abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107694969
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:09 schreef INViCTuS het volgende:
Tocht gewoon door laten gaan op eigen risico :D
Ja, en dan voroaf een dikke levensverzekering afsluiten
pi_107695093
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Volgens de weermodellen wel.
En nu? :')
Valt niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij komt de dooi later dan zondag
pi_107695139
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:13 schreef DonGorgon het volgende:

[..]

Valt niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij komt de dooi later dan zondag
Omdat?
Onderbouw het eens met gegevens ipv volgens mij, mijn gevoel zegt dat...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_107695141
en morgen zeggen de pluimen weer wat anders :) laat jullie niet zo opjutten het kan nog alle kanten op w/
pi_107695155
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:10 schreef Resistor het volgende:
Paar dagen stevige dooi om de sneeuw op het ijs te laten smelten kan natuurlijk nooit kwaad.

Als daarna maar weer de winter hard terug komt.
Donderdag overdag iets over de nullijn .. sneeuw weg ... 2 dagen diepvriezen .... en schaatsen maar
pi_107695214
quote:
15s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:13 schreef Wessell het volgende:
en morgen zeggen de pluimen weer wat anders :) laat jullie niet zo opjutten het kan nog alle kanten op w/
Deze dooi staat er al een aantal runs in.
Plus het is op korte termijn, dus vrij zeker.

w/
pi_107695231
Het blijft spannend, dooi schuift nu al een paar dagen niet meer op.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 6 februari 2012 @ 22:16:36 #283
309270 PattyBrard
De enige echte.
pi_107695283
Ik wil geen dooi, dus er komt geen dooi. Let op mijn woorden, vanaf volgende week woensdag komt er pas dooi.
pi_107695288
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Omdat?
Onderbouw het eens met gegevens ipv volgens mij, mijn gevoel zegt dat...
De members liggen op zondag nog te verspreid, take a peep:

pi_107695405
Zometeen voorzitter Wiebe in Nieuwsuur..
  maandag 6 februari 2012 @ 22:19:27 #286
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_107695456
Lijkt dat vandaag ook de laatste nacht is met zeer strenge vorst, die lijn schiet ineens omhoog naar "slechts" -3 tot -6. Werkt ook niet lekker mee als men daadwerkelijk tot zaterdag de tijd heeft.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_107695502
Een update voor onze Nederlandse en Belgische vrienden.

Een winterinval van formaat! Zo kunnen we de huidige luchtdrukverdeling op het Europese continent kort en krachtig omschrijven. Oorzaak van deze koude tot soms zeer koude temperaturen is de aanvoer van continentale (van over het land) Siberische lucht. Vanavond en vannacht kan het kwik bij het naderen van een nieuwe koude impuls op 850hPa weer flink onderuit gaan. Lokaal is -20°C niet uitgesloten in gebieden waar er zich een sneeuwdek heeft staande gehouden tegen sublimatie en waar de wind een minimale rol speelt.

IJskoud in grote delen van West-Europa.

De grootste kans hierop is voor de regio's Limburg en Luik. In het westen daarentegen daalt het kwik iets minder fel, maar desalniettemin kunnen we daar ook kwikstanden noteren van -10°C en lager. Op dit moment haalt het weerstation te Waregem reeds -7.2°C (www.weerstationwaregem.be) en de verwachting is dat het daar nog vlot -11°C kan worden (vrij uitzonderlijke met de relatief warme wateren van de Noordzee)

Elfstedentocht leidt tot gevaarlijke situaties!

Het is meermaals bewezen afgelopen dagen. Op dit moment is de kwaliteit van het ijs in zowat de volledige Benelux ondermaats om 100% veilig te schaatsen. Op de Elfstedenroute in Nederland werden zelfs massaal veel mensen ingeschakeld om de sneeuw te ruimen zodat het ijs opnieuw kon aandikken, maar mede doordat het ijs op sommige plaatsen nog niet dik genoeg was, leverde dit soms gevaarlijke situaties op!

De vooruitzichten voor een volledige Elfstedentocht zie ik dan ook bijzonder somber in. De ijsdikte varieert van 10cm op de meest afgelegen en koude plaatsen tot slechts 4cm vlak aan de Waddenzee. Het spreekt voor zich dat deze waarden een Elfstedentocht dus niet mogelijk maken. De vorst van deze nacht kan de ijsdikte tijdelijk nog wat aandikken met een cm, maar helaas is dat niet voldoende om de norm van 12 cm te halen.

De kansen op de tocht der tochten neemt na morgen stelselmatig af. Dat zien we goed terugkomen in de meerdaagse weerpluim waarin het kwik de eerstvolgende 3-dagen nog vlot onder -5°C kan duiken, maar tegen het weekend aan een opmars begint. De sneeuwresten zullen dus smelten en de kwaliteit van het ijs zal ook geleidelijk aan afnemen. De meeste weercomputers berekenen na het weekend een kleine dooi met later een inzettende noordelijke stroming. Deze setting is dan opnieuw bijzonder nefast voor de aangroei van kwaliteitsvol ijs (de sneeuwval tempert immers het aandikken van het ijs).

Verzachting na het weekend.

Elfstedentocht 2011-2012: kansen zijn en blijven tot op heden minder dan 20%

© http://weatherserviceblog.blogspot.com
© www.weerstationwaregem.be
pi_107695529
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:16 schreef DonGorgon het volgende:

[..]

De members liggen op zondag nog te verspreid, take a peep:

[ afbeelding ]
Meer dan de helft zit boven de 0 op zondag
  maandag 6 februari 2012 @ 22:22:28 #290
34663 SpeedyGJ
pi_107695575
Daarbij komt ook nog eens dat de kans op sneeuw toeneemt, als dit 1maal een feit wordt is het over en uit, of er moeten mensen 24h klaar staan maar zelfs dan wordt het erg lastig om die toer te kunnen rijden!
  maandag 6 februari 2012 @ 22:22:37 #291
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_107695591
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Meer dan de helft zit boven de 0 op zondag
Je moet de mening van de meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_107695613
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:20 schreef WeerServies het volgende:
Een update voor onze Nederlandse en Belgische vrienden.

De vooruitzichten voor een volledige Elfstedentocht zie ik dan ook bijzonder somber in. De ijsdikte varieert van 10cm op de meest afgelegen en koude plaatsen tot slechts 4cm vlak aan de Waddenzee. Het spreekt voor zich dat deze waarden een Elfstedentocht dus niet mogelijk maken. De vorst van deze nacht kan de ijsdikte tijdelijk nog wat aandikken met een cm, maar helaas is dat niet voldoende om de norm van 12 cm te halen.
Klopt niet echt veel van je informatie.
pi_107695647
quote:
2s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:22 schreef mazaru het volgende:

[..]

Je moet de mening van de meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Eh?
In dit soort modellen spreekt de meerderheid juist altijd de waarheid
pi_107695673
@ Kapt, zeg eens. Wat klopt er niet? GFS zit op een zachtere trend en ECMWF komt met een halve oostelijke stroming. Ik hoop evenveel als jullie dat die tocht er komt, maar we moeten ook realistisch blijven toch?
pi_107695693
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Deze dooi staat er al een aantal runs in.
Plus het is op korte termijn, dus vrij zeker.

w/
We zullen zien :)
pi_107695725
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:24 schreef WeerServies het volgende:
@ Kapt, zeg eens. Wat klopt er niet? GFS zit op een zachtere trend en ECMWF komt met een halve oostelijke stroming. Ik hoop evenveel als jullie dat die tocht er komt, maar we moeten ook realistisch blijven toch?
En anders komt die toch lekker in maart w/
pi_107695735
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Eh?
In dit soort modellen spreekt de meerderheid juist altijd de waarheid
:? , systematische fout haal je met de EPS er niet uit.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_107695738
@ Wessel, daar hou ik je aan :D
pi_107695742
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:24 schreef WeerServies het volgende:
Bijvoorbeeld:

quote:
De ijsdikte varieert van 10cm op de meest afgelegen en koude plaatsen tot slechts 4cm vlak aan de Waddenzee.
Het ijs op de noordelijke route is niet slechts 4 cm.

En de norm is niet 12, maar 15 cm.
  maandag 6 februari 2012 @ 22:26:26 #300
34663 SpeedyGJ
pi_107695760
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 22:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Klopt niet echt veel van je informatie.
Euh norm is 15cm voor de tocht der tochten ;)
En langs de waddenzee ligt meer dan voldoende ijs hoor, alleen in het ZW is het wat minder maar das niet de waddezee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')