elke vorm van kritiek onterecht is. Feit blijft dat Derksen zichzelf de laatste tijd loopt te overschreeuwen en hetgeen Derksen zijn populariteit aan te danken heeft, zich tegen hem lijkt te keren.
Eensch.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Het gaat gewoon mis als Hans er is. Omdat het dan allemaal geforceerd eruit komt. Dit is al meerdere male duidelijk geworden sinds Hans zijn terugkeer in het programma. De vraag is dan wel moet je Hans hier op liquideren of Derksen overtuigen zich normaler op te stellen. Want in potentie is Hans gewoon een leuke wisselgast.
Vergeet je niet je zoutzuur in te nemen vanavond?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:50 schreef AryaMehr het volgende:
Vroeger, voordat allerlei idiote programma's als RTL Boulevard en DWDD nog aandacht besteedden aan VI was het nog enigszins leuk. Tegenwoordig lijkt de authenticiteit verdwenen en lijkt Derksen een karikatuur van zichzelf zijn geworden. Dat hele schijt-aan-het-wereldje gevoel die VI eerst bracht is bij mij in ieder geval compleet verdwenen. Alsof je favoriete band ook opeens door het grote publiek is ontdekt waardoor het steeds minder interessant wordt omdat de massa nou eenmaal alles verslindt wat op zijn pad terecht komt. Vermijd de massa, dat zei een wijs man 2500 jaar geleden al.
Je hebt gelijk. Alhoewel, het zou me niet verbazen als het concept op een redelijk korte termijn compleet in elkaar zakt. Ook ik kijk VI al jaren - voordat al die snotneuzen in dit topic het ontdekten - maar het lijkt me steeds minder te interesseren.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:44 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Idd. Ben een fan van het eerste uur. Voordat iedereen al jolig en preppy begon te doen na die hele WK-uitzendingen volgden ik en velen het programma al een aantal jaren. Ik vind het dan ook een beetje raar dat al die doorgeslagen VI-adepten ineens geen enkele vorm van kritiek toestaan. (of het moet een grote troll zijn, dan zeg ik: hulde)
Feit blijft dat Johan zich gisteren (en misschien al wat langere tijd in mindere mate) een beetje lijkt te overschreeuwen. De ene keer pakt het geniaal uit, de andere keer totaal niet en begint het een beetje een zielige vertoning te worden. Dat laatste was gisteren het geval.
Bovenstaande hangt wat mij betreft ook een beetje samen met het feit dat Johan in de regel weinig feitelijke hedendaagse voetbalkennis heeft en ook op weinig voetbalverstand is te betrappen. Dat weet hij zelf ook, aangezien hij altijd z'n snater dichthoudt wanneer mensen met verstand van voetbal aan het woordt zijn of juist zo iemand naar de mond zit te praten in een uitzending. Dit alles om maar niet door de mand te vallen op tv.
Ben een grote fan van Derksen, maar laten we wel een beetje objectief blijven. Af en toe slaat hij door en hij heeft ook (grote) beperkingen. Wie een grote bek heeft moet het ook kunnen waarmaken en dat is een beetje waar je soms tegen aan hikt bij Johan.
Ik ook een win win situatie dus, maar van cliches alsquote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:53 schreef Jmsls het volgende:
We kunnen ook allemaal niet meer op hem reagerendie jongen verveelt zich gewoon.
word ik toch zo moe.quote:karikatuur van zichzelf
Mij ook niet als ze op deze voet doorgaan. Zodra de massale aandacht weer een beetje is weggezakt zal het er wel op verbeteren.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:55 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Alhoewel, ik zou me niet verbazen als het concept op een redelijk korte termijn compleet in elkaar zakt.
Laten we het hopen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:56 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Mij ook niet als ze op deze voet doorgaan. Zodra de massale aandacht weer een beetje is weggezakt zal het er wel op verbeteren.
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:44 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Idd. Ben een fan van het eerste uur. Voordat iedereen al jolig en preppy begon te doen na die hele WK-uitzendingen volgden ik en velen het programma al een aantal jaren. Ik vind het dan ook een beetje raar dat al die doorgeslagen VI-adepten ineens geen enkele vorm van kritiek toestaan. (of het moet een grote troll zijn, dan zeg ik: hulde)
Feit blijft dat Johan zich gisteren (en misschien al wat langere tijd in mindere mate) een beetje lijkt te overschreeuwen. De ene keer pakt het geniaal uit, de andere keer totaal niet en begint het een beetje een zielige vertoning te worden. Dat laatste was gisteren het geval.
Bovenstaande hangt wat mij betreft ook een beetje samen met het feit dat Johan in de regel weinig feitelijke hedendaagse voetbalkennis heeft en ook op weinig voetbalverstand is te betrappen. Dat weet hij zelf ook, aangezien hij altijd z'n snater dichthoudt wanneer mensen met verstand van voetbal aan het woordt zijn of juist zo iemand naar de mond zit te praten in een uitzending. Dit alles om maar niet door de mand te vallen op tv.
Ben een grote fan van Derksen, maar laten we wel een beetje objectief blijven. Af en toe slaat hij door en hij heeft ook (grote) beperkingen. Wie een grote bek heeft moet het ook kunnen waarmaken en dat is een beetje waar je soms tegen aan hikt bij Johan.
Niets erger dan al die VI-adepten die continu op alles wat de heren roepen al lopen te fappen. Van die figuren die het internet afstruinen om elke scheet die de heren laten op te slaan en in dit topic te droppen. Elke nietszeggende radiofragment en tv-optreden beluisteren en bekijken omdat hun grote held op de radio/tv is. Een enigszins zielige vorm van persoonsverheerlijking en groupie gedrag bij een hoop figuren hier. Hoogst waarschijnlijk aanwezig bij figuren die uberhaupt een gebrek aan een sociaal leven hebben en inmiddels de enigszins obsessieve interesse in het leven van een ander hebben verheven tot hun favoriete hobby. Kansloos.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:56 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik ook een win win situatie dus, maar van cliches als
[..]
word ik toch zo moe.
Ik voel me aangesproken.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Niets erger dan al die VI-adepten die continu op alles wat de heren roepen al lopen te fappen. Van die figuren die het internet afstruinen om elke scheet die de heren laten op te slaan en in dit topic te droppen. Elke nietszeggende radiofragment en tv-optreden beluisteren en bekijken omdat hun grote held op de radio/tv is. Een enigszins zielige vorm van persoonsverheerlijking en groupie gedrag bij een hoop figuren hier. Hoogst waarschijnlijk aanwezig bij figuren die uberhaupt een gebrek aan een sociaal leven hebben en inmiddels de enigszins obsessieve interesse in het leven van een ander hebben verheven tot hun favoriete hobby. Kansloos.
Het lijkt mij tamelijk onschuldig, maar als jij het als gevaarlijk voor jouzelf beschouwt zal ik je niet dwingen terug te komen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Niets erger dan al die VI-adepten die continu op alles wat de heren roepen al lopen te fappen. Van die figuren die het internet afstruinen om elke scheet die de heren laten op te slaan en in dit topic te droppen. Elke nietszeggende radiofragment en tv-optreden beluisteren en bekijken omdat hun grote held op de radio/tv is. Een enigszins zielige vorm van persoonsverheerlijking en groupie gedrag bij een hoop figuren hier. Hoogst waarschijnlijk aanwezig bij figuren die uberhaupt een gebrek aan een sociaal leven hebben en inmiddels de enigszins obsessieve interesse in het leven van een ander hebben verheven tot hun favoriete hobby. Kansloos.
Ik maakte me daar in het verleden ook wel een beetje schuldig aan.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jij bent wat mij betreft precies het archetype van de persoon die ik beschrijf. Ze zouden je wat mij betreft moet onderwerpen aan psychoanalyse om je op een Weense sofa te gaan ondervragen en uit te dokteren waar tijdens je jeugd het mis is gegaan.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:53 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Het lijkt mij tamelijk onschuldig, maar als jij het als gevaarlijk voor jouzelf beschouwt zal ik je niet dwingen terug te komen.
Het is maar een tv programma, waar ik voor mijn plezier naar kijk. Mocht ik de komende dagen toevallig stuiten op een VI gerelateerd (radio) fragment, zal ik dat zonder schuldgevoel hier plaatsen. Excuses als ik je verkeerd interpreteer, maar volgens mij neem jij het internet en VI iets te serieus. Zolang VI mij nog kan vermaken, blijf ik kijken, en ik kan goed mijn mening onderscheiden van de beeldvorming van het internet.
Het kan zijn dat je me ziet als een kansloos ventje, but I don't care. Verder zal ik je niet meer voeden.
Jij was ooit blauw toch? Dan weet je toch ook wel dat er mensen zijn met paupah internet die niet al 't moois kunnen laden? Vooral mobiel.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:07 schreef NJ het volgende:
Waarom staan de plaatjes van de OP in spoilers?
[/spuitelf]
Mobiel ja. Is ongevraagd gedaan na een enkele klacht van Satan Caland.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:08 schreef msnk het volgende:
[..]
Jij was ooit blauw toch? Dan weet je toch ook wel dat er mensen zijn met paupah internet die niet al 't moois kunnen laden? Vooral mobiel.
Echt waar? Was hij het?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:10 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Mobiel ja. Is ongevraagd gedaan na een enkele klacht van Satan Caland.
En tot op zekere hoogte moet je daar ook rekening mee houden, maar kom op zeg. Die plaatjes maken de OP juist tot wat ie is. Als je daar al niet tegen kunt, moet je niet mobiel gaan internetten.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:08 schreef msnk het volgende:
[..]
Jij was ooit blauw toch? Dan weet je toch ook wel dat er mensen zijn met paupah internet die niet al 't moois kunnen laden? Vooral mobiel.
Wacht maar ff..quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:27 schreef Jmsls het volgende:
Ik zit hier ook soms op mn mobiel op maar ik vind het wel een beetje gezeik eerlijk gezegd, kunnen we niet de plaatjes terugdoen tot iemand weer een klacht heeft, want iedereen lijkt de plaatjes gewoon te willen.
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Voetbal_International Is de niet verkrachtte versie dacht ikquote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:26 schreef NJ het volgende:
[..]
En tot op zekere hoogte moet je daar ook rekening mee houden, maar kom op zeg. Die plaatjes maken de OP juist tot wat ie is. Als je daar al niet tegen kunt, moet je niet mobiel gaan internetten.
Dit valt mij ook heel erg op altijd.quote:Bovenstaande hangt wat mij betreft ook een beetje samen met het feit dat Johan in de regel weinig feitelijke hedendaagse voetbalkennis heeft en ook op weinig voetbalverstand is te betrappen. Dat weet hij zelf ook, aangezien hij altijd z'n snater dichthoudt wanneer mensen met verstand van voetbal aan het woordt zijn of juist zo iemand naar de mond zit te praten in een uitzending. Dit alles om maar niet door de mand te vallen op tv.
Het probleem lijkt me veel simpeler aan te pakken: de mobiele versie van het forum moet standaard gewoon geen plaatjes tonen. Gewoon net als in Gmail: als je de plaatjes wilt zien kun je op een knopje drukken en als je ze altijd wilt zien kun je dat in je instellingen aangeven. Opgelost, slotje!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:27 schreef Jmsls het volgende:
Ik zit hier ook soms op mn mobiel op maar ik vind het wel een beetje gezeik eerlijk gezegd, kunnen we niet de plaatjes terugdoen tot iemand weer een klacht heeft, want iedereen lijkt de plaatjes gewoon te willen.
SLOTJE OP DE VI REEKS NEET OCH?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:34 schreef Veerboot het volgende:
[..]
Het probleem lijkt me veel simpeler aan te pakken: de mobiele versie van het forum moet standaard gewoon geen plaatjes tonen. Gewoon net als in Gmail: als je de plaatjes wilt zien kun je op een knopje drukken en als je ze altijd wilt zien kun je dat in je instellingen aangeven. Opgelost, slotje!
Oké... En?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:39 schreef Oliver23 het volgende:
Morgen gaat Genee met Albert Verlinde een Elfstedentochtprogramma presenteren
http://www.ad.nl/ad/nl/94(...)ogrammering-om.dhtml
Ja, joh. Hier zitten toch alleen maar van die zielige VI-adepten zonder verder sociaal leven die bij iedere scheet van Derksen & Co gelijk beginnen te fappen. Slotje ter bescherming!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:35 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
SLOTJE OP DE VI REEKS NEET OCH?
Erik was een held! De Duivenvriend!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:38 schreef msnk het volgende:
Die vieze jakhals mag niet alleen grijs-wit worden gemaakt, maar ook gewoon een dikke vette rode tering kruis over zijn kutkop
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:53 schreef satecl het volgende:
[..]
Erik was een held! De Duivenvriend!
Knurft-Zork3quote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:57 schreef GGMM het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wie heeft deze gemaakt?
Deze stonden er nog niet bij in die Wiki-OP En de Op aanpassen is echt hogere wiskudequote:
Rene en eventueel gast (trainers/voetbalmensen) doen de voetbalvragen. Johan is er voor het delen van bestuurlijke zaken. Soort hardcore, goed geinformeerde troll 2.0. Naja, een troll ook niet helemaal, maar hij kan moeilijk hard trollen. Hij haalt iig zaken aan en bespreekt ze op een manier waar ze bij Studio Sport rooie oortjes van krijgen. En dat alles gaat op een polonaise! BIER EN TIETEN-manier. Koffietijd voor mannenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 21:33 schreef Ties02 het volgende:
Vond het vooral een beetje zielig voor Hans, de fragmentjes waar hij mee komt kan ik me vaak in vinden, en als je een beetje naar hem luistert is het gewoon harstikke zinnig en op voetbal gericht wat ie allemaal zegt. Johan heeft de laatste tijd alleen maar commentaar op organitorisch vlak/transfers.clubbeleid, maar de keren dat het bij hem inhoudelijk over voetbal gaat zijn op 1 hand te tellen, daarom ook enigzins hypocriet dat ie alleen maar voetbalkundige mensen aan tafel wil
Ja valt me ook op, Schelvis gaf wel wat tegengas met Italie maar Boskamp gaat er ook weinig tegenin.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:01 schreef tjoptjop het volgende:
Zou goed zijn als die Jakhals weer eens komt. Dat is de enige die nog een beetje tegen Johan in gaat. Nu zijn het makke lammetjes die ja en amen zeggen. Boskamp ook bijv laatst toen Johan weer liep te oreren dat Feyenoord blij mag zijn als ze het rechterrijtje halen ... blablabla.. Beenhakker man van de club... Hij zat er bij en kon hooguit wat schaapachtig knikken. Terwijl het afgelopen half jaar heeft laten zien dat het complete BS is.
Alsof ze bang voor hem zijn
Mee eens.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:09 schreef Rens-Reith het volgende:
Misschien is het hele probleem dat er te weinig variatie zit in de gastenlijst. Alleen is het ook niet goed dat al die nietsnutten die 90 minuten hun bek houden weer te gast zijn. Dus waarom niet een keer Hugo Borst, Jakhals Erik en Raoul Heertje uitnodigen? Echt jammer dat Derksen die jakhals niet meer wilt, prima kerel hoor.
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ga toch weg man. Bij Studio Voetbal heb ik tenminste nog het idee dat het over voetbal gaat. Bij VI gaat het er tegenwoordig om wie er het gekst kan doen
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ga toch weg man. Bij Studio Voetbal heb ik tenminste nog het idee dat het over voetbal gaat. Bij VI gaat het er tegenwoordig om wie er het gekst kan doen
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:20 schreef Littlerabbit het volgende:
De VI HOOLIGANS hebben opnieuw een slag gewonnen. WE HEBBEN ONZE OP TERUG
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 23:23 schreef Paxcon het volgende:
Lekker kut als je op een mobiel device de eerste pagina wil lezen en deze telkens verspringt door die plaatjes..
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:06 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja valt me ook op, Schelvis gaf wel wat tegengas met Italie maar Boskamp gaat er ook weinig tegenin.
Zie Genee ook genietenquote:Op woensdag 8 februari 2012 00:23 schreef BechirPSV het volgende:
[..]
Heb eigenlijk nooit meer een aflevering gezien na deze waar die zo hard gedist werd.
Schelvis begon idd een beetje voetbalinhoudelijk tegengas te geven, maar had niet t lef door te drammen, want dan raakt JD geirriteerd
quote:Op woensdag 8 februari 2012 00:39 schreef DrDentz het volgende:
is dat wel zo dat derksen eerst zei dat die sef van psv er geen moer van ken en hem later opeens een toptrainer vond, zijn mening over iemand verandert toch bijna nooit
Nogal een beetje tegenstrijdig, niet?quote:Op woensdag 8 februari 2012 00:23 schreef BechirPSV het volgende:
[..]
Heb eigenlijk nooit meer een aflevering gezien na deze waar die zo hard gedist werd.
Schelvis begon idd een beetje voetbalinhoudelijk tegengas te geven, maar had niet t lef door te drammen, want dan raakt JD geirriteerd
Ik reageerde op een quote dat schelvis afegelopen vrijdag tegen Derksen inging. Vandaar idd, maar aangezien jij het hele topic al aan het zeiken bent kijk niet op van deze hersenloze reactie.quote:Op woensdag 8 februari 2012 00:56 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nogal een beetje tegenstrijdig, niet?
En dat volgens iemand die klaarblijkelijk in het leven geen interessanter onderwerp kan vinden dan voetbal en daarom in zowel zijn username als in zijn avatar verwijst naar een nietszeggend sfeerloze voetbalclub. Laat me raden, je slaapt ook nog in de pyjama van je favoriete voetbalclub? Laat me niet lachen man.quote:Op woensdag 8 februari 2012 01:03 schreef BechirPSV het volgende:
[..]
Ik reageerde op een quote dat schelvis afegelopen vrijdag tegen Derksen inging. Vandaar idd, maar aangezien jij het hele topic al aan het zeiken bent kijk niet op van deze hersenloze reactie.
Handig, thanksquote:Op woensdag 8 februari 2012 02:04 schreef Vasilevski het volgende:
Even iets heel anders: vroeger stond er op de site van RTL Voetbal altijd een mooi lijstje van al die afleveringen van Voetbal Insite uit '07-'08, maar dat lijkt nu weg te zijn. Ik dacht dat ze die afleveringen er misschien af hadden geflikkerd, maar ze staan er nog en hier is nog het overzicht te zien. Leuk! Staan ook veel minder fragmentjes van op Youtube natuurlijk.
Zo heeft ieder zijn hobby, leuk hé!?quote:Op woensdag 8 februari 2012 01:28 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
En dat volgens iemand die klaarblijkelijk in het leven geen interessanter onderwerp kan vinden dan voetbal en daarom in zowel zijn username als in zijn avatar verwijst naar een nietszeggend sfeerloze voetbalclub. Laat me raden, je slaapt ook nog in de pyjama van je favoriete voetbalclub? Laat me niet lachen man.
Die komen niet meer omdat Johan klaarblijkelijk alleen nog gasten uit het voetbalwereldje wil. Gaf de Jakhals onlangs aan in een interview. Vind ik ook wel jammer, de laatste weken hebben alleen Boskamp, Kraay jr. en Schelvis gerouleerd toch?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:01 schreef tjoptjop het volgende:
Zou goed zijn als die Jakhals weer eens komt. Dat is de enige die nog een beetje tegen Johan in gaat. Nu zijn het makke lammetjes die ja en amen zeggen. Boskamp ook bijv laatst toen Johan weer liep te oreren dat Feyenoord blij mag zijn als ze het rechterrijtje halen ... blablabla.. Beenhakker man van de club... Hij zat er bij en kon hooguit wat schaapachtig knikken. Terwijl het afgelopen half jaar heeft laten zien dat het complete BS is.
Alsof ze bang voor hem zijn
Derksen afwisselen met Hugo Borst zou ik geen probleem vindenquote:Op woensdag 8 februari 2012 09:59 schreef Symer het volgende:
Derksen begint een beetje de molensteen om de nek van VI te worden.
Mogen we al fantaseren over een Derksen-vervanger, of is dat nog taboe?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Aad hebben we nog een paar keer gehad, maar is volgens mij niet erg regelmatig. Het was wel leuk met Aadje, maar volgens mij had hij wel eerst even bedongen dat iedereen een beetje aardig over hem zou zijn. :pquote:Op woensdag 8 februari 2012 09:44 schreef Jivis het volgende:
[..]
Die komen niet meer omdat Johan klaarblijkelijk alleen nog gasten uit het voetbalwereldje wil. Gaf de Jakhals onlangs aan in een interview. Vind ik ook wel jammer, de laatste weken hebben alleen Boskamp, Kraay jr. en Schelvis gerouleerd toch?
Hij heeft het fragment zelfs geretweetquote:Op woensdag 8 februari 2012 10:36 schreef Symer het volgende:
Zou Aad na afgelopen maandag nog wel komen? Of kan ie daar zelf ook om lachen?
quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:20 schreef satecl het volgende:
[..]
Derksen afwisselen met Hugo Borst zou ik geen probleem vindenMaar niet te vaak hoor!
Dat is best een goed plan! Dan kan Derksen mooi elke maandag vrij nemen, beetje genieten van z'n oude dag enzo, beetje die zurigheid d'r uit vissen en hebben wij geen Johan-Hansie tenenkrommende tv meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
aad300 is het toch? Volgens mij heeft hij alleen de oproep van sigaarsnor om met hem te gaan schaatsen geretweet.quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:42 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Hij heeft het fragment zelfs geretweet
Derksen is hoofdsponsor van VI, dus ik denk dat een aflevering begint met Johan z'n stoel neer te zetten.quote:Op woensdag 8 februari 2012 09:59 schreef Symer het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:20 schreef LudoSanders het volgende:
Grappig om te zien dat de meest recente foto's van Aad op het ijs allemaal in bijzijn van andere schaatsers is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 8 februari 2012 09:59 schreef Symer het volgende:
quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:51 schreef Veerboot het volgende:
Er staat in de VI van deze week ook een stukje over het RTL/YouTube-gedoe (pagina 33 voor de liefhebbers). Belangrijkste: Directeur RTL7: "Probleem ligt volledig bij YouTube".
quote:Op woensdag 8 februari 2012 13:51 schreef Veerboot het volgende:
Er staat in de VI van deze week ook een stukje over het RTL/YouTube-gedoe (pagina 33 voor de liefhebbers). Belangrijkste: Directeur RTL7: "Probleem ligt volledig bij YouTube".
Inderdaad zeg, sjongejongequote:Op woensdag 8 februari 2012 14:07 schreef NJ het volgende:
[..]!
Het probleem ligt volledig bij RTL, omdat ze te weinig geld zien. Het is RTL die de filmpjes laat blokkeren, niet Youtube die dat op eigen initiatief doet.
Nou ja, als iemand geld loopt te verdienen aan filmpjes die jij gemaakt hebt, zou je daar toch ook minstens een deel van willen zien.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:07 schreef NJ het volgende:
[..]!
Het probleem ligt volledig bij RTL, omdat ze te weinig geld zien. Het is RTL die de filmpjes laat blokkeren, niet Youtube die dat op eigen initiatief doet.
Dat deel kregen ze ook, alleen willen ze dus een hoger deel.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:13 schreef muzas het volgende:
[..]
Nou ja, als iemand geld loopt te verdienen aan filmpjes die jij gemaakt hebt, zou je daar toch ook minstens een deel van willen zien.
Dat dus.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:07 schreef NJ het volgende:
[..]!
Ze zien er minstens een deel van, alleen volgens RTL is dat deel niet groot genoeg. En dat is inderdaad hun goed recht, maar ga dan niet huilen dat je er echt niets aan kan doen, want dat is pertinent niet waar.quote:Op woensdag 8 februari 2012 14:13 schreef muzas het volgende:
[..]
Nou ja, als iemand geld loopt te verdienen aan filmpjes die jij gemaakt hebt, zou je daar toch ook minstens een deel van willen zien.
Whahahaquote:
quote:
Altijd wel gehad ook. Leuke man met goede analyses alleen af en toe net iets te vol van zichzelfquote:
haha held!quote:Op woensdag 8 februari 2012 19:09 schreef ZuidGrens het volgende:
Wat een serieuze toon in dit topic jongens!
Een hoop van jullie kunnen samen met Gijpie en Hansie op de bank depressief gaan zitten wezen, beetje om de beurt naar de bakker. Is toch heerlijk?
Laat gaan joh. Minder show'tje, nou en. Kan toch. Derksen is een prima gozer, niet mis mee. Kan een keer gebeuren. Ook de Derksen's van deze wereld maken wel eens foutjes man. Misschien is het wel vermoeidheid, ja toch? Weten wij veel..prima man.
Wat een gasten...quote:
Iig rechten gestudeerd en behaald omdat de ouders dat wilde.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:57 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Heel knap inderdaad. Volgens mij is Genee ook behoorlijk intelligent.
Heeft Gymnasium en daarna rechten gedaan geloof ik.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:57 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Is ook iemand die niet alleen de sportpagina in de krant leest.quote:Op woensdag 8 februari 2012 20:57 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Zeker, hij ontvangt elke vrijdag bijv. ook gasten uit elke branch en overtuiging in zijn radioprogramma op BNR en doet ook dat gewoon leuk en goed.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Is ook iemand die niet alleen het sportpagina in de krant leest.
de elfstedentochtshow, laat gaan joh! lekker in het onderbroekie kijken, prima toch?quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:21 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik schakel net in, maar wat is dit in godsnaam voor een programma?
Gertje is natuurlijk een topper, maar wat doet Albert Verlinde daar?
Barça-Valenciaquote:Op woensdag 8 februari 2012 21:22 schreef Lesnar het volgende:
[..]
de elfstedentochtshow, laat gaan joh! lekker in het onderbroekie kijken, prima toch?
Met die aangeklede apen wil je toch niet tussen zitten? Eng spul daar.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:26 schreef Van_Poppel het volgende:
Toch mis ik Johan...die had lekker kunnen inhakken op dat opgeklopte Elfstedensfeertje.
Boskamp is nu de competitie van het midden oosten aan het kijken.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:24 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik ga zappen!
Of zoals Boskamp zegt: zàppen.
Ik denk gewoon Barcelona.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:34 schreef Lesnar het volgende:
[..]
Boskamp is nu de competitie van het midden oosten aan het kijken.
Dat hysterische gedoe over een schaatstocht en dan zie ik ook nog die engerd van boulevard voorbij komen...quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:40 schreef Eenskijken het volgende:
Wel knap hoe Genee toch een uitzending kan vullen over iets wat niet doorgaat. een eckte presentatort. Ben benieuwd wat johan er overmorgen van vindt.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:44 schreef Lesnar het volgende:
[..]
Dat hysterische gedoe over een schaatstocht en dan zie ik ook nog die engerd van boulevard voorbij komen...
Die is nu al weer een paar mooie cynische oneliners aan het bedenken.quote:Op woensdag 8 februari 2012 21:40 schreef Eenskijken het volgende:
Wel knap hoe Genee toch een uitzending kan vullen over iets wat niet doorgaat. een eckte presentatort. Ben benieuwd wat johan er overmorgen van vindt.
Goed programmaatje man. Lekker hoor, met Genee'tje. Ik had Genee'tje nog een smsje gestuurd. Mooi dat Gertje er weer bij zat, lekker man. Heb het nog even zitten kijken, niets mis mee. Zie ik liever dan een Excelsior-NAC hoor!quote:
quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:48 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Goed programmaatje man. Lekker hoor, met Genee'tje. Ik had Genee'tje nog een smsje gestuurd. Mooi dat Gertje er weer bij zat, lekker man. Heb het nog even zitten kijken, niets mis mee. Zie ik liever dan een Excelsior-NAC hoor!
Nee, die Geneetje kan het wel he. Morgen lekker met die kleine in het bos wandelen, ja joh, prima.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:55 schreef Stofje het volgende:
Sierd de Vos vanavond: "Fabregas eruit, Iniesta erin... hadden de Nederlandse Spoorwegen maar zulke wissels!"
Hehehe mooi.quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:55 schreef Stofje het volgende:
Sierd de Vos vanavond: "Fabregas eruit, Iniesta erin... hadden de Nederlandse Spoorwegen maar zulke wissels!"
quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:48 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Goed programmaatje man. Lekker hoor, met Genee'tje. Ik had Genee'tje nog een smsje gestuurd. Mooi dat Gertje er weer bij zat, lekker man. Heb het nog even zitten kijken, niets mis mee. Zie ik liever dan een Excelsior-NAC hoor!
Nee, die Geneetje kan het wel he. Morgen lekker met die kleine in het bos wandelen, ja joh, prima.
Jammer dat hij ruzie heeft met Johan, anders kon hij ook eens aanschuiven aan tafel.quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:55 schreef Stofje het volgende:
quote:Martin Sturkenboom weet als geen ander wat de kracht van de media is. In het populaire televisieprogramma Voetbal International heeft Johan Derksen geen goed woord over voor de interim-directeur, die merkt dat veel mensen de mening van de analist overnemen. Dat terwijl Sturkenboom nooit de kans heeft gekregen om zijn kant van het verhaal te vertellen.
De bestuurder heeft overwogen om een klacht in te dienen bij de Raad van Journalistiek, maar zag daar uiteindelijk toch van af. “Sommige media volgen blindelings het spoor van Cruijff”, zegt Sturkenboom in NUsport. “Ik doel vooral op De Telegraaf en Voetbal International. Die kleuren alles met een Cruijff-sausje. Johan Derksen en Jaap de Groot zijn slaafse volgers die helemaal naar zijn pijpen dansen. Heeft niets met journalistiek te maken.”
“Bij VI op tv heb ik nooit de kans gekregen een weerwoord te geven. Ik dacht dat hoor en wederhoor een belangrijk basisprincipe was in de journalistiek, maar dat is kennelijk overboord gegooid”, vervolgde Sturkenboom. De directeur moest de weg plaveien voor Louis van Gaal, maar diens aanstelling werd dinsdag verboden door de rechter. Het is niet bekend hoelang Sturkenboom nu nog zal blijven.
quote:Op donderdag 9 februari 2012 08:54 schreef Heufd het volgende:
[ afbeelding ]
Gert Jakobs op de schaats.
Wordt niet uitgenodigd... Derksen heeft er altijd een handje van gehad te kiezen voor zijn vriendjes. En vervolgens tegen Genee lopen prediken over 'journalistiek'. Hugo Borst is trouwens van hetzelfde laken een pak.quote:Op donderdag 9 februari 2012 07:40 schreef Evertjan het volgende:
[..]
dan komt hij toch lekker aan tafel zitten om zijn verhaal te doen? Of durft hij dat niet?
Willem toch ?quote:Op donderdag 9 februari 2012 13:19 schreef wittegorilla het volgende:
Wie zitten er vrijdag aan tafel ?
Ik vind 'm leukquote:Op woensdag 8 februari 2012 23:55 schreef Stofje het volgende:
Zou wel een topshow kunnen worden als Derksen & Genee hem net zo aanpakken als ze bij Hansie doen, helaas is die kans niet zo groot.quote:
Hier was ik om.quote:Op woensdag 8 februari 2012 23:48 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
die vraag vind ik niet zo relluvantquote:Op donderdag 9 februari 2012 14:54 schreef AryaMehr het volgende:
De vraag is of Cruyff uberhaupt de strijd had gewonnen zonder inmenging van Derksen?
Jawel, want dat zou Johan de machtigste man van het voetbalwereldje maken.quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:58 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
die vraag vind ik niet zo relluvant
nogmaals, die vraag vind ik niet zo relluvantquote:Op donderdag 9 februari 2012 14:59 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jawel, want dat zou Johan de machtigste man van het voetbalwereldje maken.
Antwoord op deze vraag zullen we om 15.10 te horen krijgen van Derksen, op VI Radio.quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:54 schreef AryaMehr het volgende:
De vraag is of Cruyff uberhaupt de strijd had gewonnen zonder inmenging van Derksen?
Ik denk dat de macht van de Televaag hoger is dan die van Johan D.quote:Op donderdag 9 februari 2012 14:59 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Jawel, want dat zou Johan de machtigste man van het voetbalwereldje maken.
Nou als je ziet hoeveel van 't klootjesvolk anti-Cruijff warenquote:Op donderdag 9 februari 2012 15:09 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ik denk dat de macht van de Televaag hoger is dan die van Johan D.
Ja, maar dan heb je het over een heel medium. Ik heb het over de machtigste persoon en ik denk dat Derksen uberhaupt 'machtiger' is dan Japie de Groot. Alhoewel Derksen wellicht ook nog machtiger is dan de Telegraaf zelf.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:09 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Ik denk dat de macht van de Televaag hoger is dan die van Johan D.
Wanneer/waar?quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:15 schreef AryaMehr het volgende:
Derksen al iets milder over Ten Have.
Nee hoor.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:15 schreef AryaMehr het volgende:
?quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:15 schreef AryaMehr het volgende:
Je kan het hem niet kwalijk nemen, hij is nieuw in de voetbalwereld ofzo. Maar milder? nee.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:16 schreef msnk het volgende:
Milder over Ten Have? Misschien luister ik gewoon niet goed genoeg, maar wat zei die dan?
Ja, ik luister.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:18 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
http://www.radioveronica.nl/player/vi-radio
Vreselijke muziek.quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:23 schreef Littlerabbit het volgende:
En we sluiten af met wat Supertramp.
quote:Op donderdag 9 februari 2012 15:38 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Valt voor mij een beetje onder de Mika-categorie.
twitter:VerhoevenJeroen twitterde op donderdag 09-02-2012 om 15:30:56Net 2 uur durende duur training gedaan heerlijk op de #schaatsen hele mooie tocht #ankeveen reageer retweet
Die foto maakt 'm ook niet slanker.quote:Op donderdag 9 februari 2012 18:16 schreef Evertjan het volgende:
twitter:VerhoevenJeroen twitterde op donderdag 09-02-2012 om 15:30:56Net 2 uur durende duur training gedaan heerlijk op de #schaatsen hele mooie tocht #ankeveen reageer retweet
Precies. Laatste uitzending was gewoon iets minder, maar ja, zelfs Messi heeft wel eens een mindere dag.quote:Op donderdag 9 februari 2012 19:24 schreef ZuidGrens het volgende:
VI![]()
Een VI-hooligan ben je in goede en slechte tijden!
Als dat Jeroen Grueter niet is.quote:
Haha, Dentz, vertel het nou man! Anders kan ik vanavond niet slapen hoor. Zit ik toch weer te denken, wat had Dentzie nou te melden? Laat gaan joh.quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:37 schreef DrDentz het volgende:
Ik vertel het al niet meer, zoek het lekker uit.
Ach man joh, doe het licht uit, weg die club, d'r komt toch geen hond meer kijken.quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:39 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Haha, Dentz, vertel het nou man! Anders kan ik vanavond niet slapen hoor. Zit ik toch weer te denken, wat had Dentzie nou te melden? Laat gaan joh.
Awhquote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:43 schreef Ties02 het volgende:
Moet de topsjow in wording vanavond missen vanwege de voetjebal:(
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Ik kan ook niet live kijken, maarja joh lekker opnemen met hd recordertje, niks mis mee. Is toch heerlijk man, topshowtje kijken wanneer het mij uitkomt. Laat gaan joh!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 08:43 schreef Ties02 het volgende:
Moet de topsjow in wording vanavond missen vanwege de voetjebal:(
Nee jou jasje is mooi...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:30 schreef Oliver23 het volgende:
Kijken of ze vanavond ook een mening hebben over het nieuwe uitshirt van Duitsland ... ....
[ afbeelding ]
Die aanvoerdersbandquote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:30 schreef Oliver23 het volgende:
Kijken of ze vanavond ook een mening hebben over het nieuwe uitshirt van Duitsland ... ....
[ afbeelding ]
Ik wacht wel tot die bij een drogisterij ofzo in zo'n bak ligt voor een euro.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:06 schreef Evertjan het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)011850510/index.html
160 pagina´squote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:06 schreef Evertjan het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/n(...)011850510/index.html
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:20 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Ik wacht wel tot die bij een drogisterij ofzo in zo'n bak ligt voor een euro.
Met een steeds zuurder kijkende v. Hanegem. Kan niet wachten!quote:Op vrijdag 10 februari 2012 09:39 schreef satecl het volgende:
Vanavond 80 minuten babbelen over de Ajax Soap?
Is Van Hanegem te gast...quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:58 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Met een steeds zuurder kijkende v. Hanegem. Kan niet wachten!
Heb ook geen hoge verwachtingen, de klik is er gewoon niet als v.H aanschuift. En Derksen verandert altijd in een braaf schoothondje.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 15:58 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Is Van Hanegem te gast...![]()
Mijn zin in vanavond is ineens gehalveerd.
Compenseert weer voor die tenenkrommende vertoning van maandag.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:10 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Heb ook geen hoge verwachtingen, de klik is er gewoon niet als v.H aanschuift. En Derksen verandert altijd in een braaf schoothondje.
quote:
Toen ik dat zag moest ik gelijk denken aanquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:15 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ter illustratie, voor de mobiele user, gewoon omdat het kan.
twitter:HansKraayjr twitterde op vrijdag 10-02-2012 om 15:52:23Dank je wel voor al jullie enthousiaste en leuke reacties! Nu onderweg naar Rotterdam @RTV_Rijnmond #fcrijnmond... reageer retweet
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:16 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
Welke mensen aan tafel heute abend?
Hij begon goed geheumeurd aan het zijn terugkeer al was hij bij zijn tweede uitzending alweer de chagrijnig verzuurde man aan het spelen.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:13 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Compenseert weer voor die tenenkrommende vertoning van maandag.
Ik kijk er al naar uit, begin vH steeds meer te waarderen.
Is dit serieusquote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:30 schreef Oliver23 het volgende:
[ afbeelding ]
Waar zit die SS dan?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:06 schreef Symer het volgende:
Ik mag hopen dat Oranje in het uitshirt tegen Duitsland aantreedt. Want die SS op het oranje thuisshirt is echt een schande.
Je hebt geen smaak.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:55 schreef Thas het volgende:
[..]
Is dit serieus?
De Duitse shirts van de laatste jaren vond ik de mooiste shirts die er op dat moment waren, vooral het uitshirt, maar dit is echt afgrijselijk
Alsof het Ieren zijnquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:57 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Je hebt geen smaak.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 12:35 schreef Trystar het volgende:
[..]
Ik kan ook niet live kijken, maarja joh lekker opnemen met hd recordertje, niks mis mee. Is toch heerlijk man, topshowtje kijken wanneer het mij uitkomt. Laat gaan joh!
Ik hoop het, weer over het gat in het hek beginnen. Dan zien we Van hanegem voorlopig niet meer terug,en hebben we meer Schelveccio,Boskamp en hansie. Tevens weer een pracht moment met een op de pik getrapte derksenquote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:19 schreef ZuidGrens het volgende:
Hopelijk gaat Genee vanavond trollen richting Van Hanegem.
"Nog even over Utrecht, zat daar nou een gat in de heg?"quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:19 schreef ZuidGrens het volgende:
Hopelijk gaat Genee vanavond trollen richting Van Hanegem.
Heel herkenbaar, behalve dat zàppen dan.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:20 schreef ZuidGrens het volgende:
Ik kan vanavond wel lekker kijken, heb er zin in man! Lekker op de bank liggen zo, telefoontje uit. Tegen je maatjes zeggen dat je moe bent maar stiekem beetje VI kijken zo, heerlijk toch, laat gaan joh. Is toch prima. Af en toe even zappen naar het andere kanaal, waar hebben we het over.
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:31 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Heel herkenbaar, behalve dat zàppen dan.
quote:In het boek Achter de kleedkamerdeur geeft oud-verdediger Hans Kraay jr. een onthullend en humoristisch inkijkje in de voetbalwereld. Bijvoorbeeld hoe hij verdiende aan de transfer van Ruud van Nistelrooy naar Manchester United. Een voorpublicatie.
Honderden talenten zag Hans Kraay jr. voorbijkomen in zijn carrière. Heel soms was er eentje die er direct bovenuit stak. Die niet alleen veel beter was dan de rest, maar zijn kwaliteiten ook koppelde aan een onbegrensde drive om te winnen. Toen hij in 1995 als 35-jarige routinier bij FC Den Bosch te maken kreeg met ene Ruud van Nistelrooy, een jongen van amper 19 jaar, voorvoelde Kraay jr. meteen: dat is er eentje, een echte. Ik kende dat hele ventje niet, maar wat me bij de eerste training van het seizoen meteen opviel was dat hij tijdens het partijtje de hele tijd alle ballen vroeg. En als ik hem de bal inderdaad gaf, dan deed hij er iets beters mee dan ik. Iets wat al snel het geval was trouwens. Maar dat vragen om de bal bleef de hele training doorgaan. Hans, Hans, Hans, riep-ie maar. Het was vooral de manier waarop hij opendraaide waaraan je zag dat hij iets speciaals had. Hij deed me heel erg aan Van Basten denken. Die had ook van die losse enkels, waarmee hij, hup, zó weg kon draaien. Ruud was een groot talent, maar ook een leuke, frisse Brabantse jongen, zonder vervelende maniertjes.
Veronica
Dat Kraay jr. in 1995 bij FC Den Bosch belandde, was eigenlijk helemaal niet de bedoeling. Voetballen was hobby geworden, Kraay jr. concentreerde zich in die tijd vooral op zijn werk bij Veronica, waar hij presentator was van Het Voetbalcafé en maker van hilarische filmpjes, die onder de titel Its my Life werden uitgezonden. Voor zon item was hij op een middag in De Vliert beland, het onbehaaglijke onderkomen van FC Den Bosch met zijn grote sintelbaan. De club stond twee wedstrijden voor het einde van de jaargang 1994/95 met slechts zes punten op de laatste plaats in de eerste divisie. Over deze benarde positie wilde Kraay jr. van gedachten wisselen met de voorzitter, Jan Schouten. Maar het gesprek kreeg al snel een onverwachte wending.
Gezellig hier hè, voorzitter? begon Kraay jr. het interview, wijzend op de sintelbaan, die een bres sloeg tussen publiek en spelers. De preses liet zich niet uit het veld slaan door de ietwat badinerende vraag van Kraay jr. en antwoordde: Weet je wat het is, Hans? Dit stadion is een kroeg. En deze kroeg moet weer vol.
Kraay jr. moest wel lachen om de beeldspraak van de voorzitter en borduurde daarop voort: Een sintelbaan tussen de bar en de gasten schiet niet echt op hè. Wat moet er nou gebeuren om de tent weer aan de gang te krijgen?
Schouten: Wat wij nodig hebben is een goeie kroegbaas. En weet je wie een goeie zou zijn? Jij!
Kraay jr. keek verschrikt op: Meent u dat nou? Maar ik werk fulltime voor televisie. Ik kan nog maar twee keer trainen.
Schouten: Dat is geen probleem. Is er verder nog iets?
Kraay jr.: En de trainer dan? Zou u niet eerst even met hem overleggen?
Met draaiende cameras werd trainer Chris Dekker gebeld. Die zag het wel zitten, de komst van een routinier als Kraay jr. tussen al het jonge grut. Bovendien: slechter dan het huidige seizoen was onmogelijk. Er móest wat gebeuren bij FC Den Bosch en volgens Dekker was Kraay jr. de ideale gangmaker. De presentator wilde, diep in zijn hart, het liefst nog een jaar voetballen. Ach, wat kon hem het ook schelen? Weet je wat, zei hij tegen Schouten, ik doe het, maar wel voor nul gulden. En zo werd Hans Kraay jr. in het seizoen 1995/96 speler bij FC Den Bosch.
Niet iedereen was daar blij mee. Toen Kraay jr. na zijn bezoek in Den Bosch zijn baas in Hilversum inlichtte, slaakte John de Mol een diepe zucht. Je haalt Oranje niet meer Hans, hoe vaak moet ik je dat nog vertellen? Maar Kraay jr. wilde van geen wijken weten. Ik vond het voetbal nog te leuk om los te laten en van Dekker mocht ik 35 meter achter mijn verdediging spelen. Hij maakte me meteen aanvoerder.
Om achteraf geen gezeur en geroddel achter zijn rug om te krijgen, klom Kraay jr. op zijn eerste werkdag in De Vliert op de bar van het spelershome. Hier staat jullie aanvoerder en die gaat twee keer per week trainen, omdat hij fulltimewerk bij de tv heeft, riep hij. Wie daar problemen mee heeft, mag nu zijn vinger opsteken en anders wil ik je niet meer horen. Niemand zei iets. Zo stond Kraay jr. meteen sterk. Dát was ervaring.
Het eerste optreden van Kraay jr. met FC Den Bosch was een oefenwedstrijd in De Vliert, tegen het Spaanse Espanyol van trainer José Antonio Camacho, die als speler de bijnaam Het Scheermes had vanwege zijn gemene overtredingen. FC Den Bosch-Espanyol werd, hoe kon het ook anders met zon trainer, één grote schoppartij, waarbij met name Van Nistelrooy het zwaar te verduren kreeg. Als antwoord op het geschop ging Kraay jr. nóg harder tekeer tegen de Spanjaarden, hetgeen de onderlinge sfeer op het veld er bepaald niet beter op maakte. Het werd zelfs zo onvriendelijk dat plotseling Camacho voor Kraay jr. stond. Midden op het veld! You loco, you loco, schreeuwde hij tegen mij. Ik vroeg hem: Are you the brother of Camacho? Wat een figuur! Als iemand loco was geweest als speler, dan was hij het wel. Achteraf denk ik nog weleens: als hij goed op onze nummer 10 had gelet, dan had hij Ruud van Nistelrooy toen mooi voor een prikkie kunnen ophalen. Maar Camacho moest zich zo nodig druk maken om de 35-jarige libero van Den Bosch.
Het werd een prachtig seizoen voor Hans Kraay jr., het beste uit zijn carrière zelfs. Zaten er een paar maanden eerder nog maar een paar honderd betalende toeschouwers in De Vliert, nu was het stadion bij de eerste competitiewedstrijd weer grotendeels vol. FC Den Bosch bleef maar winnen en winnen en Kraay jr. speelde zijn rol als kroegbaas met verve, precies zoals voorzitter Schouten dat voor ogen had.
Roelof Luinge
Er gebeurde altijd wel wat in De Vliert. Zo was er die thuiswedstrijd tegen MVV toen FC Den Bosch een strafschop werd onthouden door Roelof Luinge en de M-Side, de harde kern van Den Bosch, een massaal Roelof, Roelof, je moeder is een hoer aanhief. Kraay jr: Roelof riep zich bij me. Ik ben niet kinderachtig, Hans, zei hij, maar dat over mien moeder moet stoppn. Anders ga ik stakn. Ik antwoordde: Roelof, ik regel dat wel. Vervolgens trok ik tijdens de wedstrijd een sprint naar de M-side, dwars over de sintelbaan. De steward opende het hek, zodat ik in één ruk door kon lopen naar de fans. Even later stond ik tussen de M-side, vrolijk te dirigeren. Jongens, nu allemaal: hij is een hon-de-lul. Na een paar minuten ben ik weer teruggegaan naar het veld, naar Roelof, om te zeggen dat het geregeld was. Er werd niets meer over zijn moeder gezongen.
Ruud van Nistelrooy genoot volop van die gekke Kraay jr. met zijn rare streken. In de laatste weken van hun gezamenlijke seizoen bij FC Den Bosch worstelde Van Nistelrooy met de aanbieding die de club hem had gedaan. Zij wilden de aanvaller langer aan zich binden en boden hem een vierjarig contract aan. Van Nistelrooy wendde zich tot Kraay jr. voor advies: Ruud zou een salaris krijgen van 45.000 gulden, oplopend tot 60.000, en een Fiat Panda geloof ik. Ik zei hem direct: niet doen, wegwezen hier. Voor Its my Life kwam ik geregeld bij trainers over de vloer. Ik heb Martin Jol, toen Roda JC, getipt. Maar die vond Ruud ongeschikt voor de eredivisie. Ik heb Arie Haan van Feyenoord getipt. Maar Arie had er geloof ik liever nog zestien Argentijnen bij. Alleen Dirk Scheringa twijfelde, maar toen was het al te laat. Foppe en Riemer hadden toegeslagen.
quote:Van Nistelrooy presteerde in Heerenveen zo goed dat hij al na een jaar kon tekenen bij Anderlecht of Glasgow Rangers. Opnieuw vroeg hij zijn oude voetbalvriend, die al gestopt was met betaald voetbal, om raad. Kraay jr. kreeg een telefoontje toen hij op weg was naar Londen om zijn dochter te bezoeken. ‘Geef me een half uurtje, Ruud. Dan bel ik je zo terug,’ zei hij, ter hoogte van Calais, om vervolgens bij zijn vader het nummer van Harry van Raaij op te vragen. De PSV-voorzitter nam meteen op. Kraay jr.: ‘Ik zei tegen Van Raaij: u heeft altijd goed naar de oude Kraay geluisterd, nu moet u voor één keer naar de jonge Kraay luisteren. Van Nistelrooy gaat voor 12 miljoen naar Anderlecht of Glasgow Rangers. Straks moet u 20 miljoen voor hem betalen, neem hem nu.’
Aan de andere kant hoorde Kraay jr. Van Raaij twijfelen. ‘Hans junkske, ik zou het graag doen, maar ik heb daar iemand voor in dienst die daarvoor gestudeerd heeft, Frank Arnesen, en die heeft zijn twijfels over Van Nistelrooy. We doen het niet.’ Maar nog diezelfde avond belde Van Raaij terug. ‘Hans, we doen het wél. Geef mij zijn nummer maar, ik doe het op eigen houtje.’ Twee dagen later was de deal tussen Heerenveen en PSV rond.
Ook zonder de hulp van Kraay jr. zou Van Nistelrooy de stap naar de absolute top hebben gemaakt, benadrukt Kraay jr. ‘Ik ga niet pretenderen dat ik de ontdekker van Van Nistelrooy ben, of zijn vriend, of zijn voetbalvader, want dat ben ik niet en bovendien kon zelfs een blinde papegaai zien dat hij over uitzonderlijke kwaliteiten beschikte. Over Miss World ga je toch ook niet discussiëren of het een lekker wijf is? Zo was het met de kwaliteiten van Van Nistelrooy ook.’
Stoute schoenen
In 2001 werd zijn oude ploegmaat voor een recordbedrag van 67 miljoen gulden (30,4 miljoen euro) verkocht aan Manchester United. Zonder dat belletje vanuit Calais had PSV nooit zoveel geld verdiend. Zelf had Kraay jr. nooit aan geld gedacht, maar zijn vader wél. Die vroeg hem nadrukkelijk: ‘Zeg Hans, had jij daar nou niet een heel klein beetje ietsie pietsie van kunnen terugzien?’ Kraay jr.: ‘Maar dan zou ik opeens zakelijk met Van Nistelrooy verbonden zijn en dat wilde ik niet. Het was een vriendendienst voor iemand die om raad vroeg. Ik was vooral blij voor Ruud.’
Toch zou uiteindelijk ook Kraay jr. een klein gedeelte van de transferkosten in zijn portemonnee terugzien. ‘Op een avond kwam ik alleen met Van Raaij in zijn kantoor te zitten. Toen trok ik de stoute schoenen aan. “Ik had het wel erg verkeerd gezien hè, met Van Nistelrooy,” zei ik tegen Van Raaij. “Iedereen heeft zijn zakken gevuld, maar als ik in mijn zak voel, dan heb ik een zakdoek in mijn hand. Het moet toch niet gekker worden.”’
Nee, het moest niet gekker worden, dat vond Van Raaij ook. Terwijl hij die woorden uitsprak, zag Kraay jr. de hand van de PSV-voorzitter in een vloeiende beweging naar de rechterla van zijn bureau gaan. ‘We zijn in Amerika geweest. Ik heb nog 8.000 dollar over,’ zei hij. ‘Ga er maar lekker van op vakantie.’
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:54 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
het onderdeel 'Ondertussen in de studio' niet kijken. Neppert.
Zo lang nog?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:31 schreef GGMM het volgende:
Ik gok dat het 3 minuten duurt voordat 'Cruijff' valt.
binnen 1 minuut denk ikquote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:31 schreef GGMM het volgende:
Zijn mond.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:34 schreef 3M1N3M het volgende:
The fuck.. wat zit er onder zijn neus?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GGMM faalt ookquote:Op vrijdag 10 februari 2012 20:31 schreef GGMM het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |