abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 2 juli 2010 @ 00:16:53 #1
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_83555207

VI Oranje

Vanaf 10 juni strijken Wilfred, Johan en René neer op het terras van het Kurhaus voor het dagelijkse WK programma VI Oranje. Naast de drie heren schuift er iedere dag een BN’er en een prominent persoon uit de voetbalwereld aan.

In een zomerse ambiance kan jij met je vrienden of relaties twee uitzendingen van het tv-programma VI Oranje bijwonen. Tussen de opnames kan je genieten van een Zuid-Afrikaanse barbecue en volg je samen met Johan, Wilfred en Rene de wedstrijd via grote schermen. Eveneens kan je de live uitzendingen van BNR en Radio 538 bijwonen aangezien ook zij hun WK kampement in het Kurhaus hebben opgezet.

Het dagelijkse programma ziet er als volgt uit:
1
2
3
4
5
6
7
15.30         uur  BNR WK Nieuws                       
16.00 – 19.00 uur  De 538 Middagshow                   
17.00 – 18.00 uur  Ontvangst voor VI Oranje            
18.00 – 19.00 uur  Live VI Oranje                      
19:00 – 20.30 uur  BBQ                                 
20.30 – 22.30 uur  Wedstrijd kijken                    
22.30 – 23.30 uur  Live VI Oranje met entertainment


De artiesten die komen optreden:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Dag      Artiest
10 juni: Jan Smit
11 juni: Jon Allen
12 juni: Alain Clark
13 juni: Vanessa Amorosi
14 juni: Di-rect
15 juni: Stevie-Ann
16 juni: Go Back To The Zoo
17 juni: A Silent Express


Bijwonen:
¤ 29,50 per persoon inclusief live BBQ met hamburgers, Zuid Afrikaanse boerenworst, sosaties (saté) geserveerd van een originele Zuid Afrikaanse Braai. Tevens serveren wij verschillende salades, garnituren en stokboord met boter.

Voor boekingen en meer informatie, ga naar www.kurhaus.nl/vioranje

Hoogtepunten:


Vorige topics:
01. VI Oranje (vanaf 10 juni 2 uur per dag op RTL7)
02. VI Oranje #2 - Live vanuit het Kurhaus Hotel
03. VI Oranje #3 - Met een irritante Prem
04. VI Oranje #4 - Met een irritante piep
05. VI Oranje #5
06. VI Oranje #7 Jup Holland Jup!
07. VI Oranje #8 Jup Holland Jup!
08. VI Oranje #9 Met Ali B!
09. VI Oranje #10 - Is toch heerlijk man
10. VI Oranje #11 - Genee is een dorpspastoor!
11. VI Oranje #12 - Derksen heeft een romige talkpoederbips.
12. VI Oranje # 13 Lik me reet
13. VI Oranje # 14 Waar de vrouw van Derksen kutscheten laat!
14. VI Oranje # 14 Waar de vrouw van Derksen kutscheten laat!
15. VI Oranje # 15 Waar we met z'n allen bingo gaan spelen!
16. VI Oranje # 16 Poedel Gijp aan de Paella!
17. VI Oranje # 17 | Soepele Gijp, de romige kastelijn.
18. VI Oranje # 18 | Waar gijp ons aangrijpt
19. VI Oranje # 19: Yolanthe blijft zich nadrukkelijk profileren
20. VI Oranje #20: Als je gaat klussen, bij de gamma.
21. VI Oranje #21: alle ogen gericht op Slowakije
22. VI Oranje #22: Met twee vingers in de neus naar de finale
23. VI Oranje #23: Johan Derksen op dreef!
24. VI Oranje #24: Karaoke met 'De Föhn'
25. VI Oranje #25: We winnen met gemak!
26. VI Oranje #26: Gijp: "De halve finale stelt ook niks voor"
27. VI Oranje #27 - Met poppensnorren en voetenbadjes

Topic broncode vind je hier!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_83555248
Duurde lang.
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 00:14 schreef Merkie het volgende:

[..]

Normaal heb ik het niet zo, maar nu wel .
Je postgedrag lijkt op dat van BansheeBoy.
pi_83555266
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 21:36 schreef rub3n het volgende:
Lees ik hier nu dat VI Oranje straks eenmaal per dag gaat? Was dat al vanaf het begin zo gepland? Of veranderd dat?
Blijkbaar is dat veranderd. Genee leek ook nog van niks te weten, hij dacht dat ze nog zo'n 20 afleveringen moesten doen.
pi_83555352
Ik ben stiekem wel benieuwd naar Dickie Derksen. Ik vond de enige geslaagde Johan-imitatie tot nu toe die van Studio Spaan.
standaarddrinker
  vrijdag 2 juli 2010 @ 00:21:22 #5
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_83555362
Ik vind de middag editie een stuk minder als de avond editie.
Als ze de avond editie nou gewoon 2 uur doen, en de middag editie helemaal schrappen.
pi_83555411
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 00:18 schreef Symer het volgende:

[..]

Blijkbaar is dat veranderd. Genee leek ook nog van niks te weten, hij dacht dat ze nog zo'n 20 afleveringen moesten doen.
Huh, per wanneer dan?
sig verwijderd door FA
pi_83555494
Ik vond het een erg goede uitzending, ik vond Tijl niet irritant maar juist wel grappig en dat verhaal over de Slurf van Suurbier was helemaal geweldig.

Eén van de betere afleveringen.
pi_83555579
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 00:25 schreef johannes_vermeer het volgende:
Ik vond het een erg goede uitzending, ik vond Tijl niet irritant maar juist wel grappig en dat verhaal over de Slurf van Suurbier was helemaal geweldig.

Eén van de betere afleveringen.
Zeker.
pi_83555588
De moeite waard?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 2 juli 2010 @ 00:33:12 #10
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_83555794
Feyenoord!!! * Barça
  vrijdag 2 juli 2010 @ 00:40:36 #11
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_83556055
Jongens, door die Anneke Dôté van Gijp heb ik tranen verloren van het lachen.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_83556129
Mooie column van Johan over Suurbier:
quote:
'Wim Suurbier mag niet dakloos worden'
06/08/2007 09:30


Onaangekondigd stond hij ooit in Barcelona op de stoep bij de familie Cruijff. Hij was toevallig in de buurt en kwam even gezellig een kopje koffie drinken. Johan en Danny hebben een zwak voor Wim Suurbier. Hij was van harte welkom, niks hotel, de logeerkamer was voor hem. Waar Suurbier verschijnt wordt gelachen en is de sfeer ontspannen.

Iedere ochtend verzorgde de onverwachte gast een indrukwekkend ontbijt voor de familie. Koffie, thee, verse jus d’orange, broodjes, gekookte en gebakken eieren en fruit. Als onbezoldigd butler had Suurbier zijn draai gevonden. Hij zat Johan en Danny niet in de weg, maar na een week of zes hebben ze toch maar eens voorzichtig geïnformeerd wat de verdere plannen waren van Wim.

De ex-international heeft structureel financiële problemen, is regelmatig op de vlucht voor schuldeisers en duikt dan onder bij vrienden en bekenden. Piet Keizer vangt hem regelmatig op als hij in Nederland is. Suurbier acteert een vrolijke clown, maar achter die façade gaat een eenzame man schuil. Niemand kent Wim Suurbier als hij alleen is. De luidruchtige sfeerbepaler in het café maakt dan plaats voor een in zichzelf gekeerde tobber. Een man die zich wanhopig afvraagt waarom het leven zo is gelopen en wat zijn toekomst is.

Wim Suurbier speelde dertien seizoenen in de hoofdmacht van Ajax. Hij won kampioenschappen, bekers, Europa Cups, Wereldbekers, hij speelde zestig interlands en heeft twee WK-finales op zijn naam staan. Na dertien jaar topvoetbal was Suurbier bankroet. Zijn kapsalon werd een mislukking, zijn sportzaak ging failliet, hij had nog een schuld bij de belastingdienst en bij de Amsterdamse aannemer Freek van der Meyde stond nog een persoonlijke lening open.

Ajax-voorzitter Jaap van Praag had begrip voor de problemen van zijn vrolijke rechtsback en vroeg uiteindelijk slechts tweehonderdduizend gulden voor de geroutineerde verdediger. De Hongaarse manager van Schalke 04, Emil Ostereicher, sloeg meteen toe. Hij was groot geworden bij Honved en Real Madrid. Na de onderhandelingen in Hotel Maritim in Gelsenkirchen werd de transfer afgerond in Hilton Amsterdam. Het oogde destijds als de set van een low budget gangsterfilm. Suurbier liet zich begeleiden door de Haagse goudhandelaar Hans Kattenburg. Nadat hij zijn handtekening onder het contract had gezet, ontving hij van Ostereicher een diplomatenkoffer met zijn handgeld in cash.

Ik ben niet objectief. Ik heb Suurbier overal opgezocht en de gekste avonturen met hem beleefd in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Argentinië en Amerika. Je krijgt een zwak voor hem, je kunt nooit kwaad op hem worden, hij is goed voor iedereen, behalve voor zichzelf. Suurbier is een levensgenieter, een vrouwengek, hij kan niet met geld omgaan en het zal geen toeval zijn dat al zijn handeltjes mislukken.

Suurbier is echter ook een fantastisch mens, een loyale vriend. Ik heb hem nog nooit iets naars over iemand anders horen zeggen. Jaren geleden dachten een uitgever en een auteur een bestseller in huis te hebben. Wim Suurbier zou zijn levensverhaal vertellen. Het boek is nooit verschenen, omdat de hoofdpersoon weigerde vuile was buiten te hangen ten koste van anderen. Financieel was het voor hem heel aantrekkelijk met smeuïge verhalen te strooien, maar hij deed het niet.

Suurbier moet een vermogen hebben verdiend als voetballer. Dertien succesvolle jaren bij Ajax, in 1974 en 1978 speelde hij de WK-finale. Schalke 04 en FC Metz betaalden topsalarissen en hij kwam ook nog even uit voor Sparta en Seiko Hongkong. In Amerika stond hij onder contract bij Los Angeles Aztecs, San José Earthquakes en Tulsa Roughnecks.

Na een kleurrijke carrière nam hij totaal berooid afscheid. Even later vond ik hem in Hermosa Beach, een voorstad van Los Angeles. George Best exploiteerde in Palm Drive zijn café Besties, Suurbier overleefde daar voor 35 dollar per dag als barkeeper. Na zijn werk verdiende hij wat bij als chauffeur bij een bloemenimporteur, hij reinigde tapijten en was in te huren als tuinman.

Suurbier werkte dag en nacht, maar de mooie Anna uit New Mexico had hem achtergelaten met een schuld van vijftigduizend dollar. Hij woonde intussen bij de piepjonge Terri, een serveerster die van een carrière als filmster droomde en dat waarschijnlijk nog steeds doet.

Terug in Nederland probeerde hij de kost te verdienen als stoepier in Amsterdam en in de telecommunicatie in Düsseldorf. Hij belandde nog even in handen van de vermakelijke oplichter Peter van der Rijt en vond rust bij een vriendin in Rotterdam. In die periode zakte hij eens met René van der Gijp door. Op weg naar huis reed Suurbier in een politiefuik. Hij wilde niet opnieuw zijn rijbewijs kwijtraken en ging snel met Van der Gijp op de achterbank zitten. Toen de agent informeerde waar de chauffeur was, jokte Suurbier dat de Bob de benen had genomen toen hij de politie zag. Vervolgens werden de heren door een agent naar huis gereden.

Even later meldde René Meulensteen, jarenlang assistent van Wiel Coerver, zich op de redactie. Hij had als trainer een contract getekend in Qatar en zocht een assistent met status. Meulensteen en Suurbier vormden een perfect duo. Suurbier woonde gratis in een huis van de sjeik, reed in een Chevrolet Cavalier van de club en de dollars werden keurig op zijn bankrekening gestort. Toen Manchester United zijn baas contracteerde, moest Suurbier noodgedwongen terug naar Nederland.

Riemer van der Velde zag een ideale assistent van Foppe de Haan in hem, maar het verblijf bij SC Heerenveen werd geen succes. De Haan stoorde zich aan de dominante aanwezigheid van de ex-international die hij opgedrongen kreeg en het contract werd niet verlengd.

De buitenwereld heeft overigens een totaal verkeerd beeld van Suurbier. De losbol buiten het veld is een serieuze, degelijke prof zodra hij op het veld staat. Trainers zetten altijd hun vraagtekens bij zijn levenswandel, maar roemden vervolgens zijn instelling. In de jaren dat Cruijff voor de competitie met Barcelona in Drenthe neerstreek, ging ik altijd met Suurbier een paar dagen naar de provincie. Ik zie hem 's nachts nog op de bar van café Onder de Linden in Roden staan schreeuwen. Een paar uur later won hij als vijftiger de duurloop van alle topfitte Barcelona-vedetten.

Dankzij Cruijff kreeg hij een paar jaar geleden een baan in de technische staf bij Ajax Orlando in Florida. Die samenwerking bestaat niet meer, waardoor Suurbier opnieuw zonder baan zit. Vorige week belde hij. Hij klonk allerminst vrolijk of uitgelaten. De op 16 januari 1945 in Eindhoven geboren levenskunstenaar woont bij vrienden in Florida. Hij heeft geen werk, geen inkomsten en zijn visum loopt af. Hij moet Amerika verlaten.

Maar waar moet hij heen? De voetballerij, Ajax en de KNVB kunnen toch niet toestaan dat hij op 62-jarige leeftijd dakloos door Nederland zwerft? Wim Suurbier beschikt over een schat aan ervaring. Hij heeft een B-diploma, waardoor hij als assistent-trainer in het betaalde voetbal mag werken. Hij weet overal de weg, wat hem een uitstekend scout maakt. Het is wel heel wrang als deze karakteristieke persoonlijkheid, in een tijd dat blagen zich al financieel onafhankelijk voetballen, in de goot zou belanden.

Als het echt nodig is koop ik een ticket voor hem en ik heb ook een logeerkamer thuis, maar er moet een structurele oplossing komen. Wim Suurbier mag niet in handen vallen van welzijnwerkers. Hij verdient ook geen medelijden. Met zijn levenservaring in de wondere wereld van het topvoetbal is hij voor elke zichzelf respecterende club een aantrekkelijke werknemer.
En een mooie anekdote met Gijp.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  vrijdag 2 juli 2010 @ 00:43:37 #13
195858 Krambo
Ik doe mee!
pi_83556158
Leuke aflevering weer, met een mooie uitsmijter van Gijp
Tijl viel ook best mee, al begon hij op het laatst wel een beetje door te draven met geforceerd grappig doen.
Jij ook?
pi_83556248
Gvd 79 minuten; heerlijk man.
pi_83556290
Niet op internet te zien gvd
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83556302
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 00:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niet op internet te zien gvd
Enkel in Nederland.
pi_83556328
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 00:48 schreef Mistbank het volgende:

[..]

Enkel in Nederland.
Ben in NL
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83556337
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 00:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ben in NL
http://www.rtl.nl/compone(...)Vi_Oranje_s1_a43.xml
  vrijdag 2 juli 2010 @ 00:52:06 #19
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_83556387
Gijp is geniaal.
Bedankt Hans.
pi_83556420
quote:
Nu wel merci
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_83556596
Hier wordt Van Breukelen ook getrolld

standaarddrinker
  vrijdag 2 juli 2010 @ 01:04:08 #22
195858 Krambo
Ik doe mee!
pi_83556683
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 00:59 schreef DrDentz het volgende:
Hier wordt Van Breukelen ook getrolld



Maarten zou ook een leuke gast zijn voor VI-Oranje trouwens, maar die zal wel niet willen
Jij ook?
pi_83556843
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 01:04 schreef Krambo het volgende:

[..]


Maarten zou ook een leuke gast zijn voor VI-Oranje trouwens, maar die zal wel niet willen
Het is meer dat hij geen echte interesse heeft in het voetbal, maar ik weet zeker dat hij een uiterst vermakelijke bijdrage kan leveren. Held.
pi_83557362
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 00:52 schreef bascross het volgende:
Gijp is geniaal.
QFT
  vrijdag 2 juli 2010 @ 01:44:59 #25
271762 Bestolene
tax is theft
pi_83557387
Het PvdA gehalte is met Wouter Bos hoog genoeg lijkt me zo.. en een voetbalhater aan tafel is sowieso not dun
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')