Waarom niet zoals in 1933:quote:Op maandag 6 februari 2012 15:13 schreef aloa het volgende:
In 85 dooide het ook tijdens de elfstedentocht. Stond toen zelfs een laag water op het ijs.
Aldus Wikipediaquote:Op 14 december bonden de bestuursleden Hepkema en Kingma de schaatsen onder om te controleren hoe het er met het ijs op de route voorstond. Al na twee kilometer in de richting van Dokkum geschaatst te hebben hadden de bestuursleden hun conclusie getrokken. In een kruidenierswinkeltje in Snakkerburen werd naar Leeuwarden gebeld met de mededeling dat op 16 december georganiseerd kon worden.
Ze kwamen vast 5 ijsberen tegen, dan zou ik ook gewoon bellenquote:Op maandag 6 februari 2012 15:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Waarom niet zoals in 1933:
Als je vanaf Leeuwarden 2km richting Dokkum schaatst, en het ijs is prima, dan kan de hele elfstedentocht wel doorgaan!
[..]
Aldus Wikipedia
Nou alleen nog zorgen dat het aantal toeschouwers en deelnemers ook hetselfde is als toen dan komt alles goedquote:Op maandag 6 februari 2012 15:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Waarom niet zoals in 1933:
Als je vanaf Leeuwarden 2km richting Dokkum schaatst, en het ijs is prima, dan kan de hele elfstedentocht wel doorgaan!
[..]
Aldus Wikipedia
Wat een baas!quote:G. Dubois uit Leeuwarden was twee keer door het ijs gezakt. Desondanks eindigde hij als negentiende, op twee uur en 51 minuten van Coen de Koning.
pics?quote:Op maandag 6 februari 2012 16:01 schreef aloa het volgende:
In Harlingen zijn ze druk bezig met ijstransplantaties onder de brug bij de singel.
Je bent me voor.quote:
quote:Op maandag 6 februari 2012 16:26 schreef aloa het volgende:
Transplantatie bij Harlingen.
[ afbeelding ]
Bekend gebied voor mij, stuk van Warns naar Stavoren.quote:Op maandag 6 februari 2012 16:37 schreef tralalala het volgende:
http://nos.nl/video/337923-luchtbeelden-route-elfstedentocht.html
Succes met vegen bij Stavoren.Dat gaat hem niet worden.
Uniek dat ze daar nu 2 watersport winkels naast elkaar hebben jaquote:Op maandag 6 februari 2012 16:43 schreef tralalala het volgende:
Ik ben een aantal jaar terug een weekendje naar Stavoren geweest, erg leuk gezellig plaatsje.
Alleen uitkijken met de treinen.
Nou, daar ziet het voorlopig nog echt niet naar uitquote:Op maandag 6 februari 2012 17:15 schreef Maver24 het volgende:
De dooi komt dalijk echt als een bom het land in ben ik bang.
net als in 1997?quote:Op maandag 6 februari 2012 17:22 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat een organisatie zal dat worden zeg, logistiek gezien, als bv vrijdag bekend wordt dat de tocht zondag doorgaat.
Met recht een uitdaging, al dat geregel van mensen, voorzieningen, beveiliging, kluunplekken, etcetcetc.
Zou juist anno deze tijd veel makkelijker kunnen gaan, lang leve de mobieltjes en internet etc.quote:Op maandag 6 februari 2012 17:22 schreef gebrokenglas het volgende:
Wat een organisatie zal dat worden zeg, logistiek gezien, als bv vrijdag bekend wordt dat de tocht zondag doorgaat.
Met recht een uitdaging, al dat geregel van mensen, voorzieningen, beveiliging, kluunplekken, etcetcetc.
Hoe dat?quote:Op maandag 6 februari 2012 17:25 schreef Drassss het volgende:
Toestroom van mensen zou hooguit wat vervelender zijn
Ben wel blij als het wordt uitgesteld. Ben echt dol op strenge winter. Lekker vriezen met zonnetje erbijquote:Op maandag 6 februari 2012 17:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Nou, daar ziet het voorlopig nog echt niet naar uit
Naar mijn weten zaten we in die tijd op 1.5 miljoen en verwacht men nu wel 2 miljoen mensen. Zal het wel iets lastiger maken, Achja zien het welquote:
Ik zou voor de kleine dorpjes Stavoren/Hindelopen gaan. Leuke kleine kroegen daarquote:Op maandag 6 februari 2012 17:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
Station leeuwarden is tegenwoordig een heel stuk beter dan in 1997.. Enig nadeel aan Leeuwarden vind ik de binnenstad die teveel rond de grachten is gebouwd, waardoor straten zo ontzettend lang zijn..
Sneek vind ik zelf een lastige stad. Krap, weinig ruimte, en overal betaald parkeren.
In Sneek moet je sowieso even naar de Mangerie voor een Patat shoarma.Verder wel leuke kroegjes daar.
Dokkum vond ik zelf een mooie stad toen ik er veel moest zijn. Lekker erdoorheen lopen enzo. Alleen schijnt dat met de elfstedentocht één van de drukste steden te zijn. Veel plekken voor goed zicht op het ijs.
De overige acht steden ken ik niet echt.
Iig, als ik een stad moest kiezen, zou het Sneek worden.
Je hebt liever regen en een grauwe lucht?quote:Op maandag 6 februari 2012 17:33 schreef Scrummie het volgende:
Vanaf het weekend hopelijk de dooi aanval, weg met die kou!
want als het dooit regent het natuurlijk altijd!quote:Op maandag 6 februari 2012 17:34 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Je hebt liever regen en een grauwe lucht?
In de winter meestal wel.quote:Op maandag 6 februari 2012 17:36 schreef Don_Vanelli het volgende:
[..]
want als het dooit regent het natuurlijk altijd!
Dokkum is maar iets van 30km. iig lukt het me, met een beetje te hard rijden langs de Dokkumer trekvaart om er in 35 minuten te zijn.quote:Op maandag 6 februari 2012 17:36 schreef gebrokenglas het volgende:
2 miljoen mensen die naar Friesland gaan afreizen? Mensenmensen, blijf toch lekker thuis voor de buis! Mok warme chocolademelk, en genieten maar.
Nee, ik heb liever 20+ graden, zon en al die ongein. 1000000 keer liever dan kou en ijs en al die ongein die erbij komt kijken.quote:Op maandag 6 februari 2012 17:34 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Je hebt liever regen en een grauwe lucht?
Zou ideaal zijn ja. Zaterdagavond vertrekken met 2 fietsen achterop. Avondje doortrekken in een plaatselijke kroeg. Slaapzakken in de wagen en smorgens wakker worden en langs de kant staan in de driehoek Warns/Stavoren/Hindelopenquote:Op maandag 6 februari 2012 17:47 schreef gebrokenglas het volgende:
Die tocht moet zo laat mogelijk plaatsvinden, vlak voor dooi. Zondag zou mooi zijn, is ook praktisch iedereen vrij enzo....
Ja, maar dat gaat hem niet worden in de winter. Dus dan beter wat vorst en droog weer.quote:Op maandag 6 februari 2012 17:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, ik heb liever 20+ graden, zon en al die ongein. 1000000 keer liever dan kou en ijs en al die ongein die erbij komt kijken.
Dan zal je toch echt moeten emigrerenquote:Op maandag 6 februari 2012 17:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, ik heb liever 20+ graden, zon en al die ongein. 1000000 keer liever dan kou en ijs en al die ongein die erbij komt kijken.
Zuudhörn is min vief.quote:Op maandag 6 februari 2012 18:14 schreef Glijdt_licht het volgende:
het is alweer -7 in het Westerkwartier. hopelijk vriest het in Friesland net zo of harder
In het dorp zelf zeker?quote:
Weet niet pak gewoon Google erbij.quote:Op maandag 6 februari 2012 18:18 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
In het dorp zelf zeker?
Ik woon buiten het dorp.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |