Waar gaat die pluim naartoequote:
Zondagquote:Op maandag 6 februari 2012 09:55 schreef Drassss het volgende:
Laat ie maar komen dan ga ik er ook heen
Napster en blij zijn als je een cdtje had kunnen branden in een dag tijdquote:Op maandag 6 februari 2012 09:55 schreef JDude het volgende:
Wel handig, al die livestreams tegenwoordig. Ten tijde van de laatste tocht schakelden we nog in op de Staatschtelevisie, omdat het internet nét snel genoeg was om in een uur 1 MP3'tje binnen te hengelen.
Oostenwind dus het blijft koud.quote:Op maandag 6 februari 2012 09:55 schreef Maver24 het volgende:
Hoe zien de vooruitzichten eruit voor komende week. Rijnmond zegt zaterdag dooi. Kan toch niet?
Actuele stand winter 2011/2012: 46.6 (t/m 5 FEBRUARI)quote:Op maandag 6 februari 2012 09:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is eigenlijk het hellman getal van de huidige winter?
KNMI gaat uit van temperaturen <0 in ieder geval tot zondag, daarna 2/3 "kans" op voortzetting.quote:Op maandag 6 februari 2012 09:55 schreef Maver24 het volgende:
Hoe zien de vooruitzichten eruit voor komende week. Rijnmond zegt zaterdag dooi. Kan toch niet?
Ziet er nog steeds heel goed uit.quote:
Vanaf maandag kans op dooi...quote:
De control run geeft pas vanaf woensdag dooi.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vanaf maandag kans op dooi...
Maar dat schuift vast nog wel op
Ja Yvonne, het wordt de hele week nog geen zomer!quote:Op maandag 6 februari 2012 10:00 schreef yvonne het volgende:
Ik weet niks van pluimenZeg nou es in Jip en Janneke: 'Ja Yvonne, het wordt de hele week nog stervenskoud, geen wind veel zon en kans op sneeuw, in de avond als je moet werken moet maar een aangepaste route doen'
Of zoiets
quote:Op maandag 6 februari 2012 10:00 schreef yvonne het volgende:
Ik weet niks van pluimenZeg nou es in Jip en Janneke: 'Ja Yvonne, het wordt de hele week nog stervenskoud, geen wind veel zon en kans op sneeuw, in de avond als je moet werken moet maar een aangepaste route doen'
Of zoiets
Wat is er mis mee?quote:
Nee, zeker weten niet zondag.quote:
Ieder groen lijntje geeft een run van het model weer, allemaal met iets andere begincondities. Dit doen ze om de onzekerheid van de hoofdrun (de operationele run of de rode lijn in de pluim) te bepalen. Als de lijnen ver uit elkaar liggen is de voorspelling onzeker, liggen ze dicht bij elkaar dan juist niet.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:00 schreef yvonne het volgende:
Of zoiets
Poll: Hellmanngetalquote:Op maandag 6 februari 2012 09:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is eigenlijk het hellman getal van de huidige winter?
Spannend!quote:Op maandag 6 februari 2012 10:08 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nee, zeker weten niet zondag.
Het wordt zaterdag, maandag of dinsdag.
Vanochtend op de radio werd gezegd door een rayonhoofd dat zondag niet uitgesloten wordt! Als het ijs op zondag het beste is, wordt er gewoon op zondag gereden.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:08 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Wat is er mis mee?
[..]
Nee, zeker weten niet zondag.
Het wordt zaterdag, maandag of dinsdag.
quote:Op maandag 6 februari 2012 10:08 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ieder groen lijntje geeft een run van het model weer, allemaal met iets andere begincondities. Dit doen ze om de onzekerheid van de hoofdrun (de operationele run of de rode lijn in de pluim) te bepalen. Als de lijnen ver uit elkaar liggen is de voorspelling onzeker, liggen ze dicht bij elkaar dan juist niet.
In bovenstaande grafiekje, zie je dat tot/met volgend weekend.de meeste groene lijntjes het erover eens zijn dat het eventueel kan dooien op donderdag, maar dat voor de rest van de gehele dag onder nul blijft. De meeste runs verwachten dat het na donderdag weer wat strenger gaat vriezen, de echte dooi komt pas begin volgende week. Maar dat laatste is nog erg onzeker, omdat het lastig is om meer dan een week het weer te voorspellen.
Yep. 's Ochtends is er nooit een 10-daagse.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:23 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat is nog die van gisterenavond, toch?
Ik ook niet...quote:
Yep sorry :xquote:Op maandag 6 februari 2012 10:23 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat is nog die van gisterenavond, toch?
Hmm, het moet dit weekend dus gaan gebeuren als ik het zo ziequote:Op maandag 6 februari 2012 10:29 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Yep. 's Ochtends is er nooit een 10-daagse.
Dit is de nieuwste 15-daagse voor noordoost.
[ afbeelding ]
Jammer, stuk minder dan gisteravond. Maar is nog ver weg, laten we hoop houden!quote:Op maandag 6 februari 2012 10:29 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Yep. 's Ochtends is er nooit een 10-daagse.
Dit is de nieuwste 15-daagse voor noordoost.
[ afbeelding ]
Maar die 11 cm van nu gaat ook voor veel plaatsen niet op... dus tja... als die pluim uitkomt dan heb ik er een hard hoofd in! Maar de modellen kunnen ook weer omslaan, dus wie weet...quote:Op maandag 6 februari 2012 10:32 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[ afbeelding ]
Zondag of maandag en anders niet
Dat zou ideaal zijn, over twee weken lekker een terrasje pakkenquote:Op maandag 6 februari 2012 10:35 schreef Drassss het volgende:
Jep, die tocht moet er komen en daarna is het meteen zomer met 25C
True. En voor donderdag wellicht weer een bak sneeuw.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:35 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Maar die 11 cm van nu gaat ook voor veel plaatsen niet op... dus tja... als die pluim uitkomt dan heb ik er een hard hoofd in! Maar de modellen kunnen ook weer omslaan, dus wie weet...
Die sneeuw zou wel een dooddoener zijn ...quote:Op maandag 6 februari 2012 10:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
True. En voor donderdag wellicht weer een bak sneeuw.
[ afbeelding ]
Gaat hem niet worden zo. Hopenlijk schufit de dooi op.
Geen sneeuw, dat zou de kansen echt minimaliseren!!quote:Op maandag 6 februari 2012 10:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
True. En voor donderdag wellicht weer een bak sneeuw.
[ afbeelding ]
Gaat hem niet worden zo. Hopenlijk schufit de dooi op.
ik denk dat ze donderdag wel kunnen lopen, ook op de nu zwakke plekkenquote:Op maandag 6 februari 2012 10:43 schreef MaLo het volgende:
[..]
Die sneeuw zou wel een dooddoener zijn ...
Leuk, maar die sneeuw is vrijdag al gevallen en afgelopen weekend heeft het het hardst gevrorenquote:
Als ze de boel maar niet verkopen aan SBS, met commentaar van Piet Paulusma en iedere 5 minuten een SMS-prijsvraag. "Welke stad hoort niet bij de elf steden? A: Leeuwarden, B: Sittard. SMS NU!!!111"quote:Op maandag 6 februari 2012 11:23 schreef henkde_j het volgende:
Hopen dat de NOS ook dit soort beelden gaat maken mocht die tocht er komen
Top Gear film crew inhurenquote:Op maandag 6 februari 2012 11:25 schreef JDude het volgende:
[..]
Als ze de boel maar niet verkopen aan SBS, met commentaar van Piet Paulusma en iedere 5 minuten een SMS-prijsvraag. "Welke stad hoort niet bij de elf steden? A: Leeuwarden, B: Sittard. SMS NU!!!111"
Het is ook weer niet zoveel sneeuw dat het ijs niet aangroeit onder de sneeuw.quote:Op maandag 6 februari 2012 11:25 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Leuk, maar die sneeuw is vrijdag al gevallen en afgelopen weekend heeft het het hardst gevroren
Ja, dan krijgen we beelden van schaatsers die de verkeerde kant uit gaan, gewoon omdat dat mooiere plaatjes oplevertquote:
quote:Op maandag 6 februari 2012 11:23 schreef henkde_j het volgende:
Vet filmpje![]()
Hopen dat de NOS ook dit soort beelden gaat maken mocht die tocht er komen
quote:Op maandag 6 februari 2012 11:39 schreef thesiren.nl het volgende:
Heerlijk dat geluid van krakend ijs.
Vannacht moet het ook gebeuren qua aangroei...daarna wordt het niet meer zo koud ben ik bang. Hopen dat de sneeuw uitblijft of dat het opgeruimd kan worden. Woensdag afwachten wat ze weer gaan bespreken. Zou prachtig zijn als het eindelijk weer eens kan. Dit hadden we in December en Januari zeker niet meer verwacht. #horrorwinterquote:Op maandag 6 februari 2012 11:49 schreef Infection het volgende:
Aankomende nacht zeer strenge vorst zie ik... als ze nou alles nog ff geveegd hebben voor vanavond dan kan het ijs weer lekker aangroeien...
twitter:elfstedentweets twitterde op maandag 06-02-2012 om 12:04:15Veegmachine (100 kilo) door de Luts gezakt in Balk. #elfstedentocht reageer retweet
quote:Op maandag 6 februari 2012 11:25 schreef JDude het volgende:
[..]
Als ze de boel maar niet verkopen aan SBS, met commentaar van Piet Paulusma en iedere 5 minuten een SMS-prijsvraag. "Welke stad hoort niet bij de elf steden? A: Leeuwarden, B: Sittard. SMS NU!!!111"
Ik zag em ook net, mooi zonde...quote:Op maandag 6 februari 2012 12:09 schreef JJdJ1984 het volgende:
twitter:elfstedentweets twitterde op maandag 06-02-2012 om 12:04:15Veegmachine (100 kilo) door de Luts gezakt in Balk. #elfstedentocht reageer retweet
twitter:11stedentocht12 twitterde op maandag 06-02-2012 om 11:53:22#KNMI verwacht zaterdag en zondag 10 & 14 graden vorst. Dinsdag zelf 15 graden! #elfstedentocht reageer retweet
Zal wel druk zijn nu bij de ketelboerquote:Op maandag 6 februari 2012 13:13 schreef Schuifpui het volgende:
Tyfuszooi, waarschijnlijk wordt de ketel vandaag niet meer gefixed. Morgen weer een koude douche.
Net als vroegah, water koken, in een teiltje gooien en je zo wassen. Beter dan een koude douchequote:Op maandag 6 februari 2012 13:13 schreef Schuifpui het volgende:
Tyfuszooi, waarschijnlijk wordt de ketel vandaag niet meer gefixed. Morgen weer een koude douche.
We hebben met de hele flat 2 ketels uit '60, dingen doen het altijd al kut, maar meestal zijn wel weer te resetten als ze er mee kappen, vandaag dus niet. Kan dus ook niet bij buren terecht. Sportcentrum van de universiteit zou eventueel wel kunnen, maar dan moet ik wel een eindje fietsen en da's ook koud.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:15 schreef MaLo het volgende:
[..]
Zal wel druk zijn nu bij de ketelboer.
Kun je niet op de sportschool of bij iemand anders douchen?
Die witte?quote:Op maandag 6 februari 2012 13:24 schreef bbfakir het volgende:
Dat is pas sneeuw. Waar is mijn auto?
[ afbeelding ]
Toch vreemd als alle andere modellen dooi verwachten vanaf maandag.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:13 schreef henkde_j het volgende:
twitter:11stedentocht12 twitterde op maandag 06-02-2012 om 11:53:22#KNMI verwacht zaterdag en zondag 10 & 14 graden vorst. Dinsdag zelf 15 graden! #elfstedentocht reageer retweet
Staat hier iets over maandag dan?quote:Op maandag 6 februari 2012 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Toch vreemd als alle andere modellen dooi verwachten vanaf maandag.
knmi kijkt altijd heel erg naar ECWMF en deze verwachting is duidelijk op de modellen van gisteravond gebaseerd. De lange termijn verwachting verschilt vaak net zoveel als de modellen per run.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het over morgen hebben ipv volgende week dinsdag.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
quote:Op maandag 6 februari 2012 13:24 schreef bbfakir het volgende:
Dat is pas sneeuw. Waar is mijn auto?
[ afbeelding ]
Dat heeft m'n pa een keer gedaan, maar dan met de auto van een collega (zelfde auto, zelfde kleur, zelfde kenteken op 1 getal na) Die reed vrolijk weg.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]![]()
![]()
Graaf je sochtends eerst die van de buurman uit
Beetje kromme zin dan..quote:Op maandag 6 februari 2012 13:36 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het over morgen hebben ipv volgende week dinsdag.
Zoiets:quote:Op maandag 6 februari 2012 13:38 schreef Frutsel het volgende:
[..]![]()
![]()
Graaf je sochtends eerst die van de buurman uit
quote:Op maandag 6 februari 2012 13:44 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat heeft m'n pa een keer gedaan, maar dan met de auto van een collega (zelfde auto, zelfde kleur, zelfde kenteken op 1 getal na) Die reed vrolijk weg.
Engelse humor..quote:
Coolquote:Op maandag 6 februari 2012 14:49 schreef Frutsel het volgende:
De Yvonne Awards
Uiteraard staan er ook enkele WKN users bij de genomineerden
Ik zie geen plaatje?quote:Op maandag 6 februari 2012 15:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Dit weekend, alles of niets
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 6 februari 2012 14:49 schreef Frutsel het volgende:
De Yvonne Awards
Uiteraard staan er ook enkele WKN users bij de genomineerden
Inderdaadquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |