Waar gaat die pluim naartoequote:
Zondagquote:Op maandag 6 februari 2012 09:55 schreef Drassss het volgende:
Laat ie maar komen dan ga ik er ook heen
Napster en blij zijn als je een cdtje had kunnen branden in een dag tijdquote:Op maandag 6 februari 2012 09:55 schreef JDude het volgende:
Wel handig, al die livestreams tegenwoordig. Ten tijde van de laatste tocht schakelden we nog in op de Staatschtelevisie, omdat het internet nét snel genoeg was om in een uur 1 MP3'tje binnen te hengelen.
Oostenwind dus het blijft koud.quote:Op maandag 6 februari 2012 09:55 schreef Maver24 het volgende:
Hoe zien de vooruitzichten eruit voor komende week. Rijnmond zegt zaterdag dooi. Kan toch niet?
Actuele stand winter 2011/2012: 46.6 (t/m 5 FEBRUARI)quote:Op maandag 6 februari 2012 09:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is eigenlijk het hellman getal van de huidige winter?
KNMI gaat uit van temperaturen <0 in ieder geval tot zondag, daarna 2/3 "kans" op voortzetting.quote:Op maandag 6 februari 2012 09:55 schreef Maver24 het volgende:
Hoe zien de vooruitzichten eruit voor komende week. Rijnmond zegt zaterdag dooi. Kan toch niet?
Ziet er nog steeds heel goed uit.quote:
Vanaf maandag kans op dooi...quote:
De control run geeft pas vanaf woensdag dooi.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vanaf maandag kans op dooi...
Maar dat schuift vast nog wel op
Ja Yvonne, het wordt de hele week nog geen zomer!quote:Op maandag 6 februari 2012 10:00 schreef yvonne het volgende:
Ik weet niks van pluimenZeg nou es in Jip en Janneke: 'Ja Yvonne, het wordt de hele week nog stervenskoud, geen wind veel zon en kans op sneeuw, in de avond als je moet werken moet maar een aangepaste route doen'
Of zoiets
quote:Op maandag 6 februari 2012 10:00 schreef yvonne het volgende:
Ik weet niks van pluimenZeg nou es in Jip en Janneke: 'Ja Yvonne, het wordt de hele week nog stervenskoud, geen wind veel zon en kans op sneeuw, in de avond als je moet werken moet maar een aangepaste route doen'
Of zoiets
Wat is er mis mee?quote:
Nee, zeker weten niet zondag.quote:
Ieder groen lijntje geeft een run van het model weer, allemaal met iets andere begincondities. Dit doen ze om de onzekerheid van de hoofdrun (de operationele run of de rode lijn in de pluim) te bepalen. Als de lijnen ver uit elkaar liggen is de voorspelling onzeker, liggen ze dicht bij elkaar dan juist niet.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:00 schreef yvonne het volgende:
Of zoiets
Poll: Hellmanngetalquote:Op maandag 6 februari 2012 09:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is eigenlijk het hellman getal van de huidige winter?
Spannend!quote:Op maandag 6 februari 2012 10:08 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nee, zeker weten niet zondag.
Het wordt zaterdag, maandag of dinsdag.
Vanochtend op de radio werd gezegd door een rayonhoofd dat zondag niet uitgesloten wordt! Als het ijs op zondag het beste is, wordt er gewoon op zondag gereden.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:08 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Wat is er mis mee?
[..]
Nee, zeker weten niet zondag.
Het wordt zaterdag, maandag of dinsdag.
quote:Op maandag 6 februari 2012 10:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ieder groen lijntje geeft een run van het model weer, allemaal met iets andere begincondities. Dit doen ze om de onzekerheid van de hoofdrun (de operationele run of de rode lijn in de pluim) te bepalen. Als de lijnen ver uit elkaar liggen is de voorspelling onzeker, liggen ze dicht bij elkaar dan juist niet.
In bovenstaande grafiekje, zie je dat tot/met volgend weekend.de meeste groene lijntjes het erover eens zijn dat het eventueel kan dooien op donderdag, maar dat voor de rest van de gehele dag onder nul blijft. De meeste runs verwachten dat het na donderdag weer wat strenger gaat vriezen, de echte dooi komt pas begin volgende week. Maar dat laatste is nog erg onzeker, omdat het lastig is om meer dan een week het weer te voorspellen.
Yep. 's Ochtends is er nooit een 10-daagse.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:23 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat is nog die van gisterenavond, toch?
Ik ook niet...quote:
Yep sorry :xquote:Op maandag 6 februari 2012 10:23 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat is nog die van gisterenavond, toch?
Hmm, het moet dit weekend dus gaan gebeuren als ik het zo ziequote:Op maandag 6 februari 2012 10:29 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Yep. 's Ochtends is er nooit een 10-daagse.
Dit is de nieuwste 15-daagse voor noordoost.
[ afbeelding ]
Jammer, stuk minder dan gisteravond. Maar is nog ver weg, laten we hoop houden!quote:Op maandag 6 februari 2012 10:29 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Yep. 's Ochtends is er nooit een 10-daagse.
Dit is de nieuwste 15-daagse voor noordoost.
[ afbeelding ]
Maar die 11 cm van nu gaat ook voor veel plaatsen niet op... dus tja... als die pluim uitkomt dan heb ik er een hard hoofd in! Maar de modellen kunnen ook weer omslaan, dus wie weet...quote:Op maandag 6 februari 2012 10:32 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[ afbeelding ]
Zondag of maandag en anders niet
Dat zou ideaal zijn, over twee weken lekker een terrasje pakkenquote:Op maandag 6 februari 2012 10:35 schreef Drassss het volgende:
Jep, die tocht moet er komen en daarna is het meteen zomer met 25C
True. En voor donderdag wellicht weer een bak sneeuw.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:35 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Maar die 11 cm van nu gaat ook voor veel plaatsen niet op... dus tja... als die pluim uitkomt dan heb ik er een hard hoofd in! Maar de modellen kunnen ook weer omslaan, dus wie weet...
Die sneeuw zou wel een dooddoener zijn ...quote:Op maandag 6 februari 2012 10:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
True. En voor donderdag wellicht weer een bak sneeuw.
[ afbeelding ]
Gaat hem niet worden zo. Hopenlijk schufit de dooi op.
Geen sneeuw, dat zou de kansen echt minimaliseren!!quote:Op maandag 6 februari 2012 10:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
True. En voor donderdag wellicht weer een bak sneeuw.
[ afbeelding ]
Gaat hem niet worden zo. Hopenlijk schufit de dooi op.
ik denk dat ze donderdag wel kunnen lopen, ook op de nu zwakke plekkenquote:Op maandag 6 februari 2012 10:43 schreef MaLo het volgende:
[..]
Die sneeuw zou wel een dooddoener zijn ...
Leuk, maar die sneeuw is vrijdag al gevallen en afgelopen weekend heeft het het hardst gevrorenquote:
Als ze de boel maar niet verkopen aan SBS, met commentaar van Piet Paulusma en iedere 5 minuten een SMS-prijsvraag. "Welke stad hoort niet bij de elf steden? A: Leeuwarden, B: Sittard. SMS NU!!!111"quote:Op maandag 6 februari 2012 11:23 schreef henkde_j het volgende:
Hopen dat de NOS ook dit soort beelden gaat maken mocht die tocht er komen
Top Gear film crew inhurenquote:Op maandag 6 februari 2012 11:25 schreef JDude het volgende:
[..]
Als ze de boel maar niet verkopen aan SBS, met commentaar van Piet Paulusma en iedere 5 minuten een SMS-prijsvraag. "Welke stad hoort niet bij de elf steden? A: Leeuwarden, B: Sittard. SMS NU!!!111"
Het is ook weer niet zoveel sneeuw dat het ijs niet aangroeit onder de sneeuw.quote:Op maandag 6 februari 2012 11:25 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Leuk, maar die sneeuw is vrijdag al gevallen en afgelopen weekend heeft het het hardst gevroren
Ja, dan krijgen we beelden van schaatsers die de verkeerde kant uit gaan, gewoon omdat dat mooiere plaatjes oplevertquote:
quote:Op maandag 6 februari 2012 11:23 schreef henkde_j het volgende:
Vet filmpje![]()
Hopen dat de NOS ook dit soort beelden gaat maken mocht die tocht er komen
quote:Op maandag 6 februari 2012 11:39 schreef thesiren.nl het volgende:
Heerlijk dat geluid van krakend ijs.
Vannacht moet het ook gebeuren qua aangroei...daarna wordt het niet meer zo koud ben ik bang. Hopen dat de sneeuw uitblijft of dat het opgeruimd kan worden. Woensdag afwachten wat ze weer gaan bespreken. Zou prachtig zijn als het eindelijk weer eens kan. Dit hadden we in December en Januari zeker niet meer verwacht. #horrorwinterquote:Op maandag 6 februari 2012 11:49 schreef Infection het volgende:
Aankomende nacht zeer strenge vorst zie ik... als ze nou alles nog ff geveegd hebben voor vanavond dan kan het ijs weer lekker aangroeien...
twitter:elfstedentweets twitterde op maandag 06-02-2012 om 12:04:15Veegmachine (100 kilo) door de Luts gezakt in Balk. #elfstedentocht reageer retweet
quote:Op maandag 6 februari 2012 11:25 schreef JDude het volgende:
[..]
Als ze de boel maar niet verkopen aan SBS, met commentaar van Piet Paulusma en iedere 5 minuten een SMS-prijsvraag. "Welke stad hoort niet bij de elf steden? A: Leeuwarden, B: Sittard. SMS NU!!!111"
Ik zag em ook net, mooi zonde...quote:Op maandag 6 februari 2012 12:09 schreef JJdJ1984 het volgende:
twitter:elfstedentweets twitterde op maandag 06-02-2012 om 12:04:15Veegmachine (100 kilo) door de Luts gezakt in Balk. #elfstedentocht reageer retweet
twitter:11stedentocht12 twitterde op maandag 06-02-2012 om 11:53:22#KNMI verwacht zaterdag en zondag 10 & 14 graden vorst. Dinsdag zelf 15 graden! #elfstedentocht reageer retweet
Zal wel druk zijn nu bij de ketelboerquote:Op maandag 6 februari 2012 13:13 schreef Schuifpui het volgende:
Tyfuszooi, waarschijnlijk wordt de ketel vandaag niet meer gefixed. Morgen weer een koude douche.
Net als vroegah, water koken, in een teiltje gooien en je zo wassen. Beter dan een koude douchequote:Op maandag 6 februari 2012 13:13 schreef Schuifpui het volgende:
Tyfuszooi, waarschijnlijk wordt de ketel vandaag niet meer gefixed. Morgen weer een koude douche.
We hebben met de hele flat 2 ketels uit '60, dingen doen het altijd al kut, maar meestal zijn wel weer te resetten als ze er mee kappen, vandaag dus niet. Kan dus ook niet bij buren terecht. Sportcentrum van de universiteit zou eventueel wel kunnen, maar dan moet ik wel een eindje fietsen en da's ook koud.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:15 schreef MaLo het volgende:
[..]
Zal wel druk zijn nu bij de ketelboer.
Kun je niet op de sportschool of bij iemand anders douchen?
Die witte?quote:Op maandag 6 februari 2012 13:24 schreef bbfakir het volgende:
Dat is pas sneeuw. Waar is mijn auto?
[ afbeelding ]
Toch vreemd als alle andere modellen dooi verwachten vanaf maandag.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:13 schreef henkde_j het volgende:
twitter:11stedentocht12 twitterde op maandag 06-02-2012 om 11:53:22#KNMI verwacht zaterdag en zondag 10 & 14 graden vorst. Dinsdag zelf 15 graden! #elfstedentocht reageer retweet
Staat hier iets over maandag dan?quote:Op maandag 6 februari 2012 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toch vreemd als alle andere modellen dooi verwachten vanaf maandag.
knmi kijkt altijd heel erg naar ECWMF en deze verwachting is duidelijk op de modellen van gisteravond gebaseerd. De lange termijn verwachting verschilt vaak net zoveel als de modellen per run.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het over morgen hebben ipv volgende week dinsdag.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
quote:Op maandag 6 februari 2012 13:24 schreef bbfakir het volgende:
Dat is pas sneeuw. Waar is mijn auto?
[ afbeelding ]
Dat heeft m'n pa een keer gedaan, maar dan met de auto van een collega (zelfde auto, zelfde kleur, zelfde kenteken op 1 getal na) Die reed vrolijk weg.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]![]()
![]()
Graaf je sochtends eerst die van de buurman uit
Beetje kromme zin dan..quote:Op maandag 6 februari 2012 13:36 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het over morgen hebben ipv volgende week dinsdag.
Zoiets:quote:Op maandag 6 februari 2012 13:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]![]()
![]()
Graaf je sochtends eerst die van de buurman uit
quote:Op maandag 6 februari 2012 13:44 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat heeft m'n pa een keer gedaan, maar dan met de auto van een collega (zelfde auto, zelfde kleur, zelfde kenteken op 1 getal na) Die reed vrolijk weg.
Engelse humor..quote:
Coolquote:Op maandag 6 februari 2012 14:49 schreef Frutsel het volgende:
De Yvonne Awards
Uiteraard staan er ook enkele WKN users bij de genomineerden
Ik zie geen plaatje?quote:Op maandag 6 februari 2012 15:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dit weekend, alles of niets
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 6 februari 2012 14:49 schreef Frutsel het volgende:
De Yvonne Awards
Uiteraard staan er ook enkele WKN users bij de genomineerden
Inderdaadquote:
Waarom niet zoals in 1933:quote:Op maandag 6 februari 2012 15:13 schreef aloa het volgende:
In 85 dooide het ook tijdens de elfstedentocht. Stond toen zelfs een laag water op het ijs.
Aldus Wikipediaquote:Op 14 december bonden de bestuursleden Hepkema en Kingma de schaatsen onder om te controleren hoe het er met het ijs op de route voorstond. Al na twee kilometer in de richting van Dokkum geschaatst te hebben hadden de bestuursleden hun conclusie getrokken. In een kruidenierswinkeltje in Snakkerburen werd naar Leeuwarden gebeld met de mededeling dat op 16 december georganiseerd kon worden.
Ze kwamen vast 5 ijsberen tegen, dan zou ik ook gewoon bellenquote:Op maandag 6 februari 2012 15:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Waarom niet zoals in 1933:
Als je vanaf Leeuwarden 2km richting Dokkum schaatst, en het ijs is prima, dan kan de hele elfstedentocht wel doorgaan!
[..]
Aldus Wikipedia
Nou alleen nog zorgen dat het aantal toeschouwers en deelnemers ook hetselfde is als toen dan komt alles goedquote:Op maandag 6 februari 2012 15:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Waarom niet zoals in 1933:
Als je vanaf Leeuwarden 2km richting Dokkum schaatst, en het ijs is prima, dan kan de hele elfstedentocht wel doorgaan!
[..]
Aldus Wikipedia
Wat een baas!quote:G. Dubois uit Leeuwarden was twee keer door het ijs gezakt. Desondanks eindigde hij als negentiende, op twee uur en 51 minuten van Coen de Koning.
pics?quote:Op maandag 6 februari 2012 16:01 schreef aloa het volgende:
In Harlingen zijn ze druk bezig met ijstransplantaties onder de brug bij de singel.
Je bent me voor.quote:
quote:Op maandag 6 februari 2012 16:26 schreef aloa het volgende:
Transplantatie bij Harlingen.
[ afbeelding ]
Bekend gebied voor mij, stuk van Warns naar Stavoren.quote:Op maandag 6 februari 2012 16:37 schreef tralalala het volgende:
http://nos.nl/video/337923-luchtbeelden-route-elfstedentocht.html
Succes met vegen bij Stavoren.Dat gaat hem niet worden.
Uniek dat ze daar nu 2 watersport winkels naast elkaar hebben jaquote:Op maandag 6 februari 2012 16:43 schreef tralalala het volgende:
Ik ben een aantal jaar terug een weekendje naar Stavoren geweest, erg leuk gezellig plaatsje.
Alleen uitkijken met de treinen.
Nou, daar ziet het voorlopig nog echt niet naar uitquote:Op maandag 6 februari 2012 17:15 schreef Maver24 het volgende:
De dooi komt dalijk echt als een bom het land in ben ik bang.
net als in 1997?quote:Op maandag 6 februari 2012 17:22 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat een organisatie zal dat worden zeg, logistiek gezien, als bv vrijdag bekend wordt dat de tocht zondag doorgaat.
Met recht een uitdaging, al dat geregel van mensen, voorzieningen, beveiliging, kluunplekken, etcetcetc.
Zou juist anno deze tijd veel makkelijker kunnen gaan, lang leve de mobieltjes en internet etc.quote:Op maandag 6 februari 2012 17:22 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat een organisatie zal dat worden zeg, logistiek gezien, als bv vrijdag bekend wordt dat de tocht zondag doorgaat.
Met recht een uitdaging, al dat geregel van mensen, voorzieningen, beveiliging, kluunplekken, etcetcetc.
Hoe dat?quote:Op maandag 6 februari 2012 17:25 schreef Drassss het volgende:
Toestroom van mensen zou hooguit wat vervelender zijn
Ben wel blij als het wordt uitgesteld. Ben echt dol op strenge winter. Lekker vriezen met zonnetje erbijquote:Op maandag 6 februari 2012 17:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Nou, daar ziet het voorlopig nog echt niet naar uit
Naar mijn weten zaten we in die tijd op 1.5 miljoen en verwacht men nu wel 2 miljoen mensen. Zal het wel iets lastiger maken, Achja zien het welquote:
Ik zou voor de kleine dorpjes Stavoren/Hindelopen gaan. Leuke kleine kroegen daarquote:Op maandag 6 februari 2012 17:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
Station leeuwarden is tegenwoordig een heel stuk beter dan in 1997.. Enig nadeel aan Leeuwarden vind ik de binnenstad die teveel rond de grachten is gebouwd, waardoor straten zo ontzettend lang zijn..
Sneek vind ik zelf een lastige stad. Krap, weinig ruimte, en overal betaald parkeren.
In Sneek moet je sowieso even naar de Mangerie voor een Patat shoarma.Verder wel leuke kroegjes daar.
Dokkum vond ik zelf een mooie stad toen ik er veel moest zijn. Lekker erdoorheen lopen enzo. Alleen schijnt dat met de elfstedentocht één van de drukste steden te zijn. Veel plekken voor goed zicht op het ijs.
De overige acht steden ken ik niet echt.
Iig, als ik een stad moest kiezen, zou het Sneek worden.
Je hebt liever regen en een grauwe lucht?quote:Op maandag 6 februari 2012 17:33 schreef Scrummie het volgende:
Vanaf het weekend hopelijk de dooi aanval, weg met die kou!
want als het dooit regent het natuurlijk altijd!quote:Op maandag 6 februari 2012 17:34 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Je hebt liever regen en een grauwe lucht?
In de winter meestal wel.quote:Op maandag 6 februari 2012 17:36 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
want als het dooit regent het natuurlijk altijd!
Dokkum is maar iets van 30km. iig lukt het me, met een beetje te hard rijden langs de Dokkumer trekvaart om er in 35 minuten te zijn.quote:Op maandag 6 februari 2012 17:36 schreef gebrokenglas het volgende:
2 miljoen mensen die naar Friesland gaan afreizen? Mensenmensen, blijf toch lekker thuis voor de buis! Mok warme chocolademelk, en genieten maar.
Nee, ik heb liever 20+ graden, zon en al die ongein. 1000000 keer liever dan kou en ijs en al die ongein die erbij komt kijken.quote:Op maandag 6 februari 2012 17:34 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Je hebt liever regen en een grauwe lucht?
Zou ideaal zijn ja. Zaterdagavond vertrekken met 2 fietsen achterop. Avondje doortrekken in een plaatselijke kroeg. Slaapzakken in de wagen en smorgens wakker worden en langs de kant staan in de driehoek Warns/Stavoren/Hindelopenquote:Op maandag 6 februari 2012 17:47 schreef gebrokenglas het volgende:
Die tocht moet zo laat mogelijk plaatsvinden, vlak voor dooi. Zondag zou mooi zijn, is ook praktisch iedereen vrij enzo....
Ja, maar dat gaat hem niet worden in de winter. Dus dan beter wat vorst en droog weer.quote:Op maandag 6 februari 2012 17:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, ik heb liever 20+ graden, zon en al die ongein. 1000000 keer liever dan kou en ijs en al die ongein die erbij komt kijken.
Dan zal je toch echt moeten emigrerenquote:Op maandag 6 februari 2012 17:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, ik heb liever 20+ graden, zon en al die ongein. 1000000 keer liever dan kou en ijs en al die ongein die erbij komt kijken.
Zuudhörn is min vief.quote:Op maandag 6 februari 2012 18:14 schreef Glijdt_licht het volgende:
het is alweer -7 in het Westerkwartier. hopelijk vriest het in Friesland net zo of harder
In het dorp zelf zeker?quote:
Weet niet pak gewoon Google erbij.quote:Op maandag 6 februari 2012 18:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
In het dorp zelf zeker?
Ik woon buiten het dorp.
Daar heb ik vanmiddag nog op gelopenquote:Op maandag 6 februari 2012 18:21 schreef mazaru het volgende:
Piet heeft er een cam bijgezet. Op het keerpunt in Dokkum
http://www.omropfryslan.nl/alvestedentochtwebcam
CV sjetel, die reclame.quote:Op maandag 6 februari 2012 18:21 schreef mazaru het volgende:
Piet heeft er een cam bijgezet. Op het keerpunt in Dokkum
http://www.omropfryslan.nl/alvestedentochtwebcam
Een gestolen CV ketel is ook heel leukquote:
Dat wou ik net zeggen... Gaat goed, en Zuid-West Friesland was het grootste probleem, toch?quote:
Jep, kanaal tussen Stavoren en Warns ligt er nog dramatisch bij..quote:Op maandag 6 februari 2012 18:57 schreef Cootz het volgende:
[..]
Dat wou ik net zeggen... Gaat goed, en Zuid-West Friesland was het grootste probleem, toch?
Dus is dit erg goed nieuwsquote:Op maandag 6 februari 2012 18:58 schreef Drassss het volgende:
[..]
Jep, kanaal tussen Stavoren en Warns ligt er nog dramatisch bij..
Nee joh, in Sneek zit iedereen na het middaguur thuis voor de buis. Als je voor de sfeer gaat moet je echt naar Franeker. Daar worden ook veel vermoeide toerrijders ´s avonds van het ijs gehaald die nog dat hele stuk naar Dokkum hadden gemoeten.quote:Op maandag 6 februari 2012 17:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
De overige acht steden ken ik niet echt.
Iig, als ik een stad moest kiezen, zou het Sneek worden.
Geen idee, maar dat NOS filmpje van vanmorgen liet zien dat er gewoon sneeuw op het ijs lag + dat het daar zelfs te gevaarlijk was om op te lopen...quote:Op maandag 6 februari 2012 18:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus is dit erg goed nieuwsHebben ze de sneeuw wel kunnen schuiven? Want dan gaat er een flinke laag bijkomen!
Water sproeien dan!quote:Op maandag 6 februari 2012 19:01 schreef Drassss het volgende:
[..]
Geen idee, maar dat NOS filmpje van vanmorgen liet zien dat er gewoon sneeuw op het ijs lag + dat het daar zelfs te gevaarlijk was om op te lopen...
Tja, ik woon er niet dus kan er niks over zeggenquote:Op maandag 6 februari 2012 19:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Water sproeien dan!
Al verwacht ik dat wanneer deze val van de temperatuur zich doorzet dat je er morgen wel op moet kunnen lopen. Als het dan geschoven wordt kan het snel gaan..
Valt niet echt te berekenen, is afhankelijk van enorm veel factoren.quote:Op maandag 6 februari 2012 18:59 schreef YazooW het volgende:
Hoe bereken je de ijsgroei per 24 uur?
Waar moet je allemaal rekening mee houden?
Doe ik ook iedere avond om te kijken of het gegroeid is!quote:Op maandag 6 februari 2012 19:13 schreef mazaru het volgende:
Ze zijn voor de verandering weer eens aan het meten![]()
[ afbeelding ]
Valt zeker wel tegen met die lage temperaturen?quote:Op maandag 6 februari 2012 19:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Doe ik ook iedere avond om te kijken of het gegroeid is!
volgens mij staan ze daar met Piet P. daar in die rode jas opnamens aan het makenquote:Op maandag 6 februari 2012 19:13 schreef mazaru het volgende:
Ze zijn voor de verandering weer eens aan het meten![]()
[ afbeelding ]
Ik meet -8,4quote:Op maandag 6 februari 2012 18:28 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Weet niet pak gewoon Google erbij.
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=zuidhorn+temp&rlz=
-7 al.
Ik had het over het ijs hier in de vijver joh!quote:Op maandag 6 februari 2012 19:15 schreef mazaru het volgende:
[..]
Valt zeker wel tegen met die lage temperaturen?
quote:Op maandag 6 februari 2012 19:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik had het over het ijs hier in de vijver joh!![]()
Dat ligt eraan of ie jeuk heeft.quote:Op maandag 6 februari 2012 19:35 schreef pleeborstel het volgende:
Moet ik nu nog naar buiten om mijn voorruit te bedekken of hoef ik deze weer niet te krabben morgenochtend?
bvd
Gewoon even bedekken met iets. 70% luchtvochtigheid kan vervelend zijnquote:Op maandag 6 februari 2012 19:35 schreef pleeborstel het volgende:
Moet ik nu nog naar buiten om mijn voorruit te bedekken of hoef ik deze weer niet te krabben morgenochtend?
bvd
Top, ik zie mezelf ook staanquote:
Waar kan ik de kaart vinden?quote:Op maandag 6 februari 2012 19:39 schreef aloa het volgende:
ECMWF laat voor zondag ook dooi zien. Zal dus zaterdag of zondag moeten.
Ik wacht de pluim nog wel even afquote:Op maandag 6 februari 2012 19:39 schreef aloa het volgende:
Laten we duimen voor een omslag en dat het nog een week mag vriezenquote:Op maandag 6 februari 2012 19:39 schreef aloa het volgende:
Ik heb deze koudegolf werkelijk nog geen één keer moeten krabben. Grote kans dat jij dat morgenvroeg ook niet hoeft te doen.quote:Op maandag 6 februari 2012 19:35 schreef pleeborstel het volgende:
bvd
-11,7 in Arnhem Noordquote:
Vette beelden!quote:
Ga jij even het Slotermeer op met 4 cm ijs?quote:Op maandag 6 februari 2012 20:08 schreef Cootz het volgende:
[..]
Vette beelden!inderdaad
Als half Friesland morgen nu even het hele Slotermeer leegveegt dan moet het goedkomen. Een klein 5 meter breed baantje maakt op zo'n groot meer helaas niks uit voor de ijsgroei namelijk.
Hmm, je hebt een punt. Kunnen ze er niet ff omheen klunen dan, deels op de fiets? Maken we er een soort van Elfsteden-triathlon van...quote:Op maandag 6 februari 2012 20:09 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Ga jij even het Slotermeer op met 4 cm ijs?
Bij Sneek komen de eerste rijders in het donker aan...quote:Op maandag 6 februari 2012 19:00 schreef Honeymooner het volgende:
Hm echt? Ik heb een adresje aan de route in Sneek namelijk.. Naja zie het wel, was in 97 nog te jong, kan me er weinig van herinneren..
Diegene die door het ijs zakte bij Balk woog maar 100 kilo, las ik.. Als dat ding door het ijs zakt en je ziet hoe een klein apparaat dat is, dan ben je snel overtuigd dat een peloton Friezen met sneeuwschuivers plus een pallet Beerenburg sneller zal gaan..quote:Op maandag 6 februari 2012 20:16 schreef Mercer het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat er geen lichtgewicht veegmachines op de markt zijn?
Heb niet de kaart van Friesland in mijn hoofd zitten, maar hoe kom je dan in Sloten? Een tienstedentocht lijkt me geen optie toch?quote:Op maandag 6 februari 2012 20:15 schreef Cootz het volgende:
[..]
Hmm, je hebt een punt. Kunnen ze er niet ff omheen klunen dan, deels op de fiets? Maken we er een soort van Elfsteden-triathlon van...
Kijk en dat zie je nu niet vaak hequote:
Van wat ik begrepen heb is het stuk van Woudsend naar Sloten wel goed, maar zitten de problemen aan de zuidkant, tussen Sloten en Balk, en het stuk na Balk over de Luts door Gaasterland.quote:Op maandag 6 februari 2012 20:19 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Heb niet de kaart van Friesland in mijn hoofd zitten, maar hoe kom je dan in Sloten? Een tienstedentocht lijkt me geen optie toch?
-9.6 hier inmiddels, dan wel onder de bewolkingquote:Op maandag 6 februari 2012 20:25 schreef michiel_merk het volgende:
hmm er komt een buientreintje opgang boven nw friesland dus ook bewolking
das niet zo goed
kaartjequote:Op maandag 6 februari 2012 20:19 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Heb niet de kaart van Friesland in mijn hoofd zitten, maar hoe kom je dan in Sloten? Een tienstedentocht lijkt me geen optie toch?
Ik kreeg al een dmquote:Op maandag 6 februari 2012 20:28 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Heel leuk, dat is de route die je per fiets af moet leggen
Dat zouden wij FOK!kers eens moeten doenquote:Op maandag 6 februari 2012 20:28 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
Heel leuk, dat is de route die je per fiets af moet leggen
Geen probleem, maar wel pas over 6 maandenquote:Op maandag 6 februari 2012 20:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat zouden wij FOK!kers eens moeten doen
Ja ergens in de zomer of zoquote:Op maandag 6 februari 2012 20:30 schreef Drassss het volgende:
[..]
Geen probleem, maar wel pas over 6 maanden
twitter:weermanreinier twitterde op maandag 06-02-2012 om 19:53:18#Elfstedentocht 2012: Zaterdag, of niet. Dooi steeds waarschijnlijker vanaf zondag. reageer retweet
Damn.quote:Op maandag 6 februari 2012 20:31 schreef bbfakir het volgende:
twitter:weermanreinier twitterde op maandag 06-02-2012 om 19:53:18#Elfstedentocht 2012: Zaterdag, of niet. Dooi steeds waarschijnlijker vanaf zondag. reageer retweet
ja idd. Ik wil sowieso nog ff schaatsen voor de tijd!quote:
Positief denken!quote:Op maandag 6 februari 2012 20:26 schreef Schuifpui het volgende:
Dat hele elfsteden geneuzel is zo zinloos. Het was vorige week al duidelijk dat het nooit gaat lukken door de sneeuw. Er ligt op sommige plekken amper ijs. Nog maar één echt koude nacht. Op veel plekken in Nederland kan je amper op het ijs, laat staan dat er 16cm komt om 16.000 man over te laten gaan.
Dan heb je nog zeker een dag of 5 om ergens te gaan schaatsen. Tijd zat dus.quote:Op maandag 6 februari 2012 20:48 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ja idd. Ik wil sowieso nog ff schaatsen voor de tijd!
ja true.quote:Op maandag 6 februari 2012 20:50 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dan heb je nog zeker een dag of 5 om ergens te gaan schaatsen. Tijd zat dus.
Toplaagje met sneeuw smelten en daarna weer aanvriezen. Klinkt als een mooi scenario.quote:Op maandag 6 februari 2012 20:51 schreef Mercer het volgende:
Misschien is deze vriesperiode wel verdeelt in twee periodes
Even een onderbreking om daarna weer vrolijk verder te gaan
Er zijn meerdere elfstedentochten rond de 20e februari gehouden
Who knows.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, plus dat er ook nog 'es helemaal nergens 15cm ligt, terwijl er óveral minimaal 15cm moet liggen.quote:Op maandag 6 februari 2012 20:26 schreef Schuifpui het volgende:
Dat hele elfsteden geneuzel is zo zinloos. Het was vorige week al duidelijk dat het nooit gaat lukken door de sneeuw. Er ligt op sommige plekken amper ijs. Nog maar één echt koude nacht. Op veel plekken in Nederland kan je amper op het ijs, laat staan dat er 16cm komt om 16.000 man over te laten gaan.
Goeie oplossing voor alle sneeuw!quote:Op maandag 6 februari 2012 21:10 schreef RichardHammond het volgende:
Ik hoorde van een studiegenoot dat ze bij hem in het dorp met een ijsbreker door het kanaal zijn gegaan i.v.m. de sluis bij Eefde. Twee dagen later konden ze alweer schaatsen. Ijs was niet perfect, maar goed te beschaatsen. Ze hadden maar weinig last van schotsen.
Maar we zijn wel op 2/3 van de diktequote:Op maandag 6 februari 2012 21:02 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, plus dat er ook nog 'es helemaal nergens 15cm ligt, terwijl er óveral minimaal 15cm moet liggen.
Ze zullen elkaar wel gemist hebben trouwens, na 15 jaar...quote:Op maandag 6 februari 2012 21:16 schreef kepler het volgende:
[..]
Maar we zijn wel op 2/3 van de dikteEn voor het eerste sinds 15 (!!) jaar dat de rayon-hoofden uberhaupt bij elkaar komen
Ik vind het alleen maar mooi
Lekker borreltje drinkenquote:Op maandag 6 februari 2012 21:17 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ze zullen elkaar wel gemist hebben trouwens, na 15 jaar...
twitter:weermanreinier twitterde op maandag 06-02-2012 om 21:23:36Pluim 'druppelt' binnen: vanaf maandag 13/2 vrij grote kans op dooi, zondag de overgangsdag. reageer retweet
Misschien schiet de temperatuur over 2 weken wel gewoon naar beneden...quote:Op maandag 6 februari 2012 21:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Nieuwe pluim, dag Elfstedentocht
Nou nee, eigenlijk niet.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je wil gewoon geen tocht ofzo?quote:Op maandag 6 februari 2012 21:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Blijft dat ijs een beetje goed bij 2 dagen beetje dooi of moeten we dan helemaal opnieuw beginnen?quote:Op maandag 6 februari 2012 21:40 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Nou nee, eigenlijk niet.
Zaterdag en zondag kan het ijs al dik genoeg zijn. En ik zie misschien weer een inzettende vorst vanaf donderdag?
Dan is het nog echt lang niet weg hoor.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:42 schreef Cootz het volgende:
[..]
Blijft dat ijs een beetje goed bij 2 dagen beetje dooi of moeten we dan helemaal opnieuw beginnen?
Een paar graden dooi is geen probleem. Als het richting de 10 gaat ben je al het ijs in nog geen dag kwijtquote:Op maandag 6 februari 2012 21:42 schreef Cootz het volgende:
[..]
Blijft dat ijs een beetje goed bij 2 dagen beetje dooi of moeten we dan helemaal opnieuw beginnen?
Sinds wanneer kunnen ze het weer zes dagen van tevoren goed voorspellen?quote:Op maandag 6 februari 2012 21:43 schreef Van_Poppel het volgende:
Dooi op zondag lijkt nu zeker...ik vrees dat het deze week niet genoeg zal vriezen voor de Elfstedentocht.
1986quote:Op maandag 6 februari 2012 21:41 schreef Cootz het volgende:
De pluimen lieten lang elke keer weer dooi over 8-9 dagen zien, wat steeds maar weer uitgesteld werd. Maar deze dooi blijft hardnekkig op zondag/maandag hangen... Zit er dik in dat we er echt aan moeten geloven dus...
quote:Juist toen het duidelijk werd dat deze dooiaanval zou worden afgeslagen, kwamen er berichten uit Friesland ‘dat vanwege de verwachtte dooi, er deze winter géén Elfstedentocht meer gehouden kon worden’. Het zou de meteo-blunder van het jaar worden, want de koudste fase van deze vorstperiode brak juist aan! Op 15 februari kwam het hier en daar tot zeer strenge vorst, óók in Friesland, waarbij het kwik in Schettens aan de grond zelfs tot -18,0 graden wist te dalen.
Helaas is de wetenschap der meteorologie de afgelopen 25 jaar wel een beetje verbeterd...quote:
quote:Op maandag 6 februari 2012 21:54 schreef ZaZoe het volgende:
Als Poetin in Rusland een wind laat hebben we misschien zomaar weer een dag of 3 vorst erbij.
Die dooiaanval zit er anders al een aantal runs in...quote:Op maandag 6 februari 2012 21:54 schreef ZaZoe het volgende:
Ik heb nog wel hoop op een verlenging van de vorst vanaf Zaterdag/Zondag.
Die pluim is elke dag wel weer iets anders, geen peil op te trekken op langer termijn.
Als Poetin in Rusland een wind laat hebben we misschien zomaar weer een dag of 3 vorst erbij.
Maar werd wel telkens weer naar latere data uitgesteldquote:Op maandag 6 februari 2012 21:56 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Die dooiaanval zit er anders al een aantal runs in...
Was wel anders, de termijn is nu vrij kort (ong. 5 dagen is redelijk betrouwbaar) en de eensgezindheid onder de leden is veel groter. 90% kans op dooi vanaf zondagmiddag.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:59 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Maar werd wel telkens weer naar latere data uitgesteld
Maat dat is LT, erg onzeker dus.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:02 schreef INViCTuS het volgende:
Wat Horned zegt; de dooi zou van korte duur kunnen zijn, ik zag dat gister ook al op de kaarten voorbij komen dat de vorst wel is terug zou keren vanaf woensdag/donderdag. Uiteraard is dat heel ver weg dus zo onzeker als een elfstedentochtdan is het ijs bij lange na niet weg want er ligt vrijwel overal 10-20cm en met een enkele graad boven nul is dat maar zo niet weg.
Volgens de laatse runs gaat het volgende week stevig dooien. Het wordt zaterdag of nooit...quote:Op maandag 6 februari 2012 22:02 schreef INViCTuS het volgende:
Wat Horned zegt; de dooi zou van korte duur kunnen zijn, ik zag dat gister ook al op de kaarten voorbij komen dat de vorst wel is terug zou keren vanaf woensdag/donderdag. Uiteraard is dat heel ver weg dus zo onzeker als een elfstedentochtdan is het ijs bij lange na niet weg want er ligt vrijwel overal 10-20cm en met een enkele graad boven nul is dat maar zo niet weg.
ja maar wanneer ...quote:Op maandag 6 februari 2012 22:06 schreef Fredo55 het volgende:
Over en uit, we ontkomen niet aan dooi.
Nogal wieddes, maar volgens mij nog niet op zondagquote:Op maandag 6 februari 2012 22:06 schreef Fredo55 het volgende:
Volgens de weermodellen wel.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:07 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Nogal wieddes, maar volgens mij nog niet op zondag
afwachtenquote:Op maandag 6 februari 2012 22:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Volgens de weermodellen wel.
En nu?![]()
Gelukkig, ik heb namelijk al een zomervakantie gepland.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:06 schreef Fredo55 het volgende:
Ja, en dan voroaf een dikke levensverzekering afsluitenquote:Op maandag 6 februari 2012 22:09 schreef INViCTuS het volgende:
Tocht gewoon door laten gaan op eigen risico
Valt niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij komt de dooi later dan zondagquote:Op maandag 6 februari 2012 22:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Volgens de weermodellen wel.
En nu?![]()
Omdat?quote:Op maandag 6 februari 2012 22:13 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Valt niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij komt de dooi later dan zondag
Donderdag overdag iets over de nullijn .. sneeuw weg ... 2 dagen diepvriezen .... en schaatsen maarquote:Op maandag 6 februari 2012 22:10 schreef Resistor het volgende:
Paar dagen stevige dooi om de sneeuw op het ijs te laten smelten kan natuurlijk nooit kwaad.
Als daarna maar weer de winter hard terug komt.
Deze dooi staat er al een aantal runs in.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:13 schreef Wessell het volgende:
en morgen zeggen de pluimen weer wat anderslaat jullie niet zo opjutten het kan nog alle kanten op
De members liggen op zondag nog te verspreid, take a peep:quote:Op maandag 6 februari 2012 22:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Omdat?
Onderbouw het eens met gegevens ipv volgens mij, mijn gevoel zegt dat...
Meer dan de helft zit boven de 0 op zondagquote:Op maandag 6 februari 2012 22:16 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
De members liggen op zondag nog te verspreid, take a peep:
[ afbeelding ]
Je moet de mening van de meerderheid niet verwarren met de waarheid.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Meer dan de helft zit boven de 0 op zondag
Klopt niet echt veel van je informatie.quote:Op maandag 6 februari 2012 22:20 schreef WeerServies het volgende:
Een update voor onze Nederlandse en Belgische vrienden.
De vooruitzichten voor een volledige Elfstedentocht zie ik dan ook bijzonder somber in. De ijsdikte varieert van 10cm op de meest afgelegen en koude plaatsen tot slechts 4cm vlak aan de Waddenzee. Het spreekt voor zich dat deze waarden een Elfstedentocht dus niet mogelijk maken. De vorst van deze nacht kan de ijsdikte tijdelijk nog wat aandikken met een cm, maar helaas is dat niet voldoende om de norm van 12 cm te halen.
Eh?quote:Op maandag 6 februari 2012 22:22 schreef mazaru het volgende:
[..]
Je moet de mening van de meerderheid niet verwarren met de waarheid.
We zullen zienquote:Op maandag 6 februari 2012 22:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Deze dooi staat er al een aantal runs in.
Plus het is op korte termijn, dus vrij zeker.
En anders komt die toch lekker in maartquote:Op maandag 6 februari 2012 22:24 schreef WeerServies het volgende:
@ Kapt, zeg eens. Wat klopt er niet? GFS zit op een zachtere trend en ECMWF komt met een halve oostelijke stroming. Ik hoop evenveel als jullie dat die tocht er komt, maar we moeten ook realistisch blijven toch?
quote:Op maandag 6 februari 2012 22:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Eh?
In dit soort modellen spreekt de meerderheid juist altijd de waarheid
Bijvoorbeeld:quote:Op maandag 6 februari 2012 22:24 schreef WeerServies het volgende:
@ Kapt, zeg eens. Wat klopt er niet? GFS zit op een zachtere trend en ECMWF komt met een halve oostelijke stroming. Ik hoop evenveel als jullie dat die tocht er komt, maar we moeten ook realistisch blijven toch?
Het ijs op de noordelijke route is niet slechts 4 cm.quote:De ijsdikte varieert van 10cm op de meest afgelegen en koude plaatsen tot slechts 4cm vlak aan de Waddenzee.
Euh norm is 15cm voor de tocht der tochtenquote:Op maandag 6 februari 2012 22:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Klopt niet echt veel van je informatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |